abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 5 maart 2016 @ 17:03:09 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160442769
Ik lees niks terug over hoe jullie de gerechten vonden, dat is jammer in een recensie
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_160443795
Alle smaken waren heerlijk, op 1 na: Die vismakreeldinges.
Saikyo-yaki vonden we allebei niet lekker.
  zaterdag 5 maart 2016 @ 17:46:51 #153
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_160443797
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:03 schreef Molo het volgende:
Ik lees niks terug over hoe jullie de gerechten vonden, dat is jammer in een recensie
Dit geeft toch wel aan hoe we het vonden:
quote:
Conclusie:
Restaurant Hansato is zeker niet goedkoop, maar de kwaliteit en de versheid van alle ingrediënten maakt het zeer de moeite waard en het is heel wat anders dan alle all-you-can-eat Japanse zaken of de bekende tappanyaki-tenten die er tegenwoordig zijn. Dit is Washoku-stijl koken op z'n best!

9/10
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 5 maart 2016 @ 17:59:54 #154
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160444065
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 17:46 schreef golfer het volgende:

[..]

Dit geeft toch wel aan hoe we het vonden:

[..]

Ja overall dat de producten ok/gied zijn van kwaliteit en versheid, maar toch verder niks over smaak, bereiding of wat dan ook?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 5 maart 2016 @ 18:10:41 #155
221912 minilot
Nancy boy
pi_160444289
Uitgebreidere meningen/omschrijvingen van gerechten vind ik ook altijd leuk om te lezen. :Y
(Uiteraard verder geen verplichting hoor)

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 05-03-2016 18:26:12 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_160444579
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:10 schreef minilot het volgende:
Uitgebreidere meningen/omschrijvingenvan gerecthen vind ik ook altijd leuk om te lezen. :Y
(Uiteraard verder geen verplichting hoor)
Ja, dat vind ik ook leuk.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 5 maart 2016 @ 18:52:47 #157
63722 z80
I fink you freaky
pi_160445287
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 16:58 schreef golfer het volgende:
Wanneer: vrijdag, 4 maart 2016
Waar: Restaurant Hanasato in Groningen.

Impressie:
Vanwege ons bezoek aan de Bowie-tentoonstelling in Groningen meteen maar een overnachting erbij geboekt. Op zoek naar een goed restaurant kwamen we in allerlei gidsen de aanbeveling tegen om te gaan eten bij het Japanse restaurant Hanasato. Een in traditioneel Washoku-stijl kokend restaurant.
Een klein, intiem restaurant met plaats voor 26 gasten.
[ afbeelding ]
In het halletje bij binnenkomst staan allerlei grote flessen met saké:
[ afbeelding ]

De tafels zijn allemaal voorzien van een zwarte inductieplaat, die later ook gebruikt werd:
[ afbeelding ]

We hadden bij de reservering al doorgegeven dat we voor het 6-gangen wintermenu wilden kiezen en namen bij het eten een fles Nieuw Zeelandse souvignon Blanc, Wild Rock en bruisend water.
Als snel verscheen een eerste kleine amuse, een sakizuke. Het was een klein blokje biologische tofoe met daarop kleine paddenstoeltjes en een lenteuitje:
[ afbeelding ]

Dit werd gevolgd door een mandje met Edamame, groene sojaboontjes gekookt met Arajiozeezout. Je haalt de boontjes uit de schil om ze te eten:
[ afbeelding ]
Daarna volgde de Hassun, 5 kleine amusegerechtjes die fraai opgemaakt op tafel kwamen:
[ afbeelding ]
Nadat de deksels verwijderd waren kon je zien wat het allemaal inhield.
[ afbeelding ]
Van links naar rechts: tartaar van zalm met wasabi, Jacobsschelpen met Daikon rettich, een in kombu-shoyu gemarineerde eidooier met truffel, zee-egel op smaak gebracht met saké en zeezout en tenslotte geroosterde eendenborst met yuzu en groene peper.

Daarna volgde een assortiment van Sashimi:
[ afbeelding ]
Venusschelp, st. jacobsschelp, zalm en zeebaars.

Als 3e gerecht kregen we Osumashi, een Japanse heldere soep met daarin wat een bloem van deegwaar en een shitakepaddenstoel en wat lente-ui.
[ afbeelding ]

Het volgende gerecht was Saikyo-yaki, oftewel vis van het seizoen. Het werd gegrilde in saikyo-miso gemarineerde Hamshi (een geelvin-makreel) met een zeer eetbare gekookte groene peper:
[ afbeelding ]

Daarna volgde het eigenlijke hoofdgerecht: een originele shabu shabu van Wagyubeef.
Shabu shabu is het in kokende heldere bouillon heel kort dopen van groentes en vlees en die vervolgens door een sausje van soja met lente-ui en rettich of een sausje van sesam halen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wakyu:
[ afbeelding ]

Tenslotte het dessert, de Himuro. Granité van crémant en vers fruit in gelei van kersenlikeur:
[ afbeelding ]

Bij het dessert dronken we een speciaal daarvoor geschikte koude saké:
[ afbeelding ]

Conclusie:
Restaurant Hansato is zeker niet goedkoop, maar de kwaliteit en de versheid van alle ingrediënten maakt het zeer de moeite waard en het is heel wat anders dan alle all-you-can-eat Japanse zaken of de bekende tappanyaki-tenten die er tegenwoordig zijn. Dit is Washoku-stijl koken op z'n best!

9/10
Ziet er lekker uit. ^O^
En ze hebben de hoeveelheden aangepast aan de Europese norm. In Japan moet je het doen met een stuk minder.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 5 maart 2016 @ 23:22:19 #158
22592 crew  Ole
pi_160453734
Heeft iemand wel eens bij Fletcher Amsterdam gegeten? Ik lees nogal wisselende recensies.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_160455557
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:52 schreef z80 het volgende:


Ziet er lekker uit. ^O^
En ze hebben de hoeveelheden aangepast aan de Europese norm. In Japan moet je het doen met een stuk minder.
Nou ik kan je vertellen, dit was niet heel veel qua volume ;)
  zondag 6 maart 2016 @ 20:01:12 #160
224960 highender
Travellin' Light
pi_160471849
Gisteravond bij Restaurant By Pascal in Oosterhout (NB) gegeten, iedere gang, 6 in totaal, met bijpassende wijnen, was zo goed als perfect voor wat betreft smaak en opmaak.
  Moderator maandag 7 maart 2016 @ 23:18:37 #161
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160505864
Waar?
Taverne Paulus, Hilvarenbeek

Wanneer?
Afgelopen zaterdag

Wat at je?
Een of ander brood vooraf,
Paulus' kipsate en dame blanche (op mijn verzoek zonder chocoladesaus :') dat vind ik niet lekker en verder stond er niet zoveel op de dessertkaart)

Impressie?
Erg druk, dus lang wachten, maar dat kozen we zelf voor. Best gezellig, het eten werd leuk opgediend.

De saté werd geserveerd in een stuk (filo?)deeg. De hoeveelheid vlees vond ik echter vrij karig en bovendien niet echt mals, waarschijnlijk borstfilet en heel veel satésaus zat er ook niet bij. De patat er bij was aardig bruin, geen idee of dat door oud vet kwam of slechte kwaliteit aardappel. Niet echt bijzonder qua smaak

Kosten?
Hoofdgerecht zelf iets van ¤16, ¤32 in totaal, aantal drankjes omdat we eerst een uur moesten wachten tot er plek was en toen een uur tot het eten op tafel stond.

Cijfer? 6

Ik vond het best duur voor de hoeveelheid eten... Opzichte prima te eten maar voor ¤8 heb ik bij de lokale snackbar meer eten en zelfgemaakte satésaus...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160547864
quote:
14s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:20 schreef Xlarge het volgende:

Dank je Iwanus , ik lees altijd met plezier jouw recencies, reageren doe ik niet erg veel, lurken des te meer.
Net als jou ben ik een groot fan van Francois, mijn budget staat het echter niet toe daar vaak te eten
Francoise heeft ook voor de lunch in de middag bij FG/Labs 3 gerechten voor ¤ 65,- ex drank.
En dan gewoon op verwennerij niveau hoor.

quote:
Morgen ga ik Roffa in Rottederdam eens proberen, jouw recensie was niet echt lovend, maar sinds deze week hebben ze een offset smoker staan, dus ik wil de pulled pork wel eens proberen.

Zelf rook ik al jaren mijn vlees in mijn achtertuin, ik wil wel eens een andere proberen :)
Oh ik was best tevreden over Roffa hoor alleen niet over die overheerlijke buikspek i.c.m. die Chinese buns en die eigen gemaakte hoisin saus die alles verknalde. Ik hoor het wel hoe het was en of je dat nam waar ik wel enthousiast over was. En als je er toch bent en een roker bent en van goede whisky's e.d. houdt:


Paar deuren verder/terug.


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2016 19:07:21 ]
pi_160548171
Ik was dus in Rotterdam. Was even geleden en ik vond de stad erg opgeknapt.

Dus na alle gedoe met werk enz. Een restaurantje gezocht. Uiteindelijk binnengestapt bij Little v. Vietnamees. Nu is Rotterdam nogal hipsterig.. Maar dit was over de top.

Leren schorten voor bedienend personeel, drankjes uit jampotten... En dat voor een vietnamees.

Ik heb Banh xeo gegeten. Erg lekker maar ook geen lastig gerecht. Ik heb er wel van genoten. Simpel en heel smakelijk.

8/10 vanwege het lekkere eten. Bediening kon beter.
Whatever...
  woensdag 9 maart 2016 @ 19:57:37 #164
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160549269
Little V is gewoon een hipstertoko in Rotterdam en Den Haag. Zijn leukere en betere restaurants, er is meer dan zat in Rotterdam :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 9 maart 2016 @ 20:02:08 #165
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_160549426
Vietnamees is dan ook erg hipster tegenwoordig.
吴 曼 迪
pi_160574320
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:17 schreef Spanky78 het volgende:
Ik was dus in Rotterdam. Was even geleden en ik vond de stad erg opgeknapt.

Dus na alle gedoe met werk enz. Een restaurantje gezocht. Uiteindelijk binnengestapt bij Little v. Vietnamees. Nu is Rotterdam nogal hipsterig.. Maar dit was over de top.

Leren schorten voor bedienend personeel, drankjes uit jampotten... En dat voor een vietnamees.

Ik heb Banh xeo gegeten. Erg lekker maar ook geen lastig gerecht. Ik heb er wel van genoten. Simpel en heel smakelijk.

8/10 vanwege het lekkere eten. Bediening kon beter.
At er toen de zaak pas geopend was,weer wat jaartjes geleden. Ging wel.
Vwb het Vietnamees eten in Rotterdam: Een favoriet van mij en waar ik al 2x ben geweest is:

Deli Tasty 1st keer.
Deli Tasty 2de keer.

Simpel.niks hipster gedoe,gewoon traditioneel en goed en redelijke prijzen.
  donderdag 10 maart 2016 @ 20:41:19 #167
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_160574499
Die wilde ik ook net tippen. ;)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_160605273
Vandaag dan ook maar eens bij Deli Tasty gegeten met mijn lief. Voor het eerst, maar niet voor het laatst! :)
Zo goedkoop en zo lekker! :9

We deelden verse springrolls met garnalen, pho met biefstuk en een bord vol verse kruiden, en vermicellinoedels met spek. Toe een lauwwarm toetje met banaan, gecondenseerde melk, kokosmelk en tapioca. Alles was echt reuze smakelijk! Nou vind ik Vietnamees al gauw lekker, maar toch. *)

Helaas geen foto's gemaakt (geen camera bij me en telefoon was leeg) maar ben het dus in elk geval eens met de tips hierboven :)
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 maart 2016 @ 19:39:55 #169
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_160618552
Waar?Bunch IJmuiden http://www.bunchburgers.nl/. De dochters van de eigenaar van de snackbar De Vlaamsche Pot zijn vorig jaar een burgerzaak begonnen.
Wanneer? Vandaag
Wat at je? Bunch Mini Triootje, ofwel de cheeseburger, BBQ Bacon en Samurai Burger
Impressie?
Ik was al halverwege :P


Wat moet ik zeggen. Broodjes net te droog, vlees net niet. Eetbaar is de kwalificatie die ik er aa wil geven. Ten opzichte van andere burgerzaken is het gewoon net niet.

Kosten? 51e voor 3 menu's en twee (alcoholische) drankjes pp.
Cijfer? 6-. Onvoldoende is het niet. Zo slecht is het ook niet. Maar meer kan je er toch ook niet van maken. De bediening leek ook maar wat of ze wat deden. Het duurde lang voordat wij onze eerste drankjes en even later onze burgers.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 12 maart 2016 @ 20:54:36 #170
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_160620853
Waar?
Barrels in Stockholm http://barrels.se/



Wanneer?
Gister, vrijdag 11 maart

Wat at je?
Het lunchmenu van maart in de spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik koos de Barrels burger met een single patty met Rustic French Fries en appelsap.

Impressie?
Vrijdag is bij ons op kantoor vaker Filthy Friday. Oftewel naar de hamburgerzaak om de hoek om te lunchen. Ik had er tot nu toe alleen maar verhalen over gehoord maar de afdeling waar ik zit was er nog niet heen gegaan sinds ik hier ben. Maar afgelopen vrijdag was het dus zover, op naar Barrels.

Ze zijn alleen op vrijdag en in het weekend open voor de lunch, verder alleen in de avond. Voor de lunch hebben ze iedere week een wisselende kaart waar je uit twee versies van hun hamburgers kunt kiezen of hun veggie burger.

Ik had zin in kaas dus ik koos de Barrels versie met frietjes. Daarnaast appelsap om te drinken en dat was troebele appelsap dus daar kregen ze van mij sowieso al pluspunten voor!

De zaak zit iedere vrijdag boemvol dus we moesten een 20-tal minuten wachten. Ik kon de keuken inkijken en het vlees op de grill zag er al heerlijk uit.


Beetje wazige foto van mijn telefoon.

Het was voor mij een perfecte maat hamburger voor bij de lunch. Het broodje was heerlijk, vlees perfect gegrilld en de kaas was ook fatsoenlijke kaas.
Op de frietjes zat wat dille en er stond ketchup en mosterd op de tafel om er zelf bij te nemen. Heb wel nog om zout gevraagd want die zat duidelijk niet op de frietjes.

Kosten?
Hierbij moet ik dus nog wel eens aangeven dat ik in Stockholm zit en dan ook nog eens uitgerekend in Gamla Stan, het oude centrum waar eigenlijk alleen maar toeristen komen en dus bijna ook geen fatsoenlijke eetplek te vinden is, laat staan iets goedkoops.

Hamburger: 115 SEK / frietjes: 35 SEK / appelsap: 30 SEK, bij elkaar dus 180 SEK wat volgens Google op dit moment ongeveer ¤19,30 is. Maar ik vind het mijn geld allemaal waard. Als je eenmaal een plek gevonden hebt om te zitten heb je genoeg ruimte om je heen en het is gezellig druk. Ook genoeg zakenlui in pak en de helft van het publiek kwam andere afdelingen van mijn kantoor _O-

Cijfer?
8,5 en dan misschien toch door de prijs dat het niet hoger is. Het is echt heerlijk en wat mij betreft ga ik hier iedere vrijdag een Filthy Friday houden want omnomnom. Heerlijk verse burgers en tenminste ook in een fatsoenlijk formaat wat je ook fatsoenlijk uit de hand kan eten. Alle ingredienten waren gewoon top! *O*

Ze hebben ook een uitgebreide bier en cocktail kaart dus ik moet het ook maar eens uitproberen na mijn werk (de cocktail dan, niet het bier voor mij). Hoewel de rekening dan wel al na een drankje meteen verdubbeld zal worden.
吴 曼 迪
  zaterdag 12 maart 2016 @ 20:58:13 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160620991
Ja HALLOOOOO!

Ga je me nou hier ook al jaloers zitten maken? o|O

Nermnerm, ziet er goed uit _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_160621085
quote:
17s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 20:54 schreef megamandy het volgende:
Waar?
Barrels in Stockholm http://barrels.se/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wanneer?
Gister, vrijdag 11 maart

Wat at je?
Het lunchmenu van maart in de spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik koos de Barrels burger met een single patty met Rustic French Fries en appelsap.

Impressie?
Vrijdag is bij ons op kantoor vaker Filthy Friday. Oftewel naar de hamburgerzaak om de hoek om te lunchen. Ik had er tot nu toe alleen maar verhalen over gehoord maar de afdeling waar ik zit was er nog niet heen gegaan sinds ik hier ben. Maar afgelopen vrijdag was het dus zover, op naar Barrels.

Ze zijn alleen op vrijdag en in het weekend open voor de lunch, verder alleen in de avond. Voor de lunch hebben ze iedere week een wisselende kaart waar je uit twee versies van hun hamburgers kunt kiezen of hun veggie burger.

Ik had zin in kaas dus ik koos de Barrels versie met frietjes. Daarnaast appelsap om te drinken en dat was troebele appelsap dus daar kregen ze van mij sowieso al pluspunten voor!

De zaak zit iedere vrijdag boemvol dus we moesten een 20-tal minuten wachten. Ik kon de keuken inkijken en het vlees op de grill zag er al heerlijk uit.

[ afbeelding ]
Beetje wazige foto van mijn telefoon.

Het was voor mij een perfecte maat hamburger voor bij de lunch. Het broodje was heerlijk, vlees perfect gegrilld en de kaas was ook fatsoenlijke kaas.
Op de frietjes zat wat dille en er stond ketchup en mosterd op de tafel om er zelf bij te nemen. Heb wel nog om zout gevraagd want die zat duidelijk niet op de frietjes.

Kosten?
Hierbij moet ik dus nog wel eens aangeven dat ik in Stockholm zit en dan ook nog eens uitgerekend in Gamla Stan, het oude centrum waar eigenlijk alleen maar toeristen komen en dus bijna ook geen fatsoenlijke eetplek te vinden is, laat staan iets goedkoops.

Hamburger: 115 SEK / frietjes: 35 SEK / appelsap: 30 SEK, bij elkaar dus 180 SEK wat volgens Google op dit moment ongeveer ¤19,30 is. Maar ik vind het mijn geld allemaal waard. Als je eenmaal een plek gevonden hebt om te zitten heb je genoeg ruimte om je heen en het is gezellig druk. Ook genoeg zakenlui in pak en de helft van het publiek kwam andere afdelingen van mijn kantoor _O-

Cijfer?
8,5 en dan misschien toch door de prijs dat het niet hoger is. Het is echt heerlijk en wat mij betreft ga ik hier iedere vrijdag een Filthy Friday houden want omnomnom. Heerlijk verse burgers en tenminste ook in een fatsoenlijk formaat wat je ook fatsoenlijk uit de hand kan eten. Alle ingredienten waren gewoon top! *O*

Ze hebben ook een uitgebreide bier en cocktail kaart dus ik moet het ook maar eens uitproberen na mijn werk (de cocktail dan, niet het bier voor mij). Hoewel de rekening dan wel al na een drankje meteen verdubbeld zal worden.
Jammer dat je geen betere foto's hebt. t Ziet er voor de verandering eens niet zo hipster uit.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  zaterdag 12 maart 2016 @ 21:06:52 #173
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_160621253
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 21:00 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Jammer dat je geen betere foto's hebt. t Ziet er voor de verandering eens niet zo hipster uit.
Ja ik had die foto ook meer gemaakt om mijn vriend jaloers te maken en toen kwam dit topic omhoog in de myAt :') Volgende keer zal ik proberen betere foto's te maken :) En het is helemaal niet hipster, gewoon echt lekkere burgers voor iedereen. Is sowieso toch wel anders hier in Stockholm dan in Nederland qua hipster niveau.

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 20:58 schreef Molo het volgende:
Ja HALLOOOOO!

Ga je me nou hier ook al jaloers zitten maken? o|O

Nermnerm, ziet er goed uit _O_
Ze hebben Fritz kola :{w
吴 曼 迪
  zaterdag 12 maart 2016 @ 21:08:10 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160621281
quote:
17s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 21:06 schreef megamandy het volgende:

[..]

Ja ik had die foto ook meer gemaakt om mijn vriend jaloers te maken en toen kwam dit topic omhoog in de myAt :') Volgende keer zal ik proberen betere foto's te maken :) En het is helemaal niet hipster, gewoon echt lekkere burgers voor iedereen. Is sowieso toch wel anders hier in Stockholm dan in Nederland qua hipster niveau.

[..]

Ze hebben Fritz kola :{w
Fritzl Kola :'(

Die appelsap klinkt er wel goed bij :9
Of cranberrysap ofzo :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_160654366
Ik ben ook naar Deli Tasty in Rotterdam geweest afgelopen weekend.

We deelde de loempia's en het broodje tja sieuw. Daarna had ik de noedelsoep en mijn vriend de Vietnamese pannenkoek met garnalen.

Alles was onwijs lekker en ik vond het echt enorm betaalbaar. Dit was trouwens de kleine portie noedelsoep, maar ik vond het nog best een flinke kom.




abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')