abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 6 februari 2016 @ 21:27:37 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_159712998
Als vervolg op:
TRV / Lange vliegreizen
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen,
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #2
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #3
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
TRV / Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
TRV / Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
TRV / Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
TRV / Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #16 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #18 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #19 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #20 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #21 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #22 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #24 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #25 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #26 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: TRV / Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #28
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 6 februari 2016 @ 21:29:14 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_159713056
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:54 schreef Blik het volgende:

[..]

Wel benieuwd naar je foto's
In random order.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door UIO_AMS op 10-02-2016 14:44:47 ]
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 6 februari 2016 @ 21:29:46 #3
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_159713074
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door UIO_AMS op 10-02-2016 14:47:36 (foto's in spoilers om makkelijker topic te loaden) ]
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_159713298
Foto's van je eten maken. :')
International
pi_159713883
Mijn vraag was een van de laatste van het vorige topic dus ik vraag het even opnieuw..

Ik vlieg binnenkort van Schiphol naar Seoul via Bejing met een overstaptijd van 2 uur. Is dat te doen?
  zaterdag 6 februari 2016 @ 22:42:50 #6
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_159714982
Het eten zal wel uitstekend geweest zijn mag ik aannemen. Die lounge vind ik maar een hele kille bedoening. En dan valt de seat toch geweldig tegen zeg. Hij mag dan wat breder zijn, maar mijn gevoel zegt dat bed toch maar een gekunsteld geheel is. Dat doet Emirates in hun Business Class toch beter, met een complete bar achterin en, indien een raamplaats, veel meer privacy. Zo'n A380 is toch wel het fijnste toestel om mee te vliegen, in iedere klasse. Alleen in Economy moet je niet achterin zitten want dan staan er bij de immigration in ieder geval nog 500 wachtenden voor U.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_159717918
Waarom heb je niet de cannelloni met saffraansaus genomen? :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_159717926
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 21:56 schreef electronique het volgende:
Mijn vraag was een van de laatste van het vorige topic dus ik vraag het even opnieuw..

Ik vlieg binnenkort van Schiphol naar Seoul via Bejing met een overstaptijd van 2 uur. Is dat te doen?
Dat is normaal gesproken geen enkel probleem.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zondag 7 februari 2016 @ 09:27:55 #9
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_159719075
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 21:37 schreef Aardbei16 het volgende:
Foto's van je eten maken. :')
Haters gonna hate. Dit is het eten wat je krijgt als je een ticket van 10.000 euro boekt. Dichterbij dit eten als deze foto's ga je nooit komen, of het is vanachter een gordijntje in economy class.

Vind dat het er goed uitziet, voor vliegtuigvoer! Behalve dat British Airways ontbijtje...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 7 februari 2016 @ 09:30:17 #10
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_159719108
Vind de stoel er ook matig uitzien, met name als bed. Wel mooi hoe groot en ruim de cabine lijkt. Die suites bij de concurrentie zijn wel heel prive, maar daardoor ook wat claustrofobisch.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 7 februari 2016 @ 10:20:41 #11
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_159719594
quote:
99s.gif Op zondag 7 februari 2016 09:27 schreef XL het volgende:

[..]

Haters gonna hate. Dit is het eten wat je krijgt als je een ticket van 10.000 euro boekt. Dichterbij dit eten als deze foto's ga je nooit komen, of het is vanachter een gordijntje in economy class.

Vind dat het er goed uitziet, voor vliegtuigvoer! Behalve dat British Airways ontbijtje...
Ik wilde het niet zeggen, maar exact hetzelfde ontbijtje heb ik toch al vaker, welliswaar iets anders verpakt, op een intercontinentale vlucht mogen nuttigen. Niet echt bijzonder dus zolang het geen ter plekke fried eggs with English bacon is, en niet van die crispy zooi.

Maar heeft AF niet meer de First Class service waarbij je vóór vertrek in de lounge van een 3 sterren Michelin diner kunt genieten? Ooit één keer gedaan op een vlucht AMS-CDG-BKK vv, toen FB miles nog niet gekort werden op goedkope tickets en je na een trip AMS-GRU 24000 miles incl. bonus naar binnen kon kruien. Dus toen tijdens de KLM werelddeals 2 first class retours BKK voor 240000 miles geboekt. Belachelijk eigenlijk, want het enige wat je dan in dat vliegtuig nog doet is een prettige nachtrust en een ontbijt.

[ Bericht 11% gewijzigd door buzz1291 op 07-02-2016 10:38:57 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_159719953
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 21:56 schreef electronique het volgende:
Mijn vraag was een van de laatste van het vorige topic dus ik vraag het even opnieuw..

Ik vlieg binnenkort van Schiphol naar Seoul via Bejing met een overstaptijd van 2 uur. Is dat te doen?
Ja, dat is prima te doen. Bagage wordt normaliter doorgelabeld tot de eindbestemming, tenzij je losse tickets voor het laatste stukje hebt geboekt. Ik heb een keer een stopover op Beijing gehad en alleen de borden zijn bij het 1e stuk, van uitgang vliegtuig naar transfer niet heel overzichtelijk. Zelf kijken en niet zomaar achter de meute aanlopen.

En ik ben jaloers op de business class/ first class vliegers. Ik vlieg regelmatig, maar helaas alleen op Europese vlucht wel eens business class gevlogen. Stelt natuurlijk in vergelijking weinig voor. Als ik een grote prijs zou winnen, zou ik eerst first class tickets boeken :D

[ Bericht 8% gewijzigd door Gatochweg op 07-02-2016 11:17:24 ]
pi_159720348
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 21:56 schreef electronique het volgende:
Mijn vraag was een van de laatste van het vorige topic dus ik vraag het even opnieuw..

Ik vlieg binnenkort van Schiphol naar Seoul via Bejing met een overstaptijd van 2 uur. Is dat te doen?
Sowieso is overstappen nooit jouw probleem als je een reis op één ticket gekocht hebt. Mocht je de vlucht missen dan is de airline verantwoordelijk voor omboeking. En twee uur is ws zelfs op het meest verschrikkelijke vliegveld nog wel te doen, hooguit met wat rennen.

Veel plezier in 서울 O+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_159720364
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 10:58 schreef Gatochweg het volgende:
En ik ben jaloers op de business class/ first class vliegers. Ik vlieg regelmatig, maar helaas alleen op Europese vlucht wel eens business class gevlogen. Stelt natuurlijk in vergelijking weinig voor. Als ik een grote prijs zou winnen, zou ik eerst first class tickets boeken :D
Wat ik met werkreizen soms nog wel binnen het budget kan boeken is Premium Economy heen en Business terug. De nachtvlucht kunnen slapen is heel fijn, de dagvlucht boeit toch minder.

Maar alsnog best prijzig ja. ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 7 februari 2016 @ 12:14:32 #15
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_159721260
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 10:20 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik wilde het niet zeggen, maar exact hetzelfde ontbijtje heb ik toch al vaker, welliswaar iets anders verpakt, op een intercontinentale vlucht mogen nuttigen. Niet echt bijzonder dus zolang het geen ter plekke fried eggs with English bacon is, en niet van die crispy zooi.

Maar heeft AF niet meer de First Class service waarbij je vóór vertrek in de lounge van een 3 sterren Michelin diner kunt genieten? Ooit één keer gedaan op een vlucht AMS-CDG-BKK vv, toen FB miles nog niet gekort werden op goedkope tickets en je na een trip AMS-GRU 24000 miles incl. bonus naar binnen kon kruien. Dus toen tijdens de KLM werelddeals 2 first class retours BKK voor 240000 miles geboekt. Belachelijk eigenlijk, want het enige wat je dan in dat vliegtuig nog doet is een prettige nachtrust en een ontbijt.
Best veel maatschappijen laten het menu door een sterrenchef ondertekenen, maar dat is vooral marketing en geen vergelijking met hun restaurants.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 7 februari 2016 @ 12:20:09 #16
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_159721374
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 11:23 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Wat ik met werkreizen soms nog wel binnen het budget kan boeken is Premium Economy heen en Business terug. De nachtvlucht kunnen slapen is heel fijn, de dagvlucht boeit toch minder.

Maar alsnog best prijzig ja. ;(
Ik vlieg zoveel economy binnen europa dat ik intercontinentaal altijd met miles kan upgraden. Mijn maatschappij heeft echter geen first, ik hoop dat de partnership met etihad ooit first class award tickets toelaat. Dan boek ik direct om het een keer te zien. Zo'n appartment, dat is toch wel gaaf lijkt me.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_159729146
Vraagje:

AMS-LAX begin mei. Wat zijn de beste (en goedkoopste) opties. Ik kom uit op BA via LHR (2,5 uur overstap genoeg op LHR?)....
  zondag 7 februari 2016 @ 16:32:56 #18
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159729499
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 16:18 schreef Drifter__ het volgende:
Vraagje:

AMS-LAX begin mei. Wat zijn de beste (en goedkoopste) opties. Ik kom uit op BA via LHR (2,5 uur overstap genoeg op LHR?)....
2,5 uur is goed te doen. TRV / [TRV] Nieuws en aanbiedingen #9 voor aanbiedingen.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_159740170
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 11:22 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Sowieso is overstappen nooit jouw probleem als je een reis op één ticket gekocht hebt. Mocht je de vlucht missen dan is de airline verantwoordelijk voor omboeking. En twee uur is ws zelfs op het meest verschrikkelijke vliegveld nog wel te doen, hooguit met wat rennen.

Veel plezier in 서울 O+
Thanks :D
pi_159747217
quote:
7s.gif Op zondag 7 februari 2016 16:32 schreef donroyco het volgende:

[..]

2,5 uur is goed te doen. TRV / [TRV] Nieuws en aanbiedingen #9 voor aanbiedingen.
Thnx :)
pi_159749993
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 16:18 schreef Drifter__ het volgende:
Vraagje:

AMS-LAX begin mei. Wat zijn de beste (en goedkoopste) opties. Ik kom uit op BA via LHR (2,5 uur overstap genoeg op LHR?)....
Goedkoopste ticket dat ik vind is met AA ¤399,-
2 mei heen, retour 9 mei.
pi_159771086
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:29 schreef Gatochweg het volgende:

[..]

Goedkoopste ticket dat ik vind is met AA ¤399,-
2 mei heen, retour 9 mei.
Prima prijs toch? Ik vloog vorige week ook over Londen en Los Angeles met BA en AA naar Honolulu. Ging prima hoor ^O^ Volgende week terug met de A380. Ben benieuwd.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_159803174
FUUUUUUUUUUUU

BA aanbieding is voorbij?? :'(
  woensdag 10 februari 2016 @ 13:47:31 #24
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159804488
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:01 schreef Drifter__ het volgende:
FUUUUUUUUUUUU

BA aanbieding is voorbij?? :'(
Ja, was alleen maar het eerste weekend van februari.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  Moderator zondag 14 februari 2016 @ 20:45:02 #25
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_159919512
Ik wil tickets boeken naar IJsland, maar via Icelandair en Wow airlines kun je alleen met creditcard betalen. Via sommige Nederlandse reissites kun je vluchten wel boeken en met Ideal betalen alleen dan kun je geen extra bagage bijboeken en je plekken in het vliegtuig niet kiezen. Is er een website waar je wel tenminste extra bagage kan toevoegen aan je vlucht maar ook met ideal betalen?
  maandag 15 februari 2016 @ 09:57:58 #26
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_159929671
Vlieg morgen weer van Amsterdam naar HK (laatste keer was november); het schijnt nogal druk te zijn bij de controle; is dat ook voor business class? Want dan moet ik er rekening mee houden.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 15 februari 2016 @ 10:35:05 #27
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159930152
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 20:45 schreef Momo... het volgende:
Ik wil tickets boeken naar IJsland, maar via Icelandair en Wow airlines kun je alleen met creditcard betalen. Via sommige Nederlandse reissites kun je vluchten wel boeken en met Ideal betalen alleen dan kun je geen extra bagage bijboeken en je plekken in het vliegtuig niet kiezen. Is er een website waar je wel tenminste extra bagage kan toevoegen aan je vlucht maar ook met ideal betalen?
Kun je Icelandair niet gewoon bellen? NL +31 (0) 20 521 39 55

quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 09:57 schreef static het volgende:
Vlieg morgen weer van Amsterdam naar HK (laatste keer was november); het schijnt nogal druk te zijn bij de controle; is dat ook voor business class? Want dan moet ik er rekening mee houden.
Ligt er denk ik aan hoe laat je vliegt.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_159930751
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 09:57 schreef static het volgende:
Vlieg morgen weer van Amsterdam naar HK (laatste keer was november); het schijnt nogal druk te zijn bij de controle; is dat ook voor business class? Want dan moet ik er rekening mee houden.
Laatste keer dat ik vanaf Amsterdam vloog was in de kerstvakantie en het was juist belachelijk rustig in tegenstelling tot de verhalen. Daarbij vlieg je op dinsdag dus denk dat het wel mee zal vallen?
Why do dishes when you can do daiquiris?
  maandag 15 februari 2016 @ 11:13:06 #29
62913 Blik
The one and Only!
pi_159930809
Kan het niet zeggen, vlieg altijd Europees en dan ga ik via de loopbrug. Ben daar nog nooit iemand anders tegen gekomen :D
  maandag 15 februari 2016 @ 11:19:07 #30
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_159930917
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 11:13 schreef Blik het volgende:
Kan het niet zeggen, vlieg altijd Europees en dan ga ik via de loopbrug. Ben daar nog nooit iemand anders tegen gekomen :D
Hoe bedoel je?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 15 februari 2016 @ 12:53:25 #31
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_159933036
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 09:57 schreef static het volgende:
Vlieg morgen weer van Amsterdam naar HK (laatste keer was november); het schijnt nogal druk te zijn bij de controle; is dat ook voor business class? Want dan moet ik er rekening mee houden.
Ik vlieg ook niet veel meer via AMS, meen echter uit dit topic dat juist FB Silver niet meer in de priority lane mag. Zou daar dus rustiger kunnen zijn. Recente klachten uit AMS zijn de rijen om in het land in te komen. Vertrek zou simpel moeten zijn.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 15 februari 2016 @ 14:28:52 #32
62913 Blik
The one and Only!
pi_159935779
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 11:19 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
. Dat het daar, als ik moet vliegen, heel rustig is en je een kanon kan afschieten. Ben altijd de enige samen met security
  maandag 15 februari 2016 @ 16:00:09 #33
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_159937899
quote:
1 Uw boekingsnummer dat wordt gebruikt voor het inchecken:: XXXX
2 U moet mogelijk uw luchtvaartreferentienummer verstrekken:
Weet iemand wat 2 is?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_159939415
Heeft hier iemand ervaring met het boeken van ticket via eDreams.nl?
  maandag 15 februari 2016 @ 19:01:05 #35
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_159942566
quote:
99s.gif Op maandag 15 februari 2016 12:53 schreef XL het volgende:

[..]

Ik vlieg ook niet veel meer via AMS, meen echter uit dit topic dat juist FB Silver niet meer in de priority lane mag. Zou daar dus rustiger kunnen zijn. Recente klachten uit AMS zijn de rijen om in het land in te komen. Vertrek zou simpel moeten zijn.
Het probleem ligt niet zo zeer bij de priority line bij de beveiliging, ook niet toen FB silver er nog wel door mocht, niet bij Schengen en ook niet bij Niet Schengen, wat wel problemen kan geven is de rij bij de paspoortcontrole na de beveiliging, want als er veel posities bij de beveiliging open zijn dan kunnen de rijen daar aardig oplopen, zeker als men de zelfscan gates buiten gebruik moet stellen en alleen 2 posities daar open hebben.
Maar dit laatste heeft de aandacht, want natuurlijk beweerd de Marechaussee dat de kwaliteit van de controle niet wordt beïnvloed, het spreekt natuurlijk vanzelf dat de controle op Europese documenten waar niet gestempeld hoeft te worden verwaarloosbaar is.

Rijen om het land in te komen heeft vooral Schiphol zelf debet aan als men alle mensen in een bepaald filter terecht doet komen, ook mensen die met een bus naar een bepaald filter worden vervoerd. Maar ook daar geldt, de lijn voor EU documenten gaat altijd relatief snel, ook als er een hele rij staat... Maar meer dan 2 posities open hebben als Aeroflot, Ukraine Airlines en de KLM vlucht uit Rio de Janeiro rond het middaguur aan komt dat zal helpen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_159948657
Ik ben is een beetje aan het kijken voor tickets naar NYC. Nu heb ik een aantal tickets gevonden met overstap die echt veel goedkoper zijn, en dus het overwegen wel waard. Wat ik me nu afvroeg; hoe zit het de overstaptijd? Ik kwam een vlucht tegen met een overstap van 1u30 in Frankfurt, of 2u15 in Toronto. Nu weet ik niet hoe het allemaal precies zit met de security, dus vroeg ik me af of ik ruim genoeg zit met deze overstaptijden?
Trotse Twentenaar
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 16 februari 2016 @ 02:00:35 #37
414785 sirdanilot
pi_159955933
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:39 schreef zlotka het volgende:
Ik ben is een beetje aan het kijken voor tickets naar NYC. Nu heb ik een aantal tickets gevonden met overstap die echt veel goedkoper zijn, en dus het overwegen wel waard. Wat ik me nu afvroeg; hoe zit het de overstaptijd? Ik kwam een vlucht tegen met een overstap van 1u30 in Frankfurt, of 2u15 in Toronto. Nu weet ik niet hoe het allemaal precies zit met de securitpy, dus vroeg ik me af of ik ruim genoeg zit met deze overstaptijden?
Dat kan prima, tenzij je oud/kreupel/invalide/analfabeet/blind bent.
In frankfurt moet je best wel een eind lopen en ook met een interne trein. Maar de 'bewegwijzering' brengt je vanzelf naar de juiste plek. Loop gewoon door en het komt goed.

Als je vlucht vertraagd is en je daardoor je aansluiting mist, zal je luchtvaartmaatschappi je altijd op de volgende vlucht zetten en je ook coupons geven voor een maaltijd, en soms zelfs een hotelovernachting (maar dat zal voor new york niet hoeven).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 16 februari 2016 @ 02:05:06 #38
414785 sirdanilot
pi_159955966
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 20:45 schreef Momo... het volgende:
Ik wil tickets boeken naar IJsland, maar via Icelandair en Wow airlines kun je alleen met creditcard betalen. Via sommige Nederlandse reissites kun je vluchten wel boeken en met Ideal betalen alleen dan kun je geen extra bagage bijboeken en je plekken in het vliegtuig niet kiezen. Is er een website waar je wel tenminste extra bagage kan toevoegen aan je vlucht maar ook met ideal betalen?
Haal gewoon een creditcard bij je bank, het kost je 14 euro per jaar (dus 1 euro nog wat per maand) en het is gewoon heel makkelijk voor vliegtickets, allerhande webshops, auto huren, tijdens de vakantie zelf etc. Binnen een week heb je je creditcard binnen. Ik ben blij dat ik een tijdje terug gewoon een creditcard heb aangeschaft.
En vraag anders gewoon aan je vader of hij het even voorschiet met zn creditcard.

Altijd via de website van de vliegmaatschappij zelf boeken, tenzij een andere aanbieder het ticket goedkoper aanbiedt. Dit laatste had ik, via budget air kreeg ik precies dezelfde vlucht voor 200 euro goedkoper, dus ja dan boek je het via die site, maar weet je ook dat je je vlucht niet kan veranderen, dat je je stoel niet kan kiezen, etc.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 16 februari 2016 @ 03:19:14 #39
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_159956253
^^ als hierboven, ik wilde het niet zeggen. In de meeste landen krijg je op je 16e al een credit card (met beperkte limiet) van de bank. Ik weet niet waar de paniek in Nederland om credit cards vandaan komt, het is een heel handig, veilig en betrouwbaar betaalmiddel.
pi_159957193
quote:
11s.gif Op maandag 15 februari 2016 17:02 schreef Max-Westerman het volgende:
Heeft hier iemand ervaring met het boeken van ticket via eDreams.nl?
Heb een aantal weken geleden een ticket via edreams.co.uk gekocht. Telt dat ook? :)
pi_159957795
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 08:48 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Heb een aantal weken geleden een ticket via edreams.co.uk gekocht. Telt dat ook? :)
Dat is zo te zien hetzelfde als NL versie :P
Maar jij hebt er geen negatieve ervaringen mee?

Ik kwam ze gister tegen via momondo.nl, maar toen ik ging zoeken op ervaringen met edreams zag ik nogal verschillende dingen staan..
pi_159958168
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 09:41 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Dat is zo te zien hetzelfde als NL versie :P
Maar jij hebt er geen negatieve ervaringen mee?

Ik kwam ze gister tegen via momondo.nl, maar toen ik ging zoeken op ervaringen met edreams zag ik nogal verschillende dingen staan..
Nee, ik heb via edreams een aantal weken terug een Ryanair retourtje gekocht voor een prikkie toen ze een code hadden die nog 10 pond extra korting gaf.

Direct na boeking kreeg ik een bevestiging van Ryanair zelf, net alsof je via hun eigen website een ticket kocht. Voor de rest liep het goed via eDreams. Al is de website een beetje gaar soms. Dat is het enige.
pi_159958353
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 10:06 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Nee, ik heb via edreams een aantal weken terug een Ryanair retourtje gekocht voor een prikkie toen ze een code hadden die nog 10 pond extra korting gaf.

Direct na boeking kreeg ik een bevestiging van Ryanair zelf, net alsof je via hun eigen website een ticket kocht. Voor de rest liep het goed via eDreams. Al is de website een beetje gaar soms. Dat is het enige.
Klinkt gewoon goed dus.
Ik kan alleen dat ticket niet meer vinden :')
  dinsdag 16 februari 2016 @ 10:37:31 #44
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_159958615
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 09:41 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Dat is zo te zien hetzelfde als NL versie :P
Maar jij hebt er geen negatieve ervaringen mee?

Ik kwam ze gister tegen via momondo.nl, maar toen ik ging zoeken op ervaringen met edreams zag ik nogal verschillende dingen staan..
Er zijn best veel negatieve ervaringen. Vooral door mensen die niet goed lezen. eDreams communiceert niet uitdrukkelijk dat je soms 2 losse tickets koopt, of dat je geen handbagage hebt en dat soort dingen. Vervolgens is dat op het vliegveld natuurlijk een slechte ervaring, als je zelf geen research doet. Het is niet vaak dat ze echt goedkoper kunnen zijn dan direct, maar je kunt wel lokaal betalen. Ze staan financieel onder druk (als je de beurskoers als indicator neemt) en dat is natuurlijk niet zo mooi als jij ze geld leent. Ik zou daarom alleen aanbevelen daar te boeken als je weet dat je direct een bevestigd ticket van de maatschappij krijgt. Zelf koop ik altijd direct bij de maatschappij mijn tickets.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_159960963
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 10:37 schreef XL het volgende:

[..]

Er zijn best veel negatieve ervaringen. Vooral door mensen die niet goed lezen. eDreams communiceert niet uitdrukkelijk dat je soms 2 losse tickets koopt, of dat je geen handbagage hebt en dat soort dingen. Vervolgens is dat op het vliegveld natuurlijk een slechte ervaring, als je zelf geen research doet. Het is niet vaak dat ze echt goedkoper kunnen zijn dan direct, maar je kunt wel lokaal betalen. Ze staan financieel onder druk (als je de beurskoers als indicator neemt) en dat is natuurlijk niet zo mooi als jij ze geld leent. Ik zou daarom alleen aanbevelen daar te boeken als je weet dat je direct een bevestigd ticket van de maatschappij krijgt. Zelf koop ik altijd direct bij de maatschappij mijn tickets.
Klopt als een bus.

Er zijn inderdaad ook hele legioenen die steen en been klagen over budget airlines en hun bagageregels. Lezen doet wonderen.

Mijn vader zegt bij dergelijke uitspraken altijd: "Daar gaat het ook mis, mensen lezen niet." :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 16 februari 2016 @ 12:32:54 #46
414785 sirdanilot
pi_159961745
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 03:19 schreef MartijnUK het volgende:
^^ als hierboven, ik wilde het niet zeggen. In de meeste landen krijg je op je 16e al een credit card (met beperkte limiet) van de bank. Ik weet niet waar de paniek in Nederland om credit cards vandaan komt, het is een heel handig, veilig en betrouwbaar betaalmiddel.
In Nederland heerst er een welhaast religieus mantra dat je absoluut geen geld mag lenen tenzij het echt noodzakelijk is. Creditcards worden gezien als een soort lening' omdat het niet rechtstreeks van je rekening af gaat.

Volgens mij is dit een diepgeworteld iets, geworteld in het aloude Calvinisme, die haat tegen lenen en alles wat daar op lijkt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 16 februari 2016 @ 18:49:21 #47
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_159970110
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 12:32 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

In Nederland heerst er een welhaast religieus mantra dat je absoluut geen geld mag lenen tenzij het echt noodzakelijk is. Creditcards worden gezien als een soort lening' omdat het niet rechtstreeks van je rekening af gaat.

Volgens mij is dit een diepgeworteld iets, geworteld in het aloude Calvinisme, die haat tegen lenen en alles wat daar op lijkt.
Nee, het zijn de grootgrutters in Nederland die de grote explosie van credit cards tegenhouden. Zodra de Appies en Jumbo's betaling met credit card gaan toestasn, komt er een run op die kaarten. Althans, dat is mijn veronderstelling.

En dat je eerst moet sparen voordat je iets uitgeeft, vind ik een gezonde redenering. Ik heb die kaarten dan ook alleen voor het gemak, en gewoon iedere maand het dan openstaande volledig laten incasseren.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 16 februari 2016 @ 18:58:12 #48
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_159970285
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 02:00 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dat kan prima, tenzij je oud/kreupel/invalide/analfabeet/blind bent.
In frankfurt moet je best wel een eind lopen en ook met een interne trein. Maar de 'bewegwijzering' brengt je vanzelf naar de juiste plek. Loop gewoon door en het komt goed.

Als je vlucht vertraagd is en je daardoor je aansluiting mist, zal je luchtvaartmaatschappi je altijd op de volgende vlucht zetten en je ook coupons geven voor een maaltijd, en soms zelfs een hotelovernachting (maar dat zal voor new york niet hoeven).
Let op, de luchtvaartmaatschappij is, als je het ticket in één keer met de betreffende overstap geboekt hebt, inderdaad verantwoordelijk om je op de plaats van bestemming te krijgen, maar is niet verplicht dat op de eerstvolgende vlucht te doen, want die kan volgeboekt zijn, of er zijn mensen met een hogere frequent flyer status die voor gaan.
Want het is beter om persoon A welke vandaag de connectie niet kan halen op de vlucht van overmorgen te zetten dan persoon A op de vlucht van morgen en persoon B op de vlucht van overmorgen, want dan moet de luchtvaartmaatschappij 2x denied boarding betalen aan zowel persoon A als B, terwijl bij een nog langere vertraging van persoon A er niet extra denied boarding kosten zijn. (Hotelovernachtingen en dergelijke zijn ze wel verantwoordelijk voor).

Persoonlijk kies ik er dan ook voor om te bekijken of de connectie op een betreffende luchthaven haalbaar is of als er na de betreffende vlucht nog meer vluchten naar de eindbestemming gaan zodat je gemakkelijk overgeboekt kunt worden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_159984062
Hoe ga ik morgen mijn overstap van 1:10 uur op Heathrow redden als ik achterin een A380 zit? :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_159984070
Zelde terminal?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_159984112
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 08:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Zelde terminal?
Denk het niet. Van intercontinentale vlucht naar EU-vlucht.

Ja, allebei terminal 5 ^O^ Dat moet lukken. Maar ik moet nog wel door de douane natuurlijk :{

[ Bericht 24% gewijzigd door Hallojo op 17-02-2016 08:37:37 ]
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 17 februari 2016 @ 09:43:05 #52
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_159985088
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 08:32 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Denk het niet. Van intercontinentale vlucht naar EU-vlucht.

Ja, allebei terminal 5 ^O^ Dat moet lukken. Maar ik moet nog wel door de douane natuurlijk :{
Maar je moet wel met de trein, flink lopen vanaf de gate, door de security check. Dat kan echt krap zijn. Ik had hem laatst 1:20 en had zelfs nog tijd om te douchen, maar wel voorin zitten en fast lane overal en het hield qua tijd niet over. Niet treuzelen dus, ook al lijkt een uur in 1 terminal lang.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_159995408
Misschien een beetje een domme vraag, maar zijn al die vliegticketvergelijksites betrouwbaar? Tot nu toe heb ik zelden zelf een ticket hoeven boeken. Meestal wordt dit voor me gedaan en anders deed ik het gewoon rechtstreeks via de site van de vliegmaatschappij. Echter voor deze zomer heb ik de touwtjes in handen gekregen en kom ik opeens allemaal sites tegen waar ik nog nooit van gehoord heb. Supersaver.nl? Budgetair.nl? Chaser.nl? Allemaal gewoon even betrouwbaar?

Onder andere omdat ik dan prijzen op die site zie, die ik op de site van de vliegmaatschappij zelf niet terug kan vinden. Of zijn dit dan interne kortingen/aanbiedingen ofzo?
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 17 februari 2016 @ 17:45:04 #54
414785 sirdanilot
pi_159995554
quote:
11s.gif Op woensdag 17 februari 2016 08:24 schreef Hallojo het volgende:
Hoe ga ik morgen mijn overstap van 1:10 uur op Heathrow redden als ik achterin een A380 zit? :o
Rennen. ;)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 17 februari 2016 @ 17:53:26 #55
414785 sirdanilot
pi_159995758
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:37 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Misschien een beetje een domme vraag, maar zijn al die vliegticketvergelijksites betrouwbaar? Tot nu toe heb ik zelden zelf een ticket hoeven boeken. Meestal wordt dit voor me gedaan en anders deed ik het gewoon rechtstreeks via de site van de vliegmaatschappij. Echter voor deze zomer heb ik de touwtjes in handen gekregen en kom ik opeens allemaal sites tegen waar ik nog nooit van gehoord heb. Supersaver.nl? Budgetair.nl? Chaser.nl? Allemaal gewoon even betrouwbaar?

Onder andere omdat ik dan prijzen op die site zie, die ik op de site van de vliegmaatschappij zelf niet terug kan vinden. Of zijn dit dan interne kortingen/aanbiedingen ofzo?
Ik heb zelf alleen ervaring met budgetair en dat is gewoon betrouwbaar. Ik neem aan dat de andere ook betrouwbaar zijn, als het fraudeurs zijn was het vast in het nieuws geweest, want dit zijn gewoon bekende namen die veelvuldig worden gebruikt.

Het issue is niet de betrouwbaarheid, maar het volgende:
1. Als je via een reisbureau boekt (dit soort sites zijn de facto je 'reisbureau', want zij boeken het ticket voor je bij de maatschappij. net zoals vroeger in de fysieke reisbureaus) kun je niet zelf je ticket veranderen, maar moet je 'reisbureau' dat doen. En daar vragen ze meestal absurde bedragen voor, in het geval van dit soort budget sites. Je kunt ook niet je eigen stoel kiezen/veranderen, makkelijk extra bagage bij kopen,, etc.

2. Dit soort sites vraagt meestal rond de 20 euro extra als 'administratiekosten' , dit staat ook op de site vermeld. Je ticket moet dus meer dan 20 euro goedkoper zijn dan bij de vliegmaatschappij om het lonend te maken. Soms vragen ze ook extra voor een creditcardbetaling (want een creditcard betaling levert extra verplichtingen op voor hen).

3. De tickets kunnen wel degelijk extreem goedkoper zijn dan bij de luchtvaartmaatschappij zelf. De reisorganisaties kopen de tickets 'in bulk' in en verkopen het dan door. Dit levert de luchtvaartmaatschappij stabiliteit op (x aantal tickets wordt afgenomen door de reisorganisaties en daarom levert de luchtvaartmaatschappij hen korting).
Vergelijk het met het een supermarkt versus een kleine kruidenier; de supermarkt is goedkoper, omdat ze in bulk inkopen. De kleine kruidenier gaat vaak failliet omdat ze niet in bulk kunnen inkopen. Als consument ben jij een kleine kruidenier die iets inkoopt (een ticket) .

4. De reisorganisaties bieden soms combinaties van tickets aan die niet door de luchtvaartmaatschappijen zelf worden aangeboden. Echter is dit lang niet altijd zo want de meeste maatschappijen maken deel uit van 'alliances' (star alliance, one world) en bieden dus ook veel combinaties aan.

Ik heb bij BudgetAir mijn ticket voor 200 euro goedkoper kunnen kopen. Maar ik wilde het ticket laatst veranderen en daarvoor vroegen ze een absurd bedrag, toen dacht ik laat maar zitten. Het heeft dus voor en nadelen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_159995831
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:53 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik heb zelf alleen ervaring met budgetair en dat is gewoon betrouwbaar. Ik neem aan dat de andere ook betrouwbaar zijn, als het fraudeurs zijn was het vast in het nieuws geweest, want dit zijn gewoon bekende namen die veelvuldig worden gebruikt.

Het issue is niet de betrouwbaarheid, maar het volgende:
1. Als
Oke, duidelijk. Bedankt! Ga ik eens nadenken over wat te doen ;)
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_160020364
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:45 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Rennen. ;)
Ik heb het gered! Moet nu nog een half uur wachten ook.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 18 februari 2016 @ 18:54:59 #58
414785 sirdanilot
pi_160022696
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:56 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Oke, duidelijk. Bedankt! Ga ik eens nadenken over wat te doen ;)
Ik zou gewoon zoeken naar goedkope tickets. Als je iets vindt wat grofweg >50 euro goedkoper is dan bij de maatschappij zelf, boek het dan via de site (de facto je reisbureau op dat moment). Anders, laat het zitten en koop bij de maatschappij.

Bij europese vluchten die sowieso goedkoper zijn kun je het iets nauwer nemen, b.v. als de site 22 euro administratiekosten rekent, neem dat dan als 'grens'.

Kijk op sites als secretflying, skyscanner etc. om aanbiedingen bij dit soort sites te vinden.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 18 februari 2016 @ 18:56:42 #59
414785 sirdanilot
pi_160022731
Deze sites leven trouwens op de combis vliegticket + hotel/huurauto/andere dingen die ze aanbieden. Misschien dat je daar voor je vakantie iets leuks uit kunt halen (volgens mij is er een site vakantiepiraten.nl of zo die dit soort aanbiedingen opspoort, google eens) en dan is het natuurlijk wel voordeliger.

Deze sites zijn, zoals ik al zei, eigenlijk gewoon de hedendaagse vervanger voor het aloude reisbureau dat langzaam zal uitsterven in het internet tijdperk. Zelfs als het niet goedkoper is boeken veel mensen gewoon bij budgetair of soortgelijke sites omdat het gemakkelijker is, lekker op één plek je all-in inclusive reisje naar Antalya of Blanes boeken.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_160022873
Nu het hier toch over sites als 'budgetair' gaat. Ik heb 2 maanden geleden 2 tickets tegelijk besteld op budgetair naar Jakarta. Ik kon inderdaad geen stoel kiezen maar zitten we wel naast elkaar? Of moeten we dan vroeg op het vliegveld zijn om dat voor elkaar te krijgen?
pi_160023458
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:01 schreef KolonelBroodje het volgende:
Nu het hier toch over sites als 'budgetair' gaat. Ik heb 2 maanden geleden 2 tickets tegelijk besteld op budgetair naar Jakarta. Ik kon inderdaad geen stoel kiezen maar zitten we wel naast elkaar? Of moeten we dan vroeg op het vliegveld zijn om dat voor elkaar te krijgen?
Welke airline? Via de code, eticket of boekingsnummer, die je bij budgetair heb gehad kan je inloggen op de website van de airline zelf. Daar kan je meest waarschijnlijk stoelen reserveren (kan niet bij elke airline maar proberen waard). Bij KLM kan dit.
pi_160023507
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:21 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Welke airline? Via de code, eticket of boekingsnummer, die je bij budgetair heb gehad kan je inloggen op de website van de airline zelf. Daar kan je meest waarschijnlijk stoelen reserveren (kan niet bij elke airline maar proberen waard). Bij KLM kan dit.
Oh super, ik ga direct even kijken. We vliegen via Etihad van Dusseldorf naar Jakarta met tussenstop in Abu Dhabi en de terugweg precies hetzelfde
pi_160023703
quote:
14s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:23 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Oh super, ik ga direct even kijken. We vliegen via Etihad van Dusseldorf naar Jakarta met tussenstop in Abu Dhabi en de terugweg precies hetzelfde
Geen ervaring met Etihad op die manier. Even proberen! Bij sommige airlines kan je soms pas 48 uur voor vertrek stoelen reserveren.
pi_160024382
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:29 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Geen ervaring met Etihad op die manier. Even proberen! Bij sommige airlines kan je soms pas 48 uur voor vertrek stoelen reserveren.
_O_ _O_

Het is gelukt! Bedankt!!
pi_160024853
quote:
14s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:51 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

_O_ _O_

Het is gelukt! Bedankt!!
Top! Veel reisplezier. Zolang je maar direct weer uit Jakarta vertrekt!
pi_160025315
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:53 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik heb zelf alleen ervaring met budgetair en dat is gewoon betrouwbaar. Ik neem aan dat de andere ook betrouwbaar zijn, als het fraudeurs zijn was het vast in het nieuws geweest, want dit zijn gewoon bekende namen die veelvuldig worden gebruikt.

Het issue is niet de betrouwbaarheid, maar het volgende:
1. Als je via een reisbureau boekt (dit soort sites zijn de facto je 'reisbureau', want zij boeken het ticket voor je bij de maatschappij. net zoals vroeger in de fysieke reisbureaus) kun je niet zelf je ticket veranderen, maar moet je 'reisbureau' dat doen. En daar vragen ze meestal absurde bedragen voor, in het geval van dit soort budget sites. Je kunt ook niet je eigen stoel kiezen/veranderen, makkelijk extra bagage bij kopen,, etc.

2. Dit soort sites vraagt meestal rond de 20 euro extra als 'administratiekosten' , dit staat ook op de site vermeld. Je ticket moet dus meer dan 20 euro goedkoper zijn dan bij de vliegmaatschappij om het lonend te maken. Soms vragen ze ook extra voor een creditcardbetaling (want een creditcard betaling levert extra verplichtingen op voor hen).

3. De tickets kunnen wel degelijk extreem goedkoper zijn dan bij de luchtvaartmaatschappij zelf. De reisorganisaties kopen de tickets 'in bulk' in en verkopen het dan door. Dit levert de luchtvaartmaatschappij stabiliteit op (x aantal tickets wordt afgenomen door de reisorganisaties en daarom levert de luchtvaartmaatschappij hen korting).
Vergelijk het met het een supermarkt versus een kleine kruidenier; de supermarkt is goedkoper, omdat ze in bulk inkopen. De kleine kruidenier gaat vaak failliet omdat ze niet in bulk kunnen inkopen. Als consument ben jij een kleine kruidenier die iets inkoopt (een ticket) .

4. De reisorganisaties bieden soms combinaties van tickets aan die niet door de luchtvaartmaatschappijen zelf worden aangeboden. Echter is dit lang niet altijd zo want de meeste maatschappijen maken deel uit van 'alliances' (star alliance, one world) en bieden dus ook veel combinaties aan.

Ik heb bij BudgetAir mijn ticket voor 200 euro goedkoper kunnen kopen. Maar ik wilde het ticket laatst veranderen en daarvoor vroegen ze een absurd bedrag, toen dacht ik laat maar zitten. Het heeft dus voor en nadelen.
Op zich valide punten, het is overigens wel zo dat als je bijvoorbeeld via skyscanner op een boekingssite beland je vaak geen extra administratiekosten betaalt waardoor deze vaak goedkoper zijn dan via het verkoopkanaal van de luchtvaartmaatschappij zelf omdat deze ook administratie kosten berekenen.

Daarnaast, het in bulk inkopen van tickets kan een reden zijn dag tickets goedkoper zijn, het kan ook zijn, zonder een specifiek reisbureau te beschuldigen, dat men jouw giraal laat betalen en de ticketaanbieder contant de tickets in het betreffende land waar het ticketbureau gevestigd zit contant het ticket afrekenen.
Dit soort constructies kunnen natuurlijk om diverse redenen heel interessant zijn voor het ticketbureau.

Bij budgetair doen ze overigens zaken met Airtrade, die snappen waar ze mee bezig zijn, en cheaptickets is van een groot zakelijk reisbureau uit Zuid Nederland. Die laatste rekent zelf vaak bedachte extra ticketfees, maar met acties van kortingsvouchers kunnen ze goedkoper zijn.
Tripair uit Griekenland is mijn favoriet, want deze kan combinaties maken met lange overstaptijden welke andere aanbieders niet kunnen bewerkstelligen zonder extra kosten...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 18 februari 2016 @ 20:26:07 #67
414785 sirdanilot
pi_160025456
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 19:21 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Welke airline? Via de code, eticket of boekingsnummer, die je bij budgetair heb gehad kan je inloggen op de website van de airline zelf. Daar kan je meest waarschijnlijk stoelen reserveren (kan niet bij elke airline maar proberen waard). Bij KLM kan dit.
Ok. Bij TAM Linhas Aéreas kan dit in ieder geval NIET, bij Iberia ook niet. Je komt er wel in maar er staat dat je je vlucht niet kunt veranderen en dus ook geen stoelen kunt reserveren etc.
Het verschilt dus per maatschappij.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 18 februari 2016 @ 20:29:55 #68
414785 sirdanilot
pi_160025527
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:20 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Op zich valide punten, het is overigens wel zo dat als je bijvoorbeeld via skyscanner op een boekingssite beland je vaak geen extra administratiekosten betaalt waardoor deze vaak goedkoper zijn dan via het verkoopkanaal van de luchtvaartmaatschappij zelf omdat deze ook administratie kosten berekenen.
Oh ok. Via skyscanner op Budgetair kopen beteketn echter dat je alsnog administratiekosten hebt, heb ik ervaren, en ook 17 euro creditcard kosten als je met CC wil betalen (dit heb ik gedaan omdat vluchten verzekerd zijn via mijn CC).
quote:
Daarnaast, het in bulk inkopen van tickets kan een reden zijn dag tickets goedkoper zijn, het kan ook zijn, zonder een specifiek reisbureau te beschuldigen, dat men jouw giraal laat betalen en de ticketaanbieder contant de tickets in het betreffende land waar het ticketbureau gevestigd zit contant het ticket afrekenen.
Dit soort constructies kunnen natuurlijk om diverse redenen heel interessant zijn voor het ticketbureau.
Ah, dat wist ik niet. Als ik een keer een paar miljardjes wit moet wassen zal ik een site oprichten waar je goedkoop tickets kunt kopen ;)

quote:
Bij budgetair doen ze overigens zaken met Airtrade, die snappen waar ze mee bezig zijn, en cheaptickets is van een groot zakelijk reisbureau uit Zuid Nederland. Die laatste rekent zelf vaak bedachte extra ticketfees, maar met acties van kortingsvouchers kunnen ze goedkoper zijn.
Tripair uit Griekenland is mijn favoriet, want deze kan combinaties maken met lange overstaptijden welke andere aanbieders niet kunnen bewerkstelligen zonder extra kosten...
Ik zal eens naar Tripair kijken dank
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_160025661
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:29 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Oh ok. Via skyscanner op Budgetair kopen beteketn echter dat je alsnog administratiekosten hebt, heb ik ervaren, en ook 17 euro creditcard kosten als je met CC wil betalen (dit heb ik gedaan omdat vluchten verzekerd zijn via mijn CC).

[..]

Ah, dat wist ik niet. Als ik een keer een paar miljardjes wit moet wassen zal ik een site oprichten waar je goedkoop tickets kunt kopen ;)

[..]

Ik zal eens naar Tripair kijken dank
Met budgetair via skyscanner nog nimmer extra administratie kosten betaald anders dan de prijs die op skyscanner aangegeven staat. (Maar dan moet je wel via een ticketvergelijker gaan, en niet rechtstreeks zelf zoeken).
Credit Card kosten zijn wel relatief hoog, maar binnen de afspraken qua % wat deze mogen zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_160126362
Lieve allemaal, een snelle vraag, ik zie dat de KLM zo'n vijf keer per dag naar Barcelona vliegt, is de kans bij KLM het grootst dat ik op een niet al te volle vlucht zit als ik door de week vlieg, voor mij is het ultieme vliegplezier namelijk in een vliegtuig met zo min mogelijk andere passagiers en ik betaal hier graag een beetje meer voor want Ryanair en Transavia zijn natuurlijk een stuk Goedkoper te noemen.
Algemene Voorwaarden
  maandag 22 februari 2016 @ 20:06:31 #71
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160127437
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:38 schreef Kissinger89 het volgende:
Lieve allemaal, een snelle vraag, ik zie dat de KLM zo'n vijf keer per dag naar Barcelona vliegt, is de kans bij KLM het grootst dat ik op een niet al te volle vlucht zit als ik door de week vlieg, voor mij is het ultieme vliegplezier namelijk in een vliegtuig met zo min mogelijk andere passagiers en ik betaal hier graag een beetje meer voor want Ryanair en Transavia zijn natuurlijk een stuk Goedkoper te noemen.
Puur op basis dat KLM duurder is kun je bezettingsgraad niet voorspellen. Bij KLM zitten veel mensen met overstap en ook mensen zoals ik, die ryanair en transavie sowieso niet boeken. Voor die mensen gelden andere prijzen of speelt prijs een mindere rol. Over het algemeen heeft KLM een goede bezettingsgraad.

De kans bij KLM is groter dat het rustig is als, je buiten de ochtend en avond reist, er weinig overstap mogelijk is op Schiphol, en in combinatie met bovenstaande wanneer er ook nog eens concurrentie rond hetzelfde tijdstip vliegt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 22 februari 2016 @ 20:13:42 #72
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160127656
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:38 schreef Kissinger89 het volgende:
Lieve allemaal, een snelle vraag, ik zie dat de KLM zo'n vijf keer per dag naar Barcelona vliegt, is de kans bij KLM het grootst dat ik op een niet al te volle vlucht zit als ik door de week vlieg, voor mij is het ultieme vliegplezier namelijk in een vliegtuig met zo min mogelijk andere passagiers en ik betaal hier graag een beetje meer voor want Ryanair en Transavia zijn natuurlijk een stuk Goedkoper te noemen.
Is niet echt een peil op te trekken. Vroege middagvlucht heb je de meeste kans, wil je het zeker weten dan moet Ozzietukker even in z'n database met loadfactors kijken.

Maar voor hetzelfde geld proppen ze die middag vlucht vol met arme chineesjes die 's morgens om 6 uur met China Airlines geland zijn en na een ochtendje sightseeing in 020 weer hoppa naar de volgende Europese hotspot gedirigeerd worden. De late avondvluchten naar Boedapest en Milaan Linate staan er om bekend.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 22 februari 2016 @ 21:05:52 #73
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_160129417
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:38 schreef Kissinger89 het volgende:
Lieve allemaal, een snelle vraag, ik zie dat de KLM zo'n vijf keer per dag naar Barcelona vliegt, is de kans bij KLM het grootst dat ik op een niet al te volle vlucht zit als ik door de week vlieg, voor mij is het ultieme vliegplezier namelijk in een vliegtuig met zo min mogelijk andere passagiers en ik betaal hier graag een beetje meer voor want Ryanair en Transavia zijn natuurlijk een stuk Goedkoper te noemen.
De reden dat KLM 5x per dag naar Barcelona vliegt is omdat de vraag naar deze bestemming relatief hoog is. Dat is ook terug te vinden in de prijs welke KLM voor het ticket vraagt.
Vaak is overigens de laatste vlucht vanaf Barcelona naar Amsterdam relatief goedkoop omdat er namelijk bij aankomst in Amsterdam geen directe connecties naar verdere bestemmingen mogelijk zijn.

Mocht je wat ruimer willen zitten kan je overwegen om bijvoorbeeld te betalen voor een voorkeursstoel voorin het toestel, deze kosten extra geld en daarom worden ze meestal niet door reguliere passagiers geboekt, hoewel de frequent flyers ze gratis of tegen een lagere vergoeding kunnen verkrijgen, als er stoelen in economy over zijn in het toestel dan zijn het normaliter deze stoelen.

Wat dat aangaande, als de prijs stukken beter is met Transavia dan zou ik gewoon daarvoor gaan, want voor het (mini) blikje cola en cakeje, wrapje of broodje hoef je het ook niet te doen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 22 februari 2016 @ 21:26:10 #74
414785 sirdanilot
pi_160130165
Extra geld besteden aan een vlucht lijkt het mij alleen waard op een echte long haul vlucht. En boek dan meteen business of first class, met emirates of singapore of zo, dan kun je tenminste echt ontspannen.

Ik snap niet waarom er mensen zijn die business vliegen binnen europa eigenlijk, behalve dan als je zo een long haul business hebt geboekt en je moet eerst overstappen binnen europa.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator maandag 22 februari 2016 @ 21:30:03 #75
45833 crew  Fogel
pi_160130333
Binnen Europa business vliegen moet vaak omdat sommige maatschappijen nog een 3 nachten en een weekend weg regel hebben...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_160150938
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 21:30 schreef Fogel het volgende:
Binnen Europa business vliegen moet vaak omdat sommige maatschappijen nog een 3 nachten en een weekend weg regel hebben...
Wat houdt dat in?
  Moderator dinsdag 23 februari 2016 @ 17:39:09 #77
45833 crew  Fogel
pi_160151063
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:33 schreef Operc het volgende:

[..]

Wat houdt dat in?
Dat je geen economy kan boeken tenzij je 3 nachten of een weekend weg bent.
Of naja, sommigen hebben de full flex economytickets die je in dat geval kan boeken maar die kosten nagenoeg hetzelfde als business.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_160151084
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:39 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dat je geen economy kan boeken tenzij je 3 nachten of een weekend weg bent.
Of naja, sommigen hebben de full flex economytickets die je in dat geval kan boeken maar die kosten nagenoeg hetzelfde als business.
Ah oke. ^O^
Nog nooit meegemaakt, maar dat zal wel aan mijn beperkte maatschappij ervaring liggen. :)
  dinsdag 23 februari 2016 @ 18:56:51 #79
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_160152638
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:39 schreef Operc het volgende:

[..]

Ah oke. ^O^
Nog nooit meegemaakt, maar dat zal wel aan mijn beperkte maatschappij ervaring liggen. :)
Low cost airlines werken niet zo, die werken met enkele reizen, maar KLM is daar bijvoorbeeld nog goed in om hogere kosten te vragen als er geen 3 werkdagen of zaterdagnacht in het ticket zit.
Al moet worden gezegd, op routes waar zware concurrentie is, bijvoorbeeld naar Istanboel, biedt KLM zelfs enkele reis tickets aan tegen normale prijzen. Maar op de meeste markten houdt KLM voet bij stuk. (En niet geheel onterecht, mensen welke doordeweeks op en neer gaan zijn toch vaak de zakelijke klanten en die hebben niet veel keus, een werkgever gaat niet een werknemer 3 dagen weg laten zijn als het ook in 1 dag kan).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 20:17:55 #80
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160155082
Zijn het er nog veel met drie dagen? Ik zie het vaak met retourtjes op 1 dag. Met overnachtingen is het me al lang niet meer opgevallen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 23 februari 2016 @ 20:49:40 #81
414785 sirdanilot
pi_160156448
Ik zou m'n werknemer lekker op een ryan air /wizz air / transavia etc. vlucht zetten dan *O*
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 23 februari 2016 @ 22:07:30 #82
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160160482
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:49 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zou m'n werknemer lekker op een ryan air /wizz air / transavia etc. vlucht zetten dan *O*
Alleen zijn de tijdstippen waarop RyanAir en Wizz vliegen nou niet altijd optimaal. En ik heb eens ff gekeken naar EHV-BUD in maart van maandag t/m vrijdag met Wizz en vergeleken met KLM AMS-BUD op dezelfde data, maakt 2 tientjes verschil. OK op Schiphol is parkeren ook duurder maar de vlucht tijden zijn dan weer gunstiger. Dan dus maar niet zo krap zitten bij Wizz en gewoon miles en legs sparen bij KLM.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 23 februari 2016 @ 22:15:07 #83
414785 sirdanilot
pi_160160890
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 22:07 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Alleen zijn de tijdstippen waarop RyanAir en Wizz vliegen nou niet altijd optimaal. En ik heb eens ff gekeken naar EHV-BUD in maart van maandag t/m vrijdag met Wizz en vergeleken met KLM AMS-BUD op dezelfde data, maakt 2 tientjes verschil. OK op Schiphol is parkeren ook duurder maar de vlucht tijden zijn dan weer gunstiger. Dan dus maar niet zo krap zitten bij Wizz en gewoon miles en legs sparen bij KLM.
2 Tientjes verschil is het inderdaad waard om KLM te vliegen tov Wizz, dat ben ik met je eens. Maar als je dus snel even heen en weer moet hoppen en KLM gaat veel duurdere business tarieven rekenen, dan zou ik als werkgever toch al snel overgaan op wizz. Of misschien nog een andere maatschappij die van NL naar Budapest vliegt, ik weet niet of die er zijn (ken zelf ook alleen KLM en wizz). Je kunt bij Wizz ook extra beenruimte boeken indien nodig en die tarieven vallen meestal best mee.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_160184054
Is er hier ook iemand die dit kan verklaren?

Bij het kiezen van de stoelen kon ik kiezen uit deze plaatsen en er zaten ook nog wel meer plaatsen achter. Volgens de site vliegen we in een B787-9



Maar als ik op seatguru kijk dan heeft een 787-9 van Etihad helemaal geen 40 of meer rijen. Iemand enig idee hoe het kan dat ik wel deze stoelen kon kiezen? Staat het type vliegtuig misschien verkeerd op de site en verandert dat nog?
pi_160184059
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 22:15 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

2 Tientjes verschil is het inderdaad waard om KLM te vliegen tov Wizz, dat ben ik met je eens. Maar als je dus snel even heen en weer moet hoppen en KLM gaat veel duurdere business tarieven rekenen, dan zou ik als werkgever toch al snel overgaan op wizz. Of misschien nog een andere maatschappij die van NL naar Budapest vliegt, ik weet niet of die er zijn (ken zelf ook alleen KLM en wizz). Je kunt bij Wizz ook extra beenruimte boeken indien nodig en die tarieven vallen meestal best mee.
Boedapest is dan zakelijk over het algemeen wat minder interessant, en daarnaast heb je Transavia, KLM en Wizz Air welke op deze stad vliegen, en vorig jaar had je op maandag en vrijdag zelfs 3 vluchten van KLM naar Amsterdam, 2 van Wizz Air naar Eindhoven, 1 van Wizz Air naar Maastricht en 1 vlucht van Transavia naar Rotterdam, dat zet natuurlijk de prijzen wel onder druk. Inmiddels vliegt men niet meer naar Maastricht, maar zet Wizz Air de A321 in.

Ik vlieg overigens zowel met KLM als Wizz Air naar Budapest, in de winter over het algemeen KLM omdat bij winterse omstandigheden Schiphol het wat beter doet dan Eindhoven, maar bij Wizz Air zit ik altijd voorin het toestel terwijl bij KLM je wel een drankje en kleine versnapering krijgt maar gewoon ergens achterin zit als je geen extra toeslagen wilt betalen. (En elke vlucht weer het gezeik aanhoren dat men toch wel veel koffers meeneemt en het niet kwijt kan, nee KLM mutsen, dat komt door het eigen beleid van KLM, waardoor incheck bagage voor het gros van de reizigers niet meer gratis is, en nee de oplossing is niet dat mijn kleine rugtas onder de stoel voor mij gaat zodat ik minder beenruimte heb, de oplossing is dat de grote trolly in het laadruim gaat, en de volgende keer bij voorkeur al voordat men aan boord stapt dat men de bagage al labelt).

Soms vliegt een Wizz Air vooral in Oost Europa trajecten rechtstreeks waardoor deze direct interessanter zijn dan een mainstream airline, en als je een beetje goed boekt dan zijn de tarieven prima, bij kleine prijsverschillen, 99 euro met KLM of 79 euro met Wizz Air op een vergelijkbare route tja dan is de keus snel gemaakt.
Een werkgever zal over het algemeen toch wat meer gebaat zijn bij main stream airliners omdat deze ook oplossingen bieden als het mis gaat, bij een low cost airliner is dat minder, zakelijk zijn het vooral mensen die uit een eigen budget moeten putten die kosten een belangrijk aspect vinden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_160184413
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 20:16 schreef KolonelBroodje het volgende:
Is er hier ook iemand die dit kan verklaren?

Bij het kiezen van de stoelen kon ik kiezen uit deze plaatsen en er zaten ook nog wel meer plaatsen achter. Volgens de site vliegen we in een B787-9

[ afbeelding ]

Maar als ik op seatguru kijk dan heeft een 787-9 van Etihad helemaal geen 40 of meer rijen. Iemand enig idee hoe het kan dat ik wel deze stoelen kon kiezen? Staat het type vliegtuig misschien verkeerd op de site en verandert dat nog?
Bij de huidige toestellen van Etihad is de indeling zoals deze op bijvoorbeeld een seatguru te vinden is, nu vinden er de komende tijd nog wat afleveringen plaats aan Etihad, en zou ik het mij zo kunnen voorstellen dat er ook nieuwe configuratie toestellen op de markt komen met wat minder nadruk op premium.
Want om heel eerlijk te zijn, de vluchten vanaf Dusseldorf staat nu niet bekend om de geweldige vraag met het bijbehorende kostenplaatje voor premium plekken maar is concurrentie op prijs belangrijk.
Zo past bijvoorbeeld Qatar het toestel op Schiphol ook aan naar een 777-300 sardinecan 3-4-3 uitvoering zodat men en stuk meer passagiers kan meenemen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_160184515
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 20:26 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Bij de huidige toestellen van Etihad is de indeling zoals deze op bijvoorbeeld een seatguru te vinden is, nu vinden er de komende tijd nog wat afleveringen plaats aan Etihad, en zou ik het mij zo kunnen voorstellen dat er ook nieuwe configuratie toestellen op de markt komen met wat minder nadruk op premium.
Want om heel eerlijk te zijn, de vluchten vanaf Dusseldorf staat nu niet bekend om de geweldige vraag met het bijbehorende kostenplaatje voor premium plekken maar is concurrentie op prijs belangrijk.
Zo past bijvoorbeeld Qatar het toestel op Schiphol ook aan naar een 777-300 sardinecan 3-4-3 uitvoering zodat men en stuk meer passagiers kan meenemen.
Bedankt voor je snelle antwoord! :) We gaan het wel zien maar was toch even benieuwd hoe dat kon.
  donderdag 25 februari 2016 @ 03:15:53 #88
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_160194944
Waarom doen ze een FDR altijd in een emmer water als ze m gevonden hebben?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_160194966
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 03:15 schreef Parafernalia het volgende:
Waarom doen ze een FDR altijd in een emmer water als ze m gevonden hebben?
Doen ze dat niet alleen maar wanneer hij ook onderwater gevonden wordt?
Want dan is hem in water houder beter, omdat er minder zuurstof is om mee weg te kunnen rotten zodat er minder corrosie optreedt. Haal je hem uit het water en stel je hem bloot aan de lucht, dan corrodeerd alles veel sneller dan wanneer je hem onderwater vervoerd en in een laboratorium pas gaat drogen. (onder gecontroleerde omstandigheden)


Zie ook het Flight Data Recorder Handbook for Aviation Accident Investigations van de Amerikaanse NTSB
quote:
3.9
If the FDR is recovered in water, it shall immediately be packed in water (fresh, if
possible) and not be allowed to dry out. Packaging may be accomplished by sealing the
recorder (in water) inside a plastic beverage container with silicon adhesive or a similar
sealant. Contact the Chief of the Vehicle Recorder Division for further assistance.


[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2016 03:33:27 ]
  donderdag 25 februari 2016 @ 03:49:34 #90
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_160194989
quote:
99s.gif Op donderdag 25 februari 2016 03:30 schreef CrashO het volgende:

[..]

Doen ze dat niet alleen maar wanneer hij ook onderwater gevonden wordt?
Want dan is hem in water houder beter, omdat er minder zuurstof is om mee weg te kunnen rotten zodat er minder corrosie optreedt. Haal je hem uit het water en stel je hem bloot aan de lucht, dan corrodeerd alles veel sneller dan wanneer je hem onderwater vervoerd en in een laboratorium pas gaat drogen. (onder gecontroleerde omstandigheden)


Zie ook het Flight Data Recorder Handbook for Aviation Accident Investigations van de Amerikaanse NTSB

[..]

ahh, dat zou best kunnen ja. Klinkt in elk geval logisch. Wellicht toevallig paar gevallen van Aircrash investigation gezien met in water gevallen toestellen :)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_160196804
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 20:16 schreef KolonelBroodje het volgende:
Is er hier ook iemand die dit kan verklaren?

Bij het kiezen van de stoelen kon ik kiezen uit deze plaatsen en er zaten ook nog wel meer plaatsen achter. Volgens de site vliegen we in een B787-9

[ afbeelding ]

Maar als ik op seatguru kijk dan heeft een 787-9 van Etihad helemaal geen 40 of meer rijen. Iemand enig idee hoe het kan dat ik wel deze stoelen kon kiezen? Staat het type vliegtuig misschien verkeerd op de site en verandert dat nog?
Is een 787 zo klein dan?

Ik zat vorige week op rij 76 :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_160198703
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:01 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Is een 787 zo klein dan?

Ik zat vorige week op rij 76 :o
Volgens mij zijn 787's wel kleiner dan bijvoorbeeld een 777 maar het ligt ook aan de indeling hoeveel rijen er zijn.
Ik heb Etihad via Facebook nog even gevraagd hoe het kon en of het wel klopte. Ze konden wel bevestigen dat de stoelen geconfirmd waren. Dus het zal wel goed zijn. Misschien klopt de map op seatguru niet.
  donderdag 25 februari 2016 @ 12:18:21 #93
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_160199661
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:41 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Volgens mij zijn 787's wel kleiner dan bijvoorbeeld een 777 maar het ligt ook aan de indeling hoeveel rijen er zijn.
Ik heb Etihad via Facebook nog even gevraagd hoe het kon en of het wel klopte. Ze konden wel bevestigen dat de stoelen geconfirmd waren. Dus het zal wel goed zijn. Misschien klopt de map op seatguru niet.
Etihad gooit op Amsterdam de Dreamliner eruit en komt met een 777. Misschien dat ze dat ook voor Düsseldorf gaan doen.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  donderdag 25 februari 2016 @ 12:58:40 #94
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_160200707
Misschien tellen sommige maatschappijen business class 1-20 en dan economy 1-60 en doet Ethiad gewoon 1-20 is business, 21-80 is economy?

*voorbeeld nummers gebruikt
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_160211027
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:18 schreef donroyco het volgende:

[..]

Etihad gooit op Amsterdam de Dreamliner eruit en komt met een 777. Misschien dat ze dat ook voor Düsseldorf gaan doen.
Dat is Qatar Airlines die met de 777 gaat komen op Schiphol, Etihad blijft voorlopig komen met de A330 in de 2-4-2 indeling op Schiphol, KLM vliegt, ook met codeshare voor Etihad wel met de 787 naar Abu Dhabi, en dat is dan ook direct de reden dat er vooralsnog geen upgrade inzit.

Zoals gezegd, de huidige 787 heeft een groot aantal stoelen in de premium klasse, en dat doet men wel vaker met een nieuw toestel want deze wordt op belangrijke routes ingezet.
Uiteindelijk zal een Etihad het toch ook moeten hebben van het volume van passagiers (want de markt is vooral de transferpassagier met tussenstop, en die zijn wat prijsbewuster).

En dat wordt ook nog eens bevestigd door Etihad zelf;

Etihad Airways’ order for two variants of the B787 (-9 and -10), is one of the world’s largest for the type, totalling 71 aircraft. The airline currently operates its B787-9s to Washington DC, Zurich and Brisbane, with new destinations being added as it takes delivery of more of the aircraft type. The airline will also begin taking delivery of B787s in a two-class configuration from 2016

https://www.etihad.com/en(...)-on-singapore-route/
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 25 februari 2016 @ 20:25:20 #96
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160211438
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:18 schreef donroyco het volgende:

[..]

Etihad gooit op Amsterdam de Dreamliner eruit en komt met een 777. Misschien dat ze dat ook voor Düsseldorf gaan doen.
Düsseldorf krijgt juist de dreamliner van Etihad
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 25 februari 2016 @ 21:23:20 #97
62913 Blik
The one and Only!
pi_160213625
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:49 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zou m'n werknemer lekker op een ryan air /wizz air / transavia etc. vlucht zetten dan *O*
Los van de punten die al eerder genoemd zijn, kan een bedrijf ook baat hebben om met KLM te vliegen vanwege corporate deals met kickbacks in contracten. Dan is er nog locatie, een bedrijf uit de Randstad zal niet snel standaard gaan vliegen vanuit Eindhoven als er ook vanaf Schiphol gevlogen kan worden.
pi_160307839
Vraagje aan de Frequent Flyers betreft upgraden met miles van Economy naar Business bij KLM. Op een vlucht van Amsterdam naar Seoul. (enkel heenweg)

Als ik een Economy Class ticket koop met een tariefletter die upgradebaar is met miles. Deze betaald upgrade naar Economy Comfort. (geen idee welke letter dat is). Klopt het dan dat ik voor 16.000 of 24.000 miles kan upgraden naar Business class?

Zo ja, kan dat al maanden van te voren of enkel op de dag van vertrek als er plaatsen vrij zijn?

Edit: Volgens mij maak ik een denkfout. Premium Economy (W en S) is volgens mij enkel bij Air France.

[ Bericht 6% gewijzigd door Halldor op 29-02-2016 11:41:38 ]
pi_160318362
Ik heb van de week tickets geboekt via tix.nl van DUS-LAX. Met overstap. Maar nu kreeg ik een mailtje dat ik mijn paspoortgegevens moet opgeven nog . 'Dringend' volgens het onderwerp. Maar in de mail zelf staat uiterlijk week voor vertrek.Geen probleem normaal gesproken, maar ik was even vergeten dat mijn paspoort al bijna 2 maanden verlopen is :p

Nu heb ik dezelfde dag wel al mijn e-tickets ontvangen. e-ticket nummer en reserveringsnummer. Betekent dit nou gewoon dat mijn tickets geboekt zijn en dat ik nog even heb om mijn paspoort te verlengen? In de tussentijd moet ik ook nog naar Shanghai dus ik moet sowieso mijn paspoort binnenkort gaan verlengen, maar als het niet al te veel haast heeft kan ik even een geschikt moment afwachten.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  maandag 29 februari 2016 @ 18:53:40 #100
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160320345
quote:
14s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:20 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Ik heb van de week tickets geboekt via tix.nl van DUS-LAX. Met overstap. Maar nu kreeg ik een mailtje dat ik mijn paspoortgegevens moet opgeven nog . 'Dringend' volgens het onderwerp. Maar in de mail zelf staat uiterlijk week voor vertrek.Geen probleem normaal gesproken, maar ik was even vergeten dat mijn paspoort al bijna 2 maanden verlopen is :p

Nu heb ik dezelfde dag wel al mijn e-tickets ontvangen. e-ticket nummer en reserveringsnummer. Betekent dit nou gewoon dat mijn tickets geboekt zijn en dat ik nog even heb om mijn paspoort te verlengen? In de tussentijd moet ik ook nog naar Shanghai dus ik moet sowieso mijn paspoort binnenkort gaan verlengen, maar als het niet al te veel haast heeft kan ik even een geschikt moment afwachten.
En je ESTA aanvraag niet vergeten hé ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_160346442
Weet iemand als je via tussensite bij Emirates ticket boekt of je dan ook een stoel mag kiezen?
  dinsdag 1 maart 2016 @ 18:36:52 #102
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160346555
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 18:30 schreef Yasmin23 het volgende:
Weet iemand als je via tussensite bij Emirates ticket boekt of je dan ook een stoel mag kiezen?
Ik heb ooit via vliegwinkel.nl een Emirates ticket geboekt want op de gewenste vluchttijden was de prijs bij Emirates ineens omhoog geschoten. Zodra je een e-ticket nummer hebt, kun je op de Emirates site een stoel reserveren. Je word dan precies hetzelfde behandeld als ieder ander met een E-ticket nummer, waar dan ook aangeschaft.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_160346569
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 18:36 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik heb ooit via vliegwinkel.nl een Emirates ticket geboekt want op de gewenste vluchttijden was de prijs bij Emirates ineens omhoog geschoten. Zodra je een e-ticket nummer hebt, kun je op de Emirates site een stoel reserveren. Je word dan precies hetzelfde behandeld als ieder ander met een E-ticket nummer, waar dan ook aangeschaft.
Ik klik dus net op boeken op die site. We zitten ineens op 560 en moet nog betalen voor stoelkeuze...

:')
pi_160346652
Ik boek wel bij Emirates zelf. 545 :P
  dinsdag 1 maart 2016 @ 18:57:06 #105
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160347007
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 18:41 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik boek wel bij Emirates zelf. 545 :P
Dat meestal ook mijn ervaring op dat soort boekingssites. Het lijkt in eerste aanleg (iets) goedkoper. Maar direct bij de maatschappij boeken vind ik én makkelijk én geen bijkomende kosten én geen overbodige verzekeringen e.d. die worden aangesmeerd. Prima prijs toch? Voor die prijs zou ik ook direct boeken. Want met het wegvallen van Malaysian lijkt het wel alsof de hele goedkope tarieven even in de ijskast gezet zijn. Ukrain en Aeroflot uitgezonderd dan.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_160347052
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 18:57 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat meestal ook mijn ervaring op dat soort boekingssites. Het lijkt in eerste aanleg (iets) goedkoper. Maar direct bij de maatschappij boeken vind ik én makkelijk én geen bijkomende kosten én geen overbodige verzekeringen e.d. die worden aangesmeerd. Prima prijs toch? Voor die prijs zou ik ook direct boeken. Want met het wegvallen van Malaysian lijkt het wel alsof de hele goedkope tarieven even in de ijskast gezet zijn. Ukrain en Aeroflot uitgezonderd dan.
Ja terwijl Emirates volgens mij vaker zou gaan vliegen en Ethiad en Quatar er bij zijn gekomen. Die laatste vind ik dus echt alleen maar voor 600 euro.
pi_160347656
Wil graag online inchecken bij Tui, vlieg over circa 2 weken, echter werkt het online incheck systeem niet bij mij. Heb ergens anders de tickets besteld. Wil namelijk een extra koffer meenemen en het entertainment pakket aanschaffen. Kun je dit ook nog regelen op de dag van vertrek op schiphol?
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 19:51:20 #108
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160348649
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:22 schreef LievePoetin het volgende:
Wil graag online inchecken bij Tui, vlieg over circa 2 weken, echter werkt het online incheck systeem niet bij mij. Heb ergens anders de tickets besteld. Wil namelijk een extra koffer meenemen en het entertainment pakket aanschaffen. Kun je dit ook nog regelen op de dag van vertrek op schiphol?
Heb je geen zesletterige (evt met een aantal cijfers) code gekregen?
Daarmee kan je online stoelen reserveren. Let er op dat je je achternaam met tussenvoegsel moet gebruiken.

Op het vliegveld kan het ook, maar betaal je extra en kan je geen stoel kiezen.
So we just called him Fred
pi_160349208
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:51 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Heb je geen zesletterige (evt met een aantal cijfers) code gekregen?
Daarmee kan je online stoelen reserveren. Let er op dat je je achternaam met tussenvoegsel moet gebruiken.

Op het vliegveld kan het ook, maar betaal je extra en kan je geen stoel kiezen.
Ja klop heb een RESERVATION CODE van de maatschappij waar ik geboekt hebt en een Airline Reservation Code op mijn eTicket staan, welk moet ik hebben? Heb ze beiden al geprobeerd.
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
pi_160350374
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:51 schreef FredvZ het volgende:
Let er op dat je je achternaam met tussenvoegsel moet gebruiken..
Zijn er dan mensen die dat niet doen? Mensen die zichzelf graag beledigen?
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 1 maart 2016 @ 22:58:55 #111
414785 sirdanilot
pi_160355489
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:45 schreef vaduz het volgende:

[..]

Zijn er dan mensen die dat niet doen? Mensen die zichzelf graag beledigen?
Hoe bedoel je beledigen? :?

Mijn voorouders hadden de zelfde achternaam als mij maar dan met 'van der'. Dat 'van der' is in de loop der jaren weggevallen en ik heb nu dus een naam zonder tussenvoegsels.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_160359445
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:22 schreef LievePoetin het volgende:
Wil graag online inchecken bij Tui, vlieg over circa 2 weken, echter werkt het online incheck systeem niet bij mij. Heb ergens anders de tickets besteld. Wil namelijk een extra koffer meenemen en het entertainment pakket aanschaffen. Kun je dit ook nog regelen op de dag van vertrek op schiphol?
Meestal kun je toch ook pas maximaal 24 uur van tevoren online inchecken?
pi_160359461
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 02:22 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Meestal kun je toch ook pas maximaal 24 uur van tevoren online inchecken?
idd maar je zou wel je booking kunnen bekijken tot die tijd.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_160359466
Ja das waar, en stoelen reserveren inderdaad. Maar dat doe je volgens mij gewoon door in te loggen, niet in te checken. Beetje verwarrend :P
pi_160359588
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 22:58 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Hoe bedoel je beledigen? :?

Mijn voorouders hadden de zelfde achternaam als mij maar dan met 'van der'. Dat 'van der' is in de loop der jaren weggevallen en ik heb nu dus een naam zonder tussenvoegsels.
Ik voel mij zelf flink beledigd als mensen in mijn achternaam lopen te snijden en de tussenvoegsels weglaten. Tussenvoegsels apart behandelen is hoogstens handig met sorteren. Hoewel handig, het is uiteindelijk gewoon een kwestie van gewening: In België sorteren ze gewoon namen als "van der Aap" onder de v in andere landen maakt men dit onderscheid helemaal niet.

Wat betreft jouw situatie: Je bent blijkbaar gewend dat je achternaam zonder tussenvoegsels is, dus zul je het niet merken als ze missen. Ik denk dat je voorouders met tussenvoegsels de situatie heel anders ervaren hadden. Hoewel het vreemd is dat het dus is weggevallen.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 2 maart 2016 @ 02:54:42 #116
414785 sirdanilot
pi_160359614
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 02:50 schreef vaduz het volgende:

[..]

Ik voel mij zelf flink beledigd als mensen in mijn achternaam lopen te snijden en de tussenvoegsels weglaten. Tussenvoegsels apart behandelen is hoogstens handig met sorteren. Hoewel handig, het is uiteindelijk gewoon een kwestie van gewening: In België sorteren ze gewoon namen als "van der Aap" onder de v in andere landen maakt men dit onderscheid helemaal niet.

Wat betreft jouw situatie: Je bent blijkbaar gewend dat je achternaam zonder tussenvoegsels is, dus zul je het niet merken als ze missen. Ik denk dat je voorouders met tussenvoegsels de situatie heel anders ervaren hadden. Hoewel het vreemd is dat het dus is weggevallen.
Beledigd, nou nou nou dan ben je wel heel snel op je teentjes getrapt zeg :')

In vroeger tijden, voor het internet tijdperk en toen de administratie nog handgeschreven ging, gebeurde het regelmatig dat een naam veranderde vanwege een schrijffout, het weglaten (of juist toevoegen) van 'van', 'de', 'van der' etc. Mensen die een dubbele achternaam wilden omdat dat sjiek stond, drukten wat geld in de hand van de ambtenaar en tadaa, namen als 'Fentener van Vlissingen' waren geboren. Heel sjiek zo'n dubbele achternaam.

Een IJ werd bijvoorbeeld al heel gauw een Y of andersom, of de spelling werd een beetje veranderd. Zo ging dat en het boeide niemand wat. Ik ken iemand die 'de Blaey' heet met als ouders 'de Blaeij', dat is dus gewoon nog in de 20 e eeuw gebeurd. Of andersom, dat weet ik even niet.

Dat achternamen tegenwoordig bijna niet meer veranderen, is te danken aan een betere administratie, internet, getypt ipv handgeschreven etc.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_160359649
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 02:54 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Beledigd, nou nou nou dan ben je wel heel snel op je teentjes getrapt zeg :')
Valt denk ik wel mee, ben gewoon trots op mijn achternaam. Ben eigenlijk vrij wel zeker dat ik niet de enige ben die het zo ervaart. Mischien is het wel interresant om een poll te houden voor mensen met tussenvoegsels wat ze ervan vinden?
quote:
In vroeger tijden, voor het internet tijdperk en toen de administratie nog handgeschreven ging, gebeurde het regelmatig dat een naam veranderde vanwege een schrijffout,
Nu gebeurt het ook nog wel hoor. ;) De mensen die achter de computer zitten zijn nog steeds dezelfde ;)
quote:
Een IJ werd bijvoorbeeld al heel gauw een Y of andersom,
Dat is sowieso een discussie opzich: het Nederlandse alfabet en de letters die daar deel van uit maken, vooral de 25e letter.
quote:
of de spelling werd een beetje veranderd. Zo ging dat en het boeide niemand wat.
Mensen waren lager geletterd. De automatisering was nog niet zo wijdverspreid, dus gaf het minder problemen.

Overigens: Maar dat is helemaal weer een andere discussie, zouden luchtvaartmaatschappijen helemaal niet naar voornaam, achternaam etc. moeten vragen, maar naar Primaire en Secundaire (optioneel) identificator. Ze houden duidelijk weer eens geen rekening met mensen zonder achternaam :(
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 2 maart 2016 @ 03:10:00 #118
414785 sirdanilot
pi_160359670
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 03:05 schreef vaduz het volgende:

[..]

Valt denk ik wel mee, ben gewoon trots op mijn achternaam. Ben eigenlijk vrij wel zeker dat ik niet de enige ben die het zo ervaart. Mischien is het wel interresant om een poll te houden voor mensen met tussenvoegsels wat ze ervan vinden?

[..]

Nu gebeurt het ook nog wel hoor. ;) De mensen die achter de computer zitten zijn nog steeds dezelfde ;)

[..]

Dat is sowieso een discussie opzich: het Nederlandse alfabet en de letters die daar deel van uit maken, vooral de 25e letter.

[..]

Mensen waren lager geletterd. De automatisering was nog niet zo wijdverspreid, dus gaf het minder problemen.

Overigens: Maar dat is helemaal weer een andere discussie, zouden luchtvaartmaatschappijen helemaal niet naar voornaam, achternaam etc. moeten vragen, maar naar Primaire en Secundaire (optioneel) identificator. Ze houden duidelijk weer eens geen rekening met mensen zonder achternaam :(
Wie heeft er geen achternaam dan? Iedereen met een geldig internationaal erkend paspoort heeft een achternaam. Dat het systeem van achternamen niet overal zo werkt als bij ons (overgeorven van vader op kind) maakt daarvoor niet uit (zie b.v. IJsland met XXX-dottir en XXX-son).

In Brazilië krijgen indianen bijvoorbeeld de achternaam van de stam waartoe ze behoren. Bijna een heel indianendorp heeft daar dezelfde achternaam (degenen die zich laten registreren dan, want de meesten hebben niet eens een paspoort). Dit heb ik zelf gehoord, vond het wel grappig.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_160359958
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 03:10 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Wie heeft er geen achternaam dan?
Meer mensen dan jij denkt. Je komt al gelijk met een goed voorbeeld: IJsland.
quote:
Iedereen met een geldig internationaal erkend paspoort heeft een achternaam.
Onjuist: een paspoort bevat een Primaire identifikator en optioneel een Secundaire. In de meeste gevallen zal de Primaire identifikator met de Achternaam overeenkomen en de Secundaire met de voornaam. Maar in systemen waar je geen achternaam hebt werkt het dus anders.
quote:
Dat het systeem van achternamen niet overal zo werkt als bij ons (overgeorven van vader op kind) maakt daarvoor niet uit (zie b.v. IJsland met XXX-dottir en XXX-son).
In IJsland hebben ze dus patryoniemen. Dat IJsland het patronyiem als Primair identificator gebruikt maakt het nog geen achternaam.

Voor meer informatie raad ik je aan de relevante ICAO standaarden te lezen.
  woensdag 2 maart 2016 @ 13:25:20 #120
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160365461
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:07 schreef LievePoetin het volgende:
Ja klop heb een RESERVATION CODE van de maatschappij waar ik geboekt hebt en een Airline Reservation Code op mijn eTicket staan, welk moet ik hebben? Heb ze beiden al geprobeerd.
Je moet de airline reservation code gebruiken en je moet bij deze pagina zijn om in te loggen:
https://secure.paxport.net/tuifly/login

Mocht je een tussenvoegsel hebben in je achternaam dan je achternaam invullen als
[TUSSENVOEGSEL] <SPATIE> [ACHTERNAAM]
Voorbeeld:
"De Bruin"
(zonder de "")

Je moet bij de datum de vertrekdatum van de vlucht vanaf schiphol invoeren om verder te gaan.

Je geeft aan dat je een entertainmentset wil reserveren, dus ik ga er vanuit dat je intercontinentaal vliegt met TUI, dan heb ik de volgende tip:
Als je de zon door het raam vervelend vindt, zorg dan dat je op de heen weg rechts en op de terugweg links van het vliegtuig zit.
So we just called him Fred
  woensdag 2 maart 2016 @ 13:26:05 #121
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160365478
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 02:22 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Meestal kun je toch ook pas maximaal 24 uur van tevoren online inchecken?
Bij TUI kan dat voor veel vluchten al meerdere weken voor vertrek.
So we just called him Fred
  woensdag 2 maart 2016 @ 13:27:06 #122
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160365503
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 20:45 schreef vaduz het volgende:
Zijn er dan mensen die dat niet doen? Mensen die zichzelf graag beledigen?
Het reserveringssysteem voor de vakanties van TUI maakt alleen gebruik van de achternaam van de hoofdboeker, zonder tussenvoegsel.
So we just called him Fred
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 2 maart 2016 @ 15:31:02 #123
414785 sirdanilot
pi_160368313
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 05:30 schreef vaduz het volgende:

[..]

Meer mensen dan jij denkt. Je komt al gelijk met een goed voorbeeld: IJsland.

[..]

Onjuist: een paspoort bevat een Primaire identifikator en optioneel een Secundaire. In de meeste gevallen zal de Primaire identifikator met de Achternaam overeenkomen en de Secundaire met de voornaam. Maar in systemen waar je geen achternaam hebt werkt het dus anders.

[..]

In IJsland hebben ze dus patryoniemen. Dat IJsland het patronyiem als Primair identificator gebruikt maakt het nog geen achternaam.

Voor meer informatie raad ik je aan de relevante ICAO standaarden te lezen.
De primaire identificator noemen wij dus gewoon 'achternaam' of 'surname' en de secundaire 'voornaam' of 'first name'. Het is dus geen kwestie van geen achternaam hebben maar een kwestie van hoe je het beestje noemt. Opgelost slotje.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 2 maart 2016 @ 15:33:29 #124
414785 sirdanilot
pi_160368376
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:25 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je geeft aan dat je een entertainmentset wil reserveren, dus ik ga er vanuit dat je intercontinentaal vliegt met TUI, dan heb ik de volgende tip:
Als je de zon door het raam vervelend vindt, zorg dan dat je op de heen weg rechts en op de terugweg links van het vliegtuig zit.
Ja of je doet gewoon je raampje dicht :') :') :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_160368461
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:33 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja of je doet gewoon je raampje dicht :') :') :')
Kan die open dan? :D
pi_160369735
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:33 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja of je doet gewoon je raampje dicht :') :') :')
nee, want het gaat hem er net om als de personen aan de andere kant van het vliegtuig de jaloezie open laten. Schijnt de zon net naar binnen en kun je niets aan doen.
of van die nerds die af en toe naar buiten moeten kijken......

Ik vond het wel een strak idee.
Fucking irritant dat het nog steeds niet standaard is, 's nachts gewoon iedereen de jaloezie zicht, als je niet kan slapen en naar buiten wilt kijken doe je dat maar buiten. :N
pi_160370143
worden de vliegtickets met de dag duurder?
dus hoelanger je waacht, hoe duurder?
  woensdag 2 maart 2016 @ 16:51:46 #128
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_160370276
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:47 schreef Chunees het volgende:
worden de vliegtickets met de dag duurder?
dus hoelanger je waacht, hoe duurder?
Kan per dag verschillen, maar over het algemeen is het wel zo dat je beter een paar maanden van tevoren kan boeken. Soms worden tickets vlak voor vertrek opeens goedkoper. Verschil dus. Zal altijd een gok blijven helaas :(
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_160370409
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:29 schreef Roger_ het volgende:

[..]

nee, want het gaat hem er net om als de personen aan de andere kant van het vliegtuig de jaloezie open laten. Schijnt de zon net naar binnen en kun je niets aan doen.
of van die nerds die af en toe naar buiten moeten kijken......

Ik vond het wel een strak idee.
Fucking irritant dat het nog steeds niet standaard is, 's nachts gewoon iedereen de jaloezie zicht, als je niet kan slapen en naar buiten wilt kijken doe je dat maar buiten. :N
Als je naar buiten wil kijken moet je dat toch lekker zelf weten? Alsof je er last van hebt dat het raam niet dicht zit..
pi_160371074
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 13:25 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je moet de airline reservation code gebruiken en je moet bij deze pagina zijn om in te loggen:
https://secure.paxport.net/tuifly/login

Mocht je een tussenvoegsel hebben in je achternaam dan je achternaam invullen als
[TUSSENVOEGSEL] <SPATIE> [ACHTERNAAM]
Voorbeeld:
"De Bruin"
(zonder de "")

Je moet bij de datum de vertrekdatum van de vlucht vanaf schiphol invoeren om verder te gaan.

Je geeft aan dat je een entertainmentset wil reserveren, dus ik ga er vanuit dat je intercontinentaal vliegt met TUI, dan heb ik de volgende tip:
Als je de zon door het raam vervelend vindt, zorg dan dat je op de heen weg rechts en op de terugweg links van het vliegtuig zit.
Top bedankt voor de tips ^O^ zal vanavond nog eens proberen om in te loggen
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 2 maart 2016 @ 17:46:24 #131
414785 sirdanilot
pi_160371515
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:29 schreef Roger_ het volgende:

[..]

nee, want het gaat hem er net om als de personen aan de andere kant van het vliegtuig de jaloezie open laten. Schijnt de zon net naar binnen en kun je niets aan doen.
of van die nerds die af en toe naar buiten moeten kijken......

Ik vond het wel een strak idee.
Fucking irritant dat het nog steeds niet standaard is, 's nachts gewoon iedereen de jaloezie zicht, als je niet kan slapen en naar buiten wilt kijken doe je dat maar buiten. :N
Zo, jij bent flink autistisch zeg :')

S nachts komt er geen licht van buiten dus hoeven die raampjes ook niet dicht. En overdag ga je toch niet als een kluizenaar in een donker vliegtuig zitten :') Ik heb werkelijk nog nooit last gehad van een ander die een raampje open deed, je kunt je eigen raam toch dicht doen als je ertegenaan wil slapen.
Sowieso altijd bij het raam gaan zitten als dat kan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_160372003
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 17:46 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Zo, jij bent flink autistisch zeg :')

S nachts komt er geen licht van buiten dus hoeven die raampjes ook niet dicht. En overdag ga je toch niet als een kluizenaar in een donker vliegtuig zitten :') Ik heb werkelijk nog nooit last gehad van een ander die een raampje open deed, je kunt je eigen raam toch dicht doen als je ertegenaan wil slapen.
Sowieso altijd bij het raam gaan zitten als dat kan.
ik heb een tip voor je, voordat je reageert, probeer je een beetje in te leven waar het verhaal over gaat. Niet alleen mijn reactie, maar ook vorige reactie.
Of vraag even wat precies bedoeld wordt voor dat je direct conclusies trekt.

Het gaat hem net over nachtvluchten, met een tijds verschil. Als een vliegtuig in de avond opstijgt in stel ergens in het Caraïbisch gebied , als het dan 4 uur in de ochtend is zit je al ergens boven Groenland waar het ochtend is. Trekt er dan iemand zijn raampje open dan schijnt dus de laagstaande zon de cabine in.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 2 maart 2016 @ 18:41:48 #133
414785 sirdanilot
pi_160372674
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:09 schreef Roger_ het volgende:

[..]

ik heb een tip voor je, voordat je reageert, probeer je een beetje in te leven waar het verhaal over gaat. Niet alleen mijn reactie, maar ook vorige reactie.
Of vraag even wat precies bedoeld wordt voor dat je direct conclusies trekt.

Het gaat hem net over nachtvluchten, met een tijds verschil. Als een vliegtuig in de avond opstijgt in stel ergens in het Caraïbisch gebied , als het dan 4 uur in de ochtend is zit je al ergens boven Groenland waar het ochtend is. Trekt er dan iemand zijn raampje open dan schijnt dus de laagstaande zon de cabine in.
Ja nou en, misschien willen andere mensen wél gewoon alvast wennen aan het dag/nachtritme van hun bestemming ipv krampachtig vasthouden aan het dag/nachtritme van waar ze vandaan vliegen. En alsof je niet kan slapen als iemand 1 raampje open doet :')

Ik vind het echt een non-issue. Ze geven neit voor niks van die blinddoekjes zodat overgevoelige mensen geen last van het licht hebben. En je hebt oogleden gekregen van de lieve Heer om je ogen dicht te doen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_160372691
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:09 schreef Roger_ het volgende:

[..]

ik heb een tip voor je, voordat je reageert, probeer je een beetje in te leven waar het verhaal over gaat. Niet alleen mijn reactie, maar ook vorige reactie.
Of vraag even wat precies bedoeld wordt voor dat je direct conclusies trekt.

Het gaat hem net over nachtvluchten, met een tijds verschil. Als een vliegtuig in de avond opstijgt in stel ergens in het Caraïbisch gebied , als het dan 4 uur in de ochtend is zit je al ergens boven Groenland waar het ochtend is. Trekt er dan iemand zijn raampje open dan schijnt dus de laagstaande zon de cabine in.
Dan doet 'ie maar een slaapmaskertje op.
  woensdag 2 maart 2016 @ 21:06:43 #135
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_160376895
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 18:09 schreef Roger_ het volgende:

[..]

Het gaat hem net over nachtvluchten, met een tijds verschil. Als een vliegtuig in de avond opstijgt in stel ergens in het Caraïbisch gebied , als het dan 4 uur in de ochtend is zit je al ergens boven Groenland waar het ochtend is. Trekt er dan iemand zijn raampje open dan schijnt dus de laagstaande zon de cabine in.
Dit is altijd een mooie discussie.

Ik probeer mij altijd een beetje in te leven in de overige passagiers, op een vlucht naar Zuid-Oost Azie welke in de avond vertrekt uit Europa is het prettig dat de raampjes gesloten zijn omdat je naar de zon toe vliegt en met daglicht het inderdaad een beetje lastiger slapen is. (En aangezien ik zelf ook dat wel wil en dat relatief goed lukt heb ik daar geen problemen mee).
Maar waar ligt de grens, bemanning van China Airlines welke rond een uur of 14:00 uur vertrekt uit Amsterdam wil zo snel mogelijk de luikjes dicht terwijl ik dan nog niet het gevoel heb om te slapen en door de tijd van vertrek eigenlijk vanzelf donker wordt en net voor de landing weer licht en zou het eigenlijk niet nodig zijn.
Maar als iedereen het luikje dicht heeft en er is (fel) daglicht buiten en als enige dan een luikje open doen is op dat moment inderdaad vervelend.
Maar de mafkees die mij vraagt 1 uur voor de landing als de verlichting in de cabine ook aan is om het luikje dicht te doen, dat gaat niet gebeuren, al moet worden gezegd dat het eigenlijk altijd wel vrij gemoedelijk gaat, en als het donker buiten is dan moet iedereen vooral zelf weten of het luikje open of gesloten is, als je deze maar niet vergeet.
(Mooiste quote kwam van Cathay Pacific muts die aangaf dat boven Rusland (middenin de nacht) de luikjes gesloten moesten zijn omdat je anders foto's zou kunnen maken, tja dergelijke opmerkingen helpen natuurlijk niet mee in geloofwaardigheid. En juist op een dergelijke vlucht uit Hong Kong naar Europa welke rond middernacht vertrekt is het volstrekte onzin om een actief beleid te hebben om de luikjes te sluiten...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 2 maart 2016 @ 21:11:24 #136
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160377012
Vliegt tui niet met dreamliners, daar kan het personeel toch automatisch de cabine dimmen?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 2 maart 2016 @ 22:43:25 #137
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160380344
quote:
99s.gif Op woensdag 2 maart 2016 21:11 schreef XL het volgende:
Vliegt tui niet met dreamliners, daar kan het personeel toch automatisch de cabine dimmen?
Áls je met een dreamliner vliegt kan dat idd. Dat wordt ook wel gedaan, maar de raampjes dimmen niet 100% en als je veel naar buiten kijkt, zit je nog steeds met de zon in je bakkes :)

Daarnaast vliegt TUI ook nog steeds met een 767 en vijf 737's en die hebben de ouderwetse schuiven die je naar beneden moet doen.
So we just called him Fred
  woensdag 2 maart 2016 @ 23:08:24 #138
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_160381010
Als ik vlieg komen de stewardessen die meuk altijd dichtdoen (bij langere vluchten) en dempen het licht.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 2 maart 2016 @ 23:26:05 #139
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160381414
Niets mooiers dan een zonsopgang te zien boven de Himalaya. En dan kunnen die trolly dollies moord en brand schreeuwen maar uiteindelijk zit dan een halve cabine aan de linkerkant naar buiten te kijken. Gewoon een unieke ervaring. En ja ik heb alle smoezen van die dollies om de luiken dicht te houden al gehoord. Deel dan aan iedereen een eyemask uit zoals het een goede LVM betaamt. Het zal mij een zorg zijn of die luiken nu open zijn. Wanneer ik wil slapen doe ik wel een eyemask op en earplugs in en ben binnen 2 minuten onder zeil. Maar helaas blijkt dat niet voor iedereen weggelegd en dan duurt zo'n reis wel erg lang.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_160381423
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 23:08 schreef static het volgende:
Als ik vlieg komen de stewardessen die meuk altijd dichtdoen (bij langere vluchten) en dempen het licht.
Had ik ook een keer inderdaad, vloog van Hong Kong naar Sydney business class en was in slaap gevallen met het luikje open, toen ik wakker werd zat het luikje dicht.

Ook een keer vroegen ze of ik het luikje dicht wilde doen. Vond dat zo raar, ik boek toch niet voor niets een stoel bij het raam?! Heb het toen maar wel gedaan en even later weer omhoog gedaan.
pi_160383114
Grappig om dit te lezen, heb eigenlijk nooit stilgestaan bij het luikje naar beneden of luikje naar boven verhaal. Als ik wil slapen doe ik mijn muziek aan en ogen dicht, kan me niet herinneren dat ik het ooit irritant vond dat andere mensen dat luikje omhoog hadden, of misschien heb ik dat gewoon nog nooit meegemaakt. Vlieg toevallig volgende week van Atlanta naar Amsterdam (vlucht vertrekt rond 22:30u) dus zal er eens op letten als we ergens boven de oceaan vliegen.
  donderdag 3 maart 2016 @ 07:47:05 #142
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_160383974
In principe hangt het er vaak vanaf of het om een dagvlucht of nachtvlucht gaat (en hoeveel tijdszones je doorgaat en wat de tijd daar is).

Een vlucht die om 10u 's ochtends van AMS naar JNB (Zuid-Afrika) vliegt zal doorgaans de hele vlucht de luiken hebben
Diezelfde vlucht naar JFK zal waarschijnlijk na het serveren van de maaltijd een paar uur donker worden (omdat het in NY nog nacht is) en daarna krijg je lunch bij aankomst.

Enzovoorts, het e.e.a. hangt ook af van de maatschappij
  donderdag 3 maart 2016 @ 09:16:36 #143
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160384789
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 07:47 schreef MartijnUK het volgende:
Diezelfde vlucht naar JFK zal waarschijnlijk na het serveren van de maaltijd een paar uur donker worden (omdat het in NY nog nacht is) en daarna krijg je lunch bij aankomst.
Als je naar het westen vliegt om 10u in de ochtend, dan blijft het licht. Je vliegt namelijk met de zonsopkomst mee met ongeveer dezelfde snelheid.
So we just called him Fred
  donderdag 3 maart 2016 @ 21:04:03 #144
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_160399964
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 07:47 schreef MartijnUK het volgende:
In principe hangt het er vaak vanaf of het om een dagvlucht of nachtvlucht gaat (en hoeveel tijdszones je doorgaat en wat de tijd daar is).

Een vlucht die om 10u 's ochtends van AMS naar JNB (Zuid-Afrika) vliegt zal doorgaans de hele vlucht de luiken hebben
Diezelfde vlucht naar JFK zal waarschijnlijk na het serveren van de maaltijd een paar uur donker worden (omdat het in NY nog nacht is) en daarna krijg je lunch bij aankomst.

Enzovoorts, het e.e.a. hangt ook af van de maatschappij
De vlucht naar Johannesburg is inderdaad een vlucht waarbij je geen of slechts één tijdzone doorkruist en gedurende de dag vliegt maar waarop het cabine personeel inderdaad de neiging heeft om te verzoeken om het luikje te sluiten.
Ik begrijp dat een donkere cabine helpt om te slapen en dat met slapen de vlucht in principe voor het gevoel wat sneller gaat, het is vooral eigenbelang van het cabinepersoneel dat men met een slapende cabine natuurlijk minder hoeft te doen en het is vooral voor de passagier welke geniet van het naar buiten kijken welke door de sociale druk dat nu eigenlijk niet doet.
In principe zijn daarvoor natuurlijk de oogmaskertjes en dergelijke uitgevonden....

De enige keer dat ik overigens op een verre vlucht bij een raam zit is als ik de hele rij voor mezelf heb, want anders zal ik toch echt aan het gangpad zitten, want ik loop graag wat rond en wil vooral niet opgesloten zitten, want ik maak passagiers mee die 10 uur lang niet van de stoel afkomen om naar het toilet te gaan, en dat gaat mij niet lukken. (En een slapende medereiziger één keer storen kan best, bij de 2de keer is dat al wat minder fijn...)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 02:36:08 #145
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_160408254
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 09:16 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Als je naar het westen vliegt om 10u in de ochtend, dan blijft het licht. Je vliegt namelijk met de zonsopkomst mee met ongeveer dezelfde snelheid.
Ja en vandaar dat de meeste maatschappijen de luiken sluiten omdat het in NY nog nacht is en ze je aan de tijdszone van aankomst willen laten wennen.

Er is echter geen vaste regel voor, iedere maatschappij heeft zo z'n eigen beleving. Sommigen doen alles geforceerd dicht waar andere het aan de passagier laten. Met de Dreamliner schakelen ze op een gegeven moment automatisch de hele cabine naar donker
pi_160573710
Als je naar de VS vliegt is een overstaptijd van 01u 50m op Reykjavik dan te doen?
Tijdens de terugreis heb ik 01u 05m overstaptijd
  Moderator donderdag 10 maart 2016 @ 20:54:57 #147
45833 crew  Fogel
pi_160575101
Het vliegveld is niet zo heel erg groot dus dat zou gewoon moeten lukken.
En je zou het ticket als het goed is niet als doorgaand ticket kunnen boeken als je minder dan de minimale overstaptijd hebt tussen de vluchten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_160684178
4

[ Bericht 100% gewijzigd door Chunees op 15-03-2016 15:14:10 ]
pi_160684235
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 14:11 schreef Chunees het volgende:
ik ga in de meivakantie naar miami.
is er een amerikaanse thuisbezorgd die eten bezorgt aan je hotel?
of mag dat niet van het hotel?
Obvious troll is obvious :')
pi_160684751
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 14:11 schreef Chunees het volgende:
ik ga in de meivakantie naar miami.
is er een amerikaanse thuisbezorgd die eten bezorgt aan je hotel?
of mag dat niet van het hotel?
Roomservice bezorgt op je kamer.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_160704272
vraagje..

Ik ga 15 december op vakantie tot in Januarie. Ik kan met mijn silver card 40kg ruimbagage meenemen, maar deze kaart vervalt 16 december, 1 dag nadat ik vertrek. Kan ik nog altijd 40kg meenemen met mijn terug vlucht? dit betreft een internationale vlucht.
  woensdag 16 maart 2016 @ 00:56:52 #152
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_160704602
Als je vanaf Schiphol vliegt mag je koffer sowieso niet meer dan 32kg wegen vanwege de CAO.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 16 maart 2016 @ 00:58:50 #153
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160704642
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 00:56 schreef static het volgende:
Als je vanaf Schiphol vliegt mag je koffer sowieso niet meer dan 32kg wegen vanwege de CAO.
32kg per koffer, dus met 40kg bagagevrijdom mag je dus 2 koffers van 20kg meenemen of eentje van 30kg en eentje van 10kg.
So we just called him Fred
  woensdag 16 maart 2016 @ 00:59:25 #154
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160704652
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 00:38 schreef Troonwoord het volgende:
vraagje..

Ik ga 15 december op vakantie tot in Januarie. Ik kan met mijn silver card 40kg ruimbagage meenemen, maar deze kaart vervalt 16 december, 1 dag nadat ik vertrek. Kan ik nog altijd 40kg meenemen met mijn terug vlucht? dit betreft een internationale vlucht.
Heel flauw, maar dat kan je terug vinden op je tickets.
So we just called him Fred
pi_160704726
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 00:59 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Heel flauw, maar dat kan je terug vinden op je tickets.
Ik mag 30kg meenemen en dan 10kg extra met kaart.
  woensdag 16 maart 2016 @ 01:07:11 #156
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_160704789
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 01:03 schreef Troonwoord het volgende:

[..]

Ik mag 30kg meenemen en dan 10kg extra met kaart.
Als het niet expliciet op je ticket staat dan heb je m.i. op heenweg wel extra 10kg en op de terugweg niet (de kaart is dan immers vervallen)
So we just called him Fred
  woensdag 16 maart 2016 @ 18:47:28 #157
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160718697
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 01:03 schreef Troonwoord het volgende:

[..]

Ik mag 30kg meenemen en dan 10kg extra met kaart.
Mijn gevoel zegt dat je dat zowel voor heen- als terugreis al bij de boeking regelt. Net als dat je als silver card houder ook korting krijgt op stoelen in economy comfort. Die reserveer je toch ook voor beide vluchten in één keer ten tijde dat je silver card houder bent.

Maar waarom zou je FB Silver op 16 december verlopen? Volgens mij is het meetpunt altijd 31/12. Niet dat het hier iets uitmaakt, maar dan toch.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_160719278
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 00:38 schreef Troonwoord het volgende:
vraagje..

Ik ga 15 december op vakantie tot in Januarie. Ik kan met mijn silver card 40kg ruimbagage meenemen, maar deze kaart vervalt 16 december, 1 dag nadat ik vertrek. Kan ik nog altijd 40kg meenemen met mijn terug vlucht? dit betreft een internationale vlucht.
Waarschijnlijk wel. Je hebt de vlucht immers voor 16 december geboekt dus het zal wel moeten lijkt me. Bel je maatschappij anders even en vraag het ze voor de zekerheid.
International
  woensdag 16 maart 2016 @ 20:21:32 #159
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160721168
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 19:12 schreef Aardbei16 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel. Je hebt de vlucht immers voor 16 december geboekt dus het zal wel moeten lijkt me. Bel je maatschappij anders even en vraag het ze voor de zekerheid.
Waarschijnlijk niet, want bij checkin controleren ze je status en die is op de terugweg vervallen. De extra baggage zit aan je status, niet aan je ticket. Tenminste bij de maatschappij waarbij ik veel vlieg.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 16 maart 2016 @ 22:10:25 #160
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_160725442
quote:
99s.gif Op woensdag 16 maart 2016 20:21 schreef XL het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet, want bij checkin controleren ze je status en die is op de terugweg vervallen. De extra baggage zit aan je status, niet aan je ticket. Tenminste bij de maatschappij waarbij ik veel vlieg.
Dit, en niet anders.

Als je een KLM ticket boekt voor bijvoorbeeld reizen binnnen Europa bij een reisbureau dan hoef je als silver / gold / platinum houder geen bagage bij te kopen. Op de bevestiging van het reisbureau staat dan 0KG als bagagevrijstelling aangegeven.
Echter als je inlogt op KLM, de boeking opzoekt aan de hand van het boekingsnummer staat dan in de reservering de daadwerkelijke bagagevrijstelling aangegeven conform de betreffende status.

Wanneer er extra vrijstellingen zijn moet je dat op het moment van inchecken kunnen bewijzen, hoeft trouwens niet eens met een fysieke pas, men kan bij het inchecken al direct zien welke status je hebt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_160743147
Weet iemand of luchthaven London Gatwick dichtbij London zelf ligt of dat het een heel eind daarvandaan is? Ik vlieg 1 juli die kant op en ik wil even weten of ik een transfer moet boeken of niet?
International
  Moderator donderdag 17 maart 2016 @ 18:44:29 #162
155227 crew  Guppy
dus
pi_160743227
Het ligt niet in de stad (zie Google maps), maar een transfer is wellicht overdreven. Gewoon de trein nemen een optie? Vanaf Gatwick Station?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_160743590
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 18:40 schreef Aardbei16 het volgende:
Weet iemand of luchthaven London Gatwick dichtbij London zelf ligt of dat het een heel eind daarvandaan is? Ik vlieg 1 juli die kant op en ik wil even weten of ik een transfer moet boeken of niet?
met de trein is het super makkelijk... en meestal stukken sneller dan met een taxi/transfer.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_160743802
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 19:01 schreef miro86 het volgende:

[..]

met de trein is het super makkelijk... en meestal stukken sneller dan met een taxi/transfer.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 18:44 schreef Guppyfriend het volgende:
Het ligt niet in de stad (zie Google maps), maar een transfer is wellicht overdreven. Gewoon de trein nemen een optie? Vanaf Gatwick Station?
Top, thanks ^O^
International
  donderdag 17 maart 2016 @ 19:57:12 #165
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160745306
Voor londen moet je dat soort dingen echt voor het boeken uitzoeken. De reistijd en kosten die je ter plekke nog maakt kunnen echt het prijsverschil op je vlucht teniet doen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_160749854
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 18:40 schreef Aardbei16 het volgende:
Weet iemand of luchthaven London Gatwick dichtbij London zelf ligt of dat het een heel eind daarvandaan is? Ik vlieg 1 juli die kant op en ik wil even weten of ik een transfer moet boeken of niet?
Gatwick express, ik meen 16 pond per enkele reis. Lopend te bereiken vanaf vliegveld en vrijwel 24h per dag
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  Moderator donderdag 17 maart 2016 @ 22:26:04 #167
45833 crew  Fogel
pi_160750521
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Gatwick express, ik meen 16 pond per enkele reis. Lopend te bereiken vanaf vliegveld en vrijwel 24h per dag
Werkt inderdaad prima die trein, en al helemaal als je hotel nabij Victoria station is.
Als je vooraf online boekt scheelt het ook een paar pond tov ter plekke tickets kopen plus dat je niet in de rij hoeft te staan.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_160753216
Neeeeeeeee! Gatwick Express is z'n geld niet waard, zeker aangezien Gatwick sinds januari dit jaar Oyster lezers heeft.

Gatwick Express is weliswaar vijf minuten sneller, maar op een half uur is dat niet echt boeiend.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 21 maart 2016 @ 10:35:06 #169
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_160829614
Komende zomer vlieg ik van Amsterdam naar LAX. Nou weet ik dat je bij een overstap in de VS altijd je bagage moet ophalen en naar de volgende band moet brengen. Dit keer heb ik echter een overstap in Europa (LHR om precies te zijn). Wordt mijn koffer nu doorgelabeld naar LAX omdat ik in Europa overstap ipv de VS of moet ik in Londen 'gewoon' mijn koffer ophalen zoals gebruikelijk op vluchten naar de VS met overstap?
pi_160829635
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:35 schreef Irritatie100 het volgende:
Komende zomer vlieg ik van Amsterdam naar LAX. Nou weet ik dat je bij een overstap in de VS altijd je bagage moet ophalen en naar de volgende band moet brengen. Dit keer heb ik echter een overstap in Europa (LHR om precies te zijn). Wordt mijn koffer nu doorgelabeld naar LAX omdat ik in Europa overstap ipv de VS of moet ik in Londen 'gewoon' mijn koffer ophalen zoals gebruikelijk op vluchten naar de VS met overstap?
Je hoeft je koffer in Londen niet op te halen. Dit geldt alleen voor overstappen binnen de VS, vanuit buiten de VS.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 21 maart 2016 @ 10:40:09 #171
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_160829706
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 10:36 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Je hoeft je koffer in Londen niet op te halen. Dit geldt alleen voor overstappen binnen de VS, vanuit buiten de VS.
Ja, dat vermoeden had ik al, alleen kon ik niet echt een duidelijk antwoord vinden :D

Bedankt!
  dinsdag 22 maart 2016 @ 06:13:27 #172
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_160849282
Iemand enig idee wat de gemiddelde kosten zijn voor een ticket van Indonesië (Jakarta of denpasar) naar Manilla, Filipijnen?? (One way)

Hebben nu een ticket voor 1 juni voor 107 euro p.p., alles included. Na een hele hoop gegoogle en gezoek lijkt dit wel een knaller, maar misschien zit hier nog iemand met ervaring?
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  dinsdag 22 maart 2016 @ 06:33:20 #173
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_160849292
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2016 22:26 schreef Fogel het volgende:

[..]

Werkt inderdaad prima die trein, en al helemaal als je hotel nabij Victoria station is.
Als je vooraf online boekt scheelt het ook een paar pond tov ter plekke tickets kopen plus dat je niet in de rij hoeft te staan.
Als je hotel niet bij Victoria is gewoon de directe (goedkope) trein naar London Bridge. Net zo snel en veel praktischer dan Victoria.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_160934744
Iemand ervaring met errors bij het boeken van een ticket bij Airasia?

Probeer sinds gisteren een one way ticket te boeken en hij blijft constant dezelfde error aangeven bij het betalen. De helpchat zegt dat ik een andere browser moet proberen maar dit helpt ook niet.

De Error is 5191 : AssemblerException
De website zelf geeft dan aan dat je op schrijftekens moet letten maar het klopt allemaal.

Zou het kunnen doordat ik mijn naam met een hoofdletter ben begonnen?
  vrijdag 25 maart 2016 @ 16:11:37 #175
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160935060
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 15:59 schreef Yasmin23 het volgende:
Iemand ervaring met errors bij het boeken van een ticket bij Airasia?

Probeer sinds gisteren een one way ticket te boeken en hij blijft constant dezelfde error aangeven bij het betalen. De helpchat zegt dat ik een andere browser moet proberen maar dit helpt ook niet.

De Error is 5191 : AssemblerException
De website zelf geeft dan aan dat je op schrijftekens moet letten maar het klopt allemaal.

Zou het kunnen doordat ik mijn naam met een hoofdletter ben begonnen?
Ja, dat gebeurt wel eens. En inderdaad wil de oude IE explorer als browser dan wel eens uitkomst bieden. Ook een probleem is daar vaker een niet aan elkaar geschreven achternaam zoals "van Puffelen" moet je echt als "Vanpuffelen" invoeren.

Maar dat het vaker voorkomt is bekend, en zelfs wanneer alles lukt, kan het nog zijn dat de verbinding met de Kasikorn bank voor de betaal afwikkeling niet tot stand komt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_160935122
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:11 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ja, dat gebeurt wel eens. En inderdaad wil de oude IE explorer als browser dan wel eens uitkomst bieden. Ook een probleem is daar vaker een niet aan elkaar geschreven achternaam zoals "van Puffelen" moet je echt als "Vanpuffelen" invoeren.

Maar dat het vaker voorkomt is bekend, en zelfs wanneer alles lukt, kan het nog zijn dat de verbinding met de Kasikorn bank voor de betaal afwikkeling niet tot stand komt.
Het is echt super irritant.
pi_160935161
Maar ik zou ook via andere sites air asia tickets kunnen boeken?
pi_160935297
Via Internet Explorer doet die het ook niet. krijg al gelijk deze melding

The segment count of the assembled contract does not equal the checksum's SegmentCount.

Geen idee wat het betekend...
pi_160935497
Zie nu dat je op andere sites wel een ticket kan boeken maar dan heb je dus niet de Island Transfer optie. En die wil ik dus eigenlijk boeken...
pi_160935579
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:11 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ja, dat gebeurt wel eens. En inderdaad wil de oude IE explorer als browser dan wel eens uitkomst bieden. Ook een probleem is daar vaker een niet aan elkaar geschreven achternaam zoals "van Puffelen" moet je echt als "Vanpuffelen" invoeren.

Maar dat het vaker voorkomt is bekend, en zelfs wanneer alles lukt, kan het nog zijn dat de verbinding met de Kasikorn bank voor de betaal afwikkeling niet tot stand komt.
Heb gelezen dat je ook tickets kan kopen in de 7 Eleven winkels. Heb je daar ervaring mee?
  vrijdag 25 maart 2016 @ 17:21:21 #181
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160936723
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Heb gelezen dat je ook tickets kan kopen in de 7 Eleven winkels. Heb je daar ervaring mee?
Maak je cache eens leeg en probeer het dan nog eens.

Het is geen aankoop bij 7/11 maar slechts een uitgestelde betaling, die je daar kunt doen op basis van een reserveringsnummer, cash of met een bankkaart betalen. Nooit zelf gedaan maar weet dat het werkt, net zo goed als dat je daar ook je lokale telefoon nota e.d. kunt betalen. Voor vliegtickets betaling uiterlijk de volgende dag, anders vervalt die reservering.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_160936791
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 17:21 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Maak je cache eens leeg en probeer het dan nog eens.

Het is geen aankoop bij 7/11 maar slechts een uitgestelde betaling, die je daar kunt doen op basis van een reserveringsnummer, cash of met een bankkaart betalen. Nooit zelf gedaan maar weet dat het werkt, net zo goed als dat je daar ook je lokale telefoon nota e.d. kunt betalen. Voor vliegtickets betaling uiterlijk de volgende dag, anders vervalt die reservering.
Heb ik al geprobeerd, werkt niet. Heb ook al met visa gebeld maar die zeggen dat er geen blokkering staat ofzo. Account aangemaakt en dit werkt ook niet.

Wel jammer dat je de volgende dag moet betalen want denk dat de prijzen dan hoger zijn. Maar over 7 minuten mag ik met ze chatten :p Duurde ook maar een uur...
pi_160939036
Toevoeging:

De Island Transfer service die Air Asia heeft was dus gewoon niet te boeken. Dus heb nu gewoon een vliegticket geboekt en apart een minivan+speedboat service.
pi_161012105
op 26 april vliegen we met air berlin vanaf dusseldorf naar miami
we vliegen met 4 personen en heb begrepen dat de koffer 20 kg mag wegen
de handbagage maximaal 8 kg.maar kan ik deodorant of tandpasta meenemen?
we vliegen om 9.45 vanaf dusseldorf.
is het verstandig om 09.00 aanwezig te zijn of later?
  maandag 28 maart 2016 @ 22:50:04 #185
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_161012306
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 22:44 schreef Chunees het volgende:
op 26 april vliegen we met air berlin vanaf dusseldorf naar miami
we vliegen met 4 personen en heb begrepen dat de koffer 20 kg mag wegen
de handbagage maximaal 8 kg.maar kan ik deodorant of tandpasta meenemen?
we vliegen om 9.45 vanaf dusseldorf.
is het verstandig om 09.00 aanwezig te zijn of later?
Je mag deo en tandpasta in je ruimbagage meenemen, minder dan 100ml per stuk ook handbagage.

Ruimbagage is 45 min voor vertrek al dicht, dus je moet eerder aanwezig zijn. Het boarden begint ook ongeveer 45 minuten van tevoren, dus aankomen als boarding begint is vrij risicovol. Aan de C terminal in Düsseldorf (die heb jij) kunnen ook rijen staan 15 min security en 10 douane kan zomaar gebeuren. Zoals je ziet moet je dus wel wat vroeger zijn en met je nieuwe aankomsttijd moet je op weekdagen ook rekening houden met files bij Moers of Mönchengladbach.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_161014116
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 22:44 schreef Chunees het volgende:
op 26 april vliegen we met air berlin vanaf dusseldorf naar miami
we vliegen met 4 personen en heb begrepen dat de koffer 20 kg mag wegen
de handbagage maximaal 8 kg.maar kan ik deodorant of tandpasta meenemen?
we vliegen om 9.45 vanaf dusseldorf.
is het verstandig om 09.00 aanwezig te zijn of later?

Je weet dat voor intercontinentale vluchten een aankomsttijd op de luchthaven wordt aangeraden van drie uur voor vertrek? :D Dat is vaak wat overdreven maar drie kwartier is echt te krap. Het is meer dan auto parkeren, luchthaven inwandelen en vliegtuig instappen he? ;)

Kijk even in de voorwaarden van air Berlin, ik neem aan dat je voor elke reiziger een koffer van 20 kilo mag meenemen.

En verder wat de user boven mij zegt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 29 maart 2016 @ 00:34:49 #187
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161015157
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 22:44 schreef Chunees het volgende:
op 26 april vliegen we met air berlin vanaf dusseldorf naar miami
we vliegen met 4 personen en heb begrepen dat de koffer 20 kg mag wegen
de handbagage maximaal 8 kg.maar kan ik deodorant of tandpasta meenemen?
Bedoel je te zeggen dat je 20kg + 8kg voor 4 mensen mee mag nemen?
Volgens de bagagevoorwaarden van Airberlin mag je 23kg p.p aan ruimbagage + 8kg handbagage + 2kg laptoptas/handtas meenemen.

Deo e.d. mag in de handbage mits niet meer dan 100ml, maximaal 1000ml = 1 liter p.p. en het moet in een doorzichtige hersluitbare zak apart (dus uit je tas) aanbieden bij de handbagescan.
quote:
we vliegen om 9.45 vanaf dusseldorf.
is het verstandig om 09.00 aanwezig te zijn of later?
Nee, dat is uitermate onverstandig.
Volgens de site van Airberlin moet je zelfs 90 minuten voor vertrek je boarding pass in ontvangst hebben genomen, bagage droppen kan tot 45 minuten voor vertrek.

Het inchecken zou ik trouwens wel online doen. Dat kan 24u vooraf, kan je ook gelijk je eigen stoel kiezen.

Onderstaande is alleen van toepassing als je met de A330-200 van Airberlin vliegt:

Als je geen behoefte hebt aan een raampje kan je het beste stoel 16DEFG kiezen.
Stoelen zonder raam:
15AK
20AK
Alle overige stoelen met A en K hebben wel een raam

Stoelen dicht bij het toilet:
1ACDEFGHK
7HK
8ACDEFG
14ACHK (zijn tevens stoelen bij de nooduitgang, met extra beenruimte)
33DEF
34ACHK
36ACDEFGHK (36ACHK zijn tevens stoelen bij de nooduitgang, met extra beenruimte)

Stoelen die sterk worden afgeraden:
32F (hier zit geen stoel achter, dus loopt er nog wel eens iemand tegen aan)
46DF (hier zit een halve stoel achter, dus loopt er nog wel eens iemand tegen aan)
47DEG (deze stoelen staan anders uitgelijnd dan de stoelen ervoor en kan er toe leiden dat je je benen niet goed kwijt kan)
50ACHK (Achterste rij, stoelen kunnen niet volledig naar achteren)
51DEG (Achterste rij, stoelen kunnen niet volledig naar achteren)

[ Bericht 3% gewijzigd door Fred op 29-03-2016 00:51:43 ]
So we just called him Fred
pi_161023757
hoe weet ik met welke vliegtuig ik vlieg?
de tickets kan ik pas 2 weken voor vertrek ophalen en op mijn tui staat alleen de vluchtnummer AB 7000 en terug met AB 7001
  Moderator dinsdag 29 maart 2016 @ 15:15:40 #189
45833 crew  Fogel
pi_161023797
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 15:13 schreef Chunees het volgende:
hoe weet ik met welke vliegtuig ik vlieg?
de tickets kan ik pas 2 weken voor vertrek ophalen en op mijn tui staat alleen de vluchtnummer AB 7000 en terug met AB 7001
Vul op www.checkmytrip.com je bestellingsreferentie en achternaam in en als het goed is krijg je dan onder andere het toestel te zien.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_161023800
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 15:13 schreef Chunees het volgende:
hoe weet ik met welke vliegtuig ik vlieg?
Seatguru
Vul ik daar je vluchtnummer (7000) in en Airberlin, Op 26 April, dan komt eruit.
Airbus A330-200


[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2016 15:17:20 ]
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 29 maart 2016 @ 15:43:36 #191
414785 sirdanilot
pi_161024293
Leuk ik ga vliegen met een A320, B777 300 en een A319. Die laatste kende ik niet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_161024455
ik denk dat ik maar de stoelen neem 14HK en 15HK, maar wat bedoelen ze met bad seat?
ik neem aan dat het een normale stoel is?
pi_161024501
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 15:52 schreef Chunees het volgende:
ik denk dat ik maar de stoelen neem 14HK en 15HK, maar wat bedoelen ze met bad seat?
ik neem aan dat het een normale stoel is?
Ga er eens op staan met je muis/cursor, dan zie je het zo..
pi_161024684
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 15:54 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ga er eens op staan met je muis/cursor, dan zie je het zo..
dan denk dat ik toch maar kies voor 36AC en 37AC
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 29 maart 2016 @ 16:04:06 #195
414785 sirdanilot
pi_161024712
Ik kon mijn stoel niet kiezen verdorie :(

Omdat ik via een andere website dan de airline geboekt heb waarschijnlijk. Maar ja daardoor was mijn ticket wel een paar barkie goedkoper dus ach.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_161025111
Uhm, net voor mijn vriendin vluchten ingecheckt bij Easyjet. Ik had haar paspoort al paraat, maar ik hoefde niets extra in te vullen? Geen documentnummer in hoeven voeren dus... ook niet bij bestelling... vreemd?

Heb wel boardingpasses nu, dus lijkt op het oog goed te zitten, maar klopt dit allemaal wel? Een boeking op enkel naam en geboortedatum?
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 29 maart 2016 @ 16:23:03 #197
414785 sirdanilot
pi_161025147
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:21 schreef VacaLoca het volgende:
Uhm, net voor mijn vriendin vluchten ingecheckt bij Easyjet. Ik had haar paspoort al paraat, maar ik hoefde niets extra in te vullen? Geen documentnummer in hoeven voeren dus... ook niet bij bestelling... vreemd?

Heb wel boardingpasses nu, dus lijkt op het oog goed te zitten, maar klopt dit allemaal wel? Een boeking op enkel naam en geboortedatum?
Niet elke airline vraagt advanced passenger information bij de online check in. Ryan Air wel, maar easyjet blijbkaar niet. Dat wordt op de luchthaven geregeld.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_161025148
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:21 schreef VacaLoca het volgende:
Uhm, net voor mijn vriendin vluchten ingecheckt bij Easyjet. Ik had haar paspoort al paraat, maar ik hoefde niets extra in te vullen? Geen documentnummer in hoeven voeren dus... ook niet bij bestelling... vreemd?

Heb wel boardingpasses nu, dus lijkt op het oog goed te zitten, maar klopt dit allemaal wel? Een boeking op enkel naam en geboortedatum?
Binnen EU hoeft dat niet.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_161025280
Oké duidelijk, bedankt. Heb zelf al vaak gevlogen maar kon niet anders herinneren dan dat ik altijd documentnummer moest opgeven, vandaar.

Naja lekker makkelijk zo :P
pi_161026843
quote:
99s.gif Op maandag 28 maart 2016 22:50 schreef XL het volgende:

[..]

Je mag deo en tandpasta in je ruimbagage meenemen, minder dan 100ml per stuk ook handbagage.

Ruimbagage is 45 min voor vertrek al dicht, dus je moet eerder aanwezig zijn. Het boarden begint ook ongeveer 45 minuten van tevoren, dus aankomen als boarding begint is vrij risicovol. Aan de C terminal in Düsseldorf (die heb jij) kunnen ook rijen staan 15 min security en 10 douane kan zomaar gebeuren. Zoals je ziet moet je dus wel wat vroeger zijn en met je nieuwe aankomsttijd moet je op weekdagen ook rekening houden met files bij Moers of Mönchengladbach.
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:49 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Je weet dat voor intercontinentale vluchten een aankomsttijd op de luchthaven wordt aangeraden van drie uur voor vertrek? :D Dat is vaak wat overdreven maar drie kwartier is echt te krap. Het is meer dan auto parkeren, luchthaven inwandelen en vliegtuig instappen he? ;)

Kijk even in de voorwaarden van air Berlin, ik neem aan dat je voor elke reiziger een koffer van 20 kilo mag meenemen.

En verder wat de user boven mij zegt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 00:34 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Bedoel je te zeggen dat je 20kg + 8kg voor 4 mensen mee mag nemen?
Volgens de bagagevoorwaarden van Airberlin mag je 23kg p.p aan ruimbagage + 8kg handbagage + 2kg laptoptas/handtas meenemen.

Deo e.d. mag in de handbage mits niet meer dan 100ml, maximaal 1000ml = 1 liter p.p. en het moet in een doorzichtige hersluitbare zak apart (dus uit je tas) aanbieden bij de handbagescan.

[..]

Nee, dat is uitermate onverstandig.
Volgens de site van Airberlin moet je zelfs 90 minuten voor vertrek je boarding pass in ontvangst hebben genomen, bagage droppen kan tot 45 minuten voor vertrek.

Het inchecken zou ik trouwens wel online doen. Dat kan 24u vooraf, kan je ook gelijk je eigen stoel kiezen.

Onderstaande is alleen van toepassing als je met de A330-200 van Airberlin vliegt:

Als je geen behoefte hebt aan een raampje kan je het beste stoel 16DEFG kiezen.
Stoelen zonder raam:
15AK
20AK
Alle overige stoelen met A en K hebben wel een raam

Stoelen dicht bij het toilet:
1ACDEFGHK
7HK
8ACDEFG
14ACHK (zijn tevens stoelen bij de nooduitgang, met extra beenruimte)
33DEF
34ACHK
36ACDEFGHK (36ACHK zijn tevens stoelen bij de nooduitgang, met extra beenruimte)

Stoelen die sterk worden afgeraden:
32F (hier zit geen stoel achter, dus loopt er nog wel eens iemand tegen aan)
46DF (hier zit een halve stoel achter, dus loopt er nog wel eens iemand tegen aan)
47DEG (deze stoelen staan anders uitgelijnd dan de stoelen ervoor en kan er toe leiden dat je je benen niet goed kwijt kan)
50ACHK (Achterste rij, stoelen kunnen niet volledig naar achteren)
51DEG (Achterste rij, stoelen kunnen niet volledig naar achteren)
08.30 lijkt me wel een goede tijd?
pi_161027263
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:33 schreef Chunees het volgende:

[..]


[..]


[..]

08.30 lijkt me wel een goede tijd?
Is nog steeds wat te krap naar mijn mening. File onderweg of een vertraagde trein en je zit al in de rats..
pi_161027591
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:33 schreef Chunees het volgende:

[..]

[..]

[..]

08.30 lijkt me wel een goede tijd?
Nog steeds veel te krap, vind ik. Voor een luchthaven die ik niet ken, internationaal, mik ik altijd op +-2uur. Dan hoef je meestal niet te stressen
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:29:48 #203
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_161028340
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:33 schreef Chunees het volgende:

[..]


[..]


[..]

08.30 lijkt me wel een goede tijd?
8:30 zou ik plannen als Airberlin platinum klant die op de fiets naar het vliegveld kan. Geen kans op file, vervolgens kan ik mijn koffer om 08:45 aan de balie afgeven (platinum, dus geen rij). Dan ben ik om 08:50 aan de priority lane bij security. Daar kan ik in 10 minuten door. Max 10 min aan de douane. Ben ik om 09:10 aan de gate, kan ik nog net priority boarden als als boarding te laat begint.

ik bedoel dat niet lullig, maar jij kunt dat niet. Als je economy vliegt kan het zomaar 45 min duren voor je je bagage hebt afgeven. 30 min voor security. Minder dan 1:15 voor boarding begin is echt een groot risico op DUS als je niet zo snel over het vliegveld kan bewegen als ik.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_161028449
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:33 schreef Chunees het volgende:

[..]


[..]


[..]

08.30 lijkt me wel een goede tijd?
Als jij het advies van twee zeer frequent flyers en iemand (ik) die van tijd tot tijd een vakantievlucht maakt wil negeren: prima. ^O^ :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161028567
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:33 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Als jij het advies van twee zeer frequent flyers en iemand (ik) die van tijd tot tijd een vakantievlucht maakt wil negeren: prima. ^O^ :')
En gezien zijn vragen is het nog zijn 1e keer vliegen ook (of hij is wel heel clueless aan het vliegen geweest tot nu toe). Dan is het dubbel debiel onverstandig om zo krap te plannen :')
  Moderator dinsdag 29 maart 2016 @ 18:45:07 #206
155227 crew  Guppy
dus
pi_161028729
Ik vind het, juist als niet zo frequent vlieger, wel fijn om een beetje relaxed op reis te gaan. Beetje rondkijken op de luchthaven, op m'n gemakje naar de gate, nog even wat drinken. Al die stress vind ik niet tof.
Dat is als echt frequente vlieger daar niet meer op zit te wachten, snap ik. Maar Chunees komt nu niet bepaald zo over :+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_161029045
oke dus tussen 7.30-8.00 is wel een redelijke tijd denk ik toch?
en als ik online in check,bespaart toch tijd?
  Moderator dinsdag 29 maart 2016 @ 19:07:31 #208
45833 crew  Fogel
pi_161029366
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:57 schreef Chunees het volgende:
oke dus tussen 7.30-8.00 is wel een redelijke tijd denk ik toch?
en als ik online in check,bespaart toch tijd?
Naja, wat is je meer waard? Een (half) uur langer slapen gevolgd door veel gehaast en mogelijk een gemiste vlucht, of een (half) uur korter slapen en alles rustigaan doen, geen stress als er rijen zijn en als alles meezit tijd hebben om nog even een bak koffie te drinken?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_161029485
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:57 schreef Chunees het volgende:
oke dus tussen 7.30-8.00 is wel een redelijke tijd denk ik toch?
en als ik online in check,bespaart toch tijd?
Zoiets ja. En je koffers kan je niet online inchecken, dus je zal toch in die rij moeten staan..

Verder: kom lekker op tijd. Chill, kopje koffie, beetje rondkijken, het is vakantie!
  dinsdag 29 maart 2016 @ 19:27:50 #210
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161029953
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 17:33 schreef Chunees het volgende:
08.30 lijkt me wel een goede tijd?
Lijkt me nog steeds een krappe bedoeling en moet je sowieso thuis online inchecken (anders haal je niet om uiterlijk voor 90min voor vertrek in bezit te zijn van je boarding pass). Ik zou eerder voor 7.45 gaan. Je hoeft maar net in de verkeerde rij te staan bij het inchecken of het bagage afgeven en je bent zo een half uur verder. Als je dan ook nog bij de handbagagecheck of pasportcontrole vertraging oploopt dan zou je zomaar het vliegtuig kunnen missen.
So we just called him Fred
pi_161030336
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:57 schreef Chunees het volgende:
oke dus tussen 7.30-8.00 is wel een redelijke tijd denk ik toch?
en als ik online in check,bespaart toch tijd?
Waarom is het voor jou zo belangrijk om zo kort mogelijk vooraf op het vliegveld te zijn? Dingen duren daar ALTIJD langer dan je verwacht en dat levert je onnodige stress op. En dan heb ik het niet eens over vertraging die je op de weg erheen kunt oplopen.
Dusseldorf is groot dus als je ruim op tijd bent kun je nog wat rondlopen of ergens een bakkie doen. Probeer het te beschouwen als een relaxt begin van je vakantie.

Mij zou het de stress niet waard zijn, een uur tot anderhalf uur vooraf pas de bagage afgeven. Minimaal twee uur, dan rustig door douane en security en dan beetje rondhangen, rondkijken en relaxen in het tax free gedeelte tot je naar de gate moet. Maar dat stukje heb je volledig zelf in de hand, het stuk tussen incheck en security niet.

Is dit je eerste vliegvakantie? Want je komt over als iemand die nog nooit gevlogen heeft. En dan is het lastig in te schatten hoeveel tijd zaken gaan kosten. Maar probeer erop te vertrouwen dat wij je echt niet voor onze lol zeggen uren voor vertrek aanwezig te zijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161030976
Ik ben 2x gevlogen via Dusseldorf en beide keren ging alles gewoon snel.

Maar ik ben meestal veel te vroeg op vliegvelden... minimaal 3 uur van te voren voor vluchten buiten Europa :'), liever dat dan dat ik idd in de file sta of de trein heeft vertraging ofzo..
pi_161031095
Mijn stamregels zijn:
EU-vlucht met alleen handbagage: uur voor vertrek aanwezig.
EU-vlucht met ruimbagage of Non-EU vlucht binnen Europa met paspoortcontrole: anderhalf uur
Intercontinentaal gewoon 3 uur.
FR1908
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 29 maart 2016 @ 23:18:12 #214
414785 sirdanilot
pi_161039753
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 19:57 schreef Katoenplukkert het volgende:
Mijn stamregels zijn:
EU-vlucht met alleen handbagage: uur voor vertrek aanwezig.
EU-vlucht met ruimbagage of Non-EU vlucht binnen Europa met paspoortcontrole: anderhalf uur
Intercontinentaal gewoon 3 uur.
En voor een vlucht binnen europa, op weg naar een internationale vlucht?

Ik heb overmorgen een domestic vlucht binnen brazilie en daarna mijn vlucht terug naar Europa. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe laat ik van tevoren naar het vliegveld ga. Met de taxi sta ik binnen een kwartier op het vliegveld, kans op significante file is vrijwel nihil hier.

Denk dat ik 2 uur van tevoren maar eens de taxi bel?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_161041080
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:23 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Binnen EU hoeft dat niet.
Binnen EU of binnen Schengen?
Ik moet het vaak wel invullen voor vluchten naar GB.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_161041247
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 23:51 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Binnen EU of binnen Schengen?
Ik moet het vaak wel invullen voor vluchten naar GB.
Schengen inderdaad. Naar GB moet het wel. :)
pi_161042574
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:21 schreef VacaLoca het volgende:
Uhm, net voor mijn vriendin vluchten ingecheckt bij Easyjet. Ik had haar paspoort al paraat, maar ik hoefde niets extra in te vullen? Geen documentnummer in hoeven voeren dus... ook niet bij bestelling... vreemd?

Heb wel boardingpasses nu, dus lijkt op het oog goed te zitten, maar klopt dit allemaal wel? Een boeking op enkel naam en geboortedatum?
die had ik laatst ook. Ja ze gebeld en dat is correct.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 30 maart 2016 @ 03:07:06 #218
414785 sirdanilot
pi_161042684
Ik moest laatst ook voor Ryan Air voor een vlucht binnen schengen (Portugal) alles invullen.

Ik organiseerde een reis voor een groep vrienden, leuke hobby al die paspoortdetails invullen :')

Had ze het beter zelf laten doen maar ja daar ben ik dan weer te lief voor.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_161043452
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 23:51 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Binnen EU of binnen Schengen?
Ik moet het vaak wel invullen voor vluchten naar GB.
Schengen inderdaad :@
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_161043505
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 03:07 schreef sirdanilot het volgende:
Ik moest laatst ook voor Ryan Air voor een vlucht binnen schengen (Portugal) alles invullen.

Ik organiseerde een reis voor een groep vrienden, leuke hobby al die paspoortdetails invullen :')

Had ze het beter zelf laten doen maar ja daar ben ik dan weer te lief voor.
Helemaal mooi als je dan van die lullo's in de groep hebt waarvan roepnaam en voornaam niet hetzelfde is.

Denk Luuk, Lukas, etc.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2016 09:07:56 ]
pi_161043605
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 23:18 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

En voor een vlucht binnen europa, op weg naar een internationale vlucht?

Net als voor elke andere vlucht binnen Europa. Wat daarna gebeurt kun je toch niets aan doen. Je hebt dan waarschijnlijk wel wat bagage mee, daar moet je dus rekening mee houden
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  woensdag 30 maart 2016 @ 10:17:45 #222
62913 Blik
The one and Only!
pi_161044287
Ik ben meestal zelfs voor een vlucht binnen de EU er wel 2 uur vantevoren. Even rustig hapje eten, drankje doen in de lounge, boekje lezen. Gewoon rustig aan. Maar als het moet weet ik dat ik er ook 30-40 minuten vantevoren kan zijn en via de luchtbrug zo het Schengen-gebied van Schiphol in kan gaan. Van parkeren naar de gate ben je er dan binnen 10 minuten
pi_161051817
bedankt voor de info
en het is inderdaad mijn eerste keer vliegen
pi_161067920
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 16:49 schreef Chunees het volgende:
bedankt voor de info
en het is inderdaad mijn eerste keer vliegen
En juist hierom zou je juist ruimer moeten inplannen dan wat wij zouden doen. Neem daarom ons advies als een soort minimum.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_161068048
'Straks vier uur voor vertrek aanwezig op Schiphol'

Wie komende zomer het missen van een vlucht wil voorkomen, wordt aangeraden vier uur van te voren aanwezig te zijn op Schiphol. Luchtvaartmaatschappijen voorspellen lange wachtrijen voor de paspoortcontrole vanwege onderbezetting bij de marechaussee.

Al vanaf de aankomende meivakantie moeten passagiers rekening gaan houden met lange wachttijden voor de security- en paspoortcontrole. De controle is door de huidige terreurdreiging aangescherpt, waardoor de marechaussee extra wordt belast.

Maatschappijen als KLM, Corendon en TUIfly adviseren passagiers in De Telegraaf om zeker een uur vroeger aanwezig te zijn. Dat komt neer op 4 uur voor vertrek van de vlucht, in plaats van de gebruikelijke 2 tot 3 uur.

E-gates
Ook wordt opgeroepen om meer te investeren in de zogeheten e-gates. Deze automatische paspoortcontrolepoortjes kampen vaak met storingen, waardoor ze niet allemaal kunnen worden ingezet.

Het ministerie van Veiligheid heeft in de Telegraaf laten weten 'constructief in overleg te zijn met alle partijen'. Of en wanneer er nieuwe maatregelen worden genomen, is niet bekend.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_161068151
Ze zijn echt zo aan het kneuteren op Schiphol. In de UK werkt mijn NL paspoort altijd bij die poortjes, op Schiphol ongeveer de helft van de keren :') de topper was toen ik na het scannen de melding kreeg dat mijn paspoort geen Europees paspoort was :'(
Why do dishes when you can do daiquiris?
pi_161068205
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 03:07 schreef sirdanilot het volgende:
Ik moest laatst ook voor Ryan Air voor een vlucht binnen schengen (Portugal) alles invullen.

Ik organiseerde een reis voor een groep vrienden, leuke hobby al die paspoortdetails invullen :')

Had ze het beter zelf laten doen maar ja daar ben ik dan weer te lief voor.
ryanair doet het wel. Volgens mij denken die gewoon uit efficiëntie dat het eenvoudiger is om altijd alles te vragen.

Maar ik moet straks dus ook 24 paspoorten gaan zitten invullen. Airport checkin is free, dus ik denk dat iedereen maar mooi even vroeg naar Schiphol gaat komen :P
  donderdag 31 maart 2016 @ 10:16:02 #228
62913 Blik
The one and Only!
pi_161068329
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 16:49 schreef Chunees het volgende:
bedankt voor de info
en het is inderdaad mijn eerste keer vliegen
En dan lijkt het jou een goed idee om een uur vantevoren aanwezig te zijn? Juist dan zou ik me gewoon aan het advies van de airline houden en 2-3 uur vantevoren aanwezig zijn. 1ste keer is sowieso een belevenis en je weet niet precies waar je heen moet gaan en hoe alles werkt. Juist dan is het fijn om gewoon lekker de tijd te hebben en niet te hoeven stressen
  donderdag 31 maart 2016 @ 13:19:27 #229
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_161071979
Wrong topic :), moet 'hoe kom ik goedkoop van a naar b' hebben

Xx
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 31 maart 2016 @ 15:40:04 #230
414785 sirdanilot
pi_161074910
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:16 schreef Blik het volgende:

[..]

En dan lijkt het jou een goed idee om een uur vantevoren aanwezig te zijn? Juist dan zou ik me gewoon aan het advies van de airline houden en 2-3 uur vantevoren aanwezig zijn. 1ste keer is sowieso een belevenis en je weet niet precies waar je heen moet gaan en hoe alles werkt. Juist dan is het fijn om gewoon lekker de tijd te hebben en niet te hoeven stressen
Dit soort mensen denkt dat vliegen hetzelfde is als op de trein stappen. Naar het vliegveld, met een trappetje het vliegtuig in en klaar. Ze hebben geen idee... :')

Overigens zijn kleine luchthavens als Eindhoven wel een beetje zo. Voor de deur van het vliegveld parkeren (kost wel wat extra maar het kán wel), met gemak binnen 10 minuten sta je bij de gate en je loopt gewoon over het tarmac naar je vliegtuig, trappetje op en je zit. Maar Dusseldorf International is andere koek.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_161079250
Eindhoven O+ Waar ik al in de bus naar mijn parkeerplek in de wijk zit (familie) als de laatste passagiers het vliegtuig uitkomen _O_
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161310373
Even inhakend op hoe laat van tevoren aanwezig zijn, ik vlieg dinsdag vanaf Eindhoven met wizzair om9.05 uur met alleen handbagage naar Boedapest, online ingecheckt, dan is 7.25 daar aanwezig zijn toch ruim zat? (moet met ov) Keren dat ik naar Londen ging, was security etc zo gedaan op Eindhoven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Memento-Mori op 09-04-2016 19:52:19 ]
  zaterdag 9 april 2016 @ 20:07:18 #233
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_161310965
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:47 schreef Memento-Mori het volgende:
Even inhakend op hoe laat van tevoren aanwezig zijn, ik vlieg dinsdag vanaf Eindhoven met wizzair om9.05 uur met alleen handbagage naar Boedapest, online ingecheckt, dan is 7.25 daar aanwezig zijn toch ruim zat? (moet met ov) Keren dat ik naar Londen ging, was security etc zo gedaan op Eindhoven.
Dat is voor EHV ruimschoots op tijd. Neem een breiwerkje mee anders ga je je nog vervelen met de zeeën van tijd die je over hebt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_161311111
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 20:07 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat is voor EHV ruimschoots op tijd. Neem een breiwerkje mee anders ga je je nog vervelen met de zeeën van tijd die je over hebt.
leek mij ook voor EHV maar begon eraan te twijfelen door de posts hier vlakboven :) en ik ga gewoon rustig n bakje koffie drinken ofzo, ik vermaak me wel :D
pi_161311134
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 19:47 schreef Memento-Mori het volgende:
Even inhakend op hoe laat van tevoren aanwezig zijn, ik vlieg dinsdag vanaf Eindhoven met wizzair om9.05 uur met alleen handbagage naar Boedapest, online ingecheckt, dan is 7.25 daar aanwezig zijn toch ruim zat? (moet met ov) Keren dat ik naar Londen ging, was security etc zo gedaan op Eindhoven.
Zeker. Is tijd zat voor Eindhoven :Y
Je zou het nog krapper kunnen plannen, maar het is altijd prettig wat uitloop te hebben voor OV vertraging.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161311172
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 april 2016 20:12 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

leek mij ook voor EHV maar begon eraan te twijfelen door de posts hier vlakboven :) en ik ga gewoon rustig n bakje koffie drinken ofzo, ik vermaak me wel :D
Europese vlucht vs intercontinentaal
Handbagage vs ruimbagage
Eindhoven vs Dusseldorf ;)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161311477
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 20:14 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Europese vlucht vs intercontinentaal
Handbagage vs ruimbagage
Eindhoven vs Dusseldorf ;)
dacht ik al maar ik denk ik check toch ff hoe jullie erover denken aangezien ik alleen ga, kan ik er ook niet over sparren met m'n evt reisgenoot haha :+ het was meer een better safe than sorry vraag aangezien het ook niet mn eerste keer vliegen vanaf EHV is, maar thanks all dan houd ik dit reisplan gewoon aan :D
pi_161321532
Ik moet binnenkort vanaf Detroit naar Amsterdam vliegen, en ik moet twee keer overstappen, eerst in Chicago en daarna in Londen.

Aangezien ik nog minderjarig ben vroeg ik me af of ik nog problemen kan krijgen op één of meerdere van de luchthavens waarop ik vlieg? Vragen ze naar ouderlijke toestemming of iets dergelijks? Het lijkt mij van niet maar ik vraag het maar even, voor de zekerheid.

[ Bericht 2% gewijzigd door Copa op 10-04-2016 06:13:48 ]
pi_161322114
Hoe zit dat nou met baggage als je ticket bij maatschappij A koopt en een deel vd reis een code share met maatschappij B is. Welke baggage regels zijn dan van toepassing? In dit geval gaat het om een ticket van United en een sub vlucht met Nippon Airways.
Jesus saves but death prevails.
pi_161322700
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 08:44 schreef Shivo het volgende:
Hoe zit dat nou met baggage als je ticket bij maatschappij A koopt en een deel vd reis een code share met maatschappij B is. Welke baggage regels zijn dan van toepassing? In dit geval gaat het om een ticket van United en een sub vlucht met Nippon Airways.
Dat staat in de voorwaarden bij het boeken en op je e-ticket. Over het algemeen gelden alleen de voorwaarden van de maatschappij die je ticket uitgeeft, maar die kunnen altijd nog uitzonderingen maken, bijvoorbeeld vanwege het vliegtuigtype van de codeshare maatschappij.
pi_161322717
quote:
99s.gif Op zondag 10 april 2016 03:51 schreef Copa het volgende:
Ik moet binnenkort vanaf Detroit naar Amsterdam vliegen, en ik moet twee keer overstappen, eerst in Chicago en daarna in Londen.

Aangezien ik nog minderjarig ben vroeg ik me af of ik nog problemen kan krijgen op één of meerdere van de luchthavens waarop ik vlieg? Vragen ze naar ouderlijke toestemming of iets dergelijks? Het lijkt mij van niet maar ik vraag het maar even, voor de zekerheid.
Dat is iets om telefonisch met de maatschappij te bespreken.
  zondag 10 april 2016 @ 09:52:50 #242
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_161322737
quote:
99s.gif Op zondag 10 april 2016 03:51 schreef Copa het volgende:
Ik moet binnenkort vanaf Detroit naar Amsterdam vliegen, en ik moet twee keer overstappen, eerst in Chicago en daarna in Londen.

Aangezien ik nog minderjarig ben vroeg ik me af of ik nog problemen kan krijgen op één of meerdere van de luchthavens waarop ik vlieg? Vragen ze naar ouderlijke toestemming of iets dergelijks? Het lijkt mij van niet maar ik vraag het maar even, voor de zekerheid.
Als unaccompanied minor ;) krijg je een mooi tasje om je nek, zit je gegarandeerd naast een (jonge) dame en word je op iedere stop-over door het lokale grondpersoneel aan de gate opgewacht en begeleid. Wanneer je geluk heb is er ook nog een ballenbak om je enige tijd zoet te houden tijdens het wachten op je vervolg vlucht.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 10 april 2016 @ 11:02:51 #243
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161323850
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 08:44 schreef Shivo het volgende:
Hoe zit dat nou met baggage als je ticket bij maatschappij A koopt en een deel vd reis een code share met maatschappij B is. Welke baggage regels zijn dan van toepassing? In dit geval gaat het om een ticket van United en een sub vlucht met Nippon Airways.
Dat staat op je ticket vermeld en vast ook op de website als je het ticket boekt :)
So we just called him Fred
pi_161326044
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 11:02 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat staat op je ticket vermeld en vast ook op de website als je het ticket boekt :)
Dan had ik het hier niet gevraagd :) ik boek mijn tickets niet zelf.
Jesus saves but death prevails.
  Moderator zondag 10 april 2016 @ 14:47:57 #245
45833 crew  Fogel
pi_161327519
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 13:29 schreef Shivo het volgende:

[..]

Dan had ik het hier niet gevraagd :) ik boek mijn tickets niet zelf.
Als je een booking reference hebt kan je die samen met je achternaam op www.checkmytrip.com invoeren en als het goed is zie je dan ook je luggage allowance.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_161332416
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 09:52 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Als unaccompanied minor ;) krijg je een mooi tasje om je nek, zit je gegarandeerd naast een (jonge) dame en word je op iedere stop-over door het lokale grondpersoneel aan de gate opgewacht en begeleid. Wanneer je geluk heb is er ook nog een ballenbak om je enige tijd zoet te houden tijdens het wachten op je vervolg vlucht.
Ik ben geen 9. :{w
Maar even serieus, denk je dat ik daar problemen mee kan krijgen?

quote:
2s.gif Op zondag 10 april 2016 09:50 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat is iets om telefonisch met de maatschappij te bespreken.
Vlieg met meerdere maatschappijen. :'(
  zondag 10 april 2016 @ 20:53:11 #247
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_161336606
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 18:28 schreef Copa het volgende:

[..]

Ik ben geen 9. :{w
Maar even serieus, denk je dat ik daar problemen mee kan krijgen?

[..]

Vlieg met meerdere maatschappijen. :'(
OK serieus dan, unaccompanied minors is t/m 14 jaar dacht ik. Geen idee hoe de Amerikaanse immigration zal reageren. Dus bel even met de helpdesk van de matschappij(en) waarmee je vliegt en leg je situatie even uit, dan weet je het zeker.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 10 april 2016 @ 21:53:15 #248
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161339425
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 18:28 schreef Copa het volgende:
Vlieg met meerdere maatschappijen. :'(
Dan kan je het beste contact opnemen met de airline die de tickets heeft uitgegeven.
So we just called him Fred
pi_161343224
Thanks! ^O^
pi_161419463
De vraag zal ongetwijfeld wel eens gesteld zijn maar ik moet een Ticket boeken voor iemand met de achternaam van Basten (niet de echte achternaam maar wel waar het om gaat). Waar moet ik "van Basten invullen"?

Ik denk zelf bij Family name en dan "van Basten". Ik neem aan de kleine letter v en niet Basten van.

Klopt dat? Het gaat om een ticket bij AirAsia

  donderdag 14 april 2016 @ 11:24:23 #251
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_161419483
Het lijkt mij dat dat daarbij moet ja. Soms heb je er nog wel eens een extra veld voor.

van Basten is natuurlijk ook zijn family name/surname. Zo staat dat denk ik ook in zijn paspoort.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_161419585
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:24 schreef kanovinnie het volgende:
Het lijkt mij dat dat daarbij moet ja. Soms heb je er nog wel eens een extra veld voor.

van Basten is natuurlijk ook zijn family name/surname. Zo staat dat denk ik ook in zijn paspoort.
Bedankt ^O^ Dan doe ik dat, ik zou ook niet weten waar het anders moet dus het zal wel goed zijn. Mocht het niet goed zijn dan is het bij dit ticket ook geen ramp qua kosten.
pi_161420135
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:28 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Bedankt ^O^ Dan doe ik dat, ik zou ook niet weten waar het anders moet dus het zal wel goed zijn. Mocht het niet goed zijn dan is het bij dit ticket ook geen ramp qua kosten.
En grote of kleine letters maakt niet uit, het wordt vrijwel altijd helemaal in hoofdletters op je ticket geprint.
Why do dishes when you can do daiquiris?
pi_161420922
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:57 schreef MissGump het volgende:

[..]

En grote of kleine letters maakt niet uit, het wordt vrijwel altijd helemaal in hoofdletters op je ticket geprint.
Ooh dat scheelt! Ik blijf het vaak lastig vinden met hoe je zoiets nou goed invoert.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 14 april 2016 @ 13:47:22 #255
414785 sirdanilot
pi_161423090
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2016 12:28 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Ooh dat scheelt! Ik blijf het vaak lastig vinden met hoe je zoiets nou goed invoert.
Gewoon wat er staat. De achternaam zoals in het paspoort, zonder accenten of puntjes. Spaties en hoofdletters maken niet uit, want op het ticket komt het toch zonder spaties en met alles in hoofdletters.
En de voornaam alleen de eerste voornaam zoals in het paspoort (dus as je Hans heet kan het zjin dat je Johannes in moet voeren). Meerdere voornamen mag ook, maar past soms niet in het formulier als je er heel veel hebt.

Dus Jan-Pieter van der Sloot (echte naam johannes) wordt Johannes en dan van der sloot of vandersloot of vander sloot of wat je wil.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_161423151
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 13:47 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Gewoon wat er staat. De achternaam zoals in het paspoort, zonder accenten of puntjes. Spaties en hoofdletters maken niet uit, want op het ticket komt het toch zonder spaties en met alles in hoofdletters.
En de voornaam alleen de eerste voornaam zoals in het paspoort (dus as je Hans heet kan het zjin dat je Johannes in moet voeren). Meerdere voornamen mag ook, maar past soms niet in het formulier als je er heel veel hebt.

Dus Jan-Pieter van der Sloot (echte naam johannes) wordt Johannes en dan van der sloot of vandersloot of vander sloot of wat je wil.
Bedankt, hij heeft ook meerdere namen en heb dus alles ingevuld ^O^
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 14 april 2016 @ 13:56:41 #257
414785 sirdanilot
pi_161423299
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 13:50 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Bedankt, hij heeft ook meerdere namen en heb dus alles ingevuld ^O^
Ok. Dat mag maar hoeft niet. Zou het zelfs helemaal niet doen, want er is altijd een kans dat je een typfoutje maakt, en die kans is groter als je meer namen invult.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 14 april 2016 @ 19:03:16 #258
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161429224
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 13:50 schreef KolonelBroodje het volgende:
Bedankt, hij heeft ook meerdere namen en heb dus alles ingevuld ^O^
Zolang je geen typefouten maakt dan komt het wel goed.
So we just called him Fred
  donderdag 14 april 2016 @ 22:01:58 #259
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_161434115
quote:
14s.gif Op donderdag 14 april 2016 12:28 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Ooh dat scheelt! Ik blijf het vaak lastig vinden met hoe je zoiets nou goed invoert.
Er zijn zelfs airlines waarbij je op hun boekingssite zelfs de achternaam niet met een spatie kan schrijven. Dan vul je dus in VANBASTEN en dat geeft bij het inchecken geen enkel probleem. Ik heb wel eens een dubbele N als NNN ingetypt, en zelfs in Vietnam viel het niemand op.

Wel typ ik altijd voor- en achternaam volledig in hoofdletters, maakt het met een tussenvoegsel wat gemakkelijker te lezen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 15 april 2016 @ 16:03:46 #260
414785 sirdanilot
pi_161447785
Vond om éé'n of andere reden dit filmpje op youtube. Wel grappig dat 30 jaar geleden die veiligheidsvideos precies hetzelfde waren, behalve dan dat je mocht roken :')

Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 15 april 2016 @ 17:45:47 #261
20849 Fred
Beroepschagrijn
  vrijdag 15 april 2016 @ 18:14:00 #262
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_161450044
Wat was de vraag?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 16 april 2016 @ 00:11:59 #263
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_161460745
Geen enkele maatschappij doet het beter dan Air New Zealand :D

  Moderator zaterdag 16 april 2016 @ 07:57:02 #264
155227 crew  Guppy
dus
pi_161462949
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 00:11 schreef MartijnUK het volgende:
Geen enkele maatschappij doet het beter dan Air New Zealand :D

De eindbazen van de instructievideo's :D de enige die écht bekeken worden, denk ik
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_161519121
Iemand ervaring met de huidige situatie op Brussels South/Charleroi (CRL) airport?
Ik vlieg komende zondag om 10:45 van daar naar Praag, maar zag net op de site dat je 4 uur van tevoren aanwezig moet zijn ivm de aangescherpte controles. Lijkt me eerlijk gezegd een beetje overdreven aangezien daar ook niets te beleven valt verder. Om 4:30 van huis vetrekken om vervolgens urenlang op een plastic stoeltje te wachten zie ik namelijk niet echt zitten 8)7
Zelf zat ik te denken aan 8:30 aanwezig, wat denken jullie?
  maandag 18 april 2016 @ 12:51:30 #266
62913 Blik
The one and Only!
pi_161519175
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 12:49 schreef Noisecontrollers het volgende:
Iemand ervaring met de huidige situatie op Brussels South/Charleroi (CRL) airport?
Ik vlieg komende zondag om 10:45 van daar naar Praag, maar zag net op de site dat je 4 uur van tevoren aanwezig moet zijn ivm de aangescherpte controles. Lijkt me eerlijk gezegd een beetje overdreven aangezien daar ook niets te beleven valt verder. Om 4:30 van huis vetrekken om vervolgens urenlang op een plastic stoeltje te wachten zie ik namelijk niet echt zitten 8)7
Zelf zat ik te denken aan 8:30 aanwezig, wat denken jullie?
Alle tassen worden volgens mij gecontroleerd vantevoren, dus daar mag je wel wat extra reistijd verwachten. 8:30 lijkt me niet goed voor je hart. Ik zou denk ik uurtje eerder doen, en mocht het meevallen kun je lekker koffie gaan drinken
pi_161519532
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 12:49 schreef Noisecontrollers het volgende:
Iemand ervaring met de huidige situatie op Brussels South/Charleroi (CRL) airport?
Ik vlieg komende zondag om 10:45 van daar naar Praag, maar zag net op de site dat je 4 uur van tevoren aanwezig moet zijn ivm de aangescherpte controles. Lijkt me eerlijk gezegd een beetje overdreven aangezien daar ook niets te beleven valt verder. Om 4:30 van huis vetrekken om vervolgens urenlang op een plastic stoeltje te wachten zie ik namelijk niet echt zitten 8)7
Zelf zat ik te denken aan 8:30 aanwezig, wat denken jullie?
geen idee hoe het er nu is, maar met enkel handbagage en een geprinte boarding pass zal het denk ik wel los lopen? Laatste keer was ik er in 5 minuten doorheen.
  maandag 18 april 2016 @ 13:25:58 #268
62913 Blik
The one and Only!
pi_161519986
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 13:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

geen idee hoe het er nu is, maar met enkel handbagage en een geprinte boarding pass zal het denk ik wel los lopen? Laatste keer was ik er in 5 minuten doorheen.
Probleem is volgens mij nu dat iedereen gecontroleerd wordt voordat die uberhaupt de terminal in mag. Dus iedereen moet al zijn bagage door een scanner doen, of het nou handbagage is of niet.
pi_161520039
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 13:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

geen idee hoe het er nu is, maar met enkel handbagage en een geprinte boarding pass zal het denk ik wel los lopen? Laatste keer was ik er in 5 minuten doorheen.
Ja, maar nu wordt alle baggage gecontroleerd en heb je veel meer vluchten (omdat er minder slots zijn op Zaventem). Laatst nog 45 minuten in de rij gestaan voor een soortgelijke controle in Zaventem. Dit kwam dus extra boven de gewone controles.

En Charleroi schijnt een stuk drukker te zijn.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_161520150
Mm oke. Lekker zinnig, want dan blazen ze nu die rij op. :')
  Moderator maandag 18 april 2016 @ 13:33:05 #271
45833 crew  Fogel
pi_161520164
Vergelijkbare vraag: hoe zit het met de aankomst op Zaventem? Moet ik daar enige vertraging verwachten of verloopt alles zoals voorheen?

En zijn er plannen om het station op de luchthaven binnenkort te heropenen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_161522468
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 13:33 schreef Fogel het volgende:
Vergelijkbare vraag: hoe zit het met de aankomst op Zaventem? Moet ik daar enige vertraging verwachten of verloopt alles zoals voorheen?

En zijn er plannen om het station op de luchthaven binnenkort te heropenen?
Zaventem is al (deels) heropend. Ik denk dat je even met je luchtvaartmaatschappij moet bellen, die zullen het wel weten.
  Moderator maandag 18 april 2016 @ 15:28:18 #273
45833 crew  Fogel
pi_161523017
quote:
99s.gif Op maandag 18 april 2016 15:10 schreef Copa het volgende:

[..]

Zaventem is al (deels) heropend. Ik denk dat je even met je luchtvaartmaatschappij moet bellen, die zullen het wel weten.
Als die het hadden geweten had ik het hier niet gevraagd.

Ze verwezen naar www.brusselsairport2203.be maar het lijkt erop dat aankomst geen probleem is. Vertrek met de trein kan niet, daarvoor moet je eerst met de bus naar station Zaventem. Maar vanaf wanneer het station weer opengaat schijnt niemand te weten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_161523195
Iemand ervaring met Tix.nl? Heb tickets geboekt voor KLM omdat de site van KLM een beetje lastig deed, maar ik heb nu een e-mail gekregen met een boel e-ticket nummers. Hoe ga ik stoelen selecteren online, of is dat automatisch gebeurt? Want als ik die nummers op de KLM-site probeer pakt hij ze niet.
Assassin stabs you in your back.
  maandag 18 april 2016 @ 15:49:04 #275
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_161523591
Heb je een boekingscode? En is het een economy ticket? Dan kun je volgens mij niet meer gratis een stoel reserveren, mits de checkin open is.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_161524303
Yes, en yes. Maar gek, want al had ik via KLM zelf geboekt had dat sowieso wel gekund. Nu maakt het me in principe niet echt uit waar ik zit, maar ga met een aantal vrienden dus bij elkaar zitten is wel chill. Niet dat zometeen het verhaal is dat ik nu stoelen had moeten kiezen en ik dat niet gedaan heb, als Tix.nl automatisch al stoelen laat kiezen nu vind ik het ook prima.
Assassin stabs you in your back.
  maandag 18 april 2016 @ 16:33:26 #277
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_161524702
Nee, ook bij KLM rechtstreeks kun je dat niet meer doen. Mits checking, of frequent flyer, etc. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_161525076
Haha jawel, want ik heb dezelfde dag ook nog via KLM zelf andere tickets geboekt waarbij ik dat kon.
Assassin stabs you in your back.
  maandag 18 april 2016 @ 17:10:24 #279
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_161525619
Op welke vlucht was dat? Ik lees inderdaad net dat het alleen op bepaalde vluchten is:

quote:
Op KLM-vluchten van en naar Azië (met uitzondering van India), Zuid-Amerika en het Caribisch gebied
quote:
Vóór het inchecken kunt u voor EUR 20 (per enkele vlucht) een standaardstoel reserveren. Deze kosten worden ook in rekening gebracht als u geen stoel heeft gereserveerd voor uw KLM-vlucht die voor 1 december 2015 op deze routes is geboekt.
Tijdens het inchecken kunnen standaardstoelen gratis worden gereserveerd.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 18 april 2016 @ 17:16:55 #280
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_161525765
Vluchten naar Amerika met KLM kan je ook gewoon je eigen stoel kiezen hoor :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_161525999
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 15:28 schreef Fogel het volgende:

Vertrek met de trein kan niet, daarvoor moet je eerst met de bus naar station Zaventem. Maar vanaf wanneer het station weer opengaat schijnt niemand te weten.
Het is wachten totdat de brandweer toestemming geeft om het oude treinstation te gebruiken. Het nieuwe zal voorlopig nog niet in gebruik zijn.

Bus naar Antwerpen of Brussel Centrum zijn waarschijnlijk nu de betere opties.
  maandag 18 april 2016 @ 17:44:26 #282
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_161526240
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 17:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
Vluchten naar Amerika met KLM kan je ook gewoon je eigen stoel kiezen hoor :P
quote:
Op KLM-vluchten van en naar Azië (met uitzondering van India), Zuid-Amerika en het Caribisch gebied
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 18 april 2016 @ 17:47:27 #283
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_161526313
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 17:44 schreef static het volgende:

[..]

[..]

Nvm :P excuses!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 18 april 2016 @ 18:13:54 #284
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_161526943
np. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 19 april 2016 @ 19:20:01 #285
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_161556618
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 16:33 schreef static het volgende:
Nee, ook bij KLM rechtstreeks kun je dat niet meer doen. Mits checking, of frequent flyer, etc. :)
Niet voor iedereen meer gratis.

En dat is eigenlijk wel fijn, want het aantal stoelen voorin het toestel zijn hierdoor inderdaad zoals KLM zelf aangeeft een stuk beter beschikbaar en worden de stoelen niet 'weggekaapt' door de 'normale' passagiers. (En hoewel ik bij voorkeur achterin zit, kies ik toch vaak voor een plek voorin het toestel want met alleen handbagage ben ik zo het toestel uit en op weg naar huis, als je één keer per jaar vliegt niet belangrijk, maar bij elke week ligt dat wat anders).
Dat gezegd hebbende, KLM probeert op allerlei manieren extra geld te verdienen waardoor het verschil tussen een low cost en reguliere airline steeds kleiner wordt. Sinds kort zit er een extra rij stoelen in de 737-800 van KLM, niet allemaal, zo snel kan e.e.a. niet omgebouwd worden, maar 186 passagiers aan boord, dat zijn er nog maar 3 minder t.o.v. bijvoorbeeld Ryanair....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 19 april 2016 @ 19:32:03 #286
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_161556973
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:20 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Niet voor iedereen meer gratis.

En dat is eigenlijk wel fijn, want het aantal stoelen voorin het toestel zijn hierdoor inderdaad zoals KLM zelf aangeeft een stuk beter beschikbaar en worden de stoelen niet 'weggekaapt' door de 'normale' passagiers. (En hoewel ik bij voorkeur achterin zit, kies ik toch vaak voor een plek voorin het toestel want met alleen handbagage ben ik zo het toestel uit en op weg naar huis, als je één keer per jaar vliegt niet belangrijk, maar bij elke week ligt dat wat anders).
Dat gezegd hebbende, KLM probeert op allerlei manieren extra geld te verdienen waardoor het verschil tussen een low cost en reguliere airline steeds kleiner wordt. Sinds kort zit er een extra rij stoelen in de 737-800 van KLM, niet allemaal, zo snel kan e.e.a. niet omgebouwd worden, maar 186 passagiers aan boord, dat zijn er nog maar 3 minder t.o.v. bijvoorbeeld Ryanair....
Ryanair is op basis van vrijwel alles slecht, maar beenruimte is er gewoon in orde hoor.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 19 april 2016 @ 20:46:50 #287
414785 sirdanilot
pi_161558916
Je moet vaak wel 20 eur of zo betalen als je vóór het inchecke een stoel wil reserveren (anders dan je random assigned stoel).

Maar bij het inchecken kun je het altijd gewoon gratis aanpassen bij de normale maatschappijen, behalve dan economy comfort stoelen natuurlijk. Dit is iig bij British Airways zo.

Bij TAM kon ik wel van te voren gratis mijn stoel wijzgen, maar dat wist ik dus niet :') Gelukkg uiteindelijk toch een stoel gekregen zonder iemand naast me, was echt heerlijk op een intercontinentale vlucht.

Wat betreft met vrienden naast elkaar zitten, als je je tickets tegelijk boekt wordt je altijd (indien mogelijk, dus tenzij je last minutes koopt voor een ramvolle vlucht) naast mekaar gezet. Als je apart boekt dan neit nee.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 19 april 2016 @ 20:49:23 #288
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_161558990
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 april 2016 19:32 schreef XL het volgende:

[..]

Ryanair is op basis van vrijwel alles slecht, maar beenruimte is er gewoon in orde hoor.
Ging meer om het punt dat KLM juist in de richting van Ryanair gaat, en die ontwikkeling is voor de passagier niet allemaal even gunstig.
Ik vlieg nog maar beperkt met Ryanair, en de vlucht van Eindhoven naar Stansted of de vlucht van Amsterdam naar Dublin met 30-75 minuten vluchttijd is op zich wel te doen, maar gezien de 'gezonde' loadfactoren bij Ryanair zou ik er niet al te lange vluchten mee willen maken.


Inzake de vraag over stoelen selecteren bij KLM;

Met KLM kan je 30 uur van te voren online inchecken, als je dus geen stoel hebt kunnen selecteren kan je vanaf 30 uur voor vertrek (achterin) het toestel genoeg lege plekken vinden zodat je samen bij elkaar kunt zitten. (Want doordat er maar een beperkt aantal mensen vooraf stoelen kan vastleggen zijn er vanaf het moment van inchecken ook weer meer plekken beschikbaar). Niet online inchecken en op de luchthaven nog willen regelen om naast elkaar te zitten, succes, maar das niet alleen bij KLM, dat geldt voor iedere maatschappij.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_161567651
Ben zelf van plan om 2 tickets te boeken bij British Airways waarvan 1 persoon een koffer bij heeft.
Helaas is het online alleen mogelijk te kiezen voor de hele boeking. Zit er aan te denken om de tickets los te boeken en niet online in te checken, gewoon samen naar de balie om in te checken en aan te geven dat we graag naast elkaar zitten.

Is dit de oplossing of heeft iemand een andere? Anders gewoon niet naast elkaar zitten, het is ook maar iets langer dan een uurtje vliegen.
  woensdag 20 april 2016 @ 08:45:40 #290
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_161567839
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 08:26 schreef vanpers het volgende:
Ben zelf van plan om 2 tickets te boeken bij British Airways waarvan 1 persoon een koffer bij heeft.
Helaas is het online alleen mogelijk te kiezen voor de hele boeking. Zit er aan te denken om de tickets los te boeken en niet online in te checken, gewoon samen naar de balie om in te checken en aan te geven dat we graag naast elkaar zitten.

Is dit de oplossing of heeft iemand een andere? Anders gewoon niet naast elkaar zitten, het is ook maar iets langer dan een uurtje vliegen.
Er is een risico dat na het boeken van ticket 1 de reisklasse vol is en het tweede ticket duurder is. Daarnaast kun je op het handbagagetarief geen eigen plek uitzoeken, maar diegene met handbagage kan dat wel. Dus ik zou juist zo snel mogelijk na het openen van de checkin online inchecken en proberen de stoel naast het handbagageticket te claimen.

Op het moment dat je aan de balie staat ben je kort voor vertrek en is er weinig wat ze voor je kunnen doen. Het percentage self-service incheckers van BA is heel hoog. Aan de balie verdelen ze de laatste middenstoelen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_161568178
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 08:26 schreef vanpers het volgende:
Ben zelf van plan om 2 tickets te boeken bij British Airways waarvan 1 persoon een koffer bij heeft.
Helaas is het online alleen mogelijk te kiezen voor de hele boeking. Zit er aan te denken om de tickets los te boeken en niet online in te checken, gewoon samen naar de balie om in te checken en aan te geven dat we graag naast elkaar zitten.

Is dit de oplossing of heeft iemand een andere? Anders gewoon niet naast elkaar zitten, het is ook maar iets langer dan een uurtje vliegen.
Ook niet als je na het boeken naar "manage my booking" gaat? Want daar kun je zeker per persoon vegetarische maaltijden regelen en bv online in checken kan tezijnertijd ook separaat. Kan me niet voorstellen dat je daar dan niet een koffer voor een persoon kan regelen. Uit mijn hoofd heb ik het zelfs ooit alleen voor een terugvlucht geregeld (maar dan wel met maar 1 persoon op de boeking).

Oh zie dat je nog niet geboekt heb, zou gewoon samen boeken zonder koffer en dan 1 koffer gelijk proberen bij te boeken via 'manage my booking' en anders moet het bij het online inchecken zeker kunnen (want je kunt per persoon inchecken).

[ Bericht 13% gewijzigd door MissGump op 20-04-2016 09:20:48 ]
Why do dishes when you can do daiquiris?
  woensdag 20 april 2016 @ 09:27:14 #292
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161568320
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 08:26 schreef vanpers het volgende:
Zit er aan te denken om de tickets los te boeken en niet online in te checken, gewoon samen naar de balie om in te checken en aan te geven dat we graag naast elkaar zitten.
Dan lijkt mij de kans erg groot dat je niet naast elkaar zit.
So we just called him Fred
pi_161573824
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 17:10 schreef static het volgende:
Op welke vlucht was dat? Ik lees inderdaad net dat het alleen op bepaalde vluchten is:

[..]

[..]

Van Valencia naar Amsterdam, en Tix heeft het nu geregeld voor me voor Amsterdam naar Madrid!
Assassin stabs you in your back.
pi_161574556
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 09:27 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dan lijkt mij de kans erg groot dat je niet naast elkaar zit.
Den enige manier om wel naast elkaar te zitten is dus als ik voor beide een extra koffer bijboek(en hierbij mag je dus wel een plek uitkiezen).
  woensdag 20 april 2016 @ 14:34:38 #295
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_161574969
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 14:17 schreef vanpers het volgende:

[..]

Den enige manier om wel naast elkaar te zitten is dus als ik voor beide een extra koffer bijboek(en hierbij mag je dus wel een plek uitkiezen).
Je kunt ook zonder koffer betalen voor zitplaatsselectie.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_161575300
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 14:17 schreef vanpers het volgende:

[..]

Den enige manier om wel naast elkaar te zitten is dus als ik voor beide een extra koffer bijboek(en hierbij mag je dus wel een plek uitkiezen).
Nee, als je samen boekt word je eigenlijk altijd naast elkaar gezet, ook zonder seat selectie of bijgevoegde koffers. Enige uitzondering hierop is als de vlucht al ramvol was. Je weet dan alleen niet gelijke welke stoel nummers.

Dus goedkoopste is waarschijnlijk boeken zonder bagage en seat selectie, en vervolgens volg je wat ik hier boven postte.
Why do dishes when you can do daiquiris?
pi_161575606
Bedankt voor het meedenken, zie dat het dan minimaal 30 en maximaal 45 pond kost. Denk dat ik de boeking gewoon los ga doen en dat we dan maar niet naast elkaar zitten. Om nu 25 euro extra te betalen om naast elkaar te zitten lijkt me overbodig.

Zie nu ook dat AirFrance op deze route vliegt, nog goedkoper ook en mogelijkheid om koffer per persoon bij te boeken. Via de website in België nog goedkoper dan in Nederland.

[ Bericht 27% gewijzigd door vanpers op 20-04-2016 15:17:59 ]
pi_161581498
Ik heb pas een vlucht geboekt bij de KLM naar stavanger en ik konog gewoon gratis een stoel uitkiezen. Op het moment van boeken duurde t nog 3 maanden voor ik zou gaan.
*poef* nu is het weg
pi_161607932
Als ik gewoon wat random nummertjes ga invoeren bij document nummers, krijg ik dan gezeik eigenlijk? Ik heb wat stoelen over, en wil ze wel gewoon inchecken zodat ik zeker weten dat ik gewoon een hele rij heb voor mij en mijn vriendin.
  Moderator donderdag 21 april 2016 @ 19:30:07 #300
45833 crew  Fogel
pi_161608011
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 19:27 schreef Yreal het volgende:
Als ik gewoon wat random nummertjes ga invoeren bij document nummers, krijg ik dan gezeik eigenlijk? Ik heb wat stoelen over, en wil ze wel gewoon inchecken zodat ik zeker weten dat ik gewoon een hele rij heb voor mij en mijn vriendin.
Je hebt meer boekingen dan personen of wat bedoel je?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 21 april 2016 @ 20:21:38 #301
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_161609651
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 19:27 schreef Yreal het volgende:
Als ik gewoon wat random nummertjes ga invoeren bij document nummers, krijg ik dan gezeik eigenlijk? Ik heb wat stoelen over, en wil ze wel gewoon inchecken zodat ik zeker weten dat ik gewoon een hele rij heb voor mij en mijn vriendin.
In theorie kan je problemen krijgen, aan de andere kant, als je bij Niet-Schengen vluchten via een incheckzuil je boarding pass wilt printen dan moet je op dat moment ook je paspoort invoeren, ook als je al online bent ingechecked en wordt er op dat moment ook een check uitgevoerd, of aan een balie waar men ook het paspoort nodig heeft.
Punt is wel dat er vooraf wel een controle kan zijn geweest op die documentnummers en dat je dus geen incheckzuil kan gebruiken als men daar onregelmatigheden ziet, of bij de boarding gate waar dan een aanvullende controle moet worden uitgevoerd.
Voor vluchten binnen Schengen, KLM medewerkers met vertrek uit Amsterdam kijken niet eens naar mijn ID kaart, ik neem niet eens meer de moeite om deze te tonen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')