abonnement Unibet Coolblue
pi_159719061
quote:
Haha idd. Patje de peoplemanager :')
Vraag dat eens een Marc de Maar die prompt van het hele programma werd gehaald toen hij bekend maakte dat hij naar UHC ging verkassen.
pi_159719330
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 09:23 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Je snapt wel wat ik bedoel. Froome, Porte, Geraint Thomas die de kasseien uit de straat rijdt én kan klimmen, nu Poels die veel beter rijdt dan bij de uiterst cleane teams Vacansoleil en Quickstep...
maar het is een Nederlander, die gebruiken toch geen doping?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zondag 7 februari 2016 @ 10:10:27 #28
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_159719489
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 20:47 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ik denk dat de lijst met renners die slechter zijn gaan rijden toen ze naar Sky gingen veel langer is dan van renners die zoveel beter zijn geworden bij Sky.
Typische Wimderon niets zeggende uitspraak die ff zijn omvangrijke database van een nieuwe index of logical heeft voorzien en daar een conclusie aan verbindt.

Voor iedere sterveling zonder die database valt het gewoon op dat het toch wel bij Sky is waar daarheen verkaste renners ineens veel beter gaan presteren.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 7 februari 2016 @ 10:15:01 #29
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_159719540
quote:
Dat moest Vannieuwkerke van zijn chemokuren waarschijnlijk ook, en toen is er blijkbaar ergens een kromme volt ontstaan, die hem in het kamp van Lefevre ;) deed belanden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_159719614
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 09:23 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Je snapt wel wat ik bedoel. Froome, Porte, Geraint Thomas die de kasseien uit de straat rijdt én kan klimmen, nu Poels die veel beter rijdt dan bij de uiterst cleane teams Vacansoleil en Quickstep...
Froome, Porte en in mindere mate Poels konden al klimmen. Thomas is wel opvallend idd...
  Moderator zondag 7 februari 2016 @ 10:25:05 #31
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_159719630
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 09:23 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Je snapt wel wat ik bedoel. Froome, Porte, Geraint Thomas die de kasseien uit de straat rijdt én kan klimmen, nu Poels die veel beter rijdt dan bij de uiterst cleane teams Vacansoleil en Quickstep...
Poels won 5 jaar geleden bijna op de Angliru.
pi_159719644
Ik snap wel wat wim bedoelt, er floppen namelijk in absolute aantallen inderdaad meer renners bij Sky nog steeds. Echter is het natuurlijk niet pas 'abnormaal' als er meer dan de helft beter zou gaan rijden, dat vind ik verkeerd gedacht.

Als je alle transfers kijkt zie je maar incidenteel veel verbetering bij transfers, dat Sky het dan al met 5-10 renners is gelukt (tegen inderdaad 15-20 minder succes volle transfers) blijft erg onmogelijk en een zeer hoog aantal. Maar het zijn de warming up koersjes, als het in de Tour ook zo wordt kunnen we wederom lekker lachen, laat gaan.
Jack does it in real time...
pi_159719869
quote:
Het parcours van het WK wielrennen in Doha onderging enkele wijzigingen door wegenwerken. Het lokale circuit omvat niet langer 19,2 kilometer, maar slechts rondjes van 15,3 kilometer, volledig verreden op The Pearl, het artificiële eiland in Doha. Onder meer de kasseistrook verdwijnt.

Op het WK in Richmond, eind september, werd het officiële parcours van het WK 2016 in het Qatarese Doha voorgesteld, het eerste WK wielrennen in het Midden-Oosten. Een en ander is nu gewijzigd aan de omloop omdat wegenwerken niet tijdig afgerond zullen zijn tegen het najaar wanneer het WK van 9 tot 16 oktober wordt georganiseerd. Dat werd duidelijk daags voor de start van de Ronde van Qatar.

Géén kasseistrook

Nog steeds volgt de wegrit een lange aanloop van 80 kilometer door de woestijn, maar daarna wijzigt dus één en ander. De passage langs de culturele site Katara verdwijnt, net zoals de (goed berijdbare) kasseistrook. Er zullen enkel nog rondjes afgelegd worden van 15,3 kilometer op ‘The Pearl’, meerbepaald 11 ronden.

Tom Van Damme, voorzitter van de KBWB, is momenteel aanwezig in Qatar en nam al even een kijkje op het parcours. “Het is een korte omloop, met veel bochten, technisch. Het zal heel snel gaan.”

Voor sprinters

Wedstrijden in Qatar worden vaak beheerst door de wind. Of die ook een rol zal spelen in het najaar, op the Pearl is een factor die de organisatie niet in de hand heeft. Het wordt wellicht een WK voor sprinters en dus hebben Marcel Kittel, André Greipel, Mark Cavendish, Tom Boonen, Nacer Bouhanni, Alexander Kristoff en andere snelle jongens het meeste kans op de regenboogtrui.

Dinsdag wordt tijdens de Ronde van Qatar alvast een test-event gedaan op de omloop en zullen de renners weten wat hen te wachten staat in oktober.
Dus geen kasseien
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_159720011
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 09:23 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Je snapt wel wat ik bedoel. Froome, Porte, Geraint Thomas die de kasseien uit de straat rijdt én kan klimmen, nu Poels die veel beter rijdt dan bij de uiterst cleane teams Vacansoleil en Quickstep...
Poels reed zijn beste jaar tot nu toe voor Vacansoleil in 2011 en kreeg daarna te maken met de gevolgen van die verschrikkelijke val. Vind zijn ontwikkeling niet heel vreemd eerlijk gezegd.
pi_159720109
Het is ook maar een C wedstrijd als hij ook zo goed rijdt in TA dan kunnen we pas conclusies trekken
  zondag 7 februari 2016 @ 11:09:49 #36
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_159720116
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 11:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Poels reed zijn beste jaar tot nu toe voor Vacansoleil in 2011 en kreeg daarna te maken met de gevolgen van die verschrikkelijke val. Vind zijn ontwikkeling niet heel vreemd eerlijk gezegd.
Dat ie gisteren won is op zich niet eens zo vreemd. Dat past prima in zijn ontwikkeling, maar hoe hij afgelopen week met zijn postuur de tijdrit won, doet wel mijn wenkbrauwen fronsen.
pi_159720467
quote:
De organisatie van het WK wielrennen in Doha heeft het parcours noodgedwongen moeten aanpassen. Een aantal wegenwerken raken niet tijdig klaar tegen oktober. Daardoor sneuvelen onder meer de (goed berijdbare) kasseien.

Het WK 2016 wordt van 9 tot 16 oktober gereden in Doha. Het eerste WK wielrennen in het Midden-Oosten heeft af te rekenen met een praktisch probleem. Wegenwerken op het parcours raken niet op tijd klaar.

De aanloop van 80 kilometer door de woestijn blijft behouden, maar op het lokale parcours dat daarna volgt verandert een en ander. De oorspronkelijke 19,2 kilometer wordt ingekort tot 15,3 kilometer. Een passage langs de culturele site Katara sneuvelt en de renners moeten ook niet meer over een kasseistrook. De 11 lokale rondjes worden bij het aangepaste parcours volledig afgewerkt op "The Pearl", het artificieel eiland in Doha.

Tom Van Damme, voorzitter van de KBWB, is op dit moment in Qatar voor de Ronde van Qatar. Hij nam al een kijkje op het WK-parcours. "Het is een korte omloop, met veel bochten, technisch. Het zal heel snel gaan."
  zondag 7 februari 2016 @ 11:46:42 #38
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_159720786
Nu de slotetappe live op Eurosport2.
pi_159721049
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 10:25 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Poels won 5 jaar geleden bijna op de Angliru.
Hij is nu nog beter en veeeel stabieler. Voorheen was het af en toe pieken en vaak matig.
pi_159721076
Ik dacht gisteravond bij de NOS even een samenvatting te kijken van Woutje zijn glorieuze overwinning. Gewoon geen woord over Poels :')

NOS :')
  zondag 7 februari 2016 @ 12:05:44 #41
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_159721104
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 12:02 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Hij is nu nog beter en veeeel stabieler. Voorheen was het af en toe pieken en vaak matig.
Wat is er dan zoveel stabieler? Etappewedstrijden van een week lukten vroeger toch ook? Voor grote rondes is hij te wisselwallig, maar het kortere werk kon hij bij Vacansoleil ook al.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_159721951
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 10:10 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Typische Wimderon niets zeggende uitspraak die ff zijn omvangrijke database van een nieuwe index of logical heeft voorzien en daar een conclusie aan verbindt.

Voor iedere sterveling zonder die database valt het gewoon op dat het toch wel bij Sky is waar daarheen verkaste renners ineens veel beter gaan presteren.
Wat we in ieder geval weten is dat iedereen die bij Sky gaat rijden zn hele garderobe kan vervangen en voortaan alleen nog maar XS shirtjes hoeft te kopen. En dan flubberen de mouwen nog los om die sateprikker armpjes.
Denk dat je daar op trainingskamp alleen maar naar eten mag kijken en ruiken, maar er niet van proeven :P

ps ik heb ook geen database ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zondag 7 februari 2016 @ 13:02:13 #43
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_159722800
VDB3 _O_
pi_159722871
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 13:02 schreef Van_Poppel het volgende:
VDB3 _O_
Met souvenier _O_
pi_159723012
Bijzonder knap resultaat in de Sun Tour ook van de eerstejaars belofte Michael Storer, 12de in de lastige slotrit op amper 48 seconden van Froome _O_ _O_ _O_
  zondag 7 februari 2016 @ 13:12:59 #46
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_159723216
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 13:04 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Met souvenier _O_
Dat plastic zakje gaat ie inlijsten ja. :Y
pi_159724190
quote:
14s.gif Op zondag 7 februari 2016 13:07 schreef Columbiafan het volgende:
Bijzonder knap resultaat in de Sun Tour ook van de eerstejaars belofte Michael Storer, 12de in de lastige slotrit op amper 48 seconden van Froome _O_ _O_ _O_
Al die obscure Duitsers Duits klinkende renners die jij altijd supportert breken helaas nooit echt helemaal door he? :P

Of zijn een beetje de one hit wonders zoals Ciolek.
Jack does it in real time...
pi_159725118
quote:
12s.gif Op zondag 7 februari 2016 13:43 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Al die obscure Duitsers Duits klinkende renners die jij altijd supportert breken helaas nooit echt helemaal door he? :P

Of zijn een beetje de one hit wonders zoals Ciolek.
Ciolek is geen one hit wonder hoor, gewoon een oerdegelijke renner voor wedstrijden als San Remo. Herklotz en Kamna moet je wel nog een beetje tijd gunnen DeeBee, van Silvio verwacht ik overigens dit jaar al heel veel. Lennard gaat pas vanaf 2018 echt doorbreken denk ik.
pi_159725493
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 14:03 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Ciolek is geen one hit wonder hoor, gewoon een oerdegelijke renner voor wedstrijden als San Remo. Herklotz en Kamna moet je wel nog een beetje tijd gunnen DeeBee, van Silvio verwacht ik overigens dit jaar al heel veel. Lennard gaat pas vanaf 2018 echt doorbreken denk ik.
Ik ben een Ciolek fan van het eerste uur, maar oerdegelijk is wel het laatste woord waar ik hem mee zou beschrijven.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_159728998
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 10:25 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Poels won 5 jaar geleden bijna op de Angliru.
Toen won hij geen tijdritten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')