abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 5 februari 2016 @ 20:09:12 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159685700
http://www.volkskrant.nl/(...)cht-voor-ze~a4238015

Uit de Volkskrant dus voor sommige users een niet-vooringenomen bron.

Wat ik denk dat het is, is het nauwelijks te overbruggen cultuurverschil. Als iemand uit het Westen iets aan een ander geeft, dan is de gevende partij in principe sterk/dominant ten opzichte van de ontvangende partij. In ruil voor het geven wordt dan respect/liefde/bewondering verwacht.
Met een islamitische bril op is het echter heel anders. Daar geven de zwakkeren aan de sterkeren, om hen te vriend te houden en niet door hen vertrappeld te worden. Al die goede mensen met al hun goede bedoelingen stellen zich dus (voor hen) onderdanig op en minachting is hun deel.

Zelfde discussie ook wel eens met naïeve meisjes rond de 25 gehad. Die denken ook dat zij hun eigen normen/waarden/referentiekader rechtstreeks op de vluchteling/gastarbeider kunnen spiegelen en zo hun gedrag te kunnen voorspellen of sturen. Die denken ook dat ze door te geven vanzelf iets terug te krijgen, is het aanpassing dan wel respect. Een gebrek aan mensenkennis en wereldwijsheid.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 20:09:22 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159685704
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat was er helemaal niet. Dat plan kwam pas op het moment dat de oorlog was afgelopen. Dat is het hele probleem geweest. Vooruitdenken was er niet bij.
Dat ook natuurlijk. Maar in ieder geval de bedoeling in de 10 jaar nadat de VS daar nog gezeten hebben.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_159685741
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat ook natuurlijk. Maar in ieder geval de bedoeling in de 10 jaar nadat de VS daar nog gezeten hebben.
Ja, maar dan ben je natuurlijk al te laat. Het begin was gewoon cruciaal - en daar is het dus meteen ook verkeerd gegaan. Om nog maar te zwijgen over het niet zo nette sjoemelen met bewijsmateriaal en het voorliegen van de VN in aanloop naar de oorlog. Die hele oorlog had niet mogen plaatsvinden, maar goed - dat is hindsight.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 5 februari 2016 @ 20:12:18 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159685773
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, maar dan ben je natuurlijk al te laat. Het begin was gewoon cruciaal - en daar is het dus meteen ook verkeerd gegaan. Om nog maar te zwijgen over het niet zo nette sjoemelen met bewijsmateriaal en het voorliegen van de VN in aanloop naar de oorlog. Die hele oorlog had niet mogen plaatsvinden, maar goed - dat is hindsight.
Ik had je van te voren wel kunnen vertellen (en ik heb dat destijds ook telkens verkondigd) dat die hele oorlog op valse gronden gevoerd is.
De grootste fout die de VS gemaakt hebben in het na-oorlogse conflict is iedereen met een Baath lidmaatschap te ontslaan. Terwijl je in Irak al zo'n lidmaatschap nodig had om les te geven aan de lagere school. Dat heeft de maatschappij daar meer verwoest dan die 30 dagen bombardementen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_159689127
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 16:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Ook Nederlandse probleemgevallen komen bij de badmeesters, als dat de zwemlessen te goede komt. Ook in onze eigen cultuur luisteten kinderen beter naar een meester dan naar een juf. Niet voor niets zie je op basisscholen de meesters vooral in de hoogste klassen.

De zwemclub hoeft zich niet in bochten te wringen om die kinderen te laten luisteren naar de juf. Zet je die kwallen tussen de 'brave' kindjes, dan halen de ouders die van de club en doen ze op de veel duurdere elite club, waar je in elk geval geen Marokkaantjes hebt.
Gevolg op den lange duur is dan dat een nu Nederlands bestuur en staf alleen nog les geeft aan Marokkaanse kinderen en op den duur worden overgenomen door Marokkaanse bestuursleden en instructeurs.
Zit je dan met je goede bedoelingen.
Jij vergeet even voor het gemak dat een hoop autochtone en allochtone kindjes die zich niet misdragen evengoed de lul zijn aangezien hun ouders niet dat duurdere zwemonderwijs kunnen betalen. Oeps.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_159704050
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, maar dan ben je natuurlijk al te laat. Het begin was gewoon cruciaal - en daar is het dus meteen ook verkeerd gegaan. Om nog maar te zwijgen over het niet zo nette sjoemelen met bewijsmateriaal en het voorliegen van de VN in aanloop naar de oorlog. Die hele oorlog had niet mogen plaatsvinden, maar goed - dat is hindsight.
NWS / Verslag over WMD gedeclassificeerd.
Ze logen doelbewust. In ieder geval is het zeker dat Rumsfeld hiervan op de hoogte was, het is niet duidelijk of dat Bush jr. het wist, vermoedelijk wist Powell wel van niets.
In retrospectie hadden alle alarmbellen al moeten gaan rinkelen doordat ze wel heel erg benadrukte dat ze onomstotelijk bewijs hebben dat...als je dat zo erg moet benadrukken dan zal het vast niet veel zijn. ;)

Dat die oorlog niet had moeten plaatsvinden werd toen der tijd ook al luidkeels geroepen door veel van de verstandigere mensen. Maar ja, de havikken trokken zich er niets van aan en Nederland deed als het schoothondje van de USA mee terwijl de verstandige Nederlanders echt wel begrepen dat je deze 'oorlog' niet moest starten. Zelfs in de USA waren er ook media en politici die beter wisten maar die werden genegeerd.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_159704407
Jammer dat het altijd zolang moet duren met de Gutmensch.
pi_159704452
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 17:53 schreef Tem het volgende:

[..]

Daarnaast werkt zo'n houding natuurlijk juist contra-productief. Kinderen van allochtone ouders die zich niet kunnen gedragen moeten maar oprotten en kinderen van Nederlandse ouders die zich niet aanpassen is allemaal maar prima ofzo. Vind je het gek dat mensen zich never nooit niet zich geaccepteerd gaan voelen.
Het ligt eraan of dat je het duidelijk hebt over het tuig-deel of over heel de groep. Ik heb hem nooit zien beweren dat elke Marokkaan het land uit moet of iets in die geest.

quote:
Daarnaast verlangt Elfletterig niet naar integratie maar assimilatie en dat gaat nooit werken.
Same differ. Integratie is grotendeels assimilatie. Natuurlijk kan je bepaalde gebruiken - die gebruiken die niet conflicteren met de dominante cultuur - behouden maar binnen het algemene maatschappelijke verkeer ga je bij een succesvolle integratie alle gebruiken in het algemen maatschappelijke verkeer overnemen. Het verschil beperkt zich tot een klein aantal zaken zoals dat je bijvoorbeeld couscous eet in plaats van stamppot of dat je af en toe naar muziek uit een ander deel van de wereld luistert.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 06-02-2016 15:42:33 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_159704491
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:34 schreef Grems het volgende:
Jammer dat het altijd zolang moet duren met de Gutmensch.
Of ze zagen het wel maar er mocht niet over gesproken worden, ze hoopten naïef dat als we er maar niet over zouden spreken dat de tijd het probleem dan vanzelf op zou lossen. Helaas bleek het niet zo te werken. Je hebt een goed immigratie- en integratiebeleid nodig en in het geval van de serieuze probleemgevallen moet je zo jong mogelijk stevig ingrijpen met opvoeding (uitbesteede opvoeding indien nodig, via verplichte peuterschool, naschoolse opvang en zo).

[ Bericht 6% gewijzigd door Bram_van_Loon op 06-02-2016 15:47:02 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 6 februari 2016 @ 16:37:32 #10
451005 Grems
Clown World
pi_159705712
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Of ze zagen het wel maar er mocht niet over gesproken worden, ze hoopten naïef dat als we er maar niet over zouden spreken dat de tijd het probleem dan vanzelf op zou lossen. Helaas bleek het niet zo te werken. Je hebt een goed immigratie- en integratiebeleid nodig en in het geval van de serieuze probleemgevallen moet je zo jong mogelijk stevig ingrijpen met opvoeding (uitbesteede opvoeding indien nodig, via verplichte peuterschool, naschoolse opvang en zo).
Of je kunt er voor kiezen om op te houden met je zinloze pogingen water en olie te mengen.
pi_159705810
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 16:37 schreef Grems het volgende:

[..]

Of je kunt er voor kiezen om op te houden met je zinloze pogingen water en olie te mengen.
Eventjes wwat historisch perspectief: het is de VVD die het meest verantwoordelijk is voor het naar Nederland komen van deze groep mensen. De bedrijven wouden namelijk goedkope arbeiders hebben voor onaangenaam werk. Dat het vervolgens gigantisch uit de hand is gelopen behoeft geen betoog.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 6 februari 2016 @ 16:52:09 #12
451005 Grems
Clown World
pi_159706142
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 16:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Eventjes wwat historisch perspectief: het is de VVD die het meest verantwoordelijk is voor het naar Nederland komen van deze groep mensen. De bedrijven wouden namelijk goedkope arbeiders hebben voor onaangenaam werk. Dat het vervolgens gigantisch uit de hand is gelopen behoeft geen betoog.
Ik heb ook geen probleem met het concept gastarbeider. Zolang ze maar weer vertrekken.
pi_159706247
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 16:52 schreef Grems het volgende:

[..]

Ik heb ook geen probleem met het concept gastarbeider. Zolang ze maar weer vertrekken.
Tja, dat was blijkbaar slecht afgesproken. Nogal een blunder van de VVD. Maar goed, ook als ze blijven dan is het nog niet vanzelfsprekend dat je vervolgens al die importhuwelijken en gezinsuitbreiding via immigratie van familieleden krijgt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 6 februari 2016 @ 16:58:12 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_159706322
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 16:52 schreef Grems het volgende:

[..]

Ik heb ook geen probleem met het concept gastarbeider. Zolang ze maar weer vertrekken.
De PvdA had daar wel problemen mee omdat dat ten koste zou gaan van de NL-se arbeiders. Dus eisten ze dat gastarbeiders dezelfde salarissen en CAO's moesten krijgen en konden blijven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_159706669
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik verlang nadrukkelijk naar integratie. Het zou totaal onzinnig zijn om naar assimilatie te verlangen, temeer omdat integratie mijlenver weg is.

Overigens vind ik assimilatie geen vies woord. Er is niks mis mee als mensen een stapje verder gaan dan alleen integreren. Je wilt toch zo graag hier in Nederland wonen? Waarom zou je dan niet assimileren?
Integreren moet, assimileren mag. Het voornaamste is dat ze goed meedraaien in de samenleving, integratie is daarvoor een essentiële voorwaarde. Het is positief dat we sinds ergens in de jaren 0 van het taboe op integreren af zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_159706678
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 16:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De PvdA had daar wel problemen mee omdat dat ten koste zou gaan van de NL-se arbeiders. Dus eisten ze dat gastarbeiders dezelfde salarissen en CAO's moesten krijgen en konden blijven.
En dus hebben we uiteindelijk Nederland zwakker gemaakt met deze immigratie. Immers heeft het veel kosten veroorzaakt, zie de extra criminaliteit en benodigde hulpverlening die we nu hebben etc.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 6 februari 2016 @ 17:16:31 #17
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_159706738
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 17:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

En dus hebben we uiteindelijk Nederland zwakker gemaakt met deze immigratie. Immers heeft het veel kosten veroorzaakt, zie de extra criminaliteit en benodigde hulpverlening die we nu hebben etc.
Maar dat is de schuld van de VVD. Die gaan voor winstmaximalisatie en korte termijn voordelen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 6 februari 2016 @ 17:18:11 #18
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159706770
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 17:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar dat is de schuld van de VVD. Die gaan voor winstmaximalisatie en korte termijn voordelen.
Immigranten leveren helemaal geen korte termijn voordelen. Toch heeft de VVD er miljarden binnengehaald.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 17:20:05 #19
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_159706811
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 17:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

En dus hebben we uiteindelijk Nederland zwakker gemaakt met deze immigratie. Immers heeft het veel kosten veroorzaakt, zie de extra criminaliteit en benodigde hulpverlening die we nu hebben etc.
Als je kijkt naar hoe het met de Oost-Europeanen gegaan is, die nog steeds banen weghalen waardoor Nederlanders werkloos raken, met name in de transportwereld, dan had de PvdA er toentertijd een vooruitziende blik over.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_159706819
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 17:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar dat is de schuld van de VVD. Die gaan voor winstmaximalisatie en korte termijn voordelen.
Het is de schuld van beide maar de VVD treft veel meer blaam, dat is zeker. Waren dat achteraf gezien de eerste sporen van het neoliberalisme in Nederland?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_159706848
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 17:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als je kijkt naar hoe het met de Oost-Europeanen gegaan is, die nog steeds banen weghalen waardoor Nederlanders werkloos raken, met name in de transportwereld, dan had de PvdA er toentertijd een vooruitziende blik over.
Dat was dan ook niet zo moeilijk aangezien het om een herhaling van zetten ging, alleen nu met o.a. Polen in plaats van o.a. Marokkanen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_159706936
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar kun jij ermee leven dat kinderen, die zich niet gedragen (bijvoorbeeld bij een zwemjuf), verwijderd worden van de vereniging? Ongeacht geloof of afkomst?
En wat als dan 90% van de kinderen die van verenigingen worden getrapt, moslimjongetjes zijn? Leg jij je daar bij neer of trek je dan de discriminatiekaart?

Het is voor besturen van verenigingen knap lastig om te besturen, omdat je de moslimkindjes niet wilt weren, niet mag weren, maar je ook niet wilt dat de kinderen die zich wel kunnen gedragen, weglopen naar andere verenigingen, die zo duur zijn, dat moslims hun kinderen daar niet aanmelden. De verenigingen voor de krappe beurzen worden allemaal langzaamaan islamitisch.

Hoe moeten zij dit voorkomen?
De enige oplossing lijkt te zijn om kinderen dan maar weg te sturen als ze niet luisteren.
Ik vermoed dat jij hier als moeder spreekt uit eigen ervaring. Is dat (segregatie bij het zwemonderwijs) wel een algemeen probleem of is dit typisch een probleem in de Randstad?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 6 februari 2016 @ 17:55:40 #23
3542 Gia
User under construction
pi_159707507
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 22:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij vergeet even voor het gemak dat een hoop autochtone en allochtone kindjes die zich niet misdragen evengoed de lul zijn aangezien hun ouders niet dat duurdere zwemonderwijs kunnen betalen. Oeps.
Kijk, dat bedoel ik nou: de ene geeft commentaar op het plaatsen van probleemkindjes bij de badmeesters, want dan ga je in het probleem mee. De ander ziet ook de kant van de brave, minder rijke, kindjes, die willen ook plezier hebben.

Dat laatste is dan ook de aanpak van deze vereniging

Daarom worden de kinderen die niet naar de juffen luisteren bij de meesters gezet.
Juist om te voorkomen dat andere kinderen er geen plezier in hebben.

Mijn zoon heeft dus nogal wat vervelende, niet luisterende, kindjes in zijn groep.
En de juffen hebben de wat bravere kinderen.
Iedereen tevreden.

De rest van de opvoeding is verder aan de ouders.
Een zwemvereniging hoeft dit niet te doen.

Gelukkig is het nog niet zo ver gekomen dat kinderen weggestuurd zijn.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 18:05:15 #24
3542 Gia
User under construction
pi_159707690
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 17:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik vermoed dat jij hier als moeder spreekt uit eigen ervaring. Is dat (segregatie bij het zwemonderwijs) wel een algemeen probleem of is dit typisch een probleem in de Randstad?
Ik denk niet dat dit alleen voor de randstad geldt. Ook niet alleen voor zwemverenigingen.
Wel hoor ik veel klachten over verenigingen mijden, vanwege veel moslimkinderen, door de doorsnee burgers.

Grote steden hebben vaak meerdere verenigingen van dezelfde sport.
Een middelgrote stad als Helmond heeft meerdere voetbalverenigingen, meer turnverenigingen, meer sportscholen, meer zwemverenigingen. En die verschillen vooral in hoogte contributie.
Moslimkinderen worden geacht ook te sporten, hebben, zeker in de binnenstad, een krappe beurs, dus kiezen ouders voor de goedkoopste club. Gevolg meer allochtone kinderen op die clubs. Autochtone kinderen worden door de ouders naar de duurdere verenigingen gebracht.

Resultaat, segregatie, en dan is dit een middelgrote stad in het Zuiden des lands.
pi_159708058
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:05 schreef Disana het volgende:

[..]

Dit is een herhaling van zetten en je zit nu alleen maar mijn posts te gebruiken om je riedel af te draaien. Het was even leuk, maar ik laat het er nu verder bij zitten.
De realiteit is duidelijk (te) confronterend voor je. Het verbaast me eerlijk gezegd niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:38 schreef Tem het volgende:
Voornamelijk willen migranten een beter en veilig leven en niet zo zeer Nederlander worden.
Na jarenlang voordeel hebben gehad van migranten die de kutbaantjes hier wilden doen waar autochtone uitkeringstrekkers hun neus voor ophaalden, moet men niet ineens gaan stellen dat ze zo graag Nederlander wilden worden. Als je van assimilatie zou willen spreken zou dat vrijwillig moeten zijn maar daar aan gekoppeld is het noodzakelijk dat autochtonen zich uitspreken in hoeverre zij bereid zijn andere culturen te adopteren. Assimilatie onder dwang werkt averechts, zie de voormalig Sovjet-Unie.
Volgens mij wordt het voordeel dat we hebben gehad van migranten schromelijk overdreven. Als je een som zou maken van de voordelen minus de nadelen dan vraag ik me af of de uitkomst nog boven de nul uitkomt.

Autochtone Nederlanders zijn beslist bereid om andere culturen te adopteren. Diverse groepen migranten zijn prima geïntegreerd in Nederland. Ze hebben hun draai gevonden, ze nemen volop deel aan de samenleving en worden goed geaccepteerd.

Dit is voor bepaalde groepen echter niet het geval. En dat zijn de bekende groepen. En steeds wordt er dan weer naar autochtone Nederlanders gewezen met een beschuldigend vingertje. Nooit zoeken deze mensen het eens bij zichzelf. Hoe kan het dat mensen hier al 20-30 jaar wonen en de taal totaal niet spreken; zelfs nog niet een beetje? Hoe kan dat?
pi_159708076
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 17:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Kijk, dat bedoel ik nou: de ene geeft commentaar op het plaatsen van probleemkindjes bij de badmeesters, want dan ga je in het probleem mee. De ander ziet ook de kant van de brave, minder rijke, kindjes, die willen ook plezier hebben.
Ik geef juist geen commentaar op het plaatsen van probleemkindjes bij de badmeester. Ik geef wel commentaar op het feit dat we niet meer de opvoeding overnemen van dit soort ouders. Dat moet al beginnen als die kindjes nog een peuter zijn.

[ Bericht 25% gewijzigd door Bram_van_Loon op 06-02-2016 18:39:47 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_159708505
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 18:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De realiteit is duidelijk (te) confronterend voor je. Het verbaast me eerlijk gezegd niet.

[..]

Volgens mij wordt het voordeel dat we hebben gehad van migranten schromelijk overdreven. Als je een som zou maken van de voordelen minus de nadelen dan vraag ik me af of de uitkomst nog boven de nul uitkomt.
Dat is al eens uitgerekend door een onderzoeksbureau, het antwoord was dat we een verlies hebben geleden. Dat is onze fout maar wij moeten daar wel van leren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 6 februari 2016 @ 18:55:20 #28
3542 Gia
User under construction
pi_159708751
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 18:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik geef juist geen commentaar op het plaatsen van probleemkindjes bij de badmeester. Ik geef wel commentaar op het feit dat we niet meer de opvoeding overnemen van dit soort ouders. Dat moet al beginnen als die kindjes nog een peuter zijn.

Oud student vond, in het vorige topic, dat het apart zetten van probleemkindjes hun probleemgedrag bevestigtven dat ze dit juist zien als bewijs dat hun gedrag respect afdwingt. Daar ben ik het niet mee eens, juist omdat je ook aan de andere kinderen moet denken.

Bij deze vereniging worden de drukke kinderen dus inderdaad bij de badmeesters geplaatst.
Heb ook niet gezegd dat wij de opvoefing van die kinderen overnemen. Juist niet.
Daar is een zwemschool, v.a. 4 jaar, niet voor, net zomin als een basisschool.
Vind ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 06-02-2016 20:23:58 ]
  † In Memoriam † zaterdag 6 februari 2016 @ 19:26:05 #29
137949 Disana
pi_159709511
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 18:23 schreef Elfletterig het volgende:

De realiteit is duidelijk (te) confronterend voor je. Het verbaast me eerlijk gezegd niet.

[..]

Op deze onvolwassen trap na wil ik nog wel even reageren, waarbij ik meteen opmerk dat discussie met jou is als praten tegen een antwoordapparaat.

Ja, de realiteit van de deels mislukte integratie, en de vluchtelingenstroom die ons overvalt, zou niet iets moeten zijn waar we makkelijk overheen stappen met loze oplossingen en ferme woorden. We moeten inderdaad geshockeerd zijn, en beseffen wat ons overkomt, en dan naar werkende oplossingen zoeken. Stoer blaten dat het anders moet en wijzen naar anderen, zoals jij voortdurend doet, getuigt van kortzichtigheid en gemakzucht.

Dus ja, laat mij het maar confronterend vinden.
pi_159715175
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:26 schreef Disana het volgende:

[..]

Op deze onvolwassen trap na wil ik nog wel even reageren, waarbij ik meteen opmerk dat discussie met jou is als praten tegen een antwoordapparaat.

Ja, de realiteit van de deels mislukte integratie, en de vluchtelingenstroom die ons overvalt, zou niet iets moeten zijn waar we makkelijk overheen stappen met loze oplossingen en ferme woorden. We moeten inderdaad geshockeerd zijn, en beseffen wat ons overkomt, en dan naar werkende oplossingen zoeken. Stoer blaten dat het anders moet en wijzen naar anderen, zoals jij voortdurend doet, getuigt van kortzichtigheid en gemakzucht.

Dus ja, laat mij het maar confronterend vinden.
• De integratie is niet deels mislukt, maar grotendeels mislukt.
• Dat wat er nu binnenkomt, is geen vluchtelingenstroom, maar een asielzoekersstroom; een groot deel van wat binnenkomt, komt helemaal niet uit landen waar oorlog is.
• Het overvalt ons ook niet; we kiezen er welbewust zelf voor. In plaats van grenzen te sluiten, houden we ze open. De consequenties daarvan kon je van verre zien aankomen.

En werkende oplossingen? Ja, graag. Maar dan wel alle denkbare opties meenemen, niet een afgebakend setje "oplossingen" dat er op voorhand van uitgaat dat iedereen hier moet blijven omdat ze "Nederlander" zijn. Een oplossing kan ook zijn dat mensen die zich geen Nederlander voelen en die met hun rug naar onze samenleving staan hun heil ergens anders gaan zoeken.
pi_159715626
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 22:51 schreef Elfletterig het volgende:

En werkende oplossingen? Ja, graag. Maar dan wel alle denkbare opties meenemen, niet een afgebakend setje "oplossingen" dat er op voorhand van uitgaat dat iedereen hier moet blijven omdat ze "Nederlander" zijn. Een oplossing kan ook zijn dat mensen die zich geen Nederlander voelen en die met hun rug naar onze samenleving staan hun heil ergens anders gaan zoeken.
O, we gaan weer eens Nederlanders eruit trappen? Zou je in landen als Amerika eens mee aan moeten komen. Heel Amerika vindt Martin Shkreli een lul, maar niemand zou het in z'n hoofd halen om te stellen dat ie maar 'terug' moet, aangezien het een Amerikaan is die in Amerika geboren is.

Ja, dat is een van de zeldzame gevallen dat Nederland nog erg veel kan leren van de VS.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2016 23:19:11 ]
pi_159715706
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, we gaan weer eens Nederlanders eruit trappen? Zou je in landen als Amerika eens mee aan moeten komen. Heel Amerika vindt Martin Shkreli een lul, maar niemand zou het in z'n hoofd halen om te stellen dat ie maar 'terug' moet, aangezien het een Amerikaan is die in Amerika geboren is.

Ja, dat is een van de zeldzame gevallen dat Nederland nog erg veel kan leren van de VS.
Het idee om immigranten terug te sturen leeft in Amerika ook hoor.
pi_159715719
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het idee om immigranten terug te sturen leeft in Amerika ook hoor.
Als ze een Amerikaans paspoort hebben?
pi_159715803
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als ze een Amerikaans paspoort hebben?
Ik weet dat ze Mexicaanse criminelen terugsturen nadat ze hun straf uitgezeten hebben, ik weet niet of die ook de Amerikaanse nationaliteit hebben en hoe dat geregeld is.

Maar het idee, om mensen hun nationaliteit af te nemen, is niet specifiek Nederlands of Europees.
pi_159715846
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik weet dat ze Mexicaanse criminelen terugsturen nadat ze hun straf uitgezeten hebben, ik weet niet of die ook de Amerikaanse nationaliteit hebben en hoe dat geregeld is.

Maar het idee, om mensen hun nationaliteit af te nemen, is niet specifiek Nederlands of Europees.
Het idee om mensen hun nationaliteit af te nemen is gestoord en wordt dan ook (vrijwel?) nergens uitgevoerd.

Maar oké, stel dat we dat tóch gaan doen, gaan we dan al onze misdadigers denationaliseren, of alleen degenen met een kleurtje?
pi_159715901
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het idee om mensen hun nationaliteit af te nemen is gestoord en wordt dan ook (vrijwel?) nergens uitgevoerd.

Maar oké, stel dat we dat tóch gaan doen, gaan we dan al onze misdadigers denationaliseren, of alleen degenen met een kleurtje?
Ik zou het prima vinden om misdadigers hun Nederlandse nationaliteit af te nemen. Het heeft veel voordelen om een Nederlandse nationaliteit te hebben, laten we mensen die dat misbruiken dan ook straffen.

Overigens kan bij terroristen met een Nederlands paspoort de nationaliteit al afgenomen worden.

Of mensen een kleurtje hebben boeit me verder niet.
pi_159716271
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:09 schreef LXIV het volgende:
Zelfde discussie ook wel eens met naïeve meisjes rond de 25 gehad. Die denken ook dat zij hun eigen normen/waarden/referentiekader rechtstreeks op de vluchteling/gastarbeider kunnen spiegelen en zo hun gedrag te kunnen voorspellen of sturen. Die denken ook dat ze door te geven vanzelf iets terug te krijgen, is het aanpassing dan wel respect. Een gebrek aan mensenkennis en wereldwijsheid.
De achterliggende oorzaak is een simpele denkfout: Denken dat alle mensen gelijk zijn. Dat is niet zo. Wat mij betreft niet eens gelijkwaardig. Er zijn niet voor niets grenzen. Een Afrikaan is in geen enkel opzicht vergelijkbaar met een Pool bijvoorbeeld.
pi_159716967
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, we gaan weer eens Nederlanders eruit trappen? Zou je in landen als Amerika eens mee aan moeten komen. Heel Amerika vindt Martin Shkreli een lul, maar niemand zou het in z'n hoofd halen om te stellen dat ie maar 'terug' moet, aangezien het een Amerikaan is die in Amerika geboren is.

Ja, dat is een van de zeldzame gevallen dat Nederland nog erg veel kan leren van de VS.
Ik heb niks met de VS te maken. We hebben het over mensen die hier in Nederland wonen, die zich totaal geen Nederlander voelen, die zich afzonderen van onze samenleving of zich er zelfs nadrukkelijk tegen afzetten. En ik zeg nog niet eens dat ze zomaar het land uit moeten worden getrapt. Ik zeg dat er geen taboe moet rusten op de suggestie dat die mensen ergens anders hun heil gaan zoeken. Zoals al vaker gezegd, ben ik warm voorstander van het stimuleren van re-migratie.
pi_159717196
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het idee om mensen hun nationaliteit af te nemen is gestoord en wordt dan ook (vrijwel?) nergens uitgevoerd.

Maar oké, stel dat we dat tóch gaan doen, gaan we dan al onze misdadigers denationaliseren, of alleen degenen met een kleurtje?
Je neemt ze hun nationaliteit niet af.. Je neemt ze enkel de nationaliteit waar ze zich toch al niet mee identificeren af..
pi_159717394
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het idee om mensen hun nationaliteit af te nemen is gestoord en wordt dan ook (vrijwel?) nergens uitgevoerd.

Maar oké, stel dat we dat tóch gaan doen, gaan we dan al onze misdadigers denationaliseren, of alleen degenen met een kleurtje?
Iedereen met een niet-Nederlands paspoort wat mij betreft.
  zondag 7 februari 2016 @ 01:59:43 #41
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159717778
Ik stond net aan de Maritsa. Een gedeelte van de grens tussen Bulgarije en Griekenland. Nu zal ik een keer eerlijk spreken en ja, ik begrijp de vrees die vele mensen hebben. Inderdaad, er waren jonge en vitale mannen die aan het schreeuwen waren. De reden ga ik niet eens naar gokken. Misschien omdat ze eindelijk in het continent zijn waar ze een aanslag willen plegen. Misschien omdat ze eindelijk uit de puinhoop zijn van wat ooit hun thuisland was. Wellicht ben ik verblind in mijn linkse droom dat iedereen gelukkig kan zijn. En misschien ben ik een mietje. Omdat ik zo boos ben geworden omdat ik een groep te samen aankwam ruw gescheiden zag worden. Want naast de mannen die aan het schreeuwen waren, zag ik kindjes van een paar jaar oud huilen omdat ze geen flauw idee hadden wat hen te wachten stond. Ik hoop alleen maar dat ze hun ouders vinden. En dat zij niet te hoeven hopen op de vrijgevigheid van ons Europeanen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_159718736
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 00:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb niks met de VS te maken. We hebben het over mensen die hier in Nederland wonen, die zich totaal geen Nederlander voelen, die zich afzonderen van onze samenleving of zich er zelfs nadrukkelijk tegen afzetten. En ik zeg nog niet eens dat ze zomaar het land uit moeten worden getrapt. Ik zeg dat er geen taboe moet rusten op de suggestie dat die mensen ergens anders hun heil gaan zoeken. Zoals al vaker gezegd, ben ik warm voorstander van het stimuleren van re-migratie.
Er ligt rust geen taboe op emigratie. Dat gebeurt dan ook vrij vaak. Maar mensen die hier geboren zijn en de Nederlandse nationaliteit hebben kun je onmogelijk verplichten om 'terug te gaan' naar waar hun grootouders vandaan kwamen. En als we dan bezig gaan op de 'nou, we doen het lekker toch'-toer, dan vind ik dat jij ook het land uit moet. We zoeken wel iemand in je familie uit een ander land en daar moet jij dan heen. Gewoon omdat 'we' je hier niet meer moeten deze mode.
pi_159718737
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 00:51 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je neemt ze hun nationaliteit niet af.. Je neemt ze enkel de nationaliteit waar ze zich toch al niet mee identificeren af..
Dan neem je ze dus hun nationaliteit af.
pi_159718740
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 01:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Iedereen met een niet-Nederlands paspoort wat mij betreft.
En wat mij betreft al het PVV-tuig. Net zoveel waard als mening.
pi_159718889
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 07:59 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En wat mij betreft al het PVV-tuig. Net zoveel waard als mening.
Aangezien 28% van Nederland aangeeft op de PVV te gaan stemmen, kan je met grote waarschijnlijkheid aannemen dat er ook PVV' ers in jouw familie zitten. Wil je "dat tuig" ook uit het land gooien?
  zondag 7 februari 2016 @ 08:49:56 #46
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159718892
Niet zo inhouden, inmiddels zijn de hoaxpeilingen dat 100% op de PVV gaat stemmen.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  zondag 7 februari 2016 @ 08:53:38 #47
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_159718902
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het idee om mensen hun nationaliteit af te nemen is gestoord en wordt dan ook (vrijwel?) nergens uitgevoerd.

Maar oké, stel dat we dat tóch gaan doen, gaan we dan al onze misdadigers denationaliseren, of alleen degenen met een kleurtje?
Het is alleen mogelijk bij mensen met een back-up nationaliteit. Dat zullen vaak mensen met een kleurtje zijn,maar ook mensen die trouwen met een Nederlander houden recht op hun eigen nationaliteit dacht ik. Daar zullen dus best veel Belgen, Duitsers etc tussen zitten. Die je zonder grenscontroles dan praktisch toch niet buiten Nederland kunt houden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_159718956
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 08:48 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Aangezien 28% van Nederland aangeeft op de PVV te gaan stemmen, kan je met grote waarschijnlijkheid aannemen dat er ook PVV' ers in jouw familie zitten. Wil je "dat tuig" ook uit het land gooien?
Ja, we kunnen helaas geen uitzonderingen maken. Tuig is tuig en tuig is ongewenst in Nederland.
pi_159718968
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 08:53 schreef nixxx het volgende:

[..]

Het is alleen mogelijk bij mensen met een back-up nationaliteit. Dat zullen vaak mensen met een kleurtje zijn,maar ook mensen die trouwen met een Nederlander houden recht op hun eigen nationaliteit dacht ik. Daar zullen dus best veel Belgen, Duitsers etc tussen zitten. Die je zonder grenscontroles dan praktisch toch niet buiten Nederland kunt houden.
Het is in alle gevallen net zo goed mogelijk. Vraag is of we levenslange verbanning weer als straf gaan invoeren.
  zondag 7 februari 2016 @ 09:44:50 #50
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_159719267
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 09:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het is in alle gevallen net zo goed mogelijk. Vraag is of we levenslange verbanning weer als straf gaan invoeren.
Ik ben er (ook) niet voor om Nederlandse nationaliteit af te nemen, ook niet bij een dubbele nationaliteit. De enige uitzondering, en die is er al, is bij misdaden die specifiek tegen Nederland gericht zijn, zoals terrorisme en vreemde krijgsdienst bij een land waar Nederland mee in oorlog is.

Als je nationaliteit af gaat nemen bij diefstal of dergelijke dan straf je bezitters van een dubbele nationaliteit harder. Je zou iemand wel de keuze kunnen geven : strafvermindering voor vrijwillig opgeven van Nederlandse nationaliteit met uitzetting na afloop van straf.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')