abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 februari 2016 @ 13:09:36 #1
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159677723
quote:
Vluchtelingen met een verblijfsvergunning behouden hun voorrang op een sociale huurwoning in Amsterdam. Minister Blok kondigde maandag aan om de urgentie voor erkende vluchtelingen af te schaffen en wil gemeenten zelf laten kiezen of vluchtelingen voorrang krijgen op een woning.

SP-wethouder Laurens Ivens (Wonen) zegde na vragen van GroenLinks toe dat Amsterdam vluchtelingen met een verblijfsvergunning voorrang zal blijven geven bij de huisvesting. De zogenaamde urgentieregeling moet ervoor zorgen dat vluchtelingen met een verblijfstatus in aanmerking blijven komen voor een woning uit de reservering van dertig procent voor urgente gevallen. Zo kunnen zij versneld terecht in een sociale huurwoning.
GroenLinks is blij met het besluit van de wethouder. Raadslid Jorrit Nuijens: 'We weten uit welke vreselijke omstandigheden mensen met een verblijfsstatus komen. Velen hebben niets en kennen niemand. Integreren, tot rust komen, werk vinden. Het begint bij een woning. We weten hoe groot de nood is, Amsterdammers ook. We moeten hier praktisch, duidelijk en barmhartig mee omgaan.'
www.at5.nl/artikelen/1523(...)-woning-in-amsterdam

Waarom vluchtelingen in hartje Amsterdam plaatsen en niet in een krimpregio?

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 13:00 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat is de algemene opvatting, blijkt uit wetsgeschiedenis en jurisprudentie. Het is niet slechts mijn mening..

[..]

Omdat vraag en aanbod. Niet iedereen kan voor weinig wonen waar hij wenst.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 13:11:53 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159677772
Integreren en een baan vinden gaat in een krimpregio inderdaad gemakkelijker dan in Amsterdam.

:') :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 5 februari 2016 @ 13:13:13 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159677795
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 13:11 schreef Dven het volgende:
Integreren en een baan vinden gaat in een krimpregio inderdaad gemakkelijker dan in Amsterdam.

:') :')
Tja eigenlijk is dat wel wat je wil? Uiteindelijk zullen ze terug moeten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 13:15:08 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159677824
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 13:13 schreef Megumi het volgende:

[..]

Tja eigenlijk is dat wel wat je wil? Uiteindelijk zullen ze terug moeten.
Beter voor die periode dat ze aanwezig zijn maar in een kamp stoppen en de hele dag met de duimen laten draaien inderdaad.

:')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 5 februari 2016 @ 13:15:32 #5
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_159677829
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:58 schreef DonJames het volgende:
Gewoon wat paupers uit hun sociale huurwoningen flikkeren, dan is er weer ruimte voor mensen die het écht nodig hebben. Ik bedoel, in Nederland heb je werkelijk alle kansen gehad om je te ontwikkelen en om voor een fatsoenlijk inkomen te zorgen. Als je dan nog steeds afhankelijk bent van de staatstiet voor een dak boven je hoofd heb je dat gewoon aan jezelf te danken.

of zoiets
Dit ben ik dus niet met je eens.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 13:30:57 #6
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_159678140
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 13:09 schreef Megumi het volgende:

[..]

www.at5.nl/artikelen/1523(...)-woning-in-amsterdam

Waarom vluchtelingen in hartje Amsterdam plaatsen en niet in een krimpregio?

[..]

Omdat krimpregio's al problemen genoeg hebben zonder dat ze ook nog eens duizenden kanslozen moeten opnemen. :{w
pi_159678198
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 13:15 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dit ben ik dus niet met je eens.
Gelukkig maar, was niet echt serieus bedoeld.
pi_159678224
Geweldig. Daar waar de woningnood het hoogst is, in een grote stad als Amsterdam, krijgen asielzoekers doodleuk voorrang. Daardoor wordt het voor autochtone Nederlanders nóg moeilijker om daar een woning te vinden. ^O^

De situatie is straks dat autochtone Nederlanders noodgedwongen moeten uitwijken naar andere plekken, terwijl er voor asielzoekers volop woongelegenheid in de stad komt. De wereld op z'n kop.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 13:36:13 #9
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_159678227
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 13:34 schreef DonJames het volgende:

[..]

Gelukkig maar, was niet echt serieus bedoeld.
Gelukkig. Ik schrok al. :P
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_159678251
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 13:30 schreef detaris het volgende:

[..]

Omdat krimpregio's al problemen genoeg hebben zonder dat ze ook nog eens duizenden kanslozen moeten opnemen. :{w
Het goede nieuws is dat er meer autochtone mensen zullen moeten uitwijken naar locaties in krimpregio's. Het leefklimaat in de steden verslechtert door de concentratie van te grote groepen allochtonen; dat probleem is sowieso al jaren gaande.

Een weldenkend mens wil straks niet meer in de stad wonen. Torenhoge woonlasten, slechte bereikbaarheid en veel te grote concentraties allochtonen.
pi_159678272
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 13:36 schreef Elfletterig het volgende:
Geweldig. Daar waar de woningnood het hoogst is, in een grote stad als Amsterdam, krijgen asielzoekers doodleuk voorrang. Daardoor wordt het voor autochtone Nederlanders nóg moeilijker om daar een woning te vinden. ^O^

De situatie is straks dat autochtone Nederlanders noodgedwongen moeten uitwijken naar andere plekken, terwijl er voor asielzoekers volop woongelegenheid in de stad komt. De wereld op z'n kop.
Wel nobel van je dat ze allemaal bij jou in de provincie mogen wonen ^O^
pi_159678302
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 13:11 schreef Dven het volgende:
Integreren en een baan vinden gaat in een krimpregio inderdaad gemakkelijker dan in Amsterdam.

:') :')
In amsterdam overal hoeren en drugs. Dat is niet goed.
5 Ferrari's op videoband!
pi_159678305
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 13:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het goede nieuws is dat er meer autochtone mensen zullen moeten uitwijken naar locaties in krimpregio's. Het leefklimaat in de steden verslechtert door de concentratie van te grote groepen allochtonen; dat probleem is sowieso al jaren gaande.

Een weldenkend mens wil straks niet meer in de stad wonen. Torenhoge woonlasten, slechte bereikbaarheid en veel te grote concentraties allochtonen.
Jij verwacht binnenkort desurbanisatie?
pi_159678382
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:58 schreef DonJames het volgende:
Gewoon wat paupers uit hun sociale huurwoningen flikkeren, dan is er weer ruimte voor mensen die het écht nodig hebben. Ik bedoel, in Nederland heb je werkelijk alle kansen gehad om je te ontwikkelen en om voor een fatsoenlijk inkomen te zorgen. Als je dan nog steeds afhankelijk bent van de staatstiet voor een dak boven je hoofd heb je dat gewoon aan jezelf te danken.

of zoiets
Precies, als je jezelf kunt redden dan polder je gewoon je eigen stuk zee in en bouwt daarop een huis, of desnoods verover je een stukje van Duitsland of Belgie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_159678464
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 13:36 schreef Elfletterig het volgende:
Geweldig. Daar waar de woningnood het hoogst is, in een grote stad als Amsterdam, krijgen asielzoekers doodleuk voorrang. Daardoor wordt het voor autochtone Nederlanders nóg moeilijker om daar een woning te vinden. ^O^

De situatie is straks dat autochtone Nederlanders noodgedwongen moeten uitwijken naar andere plekken, terwijl er voor asielzoekers volop woongelegenheid in de stad komt. De wereld op z'n kop.
Ach, hoge inkomens worden ook gediscrimineerd op de woningmarkt. Daar doet ook niemand moeilijk over.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_159678560
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 13:38 schreef DonJames het volgende:
Wel nobel van je dat ze allemaal bij jou in de provincie mogen wonen ^O^
"De provincie" :') Echt zo'n kreet die wordt gebezigd door mensen die in een grote stad in de Randstad wonen.

Mocht het je interesseren: ik woon in Overijssel. Op ongeveer 1 tot 1,5 kilometer hier vandaan komt straks een azc met 600 plekken. En West-Overijssel gaat meer dan 2.300 asielzoekers opvangen.

Het komt misschien als een schok, maar ik heb niks tegen de opvang van daadwerkelijke oorlogsvluchtelingen. Maar tussen de asielzoekers barst het van de mensen die niet uit een oorlogsgebied komen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 13:40 schreef DonJames het volgende:
Jij verwacht binnenkort desurbanisatie?
Nee, want naïef als we zijn, blijven de grenzen open. Ik verwacht dat de grote steden steeds meer allochtone bolwerken worden en dat er enorme grootstedelijke problemen bijkomen, zoals nu al te zien is in de buitenwijken van Parijs en bepaalde buurten in Brussel.

Mensen met geld maken dat ze wegkomen. Ze willen dat hun kinderen in een prettige omgeving opgroeien. Alleen mensen zonder geld blijven noodgedwongen in de volksbuurten waar ze soms hun hele leven al wonen. Ze zien de situatie zienderogen achteruit gaan, maar ze hebben geen geld om te verkassen. Ze zijn straks "te gast" in hun buurt die vol zit met buitenlanders.
pi_159678679
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 13:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

"De provincie" :') Echt zo'n kreet die wordt gebezigd door mensen die in een grote stad in de Randstad wonen.

Mocht het je interesseren: ik woon in Overijssel. Op ongeveer 1 tot 1,5 kilometer hier vandaan komt straks een azc met 600 plekken. En West-Overijssel gaat meer dan 2.300 asielzoekers opvangen.
Moet ik hieruit opmaken dat je dat veel vindt? 2.300 mensen op zo'n gebied?
quote:
Het komt misschien als een schok, maar ik heb niks tegen de opvang van daadwerkelijke oorlogsvluchtelingen. Maar tussen de asielzoekers barst het van de mensen die niet uit een oorlogsgebied komen.
Die mogen van mij ook gewoon terug. Ik begrijp heel goed dat ze het proberen, maar dat kan gewoon niet.
quote:
Nee, want naïef als we zijn, blijven de grenzen open. Ik verwacht dat de grote steden steeds meer allochtone bolwerken worden en dat er enorme grootstedelijke problemen bijkomen, zoals nu al te zien is in de buitenwijken van Parijs en bepaalde buurten in Brussel.

Mensen met geld maken dat ze wegkomen. Ze willen dat hun kinderen in een prettige omgeving opgroeien. Alleen mensen zonder geld blijven noodgedwongen in de volksbuurten waar ze soms hun hele leven al wonen. Ze zien de situatie zienderogen achteruit gaan, maar ze hebben geen geld om te verkassen. Ze zijn straks "te gast" in hun buurt die vol zit met buitenlanders.
Laten we het erop houden dat ik dit hier in Amsterdam niet echt signaleer, of in de nabije toekomst zie gebeuren.
pi_159678812
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:01 schreef DonJames het volgende:
Moet ik hieruit opmaken dat je dat veel vindt? 2.300 mensen op zo'n gebied?
Amsterdam zou zo'n 4.000 - 4.500 asielzoekers moeten opvangen om relatief gezien gelijke tred te houden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:01 schreef DonJames het volgende:
Laten we het erop houden dat ik dit hier in Amsterdam niet echt signaleer, of in de nabije toekomst zie gebeuren.
Wacht maar af.
pi_159678820
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 13:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

"De provincie" :') Echt zo'n kreet die wordt gebezigd door mensen die in een grote stad in de Randstad wonen.

Mocht het je interesseren: ik woon in Overijssel.
Sneu voor je. Ben je daarom zo extreem in je vreemdelingen-angst? Omdat je in een boerengat woont waar een surinamer al met de nek wordt aangekeken?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 14:09:53 #20
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_159678856
Dus in Amsterdam moeten de rijken wél bijdragen aan de integratie van immigranten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_159678860
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:08 schreef computergirl het volgende:

[..]

Sneu voor je. Ben je daarom zo extreem in je vreemdelingen-angst? Omdat je in een boerengat woont waar een surinamer al met de nek wordt aangekeken?
Hoho, Elfletterig woont in de metropool van het noorden: Zwolle.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_159678929
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:08 schreef Elfletterig het volgende:
Amsterdam zou zo'n 4.000 - 4.500 asielzoekers moeten opvangen om relatief gezien gelijke tred te houden.
Eerder slechts een paar honderd, relatief gezien op basis van oppervlakte. Je punt is?
quote:
Wacht maar af.
Hou je adem maar niet in..
pi_159678958
Gereekst
pi_159678962
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:08 schreef computergirl het volgende:

[..]

Sneu voor je. Ben je daarom zo extreem in je vreemdelingen-angst? Omdat je in een boerengat woont waar een surinamer al met de nek wordt aangekeken?
Makkelijk hè mensen wegzetten als xenofoob.
pi_159679041
quote:
13s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Makkelijk hè mensen wegzetten als xenofoob.
gezien posthistorie geen rare conclusie, en nu ga jij mij zeker 'Gutmensch' noemen? Huilie huilie hoor _O-
  vrijdag 5 februari 2016 @ 14:20:08 #26
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159679052
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:19 schreef computergirl het volgende:

[..]

gezien posthistorie geen rare conclusie, en nu ga jij mij zeker 'Gutmensch' noemen? Huilie huilie hoor _O-
Waar lees jij dat? :')
pi_159679086
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:20 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Waar lees jij dat? :')
nederlands is lastige taal he? Lees nog eens wat ik schrijf
  vrijdag 5 februari 2016 @ 14:23:37 #28
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159679137
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:21 schreef computergirl het volgende:

[..]

nederlands is lastige taal he? Lees nog eens wat ik schrijf
Nederlands schrijf je nog altijd met een hoofdletter. Verder een beetje voorbarige aanname dat iemand je Gutmensch gaat noemen terwijl hij je van het verwijten van xenofobie beschuldigt.

Dat is toch wel even wat anders nog. Lastig he?
pi_159679138
quote:
13s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Makkelijk hè mensen wegzetten als xenofoob.
11L doet hetzelfde wat mijn oma ook altijd deed. Die zei altijd "ik wil niet discrimineren, maar het zijn altijd die buitenlanders". Nee oma, u wil niet discrimineren. U doet het alleen wel..

11L doet hetzelfde, en jij tuint erin.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 14:24:41 #30
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159679165
- laat maar -
pi_159679190
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 13:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het goede nieuws is dat er meer autochtone mensen zullen moeten uitwijken naar locaties in krimpregio's. Het leefklimaat in de steden verslechtert door de concentratie van te grote groepen allochtonen; dat probleem is sowieso al jaren gaande.

Een weldenkend mens wil straks niet meer in de stad wonen. Torenhoge woonlasten, slechte bereikbaarheid en veel te grote concentraties allochtonen.
Het trieste is, dat in elke stad hele wijken zijn waar je alleen oerhollandse bewoners hebt. Al die politici die dit soort plannetjes er doorheen stampen, die wonen in oud-zuid of de grachtengordel en komen nooit met de ellende van hun regelgeving in aanraking.

En wijken waar je een gezonde samenstelling van de inwoners hebt, die zijn er dan nauwelijks. Het is of nauwelijks autochtonen of alleen maar.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_159679192
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:23 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nederlands schrijf je nog altijd met een hoofdletter. Verder een beetje voorbarige aanname dat iemand je Gutmensch gaat noemen terwijl hij je van het verwijten van xenofobie beschuldigd.

Dat is toch wel even wat anders nog. Lastig he?
je vroeg 'waar lees je dat' , blijkbaar snap je nu wel dat ik een voorspelling deed.
Zijn jullie een soort clubje trouwens? Of klonen van elkaar?
pi_159679222
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het trieste is, dat in elke stad hele wijken zijn waar je alleen oerhollandse bewoners hebt. Al die politici die dit soort plannetjes er doorheen stampen, die wonen in oud-zuid of de grachtengordel en komen nooit met de ellende van hun regelgeving in aanraking.
misschien moet je eens in oud-zuid rondlopen. Daar wonen niet alleen oerhollandse bewoners namelijk.
pi_159679309
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:27 schreef computergirl het volgende:

[..]

misschien moet je eens in oud-zuid rondlopen. Daar wonen niet alleen oerhollandse bewoners namelijk.
Mijn zus woont in de rivierenbuurt, dus ik ben er al een aantal keer geweest. Meestal alleen doorheen gelopen, want zo'n leuke buurt is het nu ook weer niet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_159679382
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Mijn zus woont in de rivierenbuurt, dus ik ben er al een aantal keer geweest. Meestal alleen doorheen gelopen, want zo'n leuke buurt is het nu ook weer niet.
ik woon in oud zuid, als je op bezoek bij je zus in de grote stad nog nooit een allochtoon heb gezien moet je echt wat beter uit de oogjes kijken _O-
pi_159679523
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het trieste is, dat in elke stad hele wijken zijn waar je alleen oerhollandse bewoners hebt. Al die politici die dit soort plannetjes er doorheen stampen, die wonen in oud-zuid of de grachtengordel en komen nooit met de ellende van hun regelgeving in aanraking.

En wijken waar je een gezonde samenstelling van de inwoners hebt, die zijn er dan nauwelijks. Het is of nauwelijks autochtonen of alleen maar.
Ik woon ook in Oud Zuid. Op een steenworp afstand van de Havenstraat, daar alleen al zitten 400 vluchtelingen..
pi_159679691
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:41 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik woon ook in Oud Zuid. Op een steenworp afstand van de Havenstraat, daar alleen al zitten 400 vluchtelingen..
dat is wel veel zeg!
pi_159679698
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:13 schreef DonJames het volgende:

[..]

Eerder slechts een paar honderd, relatief gezien op basis van oppervlakte. Je punt is?

[..]

Hou je adem maar niet in..
Sinds wanneer doet oppervlakte / ruimte ertoe? Als dat een argument was, werden er in Amsterdam geen regels ingevoerd waarbij asielzoekers voorrang krijgen. Dan zou het argument moeten zijn dat er in Amsterdam weinig ruimte is, terwijl de woningnood hoog is. Ik maakte de som op basis van het aantal inwoners. In de gemeente Amsterdam wonen beduidend meer mensen dan in de regio West-Overijssel.

Ik houd inderdaad mijn adem niet in. Ik wil nog niet dood gevonden worden in de Randstad en ik kan je verzekeren dat ik daar mijn hele leven beslist niet ga wonen.
pi_159679719
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:41 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik woon ook in Oud Zuid. Op een steenworp afstand van de Havenstraat, daar alleen al zitten 400 vluchtelingen..
Er zit wel wat in. Toen ik in de jaren negentig regelmatig in Amsterdam begon te komen liep ik door het centrem en dacht, waar zeuren (toen nog) sommige mensen over, er zijn hier nauwelijks allochtonen. Toen liep ik door andere wijk en toen dacht ik waarom zeuren die mensen niet over de plaatselijke kabeltelevise, want met zoveel schotelantennes moet daar iets mis mee zijn.

Daar klopte gewoon iets niet, die segregatie was helemaal van de radar, met name in progressieve kringen. Het is niet alleen een teken dat er een probleem is, het veroorzaakt ook problemen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_159679766
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:49 schreef matthias24 het volgende:

[..]

dat is wel veel zeg!
Merk je niks van. Maar dan ook echt helemaal niet.

Ik hoef je toch niet te vertellen dat in heel Amsterdam er nog wel iets meer zitten dat? Verder was dat om te laten zien dat diegene die riep dat er geen allochtonen in Oud-Zuid zijn geen idee heeft waar 'ie over praat.
pi_159679818
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Sinds wanneer doet oppervlakte / ruimte ertoe? Als dat een argument was, werden er in Amsterdam geen regels ingevoerd waarbij asielzoekers voorrang krijgen. Dan zou het argument moeten zijn dat er in Amsterdam weinig ruimte is, terwijl de woningnood hoog is. Ik maakte de som op basis van het aantal inwoners. In de gemeente Amsterdam wonen beduidend meer mensen dan in de regio West-Overijssel.
Ruimte is wel degelijk een factor die meespeelt. Is het logisch om geen vluchtelingen te huisvesten in gebieden waar niemand woont? Nee toch?
quote:
Ik houd inderdaad mijn adem niet in. Ik wil nog niet dood gevonden worden in de Randstad en ik kan je verzekeren dat ik daar mijn hele leven beslist niet ga wonen.
Het zal me werkelijk een worst wezen.
pi_159679914
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:53 schreef DonJames het volgende:

[..]

Merk je niks van. Maar dan ook echt helemaal niet.

Ik hoef je toch niet te vertellen dat in heel Amsterdam er nog wel iets meer zitten dat? Verder was dat om te laten zien dat diegene die riep dat er geen allochtonen in Oud-Zuid zijn geen idee heeft waar 'ie over praat.
aha oke ik snap het
pi_159680032
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:56 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ruimte is wel degelijk een factor die meespeelt. Is het logisch om geen vluchtelingen te huisvesten in gebieden waar niemand woont? Nee toch?

Ruimte een factor? In Amsterdam kennelijk niet. Dat is niet bepaald een gemeente waar bijzonder veel ruimte beschikbaar is. Er is een hoge woningnood; er is maar beperkt ruimte om nieuwe woningen te bouwen. En de woningen die beschikbaar komen, gaan met voorrang naar asielzoekers. Het probleem van woningnood wordt dus voor de autochtone Nederlander, bijvoorbeeld degene die voor werk naar de regio Amsterdam wil verhuizen,weer wat groter.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 15:10:17 #44
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159680121
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:26 schreef computergirl het volgende:

[..]

je vroeg 'waar lees je dat' , blijkbaar snap je nu wel dat ik een voorspelling deed.
Zijn jullie een soort clubje trouwens? Of klonen van elkaar?
De enige overeenkomst is denk ik dat we niet zo goed tegen domme voorbarige mensen kunnen.
pi_159680209
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 15:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ruimte een factor? In Amsterdam kennelijk niet. Dat is niet bepaald een gemeente waar bijzonder veel ruimte beschikbaar is. Er is een hoge woningnood; er is maar beperkt ruimte om nieuwe woningen te bouwen. En de woningen die beschikbaar komen, gaan met voorrang naar asielzoekers. Het probleem van woningnood wordt dus voor de autochtone Nederlander, bijvoorbeeld degene die voor werk naar de regio Amsterdam wil verhuizen,weer wat groter.
Amsterdam, en de rest van Nederland kunnen gewoon beter eens beginnen met weer stevig te gaan bouwen hoor. Mekkeren over de toevloed van Nieuwe Nederlanders levert geen nieuwe huizen op.
pi_159680449
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 15:14 schreef riazop het volgende:

[..]

Amsterdam, en de rest van Nederland kunnen gewoon beter eens beginnen met weer stevig te gaan bouwen hoor. Mekkeren over de toevloed van Nieuwe Nederlanders levert geen nieuwe huizen op.
Het is veel meer dan alleen een bouwtechnisch probleem. Huizen kun je inderdaad bijbouwen. De vraag is wat voor samenleving we willen en hoeveel immigratie te verhapstukken is.
pi_159680795
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 15:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De vraag is wat voor samenleving we willen ...
Geen land met een overschot aan bejaarden liever
pi_159680825
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 15:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]
en hoeveel immigratie te verhapstukken is.
Max 2 % van de bevolking erbij per jaar. En minimaal 1%. Gewoon om het zaakje vitaal te houden.

Klagende & bange Nederlanders uitzetten naar Syrie of Irak (mogen zelf kiezen).
pi_159681052
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 15:10 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

De enige overeenkomst is denk ik dat we niet zo goed tegen domme voorbarige mensen kunnen.
makkelijk he, mensen wegzetten als dom en voorbarig _O-
Volgens mij weet je niet eens wat voorbarig is
pi_159681335
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 15:45 schreef riazop het volgende:
Geen land met een overschot aan bejaarden liever
Mensen worden tegenwoordig veel gezonder oud dan vroeger. De wereldwijde trend is trouwens dat de bevolkingpiramide verandert. De populatie van deze planeet groeit vooral omdat mensen ouder worden dan vroeger het geval was.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 15:46 schreef riazop het volgende:
Max 2 % van de bevolking erbij per jaar. En minimaal 1%. Gewoon om het zaakje vitaal te houden.

Klagende & bange Nederlanders uitzetten naar Syrie of Irak (mogen zelf kiezen).
Het zaakje hoeft niet "vitaal" gehouden te worden. De problemen die we ons met immigratie op de hals halen zijn vele malen groter dan de moeite die we hebben om het zaakje vitaal te houden.

Bovendien: wat hier naartoe komt, zijn overwegend mannen. Dat verstoort de bevolkingssamenstelling (verhouding man:vrouw), met alle problemen (en frustaties) van dien. Om nog maar te zwijgen over de normen en waarden die deze figuren meebrengen, net als hun akelige woestijnreligie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')