abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 februari 2016 @ 18:46:11 #203
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159760368
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:42 schreef MCH het volgende:
Gezellig met een schoneswochendeticket door Duitsland reizen totdat er krakersgespuis incl hanenkammen opeens naar hun festival moeten reizen met de trein. Inclusief ghetoblasters, kisten bier en goedkope flessen Wodka van 3,99. ;(
Welkom in Duitsland :') En als die naar Amsterdam gaan zie je datzelfde volk ook gewoon datzelfde doen in de ICM van Enschede naar Damsko :')
doei
pi_159760390
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:45 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Ik ook :) Hoewel, tram eigenlijk ook niet.
Ook niet in Partytram M10? :P

«Wir haben den Eindruck, dass die Flasche Bier oder anderes in Berlin zum Lifestyle gehört» Klaus Wazlak, Sprecher der Berliner Verkehrsbetriebe (BVG)
  Moderator maandag 8 februari 2016 @ 18:48:22 #205
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159760413
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:46 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Welkom in Duitsland :') En als die naar Amsterdam gaan zie je datzelfde volk ook gewoon datzelfde doen in de ICM van Enschede naar Damsko :')
Wat doen die in een ICM? Gein lekker in de ICB blijven zitten
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 8 februari 2016 @ 18:49:41 #206
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159760451
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:47 schreef MCH het volgende:

[..]

Ook niet in Partytram M10? :P

«Wir haben den Eindruck, dass die Flasche Bier oder anderes in Berlin zum Lifestyle gehört» Klaus Wazlak, Sprecher der Berliner Verkehrsbetriebe (BVG)
Mijn vaste hotel ligt in Friedrichshain ongeveer aan die lijn maar ik gebruik hem zelden. Meestal loop ik vanaf Frankfurter Tor met mijn biertje naar de Warschauer Straße :Y En als je hem neerzet istie binnen tien seconden weg :P
doei
pi_159760494
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:43 schreef MCH het volgende:

[..]
ik doe het lekker overal behalve in de bus. :7 :')
o|O
Bier.
  maandag 8 februari 2016 @ 18:52:16 #208
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159760518
Sjezus :') _O-
doei
pi_159760664
Binnenkort weer goedkope enkeltjes in het fernverkehr

Aktionszeitraum: 11.2. - 20.03.2016
Reisezeitraum: 11.2. - 19.9.2016

19¤ 2.Klasse Fernverkehr inkl. IC,ICE, IC-Busse
pi_159760685
Aanval op Flixbus is nu toch wel echt ingezet.
pi_159760995
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat grapje is zo kostbaar aan het worden dat een tunnel goedkoper was geweest, teh fuck zeg.
Vraag me af of een tunnel in die slappe zooi zo goedkoop is tbh, maar dit is ook niet ideaal nee. Zoiets neem je toch wel mee in je risico analyse?
pi_159761013
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:46 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Welkom in Duitsland :') En als die naar Amsterdam gaan zie je datzelfde volk ook gewoon datzelfde doen in de ICM van Enschede naar Damsko :')
U riep?
pi_159761042
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:58 schreef MCH het volgende:
Binnenkort weer goedkope enkeltjes in het fernverkehr

Aktionszeitraum: 11.2. - 20.03.2016
Reisezeitraum: 11.2. - 19.9.2016

19¤ 2.Klasse Fernverkehr inkl. IC,ICE, IC-Busse
Cool, eens kijken of we wat leuks kunnen regelen.

Ook via internet te boeken trouwens?
pi_159761262
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 19:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Cool, eens kijken of we wat leuks kunnen regelen.

Ook via internet te boeken trouwens?
Denk het wel, ook geldig icm met bc25.

http://www.schnaeppchenfu(...)preisaktion-der-bahn
  maandag 8 februari 2016 @ 20:23:27 #215
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_159763399
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 19:09 schreef b2py het volgende:

[..]

Vraag me af of een tunnel in die slappe zooi zo goedkoop is tbh, maar dit is ook niet ideaal nee. Zoiets neem je toch wel mee in je risico analyse?
Vreemd eigenlijk, onder de Dortsche Kil even verderop kon een tunnel dan weer wel. Waarom dan niet een wat langere tunnel die ook onder het Hollands Diep door kan. Of vonden ze dat te diep?

Of toch weer voor de prestige "kijk ons eens een mooie hoge brug kunnen bouwen"?
pi_159764748
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:23 schreef ReisT het volgende:

[..]

Vreemd eigenlijk, onder de Dortsche Kil even verderop kon een tunnel dan weer wel. Waarom dan niet een wat langere tunnel die ook onder het Hollands Diep door kan. Of vonden ze dat te diep?

Of toch weer voor de prestige "kijk ons eens een mooie hoge brug kunnen bouwen"?
Kosten natuurlijk.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 8 februari 2016 @ 21:15:07 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_159765453
Hollandsch Diep staat tot Dordtse Kil als Ferrari 599 staat tot een 1980 rolschaats met een afgebroken wieltje.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_159765698
quote:
14s.gif Op maandag 8 februari 2016 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Hollandsch Diep staat tot Dordtse Kil als Ferrari 599 staat tot een 1980 rolschaats met een afgebroken wieltje.
Fijne analogie wel O+
Bier.
  maandag 8 februari 2016 @ 22:19:18 #219
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_159767814
Hij's fijn O+
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Kosten natuurlijk.
Zo natuurlijk was dat bij een paar weilanden met koeien dan ineens weer niet...
pi_159773428
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:46 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Welkom in Duitsland :') En als die naar Amsterdam gaan zie je datzelfde volk ook gewoon datzelfde doen in de ICM van Enschede naar Damsko :')
Er rijdt geen trein van Enschede naar Damsko :P Zul je toch echt ergens over moeten stappen! :D
  dinsdag 9 februari 2016 @ 09:07:05 #221
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_159773429
quote:
Bij een treinongeluk in Zuid-Duitsland zouden meerdere doden gevallen zijn. Dat zegt de Duitse politie. Duitse media melden dat er 100 mensen gewond geraakt zouden zijn.

In Bad Aibling bij Rosenheim in de Duitse deelstaat Beieren zijn twee treinen frontaal met elkaar in botsing gekomen. Een trein is ontspoord, waarna enkele wagons omsloegen, vertelt een politiewoordvoerder.

Hulpdiensten zijn met groot materieel uitgerukt. In de buurt van de plek van het ongeluk staan meerdere traumahelikopters klaar om gewonden af te voeren.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  dinsdag 9 februari 2016 @ 09:08:45 #222
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_159773444
Gefotografeerd met een aardappel. Maar dat het niet best is zie je zo ook wel.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 9 februari 2016 @ 09:10:16 #223
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_159773452
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 09:08 schreef JDude het volgende:
Gefotografeerd met een aardappel. Maar dat het niet best is zie je zo ook wel.
Geupgrade aardappel nu.

Via deze dappere dodo's:
http://www.rosenheim24.de(...)senheim-6108047.html
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 februari 2016 @ 09:22:15 #224
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159773591
Godzamme zeg. Dat is een flinke klap geweest. De stellen zitten flink in elkaar ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 9 februari 2016 @ 09:29:29 #225
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_159773687
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Moderator dinsdag 9 februari 2016 @ 09:39:51 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159773827
Zo, dat is een flinke klapper geweest. Steen ook voldoende trauma heli's zeg :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159774026
Acht nu al, gaat vast nog verder oplopen door de zwaargewonden. ;(
pi_159774176
Is het Duitse spoor nou zo groot dat er absoluut gezien meer dodelijke ongevallen zijn of komen dodelijke ongelukken daar regelmatig voor, althans in mijn herinnering.

Tien doden met de HEX in 2011


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2016 10:04:21 ]
  dinsdag 9 februari 2016 @ 10:20:33 #229
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159774439
Bij het ongeval dat jij aanhaalt was het traject nog niet (volledig) voorzien van een beveiligingssysteem dat een dwangremming kon inzetten. Zover ik begrijp zijn inmiddels naar aanleiding van dat ongeluk wel alle baanvakken daarvan voorzien.
Ik kan me in Nederland maar één dodelijk treinongeluk zo gauw voor de geest halen deze eeuw en was die van die SLT versus VIRM in Amsterdam met één dode.
doei
  dinsdag 9 februari 2016 @ 10:38:25 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159774709
Op dit traject ligt PZB.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 10:45:03 #231
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_159774801
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 10:38 schreef James1988 het volgende:
Op dit traject ligt PZB.
Puinhoop Zuinig Botsen?
  dinsdag 9 februari 2016 @ 12:08:47 #232
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159776239
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 10:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Puinhoop Zuinig Botsen?
Te vroeg.
pi_159776723
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 10:20 schreef Prins_Pils het volgende:
Bij het ongeval dat jij aanhaalt was het traject nog niet (volledig) voorzien van een beveiligingssysteem dat een dwangremming kon inzetten. Zover ik begrijp zijn inmiddels naar aanleiding van dat ongeluk wel alle baanvakken daarvan voorzien.
Ik kan me in Nederland maar één dodelijk treinongeluk zo gauw voor de geest halen deze eeuw en was die van die SLT versus VIRM in Amsterdam met één dode.
En Roermond, 2003.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 februari 2016 @ 12:35:07 #234
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159776759
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 12:32 schreef Bitlord het volgende:

[..]

En Roermond, 2003.
Barendrecht 2009 (botsing tussen twee cargo's)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator dinsdag 9 februari 2016 @ 12:42:10 #235
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159776887
Ze spreken van geluk dat men vakantie had in D. 9 doden inmiddels
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 9 februari 2016 @ 12:56:34 #236
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159777201
Waaronder de twee machinisten en de twee conducteurs.
doei
  Moderator dinsdag 9 februari 2016 @ 12:58:42 #237
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159777258
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 12:56 schreef Prins_Pils het volgende:
Waaronder de twee machinisten en de twee conducteurs.
"Das ist nicht bestätigt worden" zegt iemand net live op de ZDF
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 9 februari 2016 @ 13:16:00 #238
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_159777671
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 9 februari 2016 @ 13:17:35 #239
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_159777717
De twee treinen zijn met hoge snelheid op elkaar gebotst, er was geen zichtcontact dus geen remming waarschijnlijk, het was in een bocht met max. 100 km/h.
500 hulpverleners waren ter plekke 14/15 helicopters, brandweer was er snel bij (3 minuten).
Traject is beveiligd met PZB-90, dit had dus niet mogen gebeuren. Dit systeem is na januari 2011 verplicht uitgerold in Duitsland (na een ongeluk bij Magdeburg). Er is nog niks officieel bekend over de oorzaak van deze botsing.
Van de 3 zwarte dozen zijn er 2 geborgen, in 1975 vond er in deze omgeving een zelfde soort ongeluk plaats.
Om 6.49 is de eerste melding gekomen van een botsing op een enkelspoor, snel ging met uit van een ramp en dat er 150 mensen aan boord waren, door vakantie waren het minder passagiers dan normaal. (brandweer).
Om 13.38 worden er nog twee mensen vermist.
Om 6.50 was bij de ambulance/ziekenhuis de situatie niet duidelijk. Nadat de eerste arts er was is er een grootscheepse (reddings-)actie opgezet.
Om 13.47 waren er nog geen aantallen genoemd.
Vorige week is het spoor nog bekeken en er waren geen technische fouten, de beide machinisten zijn omgekomen. Spoor is voorlopig buiten gebruik, maar waarschijnlijk een paar dagen.
14.00 einde perscoferentie, er is niet gerept over aantallen gewonden en dodelijke slachtoffers m.u.v. de twee machinisten.

Locatie, volgens wat ik kan deduceren

[ Bericht 19% gewijzigd door bork op 09-02-2016 14:01:09 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_159779182
quote:
Volgens nos.nl iets verder naar het oosten: http://nos.nl/artikel/208(...)-zuid-duitsland.html

:{ Pff... wat een chaos:
  dinsdag 9 februari 2016 @ 15:36:50 #241
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159781090
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 14:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]
:{ Pff... wat een chaos:
[ afbeelding ]
Lieve help :{
doei
pi_159781668
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 14:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Volgens nos.nl iets verder naar het oosten: http://nos.nl/artikel/208(...)-zuid-duitsland.html

:{ Pff... wat een chaos:
[ afbeelding ]
Tja de mensheid wil tegenwoordig vertrouwen op de (digitale) techniek, diep triest dit ongeval.

De techniek die er voor moet zorgen dat er geen twee treinen op 1 baan rijden heeft in iedergeval niet gefunctioneerd.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  dinsdag 9 februari 2016 @ 16:14:27 #243
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159781935
Niet loos roeptoeteren voordat officieel bekend is wat de oorzaak is geweest.
doei
  dinsdag 9 februari 2016 @ 16:14:36 #244
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_159781943
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:03 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Tja de mensheid wil tegenwoordig vertrouwen op de (digitale) techniek, diep triest dit ongeval.

De techniek die er voor moet zorgen dat er geen twee treinen op 1 baan rijden heeft in iedergeval niet gefunctioneerd.
Allemaal speculatie. Ook technische veiligheidssystemen kunnen omzeild worden door menselijk handelen, al dan niet onbedoeld.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_159782020
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Allemaal speculatie. Ook technische veiligheidssystemen kunnen omzeild worden door menselijk handelen, al dan niet onbedoeld.
Precies. Bij die zijdelingse aanrijding Thalys-ICM(??) bleek ook dat de conducteur het vertreksein had gegeven voordat de V brandde en de machinist is stoïcijns vertrokken en dwars door rood gereden. ATB heeft niet gefaald maar precies gedaan wat de instructies waren. En PZB is niet eens fail safe.
Bier.
pi_159782317
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Allemaal speculatie. Ook technische veiligheidssystemen kunnen omzeild worden door menselijk handelen, al dan niet onbedoeld.
quote:
13s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:14 schreef Prins_Pils het volgende:
Niet loos roeptoeteren voordat officieel bekend is wat de oorzaak is geweest.
Als jullie serieus willen volhouden dat de systemen hun werk hebben gedaan dan laat ik jullie in je naiviteit maar iedereen kan aan de fotos zien dat de veiligheidssystemen al dan niet door menselijk handelen gruwelijk hebben gefaald.

Het idee dat ee machinist een veiligheidssysteem kan overrullen dat van levensbelang is, is natuurlijk van de zotte het systeem moet de machinisg overullen niet andersom.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159782439
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Precies. Bij die zijdelingse aanrijding Thalys-ICM(??) bleek ook dat de conducteur het vertreksein had gegeven voordat de V brandde en de machinist is stoïcijns vertrokken en dwars door rood gereden. ATB heeft niet gefaald maar precies gedaan wat de instructies waren. En PZB is niet eens fail safe.
Een goed veiligheidssysteem had dat moeten checken, de status van het vertreksein en dasr zo nodig actie op moeten geven + een goed veiligheidssysteem zorgt ervoor dat er altijd word gestopt voor een rood sein.(desnoods onvrijwillig)

Gebrek aan geld van onze overheid mag nooit redenen zijn voor een halbakkensysteem als atb of ermts.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159782568
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:32 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Een goed veiligheidssysteem had dat moeten checken, de status van het vertreksein en dasr zo nodig actie op moeten geven + een goed veiligheidssysteem zorgt ervoor dat er altijd word gestopt voor een rood sein.(desnoods onvrijwillig)

Gebrek aan geld van onze overheid mag nooit redenen zijn voor een halbakkensysteem als atb of ermts.
Goddomme, iedere keer als ik denk dat je niet dommer kan overkomen zak je nog een paar treden. Maar een beveiligingssysteem kent áltijd beperkingen. In het geval van ATB is er bewust voor gekozen om geen restrictie op snelheden onder de 40km/u te laten bewaken. Toen er in Amsterdam één dode viel bij een frontale botsing vanwege menselijk falen is ATB-vv versneld uitgerold. Ook ATB-vv is niet zaligmakend. En ook met moderne beveiligingssystemen zoals TVM zijn ongelukken gebeurt.

Als jij je virusscanner uitzet of je firewall en je wordt gehackt dan is dat geen tekortkoming van de techniek maar van jou als mens. En zo zijn er bij PZB heel wat situaties te bedenken waarom dit mis heeft kunnen gaan. Dat vingertjewijzen en verantwoordelijken zoeken zodat er een scape goat is is heel Limburgs, de PVV komt daar niet voor niets vandaan natuurlijk, maar in de rest van de grotemensenwereld schreeuwen we niet gelijk maar wachten we de onderzoeken af en nemen we vervolgens maatregelen.
Bier.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 16:42:11 #249
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_159782691
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Goddomme, iedere keer als ik denk dat je niet dommer kan overkomen zak je nog een paar treden. Maar een beveiligingssysteem kent áltijd beperkingen. In het geval van ATB is er bewust voor gekozen om geen restrictie op snelheden onder de 40km/u te laten bewaken. Toen er in Amsterdam één dode viel bij een frontale botsing vanwege menselijk falen is ATB-vv versneld uitgerold. Ook ATB-vv is niet zaligmakend. En ook met moderne beveiligingssystemen zoals TVM zijn ongelukken gebeurt.

Als jij je virusscanner uitzet of je firewall en je wordt gehackt dan is dat geen tekortkoming van de techniek maar van jou als mens. En zo zijn er bij PZB heel wat situaties te bedenken waarom dit mis heeft kunnen gaan. Dat vingertjewijzen en verantwoordelijken zoeken zodat er een scape goat is is heel Limburgs, de PVV komt daar niet voor niets vandaan natuurlijk, maar in de rest van de grotemensenwereld schreeuwen we niet gelijk maar wachten we de onderzoeken af en nemen we vervolgens maatregelen.
:X Oeps ik zou het iets vriendelijker formuleren en niet gelijk Wilders erbij halen maar ik ben het met je eens :o .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_159782802
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:32 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Een goed veiligheidssysteem had dat moeten checken, de status van het vertreksein en dasr zo nodig actie op moeten geven + een goed veiligheidssysteem zorgt ervoor dat er altijd word gestopt voor een rood sein.(desnoods onvrijwillig)

Gebrek aan geld van onze overheid mag nooit redenen zijn voor een halbakkensysteem als atb of ermts.
Hahahaha. Eh, nee.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 16:51:36 #251
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_159782950
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:42 schreef bork het volgende:

[..]

:X Oeps ik zou het iets vriendelijker formuleren en niet gelijk Wilders erbij halen maar ik ben het met je eens :o .
:D!
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_159783123
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:28 schreef Merode32 het volgende:

[..]


[..]

Het idee dat ee machinist een veiligheidssysteem kan overrullen dat van levensbelang is, is natuurlijk van de zotte het systeem moet de machinisg overullen niet andersom.
Nogmaals: hahahahahaha. Nee.

Volgens jouw beredenatie mag ik dus nooit het beveiligingssysteem uitschakelen om van de baan af te komen. Ik ben benieuwd hoe vaak er dan verstoringen op gaan treden wegens 'een defecte trein'.
Vorige week bijvoorbeeld had ik dan een paar uur gestaan met een SLT bij Sassenheim. Mijn ATB hield er even mee op. Shit happens, kan altijd gebeuren. Het blijft techniek.
Ik heb de ATB uitgeschakeld en daarna weer ingeschakeld. Die systeemreset van het beveiligingssysteem is 2 minuten werk. Totale vertraging: 5 minuten.
Stel dat die ATB echt stuk was geweest, dan had ik de ATB permanent uitgeschakeld en was ik zonder ATB verder gereden naar het eerste station waar het treinstel uitgewisseld kon worden. Totale vertraging was dan hooguit 10 minuten geweest.
Met jouw voorstel mag dat niet. Dat zou betekenen: trein evacueren, baanvak buitendienst nemen voor sleepgereed maken van de trein, sleeptrein halen, aankoppelen, naar de werkplaats. Midden in de spits. Tussen Schiphol en Leiden.
Ga jij even de mensen te woord staan die allemaal naar huis willen?
  dinsdag 9 februari 2016 @ 17:00:48 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159783136
Dát er iets is fout gegaan is duidelijk, maar wát moet nog blijken. Er gaat een hele keten aan gebeurtenissen vooraf aan zo'n ongeluk, waar weer allerlei oorzaken voor kunnen zijn.

Zo kan er sprake zijn van een technische fout (aangevreten kabels waardoor een sein dat rood moest tonen, groen toonde*), het kan kwade opzet zijn (sabotage), een menselijke fout (per abuis het STS gepasseerd) maar bijvoorbeeld ook een installatiefout**.

* Dit is vorig jaar in Frankrijk gebeurd
** Zie de crash te Clapham Junction in 1988
pi_159783142
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

In het geval van ATB is er bewust voor gekozen om geen restrictie op snelheden onder de 40km/u te laten bewaken. Ook ATB-vv is niet zaligmakend. En ook met moderne beveiligingssystemen zoals TVM zijn ongelukken gebeurt.
volstrekt mee eens de overheid stelt de reiziger bloot aan ernstige risicos uit louter financiele redenen, het is technisch gewoon mogelijk om een halfautomaat in te voeren waarbij de machinist alleen handelingen kan uitvoeren die zijn vrijgegeven door de computer en centrale server

quote:
Als jij je virusscanner uitzet of je firewall en je wordt gehackt dan is dat geen tekortkoming van de techniek maar van jou als mens.
klopt weer, daarom worden bij grotere bedrijven de gebruikers beperkt in hun vrijheid, een gewone gebruiker kan niet zomaar rommelen in de instellingen of virusscanner.

Het zou dan ook niet raar zijn om sofwarematige onmogelijk te maken om als machinist te klooien aan de veiligheidssystemen, een twee trapssysteem die alleen bediend kan worden door de werkplaats is het beste eventueel aangevuld met gps.

[ Bericht 0% gewijzigd door Merode32 op 09-02-2016 17:07:03 ]
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159783216
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:00 schreef MTL het volgende:

[..]

Nogmaals: hahahahahaha. Nee.

Volgens jouw beredenatie mag ik dus nooit het beveiligingssysteem uitschakelen om van de baan af te komen. Ik ben benieuwd hoe vaak er dan verstoringen op gaan treden wegens 'een defecte trein'.
Vorige week bijvoorbeeld had ik dan een paar uur gestaan met een SLT bij Sassenheim. Mijn ATB hield er even mee op. Shit happens, kan altijd gebeuren. Het blijft techniek.
Ik heb de ATB uitgeschakeld en daarna weer ingeschakeld. Die systeemreset van het beveiligingssysteem is 2 minuten werk. Totale vertraging: 5 minuten.
Stel dat die ATB echt stuk was geweest, dan had ik de ATB permanent uitgeschakeld en was ik zonder ATB verder gereden naar het eerste station waar het treinstel uitgewisseld kon worden. Totale vertraging was dan hooguit 10 minuten geweest.
Met jouw voorstel mag dat niet. Dat zou betekenen: trein evacueren, baanvak buitendienst nemen voor sleepgereed maken van de trein, sleeptrein halen, aankoppelen, naar de werkplaats. Midden in de spits. Tussen Schiphol en Leiden.
Ga jij even de mensen te woord staan die allemaal naar huis willen?
Graag veiligheid voor alles.

Stel dat we uitgaan van het stukgaan van de atb(scenario 2) dan moet je inderdaad met een uitgeschakelde atb verder rijden naar het eerst volgende station, een menselijke fout kan dan fataal zijn, wegslepen is de meest veilige optie, veiligheid voor reizigers.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159783287
Reizigers zijn per definitie ongeschikt aan de veiligheid!!!
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159783289
Dus als je één extra mensenleven kan redden voor een investering van 100 miljard is dat gerechtvaardigd? Er is prima een prijs te plakken op een mensenleven.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 februari 2016 @ 17:08:42 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159783304
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:04 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Graag veiligheid voor alles.

Stel dat we uitgaan van het stukgaan van de atb(scenario 2) dan moet je inderdaad met een uitgeschakelde atb verder rijden naar het eerst volgende station, een menselijke fout kan dan fataal zijn, wegslepen is de meest veilige optie, veiligheid voor reizigers.
En jij stapt na jouw werk gewoon in de auto en rijdt naar huis?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159783308
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:08 schreef Merode32 het volgende:
Reizigers zijn per definitie ongeschikt aan de veiligheid!!!
Ongeschikt, spraakverwarring :')
Bier.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 17:10:25 #260
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_159783331
Stomme Vraag wellicht maar is er ooit weleens iets fout gegaan met die automatische lijntjes? Die Automagische metros enzo van het zelfde kaliber?
pi_159783346
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ongeschikt, spraakverwarring :')
Ondergeschikt uiteraard, fokken en autorijden gaat niet zo goed.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159783354
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En jij stapt na jouw werk gewoon in de auto en rijdt naar huis?
Nee ik open de deur en dan sta ik in de keuken. Auto is een beetje overkill.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  dinsdag 9 februari 2016 @ 17:12:05 #263
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159783356
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:11 schreef Merode32 het volgende:

[..]

fokken en autorijden gaat niet zo goed.
Troll :')
pi_159783376
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:04 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Graag veiligheid voor alles.

Stel dat we uitgaan van het stukgaan van de atb(scenario 2) dan moet je inderdaad met een uitgeschakelde atb verder rijden naar het eerst volgende station, een menselijke fout kan dan fataal zijn, wegslepen is de meest veilige optie, veiligheid voor reizigers.
Je wilt dus zeggen dat je de machinist niet vertrouwd?
Wie vertouw je het dan wel toe om je te vervoeren? De auto niet, daar ben je afhankelijk van alle andere automobilisten. De trein dus niet, want je vertrouwd de machinist niet. Bus dan ook niet (zie auto), vliegtuig niet (daar kunnen piloten zomaar in een gebouw of berg vliegen)... Dan blijft er weinig over. Kom je überhaupt wel eens buitenshuis?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 februari 2016 @ 17:14:25 #265
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159783390
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:11 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Nee ik open de deur en dan sta ik in de keuken. Auto is een beetje overkill.
oh ja, vergeten, jij zit hier alleen maar om de tijd te doden.

Maar in principe zou jouw stelling nogal verstrekkende consequenties voor alle systemen in de wereld hebben en wordt de wereld dus geregeerd door computers. Is dat wat jij wil?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159783405
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dus als je één extra mensenleven kan redden voor een investering van 100 miljard is dat gerechtvaardigd? Er is prima een prijs te plakken op een mensenleven.
Het gaat natuurlijk niet om de mensen die gered worden door zo nieuw systeem, het gaat om het aantal mensen die niet meer in zo situatie terecht komt omdat het systeem op tijd ingrijpt.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159783420
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:15 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niet om de mensen die gered worden door zo nieuw systeem, het gaat om het aantal mensen die niet meer in zo situatie terecht komt omdat het systeem op tijd ingrijpt.
Wtf ben je aan het bazelen man.

Ik vraag of je 100 miljard wil investeren om mogelijkerwijs één mensenleven te redden en jij antwoordt dat je geen mensen wil redden maar je wil mensen redden!
Bier.
pi_159783440
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

oh ja, vergeten, jij zit hier alleen maar om de tijd te doden.

Maar in principe zou jouw stelling nogal verstrekkende consequenties voor alle systemen in de wereld hebben en wordt de wereld dus geregeerd door computers. Is dat wat jij wil?
Het is een fact dat geautomatiseerde railvoertuigen op een vrije baan weinig tot geen ongelukken maken.

Een halfautomatische systeem wat ze bijvoorbeeld in amsterdam willen invoeren is de eerste stap.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159783455
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:16 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Het is een fact dat geautomatiseerde railvoertuigen op een vrije baan weinig tot geen ongelukken maken.
Die zijn er nog niet echt, alleen wat metro's. Waar alle treinen dezelfde status hebben en op dezelfde stations stoppen, waar geen overwegen zijn, waar het geen NP-hard probleem is.
Bier.
pi_159783477
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Wtf ben je aan het bazelen man.

Ik vraag of je 100 miljard wil investeren om mogelijkerwijs één mensenleven te redden en jij antwoordt dat je geen mensen wil redden maar je wil mensen redden!
Nee ik zeg dat ik geen mensen wil reden omdat het systeem er voor moet zorgen dat ze simpelweg niet meer in zo situatie komen, en je kunt niet eenmaal niet brekenen hoeveel mensen er mogelijk in zo situatie terecht zouden komen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159783489
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Die zijn er nog niet echt, alleen wat metro's. Waar alle treinen dezelfde status hebben en op dezelfde stations stoppen, waar geen overwegen zijn, waar het geen NP-hard probleem is.
Volgens mij spreek ik duidelijk over railvoertuigen niet over treinen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 februari 2016 @ 17:22:06 #272
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159783521
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:15 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niet om de mensen die gered worden door zo nieuw systeem, het gaat om het aantal mensen die niet meer in zo situatie terecht komt omdat het systeem op tijd ingrijpt.
Volgens mij lees jij mijn post niet goed, want jij hebt het alleen over railvoertuigen. Waarom niet over al het andere, want de mens is toch niet te vertrouwen? Want dat impliceer je namelijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159783523
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:19 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Nee ik zeg dat ik geen mensen wil reden omdat het systeem er voor moet zorgen dat ze simpelweg niet meer in zo situatie komen, en je kunt niet eenmaal niet brekenen hoeveel mensen er mogelijk in zo situatie terecht zouden komen.
Waarom doe je alsof je een ongeletterde idioot bent, je kut snapt toch nog wel dat de vraag is; Wil je 100 miljard uitgeven om te voorkomen dat er één iemand komt te overlijden. GEEF EENS ANTWOORD
Bier.
pi_159783528
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:19 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Volgens mij spreek ik duidelijk over railvoertuigen niet over treinen.
Dat doet niets af aan mijn opmerking. Ik kan er niets aan doen dat jij niet snapt hoe automatisering werkt.
Bier.
pi_159783577
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Waarom doe je alsof je een ongeletterde idioot bent, je kut snapt toch nog wel dat de vraag is; Wil je 100 miljard uitgeven om te voorkomen dat er één iemand komt te overlijden. GEEF EENS ANTWOORD
Je kunt niet berekenen hoeveel mensen door een nieuw systeem gered worden die mogelijk bij gebruik van atb in een ramp terecht zouden komen, het is dus onmogelijk vast te stellen voor hoeveel personen dat systeem zinvol is.

Dus ja ik vind dat dat de overheid alles moet doen om het railverkeer voor 99% veilig te maken.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159783631
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens mij lees jij mijn post niet goed, want jij hebt het alleen over railvoertuigen. Waarom niet over al het andere, want de mens is toch niet te vertrouwen? Want dat impliceer je namelijk
Kijk eens in de krant dagelijks zie je ongevallen, regelmatig zijn er doden te betreuren.

De mens is inderdaad niet te vertrouwen met een wagen, dat word bevestigd door de vele ongelukken en slachtoffers elk jaar weer, maar auto rijden is een risico wat ik zelf neem en waar ik tot op zekere hoogte controle over heb.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  dinsdag 9 februari 2016 @ 17:27:47 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159783635
Het railverkeer ís al voor 99% veilig. Minstens. Richt je aandacht liever op het wegverkeer, daar vallen veel meer doden.
pi_159783657
De automatische auto is voor vele een grote uitkomst en zal zorgen voor een veiliger verkeer.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  dinsdag 9 februari 2016 @ 17:29:17 #279
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_159783663
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:25 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dus ja ik vind dat dat de overheid alles moet doen om het railverkeer voor 99% veilig te maken.
Ruim 1.000.000 reizigers per dag. Gemiddeld rond de 10 dodelijke slachtoffers per jaar. Het railverkeer is al voor 99% veilig. Best ruim zelfs.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 februari 2016 @ 17:29:26 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159783668
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:27 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Kijk eens in de krant dagelijks zie je ongevallen, regelmatig zijn er doden te betreuren.

De mens is inderdaad niet te vertrouwen met een wagen, dat word bevestigd door de vele ongelukken en slachtoffers elk jaar weer, maar auto rijden is een risico wat ik zelf neem en waar ik tot op zekere hoogte controle over heb.
Railverkeer is veel veiliger dan het autoverkeer, dus wat bazel je eigenlijk?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159783676
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:25 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Je kunt niet berekenen hoeveel mensen door een nieuw systeem gered worden die mogelijk bij gebruik van atb in een ramp terecht zouden komen, het is dus onmogelijk vast te stellen voor hoeveel personen dat systeem zinvol is.

Dus ja ik vind dat dat de overheid alles moet doen om het railverkeer voor 99% veilig te maken.
Natuurlijk kan je dat berekenen. Er is zoiets als statistiek.

Maar euh, vertel eens waar we die 100 miljard vandaan gaan halen om die éne extra dode te voorkomen? Upgrade van de Deltawerken maar niet uitvoeren met het risico op tienduizenden doden aan de kust? Jij woont toch in Limburg dus op een berg en hebt daar geen last van? Of zullen we Ruimte voor de Rivier maar stopzetten en als de Maas net als in de jaren '90 een beetje moeilijk gaat doen gewoon maar tegen die frietvreters roepen dat ze niet zo moeten zagen natuurlijk!
Bier.
pi_159783683
quote:
10 dodelijke slachtoffers vind ik een te hoge prijs.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159783703
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Railverkeer is veel veiliger dan het autoverkeer, dus wat bazel je eigenlijk?
Klopt maar veel veiliger wil je niet zeggen dat je achterover kan leunen je moet altijd streven naar nog veiliger zolang er slachtoffers of doden vallen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159783707
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:29 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ruim 1.000.000 reizigers per dag. Gemiddeld rond de 10 dodelijke slachtoffers per jaar. Het railverkeer is al voor 99% veilig. Best ruim zelfs.
Die ook nog eens komen doordat die domme pleurisautomobilisten tussen de spoorwegbomen heen zigzaggen omdat ze met hun mobieltje bezig zijn.
Bier.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 17:34:56 #285
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_159783765
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:30 schreef Merode32 het volgende:

[..]

10 dodelijke slachtoffers vind ik een te hoge prijs.
Je kwam zelf met die 99% toen iemand vroeg of je miljarden wilde uitgeven voor één slachtoffer minder. Ik geef alleen aan dat het werkelijke aantal ruim onder die 99% zit. Wat ik, en vele anderen hier, alleen maar proberen aan te geven is dat ongelukken nooit helemaal te voorkomen zijn en dat er al heel veel aan gedaan is om die prijs erg laag te krijgen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_159783778
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:34 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Je kwam zelf met die 99% toen iemand vroeg of je miljarden wilde uitgeven voor één slachtoffer minder. Ik geef alleen aan dat het werkelijke aantal ruim onder die 99% zit. Wat ik, en vele anderen hier, alleen maar proberen aan te geven is dat ongelukken nooit helemaal te voorkomen zijn en dat er al heel veel aan gedaan is om die prijs erg laag te krijgen.
Veel te veel zelfs. Veiligheidsjihad is veel te ver doorgeschoten en dat vindt de hele fucking sector.
Bier.
pi_159783847
Trouwens Merode32, je zei een paar pagina's terug dat ERTMS een onveilig flutsysteem was. Ik ben even benieuwd, in welk opzicht is ERTMS onveilig en in welk opzicht is het een flutsysteem?
pi_159783864
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:34 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Je kwam zelf met die 99% toen iemand vroeg of je miljarden wilde uitgeven voor één slachtoffer minder. Ik geef alleen aan dat het werkelijke aantal ruim onder die 99% zit. Wat ik, en vele anderen hier, alleen maar proberen aan te geven is dat ongelukken nooit helemaal te voorkomen zijn en dat er al heel veel aan gedaan is om die prijs erg laag te krijgen.
Dat betwijfel ik, door elke menselijke handeling vooraf te laten gaan door toestemming van een computer die in contact staat met alle mogelijke singalen en elke menselijke handeling te laten controleren en zo nodige te overullen, kun je het aantal slachtoffers sterk verminderen.

Een ongeluk als in duitsland bewijst dat er nog steeds werk aan de winkel is, er is nog steeds ruimte voor innovatie.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159783869
Sinds 1992 zijn er zes doden gevallen vanwege treinongevallen binnen de landsgrenzen.
Bier.
pi_159783953
Ter vergelijking: in 2014 alleen vielen er 570 doden in het wegverkeer.
pi_159783966
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:39 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik, door elke menselijke handeling vooraf te laten gaan door toestemming van een computer die in contact staat met alle mogelijke singalen en elke menselijke handeling te laten controleren en zo nodige te overullen, kun je het aantal slachtoffers sterk verminderen.

Een ongeluk als in duitsland bewijst dat er nog steeds werk aan de winkel is, er is nog steeds ruimte voor innovatie.
Duits beveiligingsyssteem met de Nederlandse vergelijken :')
Duits veiligheidsbesef vergelijken met de Nederlandse :')
pi_159783977
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:39 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik, door elke menselijke handeling vooraf te laten gaan door toestemming van een computer die in contact staat met alle mogelijke singalen en elke menselijke handeling te laten controleren en zo nodige te overullen, kun je het aantal slachtoffers sterk verminderen.

Een ongeluk als in duitsland bewijst dat er nog steeds werk aan de winkel is, er is nog steeds ruimte voor innovatie.
En als ik je nu vertel dat er geen foutloze software bestaat, en dat het een klein wonder is dat heel veel software ook maar ongeveer doet wat het moet doen ondanks een grote hoeveelheid bugs, vind je het dan nog een goed idee?
pi_159783981
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:38 schreef MTL het volgende:
Trouwens Merode32, je zei een paar pagina's terug dat ERTMS een onveilig flutsysteem was. Ik ben even benieuwd, in welk opzicht is ERTMS onveilig en in welk opzicht is het een flutsysteem?
Ik vind dat ertms niet ver genoeg gaat, ik zie een systeem voor me waar alle mogelijke singalen aan gekoppeld zijn(seinen(al dan niet virtueel), wissels, treinen alles wat van belang is) maar veel belangerijker waarbij de machinist bij elke handeling toestemming vraagt aan de computer en dd computer het scenario berekend en een uitkomst geeft.

Uiteraard mag dit systeem nooit te overullen zijn en moet zo systeem een trein tijdelijk kunnen blokkeren als een machinist iets probeert te doen wat niet veilig is volgens het scenario.

Je komt dan op een systeem uit waarbij de machinist dient onder de computer, een computer kan razendsnel de gevolgen van een actie uitrekenen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159783984
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:43 schreef MTL het volgende:
Ter vergelijking: in 2014 alleen vielen er 570 doden in het wegverkeer.
Even off-topic, doe jij COD4:MW?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 februari 2016 @ 17:44:46 #295
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159783994
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:39 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik, door elke menselijke handeling vooraf te laten gaan door toestemming van een computer die in contact staat met alle mogelijke singalen en elke menselijke handeling te laten controleren en zo nodige te overullen, kun je het aantal slachtoffers sterk verminderen.

Een ongeluk als in duitsland bewijst dat er nog steeds werk aan de winkel is, er is nog steeds ruimte voor innovatie.
Jij gehoorzaamt de computer als die jou vertelt dat jij een boom moet koppen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159784010
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:44 schreef dcm360 het volgende:

[..]

En als ik je nu vertel dat er geen foutloze software bestaat, en dat het een klein wonder is dat heel veel software ook maar ongeveer doet wat het moet doen ondanks een grote hoeveelheid bugs, vind je het dan nog een goed idee?
Ja uiteraard heb je bugs, maar uiteraard moet zo systeem voor 100% getest zijn op elke scenario, hoe idioot ook).
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  dinsdag 9 februari 2016 @ 17:46:07 #297
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_159784018
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:39 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik, door elke menselijke handeling vooraf te laten gaan door toestemming van een computer die in contact staat met alle mogelijke singalen en elke menselijke handeling te laten controleren en zo nodige te overullen, kun je het aantal slachtoffers sterk verminderen.
[quote]

Is dat een onderbuikgevoel of heb je daar ook een bron voor?

[quote]Een ongeluk als in duitsland bewijst dat er nog steeds werk aan de winkel is, er is nog steeds ruimte voor innovatie.
Zolang we de oorzaak niet kennen bewijst dat helemaal niets. Hoe triest dat ongeluk verder ook is.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_159784052
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:46 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Zolang we de oorzaak niet kennen bewijst dat helemaal niets. Hoe triest dat ongeluk verder ook is.
Je bent het toch met mij eens dat bij een fatsoenlijk werkend systeem er nooit twee treinen op hetzelfde spoor mogen komen? Onafhankelijk van wie niet heeft opgelet, wie schuldig is of waarom het gebeurt is.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 februari 2016 @ 17:47:57 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159784057
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:45 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Ja uiteraard heb je bugs, maar uiteraard moet zo systeem voor 100% getest zijn op elke scenario, hoe idioot ook).
Dan wordt elk systeem afgekeurd, omdat je nooit alle scenario's kunt bedenken, laat staan ook nog testen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159784058
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:45 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Ja uiteraard heb je bugs, maar uiteraard moet zo systeem voor 100% getest zijn op elke scenario, hoe idioot ook).
Dus, hoeveel miljard had je ookalweer liggen, en heb je ook even een paar decennia de tijd? Dit is compleet onrealistisch.
pi_159784064
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:47 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Je bent het toch met mij eens dat bij een fatsoenlijk werkend systeem er nooit twee treinen op hetzelfde spoor mogen komen? Onafhankelijk van wie niet heeft opgelet, wie schuldig is of waarom het gebeurt is.
Ooit gedacht aan sabotage?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')