ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 04-02-2016 20:27:10 ]
Lieve NS, dat mijn IC van 6:20 Dordrecht - Amsterdam niet rijdt is allemaal prima, maar geef mij dan op z'n minst een goede reden in de vorm van "machinist verslapen", "geen koffie voor de machinist" maar kom niet aan met een "verstoring elders" ktx bye _serial_
[ Bericht 2% gewijzigd door _serial_ op 05-02-2016 06:40:58 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Stoomtreinen in Schwarzwald vooral gefilmd met drones, Dennis!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 5 februari 2016 06:33 schreef Monopoly het volgende: Vanmiddag zorg ik in Groningen voor uitstekende dienstregeling. Rangeerdienst van 14.00 uur tot een uurtje of 21.00 uur.
Alweer een nieuwe attractie, hadden ze er nog niet genoeg? Geef ze ook eens een keer geld voor het weer rijvaardig maken van de 3737...
Het museum overweegt niet meer om de 3737 dienstvaardig te maken. Daar zijn verschillende redenen voor. De belangrijkste is - afgezien van de kosten - dat sinds 2009 inbouw van ATB vereist is. Dit zou onmogelijke technische veranderingen in het interieur en belangrijke wijzigingen aan het uiterlijk tot gevolg hebben. Een onvoorziene ATB-remming heeft het risico van platte kanten aan de wielen en afdraaien van de wielen kan in Nederland niet meer worden gedaan. Ook zou de stoom door de bijbehorende techniek automatisch en onmiddellijk worden afgesloten, waarbij het omzwiepen van de regulateursleutel een groot gevaar voor het personeel op zou leveren. Voeding van de ATB-installatie uit batterijen is niet toegestaan. Er zou dus een turbogenerator op de machine moeten worden geplaatst. De opneemspoelen voor het ATB-signaal uit de baan kunnen niet onzichtbaar worden aangebracht. Voor een nauwkeurige bepaling van de snelheid zou een opvallend zichtbare asgever moeten worden aangebouwd. De machine mag achteruit niet sneller dan 45 km/h rijden. Door het ontbreken van draaischijven zou de machine grote afstanden achteruit moeten rijden. Maar bij de dan toegestane snelheid van 45 km/h kan de trein overdag niet meer in de dienstregeling ingepast worden. Er zijn nog andere obstakels die in dit korte bestek niet vermeld kunnen worden.
Lijkt me genoeg redenen
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
De Locov sloopt het voorstel en wilt dat NS de Brusselaar integreert in de Intercity Direct. Kanttekening, 2018 mag ook van Locov.
quote:
De conclusie kan niet anders zijn dan dat het opnemen van Den Haag in de route van de Intercity Amsterdam - Brussel meer kwaad dan goed doet en het grotere belang van een échte snelheidsverbetering in de weg staat. In het belang van een goed treinaanbod voor een grote meerderheid van de reizigers zal de route via Den Haag moeten worden losgelaten.
Ik zou zeggen: maak er inderdaad een koppeling ICd en Benelux van (via de HSL noord- en zuidsectie dus), en zorg daarnaast voor een IC Den Haag C-Rotterdam-Dordrecht-Roosendaal-Antwerpen(-Brussel) die in Rotterdam een crossplatform aansluiting geeft.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Of gaat de sneltrein Essen Charleroi wellicht doorgetrokken worden?
Hmm die stelletjes hebben geen toelating bedenk ik me net....
Essen-Charleroi rijdt met M6 dat in Nederland ver buiten profiel is (de hoogte vooral). Verder alleen een stopper, die mogelijk wel 2x per uur gaat rijden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Over 3 weken ga ik weer die kant op, kijken wat er veranderd is. Heb al wel gezien dat die ouwe gare gore gure gheyle wrakkenzooi van de Tyne & Wear Metro nog steeds rondrijdt, met weer een ander kleurtje
Op vrijdag 5 februari 2016 18:11 schreef Prins_Pils het volgende: Huh wat? Benelux op Sloterdijk en Lelylaan? En gemiep over Blaak? Hou toch op zeg, daar moet je met die trein toch helemaal niet willen stoppen
Ging dat niet over de IC Eindhoven - Den Haag, dat die niet in Blaak kan stoppen vanwege de Benelux?
Op vrijdag 5 februari 2016 19:12 schreef Dr_Flash het volgende: De beperkingen als gevolg van een stel sociaal ontspoorde users zijn voorbij. Het postverkeer wordt geleidelijk hervat.
Op vrijdag 5 februari 2016 19:12 schreef Dr_Flash het volgende: De beperkingen als gevolg van een stel sociaal ontspoorde users zijn voorbij. Het postverkeer wordt geleidelijk hervat.
Als gevolg van een storing elders rest van de dag aangepast postgedrag.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Ik denk altijd dat hij er ook echt zo uitziet, heb ik wel bij meer
Weer een verse Hoog tijd dat iemand een appje maakt omdat in 1x voor alle social media en Whatsapp kan fixen i.p.v. alles handmatig moeten doen .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Wordt leuk dan, Fles naar Carlisle, Dennis naar Schwarzwald, Bork Praag, Plzeň, Brno en wat tussen liggende tramzooi en Wenen/Baden, wie gaat er nog meer op pad in de voorjaarsvakantie/eind februari?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 5 februari 2016 23:55 schreef bork het volgende: Wordt leuk dan, Fles naar Carlisle, Dennis naar Schwarzwald, Bork Praag, Plzeň, Brno en wat tussen liggende tramzooi en Wenen/Baden, wie gaat er nog meer op pad in de voorjaarsvakantie/eind februari?
Ik zie geen probleem Overigens ga ik niet zo zeer naar Carlisle (zou graag wel ) maar vooral naar Newcastle.
Carlisle
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 6 februari 2016 17:06 schreef DeaDLocK2K het volgende: Daar ben ik ook een paar keer op de weides geweest maar dat kan tegenwoordig niet meer, zit altijd in de VS, luxeprobleem
ja, moest 6a voorbrengen als achteroplopend stel in de stopper naar Leeuwarden. Werd uiteindelijk een ander stel omdat er een trein niet wilde mee werken. Alleen maar storingen in de remmerij en ellende. Was niets meer aan te doen.
Nadat de trein afgelopen woensdag al bij Deurningen op de gevoelige geheugenkaart vastgelegd werd, was ditmaal Almelo de Riet aan de beurt. Puur toeval, want ik moest er iemand oppikken die 5 minuten voor doorkomst van deze trein aankwam op het station. Hier komt de RheinCargo DE 67 met de gele Bauer-containers met daarin vervuilde grond uit Zwitserland door Almelo de Riet op weg naar Veendam.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Drieënhalve week na de vorige foto op dit punt is er het nodige veranderd. Behalve dat het een stuk donkerder was (niet zo gek om 17.10u) zijn de betonnen voeten die aan de noordkant van het spoor lagen ingegraven aan de zuidzijde. Op die voeten zijn ook al palen geplaatst. Het enige dat op het oog nog ontbreekt is wat koperdraad tussen de palen, maar daarmee zal men uit diefstaloogpunt wel wachten tot de onderstations gebouwd zijn en er direct spanning op gezet kan worden. Met 1500v erop wordt het op een of andere manier toch minder snel gestolen ;-). Op de foto passeert DM'90 3449 de Vossenbosweg in Wierden op weg van Enschede naar Zwolle als Sprinter 7962.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Klopt, maar de tegentrein had +8 en toen was het licht toch echt te slecht. Ik heb heb nog geprobeerd, maar daar kon ik echt niks van maken. Dit is al ISO 800, voor die andere trein heb ik zelfs een andere lens (met een groter diafragma) gebruikt, maar dat mocht ook niet baten...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In Twente houden wel Zutphen-Hengelo en Almelo-Mariënberg nog als diesellijntjes, dus helemaal weg zijn ze niet. In tegenstelling tot het westen en zuiden (als Nijmegen-Roermond geëlektrificeerd is).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 7 februari 2016 00:37 schreef dennistd het volgende: In Twente houden wel Zutphen-Hengelo en Almelo-Mariënberg nog als diesellijntjes, dus helemaal weg zijn ze niet. In tegenstelling tot het westen en zuiden (als Nijmegen-Roermond geëlektrificeerd is).
Ja die maaslijn zal nog wel even duren. E nZwolle -Kampen stond ook op de nominatie toch?
Zwolle-Kampen wordt aansluitend aan Wierden-Zwolle gedaan. Wel op een andere manier trouwens: hier gaat elke avond na 20.30u het baanvak plat en wordt er geklust. Zwolle-Kampen wordt gewoon een maand of zo verbust.
Vandaag werd het deze, op dezelfde plek: [ afbeelding ] Drieënhalve week na de vorige foto op dit punt is er het nodige veranderd. Behalve dat het een stuk donkerder was (niet zo gek om 17.10u) zijn de betonnen voeten die aan de noordkant van het spoor lagen ingegraven aan de zuidzijde. Op die voeten zijn ook al palen geplaatst. Het enige dat op het oog nog ontbreekt is wat koperdraad tussen de palen, maar daarmee zal men uit diefstaloogpunt wel wachten tot de onderstations gebouwd zijn en er direct spanning op gezet kan worden. Met 1500v erop wordt het op een of andere manier toch minder snel gestolen ;-). Op de foto passeert DM'90 3449 de Vossenbosweg in Wierden op weg van Enschede naar Zwolle als Sprinter 7962.
'Uhhhh Jan, de voeten staan aan de verkeerde kant van het spoor!'
Ik denk trouwens niet dat ze gaan wachten tot ze er spanning op kunnen zetten, bij bovenleiding wordt eerst de hangdraad los opgehangen en later pas de rijdraden eronder geknoopt maar het is een andere tak van sport dan de masten plaatsen en heeft pas zin als er een hele sectie staat en er uithouders en isolatoren hangen. Wel prettig dat ze de klassieke Nederlandse masten hebben gebruikt. Sjiek!
In de centrale werkplaats van de NMBS in Gentbrugge zijn minstens vijftig werknemers blootgesteld aan de uiterst giftige stof chroom 6. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. Volgens de vakbond gaat het zelfs om honderd mensen. Volksvertegenwoordiger Karin Temmerman (SP.A) eist uitleg van minister Galant.
De blootstelling gebeurde tijdens het afschuren van verf in het interieur van oude treinstellen van het type MR75. Drie treinen waren al afgewerkt, toen duidelijk werd dat er een probleem was met de verf. Sinds december zijn de werken stilgelegd.
Giftige varkensneuzen De renovatie ligt dus ook alweer stil, en die vlotte toch al zo goed
Vandaag werd het deze, op dezelfde plek: [ afbeelding ] Drieënhalve week na de vorige foto op dit punt is er het nodige veranderd. Behalve dat het een stuk donkerder was (niet zo gek om 17.10u) zijn de betonnen voeten die aan de noordkant van het spoor lagen ingegraven aan de zuidzijde. Op die voeten zijn ook al palen geplaatst. Het enige dat op het oog nog ontbreekt is wat koperdraad tussen de palen, maar daarmee zal men uit diefstaloogpunt wel wachten tot de onderstations gebouwd zijn en er direct spanning op gezet kan worden. Met 1500v erop wordt het op een of andere manier toch minder snel gestolen ;-). Op de foto passeert DM'90 3449 de Vossenbosweg in Wierden op weg van Enschede naar Zwolle als Sprinter 7962.
Is het mogelijk je geld voor een deel terug te krijgen als ke vanwege onderhoud of een storing meer geld hebt moeten betalen, door bijvoorbeeld om te reizen?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2016 15:18:39 ]
Duidelijk. Ik zal het eens goed bekijken. Als ik de normale route zou nemen zou ik flink om moeten rijden en daarom vertraging oplopen. Alleen door de directe lijn van Schiphol naar Rotterdam Centraal loop ik geen extra reistijd op, maar moet ik wel een kleine toeslag betalen.
Die toeslag had ik dus niet moeten betalen als ik geen storing had.
Duidelijk. Ik zal het eens goed bekijken. Als ik de normale route zou nemen zou ik flink om moeten rijden en daarom vertraging oplopen. Alleen door de directe lijn van Schiphol naar Rotterdam Centraal loop ik geen extra reistijd op, maar moet ik wel een kleine toeslag betalen.
Die toeslag had ik dus niet moeten betalen als ik geen storing had.
Als het in de reisplanner stat, heb je weinig kans...
Bij het om reisadvies op de storingen pagina van NS staat expliciet vermeld dat je voor de IC direct toeslag moet betalen. Dus nee, dat krijg je niet terug.
Infrabel heeft afgelopen week bekend gemaakt dat het ERTMS niet verplicht gaat stellen. Wel gaat men krokodillen verwijderen. Indien het tractievoertuig niet over ERTMS beschikt kan er altijd* met TBL1+ gereden worden * uitgezonderd de HSL en tzt lijn 36N
Duidelijk. Ik zal het eens goed bekijken. Als ik de normale route zou nemen zou ik flink om moeten rijden en daarom vertraging oplopen. Alleen door de directe lijn van Schiphol naar Rotterdam Centraal loop ik geen extra reistijd op, maar moet ik wel een kleine toeslag betalen.
Die toeslag had ik dus niet moeten betalen als ik geen storing had.
Bij een storing zal je die toeslag ook moeten betalen. Er zijn enkele Trainmanagers die vinden dat het niet hoeft en soms krijg je dan een toeslagticket maar vrijwel altijd gewoon dokken.
Op zondag 7 februari 2016 19:16 schreef Prins_Pils het volgende: Vroeger werd ICd wel eens toeslagvrij verklaard bij flinke storingen of werkzaamheden, waarom gebeurt dat tegenwoordig niet meer?
Op zondag 7 februari 2016 19:16 schreef Prins_Pils het volgende: Vroeger werd ICd wel eens toeslagvrij verklaard bij flinke storingen of werkzaamheden, waarom gebeurt dat tegenwoordig niet meer?
Op zondag 7 februari 2016 19:16 schreef Prins_Pils het volgende: Vroeger werd ICd wel eens toeslagvrij verklaard bij flinke storingen of werkzaamheden, waarom gebeurt dat tegenwoordig niet meer?
Omdat het nooit meer gebeurt dat andere treinen niet rijden EN ICd wel.
die stiltecoupés moeten ze gewoon afschaffen. Niemand wil dat. Er is ook geen behoefte aan een afgezonderde afdeling voor homo's, vrouwen, moslims, zigeuner, mensen die stinken, ga zo maar door. Roken ja, daar is iedereen tegen. Of, zou iedereen tegen moeten zijn (see what I did there? ) maar verder jezus ga eens gewoon zorgen voor treinen die OP TIJD rijden en zo. Zo lang dat al te veel gevraagd is: niet met andere dingen bezig zijn als Abellio en schoftig dure monopolistische winkeltjes op stations. EERST je core business op orde voordat je gaat freewheelen.
Op zondag 7 februari 2016 22:47 schreef Dr_Flash het volgende: die stiltecoupés moeten ze gewoon afschaffen. Niemand wil dat. Er is ook geen behoefte aan een afgezonderde afdeling voor homo's, vrouwen, moslims, zigeuner, mensen die stinken, ga zo maar door. Roken ja, daar is iedereen tegen. Of, zou iedereen tegen moeten zijn (see what I did there? ) maar verder jezus ga eens gewoon zorgen voor treinen die OP TIJD rijden en zo.
Ik zie liever rokerscoupes dan stiltecoupes.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Op zondag 7 februari 2016 22:47 schreef Dr_Flash het volgende: die stiltecoupés moeten ze gewoon afschaffen. Niemand wil dat. Er is ook geen behoefte aan een afgezonderde afdeling voor homo's, vrouwen, moslims, zigeuner, mensen die stinken, ga zo maar door. Roken ja, daar is iedereen tegen. Of, zou iedereen tegen moeten zijn (see what I did there? ) maar verder jezus ga eens gewoon zorgen voor treinen die OP TIJD rijden en zo. Zo lang dat al te veel gevraagd is: niet met andere dingen bezig zijn als Abellio en schoftig dure monopolistische winkeltjes op stations. EERST je core business op orde voordat je gaat freewheelen.
Ik ben blij met het idee. Maar je hebt er geen ruk aan als er geen maatregelen tegenover staan buiten wat geīrriteerde blikken.
Misschien nog wel belangrijker dan super op-tijd: minder drukke treinen in de spits. Anderhalf uur in een drukke trein staan omdat de boel vol is is weinig aan.
Ik ben blij met het idee. Maar je hebt er geen ruk aan als er geen maatregelen tegenover staan buiten wat geīrriteerde blikken.
Misschien nog wel belangrijker dan super op-tijd: minder drukke treinen in de spits. Anderhalf uur in een drukke trein staan omdat de boel vol is is weinig aan.
Dat soort dingen inderdaad. Lijkt me een IETS dringender probleem dat een stiltecoupé waar toch niemand zich aan houdt.
Ik haat overigens stiltecoupe's. Voel me altijd super opgelaten als ik daar zit. Want STEL dat er iemand zich niet aan houdt. En STEL dat iemand anders daar dan wat van zegt. De plaatsvervangende schaamte is niet te bevatten
Nee gewoon een praatcoupé waar mensen mogen bestaan, mogen leven, mogen geluid maken en zo Echt compleet geen last van
Op zondag 7 februari 2016 23:12 schreef Dr_Flash het volgende: Nee gewoon een praatcoupé waar mensen mogen bestaan, mogen leven, mogen geluid maken en zo Echt compleet geen last van
Heel eerlijk gezegd vind ik een stiltecoupé wel fijn voor als je even een boek wilt lezen zonder dat je vijf mensen om je heen hoort telefoneren.
En het is altijd een soort "backup" voor mij als het mij echt iets te rumoerig is in een gewone coupé.
Rokerscoupé's waren ook altijd net iets gezelliger. En ik heb nog steeds heimwee naar de ICM-asbakjes.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
En blowen in de trein al heb ik dat nooit meegemaakt.
Cannabis kun je nog steeds nemen met een goede vaporizer in de trein.
Maar goed, eerlijk gezegd vind ik roken en blowen niet echt horen in de trein. Er zijn grenzen voor wat je in de trein kan doen. Net als dat ik een orgie-coupé ook niet zo tof zou vinden.
Cannabis kun je nog steeds nemen met een goede vaporizer in de trein.
Maar goed, eerlijk gezegd vind ik roken en blowen niet echt horen in de trein. Er zijn grenzen voor wat je in de trein kan doen. Net als dat ik een orgie-coupé ook niet zo tof zou vinden.
Ik heb nog nooit een vaporizer gebruikt.. ik heb zelf zoiets van als ik wil blowen, dan gewoon een jointje
En opzich snap ik die gedachtegang wel ; maar ondertussen is het eerder een hetze aan het worden dan wat anders met als toppunt de rookpalen
En misschien verbazend, maar ik rook niet meer. Al een tijdje niet. Ik blow alleen nog zo nu en dan en dat doe ik niet op stations en treinen
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Oh je hoeft je niet te verdedigen hoor. Ik heb gewoon een mening over drugsgebruikers in de trein. Ik snap ook wel dat mensen een mening hebben over mij als ik een blik bier open trek. In zo'n situatie ga ik ook meestal liever op het balkon zitten. Sowieso een stuk wettelozer dan de coupé zelf
Op zondag 7 februari 2016 23:39 schreef Dr_Flash het volgende: Oh je hoeft je niet te verdedigen hoor. Ik heb gewoon een mening over drugsgebruikers in de trein. Ik snap ook wel dat mensen een mening hebben over mij als ik een blik bier open trek. In zo'n situatie ga ik ook meestal liever op het balkon zitten. Sowieso een stuk wettelozer dan de coupé zelf
Ja zoals ik zei in de trein snap ik het wel omdat je opgehokt zit, alleen jammer dat ik het niet meegemaakt heb.
Halve liters klap ik gewoon tussen de forenzen, i dont give a flying rats ass heerlijk die blikken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Bier in de trein. Dat vind ik echt tokkie. Sorry mensen.
Aan de andere kant vind ik ook wel dat mensen lekker van hun reis mogen genieten, dan mogen ze van mij best even lekker een pilsje nemen. Maar het imago eromheen... tsja. Ik blijf dat beeld houden.
[ Bericht 65% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2016 23:49:44 ]
Aan de andere kant vind ik ook wel dat mensen lekker van hun reis mogen genieten, dan mogen ze van mij best even lekker een pilsje nemen. Maar het imago eromheen... tsja. Ik blijf dat beeld houden.
Jouw soort mensen moet gewoon lekker een auto kopen. En als je dat niet kunt betalen, je schikken in je lot
Aan de andere kant vind ik ook wel dat mensen lekker van hun reis mogen genieten, dan mogen ze van mij best even lekker een pilsje nemen. Maar het imago eromheen... tsja. Ik blijf dat beeld houden.
O, dan is Duitsland, vooral de voormalige DDR niks voor jou Hoewel ik het in het OV wel minder zie dan vroeger op straat dan weer niet (minder).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Aan de andere kant vind ik ook wel dat mensen lekker van hun reis mogen genieten, dan mogen ze van mij best even lekker een pilsje nemen. Maar het imago eromheen... tsja. Ik blijf dat beeld houden.
Snap ik, doe ik helemaal niks mee.
Het liefste gewoon een halve liter Oettinger ofzo. Oh man, en dan ondertussen zelf wel lopen te tetteren, vreten en hoesten zonder hand voor de moind natuurlijk
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Nee nou weet je, ik heb zelf heel erg in de ''tjoening'' wereld gezeten (en daar begeef ik me nog eigenlijk) alleen heb ik een pishekel aan de stereotype volk-swag-en sjonnie. Gelukkig is wat Oettinger doet erg nice. Kan het wel waarderen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
ooit (ca 1990) heb ik nogeens ergens bij een VW-dealer in Duitsland een multitest opgedoken met Golfs GTI die door 5 verschillende tuners onder handen genomen waren: Abt, Dennert, Hartmann, Nothelle en Oettinger.
Bijzonder was dat de alfabetische volgorde ook de powervolgorde was.
Op maandag 8 februari 2016 00:11 schreef Dr_Flash het volgende: ooit (ca 1990) heb ik nogeens ergens bij een VW-dealer in Duitsland een multitest opgedoken met Golfs GTI die door 5 verschillende tuners onder handen genomen waren: Abt, Dennert, Hartmann, Nothelle en Oettinger.
Bijzonder was dat de alfabetische volgorde ook de powervolgorde was.
Dat was dan ook de gouden tijd van de gti's ipv de lardy zware trekschuiten waar ze nu mee aan komen kakken. En die alfabetische volgorde snap ik wel. Deutsche punktligheid
Ik zie hier trouwens veel DDM stammen in de sprinterserie rijden. Dat is blijkbaar ook al doorgevoerd. Hoe verder de tijd strekt hoe meer oude meuk er op de baan komt lijkt het wel.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Toch even corrigeren Wat jij ziet rijden is DD-AR. De eerste DDM1 stam staat geloof ik nu in Maastricht voor instructie van het onderhoud. Pas als dat in orde is en er nog een paar stammen afgeleverd zijn, kan het rijdend personeel instructie krijgen en pas daarna kan het spul de dienst in. Dus ga maar uit van september op z'n vroegst. Trouwens: groene bankjes Ik leef met je mee
Rokerscoupé's waren ook altijd net iets gezelliger. En ik heb nog steeds heimwee naar de ICM-asbakjes.
maar geen heimwee naar de kudtblagen die constant met die asbakjes liepen te klepperen Aan de andere kant doen ze het nu nog steeds maar dan met de vuilnisbakjes..
O, dan is Duitsland, vooral de voormalige DDR niks voor jou Hoewel ik het in het OV wel minder zie dan vroeger op straat dan weer niet (minder).
Dat recht wordt ons ook al steeds meer ontnomen. In de Metronom tussen Bremen en Hamburg gilt ein Alkoholkonsumverbot en daar controleren ze ook actief op. Metro's in Berlijn zitten ook al overal van die stickers op maar nog geen actieve controle gezien gelukkig.
Dat recht wordt ons ook al steeds meer ontnomen. In de Metronom tussen Bremen en Hamburg gilt ein Alkoholkonsumverbot en daar controleren ze ook actief op. Metro's in Berlijn zitten ook al overal van die stickers op maar nog geen actieve controle gezien gelukkig.
In de metro zie je het niet zo veel meer als een paar jaar geleden maar in de S-Bahn is een feierabendpilsje lurken nog altijd de gewoonste zaak van de wereld
Gezellig met een schoneswochendeticket door Duitsland reizen totdat er krakersgespuis incl hanenkammen opeens naar hun festival moeten reizen met de trein. Inclusief ghetoblasters, kisten bier en goedkope flessen Wodka van 3,99.
In de metro zie je het niet zo veel meer als een paar jaar geleden maar in de S-Bahn is een feierabendpilsje lurken nog altijd de gewoonste zaak van de wereld
S-bahn is ook DB natuurlijk maar ik doe het lekker overal behalve in de bus.
Op maandag 8 februari 2016 18:42 schreef MCH het volgende: Gezellig met een schoneswochendeticket door Duitsland reizen totdat er krakersgespuis incl hanenkammen opeens naar hun festival moeten reizen met de trein. Inclusief ghetoblasters, kisten bier en goedkope flessen Wodka van 3,99.
Welkom in Duitsland En als die naar Amsterdam gaan zie je datzelfde volk ook gewoon datzelfde doen in de ICM van Enschede naar Damsko
ĢWir haben den Eindruck, dass die Flasche Bier oder anderes in Berlin zum Lifestyle gehörtģ Klaus Wazlak, Sprecher der Berliner Verkehrsbetriebe (BVG)
Mijn vaste hotel ligt in Friedrichshain ongeveer aan die lijn maar ik gebruik hem zelden. Meestal loop ik vanaf Frankfurter Tor met mijn biertje naar de Warschauer Straße En als je hem neerzet istie binnen tien seconden weg
Op maandag 8 februari 2016 18:17 schreef DeaDLocK2K het volgende: Dat grapje is zo kostbaar aan het worden dat een tunnel goedkoper was geweest, teh fuck zeg.
Vraag me af of een tunnel in die slappe zooi zo goedkoop is tbh, maar dit is ook niet ideaal nee. Zoiets neem je toch wel mee in je risico analyse?
Vraag me af of een tunnel in die slappe zooi zo goedkoop is tbh, maar dit is ook niet ideaal nee. Zoiets neem je toch wel mee in je risico analyse?
Vreemd eigenlijk, onder de Dortsche Kil even verderop kon een tunnel dan weer wel. Waarom dan niet een wat langere tunnel die ook onder het Hollands Diep door kan. Of vonden ze dat te diep?
Of toch weer voor de prestige "kijk ons eens een mooie hoge brug kunnen bouwen"?
Vreemd eigenlijk, onder de Dortsche Kil even verderop kon een tunnel dan weer wel. Waarom dan niet een wat langere tunnel die ook onder het Hollands Diep door kan. Of vonden ze dat te diep?
Of toch weer voor de prestige "kijk ons eens een mooie hoge brug kunnen bouwen"?
Op maandag 8 februari 2016 21:15 schreef Dr_Flash het volgende: Hollandsch Diep staat tot Dordtse Kil als Ferrari 599 staat tot een 1980 rolschaats met een afgebroken wieltje.
Bij een treinongeluk in Zuid-Duitsland zouden meerdere doden gevallen zijn. Dat zegt de Duitse politie. Duitse media melden dat er 100 mensen gewond geraakt zouden zijn.
In Bad Aibling bij Rosenheim in de Duitse deelstaat Beieren zijn twee treinen frontaal met elkaar in botsing gekomen. Een trein is ontspoord, waarna enkele wagons omsloegen, vertelt een politiewoordvoerder.
Hulpdiensten zijn met groot materieel uitgerukt. In de buurt van de plek van het ongeluk staan meerdere traumahelikopters klaar om gewonden af te voeren.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Gefotografeerd met een aardappel. Maar dat het niet best is zie je zo ook wel.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Is het Duitse spoor nou zo groot dat er absoluut gezien meer dodelijke ongevallen zijn of komen dodelijke ongelukken daar regelmatig voor, althans in mijn herinnering. Tien doden met de HEX in 2011
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2016 10:04:21 ]
Bij het ongeval dat jij aanhaalt was het traject nog niet (volledig) voorzien van een beveiligingssysteem dat een dwangremming kon inzetten. Zover ik begrijp zijn inmiddels naar aanleiding van dat ongeluk wel alle baanvakken daarvan voorzien. Ik kan me in Nederland maar één dodelijk treinongeluk zo gauw voor de geest halen deze eeuw en was die van die SLT versus VIRM in Amsterdam met één dode.
Op dinsdag 9 februari 2016 10:20 schreef Prins_Pils het volgende: Bij het ongeval dat jij aanhaalt was het traject nog niet (volledig) voorzien van een beveiligingssysteem dat een dwangremming kon inzetten. Zover ik begrijp zijn inmiddels naar aanleiding van dat ongeluk wel alle baanvakken daarvan voorzien. Ik kan me in Nederland maar één dodelijk treinongeluk zo gauw voor de geest halen deze eeuw en was die van die SLT versus VIRM in Amsterdam met één dode.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De twee treinen zijn met hoge snelheid op elkaar gebotst, er was geen zichtcontact dus geen remming waarschijnlijk, het was in een bocht met max. 100 km/h. 500 hulpverleners waren ter plekke 14/15 helicopters, brandweer was er snel bij (3 minuten). Traject is beveiligd met PZB-90, dit had dus niet mogen gebeuren. Dit systeem is na januari 2011 verplicht uitgerold in Duitsland (na een ongeluk bij Magdeburg). Er is nog niks officieel bekend over de oorzaak van deze botsing. Van de 3 zwarte dozen zijn er 2 geborgen, in 1975 vond er in deze omgeving een zelfde soort ongeluk plaats. Om 6.49 is de eerste melding gekomen van een botsing op een enkelspoor, snel ging met uit van een ramp en dat er 150 mensen aan boord waren, door vakantie waren het minder passagiers dan normaal. (brandweer). Om 13.38 worden er nog twee mensen vermist. Om 6.50 was bij de ambulance/ziekenhuis de situatie niet duidelijk. Nadat de eerste arts er was is er een grootscheepse (reddings-)actie opgezet. Om 13.47 waren er nog geen aantallen genoemd. Vorige week is het spoor nog bekeken en er waren geen technische fouten, de beide machinisten zijn omgekomen. Spoor is voorlopig buiten gebruik, maar waarschijnlijk een paar dagen. 14.00 einde perscoferentie, er is niet gerept over aantallen gewonden en dodelijke slachtoffers m.u.v. de twee machinisten.
[ Bericht 19% gewijzigd door bork op 09-02-2016 14:01:09 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Tja de mensheid wil tegenwoordig vertrouwen op de (digitale) techniek, diep triest dit ongeval.
De techniek die er voor moet zorgen dat er geen twee treinen op 1 baan rijden heeft in iedergeval niet gefunctioneerd.
Allemaal speculatie. Ook technische veiligheidssystemen kunnen omzeild worden door menselijk handelen, al dan niet onbedoeld.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Allemaal speculatie. Ook technische veiligheidssystemen kunnen omzeild worden door menselijk handelen, al dan niet onbedoeld.
Precies. Bij die zijdelingse aanrijding Thalys-ICM(??) bleek ook dat de conducteur het vertreksein had gegeven voordat de V brandde en de machinist is stoīcijns vertrokken en dwars door rood gereden. ATB heeft niet gefaald maar precies gedaan wat de instructies waren. En PZB is niet eens fail safe.
Als jullie serieus willen volhouden dat de systemen hun werk hebben gedaan dan laat ik jullie in je naiviteit maar iedereen kan aan de fotos zien dat de veiligheidssystemen al dan niet door menselijk handelen gruwelijk hebben gefaald.
Het idee dat ee machinist een veiligheidssysteem kan overrullen dat van levensbelang is, is natuurlijk van de zotte het systeem moet de machinisg overullen niet andersom.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Precies. Bij die zijdelingse aanrijding Thalys-ICM(??) bleek ook dat de conducteur het vertreksein had gegeven voordat de V brandde en de machinist is stoīcijns vertrokken en dwars door rood gereden. ATB heeft niet gefaald maar precies gedaan wat de instructies waren. En PZB is niet eens fail safe.
Een goed veiligheidssysteem had dat moeten checken, de status van het vertreksein en dasr zo nodig actie op moeten geven + een goed veiligheidssysteem zorgt ervoor dat er altijd word gestopt voor een rood sein.(desnoods onvrijwillig)
Gebrek aan geld van onze overheid mag nooit redenen zijn voor een halbakkensysteem als atb of ermts.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Een goed veiligheidssysteem had dat moeten checken, de status van het vertreksein en dasr zo nodig actie op moeten geven + een goed veiligheidssysteem zorgt ervoor dat er altijd word gestopt voor een rood sein.(desnoods onvrijwillig)
Gebrek aan geld van onze overheid mag nooit redenen zijn voor een halbakkensysteem als atb of ermts.
Goddomme, iedere keer als ik denk dat je niet dommer kan overkomen zak je nog een paar treden. Maar een beveiligingssysteem kent áltijd beperkingen. In het geval van ATB is er bewust voor gekozen om geen restrictie op snelheden onder de 40km/u te laten bewaken. Toen er in Amsterdam één dode viel bij een frontale botsing vanwege menselijk falen is ATB-vv versneld uitgerold. Ook ATB-vv is niet zaligmakend. En ook met moderne beveiligingssystemen zoals TVM zijn ongelukken gebeurt.
Als jij je virusscanner uitzet of je firewall en je wordt gehackt dan is dat geen tekortkoming van de techniek maar van jou als mens. En zo zijn er bij PZB heel wat situaties te bedenken waarom dit mis heeft kunnen gaan. Dat vingertjewijzen en verantwoordelijken zoeken zodat er een scape goat is is heel Limburgs, de PVV komt daar niet voor niets vandaan natuurlijk, maar in de rest van de grotemensenwereld schreeuwen we niet gelijk maar wachten we de onderzoeken af en nemen we vervolgens maatregelen.
Goddomme, iedere keer als ik denk dat je niet dommer kan overkomen zak je nog een paar treden. Maar een beveiligingssysteem kent áltijd beperkingen. In het geval van ATB is er bewust voor gekozen om geen restrictie op snelheden onder de 40km/u te laten bewaken. Toen er in Amsterdam één dode viel bij een frontale botsing vanwege menselijk falen is ATB-vv versneld uitgerold. Ook ATB-vv is niet zaligmakend. En ook met moderne beveiligingssystemen zoals TVM zijn ongelukken gebeurt.
Als jij je virusscanner uitzet of je firewall en je wordt gehackt dan is dat geen tekortkoming van de techniek maar van jou als mens. En zo zijn er bij PZB heel wat situaties te bedenken waarom dit mis heeft kunnen gaan. Dat vingertjewijzen en verantwoordelijken zoeken zodat er een scape goat is is heel Limburgs, de PVV komt daar niet voor niets vandaan natuurlijk, maar in de rest van de grotemensenwereld schreeuwen we niet gelijk maar wachten we de onderzoeken af en nemen we vervolgens maatregelen.
Oeps ik zou het iets vriendelijker formuleren en niet gelijk Wilders erbij halen maar ik ben het met je eens .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Een goed veiligheidssysteem had dat moeten checken, de status van het vertreksein en dasr zo nodig actie op moeten geven + een goed veiligheidssysteem zorgt ervoor dat er altijd word gestopt voor een rood sein.(desnoods onvrijwillig)
Gebrek aan geld van onze overheid mag nooit redenen zijn voor een halbakkensysteem als atb of ermts.
Oeps ik zou het iets vriendelijker formuleren en niet gelijk Wilders erbij halen maar ik ben het met je eens .
!
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Het idee dat ee machinist een veiligheidssysteem kan overrullen dat van levensbelang is, is natuurlijk van de zotte het systeem moet de machinisg overullen niet andersom.
Nogmaals: hahahahahaha. Nee.
Volgens jouw beredenatie mag ik dus nooit het beveiligingssysteem uitschakelen om van de baan af te komen. Ik ben benieuwd hoe vaak er dan verstoringen op gaan treden wegens 'een defecte trein'. Vorige week bijvoorbeeld had ik dan een paar uur gestaan met een SLT bij Sassenheim. Mijn ATB hield er even mee op. Shit happens, kan altijd gebeuren. Het blijft techniek. Ik heb de ATB uitgeschakeld en daarna weer ingeschakeld. Die systeemreset van het beveiligingssysteem is 2 minuten werk. Totale vertraging: 5 minuten. Stel dat die ATB echt stuk was geweest, dan had ik de ATB permanent uitgeschakeld en was ik zonder ATB verder gereden naar het eerste station waar het treinstel uitgewisseld kon worden. Totale vertraging was dan hooguit 10 minuten geweest. Met jouw voorstel mag dat niet. Dat zou betekenen: trein evacueren, baanvak buitendienst nemen voor sleepgereed maken van de trein, sleeptrein halen, aankoppelen, naar de werkplaats. Midden in de spits. Tussen Schiphol en Leiden. Ga jij even de mensen te woord staan die allemaal naar huis willen?
Dát er iets is fout gegaan is duidelijk, maar wát moet nog blijken. Er gaat een hele keten aan gebeurtenissen vooraf aan zo'n ongeluk, waar weer allerlei oorzaken voor kunnen zijn.
Zo kan er sprake zijn van een technische fout (aangevreten kabels waardoor een sein dat rood moest tonen, groen toonde*), het kan kwade opzet zijn (sabotage), een menselijke fout (per abuis het STS gepasseerd) maar bijvoorbeeld ook een installatiefout**.
* Dit is vorig jaar in Frankrijk gebeurd ** Zie de crash te Clapham Junction in 1988
In het geval van ATB is er bewust voor gekozen om geen restrictie op snelheden onder de 40km/u te laten bewaken. Ook ATB-vv is niet zaligmakend. En ook met moderne beveiligingssystemen zoals TVM zijn ongelukken gebeurt.
volstrekt mee eens de overheid stelt de reiziger bloot aan ernstige risicos uit louter financiele redenen, het is technisch gewoon mogelijk om een halfautomaat in te voeren waarbij de machinist alleen handelingen kan uitvoeren die zijn vrijgegeven door de computer en centrale server
quote:
Als jij je virusscanner uitzet of je firewall en je wordt gehackt dan is dat geen tekortkoming van de techniek maar van jou als mens.
klopt weer, daarom worden bij grotere bedrijven de gebruikers beperkt in hun vrijheid, een gewone gebruiker kan niet zomaar rommelen in de instellingen of virusscanner.
Het zou dan ook niet raar zijn om sofwarematige onmogelijk te maken om als machinist te klooien aan de veiligheidssystemen, een twee trapssysteem die alleen bediend kan worden door de werkplaats is het beste eventueel aangevuld met gps.
[ Bericht 0% gewijzigd door Merode32 op 09-02-2016 17:07:03 ]
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Volgens jouw beredenatie mag ik dus nooit het beveiligingssysteem uitschakelen om van de baan af te komen. Ik ben benieuwd hoe vaak er dan verstoringen op gaan treden wegens 'een defecte trein'. Vorige week bijvoorbeeld had ik dan een paar uur gestaan met een SLT bij Sassenheim. Mijn ATB hield er even mee op. Shit happens, kan altijd gebeuren. Het blijft techniek. Ik heb de ATB uitgeschakeld en daarna weer ingeschakeld. Die systeemreset van het beveiligingssysteem is 2 minuten werk. Totale vertraging: 5 minuten. Stel dat die ATB echt stuk was geweest, dan had ik de ATB permanent uitgeschakeld en was ik zonder ATB verder gereden naar het eerste station waar het treinstel uitgewisseld kon worden. Totale vertraging was dan hooguit 10 minuten geweest. Met jouw voorstel mag dat niet. Dat zou betekenen: trein evacueren, baanvak buitendienst nemen voor sleepgereed maken van de trein, sleeptrein halen, aankoppelen, naar de werkplaats. Midden in de spits. Tussen Schiphol en Leiden. Ga jij even de mensen te woord staan die allemaal naar huis willen?
Graag veiligheid voor alles.
Stel dat we uitgaan van het stukgaan van de atb(scenario 2) dan moet je inderdaad met een uitgeschakelde atb verder rijden naar het eerst volgende station, een menselijke fout kan dan fataal zijn, wegslepen is de meest veilige optie, veiligheid voor reizigers.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Dus als je één extra mensenleven kan redden voor een investering van 100 miljard is dat gerechtvaardigd? Er is prima een prijs te plakken op een mensenleven.
Stel dat we uitgaan van het stukgaan van de atb(scenario 2) dan moet je inderdaad met een uitgeschakelde atb verder rijden naar het eerst volgende station, een menselijke fout kan dan fataal zijn, wegslepen is de meest veilige optie, veiligheid voor reizigers.
En jij stapt na jouw werk gewoon in de auto en rijdt naar huis?
Stel dat we uitgaan van het stukgaan van de atb(scenario 2) dan moet je inderdaad met een uitgeschakelde atb verder rijden naar het eerst volgende station, een menselijke fout kan dan fataal zijn, wegslepen is de meest veilige optie, veiligheid voor reizigers.
Je wilt dus zeggen dat je de machinist niet vertrouwd? Wie vertouw je het dan wel toe om je te vervoeren? De auto niet, daar ben je afhankelijk van alle andere automobilisten. De trein dus niet, want je vertrouwd de machinist niet. Bus dan ook niet (zie auto), vliegtuig niet (daar kunnen piloten zomaar in een gebouw of berg vliegen)... Dan blijft er weinig over. Kom je überhaupt wel eens buitenshuis?
Nee ik open de deur en dan sta ik in de keuken. Auto is een beetje overkill.
oh ja, vergeten, jij zit hier alleen maar om de tijd te doden.
Maar in principe zou jouw stelling nogal verstrekkende consequenties voor alle systemen in de wereld hebben en wordt de wereld dus geregeerd door computers. Is dat wat jij wil?
Op dinsdag 9 februari 2016 17:08 schreef DeaDLocK2K het volgende: Dus als je één extra mensenleven kan redden voor een investering van 100 miljard is dat gerechtvaardigd? Er is prima een prijs te plakken op een mensenleven.
Het gaat natuurlijk niet om de mensen die gered worden door zo nieuw systeem, het gaat om het aantal mensen die niet meer in zo situatie terecht komt omdat het systeem op tijd ingrijpt.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Het gaat natuurlijk niet om de mensen die gered worden door zo nieuw systeem, het gaat om het aantal mensen die niet meer in zo situatie terecht komt omdat het systeem op tijd ingrijpt.
Wtf ben je aan het bazelen man.
Ik vraag of je 100 miljard wil investeren om mogelijkerwijs één mensenleven te redden en jij antwoordt dat je geen mensen wil redden maar je wil mensen redden!
oh ja, vergeten, jij zit hier alleen maar om de tijd te doden.
Maar in principe zou jouw stelling nogal verstrekkende consequenties voor alle systemen in de wereld hebben en wordt de wereld dus geregeerd door computers. Is dat wat jij wil?
Het is een fact dat geautomatiseerde railvoertuigen op een vrije baan weinig tot geen ongelukken maken.
Een halfautomatische systeem wat ze bijvoorbeeld in amsterdam willen invoeren is de eerste stap.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Het is een fact dat geautomatiseerde railvoertuigen op een vrije baan weinig tot geen ongelukken maken.
Die zijn er nog niet echt, alleen wat metro's. Waar alle treinen dezelfde status hebben en op dezelfde stations stoppen, waar geen overwegen zijn, waar het geen NP-hard probleem is.
Ik vraag of je 100 miljard wil investeren om mogelijkerwijs één mensenleven te redden en jij antwoordt dat je geen mensen wil redden maar je wil mensen redden!
Nee ik zeg dat ik geen mensen wil reden omdat het systeem er voor moet zorgen dat ze simpelweg niet meer in zo situatie komen, en je kunt niet eenmaal niet brekenen hoeveel mensen er mogelijk in zo situatie terecht zouden komen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Die zijn er nog niet echt, alleen wat metro's. Waar alle treinen dezelfde status hebben en op dezelfde stations stoppen, waar geen overwegen zijn, waar het geen NP-hard probleem is.
Volgens mij spreek ik duidelijk over railvoertuigen niet over treinen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Het gaat natuurlijk niet om de mensen die gered worden door zo nieuw systeem, het gaat om het aantal mensen die niet meer in zo situatie terecht komt omdat het systeem op tijd ingrijpt.
Volgens mij lees jij mijn post niet goed, want jij hebt het alleen over railvoertuigen. Waarom niet over al het andere, want de mens is toch niet te vertrouwen? Want dat impliceer je namelijk
Nee ik zeg dat ik geen mensen wil reden omdat het systeem er voor moet zorgen dat ze simpelweg niet meer in zo situatie komen, en je kunt niet eenmaal niet brekenen hoeveel mensen er mogelijk in zo situatie terecht zouden komen.
Waarom doe je alsof je een ongeletterde idioot bent, je kut snapt toch nog wel dat de vraag is; Wil je 100 miljard uitgeven om te voorkomen dat er één iemand komt te overlijden. GEEF EENS ANTWOORD
Waarom doe je alsof je een ongeletterde idioot bent, je kut snapt toch nog wel dat de vraag is; Wil je 100 miljard uitgeven om te voorkomen dat er één iemand komt te overlijden. GEEF EENS ANTWOORD
Je kunt niet berekenen hoeveel mensen door een nieuw systeem gered worden die mogelijk bij gebruik van atb in een ramp terecht zouden komen, het is dus onmogelijk vast te stellen voor hoeveel personen dat systeem zinvol is.
Dus ja ik vind dat dat de overheid alles moet doen om het railverkeer voor 99% veilig te maken.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Volgens mij lees jij mijn post niet goed, want jij hebt het alleen over railvoertuigen. Waarom niet over al het andere, want de mens is toch niet te vertrouwen? Want dat impliceer je namelijk
Kijk eens in de krant dagelijks zie je ongevallen, regelmatig zijn er doden te betreuren.
De mens is inderdaad niet te vertrouwen met een wagen, dat word bevestigd door de vele ongelukken en slachtoffers elk jaar weer, maar auto rijden is een risico wat ik zelf neem en waar ik tot op zekere hoogte controle over heb.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Kijk eens in de krant dagelijks zie je ongevallen, regelmatig zijn er doden te betreuren.
De mens is inderdaad niet te vertrouwen met een wagen, dat word bevestigd door de vele ongelukken en slachtoffers elk jaar weer, maar auto rijden is een risico wat ik zelf neem en waar ik tot op zekere hoogte controle over heb.
Railverkeer is veel veiliger dan het autoverkeer, dus wat bazel je eigenlijk?
Je kunt niet berekenen hoeveel mensen door een nieuw systeem gered worden die mogelijk bij gebruik van atb in een ramp terecht zouden komen, het is dus onmogelijk vast te stellen voor hoeveel personen dat systeem zinvol is.
Dus ja ik vind dat dat de overheid alles moet doen om het railverkeer voor 99% veilig te maken.
Natuurlijk kan je dat berekenen. Er is zoiets als statistiek.
Maar euh, vertel eens waar we die 100 miljard vandaan gaan halen om die éne extra dode te voorkomen? Upgrade van de Deltawerken maar niet uitvoeren met het risico op tienduizenden doden aan de kust? Jij woont toch in Limburg dus op een berg en hebt daar geen last van? Of zullen we Ruimte voor de Rivier maar stopzetten en als de Maas net als in de jaren '90 een beetje moeilijk gaat doen gewoon maar tegen die frietvreters roepen dat ze niet zo moeten zagen natuurlijk!
Railverkeer is veel veiliger dan het autoverkeer, dus wat bazel je eigenlijk?
Klopt maar veel veiliger wil je niet zeggen dat je achterover kan leunen je moet altijd streven naar nog veiliger zolang er slachtoffers of doden vallen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
10 dodelijke slachtoffers vind ik een te hoge prijs.
Je kwam zelf met die 99% toen iemand vroeg of je miljarden wilde uitgeven voor één slachtoffer minder. Ik geef alleen aan dat het werkelijke aantal ruim onder die 99% zit. Wat ik, en vele anderen hier, alleen maar proberen aan te geven is dat ongelukken nooit helemaal te voorkomen zijn en dat er al heel veel aan gedaan is om die prijs erg laag te krijgen.
Je kwam zelf met die 99% toen iemand vroeg of je miljarden wilde uitgeven voor één slachtoffer minder. Ik geef alleen aan dat het werkelijke aantal ruim onder die 99% zit. Wat ik, en vele anderen hier, alleen maar proberen aan te geven is dat ongelukken nooit helemaal te voorkomen zijn en dat er al heel veel aan gedaan is om die prijs erg laag te krijgen.
Veel te veel zelfs. Veiligheidsjihad is veel te ver doorgeschoten en dat vindt de hele fucking sector.
Trouwens Merode32, je zei een paar pagina's terug dat ERTMS een onveilig flutsysteem was. Ik ben even benieuwd, in welk opzicht is ERTMS onveilig en in welk opzicht is het een flutsysteem?
Je kwam zelf met die 99% toen iemand vroeg of je miljarden wilde uitgeven voor één slachtoffer minder. Ik geef alleen aan dat het werkelijke aantal ruim onder die 99% zit. Wat ik, en vele anderen hier, alleen maar proberen aan te geven is dat ongelukken nooit helemaal te voorkomen zijn en dat er al heel veel aan gedaan is om die prijs erg laag te krijgen.
Dat betwijfel ik, door elke menselijke handeling vooraf te laten gaan door toestemming van een computer die in contact staat met alle mogelijke singalen en elke menselijke handeling te laten controleren en zo nodige te overullen, kun je het aantal slachtoffers sterk verminderen.
Een ongeluk als in duitsland bewijst dat er nog steeds werk aan de winkel is, er is nog steeds ruimte voor innovatie.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Dat betwijfel ik, door elke menselijke handeling vooraf te laten gaan door toestemming van een computer die in contact staat met alle mogelijke singalen en elke menselijke handeling te laten controleren en zo nodige te overullen, kun je het aantal slachtoffers sterk verminderen.
Een ongeluk als in duitsland bewijst dat er nog steeds werk aan de winkel is, er is nog steeds ruimte voor innovatie.
Duits beveiligingsyssteem met de Nederlandse vergelijken Duits veiligheidsbesef vergelijken met de Nederlandse
Dat betwijfel ik, door elke menselijke handeling vooraf te laten gaan door toestemming van een computer die in contact staat met alle mogelijke singalen en elke menselijke handeling te laten controleren en zo nodige te overullen, kun je het aantal slachtoffers sterk verminderen.
Een ongeluk als in duitsland bewijst dat er nog steeds werk aan de winkel is, er is nog steeds ruimte voor innovatie.
En als ik je nu vertel dat er geen foutloze software bestaat, en dat het een klein wonder is dat heel veel software ook maar ongeveer doet wat het moet doen ondanks een grote hoeveelheid bugs, vind je het dan nog een goed idee?
Op dinsdag 9 februari 2016 17:38 schreef MTL het volgende: Trouwens Merode32, je zei een paar pagina's terug dat ERTMS een onveilig flutsysteem was. Ik ben even benieuwd, in welk opzicht is ERTMS onveilig en in welk opzicht is het een flutsysteem?
Ik vind dat ertms niet ver genoeg gaat, ik zie een systeem voor me waar alle mogelijke singalen aan gekoppeld zijn(seinen(al dan niet virtueel), wissels, treinen alles wat van belang is) maar veel belangerijker waarbij de machinist bij elke handeling toestemming vraagt aan de computer en dd computer het scenario berekend en een uitkomst geeft.
Uiteraard mag dit systeem nooit te overullen zijn en moet zo systeem een trein tijdelijk kunnen blokkeren als een machinist iets probeert te doen wat niet veilig is volgens het scenario.
Je komt dan op een systeem uit waarbij de machinist dient onder de computer, een computer kan razendsnel de gevolgen van een actie uitrekenen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Dat betwijfel ik, door elke menselijke handeling vooraf te laten gaan door toestemming van een computer die in contact staat met alle mogelijke singalen en elke menselijke handeling te laten controleren en zo nodige te overullen, kun je het aantal slachtoffers sterk verminderen.
Een ongeluk als in duitsland bewijst dat er nog steeds werk aan de winkel is, er is nog steeds ruimte voor innovatie.
Jij gehoorzaamt de computer als die jou vertelt dat jij een boom moet koppen?
En als ik je nu vertel dat er geen foutloze software bestaat, en dat het een klein wonder is dat heel veel software ook maar ongeveer doet wat het moet doen ondanks een grote hoeveelheid bugs, vind je het dan nog een goed idee?
Ja uiteraard heb je bugs, maar uiteraard moet zo systeem voor 100% getest zijn op elke scenario, hoe idioot ook).
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Dat betwijfel ik, door elke menselijke handeling vooraf te laten gaan door toestemming van een computer die in contact staat met alle mogelijke singalen en elke menselijke handeling te laten controleren en zo nodige te overullen, kun je het aantal slachtoffers sterk verminderen. [quote]
Is dat een onderbuikgevoel of heb je daar ook een bron voor?
[quote]Een ongeluk als in duitsland bewijst dat er nog steeds werk aan de winkel is, er is nog steeds ruimte voor innovatie.
Zolang we de oorzaak niet kennen bewijst dat helemaal niets. Hoe triest dat ongeluk verder ook is.
Zolang we de oorzaak niet kennen bewijst dat helemaal niets. Hoe triest dat ongeluk verder ook is.
Je bent het toch met mij eens dat bij een fatsoenlijk werkend systeem er nooit twee treinen op hetzelfde spoor mogen komen? Onafhankelijk van wie niet heeft opgelet, wie schuldig is of waarom het gebeurt is.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Je bent het toch met mij eens dat bij een fatsoenlijk werkend systeem er nooit twee treinen op hetzelfde spoor mogen komen? Onafhankelijk van wie niet heeft opgelet, wie schuldig is of waarom het gebeurt is.