abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_160043631
Festool maakt erg mooi gereedschap, maar 't is wel duur. Heb de invalzaag ervan, prachtige machine!
  vrijdag 19 februari 2016 @ 16:36:25 #102
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160044389
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:03 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nou ja, in de ruwbouw "op de steiger" zie je Festool niet vaak, dat is meer Makita, DeWalt, en Bosch.
Festool zie je meer in de afbouw, keuken en interierbouw en bij meubelmakers.
[b]Dat zal ook wel een reden hebben[/b].

Bij jou werd het onder garantie gerepareerd, maar als je een aannemersbedrijf hebt en je Festool accuboormachine van ¤500 ex flikkert regelmatig op de grond, dan is het maar de vraag hoevaak ze dat kosteloos repareren......
Precies wat ik zei dus :+

Aan de andere kant heeft Festool dan te dealen met een aannemer die ws een flinke klant is, en zullen ze ook wel toegeeflijker zijn. Als het 5 keer per jaar voorkomt dat een machine met stuiterschade wordt binnengebracht, zal er ws. op een gegeven moment ook wel een bon bij zitten, duh :P Maar een Dewalt of zo'n hier heilig verklaaarde buttplug-blauwe Bosch kan er ook niet tegen als je hem uit de dakgoot naar beneden laat pletteren :+ ik wilde alleen aangeven dat je bij Festool ook meteen 'getrouwd' bent met een klantenservice die weet dat het spul wat te verduren heeft, en dingetjes gewoon kosteloos oplost, omdat ze willen dat je plezier hebt in het werken met de machine. Heb wel eens een 8 maanden oude Dewalt accutol teruggebracht omdat de slipkoppeling bleef slippen, en ik er dus niet meer mee kon boren en schroeven, en toen kreeg ik van de leverencier te horen: 'het is wat het is', ze zeggen dat je hem mishandeld hebt. dahaag machine van 400¤ :W Kon hem ook laten fiksen trouwens; voor bij elkaar bijna de helft van de nieuwprijs.
Toen heb ik een gebrukt CDD tje van een maat gekregen die er toen al 100 keukens op had zitten, en dat ding heb ik óók nog steeds, en dan hebben we het over een 18 - 20 jaar geleden. Daarna heb ik alleen nog maar machines met groene knopjes gekocht, en nog geen moment spijt van gehad.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_160044448
Nee, maar als die DeWalt of Bosch buttplug uit de dakgoot valt, dan is dat wat goedkoper dan een fanboy Festool ;)
  vrijdag 19 februari 2016 @ 16:41:12 #104
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160044527
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:05 schreef usernaamvergeten het volgende:
Festool maakt erg mooi gereedschap, maar 't is wel duur. Heb de invalzaag ervan, prachtige machine!
Ik heb dat CDD tolletje uit de post hierboven, een invalzaag, bovenfrees, deco, en sinds kort een Rotex125, en die heb ik denk ik nog steeds als ik kom te overlijden volgens mij :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:38 schreef bluemoon23 het volgende:
Nee, maar als die DeWalt of Bosch buttplug uit de dakgoot valt, dan is dat wat goedkoper dan een fanboy Festool ;)
Ik koop mijn spullen om mee te werken hobbyen, en ik laat ze niet uit dakgoten pletteren, dus kan ik er rustig 50¤ meer voor uitgeven :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 19 februari 2016 @ 18:11:54 #105
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_160046615
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:38 schreef bluemoon23 het volgende:
Nee, maar als die DeWalt of Bosch buttplug uit de dakgoot valt, dan is dat wat goedkoper dan een fanboy Festool ;)
Je moet gewoon je dure gereedschap niet laten kletteren :P .
En als je dat wel doet, moet je ook geen DeWalt of Bosch kopen, maar gewoon naar de Ferm/Einhell-outlet gaan ;) .
pi_160046758
Die houden het op de bouw nog geen week vol o|O
  Moderator vrijdag 19 februari 2016 @ 18:26:15 #107
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160046915
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:11 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Je moet gewoon je dure gereedschap niet laten kletteren :P .
En als je dat wel doet, moet je ook geen DeWalt of Bosch kopen, maar gewoon naar de Ferm/Einhell-outlet gaan ;) .
De bosch gsr18ve zou je als het goed id 2m naar beneden kunnen laten stuiteren op beton. Maar ik stel de mijne niet beschikbaar voor een test :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160047156
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

De bosch gsr18ve zou je als het goed id 2m naar beneden kunnen laten stuiteren op beton. Maar ik stel de mijne niet beschikbaar voor een test :7
Ja en mijn panasonic gereedschap is tot 2 meter onder water waterdicht. Maar dat ga ik ook niet proberen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_160049465
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 15:11 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

misschien is het een idee om er wat normaler mee om te gaan? Overigens, als je het gewoon geregistreerd hebt, wordt het gewoon onder garantie gerepareerd.
Vorig jaar bij 2 timmermannen meegemaakt die voorzichtig met hun eigen gereedschap omgaan. Dat moet gewoon niet kunnen bij gereedschap in die prijsklasse. Onder garantie repareren valt in de praktijk ook behoorlijk tegen en als het niet onder garantie valt zijn de reparaties stervensduur.
  Moderator vrijdag 19 februari 2016 @ 19:52:49 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160049543
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:39 schreef densmee het volgende:

[..]

Ja en mijn panasonic gereedschap is tot 2 meter onder water waterdicht. Maar dat ga ik ook niet proberen
Is dat echt zo, of zeg je dat omdat je het niet gelooft?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 19 februari 2016 @ 20:17:52 #111
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160050360
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:50 schreef machtpen het volgende:

[..]

Vorig jaar bij 2 timmermannen meegemaakt die voorzichtig met hun eigen gereedschap omgaan. Dat moet gewoon niet kunnen bij gereedschap in die prijsklasse. Onder garantie repareren valt in de praktijk ook behoorlijk tegen en als het niet onder garantie valt zijn de reparaties stervensduur.
ervaringen; die van mij zijn anders als die van jou blijkbaar. Sowieso, want de mijne zijn uit eerste hand.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 19 februari 2016 @ 20:22:38 #112
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_160050533
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

De bosch gsr18ve zou je als het goed id 2m naar beneden kunnen laten stuiteren op beton. Maar ik stel de mijne niet beschikbaar voor een test :7
Okee, ik beken, mijn 14.4ve is een keer 2,5m naar beneden gekletterd toen we met het dak van ons tuinhuis bezig waren. En geen greintje pijn :P .

Maar dat was één keer O-) .
En idd. Bosch blauw.
pi_160051551
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 20:17 schreef Sounddragon het volgende:
ervaringen; die van mij zijn anders als die van jou blijkbaar. Sowieso, want de mijne zijn uit eerste hand.
Die ervaringen van jou zijn van een particuliere gebruiker, dat is wat anders als bij professioneel dagelijks gebruik.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 21:26:05 #114
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160052890
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 20:51 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Die ervaringen van jou zijn van een particuliere gebruiker, dat is wat anders als bij professioneel dagelijks gebruik.
Ok.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_160055370
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 21:26 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ok.
Precies, wij horen met Einhell en Ferm te werken.
Wat denken die particulieren wel niet met hun professionele gereedschap. o|O

Mooi spul trouwens, ben benieuwd of ik ook ooit nog eens een Rotex erbij wil hebben. :)
pi_160056895
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 19:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Is dat echt zo, of zeg je dat omdat je het niet gelooft?
Die zijn echt waterdicht
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  vrijdag 19 februari 2016 @ 23:09:56 #117
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160056958
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 22:25 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Precies, wij horen met Einhell en Ferm te werken.
Wat denken die particulieren wel niet met hun professionele gereedschap. o|O

Mooi spul trouwens, ben benieuwd of ik ook ooit nog eens een Rotex erbij wil hebben. :)
Die particulieren stellen ook wel eens eisen, en vinden dat als ze 5 keer een halve mm ergens vanaf willen zagen, dat dat ook moet kunnen. Kan met een Ferm ook, maar alleen als je stomdronken slaapwandelt bij volle maan op teenslippers met minstens 18.3% dikteverschil.

Als je veel schuurt is het een geweldig ding, heb getwijfeld om die Mirka te kopen, maar die roterende funktie is echt hélemaal de shit als je 'ragwerk' hebt. Van een afgrijselijk grof bezaagde steigerplank naar iets wat bijna glad-glad is, in 2 toeren; eentje met rotex met 100 erop, en dan een keertje excentrisch met 180 ofzo.. als je dat lakt kun je je haar er al in kammen, laat staan als je je best gaat doen om het écht glad te schuren _O_
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 19 februari 2016 @ 23:17:17 #118
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160057241
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 23:08 schreef densmee het volgende:

[..]

Die zijn echt waterdicht
Kan best zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat dat lang goed gaat als je het op die manier gebruikt. Ik zou zo'n setje wel eens terug willen zien na een half jaartje bij een beschoeiingenboer ofzo, dan is het lekker uitgewoond en losgewerkt, en als het dan nog werkt ben ik overtuigd :P

Ik zou een xperia van 2 jaar oud waarvan het laadkleppie al 1000 keer open en dicht is gemaakt ook niet meer proberen onder water. Nieuw uit de doos heb ik hem zo in het afwaswater geflikkerd :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 19 februari 2016 @ 23:19:21 #119
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_160057319
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 23:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Die particulieren stellen ook wel eens eisen, en vinden dat als ze 5 keer een halve mm ergens vanaf willen zagen, dat dat ook moet kunnen. Kan met een Ferm ook, maar alleen als je stomdronken slaapwandelt bij volle maan op teenslippers met minstens 18.3% dikteverschil.

Als je veel schuurt is het een geweldig ding, heb getwijfeld om die Mirka te kopen, maar die roterende funktie is echt hélemaal de shit als je 'ragwerk' hebt. Van een afgrijselijk grof bezaagde steigerplank naar iets wat bijna glad-glad is, in 2 toeren; eentje met rotex met 100 erop, en dan een keertje excentrisch met 180 ofzo.. als je dat lakt kun je je haar er al in kammen, laat staan als je je best gaat doen om het écht glad te schuren _O_
Dat zei ik toch 8-) .
Bazending O+ .

Nu moet ik nog je tip een keer volgen en van die mirka velletjes halen.
pi_160057378
Daar is niks wat blijft werken, maar net als ik die regelmatig in de regen staat dan vertrouw ik het wel
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Moderator vrijdag 19 februari 2016 @ 23:21:43 #121
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_160057405
Dit is het nieuwe gereedschap topic hè? De SC idd iets verderop :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_160057813
Het gaat een keer niet over dat hobby spul van bosch blauw en het gezeik begint
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  vrijdag 19 februari 2016 @ 23:35:51 #123
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_160057876
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 23:19 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dat zei ik toch 8-) .
Bazending O+ .

Nu moet ik nog je tip een keer volgen en van die mirka velletjes halen.
Jeh, wist ik wel natuurlijk, want groen knoppie, en excentrisch kom je er ook wel, maar als je hem locked is het echt een friggin' beest _O_ Eigenlijk gewoon een soort van haakse slijper met een schuurpad erop :7

Die Mirka pads pleur ik elke keer weg omdat ze 'zacht' worden, en als je dan op een randje zit (zijkant van steigerplank in mijn geval) of langs een scherpe hoek komt waarbij het schuurpad een beetje wil gaan stropen, vouwen ze op. Je kunt ze dan ook wel weer recht erop doen, dan kun je weer verder, maar hij wordt er niet beter op natuurlijk; dan is hij gewoon bijna op.. overigens schuurt hij dan nog steeds als een jekko :Y Als ik er een schijfie van Festool op zet, loopt om te beginnen het papier vol, zeker bij een wat versere lak is het vrij rap einde verhaal. In de situatie van het randje zoals hierboven rukt hij meteen de winkelhaken in de schuurschijf, die is dan per direct KIA. De Mirka's lopen niet eens vol, en als ik een velletje Mirka 100 op roterend gebruik, rost hij de vezels er zó gruwelijk hard vanaf, dat de stofzuiger het niet eens weg krijgt, sowieso lijkt het dan meer op schaven dan op schuren _O- Ik had een plank in een laag beits, een laag primer en daaroverheen een redelijk dikke, dekkende laag lak gezet om te proberen, en alle 3 die lagen gingen er in één keer aan met een pad 180 op Rotex.

quote:
3s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 23:21 schreef derLudolf het volgende:
Dit is het nieuwe gereedschap topic hè? De SC idd iets verderop :Y
Gaat over mijn nieuwe Rotexje, en in jullie SC gaat het over auto's :{w
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_160067078
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 20:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ervaringen; die van mij zijn anders als die van jou blijkbaar. Sowieso, want de mijne zijn uit eerste hand.
Maar jij gebruikt het hobbymatig. Ik zie iemand die al bijna 40 jaar timmerman is en met een paar maanden zijn excentrische schuurmachine van 450 euro kapot heeft. Wel garantie maar die machine is nu al voor de tweede keer weg voor reparatie. Binnen een paar maand tijd 2 keer kapot dat moet gewoon niet kunnen bij gereedschap wat voor zulke prijzen wordt verkocht.

Festtool is niet meer die kwaliteit die het vroeger was , het is nu overpriced bami gereedschap.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 16:23:18 #125
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_160069987
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 13:51 schreef machtpen het volgende:

[..]

Maar jij gebruikt het hobbymatig. Ik zie iemand die al bijna 40 jaar timmerman is en met een paar maanden zijn excentrische schuurmachine van 450 euro kapot heeft. Wel garantie maar die machine is nu al voor de tweede keer weg voor reparatie. Binnen een paar maand tijd 2 keer kapot dat moet gewoon niet kunnen bij gereedschap wat voor zulke prijzen wordt verkocht.

Festtool is niet meer die kwaliteit die het vroeger was , het is nu overpriced bami gereedschap.
Damn, wat een kul :') . Bami gereedschap :') .
Ik ken meubelmakers, schilders en interieurmannen die met veel plezier festool gebruiken. Het is qua precisie, ergonomie en innovatie nog altijd nr 1 of 2 op de markt en stijgt op die vlakken uit boven de boschen, makitas en dewalten.

Maar! Het is geen gooi&smijt bouwplaats gereedschap. Dat klopt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')