abonnement Unibet Coolblue
pi_161085138
In mijn stad Alkmaar is het qua busmaterieel erg saai op dit moment.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 maart 2016 @ 22:41:41 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161085181
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 22:33 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Ut-breda moet gewoon een spoorlijn worden daar zijn we het toch over eens.

Tussen eindhoven cs en airport is geen enkel perron geschikt voor dubbelgeleed en de meeste zijn ook niet eenvoudig geschikt te maken, alle airport bussen non stop laten rijden en een shuttle voor de tussenliggende haltes mag niet en is commercieel niet haalbaar volgend hermes.

Tussen breda en utrecht rijdt trouwens geen lijn 400 dus mijn post was duidelijk :6 :6
Bijna Breda dan. Ook goed.

Dan moeten ze in Eindhoven maar creatiever zijn in het verzinnen van oplossingen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport donderdag 31 maart 2016 @ 22:49:21 #78
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_161085439
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 22:40 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
In mijn stad Alkmaar is het qua busmaterieel erg saai op dit moment.
Kan nooit erger zijn dan Leiden eo.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_161086856
Morgen onthulling van een oude streekbus omgebouwd tot ambulance :D Het is dat ik hem maanden terug al heb gezien, anders dacht ik dat het een grap was...
pi_161087519
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2016 23:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Morgen onthulling van een oude streekbus omgebouwd tot ambulance :D Het is dat ik hem maanden terug al heb gezien, anders dacht ik dat het een grap was...
Lijkt mij gaaf om zoiets te zien..
  donderdag 31 maart 2016 @ 23:54:27 #81
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_161087566
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:46 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Erftoegangwegen hebben een rijloper van 3,50
Gebiedsontsluitingswegen Hebben rijstroken van minimaal 3,10 breed.

Op alle hogere wegen is de breedte gelijk of hoger.

Dus hoezo niet aangepast? In steden waar die extra capaciteit nodig is kan dat makkelijk, rotterdam eindhoven, utrecht.
Dat t past betekend niet dat je het ook moet willen he ;) De 236 hier bij mij in de buurt past nét. Zo nét dat de Lande Departure piept als je tussen de lijntjes rijdt!

Oh, en vergeet geparkeerde auto's niet, en borden, bomen en ander spul langs de rand van de weg..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  donderdag 31 maart 2016 @ 23:56:58 #82
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_161087621
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2016 23:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Morgen onthulling van een oude streekbus omgebouwd tot ambulance :D Het is dat ik hem maanden terug al heb gezien, anders dacht ik dat het een grap was...
Morgen komt er wel een goede grap online :')
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  Redactie Sport donderdag 31 maart 2016 @ 23:57:33 #83
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161087633
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 20:17 schreef Merode32 het volgende:

[..]

2x3 meter is ruim voldoende.
Bij bussen van 2,80m breed betekent dat 30cm tussen de bussen (dan hebt je denk ik 5cm tussen de spiegels, hooguit) en 5cm aan weerszijden. Moet er alleen geen boom of verkeersbord kort langs de weg staan, om over te smalle parkeervakken (of te brede auto's) langs de weg nog maar niet te spreken...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_161087637
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 23:54 schreef qu63 het volgende:

[..]

Dat t past betekend niet dat je het ook moet willen he ;) De 236 hier bij mij in de buurt past nét. Zo nét dat de Lande Departure piept als je tussen de lijntjes rijdt!

Oh, en vergeet geparkeerde auto's niet, en borden, bomen en ander spul langs de rand van de weg..
236?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161087670
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 23:57 schreef dennistd het volgende:

[..]

Bij bussen van 2,80m breed betekent dat 30cm tussen de bussen (dan hebt je denk ik 5cm tussen de spiegels, hooguit) en 5cm aan weerszijden. Moet er alleen geen boom of verkeersbord kort langs de weg staan, om over te smalle parkeervakken (of te brede auto's) langs de weg nog maar niet te spreken...
Nogmaals op bijvoorbeeld lijn 401 eindhoven heb je die beperkingen niet, het is een kwestie van de juiste routes uitzoeken.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  vrijdag 1 april 2016 @ 00:00:03 #86
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_161087693
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 23:57 schreef Merode32 het volgende:

[..]

236?
N236, toetsenbord werkt niet altijd mee, sorry ;)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_161087694
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 23:52 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:

[..]

Lijkt mij gaaf om zoiets te zien..
Op Interschutz stond er ook een.
  Redactie Sport vrijdag 1 april 2016 @ 00:00:14 #88
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161087700
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 23:58 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Nogmaals op bijvoorbeeld lijn 401 eindhoven heb je die beperkingen niet, het is een kwestie van de juiste routes uitzoeken.
Ja, totdat iemand zo'n bus op een verkeerde omloop meeneemt en daarmee de bus op de verkeerde lijn terecht komt...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 1 april 2016 @ 00:19:48 #89
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_161088085
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 00:00 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Op Interschutz stond er ook een.
Dat is meer een mobiel ziekenhuis dan een ambulance :P
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_161088172
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 00:00 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ja, totdat iemand zo'n bus op een verkeerde omloop meeneemt en daarmee de bus op de verkeerde lijn terecht komt...
Wat is de kans dat een hess lighttrain in de verkeerde omloop terecht komt?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 april 2016 @ 00:38:33 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161088427
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 00:24 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Wat is de kans dat een hess lighttrain in de verkeerde omloop terecht komt?
die is aanwezig, want er is in Groningen al eens een bus op lijn 15 opgedoken, maar dat soort bussen zijn zo afwijkend en schaars dat de kans dat deze op een verkeerde lijn terecht komen zeer klein is.

In Groningen is het simpel geregeld bij bepaalde lijnen: er zijn bussen gekoppeld aan lijnen en alleen bij hoge uitzondering mogen ze hier vanaf wijken. Omlopen op die lijnen doen er verder niet toe, zolang de lengte maar goed is. Bij de niet HOV-lijnen is het stadsbussen op stadslijnen en streekbussen op streeklijnen, zolang de voorgeschreven lengte maar gehanteerd wordt.

Valt er een Hess-bus uit, dan is bus 3400 (eentje van lijn 15) de eerste vervanger. Bij andere HOV-lijnen is dat bus 3097 die de reservegelede is voor de Qlink als het juiste kleurtje niet meer voorhanden is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161091180
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 22:05 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dat is wat ik zeg, zowel rotterdam als eindhoven hebben daar genoeg ruimte voor, brede straten, ruime bochten.

Ik begrijp ook wel dat niet met zo bus door de grachtengordel of volendam moet rijden.
Leuk dat ze brede straten hebben. Maar op het busstation Rotterdam Centraal en op het Zuidplein heb je beperkte ruimte. En dan heb je gewoonweg geen enkele buslijn die daar niet komt. En dan kun je lekker op een verdwaald lijntje in Vlaardingen gaan rijden, maar dat schiet natuurlijk geen reet op.

Die Capacity die op lijn 310 (Nieuw Vennep-Schiphol-Amsterdam Zuid) kon prima door de stad van Haarlem rijden. Het probleem lag in de draaicirkel die de bus moest maken op het busstation in Haarlem.

En een Phileas... Heb je daar wel eens ingezeten? Die krengen hebben een capaciteit van een Fiat Panda. Breder maken heeft geen enkele zin, he probleem zit hier in het feit dat die krengen vol met ruimtevretende kasten zitten.
Zo'n reguliere gelede bus kun je makkelijker inzetten op elke lijn, wendbaarder kost minder ruimte.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_161092041
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:45 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Leuk dat ze brede straten hebben. Maar op het busstation Rotterdam Centraal en op het Zuidplein heb je beperkte ruimte. En dan heb je gewoonweg geen enkele buslijn die daar niet komt. En dan kun je lekker op een verdwaald lijntje in Vlaardingen gaan rijden, maar dat schiet natuurlijk geen reet op.

Die Capacity die op lijn 310 (Nieuw Vennep-Schiphol-Amsterdam Zuid) kon prima door de stad van Haarlem rijden. Het probleem lag in de draaicirkel die de bus moest maken op het busstation in Haarlem.

En een Phileas... Heb je daar wel eens ingezeten? Die krengen hebben een capaciteit van een Fiat Panda. Breder maken heeft geen enkele zin, he probleem zit hier in het feit dat die krengen vol met ruimtevretende kasten zitten.
Zo'n reguliere gelede bus kun je makkelijker inzetten op elke lijn, wendbaarder kost minder ruimte.
Ik heb het er nooit over gehad om de phileas breder te maken, die dingen krijgen een enkeltje sloop.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161093145
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 10:43 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Ik heb het er nooit over gehad om de phileas breder te maken, die dingen krijgen een enkeltje sloop.
Wat is het probleem dat je wilt oplossen? Capaciteit toch? Waar rijden ze nu mee? Met 18-meter bussen met een capaciteit van een fiat panda.

Bredere bussen maken het onderhoud duur. Niet hetzelfde als de rest van het wagenpark, de beperkte uitwisselingsmogelijkheden, de kosten per kilometer van die bussen, etcetc. Dus zal geen enkel bedrijf dat willen.

Dan heb je nog de miniseries: waarom zijn zie er dan zie ik je al reageren: Dat zijn in principe praktijk testen om te kijken hoe die bussen zich gedragen met reizigers en het dagelijkse verkeer. Zo ook die phileassen: pestige, milieu en nieuwe techniek uittesten. Maar niet om je capaciteitsproblemen op te lossen.
Dan heb je nog een aantal steden die graag hybride willen rijden, maar maar zijn de argumenten niet gebaseerd op het capaciteitsprobleem, maar het milieuargument ( echter... de accu's zijn zo zwaar dat uiteindelijk het verschil tussen een ambassador van 9000kg ongeveer evenveel verbruikt als een VDL-citea hybride (die dingen die in Twente bij Connexxion reden) nihil was)
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_161095633
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 april 2016 00:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

die is aanwezig, want er is in Groningen al eens een bus op lijn 15 opgedoken, maar dat soort bussen zijn zo afwijkend en schaars dat de kans dat deze op een verkeerde lijn terecht komen zeer klein is.

In Groningen is het simpel geregeld bij bepaalde lijnen: er zijn bussen gekoppeld aan lijnen en alleen bij hoge uitzondering mogen ze hier vanaf wijken. Omlopen op die lijnen doen er verder niet toe, zolang de lengte maar goed is. Bij de niet HOV-lijnen is het stadsbussen op stadslijnen en streekbussen op streeklijnen, zolang de voorgeschreven lengte maar gehanteerd wordt.

Valt er een Hess-bus uit, dan is bus 3400 (eentje van lijn 15) de eerste vervanger. Bij andere HOV-lijnen is dat bus 3097 die de reservegelede is voor de Qlink als het juiste kleurtje niet meer voorhanden is.
Officieel mogen die dingen niet op lijn 15 rijden en dat komt niet door de draaicirkel, maar door een spoorwegovergang (die bij het Hoendiep rechtsaf de ring op ri. Zernike). De afstand tussen de haaientanden en de spoorwegovergang is geen 25 meter, waardoor dat ding met zn kont op de spoorwegovergang staat te wachten en dat mag niet.

Trouwens, lengte zegt niet alles over de capaciteit. Zeker die Hess-bussen, door alle elektronica die aan boord is zijn er veel minder staanplaatsen en dus minder capaciteit. De capaciteit is praktisch vergelijkbaar met een Capacity.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_161095669
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die zijn al lang weg. Dit zijn de oude bussen van rond Dordrecht/Rivierenland en mogelijk hebben een aantal exemplaren ook nog in Groningen gereden.
kon het wagenpark nummer ( stond nog binnen in met grote plak cijfers ) niet ontcijferen :(
  vrijdag 1 april 2016 @ 17:31:17 #97
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_161099689
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2016 23:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Morgen onthulling van een oude streekbus omgebouwd tot ambulance :D Het is dat ik hem maanden terug al heb gezien, anders dacht ik dat het een grap was...
Deze dus :P http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ancebus-van-het-land
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  Redactie Sport vrijdag 1 april 2016 @ 18:46:50 #99
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_161101072
Wat ik me nu wel afvraag: is de begrenzer eraf en zo ja, hoe hard loopt ie nu O-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 1 april 2016 @ 19:09:47 #100
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_161101535
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 18:46 schreef dennistd het volgende:
Wat ik me nu wel afvraag: is de begrenzer eraf en zo ja, hoe hard loopt ie nu O-)
Je wilt niet hard met een bus hoor :P Behalve rechtdoor dan, maar dat kan bijna nooit :')
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')