abonnement Unibet Coolblue
  Admin donderdag 4 februari 2016 @ 17:58:05 #1
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_159656536
Warner Bros. heeft opnieuw één van hun DC Comics vertaald naar live action. Het gaat, na Constantine, om de tweede serie in korte tijd gebaseerd op het Vertigo-merk: Lucifer. Het personage is afkomstig uit de Sandman-comics, maar kreeg een eigen spinoff en was daarin ook erg succesvol.

De omschrijving, van Wikipedia:

quote:
The series focuses on Lucifer Morningstar, "who is bored and unhappy as the Lord of Hell and resigns his throne and abandons his kingdom for the beauty of Los Angeles, where he gets his kicks helping the LAPD punish criminals". In the opening episode, a young woman whom Lucifer once aided getting into show business – which proved as harmful to her as helpful – is murdered in his presence. Seeking to punish the person behind it, he imposes his assistance upon police officer Chloe Decker, whose resistance to his manipulative abilities intrigues him.




In augustus was de pilot al uit, en na die gezien te hebben op Comic-Con, schreef ik er deze review over.

Inmiddels is deze pilot, en de daaropvolgende aflevering, al uitgezonden in de VS, dus de serie is van start. Heeft iemand al gekeken?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_159656602
Nee, maar dat ga ik wel dit weekend even doen. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_159656619
Heb alleen de pilot gezien maanden geleden.
Ура для россии
pi_159656878
Best grappig.

Wel Lucifer onwaardig helaas. Had 'm liever gezien met de krachten van Abalam zoals te zien is in The Last Exorcism Part II.

Beter was geweest als hij een van de handlangers van de duivel was.
  Admin donderdag 4 februari 2016 @ 18:52:26 #5
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_159657748
In juli sprak ik even kort met de acteurs uit de serie, en een paar producers. Wat ze te zeggen hebben over wat we van de serie kunnen verwachten, lees je hier:

Lucifer: de duivel strijkt neer in Los Angeles
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Moderator vrijdag 5 februari 2016 @ 12:28:02 #6
9859 crew  Karina
Woman
pi_159676911
Ik ben het eens met deze quote uit het artikeltje:

quote:
Ik had niet verwacht dat het zo grappig zou zijn
Mijn verwachting van de serie was meer 'donker', het gaat tenslotte over de duivel. Maar hij is een charmeur en erg grappig. De stukjes met de psychiater bijvoorbeeld. Ja leuke serie.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 5 februari 2016 @ 13:32:30 #7
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_159678164
Wel leuk alleen jammer dat het de zoveelste crime-serie is terwijl het op het duivelse tintje na gewoon inwisselbaar is.
The more debt, the better
  Admin zaterdag 6 februari 2016 @ 09:46:33 #8
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_159697560
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 13:32 schreef flyguy het volgende:
Wel leuk alleen jammer dat het de zoveelste crime-serie is terwijl het op het duivelse tintje na gewoon inwisselbaar is.
Volgens de producers is het niet puur elke week een misdaad of mysterie oplossen. Zie ook het artikel op de FP. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_159700642
Vind 'm wel een beetje te veel schmieren. Zo over de top. Dat had best iets minder gekund en toch hetzelfde overkomen. In het begin vond ik het grappig, maar nu stoort het meer.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_159701893
Inderdaad, iets waar ik me trouwens ook kapot aan erger bij de nieuwe reeks van X-Files.

Ga dit niet verder volgen en X-Files overigens ook niet.
pi_159753616
Het moet iets donkerder worden en dan zie ik het wel zitten. De pilot was leuk, de 2e was ok maar niet het niveau van de pilot nog. Ben benieuwd hoe de 3e is.
pi_159757941
Ik weet het niet. Ik vond het idee wel leuk, en slecht is het niet. Maar het was niet zo dat ik meteen de tweede episode wilde kijken oid. Het is ook wel een beetje typisch met een veel te knappe, modelesk uitziende agent (oud-actrice, riight, niet bepaald geloofwaardig) en dan een nobody die zomaar meeloopt als sidekick. En dat hele idee van een sidekick zonder wie het zo goed als onmogelijk lijkt om een probleem op te lossen is ook ontzettend uit de tijd, lijkt me.

Als er niets extra's komt, denk ik dat het na een seizoen al gecancelled gaat worden. Ze gaan ook aardig opportunistisch om met het vermogen van Lucifer om iemand hem de waarheid te laten vertellen.

De acteur die Lucifer speelt is ook vrij typisch en inwisselbaar. Er is weinig interessants aan. Zelfs als ze wat meer zwarte humor zouden toepassen en de boel wat duisterder zouden maken, denk ik niet dat ze deze serie interessant kunnen houden. Die ontzettend-gelikte Jerry Bruckheimer-productie met gesatureerde kleuren vind ik overigens ook wat uit de tijd en ook niet passen bij de serie.

Overigens is het een Vertigo/DC serie, zouden ze een crossover doen met een van de andere series? Of houden ze het toch apart? Waarschijnlijk het laatste, aangezien die ex-man ook in Arrow zat.
  Admin maandag 8 februari 2016 @ 17:33:31 #13
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_159758959
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:50 schreef Djoetma het volgende:

Overigens is het een Vertigo/DC serie, zouden ze een crossover doen met een van de andere series? Of houden ze het toch apart? Waarschijnlijk het laatste, aangezien die ex-man ook in Arrow zat.
Er zijn niet echt raakvlakken met de andere personages, en in tegenstelling tot de CW/CBS-series is Lucifer van andere makers. Ik zou er niet direct op rekenen dat men hiervoor een crossover gaat najagen. De kans is nihil, maar er kan natuurlijk altijd iemand het in zijn kop krijgen en iedereen overtuigen het toch te doen. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_159759969
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:33 schreef Breuls het volgende:

[..]

Er zijn niet echt raakvlakken met de andere personages, en in tegenstelling tot de CW/CBS-series is Lucifer van andere makers. Ik zou er niet direct op rekenen dat men hiervoor een crossover gaat najagen. De kans is nihil, maar er kan natuurlijk altijd iemand het in zijn kop krijgen en iedereen overtuigen het toch te doen. :P
Was met Constatine natuurlijk ook zo...
  Admin maandag 8 februari 2016 @ 18:54:07 #15
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_159760557
Yup, dus alles kan, maar Constantine zat sowieso al dichter bij de reguliere DC-figuren. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 13:20:39 #16
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_159777794
Opzich wel een leuke serie. Alleen hoop ik dat ze nog wel wat meer de diepte in gaan.

Huidige situatie is Lucifer wel echt een mietje.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  donderdag 11 februari 2016 @ 14:45:49 #17
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_159835660
Pilot: *O* Heerlijke vent die Lucifer. Vooral de onverschillige humor en t feit dat ie niet onder stoelen of banken steekt dat ie de duivel is. Verfrissend! ^O^

Aflevering 2: Oei. Het wordt toch geen case of the week detective serie met een supernatural tintje he? Daarvan hebben we er al genoeg. :{ Beduidend minder dan de pilot.

Aflevering 3: Nog niet gekeken. Hopelijk morgen.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_159836761
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 14:45 schreef Ang3l het volgende:
Aflevering 2: Oei. Het wordt toch geen case of the week detective serie met een supernatural tintje he? Daarvan hebben we er al genoeg. :{ Beduidend minder dan de pilot.
Ik denk dat we juist een tekort aan goede case of the week-series hebben. Maar deze serie is sowieso te zwak om een doorlopende drama te worden. Misschien als de characters verder ontwikkelen. Maar dat zal wel af doen aan wat jij leuk vind aan de pilot (al kunnen ze dat realistischerwijs nooit volhouden).
pi_160794625
Net begonnen met deze serie, het is geen geweldig diepgaande serie maar wel leuk om te kijken als je zin hebt in iets luchtigs.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
  Moderator zaterdag 19 maart 2016 @ 22:16:49 #20
9859 crew  Karina
Woman
pi_160796359
Het wordt nu al wel interessanter met de corrupte agenten en - wat ik al een klein beetje verwachtte - de betrokkenheid van 'douchebag' daarbij.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_161022305
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 21:21 schreef ntm het volgende:
Net begonnen met deze serie, het is geen geweldig diepgaande serie maar wel leuk om te kijken als je zin hebt in iets luchtigs.
Dit heb ik ook ^O^

Deze week een break?
  woensdag 30 maart 2016 @ 11:28:20 #22
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_161045262
Ik vind t inmiddels vrij suf. De humor van Lucifer die ik in de pilot leuk vond, gaat na 7 afleveringen ook wel een beetje oud worden. En het is wel al IETS minder case of the week, maar de rode draad lijn is ook vrij krakkemikkig. Hij staat op m'n "tijdens het eten en andere dingen doen" lijst.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_161062979
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:28 schreef Ang3l het volgende:
Ik vind t inmiddels vrij suf. De humor van Lucifer die ik in de pilot leuk vond, gaat na 7 afleveringen ook wel een beetje oud worden. En het is wel al IETS minder case of the week, maar de rode draad lijn is ook vrij krakkemikkig. Hij staat op m'n "tijdens het eten en andere dingen doen" lijst.
Bij de eerste twee afleveringen dacht ik nog dat het een heerlijke serie zou worden. Maar de humor werd inderdaad al vrij snel afgezaagd. Nu een beetje wegkijkserie voor als ik niets boeienders te kijken heb.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_161068890
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:52 schreef Breuls het volgende:
In juli sprak ik even kort met de acteurs uit de serie, en een paar producers. Wat ze te zeggen hebben over wat we van de serie kunnen verwachten, lees je hier:

Lucifer: de duivel strijkt neer in Los Angeles
Leuk stuk ^O^

quote:
Volgens Lauren German, die de rol van Chloe Dancer speelt, is Chloe een "gemiddelde all American girl" die, hoewel ze nu rechercheur is, een verleden heeft waarin ze, in een poging actrice te worden, een naaktrol heeft gespeeld.
Chloe Decker :9 ipv Dancer
  Admin donderdag 31 maart 2016 @ 15:15:57 #25
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_161074342
Crap, ik bedacht me weken geleden al dat ik het verkeerd had, maar nog steeds niet aangepast. Ga ik meteen doen,

-edit-
Oh, ik had het wel aangepast, maar niet op alle plaatsen. :+
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')