abonnement Unibet Coolblue
pi_159646951
NWS / Plan voor nieuwe megamoskee Rotterdam

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)amse-gelovigen.dhtml

Een bijzonder onzalig idee naar mijn mening. Zeker aangezien er een kerk voor moet sneuvelen. Mijn inziens neigt dit naar provocatie. Al ben ik van mening dat er geen enkele uiting van Islam in Europa thuishoort. Het is een religie waar we eeuwen op gespannen voet mee hebben geleefd. Helaas worden we geleid door figuren die offers zoals de Slag bij Poitiers en de Slag om Wenen vergeten lijken te zijn.

Een kerk van voor WOII heeft ook nog eens een zekere symbolische waarde voor Rotterdammers.
pi_159646955
Nu ook dit:

Opnieuw geluidstest moskee in Enschede

ENSCHEDE -
Op 15 maart komt er in Enschede een tweede geluidstest op het terrein waar een nieuwe moskee moet komen. De oproep tot gebed is dan op twee geluidsniveaus te horen. Eind vorige maand was er ook al een geluidstest georganiseerd door de gemeente. Bij de bewoners in de buurt was onduidelijkheid ontstaan over de meting. De gemeente maakt de resultaten van die meting donderdagmiddag bekend.
Om alle twijfel weg te nemen mogen de buurtbewoners nu zelf een gecertificeerd bureau uitkiezen voor een nieuwe test. De gemeente neemt de kosten voor haar rekening.
Bij de eerste geluidstest op 23 januari klonk de oproep tot gebed van de moskee tussen 13.00 en 13.30 uur op vijf verschillende geluidsniveaus. Zo'n negenhonderd omwonenden kwamen voor de test naar partytenten en hebben via een antwoordkaart aangegeven hoe luid ze de oproep hoorden en hoe ze die hebben ervaren.

Je zal daar om de hoek wonen, leuk dat Arabisch gejank
pi_159647084
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 12:01 schreef WhateverWhatever het volgende:
Een kerk van voor WOII heeft ook nog eens een zekere symbolische waarde voor Rotterdammers.
De voorgevel blijft toch gewoon bewaard?
pi_159647137
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:54 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ah daar hebben we onze meneer weer die wil dat de politie en de staat het allemaal wel even moet oplossen :') om nog maar even te zwijgen over het feit dat je weer één kant op kijkt als oorzaak.
Natuurlijk moet de politie tokkies die geweld gebruiken aanpakken. Het alternatief - minderheden steeds minder ruimte geven - is nog veel erger en geeft ook niet bepaald de garantie dat er geen geweld meer voorkomt. Als mensen niet met vrijheid om kunnen gaan door te rellen moet je ze gewoon aanpakken, veel makkelijker wordt het niet.
pi_159647189
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2016 12:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De voorgevel blijft toch gewoon bewaard?
Dat is waar het moskeebestuur tegen procedeert. De gemeente wil die voorgevel behouden, het moskeebestuur wil alles afbreken en wat nieuws bouwen.
pi_159647262
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2016 12:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De voorgevel blijft toch gewoon bewaard?
Not mine text:

NWS / Plan voor nieuwe megamoskee Rotterdam
pi_159647574
Moslims.
pi_159647763
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2016 12:26 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Moslims.
Moslimmoe :O
pi_159648247
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2016 12:09 schreef Xa1pt het volgende:
Natuurlijk moet de politie tokkies die geweld gebruiken aanpakken. Het alternatief - minderheden steeds minder ruimte geven - is nog veel erger en geeft ook niet bepaald de garantie dat er geen geweld meer voorkomt. Als mensen niet met vrijheid om kunnen gaan door te rellen moet je ze gewoon aanpakken, veel makkelijker wordt het niet.
Ondertussen zit opsporing verzocht nog steeds vol met Marokkanen, zijn allochtonen oververtegenwoordigt in de criminaliteit en werkeloosheid, wordt onder moslims onze levenswijze en die vrijheden die jij zegt zo goed te vinden verkettert, is Keulen wel gebeurt, is Parijs wel gebeurt, is er wel weer een oud stelletje overvallen met racistisch kreten, wordt op scholen met veel moslims IS bejubeld, joden en ongelovigen gehaat etc etc.

Dat is waar komt de polarisatie vandaan komt. Maar goed, dat moet oom agent gewoon aanpakken :')
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_159648436
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 12:50 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ondertussen zit opsporing verzocht nog steeds vol met Marokkanen, zijn allochtonen oververtegenwoordigt in de criminaliteit en werkeloosheid, wordt onder moslims onze levenswijze en die vrijheden die jij zegt zo goed te vinden verkettert, is Keulen wel gebeurt, is Parijs wel gebeurt, is er wel weer een oud stelletje overvallen met racistisch kreten, wordt op scholen met veel moslims IS bejubeld, joden en ongelovigen gehaat etc etc.

Dat is waar komt de polarisatie vandaan komt. Maar goed, dat moet oom agent gewoon aanpakken :')
Natuurlijk moet oom agent dat aanpakken. Of moet agent z'n wapenstok pakken en mee helpen om moslims af te ranselen omdat ze toevallig dezelfde religie delen als de idioten die aanslagen plegen?
pi_159648452
Afbreken die kerk!!
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 4 februari 2016 @ 13:01:16 #12
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_159648523
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 12:50 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ondertussen zit opsporing verzocht nog steeds vol met Marokkanen, zijn allochtonen oververtegenwoordigt in de criminaliteit en werkeloosheid, wordt onder moslims onze levenswijze en die vrijheden die jij zegt zo goed te vinden verkettert, is Keulen wel gebeurt, is Parijs wel gebeurt, is er wel weer een oud stelletje overvallen met racistisch kreten, wordt op scholen met veel moslims IS bejubeld, joden en ongelovigen gehaat etc etc.
Een kleinigheidje hou je natuurlijk atijd :+
pi_159648550
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2016 12:57 schreef Xa1pt het volgende:
Natuurlijk moet oom agent dat aanpakken. Of moet agent z'n wapenstok pakken en mee helpen om moslims af te ranselen omdat ze toevallig dezelfde religie delen als de idioten die aanslagen plegen?
Zucht....
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_159648604
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 12:50 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ondertussen zit opsporing verzocht nog steeds vol met Marokkanen, zijn allochtonen oververtegenwoordigt in de criminaliteit en werkeloosheid, wordt onder moslims onze levenswijze en die vrijheden die jij zegt zo goed te vinden verkettert, is Keulen wel gebeurt, is Parijs wel gebeurt, is er wel weer een oud stelletje overvallen met racistisch kreten, wordt op scholen met veel moslims IS bejubeld, joden en ongelovigen gehaat etc etc.

Dat is waar komt de polarisatie vandaan komt. Maar goed, dat moet oom agent gewoon aanpakken :')
Wat heeft dat met deze plannen voor de bouw van een moskee te maken?
Er zijn toch meer dan zat topics waar je over deze onderwerpen kan kankeren? En waar je dat ook al doet overigens.
pi_159648673
Elke nieuwe moskee (of kerk) is een stap in de verkeerde richting.
Conscience do cost.
pi_159648749
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 13:08 schreef ems. het volgende:
Elke nieuwe moskee (of kerk) is een stap in de verkeerde richting.
Zolang het gewoon voldoet aan de regels zie ik de problemen allemaal niet zo. We zijn een land met godsdienstvrijheid en dan mag je dus voor je geloof een gebedshuis oprichten of een school of een ander clubje. Dat is een vrij groot goed wat mij betreft.
pi_159648928
Hmja als je tegen bent moet je consequent zijn en dus ook tegen kerken en ander religieuze tempels zijn. Anders meet je met twee maten. Dit is de westerse gedachtengoed en opvoedig die spreekt.

Als je op afstand bekijkt. dit is het westen waar geen verovering van islam heeft plaatsgevonden en altijd christelijke huisjes heeft gestaan. Maw: dat men tegen moskeeen zijn en niet tegen kerken lijkt mij dan ook vrij logish

In SA , wat dus zo'n beetje oorprong van islam ligt en is bevindt zich ook geen 1 kerkje en wordt dat ook keihard verboden. Dat wordt door de wereld respecteerd.
pi_159648952
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 13:19 schreef Szikha2 het volgende:
Hmja als je tegen bent moet je consequent zijn en dus ook tegen kerken en ander religieuze tempels zijn. Anders meet je met twee maten

Aan de andere kant, dit is het westen waar geen verovering van islam heeft plaatsgevonden en altijd christelijke huisjes heeft gestaan. Maw: dat men ten moskeeen zijn en niet tegen kerken lijkt mij logish

In SA , wat dus zo'n beetje oorprong van islam ligt en is bevindt zich ook geen 1 kerkje en wordt dat ook keihard verboden. Dat wordt door de wereld respecteerd.
Het lijkt me nu niet direct het meest briljante idee om ons beleid te gaan inspireren op wat men in een achterlijke staat als SA uitvoert...
pi_159649995
quote:
2s.gif Op donderdag 4 februari 2016 13:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zolang het gewoon voldoet aan de regels zie ik de problemen allemaal niet zo. We zijn een land met godsdienstvrijheid en dan mag je dus voor je geloof een gebedshuis oprichten of een school of een ander clubje. Dat is een vrij groot goed wat mij betreft.
Ik weet dat het mag. Dat maakt het wat mij betreft niet minder onwenselijk. Godsdienstvrijheid wordt al veels te veel uitgebuit en kan zich prima beperken tot thuis.
Conscience do cost.
pi_159650039
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 13:58 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik weet dat het mag. Dat maakt het wat mij betreft niet minder onwenselijk. Godsdienstvrijheid wordt al veels te veel uitgebuit en kan zich prima beperken tot thuis.
Precies, goed verwoord en dan val je er ook geen mensen mee lastig die zich hier wel aan storen.
pi_159650107
Die Roodbol mag ook wel eens een flinke bijdrage storten, Fok! is immers groot geworden door moslims.
pi_159652652
quote:
2s.gif Op donderdag 4 februari 2016 13:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat heeft dat met deze plannen voor de bouw van een moskee te maken?
Er zijn toch meer dan zat topics waar je over deze onderwerpen kan kankeren? En waar je dat ook al doet overigens.
Ik geef aan waardoor polarisatie ontstaat , waarom we steeds meer botsen, en ik geef aan dat ik daar niet op zit te wachten. Ik zou graag wat meer coherentie in de samenleving zien, deze moskee zorgt voor nog meer polarisatie, hoeveel recht je ook meent dat moslims erop hebben, het helpt de samenleving niet.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_159656681
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 12:01 schreef WhateverWhatever het volgende:
Nu ook dit:

Opnieuw geluidstest moskee in Enschede

ENSCHEDE -
Op 15 maart komt er in Enschede een tweede geluidstest op het terrein waar een nieuwe moskee moet komen. De oproep tot gebed is dan op twee geluidsniveaus te horen. Eind vorige maand was er ook al een geluidstest georganiseerd door de gemeente. Bij de bewoners in de buurt was onduidelijkheid ontstaan over de meting. De gemeente maakt de resultaten van die meting donderdagmiddag bekend.
Om alle twijfel weg te nemen mogen de buurtbewoners nu zelf een gecertificeerd bureau uitkiezen voor een nieuwe test. De gemeente neemt de kosten voor haar rekening.
Bij de eerste geluidstest op 23 januari klonk de oproep tot gebed van de moskee tussen 13.00 en 13.30 uur op vijf verschillende geluidsniveaus. Zo'n negenhonderd omwonenden kwamen voor de test naar partytenten en hebben via een antwoordkaart aangegeven hoe luid ze de oproep hoorden en hoe ze die hebben ervaren.

Je zal daar om de hoek wonen, leuk dat Arabisch gejank
Lijkt mij echt MEGA-irritant :X
pi_159656826
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 15:20 schreef truthortruth het volgende:
Ik geef aan waardoor polarisatie ontstaat
Nee, je geeft alleen aan waarover de polarisatie ontstaat en belicht dit nogal eenzijdig.

quote:
waarom we steeds meer botsen, en ik geef aan dat ik daar niet op zit te wachten.
Nee, je geeft aan dat - omdat we botsen - we moslims minder rechten zouden moeten geven. Beide stellingen lijken me nogal dubieus, maar vooruit.

quote:
Ik zou graag wat meer coherentie in de samenleving zien, deze moskee zorgt voor nog meer polarisatie, hoeveel recht je ook meent dat moslims erop hebben, het helpt de samenleving niet.
Toch vreemd dat je dan impliciet pleit voor nog meer polarisatie. Je vindt namelijk dat de slachtoffers van het gepolariseer zich nog verder moeten terugtrekken en bijvoorbeeld geen gebedshuis meer zouden mogen inrichten. De daders van het gepolariseer zijn mensen die de wet overtreden, niet de mensen die een normaal leven leiden zoals jij en ik en die geen fuck te maken hebben met de aanrandingen in Keulen en de aanslagen in Parijs.
pi_159656896
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:04 schreef IndigoCrystal het volgende:

[..]

Lijkt mij echt MEGA-irritant :X
Tering nu ook al steeds meer in het Oosten godver man geiten gebler moet je toch niet willen man :r
Ik zwaai naar dieren.
pi_159657159
quote:
2s.gif Op donderdag 4 februari 2016 13:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zolang het gewoon voldoet aan de regels zie ik de problemen allemaal niet zo. We zijn een land met godsdienstvrijheid en dan mag je dus voor je geloof een gebedshuis oprichten of een school of een ander clubje. Dat is een vrij groot goed wat mij betreft.
Ja wij zijn een land met godsdienstvrijheid, en dat is allemaal mooi en prima. Wat mij steekt is dat er dus ook hier een godsdienstvrijheid is voor een godsdienst die niet gelooft in godsdienstvrijheid.
Terwijl in de landen, waar diezelfde godsdienst het grootst is, andere geloven niet getolereerd worden.
Beetje raar. Vind ik.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_159657363
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:27 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja wij zijn een land met godsdienstvrijheid, en dat is allemaal mooi en prima. Wat mij steekt is dat er dus ook hier een godsdienstvrijheid is voor een godsdienst die niet gelooft in godsdienstvrijheid.
Terwijl in de landen, waar diezelfde godsdienst het grootst is, andere geloven niet getolereerd worden.
Beetje raar. Vind ik.
Heeft meer met cultuur dan met de religie te maken. Aanhangers van het Christendom en Islam zijn in bepaalde periodes erg intolerant geweest tegen andere gelovigen. Ook helpt het niet dat er inderdaad wat passages in die boeken staan die we in een moderne maatschappij absoluut niet moeten tolereren. Maar ook als er niks in staat is het maar net aan de groep of de heersers of ze tolerant of intolerant zijn. Boeddhisme en Hindoeïsme kent ook zo zijn donkere periodes.

Het is bij sommige minderheden juist verbeterd en andere gaan juist dezelfde intolerante kant op als wat ze in hun thuisland hebben. Mijn advies is dus, hou strakke controle op wie zich mag vestigen in Europa, want we mogen eerst die voorgangers van al die decennia wel eens laten wenen aan onze cultuur, nu wordt het een ongecontroleerd zootje.
pi_159657444
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:27 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja wij zijn een land met godsdienstvrijheid, en dat is allemaal mooi en prima. Wat mij steekt is dat er dus ook hier een godsdienstvrijheid is voor een godsdienst die niet gelooft in godsdienstvrijheid.
Terwijl in de landen, waar diezelfde godsdienst het grootst is, andere geloven niet getolereerd worden.
Beetje raar. Vind ik.
Moeten wij die malle landen dan maar als voorbeeld nemen?
Volgens mij kan Nederland prima omgaan met die godsdienstvrijheid. Ook al is het voor een religie die we niet zo goed kennen.
pi_159657478
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:11 schreef Xa1pt het volgende:
Nee, je geeft alleen aan waarover de polarisatie ontstaat en belicht dit nogal eenzijdig.
Nee, ik geef aan waardoor.
quote:
Nee, je geeft aan dat - omdat we botsen - we moslims minder rechten zouden moeten geven. Beide stellingen lijken me nogal dubieus, maar vooruit.
Nee, ik geef aan dat omdat we botsen we er aan zouden moeten werken om minder te botsen.
quote:
Toch vreemd dat je dan impliciet pleit voor nog meer polarisatie. Je vindt namelijk dat de slachtoffers van het gepolariseer zich nog verder moeten terugtrekken en bijvoorbeeld geen gebedshuis meer zouden mogen inrichten. De daders van het gepolariseer zijn mensen die de wet overtreden, niet de mensen die een normaal leven leiden zoals jij en ik en die geen fuck te maken hebben met de aanrandingen in Keulen en de aanslagen in Parijs.
Het zijn niet alleen mensen die de wet overtreden die polariseren. Als jij zo nodig een megamoskee wil neerzetten ook al zijn er al heel veel spanningen, dan ben je net zo goed polariserend bezig. Dat kan je toch gewoon aan de reacties zien, ffs onze discussie is al het bewijs ervan.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_159657552
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:27 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja wij zijn een land met godsdienstvrijheid, en dat is allemaal mooi en prima. Wat mij steekt is dat er dus ook hier een godsdienstvrijheid is voor een godsdienst die niet gelooft in godsdienstvrijheid.
Terwijl in de landen, waar diezelfde godsdienst het grootst is, andere geloven niet getolereerd worden.
Beetje raar. Vind ik.
Vind ik niet zo raar, het is naar mijn idee een behoorlijk ouderwets en intolerant geloof wat een verlichting hoognodig kan gebruiken. Alevieten zijn (als ik hier en daar wat lees) de meest tolerante moslims.
pi_159657615
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:41 schreef truthortruth het volgende:
Nee, ik geef aan dat omdat we botsen we er aan zouden moeten werken om minder te botsen.
Even los van de vraag of we botsen: die botsingen verdwijnen daarmee niet, je duwt alleen bepaalde minderheden de achtergrond in. Met als gevolg dat bepaalde houdingen juist verstarren en verslechteren. Het lost niets op.

quote:
Het zijn niet alleen mensen die de wet overtreden die polariseren. Als jij zo nodig een megamoskee wil neerzetten ook al zijn er al heel veel spanningen, dan ben je net zo goed polariserend bezig. Dat kan je toch gewoon aan de reacties zien, ffs onze discussie is al het bewijs ervan.
Nee, met het beschermen van vrijheden van minderheden polariseer je niet. Daarmee werk je kennelijk bepaalde polariserende gedachten van tokkies in de hand, maar dat is iets heel anders. Daar zijn die tokkies zelf verantwoordelijk voor.
pi_159657725
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:47 schreef Xa1pt het volgende:
Even los van de vraag of we botsen: die botsingen verdwijnen daarmee niet, je duwt alleen bepaalde minderheden de achtergrond in. Met als gevolg dat bepaalde houdingen juist verstarren en verslechteren. Het lost niets op.
Dat is een aanname.
quote:
Nee, met het beschermen van vrijheden van minderheden polariseer je niet. Daarmee werk je kennelijk bepaalde polariserende gedachten van tokkies in de hand, maar dat is iets heel anders. Daar zijn die tokkies zelf verantwoordelijk voor.
En ondertussen kunnen joden niet meer met een keppeltje oplopen in Marseille , moeten vrouwen oppassen in Duitsland om niet langs een AZC te lopen (letterlijke woorden van Duitse burgermeester), durven sommige komieken bepaalde grappen niet meer te maken, worden bepaalde onderwerpen op scholen vermeden.....Welke vrijheden beschermen bedoel je?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_159657791
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:14 schreef Geerd het volgende:

[..]

Tering nu ook al steeds meer in het Oosten godver man geiten gebler moet je toch niet willen man :r
Misschien maar goed dat ik naar Fryslan 'geëmigreerd' ben _O-
pi_159657841
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:51 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat is een aanname.

[..]

En ondertussen kunnen joden niet meer met een keppeltje oplopen in Marseille , moeten vrouwen oppassen in Duitsland om niet langs een AZC te lopen (letterlijke woorden van Duitse burgermeester), durven sommige komieken bepaalde grappen niet meer te maken, worden bepaalde onderwerpen op scholen vermeden.....Welke vrijheden beschermen bedoel je?
Je gaat niet in op wat ik zeg; je rechtvaardigt het wettelijk inperken van rechten van minderheden omdat er mensen zijn er sommige mensen de wet overtreden. Die logica slaat nergens op.
pi_159657983
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:56 schreef Xa1pt het volgende:
Je gaat niet in op wat ik zeg; je rechtvaardigt het wettelijk inperken van rechten van minderheden omdat er mensen zijn er sommige mensen de wet overtreden. Die logica slaat nergens op.
Waarom zou ik ingaan op hypocriete stellingen, wel vrijheden voor de één maar niet voor de ander, hou eens op. Jij wijst maar naar de wet en de politie, daarmee krijg ik bij jou echt wel het idee van een zolderkamertjes figuur, dat is wel zo naïef, ongelofelijk.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_159657999
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 19:02 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Waarom zou ik ingaan op hypocriete stellingen, wel vrijheden voor de één maar niet voor de ander, hou eens op. Jij wijst maar naar de wet en de politie, daarmee krijg ik bij jou echt wel het idee van een zolderkamertjes figuur, dat is wel zo naïef, ongelofelijk.
Hij heeft gewoon een punt. Het is jammer dat je meteen maar op de man gaat spelen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_159658058
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]
Het zijn niet alleen mensen die de wet overtreden die polariseren. Als jij zo nodig een megamoskee wil neerzetten ook al zijn er al heel veel spanningen, dan ben je net zo goed polariserend bezig. Dat kan je toch gewoon aan de reacties zien, ffs onze discussie is al het bewijs ervan.
Waarom zou je geen gebedshuizen meer mogen bouwen? Wat is dat voor mal idee?
pi_159658126
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:51 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat is een aanname.

[..]

En ondertussen kunnen joden niet meer met een keppeltje oplopen in Marseille , moeten vrouwen oppassen in Duitsland om niet langs een AZC te lopen (letterlijke woorden van Duitse burgermeester), durven sommige komieken bepaalde grappen niet meer te maken, worden bepaalde onderwerpen op scholen vermeden.....Welke vrijheden beschermen bedoel je?
Wat heeft dat allemaal met dit plan te maken op een plek waar al dertig jaar een moskee staat?
pi_159658173
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 19:02 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Waarom zou ik ingaan op hypocriete stellingen
Dat is niet hypocriet. Er zijn altijd mensen die de wet overtreden. In jouw geval pleit je er echter voor om die vrijheden maar niet meer te laten beschermen en waarborgen door de staat, dat is van een veel andere orde.

quote:
wel vrijheden voor de één maar niet voor de ander, hou eens op.
Onzin. Joden hebben ook rechten die worden beschermd. Dat individuen daar soms aan tornen doet niets af aan de bescherming van overheidswege.

quote:
Jij wijst maar naar de wet en de politie, daarmee krijg ik bij jou echt wel het idee van een zolderkamertjes figuur, dat is wel zo naïef, ongelofelijk.
Daar is niks naïefs aan; jij vergoeilijkt een verbod op het bouwen van moskeeën omdat er moslims zijn die Joden in elkaar beuken of mensen opblazen. Die logica slaat helemaal nergens op.
pi_159658184
quote:
2s.gif Op donderdag 4 februari 2016 19:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat heeft dat allemaal met dit plan te maken op een plek waar al dertig jaar een moskee staat?
Ik snap het ook oprecht niet.
pi_159658336
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2016 19:07 schreef Xa1pt het volgende:
Dat is niet hypocriet. Er zijn altijd mensen die de wet overtreden. In jouw geval pleit je er echter voor om die vrijheden maar niet meer te laten beschermen en waarborgen door de staat, dat is van een veel andere orde.
Nee, ik pleit ervoor dat mensen proberen samen te leven, maar dat is schijnbaar teveel gevraagd.
quote:
Onzin. Joden hebben ook rechten die worden beschermd. Dat individuen daar soms aan tornen doet niets af aan de bescherming van overheidswege.
En weer naar de bescherming (politie) wijzen, dat het niet werkt negeer je maar even, want dat komt je wel lekker uit in de discussie. Dat mensen slachtoffer worden van jou gedachtegang, boeiend...
quote:
Daar is niks naïefs aan; jij vergoeilijkt een verbod op het bouwen van moskeeën omdat er moslims zijn die Joden in elkaar beuken of mensen opblazen. Die logica slaat helemaal nergens op.
Polarisatie in de samenleving...Maar nogmaals, hak de problematiek op in kleine stukjes en er is niets aan de hand. Minder vrijheden, ach. Slachtoffers, ach, zolang het maar geen moslims zijn.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_159658547
quote:
2s.gif Op donderdag 4 februari 2016 13:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zolang het gewoon voldoet aan de regels zie ik de problemen allemaal niet zo. We zijn een land met godsdienstvrijheid en dan mag je dus voor je geloof een gebedshuis oprichten of een school of een ander clubje. Dat is een vrij groot goed wat mij betreft.
De godsdienstvrijheid zegt alleen maar dat je het recht hebt om een godsdienst te beoefenen. Het mogen bouwen van een gebedshuis heeft daar niets mee te maken.
pi_159658760
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 19:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De godsdienstvrijheid zegt alleen maar dat je het recht hebt om een godsdienst te beoefenen. Het mogen bouwen van een gebedshuis heeft daar niets mee te maken.
Maar ook weer wel.
pi_159658864
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 19:13 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee, ik pleit ervoor dat mensen proberen samen te leven, maar dat is schijnbaar teveel gevraagd.

[..]

En weer naar de bescherming (politie) wijzen, dat het niet werkt negeer je maar even, want dat komt je wel lekker uit in de discussie. Dat mensen slachtoffer worden van jou gedachtegang, boeiend...

[..]

Polarisatie in de samenleving...Maar nogmaals, hak de problematiek op in kleine stukjes en er is niets aan de hand. Minder vrijheden, ach. Slachtoffers, ach, zolang het maar geen moslims zijn.
Polarisatie komt niet alleen door moslims maar ook door mensen die moslims willen uitsluiten van rechten die anderen hebben. Jouw voorstellen zijn deel van de polarisatie. Je creëert namelijk bewust tegenstellingen tussen moslims en anderen.
pi_159658938
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 19:13 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee, ik pleit ervoor dat mensen proberen samen te leven, maar dat is schijnbaar teveel gevraagd.
Onzin, je pleit ervoor om de rechten van minderheden in te perken omdat je toe wil geven aan tokkies die niet met vrijheid om kunnen gaan.

quote:
En weer naar de bescherming (politie) wijzen, dat het niet werkt negeer je maar even, want dat komt je wel lekker uit in de discussie. Dat mensen slachtoffer worden van jou gedachtegang, boeiend...
Hoe worden mensen precies slachtoffer van mijn gedachtegang?
pi_159659275
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 19:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De godsdienstvrijheid zegt alleen maar dat je het recht hebt om een godsdienst te beoefenen. Het mogen bouwen van een gebedshuis heeft daar niets mee te maken.
Het loopt samen op.
pi_159659716
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 19:31 schreef Xa1pt het volgende:
Onzin, je pleit ervoor om de rechten van minderheden in te perken omdat je toe wil geven aan tokkies die niet met vrijheid om kunnen gaan.
Je blijft maar over inperken van rechten praten terwijl ik het heb over samenkomen en samenwerken.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_159659759
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 19:29 schreef Wespensteek het volgende:
Polarisatie komt niet alleen door moslims maar ook door mensen die moslims willen uitsluiten van rechten die anderen hebben. Jouw voorstellen zijn deel van de polarisatie. Je creëert namelijk bewust tegenstellingen tussen moslims en anderen.
Uiteraard ben ik aan het polariseren als ik spreek over samenwerken en tot elkaar komen :')
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_159659830
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2016 19:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik snap het ook oprecht niet.
Ze gebruiken het al, hebben in feite toestemming om te renoveren, zodat er meer plaats is.

Maar nee...dat is niet genoeg, het moet groter, compleet verbouwd anders zijn de geldschieters niet bepaald bereid er geld in steken.
pi_159659931
Lijkt me logisch. Meer Islam , meer moskeeen! TOP
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')