abonnement Unibet Coolblue
pi_159632113


WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!



Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden arbeiders van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat-stagiair, stoer toch?)
• Eriksd (Mr. droogkloot)
• Ryon (Verschillende projecten, breed uiteenlopende interesse van hogerhand. Is volgend jaar miljonair als alles meezit al is daar nogal wat weerstand tegen vanuit de lokale politiek.)
• Sideshowbobbie (Emeritus Novietenhoeder) (Mr. A. R. Beidsrecht)
• Ansu
• Phaelanx_NL
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder)
• IkeDubaku99

Ook leuk: de studenten, op oplopende tofheid van de universiteit:
Rijksuniversiteit Groningen
• Giku
• Valid
• Etsu (Novietenhoeder II)
• Paxcon (voormalig mr. dr. LaPo, prof. mr. emogif)
• Ties02 (Novietenhoeder I; prof. dr. mr. Strafrecht)
• Joosie200
• ManScat
• Athlete
• Argelos
• Fratles
• Krabs
• Thereyougo
• Accursius
• underground1009
• IPA35
• Gustavo_Gaviria

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel bekend als Spotmeister, of gewoon Floormanager)
• nadiyaa

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (P is nog lang niet in zicht, laatste horde Rechtsgeschiedenis!)
• Tchock
• Snax

Erasmus Universiteit Rotterdam
• NotGuilty
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• Gekke-Afghaan

Universiteit Leiden
• KOG
• De_Fietser
• Studeur
• Ago-ergo-sum
• Monnet
• DoubleDip

Universiteit Utrecht
• solo020
• hugecooll
• Blistering

Universiteit van Tilburg
• Complexiteit
• Holograph

Radboud Universiteit
• Boterbartje (kwaliteitsuser)

Ambtenaar hahaha
• GeneraalAdmiraal

Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.


Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159632158
quote:
15s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:32 schreef eriksd het volgende:

[..]

Neuh.
Is toch veel gezelliger als iemand gewoon normaal doet. Als je slim bent geeft dat je toch nog niet recht om arrogant te zijn?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159632197
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:38 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Is toch veel gezelliger als iemand gewoon normaal doet. Als je slim bent geeft dat je toch nog niet recht om arrogant te zijn?
Soms wel heerlijk hoor om even lekker arrogant te doen :Y

Maar permanent Boterbartje-modus, neuh.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159632409
Ik ken dat arrest uit de titel niet, kan iemand een samenvatting posten? Ben wel nieuwsgierig. :)
pi_159632500
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:45 schreef DoubleDip het volgende:
Ik ken dat arrest uit de titel niet, kan iemand een samenvatting posten? Ben wel nieuwsgierig. :)
Ben te lui om een samenvatting te typen, dus dan maar een link: https://www.studytubelaw.(...)de-omgevallen-weduwe
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159632763
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:38 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Is toch veel gezelliger als iemand gewoon normaal doet. Als je slim bent geeft dat je toch nog niet recht om arrogant te zijn?
Ik kan prima normaal doen, maar dan moet je niet zo dom jammeren.
quote:
14s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:39 schreef Blistering het volgende:

[..]

Soms wel heerlijk hoor om even lekker arrogant te doen :Y

Maar permanent Boterbartje-modus, neuh.
alsof ik constant arrogant ben :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159632767
Zeg DD, als je een BV hebt en die is naar NL recht opgericht en heeft een feitelijke zetel in NL, en deze besluit vervolgens te emigreren. Dan moet je kijken of NL nog kan heffen. Dit is afhankelijk van of NL een verdrag heeft met het andere land, of het een derde land is. Waar liggen precies de grenzen hiervoor, oftewel hoe weet je met welke landen NL een verdrag heeft en met welke niet? Ik meen me iets te herinneren over de EU en Amerika, maar verder ben ik t kwijt.
pi_159632861
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:55 schreef Boterbartje het volgende:
Ik kan prima normaal doen, maar dan moet je niet zo dom jammeren.
ah, was me nog niet opgevallen. Zal aan mij liggen natuurlijk
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159632878
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:55 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Zeg DD, als je een BV hebt en die is naar NL recht opgericht en heeft een feitelijke zetel in NL, en deze besluit vervolgens te emigreren. Dan moet je kijken of NL nog kan heffen. Dit is afhankelijk van of NL een verdrag heeft met het andere land, of het een derde land is. Waar liggen precies de grenzen hiervoor, oftewel hoe weet je met welke landen NL een verdrag heeft en met welke niet? Ik meen me iets te herinneren over de EU en Amerika, maar verder ben ik t kwijt.
http://www.belastingdiens(...)den_niet_ingezetenen
pi_159633179
quote:
Die link kan ik niet zo uit m'n hoofd even neerpennen op t tentamen waarom ik denk dat NL wel of geen een verdrag heeft met land X.
pi_159633263
Of ik moet iets stoms willen weten :@

Fiscaal hè.
pi_159633439
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:55 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik kan prima normaal doen, maar dan moet je niet zo dom jammeren.

[..]

alsof ik constant arrogant ben :P
Soms ben je wel lief.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 3 februari 2016 @ 21:12:38 #13
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159633566
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:38 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Is toch veel gezelliger als iemand gewoon normaal doet. Als je slim bent geeft dat je toch nog niet recht om arrogant te zijn?
Dat trek ik toch nergens in twijfel? Ik heb er alleen geen moeite mee als iemand buitengewoon presteert. Of dat het geval is bij Bart, tsja.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 3 februari 2016 @ 21:15:22 #14
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159633719
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:55 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Zeg DD, als je een BV hebt en die is naar NL recht opgericht en heeft een feitelijke zetel in NL, en deze besluit vervolgens te emigreren. Dan moet je kijken of NL nog kan heffen. Dit is afhankelijk van of NL een verdrag heeft met het andere land, of het een derde land is. Waar liggen precies de grenzen hiervoor, oftewel hoe weet je met welke landen NL een verdrag heeft en met welke niet? Ik meen me iets te herinneren over de EU en Amerika, maar verder ben ik t kwijt.
Wat heeft de EU hier nou weer te maken? Kijk naar de landen waarmee Nederland een verdrag heeft gesloten. De lijst staat op de site van de Belastingdienst.

Verder ligt het nog wel wat gecompliceerder dan dat; een verdrag kan bepalen waar een vennootschap voor verdragsdoeleinden gevestigd is, maar dat impliceert niet meteen dat Nederland niet meer mag heffen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_159633851
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 21:04 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Die link kan ik niet zo uit m'n hoofd even neerpennen op t tentamen waarom ik denk dat NL wel of geen een verdrag heeft met land X.
Dan begin je met: "Bij dit antwoord is aangenomen dat Nederland een belastingverdrag heeft met land x"
pi_159633868
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:55 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Zeg DD, als je een BV hebt en die is naar NL recht opgericht en heeft een feitelijke zetel in NL, en deze besluit vervolgens te emigreren. Dan moet je kijken of NL nog kan heffen. Dit is afhankelijk van of NL een verdrag heeft met het andere land, of het een derde land is. Waar liggen precies de grenzen hiervoor, oftewel hoe weet je met welke landen NL een verdrag heeft en met welke niet? Ik meen me iets te herinneren over de EU en Amerika, maar verder ben ik t kwijt.
Ze zullen op het tentamen echt niet gaan vragen met welke landen NL een verdrag heeft, in de casus zal wel staan of er wel of niet sprake is van een verdragsland.

Zo niet dan moeten ze eens bij zichzelf te rade gaan en de leerdoelen van het vak nog eens bekijken :')
pi_159633880
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 21:12 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat trek ik toch nergens in twijfel? Ik heb er alleen geen moeite mee als iemand buitengewoon presteert. Of dat het geval is bij Bart, tsja.
Je zegt dat het prima is dat iemand arrogant is zolang die maar goed presteert. Dat slaat toch nergens op of wel
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  woensdag 3 februari 2016 @ 21:21:33 #18
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159633986
quote:
10s.gif Op woensdag 3 februari 2016 21:18 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Ze zullen op het tentamen echt niet gaan vragen met welke landen NL een verdrag heeft, in de casus zal wel staan of er wel of niet sprake is van een verdragsland.

Zo niet dan moeten ze eens bij zichzelf te rade gaan en de leerdoelen van het vak nog eens bekijken :')
Hopelijk komt het drielandenpuntarrest langs.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 3 februari 2016 @ 21:22:28 #19
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159634022
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2016 21:18 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Je zegt dat het prima is dat iemand arrogant is zolang die maar goed presteert. Dat slaat toch nergens op of wel
Mij boeit het niet. Als je een academische onderbouwing zoekt, die heb ik niet.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_159634495
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 21:15 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat heeft de EU hier nou weer te maken? Kijk naar de landen waarmee Nederland een verdrag heeft gesloten. De lijst staat op de site van de Belastingdienst.

Verder ligt het nog wel wat gecompliceerder dan dat; een verdrag kan bepalen waar een vennootschap voor verdragsdoeleinden gevestigd is, maar dat impliceert niet meteen dat Nederland niet meer mag heffen.
Daar heb je die mooie paarse Van Raad-bundel voor. Daar staan alle verdragen in. ;)

Overigens zal er meestal wel gewoon een verdrag zijn, tenzij er sprake is van een tax haven.
  woensdag 3 februari 2016 @ 21:34:32 #21
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159634590
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 21:32 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Daar heb je die mooie paarse Van Raad-bundel voor. Daar staan alle verdragen in. ;)

Overigens zal er meestal wel gewoon een verdrag zijn, tenzij er sprake is van een tax haven.
Dank, ik kan morgen weer vooruit.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 3 februari 2016 @ 21:36:06 #22
256090 Giku
graag verwijderen
pi_159634658
quote:
9s.gif Op woensdag 3 februari 2016 21:34 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dank, ik kan morgen weer vooruit.
Vertel het ook meteen aan je collega's!
graag verwijderen
pi_159634701
quote:
14s.gif Op woensdag 3 februari 2016 21:36 schreef Giku het volgende:

[..]

Vertel het ook meteen aan je collega's!
:D
  woensdag 3 februari 2016 @ 21:57:25 #24
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159635548
Flauw eigenlijk, DD krijgt al genoeg zure bagger over zich uitgestort. Excuus DD.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_159635785
Volgend vak 50 procent die het haalt jaarlijks. Dan zakt de moed toch in je schoenen en heb je er bij voorbaat al geen zin meer in...
pi_159635851
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 22:03 schreef watsawie het volgende:
Volgend vak 50 procent die het haalt jaarlijks. Dan zakt de moed toch in je schoenen en heb je er bij voorbaat al geen zin meer in...
Ach kom. Die vakken heb ik ook overleefd.
pi_159636154
Zelfs een 7 op een vak waar maar 28% het had gehaald.

Niet zo letten op de anderen en gewoon doen.
pi_159636258
Lekker boeiend wat anderen doen :') Je doet die studie toch voor jezelf, of niet dan. Gewoon leren en vertrouwen in jezelf, man man man.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159636884
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 21:12 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat trek ik toch nergens in twijfel? Ik heb er alleen geen moeite mee als iemand buitengewoon presteert. Of dat het geval is bij Bart, tsja.
Tuurlijk is dat zo.
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2016 21:18 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Je zegt dat het prima is dat iemand arrogant is zolang die maar goed presteert. Dat slaat toch nergens op of wel
Gewoon presteren en zelfverzekerd zijn is niet per se arrogant maar wellicht in jouw perceptie wel. Is lekker jouw probleem.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159637901
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 22:03 schreef watsawie het volgende:
Volgend vak 50 procent die het haalt jaarlijks. Dan zakt de moed toch in je schoenen en heb je er bij voorbaat al geen zin meer in...
Valt mee toch. Ik heb wel eens een vak meegemaakt met 16% slagingspercentage. Heb ook een vak overleefd met 40% slaging. Bij sommige vakken is men gewoon lui, bij andere, tsja, hard aan de bak.
pi_159637984
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2016 21:57 schreef eriksd het volgende:
Flauw eigenlijk, DD krijgt al genoeg zure bagger over zich uitgestort. Excuus DD.
Danku. En zo kan ie wel weer hoor @andere mensen.

Mocht iemand nog antwoord zoeken op een fiscale vraag, stel hem in WGR of algemeen in dit topic.
pi_159638918
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 22:54 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Danku. En zo kan ie wel weer hoor @andere mensen.

Mocht iemand nog antwoord zoeken op een fiscale vraag, stel hem in WGR of algemeen in dit topic.
Ik zou jou denk ik ook niet zo snel wat vragen of fiscaliteit... :{
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159639004
Arrogant zijn :)
Arrogant zijn en Rechten studeren :')
pi_159640972
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 23:17 schreef Anoonumos het volgende:
Arrogant zijn :)
Arrogant zijn en Rechten studeren :')
Ik zit in het 3e jaar en ik vind het nog altijd een pretstudie door de gigantische hoeveelheid vrije tijd je hebt. Alleen de 2 weken voor de tentamens heb ik het "druk" en zelfs dan studeer ik misschien 3 uur per dag

Voordeel is dat ik gewoon zin heb om straks te werken en elke film/serie/game ondertussen wel gezien heb
pi_159643340
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2016 23:15 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik zou jou denk ik ook niet zo snel wat vragen of fiscaliteit... :{
Ik hoef ook geen vragen van jou te krijgen daarover, dus dat komt mooi uit.

Maar goed, ik ga mij bezig houden met nuttigere dingen, zoals mijn studie. Doei!
pi_159643965
quote:
10s.gif Op donderdag 4 februari 2016 00:09 schreef Henrys het volgende:

[..]

Ik zit in het 3e jaar en ik vind het nog altijd een pretstudie door de gigantische hoeveelheid vrije tijd je hebt. Alleen de 2 weken voor de tentamens heb ik het "druk" en zelfs dan studeer ik misschien 3 uur per dag

Voordeel is dat ik gewoon zin heb om straks te werken en elke film/serie/game ondertussen wel gezien heb
Dat is enigszins een manco van de rechtenstudie, zeker. Maar dat geldt vooral als je middelmaat ambieert (en/of straks content bent met een baan bij het stadshuis in zoetermeer). Als je iets wilt bereiken, of althans jezelf een goede start wilt geven, zul je alsnog iets harder aan de bak moeten. Net als met veel andere studies geldt dat je er zelf het meeste uit zult moeten halen.

Tenzij jij nu fantastische cijfers haalt en overige activiteiten ontplooit om jezelf te ontwikkelen in die 3 uur. Dan heb ik niets gezegd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Maharbal op 04-02-2016 09:40:46 ]
pi_159644088
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 08:45 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik hoef ook geen vragen van jou te krijgen daarover, dus dat komt mooi uit.

Maar goed, ik ga mij bezig houden met nuttigere dingen, zoals mijn studie. Doei!
Lijkt me ook hard nodig in jouw geval!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159644104
quote:
10s.gif Op donderdag 4 februari 2016 09:32 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dat is enigszins een manco van de rechtenstudie, zeker. Maar dat geldt vooral als je middelmaat ambieert (en/of straks content bent met een baan bij het stadshuis in zoetermeer). Als je iets wilt bereiken, of althans jezelf een goede start wilt geven, zul je alsnog iets harder aan de bak moeten. Net als met veel andere studies geldt dat je er zelf het meeste uit zult moeten halen.

Tenzij jij nu fantastische cijfers haalt en overige activiteiten ontplooit om jezelf te ontwikkelen in die 3 uur. Dan heb ik niets gezegd.
Dit. Ik kom altijd tijd te kort maar dat ligt niet aan rechten.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159647022
quote:
10s.gif Op donderdag 4 februari 2016 09:32 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dat is enigszins een manco van de rechtenstudie, zeker. Maar dat geldt vooral als je middelmaat ambieert (en/of straks content bent met een baan bij het stadshuis in zoetermeer). Als je iets wilt bereiken, of althans jezelf een goede start wilt geven, zul je alsnog iets harder aan de bak moeten. Net als met veel andere studies geldt dat je er zelf het meeste uit zult moeten halen.

Tenzij jij nu fantastische cijfers haalt en overige activiteiten ontplooit om jezelf te ontwikkelen in die 3 uur. Dan heb ik niets gezegd.
Dat is eigenlijk beetje het hele probleem bij mij. Ik heb een tijd echt hard gestudeerd voor vakken maar hoger dan 7-8 zit er bij mij niet in. Maakt niet uit of ik 2 weken van te voren begin of 4 dagen, hoger dan een 7 of 8 zal het nooit worden. Vooral omdat naar een gegeven moment mijn hersenen gewoon blokkeren en het een marteling voelt om door te gaan.

Voordeel is dat ik wel binnen een korte tijd die 7 kan halen terwijl andere daar veel meer moeite voor moeten doen maar dat wat ik ook doe nooit een 9 of 10 zal halen. Ik heb gewoon een te korte attention span daarvoor waardoor ik ook nooit hoorcolleges volg
pi_159647274
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 12:04 schreef Henrys het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk beetje het hele probleem bij mij. Ik heb een tijd echt hard gestudeerd voor vakken maar hoger dan 7-8 zit er bij mij niet in. Maakt niet uit of ik 2 weken van te voren begin of 4 dagen, hoger dan een 7 of 8 zal het nooit worden. Vooral omdat naar een gegeven moment mijn hersenen gewoon blokkeren en het een marteling voelt om door te gaan.

Voordeel is dat ik wel binnen een korte tijd die 7 kan halen terwijl andere daar veel meer moeite voor moeten doen maar dat wat ik ook doe nooit een 9 of 10 zal halen. Ik heb gewoon een te korte attention span daarvoor waardoor ik ook nooit hoorcolleges volg
Volgens mij ben jij mijn tweelingbroer. :D
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159651936
Hehe, slagingspercentage van 13,6% voor het tentamen IE.

Tijd voor bonuspuntjes!
pi_159654611
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2016 23:15 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik zou jou denk ik ook niet zo snel wat vragen of fiscaliteit... :{
Kun je niet maken man. Tijd dat je echt maar eens weggaat uit dit forum.
Beetje zelfvertrouwen en arrogantie moedig ik aan is alleen maar mooi en noodzakelijk als
je succes ambieert. Tevens terecht aangezien voor succes per definitie hard is gewerkt.

Maar je moet nooit mensen die minder presteren belachelijk maken (Tenzij ze een gebrek aan inzet hebben). Ook dit is iets wat succesvolle mensen gemeen hebben. Nadal, Federer, Messi en Obama lachen heus niet om de rechtsback van pec zwolle of een Nederlands bestuurder (Zolang diegene zn best doet). Je moet nu echt ophouden hiermee.
pi_159654719
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 16:35 schreef watsawie het volgende:

[..]

Kun je niet maken man. Tijd dat je echt maar eens weggaat uit dit forum.
Beetje zelfvertrouwen en arrogantie moedig ik aan is alleen maar mooi en noodzakelijk als
je succes ambieert. Tevens terecht aangezien voor succes per definitie hard is gewerkt.

Maar je moet nooit mensen die minder presteren belachelijk maken (Tenzij ze een gebrek aan inzet hebben). Ook dit is iets wat succesvolle mensen gemeen hebben. Nadal, Federer, Messi en Obama lachen heus niet om de rechtsback van pec zwolle of een Nederlands bestuurder (Zolang diegene zn best doet). Je moet nu echt ophouden hiermee.
Laat je niet zo opjutten door hem, man.
pi_159654956
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 16:35 schreef watsawie het volgende:

[..]

Kun je niet maken man. Tijd dat je echt maar eens weggaat uit dit forum.
Beetje zelfvertrouwen en arrogantie moedig ik aan is alleen maar mooi en noodzakelijk als
je succes ambieert. Tevens terecht aangezien voor succes per definitie hard is gewerkt.

Maar je moet nooit mensen die minder presteren belachelijk maken (Tenzij ze een gebrek aan inzet hebben). Ook dit is iets wat succesvolle mensen gemeen hebben. Nadal, Federer, Messi en Obama lachen heus niet om de rechtsback van pec zwolle of een Nederlands bestuurder (Zolang diegene zn best doet). Je moet nu echt ophouden hiermee.
haha :P

Maar vent, waarom zou ik weggaan? Ik kom hier al jaren, jij kan toch ook wegblijven als jou niet aanstaat?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159655078
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2016 16:48 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

haha :P

Maar vent, waarom zou ik weggaan?
Waarom zou je blijven?
pi_159655101
Als Bartje niet postte, dan had ik ook nooit hardop kunnen lachen om zijn filmpje op FB. Bevestigt mijn beeld over hem alleen maar meer.
pi_159657020
quote:
6s.gif Op donderdag 4 februari 2016 16:55 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Als Bartje niet postte, dan had ik ook nooit hardop kunnen lachen om zijn filmpje op FB. Bevestigt mijn beeld over hem alleen maar meer.
Hahaha ja lache
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159657298
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:21 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Hahaha ja lache
XD
pi_159660662
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 23:17 schreef Anoonumos het volgende:
Arrogant zijn :)
Arrogant zijn en Rechten studeren :')
Precies!!!
pi_159660710
Boter lijkt me best een geinige gozer. Volgens mij is z'n lading ironie en zelfspot veel groter dan de meesten hier denken. Doet ie vrij knap.
pi_159664095
quote:
10s.gif Op donderdag 4 februari 2016 20:21 schreef Valid het volgende:
Boter lijkt me best een geinige gozer. Volgens mij is z'n lading ironie en zelfspot veel groter dan de meesten hier denken. Doet ie vrij knap.
Is toch ook een kernmerk van zeer hoge intelligentie? Bijzondere vorm van humor?

:P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159664174
Wie heeft Suits 5.12 gezien?
Ryon ik neem mn woorden terug geweldige aflevering, wat een bazen.
pi_159664261
quote:
10s.gif Op donderdag 4 februari 2016 09:32 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dat is enigszins een manco van de rechtenstudie, zeker. Maar dat geldt vooral als je middelmaat ambieert (en/of straks content bent met een baan bij het stadshuis in zoetermeer). Als je iets wilt bereiken, of althans jezelf een goede start wilt geven, zul je alsnog iets harder aan de bak moeten. Net als met veel andere studies geldt dat je er zelf het meeste uit zult moeten halen.

Tenzij jij nu fantastische cijfers haalt en overige activiteiten ontplooit om jezelf te ontwikkelen in die 3 uur. Dan heb ik niets gezegd.
Lijkt me juist een van de sterke punten van de rechtenstudie, dan heb je tenminste veel tijd over om dingen te doen die er echt toe doen en waar je veel meer van leert en aan hebt in de praktijk.
pi_159664318
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2016 20:19 schreef Valid het volgende:

[..]

Precies!!!
Wanneer geef je nou eens antwoord op mn vraag?
pi_159665236
quote:
8s.gif Op donderdag 4 februari 2016 21:42 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Wanneer geef je nou eens antwoord op mn vraag?
Wat is je vraag?

/edit
Oh, of ik op M&A werk. Nee. Zoals ik al zei, deals draaien word ik niet bepaald warm van. Wat doe jij precies (of ongeveer)?
  donderdag 4 februari 2016 @ 22:13:09 #56
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159665811
deal deal deal
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_159665947
Groen groen groen.
pi_159667066
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 21:39 schreef Ashqelon het volgende:
Wie heeft Suits 5.12 gezien?
Ryon ik neem mn woorden terug geweldige aflevering, wat een bazen.
Gezien. Was leuk. Semi spannend.
quote:
15s.gif Op donderdag 4 februari 2016 22:13 schreef eriksd het volgende:
deal deal deal
Hoe kun je overigens deals draaien zonder enige kennis van het bedrijfsleven? Ik zat vandaag weer te kijken tijdens college hoe achterlijk weinig de rechtenstudent begrijpt van het bedrijfsleven.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 4 februari 2016 @ 22:41:19 #59
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159667221
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2016 22:37 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Gezien. Was leuk. Semi spannend.

[..]

Hoe kun je overigens deals draaien zonder enige kennis van het bedrijfsleven? Ik zat vandaag weer te kijken tijdens college hoe achterlijk weinig de rechtenstudent begrijpt van het bedrijfsleven.
Nouja, een contract is een contract. Dat kan redelijk losstaan van het reilen en zeilen van een bedrijf. Dat blijft toch meer een kwestie van het wegschrijven van risico's.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_159667782
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 22:41 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nouja, een contract is een contract. Dat kan redelijk losstaan van het reilen en zeilen van een bedrijf. Dat blijft toch meer een kwestie van het wegschrijven van risico's.
Ja, maar als je adviseert over contracten of ondernemingsrechtelijke/ insolventierechtelijke kwesties kun je toch niet doen alsof alles alleen maar 'recht' is?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159667952
quote:
2s.gif Op donderdag 4 februari 2016 22:01 schreef Valid het volgende:

[..]

Wat is je vraag?

/edit
Oh, of ik op M&A werk. Nee. Zoals ik al zei, deals draaien word ik niet bepaald warm van. Wat doe jij precies (of ongeveer)?
Oh oke dacht ik ivm je interesse voor economie in je topics van vroeger.

Word er op de litigation department eigenlijk ook onderscheid gemaakt tussen het soort zaken dat je doet of is het in principe een grote hoop en ligt het er maar net aan wat voor zaken zich aandienen?
pi_159668134
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2016 22:56 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja, maar als je adviseert over contracten of ondernemingsrechtelijke/ insolventierechtelijke kwesties kun je toch niet doen alsof alles alleen maar 'recht' is?
Voor de doorgronding van de business zijn er natuurlijk andere adviseurs.

Overigens moet je als M&A advocaat wel meer weten dan je legal dingetje en daar krijg je (misschien niet bij alle maar wel bij de meeste serieuze kantoren) aanvullende cursussen voor. Van succesvolle dealmakers kan je uiteraard meer verwachten dan van de rechtenstudenten waar jij het over hebt.

De rest van de teams die bij een deal betrokken zijn zijn wellicht meer faciliterend en op de achtergrond, zodat je minder van de business zelf hoeft te begrijpen.
pi_159668231
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 23:07 schreef Valid het volgende:

[..]

Voor de doorgronding van de business zijn er natuurlijk andere adviseurs.

Overigens moet je als M&A advocaat wel meer weten dan je legal dingetje en daar krijg je (misschien niet bij alle maar wel bij de meeste serieuze kantoren) aanvullende cursussen voor. Van succesvolle dealmakers kan je uiteraard meer verwachten dan van de rechtenstudenten waar jij het over hebt.

De rest van de teams die bij een deal betrokken zijn zijn wellicht meer faciliterend en op de achtergrond, zodat je minder met de business zelf hoeft te begrijpen.
Ik snap echt niet dat je dat los kan zien. Bijv. bij insolventie dat je niet begrijpt hoe de financieringen in een leverancier-afnemer relatie werken en wat de gevolgen zijn van bijv. het uitlekken van een pre-pack. Kun je toch je werk niet doen als je dat soort dingen niet snapt? 98% heeft geen idee namelijk.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159668275
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 23:02 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Oh oke dacht ik ivm je interesse voor economie in je topics van vroeger.

Word er op de litigation department eigenlijk ook onderscheid gemaakt tussen het soort zaken dat je doet of is het in principe een grote hoop en ligt het er maar net aan wat voor zaken zich aandienen?
Ja wordt onderscheid gemaakt (vaak corporate, commercial en financial litigation en verder nog dingen als (internationale) arbitrage en (financieel) strafrecht
pi_159668321
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 23:11 schreef Valid het volgende:

[..]

Ja wordt onderscheid gemaakt (vaak corporate, commercial en financial litigation en verder nog dingen als (internationale) arbitrage en (financieel) strafrecht
Wat is het verschil tussen die eerste drie, lijkt me allemaal behoorlijk overlappend?
pi_159668340
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2016 23:10 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik snap echt niet dat je dat los kan zien. Bijv. bij insolventie dat je niet begrijpt hoe de financieringen in een leverancier-afnemer relatie werken en wat de gevolgen zijn van bijv. het uitlekken van een pre-pack. Kun je toch je werk niet doen als je dat soort dingen niet snapt? 98% heeft geen idee namelijk.
Naturlijk moet je dat snappen. Als je dat bedoelt met de business snappen dan moet je dat zeker. Dat zijn wel echt de basics die je zelfs als advocaat-stagiair zondermeer moet meepakken.
pi_159668453
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 23:13 schreef Valid het volgende:

[..]

Naturlijk moet je dat snappen. Als je dat bedoelt met de business snappen dan moet je dat zeker. Dat zijn wel echt de basics die je zelfs als advocaat-stagiair zondermeer moet meepakken.
Dat zijn inderdaad écht de basics, maar ik merk dat vrijwel niemand dat doorheeft. Dat bijv een V&D zodra zonder surseance of faillissement bekend wordt dat er problemen zijn dat dat gevolgen heeft voor leverancierskredieten etc.

Zó simpel en iedereen kijkt je aan alsof je gek bent. En dat is nog maar het begin, er is zóveel meer. Van basic accounting (i.v.m. bijv. faillissementsfraude) tot systeemtheorie in organisaties.. tja.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159668546
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 23:13 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen die eerste drie, lijkt me allemaal behoorlijk overlappend?
Corporate litigation is post-M&A geschillen (over garanties oid) en problemen in (de governance van) een vennootschap, bijv. aandeelhoudersruzies, wanbeleid en bestuurdersaansprakelijkheid. (veel vennootschapsrecht)

Commercial litigation gaat over algemene handelsgeschillen, bijv ruzies tussen bedrijven over of een contract goed is nagekomen. (veel algemeen contractenrecht). Dit gebeurt steeds minder bij grote kantoren, omdat andere kantoren het net zo goed kunnen voor een lager tarief. Zijn vaak niet de ingewikkeldste zaken.

Financial litigation is bijvoorbeeld procederen voor of tegen de AFM (reguljatory, toezicht op financiële markten, publiekrecht), maar kan ook over financieringsrelaties van banken gaan, bijvoorbeeld over de opzegging van een kredietovereenkomst (privaatrecht).

Precieze indeling verschilt per kantoor.

[ Bericht 4% gewijzigd door Valid op 04-02-2016 23:26:35 ]
pi_159668594
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2016 23:17 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad écht de basics, maar ik merk dat vrijwel niemand dat doorheeft. Dat bijv een V&D zodra zonder surseance of faillissement bekend wordt dat er problemen zijn dat dat gevolgen heeft voor leverancierskredieten etc.

Zó simpel en iedereen kijkt je aan alsof je gek bent. En dat is nog maar het begin, er is zóveel meer. Van basic accounting (i.v.m. bijv. faillissementsfraude) tot systeemtheorie in organisaties.. tja.
Dan lopen er wel echt hele incompetente mensen rond bij jou in Nijmegen. De tering.
pi_159668965
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 23:20 schreef Valid het volgende:

[..]

Corporate litigation is post-M&A geschillen (over garanties oid) en problemen in een vennootschap, bijv. aandeelhoudersruzies, wanbeleid en bestuurdersaansprakelijkheid. (veel vennootschapsrecht)

Commercial litigation gaat over algemene handelsgeschillen, bijv ruzies tussen bedrijven over of een contract goed is nagekomen. (veel algemeen contractenrecht). Dit gebeurt steeds minder bij grote kantoren, omdat andere kantoren het net zo goed kunnen voor een lager tarief. Zijn vaak niet de ingewikkeldste zaken.

Financial litigation is bijvoorbeeld procederen voor of tegen de AFM (reguljatory, toezicht, publiekrecht), maar kan ook over financieringsrelaties van banken gaan (privaatrecht).

Precieze indeling verschilt per kantoor.
Corporate litigation klinkt wel interessant maar ik vraag me af in hoeverre dat klopt, het is in de praktijk toch vooral de hele dag jurispredentie doorbladeren op zoek naar details die je zaak kunnen helpen lijkt me.

Net zoals het beeld van traders op de beursvloer en bankers nu niet bepaald representatief is voor de beroepsgroepen.

Welke master hebben de meesten op die afdeling eigenlijk, ondernemingsrecht of privaat?

Om nog even terug te komen op je vraag in dat andere topic:
quote:
it's about sanity and staying out of jail. by around year 3, oftentimes an analyst is ready to stab his associate and vp in the temple with a pen.
Snap je nu het belang van geld en doorgroeimogelijkheden in IB :D?
pi_159669520
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 23:20 schreef Valid het volgende:

[..]

Corporate litigation is post-M&A geschillen (over garanties oid) en problemen in (de governance van) een vennootschap, bijv. aandeelhoudersruzies, wanbeleid en bestuurdersaansprakelijkheid. (veel vennootschapsrecht)

Commercial litigation gaat over algemene handelsgeschillen, bijv ruzies tussen bedrijven over of een contract goed is nagekomen. (veel algemeen contractenrecht). Dit gebeurt steeds minder bij grote kantoren, omdat andere kantoren het net zo goed kunnen voor een lager tarief. Zijn vaak niet de ingewikkeldste zaken.

Financial litigation is bijvoorbeeld procederen voor of tegen de AFM (reguljatory, toezicht op financiële markten, publiekrecht), maar kan ook over financieringsrelaties van banken gaan, bijvoorbeeld over de opzegging van een kredietovereenkomst (privaatrecht).

Precieze indeling verschilt per kantoor.
Ey Valid, G. Wat denk je wat het beste bij mij past?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159673034
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2016 23:47 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ey Valid, G. Wat denk je wat het beste bij mij past?
Gemeentehuis Zoetermeer ;)
Of prof. Mr. Dr. Aan de Radboud, beetje de eerstejaars colleges doen. Academische vorming!!!
pi_159673048
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2016 23:47 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ey Valid, G. Wat denk je wat het beste bij mij past?
Wat denk je zelf?
pi_159673101
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 23:32 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Corporate litigation klinkt wel interessant maar ik vraag me af in hoeverre dat klopt, het is in de praktijk toch vooral de hele dag jurispredentie doorbladeren op zoek naar details die je zaak kunnen helpen lijkt me.

Net zoals het beeld van traders op de beursvloer en bankers nu niet bepaald representatief is voor de beroepsgroepen.

Welke master hebben de meesten op die afdeling eigenlijk, ondernemingsrecht of privaat?

Om nog even terug te komen op je vraag in dat andere topic:

[..]

Snap je nu het belang van geld en doorgroeimogelijkheden in IB :D?
Privaatrecht of ondernemingsrecht maakt heel weinig uit. Voor corporate litigation is gevoel bij boek 2 (vennootschapsrecht) zeker handig, maar met een master privaatrecht kan je er ook terechtkomen. Als je kan kiezen zou ik zeggen ondernemingsrecht, maar goeie algemeen privaatrechtelijke basis is ook erg belangrijk.

Wat doe jij nou dan?
pi_159674658
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 21:41 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Lijkt me juist een van de sterke punten van de rechtenstudie, dan heb je tenminste veel tijd over om dingen te doen die er echt toe doen en waar je veel meer van leert en aan hebt in de praktijk.
Vandaar dat ik zei enigszins.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 11:32:25 #76
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159675658
http://www.werkenbijzoete(...)r-ruimtelijk-beleid/

Staat trouwens wel een mooie vacature open bij Zoetermeer. Ze zullen wel weer een laffe haas vinden die "wil groeien en mee wil gaan met de dynamiek van de maatschappij" maar dit is de positie om de hele stad plat te kunnen gooien en gewoon opnieuw te beginnen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 5 februari 2016 @ 11:58:12 #77
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159676234
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 07:56 schreef Valid het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Corporate rescue, insolventie, m&a oid
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159677221
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:58 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Corporate rescue, insolventie, m&a oid
Procespraktijk (litigation) of adviespraktijk (bijv. M&A)? Wat je noemt gebeurt op nogal uiteenlopende secties.
pi_159677986
225 onvoldoendes van de 295 deelnemers (+/-) bij Europees _O-
pi_159678056
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 13:23 schreef Kuiver het volgende:
225 onvoldoendes van de 295 deelnemers (+/-) bij Europees _O-
En wat had Henrys?
pi_159678567
quote:
10s.gif Op donderdag 4 februari 2016 23:21 schreef Valid het volgende:

[..]

Dan lopen er wel echt hele incompetente mensen rond bij jou in Nijmegen. De tering.
Want de doorsnee rechtenstudie geeft je inzicht in bedrijfseconomie?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159678587
Oeropais Oenie
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159679075
Stukje hoorcollege over liquidatie aan de grens voor rechtspersonen. "Dit zou volgens de jurisprudentie niet in strijd zijn met de vrijheid van vestiging. Zou dit ook gelden voor natuurlijke personen? Dat zou vast veel protest oproepen." :P
pi_159679277
Hier een 4.4 voor Europees. Die 225 onvoldoendes van de 295 komen niet overeen met het slagingspercentage van 13% wat ik rond heb horen gaan, met 70 voldoendes op 295 cijfers zou het ~23% slagingspercentage zijn. Alsnog ontzettend laag natuurlijk :')
pi_159679672
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:30 schreef underground1009 het volgende:
Hier een 4.4 voor Europees. Die 225 onvoldoendes van de 295 komen niet overeen met het slagingspercentage van 13% wat ik rond heb horen gaan, met 70 voldoendes op 295 cijfers zou het ~23% slagingspercentage zijn. Alsnog ontzettend laag natuurlijk :')
Altijd ieder jaar met Europees.

Ik had geluk met een oprot-5,5 in de herkansing, eerste poging. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159679859
En ik die mijn zes ging herkansen :D
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159679917
Iedereen zou een moord doen voor een zes voor Europees, vooral de recidivisten en meneer herkanst hem gewoon even.
pi_159680059
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:58 schreef IPA35 het volgende:
En ik die mijn zes ging herkansen :D
Wat heb je uiteindelijk gehaald dan?
pi_159680065
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 08:05 schreef Valid het volgende:

[..]

Privaatrecht of ondernemingsrecht maakt heel weinig uit. Voor corporate litigation is gevoel bij boek 2 (vennootschapsrecht) zeker handig, maar met een master privaatrecht kan je er ook terechtkomen. Als je kan kiezen zou ik zeggen ondernemingsrecht, maar goeie algemeen privaatrechtelijke basis is ook erg belangrijk.

Wat doe jij nou dan?
Privaatrecht lijkt me dan interessanter om meer opties open te houden want advocatuur is leuk enzo maar er is meer dan dat, een functie bij de UN lijkt me bijvoorbeeld ook wel tof.
pi_159680633
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 15:08 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Privaatrecht lijkt me dan interessanter om meer opties open te houden want advocatuur is leuk enzo maar er is meer dan dat, een functie bij de UN lijkt me bijvoorbeeld ook wel tof.
Je hebt niet per se privaatrecht nodig om 'je opties open te houden'. Bovendien heb je voor een functie bij de UN weer meer aan Europees en internationaal recht.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 15:45:49 #91
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159680807
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 15:00 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Iedereen zou een moord doen voor een zes voor Europees, vooral de recidivisten en meneer herkanst hem gewoon even.
Moeten ze maar gewoon beter leren.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159681111
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 15:08 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wat heb je uiteindelijk gehaald dan?
8

Ik zat goed in de stof maar verloor enorm veel punten omdat ik me niet aan de max lengte van de antwoorden hield en ook daardoor helft van de vragen moest afraffelen i.v.m. tijdgebrek. Er zat veel meer in dan die 6 dus omdat ik het voorblad verkeerd gelezen had...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159681261
Dit jaar geen bonus helaas :( In de herkansing dan maar halen hopelijk :)
pi_159681408
Nieuwe Suits was wel leuk.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159681838
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 16:17 schreef IPA35 het volgende:
Nieuwe Suits was wel leuk.
Ik kijk normaal zelden series maar ga nu beginnen met 'Making a murderer', ben benieuwd of het echt zo tof is :') Net het vak strafrecht gehad ook ghehe

[ Bericht 2% gewijzigd door Rickertman96 op 05-02-2016 16:48:12 ]
pi_159682129
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 15:37 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Je hebt niet per se privaatrecht nodig om 'je opties open te houden'. Bovendien heb je voor een functie bij de UN weer meer aan Europees en internationaal recht.
Welke afstudeerrichtingen houden dan nog meer een dusdanig groot aantal opties open?

Wat is eigenlijk de meerwaarde van een civiele bachelor naast een fiscale bachelor op een universiteit waar je bij een fiscale bachelor + master ook civiel effect krijgt?

Vroeger kon je op de UvA met slechts twaalf extra studiepunten een dubbele bachelor halen maar tegenwoordig moet je minimaal zestig studiepunten daarbovenop halen daarvoor.

Hebben ze voor bepaalde functies liever een volledig civiele bachelor dan een fiscale bachelor met civiel effect?
Een beetje de omgekeerde versie van het feit dat advocatenkantoren liever iemkand met een volledig fiscale bachelor + master hebben dan iemand met civiele bachelor en fiscale vakken + fiscale master voor de fiscale praktijk.
pi_159682680
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 13:23 schreef Kuiver het volgende:
225 onvoldoendes van de 295 deelnemers (+/-) bij Europees _O-
Nog niet zo'n dieptepunt zoals bij staats ooit
mag het weten
pi_159682741
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 13:23 schreef Kuiver het volgende:
225 onvoldoendes van de 295 deelnemers (+/-) bij Europees _O-
Maar zijn er dan ook mensen die wel gewoon een dikke 8 of 9 scoren?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159682751
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 17:35 schreef Blistering het volgende:

[..]

Maar zijn er dan ook mensen die wel gewoon een dikke 8 of 9 scoren?
Maar 1 persoon met een 8 of hoger
pi_159682768
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 17:35 schreef Kuiver het volgende:

[..]

Maar 1 persoon met een 8 of hoger
Man man man
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159682810
quote:
10s.gif Op donderdag 4 februari 2016 14:58 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Hehe, slagingspercentage van 13,6% voor het tentamen IE.
Het kan dus nog een stuk slechter dan Europees _O-
mag het weten
pi_159682843
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 17:38 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Het kan dus nog een stuk slechter dan Europees _O-
IE had dacht ik maar iets van 22 deelnemers
pi_159682894
quote:
10s.gif Op donderdag 4 februari 2016 00:09 schreef Henrys het volgende:

[..]

Ik zit in het 3e jaar en ik vind het nog altijd een pretstudie door de gigantische hoeveelheid vrije tijd je hebt. Alleen de 2 weken voor de tentamens heb ik het "druk" en zelfs dan studeer ik misschien 3 uur per dag
En daarom heb je Europees niet gehaald, Kuiver. Volgende keer beter.
pi_159683129
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 14:30 schreef underground1009 het volgende:
Hier een 4.4 voor Europees. Die 225 onvoldoendes van de 295 komen niet overeen met het slagingspercentage van 13% wat ik rond heb horen gaan, met 70 voldoendes op 295 cijfers zou het ~23% slagingspercentage zijn. Alsnog ontzettend laag natuurlijk :')
Nouja, binnen een half uur waren er al behoorlijk wat mensen weg die ws "niet nakijken" oid erboven hadden gezet. Die krijgen natuurlijk ook geen cijfer dan. Hangt een beetje vanaf wat je meeneemt dan :P
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159683165
Ik heb trouwens een 6.1 voor europees recht _O_ . Op zich wel zonde, want als ik de stof van de laatste week wat beter had bestudeerd had ik veel hoger gescoord ws.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159683281
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 17:56 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Ik heb trouwens een 6.1 voor europees recht _O_ . Op zich wel zonde, want als ik de stof van de laatste week wat beter had bestudeerd had ik veel hoger gescoord ws.
Prima toch.
pi_159683367
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:03 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Prima toch.
Ja, ga hem ook niet herkansen. Maar had toen nog 3 andere tentamens die ik moest dus gokte erop dat mededinging niet in het tentamen terug zou komen. Denk dat ik voor die laatste vraag hooguit 10 punten ofzo heb. Als ik daar gewoon een dag extra voor had gehad had ik dus een flink wat hoger cijfer kunnen halen. Maarja, so be it
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159683618
Netjes, gefeliciteerd!
pi_159683978
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 17:35 schreef Kuiver het volgende:

[..]

Maar 1 persoon met een 8 of hoger
Hoe komt het dat het grootste gedeelte heeft gefaald dan? Onderschatting?
pi_159684009
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:09 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Ja, ga hem ook niet herkansen. Maar had toen nog 3 andere tentamens die ik moest dus gokte erop dat mededinging niet in het tentamen terug zou komen. Denk dat ik voor die laatste vraag hooguit 10 punten ofzo heb. Als ik daar gewoon een dag extra voor had gehad had ik dus een flink wat hoger cijfer kunnen halen. Maarja, so be it
Dat vind ik een voordeel aan op de hertentamens mikken. :') Risicovoller, maar wel handig als je weet welke onderwerpen al zijn getoetst en welke niet.
pi_159684136
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:48 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Dat vind ik een voordeel aan op de hertentamens mikken. :') Risicovoller, maar wel handig als je weet welke onderwerpen al zijn getoetst en welke niet.
Ja, maar de kans lijkt me groot dat mededinging ook in de herkansing terug zal komen :P Zat nml ook al in dat oefententamen.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159684242
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 17:56 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Ik heb trouwens een 6.1 voor europees recht _O_ . Op zich wel zonde, want als ik de stof van de laatste week wat beter had bestudeerd had ik veel hoger gescoord ws.
Gefeliciteerd! Niet slecht als ik het slagingspercentage zo hoor.
pi_159684366
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:55 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Ja, maar de kans lijkt me groot dat mededinging ook in de herkansing terug zal komen :P Zat nml ook al in dat oefententamen.
Art. 101 & 102 VWEU toch? Zo uit m'n hoofd. Is alweer even geleden -O-

edit: Of ben ik nu in de war. Nouja, ik heb het ook alweer verdrongen.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:16:07 #114
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159684486
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:43 schreef Valid het volgende:

[..]

Procespraktijk (litigation) of adviespraktijk (bijv. M&A)? Wat je noemt gebeurt op nogal uiteenlopende secties.
Combi denk ik: Ergo geen zuid-as maar niche in insolventie.
Of wel zuid-as en dan denk ik gericht op proces.

Even kijken
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159684536
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:08 schreef Blistering het volgende:

[..]

Art. 101 & 102 VWEU toch? Zo uit m'n hoofd. Is alweer even geleden -O-

edit: Of ben ik nu in de war. Nouja, ik heb het ook alweer verdrongen.
Haha ja, kartelverbod enzo. Maar dat was de laatste week waarbij het tweede HC niet was opgenomen, en ze in plaats daarvan het HC van vorig jaar online gooiden. Toen kon ik er geen touw meer aan vastknopen. Vond dat ze dat mededinging er op het eind een beetje bijfietsten zo van dat moet er ook nog bij. Beetje jammer dat dat onderwerp dan wel goed was voor 1/3e van je cijfer.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:00 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Niet slecht als ik het slagingspercentage zo hoor.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:26 schreef underground1009 het volgende:
Netjes, gefeliciteerd!
thxx :)
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 20:23:28 #116
256829 Sokz
Livin' the life
pi_159686012
Mag ik een stomme vraag stellen. :+ Wat maakt een tentamen Europees nou zo moeilijk? De workload? Nu bestaat mijn Rechten ervaring uit 2 vakjes maar het vergt geen enorm creatief inzicht of een analytische knobbel. :P In mijn vakgebied (econ/finance) is het vrijwel onmogelijk tentamens slecht te maken als je het gewoon fatsoenlijk voorbereid.
pi_159688639
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:23 schreef Sokz het volgende:
Mag ik een stomme vraag stellen. :+ Wat maakt een tentamen Europees nou zo moeilijk? De workload? Nu bestaat mijn Rechten ervaring uit 2 vakjes maar het vergt geen enorm creatief inzicht of een analytische knobbel. :P In mijn vakgebied (econ/finance) is het vrijwel onmogelijk tentamens slecht te maken als je het gewoon fatsoenlijk voorbereid.
Welke vakken heb je al gevolgd en welke opleiding volg je? Ivm vergelijking.
pi_159689351
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:23 schreef Sokz het volgende:
Mag ik een stomme vraag stellen. :+ Wat maakt een tentamen Europees nou zo moeilijk? De workload? Nu bestaat mijn Rechten ervaring uit 2 vakjes maar het vergt geen enorm creatief inzicht of een analytische knobbel. :P In mijn vakgebied (econ/finance) is het vrijwel onmogelijk tentamens slecht te maken als je het gewoon fatsoenlijk voorbereid.
Van wat ik van anderen begreep is het al jaren een slachting en dat zal denk ik zowel met de omvang als gewoon de zwaarte an sich te maken hebben. Ze proppen best veel stof in die zeven weken, waaronder veel jurisprudentie. Aan alleen de teksten uit de verdragen heb je eigenlijk helemaal niks. Het hele concept van bijv. staatsaansprakelijkheid binnen het europees recht komt volledig uit jurisprudentie (daar vind je niks van terug in de verdragen). In tegenstelling tot bijv. tentamens bestuursrecht kun bij eur eigenlijk geen enkele vraag beantwoorden zonder relevante jurisprudentie te kennen. Daarnaast denk ik dat de nieuwe methode door sommigen onderschat werd. Het tentamen bestond nu enkel uit 3 casussen die je moest oplossen, en daar mocht je het boek, aantekeningen etc. allemaal bij houden. Ik denk dat velen dachten tijd zat te hebben om ter plekke de relevante arresten etc. er nog eens bij te pakken waardoor ze in tijdsnood kwamen.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159689474
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 17:32 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Nog niet zo'n dieptepunt zoals bij staats ooit
staats 2 of 3?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159689588
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 22:21 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Van wat ik van anderen begreep is het al jaren een slachting en dat zal denk ik zowel met de omvang als gewoon de zwaarte an sich te maken hebben. Ze proppen best veel stof in die zeven weken, waaronder veel jurisprudentie. Aan alleen de teksten uit de verdragen heb je eigenlijk helemaal niks. Het hele concept van bijv. staatsaansprakelijkheid binnen het europees recht komt volledig uit jurisprudentie (daar vind je niks van terug in de verdragen). In tegenstelling tot bijv. tentamens bestuursrecht kun bij eur eigenlijk geen enkele vraag beantwoorden zonder relevante jurisprudentie te kennen. Daarnaast denk ik dat de nieuwe methode door sommigen onderschat werd. Het tentamen bestond nu enkel uit 3 casussen die je moest oplossen, en daar mocht je het boek, aantekeningen etc. allemaal bij houden. Ik denk dat velen dachten tijd zat te hebben om ter plekke de relevante arresten etc. er nog eens bij te pakken waardoor ze in tijdsnood kwamen.
Brasserie du pecheur _O_
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159689665
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 22:26 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

staats 2 of 3?
Staats 2 oud, staats 3 nieuw.

Ook een horrorvak schijnt, gelukkig nooit hoeven te doen. :P
pi_159692054
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 22:31 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Staats 2 oud, staats 3 nieuw.

Ook een horrorvak schijnt, gelukkig nooit hoeven te doen. :P
Ik doe nu staats 2 maar dat valt geloof ik ook niet mee. zeker vergeleken met staats 1 :P
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159693175
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 22:31 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Staats 2 oud, staats 3 nieuw.

Ook een horrorvak schijnt, gelukkig nooit hoeven te doen. :P
Prachtvak (heb staats 2 oud gevolgd en gehaald) _O_ Staats 1a en 1b konden mij ook bekoren. Het huidige staats 1 t/m 3 zeg maar.
mag het weten
pi_159693799
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 00:07 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Prachtvak (heb staats 2 oud gevolgd en gehaald) _O_ Staats 1a en 1b konden mij ook bekoren. Het huidige staats 1 t/m 3 zeg maar.
Ja, vind het ook best interessant. Helaas hoef ik staats 3 niet te doen. Leuke docenten ook allemaal. Al was staatsrecht 1 eigenlijk wel een beetje erg makkelijk :@
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159698115
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 23:35 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Ik doe nu staats 2 maar dat valt geloof ik ook niet mee. zeker vergeleken met staats 1 :P
Staats2 is staats1B oud. Dat is best wel een makkelijk vak vergeleken met 1(A).
  zaterdag 6 februari 2016 @ 12:17:57 #126
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159700098
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 10:25 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Staats2 is staats1B oud. Dat is best wel een makkelijk vak vergeleken met 1(A).
Waarom noemen ze die shit niet gewoon staatsrecht? Wat een gedoe met die vakjes allemaal.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159700340
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 12:17 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Waarom noemen ze die shit niet gewoon staatsrecht? Wat een gedoe met die vakjes allemaal.
Omdat staatsrecht breed is en je het zowel in de propedeusefase als in de postpropedeusefase krijgt.
pi_159701119
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 18:45 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Hoe komt het dat het grootste gedeelte heeft gefaald dan? Onderschatting?
70% van de studenten leest de literatuur überhaupt niet. Lezen de sheets en JFV/JOHO boekske en menen dan het tentamen te kunnen halen met een 6. Tsja.

Wel mooi dat Hans en Lorenzo die lazy ass fucks naaien met de Flipped-Classroom methode :7
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159701297
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 13:09 schreef IPA35 het volgende:

[..]

70% van de studenten leest de literatuur überhaupt niet. Lezen de sheets en JFV/JOHO boekske en menen dan het tentamen te kunnen halen met een 6. Tsja.

Wel mooi dat Hans en Lorenzo die lazy ass fucks naaien met de Flipped-Classroom methode :7
Enige mensen met voldoendes die ik ken hebben geen enkel college gevolgd, maar alleen geleerd adhv de werkgroepvragen en -antwoorden en een samenvatting van Capita Selecta ;)

Lorenzo en Hans kunnen m'n rug op met dat geflipte gedoe, heeft geen zier uitgemaakt voor het slagingspercentage :')
pi_159701326
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 13:20 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Enige mensen met voldoendes die ik ken hebben geen enkel college gevolgd, maar alleen geleerd adhv de werkgroepvragen en -antwoorden en een samenvatting van Capita Selecta ;)

Lorenzo en Hans kunnen m'n rug op met dat geflipte gedoe, heeft geen zier uitgemaakt voor het slagingspercentage :')
Doel was juist het moeilijker te maken "omdat ze het in het buitenland ook zo doen".
Harmonisatiefetisjisten... ;(
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159701737
Ik vind het best bizar dat iedereen hier zo met die slagingspercentages bezig is. Als je zelf gewoon de stof beheerst kun je elk vak zonder problemen halen.

In elk geval, gister mijn masterthesis (fiscaal) ingeleverd dus ik kan gaan uitkijken naar het afstuderen. Voor een master civiel moet ik slechts 1 vak en de scriptie voor de bul, maar heb ervoor gekozen dit niet te gaan doen. Heb het civiele effect al naast m'n master en vind het de moeite niet waard hier voor nog 4 maanden extra student te zijn.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 15:46:29 #132
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159704615
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 12:30 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Omdat staatsrecht breed is en je het zowel in de propedeusefase als in de postpropedeusefase krijgt.
Naja, dan knip je het in twee.. Nog geen reden voor nummers tot 3 en rare lettercombinaties
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159704725
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:46 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Naja, dan knip je het in twee.. Nog geen reden voor nummers tot 3 en rare lettercombinaties
Je leest weer eens niet goed.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 17:36:42 #134
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159707098
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:53 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Je leest weer eens niet goed.
Ik lees wel goed: P-vak en bachelorvak, waarom staats3?

[ Bericht 8% gewijzigd door Lyrebird op 07-02-2016 06:31:06 (Flame) ]
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159707767
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 17:36 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik lees wel goed: P-vak en bachelorvak, waarom staats3?
Er zijn helemaal geen lettercombinaties meer, er is alleen nog staatsrecht 1 tm 3. Je leest dus niet goed. Je hebt staats 1, dat is een p-vak, staats 2 is tweedejaars en gaat verder op staats 1. Dan is er nog staatsrecht 3 (derdejaars) wat qua inhoud los staat van staatsrecht 2. Logisch dus dat er drie verschillende staatsrecht vakken zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lyrebird op 07-02-2016 06:35:09 (flame quote) ]
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159708610
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 23:35 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Ik doe nu staats 2 maar dat valt geloof ik ook niet mee. zeker vergeleken met staats 1 :P
Bazige docenten.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159708626
Wow, de nieuwste The Blacklist is ook pittig hard zeg.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159708627
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 17:36 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik lees wel goed: P-vak en bachelorvak, waarom staats3?

quote:
7s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 18:08 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Er zijn helemaal geen lettercombinaties meer, er is alleen nog staatsrecht 1 tm 3. Je leest dus niet goed.
Dankje.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lyrebird op 07-02-2016 06:34:38 (flame quote) ]
pi_159708805
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 13:20 schreef underground1009 het volgende:
Enige mensen met voldoendes die ik ken hebben geen enkel college gevolgd, maar alleen geleerd adhv de werkgroepvragen en -antwoorden en een samenvatting van Capita Selecta
Natuurlijk niet de beste manier, maar dat weet jij ook wel.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 20:45:00 #140
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159711622
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 18:49 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

[..]

Dankje.
Het was er wel: Gaat mij sowieso om die rare naamgeving. Ik weet toch niet hoe alles nu heet op die rare uni. Ik zie bijv ook handels A en handels B langskomen, er zijn dus, wat ik uit het topic kan opmaken, wel degelijk letters voor vakken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Lyrebird op 07-02-2016 06:31:46 (Flame) ]
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159716759
Wel pittige vakken verder heur. Superblij met m'n 7 voor 1A en 9 voor 1B. 2oud/3nieuw hoef ik godzijdank niet.

Verder ook een beetje jammer dat de master ook staats bevat. Bestuursrecht is veel leuker.
pi_159717715
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:23 schreef Sokz het volgende:
Mag ik een stomme vraag stellen. :+ Wat maakt een tentamen Europees nou zo moeilijk? De workload? Nu bestaat mijn Rechten ervaring uit 2 vakjes maar het vergt geen enorm creatief inzicht of een analytische knobbel. :P In mijn vakgebied (econ/finance) is het vrijwel onmogelijk tentamens slecht te maken als je het gewoon fatsoenlijk voorbereid.
Het vergt intellect. Iets wat bij het gros van de rechtenstudenten ontbreekt.

Met een eco/finance achtergrond moet het geen probleem zijn, mits je genoeg tijd steekt in het studeren
pi_159724260
Damn nigga, 4 boeken voor een vak van 5 weken. Rechtsgeschiedenis. _O_
  zondag 7 februari 2016 @ 13:46:55 #144
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_159724336
quote:
6s.gif Op zondag 7 februari 2016 13:44 schreef Rickertman96 het volgende:
Damn nigga, 4 boeken voor een vak van 5 weken. Rechtsgeschiedenis. _O_
Mooiste vak uit het eerste jaar.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159724379
quote:
6s.gif Op zondag 7 februari 2016 13:46 schreef Blistering het volgende:

[..]

Mooiste vak uit het eerste jaar.
Ik las net de problemen door (PGL-systeem), god wat saai.
pi_159725473
quote:
6s.gif Op zondag 7 februari 2016 13:44 schreef Rickertman96 het volgende:
Damn nigga, 4 boeken voor een vak van 5 weken. Rechtsgeschiedenis. _O_
Welke boeken in godsnaam? We hebben maar 1 boek voor het eerstejaarsvak van 7 weken. :')
  zondag 7 februari 2016 @ 14:51:20 #147
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_159726741
Ik had dit boek voor RGS:
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159728282
quote:
6s.gif Op zondag 7 februari 2016 13:46 schreef Blistering het volgende:

[..]

Mooiste vak uit het eerste jaar.
Dat klinkt moeilijk saai :@
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159730078
quote:
10s.gif Op zondag 7 februari 2016 14:51 schreef Blistering het volgende:
Ik had dit boek voor RGS:
[ afbeelding ]
Prachtboek ^O^
mag het weten
pi_159730098
quote:
10s.gif Op zondag 7 februari 2016 14:51 schreef Blistering het volgende:
Ik had dit boek voor RGS:
[ afbeelding ]
Heb ik hier ook ergens liggen. Binnenkort weer eens lezen.
pi_159730133
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 16:52 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Prachtboek ^O^
Nog tips/trucs voor GvdER? Ik heb woensdag het college gevolgd, maar kwam niet zoveel boeiends naar voren. Wat plaatjes/kunst/schilderijen besproken en herhaling van RSG(1). :') Gezien de weekindeling is de rest van de colleges ook n beetje herhaling? De voorgeschreven literatuur is gewoon de hele Koschaker, zonder duidelijk gesplitst in weken/HC's. Jammer wel.

Binnenkort maar eens beginnen met de Koschaker lezen voor het slapen gaan. :7
pi_159730237
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 16:54 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Nog tips/trucs voor GvdER? Ik heb woensdag het college gevolgd, maar kwam niet zoveel boeiends naar voren. Wat plaatjes/kunst/schilderijen besproken en herhaling van RSG(1). :')

Binnenkort maar eens beginnen met de Koschaker lezen voor het slapen gaan. :7
Tip: neem je RGS aantekeningen opnieuw door. Skip de colleges want het is een grote herhaling. :P
mag het weten
pi_159730252
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 16:58 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Tip: neem je RGS aantekeningen opnieuw door. Skip de colleges want het is een grote herhaling. :P
Dacht ik wel. Nouja, twee uurtjes naar Van der Ven luisteren is ook wel leuk. *O* (En alsof ik nog iets van 3 jaar geleden weet :') )

RR/RSG2 niet? Kwam ook wel n beetje aan bod afgelopen week.

[ Bericht 4% gewijzigd door SantaClausNorthPole op 07-02-2016 17:06:03 ]
pi_159731170
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 16:58 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]
RR/RSG2 niet? Kwam ook wel n beetje aan bod afgelopen week.
Nee, das de moeite wel waard. Is een mooi vervolg, gaat dieper op de stof in. :)
mag het weten
  zondag 7 februari 2016 @ 20:52:19 #155
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159736559
Jakkes
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159737179
quote:
7s.gif Op zondag 7 februari 2016 20:52 schreef Boterbartje het volgende:
Jakkes
Oh jeetje. Vervelend he. Dit soort dingen.
pi_159737657
Stomme woordenmaxima, heb ik mijn antwoord eindelijk een beetje begrijpelijk gemaakt en alle relevante dingen genoemd, zit ik 800 eroverheen :{
  zondag 7 februari 2016 @ 21:20:18 #158
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159737702
quote:
11s.gif Op zondag 7 februari 2016 21:06 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Oh jeetje. Vervelend he. Dit soort dingen.
Rsg2, handelsB, staats3, staats1B(oud): wat een ongeregeld zooitje
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159746610
quote:
7s.gif Op zondag 7 februari 2016 21:20 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Rsg2, handelsB, staats3, staats1B(oud): wat een ongeregeld zooitje
Eens. Pauperuni.
pi_159746668
We hebben ook burgerlijk recht 1 (inleiding incl. basis PFE), burgerlijk recht 2 (goederen- en verbintenissenrecht) en burgerlijk recht 3 (aansprakelijkheidsrecht).

Beter gewoon Burgerlijk Recht van maken jatoch?

[ Bericht 3% gewijzigd door SantaClausNorthPole op 08-02-2016 04:20:10 ]
  maandag 8 februari 2016 @ 10:55:54 #161
365082 IPA35
Patriarch
pi_159749504
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2016 04:01 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Eens. Pauperuni.
Niet mee doen met die debiele RU verheerlijking.

Ik vind dat universiteiten die geeneens 100 jaar oud zijn überhaupt niet serieus genomen kunnen worden.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 8 februari 2016 @ 10:58:18 #162
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159749547
:') lekker criterium. Geen wonder dat je RUG gekozen hebt...
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159749758
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 10:55 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Niet mee doen met die debiele RU verheerlijking.

Ik vind dat universiteiten die geeneens 100 jaar oud zijn überhaupt niet serieus genomen kunnen worden.
Ik speel met hem mee. Dat is wat die wilt.

Maar je hebt verder ook gelijk hoor.
pi_159750426
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 10:55 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Niet mee doen met die debiele RU verheerlijking.

Ik vind dat universiteiten die geeneens 100 jaar oud zijn überhaupt niet serieus genomen kunnen worden.
Oude uni's rulen natuurlijk :)
  maandag 8 februari 2016 @ 12:02:08 #165
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159750524
Rulen? Rulings? RULINGS?! Staatssteun!!
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_159750954
quote:
8s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:02 schreef eriksd het volgende:
Rulen? Rulings? RULINGS?! Staatssteun!!
Ja dat ook nog. *O*
pi_159752340
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2016 10:58 schreef Boterbartje het volgende:
:') lekker criterium. Geen wonder dat je RUG gekozen hebt...
Iemand met een beetje achtergrond gaat niet in Nijmegen studeren. Daar valt geen argument tegen te verzinnen; Immers er zijn geen studies die slechts in Nijmegen gegeven worden.
Niveau in connecties vind je vooral in Delft/Leiden, Amsterdam, Utrecht en Groningen. De rest is het allemaal niet.

[ Bericht 8% gewijzigd door Lyrebird op 08-02-2016 13:56:53 (flame) ]
pi_159753029
watsawie, lees nog eens de policy. Er zijn hier trouwens wel meer users die de policy nog eens goed mogen lezen.

Morgen tentamen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_159753634
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 13:58 schreef Lyrebird het volgende:
watsawie, lees nog eens de policy. Er zijn hier trouwens wel meer users die de policy nog eens goed mogen lezen.

Morgen tentamen.
Waarom beschermen jullie hem steeds? hij zit constant te provoceren en als iemand er wat van zegt wordt het gelijk verwijderd.
pi_159757267
Bah, voor bestuursproces moet ik wekelijks m'n opdrachten mailen. Ze vertrouwen ons echt niet :')
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  maandag 8 februari 2016 @ 16:29:10 #171
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159757338
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 13:30 schreef watsawie het volgende:

[..]

Iemand met een beetje achtergrond gaat niet in Nijmegen studeren. Daar valt geen argument tegen te verzinnen; Immers er zijn geen studies die slechts in Nijmegen gegeven worden.
Niveau in connecties vind je vooral in Delft/Leiden, Amsterdam, Utrecht en Groningen. De rest is het allemaal niet.

Blabla. Onderzoekscentrum onderneming en recht is anders goed aangeschreven.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159757462
Haha oh, het wordt nog leuker. Je mag ook geen laptops en/of telefoons gebruiken tijdens de werkgroep.

Back to basics heur :') UU :')
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159757615
quote:
10s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:32 schreef Blistering het volgende:
Haha oh, het wordt nog leuker. Je mag ook geen laptops en/of telefoons gebruiken tijdens de werkgroep.

Back to basics heur :') UU :')
the fuck, waarom niet :')
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  maandag 8 februari 2016 @ 16:42:08 #174
365082 IPA35
Patriarch
pi_159757750
quote:
10s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:26 schreef Blistering het volgende:
Bah, voor bestuursproces moet ik wekelijks m'n opdrachten mailen. Ze vertrouwen ons echt niet :')
De RUG werkt met postvakjes _O_
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159757770
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:42 schreef IPA35 het volgende:

[..]

De RUG werkt met postvakjes _O_
Ook wel gewoon met nestor/mail heur. Ik moet nu mijn skitta gewoon online inleveren
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  maandag 8 februari 2016 @ 16:44:25 #176
365082 IPA35
Patriarch
pi_159757814
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:42 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Ook wel gewoon met nestor/mail heur. Ik moet nu mijn skitta gewoon online inleveren
Je watvoording?!

Ik mijn essay ook trouwens...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159757866
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:44 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Je watvoording?!

Ik mijn essay ook trouwens...
mijn shit: opdrachten, essays etc
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159757915
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:37 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

the fuck, waarom niet :')
Dat leidt teveel af, schijnbaar.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159758034
Hihi, de examencommissie heeft mijn plan om naar de VS te gaan, goedgekeurd. De behaalde vakken kunnen op mijn bachelordiploma gezet worden.

Alleen zou ik dus as. september moeten gaan, dat is de enige mogelijkheid. _O- Aangezien ik mijn bachelor voor februari 2018 gehaald moet hebben. Als ik nu de laatste 2 vakken haal, dan naar de VS, dan kom ik in mei 2017 terug, diploma aanvragen en in september 2017 master. Hupakee.

Alleen even nadenken of ik het echt moet doen, of niet. Het is best duur. :')
  maandag 8 februari 2016 @ 16:55:24 #180
365082 IPA35
Patriarch
pi_159758058
Jij bent super rijk...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 8 februari 2016 @ 16:56:41 #181
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159758094
Wat is de reden dat je voor 1 feb de bachelor gehaald moet hebben? Verloop van studiepunten?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159758628
quote:
6s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:54 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Hihi, de examencommissie heeft mijn plan om naar de VS te gaan, goedgekeurd. De behaalde vakken kunnen op mijn bachelordiploma gezet worden.

Alleen zou ik dus as. september moeten gaan, dat is de enige mogelijkheid. _O- Aangezien ik mijn bachelor voor februari 2018 gehaald moet hebben. Als ik nu de laatste 2 vakken haal, dan naar de VS, dan kom ik in mei 2017 terug, diploma aanvragen en in september 2017 master. Hupakee.

Alleen even nadenken of ik het echt moet doen, of niet. Het is best duur. :')
Ik zeg doen. Je leert er een hoop van en werkgevers waarderen het goed.
pi_159758699
Moet dat kosten dan? Paar duizend gok ik?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159758759
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:55 schreef IPA35 het volgende:
Jij bent super rijk...
Dat ik het heb, wil niet zeggen dat ik het onbeperkt kan uitgeven.

quote:
11s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:56 schreef Ryon het volgende:
Wat is de reden dat je voor 1 feb de bachelor gehaald moet hebben? Verloop van studiepunten?
Opleiding in afbouw.

quote:
5s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:21 schreef Blistering het volgende:
Moet dat kosten dan? Paar duizend gok ik?
Incl. huisvestiging 40k.
  maandag 8 februari 2016 @ 17:29:40 #185
365082 IPA35
Patriarch
pi_159758869
Wat voor werk doe je :D
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159758900
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:29 schreef IPA35 het volgende:
Wat voor werk doe je :D
Vrijwilligerswerk en commissiewerk.
pi_159758906
40k :') Man man man.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  maandag 8 februari 2016 @ 17:31:27 #188
365082 IPA35
Patriarch
pi_159758917
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:30 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Vrijwilligerswerk en commissiewerk.
PGB gecasht of zo ;( ?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159758920
quote:
13s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:30 schreef Blistering het volgende:
40k :') Man man man.
Echt he. :') Een goede investering, maar zoveel.

Maar het is een kans. Daarna kan het niet meer.
pi_159758943
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:31 schreef IPA35 het volgende:

[..]

PGB gecasht of zo ;( ?
Een bank beroofd.
  maandag 8 februari 2016 @ 17:33:14 #191
365082 IPA35
Patriarch
pi_159758953
quote:
6s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:32 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Een bank beroofd.
Ken wel mensen die met de PGB van één der kinderen wekenlang zijn gaan touren door Californië...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 8 februari 2016 @ 17:33:33 #192
365082 IPA35
Patriarch
pi_159758960
Kregen iets van 10k op jaarbasis _O-
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159758986
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:33 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ken wel mensen die met de PGB van één der kinderen wekenlang zijn gaan touren door Californië...
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:33 schreef IPA35 het volgende:
Kregen iets van 10k op jaarbasis _O-
Tja, mijn geld is legaal verkregen, maak je maar geen zorgen. ;)
  maandag 8 februari 2016 @ 17:35:49 #194
365082 IPA35
Patriarch
pi_159759005
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:34 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

[..]

Tja, mijn geld is legaal verkregen, maak je maar geen zorgen. ;)
Dit is dus waarom ik rechts ben :7
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 8 februari 2016 @ 18:26:19 #195
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159759961
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:24 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

Opleiding in afbouw.

Huh? Welke bachelor dan?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159760159
Leuk, ik heb voor zo'n wg een docent die denkt dat als iemand op zijn telefoon zit dat die persoon hem aan het filmen is, ook tijdens pauzes _O-
pi_159760238
quote:
11s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:26 schreef Ryon het volgende:

[..]

Huh? Welke bachelor dan?
Oude stijl bedoel ik dan he. Sinds 2 jaar nieuwe stijl enzo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159760401
Ik maak me niet zo'n zorgen verder hoor. Nog 2 (niet onmogelijke) vakken, waarvan per vak 3 kansen (evt. recht op mondeling), volgend jaar hetzelfde verhaal (dan ben ik op tijd terug) en anders is er vast in januari 2018, vlak voor het eind ergens een mogelijkheid om een oprotzesje te krijgen.

Minimaal 6 kansen per vak. :9
pi_159760497
Ah vandaar, nou dat kan alleen maar lukken dan, ook als je naar het buitenland gaat.

quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:35 schreef Kuiver het volgende:
Leuk, ik heb voor zo'n wg een docent die denkt dat als iemand op zijn telefoon zit dat die persoon hem aan het filmen is, ook tijdens pauzes _O-
_O-
pi_159760538
Ik vraag me alleen af hoe de Amerikaanse credits worden omgerekend naar de ECTS.
pi_159760900
Dat kan je denk ik beter aan je studieadviseur vragen.
pi_159767849
Zijn jullie een beetje hoorcollege bezoekers?
Zelf wel een beetje klaar mee. Vrij zinloos vaak.
pi_159767869
Het bizarre is nog wel dat mijn cijfers niet hoger worden door het volgen van hc's.
Omgekeerd ook; Als ik ze niet volg worden ze niet lager gemiddeld.
pi_159767962
Ik volg altijd alles, ook als ik er geen samenvatting voor hoef te schrijven. Vind het belangrijk om in ieder geval een duidelijk overzicht van de stof te krijgen. Het bespaart me ook leeswerk. Daarnaast helpt het om een college op te nemen: één keer stond ik na afloop met m'n bek vol tanden en was ik blij dat ik het na afloop nog een keer kon luisteren want toen viel het kwartje.

Sommige HC's in de bachelor waren vrij nutteloos, maar in de master vind ik het zeker meerwaarde hebben om overal heen te gaan gezien de moeilijkheid van de onderwerpen.
pi_159768101
Ga er nooit heen, want te ver reizen.

Maar deze periode worden ze blijkbaar alle 3 opgenomen, dus als ik tijd heb kijk ik ze wel terug.

Doe er overigens weinig mee. Vaak is het wel een goeie manier om de belangrijkste dingen nog even te horen.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159768161
quote:
14s.gif Op maandag 8 februari 2016 22:27 schreef Blistering het volgende:
Ga er nooit heen, want te ver reizen.

Maar deze periode worden ze blijkbaar alle 3 opgenomen, dus als ik tijd heb kijk ik ze wel terug.

Doe er overigens weinig mee. Vaak is het wel een goeie manier om de belangrijkste dingen nog even te horen.
Je zult dan wel meer zelfstudie moeten doen. Vind je dat nooit vervelend? Een hele dag in je eentje achter de boeken.
pi_159768245
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 22:29 schreef watsawie het volgende:

[..]

Je zult dan wel meer zelfstudie moeten doen. Vind je dat nooit vervelend? Een hele dag in je eentje achter de boeken.
Zoveel werk is dat nou ook weer niet. Gewoon alle voorgeschreven stof netjes lezen, de arresten goed behandelen en de vragen maken. Dan is een hoorcollege wel een goeie aanvulling om de boel even goed op een rijtje te krijgen. Maar er zijn ook genoeg studenten die enkel naar de hc's gaan, niets lezen en vervolgens voor de tentamens enkel uit samenvattingen leren. Lijkt mij dat die methode op een gegeven moment niet meer werkt.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  maandag 8 februari 2016 @ 22:38:05 #208
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159768460
Je mist ook een hoop sociale interactie etc. Blijf je niet teveel in de scholieren lang weekend hihaho groef hangen?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_159768526
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 22:38 schreef eriksd het volgende:
Je mist ook een hoop sociale interactie etc. Blijf je niet teveel in de scholieren lang weekend hihaho groef hangen?
Leg uit? Wat valt er voor sociale interactie te beleven in een grote collegezaal met 500 studenten, waarbij je geacht wordt anderhalf uur lang je mond te houden?

De enige sociale interactie die men heeft is als ze ondertussen druk aan het Facebooken zijn op hun lappies en tablets :7
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159768581
quote:
10s.gif Op maandag 8 februari 2016 22:40 schreef Blistering het volgende:

[..]

Leg uit? Wat valt er voor sociale interactie te beleven in een grote collegezaal met 500 studenten, waarbij je geacht wordt anderhalf uur lang je mond te houden?

De enige sociale interactie die men heeft is als ze ondertussen druk aan het Facebooken zijn op hun lappies en tablets :7
Nouja beetje bijpraten met je studiegenoten voor/na college en in de pauze vind ik altijd wel gezellig. Overigens heb ik geen last van lange reistijden, als ik dat wel had dan zou ik misschien wel eens overslaan.
  maandag 8 februari 2016 @ 22:42:57 #211
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159768618
quote:
10s.gif Op maandag 8 februari 2016 22:40 schreef Blistering het volgende:

[..]

Leg uit? Wat valt er voor sociale interactie te beleven in een grote collegezaal met 500 studenten, waarbij je geacht wordt anderhalf uur lang je mond te houden?

De enige sociale interactie die men heeft is als ze ondertussen druk aan het Facebooken zijn op hun lappies en tablets :7
Een praatje maken ofzo?
Nouja, het zal.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 8 februari 2016 @ 22:44:05 #212
365082 IPA35
Patriarch
pi_159768651
Macbook/Dopper/blonde knot-studentes :'(
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159768700
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 22:41 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Nouja beetje bijpraten met je studiegenoten voor/na college en in de pauze vind ik altijd wel gezellig. Overigens heb ik geen last van lange reistijden, als ik dat wel had dan zou ik misschien wel eens overslaan.
Fair enough. Probleem op de UU is dan wel weer dat de werkgroepen iedere periode worden omgegooid, waardoor je dan dus weer bij totale vreemden terecht komt. Wellicht is dat op andere uni's niet zo, dat weet ik niet.

Ik heb een paar vrienden die ik ken van de uni, die spreek ik regelmatig. Daarbuiten ken ik eigenlijk niemand :') Dat maakt de werkgroepen wel vrij asociale aangelegenheden.

Maar goed, dat kun je dan wel weer goedmaken met participatie aan verenigingen etc.

Van de werkgroepen of hoorcolleges hoef je het op sociaal gebied - in ieder geval op de UU - niet te hebben.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159768779
quote:
11s.gif Op maandag 8 februari 2016 22:45 schreef Blistering het volgende:

[..]

Fair enough. Probleem op de UU is dan wel weer dat de werkgroepen iedere periode worden omgegooid, waardoor je dan dus weer bij totale vreemden terecht komt. Wellicht is dat op andere uni's niet zo, dat weet ik niet.

Ik heb een paar vrienden die ik ken van de uni, die spreek ik regelmatig. Daarbuiten ken ik eigenlijk niemand :') Dat maakt de werkgroepen wel vrij asociale aangelegenheden.

Maar goed, dat kun je dan wel weer goedmaken met participatie aan verenigingen etc.

Van de werkgroepen of hoorcolleges hoef je het - in ieder geval op de UU - niet te hebben.
Dat is wel jammer. Wij hebben voor de master een appgroep waar we ook opnames e.d. uitwisselen. Daarnaast zijn de meesten erg actief bij de studievereniging dus daar zien we elkaar ook. Voor werkgroepen geldt dat je jezelf inschrijft en met een groepje van 4 de opdrachten maakt. Je mag zelf je groepje maken, dus op een zeker moment kijk je gewoon met wie het klikt en met wie je goed kan samenwerken. Zit nu steeds met fijne en aardige mensen, wel chill.

Is jullie studievereniging niet actief dan? Bij fiscaal hebben we een weliswaar kleine maar wel hele actieve studievereniging. Zeker bij kantoorbezoeken zie je steeds dezelfde mensen. Ik doe n ook mee aan een reeks kantoorbezoeken en na 11 keer met de zelfde groep ben je natuurlijk een stuk hechter dan met allemaal losse mensen.
pi_159768828
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 22:48 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dat is wel jammer. Wij hebben voor de master een appgroep waar we ook opnames e.d. uitwisselen. Daarnaast zijn de meesten erg actief bij de studievereniging dus daar zien we elkaar ook. Voor werkgroepen geldt dat je jezelf inschrijft en met een groepje van 4 de opdrachten maakt. Je mag zelf je groepje maken, dus op een zeker moment kijk je gewoon met wie het klikt en met wie je goed kan samenwerken. Zit nu steeds met fijne en aardige mensen, wel chill.

Is jullie studievereniging niet actief dan? Bij fiscaal hebben we een weliswaar kleine maar wel hele actieve studievereniging. Zeker bij kantoorbezoeken zie je steeds dezelfde mensen. Ik doe n ook mee aan een reeks kantoorbezoeken en na 11 keer met de zelfde groep ben je natuurlijk een stuk hechter dan met allemaal losse mensen.
Samen opdrachten maken klinkt wel goed, mits je inderdaad zelf je groepje mag kiezen.

Ik zit zelf niet bij een vereniging, dus kan er niet over meepraten.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159768996
Enige werkgroep waarvan ik nog mensen spreek is die van het 1e jaar.

zit nu bij allemaal van die dikke zeugen met zo'n drankstem en van die vereningsstudenten die al dik in twintig zijn en nog met een pet achterstevoren naar college gaan :')
pi_159769049
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 22:20 schreef watsawie het volgende:
Zijn jullie een beetje hoorcollege bezoekers?
Zelf wel een beetje klaar mee. Vrij zinloos vaak.
Altijd wel, geloof'k.
pi_159769061
quote:
14s.gif Op maandag 8 februari 2016 22:50 schreef Blistering het volgende:

[..]

Samen opdrachten maken klinkt wel goed, mits je inderdaad zelf je groepje mag kiezen.

Ik zit zelf niet bij een vereniging, dus kan er niet over meepraten.
Ook geen lid van de studievereniging? Is die actief bij jullie eigenlijk?
pi_159769075
quote:
9s.gif Op maandag 8 februari 2016 22:54 schreef Kuiver het volgende:
Enige werkgroep waarvan ik nog mensen spreek is die van het 1e jaar.

zit nu bij allemaal van die dikke zeugen met zo'n drankstem en van die vereningsstudenten die al dik in twintig zijn en nog met een pet achterstevoren naar college gaan :')
Nee.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lyrebird op 09-02-2016 05:05:50 (Flame) ]
pi_159769198
Nee.

[ Bericht 25% gewijzigd door Lyrebird op 09-02-2016 05:05:38 (Baggeren) ]
pi_159769387
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 22:56 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ook geen lid van de studievereniging? Is die actief bij jullie eigenlijk?
Nee. En geen idee.

Ben wel lid van de JSVU omdat ik dan 5% korting krijg op m'n boeken :D
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159769434
quote:
10s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:08 schreef Blistering het volgende:

[..]

Nee. En geen idee.

Ben wel lid van de JSVU omdat ik dan 5% korting krijg op m'n boeken :D
10% hier.
pi_159769583
quote:
6s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:09 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

10% hier.
Hier 5%, bij de faculteitsvereniging. Eerst was het 10% maar toen ging de boekwinkel failliet dus nu nog 5%. Maar voor mij boeit het niet omdat ik daar mijn boeken niet vandaan haal. De enige reden dat ik nog wel lid ben is dat ik na mijn afstuderen Alumna wil worden en dat kan alleen als je niet meer studeert. Eigen studievereniging is gelukkig wel chill en geeft voor fiscale boeken 5% (via bol.com).
pi_159769770
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 22:44 schreef IPA35 het volgende:
Macbook/Dopper/blonde knot-studentes :'(
zat laast een kerel schuinvoor me die een potje inkt en een antieke pen tevoorschijn haalde. En dan zo'n leren map met een notitieblok erin. No shit :')
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159769814
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:20 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

zat laast een kerel schuinvoor me die een potje inkt en een antieke pen tevoorschijn haalde. En dan zo'n leren map met een notitieblok erin. No shit :')
Holy shit _O-
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159769868
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:20 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

zat laast een kerel schuinvoor me die een potje inkt en een antieke pen tevoorschijn haalde. En dan zo'n leren map met een notitieblok erin. No shit :')
_O-

Mooi zoiets. Nee dat heb ik echt nog nooit gezien. Sowieso weinig gekke dingen op dat gebied, ik ben zowat de enige die nog met de hand schrijft. Om me heen zit iedereen altijd op een laptop te rammen.
pi_159773649
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:20 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

zat laast een kerel schuinvoor me die een potje inkt en een antieke pen tevoorschijn haalde. En dan zo'n leren map met een notitieblok erin. No shit :')
Is toch mooi 8-)
  dinsdag 9 februari 2016 @ 13:21:25 #228
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159777817
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:20 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

zat laast een kerel schuinvoor me die een potje inkt en een antieke pen tevoorschijn haalde. En dan zo'n leren map met een notitieblok erin. No shit :')
Gewoon vulpen ja toch
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159779326
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 13:21 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Gewoon vulpen ja toch
Vulpennen geven af en drukken door dus inferieur tov balpen.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 14:21:16 #230
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159779369
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 14:19 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Vulpennen geven af en drukken door dus inferieur tov balpen.
Alleen slechte (goedkope) inkt geeft af. Vulpennen drukken juist niet door als je papier van normale dikte gebruikt met de juiste zuurgraad én ze schrijven vloeiender en je hoeft minder druk te zetten.

Liever een heel tentamen met vulpen pennen dan met een balpen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159779984
Man man man. Gewoon een 5,9 voor aansprakelijkheidsrecht. Moet ik 'm alsnog herkansen :') Hij ging zo goed voor m'n gevoel.

Bah, bah.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159779991
quote:
13s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 14:48 schreef Blistering het volgende:
Man man man. Gewoon een 5,9 voor aansprakelijkheidsrecht. Moet ik 'm alsnog herkansen :') Hij ging zo goed voor m'n gevoel.

Bah, bah.
is toch voldoende :@
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159780001
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 14:48 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

is toch voldoende :@
Nee, nu sta ik een 5,1 gemiddeld omdat ik m'n deeltoets gruwelijk hard heb verneukt.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159780031
quote:
13s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 14:48 schreef Blistering het volgende:

[..]

Nee, nu sta ik een 5,1 gemiddeld omdat ik m'n deeltoets gruwelijk hard heb verneukt.
Oh dat soort gedoe met deeltoetsen enzo. Gelukkig nooit last van gehad. wel kut ja. Maar die deeltoets kan je niet herkansen?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159780058
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 14:50 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Oh dat soort gedoe met deeltoetsen enzo. Gelukkig nooit last van gehad. wel kut ja. Maar die deeltoets kan je niet herkansen?
Nee. Ik kan naar de inzage gaan om te proberen 0,6 erbij te lullen, maar dat is wel lastig denk ik.

En anders reparatietoets maken die gaat over de gehele stof.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159780157
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 14:51 schreef Blistering het volgende:

[..]

Nee. Ik kan naar de inzage gaan om te proberen 0,6 erbij te lullen, maar dat is wel lastig denk ik.

En anders reparatietoets maken die gaat over de gehele stof.
Wat een debiel gedoe zeg. Je maakt dan eerst halverwege een deeltoets en daarna aan het eind nog een toets die over de tweede helft van de stof gaat ofzo? :') en als je gaat herkansen mag je alleen alles in 1 keer herkansen?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159780187
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 14:55 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Wat een debiel gedoe zeg. Je maakt dan eerst halverwege een deeltoets en daarna aan het eind nog een toets die over de tweede helft van de stof gaat ofzo? :') en als je gaat herkansen mag je alleen alles in 1 keer herkansen?
De deeltoets gaat over de eerste 4 weken. De eindtoets gaat over alle 7 weken.
Als je gemiddelde aan het einde (dus van je deel- en eindtoets samen) lager is dan een 5,5 dan krijg je een reparatietoets die gaat over de gehele stof. Als je gemiddelde lager is dan een 4 dan moet je het vak over doen.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159780700
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 14:57 schreef Blistering het volgende:

[..]

De deeltoets gaat over de eerste 4 weken. De eindtoets gaat over alle 7 weken.
Als je gemiddelde aan het einde (dus van je deel- en eindtoets samen) lager is dan een 5,5 dan krijg je een reparatietoets die gaat over de gehele stof. Als je gemiddelde lager is dan een 4 dan moet je het vak over doen.
tering nog debieler :')
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159784772
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 14:57 schreef Blistering het volgende:

[..]

De deeltoets gaat over de eerste 4 weken. De eindtoets gaat over alle 7 weken.
Als je gemiddelde aan het einde (dus van je deel- en eindtoets samen) lager is dan een 5,5 dan krijg je een reparatietoets die gaat over de gehele stof. Als je gemiddelde lager is dan een 4 dan moet je het vak over doen.
Balen. Wij hebben dat soms ook wel met vakken, alleen ietsje anders. Dan heb je bijvoorbeeld 10 weken met een deeltoets die over week 1-5 gaat en de eindtoets over week 6-10. Als je moet herkansen is het weer alles. Maar ik volg nu een 10 punts vak zonder deeltoets, ben benieuwd hoe het uitpakt. Vorig jaar was er wel een deeltoets, maar volgens de docent werden de slagingspercentages eerder lager dan hoger. :')
  dinsdag 9 februari 2016 @ 21:52:46 #240
365082 IPA35
Patriarch
pi_159792242
Vulpen en ringband ja toggg.

In plaats van peperdure vullingen wil ik nog wel een keer een converter (hervulbare vulling) halen en dan een pot inkt, maar niet om die pot mee te nemen naar de collegezaal _O- .
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 9 februari 2016 @ 23:46:12 #241
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159795702
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 21:52 schreef IPA35 het volgende:
Vulpen en ringband ja toggg.

In plaats van peperdure vullingen wil ik nog wel een keer een converter (hervulbare vulling) halen en dan een pot inkt, maar niet om die pot mee te nemen naar de collegezaal _O- .
Gewoon groot inkopen. Ik heb nog voor de komende 5 jaar aan vullingen liggen
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159799704
Vannacht een droom gehad dat ik respectievelijk een 3 en een 2 had voor m'n laatste 2 vakken.

Drama :'(
pi_159802752
Morgen Bes2 her op Progress...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159802796
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 12:44 schreef IPA35 het volgende:
Morgen Bes2 her op Progress...
Dacht dat je die al had.
pi_159802876
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 12:46 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Dacht dat je die al had.
nee dat was Bes2A(oud)

:P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159802967
quote:
7s.gif Op woensdag 10 februari 2016 12:49 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

nee dat was Bes2A(oud)

:P
Is er een verschil dan? Dat heb jij ervan gemaakt. :s)

Maar dat zijn we van je gewend; feiten verdraaien. :)
pi_159803033
Heb de herkansing gemaakt.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159803074
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 12:52 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Is er een verschil dan? Dat heb jij ervan gemaakt. :s)

Maar dat zijn we van je gewend; feiten verdraaien. :)
Best2B nieuwe stijl?!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159803086
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 12:55 schreef IPA35 het volgende:
Heb de herkansing gemaakt.
Was moeilijk hoorde ik.
pi_159806103
Heeft iemand nog aanraders qua assessment oefenboekjes?
pi_159808013
Goed begin. In de verkeerde werkgroep voor recht en Informatiemanagement zitten :')
mag het weten
pi_159808110
Vpb :')
pi_159808140
90 blz Van der Pot moeten lezen voor morgen ;(
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_159808452
quote:
Uh dat vond ik het leukste onderdeel van Belastingrecht 1 & 2
pi_159809172
quote:
15s.gif Op woensdag 10 februari 2016 16:17 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Uh dat vond ik het leukste onderdeel van Belastingrecht 1 & 2
Ik doe het als extra vak, dus die emogif slaat niet op 'het niet leuk vinden'.
pi_159809852
quote:
5s.gif Op woensdag 10 februari 2016 14:45 schreef Ties02 het volgende:
Heeft iemand nog aanraders qua assessment oefenboekjes?
www.google.nl
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 10 februari 2016 @ 17:38:22 #257
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159810351
quote:
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_159810543
Zo, vijf minuten voor de deadline een concept beleidsnota er uit gegooid. Heel handig *not* als 1 van de drie groepsleden op vakantie is. We moeten met zijn drieën een beleidsnota schrijven van 5000 woorden en dit moest een behoorlijk uitgebreide opzet zijn. We zullen zien. :')
pi_159810612
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 16:04 schreef IPA35 het volgende:
90 blz Van der Pot moeten lezen voor morgen ;(
Ik haat dat boek
pi_159811001
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 12:44 schreef IPA35 het volgende:
Morgen Bes2 her op Progress...
Hoe weet je dat? :)
Ben wel benieuwd wat het is geworden voor mij :+
pi_159811040
quote:
5s.gif Op woensdag 10 februari 2016 14:45 schreef Ties02 het volgende:
Heeft iemand nog aanraders qua assessment oefenboekjes?
Standaard werk van Bloemers.
pi_159811370
Als ik de laatste 2 vakken ook binnen heb en m'n diploma niet aanvraag, kan ik dan later alsnog vakken (zoals Amerika bv) toevoegen of is het te laat en is het zoals het zo is en moet ik het van te voren regelen?
pi_159813799
quote:
15s.gif Op woensdag 10 februari 2016 17:49 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ja bedankt he
De JFV in Nijmegen en Career Service (van de rechtenfaculteit) doen wel eens van die assessment trainingen. Misschien doen ze dat in Groningen ook? Of kom eens naar Nijmegen, is vaak ook open voor niet-leden tegen een kleine vergoeding.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159814108
quote:
15s.gif Op woensdag 10 februari 2016 18:22 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Als ik de laatste 2 vakken ook binnen heb en m'n diploma niet aanvraag, kan ik dan later alsnog vakken (zoals Amerika bv) toevoegen of is het te laat en is het zoals het zo is en moet ik het van te voren regelen?
Volgens mij komen buitenlandse vakken apart op je cijferlijst. Althans, een vriendin van mij had eerst 2 bachelors gehaald, afstuderen niet aangevraagd, toen naar het buitenland en toen afstuderen aangevraagd. Die buitenlandse cijfers zijn geloof ik apart toegevoegd. Zeg ik uit mijn hoofd, dus zou het wel even checken voor de zekerheid.
pi_159814654
Hallon
pi_159815063
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 19:37 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Volgens mij komen buitenlandse vakken apart op je cijferlijst. Althans, een vriendin van mij had eerst 2 bachelors gehaald, afstuderen niet aangevraagd, toen naar het buitenland en toen afstuderen aangevraagd. Die buitenlandse cijfers zijn geloof ik apart toegevoegd. Zeg ik uit mijn hoofd, dus zou het wel even checken voor de zekerheid.
Lekker hoor, conclusies trekken uit een N=1!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159815346
quote:
7s.gif Op woensdag 10 februari 2016 19:59 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Lekker hoor, conclusies trekken uit een N=1!
Ze vertelt haar ervaring. Muggenzift toch niet zo.
pi_159815401
quote:
15s.gif Op woensdag 10 februari 2016 20:07 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Ze vertelt haar ervaring. Muggenzift toch niet zo.
'volgens mij komt het op een aparte lijst' deze conclusie trek ik uit 'mijn eigen ervaring'. Tja, zonde.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159815634
quote:
7s.gif Op woensdag 10 februari 2016 20:08 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

'volgens mij komt het op een aparte lijst' deze conclusie trek ik uit 'mijn eigen ervaring'. Tja, zonde.
:')
pi_159815785
quote:
:P
Statistisch gezien is dit natuurlijk een doodzonde. Maar gedegen onderwijs in methodologie is helaas een gemis in de rechtenstudie.

Desalniettemin om nog meer verwarring te zaaien: in Nijmegen kun je vakken in het buitenland gebruiken voor je vrije ruimte/ gebonden keuze onder bepaalde voorwaarden en anders kun je deze als extra-curriculaire vakjes op je lijstje zetten.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159815796
quote:
7s.gif Op woensdag 10 februari 2016 19:59 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Lekker hoor, conclusies trekken uit een N=1!
Jaja, hou je mond maar weer hoor.
pi_159815806
quote:
7s.gif Op woensdag 10 februari 2016 20:17 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

:P
Statistisch gezien is dit natuurlijk een doodzonde. Maar gedegen onderwijs in methodologie is helaas een gemis in de rechtenstudie.

Desalniettemin om nog meer verwarring te zaaien: in Nijmegen kun je vakken in het buitenland gebruiken voor je vrije ruimte/ gebonden keuze onder bepaalde voorwaarden en anders kun je deze als extra-curriculaire vakjes op je lijstje zetten.
Aha. Nouja dat vroeg ik niet dus dat vergeet ik maar weer, dus je missie om verwarring te zaaien is mislukt.
pi_159817409
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 20:17 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Jaja, hou je mond maar weer hoor.
:P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159822657
quote:
15s.gif Op woensdag 10 februari 2016 16:17 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Uh dat vond ik het leukste onderdeel van Belastingrecht 1 & 2
Wat is het nut van een dergelijk inleidend vak belastingrecht voor niet fiscalisten/notarissen? Belastingrecht is toch veel te breed en divers om in één vak te stoppen.
pi_159822780
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 22:30 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Wat is het nut van een dergelijk inleidend vak belastingrecht voor niet fiscalisten/notarissen? Belastingrecht is toch veel te breed en divers om in één vak te stoppen.
Dat klopt, maar Belastingrecht 2 is niet echt inleidend hoor. En ik ben notario btw ;).
pi_159822793
Weet iemand hoe je alle tekst van een powerpoint presentatie in 1 keer kan kopieren naar word?
pi_159822848
Gvd al een paar dagen bezig met een behoorlijk uitgebreide opdracht, komt nu het bericht dat de verkeerde is geplaatst. Mag toch niet hopen dat alles voor niks is geweest.
pi_159822893
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 22:33 schreef Ties02 het volgende:
Weet iemand hoe je alle tekst van een powerpoint presentatie in 1 keer kan kopieren naar word?
Export-Create Handouts-Outline Only. Exacte bewoordingen kunnen variëren.
pi_159822947
Ik leef mn leven zoals ik dat wil, maar bemoei me toch ook niet met een ander.
Laat mij nu gaan , laat mij nu
pi_159823066
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 22:37 schreef watsawie het volgende:
Ik leef mn leven zoals ik dat wil, maar bemoei me toch ook niet met een ander.
Laat mij nu gaan , laat mij nu
Heb je gedronken?
pi_159823085
quote:
14s.gif Op woensdag 10 februari 2016 22:36 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Export-Create Handouts-Outline Only. Exacte bewoordingen kunnen variëren.
Ha Spot! Thanks
pi_159823892
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 22:30 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Wat is het nut van een dergelijk inleidend vak belastingrecht voor niet fiscalisten/notarissen? Belastingrecht is toch veel te breed en divers om in één vak te stoppen.
Nogal ja, maar zo'n vak behandelt een paar kleine dingetjes van de belangrijkste directe belastingen. Wel gek eigenlijk, ik bedenk me dat ik als eerstejaars foutloos een 15ad-casus kon uittekenen. Niet dat ik wist hoe het artikel precies in elkaar stak, maar toch. :+
pi_159824261
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 22:33 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Dat klopt, maar Belastingrecht 2 is niet echt inleidend hoor. En ik ben notario btw ;).
Oh oke dacht dat alle rechtenstudenten ongeacht specialisatie die vakken moesten volgen.

Welke gebieden van het belastingrecht omvat het en hoeveel studiepunten staan er voor Belastingrecht I en II?
pi_159824310
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 22:30 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Wat is het nut van een dergelijk inleidend vak belastingrecht voor niet fiscalisten/notarissen? Belastingrecht is toch veel te breed en divers om in één vak te stoppen.
Basiskennis is altijd goed.
pi_159824379
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 23:14 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Basiskennis is altijd goed.
Van belastingrecht bedoel je of algemeen?
pi_159824445
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 23:17 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Van belastingrecht bedoel je of algemeen?
In dit geval van belastingrecht (iig voor de notarios).
pi_159824603
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 23:13 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Oh oke dacht dat alle rechtenstudenten ongeacht specialisatie die vakken moesten volgen.

Welke gebieden van het belastingrecht omvat het en hoeveel studiepunten staan er voor Belastingrecht I en II?
Typ in Google: Belastingrecht 1/2 RuG en je hebt je antwoord.
pi_159824698
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 23:18 schreef Maharbal het volgende:

[..]

In dit geval van belastingrecht (iig voor de notarios).
Voor notarissen (dafuq komt notarios vandaan?) is het toch gewoon broodnodig aangezien veel notariele vakken belastingrechtelijke van aard zijn.

Voor civielisten betwijfel ik het. Waarom wel belastingrecht en geen pensioenrecht, militair recht of human rights?
pi_159824807
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 23:23 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Typ in Google: Belastingrecht 1/2 RuG en je hebt je antwoord.
Zestien ects bij elkaar, kan nooit heel diepgaand zijn tenzij er te weinig ects voor staan.
pi_159824927
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 23:29 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Zestien ects bij elkaar, kan nooit heel diepgaand zijn tenzij er te weinig ects voor staan.
Je hebt ook nog Fiscale aspecten van registergoederen voor 5 ects (OB/ovb/stukje IB) en in de master heb je nog Successiewet
pi_159825078
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 23:32 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Je hebt ook nog Fiscale aspecten van registergoederen voor 5 ects (OB/ovb/stukje IB) en in de master heb je nog Successiewet
Ik doelde op de verplichte belastingrechtelijke vakken voor civielisten, die lijken me niet heel nuttig.
pi_159825125
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 23:37 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Ik doelde op de verplichte belastingrechtelijke vakken voor civielisten, die lijken me niet heel nuttig.
Jij beweert dat wij geen diepgaand belastingrecht krijgen voor notarios. Ik weerleg het.
pi_159825175
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 23:02 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Nogal ja, maar zo'n vak behandelt een paar kleine dingetjes van de belangrijkste directe belastingen. Wel gek eigenlijk, ik bedenk me dat ik als eerstejaars foutloos een 15ad-casus kon uittekenen. Niet dat ik wist hoe het artikel precies in elkaar stak, maar toch. :+
Prima als keuzevak maar ik vind dat de mogelijkheid geboden moet worden aan studenten die al weten welke richting ze opwillen om dergelijke vakken te skippen als ze er nauwelijks iets aan hebben.
pi_159825210
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 23:40 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Prima als keuzevak maar ik vind dat de mogelijkheid geboden moet worden aan studenten die al weten welke richting ze opwillen om dergelijke vakken te skippen als ze er nauwelijks iets aan hebben.
Dan had ik alle civiele vakken ook best willen skippen. Had ik zo een jaartje ofzo kunnen overslaan aan punten.
pi_159825212
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 23:40 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Prima als keuzevak maar ik vind dat de mogelijkheid geboden moet worden aan studenten die al weten welke richting ze opwillen om dergelijke vakken te skippen als ze er nauwelijks iets aan hebben.
Dat gebeurt ook???
Belastingrecht 1 en 2 is een tweedejaars en een mastervak.
pi_159825225
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 23:38 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Jij beweert dat wij geen diepgaand belastingrecht krijgen voor notarios. Ik weerleg het.
Wellicht verkeerd verwoord. Bedoelde dat die twee vakken niet diepgaand genoeg zijn om ze verplicht te stellen voor civiliesten.
pi_159825232
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 23:42 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Wellicht verkeerd verwoord. Bedoelde dat die twee vakken niet diepgaand genoeg zijn om ze verplicht te stellen voor civiliesten.
Wie zegt dat dat gebeurt dan?
pi_159825256
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 23:41 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Dat gebeurt ook???
Belastingrecht 1 en 2 is een tweedejaars en een mastervak.
Ah oke, mea culpa. Dacht dat ze voor iedereen verplicht waren.
pi_159825267
Kijk anders gewoon even op die pagina's en onderaan. Er staat zoveel informatie :')
pi_159832263
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 23:26 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Voor notarissen (dafuq komt notarios vandaan?) is het toch gewoon broodnodig aangezien veel notariele vakken belastingrechtelijke van aard zijn.

Voor civielisten betwijfel ik het. Waarom wel belastingrecht en geen pensioenrecht, militair recht of human rights?
Ik weet niet hoe vaak jij militairen bijstaat in rechte, maar ik vul elk jaar mijn belastingaangifte in. Omzetbelasting zie ik af en toe ook op mijn bonnetjes voorbij komen. Dood gaan we allemaal, dus erfbelasting basis kan voordelen bieden. Schenken doen we ook wel eens.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')