abonnement Unibet Coolblue
pi_159959508
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 11:04 schreef Kyran het volgende:

[..]

Canyonlands _O_

Denk één van de meest underrated National Parks in die buurt. Het maakte meer indruk op mij dan bijvoorbeeld de Grand Canyon, maar dat kwam waarschijnlijk ook wel een beetje door het weer en het feit dat we bij Canyonlands er echt doorheen zijn gereden _O_
We hebben hem qua route er helaas uitgegooid (het wordt teveel gehaast anders naar ons zin) maar ik vind het wel erg jammer. Het ziet er zo indrukwekkend uit! Anderzijds; afgelopen week nog wat boeken opgehaald bij een bekende die al meerdere malen in west Amerika is geweest, en die zei al 'Eenmaal geweest, ga je toch nog terug!' Het eerste jaar had ze ook vooral een beetje van alles gezien, en de jaren daarna was ze vaak op bepaalde plekken - waaronder canyonlands - langer gebleven. :)

Ah ja, tof wordt het sowieso wel. En eigenlijk is het al vrij absurd wat we doen (voor ons doen dan). In Noorwegen zijn we ook niet helemaal naar Spitsbergen gereden om het 'even' te zien, en we hebben ook niet tussendoor wat daagjes Italie gedaan :D .

Zeg, cowboyhoeden... dragen alleen toeristen met melkfleswitte benen dat, of is het wel iets dat in het algemeen wordt gedragen? :? Ik moet nog iets van hoofdbedekking (ivm zonnesteken) maar ben mijn eigen witte hoedje en mijn petje na al die jaren wel zat. Zo'n leren hoed is wel tof... maar vraag me of af of dat niet erg 'not done' is om te dragen tenzij je een 'echte' lokale cowboy bent :P (/waarjejedrukomkuntmaken)
pi_159961350
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 11:04 schreef Kyran het volgende:

[..]

Canyonlands _O_

Denk één van de meest underrated National Parks in die buurt. Het maakte meer indruk op mij dan bijvoorbeeld de Grand Canyon, maar dat kwam waarschijnlijk ook wel een beetje door het weer en het feit dat we bij Canyonlands er echt doorheen zijn gereden _O_
Ook niet verkeerd inderdaad, daar ben ik ook eens geweest maar dat was meer snel erdoorheen.
Probleem is teveel om te zien en te weinig tijd. Daardoor zijn we nu bijna elk jaar terug aan het gaan om dingen nog eens op het gemak te bekijken. Rustig in Yellowstone koffie drinken naast de auto terwijl de bizons langs lopen zonder gehaast om de volgend geiser of kudde beesten te zien op een andere plek, de zonsondergang bekijken met nog en heel deel mensen en wat kletsen ondertussen, zonder dat je op tijd weg moet om nog 200km te rijden voor een volgend hotel. Koelbox achter in de SUV met wat eten en drinken is ook erg handig, dan hoef je niet altijd op zoek naar een restaurant voor ontbijt of lunch.
Of op het gemak een middag in central park zitten zonder dat je nog een lijst met dingen hebt om te bekijken, geeft een wat relaxter vakantiegevoel. Die doelstelling halen we de afgelopen drie jaar steeds meer :-)
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_159963940
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 18:13 schreef Kyran het volgende:
Ik zou dan bijna zeggen doe SF > Sequoia > Yosemite > Mammoth Lakes en laat Sedona vallen. Het is wel om, maar dan heb je alles behalve Sedona in je programma :P
Ik denk dat we dit gaan doen: SF > Sequoia > Yosemite > Mammoth Lakes - als dat de handigste reisroute in het begin is.

Is 2 nachten is Sequoia (op één campground) eigenlijk handig, of is het beter om te verdelen i.v.m. King Canyon. We gaan kamperen en hebben dus een auto in bezit.

[ Bericht 3% gewijzigd door GeniusJ op 16-02-2016 14:24:32 ]
pi_159966251
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 14:12 schreef GeniusJ het volgende:

[..]

Ik denk dat we dit gaan doen: SF > Sequoia > Yosemite > Mammoth Lakes - als dat de handigste reisroute in het begin is.

Is 2 nachten is Sequoia (op één campground) eigenlijk handig, of is het beter om te verdelen i.v.m. King Canyon. We gaan kamperen en hebben dus een auto in bezit.
Je kunt het opdelen als je niet veel tijd kwijt bent aan inpakken en weer uitpakken.
Van Sequoia naar Kings Canyon is 1 a 1,5u rijden meen ik me te herinneren.
Dus voordeel is dat je niet heen en weer hoeft te rijden als je in Sequoia begint en daarna naar het noorden rijdt. Als je bij Kings Canyon binnen komt en en daar ook weer terug komt dan maakt het niet zoveel uit.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_159969766
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 16:08 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

Je kunt het opdelen als je niet veel tijd kwijt bent aan inpakken en weer uitpakken.
Van Sequoia naar Kings Canyon is 1 a 1,5u rijden meen ik me te herinneren.
Dus voordeel is dat je niet heen en weer hoeft te rijden als je in Sequoia begint en daarna naar het noorden rijdt. Als je bij Kings Canyon binnen komt en en daar ook weer terug komt dan maakt het niet zoveel uit.
Thanks! Inderdaad lastig te bepalen wat het meest handig is voor 2 dagen Sequoia .

we komen denk ik in de middag in Sequoia aan, de volgende dag daar wandelen. Dan is het voor mijn gevoel onhandig weer te verkassen. Aan de andere kant 1.5 uur heen en 1.5 terug ook niet ideaal ;)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 februari 2016 @ 20:16:54 #106
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_159972930
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 12:15 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

Ook niet verkeerd inderdaad, daar ben ik ook eens geweest maar dat was meer snel erdoorheen.
Probleem is teveel om te zien en te weinig tijd. Daardoor zijn we nu bijna elk jaar terug aan het gaan om dingen nog eens op het gemak te bekijken. Rustig in Yellowstone koffie drinken naast de auto terwijl de bizons langs lopen zonder gehaast om de volgend geiser of kudde beesten te zien op een andere plek, de zonsondergang bekijken met nog en heel deel mensen en wat kletsen ondertussen, zonder dat je op tijd weg moet om nog 200km te rijden voor een volgend hotel. Koelbox achter in de SUV met wat eten en drinken is ook erg handig, dan hoef je niet altijd op zoek naar een restaurant voor ontbijt of lunch.
Of op het gemak een middag in central park zitten zonder dat je nog een lijst met dingen hebt om te bekijken, geeft een wat relaxter vakantiegevoel. Die doelstelling halen we de afgelopen drie jaar steeds meer :-)
Het is ook erg lastig. We zijn in 2014 in Boston en New York geweest, lekker rustig aan kunnen doen en echt alles kunnen zien. In 2015 naar California, Nevada, Utah en Arizona geweest en toen hadden we eigenlijk een te druk schema. Was ook echt de eerste keer dat we een road trip deden, maar wel meteen veel van geleerd.

Van de ene kant wil je zoveel mogelijk doen, want je bent er nu toch ... Aan de andere kant wil je ook voorkomen dat je teveel doet en niet echt kan genieten van een bepaald gebied. Vorig jaar bijvoorbeeld hebben we eigenlijk alleen in de buurt van Yosemite op de ranch echt rust kunnen pakken, lekker uitgebreid BBQ gehad, biertje erbij, zonsondergang, heerlijk. Ook nog een keer een lekker ontbijt gehad op Muley Point met een prachtig uitzicht _O_

Ik blijf het moeilijk vinden om een goede verdeling te maken tussen veel zien en rust pakken, maar hoe vaker je gaat hoe meer je leert. Na één keer heb ik al genoeg dingen die ik nu al anders aanpak. Daarom wilde ik ook dit jaar uiteindelijk niet naar Yellowston, want dat zou weer haast en vliegwerk worden. Ik vind dat ik bij Yellowstone wel meer verdient dan een paar dagen snel snel ...

@GeniusJ Mijn advies zou zijn 1x Kings Canyon 1x Sequoia. Beetje lastig met 2x opzetten etc, maar die twee parken liggen toch redelijk ver van elkaar en het zou zonde zijn om dat enkele keren te moeten rijden (wel een erg mooie route trouwens).

Vorige jaar stonden er complete brandweer dorpen opgebouwd i.v.m. de grote branden in Kings Canyon. Was ook wel apart om te zien. Bijna iedere huis langs de weg had ook een "thank you firefighters!" bordje _O_
pi_159973635
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:16 schreef Kyran het volgende:
@GeniusJ Mijn advies zou zijn 1x Kings Canyon 1x Sequoia. Beetje lastig met 2x opzetten etc, maar die twee parken liggen toch redelijk ver van elkaar en het zou zonde zijn om dat enkele keren te moeten rijden (wel een erg mooie route trouwens).
Gaaf om je ervaring te horen en leuk dat je dit nu zo wilt delen.. Er is gewoon zoveel te doen :)

Zit onderstaande route voor jullie gevoel nu logisch in elkaar? Lijkt een beetje gehaast met o.a. Sequia / Kings Canyon, of valt dat wel mee... -wel relatief veel reisdagen..

Tips op basis van ervaringen welkom natuurlijk.... ^O^

- 1 Vliegreis NL - San Fran (middag)
- 2. San Fran
- 3. San Fran
- 4. San Fran -> Monterey
- 5. Monterey -> Cambria
- 6. Cambria -> Sequoia NP
- 7. Sequia NP -> Kings Canyon
- 8. Kings Canyon -> Yosemite
- 9. Yosemite
- 10. Yosemite -> Mammoth Lakes/Bishop
- 11. Bishop -> Death Valley
- 12. Death Valley -> Las Vegas
- 13. Las Vegas
- 14. Las Vegas -> Zion
- 15. Zion
- 16. Zion - Bryce
- 17. Bryce Canyon -> Torrey (Capitol reef)
- 18. Torrey - Moab
- 19. Moab
- 20. Moab
- 21. Moab - Monument Valley
- 22. Monument Valley -> Page
- 23. Page
- 24. Page -> Grand Canyon
- 25. Grand Canyon -> Palm Springs
- 26. LA ....of ander rustpunt eerder in route...
- 27. LA
- 28. LA
- 29. LA - vliegreis NL (avond)

[ Bericht 0% gewijzigd door GeniusJ op 16-02-2016 20:42:33 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 februari 2016 @ 20:54:31 #108
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_159974477
Ziet er goed uit! Jullie doen net iets minder dan dat wij in 23 dagen hebben gepropt en pakken veel meer rust, dus ik denk dat het een prima combinatie is zo :) Als je SF naar Cambria rijdt heb je in mijn ogen ook meteen mooiste gedeelte van route 1 te pakken.

Tips voor vanuit Moab: Arches NP (ik vond het niet heel super, maar dat was ook omdat we na Halfdome en Angels landing geen zin meer hadden in lange wandelingen :P).

Als je dan ook nog eens budget hebt om een Jeep te huren en echt de Canyonlands in te gaan via bijvoorbeeld Shafer trail heb je echt een geweldige ervaring. Wij hebben die trail ook gereden met een Jeep en dan via Pucker pass geprobeerd naar Dead Horse Point te rijden, alleen liepen we echt net 500m voor het einde van de pass vast op een stukje waar we met geen mogelijkheid overheen kwamen :( Slickrock aan de linkerkant en diep uitgegraven los zand rechts waar de Jeep gewoon niet overheen wilde :( Toen ging ook nog eens een lampje branden met "oil temperature too high", dus uiteindelijk opgegeven en teruggereden! (Zit me nog dwars haha).

Shafer trail is 100% veilig en te doen (zelfs zonder ervaring). Pucker pass heb je wel stalen zenuwen voor nodig, maar het is ZO MOOI. Je bent er wel veel tijd mee kwijt, maar nogmaals het is echt een super ervaring en ik zou het iedereen die ooit in Canyonlands komt aanraden _O_

Edit: ARGH Ik ga nu weer twijfelen, Canada of Yellowstone ....
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 februari 2016 @ 21:00:04 #109
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_159974735
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 11:18 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ah ja, tof wordt het sowieso wel. En eigenlijk is het al vrij absurd wat we doen (voor ons doen dan). In Noorwegen zijn we ook niet helemaal naar Spitsbergen gereden om het 'even' te zien, en we hebben ook niet tussendoor wat daagjes Italie gedaan :D .

Haha, so true!

Dat is het rare ook. Je maakt zoveel kilometers daar .. omdat je er toch bent. Terwijl je hier ook niet even van Noorwegen naar Italië rijdt om even een mooi natuurgebied te zien. Gek hoe dat werkt :D
pi_159975052
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:54 schreef Kyran het volgende:
Ziet er goed uit! Jullie doen net iets minder dan dat wij in 23 dagen hebben gepropt en pakken veel meer rust, dus ik denk dat het een prima combinatie is zo :) Als je SF naar Cambria rijdt heb je in mijn ogen ook meteen mooiste gedeelte van route 1 te pakken.

Tips voor vanuit Moab: Arches NP (ik vond het niet heel super, maar dat was ook omdat we na Halfdome en Angels landing geen zin meer hadden in lange wandelingen :P).

Als je dan ook nog eens budget hebt om een Jeep te huren en echt de Canyonlands in te gaan via bijvoorbeeld Shafer trail heb je echt een geweldige ervaring. Wij hebben die trail ook gereden met een Jeep en dan via Pucker pass geprobeerd naar Dead Horse Point te rijden, alleen liepen we echt net 500m voor het einde van de pass vast op een stukje waar we met geen mogelijkheid overheen kwamen :( Slickrock aan de linkerkant en diep uitgegraven los zand rechts waar de Jeep gewoon niet overheen wilde :( Toen ging ook nog eens een lampje branden met "oil temperature too high", dus uiteindelijk opgegeven en teruggereden! (Zit me nog dwars haha).

Shafer trail is 100% veilig en te doen (zelfs zonder ervaring). Pucker pass heb je wel stalen zenuwen voor nodig, maar het is ZO MOOI. Je bent er wel veel tijd mee kwijt, maar nogmaals het is echt een super ervaring en ik zou het iedereen die ooit in Canyonlands komt aanraden _O_

Edit: ARGH Ik ga nu weer twijfelen, Canada of Yellowstone ....

Cool: prachtige tips. Dit is ook te doen met het aantal dagen dat wij in Maob zijn?
En een Jeep huren is dus wel nodig ipv de gehuurde midsize-SUV...

Denk dat we tijd te kort komen...ook daar ;)
  dinsdag 16 februari 2016 @ 21:12:37 #111
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_159975396
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:00 schreef Kyran het volgende:

[..]

Haha, so true!

Dat is het rare ook. Je maakt zoveel kilometers daar .. omdat je er toch bent. Terwijl je hier ook niet even van Noorwegen naar Italië rijdt om even een mooi natuurgebied te zien. Gek hoe dat werkt :D
Twee keer rondje Europa gedaan. Weinig anders dan in de VS hoor, want ook hier is zát te zien :)
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 februari 2016 @ 21:45:58 #112
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_159976932
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:12 schreef matthijst het volgende:

[..]

Twee keer rondje Europa gedaan. Weinig anders dan in de VS hoor, want ook hier is zát te zien :)
Absoluut, maar ik bedoel meer dat als je hier in Denemarken zit ook niet denkt "hey laat ik eens naar Griekenland rijden" en dan 3 dagen later naar Spanje en weer een paar dagen later naar Nederland. Als je de afstanden ziet die wij in VS afleggen komt het eigenlijk op hetzelfde neer.

Dat EU ook mooi is weet ik, toch trekt het minder :P maar dat komt nog wel.

@GeniusJ Ja hoor, Shafer Trail + Pucker Pass is makkelijk te doen in een dag en Moab is een prima basis voor Arches NP, Canyonlands NP en Dead Horse Point SP. Shafer trail zou te doen zijn met een SUV (maar mag in bijna alle gevallen niet van de verhuurder), Pucker pass zou ik niet proberen met een SUV. Wij hebben toen voor 2 dagen een Jeep gehuurd vanuit Blanding (zit zuidelijker, beetje in het midden van Moab en Monument Valley). Op dag 1 hebben we Shafter trail en Pucker pass gereden en op dag 2 via Muley Point naar Monument Valley en dus een self guided tour gedaan met de Jeep.

Wel erg prijzig hoor, maar als het in ieder geval één dag voor Canyonlands kan zou ik het zeker aanraden :P

Shafer Trail: Je begint dus boven en rijdt naar beneden, uiteindelijk kom je in de buurt van Moab er weer uit en kan je kiezen om terug te rijden naar Moab of de Pucker pass te nemen naar Dead Horse Point SP.

pi_159978025
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:54 schreef Kyran het volgende:


Edit: ARGH Ik ga nu weer twijfelen, Canada of Yellowstone ....

Ben nu aan het kijken voor Seattle, Vancouver dan even links kust en dan naar het oosten richting de Rockies en dan richting Yellowstone en weer richting Seattle. Misschien via Portland terug. Dat wordt weer puzzelen.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 22:30:58 #114
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_159978771
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:45 schreef Kyran het volgende:
Absoluut, maar ik bedoel meer dat als je hier in Denemarken zit ook niet denkt "hey laat ik eens naar Griekenland rijden" en dan 3 dagen later naar Spanje en weer een paar dagen later naar Nederland. Als je de afstanden ziet die wij in VS afleggen komt het eigenlijk op hetzelfde neer.
Nee, OK, dat 6000km wil-alles-zien rondje aan de westkust is ook wel heel extreem :)
Maar een "normale" 3200-3500 in 17-19 dagen bedoel ik :)
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator dinsdag 16 februari 2016 @ 22:35:46 #115
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159978966
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:06 schreef GeniusJ het volgende:

[..]

Cool: prachtige tips. Dit is ook te doen met het aantal dagen dat wij in Maob zijn?
En een Jeep huren is dus wel nodig ipv de gehuurde midsize-SUV...

Denk dat we tijd te kort komen...ook daar ;)
Het ligt eraan of je off road gaat. Wij zijn gewoon met onze SUV naar canyonlands gereden en hebben vanuit de lookouts het park bekeken en stukjes gelopen. Als je net als Kyran echt door de canyons rijden heb je inderdaad wel een jeep nodig.

Wij zijn zelf ook 3 dagen in Moab geweest en je kan dan makkelijk Arches en beide delen van Canyonlands doen (island in the sky en Needles). Wij heb en uiteindelijk Needles moeten droppen omdat ik een blaasontsteking kreeg en even rustig aan moest doen. Als je naar Island in the Sky gaat bezoek dan echt ook Dead Horse Point SP. Heeft maar 1 lookout maar met een fantastisch uitzicht (je ziet canyonlands van de andere kant). Voor mij blijft dit park bijzonder omdat ik er ten huwelijk ben gevraagd O+

En als je dus van sushi houdt, wij hebben er de lekkerste sushi in ons leven gegeten. Als je interesse hebt zoek ik de naam even op :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator dinsdag 16 februari 2016 @ 22:37:28 #116
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159979032
Kyran, wij vonden Arches ook minder interessant. We hadden de rode stenen een beetje gezien zeg maar :')

Canyonlands staat ook in mijn top 3, met Grand Canyon en Death Valley. Dat laatste had ik van tevoren echt nooit verwacht _O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 februari 2016 @ 22:38:13 #117
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_159979060
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:35 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het ligt eraan of je off road gaat. Wij zijn gewoon met onze SUV naar canyonlands gereden en hebben vanuit de lookouts het park bekeken en stukjes gelopen. Als je net als Kyran echt door de canyons rijden heb je inderdaad wel een jeep nodig.

Wij zijn zelf ook 3 dagen in Moab geweest en je kan dan makkelijk Arches en beide delen van Canyonlands doen (island in the sky en Needles). Wij heb en uiteindelijk Needles moeten droppen omdat ik een blaasontsteking kreeg en even rustig aan moest doen. Als je naar Island in the Sky gaat bezoek dan echt ook Dead Horse Point SP. Heeft maar 1 lookout maar met een fantastisch uitzicht (je ziet canyonlands van de andere kant). Voor mij blijft dit park bijzonder omdat ik er ten huwelijk ben gevraagd O+

En als je dus van sushi houdt, wij hebben er de lekkerste sushi in ons leven gegeten. Als je interesse hebt zoek ik de naam even op :)
Ah! Dat maakt het ook extra bijzonder inderdaad :) Wel blij dat jij Canyonlands ook leuk vindt want het valt toch vaak net buiten het bootje tijdens het maken van keuzes :)

Edit: @MaJo Canyonlands, Yosemite en Death Valley voor mij. Grand Canyon viel me tegen, maar zoals eerder gezegd komt dat denk ik door 1) het weer (bewolkt/grijs) 2) te weinig tijd doorgebracht en niet naar beneden gewandeld. Gelukkig ligt Grand Canyon geniaal en is het makkelijk over te doen i.t.t. Canyonlands bijvoorbeeld wat toch een beetje meer uit de routes ligt. Lassen National Volcanic Park was ook geniaal, maar dat kwam ook wel omdat wij in de sneeuw konden lopen :D
  Moderator dinsdag 16 februari 2016 @ 22:43:23 #118
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159979244
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:38 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ah! Dat maakt het ook extra bijzonder inderdaad :) Wel blij dat jij Canyonlands ook leuk vindt want het valt toch vaak net buiten het bootje tijdens het maken van keuzes :)
Daarom promoot ik canyonlands ook, veel te veel mensen laten het liggen. Die kiezen dan voor Arches terwijl canyonlands veel gaver is. Heb je ook Needles gedaan? Is wel een stuk verder rijden maar schijnt echt fantastisch te zijn.

Een andere favoriet van me die veel mensen vergeten is Capitol Reef. Alleen al die fruit pie in Fruita zou ik zo voor teruggaan O+ :9~
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator dinsdag 16 februari 2016 @ 22:47:15 #119
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_159979351
Ik kan me voorstellen dat Grand Canyon tegen kan vallen als het bewolkt is. Bij ons was het gedeeltelijk bewolkt maar was er gelukkig nog genoeg kleur waar te nemen ;) wat ik zo bijzonder vond aan Grand Canyon is hoe immens het is, echt niet normaal!

Yosemite vind ik mooi maar vond ik minder indrukwekkend omdat het natuur is wat ik al "ken" (in Zwitserland kom je best wel soortgelijke natuur tegen). Mijn drie favoriete parken zijn zo totaal anders dan de natuur die ik al kende :D

Wel leuk dat 2/3 van ons favoriete parken overeen komen ^O^
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 februari 2016 @ 22:50:02 #120
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_159979447
Needles stond wel op het lijstje, maar uiteindelijk niet gedaan. Ik was kapot na Pucker pass en baalde er erg van dat wij de top niet hadden gehaald en het was ook best laat geworden door al het gedoe.

Veel mensen rijden (begrijpelijk) niet ten noorden van SF, maar ook daar zijn erg mooie stukken trouwens. Sowieso de kustroute, maar ook Avenue of the Giants, Burney Falls en Lassen Volcanic.

Yosemite is gewoon speciaal geworden door de Halfdome ervaring trouwens. Dat is echt iets wat me altijd zou bijblijven. Verder ben ik ook nooit in Zwitserland/Oostenrijk geweest dus was ook redelijk uniek voor mij ;)
pi_159980054
Dat wij een paar dagen extra verblijven in Yosemite/Seqouia komt ook wel omdat de natuur erg Europees/idyllisch aandoet; bergen, bossen, meren, rivieren en watervallen. O+ Dat zijn echt wel gebieden waar ik altijd goed tot 'rust' kom. Zo heerlijk! Death Valley, Monument Valley en Grand Canyon (etc) zijn voor ons de 'extremen' om te zien en lijken me echt heel erg ontzettend gaaf en bizar tegelijkertijd. D laatste week rustig door de groene dalen lopen is dus vooral om een beetje bij te komen van al die extreme indrukken en toch ook de enorme hitte. (Want tegen dat laatste kan ik eigenlijk verdomd slecht. Echt heel slecht. Ik ben lichamelijk meer gemaakt voor Alaska enzo... :') )

Maar goed, de reden dat we dus niet dit jaar voor Canada hebben gekozen is omdat we Noorwegen nog erg in het geheugen hebben zitten, en dat was allemachtig mooi en indrukwekkend, maar waarschijnlijk qua natuur enigszins vergelijkbaar. (En de jaren ervoor zijn we altijd naar bergstreken in Italie/Oostenrijk/Slovenie/Frankrijk geweest, dus ook een beetje in die 'stijl' ) En we wilden toch ook echt iets heel anders zien. :) Wil niet zeggen dat Canada niet nog steeds hoog op de lijst staat, want dat lijkt me ook zo adembenemend mooi! (en ik wil orca's zien! 8-) )
pi_159984924
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 22:50 schreef Kyran het volgende:

Veel mensen rijden (begrijpelijk) niet ten noorden van SF, maar ook daar zijn erg mooie stukken trouwens. Sowieso de kustroute, maar ook Avenue of the Giants, Burney Falls en Lassen Volcanic.

Dat is wel zonde. De route vanaf SF naar Olympic NP is prachtig om te rijden. We zijn onderweg vaak gestopt om even de genieten van het prachtige uitzicht over de oceaan.
Portland is ook een leuke stad om even te bezoeken. En de route langs de Columbia river vanuit Portland richting het oosten is ook mooi met de watervallen die je onderweg kunt bezoeken.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_159985008
Als het niet nog lente was geweest was ik zeker naar boven gegaan denk ik, maar nu moeten we helaas het lekkerdere weer wat zuidelijker zoeken.
Ja doei.
pi_160015869
Voor de Sequia gangers, is dit haalbaar qua dagen en tijd ff niet logisch?

- Monterey - Cambria
- Cambria - Sequoia NP / Lodgepole Campground (ochtend vertrek vanuit Cambria - in middag hike Sequoia?
- Sequia NP - Kings Canyon / ....... campground (ochtend vertrek van SQ naar KingCanyon - middag hikeKing Canyon?)
- Kings Canyon - Yosemite (ochtend naar Yosemite - middag Hike Yosemite?)
pi_160020604
- Monterey - Cambria
2,5u rijden als je onderweg niet stopt is goed te doen.

- Cambria - Sequoia NP / Lodgepole Campground (ochtend vertrek vanuit Cambria - in middag hike Sequoia?
3u rijden is best goed te doen. De campground ligt vrij vooraan je bent dan echter nog niet in het park, dan ben je nog wel een uurtje aan het rijden omdat je een kronkelweg met veel s bochten omhoog moet rijden.

- Sequia NP - Kings Canyon / ....... campground (ochtend vertrek van SQ naar KingCanyon - middag hikeKing Canyon?)
Dat is ook haalbaar als je op tijd vertrekt.

- Kings Canyon - Yosemite (ochtend naar Yosemite - middag Hike Yosemite?)
Dit is een aardig stukje rijden. Dan kun je het beste een hike uitzoeken in de buurt van je overnachting zodat je niet teveel tijd aan heen en weer rijden kwijt bent.
Dan kun je de dag erna verder het park in.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 februari 2016 @ 20:09:40 #126
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_160024990
Waar zit je qua overnachting in Yosemite?
pi_160025699
Als je in Kings Canyon een campground kunt krijgen die niet in een uithoek ligt, als in te ver van Sequoia dan zou ik daar twee nachten blijven.
De route die je nu neemt vanaf Lodgepole is ook een uur voordat je goed en wel in het park bent. Dan kun je beter in het park heen en weer rijden.
Tenzij je 's morgens vanaf daar begint en er niet meer terug hoeft te komen.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_160025719
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:09 schreef Kyran het volgende:
Waar zit je qua overnachting in Yosemite?
We hebben nog niet geboekt, ik heb Upper Pines op het oog.
Nog tips?
pi_160025743
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:35 schreef Bloemkool het volgende:
Als je in Kings Canyon een campground kunt krijgen die niet in een uithoek ligt, als in te ver van Sequoia dan zou ik daar twee nachten blijven.
De route die je nu neemt vanaf Lodgepole is ook een uur voordat je goed en wel in het park bent. Dan kun je beter in het park heen en weer rijden.
Dus niet verblijven op Lodgepole maar op een andere campground?
Bijvoorbeeld Sheep Creek campground?

Best lastig te bepalen wat handig is qua ligging en reistijd eigenlijk :)
pi_160025826
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:37 schreef GeniusJ het volgende:

[..]

Dus niet verblijven op Lodgepole maar op een andere campground?
Bijvoorbeeld Sheep Creek campground?

Best lastig te bepalen wat handig is qua ligging en reistijd eigenlijk :)
De route vanaf Lodgepole (wij zaten vorig jaar september in Visalia) is een lange s bochten route omhoog.
1x is mwoa, 2x minder en daarna ben je er klaar mee. Schiet gewoon niet op 1u lang.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_160026679
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:40 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

De route vanaf Lodgepole (wij zaten vorig jaar september in Visalia) is een lange s bochten route omhoog.
1x is mwoa, 2x minder en daarna ben je er klaar mee. Schiet gewoon niet op 1u lang.
Thanks voor de tip. Zou je dan aanraden om een camping Kings Canyon en dan vanuit daar naar Sequao te rijden en terug?
pi_160029108
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:07 schreef GeniusJ het volgende:

[..]

Thanks voor de tip. Zou je dan aanraden om een camping Kings Canyon en dan vanuit daar naar Sequao te rijden en terug?
Ja. Van SQ naar KK is relaxter rijden en je kunt onderweg hier en daar stoppen om te kijken.
De tijdsduur is ongeveer hetzelfde.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_160032532
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:36 schreef GeniusJ het volgende:

[..]

We hebben nog niet geboekt, ik heb Upper Pines op het oog.
Nog tips?
Ja, zorg dat je echt, echt, ECHT klaar zit op het moment dat je kunt reserveren. Het is net tickets voor een goed concert kopen; binnen enkele minuten (of wellicht waren het wel seconden) was gewoon alles vergeven. (Ik ging daarom voor Hodgon Meadow - voor de zekerheid - en kreeg daar gemakkelijk een plek, vriend had verschillende tabs openstaan voor UpperPines; knalde er bij 1 gelijk uit, en bij een ander kwam hij er wel door. Dus uiteindelijk staan we nu wel op Upper Pines. )

Wij overnachten overigens in Sequoia NP op Buckeye Flat Campground. Dat is echt IN het park.
Ben nog even aan het bekijken of we daar 2 nachten blijven (maar dan is het even de vraag in hoeverre we Kings Canyon aan kunnen doen, wat wandelen betreft.... maar om nou in beide parken maar 1 nacht te blijven vind ik ook weer zo kort.... mm......ik denk dat we vooral maar focussen op Seqoia NP.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Candaasje op 19-02-2016 01:08:57 ]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 februari 2016 @ 00:58:08 #134
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_160033309
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:36 schreef GeniusJ het volgende:

[..]

We hebben nog niet geboekt, ik heb Upper Pines op het oog.
Nog tips?
Heb zelf niet overnacht op een camping, dus geen idee. Wilde vooral even kijken aar de ligging en tips voor route etc. geven, maar Bloemkool is goed bezig :)

Trouwens, iemand zei hier volgens mij laatst dat je gewoon via Hertz Italie etc. kan boeken en goedkopere prijzen kan krijgen. Dat levert zeker weten geen problemen op als je straks bij Hertz staat?

Convertible voor twee weken is via NL site inclusief ANWB korting 695 euro en bij IT site is het 565 (weer inclusief ANWB korting) ...Scheelt even 130 euro alleen maar omdat je .it tikt ipv .nl
  vrijdag 19 februari 2016 @ 08:36:19 #135
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_160035514
Dan ga ik daar ff naar kijken, thnx.
Budget Be is in ieder geval goedkoper dan.com of NL :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 februari 2016 @ 17:59:19 #136
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_160046371
Boeking net geplaatst.

Bij Drive-USA was de prijs ¤780 (ook via Hertz), bij Hertz NL (met ANWB korting) ¤695, bij Hertz IT (weer met ANWB korting) ¤565. Bij alle drie de prijzen zit LDW + SLI, dus de verschillen zijn echt niet uit te leggen.

Je moet alleen even opletten dat je je adres goed aanpast. Als je namelijk op IT site zit dan vult de site automatisch in dat je in Italië woont. Dit kan je gewoon handmatig aanpassen. Bevestiging met de juiste prijs, adres etc. is binnen.

Auto in Dallas en Seattle gereld! Nu de planning rond proberen te krijgen. Zal westkust gedeelte ook wel hier posten :)
pi_160073921
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:36 schreef GeniusJ het volgende:

[..]

Gaaf om je ervaring te horen en leuk dat je dit nu zo wilt delen.. Er is gewoon zoveel te doen :)

Je weet dat als je vier a vijf parken bezoekt een America The Beautiuful pas te overwegen is?
Eenmalig $80 meen ik en je kunt alle parken bezoeken. Werkt niet voor Monument Vally
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_160078261
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:41 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

Je weet dat als je vier a vijf parken bezoekt een America The Beautiuful pas te overwegen is?
Eenmalig $80 meen ik en je kunt alle parken bezoeken. Werkt niet voor Monument Vally
Gouden tip: via marktplaats kopen. Zo'n pas is namelijk een jaar geldig en er kunnen 2 handtekeningen op. Mijn pas zojuist ontvangen O+

Wij gaan in juni maar liefst 30 dagen naar de westkust! Zin in :) In ern soort van mini SUV en dan hotels/air bnbs.

Heeft 1 van jullie ervaringen met een goed airbnb adres in San Fransisco, LA of San Diego?
Shine bright like a diamond.
pi_160078479
Sorry, maar ik vind dat zo sneu... Je geeft duizenden euro's uit tijdens je reis en dan ga je een paar tientjes besparen door die pas op Marktplaats te kopen. Terwijl dat geld nota bene gebruikt wordt voor onderhoud etc van de parken. Imo die 80 dollar meer dan waard, zelfs al zou je maar één park bezoeken (wat je niet doet anders kocht je wel een los entreeticket, dus dat gaat niet op, maar het gaat om het idee).
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 februari 2016 @ 23:00:33 #140
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_160080261
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 21:59 schreef Mineola het volgende:
Sorry, maar ik vind dat zo sneu... Je geeft duizenden euro's uit tijdens je reis en dan ga je een paar tientjes besparen door die pas op Marktplaats te kopen. Terwijl dat geld nota bene gebruikt wordt voor onderhoud etc van de parken. Imo die 80 dollar meer dan waard, zelfs al zou je maar één park bezoeken (wat je niet doet anders kocht je wel een los entreeticket, dus dat gaat niet op, maar het gaat om het idee).
Ach ik snap het wel dat je ergens op wil besparen :) Ik ben het wel mee eens dat het goed is om wat te investeren in de parken, want alle geld wordt weer in de parken gestoken. Daarom vond ik het ook helemaal niet erg om bij de State Parks gewoon netjes te betalen ook al was de kans 1% dat je gecontroleerd werd.

@June Ik heb wel een leuke AirBnB in LA (in Hollywood Hills). Uitzicht op Hollywood sign, downtown LA, Griffith Observatory. Paar minuten rijden naar Walk of Fame, Beverly Hills, Bell Air etc en een prima gastheer _O_ Als je interesse hebt kan ik je wel een PM sturen.

Heb ook nog wel iets in de buurt van Yosemite, maar is wel ruim een uur rijden (in Cathey's Valley), super leuke horse ranch waar je in je eigen bungalow zit. Echt middle of nowhere ;)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 februari 2016 @ 23:08:39 #141
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_160080555
@Bloemkool (en anderen die Oregon Coast hebben aangedaan. Nog must do tips?
  Moderator zondag 21 februari 2016 @ 00:35:00 #142
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_160082923
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 21:59 schreef Mineola het volgende:
Sorry, maar ik vind dat zo sneu... Je geeft duizenden euro's uit tijdens je reis en dan ga je een paar tientjes besparen door die pas op Marktplaats te kopen. Terwijl dat geld nota bene gebruikt wordt voor onderhoud etc van de parken. Imo die 80 dollar meer dan waard, zelfs al zou je maar één park bezoeken (wat je niet doet anders kocht je wel een los entreeticket, dus dat gaat niet op, maar het gaat om het idee).
Mee eens :Y Eigenlijk is die 80 dollar een koopje als je kijkt wat je moet betalen voor al die andere attracties. Sla dan bijvoorbeeld Disneyland over of zo als je die paar tientjes wil besparen ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 21 februari 2016 @ 01:39:09 #143
208890 June.
Seriously?
pi_160084039
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 23:00 schreef Kyran het volgende:

@June Ik heb wel een leuke AirBnB in LA (in Hollywood Hills). Uitzicht op Hollywood sign, downtown LA, Griffith Observatory. Paar minuten rijden naar Walk of Fame, Beverly Hills, Bell Air etc en een prima gastheer _O_ Als je interesse hebt kan ik je wel een PM sturen.
Zeker laat maar weten!

quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 21:59 schreef Mineola het volgende:
Sorry, maar ik vind dat zo sneu... Je geeft duizenden euro's uit tijdens je reis en dan ga je een paar tientjes besparen door die pas op Marktplaats te kopen. Terwijl dat geld nota bene gebruikt wordt voor onderhoud etc van de parken. Imo die 80 dollar meer dan waard, zelfs al zou je maar één park bezoeken (wat je niet doet anders kocht je wel een los entreeticket, dus dat gaat niet op, maar het gaat om het idee).
Als je bij alles zo denkt dan lopen de kosten aardig op natuurlijk.. Helemaal als je 4 weken weggaat zoals wij. Dus tja, dan is dit makkelijk bespaard. Het zal me echt een zorg zijn dat die pas misschien wel meer waard is dan 80 dollar. Misschien niet helemaal ethisch, maar ach. We zijn er en ondersteunen het toerisme.

[ Bericht 30% gewijzigd door June. op 21-02-2016 01:46:37 ]
Shine bright like a diamond.
  zondag 21 februari 2016 @ 08:00:06 #144
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_160085750
Ik vind het ook belachelijk. De NP's hebben het hard te halen, dat geld hebben ze hard nodig.
pi_160085803
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 01:39 schreef June. het volgende:

[..]

Zeker laat maar weten!

[..]

Als je bij alles zo denkt dan lopen de kosten aardig op natuurlijk.. Helemaal als je 4 weken weggaat zoals wij. Dus tja, dan is dit makkelijk bespaard. Het zal me echt een zorg zijn dat die pas misschien wel meer waard is dan 80 dollar. Misschien niet helemaal ethisch, maar ach. We zijn er en ondersteunen het toerisme.
Als je zo goedkoop mogelijk op vakantie wil moet je niet naar de VS gaan.
  zondag 21 februari 2016 @ 08:38:48 #146
208890 June.
Seriously?
pi_160085904
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 08:12 schreef Mineola het volgende:

[..]

Als je zo goedkoop mogelijk op vakantie wil moet je niet naar de VS gaan.
Dat heb ik nergens gezegd.. Een beetje letten op wat je uitgeeft en waaraan is echt niet verkeerd.
Shine bright like a diamond.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 21 februari 2016 @ 09:50:50 #147
269689 crew  Viv
pi_160086293
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 08:00 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind het ook belachelijk. De NP's hebben het hard te halen, dat geld hebben ze hard nodig.
Aan de andere kant: ze staan dit zelf toe doordat er 2 handtekeningen op 1 pas mogen.

Wij gebruiken onze eigen pas gewoon 2 keer. :D Afgelopen september/oktober en straks in juni/juli.
pi_160086349
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 08:38 schreef June. het volgende:

[..]

Dat heb ik nergens gezegd.. Een beetje letten op wat je uitgeeft en waaraan is echt niet verkeerd.
Nee dat niet, maar om dan juist op het onderhoud van die parken te besparen...vind ik ook niet zo netjes hoor. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar gekeken naar onze planning zullen vooral de vliegmaatschappij, de autoverhuurder, de grotere hotels en de supermarkt aan ons verdienen. De campsites in de NP zelf kosten geen drol, die verdienen denk ik nauwelijks aan ons.

quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 09:50 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Aan de andere kant: ze staan dit zelf toe doordat er 2 handtekeningen op 1 pas mogen.

Wij gebruiken onze eigen pas gewoon 2 keer. :D Afgelopen september/oktober en straks in juni/juli.
Ja, maar is dat dan niet gewoon vriendelijk bedoeld naar mensen die in 1 jaar 2 keer langskomen? Soort service voor 'trouwe klanten' zeg maar? Zoals je ook wel eens een half consult hoeft te betalen als je in een kort tijdsbestek vaker bij de dierenarts moet komen. Extra service. Die korting kun je ook niet aan je buurvrouw geven. (In het geval van die passen kan dat natuurlijk wel, maar of het ook echt de bedoeling is?)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 21 februari 2016 @ 10:36:22 #149
269689 crew  Viv
pi_160086730
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 09:57 schreef Candaasje het volgende:
Ja, maar is dat dan niet gewoon vriendelijk bedoeld naar mensen die in 1 jaar 2 keer langskomen? Soort service voor 'trouwe klanten' zeg maar? Zoals je ook wel eens een half consult hoeft te betalen als je in een kort tijdsbestek vaker bij de dierenarts moet komen. Extra service. Die korting kun je ook niet aan je buurvrouw geven. (In het geval van die passen kan dat natuurlijk wel, maar of het ook echt de bedoeling is?)
Die 2e keer heb je toch nog steeds dezelfde handtekening? Daar heb je dat 2e vakje niet voor nodig. Ik denk dat ze wel weten dat dit gebeurt, misschien wel om gezeik van buitenlandse toeristen te voorkomen (Amerikanen kunnen immers het volle jaar gebruikmaken van de pas, wij niet).
pi_160086854
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 23:08 schreef Kyran het volgende:
@Bloemkool (en anderen die Oregon Coast hebben aangedaan. Nog must do tips?
Sowieso Highway 1 rijden.
Must do is lastig te zeggen aangezien wij onze vakantie altijd zelf uitzoeken en boeken zonder reisbureau. En dan is het toch kwestie van persoonlijke smaak.
Vanaf SF zijn we 3jr geleden naar Olympic NP gereden via Highway 1. Olympic was de bestemming dus we hebben ons onderweg niet veel tijd gegeven om rond te kijken, gewoon lekker op roadtrip.
De route op zich was zeker de moeite vanwege de natuur en het uitzicht langs de kust.
Wat we zoal nog gedaan hebben:
-Great Cats World Park (ligt niet langs de kust maar we kregen een rondleiding met z'n 4en dus lekker rustig)
-Avenue of the Giants (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Avenue_of_the_Giants)
-Oregon Coast Aquarium, in Newport. Niet te groot dus leuk om even mee te pikken.

We hebben ook in Eureka overnacht maar daar was verder niks te doen.

Olympic NP is prachtig, verder zijn we in Portland geweest, stukje route langs Columbia River en daarna naar het zuiden naar Crater Lake.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')