abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_159606322


Algemene informatie:
Ontwikkelaar: Ubisoft Montreal
Uitgever: Ubisoft
Platform: PC (Uplay), Xbox One en Playstation 4
Release datum: 1 december 2015


Minimale systeemeisen voor de PC
Besturingssysteem: Windows 7, x64
CPU: Intel Core i3 560 @ 3.3 GHz of AMD Phenom II X4 945 @ 3.0 GHz
RAM: 6 GB
GPU: NVIDIA GeForce GTX 460 of AMD Radeon HD 5870
VRAM: 1 GB

Introductie
Rainbow Six Siege is de nieuwste game in de langlopende Rainbow Six serie. Wat er tot nu toe is getoond legt veel nadruk op 5 tegen 5 Counter Strike-achtige multiplayer waar ook weer een heel (heel) klein beetje het plannen uit de oudere Rainbow Six games in terugkomt. Een andere veel getoonde feature is de destructie. Blaas muren en vloeren op om nieuwe routes te creëren of schiet dwars door deze heen.

Single Player
Behalve wat trainingsmissies is er geen singleplayer aanwezig.

CO-OP
De co-op mode in Rainbow Six Siege heet Terrorist Hunt is vergelijkbaar met terrorist hunt uit de voorgaande delen. Je kan deze mode solo of met maximaal vier anderen tegen de AI spelen. Er zijn 10 maps voor deze gamemode (zelfde als die voor PvP) waar je verschillende objectives moet voltooien en je als aanvallend of verdedigend team kan spelen. De moeilijkheidsgraden zijn normal, hard en realistic. Je kan alleen de aanvallende operators gebruiken behalve met protect assest waar je alleen de verdedigende operators kan gebruiken.

Co-op gaat via matchmaking en playerhosting.

Terrorist Hunt gamemodes
De terroristen gebruiken dezelfde mogelijkheden als nitro charges en fortifications zoals een normaal verdedigend team. Verder moet je opletten voor terroristen die zichzelf kunnen opblazen. Ook kunnen nieuwe terroristen op de map spawnen naast de terroristen die al op de map zijn op hun vaste plek.

Terrorist Hunt Classic:
Schakel als aanvallend team alle terroristen uit.

Disarm Bomb:
Zoek de bommen in het level en maak ze onklaar. Extra vijanden spawnen zodra je de defuser hebt geplaatst.

Extract Hostage:
Vind de gegijzelde en breng deze terug naar het beginpunt.

Protect Asset:
Defensive gamemode.

Multiplayer
Zoals gezegd lijkt multiplayer voornamelijk 5v5 te worden met een sterk competitief aspect. Er zijn geen respawns mogelijk, hoewel je in veel gevallen eerst 'neergaat' en nog gerevived kan worden tot 50% health (maar in die staat kan een tegenstander ook verder op je schieten om je helemaal uit de ronde te gooien). Je begint eerst met kiezen waar je wilt spawnen als team. Voor het verdedigende team spawnt de objective ook daar. Daarna volgt 30 seconden planning waar het aanvallende team met drones (die stuk geschoten kunnen worden!) kan rondkijken en de objective kan lokaliseren. Het verdedigende team kan deze 30 seconden gebruiken om onder andere deuren te barricaderen, muren te verstevigingen of prikkeldraad neer te leggen. Daarna krijgt het aanvallende team 3 minuten om de objective te voltooien. De ronde eindigt uiteraard ook als van een team geen spelers meer in leven zijn. Wie als eerste vier, of vijf bij een 3-3 stand of drie als je 2-0 voorstaat, rondes heeft gewonnen, heeft het potje gewonnen. Je wisselt per ronde tussen aanval en verdediging.

Multiplayer gaat via matchmaking en dedicated servers.

Game modes

Rescue hostage:
In deze gamemode moet een team een gijzelaar verdedigen tegen een ander team.

Secure area:
In plaats van een gijzelaar bevrijden moet het aanvallende team een bepaald gebied een tijd vasthouden.

Bomb:
Hier moet het aanvallende team een defuser plaatsen bij één van de twee bommen en die beschemen, want het verdedigende team kan deze na het plaatsen nog stukmaken.

Maps
Bank
House
Presidential plane
Consulate
Hereford Base
Chalet
Kanal
Clubhouse
Oregon
Kafe Dostoyevsky
Yacht (Black Ice DLC)
Alle maps hebben een dag en nacht instelling.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 22:22:50 #2
331084 utopie
onkruid vergaat niet
pi_159609807
Ik twijfel of ik hem zal halen of niet. Ik denk dat ik maar over sla
pi_159611351
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 22:22 schreef utopie het volgende:
Ik twijfel of ik hem zal halen of niet. Ik denk dat ik maar over sla
Why?
  dinsdag 2 februari 2016 @ 23:11:44 #4
331084 utopie
onkruid vergaat niet
pi_159611421
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 23:09 schreef GeschiktX het volgende:

[..]

Why?
Zo veel games die ik wel wil spelen maar zo weinig tijd ;(

The Division is er ook nog.. Als ik moet kiezen uit deze twee dan kan ik geen keuze maken.

Verder vind ik deze games ook erg vet:

Hearthstone
Diablo 3
World of Warcraft Vanilla
Rocket League
Counter Strike: Global Offensive

Dat vind ik al een hoop games en kan nu al bijna geen keuze maken :@

Zou Rainbow Six Siege halen ? Zo ja, op de PC of console ?
pi_159611555
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 23:11 schreef utopie het volgende:

[..]

Zo veel games die ik wel wil spelen maar zo weinig tijd ;(

The Division is er ook nog.. Als ik moet kiezen uit deze twee dan kan ik geen keuze maken.

Verder vind ik deze games ook erg vet:

Hearthstone
Diablo 3
World of Warcraft Vanilla
Rocket League
Counter Strike: Global Offensive

Dat vind ik al een hoop games en kan nu al bijna geen keuze maken :@

Zou Rainbow Six Siege halen ? Zo ja, op de PC of console ?
Ik zou Division + Rainbow Six Siege halen. Beide voor de PC.

De rest van de games in je lijst is maar niks joh.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 23:16:55 #6
331084 utopie
onkruid vergaat niet
pi_159611603
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 23:15 schreef GeschiktX het volgende:

[..]

Ik zou Division + Rainbow Six Siege halen. Beide voor de PC.

De rest van de games in je lijst is maar niks joh.
Nee die games zijn ook niks _O- Maar is echt heerlijk om zo nu en dan even snel een potje te doen. Zo'n potje wat ik speel duurt vaak niet langer dan 5-15 minuten.

Ik ga dan ook maar RBS halen. Misschien een idee om met een groepje samen te spelen met headset ? :D
pi_159611677
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 23:16 schreef utopie het volgende:

[..]

Nee die games zijn ook niks _O- Maar is echt heerlijk om zo nu en dan even snel een potje te doen. Zo'n potje wat ik speel duurt vaak niet langer dan 5-15 minuten.

Ik ga dan ook maar RBS halen. Misschien een idee om met een groepje samen te spelen met headset ? :D
Dat lijkt mij een strak plan! Dan moeten er wel meer in deze topic verschijnen...
  dinsdag 2 februari 2016 @ 23:20:56 #8
331084 utopie
onkruid vergaat niet
pi_159611760
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 23:18 schreef GeschiktX het volgende:

[..]

Dat lijkt mij een strak plan! Dan moeten er wel meer in deze topic verschijnen...
Jaa klopt. Game is net een weekje ofzo uit toch ? :o ik heb wat gameplay gezien van mijn broer die op de Xbox speelt.. lijkt me toch wel een vette game mits je met mensen speelt die echt samen kunnen spelen (met voorkeur met headset). Als iedereen maar zijn eigen gang gaat lijkt het me snel te gaan vervelen, maar volgens mijn broer is het echt een gruwelijk vette game.

Wij zijn van het genre: Battlefield 4, HALO, Gears of War etc _O_ Deze game is wel heel anders volgens hem
pi_159611916
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 23:20 schreef utopie het volgende:

[..]

Jaa klopt. Game is net een weekje ofzo uit toch ? :o ik heb wat gameplay gezien van mijn broer die op de Xbox speelt.. lijkt me toch wel een vette game mits je met mensen speelt die echt samen kunnen spelen (met voorkeur met headset). Als iedereen maar zijn eigen gang gaat lijkt het me snel te gaan vervelen, maar volgens mijn broer is het echt een gruwelijk vette game.

Wij zijn van het genre: Battlefield 4, HALO, Gears of War etc _O_ Deze game is wel heel anders volgens hem
Release datum: 1 december 2015
  dinsdag 2 februari 2016 @ 23:36:45 #10
331084 utopie
onkruid vergaat niet
pi_159612236
Ik vind de game wel een klein beetje iets weg hebben van PayDay/PayDay 2.
Vroeger veel gespeeld.

Wat vinden jullie ?
pi_159678629
Hij is fijn O+ . Nog meer pc spelers?
pi_159682089
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 13:58 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Hij is fijn O+ . Nog meer pc spelers?
:Y :W
pi_159748007
Ich bin verlieft auf deze game, aber ich bin eine shit spieler. Iemand die wat goeie tactieken voor me heeft?
pi_159750455
Praat Nederlands met me...
pi_159752799
Meer spelen.
Conscience do cost.
pi_159768014
Goeie tips thanks!
pi_159769176
Lijkt net op CoD deze game. Jammerlijk vervolg. Raven Shield was echt geweldig 'back in the day'.
pi_159779773
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:00 schreef Cockwhale het volgende:
Lijkt net op CoD deze game.
:D _O- Wauw. Heb je het spel wel gespeeld? :')
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 14:43:15 #19
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159779877
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:00 schreef Cockwhale het volgende:
Lijkt net op CoD deze game. Jammerlijk vervolg. Raven Shield was echt geweldig 'back in the day'.
Als Siege net zo was geweest als Raven Shield had ik direct een PS4 gekocht.

Voor dat gedrocht wat het nu is, naaah :N.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_159780949
Oké niet iedereen is gezegend met een goede smaak helaas
pi_159788303
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 14:38 schreef over_hedge het volgende:

[..]

:D _O- Wauw. Heb je het spel wel gespeeld? :')
Ja. Kijk naar de hele layout, het manoeuvreren, de snelheid, wijze aim down sight, gebrek aan recoil. Als je in Raven Shield zo zat te knallen/sprayen als in deze game dan vloog je geweer alle kanten op en was je het plafond aan het behangen met kogelgaten. R6 was vroeger redelijk realistisch. Nu total crap.
pi_159788517
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 20:14 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Ja. Kijk naar de hele layout, het manoeuvreren, de snelheid, wijze aim down sight, gebrek aan recoil. Als je in Raven Shield zo zat te knallen/sprayen als in deze game dan vloog je geweer alle kanten op en was je het plafond aan het behangen met kogelgaten. R6 was vroeger redelijk realistisch. Nu total crap.
Weet je zeker dat je het nu over siege hebt? _O- Dit met cod vergelijken :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_159789008
Of je hebt nog nooit CoD gespeeld of je bent zo scheel als een otter.
pi_159792254
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 20:33 schreef Cockwhale het volgende:
Of je hebt nog nooit CoD gespeeld of je bent zo scheel als een otter.
Cod is rondrennen, iemand heel veel moeten raken. Killstreaks. etc etc etc. Dit is sluipen, tactics spelen. Alles behalve fast paced. Round based. Juist wel recoil. Het enige wat er op lijkt is dat je in alle 2 de spellen moet schieten...
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_159801633
Game of the Year 2015 voor mij.
Wat een bazenspel, ik heb er nu iets van 250 uur netto op zitten, en zeker in het begin nog flink wat moeten wachten ivm brakke servers.

Ubisoft heeft een mooi en tactisch sterk spel gemaakt, alleen maken ze nog redelijk wat uitglijders.
Zo is er vorige week een patch geweest en nu heb je af en toe last van de Black jesus bug :(

De nieuwe operators zijn ook wel grappig, het totale spel is goed gebalanceerd en zelden oneerlijk
Hell To The Liars
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')