abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 3 februari 2016 @ 10:17:20 #176
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_159616295
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 05:19 schreef EricOscuro het volgende:
Chronisch ziek met meerdere aandoeningen.

Allereerst diabetes; lastig, maar overzichtelijk. Niet teveel suiker inname (maar ook weer niet te weinig)... weinig alcohol, weinig roken en nog veel meer volgens de artsen. Ik licht hier zo en dan wel de hand mee... en heb hier een alternatief midden in gevonden. Maar echt zuipen tot ik dronken ben of roken als een ketter kan ik wel vergeten.

Maar goed, ik kan er goed mee leven... maar geheid ben ik in no time mijn eigen risico kwijt.
En daarvoor was dit eigen risico nooit bedoeld. Dat was bedoeld zodat mensen niet bij het eerste pijntje een medische behandeling zouden aangaan. Nou ik ben diabeticus, maar de artsen zien mij verder zelden tot nooit.

Verder zit mijn bovenlichaam compleet vast... maar nooit hier hulp voor kunnen zoeken, omdat dit niet of amper meeverzekerd was. Ik hoef dat ook niet te proberen, bij een basisverzekering (doorgaans).

En ja, dan ook nog last van depressies. Ik heb nu al ongeveer tien jaar medicijnen hiervoor... een maal daags de lichtste dosis. Genoeg om me staande te houden (lees: te overleven) met zo nu en dan fijne momenten.... maar ook niet genoeg om echt te leven.

En nee, ik mag niet klagen... in de meeste andere landen in deze wereld was ik al helemaal afgeschreven. Dus toch een klein hoeratje voor ons vaderland. w/ w/
welkom hier! verzekeringen zijn echt k*t ja. eigen risico... 1 keer dialyse en het is weg. echt waardeloos dat het er is voor iedereen.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  woensdag 3 februari 2016 @ 10:34:44 #177
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_159616622
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 05:19 schreef EricOscuro het volgende:
Chronisch ziek met meerdere aandoeningen.

Allereerst diabetes; lastig, maar overzichtelijk. Niet teveel suiker inname (maar ook weer niet te weinig)... weinig alcohol, weinig roken en nog veel meer volgens de artsen. Ik licht hier zo en dan wel de hand mee... en heb hier een alternatief midden in gevonden. Maar echt zuipen tot ik dronken ben of roken als een ketter kan ik wel vergeten.

Maar goed, ik kan er goed mee leven... maar geheid ben ik in no time mijn eigen risico kwijt.
En daarvoor was dit eigen risico nooit bedoeld. Dat was bedoeld zodat mensen niet bij het eerste pijntje een medische behandeling zouden aangaan. Nou ik ben diabeticus, maar de artsen zien mij verder zelden tot nooit.

Verder zit mijn bovenlichaam compleet vast... maar nooit hier hulp voor kunnen zoeken, omdat dit niet of amper meeverzekerd was. Ik hoef dat ook niet te proberen, bij een basisverzekering (doorgaans).

En ja, dan ook nog last van depressies. Ik heb nu al ongeveer tien jaar medicijnen hiervoor... een maal daags de lichtste dosis. Genoeg om me staande te houden (lees: te overleven) met zo nu en dan fijne momenten.... maar ook niet genoeg om echt te leven.

En nee, ik mag niet klagen... in de meeste andere landen in deze wereld was ik al helemaal afgeschreven. Dus toch een klein hoeratje voor ons vaderland. w/ w/
Goedemorgen en welkom (helaas).
Heftig verhaal zeg, mag ik vragen hoe oud je bent?

Verder ben ik het helemaal met je eens qua "regeltjes", schreef het gisteren nog ; het lijkt wel of we financieel keihard gestraft worden omdat wij het in ons hoofd hebben gehaald om chronisch ziek te worden :(

Toch vind ik het erg om te lezen dat er, zoals bij je bovenlichaam, niet voor als je problemen al een oplossing is.
Ik kan natuurlijk niet in jouw portomonee kijken maar ik zou met zoiets belemmerends toch proberen te achterhalen wat er nu precies aan de hand is, desnoods doorverwijzing naar het ziekenhuis halen?

Heel veel sterkte in ieder geval en ik hoop dat je net zoveel aan die topic mag hebben met al deze lieverds als dat ik heb en had
O+
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  woensdag 3 februari 2016 @ 10:55:46 #178
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_159617081
Oh, en voor wie het interessant vind; https://www.mlds.nl/ervar(...)leesklierontsteking/

Interview van de oprichter van de Pancreatitis Facebook-groep waar ik ook aardig veel aan heb gehad, vooral in het begin ^O^
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_159617279
Hai Eric :W
Welkom (helaas). Wat Vannelle al zei; voel je welkom en post lekker mee!
  woensdag 3 februari 2016 @ 12:02:51 #180
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_159618578
En het afbouwen is begonnen hier, nu voor overdag de 5mg langwerkend en als de pijn doorbreekt ook een snelwerkend "vijfje" ipv beide 10mg.. ben benieuwd.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_159618963
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 12:02 schreef houdjemond het volgende:
En het afbouwen is begonnen hier, nu voor overdag de 5mg langwerkend en als de pijn doorbreekt ook een snelwerkend "vijfje" ipv beide 10mg.. ben benieuwd.
Succes, ik ben ook benieuwd!
  woensdag 3 februari 2016 @ 12:27:55 #182
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_159619083
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 12:02 schreef houdjemond het volgende:
En het afbouwen is begonnen hier, nu voor overdag de 5mg langwerkend en als de pijn doorbreekt ook een snelwerkend "vijfje" ipv beide 10mg.. ben benieuwd.
Ben ook benieuwd!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_159619107
Succes HJM! *;
  woensdag 3 februari 2016 @ 14:04:06 #184
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_159621425
Stoelgang-details rond lunchtijd
:6

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  woensdag 3 februari 2016 @ 14:07:30 #185
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_159621518
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 12:02 schreef houdjemond het volgende:
En het afbouwen is begonnen hier, nu voor overdag de 5mg langwerkend en als de pijn doorbreekt ook een snelwerkend "vijfje" ipv beide 10mg.. ben benieuwd.
Succes :*

Word je niet suf van die 10mg?

Ik zou al direct voor pampus liggen.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  woensdag 3 februari 2016 @ 14:10:22 #186
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_159621599
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 14:07 schreef sararaats het volgende:

[..]

Succes :*

Word je niet suf van die 10mg?

Ik zou al direct voor pampus liggen.
Nee, gek genoeg niet, misschien hooguit iets meer vermoeid, maar niet compleet wazig en suf :)

So far so good :Y
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  woensdag 3 februari 2016 @ 15:20:30 #187
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_159623432
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 14:04 schreef houdjemond het volgende:
Stoelgang-details rond lunchtijd
:6

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmm zou het wel ff in de gaten houden idd!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_159629310
En hoe is het met de poep?

Welkom Eric.

Hadden we het gisteren over de apotheek. Vandaag, halverwege de vorige levering, krijg ik de nieuwe 4 weken al. Dit zodat ik nooit meer zonder kan komen te zitten. Dit vereist discipline. En laat ik dat nou net als bijwerking hebben van die oxy: geen discipline. Dus ook +10 kilo.
  woensdag 3 februari 2016 @ 21:48:07 #189
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_159635173
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:10 schreef -sabine- het volgende:
En hoe is het met de poep?

Welkom Eric.

Hadden we het gisteren over de apotheek. Vandaag, halverwege de vorige levering, krijg ik de nieuwe 4 weken al. Dit zodat ik nooit meer zonder kan komen te zitten. Dit vereist discipline. En laat ik dat nou net als bijwerking hebben van die oxy: geen discipline. Dus ook +10 kilo.
Wel fijn dat je nu nooit meer zonder zit!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_159637295
Welkom Eric!

Ik heb ook altijd genoeg medicatie op voorraad, moet wel heel gek lopen wil het opraken.
Ben voor de stoelgang maar begonnen met extra vezels eten, smoothies met spinazie, appel, mango en havermout zouden het verschil moeten gaan maken! Kan wel medicatie vragen, maar dat is dan wéér een pil erbij en dat staat me tegen.
Hoe gaat het met afbouwen HJM??
  woensdag 3 februari 2016 @ 22:48:56 #191
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_159637763
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 22:38 schreef caroro het volgende:
Welkom Eric!

Ik heb ook altijd genoeg medicatie op voorraad, moet wel heel gek lopen wil het opraken.
Ben voor de stoelgang maar begonnen met extra vezels eten, smoothies met spinazie, appel, mango en havermout zouden het verschil moeten gaan maken! Kan wel medicatie vragen, maar dat is dan wéér een pil erbij en dat staat me tegen.
Hoe gaat het met afbouwen HJM??
Pillen slikken is ook niet alles idd, hopelijk helpen de smoothies!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 4 februari 2016 @ 01:39:48 #192
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_159641834
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 07:17 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Welkom hier! Heb je diabetes type1 of type2? * Sylvana heeft type1.
En waarom neem je dan geen aanvullende verzekering voor fysio/manuele therapie ivm je rug? Financieel niet haalbaar ofzo? Je rug altijd vast hebben is echt niet fijn. Ik herken wel veel in je verhaal, ik heb dus ook diabetes, ben ook chronisch depressief (en nog wat andere dingen) en door mn scoliose zit mijn rug ook vaak vast. Dus als je vragen hebt, stel ze gerust.

En ja wat betreft verzekering klagen we soms wel veel, maar in vergelijking met andere landen hebben we het hier echt wel goed.
Dank voor het warme welkom. :)
Je hebt helemaal gelijk wat betreft de verzekeringen en onze gezondheidszorg. Het is weliswaar niet perfect, maar in vergelijking met 95% van alle landen zitten we hier wel goed.
Ik heb sinds een jaar of 12 a 13 al type 2, maar het is mijn leven niet gaan beheersen.. in elk geval niet gaan overheersen.

Ik heb sinds dit jaar een verzekering die fysiotherapie wel dekt, maar eigenlijk wil ik naar zo'n alternatieve fysio.... zo'n echte bottenkraker. Daar hebben mijn ouders goede ervaringen mee.Haha, ze kunnen mij niet hard genoeg kneden. Maar daarvan worden maar 6 behandelingen betaald
.
Die depressiviteit zit er al sinds jongs af aan in. Psychologen en psychiaters helpen niets... waarschijnlijk is het een tekort aan seratonine.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 09:48 schreef vannelle het volgende:

[..]

Welkom inderdaad. :)
Alleen jammer dat er een reden is om hier mee te kletsen. :(
Maar je zit wel op de goede plek, mijn ervaring hier is dat er goed geluisterd en meegedacht wordt en dat is fijn.

Hopelijk vind ook jij hier begrip en steun en heb je er ook iets aan. :)

Dat van dat eigen risico is gewoon *** natuurlijk maar geloof me, daar ben je echt niet de enige in.
Ik kan die teller ook als ventilator gebruiken en ik denk dat dat voor iedereen hier geldt.
En buiten het eigen risico hebben we ook nog de eigen bijdrage........
Ziek zijn is serieus een dure hobby. :(
Het welkom is in elk geval warm. :)
Die eigen bijdrage is inderdaad het ergste. Gooi dan de premie gewoon omhoog. Dat is niet bedoeld voor chronisch zieken, maar voor mensen die vaak onnodig zorg in beslag nemen met vage klachten. :{

quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:17 schreef LPFAN het volgende:

[..]

welkom hier! verzekeringen zijn echt k*t ja. eigen risico... 1 keer dialyse en het is weg. echt waardeloos dat het er is voor iedereen.
Het kan natuurlijk nog erger, zelfs in westerse landen. In Amerika betaal je vele malen meer voor je verzekeringen en wordt er veel minder gedekt. Veel mensen hebben een 2e of 3e baan om een beetje goede verzekering te betalen.

Maar inderdaad, ook hier kan het nog veel beter. :Y
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_159641930
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 01:39 schreef EricOscuro het volgende:

Die eigen bijdrage is inderdaad het ergste. Gooi dan de premie gewoon omhoog. Dat is niet bedoeld voor chronisch zieken, maar voor mensen die vaak onnodig zorg in beslag nemen met vage klachten. :{

Premie omhoog zijn ze hier geen enkel jaar vergeten, dat is gelukkig wél goed geregeld. :+
Ik snap ook wel dat de gezondheidszorg duur is maar heb je toch die verzekering voor?

Een inboedelverzekering overstijgt qua premie toch ook niet de waarde van je spullen?
Beetje kromme vergelijking, ik weet het.
Maar zo voelt het ondertussen wel.

En nog even een frustratie: Ik weet niet wat er de laatste paar dagen aan de hand is maar qua pijn is het echt bizar.
Ik neem al meer oxy dan voorgeschreven maar zit nog steeds met tranen in de ogen van de pijn.
Een normaal gesprek voeren is ook niet mogelijk omdat er van die laffe, niet aangekondigde, verrassingspijnscheuten voorbij komen.
Dat is niet tof als je in gesprek bent met je ouders die komen logeren omdat je vriendin jarig is.
Iedereen weer vol medelijden terwijl ik ze aanspoor om gewoon door te praten, ik hoor het allemaal wel.
Echt GVD!!! Ben het echt kotsbeu!

Wat dan wel weer grappig is: Facebook stelde mij een mogelijke vriend voor die ik dus een verzoek heb verstuurd die hij geaccepteerd heeft.
Is mijn ARBO "arts" uit de periode dat ik nog werkte.
Die ga ik morgen een pb sturen en hem uitvoerig bedanken voor het feit dat hij destijds de situatie zwaar heeft onderschat en mij meer leed heeft toegebracht dan hij zelf denkt.
Heb er nu al zin in. :)
  donderdag 4 februari 2016 @ 02:30:45 #194
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_159642059
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:34 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Goedemorgen en welkom (helaas).
Heftig verhaal zeg, mag ik vragen hoe oud je bent?

Verder ben ik het helemaal met je eens qua "regeltjes", schreef het gisteren nog ; het lijkt wel of we financieel keihard gestraft worden omdat wij het in ons hoofd hebben gehaald om chronisch ziek te worden :(

Toch vind ik het erg om te lezen dat er, zoals bij je bovenlichaam, niet voor als je problemen al een oplossing is.
Ik kan natuurlijk niet in jouw portomonee kijken maar ik zou met zoiets belemmerends toch proberen te achterhalen wat er nu precies aan de hand is, desnoods doorverwijzing naar het ziekenhuis halen?

Heel veel sterkte in ieder geval en ik hoop dat je net zoveel aan die topic mag hebben met al deze lieverds als dat ik heb en had
O+
Ik moest even glimlachen... zo'n vriendelijk welkom van iemand met de username "Houdjemond" maar dat zul je wel vaker gehoord hebben. :)
Mijn leeftijd is 46. En van mijn 13e tot mijn 33e ongeveer, heb ik nooit meer een dokter of tandarts meer gezien. Heb ik de verzekeringen/ ziekenfonds nooit een cent gekost.
En dan pats boem... diabetes. Het was zo maar een voorgevoel toen ik voor het eerst in 20 jaar een arts bezocht wegens een abces... dus ik ook vragen naar diabetes test. Nou dat was al heel snel duidelijk, met spoed beginnen met tabletten.

De problemen met de rug zitten bij mij in de familie. Alleen heb ik in tegenstelling geen last van de onderrug (gelukkig).
Dit jaar zit de fysio wel in mijn pakket, voor iets van 40 behandelingen als ik het goed heb. Het eigen risico heb ik ook afgedekt. Dus als ik tijd heb ga ik toch eens opzoek naar een fysio in mijn buurt.

En bedankt voor jouw sterktewensen.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 11:07 schreef Poesopstokje het volgende:
Hai Eric :W
Welkom (helaas). Wat Vannelle al zei; voel je welkom en post lekker mee!
Jij ook bedankt. Welkom voel ik me zeker, maar hoe vaak ik ga mee posten weet ik nog niet. Ik probeer zo weinig mogelijk aan mijn ziekte(s) te denken. ;)
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:10 schreef -sabine- het volgende:
En hoe is het met de poep?

Welkom Eric.

Hadden we het gisteren over de apotheek. Vandaag, halverwege de vorige levering, krijg ik de nieuwe 4 weken al. Dit zodat ik nooit meer zonder kan komen te zitten. Dit vereist discipline. En laat ik dat nou net als bijwerking hebben van die oxy: geen discipline. Dus ook +10 kilo.
Discipline is ook niet mijn grootste deugd. :o
Maar ik heb geen echte dikmakers in mijn medicijnen. Overigens krijg ik al mijn 6 medicijnen gewoon eens per drie maanden mee. Dat scheelt heel wat op en neer rijden. En aangezien ik vaak vergeet mijn medicijnen weer aan te vullen is het wel heel prettig, dat ik de medicijnen kan ophalen zodra het eerste medicijn bijna op is. :)
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 22:38 schreef caroro het volgende:
Welkom Eric!

Ik heb ook altijd genoeg medicatie op voorraad, moet wel heel gek lopen wil het opraken.
Ben voor de stoelgang maar begonnen met extra vezels eten, smoothies met spinazie, appel, mango en havermout zouden het verschil moeten gaan maken! Kan wel medicatie vragen, maar dat is dan wéér een pil erbij en dat staat me tegen.
Hoe gaat het met afbouwen HJM??
Dank je Cororo :)
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  donderdag 4 februari 2016 @ 02:52:36 #195
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_159642106
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 01:57 schreef vannelle het volgende:

[..]

Premie omhoog zijn ze hier geen enkel jaar vergeten, dat is gelukkig wél goed geregeld. :+
Ik snap ook wel dat de gezondheidszorg duur is maar heb je toch die verzekering voor?

Een inboedelverzekering overstijgt qua premie toch ook niet de waarde van je spullen?
Beetje kromme vergelijking, ik weet het.
Maar zo voelt het ondertussen wel.

En nog even een frustratie: Ik weet niet wat er de laatste paar dagen aan de hand is maar qua pijn is het echt bizar.
Ik neem al meer oxy dan voorgeschreven maar zit nog steeds met tranen in de ogen van de pijn.
Een normaal gesprek voeren is ook niet mogelijk omdat er van die laffe, niet aangekondigde, verrassingspijnscheuten voorbij komen.
Dat is niet tof als je in gesprek bent met je ouders die komen logeren omdat je vriendin jarig is.
Iedereen weer vol medelijden terwijl ik ze aanspoor om gewoon door te praten, ik hoor het allemaal wel.
Echt GVD!!! Ben het echt kotsbeu!

Wat dan wel weer grappig is: Facebook stelde mij een mogelijke vriend voor die ik dus een verzoek heb verstuurd die hij geaccepteerd heeft.
Is mijn ARBO "arts" uit de periode dat ik nog werkte.
Die ga ik morgen een pb sturen en hem uitvoerig bedanken voor het feit dat hij destijds de situatie zwaar heeft onderschat en mij meer leed heeft toegebracht dan hij zelf denkt.
Heb er nu al zin in. :)
Een van de nadelen hier nieuw te zijn, is het totaal geen idee te hebben waarover iedereen het hier heeft, maar wel is duidelijk dat iedereen begaan is met elkaar en dat de meesten tegen muren oplopen in hun ziekteproces.

Ik weet dus ook niet of het hier (waarschijnlijk wel) onlangs is gegaan over middelen om de gezondheidszorg goedkoper te maken.

Zo wordt er nu geprobeerd kanker en diabetes tot chronische ziektes te maken (want zo kan de medicijn industrie er optimaal van kunnen profiteren).

Ik kan mijn longen wel uit mijn lijf schreeuwen om Europa op te roepen flink te investeren in echte geneesmiddelen (wat geen medicijnen hoeven zijn, want dat zijn geen geneesmiddelen, maar symptoom onderdrukkers).

Kanker, hart en vaat ziekten, depressies... en natuurlijk diabetes. Een paar van de grootste ziektes van deze tijd. Dat kost vele tientallen miljarden per jaar in Europa, waarschijnlijk nog wel meer.
Laat Europa een aantal miljarden uitgeven aan medische universiteiten om deze ziektes gewoon te genezen. Bij diabetes patiënten zouden ze bijvoorbeeld met lichaamseigen stamcellen de eilandjes van langerhans op te kweken en weer terug te plaatsen in het lichaam. In elk geval de diabetes type 2 patiënten zouden daarmee geholpen zijn. Want vooralsnog gaan alle medische doorbraken op dit gebied naar type 1 patiënten.

Kortom laten we de medicijnen industrie flink terugdringen... en onze medische kosten ook nog eens met minstens een derde terugdringen.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  donderdag 4 februari 2016 @ 03:06:12 #196
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_159642136
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 02:30 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Ik moest even glimlachen... zo'n vriendelijk welkom van iemand met de username "Houdjemond" maar dat zul je wel vaker gehoord hebben. :)
Mijn leeftijd is 46. En van mijn 13e tot mijn 33e ongeveer, heb ik nooit meer een dokter of tandarts meer gezien. Heb ik de verzekeringen/ ziekenfonds nooit een cent gekost.
En dan pats boem... diabetes. Het was zo maar een voorgevoel toen ik voor het eerst in 20 jaar een arts bezocht wegens een abces... dus ik ook vragen naar diabetes test. Nou dat was al heel snel duidelijk, met spoed beginnen met tabletten.

De problemen met de rug zitten bij mij in de familie. Alleen heb ik in tegenstelling geen last van de onderrug (gelukkig).
Dit jaar zit de fysio wel in mijn pakket, voor iets van 40 behandelingen als ik het goed heb. Het eigen risico heb ik ook afgedekt. Dus als ik tijd heb ga ik toch eens opzoek naar een fysio in mijn buurt.

En bedankt voor jouw sterktewensen
Haha ik verras mensen graag 8-) .

Het is ook gewoon heel erg oneerlijk verdeeld, maar helaas doe je er verdomde weinig aan..

Fijn dat je nu wel fysio hebt in het pakket, je kan het altijd proberen; baadt het niet,schaadt het niet OF er gaan een nieuwe (pijnvrije misschien wel) wereld voor je open!

Ik las ook dat je depressie waarschijnlijk komt van serotonine-tekort, is dit onderzocht en kan je medicatie daar dan misschien op worden aangepast? ( ik ben heel erg van het meedenken en alles roepen wat in me opkomt :@ )

Hoe verleidelijk het ook is, het is,vind ik, zonde om je er maar bij neer te leggen en te "overleven" terwijl het misschien een stuk aangenamer kan worden voor je :)
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  donderdag 4 februari 2016 @ 04:44:56 #197
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_159642276
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 03:06 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Haha ik verras mensen graag 8-) .

Het is ook gewoon heel erg oneerlijk verdeeld, maar helaas doe je er verdomde weinig aan..

Fijn dat je nu wel fysio hebt in het pakket, je kan het altijd proberen; baadt het niet,schaadt het niet OF er gaan een nieuwe (pijnvrije misschien wel) wereld voor je open!

Ik las ook dat je depressie waarschijnlijk komt van serotonine-tekort, is dit onderzocht en kan je medicatie daar dan misschien op worden aangepast? ( ik ben heel erg van het meedenken en alles roepen wat in me opkomt :@ )

Hoe verleidelijk het ook is, het is,vind ik, zonde om je er maar bij neer te leggen en te "overleven" terwijl het misschien een stuk aangenamer kan worden voor je :)
Haha, dat verrassen is je zeker gelukt... maar dat wist je van te voren wel met zo'n usernaam.
Maar een positieve verrassing is altijd prettiger dan een negatieve verrassing. ;)

Ik zou de fysio inderdaad moeten proberen. Maar ik vroeger veel gesport, en niets verlichtte mijn pijn dan wel stijfheid in mijn bovenlichaam. Ergens ben ik bang dat ik weer oefeningen moet doen die nooit gewerkt hebben... en steeds weer van voor af aan moet beginnen omdat elke fysio het wiel opnieuw wil uitvinden.

Dat is hetzelfde als psychologen en psychiaters. Allen kwamen tot de conclusie dat ik een zeer hoog eigen inzicht had. Geen wonder, want ik heb van jongs af aan altijd mezelf geanalyseerd.
En nee, niet om mezelf op de borst te kloppen, maar ze hebben allemaal (los van elkaar} geconcludeerd dat ik genoeg zelfkennis had, en dat het aan problemen uit het verleden.

En inderdaad, de symptomen van serotonine tekort lijken echt voor mij van toepassing te zijn.

Ik kan jouw eigenschap wel waarderen van willen mee roepen! Dat is iets wat bij mij soms ontbreekt. Ja, schriftelijk kan ik het doorgaans goed uiteenzetten... maar face tot face ontvallen mij vaak de juiste begrippen. Hierdoor kan ik zelden mijn punt duidelijk maken, dan loop ik te stamelen en probeer ik vaak omschrijvingen te vinden voor het woord wat ik zoek... wat meestal dus niet lukt.

En ja, zelf ben ik ook al tot de conclusie gekomen dat ik een hogere dosis Paroxtetine nodig heb.
Maar dit medicijn is in opspraak, zowel om te gebruiken, als er mee te beginnen, als ermee te stoppen. Ik ben er nog wat huiverig voor.
Maar ik laat weten wat ik tzt ga doen. Maar je hebt groot gelijk dan ik meer nodig heb om echt weer te leven, dan eenmaal daags de laagste dosering.
Maar de vraag blijft, is het medicijn beter of erger dan de kwaal?

Hartelijke groet, en succes en beterschap gewenst met jouw gezondheidsproblemen! ^O^
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_159643514
Goedemorgen, ik heb er al een bezoek aan de huisarts op zitten. Belde om 8 uur en kon om 8.20 uur al terecht. Dus snel aangekleed en zonder ontbijt er ff heen gefietst. Helemaal buiten adem van 2 minuten fietsen -O-
Maar daarom ging ik ook, want ben dus ziek en werd steeds benauwder, pijn op de borst etc. En hele week was mn bloedsuiker goed ondanks de koorts en nu was hij vanochtend hoog. Dus toch maar ff laten checken voor de zekerheid.
Gelukkig geen longontsteking (waar ik dus bang voor was), maar gewoon griep en zere spieren van het hoesten. Dus gewoon uitzieken en als het erger wordt of volgende week nog niet over is terugkomen. En dus maar wat vaker mn bloedsuiker meten nu.

Ben wel blij iig dat ik nu ff geweest ben. Liever nu dan van het weekend naar de huisartsenpost. Voor nu iig ff gerustgesteld dat er nog niks zit ^O^

En nu ga ik maar weer verder slapen ;)
pi_159643555
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 08:58 schreef Sylvana het volgende:

He bah, griep :r
Sterkte en beterschap! :*
  donderdag 4 februari 2016 @ 09:01:20 #200
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_159643559
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 02:52 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Een van de nadelen hier nieuw te zijn, is het totaal geen idee te hebben waarover iedereen het hier heeft, maar wel is duidelijk dat iedereen begaan is met elkaar en dat de meesten tegen muren oplopen in hun ziekteproces.

Ik weet dus ook niet of het hier (waarschijnlijk wel) onlangs is gegaan over middelen om de gezondheidszorg goedkoper te maken.

Zo wordt er nu geprobeerd kanker en diabetes tot chronische ziektes te maken (want zo kan de medicijn industrie er optimaal van kunnen profiteren).

Ik kan mijn longen wel uit mijn lijf schreeuwen om Europa op te roepen flink te investeren in echte geneesmiddelen (wat geen medicijnen hoeven zijn, want dat zijn geen geneesmiddelen, maar symptoom onderdrukkers).

Kanker, hart en vaat ziekten, depressies... en natuurlijk diabetes. Een paar van de grootste ziektes van deze tijd. Dat kost vele tientallen miljarden per jaar in Europa, waarschijnlijk nog wel meer.
Laat Europa een aantal miljarden uitgeven aan medische universiteiten om deze ziektes gewoon te genezen. Bij diabetes patiënten zouden ze bijvoorbeeld met lichaamseigen stamcellen de eilandjes van langerhans op te kweken en weer terug te plaatsen in het lichaam. In elk geval de diabetes type 2 patiënten zouden daarmee geholpen zijn. Want vooralsnog gaan alle medische doorbraken op dit gebied naar type 1 patiënten.

Kortom laten we de medicijnen industrie flink terugdringen... en onze medische kosten ook nog eens met minstens een derde terugdringen.
Er staat een lijstje in de op met een kort berichtje wat iedereen heeft ;)
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')