abonnement Unibet Coolblue
pi_159561330
quote:
Donald Trump betreurt dat mensen van hetzelfde geslacht sinds vorig jaar overal in de VS kunnen trouwen. Dat vertelt hij aan Fox News. Als hij de nieuwe president wordt, hoopt hij die beslissing te wijzigen.
In juni vorig jaar besliste het Amerikaanse Hooggerechtshof dat mensen van hetzelfde geslacht in àlle staten van de VS het recht hebben om te trouwen. Het ging om een nipte beslissing: vijf rechters stemden vóór, vier tegen.

Trump betreurt het arrest, zo zegt hij vanavond in "Fox news sunday". "Het Hof heeft geoordeeld, de beslissing is er. Als ik tot president word verkozen, zou ik bepaalde rechters aanduiden die misschien iets kunnen veranderen. Maar ze hebben nog een lange weg af te leggen." De Republikeinse presidentskandidaat voegt er nog aan toe dat hij van mening is dat elke staat afzonderlijk over het homohuwelijk zou moeten kunnen beslissen.

In de VS is het de president die rechters in het Hooggerechtshof benoemt. Die functie kunnen ze zo lang uitoefenen als ze zelf willen want ze kunnen in principe niet worden ontslagen. Door conservatieve dan wel progressieve rechters aan te duiden wanneer een positie vacant wordt, kan een president de beslissingen van het Hooggerechtshof dus flink beïnvloeden. De Senaat moet zijn benoemingen wel goedkeuren.

Verder in het interview met "Fox news sunday" drukt Trump zijn dankbaarheid uit voor de massale steun die hij krijgt vanuit evangelische hoek in Iowa, de staat waar morgen de eerste voorverkiezing plaatsvindt in de aanloop naar de presidentsverkiezingen. "Ik ben meer vereerd door die statistiek dan door een peiling waarin ik aan de leiding lig."
Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/2.38756?eid=1.2561028
pi_159561385
sneue vent :')

pi_159561403
Heeft hij niets anders om zich druk over te maken?
pi_159561421
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 07:42 schreef hoas het volgende:
Heeft hij niets anders om zich druk over te maken?
ja idd dit gaat nergens over
  maandag 1 februari 2016 @ 08:02:04 #7
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_159561490
Wat en gelul over geschiedenis in dat 2e filmpje. Als hij het over geschiedenis wil hebben, het huwelijk is uitgevonden tijdens de Neolithische revolutie. Dit was de periode dat mensen de transitie maakten van jagers/verzamelaars naar mensen die zich op één plek vestigden. Dorpen werden gesticht en bezit werd belangrijk. Het concept van het huwelijk werd toen bedacht als een manier waarop een man een vrouw kon bezitten. Dat is de oorsprong van het huwelijk en daar heeft één of andere tovenaar in de wolken niets mee te maken.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_159561572
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 08:02 schreef PalmRoyale het volgende:
Wat en gelul over geschiedenis in dat 2e filmpje. Als hij het over geschiedenis wil hebben, het huwelijk is uitgevonden tijdens de Neolithische revolutie. Dit was de periode dat mensen de transitie maakten van jagers/verzamelaars naar mensen die zich op één plek vestigden. Dorpen werden gesticht en bezit werd belangrijk. Het concept van het huwelijk werd toen bedacht als een manier waarop een man een vrouw kon bezitten. Dat is de oorsprong van het huwelijk en daar heeft één of andere tovenaar in de wolken niets mee te maken.
ben ik met je eens
pi_159561763
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 08:02 schreef PalmRoyale het volgende:
Wat en gelul over geschiedenis in dat 2e filmpje. Als hij het over geschiedenis wil hebben, het huwelijk is uitgevonden tijdens de Neolithische revolutie. Dit was de periode dat mensen de transitie maakten van jagers/verzamelaars naar mensen die zich op één plek vestigden. Dorpen werden gesticht en bezit werd belangrijk. Het concept van het huwelijk werd toen bedacht als een manier waarop een man een vrouw kon bezitten. Dat is de oorsprong van het huwelijk en daar heeft één of andere tovenaar in de wolken niets mee te maken.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 1 februari 2016 @ 09:23:02 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159561986
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 08:02 schreef PalmRoyale het volgende:
Wat en gelul over geschiedenis in dat 2e filmpje. Als hij het over geschiedenis wil hebben, het huwelijk is uitgevonden tijdens de Neolithische revolutie. Dit was de periode dat mensen de transitie maakten van jagers/verzamelaars naar mensen die zich op één plek vestigden. Dorpen werden gesticht en bezit werd belangrijk. Het concept van het huwelijk werd toen bedacht als een manier waarop een man een vrouw kon bezitten. Dat is de oorsprong van het huwelijk en daar heeft één of andere tovenaar in de wolken niets mee te maken.
En vooral om dat bezit veilig te stellen, huwelijken waren bij uitstek een manier om bezit binnen een familie te houden en op die manier uit te breiden.
Als je buurman de broer van je vrouw is gaat hij je land en vee immers minder snel inpikken ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159561991
Ik zou Donald Trump terug willen schroeven. Dan zou de wereld al een stuk mooier zijn.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 1 februari 2016 @ 09:30:37 #12
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_159562071
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 09:23 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik zou Donald Trump terug willen schroeven. Dan zou de wereld al een stuk mooier zijn.
Met wat duimschroeven
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_159562095
Gaat hij die rechters dan één voor één laten omleggen zodat hij nieuwe aan kan stellen?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_159562236
quote:
15s.gif Op maandag 1 februari 2016 09:32 schreef Rezania het volgende:
Gaat hij die rechters dan één voor één laten omleggen zodat hij nieuwe aan kan stellen?
Hij is, volgens zichzelf althans, wel de enige kandidaat die dat voor elkaar kan krijgen en dan alsnog verkozen kan worden.
pi_159562371
Hoe groot is de kans dat Trump gaat winnen?
  maandag 1 februari 2016 @ 10:04:14 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159562464
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 09:23 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik zou Donald Trump terug willen schroeven. Dan zou de wereld al een stuk mooier zijn.
Mijn stem heb je.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator maandag 1 februari 2016 @ 10:15:40 #17
8781 crew  Frutsel
pi_159562656
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 09:57 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoe groot is de kans dat Trump gaat winnen?
Als de polls uitkomen groot... althans de voorverkiezingen.

Landelijk is nog maar de vraag tegen Clinton of Sanders.
pi_159562709
Ik ben voor afschaffing van alle huwelijken. :)
  maandag 1 februari 2016 @ 10:20:02 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159562735
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 10:18 schreef Elzies het volgende:
Ik ben voor afschaffing van alle huwelijken. :)
Wat is jouw probleem met een keuze die twee mensen zelf maken?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159562796
Laten we eerlijk zijn : iemand met zo'n combover serieus nemen is sowieso onmogelijk.
pi_159562880
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 10:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat is jouw probleem met een keuze die twee mensen zelf maken?
Geen, maar moet je überhaupt trouwen om je liefde voor elkaar te bevestigen? Bovendien is liefde relatief en hoeft het niet voor altijd te zijn.

In onze cultuur doen we intussen minder moeilijk over een scheiding, (al is het voor kinderen nooit leuk als pap en mam uit elkaar gaan) maar binnen veel andere culturen is het nog steeds een not-done ding.

Dan heb ik het nog niet eens over gedwongen huwelijken of huwelijken die gesloten worden door volwassenen en minderjarigen. (zogenaamde kind huwelijken) Of incestueuze huwelijken tussen oom en nicht. Helaas gebeuren dit soort praktijken ook in Nederland.

Tuurlijk kan een huwelijks ritueel romantisch zijn, maar van mij mag het uit de wetgeving worden geplaatst. Gewoon voor iedereen een samenlevingscontract die iedereen naar believen kan beëindigen zonder al die administratieve en emotionele rompslomp.
pi_159562883
Er natuurlijk zitten er weer van die achterlijke christelijke standpunten aan die vent...
  maandag 1 februari 2016 @ 10:36:38 #23
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159562968
Democratie. Het volk wil het, Trump zegt het, het volk stemt op Trump.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_159563468
quote:
2s.gif Op maandag 1 februari 2016 10:36 schreef Heilwasser het volgende:
Democratie. Het volk wil het, Trump zegt het, het volk stemt op Trump.
Hoe weet je dat 'het volk' het wil?
Feyenoord Rotterdam
pi_159563927
quote:
2s.gif Op maandag 1 februari 2016 10:36 schreef Heilwasser het volgende:
Democratie. Het volk wil het, Trump zegt het, het volk stemt op Trump.
Er is in de VS niet zoiets als een absolute, totale democratie. Zelfs als een ruime meerderheid dat wil zijn er alsnog bepaalde wetten die het land niet kan aannemen als ze strijdig zijn met de grondwet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')