abonnement Unibet Coolblue
  zondag 31 januari 2016 @ 21:07:11 #51
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_159553506
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 20:03 schreef cofox het volgende:

[..]

???
Eerste en laatste zin in combinatie met de smiley. Mensen kunnen natuurlijk nog gewoon aangeven dat ze uit het project stappen om zo hun eventuele verlies te voorkomen.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_159553555
quote:
11s.gif Op zondag 31 januari 2016 19:53 schreef Klokov het volgende:
Beetje passief aggressief dit.
Tenzij het waar is........wat ik niet kan beoordelen uiteraard, maar als het zo is dan is dit een heel ander verhaal dan de vrolijke beelden op tv.

Dus AA heeft enige tijd in de etalage gestaan?
Pecunia non olet
pi_159553801
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

beste cofox, ik heb je bijdragen op dit forum nog eens nagelezen. Nergens kan ik vinden dat je in een project geïnvesteerd hebt dan wel over een project positief spreekt.
Je bijdragen laten de indruk achter dat je geen CF investeerder bent maar dat je andere belangen dient.
Dit forum is bedoelt voor investeerders en dat houden we graag zo.
Als je dan werkelijk cf investeerder zou zijn dan geef je niet alleen deze one liner, Ik heb de cijfers van 2015 mogen inzien en die zien er alles behalve goed uit. die iedereen kan verzinnen die er belang bij heeft dat dit project mislukt, maar dan geef je achtergrond onderbouwing en de daadwerkelijke cijfers aan ons. Dan kunnen we zelf onze conclusies trekken door ze te vergelijken met de cijfers van 2014 eerder, die wel in de Pitch van Active Ants genoemd zijn.
Je hebt inderdaad gelijk de projecten waar ik over heb gesproken zijn inderdaad failliet gegaan of gaan failliet. Dus er valt ook weinig positiefs te melden. Ik ben hier alleen om andere te waarschuwen bij Fishpoint kon ik ook een hoop mensen behoeden voor een miskoop. Maar jij dwong mij posts te verwijderen of achter een spoiler te gooien.

Helaas nu ook weer bij Active Ants, ik hoop dat veel mensen weer het schip ingaan wie niet wilt luisteren wilt moet maar voelen.
pi_159553906
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 18:37 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Jammer

Waarschijnlijk heb je gelijk

Maar als we zo redeneren blijven de grote groot en de kleine platforms klein :'(
Nee hoor. GvE is ook begonnen met kleine projecten die langere tijd nodig hadden om vol te komen. Kijk waar ze nu staan.
pi_159554006
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:14 schreef cofox het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad gelijk de projecten waar ik over heb gesproken zijn inderdaad failliet gegaan of gaan failliet. Dus er valt ook weinig positiefs te melden. Ik ben hier alleen om andere te waarschuwen bij Fishpoint kon ik ook een hoop mensen behoeden voor een miskoop. Maar jij dwong mij posts te verwijderen of achter een spoiler te gooien.

Helaas nu ook weer bij Active Ants, ik hoop dat veel mensen weer het schip ingaan wie niet wilt luisteren wilt moet maar voelen.
Wat NRDZ denk ik bedoelt is dat er hier regelmatig mensen voorbij komen die een paar dingen zeggen over een pitch en waar achteraf blijkt dat er een persoonlijke rancune achter schuilt. Dit gebeurde onder andere bij dat binnenvaartschip op KoM.

Hoe kunnen wij een comfortabeler gevoel krijgen inzake jouw beweringen?
pi_159554096
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:14 schreef cofox het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad gelijk de projecten waar ik over heb gesproken zijn inderdaad failliet gegaan of gaan failliet. Dus er valt ook weinig positiefs te melden. Ik ben hier alleen om andere te waarschuwen bij Fishpoint kon ik ook een hoop mensen behoeden voor een miskoop. Maar jij dwong mij posts te verwijderen of achter een spoiler te gooien.

Helaas nu ook weer bij Active Ants, ik hoop dat veel mensen weer het schip ingaan wie niet wilt luisteren wilt moet maar voelen.
Even een rectivicatie. Je eerste post hier over fishpoint heb je gedaan toen de projecten al lang en breed liepen en de eerste signalen er waren dat het mis was met deze club. Op dat moment zijn wij inderdaad wat voorzichtig en niet zo gedient van iemand die met laarzen door de porseleinkast loopt. Zeker niet als hij zelf niet in die club geinvesteerd heeft.

Als je inderdaad dan info hebt zoals je zegt over Active Arts kom dan met details. Tot nog toe was het zo als iemand je een vraag stelde dat je die vraag negeerde.
pi_159554097
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 19:50 schreef cofox het volgende:
De gene die al tegen mijn advies in geld hebben gestopt in Active Ants kunnen alvast een verlies inboeken. Ik heb de cijfers van 2015 mogen inzien en die zien er alles behalve goed uit. Geen van de partijen hadden zin om een bijna failliete boedel over te nemen voor een spotprijs zegt al genoeg.

Gefeliciteerd met uw verlies ^O^
Beste heer of mevrouw Cofox,

Ik kan uw bijdragen op geen enkele manier waarderen, en volgens mij ben ik niet de enige. Ga maar lekker ergens anders ongenuanceerd negatief lopen klagen....
pi_159554243
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nee hoor. GvE is ook begonnen met kleine projecten die langere tijd nodig hadden om vol te komen. Kijk waar ze nu staan.
Gedeeltelijk mee eens. Toen GvE begon was de markt (lees: conculega's) natuurlijk heel anders. Maar goed, zoals al eerder besproken hoop ik de de calimero's groter worden en hun normen blijven behouden :)
pi_159554350
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:20 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Wat NRDZ denk ik bedoelt is dat er hier regelmatig mensen voorbij komen die een paar dingen zeggen over een pitch en waar achteraf blijkt dat er een persoonlijke rancune achter schuilt. Dit gebeurde onder andere bij dat binnenvaartschip op KoM.

Hoe kunnen wij een comfortabeler gevoel krijgen inzake jouw beweringen?
Mijn beweringen daar hoef je niks mee te doen hoor. Ik schrijf gewoon hier neer wat ik zie en hoor en dat is niet altijd positief. Maar schijnbaar lopen hier nog een hoop mensen rond die geloven in gratis geld.

Als ik jou was zou ik mij eerder zorgen gaan maken over de beweringen die crowdfundplatformen doen met hun halve, misleidende en valse informatie die zij verstrekken.
pi_159554432
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:25 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Gedeeltelijk mee eens. Toen GvE begon was de markt (lees: conculega's) natuurlijk heel anders. Maar goed, zoals al eerder besproken hoop ik de de calimero's groter worden en hun normen blijven behouden :)
Dat vinden we denk ik allemaal. Beetje concurentie tussen de platformen is goed en zal hopelijk de kwaliteit verhogen.
pi_159554516
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:27 schreef cofox het volgende:

[..]

Mijn beweringen daar hoef je niks mee te doen hoor. Ik schrijf gewoon hier neer wat ik zie en hoor en dat is niet altijd positief. Maar schijnbaar lopen hier nog een hoop mensen rond die geloven in gratis geld.

Als ik jou was zou ik mij eerder zorgen gaan maken over de beweringen die crowdfundplatformen doen met hun halve, misleidende en valse informatie die zij verstrekken.
Ik denk dat wij hier met zijn alle behoorlijk kritisch zijn op wat platformen allemaal beweren en opschrijven.
En ook wij geloven niet in gratis geld.
Daarnaast vinden we het ook prettig als mensen die hier posten ook daadwerkelijk investeerder zijn en in dialoog gaan met elkaar. Zomaar wat zaken droppen helpt de discussie niet verder zeker niet als je vragen die je krijgt negeerd en verder gaat met droppen van oneliners die niet onderbouwd zijn.

[ Bericht 11% gewijzigd door NaRegenDeZon op 31-01-2016 21:36:56 ]
pi_159555708
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:20 schreef rockenfeller het volgende:
Dit gebeurde onder andere bij dat binnenvaartschip op KoM.
Bij het binnenvaartschip heb ik gereageerd als medecrowdfunder die toevallig enige ervaring heeft met de binnenvaart en sloopschepen.
Een waarschuwing vond ik op zijn plek zonder enige beschuldigende vinger richting de aanvrager.De pitch en de foto's die ik van dat schip heb gezien op het internet gaven mij geen goed gevoel en dat heb ik geprobeerd te verwoorden.

Toen ik terug kwam van een paar dagen werk, aan boord zonder internet, was er al zoveel argwaan dat ik mij niet meer geroepen voelde om te proberen dit nog recht te zetten.
Nu dit al meerdere keren is aangehaald als zijnde terechte argwaan gaat het toch jeuken.

Ik volgde en volg het forum en heb veel aan jullie kritische reacties en ontdekkingen, zou dat zelf niet zo kunnen waarvoor dank.

Een lurker.
  zondag 31 januari 2016 @ 22:59:34 #63
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_159557813
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 22:33 schreef obligataire het volgende:
Gedverderrie wat word ik toch naar van die nep reacties bij KOM...... :(

Dat is ook al zo'n punt bij KoM ja. Hoe langer ik erover nadenk, het slechter ik KoM ga vinden.
pi_159559619
https://www.kapitaalopmaa(...)s-tranche-2#reacties
Bij het camper project wacht ik nog steeds op antwoorden op de vragen die ik 4 dagen geleden gesteld heb.

Heb ik misschien de verkeerde verwachtingen dat er altijd antwoord komt? Ze hebben natuurlijk niet de verplichting om te reageren, maar het zou voor ons investeerders wel fijn zijn als onduidelijkheid wordt weggenomen.
pi_159561438
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 00:21 schreef dyna18 het volgende:
https://www.kapitaalopmaa(...)s-tranche-2#reacties
Bij het camper project wacht ik nog steeds op antwoorden op de vragen die ik 4 dagen geleden gesteld heb.

Heb ik misschien de verkeerde verwachtingen dat er altijd antwoord komt? Ze hebben natuurlijk niet de verplichting om te reageren, maar het zou voor ons investeerders wel fijn zijn als onduidelijkheid wordt weggenomen.
Mja, het zit al vol hè. Waarom nog reageren? Mochten de kritische vragen terecht zijn, geef je de crowd alleen maar kanonnenvoer.

Overigens blijf ik balen van deze tweede tranche. Mijn zekerheden van de eerste tranche zijn dus uitgehold en het is maar de vraag hoe het de komende jaren blijft gaan. Mogelijk wordt er nu langer terugbetaald uit de middelen van de tweede tranche, maar als het ergens in de komende jaren misgaat ben ik de sigaar.
Schip ahoy!
pi_159561446
quote:
Overigens blijf ik balen van deze tweede tranche. Mijn zekerheden van de eerste tranche zijn dus uitgehold en het is maar de vraag hoe het de komende jaren blijft gaan. Mogelijk wordt er nu langer terugbetaald uit de middelen van de tweede tranche, maar als het ergens in de komende jaren misgaat ben ik de sigaar.
Dit bedrijf heeft een geldboom. Als het mis gaat komt er waarschijnlijk gewoon een derde tranche.
pi_159561581
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 07:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
Overigens blijf ik balen van deze tweede tranche. Mijn zekerheden van de eerste tranche zijn dus uitgehold en het is maar de vraag hoe het de komende jaren blijft gaan. Mogelijk wordt er nu langer terugbetaald uit de middelen van de tweede tranche, maar als het ergens in de komende jaren misgaat ben ik de sigaar.
Zoiets hou je toch altijd. Op het moment dat je investeert zie je een moment opname van een bedrijf. Week later kan er weer van alles gebeurd zijn en het bedrijf er anders voorstaan. Zowel positief als negatief.
En je kunt natuurlijk niet van een ondernemer verlangen dat hij na het afsluiten van een lening de komende jaren niet meer mag lenen en investeren.
pi_159562552
Dat klopt maar die zorgen zijn toch wel terecht. Het is erg kort na de vorige financiering.
Investeren in voorraad is niet vrij van risico. Banken financieren voorraad ook maar voor zo'n 70%.
Pecunia non olet
pi_159563550
Nieuw project op collincrowdfund:
Link: https://www.collincrowdfund.nl/link/lening/zbU4ANt3hzqz-20639

Leningaanvrager: Eaglet Eye
Doel van de lening: Uitbreidingsfinanciering
Rente: 8,00 %
Looptijd: 48 maanden

Ik laat deze aan mij voorbij gaan ;)
  maandag 1 februari 2016 @ 11:20:29 #70
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_159563785
quote:
14s.gif Op maandag 1 februari 2016 11:10 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project op collincrowdfund:
Link: https://www.collincrowdfund.nl/link/lening/zbU4ANt3hzqz-20639

Leningaanvrager: Eaglet Eye
Doel van de lening: Uitbreidingsfinanciering
Rente: 8,00 %
Looptijd: 48 maanden

Ik laat deze aan mij voorbij gaan ;)
Vanwege de holding/fondsen boom?
pi_159563811
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 10:09 schreef obligataire het volgende:
Dat klopt maar die zorgen zijn toch wel terecht. Het is erg kort na de vorige financiering.
Investeren in voorraad is niet vrij van risico. Banken financieren voorraad ook maar voor zo'n 70%.
70% . Dat is hoog ingeschoten. Afhankelijk van de marge en snelheid hoe de voorraad uit
"de mode/ nieuw model" kan lopen is meer denkbaar 50%.
70% op inkoopwaarde vind ik zelfs hoog.
In het achterhoofd heb ik dan de autodealers die aan het einde van het jaar ineens een
aantal auto's hebben die "gedateerd" zijn.

Als we maar bewust zijn dat dit niet zonder risico's is.
pi_159563836
Doe de lenzen ook niet. Idd hele kerstboom van bv's en ook risico van een start up. Leest als een mooi verhaal maar komt er kort en goed op neer dat ze nog nauwelijks iets hebben verkocht en nu werkkapitaal zoeken om verder te kunnen met (vooralsnog) verlies draaien
pi_159563948
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:25 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Gedeeltelijk mee eens. Toen GvE begon was de markt (lees: conculega's) natuurlijk heel anders. Maar goed, zoals al eerder besproken hoop ik de de calimero's groter worden en hun normen blijven behouden :)
Toen was de markt zeker anders maar als GvE in die tijd met een project van 150k gekomen zou zijn zou die ook niet "even" vol gekomen zjn.
Ik hoop uiteraard ook dat de calimero's groot worden met de huidige normen. Ik denk hierbij dan aan AgD en IvM. Ik denk (en hoop) dat een kwaliteitsplatform uiteindelijk vanzelf komt bovendrijven. AgD zal dan echter snel met kleinere projecten moeten komen.
pi_159563960
volgens Kom is er geen verhoogd risico als de nieuwe lening gespendeerd wordt aan voorraad :)
pi_159564006
Ik wacht bij AGD even op de uitkomst van de perikelen bij een project.
Als dat voor elkaar is, doe ik ook mee met eurostolz.
(of ze moeten die verlengen, of het is daar nu bijna te laat voor)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')