abonnementen ibood.com bol.com
  zondag 8 mei 2016 @ 12:13:14 #76
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_162005304
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 19:16 schreef NoralyZ het volgende:
hallo!

twee van mijn vrienden gaan trouwen ( O+ !) en ik maak met een paar vrienden het diner. we verzorgen twee gangen en twee kleine hapjes, amuse-voor-tussenhapje-hoofd, (dessert is al geregeld). we gaan voor volledig vegetarisch en er zijn een paar veganisten en wat allergieŽn, maar daar passen we later op aan waar nodig. (fantastische veganistische recepten zijn natuurlijk ook welkom, daar niet van).

hebben jullie nog tips voor feestelijke, chique gerechten in deze sfeer? of bloggers die daar een kei in zijn? het diner is voor 70 man, de sfeer is relaxed en los, in een weiland, waar iedereen 's avonds met z'n tentje blijft slapen. we denken ottolenghi / beetje mediterraan / veel groenten, dus.

we zijn bezig een paar proefmenu's op te stellen, en alle input is welkom, met de keukenprinsen en -prinsessen hier zal 'r vast wat zijn waar we totaal niet aan gedacht hebben :)

note: we werken met vier man waarvan er drie aardige (3-8 jaar) ervaring in professionele keukens hebben. en een flinke keuken tot onze beschikking.
niet mediterraan, maar vegetarische sushi een idee? Super feestelijk
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  woensdag 11 mei 2016 @ 16:56:52 #77
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162093396
Eet een vegatarier nooit meer vlees nadien? Ik ga maandag stoppen met vlees maar kan me eigenlijk niet voorstellen nooit meer vlees te eten danwel bewust of onbewust.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_162093634
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 16:56 schreef Woods het volgende:
Eet een vegatarier nooit meer vlees nadien? Ik ga maandag stoppen met vlees maar kan me eigenlijk niet voorstellen nooit meer vlees te eten danwel bewust of onbewust.
In principe heb je daarin vrije keuze. Je bent iets niet door een besluit, maar door je gedrag.

Mijn vriend is vegetariŽr, hij eet geen vlees of vis. Ik ben flexitariŽr, eet thuis vegetarisch en buiten de deur met mate. Liefst biologisch.
Anderen zijn pescotariŽr, geen vlees, wel vis. Omdat daar minder bio-industrie van is, of omdat je denkt de omega 6 nodig te hebben.
And the druids turn to stone...
  woensdag 11 mei 2016 @ 17:24:38 #79
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162094026
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:07 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

In principe heb je daarin vrije keuze. Je bent iets niet door een besluit, maar door je gedrag.

Mijn vriend is vegetariŽr, hij eet geen vlees of vis. Ik ben flexitariŽr, eet thuis vegetarisch en buiten de deur met mate. Liefst biologisch.
Anderen zijn pescotariŽr, geen vlees, wel vis. Omdat daar minder bio-industrie van is, of omdat je denkt de omega 6 nodig te hebben.
Ik stop niet vanwege de potentiŽle gevaren zoals bij roken(na 1 sigaret ben je weer terug bij af qua risico's) maar door de industrie en mishandeling. Vitamines haal ik elders in ruime mate. Het mooiste vind ik de reacties in mn omgeving. Bizar hoe normaal vlees is tegenwoordig en het ergste vind ik dat arme mensen zich ervoor schamen geen vlees te kunnen kopen :X
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_162095544
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 16:56 schreef Woods het volgende:
Dat ligt eraan; je kan je principes natuurlijk overboord zetten.

Vriend en ik zijn juist strenger geworden sinds we bij elkaar zijn; stimuleert nogal om vast te houden aan je keuzes :)

Hoe langer je geen vlees eet; hoe minder je er behoefte aan hebt :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_162097576
quote:
99s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:24 schreef Woods het volgende:

[..]

Ik stop niet vanwege de potentiŽle gevaren zoals bij roken(na 1 sigaret ben je weer terug bij af qua risico's) maar door de industrie en mishandeling. Vitamines haal ik elders in ruime mate. Het mooiste vind ik de reacties in mn omgeving. Bizar hoe normaal vlees is tegenwoordig en het ergste vind ik dat arme mensen zich ervoor schamen geen vlees te kunnen kopen :X
pi_162402491
Zelf Pesto maken

verse basilicum, fijngehakt
olijfolie
paranoten
geraspte parmezaanse kaas
knoflook
beetje zout

Alles in zo'n keukenmachientje fijnmalen en klaar.

Lekker voor bij Pasta natuurlijk, maar als je een broodje kaas, tomaat ui maakt is het ook lekker om een flinke lik Pesto over je kaas uit te smeren.
pi_162455548
En toen had tivall een nieuw product (nuggets met sesam in het korstlaagje) en kan ik niks meer van tivall eten, want alles 'kan sesam bevatten' -.-

Ik weet niet hoe lang ik nu nog vega blijf eten -O-
pi_162456073
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 10:17 schreef douche-eendje het volgende:
En toen had tivall een nieuw product (nuggets met sesam in het korstlaagje) en kan ik niks meer van tivall eten, want alles 'kan sesam bevatten' -.-

Er zijn zat producten zonder (mogelijke) sesamresten te vinden. En anders kun je altijd nog stoppen met het eten van kant en klare burgers ;)
Mon 'en!
pi_162459673
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 10:41 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Er zijn zat producten zonder (mogelijke) sesamresten te vinden. En anders kun je altijd nog stoppen met het eten van kant en klare burgers ;)
Zal best kunnen, maar realistisch is het niet.
pi_162460056
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:54 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Het is niet zo heel moeilijk om zelf bijv bonenburgers te maken. Maak een grote hoeveelheid en gooi ze in de vriezer. En er zijn behalve tivall natuurlijk nog zat andere opties. Falafel in allerlei varianten, de groente-/kaasburgers van de AH, Quorn, de vegetarische slager, etc.

Of je zorgt dat je vriend ook vegetarisch gaat eten, maakt het een stuk makkelijker. ;)
pi_162460417
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:54 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Tsja als je het vegetarier zijn gewoon zat bent kan je dat ook zeggen natuurlijk ;)

Anders zijn er nog zat andere merken en producten en je kan ook vega zijn zonder vleesvervangers..
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  dinsdag 24 mei 2016 @ 13:37:01 #88
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_162460733
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 13:10 schreef Farenji het volgende:

[..]

Het is niet zo heel moeilijk om zelf bijv bonenburgers te maken. Maak een grote hoeveelheid en gooi ze in de vriezer. En er zijn behalve tivall natuurlijk nog zat andere opties. Falafel in allerlei varianten, de groente-/kaasburgers van de AH, Quorn, de vegetarische slager, etc.

Of je zorgt dat je vriend ook vegetarisch gaat eten, maakt het een stuk makkelijker. ;)
Dat, flikker wat kikkererwten ofzo in een blender met wat kruiden enzo en je kan prima burgers vormen.
pi_162461620
quote:

Deze zijn zonder sesam, of ze lekker zijn weet ik niet hoor, nooit geprobeerd eigenlijk,

https://www.devegetarisch(...)atie-over/kipnuggets

Deze eet ik wel eens, die vind ik hťťl lekker ťn zonder sesam

http://www.goodbite.nl/vegetarisch-product/braadworstjes/
pi_162462084
quote:

Nieuw? Die nuggets hebben ze al zeker 10 jaar ofzo.
pi_162465464
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 14:26 schreef isax het volgende:

[..]

Nieuw? Die nuggets hebben ze al zeker 10 jaar ofzo.
Tivall heeft recent een groot deel van het assortiment veranderd/vegan gemaakt.

AHI_434d50303430333038_4_LowRes_JPG.JPG

Ja, ik eet al 10 jaar vega en ik kan zelf ook echt wel mn burgers draaien en ken de vervangers goed. Het probleem is dat mn allergie al voor dusdanig veel beperkingen zorgt (uit eten gaan, festival/feestjes, bij anderen eten, boodschappen doen duurt 10x langer vanwege verpakkingen lezen etc) dat het zo beperkt aan het worden is. Momenteel heb ik weer een reactie, een deel van mn gezicht staat aan gevoel al een paar uur in de brand en zitten er blaasjes op mn handen.

Dus dan heb ik misschien geen zin meer in vega - eten. Dat zal de komende tijd uit moeten wijzen.
pi_162465716
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 16:22 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ja, ik eet al 10 jaar vega en ik kan zelf ook echt wel mn burgers draaien en ken de vervangers goed. Het probleem is dat mn allergie al voor dusdanig veel beperkingen zorgt (uit eten gaan, festival/feestjes, bij anderen eten, boodschappen doen duurt 10x langer vanwege verpakkingen lezen etc) dat het zo beperkt aan het worden is. Momenteel heb ik weer een reactie, een deel van mn gezicht staat aan gevoel al een paar uur in de brand en zitten er blaasjes op mn handen.

Dus dan heb ik misschien geen zin meer in vega - eten. Dat zal de komende tijd uit moeten wijzen.
maar aan die is niets verranderd?
174fa359f3d0816122d0e9f9c496dedc754401fa.jpg
alleen de verpakking heeft een make over gehad.

ik heb ook veel allergieŽn. noten allergie is gelukkig minimaal maar I feel your pain.
pi_162465772
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Het lijkt me inderdaad lastig met zo'n allergie. Maak het jezelf niet te moeilijk. Ik heb voor mezelf al de stelregel dat ik in sommige situaties mag afwijken van mijn vega-dieet, bijvoorbeeld op vakantie als ik niet zelf kan koken, en ik genoeg heb van de standaard beperkte vega-opties. Dat is al een paar keer gebeurd, dat ik dan toch iets met vis of schelpdieren eet. Laatst had ik enorme honger na een hardloopwedstrijd en de enige optie was een kroket. Man wat smaakte die lekker. Uiteindelijk moet je dieet je niet ongelukkig maken en principes zijn er om af en toe te breken als dat nodig is.
pi_162466577
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 16:31 schreef isax het volgende:

[..]

maar aan die is niets verranderd?
[ afbeelding ]
alleen de verpakking heeft een make over gehad.

ik heb ook veel allergieŽn. noten allergie is gelukkig minimaal maar I feel your pain.
Jawel, het ei is eruit dus nu vegan. Sinds de komst van alle vegan spullen is alles dus mogelijk sesam - bevattend. Heb al contact gezocht met tivall, maar het zou zomaar door verandering in productieprocessen kunnen komen.

Farenji, ik ben altijd best strikt geweest. Maar gelukkig snap je het dilemma... ik ga er maar eens goed over nadenken de komende tijd :)
pi_162466844
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 16:56 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Jawel, het ei is eruit dus nu vegan. Sinds de komst van alle vegan spullen is alles dus mogelijk sesam - bevattend. Heb al contact gezocht met tivall, maar het zou zomaar door verandering in productieprocessen kunnen komen.

Farenji, ik ben altijd best strikt geweest. Maar gelukkig snap je het dilemma... ik ga er maar eens goed over nadenken de komende tijd :)
wat een naai streek dan.
pi_162467134
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 17:07 schreef isax het volgende:

[..]

wat een naai streek dan.
Dus ook voor jouw allergie mag je alle doosjes waarschijnlijk weer gaan lezen :*
pi_162467423
quote:

[..]

[ afbeelding ]

ah... wat balen, ja volgens mij had jij ooit wel eens een foto gepost van die uitslag, dat is niet fijn....
zacht uitgedrukt....

Ik kan me voorstellen dat je het dan niet vol kan houden, in elk geval beterschap, hopelijk verdwijnt de uitslag een beetje snel!
pi_162488813
Ik kreeg deze toegestuurd van mijn Veganistische neef... :{

pi_164447691
Heb vanavond bietenburgers gemaakt. Simpel en superlekker.

Schil twee of drie verse bieten en rasp ze of gooi ze door de keukenmachine. Voeg er een flinke kop havermout, een berg verkruimelde feta, een paar eieren, wat olijfolie en peper aan toe en meng en kneed het. Laat het min een half uurtje staan. Maak er burgers van, leg ze op een ingevette bakplaat en bak ze in 30 minuten op 180 graden. Naast de frieten en avocado die je op de foto ziet had ik er een saus van yoghurt, mayo, bieslook en een teentje knoflook bij gemaakt. Het is ook erg lekker op (getoast) zuurdesembrood.

KkyDeNt.jpg

De banaan wilde er heel graag naastliggen maar had er verder niks mee te maken.
pi_164447784
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 00:32 schreef Farenji het volgende:
De banaan wilde er heel graag naastliggen maar had er verder niks mee te maken.
:D
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')