abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 maart 2017 @ 01:10:41 #203
224960 highender
Travellin' Light
pi_169234793
Gisteren de mc2 burger van de vegetarische slager geprobeerd, en daar lekkere broodjes hamburger van gemaakt. Gaan we vaker doen.
pi_169279023
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 12:38 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Het gaat me niet om de eiwitten, eieren zijn gewoon een hele goede emulgator.

Weet iemand waar je in bulk een vergelijkbare variant van de 'kipstukken' van de vegetarische slager kan krijgen? Ik vind het niet slecht smaken en zou het graag meer gebruiken maar de prijs staat me toch tegen, zelfs als je de grootste verpakking van 1,75 kilo koopt kost het nog ¤17 de kilo...
Volgens mij op de website en in de winkel van de vegetarische slager zelf, of anders kan je vivera kipstuckjes kopen, die zijn wat goedkoper.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_169279030
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:20 schreef LPFAN het volgende:
Ik lees even mee hier ;) Ben (nog) niet volledig vegetariėr maar ik eet nu wel vaker vegetarisch dan ik vlees eet.

Ook heb ik een medisch dieet waardoor ik veel dingen niet meer mag eten door een verlaagd immuunsysteem, en is daardoor vegetarisch eten ook veel veiliger.

Ben er nog niet over uit of ik echt volledig over ga of gewoon flexitarier blijf maar op het moment vind ik het leuk om dingen uit te proberen.

Vanmiddag tijdens de lunch bijvoorbeeld vega filet americain geprobeerd, ik ben gek op filet americain en is 1 van de dingen die ik absoluut niet meer mag. Vond het erg lijken op de vlees variant. Binnenkort de pate proberen :P
Welkom :)

Persoonlijk vind ik de vegetarische pate van Tivall bijna niet van echt te onderscheiden, echt heel goed spul. Dus die raad ik je aan ;)

Verder als je moeite hebt met bepaalde dingen, kom hier gerust vragen. Ik ben nu al heel lang vegetariėr en heb door ziekte ook wel eens problemen gehad, dus ik ben van vrij veel markten thuis.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  zaterdag 4 maart 2017 @ 10:13:06 #206
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_169279706
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 08:13 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Volgens mij op de website en in de winkel van de vegetarische slager zelf, of anders kan je vivera kipstuckjes kopen, die zijn wat goedkoper.
Dat zijn juist de prijzen van hun site :P

Vivera is ook weer alleen in kleinverpakking te krijgen helaas.
pi_169280368
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 10:13 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dat zijn juist de prijzen van hun site :P

Vivera is ook weer alleen in kleinverpakking te krijgen helaas.
Ja dat laatste weet ik maar dat is dan wellicht goedkoper dan DVS ;)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  zaterdag 4 maart 2017 @ 11:29:01 #208
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_169280459
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 11:21 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Ja dat laatste weet ik maar dat is dan wellicht goedkoper dan DVS ;)
Dat klopt ja. Weet je wat tof zou zijn, een abonnement dat iedere maand een kilo product x bezorgt oid :P
pi_169281938
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 11:29 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dat klopt ja. Weet je wat tof zou zijn, een abonnement dat iedere maand een kilo product x bezorgt oid :P
Gat in de markt? ;)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  zaterdag 4 maart 2017 @ 13:29:26 #210
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_169282173
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 08:15 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Welkom :)

Persoonlijk vind ik de vegetarische pate van Tivall bijna niet van echt te onderscheiden, echt heel goed spul. Dus die raad ik je aan ;)

Verder als je moeite hebt met bepaalde dingen, kom hier gerust vragen. Ik ben nu al heel lang vegetariėr en heb door ziekte ook wel eens problemen gehad, dus ik ben van vrij veel markten thuis.
Thanks! Heb hem net gekocht voor morgen tijdens de lunch, dus ben benieuwd haha!

EDIT: Net geprobeerd, was te nieuwsgierig maar komt idd heel dicht in de buurt!

[ Bericht 4% gewijzigd door LPFAN op 04-03-2017 22:01:40 ]
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  zaterdag 4 maart 2017 @ 22:03:12 #211
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_169292519
Hoe komen jullie trouwens aan extra eiwitten?

Ik ben dialyse patiėnt en heb veel eiwitten nodig, ga dinsdag ook even met mijn diėtiste er over hebben, ( want lees online ook allemaal verhalen dat vegetarisch eten niet goed is voor mensen die dialyseren :'))
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_169293178
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:29 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Thanks! Heb hem net gekocht voor morgen tijdens de lunch, dus ben benieuwd haha!

EDIT: Net geprobeerd, was te nieuwsgierig maar komt idd heel dicht in de buurt!
Tof :D beetje peper erop vind ik nog lekkerder ;)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_169293225
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 22:03 schreef LPFAN het volgende:
Hoe komen jullie trouwens aan extra eiwitten?

Ik ben dialyse patiėnt en heb veel eiwitten nodig, ga dinsdag ook even met mijn diėtiste er over hebben, ( want lees online ook allemaal verhalen dat vegetarisch eten niet goed is voor mensen die dialyseren :'))
Bespreek dat met een diėtist , ik kan jouw situatie niet beoordelen vanuit mijn luie stoel en omdat ik de ziekte van Crohn heteb weet ik hoe moeilijk en individueel medisch dieetadvies is ;)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  zaterdag 4 maart 2017 @ 22:30:25 #214
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_169293234
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 22:28 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Tof :D beetje peper erop vind ik nog lekkerder ;)
Haha oke :P Ben nu ook wel benieuwd naar die met tuinkruiden!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_169298140
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 22:30 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Haha oke :P Ben nu ook wel benieuwd naar die met tuinkruiden!
Is ook lekker :)

Naturel met peper is mijn favoriet omdat ik altijd al van peperpate hield, maar ik vind het vooral bijzonder hoe ''echt'' het lijkt. Volgens mij kan je mensen hier wel mee foppen ;)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  zondag 5 maart 2017 @ 09:15:48 #216
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_169298318
Gebakken mozzarella
Het lijkt op een kaassouflé, alleen noem ik hem dan mozzarellasoufflé :P

Voor 2/3 personen:

300 gram mozzarella
2 eieren
Bloem, op smaak met zout en peper
Paneermeel

1.Je snijdt de mozzarella in plakken.
2.vervolgens kluts je de eieren in een kommetje.
3. Je strooit wat bloem op een bord, en wat paneermeel op een ander bord.
4.Haal de mozzarella door de bloem, zodat ze goed bedekt zijn. Schud overtollige bloem eraf.
Haal ze vervolgens door het ei en daarna door de paneelmeel, en haal ze nogmaals door het ei en daarna door de paneermeel.
5. Frituur of bak ze goudbruin. Wacht alleen niet te lang, want dan komt het paneermeel los van de kaas tijdens het frituren.
  zondag 5 maart 2017 @ 11:43:46 #217
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_169300044
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 08:45 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Is ook lekker :)

Naturel met peper is mijn favoriet omdat ik altijd al van peperpate hield, maar ik vind het vooral bijzonder hoe ''echt'' het lijkt. Volgens mij kan je mensen hier wel mee foppen ;)
Ja idd denk ik ook wel :P Filet americian versie heeft ook veel van de vleesversie, bizar dat dat zo dicht bij komt :P
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_169345948
Ik ga de laatste topics uit deze reeks deze week doorlezen. Ik eet steeds minder vlees en overweeg een maand vegan te gaan eten om te kijken wat dat voor mijn lichaam (en geest) doet.

Hebben jullie een tip voor een goed boek voor een vegan beginner? Recepten zijn leuk maar een boek met alleen theorie, achtergrond etc is ook welkom.
pi_169346208
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:03 schreef Serinde het volgende:
Ik ga de laatste topics uit deze reeks deze week doorlezen. Ik eet steeds minder vlees en overweeg een maand vegan te gaan eten om te kijken wat dat voor mijn lichaam (en geest) doet.

Hebben jullie een tip voor een goed boek voor een vegan beginner? Recepten zijn leuk maar een boek met alleen theorie, achtergrond etc is ook welkom,
Ik werk als vrijwilliger voor een veganistische organisatie en wij raden meestal de boeken "de vegarevolutie " van Pablo Moleman en Lisa Steltenpool aan omdat het veel basisinformatie bevat over veganisme en goede recepten voor beginners ( Lisa is een vegan diėtiste) .

Daarnaast is haar recente boek " kickstart " ook een goede als je vegan wil gaan voor je gezondheid.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_169348524
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:38 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Ik werk als vrijwilliger voor een veganistische organisatie en wij raden meestal de boeken "de vegarevolutie " van Pablo Moleman en Lisa Steltenpool aan omdat het veel basisinformatie bevat over veganisme en goede recepten voor beginners ( Lisa is een vegan diėtiste) .

Daarnaast is haar recente boek " kickstart " ook een goede als je vegan wil gaan voor je gezondheid.
Dankjewel :) Ik had een collega gevraagd en zij kwam ook met Lisa Steltenpool. Ik ga vanmiddag dus maar in de boekwinkel kijken of ze haar boeken hebben.
Het gaat mij idd. om gezondheid. En alhoewel ik een beetje huiverig ben voor de overgang naar vegan, zou ik het wel graag willen proberen. Ik woon samen met een bijna letterlijke alleseter dus ik ga het met hem ook bespreken, in hoeverre hij me hierin kan/wil steunen. Maar eerst inlezen!
  dinsdag 7 maart 2017 @ 13:45:04 #221
121348 Erasmo
f/8 and be there.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 14:02:14 #222
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_169350953
quote:
Ik ben echt benieuwd *O*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_169354172
quote:
Oh, supertof! *O*

Ik ben helemaal fan van dit recept van Ottolenghi :9 :
http://www.ottolenghi.co.(...)ahini-and-cumin-shop

Is vegetarisch, maar ik denk dat je er ook een prima vegan variant van kunt maken door ipv in boter in bijvoorbeeld kokosolie te bakken, en geen eitjes te gebruiken. (Eitjes erbij zijn wel erg lekker, maar is niet per se noodzakelijk).

Oh en naanbrood erbij! (maar ik heb alleen nog geen versie kunnen vinden met geen of anders tenminste biologische melk als ingrediėnt -O- )
  woensdag 8 maart 2017 @ 19:58:07 #224
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_169377509
Wat, geen recept? Beetje Ekoplaza oid heeft toch ook wel naan? Het is trouwens niet zo moeilijk om zelf te maken btw.
pi_169378755
Pas geleden deze salade gemaakt: https://www.ah.nl/allerha(...)nboogsalade-met-tofu

Best lekker, zo gemaakt en het ziet er nog eens erg leuk uit ook!
pi_169379870
quote:
Biefstuk gemaakt door unilever. :r
Geef mijn portie maar aan fikkie, ik houd het wel bij gewoon groente en ander echt eten.
pi_169380067
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:57 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh, supertof! *O*

Ik ben helemaal fan van dit recept van Ottolenghi :9 :
http://www.ottolenghi.co.(...)ahini-and-cumin-shop

Is vegetarisch, maar ik denk dat je er ook een prima vegan variant van kunt maken door ipv in boter in bijvoorbeeld kokosolie te bakken, en geen eitjes te gebruiken. (Eitjes erbij zijn wel erg lekker, maar is niet per se noodzakelijk).

Oh en naanbrood erbij! (maar ik heb alleen nog geen versie kunnen vinden met geen of anders tenminste biologische melk als ingrediėnt -O- )
Naan heb ik nog nooit zelf gebakken (dat is eigenlijk ook het lekkerst uit de tandoor) maar flatbread is ubersimpel, maak ik heel vaak, en is vegan! Drie delen bloem, 1 deel water, 1/3e deel olie, en wat zout kneden tot een elastisch deeg. In bolletjes verdelen, uitrollen tot een dunne pannekoek en dan in een hete koekepan zonder olie op hoog vuur bakken. Als het begint te bubbelen omdraaien.
pi_169380211
Ik heb vandaag trouwens gesmuld van dal tadka, rode linzensaus met kruiden: http://www.vegrecipesofindia.com/restaurant-style-dal-tadka/
Vooral door de gekruide olie/ghee die je er aan het eind doorheen doet is het heel lekker. Simpel maar heerlijk comfort food. En als je gewoon plantaardige olie gebruikt ipv ghee is het ook vegan en net zo lekker.
pi_169390601
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 19:58 schreef Erasmo het volgende:
Wat, geen recept? Beetje Ekoplaza oid heeft toch ook wel naan? Het is trouwens niet zo moeilijk om zelf te maken btw.
Recepten wel, maar niet in de winkels hier. Ekoplaza zit wat verder weg, maar ik zal toch eens kijken als ik een keer in de buurt ben (En misschien dat ik het dan bij de Jumbo hier wel kan vragen, of ze een bepaald merk kunnen bestellen. Ze hebben tegenwoordig wel steeds meer biologische producten. :) )

quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 21:28 schreef Farenji het volgende:

[..]

Naan heb ik nog nooit zelf gebakken (dat is eigenlijk ook het lekkerst uit de tandoor) maar flatbread is ubersimpel, maak ik heel vaak, en is vegan! Drie delen bloem, 1 deel water, 1/3e deel olie, en wat zout kneden tot een elastisch deeg. In bolletjes verdelen, uitrollen tot een dunne pannekoek en dan in een hete koekepan zonder olie op hoog vuur bakken. Als het begint te bubbelen omdraaien.
Oh dat klinkt inderdaad niet moeilijk, ga ik eens proberen! Dankjewel!
pi_169391409
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 21:23 schreef Farenji het volgende:

[..]

Biefstuk gemaakt door unilever. :r
Geef mijn portie maar aan fikkie, ik houd het wel bij gewoon groente en ander echt eten.
Ik vind het ook echt een eng idee :{
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_169391882
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 13:40 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Ik vind het ook echt een eng idee :{
Waarom?
Als dit nou mensen over de streep trekt die 'echt niet zonder vlees kunnen/willen', het teveel gedoe vinden om allerlei vega-recepten te gaan uitproberen maar ook wel begrijpen dat het milieu en dierenwelzijn en de volksgezondheid momenteel naar de knoppen gaan, wat is er dan mis mee? Unilever zal ervast bakken geld aan verdienen, en er zal ook wel een E-nummertje hier en daar inzitten (maar die zitten er ook in bananen..), maar ik zeg; kom maar op. Eindelijk geen gezeik meer met het kerstdiner, want ik serveer dan biefstuk wat de halve familie ongeveer als eis heeft- maar tegelijkertijd ook geen dood dier meer op de borden. ^O^
pi_169392479
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 12:54 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Recepten wel, maar niet in de winkels hier. Ekoplaza zit wat verder weg, maar ik zal toch eens kijken als ik een keer in de buurt ben (En misschien dat ik het dan bij de Jumbo hier wel kan vragen, of ze een bepaald merk kunnen bestellen. Ze hebben tegenwoordig wel steeds meer biologische producten. :) )

Voor lekker naan brood ga ik naar de Indiase toko (op de Kruiskade in Rotterdam) waar ze een enorme vrieskist hebben vol indiaas brood. Naast garlic naan en roti/chapati ook paratha's: plat brood gevuld met allerlei groente, kaas, aardappelen en kruiden. Of het allemaal strict biologisch is staat er niet op maar het is wel allemaal puur zonder rare toevoegingen. En "vers" vanuit de vriezer zo in de oven of pan, erg lekker.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 10:36:30 #233
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_169428788
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:00 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Waarom?
Als dit nou mensen over de streep trekt die 'echt niet zonder vlees kunnen/willen', het teveel gedoe vinden om allerlei vega-recepten te gaan uitproberen maar ook wel begrijpen dat het milieu en dierenwelzijn en de volksgezondheid momenteel naar de knoppen gaan, wat is er dan mis mee? Unilever zal ervast bakken geld aan verdienen, en er zal ook wel een E-nummertje hier en daar inzitten (maar die zitten er ook in bananen..), maar ik zeg; kom maar op. Eindelijk geen gezeik meer met het kerstdiner, want ik serveer dan biefstuk wat de halve familie ongeveer als eis heeft- maar tegelijkertijd ook geen dood dier meer op de borden. ^O^
Heel veel mensen zouden graag een dagje in de week met alle plezier spul zoals die nepkipstukjes van de Vegetarische Slager in de pan gooien samen met de wokgroentes maar zolang het nog duurder is dan biologische kip is er niet echt een aansporing. Ik ben zelf ook niet een fan van Unilever maar hun kunnen wel een dusdanige schaalvergroting toepassen dat het zelfs goedkoper wordt dan plofkip en dan is het hek van de dam.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 10:58:05 #234
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_169429157
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:32 schreef Farenji het volgende:

[..]

Voor lekker naan brood ga ik naar de Indiase toko (op de Kruiskade in Rotterdam) waar ze een enorme vrieskist hebben vol indiaas brood. Naast garlic naan en roti/chapati ook paratha's: plat brood gevuld met allerlei groente, kaas, aardappelen en kruiden. Of het allemaal strict biologisch is staat er niet op maar het is wel allemaal puur zonder rare toevoegingen. En "vers" vanuit de vriezer zo in de oven of pan, erg lekker.
Deze? Remon Afro Asaian Market
pi_169458264
quote:
Precies, dat is em. Toffe zaak.
  maandag 13 maart 2017 @ 09:37:06 #236
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_169477862
Ben nu even bezig met vegatarisch eten, en het bevalt me prima! Weet niet of het door het eten komt maar heb meer energie op het moment. Het is helaas niet mogelijk nog om volledig vegetariėr te worden voor mij maar ben het nu denk ik voor 90% en het bevalt prima!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_169478176
Waarom is volledig niet mogelijk LPFAN?

Ik eet geen vlees en vis meer. Ik ben begonnen met het boek Kickstart, fijn om te lezen! Mijn vriend gaat niet veganistisch eten en het lijkt me heel erg moeilijk om dat zelf dan wel te doen ... Praktische uitvoerbaarheid wordt dan naast de andere dingen die ik wil doen lastig. Maar ik heb me voorgenomen eerst op mijn gemak het boek door te lezen en er over na te denken. Geheel zonder vlees en vis bevalt goed :)
pi_169478449
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:32 schreef Farenji het volgende:

[..]

Voor lekker naan brood ga ik naar de Indiase toko (op de Kruiskade in Rotterdam) waar ze een enorme vrieskist hebben vol indiaas brood. Naast garlic naan en roti/chapati ook paratha's: plat brood gevuld met allerlei groente, kaas, aardappelen en kruiden. Of het allemaal strict biologisch is staat er niet op maar het is wel allemaal puur zonder rare toevoegingen. En "vers" vanuit de vriezer zo in de oven of pan, erg lekker.
Ik sla de tip even op! Kom niet al te vaak in Rotterdam, maar wie weet! :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 10:36 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Heel veel mensen zouden graag een dagje in de week met alle plezier spul zoals die nepkipstukjes van de Vegetarische Slager in de pan gooien samen met de wokgroentes maar zolang het nog duurder is dan biologische kip is er niet echt een aansporing. Ik ben zelf ook niet een fan van Unilever maar hun kunnen wel een dusdanige schaalvergroting toepassen dat het zelfs goedkoper wordt dan plofkip en dan is het hek van de dam.
Ja die vega-stukjes zijn vaak behoorlijk aan de prijs, in elk geval in vergelijking met (plof)vlees ja. Dat is wel eens jammer. Ook veel andere gezonde alternatieven zijn soms behoorlijk wat duurder.
Gelukkig hebben mijn vriend en ik dezelfde 'idealen', en vindt hij het niet erg om het geld er wel aan te besteden. Maar daarin zijn we (net zoals velen hier in dit topic) wel een beetje een uitzondering.

Afgelopen weekend nog naar Veggieworld geweest, en wat rook het daar toch heerlijk overal. Twee 'kaasjes' gekocht bij Charly's all is fair, en die smaken echt goed. Nee, het is geen echte boursin of echte brie, maar het is wel verdomd lekker op een toastje :9 . En de vegetarische filet american van de Vegeterische Slager is ook echt lekker! En ook hier; bij een slager smaakt het anders (vooral ook qua structuur) maar gezien de meeste mensen in onze familie een bakje uit de supermarkt halen, ben ik zeer benieuwd hoeveel mensen nu echt het verschil proeven en/of doorhebben dat het vega is :D . (Komt alleen pas in week 15 in de winkels, samen met de vega paté. )
  maandag 13 maart 2017 @ 21:22:49 #239
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_169494453
quote:
7s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:02 schreef Serinde het volgende:
Waarom is volledig niet mogelijk LPFAN?

Ik ben dialyse patiėnt, en moet tijdens dialyse eiwitrijk eten omdat dialyse ook eiwitten uitspoelt en bijna alles wat ze daar hebben aan snacks is vlees omdat dat dus eiwitrijk is.

Maar goed thuis ben ik iig volledig over. Vandaag rookworst van Valess geprobeerd, maar bleegh die was niet lekker.

Btw voor mensen die een Plus in de buurt hebben, ze hebben deze week Valess en Quorn 1+1 gratis

[ Bericht 6% gewijzigd door LPFAN op 13-03-2017 21:27:54 ]
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_169502342
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 21:22 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ik ben dialyse patiėnt, en moet tijdens dialyse eiwitrijk eten omdat dialyse ook eiwitten uitspoelt en bijna alles wat ze daar hebben aan snacks is vlees omdat dat dus eiwitrijk is.

Maar goed thuis ben ik iig volledig over. Vandaag rookworst van Valess geprobeerd, maar bleegh die was niet lekker.

Btw voor mensen die een Plus in de buurt hebben, ze hebben deze week Valess en Quorn 1+1 gratis
Kun je in het ZH niet eens overleggen over die snacks? Ik betwijfel of je van een schaaltje pinda's (ook eiwitrijk) niet over je nek gaat als je toch al niet helemaal lekker bent, maar er zijn nog wel meer alternatieven te bedenken. :) (En het kan ook 'slechts' vegetarisch, denk bijvoorbeeld aan een gekookt eitje. Dat kun je zelf desnoods meenemen, als je bijvoorbeeld biologisch wil)

Ik vond die rookworst van Valess op zich wel te hachelen. Weliswaar ondergedompeld in (vega)jus, boerenkool en een klodder mosterd :P . Maar ze halen het inderdaad niet bij de echte rookworsten, helaas. De saussijzenbroodjes van Valess zijn trouwens wel best goed! In vergelijking met een supermarktsaussijzenbroodje proef je bar weinig verschil! (Ik vind het alleen een nadeel dat Campina de fabrikant is).
En heb je de MC2burger van de Vegetarische Slager wel eens geprobeerd? Daar kun je echt lekkere broodjes hamburger mee maken :9
pi_169502943
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 21:22 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ik ben dialyse patiėnt, en moet tijdens dialyse eiwitrijk eten omdat dialyse ook eiwitten uitspoelt en bijna alles wat ze daar hebben aan snacks is vlees omdat dat dus eiwitrijk is.

Maar goed thuis ben ik iig volledig over. Vandaag rookworst van Valess geprobeerd, maar bleegh die was niet lekker.

Btw voor mensen die een Plus in de buurt hebben, ze hebben deze week Valess en Quorn 1+1 gratis
Dat is vervelend... er zijn zoveel eiwitrijke snacks ... misschien willen ze best eens met je meedenken? Nee heb je en ja kun je krijgen.

Oké de rookworst is dus geen aanrader. Jammer. Bedankt voor de tip. Plus zit hier in de straat maar kom er normaal nooit. Zal me nu toch eens fysiek in de supermarkt wagen :D

Ik heb de bratwurst van de vegetarische slager besteld. Staat voor donderdag bij de hete bliksem op de planning.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 10:41:01 #242
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_169503778
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 08:53 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Kun je in het ZH niet eens overleggen over die snacks? Ik betwijfel of je van een schaaltje pinda's (ook eiwitrijk) niet over je nek gaat als je toch al niet helemaal lekker bent, maar er zijn nog wel meer alternatieven te bedenken. :) (En het kan ook 'slechts' vegetarisch, denk bijvoorbeeld aan een gekookt eitje. Dat kun je zelf desnoods meenemen, als je bijvoorbeeld biologisch wil)

Ik vond die rookworst van Valess op zich wel te hachelen. Weliswaar ondergedompeld in (vega)jus, boerenkool en een klodder mosterd :P . Maar ze halen het inderdaad niet bij de echte rookworsten, helaas. De saussijzenbroodjes van Valess zijn trouwens wel best goed! In vergelijking met een supermarktsaussijzenbroodje proef je bar weinig verschil! (Ik vind het alleen een nadeel dat Campina de fabrikant is).
En heb je de MC2burger van de Vegetarische Slager wel eens geprobeerd? Daar kun je echt lekkere broodjes hamburger mee maken :9
Probleem is dat ik eigenlijk niet vegetarisch mag eten in verband met mijn medisch dieet maar ik vind het wel best :P Het is voor mij veiliger omdat ik geen immuunsysteem meer heb.
Dus overleggen heeft geen zin.

Dan blijf ik hier gewoon nog vlees eten en thuis vega. Hopelijk word ik dit jaar nog opgeroepen en dan hoef ik niet meer te dialyseren.

Bedankt voor de tip! Ga die binnenkort eens uitproberen.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_169503869
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 10:41 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Probleem is dat ik eigenlijk niet vegetarisch mag eten in verband met mijn medisch dieet maar ik vind het wel best :P Het is voor mij veiliger omdat ik geen immuunsysteem meer heb.
Dus overleggen heeft geen zin.

Dan blijf ik hier gewoon nog vlees eten en thuis vega. Hopelijk word ik dit jaar nog opgeroepen en dan hoef ik niet meer te dialyseren.

Bedankt voor de tip! Ga die binnenkort eens uitproberen.
Och ja dan is het wel erg lastig ja. Hopelijk gewoon over niet al te lange tijd een nieuwe (en goed functionerende) nier! :*
  dinsdag 14 maart 2017 @ 10:54:05 #244
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_169504008
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 10:46 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Och ja dan is het wel erg lastig ja. Hopelijk gewoon over niet al te lange tijd een nieuwe (en goed functionerende) nier! :*
Ik hoop het ook! :*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_170006048
Ik ben eindelijk weer gezond genoeg om 100 % plantaardig te eten :)

De darmen zijn weer hersteld en de medicijnen lijken hun werk te doen. Nu hopen dat het zo blijft.

Veganisme O+
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_170065502
Doet er ook iemand mee aan de vegan challenge? *O*
  dinsdag 11 juli 2017 @ 12:19:01 #247
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_172338639
Zijn er meer mensen die een airfryer gebruiken? Vind het echt een ideaal ding voor vleesvervangers uit de supermarkt.
pi_172338737
Wat recent uitgeprobeerde en goedgekeurde recepten:

Rijst­pan­ne­tje met tuin­bo­nen:

https://www.ah.nl/allerha(...)nnetje-met-tuinbonen

Ge­vul­de zoe­te punt­pa­pri­ka's met spits­kool­sa­la­de:

https://www.ah.nl/allerha(...)-met-spitskoolsalade

Gnocchi di patate met kip en verse spinazie:

http://www.culy.nl/recept(...)p-en-verse-spinazie/

Ra­ta­touil­le:

https://www.ah.nl/allerha(...)e=ah.nl%2Fallerhande
pi_172338739
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 12:19 schreef Erasmo het volgende:
Zijn er meer mensen die een airfryer gebruiken? Vind het echt een ideaal ding voor vleesvervangers uit de supermarkt.
Nee, ik heb een fornuis en een oven, dat vind ik wel genoeg apparaten, en daar kan ik echt alles mee. En kant en klare vleesvervangers eet ik alleen in ernstige gevallen van inspiratieloosheid of luiheid, en dan gooi ik ze gewoon in de koekepan.
pi_172338887
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 12:25 schreef Ferry_76 het volgende:

Gnocchi di patate met kip en verse spinazie:

http://www.culy.nl/recept(...)p-en-verse-spinazie/

Wat heb je ipv de kip gebruikt?
pi_172351931
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 12:32 schreef Farenji het volgende:

[..]

Wat heb je ipv de kip gebruikt?
Vega 'kip'stukjes, meestal gebruik ik die van Vivera. Is een stuk goedkoper dan de Vegetarische slager.
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 14:55:19 #252
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_174713144
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:49 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Vega 'kip'stukjes, meestal gebruik ik die van Vivera. Is een stuk goedkoper dan de Vegetarische slager.
Vaak in de aanbieding voor maar ¤2 per pak. Laatst trouwens die mc2 burger geprobeerd, die is echt moeilijk lekker.
pi_174713713
Consumentenbond test vleesvervangers
Test vleesvervangers
Alle resultaten van het onderzoek (PDF)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_174728503
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 21:49 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Vega 'kip'stukjes, meestal gebruik ik die van Vivera. Is een stuk goedkoper dan de Vegetarische slager.
En lekkerder vind ik :D
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  zondag 29 oktober 2017 @ 09:43:22 #255
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_174729605
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 07:41 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

En lekkerder vind ik :D
Ja idd! Wil binnenkort ook eens die van de Aldi proberen, die in de diepvries.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_174733348
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 14:55 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Vaak in de aanbieding voor maar ¤2 per pak. Laatst trouwens die mc2 burger geprobeerd, die is echt moeilijk lekker.
De nieuwe burger van Valess is qua smaak en structuur op zich wel goed, maar veel te zout.

Hier weer wat geslaagde recepten die we recentelijk hebben uitgeprobeerd:

Wildwestrijst: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R900720/wildwestrijst

Chili Sin Carne: https://www.ah.nl/allerha(...)carne-met-vegagehakt

Couscous met zeven groenten: https://www.ah.nl/allerha(...)s-met-zeven-groenten (Hebben de grofgesneden wokgroenten vervangen door de Hollandse variant)

Andijviepasta met vega worst: https://www.ah.nl/allerha(...)t-vegetarische-worst

Taglioni Bicolori met gevulde portobello's: https://www.ah.nl/allerha(...)gevulde-portobello-s (Met edelgistvlokken in plaats van de kaas.)
pi_174734238
Ik heb vandaag Gardein Mandarin chick'n gekocht bij Jumbo Vathorst in Amersfoort, en ook Tofurky hickory smoked ham slices.

Ben erg benieuwd naar die producten, lees er al jaren lyrische verhalen over op Amerikaanse vegan websites.

En nu zijn ze dus gewoon bij mij om de hoek te koop :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  dinsdag 7 november 2017 @ 19:20:55 #258
438758 zeer
Opritsjniki
pi_174927721


Veganistische pompoen-kaneeltaart :9~ .

[ Bericht 3% gewijzigd door zeer op 07-11-2017 19:44:33 ]
pi_174931530
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 19:20 schreef zeer het volgende:
[ afbeelding ]

Veganistische pompoen-kaneeltaart :9~ .
Lekker ! :9

De Gardein was trouwens met stip de beste kant & klaar maaltijd die ik ooit at :Y
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  woensdag 8 november 2017 @ 00:36:07 #260
438758 zeer
Opritsjniki
pi_174934795
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2017 14:04 schreef Aphrodyte het volgende:
Ik heb vandaag Gardein Mandarin chick'n gekocht bij Jumbo Vathorst in Amersfoort, en ook Tofurky hickory smoked ham slices.

Ben erg benieuwd naar die producten, lees er al jaren lyrische verhalen over op Amerikaanse vegan websites.

En nu zijn ze dus gewoon bij mij om de hoek te koop :)
verkopen ze dat bij alle jumbo's?

die slices lijken me altijd super goor tbh, eet liever tartex e.d. op m'n brood, hoewel die soya kruidenkaas spread ook wel goed te doen is als afwisseling
  woensdag 8 november 2017 @ 00:37:43 #261
438758 zeer
Opritsjniki
pi_174934802
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 21:42 schreef Aphrodyte het volgende:
Lekker ! :9
Ook wel echt goede flakey crust terwijl er alleen olie in zit.
  vrijdag 10 november 2017 @ 18:46:20 #262
438758 zeer
Opritsjniki
pi_174985525


Dal Adas met basic arab salade, rijst en naan brood. Dat witte is bloemkool.
pi_174985896
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 19:20 schreef zeer het volgende:
[ afbeelding ]

Veganistische pompoen-kaneeltaart :9~ .
Heb je een recept? :)
pi_174985962
quote:
11s.gif Op woensdag 8 november 2017 00:36 schreef zeer het volgende:

[..]

verkopen ze dat bij alle jumbo's?

die slices lijken me altijd super goor tbh, eet liever tartex e.d. op m'n brood, hoewel die soya kruidenkaas spread ook wel goed te doen is als afwisseling
Wat broodbeleg betreft: Aldi Denemarken heeft lekker bio&vegan broodsmeersel op basis van zonnebloempitten. Ik heb nu chili&paprika en tuinkruiden&knoflook geprobeerd en het bevalt me wel. Romig, fris en kruidig. Geen idee of ze het in Nederland ook hebben, zodra ik terug ben ga ik kijken :)
  vrijdag 10 november 2017 @ 19:13:38 #265
438758 zeer
Opritsjniki
pi_174986122
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 19:06 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Wat broodbeleg betreft: Aldi Denemarken heeft lekker bio&vegan broodsmeersel op basis van zonnebloempitten. Ik heb nu chili&paprika en tuinkruiden&knoflook geprobeerd en het bevalt me wel. Romig, fris en kruidig. Geen idee of ze het in Nederland ook hebben, zodra ik terug ben ga ik kijken :)
Nederland heeft die ook ja _O_

Echt tof dat die nog bestaan, Tartex die ipv gist op palmvet over ging :'(
pi_174986300
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 19:13 schreef zeer het volgende:

[..]

Nederland heeft die ook ja _O_

Echt tof dat die nog bestaan, Tartex die ipv gist op palmvet over ging :'(
Dat is nog eens goed nieuws *O*
(Van de Aldi dan, niet van tartex)
  zaterdag 11 november 2017 @ 12:11:08 #267
438758 zeer
Opritsjniki
pi_174996498


Nacho's met linzen, guac, salsa, bonendip en "kaas"saus obv aardappel, wortel en edelgist.
pi_175004524
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:11 schreef zeer het volgende:
[ afbeelding ]

Nacho's met linzen, guac, salsa, bonendip en "kaas"saus obv aardappel, wortel en edelgist.
Ziet er ook top uit!

Ik heb vandaag SimplyV vegan roomkaas gekocht, ben benieuwd.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  zaterdag 11 november 2017 @ 19:08:46 #269
438758 zeer
Opritsjniki
pi_175004568
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:06 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Ziet er ook top uit!

Ik heb vandaag SimplyV vegan roomkaas gekocht, ben benieuwd.
lijkt me wel nice met 85% amandelen _O_
pi_175004748
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:08 schreef zeer het volgende:

[..]

lijkt me wel nice met 85% amandelen _O_
Ja notenkaasjes zijn meestal erg lekker :9

Beter dan op sojabasis.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  zaterdag 11 november 2017 @ 19:18:05 #271
438758 zeer
Opritsjniki
pi_175004814
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:15 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Ja notenkaasjes zijn meestal erg lekker :9

Beter dan op sojabasis.
heb je wel eens zo'n brie of camambert gekocht/gemaakt op basis van noten?
pi_175005371
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:11 schreef zeer het volgende:
[ afbeelding ]

Nacho's met linzen, guac, salsa, bonendip en "kaas"saus obv aardappel, wortel en edelgist.
Ziet er erg goed uit O+
Hoe is de kaassaus? Ik denk dat ik zodra ik weer in de buurt van m'n staafmixer ben eens zoiets ga proberen te maken, dat moet wel lukken met een staafmixer toch?
Alle vegans waar ik recepten van lees hebben allemaal van die superluxe blenders en keukenmachines :(
  zaterdag 11 november 2017 @ 19:45:11 #273
438758 zeer
Opritsjniki
pi_175005467
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:41 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ziet er erg goed uit O+
Hoe is de kaassaus? Ik denk dat ik zodra ik weer in de buurt van m'n staafmixer ben eens zoiets ga proberen te maken, dat moet wel lukken met een staafmixer toch?
Alle vegans waar ik recepten van lees hebben allemaal van die superluxe blenders en keukenmachines :(
Is deze. Vind hem zelf erg lekker maar hangt ook wel af van de aardappels die je gebruikt denk ik, soms valt het wat tegen..... ;(


Kan makkelijk met staafmixer. Enige wat echt lastig wordt zonder is cashew crew en dat soort shit, maar ook dat kan als je ze lang laat weken en je je verwachtingen bijstelt.
pi_175005931
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:45 schreef zeer het volgende:

[..]

Is deze. Vind hem zelf erg lekker maar hangt ook wel af van de aardappels die je gebruikt denk ik, soms valt het wat tegen..... ;(


Kan makkelijk met staafmixer. Enige wat echt lastig wordt zonder is cashew crew en dat soort shit, maar ook dat kan als je ze lang laat weken en je je verwachtingen bijstelt.
Dankje, dat scheelt. Ik had niet echt plannen voor cashew cream dus dat doe ik dan wel mooi pas als ik een keukenmachine heb ooit :P
Bedankt ook voor de aardappel-tip. Goede aardappels kiezen is sowieso wel slim lijkt me :Y
  zaterdag 11 november 2017 @ 20:26:03 #275
438758 zeer
Opritsjniki
pi_175006357
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 20:06 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dankje, dat scheelt. Ik had niet echt plannen voor cashew cream dus dat doe ik dan wel mooi pas als ik een keukenmachine heb ooit :P
Bedankt ook voor de aardappel-tip. Goede aardappels kiezen is sowieso wel slim lijkt me :Y
weet niet precies welke je moeten nemen tbh :@ valt me gewoon op dat je soms andere structuur krijgt en arrow root zetmeel lijkt me altijd hetzelfde dus denk dat het aan de aardappel ligt
pi_175007529
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:18 schreef zeer het volgende:

[..]

heb je wel eens zo'n brie of camambert gekocht/gemaakt op basis van noten?
De brieh'ze van Charlies all is fair ja O+

Die is van cashewnoten :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  zondag 12 november 2017 @ 10:35:43 #277
438758 zeer
Opritsjniki
pi_175013838
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 21:14 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

De brieh'ze van Charlies all is fair ja O+

Die is van cashewnoten :)
Is dat lekker?

Zag laatst dit:


Ben wel erg benieuwd geraakt daardoor.

Heb wel eens gefermenteerde notenkaas gegeten bij Vegan Gourmet in Parijs en dat was iig super lekker :9~ .
pi_175044156
In de sinterklaastijd wil ik graag een kruidnotenpudding maken. Iets als dit, maar dan zonder koemelk. Heeft iemand daar al ervaring mee, of een idee wat zou kunnen werken en smaken?
pi_175050518
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 14:47 schreef Hupje het volgende:
In de sinterklaastijd wil ik graag een kruidnotenpudding maken. Iets als dit, maar dan zonder koemelk. Heeft iemand daar al ervaring mee, of een idee wat zou kunnen werken en smaken?
Ik zou zowel de melk als de slagroom vervangen door (ongezoete) sojamelk.
Pudding maken met maizena en sojamelk kan: simpel recept
dus met kruidnootjes erdoor vast ook. Het enige waar je even mee uit moet kijken / mee moet experimenteren is de hoeveelheid suiker die je nodig hebt denk ik. Kruidnoten bevatten al suiker en als je gezoete sojamelk gebruikt zit daar ook suiker (en vanille!) in. Even goed kijken/rekenen/proeven denk ik. Succes! :)
pi_175053723
Oh mooi! Dan is het niet bij voorbaat kansloos.
Voegt sojaroom nog iets toe of is inderdaad sojamelk genoeg?
  maandag 13 november 2017 @ 21:43:24 #281
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_175054185
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 21:30 schreef Hupje het volgende:
Oh mooi! Dan is het niet bij voorbaat kansloos.
Voegt sojaroom nog iets toe of is inderdaad sojamelk genoeg?
Waarom sojamelk? Wie vindt dat lekker?
Waarom niet lekker kokosroom? Dat combineert prima met de speculaaskruiden in de pepernoten. En dat vinden normale mensen wél lekker.

[ Bericht 0% gewijzigd door RobinOok op 13-11-2017 22:24:14 ]
pi_175054652
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 21:30 schreef Hupje het volgende:
Oh mooi! Dan is het niet bij voorbaat kansloos.
Voegt sojaroom nog iets toe of is inderdaad sojamelk genoeg?
Ik heb niet echt ervaring met sojaroom, alleen met soja opkloproom en dat is raar spul, mierzoet en echt alleen om opgeklopt in dingen te doen. Er zal vast ook wel "gewone" sojaroom zijn maar ik weet niet hoe die zich gedraagt.

Dat is het wat mij betreft ook een beetje met kokosmelk: ik zou niet weten hoe het zich gedraagt als je er maļzenapudding van maakt. Het is veel vetter en als je een blik openmaakt zit het vet vaak ook bovenin apart van de rest. En dan heb je ook nog verschillen tussen de merken kokosmelk.

Er zijn ook zat recepten voor maļzenapudding met koemelk zonder slagroom erdoor. Mijn moeder maakt nooit pudding met slagroom erin en dat gaat altijd uitstekend. Kruidnotenpudding kent ze niet, maar bitterkoekjes wel en dat is gewoon met alleen melk.
pi_175054889
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 10:35 schreef zeer het volgende:

[..]

Is dat lekker?

Zag laatst dit:


Ben wel erg benieuwd geraakt daardoor.

Heb wel eens gefermenteerde notenkaas gegeten bij Vegan Gourmet in Parijs en dat was iig super lekker :9~ .
Ik vind het heerlijk . Mijn favoriete kaasalternatief :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_175054962
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 21:30 schreef Hupje het volgende:
Oh mooi! Dan is het niet bij voorbaat kansloos.
Voegt sojaroom nog iets toe of is inderdaad sojamelk genoeg?
Sojaroom smaakt net als gewone room, de tijd dat soja echt anders smaakte is een jaar of tien geleden ( minstens ). Dus dat voegt zeker wat toe als je romig wil.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  maandag 13 november 2017 @ 23:34:28 #285
438758 zeer
Opritsjniki
pi_175057909
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 14:47 schreef Hupje het volgende:
In de sinterklaastijd wil ik graag een kruidnotenpudding maken. Iets als dit, maar dan zonder koemelk. Heeft iemand daar al ervaring mee, of een idee wat zou kunnen werken en smaken?
Ik zou zelf amandel rijstmelk gebruiken, namelijk deze:



Vind ik zelf iig een van de lekkere melken.
  maandag 13 november 2017 @ 23:36:36 #286
438758 zeer
Opritsjniki
pi_175057949
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 22:04 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Ik vind het heerlijk . Mijn favoriete kaasalternatief :)
Oh, dan ga ik daar eens wat van bestellen, ben benieuwd.
pi_175062004
Dank voor de tips! Als ik genoeg tijd heb ga ik er gewoon een paar maken, met verschillende ingrediėnten :)
pi_175065704
Gescheld verwijderd.
Spoilers!
pi_175075351
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 10:29 schreef Hupje het volgende:
Dank voor de tips! Als ik genoeg tijd heb ga ik er gewoon een paar maken, met verschillende ingrediėnten :)
Lekker :9
Ben benieuwd naar de resultaten. Ik kook regelmatig voor een grote groep waarbij het eten voor een paar mensen strikt lactosevrij moet en dan vervangen we de melk enzo ook door soja omdat er geen tijd is om speciaal wat te verzinnen, maar ik ben dus benieuwd of een ander vervangmiddel beter werkt en welk sojaspul. :)

Ik eet en kook zelf veganistisch, maar dan denk ik niet vanuit het vervangen van dingen maar vanuit recepten die van zichzelf al veganistisch zijn. Dat vind ik makkelijker. Een fijne site vind ik Vegetus, want daar staan een heleboel betrouwbare recepten op die slim out-of-the-box denken om lekker vegan te koken :) en het is ook nog eens gewoon in het Nederlands, met aanwijzingen voor waar je dingen kunt kopen erbij O+
pi_175075414
Dat zou ook een handiger uitgangspunt zijn, maar ik zoek soms juist dingen die zoveel mogelijk lijken op iets, vanwege een kind met allergie wat vanalles niet mag.
  zaterdag 18 november 2017 @ 18:53:06 #291
438758 zeer
Opritsjniki
pi_175157002


Rijst, broccoli, radijs en crispy tofu uit de oven met een scherpe zoet zure laos saus.
pi_175157253
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:53 schreef zeer het volgende:
[ afbeelding ]

Rijst, broccoli, radijs en crispy tofu uit de oven met een scherpe zoet zure laos saus.
_O_ :9
pi_175161748
Tofu _O_
Ik vond het altijd nogal weeig zompig spul tot ik ontdekte hoe je het klaar moet maken. Eerst langzaam lichtgoudbruin bakken in de pan of oven, en daarna pas door de saus of marinade. Vandaag heb ik tofu met uien, shii-take en cashews in hoisin-saus, met gebakken bimi met gember, sojasaus en sesamolie gegeten. Met wat mie. Best binnen te houden, op zich. ;)
  zaterdag 18 november 2017 @ 23:03:30 #294
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_175162916
Tofu is echt super lekker uit de airfryer/frituur.
  dinsdag 28 november 2017 @ 22:58:25 #295
438758 zeer
Opritsjniki
  dinsdag 28 november 2017 @ 22:59:47 #296
438758 zeer
Opritsjniki
pi_175372757
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 23:03 schreef Erasmo het volgende:
Tofu is echt super lekker uit de airfryer/frituur.
gewoon zo zonde toevoegingen in airfryer? heb je tip welke airfryer?
pi_175384977
Spam verwijderd.
Spoilers!
pi_175476430
Ik val even binnen. Had vandaag voor het eerst tempeh gemaakt, maar was niet heel gelukkig met hoe het was geworden. Had kant-en-klare marinade gebruikt en toen gebakken, maar was niet echt krokant geworden. Iemand tips, of een recept?
  zondag 3 december 2017 @ 21:52:09 #299
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_175478709
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 22:59 schreef zeer het volgende:

[..]

gewoon zo zonde toevoegingen in airfryer? heb je tip welke airfryer?
In blokjes gesneden, krijg je lekker krokant spul mee. Qua smaak is het wel vrij neutraal. Welke airfryer maakt niet zo uit.

quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 20:15 schreef Bleie het volgende:
Ik val even binnen. Had vandaag voor het eerst tempeh gemaakt, maar was niet heel gelukkig met hoe het was geworden. Had kant-en-klare marinade gebruikt en toen gebakken, maar was niet echt krokant geworden. Iemand tips, of een recept?
Tempeh kan lastig zijn, het is sowieso een smaak waar je even aan moet wennen. Hoe dik waren je plakken?
pi_175482455
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 21:52 schreef Erasmo het volgende:

[..]

In blokjes gesneden, krijg je lekker krokant spul mee. Qua smaak is het wel vrij neutraal. Welke airfryer maakt niet zo uit.

[..]

Tempeh kan lastig zijn, het is sowieso een smaak waar je even aan moet wennen. Hoe dik waren je plakken?
Ik heb het buitenshuis een aantal keer gegeten, en vond het toen heerlijk. Plakken waren denk ik 2-3 mm.
  maandag 4 december 2017 @ 09:16:43 #301
438758 zeer
Opritsjniki
pi_175483926
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 05:35 schreef Bleie het volgende:

[..]

Ik heb het buitenshuis een aantal keer gegeten, en vond het toen heerlijk. Plakken waren denk ik 2-3 mm.
De enige manier om tempeh echt knapperig te krijgen is frituren ben ik bang. Of airfryer maar daar heb ik geen ervaring mee. Vind dat tempeh in de oven ook meer uitdroogt dan krokant wordt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')