abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 2 februari 2016 @ 18:45:57 #76
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159601807
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 18:39 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Dat wel, maar vreemd genoeg niet voor heel veel adressen.
Idem.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_159601843
Hier best wel wat H&M, maar anders had het denk ik echt niks voorgesteld ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_159604405
Verspilling van geld die Ecco mailing: grote envelop + brief + folder met adressen + bonnen in kekke kleurtjes. En nauwelijks mensen die er gebruik van maken...

Hier ook aardig wat H&M en dikke Peter Hahn gids. Verder weer veel pakjes voor te kleine brievenbussen. :{
pi_159605094
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 18:40 schreef Globetrottertje het volgende:
Deze zijn ook fijn. Geox. Kosten wel iets van 100 euro, maar je doet er 100 jaar mee. Lekker warm in de winter, ademt, lopen lekker en zijn nog eens waterdicht ook.
[ afbeelding ]

Ik heb deze al 4 1/2 jaar. Okee ik loop er alleen in de winter mee als het echt koud en nat is buiten.
Die zien er best leuk uit.

Ik liep altijd op sneakers, maar ik liep dan ook alleen maar op de di/do/za.
Nooit problemen mee gehad, behalve sommige converse schoenen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_159609960
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 20:05 schreef Hondsdraf het volgende:
Verspilling van geld die Ecco mailing: grote envelop + brief + folder met adressen + bonnen in kekke kleurtjes. En nauwelijks mensen die er gebruik van maken...
Sja, zullen we straks wel krijgen met de hollandse smartfoons en zo
  woensdag 3 februari 2016 @ 05:52:00 #81
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159614369
Mogguh.
https://mijnpostnl.mijnpostnl.nl/nieuws/bedrijfsnieuws/20160129_5miljoenscannersvoorrabobankbezorgd.aspx
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 22:26 schreef zombo het volgende:

[..]

Sja, zullen we straks wel krijgen met de hollandse smartfoons en zo
https://mijnpostnl.mijnpostnl.nl/postbezorgers/nieuwsarchief/20160115-smartphonevoorjewerkhoezithetprecies.aspx?trc=k-em_f-f_d-20160202_c-104_m-20160202%20NB%20Postbezorgers_l-Laatste%20nieuws%20voor%20postbezorg
Ik snap niet goed dat zoiets, een verplichte eigen smartphone, in de CAO trecht kan komen.
De vergoeding van 8 euro per maand en een eenmalige vergoeding voor een hoesje om je eigen telefoon te beschermen, mits je werkzaamheden worden gedaan met gebruik van eigen telefoon, is toch ook een lachertje.
Je moet werkelijk zelf investeren om te mogen werken bij PostNL?
Schoeisel, broeken, fiets...eigen tijd...

Op PostNL las ik ook het volgende(de naam is weggelaten, maar wel hier te lezen):


Hallo collega's en belangstellende, even een update over de stand van zaken op verzoek van enkele collega's.
Naar ik heb begrepen (na juridisch advies ingewonnen te hebben) zijn mijn argumenten houtsnijdend en kan een werkgever werknemers niet dwingen om als privé persoon een abonnement (van nota bene 2 jaar) voor wat dan ook af te sluiten. Het is triest dat PostNL dit toch probeert en dat de vakbonden niet weten dat werkgevers dit niet van hun werknemers kunnen eisen of erger nog dit wel weten maar proberen hun leden onwetend te houden door niet op vragen hierover in te gaan. Ook in mijn klacht over het gebruik van mijn eigen fiets sta ik sterk is mij verteld, alleen moeten we nog even goed op een rijtje zetten op welke manier we dit verder het beste aan kunnen pakken. Ik ben niet juridisch onderlegd en heb dus professionele juridische hulp ingeschakeld. De klacht over het gebruik van mijn privéfiets heb ik eerst netjes intern bij onze O.R. neergelegd maar nadat ik van de voorzitter van onze O.R. het advies had gekregen om een voorschot op mijn salaris te vragen om een nieuwe werkfiets te kunnen kopen heb ik geen enkel vertrouwen meer in onze O.R. en daarom zoek ik de oplossing nu buitenshuis. WORDT VERVOLGD.


[ Bericht 8% gewijzigd door Pietertje71 op 03-02-2016 05:59:36 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 3 februari 2016 @ 09:31:07 #82
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159615499
Na wat ik heb begrepen zit PostNL ook niet (meer) op één lijn met de leasemaatschappij van de scooters.
Degene die het onderhoudscontract heeft, is daar een beetje de dupe van.
Die zit namelijk gebonden aan reparatie-, en onderhoudseisen (vergoedingen) in deze.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_159616762
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 05:52 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
https://mijnpostnl.mijnpostnl.nl/nieuws/bedrijfsnieuws/20160129_5miljoenscannersvoorrabobankbezorgd.aspx

[..]

https://mijnpostnl.mijnpostnl.nl/postbezorgers/nieuwsarchief/20160115-smartphonevoorjewerkhoezithetprecies.aspx?trc=k-em_f-f_d-20160202_c-104_m-20160202%20NB%20Postbezorgers_l-Laatste%20nieuws%20voor%20postbezorg
Ik snap niet goed dat zoiets, een verplichte eigen smartphone, in de CAO trecht kan komen.
De vergoeding van 8 euro per maand en een eenmalige vergoeding voor een hoesje om je eigen telefoon te beschermen, mits je werkzaamheden worden gedaan met gebruik van eigen telefoon, is toch ook een lachertje.
Je moet werkelijk zelf investeren om te mogen werken bij PostNL?
Schoeisel, broeken, fiets...eigen tijd...

Op PostNL las ik ook het volgende(de naam is weggelaten, maar wel hier te lezen):


Hallo collega's en belangstellende, even een update over de stand van zaken op verzoek van enkele collega's.
Naar ik heb begrepen (na juridisch advies ingewonnen te hebben) zijn mijn argumenten houtsnijdend en kan een werkgever werknemers niet dwingen om als privé persoon een abonnement (van nota bene 2 jaar) voor wat dan ook af te sluiten. Het is triest dat PostNL dit toch probeert en dat de vakbonden niet weten dat werkgevers dit niet van hun werknemers kunnen eisen of erger nog dit wel weten maar proberen hun leden onwetend te houden door niet op vragen hierover in te gaan. Ook in mijn klacht over het gebruik van mijn eigen fiets sta ik sterk is mij verteld, alleen moeten we nog even goed op een rijtje zetten op welke manier we dit verder het beste aan kunnen pakken. Ik ben niet juridisch onderlegd en heb dus professionele juridische hulp ingeschakeld. De klacht over het gebruik van mijn privéfiets heb ik eerst netjes intern bij onze O.R. neergelegd maar nadat ik van de voorzitter van onze O.R. het advies had gekregen om een voorschot op mijn salaris te vragen om een nieuwe werkfiets te kunnen kopen heb ik geen enkel vertrouwen meer in onze O.R. en daarom zoek ik de oplossing nu buitenshuis. WORDT VERVOLGD.

Ik ben benieuwd of deze actie wat gaat opleveren. Op hulp van de vakbond hoef je niet te rekenen (die heeft immers de CAO met de gewraakte bepaling mede in elkaar gezet), en over de OR begin ik maar helemaal niet. Ik heb ooit eens de gore lef gehad om een kritische vraag te stellen aan de voorzitter, Bernard de Vries, en ik kreeg een buitengewoon onvriendelijk antwoord terug waaruit zonneklaar bleek dat meneer de Vries niet van tegenwerpingen gediend was. Bernard de Vries zit er kennelijk alleen maar ter meerdere eer en glorie van Bernard de Vries.

Maar het is inderdaad erg raar dat een bedrijf van je eist (per CAO) dat je je werk uitvoert met privé-middelen. Dat je je eigen fiets moet gebruiken is eigenlijk al van de zotte, maar daar sta je haast niet bij stil, omdat dit al sinds jaar en dag zo is. Voor de postbodes is het niet anders.

Maar met die smartphone gaan ze nog een stap verder, want dan gaat het niet om een eenmalige aankoop, nee, je moet zelfs op eigen naam een abonnement afsluiten. Ik heb geen smartphone, en een abonnement bij Hollands Nieuwe wil ik ook liever niet, want die staan nou niet bepaald goed bekend. Het is een beetje de Online.nl onder de telefoonproviders.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 3 februari 2016 @ 10:49:20 #84
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159616937
Altijd fijn.... Nieuwe chauffeurs op pad sturen op een daldag. Prima als men de route kent, maar als men die nog moet leren en dan minimaal een half uur, of zoals laatst, een uur later komen dan normaliter... Is kut!!!!
En sommige vaste chauffeurs doen het op daldagen rustig aan.
Chauffeur krijgt betaald, ik sta hier buiten te wachten of een beetje te schuilen in het schuurtje(depot).

[ Bericht 9% gewijzigd door Pietertje71 op 03-02-2016 11:02:04 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 3 februari 2016 @ 10:51:40 #85
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159616995
En wat zijn we nu met de CAO opgeschoten? Een paar! centjes er bij...minder uren...een fleecevest...en meer in eigen tijd en uit eigen zak inzetten voor baan behoudt?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 3 februari 2016 @ 11:14:25 #86
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159617466
Jaaaaaaa...eindelijk de chauffeur. Met de mededeling dat die mijn tassen niet heeft en worden nabezorgd. En ook dat het veel is ivm rabobankmailing..... Dit is /wordt niet mijn dag :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_159618058
Zojuist 20 kilometer gefietst voor een goedkope onderhoudsbeurt, het (ik) moet niet gekker worden :)
Zo spaar je met PostNL wel drie keer sportschool uit ;)
(woon je in de omgeving van nijmegen: met groupon, 20 euro)
pi_159618306
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:49 schreef Pietertje71 het volgende:
Altijd fijn.... Nieuwe chauffeurs op pad sturen op een daldag. Prima als men de route kent, maar als men die nog moet leren en dan minimaal een half uur, of zoals laatst, een uur later komen dan normaliter... Is kut!!!!
En sommige vaste chauffeurs doen het op daldagen rustig aan.
Chauffeur krijgt betaald, ik sta hier buiten te wachten of een beetje te schuilen in het schuurtje(depot).
Chauffeurs krijgen alleen de tijd die er voor de dienst staat (en ik weet niet hoe het elders is, maar als ik het hier zo hoor staan die tijden vaak veel te krap), dus als ze het heel rustig aan doen is het gewoon in eigen tijd. Jij daarentegen zou wachttijd gewoon betaald moeten krijgen. Of ben je er gewoon altijd eerder dan de officiele aanlevertijd?
Hier brachten ze de post meestal gewoon weg naar de depots zodra het kon en dan gingen ze gewoon op kantoor even later de code scannen. Maar dat mag sinds kort niet meer, dus hartstikke leuk als het op zo'n daldag allemaal al om 9 uur klaar staat, maar ze mogen pas gaan rijden om 11:00 :')
pi_159618398
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:51 schreef Pietertje71 het volgende:
En wat zijn we nu met de CAO opgeschoten? Een paar! centjes er bij...minder uren...een fleecevest...en meer in eigen tijd en uit eigen zak inzetten voor baan behoudt?
Minder uren heeft natuurlijk niet zoveel met de CAO te maken, maar vooral met het wegvallen van het hah op dinsdag plus een afname van de post, dus niet zo vreemd dat ze de tijden hebben aangepast. Ik wil niet beweren dat alle tijden ook juist zijn aangepast, want dat is lang niet in alle situaties het geval, maar dat er minder tijd voor wijken staat is op zich niet gek gezien de omstandigheden
pi_159619496
Kan iemand dit in de op zetten? Geen idee hoe dat moet.

Emolumententijdvak

Periode tijdvak betaalmaand
28-12-15 t/m 31-01-16 01 02-2016
01-02-16 t/m 28-02-16 02 03-2016
29-02-16 t/m 27-03-16 03 04-2016
28-03-16 t/m 01-05-16 04 05-2016
02-05-16 t/m 29-05-16 05 06-2016
30-05-16 t/m 26-06-16 06 07-2016
27-06-16 t/m 31-07-16 07 08-2016
01-08-16 t/m 28-08-16 08 09-2016
29-08-16 t/m 25-09-16 09 10-2016
26-09-16 t/m 30-10-16 10 11-2016
31-10-16 t/m 27-11-16 11 12-2016
28-11-16 t/m 01-01-17 12 01-2017
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 3 februari 2016 @ 14:05:04 #91
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159621459
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 11:52 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Chauffeurs krijgen alleen de tijd die er voor de dienst staat (en ik weet niet hoe het elders is, maar als ik het hier zo hoor staan die tijden vaak veel te krap), dus als ze het heel rustig aan doen is het gewoon in eigen tijd. Jij daarentegen zou wachttijd gewoon betaald moeten krijgen. Of ben je er gewoon altijd eerder dan de officiele aanlevertijd?
Hier brachten ze de post meestal gewoon weg naar de depots zodra het kon en dan gingen ze gewoon op kantoor even later de code scannen. Maar dat mag sinds kort niet meer, dus hartstikke leuk als het op zo'n daldag allemaal al om 9 uur klaar staat, maar ze mogen pas gaan rijden om 11:00 :')
De chauffeurs die invallen krijgen de gewerkte tijd. Ook nieuwe chauffeurs. Een vaste chauffeur die al aan de tassen ziet hoe druk het is, kan wat rustiger aan doen als de tijd daar voor is. Idem met de pbz. Nadeel is dat de pbz's wel op de post staan te wachten.
Hier rijden ze om 10:00-10:15. Op daldagen is de post meestal rond 10:45 hier. Rond die tijd kom ik ook op het depot. Mijn collega is dan al de wijk aan het doen met de fiets. Deze keer stond haar vervoer er nog net, dus of een vrije dag of...de post laat. Dat laatste dus. Zij kwam rond 10:50 net de hoek om. Dan weet ik dat het meestal tussen 10-30 minuten! duurt(afhankelijk van de chauffeur, eer dat ik mijn tassen krijg.
11:00 is de norm. Maar die is er ook voor de piekdagen(op papier), maar de realiteit is 11:30. Met die tijden houd ik rekening. Dat ik soms eerder ben is voor mijn rekening. Logisch.
Maar volgens de chauffeurs hebben zij tijd tot 13:00 om de tassen te leveren. Dat was ook door een chauffeur tegen mij gezegd omdat ik commentaar gaf dat die telkens (veel) later was dan zijn collega's.
Na een korte woordenwisseling heb ik aangegeven bij de volgende keer een melding te doen omdat 'wij' er niet uitkomen. En dat gebeurde.
De chauffeur zit nu op een andere route en valt heeeel af en toe nog in, maar wel op tijd ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 11:56 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Minder uren heeft natuurlijk niet zoveel met de CAO te maken, maar vooral met het wegvallen van het hah op dinsdag plus een afname van de post, dus niet zo vreemd dat ze de tijden hebben aangepast. Ik wil niet beweren dat alle tijden ook juist zijn aangepast, want dat is lang niet in alle situaties het geval, maar dat er minder tijd voor wijken staat is op zich niet gek gezien de omstandigheden
Nee niet direct met de CAO, maar ik denk dat dit zijdelings wel effect heeft gehad.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_159623291
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 11:56 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Minder uren heeft natuurlijk niet zoveel met de CAO te maken, maar vooral met het wegvallen van het hah op dinsdag plus een afname van de post, dus niet zo vreemd dat ze de tijden hebben aangepast. Ik wil niet beweren dat alle tijden ook juist zijn aangepast, want dat is lang niet in alle situaties het geval, maar dat er minder tijd voor wijken staat is op zich niet gek gezien de omstandigheden
Dat wegvallen van de post valt reuze mee. Heb niet de indruk dat het echt 10-15% minder is geweest de afgelopen maand tov januari 2015. En dat wegvallen van het hah is niet zozeer wegvallen, als wel verschuiven. Hier zit de Gamma er gewoon nog bij op zaterdag.

En ze snijden ook echt in alles, he. Bij alle wijken is de looptijd gerekend tot de laatste brievenbus, maar heb je meerdere wijken dan moet je de terugfietstijd naar het depot weer apart doorgeven via Mijn Werk (waarbij de meer/minder tijd doorgeven-link meestal niet werkt). En al die buspakjes die we tegenwoordig BGG zelf naar het servicepunt moeten rijden, die tijd zit ook niet standaard in je dienst. En al die belpakjes die eigenlijk bij de pakketservice thuishoren maar om onduidelijke redenen (sorteerfouten?) toch weer bij ons terecht komen, dat zit ook niet in je dienst.

Het meest wonderlijke is evenwel dat de tijd die je krijgt om van de vestiging naar de wijk te rijden (of: als je pbz bent: van het depot naar de wijk) ook flink is ingekrompen. Terwijl de wijken niet ineens dichter bij de vestiging zijn komen te liggen. Sterker nog: We hebben vorig jaar ons oude depot moeten verlaten, en het nieuwe depot ligt voor sommige wijken toch al gauw een km verder weg, maar ook daar is de aanlooptijd niet aangepast, en krijg je nog steeds maar 1 of 2 minuten. Waar de tijd trouwens is gebleven om je fiets te beladen en de oranje tassen van de vorige dag uit te ruimen is me helemaal een raadsel.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 3 februari 2016 @ 16:28:24 #93
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159625240
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 15:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Waar de tijd trouwens is gebleven om je fiets te beladen en de oranje tassen van de vorige dag uit te ruimen is me helemaal een raadsel.
Dat is eigen tijd geworden.
De eigentijd vliegt je om de oren.

Maar serieus: waar is dat gebleven, want je doet handelingen tijdens je werk wat betrekking heeft tot je werk.
Zo is het dus sinds kort dat, okee het was erg gul van PostNL maar het is ook in ene ingetrokken dat je als scooterrijder de tijd van huis naar depot kreeg betaald.
Gedane afspraken in deze worden genegeerd.
Zo werd naast bovenstaande ook ingevoerd dat je laatste adres ook einde werktijd is.

Ehm nee, mijn tijd gaat in als ik al maar een posttas aanraak en eindigt wanneer de tassen en administratie zijn gedaan.
Als dat binnen de tijd is: prima!
Maar daar buiten trek ik er echt wel bij.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_159628276
Ik vind het maar raar met die aanlooproutes. Er is hier een wijkje dat om de hoek van het depot begint, tenminste: daar begint iedereen. De aanlooptijd is echter die naar het eerste adres op de looplijst, dat nogal afgelegen ligt: 7 minuten.
pi_159628551
Ligt MijnPostNL er weer eens uit (niet te verwarren met Mijn Werk) of ligt het aan mijn computer?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_159628753
Ik heb ook geen toegang
pi_159628801
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 18:47 schreef zombo het volgende:
Ik heb ook geen toegang
Krijg jij ook deze?

quote:
Je hebt geen toegang tot de opgevraagde pagina.

Mijn PostNL is toegankelijk voor álle medewerkers en gepensioneerden van PostNL in Nederland.

Behoor jij tot de doelgroep? Bel dan de IT Servicedesk: 088-86 86000 (ma – vr: 07.30u - 17.30u) of stuur een e-mail naar toegang@postnl.nl.

Houd je personeelsnummer bij de hand.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_159628829
Zeker weer freubeltijd. ;)
  donderdag 4 februari 2016 @ 09:55:22 #99
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159644273
Mogguh :)
Nu nogsteeds problemen met MijnPostNL of was het tijdelijk? Hier kan ik iig wel inloggen(ook op MijnWerk mocht daar ook een problemen mee zijn geweest).

Wat een regen! Na +10:00 11:00 is het volgens buienradar, weer overwegend droog :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Pietertje71 op 04-02-2016 10:27:50 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_159645122
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 09:55 schreef Pietertje71 het volgende:
Nu nogsteeds problemen met MijnPostNL of was het tijdelijk?
Problemen zijn voorbij, ze (her)kennen me weer als werknemer
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')