abonnement Unibet Coolblue
pi_159453811
Omdat een aantal mensen het leuk lijkt om er een projecttopic van te maken post ik bij deze dan maar mijn eeuwigdurende project.

Inleiding

Ik heb zo'n 10 jaar geleden een Mitsubishi Colt GTi uit '95 gekocht. Ik wilde graag een leuk scheurijzer en ik zocht iets dat snel was en ik wou een hatchback. Ik weet niet meer hoe, maar op den duur stuitte ik op de Colt GTi.

Een halfjaartje later stond er eentje te koop en dat is hem geworden. Volgens mij heb ik er toen 4500 euro voor betaald :P

Ik heb er een aantal jaar mee naar mijn werk gereden, en een hoop lol mee beleefd. Het was een echte wolf in schaapskleren.

Standaard specs:
1834 cc
140pk

Acceleratie 0-100 in 7.6 seconden en een topsnelheid van 210 km/h. Hij dronk af en toe een beetje olie en ik was zo dom om dat een tijdje niet goed in de gaten te houden, en toen ging in een bocht het olielampje branden, en 20 kilometer later begon het blok te tikken.

Resultaat was een of meerdere drijfstanglagers die kaduuk waren. Ik wilde eigenlijk toch al wat meer porrie, en toen liep ik op internet een 4G93T blok tegen het lijf. Dat was eigenlijk precies hetzelfde blok als ik al had maar dan standaard met turbo geleverd.

De auto is niet meer weggegaan en in de tussentijd heb ik eigenlijk zowat alles aangepast in en rondom de auto. Maar de focus ligt voor mij eigenlijk altijd op de prestaties, de rest is van ondergeschikt belang.

Vandaag de dag

Ik doe zoveel mogelijk zelf en grotendeels met een goede vriend. Ik heb tegenwoordig een garage met brug en allerlei gereedschap ter beschikking wat het sleutelen erg leuk maakt.

Het is voor mij echt een hobbyauto en ik zit vaak ook te wachten op onderdelen, of soms heb ik gewoon even niet zoveel zin om eraan te werken en staat hij gerust een paar maanden binnen zonder dat ik hem gebruik.

Voor mijn dagelijks vervoer heb ik een Auris Hybrid leaseauto, dus de Colt is echt om even lekker uit te leven.

Een aantal recente foto's zal ik binnenkort uploaden. Hier wat foto's van bijna 2 jaar geleden:









Dat was met 2 man en hartje zomer :)

Inmiddels is er wel weer van alles aangepast.

Even de huidige specs in een notendop:

Motorisch

Mitsubishi 4G93T Libero GT motor uit Japan.
Eclipse GS-T vernsellingsbak uit America geïmporteerd.
Ingekorte aandrijfassen.
Lancer Evo 3 big 16G turbo
Fidanza alu vliegwiel met speciale adapter plaat en custom vliegwielbouten.
Exedy evo koppeling met sterkere drukplaat.
RVS spruitstuk met externe wastegate op 1 bar overdruk.
Grotere injectoren, groter gasklephuis.
Evo luchtmassameter, ecu.
Brandstofdrukregelaar
Treadstone intercooler met custom gefabriceerd pijpwerk.
Recirc blowoff valve
Dikke klepstoters (tegen getik, bekende kwaal)
Evo motorsteunen.
Kleine honda radiator.
5KG Raceaccu in de kofferbak.

Onderkant

Custom 3" uitlaat van voor tot achter.
BC Racing coilovers
Semi slicks
Evo remmerij voor.

Interieur
Evo 2 recaro kuipstoelen.
Evo 4 RS stuur.
PLX oled display met verschillende modules (Wideband lamba, Turbodruk, Olietemp)

Exterieur

De hele voorkant is van een evo, aangepaste zijschermen half colt half evo. Evo voorbumper en carbon fiber motorkap (model van een latere evo).

Het enige wat nog niet aangepast is, is eigenlijk de ophanging qua rubbers e.d., en de internals van het motorblok.

[Specs]
Ik weet niet precies hoeveel vermogen ik heb, maar ik schat zo rond de 240PK. Het blok wat ik heb levert officieel 205pk op 0.7bar, en ik heb nu een wastegate veer van 1bar. Maar als het koud is piekt hij rond de 1.1bar.

Ik schat dat hij zo'n 240PK heeft. Maar ik moet nog steeds een keer banken.
0-100 is zoals je ziet net over de 5 seconden. In de eerste versnelling kan ik het vermogen nooit kwijt, maar hij schiet toch wel redelijk vooruit, in het tweede verzet heb ik met een bijrijder meer grip dan alleen en kan ik met warme banden net tegen weelspin aan alles kwijt.

De auto heeft een flinke turbo voor een relatief klein blok, en ik heb pas volledige turbodruk rond de 4000 toeren. Onder de 3000 toeren rijdt het net als een ongeblazen 1.6 motor oid. En dan opeens breekt de pleuris uit en wordt je in je stoel gedrukt, bij de 6000 toeren lijkt het of hij nog een tandje bij zet en rond de 7500 toeren schiet hij in de toerenbegrenzer.

De topsnelheid heb ik niet volledig getest, maar hij trekt als een malle ook in het 5e verzet. Toen ik bij de brienenoordbrug omhoog de teller uit reed (240km/h / 230 gps) klom hij nog steeds langzaam door, maar toen vond ik het wel welletjes geweest. Ik denk dat hij rond de 250 echte kilometers in de begrenzer loopt.

Vroeger toen de auto nog standaard was tikte ik elke dag de 210 wel aan. Maar tegenwoordig ben ik mijn wilde haren wel kwijt (ook letterlijk :+ ) en doe ik het meestal wat rustiger aan.


Op dit moment

Een paar maanden geleden heb ik uit engeland een Mitsubishi Cyborg R gehaald, een projectauto. Deze had een gedeeltelijke conversie naar 4X4 van een evo 1.

Ik heb alles eraf gehaald wat er maar af te halen viel (foto's volgen) en mijn garage puilt nu uit van de onderdelen. Ik ga nu mijn grootste uitdaging tot nu toe ondernemen, en dat is de auto converteren naar 4x4.

Ik heb een Evo 1 versnellingsbak, center diff, cardanas, achter differentieel en assen. Ook heb ik de hele achterophanging die over gezet moet worden. De evo bak heeft zowel voor als achter sper (Viscous coupling). Dus ik ga van FWD met een open diff naar 4x4 op alle wielen gesperd.

Dit betekend dat er een stortvloed aan onderdelen besteld moet gaan worden, en ik ben nu bezig een grote lijst te maken. Zo moet ik o.a. allerlei ophangrubbers maar ook een nieuw vliegwiel, koppeling en draagarmen hebben.


Ik ben ongetwijfeld nog 100 dingen vergeten te vermelden maar ik vul het aan zodra ik er tijd voor heb :)

Nabije toekomst

Ik wil het uiterlijk qua voorkant weer een beetje terug gaan brengen naar origineel. De evo voorkant was puur omdat er anders geen ruimte was voor een joekel van een intercooler. (vorm volgt functie). Omdat ik nu een veel kleinere sidemount intercooler heb kan er weer een normale voorbumper op.

Ik ga waarschijnlijk de voorbumper van de Cyborg R op die van mij bouwen met weer normale zijschermen en vermoedelijk ook weer een normale motorkap. Ook ga ik een Cyborg R achterspoiler monteren.

Het enige wat nog echt standaard is aan de auto is het motorblok, de binnenkant wel te verstaan. Ik ga of dit blok voorzien van gesmeden zuigers en drijfstangen e.d. of ik ga gelijk voor een 2 liter evo blok.

Ik vind dit 1.8 blok wel wat speciaals hebben en het zwakke punt op dit moment zijn de drijfstangen. De kenners noemen ze toothpicks :P Ik durf dan ook op dit moment niet meer overdruk te draaien omdat ik dan echt de goden ga verzoeken.

[ Bericht 3% gewijzigd door 1299 op 27-01-2016 23:51:29 ]
pi_159454768
Ziet er goed uit, en ook die 5.4 seconden is erg indrukwekkend. Mooie plannen voor de toekomst ook.

Wat ik mij nou afvraag, ben je nooit bang dat zoiets fout gaat? Bijvoorbeeld die conversie van FWD naar 4x4, of heb je een bepaalde achtergrond dat zoiets altijd wel weer goed komt.

Ook deze ga ik weer volgen!
  woensdag 27 januari 2016 @ 23:37:24 #3
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_159454793
Had je voor het geld dat je hier in hebt geinversteerd niet beter gelijk een evo kunnen kopen?
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_159454811
Leuk, ik ga dit volgen en morgen op mijn gemakje doorlezen.
Nee.
  woensdag 27 januari 2016 @ 23:38:33 #5
285853 PH-KCD
Beroemde 99.999.999ste poster
pi_159454831
Wát een pareltje! Leuk topic. Ga ik volgen!

quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 23:37 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Had je voor het geld dat je hier in hebt geinversteerd niet beter gelijk een evo kunnen kopen?
Hier is geen tweede van. Evo's loop je voorbij op autodagen, hier blijf je bij staan.
pi_159454842
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 23:37 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Had je voor het geld dat je hier in hebt geinversteerd niet beter gelijk een evo kunnen kopen?
Iedereen kan een auto kopen, slecht een paar kunnen hem zo maken. En uiteindelijk is dat toch veel leuker, zo'n hobby project?
  woensdag 27 januari 2016 @ 23:40:48 #7
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_159454902
Wat een snelle hap. Leuk project!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 27 januari 2016 @ 23:42:17 #8
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_159454941
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 23:38 schreef PH-KCD het volgende:
Wát een pareltje! Leuk topic. Ga ik volgen!

[..]

Hier is geen tweede van. Evo's loop je voorbij op autodagen, hier blijf je bij staan.
Dat is waar.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_159455096
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 23:37 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Had je voor het geld dat je hier in hebt geinversteerd niet beter gelijk een evo kunnen kopen?
Deze vraag krijg ik vaker, en het antwoord is ja. Maar omdat ik deze auto al jaren heb en het eigenlijk met kleine stapjes is gegroeid heb ik toch liever dit project dan een evo. Er zijn wel wat kleine voordelen die voor dit concept pleiten:

* Het stuur zit gewoon normaal links. (Evo 1/2/3 is nooit als LHD gebouwd)
* Hij is een stuk lichter dan een evo.
* En de 1.8 motor heeft itt de 2 liter evo motor geen last van crankwalk.

Maar ik moet absoluut niet willen weten hoeveel geld hier in al die jaren in is gaan zitten. Dus rationeel heb je gewoon gelijk, echter speelt emotie ook een rol :o
  woensdag 27 januari 2016 @ 23:50:08 #10
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_159455196
HAHA supergaaf die uitlaat in het midden, en die intercooler pipe vooraan! Maakt de colt al gauw een kleine gevaarlijke jongen! Waarom eigenlijk die luchtinlaat aan de rechtervoorzijde vanaf foto gezien? Alluminium uitlaatspruitstuk??

Honda radiator? heel goed ;)

Gaaf en erg gewaagd dat je er 4x4 van wil gaan maken man, ben heel benieuwd. zal je vast en zeker nog sneller accelereren, ( en klein beetje vermogen verliezen ) ;)

let idd op je drijfstangen, zou zonde zijn deze te vernielen, kan je het m.i. beter voor zijn.

maar gaaf topic, ik ga het volgen! _O_ _O_
  woensdag 27 januari 2016 @ 23:51:28 #11
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_159455238
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 23:37 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Had je voor het geld dat je hier in hebt geinversteerd niet beter gelijk een evo kunnen kopen?
Een dikke NEE , evo is leuk, maar niet uniek, en deze colt wel
pi_159455358
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 23:36 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Ziet er goed uit, en ook die 5.4 seconden is erg indrukwekkend. Mooie plannen voor de toekomst ook.

Wat ik mij nou afvraag, ben je nooit bang dat zoiets fout gaat? Bijvoorbeeld die conversie van FWD naar 4x4, of heb je een bepaalde achtergrond dat zoiets altijd wel weer goed komt.

Ook deze ga ik weer volgen!
Tot nu toe ging er echt van alles al fout, niets past in 1x heel veel dingen moeten eindeloos aangepast of vervangen worden. Vaak bestel ik iets in Maleisië, en dan blijkt het prulzooi of niet te passen.

Ik streef er naar om als er iets kapot gaat het doorgaans te vervangen door iets beters dan origineel. Maar eerlijk is eerlijk als het laswerk straks goed fout gaat met de ophanging van de nieuwe achtertrein dan ben ik aardig in de aap gelogeerd. Maar mijn maat is ook behoorlijk technisch en samen weten we het tot nu toe altijd tot een goed einde te brengen.

Ik heb met een plasmasnijder de halve bodem van die donorauto in 1x eruit gehaald, dus ik heb een goed voorbeeld :')

@scoober: Ik heb het uitlaatspruitstuk aangepast :o Ik zat vermoedelijk met mijn hoofd nog bij de intercooler pijperij oid :o

Luchtinlaat zit links vanaf de voorkant van de auto gezien. Echter is dat inmiddels fink veranderd, zo ben ik van die kansloze flexible slang af.



En het idee is inderdaad dat ik een pak meer tractie heb, op droog is het nu nog wel leuk, maar in de regen heb ik pas in het 4e verzet volledige grip. Daar wil ik een beetje vanaf. Straks heb ik vermoedelijk behoefte aan veel meer vermogen.

Foto halverwege het nieuwe intercooler verhaal. Zal spoedig een paar recente foto's schieten en plaatsen.

[ Bericht 8% gewijzigd door 1299 op 28-01-2016 00:05:43 ]
pi_159455506

Filmpje van 3 jaar geleden. Loopt tegenwoordig nog wat harder.


Je ziet hier duidelijk het turbogat :+
pi_159459471
Ik heb een zwak voor kleine snelle hatchbacks. Aandrijving op 4 wielen is eigenlijk wel noodzakelijk met zo veel kracht.

In principe is alles mogelijk, ken een gast met een Starlet waar de complete aandrijflijn + blok van een Celica 4WD turbo onder zit. Aan de buitenkant is afgezien de wielen bijna niets te zien :)
pi_159459482
Turbo hoort een stuk eerder in te schieten, je hebt een td04 16g? Dat is een mid-range turbo en bij mij komt hij al bij 2500 erin getrapt met standaard downpipe.

Niet toevallig een boostleak ergens?
life happens while you're pusing the throttle.
  donderdag 28 januari 2016 @ 10:00:07 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_159459687
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 09:50 schreef pvdplanet het volgende:
Ik heb een zwak voor kleine snelle hatchbacks. Aandrijving op 4 wielen is eigenlijk wel noodzakelijk met zo veel kracht.

In principe is alles mogelijk, ken een gast met een Starlet waar de complete aandrijflijn + blok van een Celica 4WD turbo onder zit. Aan de buitenkant is afgezien de wielen bijna niets te zien :)
Youtube ff Project Binky zoeken.
Celica 4WD turbo in een oude Mini. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_159459905
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 09:51 schreef eXplorer1 het volgende:
Turbo hoort een stuk eerder in te schieten, je hebt een td04 16g? Dat is een mid-range turbo en bij mij komt hij al bij 2500 erin getrapt met standaard downpipe.

Niet toevallig een boostleak ergens?
Euh nee, ik heb een TD05, en het is ook nog de grotere variant van een Evo 3. In australie en maleisie rijden veel meer mensen met een 4G93T + TD05 en die spoolen allemaal pas bij de 4000 toeren.

Het blok was origineel met een kleine TD04 geleverd, daar heb ik ook nog een tijdje mee rondgereden, die was bij 2500 toeren al bij de les en leverde bij 3000 toeren volle boost.

Ik heb overigens zelf een leak tester gemaakt en hij lekt niet ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door 1299 op 28-01-2016 10:14:45 ]
pi_159461497
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 10:09 schreef 1299 het volgende:

[..]

Euh nee, ik heb een TD05, en het is ook nog de grotere variant van een Evo 3. In australie en maleisie rijden veel meer mensen met een 4G93T + TD05 en die spoolen allemaal pas bij de 4000 toeren.

Het blok was origineel met een kleine TD04 geleverd, daar heb ik ook nog een tijdje mee rondgereden, die was bij 2500 toeren al bij de les en leverde bij 3000 toeren volle boost.

Ik heb overigens zelf een leak tester gemaakt en hij lekt niet ;)

aahhh de TD05, duidelijk dan klopt het, verschil is duidelijk te zien in de compressormap.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_159461550
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 11:28 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

aahhh de TD05, duidelijk dan klopt het, verschil is duidelijk te zien in de compressormap.
Ja deze turbo zit nog redelijk uit zijn neus te vreten. Hij kan tot zo'n 1.6bar en 350pk blazen. Dus daar zit ik nog lang niet aan :)
pi_159472875
Leuk project! ^O^
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_159472950
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 09:51 schreef eXplorer1 het volgende:
Turbo hoort een stuk eerder in te schieten, je hebt een td04 16g? Dat is een mid-range turbo en bij mij komt hij al bij 2500 erin getrapt met standaard downpipe.

Niet toevallig een boostleak ergens?
Is wel een 1.8 Jappans blokje en sowieso meestal van zichzelf al hoogtoeriger.
.
  donderdag 28 januari 2016 @ 20:37:40 #22
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_159474707
Leuk project. Ik ga hem volgen. Ga je wel wat meer plaatjes posten ? :@ *)

Ga je hem weer sleeper achtig maken? Omdat je zo spreek over het verwijderen van de Evo bumper.
Lijkt me echt epic, net als de Nissan Pulsar GTi R een vrij zeldzaam ding, cool man!
Weet van alles een beetje maar net niets.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 07:37:34 #23
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_159484775
Met o.a. die motorkap is het geen wolf in schaapskleren meer
  vrijdag 29 januari 2016 @ 07:46:21 #24
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_159484828
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 07:37 schreef gewoonmeppen het volgende:
Met o.a. die motorkap is het geen wolf in schaapskleren meer
Juist wel, want als ik zo'n tupperwareparty zie ga ik er van uit dat er een astmatisch koffiemolentje onder de kap ligt :P

Tof project, knap dat je er na zo'n lange tijd nog steeds mee bezig bent ^O^ Als iets langer dan een maand of 3 duurt haak ik meestal af :@ Daar kwam ik laatst met verhuizen achter: kasten vol halve projecten :+
pi_159485742
Gisteren even een foto geschoten van de motorruimte hoe die er nu bij staat. Hij staat al wat weekjes te verstoffen in de garage :o



In principe ben ik groot tegenstander van tupperware & co. Alles wat er nu op de auto zit qua exterieur is origineel Mitsubishi, behoudens de motorkap.

Maar zoals gezegd, als er weer een beetje normale voorkant op zit zal hij er weer iets meer als een sleeper uit zien.

Ik heb de voorbumper, sidekirts en de achterspoiler van een Mitsubishi Mirage Cyborg R die erop moeten komen.

Dat ziet er ongeveer zo uit:

Achterspoiler:


Sideskirts:


Gisteren heb ik de Canadese economie een boost gegeven:


Nieuw vliegwiel en wat klein grut.

[ Bericht 5% gewijzigd door 1299 op 30-01-2016 00:24:01 ]
  vrijdag 29 januari 2016 @ 22:49:29 #26
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_159506093
ga je er ook nog wat trackdays mee opzoeken? lijkt me leuk je een x tegen te komen... ( wel met fwd dan ) 8-) anders hebk weinig kans vrees ik
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 29 januari 2016 @ 22:51:13 #27
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_159506163
Awesome apparaat _O_

Ik mis mijn 200SX :'(
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_159511443
Ha toevallig! Ik werk ook in de Van Nelle, gebouw 10 als je weet wat daar zit toevallig :)

Zag deze een hele tijd geleden een keer op de parkeerplaats staan, liep er langs en bleef even staan omdat ik hem nog nooit eerder had gezien en een intercooler achter de voorbumper verstopt zag zitten :D toen dacht ik al, ok dit is wel serieus speelgoed! Toen nog over gehad met een ex-collega van me die een civic met type-r blok rijdt en gevraagd of hij hem ook zag staan die ochtend en hij had ook al even staan kijken :)

Maargoed, de auris is dus je daily, verklaart ook waarom ik hem daarna nooit meer gezien heb!

Toffe bak man, leuk om te lezen!
(Y)
  zaterdag 30 januari 2016 @ 07:50:20 #29
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_159511501
Vet _O_ Ik heb echt totaal geen verstand van autotechniek(wel een idee van hoe het werkt), maar dit soort dingen, echt respect hoor.
  Moderator zaterdag 30 januari 2016 @ 08:05:13 #30
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_159511534
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 07:50 schreef JaqenHghar het volgende:
Vet _O_ Ik heb echt totaal geen verstand van autotechniek(wel een idee van hoe het werkt), maar dit soort dingen, echt respect hoor.
Dit. Ik kan nog geen bougie vervangen :')
Maar lees vol bewondering :Y

Mooi hoor TS ^O^
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_159519438
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 22:49 schreef scoober het volgende:
ga je er ook nog wat trackdays mee opzoeken? lijkt me leuk je een x tegen te komen... ( wel met fwd dan ) 8-) anders hebk weinig kans vrees ik
Ik heb nog nooit een circuit van dichtbij gezien :P Wie weet ga ik ooit eens een rondje vrijrijden. Maar FWD blijft hij niet lang meer iig ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 07:14 schreef chiren het volgende:
Ha toevallig! Ik werk ook in de Van Nelle, gebouw 10 als je weet wat daar zit toevallig :)

Zag deze een hele tijd geleden een keer op de parkeerplaats staan, liep er langs en bleef even staan omdat ik hem nog nooit eerder had gezien en een intercooler achter de voorbumper verstopt zag zitten :D toen dacht ik al, ok dit is wel serieus speelgoed! Toen nog over gehad met een ex-collega van me die een civic met type-r blok rijdt en gevraagd of hij hem ook zag staan die ochtend en hij had ook al even staan kijken :)

Maargoed, de auris is dus je daily, verklaart ook waarom ik hem daarna nooit meer gezien heb!

Toffe bak man, leuk om te lezen!
Ik zit ook in gebouw 10 volgens mij, het gebouw waar vroeger de Directie zat, ik zit op de bovenste verdieping :D Ik heb hem heel soms mee naar kantoor maar het is absoluut niet mijn daily nee :)
pi_159568794
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 09:26 schreef 1299 het volgende:
Gisteren even een foto geschoten van de motorruimte hoe die er nu bij staat. Hij staat al wat weekjes te verstoffen in de garage :o

[ afbeelding ]

In principe ben ik groot tegenstander van tupperware & co. Alles wat er nu op de auto zit qua exterieur is origineel Mitsubishi, behoudens de motorkap.

Maar zoals gezegd, als er weer een beetje normale voorkant op zit zal hij er weer iets meer als een sleeper uit zien.

Ik heb de voorbumper, sidekirts en de achterspoiler van een Mitsubishi Mirage Cyborg R die erop moeten komen.

Dat ziet er ongeveer zo uit:

Achterspoiler:
[ afbeelding ]

Sideskirts:
[ afbeelding ]

Gisteren heb ik de Canadese economie een boost gegeven:
[ afbeelding ]

Nieuw vliegwiel en wat klein grut.
Waarom helemaal uit Canada?
  dinsdag 2 februari 2016 @ 20:41:51 #33
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_159605605
Kijk wat ik tegenkom op een veiling :o

http://veiling.catawiki.n(...)olt-1-400-turbo-1983
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_159611727
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 14:36 schreef vaduz het volgende:

[..]

Waarom helemaal uit Canada?
Alles wat van ver komt is lekker ;) De reden is dat ze in de VS Diamond-Star Motors hadden, een joint venture tussen Mitsubishi en Chrysler. Daaruit zijn de Eclipse en aanverwante broertjes (zie het als een 107/aygo/c1) voortgekomen. Deze auto heeft weer overeenkomsten met de Lancer van die generatie.

Hiedoor zijn er in Amerika veel onderdelen te krijgen. Geen idee of deze ook in Canda verkocht zijn maar deze shop heeft veel zooi beschikbaar. Ik had daar mijn huidige alu vliegwiel ook al gekocht, alleen die past niet in een AWD bak :(

quote:
14s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 20:41 schreef Sounddragon het volgende:
Kijk wat ik tegenkom op een veiling :o

http://veiling.catawiki.n(...)olt-1-400-turbo-1983
Hahah ja die is heel cool, ik heb nog een brochure van dit type liggen :)
pi_159781278
Even vlug een update, mijn rug had het vorige week begeven al een tijdje last van dus ik had weinig behoefte om iets actiefs te doen.

Vliegwiel en onderdelen zijn binnen:





Dus ik ging vol goede moed even het schakelmechanisme uitbouwen. Kwam ik tot de ontdekking dat de hele base plate gescheurd is.



Dat verklaard wel waarom hij al tijden niet zo strak meer schakelt. Inmiddels is hij weer dicht en direct doorgelast. Morgenavond ga ik weer even aan de slag.
  woensdag 10 februari 2016 @ 08:55:59 #36
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159798784
Zelf een ombouw doen naar 4x4 _O_

Hoe zit het verder met de veiligheid? Lijkt me dat je aardig ingeblikt wordt als je een klapper maakt. Komen daar nog extra voorzieningen voor?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 11 februari 2016 @ 07:27:50 #37
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_159827764
Gaaf project! Gaan we volgen!
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  donderdag 11 februari 2016 @ 21:15:52 #38
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_159846037
Lekker bezig, ookal reageer ik niet altijd, ik lees mee ;)
pi_159864982
Mooi project.
Ik weet niet of je zelf de mogelijkheid hebt tot het lassen van aluminium, maar als je ooit een tankje oid op maat gemaakt moet hebben voor het een of ander heb ik wel een goedkoop adresje voor je.
pi_160402795
Schakelen gaat nu een stuk strakker na het vervangen van alle bussen, en rubbers. Verder heb ik niet zoveel te melden, ik heb financieel wat andere aderlatingen moeten doen, dus het aanschaffen van allerlei andere onderdelen laat nog even op zich wachten.
pi_163238946
Kogel is bijna door de kerk, hij gaat waarschijnlijk weg. Ik zal jullie het hele verhaal besparen, maar het is financieel niet meer op te brengen, en ik heb wat veranderingen in mijn leven die ook aandacht en geld nodig hebben.

Ik weet dat iedereen zich rijk rekent, maar ik verwacht niet heel veel voor dit project te vangen. Ik ga hem weer rijdend maken (niet 4x4) en dan kijken hoeveel ik er voor kan vangen.

Iemand een idee wat zo'n bouwpakket waard is? Ik denk dat je iemand moet hebben die zoiets op waarde kan schatten.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 00:24:47 #42
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_163450235
Ahh wat jammer man, was mooi om te zien, maar als t niet anders kan..
Lachen joh.
pi_173702493
Ik heb hem nog steeds in bezit, hij is net weer APK gekeurd. Voorlopig blijf ik er nog mee bezig :) Vandaag even een paar runs gedaan om de acceleratie te testen. Op de gtech 5.3 seconden naar de 100km/h met 2 man.

pi_173703800
Ik heb respect voor dit soort projecten (al ben ik geen fan van zulke auto's) Hoe staat het met de 4x4?

Ook mooi dat je hem desonsanks hebt gehouden! Heb je (recente) foto's ervan?
Meer of minder Meeuwen?
pi_173704619
4x4 staat nog steeds op de planning, maar heb nu voornamelijk de voorkant weer origineel gemaakt. De carbon motorkap was opengewaaid tijdens het rijden.



Andere motorkap gehaald (juist kleur was niet te vinden), geen ruimte meer voor het originele slot (evo slot viel anders) dus dan maar hoofd pins:



Originele cyborg R voorbumper met onderlip:


Nieuwe zijschermen en Cyborg R sideskirts.
Inmiddels zit er ook een nieuwe vooruit in, en is de oliekoeler verplaatst om ruimte te maken voor de nieuwe voorbumper.

Verder heb ik niet veel foto's gemaakt. Als ik ooit geld te teveel heb wil ik hem helemaal strak trekken en weer opnieuw in de verf laten zetten.
pi_173907280
Leuke spelekarretjes, ik zou graag een dikke schuur ter beschikking hebben om zoiets binnen te gooien als winterknutselproject _O_

Rijd je nu op alleen FWD?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')