abonnement Unibet Coolblue
pi_159436759
Beste fokkers,

Misschien dat jullie nog leuke ideeën hebben met betrekking tot de overgang van de keuken naar de woonkamer.





Zoals jullie kunnen zien eindigt de keuken met lage kastjes (3x80cm) op de lange muur van de woonkamer. Je ziet veel dat er geëindigd wordt met een (half)-hoge kast, maar hier hebben wij niet voor gekozen om de keuken meer bij de woonkamer te betrekken en een meer open zicht te hebben. Boven het aanrecht zit een lage smetplint van 6cm en ws. komen er op afzuigkap hoogte nog plankjes te hangen.

- Zou het raar staan om tussen aanrecht en plankjes bv. iets van krijtverf te smeren (met sealer voor vet en water spetters) en dan boven de plank dezelfde kleur muurverf als de rest van de lange muur die dus verder de woonkamer in gaat.
- Stelt dat ik heel de lange muur in dezelfde kleur neem en het gedeelte in me keuken afwasbaar wil houden, zou ik dan heel deze grote muur incl. woonkamer deel afwasbaar moeten nemen? Dit in verband met eventueel kleurverschil, of zou dit niet opvallen?

alvast bedankt!
pi_159437067
Ik heb een soortgelijke situatie, maar ik heb de keuken gewoon gesausd met afwasbare latex en bij het einde van de keuken gewone latex gesmeerd. Het kleurverschil is bij mij minimaal (RAL9010 tov wit) maar wel zichtbaar. Ik denk dat als je netjes smeert dat de overgang wel moet lukken.

Moet wel gezegd worden dat mijn keuken aardig zichtbaar gescheiden is van de woonkamer door een tegelvloer, tegels tegen de keukenwand en een kleine overgang in de muur zelf, maar een strakke kleurovergang is volgens mij het beste.

Als je dat toch niet ziet zitten kun je altijd nog een wit gelakt houten latje als scheiding tegen de lange wand plakken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_159437615
Wat is het prijsverschil tussen wel en niet afwasbare verf? Als dat niet al te groot is: gewoon de hele kamer met afwasbare verf doen. Het komt waarschijnlijk neer op een paar tientjes verschil.
pi_159437722
Dat van dat latje had ik nog niet aan gedacht, alleen dan krijg je alsnog een echte scheiding van woonkamer en keuken..
De meerprijs zal inderdaad niet heel veel zijn alleen ik vraag me dan af of je deze afneembare verf ook in even mooie 'matte' kwaliteit heb.
  woensdag 27 januari 2016 @ 14:41:05 #5
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_159438171
Die lage kasten zorgen er inderdaad voor dat de kamer als geheel ruimtelijker wordt.
Je planken benadrukken hoger op de muur al het einde van de keuken.
Ik zou verder niets doen om de overgang aan te geven. Gewoon alles in één kleur sauzen. Wordt het rustigst en het ruimst.
pi_159439396
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:28 schreef Reticulum het volgende:
Dat van dat latje had ik nog niet aan gedacht, alleen dan krijg je alsnog een echte scheiding van woonkamer en keuken..
De meerprijs zal inderdaad niet heel veel zijn alleen ik vraag me dan af of je deze afneembare verf ook in even mooie 'matte' kwaliteit heb.
SigmaPearl Clean Matt. Kan uit eigen ervaring vertellen dat die op kleur te mengen is, en echt mooi mat is.
pi_159439572
Super bedankt! Onze schilder werkt toevallig met sigma, had namelijk een kleurenwaaier gekregen van sigma (kleurcodes) waaruit ik kon kiezen. Denk dat het inderdaad netter staat als we de hele muur dan in die verf doen.
pi_168904008
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:23 schreef Reticulum het volgende:
Super bedankt! Onze schilder werkt toevallig met sigma, had namelijk een kleurenwaaier gekregen van sigma (kleurcodes) waaruit ik kon kiezen. Denk dat het inderdaad netter staat als we de hele muur dan in die verf doen.
Ik ben erg benieuwd wat je uiteindelijk hebt gekozen en hoe het is geworden???
Ik wil ook graag mijn keuken vergroten en aan de lange muur in de woonkamer plaatsen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')