abonnement Unibet Coolblue
pi_159406614
Naar aanleiding van mijn rant in:
WGR / Bunq: bankieren voor hipsters.

En het feit dat er al een topic bestaat voor de spaarrekeningen:
WGR / Banken met "hoge" rente-topic #71 Vraag niet hoe t kan,profiteer ervan

Bedacht ik mij dat een centraal topic over betaalrekeningen wel makkelijk kan zijn.
ER moet een manier zijn om zonder ¤60 per jaar te betalen gebruik te kunnen maken van een NLse bankrekening.

Vooralsnog hierbij de nieuwe tarieven van de Rabo (per 1-4-2016):
https://www.rabobank.nl/i(...)verkeer_29816860.pdf



Overzicht van alle kosten.

Ik heb ter vergelijking ook een Duitse bank toegevoegd.

Mocht je trouwens veel in het buitenland zitten en daarom een duurder betaalpakket nodig hebben. Dat is niet meer nodig.

Goede alternatieven zijn:
1. Revolut. Vooralsnog gratis en overal ter wereld gratis en tegen de spotprijzen geld uit de muur trekken en betalen. Is wel alleen een creditcard en geen betaalrekening. Ik heb er zelf een en ga het de komende maand proberen in Azie.
2. Number26. Is een complete rekening inclusief creditcard. Deze moet je aanvragen via een adres in Duitsland. Het werkt echter ook via een forwarder.
Ik heb er zelf nog geen maar ga het later dit jaar proberen.

Let wel op dat beide creditcards waarschijnlijk geen aankoopverzekering hebben.

Mocht iemand nog meer alternatieven weten dan post ze graag. Het lijstje met NLse banken zal later uitgebreid worden.

[ Bericht 13% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 26-01-2016 16:58:13 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_159406845
quote:
ER moet een manier zijn om zonder ¤60 per jaar te betalen gebruik te kunnen maken van een NLse bankrekening.
Nee hoor.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:57:12 #3
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_159406892
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:55 schreef Leonos het volgende:

[..]

Nee hoor.
Je hebt altijd mensen....
UI Made bij VanilleKwark.
pi_159406913
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:57 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Je hebt altijd mensen....
[ afbeelding ]
True. Ik wil ook wel alles gratis.
Majaaaaa. Kan niet he.
pi_159407442
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:57 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Je hebt altijd mensen....
[ afbeelding ]
Wat krijg voor die ¤60 +10% stijging per jaar behalve slechtere service en bereikbaarheid?

Overigens tonen juist nieuwkomers (en Duitse banken) juist aan dat het wel kan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_159407503
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wat krijg voor die ¤60 +10% stijging per jaar behalve slechtere service en bereikbaarheid?

Overigens tonen juist nieuwkomers (en Duitse banken) juist aan dat het wel kan.
Ik zie niet in waarom het niet zou kunnen, er gaan miljarden om in het bankwezen, maar nee 60 miljoen van betaalrekeningen mogen ze niet mislopen. Als ze nou eens 1,5% rente zouden geven op een spaarrekening zou ik zo overstappen :D.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:22:55 #7
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_159407527
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wat krijg voor die ¤60 +10% stijging per jaar behalve slechtere service en bereikbaarheid?

Slechtere service..... Slechter dan wat?! En slechter bereikbaar dan wat?

Je krijgt er een pas voor, ondersteuning als je iets niet snapt. Een rekeningnummer. Ik weet niet wat jij nog meer van je bank wil.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_159407571
Sommige zijn wel tijdelijk gratis als je je studiefinanciering er op stort. Maar nou vind ik ook als jij een miljoen bij een bank stalt ze je sowieso een gratis betaalrekening moeten geven.
pi_159407649
Hier in belgie heb ik het gewoon gratis incl een creditcard. Zou dan in nederland toch ook moeten kunnen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_159407696
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:22 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Slechtere service..... Slechter dan wat?! En slechter bereikbaar dan wat?

Je krijgt er een pas voor, ondersteuning als je iets niet snapt. Een rekeningnummer. Ik weet niet wat jij nog meer van je bank wil.
In het geval van de Rabobank zou een goed werkende app tof zijn.
Of bijvoorbeeld openingstijden die niet tussen 13:00 en 16:00 liggen.
Als je werkt en je moet geld storten dan moet je een middag vrij nemen.

Het zijn maar wat voorbeelden.
Maar het beste zou nog zijn als ze al niet 6 jaar aan een stuk de prijzen met 10+% verhogen onder het mom van het verbeteren van de service.

Of zoals ze zo leuk zeggen om de service te verbeteren sluiten we het bankfiliaal bij u in de buurt. U kunt terecht bij ons filiaal 100 km verderop.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:32:28 #11
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_159407783
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

In het geval van de Rabobank zou een goed werkende app tof zijn.
Of bijvoorbeeld openingstijden die niet tussen 13:00 en 16:00 liggen.
Als je werkt en je moet geld storten dan moet je een middag vrij nemen.

Het zijn maar wat voorbeelden.
Maar het beste zou nog zijn als ze al niet 6 jaar aan een stuk de prijzen met 10+% verhogen onder het mom van het verbeteren van de service.

Of zoals ze zo leuk zeggen om de service te verbeteren sluiten we het bankfiliaal bij u in de buurt. U kunt terecht bij ons filiaal 100 km verderop.
Ga naar een andere bank of verhuis. Hier in de buurt is Rabobank geopend van 9 tot 18 op werkdagen en in het weekend tot 16 uur ja. Overigens is geld storten wel een beetje van 1995 hoor.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_159407851
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:32 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ga naar een andere bank of verhuis. Hier in de buurt is Rabobank geopend van 9 tot 18 op werkdagen en in het weekend tot 16 uur ja. Overigens is geld storten wel een beetje van 1995 hoor.
Hier dus niet. Switchen van bank heeft ook steeds minder zin want de ABN is ook al weg. Blijft over de ING.
Wat doe jij dan met cash geld wat je ontvangt? Dat verbrand jij :?
Ik heb het niet vaak nodig maar het is wel het enige voordeel wat je hebt boven een internet only bank.

Wat dat betreft kan ik nu met iban net zo goed een Spaanse rekening openen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:44:55 #13
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_159408068
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wat doe jij dan met cash geld wat je ontvangt?
Gebeurt praktisch nooit. Als dat wel zo is dan berg ik dat thuis op. Komt vanzelf een keer van pas.
quote:
Dat verbrand jij :?

Nogal een domme suggestie. Vind je ook niet?
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:54:39 #14
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_159408301
Prima topic, tegenwoordig met de overstapregelingen ben ikzelf ook zeer geinteresseerd
^O^

Ik zit bij ABN AMRO en ben daar tot nu toe bij gebleven omdat je daar een gratis creditcard bij krijgt. Zodra dat ophoudt, ben ik weg.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_159408773
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:32 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ga naar een andere bank of verhuis. Hier in de buurt is Rabobank geopend van 9 tot 18 op werkdagen en in het weekend tot 16 uur ja. Overigens is geld storten wel een beetje van 1995 hoor.
Wel nee joh. Geldstorten is niet zo ouderwets. Gebeurd nog dagelijks door marktkooplui.
pi_159408789
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:14 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Wel nee joh. Geldstorten is niet zo ouderwets. Gebeurd nog dagelijks door marktkooplui.
En verenigingen en kroegen en, en, en.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_159411721
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:54 schreef Hallmark het volgende:
Prima topic, tegenwoordig met de overstapregelingen ben ikzelf ook zeer geinteresseerd
^O^

Ik zit bij ABN AMRO en ben daar tot nu toe bij gebleven omdat je daar een gratis creditcard bij krijgt. Zodra dat ophoudt, ben ik weg.
Heb een overzicht gemaakt. Ik ga bij de Rabo terug naar basis. Helft van de kosten en de vreemde valuta handel ik wel via de alternatieven af.

Het is trouwens ongelofelijk hoe moeilijk het is om achter kosten en voorwaarden te komen bij bijvoorbeeld de ABN en SNS. Daarin heeft de Rabo wel een streep voor.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_159411787
Leuk topic.

Plaatje in de OP kan alweer weg. RaboDirect pakket is 1,80 volgens hun website vandaag.

Heb in het verleden bij Postbank gezeten, toen ABN, (tussendoor KNAB ook nog gratis) geprobeerd, daarna SNS en neig nu weer naar ABN.

Postbank had me te vaak foutief ingelicht. ABN was prima alleen om als bestaande klant (ik en mijn vrouw) een en/of rekening te openen moesten we perse op afspraak komen. Lastig toen met een baby en de beperkte openingstijden waar we toen woonden.

Neig nu toch weer terug naar ABN, ondanks dat ik de app van SNS iets beter vindt. Wat me echter niet bevalt is hun digipas en hun internet bankieren vind ik in vergelijking met ABN ook minder. Heb toch liever een e-dentifier. Als je tijdelijk rood wilt staan is ABN ook vlotter, en ze hebben een stortingsautomaat buiten het pand in mijn woonplaats.

Maar wellicht brengt dit topic me nog op gedachten voor een andere bank.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_159411810
Zo'n overstapregeling, regelt die ook dat mijn vaste tegenrekening bij mijn 23 internetbanken gewijzigd wordt?
pi_159412191
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 17:02 schreef Koral het volgende:
Plaatje in de OP kan alweer weg. RaboDirect pakket is 1,80 volgens hun website vandaag.
De Rabobank verlaagt per 1 april het tarief voor een Rabo DirectPakket met Rabo Wereldpas van 1,80 naar 1,20 euro per maand.
pi_159412386
[quote]
Goede alternatieven zijn:
2. Number26. Is een complete rekening inclusief creditcard. Deze moet je aanvragen via een adres in Duitsland. Het werkt echter ook via een forwarder.
[/quote]
Heb het nog niet geprobeerd maar lijkt erop dat je niet per se een Duits adres hoeft te hebben? Zie number26.eu.


Meh.. Toch even m'n e-mail adres ingevuld en krijg inderdaad de melding dat het op dit moment alleen beschikbaar is in Duitsland (en Oostenrijk).
pi_159412392
Edit: Dubbel
pi_159413445
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 17:02 schreef Koral het volgende:
Leuk topic.

Plaatje in de OP kan alweer weg. RaboDirect pakket is 1,80 volgens hun website vandaag.

Heb in het verleden bij Postbank gezeten, toen ABN, (tussendoor KNAB ook nog gratis) geprobeerd, daarna SNS en neig nu weer naar ABN.

Postbank had me te vaak foutief ingelicht. ABN was prima alleen om als bestaande klant (ik en mijn vrouw) een en/of rekening te openen moesten we perse op afspraak komen. Lastig toen met een baby en de beperkte openingstijden waar we toen woonden.

Neig nu toch weer terug naar ABN, ondanks dat ik de app van SNS iets beter vindt. Wat me echter niet bevalt is hun digipas en hun internet bankieren vind ik in vergelijking met ABN ook minder. Heb toch liever een e-dentifier. Als je tijdelijk rood wilt staan is ABN ook vlotter, en ze hebben een stortingsautomaat buiten het pand in mijn woonplaats.

Maar wellicht brengt dit topic me nog op gedachten voor een andere bank.
Het zijn de tarieven vanaf 1 april.
Overigens is de link daaronder dynamisch.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_159413483
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wat krijg voor die ¤60 +10% stijging per jaar behalve slechtere service en bereikbaarheid?

Overigens tonen juist nieuwkomers (en Duitse banken) juist aan dat het wel kan.
0.25 %-punt korting op mn hypotheekrente.
pi_159413572
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 18:07 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

0.25 %-punt korting op mn hypotheekrente.
Dan loont het idd is iets van ¤400 per jaar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_159413670
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 18:07 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

0.25 %-punt korting op mn hypotheekrente.
Die hoger is dan bij concurrerende hypotheekverstrekkers, dus sigaar uit eigen doos.
pi_159413915
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 18:15 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Die hoger is dan bij concurrerende hypotheekverstrekkers, dus sigaar uit eigen doos.
Dat valt wel mee.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 20:31:13 #28
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_159417718
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:22 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Ik zie niet in waarom het niet zou kunnen, er gaan miljarden om in het bankwezen, maar nee 60 miljoen van betaalrekeningen mogen ze niet mislopen. Als ze nou eens 1,5% rente zouden geven op een spaarrekening zou ik zo overstappen :D.
Tot een jaar of 20 geleden waren gratis betaalrekeningen de standaard. Daarna kwamen de grote overnames, minder concurrentie, en niet te vergeten de EU die geld opnemen in andere EU-landen "gratis" maakte. Gevolg: veel hoge vaste kosten, en die stijgen nog steeds met gemak 10-20% per jaar.
censuur :O
pi_159418270
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 20:31 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Tot een jaar of 20 geleden waren gratis betaalrekeningen de standaard. Daarna kwamen de grote overnames, minder concurrentie, en niet te vergeten de EU die geld opnemen in andere EU-landen "gratis" maakte. Gevolg: veel hoge vaste kosten, en die stijgen nog steeds met gemak 10-20% per jaar.
Het aparte is wel dat deze situatie zich vooral in NL lijkt voort te doen, iin Belgie en Duitsland is dat veel minder.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 26 januari 2016 @ 21:04:16 #30
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_159419071
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
1. Revolut. Vooralsnog gratis en overal ter wereld gratis en tegen de spotprijzen geld uit de muur trekken en betalen. Is wel alleen een creditcard en geen betaalrekening.
Hey, dat is interessant. De gratis creditcard was de enige reden dat ik nog bij ABN AMRO zit.

Dus die Revolut is feitelijk een Mastercard debitcard? Kun je een tegenrekening op geven, zodat hij gewoon afschrijft na gebruik van de Revolut card?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_159419779
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:04 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Hey, dat is interessant. De gratis creditcard was de enige reden dat ik nog bij ABN AMRO zit.

Dus die Revolut is feitelijk een Mastercard debitcard? Kun je een tegenrekening op geven, zodat hij gewoon afschrijft na gebruik van de Revolut card?
Ik heb even het filmpje gekeken op de website. Het werkt hetzelfde als alle pre-paid MasterCards die al aanwezig zijn (Neteller, ViaBuy, ICS pre-paid Card, Skrill). Je hebt een account waar je geld op kunt zetten. Je kunt vervolgens zaken betalen met de MasterCard voor zover je balans op je account dit toelaat.

EDIT: het opladen is waardeloos. Je kunt geld overschrijven via je bank of gebruik maken van een debit card voor het opladen van je account. Een debitcard zoals wij die kennen hier in Nederland (Maestro) wordt niet geaccepteerd. Creditcard wordt ook nog niet geaccepteerd. Dus als je even snel wilt opladen, you can forget it.
pi_159420447
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:18 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ik heb even het filmpje gekeken op de website. Het werkt hetzelfde als alle pre-paid MasterCards die al aanwezig zijn (Neteller, ViaBuy, ICS pre-paid Card, Skrill). Je hebt een account waar je geld op kunt zetten. Je kunt vervolgens zaken betalen met de MasterCard voor zover je balans op je account dit toelaat.

EDIT: het opladen is waardeloos. Je kunt geld overschrijven via je bank of gebruik maken van een debit card voor het opladen van je account. Een debitcard zoals wij die kennen hier in Nederland (Maestro) wordt niet geaccepteerd. Creditcard wordt ook nog niet geaccepteerd. Dus als je even snel wilt opladen, you can forget it.
Dat klopt dat moet per overschrijving. Het is ook niet helemaal een vervanger van een credit card. Maar als je net als ik vaak niet-euro's moet hebben is het fijn. Want geld uit de muur trekken kost niets in elke valuta.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 26 januari 2016 @ 22:11:23 #33
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_159422325
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat klopt dat moet per overschrijving.
Nou ja, dat zou ik niet eens zo'n probleem vinden. Gewoon bijv. 250 euro erop zetten voor normaal gebruik, en als je op vakantie gaat, 1000. Kun je het er gemakkelijk weer af halen?

In welke gevallen is het anders dan een creditcard?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_159422832
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:11 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Nou ja, dat zou ik niet eens zo'n probleem vinden. Gewoon bijv. 250 euro erop zetten voor normaal gebruik, en als je op vakantie gaat, 1000. Kun je het er gemakkelijk weer af halen?

In welke gevallen is het anders dan een creditcard?
Credit card boekt het niet gelijk af, je hoeft pas te betalen aan het eind van de maand, het is dus credit.
Met deze pas betaal je vooruit iets minder makkelijk.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_159433658
Ik zit nu bij de ING met een CC. Zou graag ook willen overstappen, RABO, maar overal opnieuw je nieuwe rekening nummer moeten doorgeven houdt mij wel tegen. Iemand ervaring met een Duitse betaalrekening?
pi_159434943
Net een rekening bij NUMBER26 geopend. Zal dan hier verder gaan.

Inspiratie:
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 23:26 schreef ikweetnietwat het volgende:
In de buitenland doen ze het toch beter; met behulp van een duitse forwarding adres heb ik een girokonto weten te openen bij number26(europas modernste girokonto/internetbank).
Met een app om 23:40 een rekening openen:
- Gegevens invullen
- Identiteit verifieren met een live videochat(06:00-23:59) waarbij een echt persoon(welke engels en duits spreekt) controleert op echtheid van je identiteitsbewijs(foto maken, vragen stellen terwijl je ID op de kop ligt tijdens videochat, met flitser waarmerken checken)
- Fertig!, duurde nog geen 10 minuten
Binnen 2 dagen was mijn betaalpasje bij de forwarder gearriveerd welke het voor mij doorstuurde naar Nederland.

En toen zag ik hoe het ook kan, en hoe bunq eigenlijk ook zou moeten werken.

• Geen vaste/transactie/whatever kosten(behalve standaard mastercard tarieven voor omrekenen valuta)
• ^ Ook gratis pasje(ook al mol/verlies je hem)
• Meest overzichtelijke internetbankier omgeving in de historie
• Geen achterlijke halfwerkende gezichtsherkenning om transacties te doen, je hebt gewoon een cijfercode zoals in de ABN/ING app
• Een systeem dat erg lijkt op die van bunq om geld over te maken met alleen een telefoonnummer(moneybeam)





Enige nadeel is dat ze alleen met debitcards werken, en in nederland wordt nog niet overal MasterCard geaccepteerd. Gelukkig hebben ze al aangegeven binnen een paar weken EC kaarten op te sturen(aka maestro)
Ik hoop ook dat number26 naar Nederland zal komen en dat bunq dan snel vergeten wordt :)

sorry voor de topickaping om een andere hipsterbank voorbeeld te tonen
En toen raakte ik geïnteresseerd en ging ik aan de slag:
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 19:03 schreef Katoenplukkert het volgende:

[..]

Net een rekening geopend bij NUMBER26. Zal Mailboxde.com gebruiken als mijn forwarding adres, lees er goede reviews over.

Wel nice dat je een debit MasterCard en een Maestro krijgt als bankpas en ze allebei kan gebruiken als je pinpas. Kan je letterlijk overal ter wereld pinnen in winkels.

Maestro is zwaar nutteloos buiten Europa, waarom Nederlandse banken Maestro uitgeven ipv debit MasterCard snap ik echt niet.

Denk dat ik NUMBER26 ga gebruiken als mijn zakgeldrekening/vakantierekening.
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:24 schreef Katoenplukkert het volgende:

[..]

Is ook vaag hoor, maar in principe zou het gewoon met een EU-nationaliteit zonder ingezetene te zijn kunnen omdat wij een en dezelfde munteenheid (dus centrale bank), banksysteem (IBAN) en soorten betaalpassen gebruiken (MasterCard/Maestro). Ander verhaal met een Brits of Zweeds bankrekening maar die hebben dan ook hun eigen munt.

Maar je moet een adres hebben in een land waar N26 actief is, en Duitsland is de dichtsbijzijnde. Verder zitten ze in Frankrijk, Ierland, Oostenrijk, Griekenland, Spanje, Italië, Slovenië en nog een paar andere eurolanden.

Maar nu al uitermate tevreden met het internetbankieren en mobiel bankieren van ze :). En het geld overmaken duurt net zo lang als dat je van de ING naar de ABN enzovoorts overmaakt. Kan niet wachten tot ik mijn pinpassen (MasterCard en Maestro) ontvang. Ik zal er dan even mijn "zakgeld" er op storten en er gebruik van maken in Nederland. Zal voornamelijk winkels en de horeca zijn, maar toch.
FR1908
pi_159434978
Gister om 17:00 btw een euro overgemaakt van mijn NL IBAN naar mijn N26-rekening wat obviously een DE IBAN is. Kreeg een notificatie om 06:00 uur dat mijn euro was gestort :)
FR1908
pi_159435784
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 12:51 schreef Katoenplukkert het volgende:
Gister om 17:00 btw een euro overgemaakt van mijn NL IBAN naar mijn N26-rekening wat obviously een DE IBAN is. Kreeg een notificatie om 06:00 uur dat mijn euro was gestort :)
Bij revolut duurt het iets langer omdat ze met een tussenrekening werken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 27 januari 2016 @ 13:18:59 #39
132191 -jos-
Money=Power
pi_159435801
Enige optie op dit moment voor gratis betaalrekening is een studentenrekening. Die heb ik zelf ook ook al ben ik geen student meer, ze controleren dat dus niet al te streng gelukkig.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_159444166
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 13:18 schreef -jos- het volgende:
Enige optie op dit moment voor gratis betaalrekening is een studentenrekening. Die heb ik zelf ook ook al ben ik geen student meer, ze controleren dat dus niet al te streng gelukkig.
Of een rekening elders in een euroland. Lang leve de IBAN en SEPA!
FR1908
pi_159449245
Waarom verlaagt Rabobank het tarief eigenlijk?
pi_159452423
quote:
3s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:46 schreef Ill-Skillz het volgende:
Waarom verlaagt Rabobank het tarief eigenlijk?
Omdat het voor velen niet een toereikend pakket is.
Geen CC, geen papieren afschriften mogelijk.
Extra bankpas 3x zo duur, etc.

Kortom een mooi vanaf pakket dit terwijl het meest gebruikte pakket (totaalpakket) 10% duurder wordt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 27 januari 2016 @ 22:21:31 #43
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_159452588
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 18:07 schreef Katoenplukkert het volgende:

[..]

Of een rekening elders in een euroland. Lang leve de IBAN en SEPA!
Ik vind die doorstuuradressen wel omslachtig voor een bankrekening.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_159452793
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Omdat het voor velen niet een toereikend pakket is.
Geen CC, geen papieren afschriften mogelijk.
Extra bankpas 3x zo duur, etc.

Kortom een mooi vanaf pakket dit terwijl het meest gebruikte pakket (totaalpakket) 10% duurder wordt.
Da's waar. Ik heb dit pakket bij Rabo overigens. Voor mij is het als extra rekening genoeg, 't is gwn een rekening met een pinpas. Meer heb ik niet nodig voor die rekening. Dus vind het wel mooi dat er 0,60¤ p/m vanaf gaat. ;)
  woensdag 27 januari 2016 @ 22:31:45 #45
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_159452908
Maestro kom ik in China anders genoeg tegen om zinvol te zijn.

Number26 klinkt goed, dank voor de tip!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  woensdag 27 januari 2016 @ 22:39:33 #46
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_159453129
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Kortom een mooi vanaf pakket dit terwijl het meest gebruikte pakket (totaalpakket) 10% duurder wordt.
Hier gaan we van Totaal naar Basis op 1 april, goedkoper voor precies hetzelfde. Momenteel zit de creditcard nog niet in Basis, vanaf 1-4 wel.
censuur :O
pi_159453645
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:31 schreef Tyr80 het volgende:
Maestro kom ik in China anders genoeg tegen om zinvol te zijn.

Number26 klinkt goed, dank voor de tip!
Ja, bij geldautomaten zijn ze overal te vinden. Had het meer over er mee betalen in winkels. Die ervaring had ik juist weer niet in Beijing en Shanghai. Als ik met een bankpas kon betalen was het alleen UnionPay, VISA, MC of Amex.
FR1908
  woensdag 27 januari 2016 @ 23:01:33 #48
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_159453766
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:57 schreef Katoenplukkert het volgende:

[..]

Ja, bij geldautomaten zijn ze overal te vinden. Had het meer over er mee betalen in winkels. Die ervaring had ik juist weer niet in Beijing en Shanghai. Als ik met een bankpas kon betalen was het alleen UnionPay, VISA, MC of Amex.
Ah zo, nee helemaal mee eens dan inderdaad! Mastercard vertikt het hier ook veel te vaak.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_159454478
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 22:39 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hier gaan we van Totaal naar Basis op 1 april, goedkoper voor precies hetzelfde. Momenteel zit de creditcard nog niet in Basis, vanaf 1-4 wel.
Ik ook, let echter wel op de lagere limiet van ¤1000. Dat kan problemen geven bij het huren van auto's. Overigens kun je dat volgens mij on the fly weer aanpassen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 27 januari 2016 @ 23:45:01 #50
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_159455044
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 23:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik ook, let echter wel op de lagere limiet van ¤1000. Dat kan problemen geven bij het huren van auto's. Overigens kun je dat volgens mij on the fly weer aanpassen.
We hebben genoeg creditcards, dus dat is geen beperking.
censuur :O
pi_159460420
Volgens mij klopt er iets in het overzicht niet. Er moet wel betaald worden voor een CC bij het basispakket van de Rabobank? Volgens de website is het 1,40 per maand.

Edit:
Ik zie nu pas dat er nieuwe tarieven gelden vanaf 01/04/2016. Alleen is het mij erg onduidelijk hoe de huidige tarieven zijn.
pi_159460945
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 10:35 schreef Ludacriss het volgende:
Volgens mij klopt er iets in het overzicht niet. Er moet wel betaald worden voor een CC bij het basispakket van de Rabobank? Volgens de website is het 1,40 per maand.

Edit:
Ik zie nu pas dat er nieuwe tarieven gelden vanaf 01/04/2016. Alleen is het mij erg onduidelijk hoe de huidige tarieven zijn.
Ik had daar ook een overzicht van. Je moet de keuzehulp gebruiken dan wordt het vrij goed weergegeven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_159518241
Hier ook naar aanleiding van dit topic een Revolut account aangemaakt. Lijkt de ideale Mastercard oplossing in verband met geen kosten, zowel niet jaarlijks als ook niet voor transacties. Alleen het opwaarderen is niet ideaal, maar om het gratis te houden meer dan begrijpelijk. Ik heb een overboeking ingepland voor aanstaande maandag, kijken hoe snel het binnen is.

Op dit moment heb ik een Skrill account met prepaid creditcard voor sporadisch gebruik. Werkt perfect, alleen ik zie dat opwaarderen met ideal niet meer gratis is en tevens kosten voor geldopname en betalen in vreemde valuta. En eveneens een tientje per jaar voor de kaart. Als dat Revolut goed werkt, laat ik Skrill vervallen.

Bankzaken gewoon nog via ASN Bank, dit heb ik al jaren en bevalt me meer dan prima. Weer iets duurder geworden dit jaar, maar die paar euro rente per kwartaal op je betaalrekening compenseert weer iets. Dat geven andere banken niet.
pi_159573333
Heb nog steeds geen mail gekregen van mijn forwarder over mijn N26-betaalpas. Vreemd.
FR1908
pi_159577518
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:26 schreef Katoenplukkert het volgende:
Heb nog steeds geen mail gekregen van mijn forwarder over mijn N26-betaalpas. Vreemd.
Info gevraagd hoe het zit, ik mag na 7 werkdagen wachten een nieuwe kaart aanvragen als een nieuwe rekeninghouder. (En waarschijnlijk een andere forwarder zoeken, kan nergens anders aan liggen).

Tof van zowel de app als de website is dat je direct kan chatten met een bankmedewerker van N26, mocht er wat zijn :).
FR1908
pi_159584189
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:52 schreef Katoenplukkert het volgende:

Tof van zowel de app als de website is dat je direct kan chatten met een bankmedewerker van N26, mocht er wat zijn :).
Dat kan tegenwoordig bij Rabobank ook. Bunq werkt ook op dezelfde manier met een in-app chat.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 09:49:41 #57
335938 tuurke77
Annuncio vobis gaudium magnum
pi_159589769
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 11:55 schreef Ludacriss het volgende:
Ik zit nu bij de ING met een CC. Zou graag ook willen overstappen, RABO, maar overal opnieuw je nieuwe rekening nummer moeten doorgeven houdt mij wel tegen. Iemand ervaring met een Duitse betaalrekening?
Veel bankrekeningen in Duitsland zijn gratis, mits er maandelijks een minimaal bedrag aan inkomsten op wordt gestort (salaris / pensioen).

In theorie zou alles moeten werken, want SEPA. Duitse betaalkaart doet het ook in Nederland. Let op, sommige Duitse banken bieden geen Maestro aan maar V-Pay.

Bijna alle zaken kun je verder via internet doen. Ik weet alleen niet in hoeverre Nederlandse bedrijven al zijn ingesteld om SEPA machtigingen van een buitenlandse rekening te doen? Vaak zie je toch dat ze alleen van een Nederlandse rekening willen incasseren of de NL van je IBAN al hebben ingevuld.
pi_159611014
Overboeking naar Revolut is dezelfde dag bijgeschreven! Afgelopen weekend ingepland om op maandag 1-2 uit te voeren een overboeking hier naar. Dezelfde maandag om 22.00 uur een seintje dat het is bijgeschreven. Dat is mooi snel! Binnenkort als de pas er is maar eens proberen.
  donderdag 4 februari 2016 @ 12:28:44 #59
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_159647636
Revolut kon ik niet gebruiken om onlangs een donatie te doen aan een liefdadigheidsinstelling. Ik kreeg een foutmelding en moest m'n bestaande ABN AMRO creditcard gebruiken.

Heeft trouwens iemand die N26 rekening al aan Paypal gehangen? Werkte dat?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_159649042
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 12:28 schreef Hallmark het volgende:
Revolut kon ik niet gebruiken om onlangs een donatie te doen aan een liefdadigheidsinstelling. Ik kreeg een foutmelding en moest m'n bestaande ABN AMRO creditcard gebruiken.

Heeft trouwens iemand die N26 rekening al aan Paypal gehangen? Werkte dat?
Apart ik heb er nu drie dingen mee in het buitenland betaald maar dat ging allemaal goed.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_159651851
Lieve mensen die net zoals ik een N26-rekening hebben aangevraagd:



;(
FR1908
pi_159653368
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 14:54 schreef Katoenplukkert het volgende:
Lieve mensen die net zoals ik een N26-rekening hebben aangevraagd:

[ afbeelding ]

;(
Goh zijn ze eindelijk eens wakker geworden bij de compliance afdeling.
  donderdag 4 februari 2016 @ 18:35:11 #63
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_159657349
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 14:54 schreef Katoenplukkert het volgende:
Lieve mensen die net zoals ik een N26-rekening hebben aangevraagd
Goed dat je het hier post ^O^

Dit vind ik toch echt wel een nadeel. Als ik daar duizenden euro's ga stallen, dan is het idee dat ik ineens slecht bereikbaar ben voor post toch wel een rare gedachte.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_159657827
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:35 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Goed dat je het hier post ^O^

Dit vind ik toch echt wel een nadeel. Als ik daar duizenden euro's ga stallen, dan is het idee dat ik ineens slecht bereikbaar ben voor post toch wel een rare gedachte.
Nu moet ik een nieuwe forwarder zoeken en N26 uitleg geven waarom mijn eerst opgegeven adres onjuist is. :')

Even proberen anders wacht ik wel tot ze naar Nederland komen.
FR1908
pi_159668328
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:56 schreef Katoenplukkert het volgende:

[..]

Nu moet ik een nieuwe forwarder zoeken en N26 uitleg geven waarom mijn eerst opgegeven adres onjuist is. :')

Even proberen anders wacht ik wel tot ze naar Nederland komen.
Ik heb ze zondag een email gestuurd of het gebruik van een forwarder is toegestaan. Kreeg vandaag antwoord:

"Unfortunately, if you're not a registered resident in one of the countries where we are active at the moment, you won't be able to open your account. But we will definitely expand our services in further countries in the next months".
  vrijdag 5 februari 2016 @ 08:52:08 #66
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_159673454
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:35 schreef Hallmark het volgende:
Dit vind ik toch echt wel een nadeel. Als ik daar duizenden euro's ga stallen, dan is het idee dat ik ineens slecht bereikbaar ben voor post toch wel een rare gedachte.
Ik zou ook zeker geen bankrekening beginnen met adresfraude...
censuur :O
pi_159708456
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 13:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Apart ik heb er nu drie dingen mee in het buitenland betaald maar dat ging allemaal goed.
Vandaag werd mijn pasje bezorg een een schitterende verpakking. Binnen een week.

Begin deze week had ik er al een tientje op gestort, dus meteen maar even geprobeerd. Terwijl de geldlade open ging van de ABN Amro automaat en ik het tientje eruit pakken, ging mijn telefoon af. Notificatie van de Revolut app met een bevestiging van deze opname. Exact een tientje afgeboekt zonder kosten.

Extreem snel systeem dus! Ben alleen benieuwd hoe de wisselkoersen zijn die ze toepassen ten opzichte van mijn ASN bankrekening. Vergelijkbaar? Vind de genoemde wisselkoersen van de ASN bank ook niet heel duidelijk en in de praktijk wijkt het vaak een beetje af. Pintransactie kost 15 cent in vreemde valuta bij ASN Bank dus niet heel veel.
pi_159715580
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 18:41 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Vandaag werd mijn pasje bezorg een een schitterende verpakking. Binnen een week.

Begin deze week had ik er al een tientje op gestort, dus meteen maar even geprobeerd. Terwijl de geldlade open ging van de ABN Amro automaat en ik het tientje eruit pakken, ging mijn telefoon af. Notificatie van de Revolut app met een bevestiging van deze opname. Exact een tientje afgeboekt zonder kosten.

Extreem snel systeem dus! Ben alleen benieuwd hoe de wisselkoersen zijn die ze toepassen ten opzichte van mijn ASN bankrekening. Vergelijkbaar? Vind de genoemde wisselkoersen van de ASN bank ook niet heel duidelijk en in de praktijk wijkt het vaak een beetje af. Pintransactie kost 15 cent in vreemde valuta bij ASN Bank dus niet heel veel.
Ze hanteren de spot tarieven, veel goedkoper wordt het niet. Ik had overigens hetzelfde echt absurd snel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 8 februari 2016 @ 12:25:14 #69
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_159750874
Heeft Revolut nu wel of niet een Maestro card?
Ik lees op hun Twitter dat die Master Card ook Maestro zou ondersteunen maar dat lijkt me BS
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_159890523
euh nee

[ Bericht 87% gewijzigd door Nizno op 21-02-2016 16:44:23 ]
pi_160095114
Overigens de laatste twee weken gebruikt in SEA en de rates zijn echt goed van Revolut. Amper verschil met google.

[ Bericht 97% gewijzigd door Nizno op 21-02-2016 16:48:37 (reactie op edit) ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 21 februari 2016 @ 16:45:42 #72
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_160095224
Het gaat hier over bankrekeningen, verzoeken om APK's en dergelijke kunnen hier achterwege blijven.

Anders krijgen we straks een heel grijs gebied die we in gaan.

Mocht installeren van een bepaalde app op een toestel niet goed gaan is het verstandig om dat in de store uit te zoeken.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_160679310
Updates:
https://www.abnamro.com/n(...)culiere-klanten.html

quote:
ABN AMRO introduceert drie nieuwe betaalpakketten die in de plaats komen van het oude Privé Pakket. Ruim 2,2 miljoen bestaande klanten profiteren hierdoor automatisch van lagere betaalkosten.

Nieuwe betaalpakketten sluiten beter aan bij klantwensen

Particuliere klanten van ABN AMRO krijgen vanaf april 2016 de keuze uit drie betaalpakketten die scherper zijn toegesneden op hun specifieke wensen en behoeften. Het huidige uitgebreide Privé Pakket wordt daartoe vervangen door de pakketten BetaalGemak Standaard, BetaalGemak Extra en BetaalGemak Max.

Frans Woelders, Algemeen Directeur Retail ABN AMRO: ,,Met de introductie van de drie betaalpakketten gaan we als het ware van een ‘one size fits all’-pakket naar meer keuze voor onze klanten. Hierdoor is het voor de klant veel duidelijker voor welk product hij precies kiest en waarvoor hij betaalt. En het mooie is dat we hierdoor de kosten voor 2,2 miljoen particuliere klanten met een betaalpakket verlagen.”

Uit klantonderzoek van ABN AMRO blijkt dat veel mensen behoefte hebben aan een eenvoudig betaalpakket, bijvoorbeeld zonder creditcard. Zo krijgen 900 duizend klanten automatisch het goedkopere BetaalGemak Standaard pakket, dat scherper aansluit op hun wensen. Dat scheelt hen EUR 22 per jaar. Ook andere klanten kunnen kiezen voor dit scherp geprijsde pakket.

Het BetaalGemak Extra pakket is geschikt voor de klanten die wel een creditcard willen en een en/of rekening gebruiken. Klanten die juist het uitgebreide BetaalGemak Max pakket kiezen gaan iets meer betalen, maar krijgen daarvoor diverse extra’s zoals rente over een positief saldo op hun betaalrekening.
En Revolut heeft een cap gezet op de hoeveelheid geld die je per maand uit de muur kunt trekken. Maakt het nu een stuk minder interessant.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_160745067
Dat wist ik niet, maar 500 pond per maand is toch nog best te doen? Lijkt me niet dat je daar in de praktijk heel vaak overheen zal komen.
pi_160758307
quote:
19s.gif Op donderdag 17 maart 2016 19:50 schreef Hugo__Boss het volgende:
Dat wist ik niet, maar 500 pond per maand is toch nog best te doen? Lijkt me niet dat je daar in de praktijk heel vaak overheen zal komen.
Op een vakantie kan dat krap zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_160766512
ING doet het omgekeerde van ABN, ze gaan van een viertal pakketen (oranje, basis, betaal en royaal) terug naar één: het oranjepakket. Zie: https://www.ing.nl/particulier/betalen/over-kiesvrij/index.html

Met ING KiesVrij heeft u de vrijheid om zelf te bepalen hoe u uw dagelijkse bankzaken regelt en waarvoor u betaalt.

Wat is ING KiesVrij?
Opent u vanaf 4 april 2016 een Betaalrekening, dan start u bij ons altijd met het digitale OranjePakket. Met het OranjePakket ontvangt u een Betaalrekening, een Betaalpas en internetbankieren via Mijn ING en de Mobiel Bankieren App. Wilt u meer mogelijkheden, zoals een creditcard of contactloos betalen met uw smartphone? Dan kunt u deze eenvoudig toevoegen.
pi_161014772
Heeft er iemand ervaring met de Duitse Consorsbank?

https://www.consorsbank.de/home

Doet vermoeden alsof zowel een bankrekening als VISA card gratis zijn. En voor elke pintransactie krijg je 10 cent met maximaal 25 euro per kwartaal. Bankkaart is geen Maestro maar een VPay.

Bij de aanvraag kan je gewoon voor Nederland kiezen als land.
pi_161015041
https://www.monese.com
http://www.peasontoast.co.uk/monese-bank-account-review/

Heb zojuist een UK rekening geopend bij Monese. Ging supersimpel en mijn contactloze VISA debit card is onderweg ^O^. Nu gaat alles nog in ponden, maar ze hebben beloofd om binnenkort ook euro's te ondersteunen a la Revolut. Zodat je kostenloos en wisselkoersvrij kan betalen en storten. Nu kost het nog geld helaas (van GBP naar EUR bij storten en betalen), maar waarom niet openen? Ik ga toch naar Londen eind deze maand, kan ik de proef op de som nemen en gewoon mijn Britse bankpas in de Tube gebruiken ipv een Oyster Card.




[ Bericht 1% gewijzigd door Katoenplukkert op 29-03-2016 10:42:25 ]
FR1908
pi_161018262
Als ik als volwassenen mijn spaarpotje wil legen moet ik daar vanaf 1 april voor gaan betalen bij de Rabobank..

Als een bedrijf geld naar mij overmaakt, kan dat pas na Pasen verwerkt worden en op mijn rekening gestort worden. Echter, de eigen creditcard-incasso van de Rabobank kunnen ze wel gewoon op 2e Paasdag incasseren.

Ik snap dat ze links- of rechtsom geld moeten verdienen en hun kosten in rekening moeten brengen, maar krijg steeds meer het idee dat ze niet helemaal goed begrijpen waarom ze als bank op deze wereld zijn.

Beleggingsproducten en spaargeld heb ik weggehaald, overweeg nu serieus alles maar weg te halen.
pi_161077411
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 00:26 schreef Katoenplukkert het volgende:
https://www.monese.com
http://www.peasontoast.co.uk/monese-bank-account-review/

Heb zojuist een UK rekening geopend bij Monese. Ging supersimpel en mijn contactloze VISA debit card is onderweg ^O^. Nu gaat alles nog in ponden, maar ze hebben beloofd om binnenkort ook euro's te ondersteunen a la Revolut. Zodat je kostenloos en wisselkoersvrij kan betalen en storten. Nu kost het nog geld helaas (van GBP naar EUR bij storten en betalen), maar waarom niet openen? Ik ga toch naar Londen eind deze maand, kan ik de proef op de som nemen en gewoon mijn Britse bankpas in de Tube gebruiken ipv een Oyster Card.
Die heb ik nou net van de week opgezegd, ik kreeg een mail dat de rekening nu 4,95 GPB per maand gaat kosten. Wel een fijne app en overboekingen gingen ook snel.

Naast m'n normale rekening heb ik sinds kort ook bunq. Ideaal, zonder pasje kost het niks, perfecte rekening voor zaken als Marktplaats e.d. Hele goede app ook. :)
pi_161077724
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 17:36 schreef Facepalm het volgende:

[..]

Die heb ik nou net van de week opgezegd, ik kreeg een mail dat de rekening nu 4,95 GPB per maand gaat kosten. Wel een fijne app en overboekingen gingen ook snel.

Naast m'n normale rekening heb ik sinds kort ook bunq. Ideaal, zonder pasje kost het niks, perfecte rekening voor zaken als Marktplaats e.d. Hele goede app ook. :)
Inderdaad zeg. :{ Gelukkig gaat het pas per juni in, dus in de tussentijd voor in het buitenland is het prima. De contactloze Visa Debit is tof (standaard bij veel banken in andere EU-landen ipv onze lullige Maestro maar goed) , een UK bankrekening ook, maar als het 6 euro per maand gaat kosten dan zeg ik hem ook op per juni. 6,32 per maand is te veel voor een rekening die ik nauwelijks ga gebruiken.
FR1908
pi_161079610
Bij sns krijg je bij je betaalpas vanaf 1 april gratis 30 dagen aankoopverzekering over je aanschaf, zoals je dat ook bij credit cards kent.

Schijnt geen 1 april grap te zijn.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_161082076
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:26 schreef Koral het volgende:
Bij sns krijg je bij je betaalpas vanaf 1 april gratis 30 dagen aankoopverzekering over je aanschaf, zoals je dat ook bij credit cards kent.

Schijnt geen 1 april grap te zijn.
Alleen bij een creditcard is het over het algemeen 6 maanden. Maar het is op zich een leuk extraatje.
pi_161099207
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:21 schreef escortmk2 het volgende:
Als ik als volwassenen mijn spaarpotje wil legen moet ik daar vanaf 1 april voor gaan betalen bij de Rabobank..

Als een bedrijf geld naar mij overmaakt, kan dat pas na Pasen verwerkt worden en op mijn rekening gestort worden. Echter, de eigen creditcard-incasso van de Rabobank kunnen ze wel gewoon op 2e Paasdag incasseren.

Ik snap dat ze links- of rechtsom geld moeten verdienen en hun kosten in rekening moeten brengen, maar krijg steeds meer het idee dat ze niet helemaal goed begrijpen waarom ze als bank op deze wereld zijn.

Beleggingsproducten en spaargeld heb ik weggehaald, overweeg nu serieus alles maar weg te halen.
Schitterend he, die verbeterde service die je voor een jaarlijks 10% hoger tarief terug krijgt. :') .

Ik moet dat staatje eens updaten wanneer ik tijd heb.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_161099906
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:21 schreef escortmk2 het volgende:
Als ik als volwassenen mijn spaarpotje wil legen moet ik daar vanaf 1 april voor gaan betalen bij de Rabobank..

Als een bedrijf geld naar mij overmaakt, kan dat pas na Pasen verwerkt worden en op mijn rekening gestort worden. Echter, de eigen creditcard-incasso van de Rabobank kunnen ze wel gewoon op 2e Paasdag incasseren.

Ik snap dat ze links- of rechtsom geld moeten verdienen en hun kosten in rekening moeten brengen, maar krijg steeds meer het idee dat ze niet helemaal goed begrijpen waarom ze als bank op deze wereld zijn.

Beleggingsproducten en spaargeld heb ik weggehaald, overweeg nu serieus alles maar weg te halen.
Ongelofelijk wat een stelletje rukkers bij de Rabo. Ik heb 3x met ze te maken gehad in 3 verschillende filialen (waarvan thans 2 opgedoekt) en het was 3x ruk
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_161101622
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:21 schreef escortmk2 het volgende:
Als ik als volwassenen mijn spaarpotje wil legen moet ik daar vanaf 1 april voor gaan betalen bij de Rabobank..
Wat bedoel je hiermee? Moet je geld betalen om iets van je spaarrekening af te halen?
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 1 april 2016 @ 20:25:57 #87
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_161103386
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 19:14 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee? Moet je geld betalen om iets van je spaarrekening af te halen?
Nee betalen om contant geld te storten vanuit de spaarpot op de rekening.

ING staat (vooralsnog) 6 keer per jaar een storting toe.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_161148804
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 18:32 schreef MissEnergy het volgende:
ING doet het omgekeerde van ABN, ze gaan van een viertal pakketen (oranje, basis, betaal en royaal) terug naar één: het oranjepakket. Zie: https://www.ing.nl/particulier/betalen/over-kiesvrij/index.html

Met ING KiesVrij heeft u de vrijheid om zelf te bepalen hoe u uw dagelijkse bankzaken regelt en waarvoor u betaalt.

Wat is ING KiesVrij?
Opent u vanaf 4 april 2016 een Betaalrekening, dan start u bij ons altijd met het digitale OranjePakket. Met het OranjePakket ontvangt u een Betaalrekening, een Betaalpas en internetbankieren via Mijn ING en de Mobiel Bankieren App. Wilt u meer mogelijkheden, zoals een creditcard of contactloos betalen met uw smartphone? Dan kunt u deze eenvoudig toevoegen.

ING heeft die brief naar bestaande klanten gestuurd. Zeer verwarrende tekst, want: u heeft bij ons pakket A, B, of C en wij vinden het belangrijk dat u bankiert op uw eigen manier. Daarom introduceren wij op 4-4-16 ING Kiesvrij. In deze brief leest u over wat dit voor u betekent.

He? Dus je bankiert al op je eigen manier. Je hebt geen behoefte aan iets anders. Maar toch moet je blijkbaar "op jouw eigen manier" gaan bankieren en introduceert men daarrom (?) Kiesvrij met het Oranjepakket als uitgangspunt.
En blijkbaar gaat het ook/toch iets voor mij betekenen....?
In dat geval diebrief maar eens goed gaan lezen dan.....
Want anders zo het zoiets zijn als een brief krijgen van de Hema: "u koopt altijd witte onderbroeken bij ons; wij verkopen nu ook zwarte, dus in deze brief leest u wat dat voor u betekent: als u nu een zwarte onderbroek bij ons koopt, dan mag u nooit meer een witte komen kopen". Of zo.

Eén en al verwarring in die brief, dus ING gebeld. Het verhaal?
Wie vanaf 4-4-16 een nieuwe rekening opent, kan alleen Kiesvrij nemen (minder vrijheid dan de naam suggereert dus). Vanuit startpunt "Oanjepakket" kun je dan, uiteraard tegen betaling, zelf kiezen wellke diensten je verder afneemt: creditcard, betalen met je smartphone e.d.

"Als deze wijziging aanleiding is uw pakket op te zeggen...bla, bla.". Dus...waar/wat is de adder onder het gras?
Welnu, uiteindelijk is het antwoord "in het Oranjepakket zit altijd verplicht (alleen nog maar) internetbankieren inbegrepen".
Ofwel: de bank die voortgekomen is uit de oude Postbank, gaat nu heel Nederland internetbankieren door de strot duwen. Iedereen volledig in de klem. Volledige controle op al het betalingsverkeer van brave mensen mogelijk maken. Contant geld uitbannen.

Maar als dát duidelijk in de brief zou staan, zouden er wel eens héél veel opzeggingen bij ING kunnen volgen.
Want zo langzamerhand hoor ik van steeds meer mensen dat zij, net als ik, terug willen naar het doen van zoveel mogelijk contante betalingen (en ja, dat zijn inderdaad vaker oudere dan jonge mensen; jonge mensen zijn nog gevoelig voor argumenten zoals "meedoen" en "gemak" en "niets te verbergen"). Ouderen kiezen eerder voor leven in vrijheid, zelfstandigheid, democratie e.d. zoals dat voorheen in Nederland mogelijk was.En ouderen snappen dat het de vraag eerder is wat juist die andere partij wil verbergen c.q. (nog) niet verklappen?
Tip: waarschuw je vader/moeder en opa/oma alvast.
pi_161150053
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 17:51 schreef Vermar het volgende:

[..]

ING heeft die brief naar bestaande klanten gestuurd. Zeer verwarrende tekst, want: u heeft bij ons pakket A, B, of C en wij vinden het belangrijk dat u bankiert op uw eigen manier. Daarom introduceren wij op 4-4-16 ING Kiesvrij. In deze brief leest u over wat dit voor u betekent.

He? Dus je bankiert al op je eigen manier. Je hebt geen behoefte aan iets anders. Maar toch moet je blijkbaar "op jouw eigen manier" gaan bankieren en introduceert men daarrom (?) Kiesvrij met het Oranjepakket als uitgangspunt.
En blijkbaar gaat het ook/toch iets voor mij betekenen....?
In dat geval diebrief maar eens goed gaan lezen dan.....
Want anders zo het zoiets zijn als een brief krijgen van de Hema: "u koopt altijd witte onderbroeken bij ons; wij verkopen nu ook zwarte, dus in deze brief leest u wat dat voor u betekent: als u nu een zwarte onderbroek bij ons koopt, dan mag u nooit meer een witte komen kopen". Of zo.

Eén en al verwarring in die brief, dus ING gebeld. Het verhaal?
Wie vanaf 4-4-16 een nieuwe rekening opent, kan alleen Kiesvrij nemen (minder vrijheid dan de naam suggereert dus). Vanuit startpunt "Oanjepakket" kun je dan, uiteraard tegen betaling, zelf kiezen wellke diensten je verder afneemt: creditcard, betalen met je smartphone e.d.

"Als deze wijziging aanleiding is uw pakket op te zeggen...bla, bla.". Dus...waar/wat is de adder onder het gras?
Welnu, uiteindelijk is het antwoord "in het Oranjepakket zit altijd verplicht (alleen nog maar) internetbankieren inbegrepen".
Ofwel: de bank die voortgekomen is uit de oude Postbank, gaat nu heel Nederland internetbankieren door de strot duwen. Iedereen volledig in de klem. Volledige controle op al het betalingsverkeer van brave mensen mogelijk maken. Contant geld uitbannen.

Maar als dát duidelijk in de brief zou staan, zouden er wel eens héél veel opzeggingen bij ING kunnen volgen.
Want zo langzamerhand hoor ik van steeds meer mensen dat zij, net als ik, terug willen naar het doen van zoveel mogelijk contante betalingen (en ja, dat zijn inderdaad vaker oudere dan jonge mensen; jonge mensen zijn nog gevoelig voor argumenten zoals "meedoen" en "gemak" en "niets te verbergen"). Ouderen kiezen eerder voor leven in vrijheid, zelfstandigheid, democratie e.d. zoals dat voorheen in Nederland mogelijk was.En ouderen snappen dat het de vraag eerder is wat juist die andere partij wil verbergen c.q. (nog) niet verklappen?
Tip: waarschuw je vader/moeder en opa/oma alvast.
Maar internetbankieren is toch alleen de manier waarop je je geld inziet, en betalingen doet? Het weerhoudt je er toch niet van om geld uit de muur te trekken en gewoon contact te betalen?
pi_161150728
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 18:41 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Maar internetbankieren is toch alleen de manier waarop je je geld inziet, en betalingen doet? Het weerhoudt je er toch niet van om geld uit de muur te trekken en gewoon contact te betalen?
Klopt. Je moet dan je bankzaken via internet gaan regelen om je saldo te kunnen zien en om betalingen te doen. Je kunt dan dus ook geen afschriften op papier meer krijgen (tenzij zo´n oudere ook kan printen e.d.).
Geld uit de muur halen en contant betalen verdwijnt op zich niet door het introduceren van deze nieuwe rekening.
Maar als men gewoon eerlijke en duidelijke voorlichting geeft, zou ING moeten schrijven dat deze rekening, of eigenlijk heel ING, dus niet langer geschikt is als rekening c.q. bank voor mensen die geen PC hebben en/of niet via internet kunnen/willen bankieren.
pi_161151767
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:09 schreef Vermar het volgende:

[..]

Klopt. Je moet dan je bankzaken via internet gaan regelen om je saldo te kunnen zien en om betalingen te doen. Je kunt dan dus ook geen afschriften op papier meer krijgen (tenzij zo´n oudere ook kan printen e.d.).
Geld uit de muur halen en contant betalen verdwijnt op zich niet door het introduceren van deze nieuwe rekening.
Maar als men gewoon eerlijke en duidelijke voorlichting geeft, zou ING moeten schrijven dat deze rekening, of eigenlijk heel ING, dus niet langer geschikt is als rekening c.q. bank voor mensen die geen PC hebben en/of niet via internet kunnen/willen bankieren.
Wat een onzin. Voor 2 euro per jaar krijg je de bankafschriftjes nog gewoon op papier, en ook betalen met papieren overschrijvingskaarten blijft mogelijk.
En je oude pakket blijft gewoon bestaan tot je iets nieuws wilt dus voor veel ouderen verandert er niks.
Internetbankieren is voor de banken een stuk goedkoper dan al dat papier, dus veel banken zijn dat aan het afbouwen.
pi_161163416
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 april 2016 20:25 schreef Nizno het volgende:

[..]

Nee betalen om contant geld te storten vanuit de spaarpot op de rekening.

ING staat (vooralsnog) 6 keer per jaar een storting toe.
Dat was bij de Rabo ook.
Is dat niet meer?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 4 april 2016 @ 10:11:01 #93
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_161163761
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 09:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat was bij de Rabo ook.
Is dat niet meer?
mijn moeder kon een jaar geleden al niet meer gratis storten.
Maar het zou kunnen dat het bij bepaalde rekeningsoorten nog kan/kon.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_161166007
De Rabo heeft zijn voorwaarden aangepast per 1 april, ergens in de kleine lettertjes stond ook vermeld dat storten voortaan niet meer gratis kan. Tot voorheen kon je 6x per jaar gratis storten.

Het staat nu als volgt op de website:

https://www.rabobank.nl/p(...)ontant-geld-storten/

* U betaalt ¤ 1,50 per storting.
* Een storting met een Rabobankpas op een Rabobank betaalrekening van iemand anders kost ¤ 9.
* Stort kosteloos geld op deze spaarrekeningen: Rabo TopKidRekening, Rabo JongerenRekening, Rabo SpaarRekening en Rabo RegenBoogRekening.
* U kunt geen vreemde valuta storten bij de Rabobank. Ga hiervoor naar een vestiging van GWK Travelex.
pi_161201862
Heb vandaag mijn betaalrekening bij de rabo omgezet van Totaal naar Basis. Het is maar ¤2 in de maand maar het is ook meer een signaal. Verder had ik de verbeterde CC niet nodig en dmv Revolut zijn mijn transacties in buitenlandse valuta ook afgedekt.

Overigens zie ik al hoe je gratis kunt storten bij de rabo. Je moet het gewoon via je spaarrekening doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_161203741
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 19:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Heb vandaag mijn betaalrekening bij de rabo omgezet van Totaal naar Basis. Het is maar ¤2 in de maand maar het is ook meer een signaal. Verder had ik de verbeterde CC niet nodig en dmv Revolut zijn mijn transacties in buitenlandse valuta ook afgedekt.

Overigens zie ik al hoe je gratis kunt storten bij de rabo. Je moet het gewoon via je spaarrekening doen.
let op: er is verschil tussen een spaarrekening en een internetspaarrekening. zo te lezen is het storten alleen gratis bij de spaarrekening (lagere rentevergoeding)
pi_161214985
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 20:10 schreef soepkoe het volgende:

[..]

let op: er is verschil tussen een spaarrekening en een internetspaarrekening. zo te lezen is het storten alleen gratis bij de spaarrekening (lagere rentevergoeding)
Die vergoeding kan bijna niet meer lager zijn :') .
Maar zou je nog een spaarrekening kunnen openen om dit te omzeilen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_161273445
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Die vergoeding kan bijna niet meer lager zijn :') .
Maar zou je nog een spaarrekening kunnen openen om dit te omzeilen?
Een Rabo SpaarRekening kan je wel aanvragen. Dit kan echter niet direct online. De bank zal je aanvraag handmatig moeten uitvoeren. Mensen die een Rabo SpaarRekening nemen willen over het algemeen geen Rabo InternetSpaarrekening (deze is wel direct online te openen). Afhankelijk hoe je de rest van je bankzaken hebt geregeld kan de bank wel vragen waarom je per sé voor deze rekeningvariant kiest.

Maar stort je echt zoveel dat je al die moeite wilt doen?
pi_161273532
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:44 schreef Mallet het volgende:

[..]

Een Rabo SpaarRekening kan je wel aanvragen. Dit kan echter niet direct online. De bank zal je aanvraag handmatig moeten uitvoeren. Mensen die een Rabo SpaarRekening nemen willen over het algemeen geen Rabo InternetSpaarrekening (deze is wel direct online te openen). Afhankelijk hoe je de rest van je bankzaken hebt geregeld kan de bank wel vragen waarom je per sé voor deze rekeningvariant kiest.

Maar stort je echt zoveel dat je al die moeite wilt doen?
Oh nee maar het ging meer om de theorie en het principe.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_161275140
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Oh nee maar het ging meer om de theorie en het principe.
Principes en de bankierswereld...
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 21:57:14 #101
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_164377442
Iemand nog iets leuks gevonden?
  zondag 5 maart 2017 @ 16:21:46 #102
70982 Ill-Skillz
Allegretto
pi_169307925
Mijn raborekening is ineens 2x zo duur geworden. In februari 1,20 en in maart ineens 2,40. Meer mensen hier last van?
  Moderator zondag 5 maart 2017 @ 16:24:54 #103
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_169308082
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 16:21 schreef Ill-Skillz het volgende:
Mijn raborekening is ineens 2x zo duur geworden. In februari 1,20 en in maart ineens 2,40. Meer mensen hier last van?
is een storing las ik op tweakers
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_169309162
Ik kreeg deze week een email van MoneYou dat het rekeningnummer van de spaarrekening gaat veranderen omdat ze ook betaaldiensten gaan aanbieden. Ik lees dat als dat ze ook betaalrekeningen gaan aanbieden, maar ben niet zeker, heeft iemand anders daar iets over gehoord of gelezen?
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_169309233
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 17:03 schreef Essebes het volgende:
Ik kreeg deze week een email van MoneYou dat het rekeningnummer van de spaarrekening gaat veranderen omdat ze ook betaaldiensten gaan aanbieden. Ik lees dat als dat ze ook betaalrekeningen gaan aanbieden, maar ben niet zeker, heeft iemand anders daar iets over gehoord of gelezen?
Ja, wat snap je nou niet aan die mail dan?
pi_169309652
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 17:03 schreef Essebes het volgende:
Ik kreeg deze week een email van MoneYou dat het rekeningnummer van de spaarrekening gaat veranderen omdat ze ook betaaldiensten gaan aanbieden. Ik lees dat als dat ze ook betaalrekeningen gaan aanbieden, maar ben niet zeker, heeft iemand anders daar iets over gehoord of gelezen?
De mail is toch duidelijk. Je krijgt een nieuw/aangepast rekeningnummer en in de nabije toekomst gaan ze ook een betaalrekening aanbieden.
pi_169310024
Ik snap de email wel, maar vroeg me af of er al meer openbaar was over de betaalrekeningen en voorwaarden enzo. Ben benieuwd waar ze zich dan in willen onderscheiden tov de bestaande mogelijkheden. Zo gek is de vraag toch niet?
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_169310272
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 17:42 schreef Essebes het volgende:
Ik snap de email wel, maar vroeg me af of er al meer openbaar was over de betaalrekeningen en voorwaarden enzo. Ben benieuwd waar ze zich dan in willen onderscheiden tov de bestaande mogelijkheden. Zo gek is de vraag toch niet?
Nu stel je opeens een heel andere vraag :')
  zondag 5 maart 2017 @ 19:04:08 #109
70982 Ill-Skillz
Allegretto
pi_169311808
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 16:24 schreef Renesite het volgende:

[..]

is een storing las ik op tweakers
Scherp. Thanks 😃
pi_170124795
Naar aanleiding van een artikel in de Consumentengids (April 2017).

[table][tr][td]Bank en pakket[/td][td]Betaling buiten EU-zone (betaalpas)[/td][td]Geldopname buiten EU-zone (betaalpas)[/td][/tr]
[tr][td]ABN Amro BetaalGemak Standaard[/td][td]¤0,15 + 1,2%[/td][td]¤2,25 + 1,2%[/td][/tr]
[tr][td]ABN Amro BetaalGemak Extra[/td][td]1,20%[/td][td]¤2,25 + 1,2%[/td][/tr]
[tr][td]ABN Amro BetaalGemak Max[/td][td]1,20%[/td][td]¤2,25 + 1,2%[/td][/tr]
[tr][td]ABN Amro Losse Rekening[/td][td]¤0,15 + 1,2%[/td][td]¤2,25 + 1,2%[/td][/tr]
[tr][td]ASN Bankrekening[/td][td]¤ 0,15 [/td][td]¤ 2,25 [/td][/tr]
[tr][td]Bunq[/td][td]¤0,04 + 1,2%[/td][td]¤2,25 + 1,2%[/td][/tr]
[tr][td]ING Oranjepakket[/td][td]1%[/td][td]¤2,25 + 1%[/td][/tr]
[tr][td]ING BasisPakket[/td][td]1%[/td][td]¤2,25 + 1%[/td][/tr]
[tr][td]ING Betaalpakket[/td][td]1%[/td][td]¤2,25 + 1%[/td][/tr]
[tr][td]ING Royaalpakket[/td][td]1%[/td][td]¤2,25 + 1%[/td][/tr]
[tr][td]Knab Plus[/td][td]0,50%[/td][td]0,50%[/td][/tr]
[tr][td]Rabobank DirectPakket[/td][td]1,1%[/td][td]¤3,50 + 1,1%[/td][/tr]
[tr][td]Rabobank BasisPakket[/td][td]1,1%[/td][td]¤1 + 1,1%[/td][/tr]
[tr][td]Rabobank TotaalPakket[/td][td]1,1%[/td][td]1,10%[/td][/tr]
[tr][td]Rabobank RiantPakket[/td][td]1,1%[/td][td]1,10%[/td][/tr]
[tr][td]RegioBank Plus betalen[/td][td]¤ 0,15 [/td][td]¤ 2,25 [/td][/tr]
[tr][td]SNS Betalen[/td][td]¤ 0,15 [/td][td]¤ 2,25 [/td][/tr]
[tr][td]Triodos Bank Internet Betaalrekening[/td][td]1%[/td][td]2,25 + 1%[/td][/tr][/table]

In vergelijking met N26: Cashless payments Free "Conversion to real exchange rate without foreign currency surcharge", "On top of the Mastercard conversion rate, we reserve the right to apply a 1.7 % surcharge on foreign currency ATM withdrawals for the standard N26 MasterCard" (Bron).

Van Tweakers.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_170127126
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 12:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Naar aanleiding van een artikel in de Consumentengids (April 2017).

[table][tr][td]Bank en pakket[/td][td]Betaling buiten EU-zone (betaalpas)[/td][td]Geldopname buiten EU-zone (betaalpas)[/td][/tr]
[tr][td]ABN Amro BetaalGemak Standaard[/td][td]¤0,15 + 1,2%[/td][td]¤2,25 + 1,2%[/td][/tr]
[tr][td]ABN Amro BetaalGemak Extra[/td][td]1,20%[/td][td]¤2,25 + 1,2%[/td][/tr]
[tr][td]ABN Amro BetaalGemak Max[/td][td]1,20%[/td][td]¤2,25 + 1,2%[/td][/tr]
[tr][td]ABN Amro Losse Rekening[/td][td]¤0,15 + 1,2%[/td][td]¤2,25 + 1,2%[/td][/tr]
[tr][td]ASN Bankrekening[/td][td]¤ 0,15 [/td][td]¤ 2,25 [/td][/tr]
[tr][td]Bunq[/td][td]¤0,04 + 1,2%[/td][td]¤2,25 + 1,2%[/td][/tr]
[tr][td]ING Oranjepakket[/td][td]1%[/td][td]¤2,25 + 1%[/td][/tr]
[tr][td]ING BasisPakket[/td][td]1%[/td][td]¤2,25 + 1%[/td][/tr]
[tr][td]ING Betaalpakket[/td][td]1%[/td][td]¤2,25 + 1%[/td][/tr]
[tr][td]ING Royaalpakket[/td][td]1%[/td][td]¤2,25 + 1%[/td][/tr]
[tr][td]Knab Plus[/td][td]0,50%[/td][td]0,50%[/td][/tr]
[tr][td]Rabobank DirectPakket[/td][td]1,1%[/td][td]¤3,50 + 1,1%[/td][/tr]
[tr][td]Rabobank BasisPakket[/td][td]1,1%[/td][td]¤1 + 1,1%[/td][/tr]
[tr][td]Rabobank TotaalPakket[/td][td]1,1%[/td][td]1,10%[/td][/tr]
[tr][td]Rabobank RiantPakket[/td][td]1,1%[/td][td]1,10%[/td][/tr]
[tr][td]RegioBank Plus betalen[/td][td]¤ 0,15 [/td][td]¤ 2,25 [/td][/tr]
[tr][td]SNS Betalen[/td][td]¤ 0,15 [/td][td]¤ 2,25 [/td][/tr]
[tr][td]Triodos Bank Internet Betaalrekening[/td][td]1%[/td][td]2,25 + 1%[/td][/tr][/table]

In vergelijking met N26: Cashless payments Free "Conversion to real exchange rate without foreign currency surcharge", "On top of the Mastercard conversion rate, we reserve the right to apply a 1.7 % surcharge on foreign currency ATM withdrawals for the standard N26 MasterCard" (Bron).

Van Tweakers.
Geldopname buiten EU-zone in bovenstaande tabel is niet geheel correct. Naast de locatie is ook de valuta van belang bij enkele banken.
  maandag 10 april 2017 @ 14:59:15 #112
286575 Roces18
Chef de party
pi_170127325
Overstappen is 1 ding, op dit moment zit ik bij ING Oranje + 1 cc, en ik denk dat er weinig zijn die goedkoper zijn.

Maar om nou weer een heel ander rekeningnr te krijgen enz, dan neem ik die paar euro extra voor lief. Als ik deze kon meenemen was het een ander verhaal.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_170129532
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 17:42 schreef Essebes het volgende:
Ik snap de email wel, maar vroeg me af of er al meer openbaar was over de betaalrekeningen en voorwaarden enzo. Ben benieuwd waar ze zich dan in willen onderscheiden tov de bestaande mogelijkheden. Zo gek is de vraag toch niet?
Ik heb dat bericht ook ontvangen en ook per 5/4 jl. m'n nieuwe MY rekening nr. Nu niet met ABNA maar met MOYO erin.

Maar over betaalmogelijkheden e.d. heb ik niets vernomen, in die zin kan ik jouw info niet bevestigen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 12 april 2017 @ 14:30:51 #114
286575 Roces18
Chef de party
pi_170166519
Is Binq bank niet de goedkoopste? (heb je geen CC) maar is verder gratis want online + een pasje is 1 euro per maand. Kom je op 12 euro pm. En mastercard is bijv 20 euro per jaar.

Zit je op 32 euro.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_170198793
Ik heb mijn pakket vorig jaar ook gedowngradet van ING betaalpakket naar Oranjerekening + CC.
Betaal nu 4,35 per kwartaal + 17,40 per jaar = 34,80 euro.

Binq is dan een klein beetje goedkoper, maar alles bij 1 bank is ook wel fijn!
  vrijdag 14 april 2017 @ 07:25:22 #116
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_170208139
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
2. Number26. Is een complete rekening inclusief creditcard. Deze moet je aanvragen via een adres in Duitsland. Het werkt echter ook via een forwarder.
Ik heb er zelf nog geen maar ga het later dit jaar proberen.
Dit is volgens mij niet meer nodig. Ik heb zojuist een rekening geopend bij N26. Tijdens het inschrijven gewoon m'n Nederlandse adres opgegeven. Deze ochtend ga ik inloggen via de app voor de identificatie procedure. Ben erg benieuwd.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_170208534
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 07:25 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dit is volgens mij niet meer nodig. Ik heb zojuist een rekening geopend bij N26. Tijdens het inschrijven gewoon m'n Nederlandse adres opgegeven. Deze ochtend ga ik inloggen via de app voor de identificatie procedure. Ben erg benieuwd.
Ik heb het nu ook maar gelijk een conflict wat naar mijn mening niet voorspoedig opgelost wordt.

Er kwam geen geld uit de automaat maar is wel afgeboekt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 14 april 2017 @ 09:09:03 #118
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_170208804
Hmmz ik zie meteen al een nadeel van N26. De geleverde Mastercard is een debitcard. Dus niet bruikbaar voor huren van auto, enz. en heeft ook geen aankoopverzekering. Dat kan wel, maar dat kost meteen iets van 70 euro per jaar en is dus een relatief dure creditcard.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_170240651
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 07:25 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dit is volgens mij niet meer nodig. Ik heb zojuist een rekening geopend bij N26. Tijdens het inschrijven gewoon m'n Nederlandse adres opgegeven. Deze ochtend ga ik inloggen via de app voor de identificatie procedure. Ben erg benieuwd.
update?
  zaterdag 15 april 2017 @ 20:19:57 #120
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_170245458
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:05 schreef vaduz het volgende:

[..]

update?
Nee, en ik twijfel nu ook. Een creditcard is erg belangrijk voor mij, en die van N26 is een debit card. Je kunt een creditcard krijgen maar nog niet in Nederland ("Available now in Austria, France, Germany, Ireland, Italy and Spain"). Ik ga kijken of ik de creditcard van m'n huidige bank kan blijven gebruiken, anders laat ik N26 zitten, denk ik.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 18 april 2017 @ 10:17:31 #121
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_170301511
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:05 schreef vaduz het volgende:

[..]

update?
Zojuist door het proces heen gelopen. Nederland is dus geen probleem meer. Je registreert je, installeert de app en dan start hij een chat sessie. Hierin laat je je paspoort zien, en nemen ze een foto.

Dat uploaden van die foto mislukte diverse keren, kennelijk. De chat operator zei dan: "I'm going to make a picture".. en dan "can you please disconnect and start a new session, the photo uploading doesn't work", zowel op kantoor als thuis. Uiteindelijk op een rustig moment op kantoor lukte het wel.

Ik ga later deze week kijken of ik gemakkelijk transacties kan downloaden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Hallmark op 18-04-2017 15:06:07 ]
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 18 april 2017 @ 11:59:03 #122
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_170303060
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 12:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Naar aanleiding van een artikel in de Consumentengids (April 2017).

[table][tr][td]Bank en pakket[/td][td]Betaling buiten EU-zone (betaalpas)[/td][td]Geldopname buiten EU-zone (betaalpas)[/td][/tr]
[tr][td]ABN Amro BetaalGemak Standaard[/td][td]¤0,15 + 1,2%[/td][td]¤2,25 + 1,2%[/td][/tr]
[tr][td]ABN Amro BetaalGemak Extra[/td][td]1,20%[/td][td]¤2,25 + 1,2%[/td][/tr]
[tr][td]ABN Amro BetaalGemak Max[/td][td]1,20%[/td][td]¤2,25 + 1,2%[/td][/tr]
[tr][td]ABN Amro Losse Rekening[/td][td]¤0,15 + 1,2%[/td][td]¤2,25 + 1,2%[/td][/tr]
[tr][td]ASN Bankrekening[/td][td]¤ 0,15 [/td][td]¤ 2,25 [/td][/tr]
[tr][td]Bunq[/td][td]¤0,04 + 1,2%[/td][td]¤2,25 + 1,2%[/td][/tr]
[tr][td]ING Oranjepakket[/td][td]1%[/td][td]¤2,25 + 1%[/td][/tr]
[tr][td]ING BasisPakket[/td][td]1%[/td][td]¤2,25 + 1%[/td][/tr]
[tr][td]ING Betaalpakket[/td][td]1%[/td][td]¤2,25 + 1%[/td][/tr]
[tr][td]ING Royaalpakket[/td][td]1%[/td][td]¤2,25 + 1%[/td][/tr]
[tr][td]Knab Plus[/td][td]0,50%[/td][td]0,50%[/td][/tr]
[tr][td]Rabobank DirectPakket[/td][td]1,1%[/td][td]¤3,50 + 1,1%[/td][/tr]
[tr][td]Rabobank BasisPakket[/td][td]1,1%[/td][td]¤1 + 1,1%[/td][/tr]
[tr][td]Rabobank TotaalPakket[/td][td]1,1%[/td][td]1,10%[/td][/tr]
[tr][td]Rabobank RiantPakket[/td][td]1,1%[/td][td]1,10%[/td][/tr]
[tr][td]RegioBank Plus betalen[/td][td]¤ 0,15 [/td][td]¤ 2,25 [/td][/tr]
[tr][td]SNS Betalen[/td][td]¤ 0,15 [/td][td]¤ 2,25 [/td][/tr]
[tr][td]Triodos Bank Internet Betaalrekening[/td][td]1%[/td][td]2,25 + 1%[/td][/tr][/table]

In vergelijking met N26: Cashless payments Free "Conversion to real exchange rate without foreign currency surcharge", "On top of the Mastercard conversion rate, we reserve the right to apply a 1.7 % surcharge on foreign currency ATM withdrawals for the standard N26 MasterCard" (Bron).

Van Tweakers.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_170304503
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:59 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
^O^
pi_170305746
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 11:59 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dankje.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')