abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_159406614
registreer om deze reclame te verbergen
Naar aanleiding van mijn rant in:
WGR / Bunq: bankieren voor hipsters.

En het feit dat er al een topic bestaat voor de spaarrekeningen:
WGR / Banken met "hoge" rente-topic #71 Vraag niet hoe t kan,profiteer ervan

Bedacht ik mij dat een centraal topic over betaalrekeningen wel makkelijk kan zijn.
ER moet een manier zijn om zonder 60 per jaar te betalen gebruik te kunnen maken van een NLse bankrekening.

Vooralsnog hierbij de nieuwe tarieven van de Rabo (per 1-4-2016):
https://www.rabobank.nl/i(...)verkeer_29816860.pdf

pubchart?oid=1871568016&format=image

Overzicht van alle kosten.

Ik heb ter vergelijking ook een Duitse bank toegevoegd.

Mocht je trouwens veel in het buitenland zitten en daarom een duurder betaalpakket nodig hebben. Dat is niet meer nodig.

Goede alternatieven zijn:
1. Revolut. Vooralsnog gratis en overal ter wereld gratis en tegen de spotprijzen geld uit de muur trekken en betalen. Is wel alleen een creditcard en geen betaalrekening. Ik heb er zelf een en ga het de komende maand proberen in Azie.
2. Number26. Is een complete rekening inclusief creditcard. Deze moet je aanvragen via een adres in Duitsland. Het werkt echter ook via een forwarder.
Ik heb er zelf nog geen maar ga het later dit jaar proberen.

Let wel op dat beide creditcards waarschijnlijk geen aankoopverzekering hebben.

Mocht iemand nog meer alternatieven weten dan post ze graag. Het lijstje met NLse banken zal later uitgebreid worden.

[ Bericht 13% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 26-01-2016 16:58:13 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_159406845
quote:
ER moet een manier zijn om zonder 60 per jaar te betalen gebruik te kunnen maken van een NLse bankrekening.
Nee hoor.
Some things should be simple; even an end has a start
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:57:12 #3
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_159406892
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:55 schreef Leonos het volgende:

[..]

Nee hoor.
Je hebt altijd mensen....
Klanten-voor-webteksten-op-de-eerste-rang.png
UI Made bij VanilleKwark.
pi_159406913
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:57 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
True. Ik wil ook wel alles gratis.
Majaaaaa. Kan niet he.
Some things should be simple; even an end has a start
pi_159407442
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:57 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat krijg voor die 60 +10% stijging per jaar behalve slechtere service en bereikbaarheid?

Overigens tonen juist nieuwkomers (en Duitse banken) juist aan dat het wel kan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_159407503
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wat krijg voor die 60 +10% stijging per jaar behalve slechtere service en bereikbaarheid?

Ik zie niet in waarom het niet zou kunnen, er gaan miljarden om in het bankwezen, maar nee 60 miljoen van betaalrekeningen mogen ze niet mislopen. Als ze nou eens 1,5% rente zouden geven op een spaarrekening zou ik zo overstappen :D.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:22:55 #7
343196 RingBewoner
pi_159407527
quote:

[..]

Slechtere service..... Slechter dan wat?! En slechter bereikbaar dan wat?

Je krijgt er een pas voor, ondersteuning als je iets niet snapt. Een rekeningnummer. Ik weet niet wat jij nog meer van je bank wil.
pi_159407571
Sommige zijn wel tijdelijk gratis als je je studiefinanciering er op stort. Maar nou vind ik ook als jij een miljoen bij een bank stalt ze je sowieso een gratis betaalrekening moeten geven.
pi_159407649
Hier in belgie heb ik het gewoon gratis incl een creditcard. Zou dan in nederland toch ook moeten kunnen.
Waar een wil is, is een weg. Gewoon Doordrammen!!!!!!!!!!
pi_159407696
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:22 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Slechtere service..... Slechter dan wat?! En slechter bereikbaar dan wat?

Je krijgt er een pas voor, ondersteuning als je iets niet snapt. Een rekeningnummer. Ik weet niet wat jij nog meer van je bank wil.
In het geval van de Rabobank zou een goed werkende app tof zijn.
Of bijvoorbeeld openingstijden die niet tussen 13:00 en 16:00 liggen.
Als je werkt en je moet geld storten dan moet je een middag vrij nemen.

Het zijn maar wat voorbeelden.
Maar het beste zou nog zijn als ze al niet 6 jaar aan een stuk de prijzen met 10+% verhogen onder het mom van het verbeteren van de service.

Of zoals ze zo leuk zeggen om de service te verbeteren sluiten we het bankfiliaal bij u in de buurt. U kunt terecht bij ons filiaal 100 km verderop.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:32:28 #11
343196 RingBewoner
pi_159407783
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

In het geval van de Rabobank zou een goed werkende app tof zijn.
Of bijvoorbeeld openingstijden die niet tussen 13:00 en 16:00 liggen.
Als je werkt en je moet geld storten dan moet je een middag vrij nemen.

Het zijn maar wat voorbeelden.
Maar het beste zou nog zijn als ze al niet 6 jaar aan een stuk de prijzen met 10+% verhogen onder het mom van het verbeteren van de service.

Of zoals ze zo leuk zeggen om de service te verbeteren sluiten we het bankfiliaal bij u in de buurt. U kunt terecht bij ons filiaal 100 km verderop.
Ga naar een andere bank of verhuis. Hier in de buurt is Rabobank geopend van 9 tot 18 op werkdagen en in het weekend tot 16 uur ja. Overigens is geld storten wel een beetje van 1995 hoor.
pi_159407851
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:32 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ga naar een andere bank of verhuis. Hier in de buurt is Rabobank geopend van 9 tot 18 op werkdagen en in het weekend tot 16 uur ja. Overigens is geld storten wel een beetje van 1995 hoor.
Hier dus niet. Switchen van bank heeft ook steeds minder zin want de ABN is ook al weg. Blijft over de ING.
Wat doe jij dan met cash geld wat je ontvangt? Dat verbrand jij :?
Ik heb het niet vaak nodig maar het is wel het enige voordeel wat je hebt boven een internet only bank.

Wat dat betreft kan ik nu met iban net zo goed een Spaanse rekening openen.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:44:55 #13
343196 RingBewoner
pi_159408068
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wat doe jij dan met cash geld wat je ontvangt?
Gebeurt praktisch nooit. Als dat wel zo is dan berg ik dat thuis op. Komt vanzelf een keer van pas.
quote:
Dat verbrand jij :?

Nogal een domme suggestie. Vind je ook niet?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:54:39 #14
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_159408301
Prima topic, tegenwoordig met de overstapregelingen ben ikzelf ook zeer geinteresseerd
^O^

Ik zit bij ABN AMRO en ben daar tot nu toe bij gebleven omdat je daar een gratis creditcard bij krijgt. Zodra dat ophoudt, ben ik weg.
If it floats, flies, or fucks, it is cheaper to rent it.
pi_159408773
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:32 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Wel nee joh. Geldstorten is niet zo ouderwets. Gebeurd nog dagelijks door marktkooplui.
Goed verhaal. Lekker kort. Doei.
BeroepsKlootzak met een grote K.
Een scheet is pas goed als je er kippenvel van krijgt.
pi_159408789
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:14 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Wel nee joh. Geldstorten is niet zo ouderwets. Gebeurd nog dagelijks door marktkooplui.
En verenigingen en kroegen en, en, en.
pi_159411721
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:54 schreef Hallmark het volgende:
Prima topic, tegenwoordig met de overstapregelingen ben ikzelf ook zeer geinteresseerd
^O^

Ik zit bij ABN AMRO en ben daar tot nu toe bij gebleven omdat je daar een gratis creditcard bij krijgt. Zodra dat ophoudt, ben ik weg.
Heb een overzicht gemaakt. Ik ga bij de Rabo terug naar basis. Helft van de kosten en de vreemde valuta handel ik wel via de alternatieven af.

Het is trouwens ongelofelijk hoe moeilijk het is om achter kosten en voorwaarden te komen bij bijvoorbeeld de ABN en SNS. Daarin heeft de Rabo wel een streep voor.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 17:02:50 #18
394265 Koral
Hello darkness, my old friend
pi_159411787
Leuk topic.

Plaatje in de OP kan alweer weg. RaboDirect pakket is 1,80 volgens hun website vandaag.

Heb in het verleden bij Postbank gezeten, toen ABN, (tussendoor KNAB ook nog gratis) geprobeerd, daarna SNS en neig nu weer naar ABN.

Postbank had me te vaak foutief ingelicht. ABN was prima alleen om als bestaande klant (ik en mijn vrouw) een en/of rekening te openen moesten we perse op afspraak komen. Lastig toen met een baby en de beperkte openingstijden waar we toen woonden.

Neig nu toch weer terug naar ABN, ondanks dat ik de app van SNS iets beter vindt. Wat me echter niet bevalt is hun digipas en hun internet bankieren vind ik in vergelijking met ABN ook minder. Heb toch liever een e-dentifier. Als je tijdelijk rood wilt staan is ABN ook vlotter, en ze hebben een stortingsautomaat buiten het pand in mijn woonplaats.

Maar wellicht brengt dit topic me nog op gedachten voor een andere bank.
Behind my strongest personality, covers my biggest fear. Behind my deepest smile hides my undiscovered tears. I made myself busy just to forget, but I guess it's not working and reminds me even more. Farewell.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 17:03:49 #19
42322 MCH
Ou est le swimming pool?
pi_159411810
Zo'n overstapregeling, regelt die ook dat mijn vaste tegenrekening bij mijn 23 internetbanken gewijzigd wordt?
Choose designer lingerie in the vain hope of kicking some life back into a dead relationship
pi_159412191
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 17:02 schreef Koral het volgende:
Plaatje in de OP kan alweer weg. RaboDirect pakket is 1,80 volgens hun website vandaag.
De Rabobank verlaagt per 1 april het tarief voor een Rabo DirectPakket met Rabo Wereldpas van 1,80 naar 1,20 euro per maand.
pi_159412386
[quote]
Goede alternatieven zijn:
2. Number26. Is een complete rekening inclusief creditcard. Deze moet je aanvragen via een adres in Duitsland. Het werkt echter ook via een forwarder.
[/quote]
Heb het nog niet geprobeerd maar lijkt erop dat je niet per se een Duits adres hoeft te hebben? Zie number26.eu.

Meh.. Toch even m'n e-mail adres ingevuld en krijg inderdaad de melding dat het op dit moment alleen beschikbaar is in Duitsland (en Oostenrijk).
pi_159412392
Edit: Dubbel
pi_159413445
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 17:02 schreef Koral het volgende:
Leuk topic.

Heb in het verleden bij Postbank gezeten, toen ABN, (tussendoor KNAB ook nog gratis) geprobeerd, daarna SNS en neig nu weer naar ABN.

Postbank had me te vaak foutief ingelicht. ABN was prima alleen om als bestaande klant (ik en mijn vrouw) een en/of rekening te openen moesten we perse op afspraak komen. Lastig toen met een baby en de beperkte openingstijden waar we toen woonden.

Neig nu toch weer terug naar ABN, ondanks dat ik de app van SNS iets beter vindt. Wat me echter niet bevalt is hun digipas en hun internet bankieren vind ik in vergelijking met ABN ook minder. Heb toch liever een e-dentifier. Als je tijdelijk rood wilt staan is ABN ook vlotter, en ze hebben een stortingsautomaat buiten het pand in mijn woonplaats.

Maar wellicht brengt dit topic me nog op gedachten voor een andere bank.
Het zijn de tarieven vanaf 1 april.
Overigens is de link daaronder dynamisch.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 18:07:20 #24
415174 spiritusbus
licht ontvlambaar
pi_159413483
quote:

[..]

0.25 %-punt korting op mn hypotheekrente.
pi_159413572
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 18:07 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

0.25 %-punt korting op mn hypotheekrente.
Dan loont het idd is iets van 400 per jaar.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')