abonnement Unibet Coolblue
pi_165373844
Trucks branden echt niet zomaar af, daar moet duidelijk structureels fout zitten
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 16 september 2016 @ 23:34:55 #102
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_165376101
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 21:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Trucks branden echt niet zomaar af, daar moet duidelijk structureels fout zitten
De oorzaken zijn in beide gevallen bekend, en hebben niets met elkaar te maken.

Misschien is het een idee om een blussysteem in de motorruimte te bouwen en bijvoorbeeld waterkoeling is al lang beschikbaar voor truckremmen, dat ondervangt misschien de voorgaande oorzaken, maar beide oplossingen brengen gewicht met zich mee en elektronica en mechanische componenten die dan weer stuk gaan, want in de Dakar gaat alles stuk. Je bent aan het racen, en gewicht is wel een dingetje.

Je kunt niet alles voorzien en ondervangen. Kan wel, maar dan rijd je gewoon achter in het veld. Een turbo heeft olietoevoer nodig, en dat zal altijd een leidinkje zijn wat kan scheuren, net als brandstofleidingen in de motorruimte, en dat remmen kunnen oververhitten en in de fik vliegen.

Shit happens, maar de timing kon bijna niet beroerder -O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_165388091
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 23:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

De oorzaken zijn in beide gevallen bekend, en hebben niets met elkaar te maken.

Misschien is het een idee om een blussysteem in de motorruimte te bouwen en bijvoorbeeld waterkoeling is al lang beschikbaar voor truckremmen, dat ondervangt misschien de voorgaande oorzaken, maar beide oplossingen brengen gewicht met zich mee en elektronica en mechanische componenten die dan weer stuk gaan, want in de Dakar gaat alles stuk. Je bent aan het racen, en gewicht is wel een dingetje.

Je kunt niet alles voorzien en ondervangen. Kan wel, maar dan rijd je gewoon achter in het veld. Een turbo heeft olietoevoer nodig, en dat zal altijd een leidinkje zijn wat kan scheuren, net als brandstofleidingen in de motorruimte, en dat remmen kunnen oververhitten en in de fik vliegen.

Shit happens, maar de timing kon bijna niet beroerder -O-
Volgens mij gaat een water gekoelde rem nog een aardig wat centjes kosten om te ontwikkelen. Ze zijn er idd wel maar niet voor de dakar rally.(zo ver ik weet) Ze hebben toch een soort van trommelrem met de blokjes van een schijfrem? dat zag ik een keertje op RTL..

Ik ben benieuwd wat ze gaan doen.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_165388642
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 september 2016 20:02 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Volgens mij gaat een water gekoelde rem nog een aardig wat centjes kosten om te ontwikkelen. Ze zijn er idd wel maar niet voor de dakar rally.(zo ver ik weet) Ze hebben toch een soort van trommelrem met de blokjes van een schijfrem? dat zag ik een keertje op RTL..

Ik ben benieuwd wat ze gaan doen.
MKR heeft die kennis gewoon in huis hoor, die waren europees kampioen truckracen voor ze met Dakar begonnen, de watergekoelde remmen zijn daar standaard.
pi_165671824
quote:
Team De Rooy met twee trucks in Marokko, met vier naar Dakar Rally

Team De Rooy staat zondag met twee Iveco’s aan de start van de OiLibya Rally in Marokko. De bestuurders daarvan zijn Arthur Ardavichus uit Kazachstan, die eerder met onder meer Kamaz en Tatra reed, en Michiel Becx, die zijn debuut maakt in een truck. Deze twee gaan echter niet met De Rooy mee naar de Dakar Rally. In Zuid-Amerika rijden, net als vorig jaar, in elk geval Gerard de Rooy, Federico Villagra en Ton van Genugten.

Gerard de Rooy zal zelf niet rijden in Marokko, maar is wel de hele week aanwezig als teammanager. “We hebben de afgelopen week getest in de buurt van M’hamid, in het oosten van Marokko. Dat is goed bevallen. Michiel Becx en Arthur Ardavichus hebben kunnen wennen aan de auto’s, die nu naar Agadir zijn voor de technische keuring en zondag de proloog. Voor mijzelf voegt het weinig toe om de wedstrijd te rijden. Mijn bemanning is niet veranderd en de truck is niet veranderd.”
De équipe die de Dakar 2016 won, blijft dus gelijk: Gerard de Rooy aan het stuur van de Iveco Powerstar, met Moi Torrallardona als navigator en Darek Rodewald als monteur. Ook de nummer 2 van de afgelopen Dakar, de Argentijn Federico Villagra, en de nummer 5, Ton van Genugten, rijden onder de vlag van Team De Rooy. “Wie de vierde auto gaat rijden, wordt binnenkort bekend gemaakt”, belooft De Rooy. “In elk geval niet Ardavichus of Becx. Voor hen is de rally in Marokko een wedstrijd om de truck eens uit te proberen.”
Bron: De Rooy FB.
Ja doei.
pi_165671960
Waarom zelf niet rijden? Op dit soort punten loopt men altijd achter op Kamaz.
pi_165671986
Van Loon maakt trouwens overstap van X-Raid Mini naar Overdrive Toyota.

pi_165672842
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 16:39 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Bron: De Rooy FB.
Omdat er maar 2 voor het klassement gaan. Gerard en diegene die betaalt wordt door de bijrijder
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_165689553
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 16:47 schreef TargaFlorio het volgende:
Van Loon maakt trouwens overstap van X-Raid Mini naar Overdrive Toyota.

[ afbeelding ]
Jippie
Verder ook nog een mooie wagen, beter dan mini :+
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_165689570
Is het t waard om naar de pre proloog te gaan? Ik wil wel graag heen maar is het niet al te druk? Ben verder nog nooit geweest :@
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_165705517
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 16:47 schreef TargaFlorio het volgende:
Van Loon maakt trouwens overstap van X-Raid Mini naar Overdrive Toyota.

[ afbeelding ]
Is er ook bekend waarom? Mini toch te duur?
Schip ahoy!
pi_165705770
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 17:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Omdat er maar 2 voor het klassement gaan. Gerard en diegene die betaalt wordt door de bijrijder
Licentie van Ardavichus is niet in orde dus maar 1 truck aan de start.
pi_165705834
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 12:33 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Is er ook bekend waarom? Mini toch te duur?
quote:
“Ik ben erg blij met de Toyota Hilux,” vertelt Van Loon. “Na de Baja’s in Hongarije en vooral in Polen sloeg de twijfel toe over Mini. Na afgelopen Dakar was die twijfel er al, maar toen werd ik gerust gesteld door X-Raid. Na Polen kreeg ik het gevoel dat de concurrentie steeds sterker werd en wij op hetzelfde niveau bleven steken. Na diverse gesprekken, een goede test en de nodige overwegingen heb ik, samen met Wouter en de andere jongens uit het team, besloten om met de Toyota Hilux Overdrive naar Dakar te gaan!”
http://www.rtlgp.nl/item/(...)ilux_naar_dakar_2017

X-Raid te veel gefocust op verhuren van zoveel mogelijk auto's voor de hoofdprijs in plaats van ontwikkelen van de auto?
pi_165705884
De nieuwste versie van de Toyota heeft trouwens alleen maar achterwielaandrijving. Van Loon heeft nog de 4WD variant.

http://www.rtlgp.nl/item/(...)terde_hilux_naar_dak
pi_165722643
Ah, thanks voor de info. Wel goed dat ie kritisch blijft overwegen. Zo'n overstap is ook niet gratis natuurlijk.
Schip ahoy!
  Vis een optie? maandag 10 oktober 2016 @ 09:05:13 #116
70532 loveli
N
pi_165867581
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:12 schreef DieselTank het volgende:
Is het t waard om naar de pre proloog te gaan? Ik wil wel graag heen maar is het niet al te druk? Ben verder nog nooit geweest :@
Ben ook wel benieuwd.
crap in = crap out
pi_165889045
Ik ben een paar jaar terug een keer bij de pre proloog geweest. Vond het niet zo spannend. Veel gezapigheid, weinig echte actie. Ergens wel begrijpelijk: ze willen niets stukrijden. Maar daardoor is het meer een optocht, vond ik. Desondanks geinig om een keer gezien te hebben.

Jammer van Ten Brinke, maar als je het nu nog niet rond hebt zal het wel niet gebeuren. Veel te veel te doen nog om daar goed voorbereid aan de start te komen.
Schip ahoy!
pi_165893598
quote:
"Tom Colsoul staat onder contract bij Mini en gaat met de Pool Kuba Przygoński Dakar 2017 rijden.", aldus Toine van Oorschot (van Iveco/De Rooy team) op de dakartrucks-facebookpagina.

FF ter info :+
pi_166141868
Wuf van Ginkel naar De Rooy, Loprais naar Buggyra.
pi_166144579
quote:
3s.gif Op zondag 23 oktober 2016 09:55 schreef Alexxxxx het volgende:
Wuf van Ginkel naar De Rooy, Loprais naar Buggyra.
Loprais hopt de laatste jaren ook van team tot team.
pi_166146893
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 12:59 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Loprais hopt de laatste jaren ook van team tot team.
alleen dit jaar al 3 (of 4, geen idee of hij zijn eigen team nog onder het stof vandaan heeft gehad) _O-
pi_166147175
quote:
10s.gif Op zondag 23 oktober 2016 14:56 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

alleen dit jaar al 3 (of 4, geen idee of hij zijn eigen team nog onder het stof vandaan heeft gehad) _O-
:')

Loprais hoort gewoon in een Tatra.
pi_166147568
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 15:11 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

:')

Loprais hoort gewoon in een Tatra.
Dat zeiden we vroeger over De Rooy en DAF.
pi_166147663
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 15:28 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Dat zeiden we vroeger over De Rooy en DAF.
Ha ha, ik had er eerst bij staan: (en De Rooy in DAF)

;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')