abonnement Unibet Coolblue
pi_159405793
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:17 schreef suus21 het volgende:
De NOS heeft het erover dat Berdych de angstgegner is van Federer _O-
:')
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_159406122
Nishikori _O- .
pi_159406864
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:58 schreef truedestiny het volgende:

[..]

Ik weet het niet meer goed, maar was die echt zo slecht toen als die hier tegen Simon was?
Nee, maar hij was zeker niet in vorm. Scheelde wel dat hij een debiel simpele loting had (en alsnog sets verloor van Lalo en Bautista). Alleen vanaf die halve finale ging het toen ineens een paar versnellingen omhoog, met Cilic die maar 3 games pakte en Fed die toch ook vrij kansloos was uiteindelijk.

In de aanloop naar die finale was toen vooral Federer die gewoon echt heel erg indrukwekkend was. Bookies hadden de notering toen vrij dicht bij elkaar zitten...Djoko rond 1.75 dus dat zegt wel wat.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_159407099
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:17 schreef suus21 het volgende:
De NOS heeft het erover dat Berdych de angstgegner is van Federer _O-
Nogal overdreven. Maar de laatste twee keer op grand slam niveau had Berdych gewonnen (Us Open '12 QF en Wimbledon '10 QF). Media moeten er iets van maken hè.
Als het maar goed klinkt.
pi_159407432
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:58 schreef truedestiny het volgende:

[..]

Ik weet het niet meer goed, maar was die echt zo slecht toen als die hier tegen Simon was?
Op de USO wel. Ander voorbeeld is Wimbledon 2014. Daar was ie nog slechter. Die halve finale tegen Dimitrov was een van de slechtste potten die ik ooit heb gezien (tussen spelers van dat kaliber). En in de finale speelde hij tegen Fed weer fenomenaal (al chokete hij het nog bijna weg)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_159407468
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:56 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Nee, maar hij was zeker niet in vorm. Scheelde wel dat hij een debiel simpele loting had (en alsnog sets verloor van Lalo en Bautista). Alleen vanaf die halve finale ging het toen ineens een paar versnellingen omhoog, met Cilic die maar 3 games pakte en Fed die toch ook vrij kansloos was uiteindelijk.

In de aanloop naar die finale was toen vooral Federer die gewoon echt heel erg indrukwekkend was. Bookies hadden de notering toen vrij dicht bij elkaar zitten...Djoko rond 1.75 dus dat zegt wel wat.
De Federer afgelopen USO was misschien wel de beste Fed die ik ooit heb gezien. Maar ja, die laat het in de finale dan weer volstrekt mentaal afweten zoals zo vaak tegen Rafa en Djoko. Ook Wimbledon was Fed beter dan ooit. En toch krijgt ie het voor elkaar die finales te verliezen...tsja...Fed is technisch en estetisch de beste tennisser allertijden, maar qua mentale kracht haalt ie niet eens de top 10.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 26 januari 2016 @ 15:33:10 #107
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_159409334
Federer maakt van alle spelers vrijwel altijd de meeste indruk op me, met zijn aanloop naar n kwart - of halve finale van n grand slam. - Zodra het echt moet, komt bij n speler als Djokovic eigenlijk pas z'n beste spel naar boven. - Geldt ook voor Williams.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_159409556
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:33 schreef DO2 het volgende:
Federer maakt van alle spelers vrijwel altijd de meeste indruk op me, met zijn aanloop naar n kwart - of halve finale van n grand slam. - Zodra het echt moet, komt bij n speler als Djokovic eigenlijk pas z'n beste spel naar boven. - Geldt ook voor Williams.
Ja, Federer is gewoon de dikke nummer 2 van het moment. Alleen Djokovic is beter maar tegen de rest van het veld: hij is beter of heeft gewoon een goede kans om ze te verslaan (Murray/Wawrinka).
pi_159409570
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:33 schreef DO2 het volgende:
Federer maakt van alle spelers vrijwel altijd de meeste indruk op me, met zijn aanloop naar n kwart - of halve finale van n grand slam. - Zodra het echt moet, komt bij n speler als Djokovic eigenlijk pas z'n beste spel naar boven. - Geldt ook voor Williams.
Inderdaad. En Nadal. Dat zijn spelers die altijd pieken op het juiste moment. Fedje is daar wat minder goed in :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 26 januari 2016 @ 15:53:00 #110
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_159409874
Azarenka maakt ook n verdomd goede indruk tot op heden, vind ik, maar het zal desondanks wel weer n retesaaie finale worden waarbij Williams niet of nauwelijks in de problemen komt en gewoon met 6-4 6-2 wint.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_159410086
Wel grappig dat we allemaal vinden dat Djokovic erg slecht speelt voor zijn doen.
En dan staat hij gewoon met twee verloren sets in de halve finale van de Australian Open.

Wat een klasbak is het ook.
Als het maar goed klinkt.
pi_159410155
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:53 schreef DO2 het volgende:
Azarenka maakt ook n verdomd goede indruk tot op heden, vind ik, maar het zal desondanks wel weer n retesaaie finale worden waarbij Williams niet of nauwelijks in de problemen komt en gewoon met 6-4 6-2 wint.
Vika maakt meer indruk dan Serena, al lijkt die wel echt in het toernooi te groeien. Die match-up met Serena is wel zorgelijk, maar ze heeft wel al een paar keer van haar gewonnen in finales en verloor in de laatste 10 ontmoetingen maar 3x in straight sets.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_159410178
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 16:00 schreef geitenbrei het volgende:
Wel grappig dat we allemaal vinden dat Djokovic erg slecht speelt voor zijn doen.
En dan staat hij gewoon met twee verloren sets in de halve finale van de Australian Open.

Wat een klasbak is het ook.
Dat hadden Federer, Wawrinka en Murray ook gehad met deze loting hoor.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 26 januari 2016 @ 16:17:26 #114
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_159410533
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 16:02 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Vika maakt meer indruk dan Serena, al lijkt die wel echt in het toernooi te groeien. Die match-up met Serena is wel zorgelijk, maar ze heeft wel al een paar keer van haar gewonnen in finales en verloor in de laatste 10 ontmoetingen maar 3x in straight sets.
Ja, n goede Azarenka zou ertoe in staat moeten zijn om er n spannende 3-setter uit te slepen. Zou mooi zijn.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_159410791
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:20 schreef Norrage het volgende:

[..]

De Federer afgelopen USO was misschien wel de beste Fed die ik ooit heb gezien. Maar ja, die laat het in de finale dan weer volstrekt mentaal afweten zoals zo vaak tegen Rafa en Djoko. Ook Wimbledon was Fed beter dan ooit. En toch krijgt ie het voor elkaar die finales te verliezen...tsja...Fed is technisch en estetisch de beste tennisser allertijden, maar qua mentale kracht haalt ie niet eens de top 10.
Dit inderdaad. Federer moet echt véél beter zijn dan zijn tegenstander, wil hij een belangrijke wedstrijd van ze winnen. Meestal is hij dat ook, maar niet tegen een top-Nadal of -Djoko.

Het helpt ook niet mee dat hij fysiek matig is. Een vijfde set verliest ie erg vaak, volgens mij ook op conditie, wat die wedstrijden mentaal ook zwaarder maakt (je mag maar een van de vier sets verliezen, statistisch is de kans op winst voor Federer dus ongeveer 25%)
pi_159410956
Lol, alsof setwinstkansen een coin flip zijn... :P

Het mentale aspect blijft raar en niet te peilen. In Doha was Djoko wergaloos in de finale, sloeg alle ballen 10-15 km/h harder... Apart dat hij er dat wel uit weet te krijgen in sommige partijen... Verder is Federer nou ook weer geen mental midget, maar wel zwakker dan Djoko en Nadal ja. Ach, al is het maar voor de afwisseling, ik zou het mooi vinden als Federer hem pakt. :)
Jack does it in real time...
pi_159411627
Het spel van Federer is niet minder dan Djokovic. Hij is vooral mentaal een stuk zwakker. Je zou zeggen waarom neemt hij geen sportpsycholoog in de armen. Wie weet kan die hem helpen met een extra grandslam. Het is echt het mentale aspect en als ook de conditie top is (dus niet na 2,5 uur tennis moe beginnen worden maar nog een uur of meer in je hebben) dan kan het een extreem goede clash worden. De Joker spel en mentaliteit zijn beiden top. Federer ''alleen'' zijn spel maar mentaal is best wel een gap in vergelijking met Djoko/Nadal. Die twee hebben wat dat betreft een enorme gap met de rest van het veld.

[ Bericht 7% gewijzigd door George_Zina op 26-01-2016 17:04:10 ]
  dinsdag 26 januari 2016 @ 17:04:42 #118
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_159411822
Ik hoop wel dat fed wint, maar zal moeilijk worden. Ik wil vooral dat djoko geen afwezigheids season slam krijgt, omdat zijn concurrentie ouder wordt en de nieuwe generatie op zich laat wachten.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_159411873
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 16:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Federer moet echt véél beter zijn dan zijn tegenstander, wil hij een belangrijke wedstrijd van ze winnen. Meestal is hij dat ook, maar niet tegen een top-Nadal of -Djoko.

Het helpt ook niet mee dat hij fysiek matig is. Een vijfde set verliest ie erg vaak, volgens mij ook op conditie, wat die wedstrijden mentaal ook zwaarder maakt (je mag maar een van de vier sets verliezen, statistisch is de kans op winst voor Federer dus ongeveer 25%)
De conditie van Federer was toen hij 26/27 jaar top. Ik kan mij de drie finales op Wimbledon tegen een top Nadal goed herinneren. Twee daarvan waren echte clashes van 5 sets die 4/5 uur duurden. Hij is conditioneel stevig achter uitgegaan. Meestal niet nodig want hij heeft tegenwoordig 2/2,5 uur in het vaatje zitten en voor 95% van de top 100 heeft hij daar genoeg aan, maar na die speeltijd merk je dat de motor begint te sputteren en dat is gewoon kop af tegen Djoker/Rafa.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 17:08:32 #120
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_159411915
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 17:06 schreef George_Zina het volgende:

[..]

De conditie van Federer toen hij 26/27 jaar was top. Ik kan mij de drie finales op Wimbledon tegen een top Nadal goed herinneren. Twee daarvan waren echte clashes van 5 sets die 4/5 uur duurden. Hij is conditioneel stevig achter uitgegaan.
Tweelingen jongen, wat denk je!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_159411986
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 17:08 schreef XL het volgende:

[..]

Tweelingen jongen, wat denk je!
Het zal behoorlijk mee spelen dat hij nu 4 kinderen en vrouw heeft. Als jongeling kun je gewoon extreem fanatiek trainen want niemand die op je wacht maar hij moet nu ook veel tijd in zijn kids steken waarvan natuurlijk 2 al basisschoolonderwijs krijgen.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 17:12:55 #122
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_159412017
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 17:11 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Het zal behoorlijk mee spelen dat hij nu 4 kinderen en vrouw heeft. Als jongeling kun je gewoon extreem fanatiek trainen want niemand die op je wacht maar hij moet nu ook veel tijd in zijn kids steken waarvan natuurlijk 2 al basisschoolonderwijs krijgen.
Maak maar eens een grafiek met verliespartijen per jaar sinds de geboortes.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_159412044
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 17:12 schreef XL het volgende:

[..]

Maak maar eens een grafiek met verliespartijen per jaar sinds de geboortes.
Dat zou inderdaad mooi vergelijkingsmateriaal zijn. Wie weet maak ik van de week wel zo'n grafiekje.
pi_159413092
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 16:02 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Vika maakt meer indruk dan Serena, al lijkt die wel echt in het toernooi te groeien. Die match-up met Serena is wel zorgelijk, maar ze heeft wel al een paar keer van haar gewonnen in finales en verloor in de laatste 10 ontmoetingen maar 3x in straight sets.
En van die ontmoetingen had ze er ook een paar meer moeten winnen.
sig verwijderd door FA
pi_159413143
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 17:51 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

En van die ontmoetingen had ze er ook een paar meer moeten winnen.
Die ene met 2 dubbele fouten op rij op matchpunt was de ergste ;(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')