abonnement Unibet Coolblue
pi_159401916
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:09 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

TLSP-website, en per se beide op naam individuele bezoeker, geen enkele mogelijkheid tot doorverkoop.
Echt maar 2 kansen op een kaartje dus. Als het dan niet lukt ben je mooi de Sjaak.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 10:24:55 #27
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_159402184
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:09 schreef Aisumasen het volgende:

TLSP-website, en per se beide op naam individuele bezoeker, geen enkele mogelijkheid tot doorverkoop.
Dank u!
  dinsdag 26 januari 2016 @ 10:33:15 #28
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_159402350
Ook lid van de nieuwsbrief nu dus, al zal dat zoals Aisu al aangaf vast een farce worden. Maar het is het proberen waard ;)

Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren met alle onvermijdelijke kaarten / bezoekers die niet op de juiste naam staan. Want wij zijn (nu) goed geïnformeerd maar er zijn zeker weten honderden mensen die dat niet zijn en 2 kaarten op hun eigen naam zullen bestellen (tenzij de website dat niet toestaat). Daarnaast zullen er ondanks deze maatregel nog steeds resellers zijn die er maling aan hebben en zo een centje gaan verdienen door arme concertgangers in spe te misleiden. :{
pi_159402598
En anders haal ik mijn Alberto Stegeman vermommingsact wel uit de kast.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 10:50:43 #30
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_159402737
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:09 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

TLSP-website, en per se beide op naam individuele bezoeker, geen enkele mogelijkheid tot doorverkoop.
Dat laatste klopt niet. Tegen een betaling van 20% van de ticketprijs kun je, na wat mailcontact met Ticketmaster, de namen wijzigen. Vorige week door reisplannen moeten doen. Zou ook zowel voor de volle zaal tijdens een uitverkocht concert als een verhinderde/zieke super nadelig zijn.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 11:35:06 #31
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_159403658
Do I Wanna Know heeft 262 miljoen views op YouTube en Crying Lightning 9 miljoen views. :{
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_159407718
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:35 schreef TC03 het volgende:
Do I Wanna Know heeft 262 miljoen views op YouTube en Crying Lightning 9 miljoen views. :{
duss.....?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:31:43 #33
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_159407768
Riazop zou dit even moeten duiden.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:35:32 #34
192683 AMDB
Visionair.
pi_159407866
Wow, snel al. Voor m'n gevoel. Ga maar inzetten op een San Francisco en New York kaartje. 1 van de twee zou hopelijk moeten lukken.
pi_159409173
Spannend allemaal zeg. Niet zo veel ticketstress meer gehad sinds AM Paradiso 2011. :)
pi_159409307
Goed marketing team weer die dit regelt.
Ben benieuwd of het ook zo'n hype was als er geen speciale restricties waren.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 15:39:52 #37
159761 Arn0
Abbey Road
pi_159409519
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:32 schreef Leonos het volgende:
Goed marketing team weer die dit regelt.
Ben benieuwd of het ook zo'n hype was als er geen speciale restricties waren.
De restricties zijn er net omdat het zo een 'hype' is :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_159409660
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:39 schreef Arn0 het volgende:

[..]

De restricties zijn er net omdat het zo een 'hype' is :P
Ja, of andersom :P
pi_159428336
Heel belangrijk: kaartverkoop Paradiso is definitief 09:00 Nederlandse tijd aanstaande vrijdag, dus niet een uurtje later zoals we gewend zijn en eerst werd aangekondigd. En ook zoals te verwachten 2 kaarten per persoon max ipv de 4 kaarten waar Ticketmaster het oorspronkelijk over had.

En tot slot moet je dus de naam van je concertpartner opgeven tijdens het bestelproces.
Pre-sale kom ik nog op terug, maar ga maar uit van donderdagmorgen 09:00.
pi_159429730


TLSP-promo tot dusver, artikelen in Q Magazine en NME. Van begin tot eind het lezen waard, NME vooral om de songbeschrijvingen, Q Magazine voor het interview zelf. Beide gepost in het vorige topic. Maar ik wil zeggen dat het mooi is hoe die “X-Men hero-style flick set in the 60’s”-grap (o.a. http://www.digitalspy.com(...)ne/#~oIPXLW6HYJ9j6c) uit de zomer van 2014 precies zo in elkaar zat als we stiekem al wel hadden verwacht. En grappig dat ze het in het NME-artikel nog half volhouden.

Ook dit: “When I listen to the record, I think of Paris as much as I think of LA [..], we wrote a bit there…” Dit was in januari 2015, toen Miles ‘ineens’ meekwam met Alex in de Eurostar naar Parijs, waar laatstgenoemde een Mini Mansions-gastoptreden had voor de bekende Franse Canal+-show. Dat strookt met het verhaal dat ‘Miracle Aligner’ een van de eerste tracks is die Turner schreef voor deze tweede plaat. Die song heeft dus een songwriters-credit voor Alexandra Savior, waar hij toen in Parijs voor/mee aan het werk was, maar misschien is de versie die op het album terecht is gekomen een andere versie, we zullen het zien aan de uiteindelijke credits.

Die 2 artikelen dus, maar check ook vooral dit zeer melige interview in audio, vol in hun Beatles Kerstmis-sketches modus (waar Miles overigens in dit aspect de scherpe Lennon is en Alex de McCartney die slechts heel af en toe zijn humor weet bij te benen): https://audioboom.com/boo(...)bout-their-new-album

Miles brengt zoals altijd echt het beste in Alex, die zich in het begin nog altijd door interviews heen leek te gapen, naar boven te brengen. Ze zijn dan wel weer volledig in unison als ze tegelijkertijd Ringo in Anthology imiteren (https://youtu.be/ + zWSfqQcJ9tE?t=2m25s). Inhoudswijs valt op dat ze hier zeggen dat de opener, ‘Aviation’, de eerste song is die ze schreven voor dit album.En dat ‘Bad Habits’ samen is geschreven.

En hier is nog veel meer, een stuk over TLSP2 door Barney Hoskyns:

quote:
Whether or not we expected it, Everything You’ve Come to Expect has been a long time coming: to be exact, eight whole years since the release of the Last Shadow Puppets’ debut album The Age of Understatement. “When someone pointed that out, I was like, ‘Fucking hell, we’re men now!'” laughs Miles Kane, co-frontman of the Puppets with Alex Turner. “Our balls have dropped.”

Owen Pallett, who arranged the strings and horns on The Age of Understatement, had the same thought when he once again reported for Shadow Puppets duty last year. “I had run into Alex at festivals, so I saw him through his sort of longhaired gym-queen look to his current slick rockabilly style,” says the Canadian genius and Domino labelmate. “But Miles I hadn’t seen at all since he was twenty one. So when I saw him again it was like, ‘Oh my god, you’re an adult!’ It was so shocking to see this guy who’d been like a cheeky schoolboy turn into a guy who literally owned my ass.”

Suffice it to say that other obligations came between The Age of Understatement and its sophomore successor, not least the unstoppable rise of Turner’s Arctic Monkeys, who released not one but three hugely successful albums between 2008 and 2013. “I wish I had a more flowery answer, but there just wasn’t a chance to do a second album before now,” Turner says. “The Age of Understatement exceeded our expectations, but it was cut short because it was never assumed that we would take it on the road. And then we had to get back to our other bands.” (Kane embarked on a solo career after disbanding his trio the Rascals in the summer of 2009 and subsequently released two albums on Columbia.)

Neither Kane nor Turner ever intended to put the Puppets on the back burner where so many “side projects” languish in perpepuity: the creative outlet that the act offered to the two friends was far too important for that. “The Age of Understatement was the first time I’d looked at lyrics as just another element of the recording, along with the melody and the rest of the music,” says Turner. “Before that, every song I’d written had been ‘about something’ – in inverted commas – and this was the first time I’d started to look at the lyrics more as a component – not putting focus on it but thinking about the shadow it cast on the wall rather than the object itself. It was like dipping a toe in the abstract for the first time.”

Just as The Age of Understatement enabled the duo to explore an all-but-forgotten world of epic ’60s pop that contrasted starkly with the indie guitar-rock template of the Monkeys and the Rascals, so the second coming of the Shadow Puppets has given Kane and Turner new avenues that veer radically away from their other work. In fact, several of the songs on Everything You’ve Come to Expect have been germinating ever since the Monkeys finally came off the road after touring the mighty AM in November 2014. “We’ve been writing these tunes sporadically over the last couple of years,” says Turner.

Turner is all too aware that the “story” of Everything You’ve Come to Expect could be reduced somewhat crassly to the fact that both he and Kane now live in Los Angeles – and that the album was cut at Rick Rubin’s Shangri-La studio, the Malibu home to The Band in their Last Waltz heyday. “I’d love for it to be neat and tidy, like ‘We’re living here so it sounds like this’,” he says, “but it’s not really like that. When I listen to the album, I think of other cities – London and Paris – as much as I think of LA.” Kane concurs: “It wasn’t like a big ‘Let’s make an L.A. record’ kind of thing. It was more just, ‘Well, we’re here, let’s do it here.'”

Both men, however, admit that some distinctly American influences did seep into the album’s songs, even if they’re less detectable than the influences of Scott Walker, John Barry, and Ennio Morricone were on its predecessor. “There were some Todd Rundgren songs, and a Ned Doheny album called Hard Candy,” says Turner, who also concedes that recording in his adopted city was the “green juice that softened the edges” of the Puppets’ sound at Shangri-La. Another, slightly more improbable influence was that of Paul Weller’s Style Council. “I definitely wasn’t listening to them when we made the first Puppets record,” Turner admits. “With ‘Long Hot Summer’ there’s a sort of shimmery quality to that that we tried to introduce into the sonics of this album, and even melodically.”

For Owen Pallett, who this time worked more in situ with the band in the studio, the songs weren’t so much American or Californian as simply more open and expansive. “There was a lot more space for my orchestral work,” he says. “With the first record we talked about Scott Walker and David Axelrod as reference points for where they wanted the orchestrations to go. With this record I asked if they had any new reference points and they said, ‘Have you heard of a record called The Age of Understatement?’ So I was kind of pulling from my own private sources.” One of those turned out to be a classic of orchestral soul by Isaac Hayes, scored in 1969 by Detroit arranger Johnny Allen. “There were a couple of songs we were kind of struggling with,” Pallett says, “so one night we listened to Hot Buttered Soul and then went back and rewrote a couple of the arrangements.”

“I think working next door from us led Owen to different conclusions than last time, when we didn’t have that luxury,” says Turner. “He wanted to do less than he’d done before. He’s an incredible talent. We’d just wind him up and let him go.”

What strikes one on initial exposure to Everything You’ve Come to Expect is that it wears its influences less obviously on its sleeve. While the Puppets’ sound remains anchored in ferry-‘cross-the-Merseybeat sweep and romance – in the lost pop world of Brylcreemed Billy Fury – their new songs take us into the realm of Curt Boettcher (the title track’s bittersweet sunshine pop) and Roy Orbison (the bolero-driven croonerama of ‘Sweet Dreams, TN’). If lead single ‘Bad Habits’ is jaggedly snarling, ‘Miracle Aligner’ and ‘Dracula Teeth’ are seductive and melodically pining.

“I think what makes this record slightly different is that me and Al have found our voices more from when we did our first one,” says Miles Kane. “Obviously we’ve done more singing in that time, so we’d each sort of sit back and let the other one do his bit on the right songs. Like on ‘Sweet Dreams’, I think Al’s vocals are unbelievable, the way he soars on it and the way he croons. Whereas I can deliver the slightly punkier things like ‘Bad Habits’, I find that easier. But then you have that middle ground of songs like ‘Used to Be My Girl’ and ‘Aviation’ between those bookends. With the close harmonies on, say, ‘Dracula Teeth’ and ‘Element of Surprise’, they sort of blend into each other, so on those more sparkly tunes that was a new thing that developed for me – to make beautiful, sexy vocals.”

“I love the first record, but I can’t even compare it to this new one,” says Owen Pallett. “This one takes far more chances, and the stylistic detours don’t feel quite so out of step. There are many more interesting turns and twists. Lyrically there’s a lot more depth to it.” Pallett won’t resort to rock-critical tropes of “maturity” and “growing up”, preferring to see Everything You’ve Come to Expect in the context of change. “People like Alex and Miles – are always flipping the script, never trying to go back and make the same record.

“How important is it to be looking over your shoulder?” says Turner. “Is it not more exciting, rather than trying to hold on to something – or to someone’s perception of something – to let that go and explore what’s in front of you, regardless of the green juice and the palm trees?”

For Owen Pallett, the Last Shadow Puppets remain a kind of “vacation home” for Kane and Turner, a place where – in collaboration with bassist Zach Dawes and drummer/producer James Ford – they can “cut loose a little bit and just have fun”.

“The whole point of The Age of Understatement was that there was no agenda,” reflects Kane. “We didn’t even know whether we’d put an album out. It’s different now, because we’ve both done things and obviously know about the Puppets. Yet we’re still best friends and that’s still the root of it, really. That’s the buzz of it.”
En tot slot zijn hier nog wat extra Q Magazine-foto’s:









pi_159430522
Op de site van Ticketmaster staat nu ook 9:00. Normaal begint de verkoop van tickets altijd 10:00, dus wellicht dat er nog wat mensen hiermee in de fout gaan (en wij kunnen profiteren).
Ben wel benieuwd wanneer de pre-sale van start zou gaan.
pi_159434894
Ok, ticketverkoop. Ten eerste natuurlijk sowieso erg bijzonder dat Nederland überhaupt een gig krijgt. Zoals TC03 al zei eerste keer in 5 jaar dat Alex Turner een zaal alhier doet, arena óf club. In Europa deze ronde 3 gigs in hun thuissteden (Liverpool, Sheffield, Londen), het onvermijdelijke L’Olympia. Én Paradiso. Ze komen sowieso nog terug voor zalen tussen de festivals in, maar Paradiso is dan al mooi in de zak gestoken. Hoop dat ze het podium iets groter maken zodat ze ditmaal de backdrop kunnen neerzetten, het orkest op het plateau past en James Ford niet weer tussen de voorste monitoren zit te drummen, haha.

Hier zwart op wit wat ik al eerder postte, officieel via Ticketmaster (http://www.ticketmaster.n(...)pets-tickets/160087):

quote:
Verkoop alleen via internet!
De kaartverkoop voor dit optreden gaat volledig op naam. Dit houdt in dat er tijdens het bestelproces van iedere bezoeker de voor- en achternaam ingevoerd moet worden. Deze gegevens komen op het ticket te staan en er zal bij het concert worden gecontroleerd of de naam op het ticket overeenkomt met de naam in uw legitimatiebewijs. Het concert is toegankelijk voor alle leeftijden!
Eenmaal gekochte tickets zijn niet overdraagbaar.

Zorg ervoor dat tijdens het bestelproces de voor- en achternaam van iedere bezoeker voor wie een kaart wordt gekocht, bekend is. Dit is na afloop niet meer te veranderen. Zorg er ook voor dat u bij het concert uw legitimatiebewijs meeneemt, dit geldt ook voor eventuele andere bezoekers voor wie u een kaart hebt gekocht. Indien bij controle de naam op het ticket niet overeenkomt met de naam op het legitimatiebewijs, wordt de toegang tot het evenement geweigerd. Zelf de naam op het ticket veranderen heeft geen zin, ook op onze scanners kunnen we de naam zien van degene die het ticket besteld heeft.

Naast een toegangsticket heeft u voor dit evenement een geldig lidmaatschapticket nodig. Een maandlidmaatschap kost Eur 3,50, dit kunt u direct aanschaffen via de aangeboden upsell in het bestelproces. Hier kunt u het gewenste aantal lidmaatschaptickets aanschaffen.

Indien u op dit moment niet een lidmaatschap wenst aan te schaffen kunt u dit ook op een later moment bestellen. Zoek hiervoor binnen deze site op 'lidm' en selecteer het betreffende podium en vervolgens de datum van het evenement waarvoor u een toegangsticket heeft gekocht.
Prijs 46 euro, inclusief 4 euro servicekosten. Start reguliere voorverkoop vrijdag 29 januari 2016, 09:00. Pre-sale informatie nog niet officieel bekend. Zorg dat je voor vanavond hier je emailadres hebt achtergelaten: http://www.thelastshadowpuppets.com/#join

Terugkomend op een aantal dingen:

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:28 schreef Jacobuspower het volgende:
Zo fijn dit O+
Zou wel heel naar zijn als alle ticketverkopen tegelijk zijn. Ben van plan om sowieso Sheffield en Paradiso te doen en wil eigenlijk ook nog wel een andere in de UK meepakken want de venues in zowel Londen als Edinburgh zien er echt geweldig uit!

Maar zoals ik het begrijp kan je op een naam in de UK dus wel voor twee verschillende concerten bestellen? En Aisu nog pro-tips voor het bestellen van kaartjes in de UK? En jij gaat deze dus missen...
Ok, die laatste zin probeer ik met betraande ogen even overheen te lezen, maar daar gaat-ie: Engeland/UK werkt met verschillende ticket-maatschappijen. (Dit weet jij trouwens uiteraard van Finsbury Park.) Bv. SeeTickets, Gigsandtours, Ticketmaster, Crowdsurge met allemaal hun eigen methodes. De een wil de kaarten verzenden, de ander niet, de een stuurt ze 3 dagen van tevoren op, de ander gelijk na bestelling, zelfs servicekosten verschillen. Heel onoverzichtelijk. Ik weet niet eens of ze uit dezelfde vijver vissen. Goed, voor zo ver ik kan zien doen voor deze shows alleen die eerste 2 genoemde mee, die een behoorlijke uniforme methode lijken te hebben.

Edinburgh, SeeTickets: http://www.seetickets.com(...)ts/usher-hall/946354
Edinburgh, Gigsandtours: http://www.gigsandtours.c(...)ts/usher-hall/946354
Londen, SeeTickets: http://www.seetickets.com(...)ackney-empire/945193
Londen, Gigsandtours: http://www.gigsandtours.c(...)ackney-empire/945193
Liverpool, SeeTickets: http://www.seetickets.com(...)rpool-olympia/945201
Liverpool, Gigsandtours: http://www.gigsandtours.c(...)rpool-olympia/945201
Sheffield, SeeTickets: http://www.seetickets.com(...)ets/city-hall/945203
Sheffield, Gigsandtours: http://www.gigsandtours.c(...)ets/city-hall/945203

Dit is puur gebaseerd op incidenteel bewijs, maar ik prefereer persoonlijk SeeTickets. Alleen al omdat de site er het minste als een kermis uitziet. Maar nee, serieus, voor de meest exclusieve of lastige gigs (kleine capaciteit, of een loterij om goede stoelen) heb ik met SeeTickets het meeste geluk, en het minste gezeik gehad om verzending of box office (Crowdsurge is daarin overigens het allerergst, hebben schijt aan alles).

Argh, bedenk me nu dat de grootste ergernis die ik persoonlijk heb gehad juist dan wel weer met SeeTickets was. Keertje helft kaarten Royal Albert Hall ’10 naar Nederland verzonden, andere helft ophalen bij box office die pas openging toen de zaal al open was omdat ze "niet naar Nederland verzenden” met een bullshit-verhaal over hoe ze de barcodes niet ongeldig zouden kunnen maken bij vermissing in post. Allemaal goed gekomen, maar gewoon erg slordig. Daarna hebben ze zich goed herpakt, ik prefereer ze boven de andere opties. Het zal voor deze gigs toch weinig uitmaken: een loterij, en het lijkt dus erg op elkaar, zal zelfs ondertussen wel zelfde bedrijf onder andere vlag zijn.

Paar disclaimers vanaf de sites voor die gigs:

quote:
To keep things fair for customers, we often place restrictions on the quantity of tickets you may purchase; for example setting a minimum or maximum quantity, or requiring you to buy your tickets in sets of 2 or other multiples.

These restrictions are per-customer, not per order. In the interests of fairness, we reserve the right to cancel multiple orders from the same customer if we believe they are attempting to circumvent these limits.


MAX 2 PER PERSON OVER ALL SHOWS (NOT PER SHOW!)

The name of the customer who places the order will be printed on each ticket for this concert. In order to gain entry to the venue, ticket holders will be asked to present valid photo ID matching the name printed on their ticket. Each ticket purchaser must enter the concert at the same time as his or her guests. Name changes will not be allowed. Failure to bring photo ID that matches the customer name will result in refusal of entry to the show. There will be no exceptions.
De genummerde ‘stalls’ zijn gewoon staanplaatsen vooraan voor alle gigs zo te zien. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de Liverpool pro-shot uit 2008. De gig die ik zelf zag in Brussel had een kleine 'pit' vooraan, de 'ringen' uiteraard stoelen. Deze gigs zijn daarmee te vergelijken. Er staat een seating plan op de site, want er zijn nogal wat opties voor kaarten. Reguliere sale voor deze gigs dus “on sale on Friday, 29 Jan 2016 at 9:00 AM”, Engelse tijd. (Paradiso is overigens gewoon “general admission standing” in het gehele gebouw, zoals we gewend zijn.)

Deze gigs dus 10:00 Nederlandse tijd aanstaande vrijdag. En allemaal tegelijk. Gelukkig Paradiso een uur daarvoor in verkoop, dat scheelt dan weer. Pre-sale nog niet officieel bekend, zal snel volgen. Je moet dus strategisch gaan boeken… Waar alles op inzetten voor in pre-sale, waar voor gaan tijdens de reguliere sale, mocht een gedeelte al/niet gelukt zijn? En je kunt dus één ticket voor 2 gigs maximaal boeken. Hoe ze dat gaan handhaven is een raadsel, maar het staat d'r echt. Ik kan je weinig adviseren over welke gigs je het meeste kans op hebt: de vraag zal het aanbod in alle steden flink overstijgen. Misschien zal Edinburgh dan nog wel het minste animo voor zijn, maar ik denk dat de verschillen zo klein zijn dat je dat niet gaat merken. Dat is sowieso een leuke optie, gelijk de allereerste gig van de tournee. Ik ga er niet vanuit dat ze een ‘secret show’ doen: heb ik nog niets over gehoord, en dat zijn deze gigs eigenlijk al, plus ze staan in die 3 weken al in al hun eigen territoria (Oost- én Westkust Amerika, Londen, Sheffield, Liverpool). Tweede gig... Zou Turner's pa weer meedoen in Sheffield? Of Londen, releaseparty... Je weet maar nooit bij welke shows nog iets extra bijzonders gaat gebeuren. Misschien staat straks Alex Turner wel ineens op het podium voor ‘Standing Ne… oh wacht. Nee, serieus, ik zou een paar extra man inzetten voor de tickets voor Engeland, zodat je niet hoeft te multi-tasken tussen de 2 boekingen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:33 schreef Xurk het volgende:
Ook lid van de nieuwsbrief nu dus, al zal dat zoals Aisu al aangaf vast een farce worden. Maar het is het proberen waard ;)

Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren met alle onvermijdelijke kaarten / bezoekers die niet op de juiste naam staan. Want wij zijn (nu) goed geïnformeerd maar er zijn zeker weten honderden mensen die dat niet zijn en 2 kaarten op hun eigen naam zullen bestellen (tenzij de website dat niet toestaat). Daarnaast zullen er ondanks deze maatregel nog steeds resellers zijn die er maling aan hebben en zo een centje gaan verdienen door arme concertgangers in spe te misleiden. :{
Ik denk dat dit wel gaat meevallen, want het staat behoorlijk duidelijk op de site van Paradiso en Ticketmaster en ik ga er vanuit dat het tijdens het bestelproces ook nog eens met koeienletters staat aangegeven. Tevens maakt een eventuele reseller zich dan simpelweg schuldig aan oplichting, en dat is in dit geval niet minder strafbaar dan één e-ticket 10 keer doorverkopen of een baksteen verzenden in plaats van een geadverteerde laptop, dus in die zin maakt deze methode niet heel veel verschil.

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:50 schreef Haunter het volgende:

[..]

Dat laatste klopt niet. Tegen een betaling van 20% van de ticketprijs kun je, na wat mailcontact met Ticketmaster, de namen wijzigen. Vorige week door reisplannen moeten doen. Zou ook zowel voor de volle zaal tijdens een uitverkocht concert als een verhinderde/zieke super nadelig zijn.
Dit is goede informatie, dank. Ik had al wel gedacht dat ze een bepaalde coulante regeling zouden hebben, maar dat is natuurlijk niet iets waar je een gok op wilt wagen. En al helemaal niet iets waarvan Ticketmaster wil dat wij het weten, haha.

Maar we moeten er niet lichter over denken. Ik ben ook wel eens bij ‘op naam’-evenementen geweest waar ze niet (of waarschijnlijk alleen steekproefsgewijs) checkten, maar mijn ervaring met AM-gerelateerde evenementen is dus dat ze onverbiddelijk zijn. Shepherd’s Bush in 2010 was bijna alsof je door de douane ging: iedereen in groepjes van 2 (hoofdboeker + gast) bij de deurman komen, ID tegen het licht gehouden. En bij Don Valley Bowl jaar later (capaciteit stuk of 10 keer Paradiso) echt wel wat mensen huilend weggestuurd zien worden. Dus het is zeker niet bedoeld als slechts een afschrikmethode.
pi_159435375
Laatste keer kaarten bestellen in Engeland was een drama. Ik moest twee kaarten hebben maar uiteindelijk bij 2 verschillende aanbieders 2 kaartjes gekocht. Diezelfde kaartjes waren bij de ene aanbieder 71,40 GBP en bij de andere 78,40 GBP. Toch een verschil van dik tien euro. Zul je ook weer zien dat 1tje wordt opgestuurd en de andere box office pick-up wordt. Doei dure buitenlandse verzendkosten. :')
pi_159435423
En de Britse pond staat bijzonder ongunstig voor ons. |:(
pi_159435431
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:35 schreef AMDB het volgende:
Wow, snel al. Voor m'n gevoel. Ga maar inzetten op een San Francisco en New York kaartje. 1 van de twee zou hopelijk moeten lukken.
Ja snel al he, en we gaan wel lekker internationaal met z'n allen ;).
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 12:48 schreef Aisumasen het volgende:
Ok, ticketverkoop.
Paradiso is inderdaad heel erg bijzonder dat ze die doen, zo bijzonder dat ik er (hopelijk) terug voor naar Amsterdam ga vliegen. Zit namelijk vanaf a.s. maandag voor een half jaar in de stad waar het allemaal begon. Daarom wil ik ook heel graag Sheffield meepakken en zal ik daar in het begin al m'n energie en mankrachten voor inzetten. Paradiso hopelijk iets beter te doen omdat ik Ticketmaster simpelweg meer vertrouw en daar ook genoeg mensen voor heb die sowieso zelf ook gaan bestellen.

Die regel van 2 pp is inderdaad nog steeds heel raar en daar kunnen ze nooit echt goed op controleren. Hoogstens 2 per account. Maar als Sheffield me nou in de presale al is gelukt ga ik daarna denk ik inderdaad voor de tourpremiere in Edinburgh, ook nog eens een geweldig leuke stad.

Thanks voor de uitgebreide informatie en ervaringen, ik hoop op het beste, maar het gaat sowieso een grote lotterij en een chaos worden ;(
  woensdag 27 januari 2016 @ 13:07:51 #46
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_159435445
Geweldige post Aisumasen ^O^

Hoe zit het ook alweer met Ticketmaster en cartjacking? Als je eenmaal in het scherm zit waar je naamgegevens e.d. moet invoeren, zijn de kaartjes dan een x aantal minuten voor je gereserveerd? Of kan het zijn dat je kaartjes door een ander worden afgesnoept terwijl je 10 seconden tekst staat in te voeren (bijv. zoals wanneer je probeert exclusieve sneakers zoals Yeezy's te bestellen online)? Als dit mogelijk is, dan is het niet handig om 2 kaartjes te bestellen want je bent dan toch 2x zo lang bezig met het formulier invullen.
pi_159435626
quote:
14s.gif Op woensdag 27 januari 2016 13:07 schreef Xurk het volgende:
Geweldige post Aisumasen ^O^

Hoe zit het ook alweer met Ticketmaster en cartjacking? Als je eenmaal in het scherm zit waar je naamgegevens e.d. moet invoeren, zijn de kaartjes dan een x aantal minuten voor je gereserveerd? Of kan het zijn dat je kaartjes door een ander worden afgesnoept terwijl je 10 seconden tekst staat in te voeren (bijv. zoals wanneer je probeert exclusieve sneakers zoals Yeezy's te bestellen online)? Als dit mogelijk is, dan is het niet handig om 2 kaartjes te bestellen want je bent dan toch 2x zo lang bezig met het formulier invullen.
Ticketmaster houdt je kaartjes 15(?) minuten vast, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. De Engelse websites daarentegen schijnen dat niet te doen :{
  woensdag 27 januari 2016 @ 13:21:15 #48
159761 Arn0
Abbey Road
pi_159435863
En natuurlijk niet de klassieke truc vergeten van de pagina blijven te refreshen, ook al staat er al een tijdje dat het uitverkocht is, er vallen altijd kaarten terug in verkoop door geweigerde betaalmethodes.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_159436537
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 13:07 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Ja snel al he, en we gaan wel lekker internationaal met z'n allen ;).

[..]

Paradiso is inderdaad heel erg bijzonder dat ze die doen, zo bijzonder dat ik er (hopelijk) terug voor naar Amsterdam ga vliegen. Zit namelijk vanaf a.s. maandag voor een half jaar in de stad waar het allemaal begon. Daarom wil ik ook heel graag Sheffield meepakken en zal ik daar in het begin al m'n energie en mankrachten voor inzetten. Paradiso hopelijk iets beter te doen omdat ik Ticketmaster simpelweg meer vertrouw en daar ook genoeg mensen voor heb die sowieso zelf ook gaan bestellen.

Die regel van 2 pp is inderdaad nog steeds heel raar en daar kunnen ze nooit echt goed op controleren. Hoogstens 2 per account. Maar als Sheffield me nou in de presale al is gelukt ga ik daarna denk ik inderdaad voor de tourpremiere in Edinburgh, ook nog eens een geweldig leuke stad.

Thanks voor de uitgebreide informatie en ervaringen, ik hoop op het beste, maar het gaat sowieso een grote lotterij en een chaos worden ;(
Ahhhh, aangezien je het over Paradiso had dacht ik dat je misschien later pas daar zou zijn ofzo. Maar je komt d'r voor terug. Nee, dan sowieso Sheffield, ja. Geen twijfel over mogelijk. Alles op alles zetten voor die tickets in de pre-sale, dan heb je sowieso 2 kansen. En van tevoren bepalen of je een plan B wilt uitvoeren, een stoel op een van de ringen bijvoorbeeld. Zou ik persoonlijk best relax vinden, haha.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 13:21 schreef Arn0 het volgende:
En natuurlijk niet de klassieke truc vergeten van de pagina blijven te refreshen, ook al staat er al een tijdje dat het uitverkocht is, er vallen altijd kaarten terug in verkoop door geweigerde betaalmethodes.
Ja, dit. En dan natuurlijk nog maar voor één ticket gaan, als het echt zo ver komt. Ticketmaster heeft zaken afgelopen tijd zo gestroomlijnd (een wachtrij voor de wachtrij) dat het juist stukken moeilijk lijkt - waarschijnlijk omdat het meer rookie-proof is... - dan voorheen. Arctic Monkeys in Paradiso was ontelbaar keer meer animo voor dan tickets, en dat was geen enkele stress, terwijl daar bijna geen zwarthandel voor was, zo exclusief was het.
pi_159436757
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 13:45 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ahhhh, aangezien je het over Paradiso had dacht ik dat je misschien later pas daar zou zijn ofzo. Maar je komt d'r voor terug. Nee, dan sowieso Sheffield, ja. Geen twijfel over mogelijk. Alles op alles zetten voor die tickets in de pre-sale, dan heb je sowieso 2 kansen. En van tevoren bepalen of je een plan B wilt uitvoeren, een stoel op een van de ringen bijvoorbeeld. Zou ik persoonlijk best relax vinden, haha.

[..]

Ja, dit. En dan natuurlijk nog maar voor één ticket gaan, als het echt zo ver komt. Ticketmaster heeft zaken afgelopen tijd zo gestroomlijnd (een wachtrij voor de wachtrij) dat het juist stukken moeilijk lijkt - waarschijnlijk omdat het meer rookie-proof is... - dan voorheen. Arctic Monkeys in Paradiso was ontelbaar keer meer animo voor dan tickets, en dat was geen enkele stress, terwijl daar bijna geen zwarthandel voor was, zo exclusief was het.
Maar hoeveel stress of drukte verwacht je? Want TLSP zijn toch echt wel een stukje 'kleiner' en 'onbekender' voor het grote publiek dan de Monkeys. Dit samen met de hoge prijs en de verkooprestricties ben ik wel benieuwd of het echt zo snel gaat als wij vrezen. Of zal het ook een grote buitenlandse (Britse) toestroom zijn?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')