quote:Arctic Monkeys is een Britse indie-rockband uit Sheffield, Engeland en actief sinds 2002. De band bestaat uit zanger/gitarist Alex Turner, gitarist Jamie Cook, bassist Nick O'Malley en drummer Matthew Helders. Tot 2006 was Andy Nicholson bassist van de band.
In 2004 en 2005 kreeg de band bekendheid door het verspreiden van hun demo's via het internet. Dit zorgde voor een mediahype rondom Arctic Monkeys en maakte hun debuutalbum Whatever People Say I Am, Thats What Im Not in 2006 het best verkopende debuut ooit in het Verenigd Koninkrijk. Evenals het album bereikten de singles "I Bet You Look Good On The Dancefloor" en "When The Sun Goes Down" de nummer 1-positie in het land. Een jaar later volgde het tweede album Favourite Worst Nightmare, met leadsingle "Brianstorm". In 2009 verscheen het derde album Humbug, geproduceerd door Josh Homme en James Ford.
De band werd op hun debuutalbum gekenmerkt door hun snelle, agressieve post-punk en Turner's teksten die gebaseerd waren op eigen observaties en ervaringen in Sheffield. Met de komst van hun twee laatste albums evolueerde het geluid meer richting psychedelische- en alternatieve rock.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
Is jouw username uit Catapult¿¿¿quote:Op maandag 25 januari 2016 22:08 schreef NiceTry het volgende:
Nieuwe topic voor geweldig nieuws!
Man, man, man, zo dichtbij had ik niet durven hopen! Ik hoop zo dat het me lukt! Potverdorie het is niet te geloven! Dan zou ik niet eens per se voor een dag naar Werchter te hoeven (al is dat dichterbij dan Landgraaf, zit ik me nu te bedenken en als ik dat al heb gedaan..)
Wat voor nieuwsbrief?quote:Hebben jullie je trouwens aangemeld voor de nieuwsbrief? Dan is er een speciale pre-sale. Wel handig voor de die-hard fans zoals wij.
The Shadow Last Puppets?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 01:13 schreef Haunter het volgende:
Ik kruip ook weer even uit mijn AM/TSLP(/Fok Forum) hol. Ik zei (volgens mij in überhaupt mijn laatste post hier op Fok) dat ik vooral weer zin heb in een nieuwe TSLP album. Bad Habits zit sowieso al de hele week in mijn hoofd. En ja hoor, zelfs weer Paradiso. Mijn week kan niet meer stuk. Om dat te vieren hier wat vage foto's van toen die ik toen maakte, afkomstig van een afgestofte externe HD:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hebben jullie je trouwens aangemeld voor de nieuwsbrief? Dan is er een speciale pre-sale. Wel handig voor de die-hard fans zoals wij.
Jep. Ik had net deze single leren kennen (twee jaar terug), toen ik het tijd vond om een Fok-account aan te maken.quote:
Nog een paar onduidelijkheden. 2 tickets pp volgens Paradiso vs. 4 tickets pp volgens Ticketmaster NL. Site TLSP zegt voorverkoop 09:00 lokale tijd vs. 10:00 op de Nederlandse sites. Als ik het goed heb onthouden is de pre-sale voor Paradiso gewoon 24 uur voor de reguliere verkoop. Voor de rest wat F_JD zegt, die 18:00 (welke tijdszone...?) gaat om het tijdstip dat je aangemeld moet zijn om mee te dingen. Iedereen sowieso even aanmelden dus.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 06:57 schreef NiceTry het volgende:
[..]
Jep. Ik had net deze single leren kennen (twee jaar terug), toen ik het tijd vond om een Fok-account aan te maken.
Pre-sale is woensdag om 18:00?? Dan zwerf ik ergens in een trein een uur van vertrekpunt en een uur van bestemming. Of om 19:00?
Wat de rest zegt.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 09:05 schreef Arn0 het volgende:
Die tickets op naam, telt dat ook voor het tweede ticket? Je moet denk ik sowieso al een naam ingeven maar wordt dat ook echt gecontroleerd of alleen de hoofdtickethouder zeg maar?
't is anders dan met Shepherd's Bush, ja .quote:Op dinsdag 26 januari 2016 09:22 schreef Arn0 het volgende:
Hmm oké, jammer maar begrijpelijk. En dat scheelt weer het gênante proces van twee tickets kopen omdat je veronderstelt dat je toch wel iemand mee krijgt, om het dan uiteindelijk aan iemand in dit topic te moeten geven
Nog effe dubbelcheck gedaan: in Edinburgh, Londen, Sheffield en Liverpool is het dus wél zoals we gewend zijn: naam boeker op beide tickets. Dus touts die echt over lijken gaan en kicken op sociaal zeer ongemakkelijke situaties kunnen alsnog hun tweede ticket voor de hoofdprijs verkopen en een avondje door Turner/Kane heenzitten .quote:Op dinsdag 26 januari 2016 09:22 schreef Arn0 het volgende:
Hmm oké, jammer maar begrijpelijk. En dat scheelt weer het gênante proces van twee tickets kopen omdat je veronderstelt dat je toch wel iemand mee krijgt, om het dan uiteindelijk aan iemand in dit topic te moeten geven
Echt heel bizar inderdaad, aan de andere kant heb je daardoor wel net iets meer kans om in ieder geval voor een gig kaartjes te scoren. Zeker met al die enorm kleine capaciteiten. Al gaat het waarschijnlijk alsnog een grote chaos en loterij worden.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 09:40 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Nog effe dubbelcheck gedaan: in Edinburgh, Londen, Sheffield en Liverpool is het dus wél zoals we gewend zijn: naam boeker op beide tickets. Dus touts die echt over lijken gaan en kicken op sociaal zeer ongemakkelijke situaties kunnen alsnog hun tweede ticket voor de hoofdprijs verkopen en een avondje door Turner/Kane heenzitten .
En dus twee tickets max over ál die gigs, ongehoord.
Kom ik op terug! Al beantwoordde ik misschien al een paar vragen in m'n laatste post. (Ja ja, kan het mobiel allemaal niet bijhouden.)quote:Op dinsdag 26 januari 2016 09:28 schreef Jacobuspower het volgende:
Zo fijn dit
Zou wel heel naar zijn als alle ticketverkopen tegelijk zijn. Ben van plan om sowieso Sheffield en Paradiso te doen en wil eigenlijk ook nog wel een andere in de UK meepakken want de venues in zowel Londen als Edinburgh zien er echt geweldig uit!
Maar zoals ik het begrijp kan je op een naam in de UK dus wel voor twee verschillende concerten bestellen? En Aisu nog pro-tips voor het bestellen van kaartjes in de UK? En jij gaat deze dus missen...
Oke top! Ja al best wat informatie, maar sommige dingen spreken elkaar nog lekker tegen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 09:51 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Kom ik op terug! Al beantwoordde ik misschien al een paar vragen in m'n laatste post. (Ja ja, kan het mobiel allemaal niet bijhouden.)
En ja... Maar westkust US is om de hoek hè ...
TLSP-website, en per se beide op naam individuele bezoeker, geen enkele mogelijkheid tot doorverkoop.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:07 schreef Xurk het volgende:
Door de spanning snap ik een paar dingen niet helemaal, dus toch even checken
- Welke nieuwsbrief is nu voor de presale? Die van de TLSP website, van Paradiso of van Ticketmaster?
- Geldt voor het concert in NL nou wel of niet dat beide tickets op naam van de concertbezoeker moeten staan? Ik wil er ook twee bestellen in de veronderstelling dat er vast één van mijn vrienden meewil, en mocht dat onverhoopt niet lukken bied ik 'm hier aan of op TicketSwap. Maar als het per se op naam moet, dan moet ik dus voor vrijdag zien te regelen dat er iemand definitief mee wil.
Echt maar 2 kansen op een kaartje dus. Als het dan niet lukt ben je mooi de Sjaak.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:09 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
TLSP-website, en per se beide op naam individuele bezoeker, geen enkele mogelijkheid tot doorverkoop.
Dank u!quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:09 schreef Aisumasen het volgende:
TLSP-website, en per se beide op naam individuele bezoeker, geen enkele mogelijkheid tot doorverkoop.
Dat laatste klopt niet. Tegen een betaling van 20% van de ticketprijs kun je, na wat mailcontact met Ticketmaster, de namen wijzigen. Vorige week door reisplannen moeten doen. Zou ook zowel voor de volle zaal tijdens een uitverkocht concert als een verhinderde/zieke super nadelig zijn.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:09 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
TLSP-website, en per se beide op naam individuele bezoeker, geen enkele mogelijkheid tot doorverkoop.
duss.....?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:35 schreef TC03 het volgende:
Do I Wanna Know heeft 262 miljoen views op YouTube en Crying Lightning 9 miljoen views.
De restricties zijn er net omdat het zo een 'hype' isquote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:32 schreef Leonos het volgende:
Goed marketing team weer die dit regelt.
Ben benieuwd of het ook zo'n hype was als er geen speciale restricties waren.
Ja, of andersomquote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:39 schreef Arn0 het volgende:
[..]
De restricties zijn er net omdat het zo een 'hype' is
En tot slot zijn hier nog wat extra Q Magazine-foto’s:quote:Whether or not we expected it, Everything You’ve Come to Expect has been a long time coming: to be exact, eight whole years since the release of the Last Shadow Puppets’ debut album The Age of Understatement. “When someone pointed that out, I was like, ‘Fucking hell, we’re men now!'” laughs Miles Kane, co-frontman of the Puppets with Alex Turner. “Our balls have dropped.”
Owen Pallett, who arranged the strings and horns on The Age of Understatement, had the same thought when he once again reported for Shadow Puppets duty last year. “I had run into Alex at festivals, so I saw him through his sort of longhaired gym-queen look to his current slick rockabilly style,” says the Canadian genius and Domino labelmate. “But Miles I hadn’t seen at all since he was twenty one. So when I saw him again it was like, ‘Oh my god, you’re an adult!’ It was so shocking to see this guy who’d been like a cheeky schoolboy turn into a guy who literally owned my ass.”
Suffice it to say that other obligations came between The Age of Understatement and its sophomore successor, not least the unstoppable rise of Turner’s Arctic Monkeys, who released not one but three hugely successful albums between 2008 and 2013. “I wish I had a more flowery answer, but there just wasn’t a chance to do a second album before now,” Turner says. “The Age of Understatement exceeded our expectations, but it was cut short because it was never assumed that we would take it on the road. And then we had to get back to our other bands.” (Kane embarked on a solo career after disbanding his trio the Rascals in the summer of 2009 and subsequently released two albums on Columbia.)
Neither Kane nor Turner ever intended to put the Puppets on the back burner where so many “side projects” languish in perpepuity: the creative outlet that the act offered to the two friends was far too important for that. “The Age of Understatement was the first time I’d looked at lyrics as just another element of the recording, along with the melody and the rest of the music,” says Turner. “Before that, every song I’d written had been ‘about something’ – in inverted commas – and this was the first time I’d started to look at the lyrics more as a component – not putting focus on it but thinking about the shadow it cast on the wall rather than the object itself. It was like dipping a toe in the abstract for the first time.”
Just as The Age of Understatement enabled the duo to explore an all-but-forgotten world of epic ’60s pop that contrasted starkly with the indie guitar-rock template of the Monkeys and the Rascals, so the second coming of the Shadow Puppets has given Kane and Turner new avenues that veer radically away from their other work. In fact, several of the songs on Everything You’ve Come to Expect have been germinating ever since the Monkeys finally came off the road after touring the mighty AM in November 2014. “We’ve been writing these tunes sporadically over the last couple of years,” says Turner.
Turner is all too aware that the “story” of Everything You’ve Come to Expect could be reduced somewhat crassly to the fact that both he and Kane now live in Los Angeles – and that the album was cut at Rick Rubin’s Shangri-La studio, the Malibu home to The Band in their Last Waltz heyday. “I’d love for it to be neat and tidy, like ‘We’re living here so it sounds like this’,” he says, “but it’s not really like that. When I listen to the album, I think of other cities – London and Paris – as much as I think of LA.” Kane concurs: “It wasn’t like a big ‘Let’s make an L.A. record’ kind of thing. It was more just, ‘Well, we’re here, let’s do it here.'”
Both men, however, admit that some distinctly American influences did seep into the album’s songs, even if they’re less detectable than the influences of Scott Walker, John Barry, and Ennio Morricone were on its predecessor. “There were some Todd Rundgren songs, and a Ned Doheny album called Hard Candy,” says Turner, who also concedes that recording in his adopted city was the “green juice that softened the edges” of the Puppets’ sound at Shangri-La. Another, slightly more improbable influence was that of Paul Weller’s Style Council. “I definitely wasn’t listening to them when we made the first Puppets record,” Turner admits. “With ‘Long Hot Summer’ there’s a sort of shimmery quality to that that we tried to introduce into the sonics of this album, and even melodically.”
For Owen Pallett, who this time worked more in situ with the band in the studio, the songs weren’t so much American or Californian as simply more open and expansive. “There was a lot more space for my orchestral work,” he says. “With the first record we talked about Scott Walker and David Axelrod as reference points for where they wanted the orchestrations to go. With this record I asked if they had any new reference points and they said, ‘Have you heard of a record called The Age of Understatement?’ So I was kind of pulling from my own private sources.” One of those turned out to be a classic of orchestral soul by Isaac Hayes, scored in 1969 by Detroit arranger Johnny Allen. “There were a couple of songs we were kind of struggling with,” Pallett says, “so one night we listened to Hot Buttered Soul and then went back and rewrote a couple of the arrangements.”
“I think working next door from us led Owen to different conclusions than last time, when we didn’t have that luxury,” says Turner. “He wanted to do less than he’d done before. He’s an incredible talent. We’d just wind him up and let him go.”
What strikes one on initial exposure to Everything You’ve Come to Expect is that it wears its influences less obviously on its sleeve. While the Puppets’ sound remains anchored in ferry-‘cross-the-Merseybeat sweep and romance – in the lost pop world of Brylcreemed Billy Fury – their new songs take us into the realm of Curt Boettcher (the title track’s bittersweet sunshine pop) and Roy Orbison (the bolero-driven croonerama of ‘Sweet Dreams, TN’). If lead single ‘Bad Habits’ is jaggedly snarling, ‘Miracle Aligner’ and ‘Dracula Teeth’ are seductive and melodically pining.
“I think what makes this record slightly different is that me and Al have found our voices more from when we did our first one,” says Miles Kane. “Obviously we’ve done more singing in that time, so we’d each sort of sit back and let the other one do his bit on the right songs. Like on ‘Sweet Dreams’, I think Al’s vocals are unbelievable, the way he soars on it and the way he croons. Whereas I can deliver the slightly punkier things like ‘Bad Habits’, I find that easier. But then you have that middle ground of songs like ‘Used to Be My Girl’ and ‘Aviation’ between those bookends. With the close harmonies on, say, ‘Dracula Teeth’ and ‘Element of Surprise’, they sort of blend into each other, so on those more sparkly tunes that was a new thing that developed for me – to make beautiful, sexy vocals.”
“I love the first record, but I can’t even compare it to this new one,” says Owen Pallett. “This one takes far more chances, and the stylistic detours don’t feel quite so out of step. There are many more interesting turns and twists. Lyrically there’s a lot more depth to it.” Pallett won’t resort to rock-critical tropes of “maturity” and “growing up”, preferring to see Everything You’ve Come to Expect in the context of change. “People like Alex and Miles – are always flipping the script, never trying to go back and make the same record.
“How important is it to be looking over your shoulder?” says Turner. “Is it not more exciting, rather than trying to hold on to something – or to someone’s perception of something – to let that go and explore what’s in front of you, regardless of the green juice and the palm trees?”
For Owen Pallett, the Last Shadow Puppets remain a kind of “vacation home” for Kane and Turner, a place where – in collaboration with bassist Zach Dawes and drummer/producer James Ford – they can “cut loose a little bit and just have fun”.
“The whole point of The Age of Understatement was that there was no agenda,” reflects Kane. “We didn’t even know whether we’d put an album out. It’s different now, because we’ve both done things and obviously know about the Puppets. Yet we’re still best friends and that’s still the root of it, really. That’s the buzz of it.”
Prijs 46 euro, inclusief 4 euro servicekosten. Start reguliere voorverkoop vrijdag 29 januari 2016, 09:00. Pre-sale informatie nog niet officieel bekend. Zorg dat je voor vanavond hier je emailadres hebt achtergelaten: http://www.thelastshadowpuppets.com/#joinquote:Verkoop alleen via internet!
De kaartverkoop voor dit optreden gaat volledig op naam. Dit houdt in dat er tijdens het bestelproces van iedere bezoeker de voor- en achternaam ingevoerd moet worden. Deze gegevens komen op het ticket te staan en er zal bij het concert worden gecontroleerd of de naam op het ticket overeenkomt met de naam in uw legitimatiebewijs. Het concert is toegankelijk voor alle leeftijden!
Eenmaal gekochte tickets zijn niet overdraagbaar.
Zorg ervoor dat tijdens het bestelproces de voor- en achternaam van iedere bezoeker voor wie een kaart wordt gekocht, bekend is. Dit is na afloop niet meer te veranderen. Zorg er ook voor dat u bij het concert uw legitimatiebewijs meeneemt, dit geldt ook voor eventuele andere bezoekers voor wie u een kaart hebt gekocht. Indien bij controle de naam op het ticket niet overeenkomt met de naam op het legitimatiebewijs, wordt de toegang tot het evenement geweigerd. Zelf de naam op het ticket veranderen heeft geen zin, ook op onze scanners kunnen we de naam zien van degene die het ticket besteld heeft.
Naast een toegangsticket heeft u voor dit evenement een geldig lidmaatschapticket nodig. Een maandlidmaatschap kost Eur 3,50, dit kunt u direct aanschaffen via de aangeboden upsell in het bestelproces. Hier kunt u het gewenste aantal lidmaatschaptickets aanschaffen.
Indien u op dit moment niet een lidmaatschap wenst aan te schaffen kunt u dit ook op een later moment bestellen. Zoek hiervoor binnen deze site op 'lidm' en selecteer het betreffende podium en vervolgens de datum van het evenement waarvoor u een toegangsticket heeft gekocht.
Ok, die laatste zin probeer ik met betraande ogen even overheen te lezen, maar daar gaat-ie: Engeland/UK werkt met verschillende ticket-maatschappijen. (Dit weet jij trouwens uiteraard van Finsbury Park.) Bv. SeeTickets, Gigsandtours, Ticketmaster, Crowdsurge met allemaal hun eigen methodes. De een wil de kaarten verzenden, de ander niet, de een stuurt ze 3 dagen van tevoren op, de ander gelijk na bestelling, zelfs servicekosten verschillen. Heel onoverzichtelijk. Ik weet niet eens of ze uit dezelfde vijver vissen. Goed, voor zo ver ik kan zien doen voor deze shows alleen die eerste 2 genoemde mee, die een behoorlijke uniforme methode lijken te hebben.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 09:28 schreef Jacobuspower het volgende:
Zo fijn dit
Zou wel heel naar zijn als alle ticketverkopen tegelijk zijn. Ben van plan om sowieso Sheffield en Paradiso te doen en wil eigenlijk ook nog wel een andere in de UK meepakken want de venues in zowel Londen als Edinburgh zien er echt geweldig uit!
Maar zoals ik het begrijp kan je op een naam in de UK dus wel voor twee verschillende concerten bestellen? En Aisu nog pro-tips voor het bestellen van kaartjes in de UK? En jij gaat deze dus missen...
De genummerde ‘stalls’ zijn gewoon staanplaatsen vooraan voor alle gigs zo te zien. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de Liverpool pro-shot uit 2008. De gig die ik zelf zag in Brussel had een kleine 'pit' vooraan, de 'ringen' uiteraard stoelen. Deze gigs zijn daarmee te vergelijken. Er staat een seating plan op de site, want er zijn nogal wat opties voor kaarten. Reguliere sale voor deze gigs dus “on sale on Friday, 29 Jan 2016 at 9:00 AM”, Engelse tijd. (Paradiso is overigens gewoon “general admission standing” in het gehele gebouw, zoals we gewend zijn.)quote:To keep things fair for customers, we often place restrictions on the quantity of tickets you may purchase; for example setting a minimum or maximum quantity, or requiring you to buy your tickets in sets of 2 or other multiples.
These restrictions are per-customer, not per order. In the interests of fairness, we reserve the right to cancel multiple orders from the same customer if we believe they are attempting to circumvent these limits.
MAX 2 PER PERSON OVER ALL SHOWS (NOT PER SHOW!)
The name of the customer who places the order will be printed on each ticket for this concert. In order to gain entry to the venue, ticket holders will be asked to present valid photo ID matching the name printed on their ticket. Each ticket purchaser must enter the concert at the same time as his or her guests. Name changes will not be allowed. Failure to bring photo ID that matches the customer name will result in refusal of entry to the show. There will be no exceptions.
Ik denk dat dit wel gaat meevallen, want het staat behoorlijk duidelijk op de site van Paradiso en Ticketmaster en ik ga er vanuit dat het tijdens het bestelproces ook nog eens met koeienletters staat aangegeven. Tevens maakt een eventuele reseller zich dan simpelweg schuldig aan oplichting, en dat is in dit geval niet minder strafbaar dan één e-ticket 10 keer doorverkopen of een baksteen verzenden in plaats van een geadverteerde laptop, dus in die zin maakt deze methode niet heel veel verschil.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:33 schreef Xurk het volgende:
Ook lid van de nieuwsbrief nu dus, al zal dat zoals Aisu al aangaf vast een farce worden. Maar het is het proberen waard
Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren met alle onvermijdelijke kaarten / bezoekers die niet op de juiste naam staan. Want wij zijn (nu) goed geïnformeerd maar er zijn zeker weten honderden mensen die dat niet zijn en 2 kaarten op hun eigen naam zullen bestellen (tenzij de website dat niet toestaat). Daarnaast zullen er ondanks deze maatregel nog steeds resellers zijn die er maling aan hebben en zo een centje gaan verdienen door arme concertgangers in spe te misleiden.
Dit is goede informatie, dank. Ik had al wel gedacht dat ze een bepaalde coulante regeling zouden hebben, maar dat is natuurlijk niet iets waar je een gok op wilt wagen. En al helemaal niet iets waarvan Ticketmaster wil dat wij het weten, haha.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:50 schreef Haunter het volgende:
[..]
Dat laatste klopt niet. Tegen een betaling van 20% van de ticketprijs kun je, na wat mailcontact met Ticketmaster, de namen wijzigen. Vorige week door reisplannen moeten doen. Zou ook zowel voor de volle zaal tijdens een uitverkocht concert als een verhinderde/zieke super nadelig zijn.
Ja snel al he, en we gaan wel lekker internationaal met z'n allen .quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:35 schreef AMDB het volgende:
Wow, snel al. Voor m'n gevoel. Ga maar inzetten op een San Francisco en New York kaartje. 1 van de twee zou hopelijk moeten lukken.
Paradiso is inderdaad heel erg bijzonder dat ze die doen, zo bijzonder dat ik er (hopelijk) terug voor naar Amsterdam ga vliegen. Zit namelijk vanaf a.s. maandag voor een half jaar in de stad waar het allemaal begon. Daarom wil ik ook heel graag Sheffield meepakken en zal ik daar in het begin al m'n energie en mankrachten voor inzetten. Paradiso hopelijk iets beter te doen omdat ik Ticketmaster simpelweg meer vertrouw en daar ook genoeg mensen voor heb die sowieso zelf ook gaan bestellen.quote:
Ticketmaster houdt je kaartjes 15(?) minuten vast, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. De Engelse websites daarentegen schijnen dat niet te doenquote:Op woensdag 27 januari 2016 13:07 schreef Xurk het volgende:
Geweldige post Aisumasen
Hoe zit het ook alweer met Ticketmaster en cartjacking? Als je eenmaal in het scherm zit waar je naamgegevens e.d. moet invoeren, zijn de kaartjes dan een x aantal minuten voor je gereserveerd? Of kan het zijn dat je kaartjes door een ander worden afgesnoept terwijl je 10 seconden tekst staat in te voeren (bijv. zoals wanneer je probeert exclusieve sneakers zoals Yeezy's te bestellen online)? Als dit mogelijk is, dan is het niet handig om 2 kaartjes te bestellen want je bent dan toch 2x zo lang bezig met het formulier invullen.
Ahhhh, aangezien je het over Paradiso had dacht ik dat je misschien later pas daar zou zijn ofzo. Maar je komt d'r voor terug. Nee, dan sowieso Sheffield, ja. Geen twijfel over mogelijk. Alles op alles zetten voor die tickets in de pre-sale, dan heb je sowieso 2 kansen. En van tevoren bepalen of je een plan B wilt uitvoeren, een stoel op een van de ringen bijvoorbeeld. Zou ik persoonlijk best relax vinden, haha.quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:07 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Ja snel al he, en we gaan wel lekker internationaal met z'n allen .
[..]
Paradiso is inderdaad heel erg bijzonder dat ze die doen, zo bijzonder dat ik er (hopelijk) terug voor naar Amsterdam ga vliegen. Zit namelijk vanaf a.s. maandag voor een half jaar in de stad waar het allemaal begon. Daarom wil ik ook heel graag Sheffield meepakken en zal ik daar in het begin al m'n energie en mankrachten voor inzetten. Paradiso hopelijk iets beter te doen omdat ik Ticketmaster simpelweg meer vertrouw en daar ook genoeg mensen voor heb die sowieso zelf ook gaan bestellen.
Die regel van 2 pp is inderdaad nog steeds heel raar en daar kunnen ze nooit echt goed op controleren. Hoogstens 2 per account. Maar als Sheffield me nou in de presale al is gelukt ga ik daarna denk ik inderdaad voor de tourpremiere in Edinburgh, ook nog eens een geweldig leuke stad.
Thanks voor de uitgebreide informatie en ervaringen, ik hoop op het beste, maar het gaat sowieso een grote lotterij en een chaos worden
Ja, dit. En dan natuurlijk nog maar voor één ticket gaan, als het echt zo ver komt. Ticketmaster heeft zaken afgelopen tijd zo gestroomlijnd (een wachtrij voor de wachtrij) dat het juist stukken moeilijk lijkt - waarschijnlijk omdat het meer rookie-proof is... - dan voorheen. Arctic Monkeys in Paradiso was ontelbaar keer meer animo voor dan tickets, en dat was geen enkele stress, terwijl daar bijna geen zwarthandel voor was, zo exclusief was het.quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:21 schreef Arn0 het volgende:
En natuurlijk niet de klassieke truc vergeten van de pagina blijven te refreshen, ook al staat er al een tijdje dat het uitverkocht is, er vallen altijd kaarten terug in verkoop door geweigerde betaalmethodes.
Maar hoeveel stress of drukte verwacht je? Want TLSP zijn toch echt wel een stukje 'kleiner' en 'onbekender' voor het grote publiek dan de Monkeys. Dit samen met de hoge prijs en de verkooprestricties ben ik wel benieuwd of het echt zo snel gaat als wij vrezen. Of zal het ook een grote buitenlandse (Britse) toestroom zijn?quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:45 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ahhhh, aangezien je het over Paradiso had dacht ik dat je misschien later pas daar zou zijn ofzo. Maar je komt d'r voor terug. Nee, dan sowieso Sheffield, ja. Geen twijfel over mogelijk. Alles op alles zetten voor die tickets in de pre-sale, dan heb je sowieso 2 kansen. En van tevoren bepalen of je een plan B wilt uitvoeren, een stoel op een van de ringen bijvoorbeeld. Zou ik persoonlijk best relax vinden, haha.
[..]
Ja, dit. En dan natuurlijk nog maar voor één ticket gaan, als het echt zo ver komt. Ticketmaster heeft zaken afgelopen tijd zo gestroomlijnd (een wachtrij voor de wachtrij) dat het juist stukken moeilijk lijkt - waarschijnlijk omdat het meer rookie-proof is... - dan voorheen. Arctic Monkeys in Paradiso was ontelbaar keer meer animo voor dan tickets, en dat was geen enkele stress, terwijl daar bijna geen zwarthandel voor was, zo exclusief was het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |