abonnement Unibet Coolblue
pi_159457431
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 03:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En laten we een keer helemaal gek zijn en duidelijk maken dat we een seculiere democratie zijn op één of andere manier. Ik heb nu wel ongeveer mijn buik vol van al die moslims die erkenning willen van een geloof overal en nergens bij. Ga dat lekker in je gebouwtjes belijden en achter je voordeur.
Ik wil nog wat verder gaan dan dat. Ik wil een concrete bovengrens hebben aan het percentage moslims in dit land. Ik wil gericht beleid dat de komst van grote groepen moslim-migranten voorkomt. Oorlogsvluchtelingen moeten zo snel als mogelijk weer terug naar het land van herkomst. Verder wil ik extremistische moslims veel harder aanpakken; ontneem ze rechten, trap ze dit land uit. En aangezien grote groepen moslims zich meer Marokkaan / Turk dan Nederlander voelen, wil ik re-migratie actiever stimuleren.

Het begrenzen van het percentage moslims en het tegengaan van de groei van dit percentage is nodig om grotere problemen in de toekomst te voorkomen.
pi_159457436
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 04:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik wil nog wat verder gaan dan dat. Ik wil een concrete bovengrens hebben aan het percentage moslims in dit land. Ik wil gericht beleid dat de komst van grote groepen moslim-migranten voorkomt. Oorlogsvluchtelingen moeten zo snel als mogelijk weer terug naar het land van herkomst. Verder wil ik extremistische moslims veel harder aanpakken; ontneem ze rechten, trap ze dit land uit. En aangezien grote groepen moslims zich meer Marokkaan / Turk dan Nederlander voelen, wil ik re-migratie actiever stimuleren.

Het begrenzen van het percentage moslims en het tegengaan van de groei van dit percentage is nodig om grotere problemen in de toekomst te voorkomen.
Ja, mee eens, hoewel concreet een grens moeilijk is, wel vind ik dat er bij wijze van spreke niet meer vluchtelingen binnenkomen dan ongeveer 90K, wat dan gebaseerd is op historische cijfers. Verder vind ik wel dat vrouwen en homo's beschermd moeten worden onder die vluchtelingen. We mogen daarnaast nooit meer die vergissingen maken met moslims die we in het verleden hebben gemaakt. Het is taal leren en gebruiken, ook het liefst in het gezin achter de voordeur, maar dat kun je nooit juridisch hard maken helaas. Moslims kunnen moslims blijven uiteraard, maar de publieke ruimte blijft zoals die is. Als jij tegen een stukje varkensvlees aanloopt als moslims, bad luck, ga dan niet open eisen dat alles zonder varkensvlees moet zijn, eet dan niet en eet achter je voordeur wat je wilt eten. Azan gaan we niet overal waar een moskee staat invoeren, omdat kerken klokken mogen beieren. Idem met andere dingen.
Eigenlijk simpel, pas je aan, ieder mens moet zich aanpassen en kan zijn wil niet opleggen aan anderen.
I´m back.
pi_159457443
Martinbosma_pvv twitterde op woensdag 27-01-2016 om 20:54:07 Zeer scherp !"Alleen uitspraken die het beeld van 'zielige vluchtelingen' verstoren zijn een factcheck waard."https://t.co/CksYuWMGsF reageer retweet
http://www.elsevier.nl/Ne(...)heck-waard-2752858W/

Goh, de NOS en andere propaganda-media doen opeens aan factchecken. Na maanden alles wat in het voordeel van vluchtelingen was, blindelings uit te hebben gezonden, samen met zelf verzonnen verzinsels, moet en zal de waarheid boven tafel komen over de 60% van Timmermans.
pi_159457446
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 04:30 schreef Braindead2000 het volgende:
Martinbosma_pvv twitterde op woensdag 27-01-2016 om 20:54:07 Zeer scherp !"Alleen uitspraken die het beeld van 'zielige vluchtelingen' verstoren zijn een factcheck waard."https://t.co/CksYuWMGsF reageer retweet
http://www.elsevier.nl/Ne(...)heck-waard-2752858W/

Goh, de NOS en andere propaganda-media doen opeens aan factchecken. Na maanden alles wat in het voordeel van vluchtelingen was, blindelings uit te hebben gezonden, samen met zelf verzonnen verzinsels, moet en zal de waarheid boven tafel komen over de 60% van Timmermans.
Ze snijden mattie Timmermans even zo makkelijk de strot af hoor, heb ik ook gemerkt. :D.
I´m back.
pi_159457449
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 04:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze snijden mattie Timmermans even zo makkelijk de strot af hoor, heb ik ook gemerkt. :D.
Het zijn net Jehova getuigen. Als je je afkeert van hun ideologie, ook al ben je familie, zelfs hun eigen kinderen of ouders, dan word je voor eeuwig verbannen.
pi_159457451
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 04:37 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het zijn net Jehova getuigen. Als je je afkeert van hun ideologie, ook al ben je familie, zelfs hun eigen kinderen of ouders, dan word je voor eeuwig verbannen.
Ja, beetje cru om te zeggen omdat ik wel kritiek had op Pim Fortuyn, maar het lijkt wel een soort religie te zijn idd. Daar heeft-ie toch wel gelijk in gehad.
I´m back.
pi_159457458
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 04:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, beetje cru om te zeggen omdat ik wel kritiek had op Pim Fortuyn, maar het lijkt wel een soort religie te zijn idd. Daar heeft-ie toch wel gelijk in gehad.
Ik zag gisteren ook weer eens het 6.00 uur journaal. Uitgebreid werd er bericht over 10 vluchtelingen die in een verzorgingstehuis gingen werken. Uitgebreid werd er bericht over een rechtszaak tegen jongeren die eieren gooide naar een AZC. Geen enkel woord over de massale vechtpartij in een AZC de dag ervoor.
pi_159457461
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 04:47 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik zag gisteren ook weer eens het 6.00 uur journaal. Uitgebreid werd er bericht over 10 vluchtelingen die in een verzorgingstehuis gingen werken. Uitgebreid werd er bericht over een rechtszaak tegen jongeren die eieren gooide naar een AZC. Geen enkel woord over de massale vechtpartij in een AZC de dag ervoor.
Ja, dat is wel een onderdeel idd. Nu meer nog dan 15 jaar geleden.
I´m back.
pi_159457727
quote:
15s.gif Op donderdag 28 januari 2016 02:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En dan Calais en Duinkerken opruimen?
Veel naïeve types denken dat mensen die naar noord-west Europa komen "vluchtelingen" zijn. Maar je moet wel heel naïef zijn om het tuig in Calais "vluchteling" te noemen. Toch doen de presentatoren van BNR dat.

Tuig dat illegaal van Frankrijk naar het Verenigd Koninkrijk wil reizen (en daarbij geweld niet schuwt) "vluchteling" noemen :')
pi_159457734
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 03:41 schreef Ryan3 het volgende:
Nog een beetje meer info via ANP door Elfletterig:

Nederland: stuur vluchtelingen terug per kerende veerboot
Ook hier wordt het woord "vluchtelingen" verkeerd gebruikt. Vluchtelingen stuur je uiteraard niet terug, dat is onmenselijk. Van Turkije naar Griekenland vluchten is echter onzinnig want het westen van Turkije is veilig. Het gaat hier dus helemaal niet om "vluchtelingen" maar "illegale immigranten". Noem het dan ook zo.
pi_159457763
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 03:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dergelijke problemen kun je ook niet oplossen met één plan. Het moet in stappen gebeuren. Het ontmoedigen van de boottocht en het reguleren van de asielstroom zijn twee stappen in de goede richting.

Maar we zijn er inderdaad nog niet. Wat ook nodig is, is een snel en adequaat uitzetbeleid voor al die illegalen die hierheen komen en die niet uit oorlogsgebieden komen. Wat ook nodig is, is een veel hardere aanpak van crimineel en overlastgevend gedrag. En uiteraard moet er nog veel meer energie worden gestoken in de strijd tegen IS en het creëren van een stabiele situatie in Syrië en Irak.
Er ontbreekt nog wel wat:
- 70% van de mensen in de asielprocedure krijgt een status. Dit moet terug naar 0,1% (degene die min of meer bij toeval in Nederland belandt met het vliegtuig, zoals een Noord-Koreaanse sporter die zich kritisch uit heeft gelaten).
- Zolang het bovenstaande punt niet wordt uitgevoerd moet geen enkele permanente status gegeven worden (steeds tijdelijk voor 6 maanden). Geen integratie en onderwijs in eigen taal. Geen reguliere woningen maar verblijf in kampen zolang het onveilig is in het thuis land. Alles moet gericht zijn op terugkeer (naar thuisland of naar kamp in de regio waar de cultuur+klimaat beter aansluiten)
- Herziening van internationale verdragen waar het begrip "vluchteling" scherper wordt gedefinieerd (iemand die in levensgevaar zich begeeft naar de dichtstbijzijnde of snelst bereikbare veilige plek. Doorreizen naar andere landen wordt expliciet verboden en zal moeten leiden tot het vervallen van alle rechten.
- 100% persoonscontroles op alle binnengrenzen. Buitengrenzen beveiligen met hoge hekken, stroom, greppels en wachttorens.

Wat tot nu toe wordt geopperd is niet serieus te nemen en zal deze invasie niet stoppen.
  donderdag 28 januari 2016 @ 09:12:31 #262
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_159458649
bron

Premier Rutte en PvdA-leider Samsom willen migranten die op Griekse eilanden aankomen, per veerboot terugsturen naar Turkije. Dat zegt Samsom in een interview met de Volkskrant. Rutte heeft ambtenaren uit verscheidene EU-lidstaten bij elkaar gezet om het plan uit te werken.

"De Egeïsche zee is een massagraf geworden. 3700 mensen vonden afgelopen jaar de dood", zei Samsom in het NOS Radio 1 Journaal. "Miljoenen vluchtelingen wagen hun leven om hier te komen, dat moeten we gewoon stoppen."

"Er is nu een snelweg gecreëerd tussen Griekenland en Turkije, dat moeten we stoppen".

Turkije

Nederland is sinds 1 januari voorzitter van de EU. Samsom acht het reëel dat de EU zich achter het plan schaart en dat de eerste veerboten in maart of april gaan varen. Migranten die dan op Lesbos, Chios of Kos aankomen gaan dan terug naar Turkije, vanwaar ze vertrokken zijn.

Turkije is volgens Samsom bereid om ze terug te nemen, op voorwaarde dat de EU per jaar 150.000 tot 250.000 vluchtelingen toelaat.

Volgens Samsom wordt er al enige tijd met Turkije gesproken, maar is het niet eenvoudig het plan te implementeren. "Turkije zal een aantal wetten moeten aanpassen en de behandeling van Syrische asielzoekers moeten verbeteren. Het moet een veilig land zijn. Het afgelopen half jaar is er al veel verbeterd: Syriërs mogen nu werken en naar school, er is meer perspectief. Nog een aantal verbeteringen en Turkije is zover dat we afspraken kunnen maken."

Opvangen of meebetalen

Een groep van zo'n tien landen moet bereid zijn om die vluchtelingen op te nemen. EU-landen die geen vluchtelingen willen opnemen dragen wel bij aan de kosten van de opvang.

Volgens Samsom krijgen de landen die vluchtelingen opvangen dan nog minder mensen binnen dan vorig jaar. In Nederland waren dat er 58.000, dat worden er dan maximaal 30.000 dit jaar, zegt Samsom.

Volgens de PvdA-leider is iedereen het er over eens dat de aantallen vluchtelingen die nu naar Europa komen niet nog een aantal jaren houdbaar zijn. "We zijn een rijk land, we kunnen veel aan, maar we hebben grenzen en stellen ook grenzen."
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 28 januari 2016 @ 09:38:32 #263
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_159459192
Dat er niks van klopt wisten we al Frans :')

En ze zijn allemaal gewoon economisch migrant als ze over land Nederland binnen komen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 28 januari 2016 @ 09:55:46 #264
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159459574
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 09:38 schreef deedeetee het volgende:
Dat er niks van klopt wisten we al Frans :')

En ze zijn allemaal gewoon economisch migrant als ze over land Nederland binnen komen.
Je snapt dat het dus ook een lage schatting kan zijn van het aantal vluchtelingen?
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  donderdag 28 januari 2016 @ 10:02:16 #265
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_159459738
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 09:55 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Je snapt dat het dus ook een lage schatting kan zijn van het aantal vluchtelingen?
Ik snap dat als ze uit oorlogsgebied komen ze in Turkije vluchteling zijn en in Giekenland ook nog vluchteling in de EU. Maar daarna is het spel uit en als ze verder reizen dan zijn het gewoon migranten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 28 januari 2016 @ 10:06:44 #266
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159459835
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 10:02 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik snap dat als ze uit oorlogsgebied komen ze in Turkije vluchteling zijn en in Giekenland ook nog vluchteling in de EU. Maar daarna is het spel uit en als ze verder reizen dan zijn het gewoon migranten.
Ja klopt, ze zouden in theorie allemaal in Turkije kunnen blijven hangen. In de praktijk is dat natuurlijk een compleet onrealistisch scenario.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  donderdag 28 januari 2016 @ 10:12:23 #267
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_159459954
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 09:12 schreef deedeetee het volgende:
Premier Rutte en PvdA-leider Samsom willen migranten die op Griekse eilanden aankomen, per veerboot terugsturen naar Turkije. Dat zegt Samsom in een interview met de Volkskrant. Rutte heeft ambtenaren uit verscheidene EU-lidstaten bij elkaar gezet om het plan uit te werken.
En als bonus krijgen we dan 200.000 illegalen uit Turkije cadeau, als ruil voor de miljarden euro's die we die kant op sturen...

quote:
"De Egeïsche zee is een massagraf geworden. 3700 mensen vonden afgelopen jaar de dood", zei Samsom in het NOS Radio 1 Journaal. "Miljoenen vluchtelingen wagen hun leven om hier te komen, dat moeten we gewoon stoppen."
Nou nou nou wat een drama :r Er komen per dag meer mensen om in het verkeer! In Afrika gaan zelfs nog vele malen meer mensen dood aan vele andere oorzaken. Roken bijvoorbeeld. Die lui geven niets om hun eigen leven. Op de totale instroom van grofweg 2 miljoen illegalen komt dus 0,5% bij de reis om het leven. Volledig acceptabel voor de Afrikaan.
Wil je dat dat stopt? Stuur 100% terug! Als er hier niets te halen valt, stoppen ze de overtocht.

En daarbij: waarom zou het ons probleem zijn dat die lui zichzelf om het leven brengen? Als ik mezelf verzuip op het strand in Scheveningen krijgt Engeland toch ook niet de schuld?

Het is bij wijze van spreken al zo ver dat als een toerist in Egypte te ver in zee zwemt, de Italiaanse marine hem oppikt en naar Europa brengt...
censuur :O
  donderdag 28 januari 2016 @ 10:12:38 #268
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_159459960
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 10:06 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Ja klopt, ze zouden in theorie allemaal in Turkije kunnen blijven hangen. In de praktijk is dat natuurlijk een compleet onrealistisch scenario.
Dat ben ik niet met je eens. Ze gaan er gewoon van uit dat er in sommige EU landen meer te halen valt. Het is hebzucht die ze drijft, daarom nemen ze het risico van verdrinken op de koop toe. Als het je om veiligheid te doen dan ga je niet je leven wagen als je al in veiligheid bent.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 28 januari 2016 @ 10:15:19 #269
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159460010
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 10:12 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Ze gaan er gewoon van uit dat er in sommige EU landen meer te halen valt.
Ja en ga jij die denkwijze veranderen voor een paar miljoen lieden?
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  donderdag 28 januari 2016 @ 10:18:11 #270
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_159460064
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 10:15 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Ja en ga jij die denkwijze veranderen voor een paar miljoen lieden?
Neuh hebzucht laat zich lastig uitroeien. Ik vind dat ze gewoon tegengehouden moeten worden.

quote:
Dat ben ik niet met je eens. Ze gaan er gewoon van uit dat er in sommige EU landen meer te halen valt. Het is hebzucht die ze drijft, daarom nemen ze het risico van verdrinken op de koop toe. Als het je om veiligheid te doen dan ga je niet je leven wagen als je al in veiligheid bent.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 28 januari 2016 @ 10:20:03 #271
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159460105
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 10:18 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Neuh hebzucht laat zich lastig uitroeien. Ik vind dat ze gewoon tegengehouden moeten worden.

[..]

Precies. En dus is het realistische scenario dat er velen deze kant op komen. We hebben geen miljoenen kogels om ze allemaal te stoppen.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  donderdag 28 januari 2016 @ 10:21:03 #272
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159460124
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 10:20 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Precies. En dus is het realistische scenario dat er velen deze kant op komen. We hebben geen miljoenen kogels om ze allemaal te stoppen.
We hebben amper 1 kogel

*pang pang*
  donderdag 28 januari 2016 @ 10:27:06 #273
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159460249
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 10:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

We hebben amper 1 kogel

*pang pang*
Laat staan dat we voldoende schepen hebben om al die bootjes weg te slepen.

Dikke pech mensen, het Nederlandse volk heeft gekozen voor een gigantische verzorgingsstaat die al die vluchtelingen aantrekt, en tegelijkertijd investeren we amper wat in douane en defensie. Dit is de beloning.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_159461586
Krijgen we dan geen verschuiving met die bootjes, dat ze dan weer vanuit Libië Italië proberen te bereiken als Griekenland niet meer lukt?
pi_159461932
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 10:27 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Laat staan dat we voldoende schepen hebben om al die bootjes weg te slepen.

Dikke pech mensen, het Nederlandse volk heeft gekozen voor een gigantische verzorgingsstaat die al die vluchtelingen aantrekt, en tegelijkertijd investeren we amper wat in douane en defensie. Dit is de beloning.
Ik ben ook benieuwd hoe in de (gemeentelijke) begroting het gat wat die toekomstige tienduizenden uitkeringtrekkers gaan openen wordt gedicht.

Nogal veel mensen denken dat in Nederland het geld aan de boom groeit...
Why stay small, if you can grow big..
  donderdag 28 januari 2016 @ 12:26:09 #276
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159462693
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 11:48 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd hoe in de (gemeentelijke) begroting het gat wat die toekomstige tienduizenden uitkeringtrekkers gaan openen wordt gedicht.

Nogal veel mensen denken dat in Nederland het geld aan de boom groeit...
Korten op alle andere kostenposten uiteraard.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  donderdag 28 januari 2016 @ 12:27:01 #277
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159462713
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 11:32 schreef Charleville het volgende:
Krijgen we dan geen verschuiving met die bootjes, dat ze dan weer vanuit Libië Italië proberen te bereiken als Griekenland niet meer lukt?
Ongetwijfeld. Ze zullen enkel stoppen als bepaalde dictators weer op hun plek zitten.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_159469080
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 07:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Er ontbreekt nog wel wat:
- 70% van de mensen in de asielprocedure krijgt een status. Dit moet terug naar 0,1% (degene die min of meer bij toeval in Nederland belandt met het vliegtuig, zoals een Noord-Koreaanse sporter die zich kritisch uit heeft gelaten).
- Zolang het bovenstaande punt niet wordt uitgevoerd moet geen enkele permanente status gegeven worden (steeds tijdelijk voor 6 maanden). Geen integratie en onderwijs in eigen taal. Geen reguliere woningen maar verblijf in kampen zolang het onveilig is in het thuis land. Alles moet gericht zijn op terugkeer (naar thuisland of naar kamp in de regio waar de cultuur+klimaat beter aansluiten)
- Herziening van internationale verdragen waar het begrip "vluchteling" scherper wordt gedefinieerd (iemand die in levensgevaar zich begeeft naar de dichtstbijzijnde of snelst bereikbare veilige plek. Doorreizen naar andere landen wordt expliciet verboden en zal moeten leiden tot het vervallen van alle rechten.
- 100% persoonscontroles op alle binnengrenzen. Buitengrenzen beveiligen met hoge hekken, stroom, greppels en wachttorens.

Wat tot nu toe wordt geopperd is niet serieus te nemen en zal deze invasie niet stoppen.
Het percentage mensen dat een status krijgt, moet inderdaad fors omlaag. Een percentage van 0,1 is wat overdreven, maar het moet inderdaad in de richting van single digits, zoals de Amerikanen zouden zeggen. Met name mensen die in eigen land hun leven niet zeker zijn, zouden hier moeten kunnen blijven.

Verder deel ik je mening. De energie moet niet zijn gericht op integratie in Nederland, maar op een zo spoedig mogelijke terugkeer. En verder moet Nederland eens ophouden met het braafste jongetje van de klas willen spelen. Als andere landen de afspraken aan hun laars lappen, is er geen reden waarom Nederland zich er wél aan moet houden. Wij hoeven hier niet de problemen van de hele wereld op te lossen.
pi_159469122
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 09:38 schreef deedeetee het volgende:
Dat er niks van klopt wisten we al Frans :')

En ze zijn allemaal gewoon economisch migrant als ze over land Nederland binnen komen.
De NOS is natuurlijk nooit te beroerd om de cijfers in zo'n geval even te corrigeren. Als Timmermans een zielig verhaal had gehouden en had gezegd dat maar liefst 98 procent van de binnengekomen mensen écht vluchteling zijn, dan had de NOS geen krimp geven en geen seconde aan waarheidsvinding besteed.
pi_159471300
Samson will het Australische model van weren invoeren. Ik kan me nog heugen dat hier alles en iedereen klaar stond om vooral te benadrukken dat dat geen optie was.

:')
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_159473488
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 18:16 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Samson will het Australische model van weren invoeren. Ik kan me nog heugen dat hier alles en iedereen klaar stond om vooral te benadrukken dat dat geen optie was.

:')
Dat is helemaal niet waar. Op de radio werd ook al gesproken over VVD-beleid.

Er zit een gigantische adder onder het gras: Ze willen vluchtelingen uit Turkije legaal naar Europa laten komen (met het vliegtuig!!). 250.000 per jaar. Dat is rampzalig.

Het plan Samsom zou deugen als het alleen om terugsturen gaat. Maar ze willen ze dus nu zelf gaan importeren. Nog veel erger. Enige verschil is geen drenkelingen meer, maar we krijgen nog steeds allerlei volk dat alleen maar geld kost in het op sommige plekken erg druk bevolkte Europa. Europa wordt nog multicultureler, nog meer islamitisch en nog meer verloederd. Of liever gezegd West-Europa, want Oost-Europa heeft wel verstand en zal er geen één accepteren.

Er is nog een tweede bezwaar: Het plan is afhankelijk van Turkije. Turkije kan op die manier geld blijven eisen, en nog meer mogelijkheid om Turken naar Europa te laten emigreren. Een deugdelijk plan is niet afhankelijk van de gunst van een land.

Het Australische model gaat niet uit van 250.000 cultuurverrijkers per jaar (!) ophalen met het vliegtuig.
pi_159473843
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 16:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De NOS is natuurlijk nooit te beroerd om de cijfers in zo'n geval even te corrigeren. Als Timmermans een zielig verhaal had gehouden en had gezegd dat maar liefst 98 procent van de binnengekomen mensen écht vluchteling zijn, dan had de NOS geen krimp geven en geen seconde aan waarheidsvinding besteed.
De NOS noemt iedereen uit een niet-westers land 'vluchteling', ook al hebben ze de halve wereld afgereisd, hun papieren opgegeten en de hele boel bij elkaar gelogen.
pi_159473880
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 11:48 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd hoe in de (gemeentelijke) begroting het gat wat die toekomstige tienduizenden uitkeringtrekkers gaan openen wordt gedicht.
De gemeentes krijgen ruimere bevoegdheden voor het heffen van belastingen.
Tot nu toe zijn kostenposten als gevolg van deze "vluchtelingen" creatief verstopt in allerlei begrotingen, zoals die van ontwikkelingshulp, politie en onderwijs
pi_159478455
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 20:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De gemeentes krijgen ruimere bevoegdheden voor het heffen van belastingen.
Tot nu toe zijn kostenposten als gevolg van deze "vluchtelingen" creatief verstopt in allerlei begrotingen, zoals die van ontwikkelingshulp, politie en onderwijs
Het geld vind ik niet eens het grootste probleem. Wel dat er steeds minder ruimte en groen overblijft binnen steden want voor onze nieuwe medelanders moeten immers ook woningen gebouwd worden. Preciezer geformuleerd: de nieuwe Nederlanders gaan de slechtste wijken bevolken waardoor er uit die wijken mensen wegtrekken en voor die wegtrekkende groepen moet gebouwd worden. Helaas ;(
pi_159478504
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 22:07 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Het geld vind ik niet eens het grootste probleem. Wel dat er steeds minder ruimte en groen overblijft binnen steden want voor onze nieuwe medelanders moeten immers ook woningen gebouwd worden. Preciezer geformuleerd: de nieuwe Nederlanders gaan de selchtste wijken bevolken waardoor er uit die wijken mensen wegtrekken en voor die wegtrekkende groepen met gebouwd worden. Helaas ;(
Dat is het ergste inderdaad. Ruimte is in Nederland schaarser dan kapitaal. En de ruimte die er is zal nooit groter worden (op een enkele nieuwe polder na).
Maar onderschat ook de kosten niet. Immigratie kost nu al miljarden per jaar, de belastingen zijn al zeer hoog terwijl we er amper wat voor terugkrijgen, dat kan ook niet eeuwig opgerekt worden.
pi_159481108
Ondanks dat mensen nu wat vrijer durven te praten zit 25 jaar manipulatie via de media er toch nog goed in. Gisteren een artikel in het NRC over Bussum. Veel tegenstanders van een AZC maar de bewoners benadrukten toch dat ze echt niks tegen asielzoekers hebben maar dat ze alleen de hoeveelheid (1200) te hoog vinden. Verder hoopten ze dat ze niet te populistisch overkwamen. Echt diepe zucht. Als je mening niet strookt met die van de politieke elite ben je populistisch en een racist en dat wordt nog steeds als doodzonde ervaren.
pi_159482215
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 23:11 schreef BlauweSporttas het volgende:
Ondanks dat mensen nu wat vrijer durven te praten zit 25 jaar manipulatie via de media er toch nog goed in. Gisteren een artikel in het NRC over Bussum. Veel tegenstanders van een AZC maar de bewoners benadrukten toch dat ze echt niks tegen asielzoekers hebben maar dat ze alleen de hoeveelheid (1200) te hoog vinden. Verder hoopten ze dat ze niet te populistisch overkwamen. Echt diepe zucht. Als je mening niet strookt met die van de politieke elite ben je populistisch en een racist en dat wordt nog steeds als doodzonde ervaren.
Las laatst een mooi artikel over hoe 'politiek correct' zijn een soort ongeschreven wet is geworden en de censuur haast vanzelf gaat (zowel bij de media als de mensen zelf). Vandaar dat mensen die wel hun mening durven te geven en taboes aan kaarten (Wilders, Bernie Sanders, Trump, etc. ) zo immens populair zijn.
  donderdag 28 januari 2016 @ 23:49:26 #288
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_159482390
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 19:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Er zit een gigantische adder onder het gras: Ze willen vluchtelingen uit Turkije legaal naar Europa laten komen (met het vliegtuig!!). 250.000 per jaar. Dat is rampzalig.

Het plan Samsom zou deugen als het alleen om terugsturen gaat. Maar ze willen ze dus nu zelf gaan importeren. Nog veel erger. Enige verschil is geen drenkelingen meer
Sterker nog: degenen die afgewezen worden zullen alsnog illegaal naar Europa proberen te komen. We hebben dus en vele illegalen en gegarandeerd minimaal een kwart miljoen extra asielzoekers.
censuur :O
pi_159485524

Progressieve gekkies op een universiteit kunnen doen en zeggen wat ze willen, levert ze waarschijnlijk een promotie op, maar wee oh wee als je een "rechts" geluid laat horen.
pi_159485565
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 09:08 schreef Braindead2000 het volgende:

Progressieve gekkies op een universiteit kunnen doen en zeggen wat ze willen, levert ze waarschijnlijk een promotie op, maar wee oh wee als je een "rechts" geluid laat horen.
Iets wat krom is kunnen ze rechtpraten maar echt wat voor elkaar krijgen kunnen ze niet.
pi_159485832
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 11:48 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd hoe in de (gemeentelijke) begroting het gat wat die toekomstige tienduizenden uitkeringtrekkers gaan openen wordt gedicht.

Nogal veel mensen denken dat in Nederland het geld aan de boom groeit...
Bedrijven en ook de asiel industrie betalen vrijwel geen belasting, dus de kosten komen bij de belastingbetaler. En die heeft het al moeilijk, werkeloosheid neemt toe, ZZPers zijn met elkaar in concurrentie in een race naar de bodem, door het beleid van de EU zijn pensioenen straks niets meer waard etc. Na de verkiezingen zul je zien dat men plotseling een giga tekort heeft en onze MP zal zeggen: niemand had dat kunnen voorzien.
En dan krijgen we weer de praatjes over het zoet en het zuur :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_159486084
Links en rechts zijn sowieso maar rare termen. Ik kan meer met kansloze losers,achterlijke lui of mensen die bij hun verstand zijn en mensen met realiteitszin.
pi_159486125
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 09:31 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Bedrijven en ook de asiel industrie betalen vrijwel geen belasting, dus de kosten komen bij de belastingbetaler. En die heeft het al moeilijk, werkeloosheid neemt toe, ZZPers zijn met elkaar in concurrentie in een race naar de bodem, door het beleid van de EU zijn pensioenen straks niets meer waard etc. Na de verkiezingen zul je zien dat men plotseling een giga tekort heeft en onze MP zal zeggen: niemand had dat kunnen voorzien.
En dan krijgen we weer de praatjes over het zoet en het zuur :{
Mijn vermoeden is dat 2017 een moeilijk jaar gaat worden. De gasbaten zullen verder afnemen. Verschillende grote pensioenfondsen hebben al aangekondigd dat indexering er niet inzit en indien aandelen verder in waarde dalen de pensioenen gekort moeten worden. Als de grenzen gesloten moeten worden omdat de EU geen oplossing vindt de massa-immigratie te beteugelen kost dat ook geld.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_159491327
Invoeren grenscontroles Zweden lijkt effect te hebben

Wel even de moeite de waard om te kijken.
pi_159491653
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 13:36 schreef Mylene het volgende:
Invoeren grenscontroles Zweden lijkt effect te hebben

Wel even de moeite de waard om te kijken.
"Zweden is een mooi land, maar de procedure duurt enorm lang. Mijn vriend in Nederland heeft al wel een verblijfsvergunning, daar zijn ze wel snel." Hij raadt vrienden nu af naar Zweden te komen.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 13:53:34 #296
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159491771
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 13:36 schreef Mylene het volgende:
Invoeren grenscontroles Zweden lijkt effect te hebben

Wel even de moeite de waard om te kijken.
Uiteraard heeft het effect. Maar goed, de belangrijkste grenzen zijn die van de Mediterraanse landen, en die laten zich wat minder goed bewaken.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_159492101
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 13:53 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Uiteraard heeft het effect. Maar goed, de belangrijkste grenzen zijn die van de Mediterraanse landen, en die laten zich wat minder goed bewaken.
Denemarken en Zweden zijn met elkaar verbonden via de Sontbrug (en tunnel). Dat is met honderd agenten wel te controleren. Dat is toch andere koek dan die meer dan 1000 km grens die Nederland heeft.

Het lijkt me handiger om asielzoekers te ontmoedigen om hier asiel aan te vragen. Wat ze in Denemarken doen met een strengere immigratiewet, of in Duitsland door gezinshereniging te beperken.
pi_159493391
Groep Iraniërs in Alphen tot christen gedoopt

http://nos.nl/artikel/208(...)hristen-gedoopt.html
pi_159493567
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:52 schreef Infection het volgende:
Groep Iraniërs in Alphen tot christen gedoopt

http://nos.nl/artikel/208(...)hristen-gedoopt.html
Die smerige, leugenachtige Iraniërs bekeren al tijden massaal opeens naar het christendom omdat dat vrijwel de enige manier is om hier asiel te krijgen.

En de IND trapt er met open ogen in. Want ja, als iemand zegt dat hij christen is en wat bijbelverhaaltjes opsomt en roept dat hij het licht heeft gezien kun je dat moeilijk weerleggen.

Echt misselijkmakend.
pi_159493710
quote:
13s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:58 schreef Confetti het volgende:

[..]

Die smerige, leugenachtige Iraniërs bekeren al tijden massaal opeens naar het christendom omdat dat vrijwel de enige manier is om hier asiel te krijgen.

En de IND trapt er met open ogen in. Want ja, als iemand zegt dat hij christen is en wat bijbelverhaaltjes opsomt en roept dat hij het licht heeft gezien kun je dat moeilijk weerleggen.

Echt misselijkmakend.
En dan vervolgens weer vrolijk terug naar de islam gaan nadat je je verblijfsvergunning binnen hebt. Wat ben je dan überhaupt voor een moslim? :')

Zouden ze eens in hun eigen land moeten doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')