quote:Geschiedenis
V&D, voor 2007 ook bekend als Vroom & Dreesmann, is een Nederlands warenhuis en is eigendom van investeringsmaatschappij Sun European Partners (onderdeel van Sun Capital Partners). V&D is in 1887 opgericht door Willem Vroom en Anton Dreesmann. Het eerste filiaal bevond zich aan de Weesperstraat in Amsterdam. Vroom & Dreesmann heeft heden ten dage 62 filialen, verspreid over heel Nederland.
Aan het einde van de 19e eeuw waren er twee succesvolle zakenlieden in Amsterdam actief: Willem Vroom en Anton Dreesmann. Beiden hadden manufacturenzaken en waren Rooms-Katholiek. Vroom trouwde in 1883 met een zuster (Francisca Tombrock) van de vrouw (Helena Tombrock) van Dreesmann, wat hen zwagers maakte.
Dreesmann, en later ook Vroom, gebruikte in zijn winkel een voor die tijd ongebruikelijke strategie: lage en vaste prijzen tegen contante betaling. In die tijd was het namelijk gebruikelijk dat men altijd korting kreeg.
Aanvankelijk werkten Vroom en Dreesmann alleen samen op het gebied van inkopen, maar in 1887 leidde dit tot een verregaande samenwerking en de oprichting van het bedrijf Vroom & Dreesmann. Hun eerste zaak werd geopend aan de Weesperstraat. Vroom hield zich vooral bezig met de financiële zaken en de administratie, terwijl Dreesmann de inkoop en verkoop leidde.
V&D groeide snel en de beide ondernemers woonden al snel met hun families in panden aan de Amsterdamse grachten. Er werden in een hoog tempo nieuwe filialen in het hele land geopend: Rotterdam (1892), Den Haag (1893), Nijmegen (1895), Arnhem (1896), Haarlem (1896) en Utrecht (1898), Venlo (1912).
Aan het begin van de 20e eeuw werden alle filialen stuk voor stuk omgezet in NV's, maar de aandelen bleven in handen van de familie.
De keten maakte deel uit van hetzelfde concern als de Bijenkorf na een fusie tussen de moederbedrijven KBB (Koninklijke Bijenkorf Beheer) en Vendex (V&D) onder de naam Vendex KBB (later Maxeda). V&D werd (inclusief La Place) vervolgens in 2010 verkocht aan de huidige eigenaar: Sun European Partners (onderdeel van Sun Capital Partners).
Gedeeltes uit http://nl.wikipedia.org/wiki/V%26D
quote:19 januari
Alle werknemers van V&D moeten salaris inleveren. Het gaat om ''een structurele salarisbijdrage van 5,8 procent'' die per 1 februari wordt doorgevoerd.
V&D schrapt verder vijftig van de 450 arbeidsplaatsen op het service center in Amsterdam. Dat maakt het warenhuisconcern maandag bekend.
De maatregelen zijn volgens het bedrijf nodig ''om te kunnen concurreren met nieuwe aanbieders en de groeiende onlinemarkt''. Daarvoor moeten kosten structureel omlaag.
Naast het loonoffer streeft V&D ook naar verdere versobering van de arbeidsvoorwaarden. De vakbonden en ondernemingsraad zijn over de maatregelen geïnformeerd, aldus een woordvoerster.
Huurcontracten
Het bedrijf kondigt verder aan te gaan heronderhandelen over alle huurcontracten. Het doel is de huurlasten permanent te verlagen. V&D heeft 63 vestigingen in Nederland.
"Dit alles is nodig om de strategie van V&D te continueren en aan te laten sluiten bij de huidige trends en de marktontwikkelingen", aldus waanemend ceo Don Roach.
V&D leed in 2013 een nettoverlies van 42 miljoen euro op een omzet van 619 miljoen euro. Cijfers over 2014 zijn nog niet beschikbaar.
Het concern maakt ook bekend John van der Ent per 1 maart 2015 tot nieuwe ceo te benoemen. Van der Ent was eerder directeur van Etam Groep en werkte ooit als bedrijfsleider bij V&D. Hij volgt Jacob de Jonge op, die in augustus vorig jaar plotseling vertrok. Roach nam hierop tijdelijk het roer over.
Buiten proportie
Martijn den Heijer, beestuurder bij CNV Dienstenbond, noemt de loonmaatregel "buiten proportioneel". Bovendien biedt het volgens hem "geen enkele structurele oplossing voor de problemen waar V&D mee kampt."
Hoewel de vakbondsman begrijpt dat er ingegrepen moet worden bij het warenhuis, zegt hij enorm geschrokken te zijn van de manier waarop. ''Het genoemde percentage is astronomisch en is een ramp voor het personeel, zeker voor de mensen in de lage loonschalen. Bovendien biedt het de werknemers geen enkele zekerheid op behoud van werk", aldus Den Heijer.
http://www.nu.nl/ondernem(...)laris-inleveren.html
quote:27 januari
Ruim honderd medewerkers van V&D stappen naar de rechter vanwege de salarisverlaging die hen is opgelegd door hun werkgever.
Dat bevestigt FNV-bestuurder Niels Suijker dinsdag na berichtgeving van de Volkskrant.
Volgens FNV-bestuurslid Niels Suijker gaat "een overgrote meerderheid van de leden zeker procederen tegen deze eenzijdige maatregel van V&D".
Dat werd maandagavond duidelijk tijdens verschillende bijeenkomsten die in het land georganiseerd waren voor de medewerkers. Deze week staan ook nog bijeenkomsten op de planning in Utrecht, Deventer, Rotterdam en Weert.
Suijker verwacht dan ook nog meer aanmeldingen. Hij wil vanuit de bond een collectieve procedure gaan regelen. Die zal wel pas opgestart worden als de loonstrookjes van volgende maand op de deurmat liggen. Het loonoffer bij V&D wordt per 1 februari doorgevoerd.
Loonstrookjes
De medewerkers zijn van plan om direct na het ontvangen van de loonstrookjes van februari de gang naar de rechter te maken. De vakbonden De Unie, FNV en CNV, waar de medewerkers bij aangesloten zijn, lieten weten juridische ondersteuning te verlenen. Mogelijk wordt een collectieve zaak aangespannen.
Alle medewerkers van V&D moeten per 1 februari 5,8 procent van hun salaris inleveren. Verder schrapt het bedrijf 50 van de 450 arbeidsplaatsen op het service center in Amsterdam.
Volgens de warenhuisketen zijn de maatregelen nodig "om te kunnen concurreren met nieuwe aanbieders en de groeiende onlinemarkt". Daarvoor moeten kosten structureel omlaag. V&D wil naast het korten van de medewerkers ook dat de huurlasten omlaag gaan.
V&D, eigendom van de investeringsmaatschappij Sun Capital, draait al een paar jaar met verlies. In 2013 liep het nettoverlies op tot 42 miljoen euro op een omzet van 619 miljoen euro. Cijfers over 2014 zijn nog niet bekend.
http://www.nu.nl/ondernem(...)e-lager-salaris.html
quote:30 januari
Vastgoedeigenaar IEF Capital neemt juridische stappen tegen warenhuis V&D. Het bedrijf eist dat V&D vier toplocaties ontruimt als er geen huur betaald wordt. Het gaat om panden in Amsterdam, Utrecht, Den Haag en Maastricht.
De huur wordt door V&D meestal voor de eerste van de maand betaald. Vandaag is de huur niet overgemaakt naar in ieder geval drie eigenaren van samen meer dan vijftien panden. V&D liet eerder al weten niet van zins te zijn de huur de komende maanden over te maken. Het bedrijf staat er slecht voor en vroeg ook werknemers al om een loonoffer.
"Enige oplossing"
IEF Capital heeft de afgelopen week een voorstel gedaan waarbij V&D vierkante meters inlevert in ruil voor huurverlaging. De vastgoedeigenaar laat weten dat de Amerikaanse aandeelhouder van V&D die afspraak niet ziet zitten.
In een verklaring schrijft het bedrijf: "IEF Capital betreurt dit zeer en ziet geen andere oplossing dan in een kort geding ontruiming van haar winkels te vorderen. Het financiële belang is erg groot voor IEF Capital en zij wenst zo snel mogelijk in staat te zijn de panden aan andere partijen te verhuren om de schade voor IEF Capital zoveel mogelijk te beperken."
V&D is teleurgesteld over de stap van IEF Capital.
"Buitenproportionele vraag"
Ook andere eigenaren willen net als IEF Capital komende week juridische stappen ondernemen als betaling uitblijft. De eigenaar van Elizen Vastgoed eist dat V&D zijn verplichtingen nakomt: "Wij hebben ons in ons bijna 50-jarige bestaan nog nooit geconfronteerd gezien met zo'n buitenproportionele vraag."
Komende week komen eigenaren van panden waar V&D in huist bijeen om te praten over hoe ze met de opstelling van het warenhuis kunnen omgaan.
http://nos.nl/artikel/2016351
quote:Facts & Figures
V&D bestaat sinds 1887 en is inmiddels uitgegroeid tot een begrip. Met 63 vestigingen op A-locaties, een webshop, ruim tienduizend medewerkers, een warenhuisbreed assortiment met meer dan 4.000 shop-in-shops en per jaar zo’n 100 miljoen bezoekers is V&D het grootste warenhuis van Nederland.
1887 Oprichting V&D met Vroom & Dreesmann ‘Magazijn de zon’ in Amsterdam
1927 V&D introduceert eerste huis-aan-huis magazine van Nederland
1972 Oprichting Vendex
1987 Oprichting La Place
1999 Fusie met KBB, ontstaan van Vendex KBB
2004 Investeerdersgroep (waaronder KKR, Alpinvest, Permira) nieuwe eigenaar Vendex KBB
2006 Naamswijziging van Vendex KBB naar Maxeda
2007 Start rebranding V&D
2008 Start vd.nl
2010 Nieuwe eigenaar van V&D: Sun European Partners
2011 Start bouw nieuw distributiecentrum te Nieuwegein
2012 125 jaar V&D
2013 Opening 63ste V&D vestiging, V&D Vlaardingen
2014 Start V&D Blog
Aantal vestigingen: 63 en een webshop
Aantal werknemers: 10.000
Aantal distributiecentra: 1
Aantallen bezoekers per jaar: 10 miljoen bezoekers
Aantal A-merken shop-in-shops: meer dan 4.000 merken
Aantal La Place Restaurants, La Place Café’s en La Place Express: ruim 250
http://www.vd.nl/content_page.jsf?page=algemeen_factsfigures_page
"Ik ga even naar de Christine Le Duc om wat nieuwe Lego voor de kleine te kopen! Moet jij nog wat hebben schat?'quote:Op zaterdag 23 januari 2016 00:08 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het is toch een winkel? Daar kan je spullen in verkopen.
En of dat nou fietsen, eieren, planken of verse vis is, maakt dan toch niet uit?
Of verse vis tussen de BHsquote:Op zaterdag 23 januari 2016 09:04 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
"Ik ga even naar de Christine Le Duc om wat nieuwe Lego voor de kleine te kopen! Moet jij nog wat hebben schat?'
Ja, maar al die ketens die in (het begin van) de vorige eeuw zijn ontstaan en groot geworden hadden tijdens de onstuimige groei steeds minder oog voor architectuur. Liefst grote plastic platen tegen de al te frivole gevels om er maar zo 'zakelijk' mogelijk uit te zien. De een nog lelijker dan de ander. Maar het gaf niet, want de consument wilde toch maar één ding: consumeren!quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:01 schreef KingRadler het volgende:
ik vind de V&D gebouwen ook spuug lelijk.
zullen de nieuwe eigenaren de panden ook opknappen of zal het zo blijven.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:39 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ja, maar al die ketens die in (het begin van) de vorige eeuw zijn ontstaan en groot geworden hadden tijdens de onstuimige groei steeds minder oog voor architectuur. Liefst grote plastic platen tegen de al te frivole gevels om er maar zo 'zakelijk' mogelijk uit te zien. De een nog lelijker dan de ander. Maar het gaf niet, want de consument wilde toch maar één ding: consumeren!
Nou.. zie b.v. Haarlem en Den Bosch. Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak maar er was zeker wel oog voor architectuur. Later werd het allemaal jaren 70 lelijkheid inderdaad.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:39 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ja, maar al die ketens die in (het begin van) de vorige eeuw zijn ontstaan en groot geworden hadden tijdens de onstuimige groei steeds minder oog voor architectuur. Liefst grote plastic platen tegen de al te frivole gevels om er maar zo 'zakelijk' mogelijk uit te zien. De een nog lelijker dan de ander. Maar het gaf niet, want de consument wilde toch maar één ding: consumeren!
Alle panden zijn verkocht en gehuurd toch? V&D heeft (haast?) niets meer in eigendom..quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:41 schreef KingRadler het volgende:
[..]
zullen de nieuwe eigenaren de panden ook opknappen of zal het zo blijven.
En de helft van de opbrengst is uitgekeerd als dividend. Dat is juist. Dat heeft de ondergang een handje geholpen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:15 schreef Peter het volgende:
[..]
Alle panden zijn verkocht en gehuurd toch? V&D heeft (haast?) niets meer in eigendom..
En de eigenaren is een jarenlange hoge huuropbrengst in het vooruitzicht gesteld, dus die gaan echt nu niet flink investeren..quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:24 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En de helft van de opbrengst is uitgekeerd als dividend. Dat is juist. Dat heeft de ondergang een handje geholpen.
dus het blijven lelijke panden.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:35 schreef Peter het volgende:
[..]
En de eigenaren is ene jarenlange hoge huuropbrengst in het vooruitzicht gesteld, dus die gaan echt nu niet flink investeren..
Geen idee hoe het zit met wurgcontracten. Ik stel alleen vast dat ze goedkoper zijn.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 18:37 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dan vergeet je er wel even bij de te zeggen dat Kruidvat (A.S. Watson) wurgcontracten heeft met de fabrikanten waarbij het voor hen alleen nog maar interessant is om 2=1 te verkopen en dat dit ook zijn effect heeft op de salarissen van het (in mijn ogen) laag opgeleide personeel.
Kruidvat is leuk, maar geen drogisterij vind ik. Meer een discounter zoals er al zoveel zijn. Vergeet ook niet dat een paar jaar terug Kruidvat nog een best lelijke uitstraling had. Dat is wel wat opgekalefaterd maar ze verkochten ineens tablets / kinderspeelgoed en allerlei dingen waarvan je denkt huh?!
Etos is bijvoorbeeld voor cosmetica e.d. een fijnere winkel met een breder assortiment.
Scheelt bij de AH niet veel. Kun je zo een pyama of t-shit naast de vis vinden. Laatst hadden ze opblaasbadjes. Ook voor bbq's, tablets en knuffeldieren kun je er terecht.quote:
Dat is jezelf vrijpleiten van ook maar enige verantwoordelijkheid. Je wilt het niet zien en bepaalde organisaties moeten eventuele misstanden maar oplossen. Ondertussen schaam je je er niet voor om het zo goedkoop mogelijk te willen. Kinderarbeid en uitbuiting boeit volstrekt niets.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:16 schreef Rica het volgende:
Voor een grote groep mensen inclusief mezelf kan het niks bommen wat het imago is. Precies waarom lidls en actions het zo goed doen. Bij Lidl hoor je ook wel eens wat over slechte omgang met het personeel maar de burger is geen overheid of consumentenbond
Hangt er vanaf. Ik ben geen neoliberaal en vind dat het we via de overheid voor goede regelgeving moeten zorgen. Het lijntje loopt van burger naar politiek naar overheid. Ik ben geen voorstander van het idee dat mensen het zelf maar moeten goed of afkeuren met hun koopgedrag want hoe moet je het allemaal weten wat er aan misstanden zijn? Alleen de overheid heeft de juiste onderzoeksmiddelen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:43 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is jezelf vrijpleiten van ook maar enige verantwoordelijkheid. Je wilt het niet zien en bepaalde organisaties moeten eventuele misstanden maar oplossen. Ondertussen schaam je je er niet voor om het zo goedkoop mogelijk te willen. Kinderarbeid en uitbuiting boeit volstrekt niets.
Eigenlijk, als je er over na zou durven denken is dit een beschamende asociale attitude die kenmerkend is voor de moderne consument. Wir haben es nicht gewusst.
Dat is het krachtigste wapen dat er bestaat.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:48 schreef Rica het volgende:
mensen het zelf maar moeten goed of afkeuren met hun koopgedrag
Het kan een krachtig wapen zijn idd. Alleen zou je er een dagtaak aan hebben om alles bij te houden en dan nog zou je kennis te kort schieten.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is het krachtigste wapen dat er bestaat.
En daarom is het jammer dat de burger daar geen gebruik van maakt en het liever overlaat aan de politiek en/of overheid waar dan weer niets van te verwachten valt.
Als wijzelf iets meer zouden luisteren naar ons geweten help je die misstanden in geen tijd de wereld uit. Maar wij negeren ons geweten voor 2 euro of minder.
De "actiebereidheid" laten we het maar even noemen was vroeger een stuk sterker.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:05 schreef Rica het volgende:
Bovendien, stel dat een supermarkt on-ethisch gevangen vis in blik verkoopt. Ga je alle supers boycotten die deze vis verkopen?
Dank je. Ik ben overigens behoorlijk activistisch alleen overtuigd dat het niet anders kan dan via regelgeving. Bijvoorbeeld omdat er zoveel conglomeraten zijn. Eén product of merk boycotten gaat niet meer zoals vroeger.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:16 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
De "actiebereidheid" laten we het maar even noemen was vroeger een stuk sterker.
We lijken toch een beetje bedaagder these days.
Respect overigens hoe netjes jij altijd blijft discussiëren.
Nouja WE online gaan ik weet niet over welke we je het hebt, ik krijg vaak hele leuke prijzen aangeboden in de winkels, waarschijnlijk omdat ze het door hebben?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 07:15 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Nou, als er één winkel helemaal los gaat qua branche-vervaging, is het wel de MediaMarkt. Daar staan inderdaad fietsen, schoenen en bakken met allesreinigers en keukendoekjes. Nou ja, ze doen maar. Ze voelen natuurlijk ook wel aan dat we voor hun oorspronkelijke core business, elektronica, allang online gaan.
Waar zo'n winkel dan uiteindelijk naartoe wil blijft wel wat vaag. Misschien wordt élke grote keten wel een soort Kruidvat of dure variant van Action, om nog íets te verdienen.
Ik hoop het...quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:28 schreef Rica het volgende:
En wanneer een winkel zich er niet aan houdt volgen er sancties.
Ben ik met je eens, vermoed dat er vanuit gegaan word dat zich toch niemand de moeite neem om naar een rechter of advocaat toe te stappen?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:52 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik hoop het...
Ik heb heden ten dage niet zo'n hoge pet meer op van de overheid en haar controlerende taken. De lobby van onbeschaamdheid en onbeschaafdheid is te sterk these days.
Het is de adoptie van het Angelsaksisch model. Je krijgt daar elitevorming door. En deze elite vindt dat niet geheel onverwacht een uitstekend systeem.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, vermoed dat er vanuit gegaan word dat zich toch niemand de moeite neem om naar een rechter of advocaat toe te stappen?
En dan heb ik het geeneens over winkels maar over het hele gebeuren in het land, tenminste zo ondervind ik het!
Wat is het alternatief?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:52 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik hoop het...
Ik heb heden ten dage niet zo'n hoge pet meer op van de overheid en haar controlerende taken. De lobby van onbeschaamdheid en onbeschaafdheid is te sterk these days.
Dit kan ik niet rijmen dat bestem ik nou al of ik koop of niet!quote:Op zondag 24 januari 2016 00:13 schreef Rica het volgende:
[..]
Wat is het alternatief?
De TTIP komt er bijvoorbeeld aan waardoor er veel regelgeving in Europa zal verdwijnen. "Vrije markt en als je het niet wilt dan hoef je het niet te kopen"
Dat is nou precies waar het probleem zit. Primark is "vastgesteld" goedkoper maar waar die prijs vandaan komt weet zogenaamd niemand. De burger interesseert het geen hol hoe een bedrijf met zijn personeel omgaat. Eigenlijk is het raar dat je dat voor jezelf goed praat.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:16 schreef Rica het volgende:
[..]
Geen idee hoe het zit met wurgcontracten. Ik stel alleen vast dat ze goedkoper zijn.
Hier in de straat zitten DA en Kruidvat en qua verzorgingsproducten, supplementen, zelfzorg, cosmetica ed. is het grotendeels hetzelfde assortiment. DA wil een wat meer chic imago hooghouden, nou je ziet wat er dan gebeurt. Plof. Voor een grote groep mensen inclusief mezelf kan het niks bommen wat het imago is. Precies waarom lidls en actions het zo goed doen. Bij Lidl hoor je ook wel eens wat over slechte omgang met het personeel maar de burger is geen overheid of consumentenbond, die wil gewoon geen maandsalaris voor een broccoli hoeven neertellen.
Al die extra meuk die kruidvat verkoopt is ook slim. Beetje rommelig en mensen mogen graag even sneupen. Bij DA wil je zo snel mogelijk weer weg. Kouwe steriele atmosfeer.
Zolang er personeel bestaat dat graag blijft werken bij zulk soort bedrijven... Die kiezen er zelf voor.quote:Op maandag 25 januari 2016 18:11 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dat is nou precies waar het probleem zit. Primark is "vastgesteld" goedkoper maar waar die prijs vandaan komt weet zogenaamd niemand. De burger interesseert het geen hol hoe een bedrijf met zijn personeel omgaat. Eigenlijk is het raar dat je dat voor jezelf goed praat.
Van goedkope zooi weet je het zeker, bij dure dingen is het de vaak niet bekend.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 06:44 schreef quirina het volgende:
[..]
Zolang er personeel bestaat dat graag blijft werken bij zulk soort bedrijven... Die kiezen er zelf voor.
Ga ik me niet rot onder voelen hoor.
Waar je je wel rot over moet voelen is kinderarbeid.
Voor de consument vrij onduidelijk wat er door kinderhanden inelkaar gezet is. dit geld voor goedkope/dure merken.
Ik heb idd wel geleerd dat je niet automatisch kan zeggen dat een duur product 'dus' ook eerlijk is gemaakt. Maar bij een idioot goedkoop product denk ik het altijd direct.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 06:47 schreef Basp1 het volgende:
Van goedkope zooi weet je het zeker, bij dure dingen is het de vaak niet bekend.
Mwah, als ergens een Primark opent en er samenwerking met de gemeente/UWV is omdat zo'n winkel zo fijn werkgelegenheid gaat opleveren dan denk ik niet dat je als werkloze of uitkeringstrekker de luxe hebt zo'n baan te weigeren.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 06:44 schreef quirina het volgende:
[..]
Zolang er personeel bestaat dat graag blijft werken bij zulk soort bedrijven... Die kiezen er zelf voor.
Ga ik me niet rot onder voelen hoor.
Waar je je wel rot over moet voelen is kinderarbeid.
Voor de consument vrij onduidelijk wat er door kinderhanden inelkaar gezet is. dit geld voor goedkope/dure merken.
Wat een onzin zeg. Zolang er volk is wat voor een wil werken zal het mij aan mijn reet roesten. De typische 'not in my backyard' redenering.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 06:44 schreef quirina het volgende:
[..]
Zolang er personeel bestaat dat graag blijft werken bij zulk soort bedrijven... Die kiezen er zelf voor.
Ga ik me niet rot onder voelen hoor.
Waar je je wel rot over moet voelen is kinderarbeid.
Voor de consument vrij onduidelijk wat er door kinderhanden inelkaar gezet is. dit geld voor goedkope/dure merken.
Ik hoor om mij heen nog zat volk die weigeren bepaalt werk te doen dus er valt op dat gebied nog een hoop te winnen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 07:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, als ergens een Primark opent en er samenwerking met de gemeente/UWV is omdat zo'n winkel zo fijn werkgelegenheid gaat opleveren dan denk ik niet dat je als werkloze of uitkeringstrekker de luxe hebt zo'n baan te weigeren.
We kunnen met z'n allen wel mooi verheven gaan zitten doen, maar als je baan bij de Primark het verschil is tussen je kind wel of niet te eten kunnen geven wordt je afweging echt een andere.
Apple doet niet onder voor een Primark. Zo hypocriet, wel iPhone en/of iPad in je handen en dan een hoop drukte maken over die kledingketen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 06:44 schreef quirina het volgende:
[..]
Zolang er personeel bestaat dat graag blijft werken bij zulk soort bedrijven... Die kiezen er zelf voor.
Ga ik me niet rot onder voelen hoor.
Waar je je wel rot over moet voelen is kinderarbeid.
Voor de consument vrij onduidelijk wat er door kinderhanden inelkaar gezet is. dit geld voor goedkope/dure merken.
twitter:AntoinRTLNieuws twitterde op dinsdag 26-01-2016 om 16:59:21 Persalarm: Curatoren V&D verkopen La Place aan Jumbo Groep reageer retweet
die hadden ook al even niks meer gekocht natuurlijkquote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:01 schreef Houtenbeen het volgende:twitter:AntoinRTLNieuws twitterde op dinsdag 26-01-2016 om 16:59:21 Persalarm: Curatoren V&D verkopen La Place aan Jumbo Groep reageer retweet
O god, wordt dan alles geel?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:01 schreef Houtenbeen het volgende:twitter:AntoinRTLNieuws twitterde op dinsdag 26-01-2016 om 16:59:21 Persalarm: Curatoren V&D verkopen La Place aan Jumbo Groep reageer retweet
Jumbo moet AH destroyen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:08 schreef CherryLips het volgende:
Ik had om de één of andere reden liever gezien dat Ahold het had overgenomen
Ja, alleen de losse toko's. Niet die bij de V&D's inzitten.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Gaat maar om 60 La Place-vestigingen...
Die gaan er straks vandoor met V&D en maken er Bol.com winkels vanquote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:08 schreef CherryLips het volgende:
Ik had om de één of andere reden liever gezien dat Ahold het had overgenomen
en de merknaam?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Gaat maar om 60 La Place-vestigingen...
En alle activa en de service-organisatie zijn verkocht, dus die vestigingen in de V&D-winkels kunnen nergens meer terecht...quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:13 schreef rubbereend het volgende:
Als La Place in de V&D's niet mee verkocht worden lijkt me dat een veeg teken dat de boel dicht gaat
Zal er wel van afhangen wat er met die V&D vestigingen gebeurt.quote:Op termijn is het de bedoeling dat Jumbo ook de plusminus 60 in de V&D-warenhuizen gevestigde La Place-vestigingen overneemt. Het overgrote deel van de banen is daarmee gered.
http://www.quotenet.nl/Ni(...)en-gaan-dicht-172653quote:Verder praat de supermarktketen nog met de curatoren over de mogelijke doorstart van de vestigingen van La Place in warenhuizen van V&D.
quote:'Het overgrote deel van de arbeidsplaatsen zullen gecontinueerd worden. Maar er gaan wel vestigingen sluiten, zo een 5 á 10.'
Spann0nd!quote:De overname door Jumbo vergroot volgens de curatoren de kansen op een doorstart van de warenhuizen van V&D. Er zijn nog twee serieuze kandidaten over voor een overname. Jumbo is als belanghebbende bij die gesprekken betrokken.
quote:Jumbo koopt La Place
Twee foodmerken versterken elkaar
Jumbo Groep Holding BV is verheugd te kunnen bevestigen dat het met de curatoren van La Place BV tot overeenstemming is gekomen over de acquisitie van La Place. Jumbo zal alle activa, de serviceorganisatie en de stand alone vestigingen van La Place overnemen en deze onder het La Place merk gaan exploiteren. Jumbo is nog in gesprek met de curatoren over een mogelijke doorstart van de exploitatie van de La Place vestigingen in de V&D warenhuizen.
Volgens Frits van Eerd, CEO van Jumbo Groep Holding, is La Place een geweldige aanwinst voor het Jumbo concern: "La Place sluit naadloos aan bij onze ambitie om onze klanten het allerbeste op het gebied van food te bieden en hun verwachtingen daarmee te overtreffen. Wij hebben veel bewondering en respect voor de La Place formule, de organisatie en haar medewerkers. Wij delen dezelfde passie voor lekker, vers en gezond eten én voor onze klanten. Jumbo en La Place zijn beide sterke merken en kunnen samen de markt van food verder gaan veroveren."
Bart van den Nieuwenhof, managing director van La Place, is verheugd over de overname door Jumbo. "Een betere uitkomst en mooier perspectief hadden wij niet durven dromen. Jumbo en La Place zijn zeer complementair aan elkaar en zullen elkaar echt gaan versterken. Na tijden van onzekerheid kijk ik nu vol vertrouwen naar onze gezamenlijke toekomst."
Jumbo is voornemens veruit de meeste stand alone vestigingen van La Place (La Place Restaurants, Food, Cafés, Express en Eventcatering) onder het La Place merk te blijven exploiteren. Naar verwachting zullen 5 tot 10 vestigingen na de overname niet worden gecontinueerd.
Het Jumbo concern heeft de ambitie om La Place en Jumbo wederzijds met elkaar te versterken, waarbij wordt gekeken naar uitwisseling van modules, producten en concepten voor de klant. Van Eerd ziet veel synergievoordelen in de combinatie La Place en Jumbo: "De traditionele scheiding tussen supermarkten en foodhoreca is aan het verdwijnen. Onze klanten willen zelf bepalen waar, wanneer en wat ze eten. Nieuwe convenience ontwikkelingen zoals 'eat it or take it' concepten, maar ook e-commerce, bieden tal van mogelijkheden om hier nog beter op in te spelen. Hoewel het nog te vroeg is om hier concreet in te zijn, is het voor ons duidelijk dat hier heel veel kansen liggen", aldus Van Eerd.
Beide formules blijven naast elkaar bestaan en zullen vanuit twee eigen organisaties worden aangestuurd onder leiding van de Raad van Bestuur van Jumbo Groep Holding BV. De Centrale Ondernemingsraad en de vakorganisaties zijn geïnformeerd en de overname wordt gemeld bij de Autoriteit Consument en Markt.
Nog maar 1% doet online haar boodschappen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:40 schreef raptorix het volgende:
Jumbo, ook al zo een merk dat de online de slag gemist heeft, in die zin sluiten ze haarfijn aan.
Online is nog veel te winnen. En met La Place hebben ze sterke naam in handen. Ook om in Jumbo-winkels te gebruiken.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:40 schreef raptorix het volgende:
Jumbo, ook al zo een merk dat de online de slag gemist heeft, in die zin sluiten ze haarfijn aan.
Meer korting op inkoop, omdat ze meer afnemen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Online is nog veel te winnen. En met La Place hebben ze sterke naam in handen. Ook om in Jumbo-winkels te gebruiken.
Veelsteveel onzekerheid over de vraag en aanbod om dit online te kunnen doen. Daarbij wil je zeker zijn van kwaliteit en offline kunnen controleren op schimmels etc bij producten als groenten en fruit.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:40 schreef raptorix het volgende:
Jumbo, ook al zo een merk dat de online de slag gemist heeft, in die zin sluiten ze haarfijn aan.
bol.com is niet van AH hoor...quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:09 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die gaan er straks vandoor met V&D en maken er Bol.com winkels van
Nee, maar wel van de Ahold group.quote:
Ik zie het. Dacht dat ze nog van Bertelsmann waren...quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:29 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Nee, maar wel van de Ahold group.
Het lijkt me inderdaad een goede zet. Bij de grotere AH-filialen is het trouwens ook al zo dat je daar bereid warm eten kan kopen, inclusief het verkeerde soort pizza. Ik zou niet weten waarom mensen dat willen maar het is een interessante ontwikkeling.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Online is nog veel te winnen. En met La Place hebben ze sterke naam in handen. Ook om in Jumbo-winkels te gebruiken.
Of dat het laatste klopt weet ik niet maar het eerste is inderdaad een bijzonder naïeve gedachte. Bij kleding maakt het bijvoorbeeld niets uit, je betaalt vooral meer voor het merk zelf en de marketing en zo (dat moet toch ergens van worden betaald ).quote:Op dinsdag 26 januari 2016 06:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb idd wel geleerd dat je niet automatisch kan zeggen dat een duur product 'dus' ook eerlijk is gemaakt. Maar bij een idioot goedkoop product denk ik het altijd direct.
Er bestaan natuurlijk kledingmerken met duurzaam katoen, om maar eens wat te noemen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Of dat het laatste klopt weet ik niet maar het eerste is inderdaad een bijzonder naïeve gedachte. Bij kleding maakt het bijvoorbeeld niets uit, je betaalt vooral meer voor het merk zelf en de marketing en zo (dat moet toch ergens van worden betaald ).
Ik begrijp niet waarom er niet eens wat meer bedrijven marketen met eerlijke geproduceerde goederen. Wedden dat je als kledingfabrikant een goede omzet krijgt als je een paar euro duurder bent maar wel eerlijke kleding verkoopt en ervoor zorgt dat die in de grote ketens ligt. Mensen willen dat wel maar je moet wel iets goeds bieden en alle partijen moeten een bijdrage leveren, het bedrijf kan bijv. genoegen nemen met minder winst.
En dan? hebben we overal Jumbo's ipv AH's.quote:
Beetje strijd kan geen kwaad voor de klant.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:51 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
En dan? hebben we overal Jumbo's ipv AH's.
Ik zie er in de grote kledingketens weinig van, als ze er liggen dan wordt er matig over gecommuniceerd.quote:Er bestaan natuurlijk kledingmerken met duurzaam katoen, om maar eens wat te noemen.
Niet elke klant heeft een voldoende groot budget, als je maandelijks 2000 euro op je bankrekening krijgt bijgeschreven dan boeit het (hopelijk!) niet maar als je het met een klein budget moet doen...quote:Genoegen nemen met minder winst is een leuke gedachte, echter kan je de hogere kosten doorgaans verhalen op de klant.
Deze zinsconstructie begrijp ik niet. Ik denk dat er wat woorden ("voor de" voor euro's) zijn weggevallen.quote:Net zoals de klantgerichtheid van Coolblue je als consument ook gewoon euro's doet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |