abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 januari 2016 @ 07:31:26 #101
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_159299308
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 07:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Werkelijk? Kun je dat onderbouwen? Ik ken namelijk best wat ex-kamerleden persoonlijk en die hadden best moeite met werk vinden na afloop. Zeker als je er langer gezeten hebt en dus je vakkennis niet hebt kunnen bijhouden.
Moeite met werk vinden staat niet gelijk aan 3 jaar een dikke vette uitkering trekken vind ik. Zelfs zo'n trolletje als Dibi was nog wel ergens aan de bak gekomen. Maar hij koos ervoor om een fucking boek te gaan schrijven, een boek wat "toevallig" na drie jaar wachtgeld incasseren af was.
pi_159299342
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 07:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Omdat ze die regels voor zichzelf bedenken, bedoel je?
Nee. Omdat in zo'n omgeving vrijwillig opstappen lang niet altijd 'vrijwillig' is.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 07:37:43 #103
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_159299343
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 07:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee. Omdat in zo'n omgeving vrijwillig opstappen lang niet altijd 'vrijwillig' is.
Voor Kamerleden geldt in ieder geval dat ze nooit verplicht zijn om hun zetel op te geven. Dus dat is altijd vrijwillig.

Maar in dit geval lijkt me er niet echt veel discussie over, toch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_159299345
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 07:31 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Moeite met werk vinden staat niet gelijk aan 3 jaar een dikke vette uitkering trekken vind ik. Zelfs zo'n trolletje als Dibi was nog wel ergens aan de bak gekomen. Maar hij koos ervoor om een fucking boek te gaan schrijven, een boek wat "toevallig" na drie jaar wachtgeld incasseren af was.
Ik neem aan dat Dibi vooral voor deze route heeft gekozen om wat boze en zure figuren een hartaanval te bezorgen. En met succes.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 07:39:02 #105
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_159299350
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 07:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat Dibi vooral voor deze route heeft gekozen om wat boze en zure figuren een hartaanval te bezorgen. En met succes.
Touché. Maar je vind het zelf ook niet een heel klein beetje misbruik van de voordelen van zijn voormalige (publieke) functie?
pi_159299353
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 07:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Voor Kamerleden geldt in ieder geval dat ze nooit verplicht zijn om hun zetel op te geven. Dus dat is altijd vrijwillig.

Maar in dit geval lijkt me er niet echt veel discussie over, toch?
Uit een fractie stappen is ook nogal wat.
En in dit geval schijnen problemen met het autoritaire leiderschap van Pechtold meegespeeld te hebben.
pi_159299357
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 07:39 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Touché. Maar je vind het zelf ook niet een heel klein beetje misbruik van de voordelen van zijn voormalige functie?
Allicht, het is een vervelende drol.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 07:56:57 #108
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_159299445
Wat een geblaat om niets. Omdat het hier om de politiek gaat is het opeens raar dat er ook mensen tussen zitten die misbruik van de regeling maken. Alsof dat in de WW niet constant gebeurt. Zullen we dat dan ook maar meteen afschaffen? Of misschien zelfs de bijstand? Laten we gewoon alles afschaffen waar mensen misbruik van kunnen maken..

Daarnaast heb ik nergens echt gelezen dat Wassila het wachtgeld ook echt gaat gebruiken. Ze heeft er alleen recht op. Ik verwacht dat haar nieuwe baan ook gewoon verdient en dat het helemaal niets aan de hand is.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_159299525
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 07:56 schreef Yesse het volgende:
Wat een geblaat om niets. Omdat het hier om de politiek gaat is het opeens raar dat er ook mensen tussen zitten die misbruik van de regeling maken. Alsof dat in de WW niet constant gebeurt. Zullen we dat dan ook maar meteen afschaffen? Of misschien zelfs de bijstand? Laten we gewoon alles afschaffen waar mensen misbruik van kunnen maken..

Daarnaast heb ik nergens echt gelezen dat Wassila het wachtgeld ook echt gaat gebruiken. Ze heeft er alleen recht op. Ik verwacht dat haar nieuwe baan ook gewoon verdient en dat het helemaal niets aan de hand is.
D66, vrouw en allochtoon. Dat zijn perfecte rode lappen hier natuurlijk. Als ze ook nog lesbisch zou zijn, zou het hier helemaal ontploffen.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 08:32:00 #110
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_159299615
Het blijft grappig dat mensen tegelijkertijd EN klagen over de kwaliteit van politici EN vallen over elk kwartje.

Domme mensen verdienen domme politici. Meer kan ik er niet van maken.
pi_159299709
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 16:29 schreef StaceySinger het volgende:
MarcvdLinden twitterde op donderdag 21-01-2016 om 11:26:14 Former Dutch MP @WassilaHachchi will be working for campaign @HillaryClinton subsidized by Dutch taxpayer/government. Is that allowed? reageer retweet
Marc vd Linden is gezellig dik.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_159300020
Je als Nederlandse laten verleiden met mooie praatjes om actief campagne te voeren voor een haast letterlijk uit volledige corporatistische en Wall Street belangen bestaand persoon onderwijl een daadwerkelijk 'politiek links'-individu zichzelf achter Bernie Sanders zou scharen :')
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  vrijdag 22 januari 2016 @ 09:27:00 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159300122
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 16:31 schreef maryen65 het volgende:
Ze neemt toch ontslag? Dan geen wachtgeldregeling. Wij krijgen ook niks als we ontslag nemen waarom zou dat voor hun anders moeten zijn
Omdat hun de boven ons gestelden zijn. Daar gelden andere regels voor.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_159300223
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:18 schreef Eufonie het volgende:
Je als Nederlandse laten verleiden met mooie praatjes om actief campagne te voeren voor een haast letterlijk uit volledige corporatistische en Wall Street belangen bestaand persoon onderwijl een daadwerkelijk 'politiek links'-individu zichzelf achter Bernie Sanders zou scharen :')
D66 is een centrumpartij. Die hebben bij Sanders weinig te zoeken. Ook al omdat hij kansloos is voor de nominatie. Dat is dus niet echt een argument.
pi_159300274
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 07:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Werkelijk? Kun je dat onderbouwen? Ik ken namelijk best wat ex-kamerleden persoonlijk en die hadden best moeite met werk vinden na afloop. Zeker als je er langer gezeten hebt en dus je vakkennis niet hebt kunnen bijhouden.
Meestal kunnen ze ook niet zo heel veel. Ze hebben carriere gemaakt met hun vaardigheid om zich langs partijlijnen omhoog te werken, daar is buiten de partij niet zoveel vraag naar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 09:45:16 #116
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159300365
Als je wachtgeld afschaft dwing je kamerleden om sowieso een baan te regelen voor na hun politieke carriere (die nogal onzeker is) of je dwingt ze te 'sparen' tijdens hun carriere of je zorgt ervoor dat enkel rijken kamerlid worden.

Als dat een goed effect is moeten we wachtgeld afschaffen. En anders niet zo janken en die grijpstuivers gewoon betalen.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 10:12:46 #117
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_159300763
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:45 schreef Heilwasser het volgende:
Als je wachtgeld afschaft dwing je kamerleden om sowieso een baan te regelen voor na hun politieke carriere (die nogal onzeker is) of je dwingt ze te 'sparen' tijdens hun carriere of je zorgt ervoor dat enkel rijken kamerlid worden.

Als dat een goed effect is moeten we wachtgeld afschaffen. En anders niet zo janken en die grijpstuivers gewoon betalen.
Klopt. Politicus is, zeker op dit moment, gewoon een kutbaan. Het betaald niet echt slecht, maar uiteindelijk niet meer dan matig. En ondertussen moet je je maar laten bedreigen en beledigen door tokkies die zelf hun leven niet op orde krijgen en daar de schuld van bij de politiek leggen.

Natuurlijk kun je een kutbaan nog kutter maken, wordt het bestuur van dit land vast beter van
pi_159300976
Vreemd vertrek Hachchi wekt ergernis Pechtold
Van onze parlementaire redactie
Den Haag -

Het raadselachtige vertrek van D66-backbencher Wassila Hachchi is partijleider Alexander Pechtold in het verkeerde keelgat geschoten. De hartelijke openbare gelukswensen van de voorman staan in schril contrast met het stekelig verlopen afscheidsgesprek achter de schermen.

Oud-militair Hachchi is het derde D66-Kamerlid in korte tijd dat afzwaait. Haar opstappen was een volkomen verrassing voor de oppositiepartij. Er is daarnaast verwondering over de geheimzinnigheid die ermee gepaard gaat.

Naar verluidt berichtte Hachchi afgelopen weekend dat ze iets met Pechtold wilde bespreken. De D66-leider kreeg maandagochtend van haar te horen dat ze per direct wilde opstappen en voor de campagne van Hillary Clinton in Boston wilde gaan werken. Die baan is in Amerika overigens nog steeds niet bevestigd. Pechtold was overvallen door het bericht en vroeg zijn pupil om er nog eens goed over na te denken. Ook de collega’s van D66 keken op van haar vertrek.

Wat Hachchi precies voor Clinton gaat doen, of er meer redenen zijn voor haar vertrek en of ze gebruik gaat maken van wachtgeld is volstrekt onduidelijk. D66 zegt dat het opgestapte Kamerlid er geen openheid van zaken over wil gegeven. In Den Haag klinkt dat Hachchi al langere tijd moeite had met de autoritaire stijl van leidinggeven die Pechtold zou hebben. De D66-voorman zegt dat zijn fractie hem scherp houdt, maar dat zij hem dit niet heeft verweten.

Hachchi houdt zich onbereikbaar voor commentaar. De 4737 kiezers die bij de vorige verkiezingen op haar stemden worden zo volledig in het ongewisse gelaten.

Hachchi is inmiddels als dief in de nacht uit het parlement vertrokken. Of er nog een afscheidsreceptie komt, is de vraag, want voor haar eigen partij is ze moeilijk bereikbaar

http://www.telegraaf.nl/b(...)rnis_Pechtold__.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 22 januari 2016 @ 10:44:31 #119
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159301177
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:12 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Klopt. Politicus is, zeker op dit moment, gewoon een kutbaan. Het betaald niet echt slecht, maar uiteindelijk niet meer dan matig. En ondertussen moet je je maar laten bedreigen en beledigen door tokkies die zelf hun leven niet op orde krijgen en daar de schuld van bij de politiek leggen.

Natuurlijk kun je een kutbaan nog kutter maken, wordt het bestuur van dit land vast beter van
Ik neem het ze dan ook niet kwalijk dat ze voor zichzelf zorgen.

Het volk krijgt de politici die het verdient.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 10:47:19 #120
356891 Abed
hooggeleid
pi_159301214
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Omdat hun de boven ons gestelden zijn. Daar gelden andere regels voor.
Hun? Really?
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_159301232
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 07:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Vreemd vertrek Hachchi wekt ergernis Pechtold

In Den Haag klinkt dat Hachchi al langere tijd moeite had met de autoritaire stijl van leidinggeven die Pechtold zou hebben.

http://www.telegraaf.nl/b(...)rnis_Pechtold__.html
Ik denk dat dit de reden is, Hachchi lijkt mij een van de weinige politici met capaciteiten. Voor mensen die iets kunnen is kadaverdiscipline onder dictator Pechtold moeilijk.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 11:01:26 #122
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159301415
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 08:32 schreef mcmlxiv het volgende:
Het blijft grappig dat mensen tegelijkertijd EN klagen over de kwaliteit van politici EN vallen over elk kwartje.

Domme mensen verdienen domme politici. Meer kan ik er niet van maken.
Correct.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_159301429
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:48 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik denk dat dit de reden is, Hachchi lijkt mij een van de weinige politici met capaciteiten. Voor mensen die iets kunnen is kadaverdiscipline onder dictator Pechtold moeilijk.
Waarom heeft zij volgens jou meer capaciteiten dan andere Tweede Kamerleden? Ze was van alle D66'ers zo ongeveer het minst opvallend (op een leuk uiterlijk na overigens).
pi_159301705
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:30 schreef StaceySinger het volgende:
Vreemd vertrek Hachchi wekt ergernis Pechtold
Van onze parlementaire redactie
Den Haag -

Het raadselachtige vertrek van D66-backbencher Wassila Hachchi is partijleider Alexander Pechtold in het verkeerde keelgat geschoten. De hartelijke openbare gelukswensen van de voorman staan in schril contrast met het stekelig verlopen afscheidsgesprek achter de schermen.

Oud-militair Hachchi is het derde D66-Kamerlid in korte tijd dat afzwaait. Haar opstappen was een volkomen verrassing voor de oppositiepartij. Er is daarnaast verwondering over de geheimzinnigheid die ermee gepaard gaat.

Naar verluidt berichtte Hachchi afgelopen weekend dat ze iets met Pechtold wilde bespreken. De D66-leider kreeg maandagochtend van haar te horen dat ze per direct wilde opstappen en voor de campagne van Hillary Clinton in Boston wilde gaan werken. Die baan is in Amerika overigens nog steeds niet bevestigd. Pechtold was overvallen door het bericht en vroeg zijn pupil om er nog eens goed over na te denken. Ook de collega’s van D66 keken op van haar vertrek.

Wat Hachchi precies voor Clinton gaat doen, of er meer redenen zijn voor haar vertrek en of ze gebruik gaat maken van wachtgeld is volstrekt onduidelijk. D66 zegt dat het opgestapte Kamerlid er geen openheid van zaken over wil gegeven. In Den Haag klinkt dat Hachchi al langere tijd moeite had met de autoritaire stijl van leidinggeven die Pechtold zou hebben. De D66-voorman zegt dat zijn fractie hem scherp houdt, maar dat zij hem dit niet heeft verweten.

Hachchi houdt zich onbereikbaar voor commentaar. De 4737 kiezers die bij de vorige verkiezingen op haar stemden worden zo volledig in het ongewisse gelaten.

Hachchi is inmiddels als dief in de nacht uit het parlement vertrokken. Of er nog een afscheidsreceptie komt, is de vraag, want voor haar eigen partij is ze moeilijk bereikbaar

http://www.telegraaf.nl/b(...)rnis_Pechtold__.html
Lekker gekleurd stukje Telegraafjournalistiek :') Wat weet de Telegraaf nou van een "afscheidsgesprek achter de schermen" ?
pi_159301727
Bij 3FM hadden ze vanochtend Pechtold aan de lijn, die gaf aan dat Wassila bij hem had aangegeven geen aanspraak te maken op het wachtgeld
The rock candy's melted, only diamonds now remain
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')