Ik heb een keer aanspraak gemaakt op geld terug bij forse vertraging (die Europese regelgeving) en ik was verbaasd hoe gemakkelijk Transavia tot uitkeren overging na diverse verhalen op internet gelezen te hebben over hoe maatschappijen onder hun betaalplicht proberen uit te komen.quote:Op woensdag 30 november 2016 16:01 schreef Reanimation het volgende:
[..]
Wat voor reden heb je daarvoor? Wat maakt Transavia beter dan Ryanair bijvoorbeeld? Vraag ik me oprecht af
Ik vind dat een nadeelquote:Op woensdag 30 november 2016 18:40 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Ander groot voordeel bij Ryanair vind ik dat ze bij de meeste vliegvelden niet op de slurf aansluiten
Ik heb daar ook helemaal geen moeite mee. Tenzij het echt keihard regent of het -40 is of zo vind ik zo'n slurf nergens voor nodig bij een 737tje.quote:Op woensdag 30 november 2016 18:40 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Ander groot voordeel bij Ryanair vind ik dat ze bij de meeste vliegvelden niet op de slurf aansluiten, en je dus voor en achter uit kunt stappen. Scheelt je al snel 10-15 minuten als je verder achteraan zit.
grappig genoeg hebben de mindere steden soms betere vliegvelden.quote:Op woensdag 30 november 2016 18:55 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik heb daar ook helemaal geen moeite mee. Tenzij het echt keihard regent of het -40 is of zo vind ik zo'n slurf nergens voor nodig bij een 737tje.
Zelfs op schiphol board je bij ryan air gewoon door te voet naar het vliegtuig te lopen (H-gates). Had voordat ik vloog wel verwacht dat ze op schiphol wel slurven zouden hebben maar nee dus.
In Skopje airport verliet ik wel het Wizz Air vliegtuig via een nette slurf. Dat vond ik toch wel een beetje opvallend, bij wizz air verwacht je sowieso geen slurven tegen te komen en Skopje is nou neit bepaald een state of the art moderne stad met dito vliegveld of zo.
Daar noem je ook een voorbeeld zeg, Berlijn en vliegveldenquote:Op woensdag 30 november 2016 19:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
grappig genoeg hebben de mindere steden soms betere vliegvelden.
Berlijn schoneveld. Brrrr
Jij bent zo vermoeiend. Als je pech hebt is het teringdruk op de snelweg, dan doe je er veel langer over. Bovendien ben je niet in het centrum als je aankomt op het ZOB.quote:Op woensdag 30 november 2016 19:18 schreef sirdanilot het volgende:
Nooit naar Berlijn gevlogen. Ik zie het nut daar niet zo van in. Met de flixbus (of eventueel met de trein) reis je zonder overstappen rechtstreeks naar het centrum, zonder irritante veiligheidscontroles, Als je de tijd van/naar de vliegvelden, de tijd dat je van tevoren op het vliegveld wil zijn e.d. meerekent dan is vliegen naar berlijn nauwelijks lonend.
ik heb van onze Ierse vrienden ooit geld toe gekregen voor een vlucht naar berlijn.quote:Op woensdag 30 november 2016 19:18 schreef sirdanilot het volgende:
Nooit naar Berlijn gevlogen. Ik zie het nut daar niet zo van in. Met de flixbus (of eventueel met de trein) reis je zonder overstappen rechtstreeks naar het centrum, zonder irritante veiligheidscontroles, Als je de tijd van/naar de vliegvelden, de tijd dat je van tevoren op het vliegveld wil zijn e.d. meerekent dan is vliegen naar berlijn nauwelijks lonend.
Ja charleroi-schoenefeld zeker.quote:Op woensdag 30 november 2016 19:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik heb van onze Ierse vrienden ooit geld toe gekregen voor een vlucht naar berlijn.
Dus aaaach...
Ik ga persoonlijk niet helemaal naar Eindhoven en dan nog eens naar het noorden naar Berlijn vliegen. Maar voor inwoners rondom eindhoven lijkt het me wel een handige vlucht.quote:Op woensdag 30 november 2016 19:24 schreef Yreal het volgende:
Ryanair pendeltje ein-sxf lijkt me ook wel wat overigens.
Het business model van ryan air is dat ze slechts 1 soort vliegtuig hebben: de 737. En daar ook nog eens maar 1 soort van. Daardoor hebben ze maar piloten nodig die 1 soort vliegtuiglicentie hebben (type rating), en is la hun vliegtuig onderhoud gericht op 1 soort vliegtuig, stewardessen hoeven mar voor 1 soort te worden getraind, etc.quote:Op woensdag 30 november 2016 21:22 schreef 0906 het volgende:
Waarom zetten ze geen grotere toestellen in?
777 zou lekkur zijn.quote:Op woensdag 30 november 2016 21:25 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het business model van ryan air is dat ze slechts 1 soort vliegtuig hebben: de 737. En daar ook nog eens maar 1 soort van. Daardoor hebben ze maar piloten nodig die 1 soort vliegtuiglicentie hebben (type rating), en is la hun vliegtuig onderhoud gericht op 1 soort vliegtuig, stewardessen hoeven mar voor 1 soort te worden getraind, etc.
Grotere toestellen gaan we pas zien zodra ze de stap wagen om lange afstandsvluchten te doen, b.v. naar de VS.
Denk eerder 787 en die dan maximaal volproppen en huppekee, van London Stansted naar New York JFK. Of zelfs verder, naar Los Angeles, Las Vegas, vakantieoorden in de Caraiben, etc.quote:
Dat komt omdat veel van die Duitse steden prima en snel bereikbaar zijn en voor jou ook nog eens goedkoop. Hannover (Niedersachsen Plus), Leipzig (Sparpreis 29 eu enkele reis, directe trein zonder overstappen vanaf Leer), Munchen-Memmingen moet jij helemaal niet heen willen vliegen want dat is veel te ver van Munchen zelf. Dan kun je beter die extra kosten uitgeven aan een vlucht naar Munchen zelf en daar op de s-bahn stappen. Alleen Nurnberg is wat lastiger bereikbaar maar dat is toch maar 1 volle dag waard.quote:Op woensdag 30 november 2016 21:21 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik ga persoonlijk niet helemaal naar Eindhoven en dan nog eens naar het noorden naar Berlijn vliegen. Maar voor inwoners rondom eindhoven lijkt het me wel een handige vlucht.
Sowieso zou ik graag zien dat ze meer focussen op secundaire Duitse en Franse steden. Nuernberg, Leipzig, Hannover, Muenchen-Memmingen etc. Heel veel van dit soort bestemmingen zijn enkel bereikbaar met klm (sommige ook wel met transavia en die prijzen vallen mee maar zijn nou ook weer niet super goedkoop), en dus super duur.
Al vraag ik me af of een dikke ryan air 737 wel economisch uit kan op dit soort routes.
Vraag ik me op meer routes wel eens af. Maar blijkbaar loont het op de ene of andere manier. Er zijn echt een behoorlijk lading vliegvelden waar je niet eens met een bus kunt komen oid.quote:Op woensdag 30 november 2016 21:21 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik ga persoonlijk niet helemaal naar Eindhoven en dan nog eens naar het noorden naar Berlijn vliegen. Maar voor inwoners rondom eindhoven lijkt het me wel een handige vlucht.
Sowieso zou ik graag zien dat ze meer focussen op secundaire Duitse en Franse steden. Nuernberg, Leipzig, Hannover, Muenchen-Memmingen etc. Heel veel van dit soort bestemmingen zijn enkel bereikbaar met klm (sommige ook wel met transavia en die prijzen vallen mee maar zijn nou ook weer niet super goedkoop), en dus super duur.
Al vraag ik me af of een dikke ryan air 737 wel economisch uit kan op dit soort routes.
OV in Eindhoven is kutquote:Op donderdag 1 december 2016 14:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
Vraag ik me op meer routes wel eens af. Maar blijkbaar loont het op de ene of andere manier. Er zijn echt een behoorlijk lading vliegvelden waar je niet eens met een bus kunt komen oid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |