abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 30 november 2016 @ 18:30:05 #276
45833 crew  Fogel
pi_167005057
En vanaf hier gaat het weer gewoon ontopic over Ryanair ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_167005085
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 16:01 schreef Reanimation het volgende:

[..]

Wat voor reden heb je daarvoor? Wat maakt Transavia beter dan Ryanair bijvoorbeeld? Vraag ik me oprecht af ;)
Ik heb een keer aanspraak gemaakt op geld terug bij forse vertraging (die Europese regelgeving) en ik was verbaasd hoe gemakkelijk Transavia tot uitkeren overging na diverse verhalen op internet gelezen te hebben over hoe maatschappijen onder hun betaalplicht proberen uit te komen.
Verder probeert Transavia je minder meuk aan te smeren onderweg (nee, je hoeft niet te kopen, maar elke keer dat getetter door de omroepinstallatie begon me na 2 keer al aanzienlijk te irriteren en toen zaten we pas op de helft).
pi_167005109
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 november 2016 12:08 schreef fraubitch het volgende:

[..]

kut
was niet de moeite. De maandag daarvoor waren de prijzen beter.
pi_167005346
Ander groot voordeel bij Ryanair vind ik dat ze bij de meeste vliegvelden niet op de slurf aansluiten, en je dus voor en achter uit kunt stappen. Scheelt je al snel 10-15 minuten als je verder achteraan zit.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_167005364
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 18:40 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Ander groot voordeel bij Ryanair vind ik dat ze bij de meeste vliegvelden niet op de slurf aansluiten
Ik vind dat een nadeel
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 30 november 2016 @ 18:55:19 #281
414785 sirdanilot
pi_167005893
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 18:40 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Ander groot voordeel bij Ryanair vind ik dat ze bij de meeste vliegvelden niet op de slurf aansluiten, en je dus voor en achter uit kunt stappen. Scheelt je al snel 10-15 minuten als je verder achteraan zit.
Ik heb daar ook helemaal geen moeite mee. Tenzij het echt keihard regent of het -40 is of zo vind ik zo'n slurf nergens voor nodig bij een 737tje.

Zelfs op schiphol board je bij ryan air gewoon door te voet naar het vliegtuig te lopen (H-gates). Had voordat ik vloog wel verwacht dat ze op schiphol wel slurven zouden hebben maar nee dus.

In Skopje airport verliet ik wel het Wizz Air vliegtuig via een nette slurf. Dat vond ik toch wel een beetje opvallend, bij wizz air verwacht je sowieso geen slurven tegen te komen en Skopje is nou neit bepaald een state of the art moderne stad met dito vliegveld of zo.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_167006392
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 18:55 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik heb daar ook helemaal geen moeite mee. Tenzij het echt keihard regent of het -40 is of zo vind ik zo'n slurf nergens voor nodig bij een 737tje.

Zelfs op schiphol board je bij ryan air gewoon door te voet naar het vliegtuig te lopen (H-gates). Had voordat ik vloog wel verwacht dat ze op schiphol wel slurven zouden hebben maar nee dus.

In Skopje airport verliet ik wel het Wizz Air vliegtuig via een nette slurf. Dat vond ik toch wel een beetje opvallend, bij wizz air verwacht je sowieso geen slurven tegen te komen en Skopje is nou neit bepaald een state of the art moderne stad met dito vliegveld of zo.
grappig genoeg hebben de mindere steden soms betere vliegvelden.

Berlijn schoneveld. Brrrr
pi_167006497
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 19:11 schreef Yreal het volgende:

[..]

grappig genoeg hebben de mindere steden soms betere vliegvelden.

Berlijn schoneveld. Brrrr
Daar noem je ook een voorbeeld zeg, Berlijn en vliegvelden :')
pi_167006537
Het enige chille aan SXF is de goedkope s-bahnverbinding
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 30 november 2016 @ 19:18:28 #285
414785 sirdanilot
pi_167006641
Nooit naar Berlijn gevlogen. Ik zie het nut daar niet zo van in. Met de flixbus (of eventueel met de trein) reis je zonder overstappen rechtstreeks naar het centrum, zonder irritante veiligheidscontroles, Als je de tijd van/naar de vliegvelden, de tijd dat je van tevoren op het vliegveld wil zijn e.d. meerekent dan is vliegen naar berlijn nauwelijks lonend.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_167006729
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 19:18 schreef sirdanilot het volgende:
Nooit naar Berlijn gevlogen. Ik zie het nut daar niet zo van in. Met de flixbus (of eventueel met de trein) reis je zonder overstappen rechtstreeks naar het centrum, zonder irritante veiligheidscontroles, Als je de tijd van/naar de vliegvelden, de tijd dat je van tevoren op het vliegveld wil zijn e.d. meerekent dan is vliegen naar berlijn nauwelijks lonend.
Jij bent zo vermoeiend. Als je pech hebt is het teringdruk op de snelweg, dan doe je er veel langer over. Bovendien ben je niet in het centrum als je aankomt op het ZOB.
pi_167006744
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 19:18 schreef sirdanilot het volgende:
Nooit naar Berlijn gevlogen. Ik zie het nut daar niet zo van in. Met de flixbus (of eventueel met de trein) reis je zonder overstappen rechtstreeks naar het centrum, zonder irritante veiligheidscontroles, Als je de tijd van/naar de vliegvelden, de tijd dat je van tevoren op het vliegveld wil zijn e.d. meerekent dan is vliegen naar berlijn nauwelijks lonend.
ik heb van onze Ierse vrienden ooit geld toe gekregen voor een vlucht naar berlijn.

Dus aaaach...
pi_167006767
Idd Beter neemt Ryanair KLM over, zijn we klaar met die woekerprijzen.
pi_167006829
Ryanair pendeltje ein-sxf lijkt me ook wel wat overigens.
pi_167006865
Ik heb nu wel genoeg Duitsers gesproken die helemaal klaar zijn met die fernbussen. Die nemen nog liever blablacar. Die bussen doen er langer over en ze worden door flixbus monopoly steeds duurder en no way dat je met het vliegtuig 8 uur doet over randstad - centrum Berlijn.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 30 november 2016 @ 21:19:36 #291
414785 sirdanilot
pi_167010699
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 19:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik heb van onze Ierse vrienden ooit geld toe gekregen voor een vlucht naar berlijn.

Dus aaaach...
Ja charleroi-schoenefeld zeker.

Ben je sowieso al zo'n 40 euro kwijt om heen en weer op charleroi te komen, plus dan nog de prijzen voor schoenefeld - berlijn.

Of was het een andere vlucht?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 30 november 2016 @ 21:21:34 #292
414785 sirdanilot
pi_167010752
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 19:24 schreef Yreal het volgende:
Ryanair pendeltje ein-sxf lijkt me ook wel wat overigens.
Ik ga persoonlijk niet helemaal naar Eindhoven en dan nog eens naar het noorden naar Berlijn vliegen. Maar voor inwoners rondom eindhoven lijkt het me wel een handige vlucht.

Sowieso zou ik graag zien dat ze meer focussen op secundaire Duitse en Franse steden. Nuernberg, Leipzig, Hannover, Muenchen-Memmingen etc. Heel veel van dit soort bestemmingen zijn enkel bereikbaar met klm (sommige ook wel met transavia en die prijzen vallen mee maar zijn nou ook weer niet super goedkoop), en dus super duur.

Al vraag ik me af of een dikke ryan air 737 wel economisch uit kan op dit soort routes.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_167010785
Waarom zetten ze geen grotere toestellen in?
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 30 november 2016 @ 21:25:20 #294
414785 sirdanilot
pi_167010862
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 21:22 schreef 0906 het volgende:
Waarom zetten ze geen grotere toestellen in?
Het business model van ryan air is dat ze slechts 1 soort vliegtuig hebben: de 737. En daar ook nog eens maar 1 soort van. Daardoor hebben ze maar piloten nodig die 1 soort vliegtuiglicentie hebben (type rating), en is la hun vliegtuig onderhoud gericht op 1 soort vliegtuig, stewardessen hoeven mar voor 1 soort te worden getraind, etc.

Grotere toestellen gaan we pas zien zodra ze de stap wagen om lange afstandsvluchten te doen, b.v. naar de VS.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_167010889
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 21:25 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het business model van ryan air is dat ze slechts 1 soort vliegtuig hebben: de 737. En daar ook nog eens maar 1 soort van. Daardoor hebben ze maar piloten nodig die 1 soort vliegtuiglicentie hebben (type rating), en is la hun vliegtuig onderhoud gericht op 1 soort vliegtuig, stewardessen hoeven mar voor 1 soort te worden getraind, etc.

Grotere toestellen gaan we pas zien zodra ze de stap wagen om lange afstandsvluchten te doen, b.v. naar de VS.
777 zou lekkur zijn.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 30 november 2016 @ 21:27:35 #296
414785 sirdanilot
pi_167010942
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 21:26 schreef 0906 het volgende:

[..]

777 zou lekkur zijn.
Denk eerder 787 en die dan maximaal volproppen en huppekee, van London Stansted naar New York JFK. Of zelfs verder, naar Los Angeles, Las Vegas, vakantieoorden in de Caraiben, etc.

Maar ze gaan echt geen 777 of 787 in zetten binnen Europa. Never te nooit niet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 30 november 2016 @ 21:48:07 #297
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_167011570
-Offtopic en onnodig-

[ Bericht 95% gewijzigd door liesje1979 op 30-11-2016 21:52:53 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_167012460
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 21:21 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik ga persoonlijk niet helemaal naar Eindhoven en dan nog eens naar het noorden naar Berlijn vliegen. Maar voor inwoners rondom eindhoven lijkt het me wel een handige vlucht.

Sowieso zou ik graag zien dat ze meer focussen op secundaire Duitse en Franse steden. Nuernberg, Leipzig, Hannover, Muenchen-Memmingen etc. Heel veel van dit soort bestemmingen zijn enkel bereikbaar met klm (sommige ook wel met transavia en die prijzen vallen mee maar zijn nou ook weer niet super goedkoop), en dus super duur.

Al vraag ik me af of een dikke ryan air 737 wel economisch uit kan op dit soort routes.
Dat komt omdat veel van die Duitse steden prima en snel bereikbaar zijn en voor jou ook nog eens goedkoop. Hannover (Niedersachsen Plus), Leipzig (Sparpreis 29 eu enkele reis, directe trein zonder overstappen vanaf Leer), Munchen-Memmingen moet jij helemaal niet heen willen vliegen want dat is veel te ver van Munchen zelf. Dan kun je beter die extra kosten uitgeven aan een vlucht naar Munchen zelf en daar op de s-bahn stappen. Alleen Nurnberg is wat lastiger bereikbaar maar dat is toch maar 1 volle dag waard.

Plus de prijs van Schoenefeld - Berlijn? Dat is 1x een anschlusskaartje bovenop je normale AB ticket van de BVG, en dat kost bijna niks.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2016 22:20:30 ]
pi_167022326
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 21:21 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik ga persoonlijk niet helemaal naar Eindhoven en dan nog eens naar het noorden naar Berlijn vliegen. Maar voor inwoners rondom eindhoven lijkt het me wel een handige vlucht.

Sowieso zou ik graag zien dat ze meer focussen op secundaire Duitse en Franse steden. Nuernberg, Leipzig, Hannover, Muenchen-Memmingen etc. Heel veel van dit soort bestemmingen zijn enkel bereikbaar met klm (sommige ook wel met transavia en die prijzen vallen mee maar zijn nou ook weer niet super goedkoop), en dus super duur.

Al vraag ik me af of een dikke ryan air 737 wel economisch uit kan op dit soort routes.
Vraag ik me op meer routes wel eens af. Maar blijkbaar loont het op de ene of andere manier. Er zijn echt een behoorlijk lading vliegvelden waar je niet eens met een bus kunt komen oid. _O_
pi_167022419
quote:
10s.gif Op donderdag 1 december 2016 14:03 schreef Yreal het volgende:

[..]

Vraag ik me op meer routes wel eens af. Maar blijkbaar loont het op de ene of andere manier. Er zijn echt een behoorlijk lading vliegvelden waar je niet eens met een bus kunt komen oid. _O_
OV in Eindhoven is kut
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')