Wie is degene die hierover gaat? De politiek? Gemeente rotterdam? Een particulier bedrijf?quote:Op woensdag 20 januari 2016 20:18 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Rotterdam an sich heeft wel potentie, ook voor de low cost carriers.
Maar, Rotterdam heeft allereerst wat beperkingen qua vliegtijden, en belangrijker, wil niet echt concurreren (lees korting geven) op afhandelingskosten voor maatschappijen.
Hierdoor zijn ze niet echt interessant voor een Easyjet, kosten voor gebruik Schiphol zijn vergelijkbaar en Schiphol is wel een mainport, en voor een Wizzair en Ryanair minder interessant omdat men ook graag wat korting op tarieven wil zodat men passagiers in de vliegtuigen kan lokken.
Maar dat laatste is niet de visie van Rotterdam en heeft men op dit moment niet nodig, men kan prima uit de voeten met Lufthansa, Turkish en BA als lijndienstmaatschappijen naast Transvertragia en in mindere mate Vueling, dit met nog wat Charters naar zonbestemmingen en men voldoet aan de verwachting.
In Rotterdam ligt al een vliegveld. Might as well make use of itquote:Op woensdag 20 januari 2016 20:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Zullen we dan meteen ook maar een utrecht airport maken? Vinden ze daar vast ook makkelijker dan een half uurtje naar schiphol karren.
Schiphol Airport is de eigenaar en hiermee dus ook de partij welke de strategische beslissingen voor Rotterdam Airport neemt. (Schiphol heeft dan weer aandeelhouders zoals de Nederlandse staat, gemeente Amsterdam, gemeente Rotterdam en de Parijse luchthavens. (Laatste in verband met belangen in andere buitenlandse luchthavens).quote:Op woensdag 20 januari 2016 21:27 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wie is degene die hierover gaat? De politiek? Gemeente rotterdam? Een particulier bedrijf?
Ah dat verklaartquote:Op woensdag 20 januari 2016 22:11 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Schiphol Airport is de eigenaar en hiermee dus ook de partij welke de strategische beslissingen voor Rotterdam Airport neemt. (Schiphol heeft dan weer aandeelhouders zoals de Nederlandse staat, gemeente Amsterdam, gemeente Rotterdam en de Parijse luchthavens. (Laatste in verband met belangen in andere buitenlandse luchthavens).
Voor Eindhoven Airport heeft Schiphol Airport een groot aandeel, maar is hier niet de uitvoerende partij welke de strategische beslissingen neemt.
Op dit moment is Eindhoven Airport prima voor de low cost Airliners zoals Ryanair, er is nog wat ruimte voor groei, en kan Rotterdam zich wat beter op de zakelijke markt richten naast de lokale vakantiemarkt. Dus op korte termijn zie ik Ryanair nog niet landen op Rotterdam, en al helemaal niet op Lelystad.
Juist lelydorp zou een ryanair hub worden imo. Dat is toch al waar ze alle low-cost meuk willen dumpen. En ryanair promoot nu al flink de reis naar Amsterdam op de vluchten naar Eindhoven. Die vinden het alleen maar prachtig als ze weer een vliegveld hebben van het kaliber Barcelona-reus, Dusseldorf-weeze of stockholm skavasta.quote:Op woensdag 20 januari 2016 22:11 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Schiphol Airport is de eigenaar en hiermee dus ook de partij welke de strategische beslissingen voor Rotterdam Airport neemt. (Schiphol heeft dan weer aandeelhouders zoals de Nederlandse staat, gemeente Amsterdam, gemeente Rotterdam en de Parijse luchthavens. (Laatste in verband met belangen in andere buitenlandse luchthavens).
Voor Eindhoven Airport heeft Schiphol Airport een groot aandeel, maar is hier niet de uitvoerende partij welke de strategische beslissingen neemt.
Op dit moment is Eindhoven Airport prima voor de low cost Airliners zoals Ryanair, er is nog wat ruimte voor groei, en kan Rotterdam zich wat beter op de zakelijke markt richten naast de lokale vakantiemarkt. Dus op korte termijn zie ik Ryanair nog niet landen op Rotterdam, en al helemaal niet op Lelystad.
Eindhoven zelf heeft nog wel een grote 'catchment area' waardoor deze luchthaven prima kan bestaan in het Brabantse, er komen zelfs Vlamingen heen welke in de grensstreek wonen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 12:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Juist lelydorp zou een ryanair hub worden imo. Dat is toch al waar ze alle low-cost meuk willen dumpen. En ryanair promoot nu al flink de reis naar Amsterdam op de vluchten naar Eindhoven. Die vinden het alleen maar prachtig als ze weer een vliegveld hebben van het kaliber Barcelona-reus, Dusseldorf-weeze of stockholm skavasta.
Mwah, als je ziet naar wat voor godvergeten oorden die lui vliegen, zou ik nog maar niet te hard roepen. Frankfurth Hahn, Stockholm Vasteras, Reus en weet ik wat nog meer.quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:09 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Eindhoven zelf heeft nog wel een grote 'catchment area' waardoor deze luchthaven prima kan bestaan in het Brabantse, er komen zelfs Vlamingen heen welke in de grensstreek wonen.
Lelystad heeft weinig tot geen catchment area in de directe omgeving, en in de indirecte omgeving verliest men het van Schiphol, openbaar vervoer mogelijkheden zijn minimaal, en hoewel dat kan worden verbeterd is het beleid van Ryanair om juist concurrentie aan te gaan op de 'echte' luchthavens omdat concurrenten Vueling en Easyjet juist daar actief zijn.
Dat gezegd hebbende, met de juiste zak geld aan subsidies voor Ryanair is het niet onmogelijk om op Lelystad een route op te starten, maar niet ter vervanging van vluchten, een voorbeeld ter illustratie, voor Ryanair is de route naar Dublin 4x per dag vanaf Amsterdam niet winstgevend, maar is het de pijn die het KLM en vooral Aer Lingues kan toebrengen belangrijker dan een commercieel succes, want een Aer Lingues en KLM kan niet leven van transfer passagiers op deze route. Lelystad heeft geen enkele toegevoegde waarde voor Ryanair op concurrentiegebied en een commercieel succes in niemandsland gaat het natuurlijk nooit worden.
Frankfurt Hahn Het mag niet eens Frankfurt in het vliegveldnaam dragen, zo ver.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mwah, als je ziet naar wat voor godvergeten oorden die lui vliegen, zou ik nog maar niet te hard roepen. Frankfurth Hahn, Stockholm Vasteras, Reus en weet ik wat nog meer.
Nee, dat is geen probleem, maar nodig is het niet. Eerste voornaam zoals in paspoort is voldoende.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 14:39 schreef hello_moto1992 het volgende:
Ik heb tickets met Ryanair geboekt en heb daarbij de volledige voornamen van alle personen ingevuld zoals die op het paspoort staan. Is dat een probleem? Afgaande op de OP is de eerste voornaam voldoende, maar zijn volledige voornamen verkeerd?
Ik weet eigenlijk niet welke de ergste is.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:35 schreef Katoenplukkert het volgende:
[..]
Frankfurt Hahn Het mag niet eens Frankfurt in het vliegveldnaam dragen, zo ver.
Ze vliegen al vanaf Schiphol!quote:Op zaterdag 30 januari 2016 08:23 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Pff, wanneer gaat Ryanair vanaf Schiphol vliegen? Eindhoven is nogwel naar toe te reizen, maar vanaf Brussel is alles letterlijk 75% goedkoper dan vanaf Schiphol. Alleen dat verschil in geld en tijd is net niet de moeite om er heen te treinen.
Word depressief van die 'prijzen van andere vliegvelden' optie :p
Niet veel volgens mij? :p Ik zie ze in ieder geval nooit langskomen als ik vluchten zoek, terwijl ze doorgaans wel het goedkoopst zijn.quote:
Ik vlieg echt 10x liever met WizzAir dan Ryanairquote:Op maandag 1 februari 2016 09:41 schreef Dven het volgende:
Gaan vanaf september vanaf Sofia naar Charlois vliegen. Mooi dat ik nu kan kiezen tussen WizzAir en RyanAir.
Vliegveld hier 5 km buiten de stad gaat ook commercieel geopend worden. Ik zit te duimen dat er ooit eens een lijntje vanaf hier naar Charlois, Eindhoven of Weeze komt
Ik ook. Wanneer de Ryanair vlucht twee keer zo goedkoop uitvalt op de datum wat ik wil, heb ik dat er best voor over. Zo groot zijn die verschillen nu ook weer niet namelijk.quote:Op maandag 22 februari 2016 16:20 schreef electronique het volgende:
[..]
Ik vlieg echt 10x liever met WizzAir dan Ryanair
Sind wanneer heeft Charlois, die achterbuurt van Rotterdam, een eigen vliegveld?quote:Op maandag 1 februari 2016 09:41 schreef Dven het volgende:
Gaan vanaf september vanaf Sofia naar Charlois vliegen. Mooi dat ik nu kan kiezen tussen WizzAir en RyanAir.
Vliegveld hier 5 km buiten de stad gaat ook commercieel geopend worden. Ik zit te duimen dat er ooit eens een lijntje vanaf hier naar Charlois, Eindhoven of Weeze komt
Foutje inderdaad. Helaas, want als ik naar NL ga, is het dikwijls niet heel ver ten zuiden van Charlois waar ik moet zijnquote:Op maandag 22 februari 2016 17:17 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Sind wanneer heeft Charlois, die achterbuurt van Rotterdam, een eigen vliegveld?
(je bedoelt Charleroi)
Nederland heeft al veel meer dan genoeg vliegvelden.quote:Op donderdag 21 januari 2016 12:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Juist lelydorp zou een ryanair hub worden imo. Dat is toch al waar ze alle low-cost meuk willen dumpen. En ryanair promoot nu al flink de reis naar Amsterdam op de vluchten naar Eindhoven. Die vinden het alleen maar prachtig als ze weer een vliegveld hebben van het kaliber Barcelona-reus, Dusseldorf-weeze of stockholm skavasta.
wizz is opzich wel aardig, alleen die bagagelimietenquote:Op maandag 22 februari 2016 16:20 schreef electronique het volgende:
[..]
Ik vlieg echt 10x liever met WizzAir dan Ryanair
daar zit checked bags in ja. Dus als die kaartjes minder extra kosten dan checked bags moet je ze pakken ja.quote:Op woensdag 30 maart 2016 10:49 schreef vanpers het volgende:
Was van plan een ticket te gaan boeken voor standaard vluchtje Londen - Eindhoven 2 personen en 1 extra koffer. Nu zie ik dat je vandaag 30 euro/pond korting krijgt op Business Plus. Dan worden 2 tickets Business Plus goedkoper dan 2 gewone tickets met een extra koffer. (koffer van 15KG is al 30 pond).
Met Business Plus kun je toch zelfs beide een koffer inchecken, of mis ik iets?
Top, bedankt voor de bevestiging, begon al aan mezelf te twijfelen. Vandaag dan maar even boeken, of komt dat heel vaak voor die korting?quote:Op woensdag 30 maart 2016 11:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
daar zit checked bags in ja. Dus als die kaartjes minder extra kosten dan checked bags moet je ze pakken ja.
ze lijken het een beetje te willen pushen. Maar op welke dag is het dan? Kan het me namelijk niet voorstellen dat ze gratis dingen weggeven.quote:Op woensdag 30 maart 2016 12:07 schreef vanpers het volgende:
[..]
Top, bedankt voor de bevestiging, begon al aan mezelf te twijfelen. Vandaag dan maar even boeken, of komt dat heel vaak voor die korting?
2 Tickets zijn samen 48 pond en een extra koffer van 15kg 30 pond. 2 Business tickets samen zijn 70 pond.quote:Op woensdag 30 maart 2016 12:36 schreef Yreal het volgende:
Mm, ik zit te kijken en de goedkoopste verschillen naar bussinus die ik kan vinden zijn 13 pond. Als een tas inchecken dan al 20 pond is, zou ik het wel weten ja.
Precies, mocht je naar het Oostblok willen met Wizz Air, er worden enkele vluchten door Wizz Air in die periode vanaf Maastricht uitgevoerd.quote:Op dinsdag 12 april 2016 21:01 schreef danos het volgende:
Wat is er aan de hand de eerste 2 weken van juni? Probeer vlucht te boeken vanaf eindhoven maar die eerste twee wken vliegt er niks?
Oh al gevonden, onderhoud aan landingsbaan:
http://www.luchtvaartnieu(...)016-twee-weken-dicht
Interessante keuze om naar maastricht uit te wijken.quote:Op woensdag 13 april 2016 18:38 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Precies, mocht je naar het Oostblok willen met Wizz Air, er worden enkele vluchten door Wizz Air in die periode vanaf Maastricht uitgevoerd.
Mijn gevoel zegt echter dat Maastricht daar niet helemaal klaar voor is, op zich doen ze hun best door de vliegtuigen te spreiden en in theorie kan deze planning werken, maar als er vertragingen zijn, al dan niet doordat de aanvliegprocedure van Maastricht voor de piloten nogal omslachtig is, en er meerdere toestellen tegelijk moeten gaan vertrekken, dan is er een uitdaging. Ryanair heeft m.i. bewust niet voor die oplossing gekozen.
Zat me al af te vragen waar al die wizzair vluchten vandaan kwamen op de skyscanner...quote:Op woensdag 13 april 2016 18:38 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Precies, mocht je naar het Oostblok willen met Wizz Air, er worden enkele vluchten door Wizz Air in die periode vanaf Maastricht uitgevoerd.
Mijn gevoel zegt echter dat Maastricht daar niet helemaal klaar voor is, op zich doen ze hun best door de vliegtuigen te spreiden en in theorie kan deze planning werken, maar als er vertragingen zijn, al dan niet doordat de aanvliegprocedure van Maastricht voor de piloten nogal omslachtig is, en er meerdere toestellen tegelijk moeten gaan vertrekken, dan is er een uitdaging. Ryanair heeft m.i. bewust niet voor die oplossing gekozen.
Op zich juist een prima periode. Je zit nu ook al dicht in de buurt van de mei-vakantie, over dikke week gaan de eerste mensen alweer weg voor de mei-vakantie. Veel eerder wil je ook niet vanwege het weer, je wilt geen uitloop hebben door vorstdagen bijvoorbeeld. Juni is waarschijnlijk ideaal vanwege de lange dagen die gemaakt kunnen wordenquote:Op woensdag 13 april 2016 18:43 schreef sirdanilot het volgende:
Vind de eerste weken van juni ook niet echt een geschikte periode voor de werkzaamheden in eindhoven. Had het dan beter nu gedaan.
ik denk niet dat jij daarover hoeft na te denken, misschien he, heeeel misschien hebben dat een paar andere knappe koppies al gedaan.....het gaat ook maar over tientallen miljoenenquote:Op woensdag 13 april 2016 21:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Op zich juist een prima periode. Je zit nu ook al dicht in de buurt van de mei-vakantie, over dikke week gaan de eerste mensen alweer weg voor de mei-vakantie. Veel eerder wil je ook niet vanwege het weer, je wilt geen uitloop hebben door vorstdagen bijvoorbeeld. Juni is waarschijnlijk ideaal vanwege de lange dagen die gemaakt kunnen worden
No shit Sherlock, maar zeg dat dan tegen sirdanilotquote:Op woensdag 13 april 2016 22:00 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
ik denk niet dat jij daarover hoeft na te denken, misschien he, heeeel misschien hebben dat een paar andere knappe koppies al gedaan.....het gaat ook maar over tientallen miljoenen
Goh uit deze reactie blijkt dat jij een ongelooflijk aardig persoon bent zeg.quote:Op woensdag 13 april 2016 22:00 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
ik denk niet dat jij daarover hoeft na te denken, misschien he, heeeel misschien hebben dat een paar andere knappe koppies al gedaan.....het gaat ook maar over tientallen miljoenen
Ja daar kwam ik dus ook achter. EHV is te duur aan het worden.quote:Op woensdag 13 april 2016 18:43 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Interessante keuze om naar maastricht uit te wijken.
Vind de eerste weken van juni ook niet echt een geschikte periode voor de werkzaamheden in eindhoven. Had het dan beter nu gedaan.
Wat gaat transavia doen? Zij vliegen immers al enkele bestemmingen vanaf Rotterdam, maastricht en amsterdam. Gewoon alle vluchten vanaf eindhoven schrappen?
Vakantieperiodes zijn altijd duur, ook bijvoorbeeld hemelvaart (en aansluitend weekend). Prijzen gaan dan fors omhoog in vergelijking met de weken daar omheen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:56 schreef MeesterBier het volgende:
Ik wil in oktober graag naar Gran Canaria of Tenerife maar nu zijn de prijzen voor tickets al/nog megaduur. Wordt dit nog anders of is dit gebruikelijk zo rond de herfstvakantie?
Snap ik, maar de hele maand oktober is zo absurd duur. Daarna gaat er weer eenvoudig 100 euro afquote:Op dinsdag 26 april 2016 18:08 schreef kaiserhenk het volgende:
[..]
Vakantieperiodes zijn altijd duur, ook bijvoorbeeld hemelvaart (en aansluitend weekend). Prijzen gaan dan fors omhoog in vergelijking met de weken daar omheen.
canarische Eilanden zijn altijd duur voor mijn geval, en meestal 1 kant op.quote:Op dinsdag 26 april 2016 18:25 schreef MeesterBier het volgende:
[..]
Snap ik, maar de hele maand oktober is zo absurd duur. Daarna gaat er weer eenvoudig 100 euro af
quote:Op woensdag 25 mei 2016 16:18 schreef larsico het volgende:
Tegenwoordig mag je bij Ryanair twee gratis tassen handbagage meenemen, één grote en één kleine. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk of de 10kg-restrictie geldt voor alleen de grote tas, of voor beide tassen samen?
Ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn handbagage werd gewogen. Echt nog nóóit. Ook niet bij ryan air.quote:Op woensdag 25 mei 2016 16:18 schreef larsico het volgende:
Tegenwoordig mag je bij Ryanair twee gratis tassen handbagage meenemen, één grote en één kleine. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk of de 10kg-restrictie geldt voor alleen de grote tas, of voor beide tassen samen?
Volgens mij gebeurd dat op de xray band automatisch. Ik heb bij geen enkel vliegveld heb ik ooit een weegschaal gezien voor handbaggagequote:Op woensdag 25 mei 2016 16:38 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
[..]
Ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn handbagage werd gewogen. Echt nog nóóit. Ook niet bij ryan air.
Maar goed het zal wel aan mij liggen.
maakt geen kut uit daar. 1 tas moet in het vak passen ( wat dus bovenin moet kunnen ) en je handbagage / tas mag zo groot zijn als je wil. Je moet t immers bij je voeten zetten dus je hebt jezelf ermee. Of op je schoot.quote:Op woensdag 25 mei 2016 16:18 schreef larsico het volgende:
Tegenwoordig mag je bij Ryanair twee gratis tassen handbagage meenemen, één grote en één kleine. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk of de 10kg-restrictie geldt voor alleen de grote tas, of voor beide tassen samen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |