abonnement Unibet Coolblue
pi_159265851


Veelgestelde vragen

(Antwoorden op vrijwel al je vragen kun je vinden op http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php)

Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is tegenwoordig binnen 24 uur voor kleine foutjes (spelfout in namen, incorrecte bestemming/data) gratis. Een wijziging van naam kost normaal gesproken ¤110,- tot ¤160 per persoon bij Ryanair. In dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).

Online inchecken?
Is heel gemakkelijk en gratis als je alleen met 1 stuk handbagage (max. 10 kilo, max 55x40x20 cm) en 1 klein tasje (35x20x20cm)
reist. De eerste 90 stuks cabinebagage mogen mee in de cabine, het overige deel gaat gratis mee in het laadruim.

Als je online incheckt met ruimbagage betaal je de prijs van ruimbagage. Inchecken op de luchthaven kost ¤30 tot ¤50,- per persoon (10kg) per enkele reis en raad ik iedereen af.

Reis je met ruimbagage, dan kan je die achterlaten bij het bagage drop-off point van Ryanair op de luchthaven.

Online inchecken kan vanaf 7 dagen voor vertrek indien je geen toegewezen zitplaats koopt, anders is dit 30 dagen. Je moet gegevens van je paspoort/ID kaart invullen bij het online inchecken.

(Vanaf 1 Oktober 2009 is inchecken op de luchthaven niet meer mogelijk bij Ryanair)!

Iets fout gedaan?
Kom je er te laat achter dat je wat fout hebt gedaan, dan heb je net als bij andere maatschappijen pech. Gelukkig kun je voor weinig geld een nieuw ticket boeken.

Hoe zit dat nou met de handbagage?
Iedere passagier (ongeacht of je betaalt voor ruimbagage of niet) die met Ryanair vliegt heeft het recht om 2 stuks handbagage mee te nemen:

- 1 stuk handbagage van 10kg. De maximale afmetingen van dit stuk handbagage zijn: 55 x 40 x 20 centimeter. Het stuk handbagage mag niet meer dan 10 kilo wegen. Op de afmetingen wordt erg streng gecontroleerd, te groot = in het ruim aan minimum ¤50.
- 1 klein tasje. De maximale afmetingen hiervan zijn 35 x 20 x 20cm.
Er mogen tegenwoordig maximaal 90 stuks handbagage (groot formaat) mee het cabine in. Het kan dus mogelijk zijn dat je handbagage alsnog het laadruim in gaat, zonder extra kosten. Het lijkt erop dat mensen met een tweede (hand)tas hier eerder voor uitgekozen worden.

Algemene veiligheidsregels (ook met betrekking tot vloeistoffen) zijn te lezen op de website van Eindhoven Airport.

Daarnaast kunnen er per luchthaven nog extra regels zijn.

En al die extra kosten?
Er zijn geen extra kosten, het zijn kortingen die je krijgt als je van bepaalde faciliteiten geen gebruik maakt. Je kan kiezen voor
- één of meerdere stuks bagage inchecken of alleen handbagage meenemen
- als eerste aan boord te gaan
- plaatsen kiezen (als je dit kiest mag je ook meteen de priority lane gebruiken)
- sportuitrusting meenemen
- een reisverzekering afsluiten
- hotels, autohuur etc. regelen
- betalen met een normale Creditcard of met een Visa Elektron (hieronder meer over creditcardkosten)

En aan boord kun je ook nog er zelf voor kiezen wat te eten en drinken te kopen.

Erg bepalend voor de prijs van de vlucht zijn:
- reizen in duurdere periodes zoals hoogseizoen of weekenden
- reizen vanaf goedkopere of duurdere vliegvelden (bijvoorbeeld: Op Eindhoven Airport betaal je 40 euro aan belastingen en toeslagen terwijl je op Weeze Airport maar 16 euro aan belastingen en toeslagen betaalt)

Soms zie ik een aanbieding dat je voor ¤10,- (of minder) per enkele reis kan vliegen, is dat echt waar?
Ja! Er zijn hier genoeg mensen die aan het einde van het boekingsproces uitkwamen op ¤10,- (of nog minder zelfs) inclusief alle toeslagen. Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jouw belastingen en toeslagen betaald. Dit is de manier van Ryanair om reclame te maken. Je kan er echter vanuit gaan dat er in hetzelfde vliegtuig dan mensen zitten die 20 keer de prijs van jouw ticket hebben betaald, dus Ryanair betaalt het natuurlijk niet echt zelf.
Soms geeft Ryanair zelfs gratis vliegtickets weg! Dan kom je aan het einde van het boekingsproces op ¤0,01 uit.

Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Ja dat kan! Door te betalen met een debetkaart (bv. Maestro)

Weeze Airport? Goedkoop vliegen vanaf de Nederlands/Duitse grens?
In Nederland zijn de kosten voor het gebruik van een Luchthaven voor alle vliegmaatschappijen ontzettend duur. Schiphol Airport is bijvoorbeeld na London Heatrow het duurste vliegveld van Europa. Als je vliegt vanaf Eindhoven Airport en Maastricht Airport betaal je meestal rond de 26 euro aan belastingen.

Nog geen 80 Kilometer vanaf Eindhoven, Tussen Nijmegen en Dusseldorf, licht Weeze Airport, oorspronkelijke naam: Niedherrhein Airport (IATA Code: NRN). Het ligt in het dorpje Weeze, net over de grens tussen Nederland en Duitsland bij Nijmegen.

Airport Weeze op Google Maps.

Als je vliegt vanaf Weeze Airport betaal je meestal maar ¤15,- aan luchthavenbelasting, soms minder of geen! Zeker als je met veel mensen reist is dit al snel veel goedkoper dan vliegen vanuit Nederland. En er zijn vanaf Weeze veel meer bestemmingen beschikbaar dan vanaf Nederlandse Ryanair vliegvelden (zie www.ryanair.com). Je kan ook goedkoop vanaf Charleroi in Belgie vliegen. Bij het boekingssysteem van Ryanair heet deze luchthaven "Brussels S. Charleroi (CRL)".

Op de website van Ryanair wordt Weeze Airport ook wel "Dusseldorf (NRN)" genoemd. Ryanair vliegt niet vanaf Dusseldorf International Airport, dus als er Dusseldorf op je Ryanair ticket staat is het altijd vanaf Weeze.


Ik wil toch wat eten en drinken in het vliegtuig kopen. Wat moet ik daarvoor betalen?
Kijk hier voor het inflight menu.

Ik vind het leuk om over Ryanair te praten en om meer te weten te komen over Ryanair, waar kan ik terrecht?
http://www.ryanairfanclub.com/
http://ryanair.site-forums.com/
http://www.facebook.com/pages/Ryanair/90481925067

Huidige aanbiedingen: http://www.ryanair.com/site/NL/?fares=more

De OP is hier te vinden!

TVP's en offtopic reacties vliegen het topic uit!
FR1908
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 20 januari 2016 @ 21:27:49 #2
414785 sirdanilot
pi_159266818
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:18 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Rotterdam an sich heeft wel potentie, ook voor de low cost carriers.

Maar, Rotterdam heeft allereerst wat beperkingen qua vliegtijden, en belangrijker, wil niet echt concurreren (lees korting geven) op afhandelingskosten voor maatschappijen.
Hierdoor zijn ze niet echt interessant voor een Easyjet, kosten voor gebruik Schiphol zijn vergelijkbaar en Schiphol is wel een mainport, en voor een Wizzair en Ryanair minder interessant omdat men ook graag wat korting op tarieven wil zodat men passagiers in de vliegtuigen kan lokken.

Maar dat laatste is niet de visie van Rotterdam en heeft men op dit moment niet nodig, men kan prima uit de voeten met Lufthansa, Turkish en BA als lijndienstmaatschappijen naast Transvertragia en in mindere mate Vueling, dit met nog wat Charters naar zonbestemmingen en men voldoet aan de verwachting.
Wie is degene die hierover gaat? De politiek? Gemeente rotterdam? Een particulier bedrijf?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_159266981
quote:
10s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

[..]

Zullen we dan meteen ook maar een utrecht airport maken? Vinden ze daar vast ook makkelijker dan een half uurtje naar schiphol karren.
In Rotterdam ligt al een vliegveld. Might as well make use of it
pi_159268344
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:27 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Wie is degene die hierover gaat? De politiek? Gemeente rotterdam? Een particulier bedrijf?
Schiphol Airport is de eigenaar en hiermee dus ook de partij welke de strategische beslissingen voor Rotterdam Airport neemt. (Schiphol heeft dan weer aandeelhouders zoals de Nederlandse staat, gemeente Amsterdam, gemeente Rotterdam en de Parijse luchthavens. (Laatste in verband met belangen in andere buitenlandse luchthavens).
Voor Eindhoven Airport heeft Schiphol Airport een groot aandeel, maar is hier niet de uitvoerende partij welke de strategische beslissingen neemt.

Op dit moment is Eindhoven Airport prima voor de low cost Airliners zoals Ryanair, er is nog wat ruimte voor groei, en kan Rotterdam zich wat beter op de zakelijke markt richten naast de lokale vakantiemarkt. Dus op korte termijn zie ik Ryanair nog niet landen op Rotterdam, en al helemaal niet op Lelystad.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 21 januari 2016 @ 02:20:10 #5
414785 sirdanilot
pi_159272845
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:11 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Schiphol Airport is de eigenaar en hiermee dus ook de partij welke de strategische beslissingen voor Rotterdam Airport neemt. (Schiphol heeft dan weer aandeelhouders zoals de Nederlandse staat, gemeente Amsterdam, gemeente Rotterdam en de Parijse luchthavens. (Laatste in verband met belangen in andere buitenlandse luchthavens).
Voor Eindhoven Airport heeft Schiphol Airport een groot aandeel, maar is hier niet de uitvoerende partij welke de strategische beslissingen neemt.

Op dit moment is Eindhoven Airport prima voor de low cost Airliners zoals Ryanair, er is nog wat ruimte voor groei, en kan Rotterdam zich wat beter op de zakelijke markt richten naast de lokale vakantiemarkt. Dus op korte termijn zie ik Ryanair nog niet landen op Rotterdam, en al helemaal niet op Lelystad.
Ah dat verklaart

Een beetje een ons-kent-ons geval dus. Lijkt me tijd worden dat rotterdam airport wordt geprivatiseerd.

Kijk Schiphol is een hele fijne luchthaven en voor vergelijkbare prijzen kies ik altijd schiphol, maar de tax op RTM kan gewoon veel lager dan op Schiphol waar de tax gewoon heel erg duur is.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_159278416
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:11 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Schiphol Airport is de eigenaar en hiermee dus ook de partij welke de strategische beslissingen voor Rotterdam Airport neemt. (Schiphol heeft dan weer aandeelhouders zoals de Nederlandse staat, gemeente Amsterdam, gemeente Rotterdam en de Parijse luchthavens. (Laatste in verband met belangen in andere buitenlandse luchthavens).
Voor Eindhoven Airport heeft Schiphol Airport een groot aandeel, maar is hier niet de uitvoerende partij welke de strategische beslissingen neemt.

Op dit moment is Eindhoven Airport prima voor de low cost Airliners zoals Ryanair, er is nog wat ruimte voor groei, en kan Rotterdam zich wat beter op de zakelijke markt richten naast de lokale vakantiemarkt. Dus op korte termijn zie ik Ryanair nog niet landen op Rotterdam, en al helemaal niet op Lelystad.
Juist lelydorp zou een ryanair hub worden imo. Dat is toch al waar ze alle low-cost meuk willen dumpen. En ryanair promoot nu al flink de reis naar Amsterdam op de vluchten naar Eindhoven. Die vinden het alleen maar prachtig als ze weer een vliegveld hebben van het kaliber Barcelona-reus, Dusseldorf-weeze of stockholm skavasta.
pi_159289327
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

Juist lelydorp zou een ryanair hub worden imo. Dat is toch al waar ze alle low-cost meuk willen dumpen. En ryanair promoot nu al flink de reis naar Amsterdam op de vluchten naar Eindhoven. Die vinden het alleen maar prachtig als ze weer een vliegveld hebben van het kaliber Barcelona-reus, Dusseldorf-weeze of stockholm skavasta.
Eindhoven zelf heeft nog wel een grote 'catchment area' waardoor deze luchthaven prima kan bestaan in het Brabantse, er komen zelfs Vlamingen heen welke in de grensstreek wonen.

Lelystad heeft weinig tot geen catchment area in de directe omgeving, en in de indirecte omgeving verliest men het van Schiphol, openbaar vervoer mogelijkheden zijn minimaal, en hoewel dat kan worden verbeterd is het beleid van Ryanair om juist concurrentie aan te gaan op de 'echte' luchthavens omdat concurrenten Vueling en Easyjet juist daar actief zijn.

Dat gezegd hebbende, met de juiste zak geld aan subsidies voor Ryanair is het niet onmogelijk om op Lelystad een route op te starten, maar niet ter vervanging van vluchten, een voorbeeld ter illustratie, voor Ryanair is de route naar Dublin 4x per dag vanaf Amsterdam niet winstgevend, maar is het de pijn die het KLM en vooral Aer Lingues kan toebrengen belangrijker dan een commercieel succes, want een Aer Lingues en KLM kan niet leven van transfer passagiers op deze route. Lelystad heeft geen enkele toegevoegde waarde voor Ryanair op concurrentiegebied en een commercieel succes in niemandsland gaat het natuurlijk nooit worden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_159292276
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 20:09 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Eindhoven zelf heeft nog wel een grote 'catchment area' waardoor deze luchthaven prima kan bestaan in het Brabantse, er komen zelfs Vlamingen heen welke in de grensstreek wonen.

Lelystad heeft weinig tot geen catchment area in de directe omgeving, en in de indirecte omgeving verliest men het van Schiphol, openbaar vervoer mogelijkheden zijn minimaal, en hoewel dat kan worden verbeterd is het beleid van Ryanair om juist concurrentie aan te gaan op de 'echte' luchthavens omdat concurrenten Vueling en Easyjet juist daar actief zijn.

Dat gezegd hebbende, met de juiste zak geld aan subsidies voor Ryanair is het niet onmogelijk om op Lelystad een route op te starten, maar niet ter vervanging van vluchten, een voorbeeld ter illustratie, voor Ryanair is de route naar Dublin 4x per dag vanaf Amsterdam niet winstgevend, maar is het de pijn die het KLM en vooral Aer Lingues kan toebrengen belangrijker dan een commercieel succes, want een Aer Lingues en KLM kan niet leven van transfer passagiers op deze route. Lelystad heeft geen enkele toegevoegde waarde voor Ryanair op concurrentiegebied en een commercieel succes in niemandsland gaat het natuurlijk nooit worden.
Mwah, als je ziet naar wat voor godvergeten oorden die lui vliegen, zou ik nog maar niet te hard roepen. Frankfurth Hahn, Stockholm Vasteras, Reus en weet ik wat nog meer.
pi_159305786
Ik heb tickets met Ryanair geboekt en heb daarbij de volledige voornamen van alle personen ingevuld zoals die op het paspoort staan. Is dat een probleem? Afgaande op de OP is de eerste voornaam voldoende, maar zijn volledige voornamen verkeerd?
pi_159308388
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 21:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

Mwah, als je ziet naar wat voor godvergeten oorden die lui vliegen, zou ik nog maar niet te hard roepen. Frankfurth Hahn, Stockholm Vasteras, Reus en weet ik wat nog meer.
Frankfurt Hahn :') Het mag niet eens Frankfurt in het vliegveldnaam dragen, zo ver.
FR1908
  vrijdag 22 januari 2016 @ 17:28:53 #11
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_159309547
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:39 schreef hello_moto1992 het volgende:
Ik heb tickets met Ryanair geboekt en heb daarbij de volledige voornamen van alle personen ingevuld zoals die op het paspoort staan. Is dat een probleem? Afgaande op de OP is de eerste voornaam voldoende, maar zijn volledige voornamen verkeerd?
Nee, dat is geen probleem, maar nodig is het niet. Eerste voornaam zoals in paspoort is voldoende.
It's not a lie, if you believe
pi_159342700
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:35 schreef Katoenplukkert het volgende:

[..]

Frankfurt Hahn :') Het mag niet eens Frankfurt in het vliegveldnaam dragen, zo ver.
Ik weet eigenlijk niet welke de ergste is.

Even gekeken, maar Hahn is inderdaad de ergste als je van gmaps uitgaat. Al zijn Torp, vasteras en girona niet echt veel beter. Allemaal boven de 100 km
pi_159511592
Pff, wanneer gaat Ryanair vanaf Schiphol vliegen? Eindhoven is nogwel naar toe te reizen, maar vanaf Brussel is alles letterlijk 75% goedkoper dan vanaf Schiphol. Alleen dat verschil in geld en tijd is net niet de moeite om er heen te treinen.

Word depressief van die 'prijzen van andere vliegvelden' optie :p
pi_159513519
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 08:23 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Pff, wanneer gaat Ryanair vanaf Schiphol vliegen? Eindhoven is nogwel naar toe te reizen, maar vanaf Brussel is alles letterlijk 75% goedkoper dan vanaf Schiphol. Alleen dat verschil in geld en tijd is net niet de moeite om er heen te treinen.

Word depressief van die 'prijzen van andere vliegvelden' optie :p
Ze vliegen al vanaf Schiphol!
pi_159514752
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 11:26 schreef drommezak het volgende:

[..]

Ze vliegen al vanaf Schiphol!
Niet veel volgens mij? :p Ik zie ze in ieder geval nooit langskomen als ik vluchten zoek, terwijl ze doorgaans wel het goedkoopst zijn.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 13:41:55 #16
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_159516128
Alleen AMS>Dublin.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zondag 31 januari 2016 @ 21:55:27 #17
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_159555355
In de OP staat het niet voldoende om het eruit te halen, maar:

Moet je bij het boeken van de tickets al meteen je paspoort/ID-kaart nummer invoeren?

De reden waarom ik het vraag is omdat mijn ouders komende week pas hun nieuwe ID-kaart op kunnen halen en de prijzen zijn nu mooi goedkoop!

Het is voor mij alweer bijna 2 jaar geleden met Ryanair en weet niet meer of ik het pas bij inchecken voor het eerst op moest geven of al bij boeken.
Drugs are good mkay?
pi_159556579
Nee dat is niet nodig bij het boeken
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
  maandag 1 februari 2016 @ 07:36:37 #19
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_159561383
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 22:27 schreef secondant het volgende:
Nee dat is niet nodig bij het boeken
d
Dank :)
Drugs are good mkay?
  maandag 1 februari 2016 @ 09:41:51 #20
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159562182
Gaan vanaf september vanaf Sofia naar Charlois vliegen. Mooi dat ik nu kan kiezen tussen WizzAir en RyanAir.

Vliegveld hier 5 km buiten de stad gaat ook commercieel geopend worden. Ik zit te duimen dat er ooit eens een lijntje vanaf hier naar Charlois, Eindhoven of Weeze komt :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_160120482
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 09:41 schreef Dven het volgende:
Gaan vanaf september vanaf Sofia naar Charlois vliegen. Mooi dat ik nu kan kiezen tussen WizzAir en RyanAir.

Vliegveld hier 5 km buiten de stad gaat ook commercieel geopend worden. Ik zit te duimen dat er ooit eens een lijntje vanaf hier naar Charlois, Eindhoven of Weeze komt :D
Ik vlieg echt 10x liever met WizzAir dan Ryanair
  maandag 22 februari 2016 @ 16:21:12 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160120514
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:20 schreef electronique het volgende:

[..]

Ik vlieg echt 10x liever met WizzAir dan Ryanair
Ik ook. Wanneer de Ryanair vlucht twee keer zo goedkoop uitvalt op de datum wat ik wil, heb ik dat er best voor over. Zo groot zijn die verschillen nu ook weer niet namelijk.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  User die het meest klaagt 2022 maandag 22 februari 2016 @ 17:17:54 #23
414785 sirdanilot
pi_160122287
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 09:41 schreef Dven het volgende:
Gaan vanaf september vanaf Sofia naar Charlois vliegen. Mooi dat ik nu kan kiezen tussen WizzAir en RyanAir.

Vliegveld hier 5 km buiten de stad gaat ook commercieel geopend worden. Ik zit te duimen dat er ooit eens een lijntje vanaf hier naar Charlois, Eindhoven of Weeze komt :D
Sind wanneer heeft Charlois, die achterbuurt van Rotterdam, een eigen vliegveld? ;)

(je bedoelt Charleroi)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 22 februari 2016 @ 17:18:08 #24
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160122299
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:17 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Sind wanneer heeft Charlois, die achterbuurt van Rotterdam, een eigen vliegveld? ;)

(je bedoelt Charleroi)
Foutje inderdaad. Helaas, want als ik naar NL ga, is het dikwijls niet heel ver ten zuiden van Charlois waar ik moet zijn :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  User die het meest klaagt 2022 maandag 22 februari 2016 @ 17:22:06 #25
414785 sirdanilot
pi_160122425
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

Juist lelydorp zou een ryanair hub worden imo. Dat is toch al waar ze alle low-cost meuk willen dumpen. En ryanair promoot nu al flink de reis naar Amsterdam op de vluchten naar Eindhoven. Die vinden het alleen maar prachtig als ze weer een vliegveld hebben van het kaliber Barcelona-reus, Dusseldorf-weeze of stockholm skavasta.
Nederland heeft al veel meer dan genoeg vliegvelden.

Schiphol is net zo groot als twee normale vliegvelden.
Rotterdam wordt volstrekt onderbenut en daar zouden veel meer vliegtuigen heen kunnen gaan, vooral low-cost, maar goed die discussie is al eerder gevoerd.
Zuid nedrland heeft het uitstekende Eindhoven airport. Ook Brussel en Charleroi zijn aan te reizen vanuit zuid-NL.
Noord Nederland heeft Groningen airport, al vertrekken daar maar 3 vluchten per jaar vandaan of zo, maar meer kan er ook gewoon niet uit omdat er niet genoeg mensen wonen.
Dan hebben we nog het volstrekt nutteloze Maastricht wat volgens mij binnenkort gaat sluiten als commerciele luchthaven.
Dusseldorf Weeze en International liggen dicht genoeg bij de grens voor oost-Nederland.

Ik zie in onze regio meer potentieel voor Antwerpen airport dan voor Lelystad.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')