abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_159257500
Er was al een reeks over de USA-uitzendingen: TV / [USA] Mr. Robot #3 - User/System/smpt_files/fsociety.dat,
maar aangezien deze succesvolle en veel besproken serie nu ook vanaf vandaag in Nederland te zien is, lijkt me een topic over de in Nederland uitgezonden afleveringen wel op z'n plaats.



Bij de term hacker denk je al snel aan iemand die op kwaad uit is. Gespuis dat van buitenaf op je computer inbreekt om gevoelige informatie te stelen of om uit jouw naam vreemde berichten te versturen. Hacken is ook zeker niet legaal, toch zijn niet alle hackers per se op kwaad uit. Ze vinden het de sport om een lek aan te tonen, of hebben Robin Hood-achtige motieven. Het fenomeen hacken is voor de makers van dramaserie Mr. Robot in elk geval een bron van inspiratie.

In Mr. Robot is Elliot Alderson de (anti-)held in kwestie: een morfineverslaafde computergenie, die extreem introvert en vooral heel boos is. Overdag werkt hij bij een internetbeveiligingsbedrijf, ‘s nachts spoort hij met zijn computer kwaadwillenden op. Contact is voor hem alleen via het computerscherm draaglijk en hacken is de uitlaatklep waarmee Elliot zich nog een beetje verbonden kan voelen met anderen.

Als hij vervolgens wordt gerekruteerd door het activistische c.q. anarchistische hackerscollectief fsociety, ontvouwt zich een aanzienlijk ambitieuzer plan: multinational en leningverstrekker E Corp uitschakelen en hun klantgegevens verwijderen. Iedereen zou dan in een klap schuldenvrij zijn.

Mr. Robot is een actuele thriller in een wereld na WikiLeaks, Occupy en Snowden en is ook voor digibeten razend spannend. De serie is bekroond met diverse Golden Globes.


Nog wat meer achtergrond-informatie over de serie bij de VPRO: http://www.vpro.nl/programmas/Mr.-Robot/what-the-hack.html



VPRO, NPO3 22:25 uur
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_159257587
Heeft de VPRO het geld om Mr. Robot-rechten te kopen? :D Had eerder de commercielen zoals RTL, SBS of FOX verwacht.

Maar in ieder geval. Geweldige serie. Afgelopen zomer van week tot week gevolgd, wat een spanning _O_ Kan niet wachten tot S2 deze zomer.
FR1908
pi_159257692
Ik ben heel benieuwd nadat ik er in de gids en online al zoveel lovende recensies over gelezen heb.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_159258196
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:18 schreef Katoenplukkert het volgende:
Kan niet wachten tot S2 deze zomer.
Dit _O_
Moeten zij weten
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 16:49:17 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159258463
Ah ga ik vanavond wel even kijken :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_159268733
5 minuten warning!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_159268785
zijn er nou echt veel mensen die dit nog op de nederlandse tv gaan kijken? de wizzkids die deze serie aantrekt hebben de afleveringen al lang gedownload
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 23:35:51 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159270709
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:23 schreef Deeltjesversneller het volgende:
zijn er nou echt veel mensen die dit nog op de nederlandse tv gaan kijken? de wizzkids die deze serie aantrekt hebben de afleveringen al lang gedownload
Ik ga dit gewoon op tv kijken. Vind het wel prettig gewoon op een vaste tijd. Als ik een aflevering mis dan download ik het wel.

Vond het trouwens wel een grappige serie. Al heeft de technobabble wel wat weg van star trek (er zitten kloppende dingen in alleen nogal onzinnig aan elkaar geplakt) wat boeit het nou wat voor windows manager je gebruikt. Hoe wist hij dat die ene terminal nog besmet was, wat was die grafische interface waar die servers in stonden. En waarom zou een hacker IP adressen in een dat file achterlaten... En de meeste websites hebben methodes om dit soort brute forcing van wachtwoorden tegen te gaan.

Maar ik hoop dat ze laten zien dat evil corp het ook wel snapt dat het zo niet werkt.. kortom voer om te volgen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_159270997
_O_
pi_159271172
Fuck had het hele seizoen vandaag nog gedownload :o jammer datik het nu pas lees dat het vandaag op tv kwam. :(
  woensdag 20 januari 2016 @ 23:56:55 #11
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159271303
Ik ga zo even terugkijken.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  donderdag 21 januari 2016 @ 00:13:08 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_159271620
Ik vond deze eerste aflevering zeer de moeite waard en ik verheug mij al op de rest. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_159274617
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2016 00:13 schreef golfer het volgende:
Ik vond deze eerste aflevering zeer de moeite waard en ik verheug mij al op de rest. ^O^
^O^
pi_159285008
Leuk dat de VPRO dit heeft opgepakt, vraag me alleen af of dit nu echt bij publieke omroep thuis hoort. Toffe serie. Ik wacht met smart op seizoen 2 net zoals seizoen van Halt and Catch Fire.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')