abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 25 maart 2016 @ 16:08:42 #201
382129 crew  Donna
pi_160934968
Dat wordt mooi Bleie! Waarom nooit meer een vierkantjes deken?

Heb jij ook een WIP foto Sarabi?
  Moderator vrijdag 25 maart 2016 @ 16:09:13 #202
382129 crew  Donna
pi_160934981
Ik heb de basic kit van Dance in the Sea besteld. O+
  vrijdag 25 maart 2016 @ 16:19:22 #203
413105 MarSuSt
de Haakster
pi_160935269
Mooi bleie!
pi_160935320
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:08 schreef DonnaRush het volgende:
Dat wordt mooi Bleie! Waarom nooit meer een vierkantjes deken?

Heb jij ook een WIP foto Sarabi?
Omdat je al die vierkantjes ook aan elkaar moet haken. :(
  vrijdag 25 maart 2016 @ 17:25:25 #205
397430 HarrrrieH
Alias "het Haaknaaldje&qu
pi_160936787
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 16:20 schreef Bleie het volgende:

[..]

Omdat je al die vierkantjes ook aan elkaar moet haken. :(
En draadjes wegwerken...
pi_160937413
Het lijf van mijn beestje is af! *O* Qua vorm is hij zoals zou moeten, maar de steken zijn niet allemaal even mooi. Sommige stukjes zie je het wit van de vulling doorheen helaas. Nou heb ik hem ook wel goed vol gepropt, want ik vind het fijn als het een wat hardere knuffel is. Vaak wordt de vulling toch platter door de tijd heen. Ik heb continu lopen tellen, dus heb geen steken gemist, komen die 'gaten' door het minderen? Hoe dan ook, ben er blij mee, een klein schoonheidsfoutje hier of daar heeft ook wel z'n charme, heb ik zelf ook. ;)

Heb er al met al een heleboel uren inzitten en dan moeten de poten en de rugplaten nog! Ik ga tussendoor even een klein hartje haken voor een vriendin. Ze had een sjaal voor me gebreid, heel lief O+ , dus nu wil ik dat voor haar maken als hangertje voor een ketting. Daarna weer verder met de stegosaurus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160937801
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 15:09 schreef DonnaRush het volgende:
Ik vraag me af of de deken met de Basic Kit net zo mooi is als de Luxe kit. Kan nog niet echt duidelijke foto's van het verschil vinden volgens mij.
De Dance under the stars is CC, de andere twee zijn merino (van de showcase foto's, ze zijn wel allemaal natuurlijk in alle varianten gemaakt). De verschillen qua kleur zijn echt heel beperkt! Ik heb zelf CC gebruikt en waar ik echt een pesthekel aan acryl heb viel dit me alleszins mee. Het is gewoon superzacht acryl en de deken valt ook echt mooi in vorm.

That being said, de Merino soft is natuurlijk wel de bom. Maargoed, daar is de prijs ook naar dus de CC is een erg mooi alternatief :)
pi_160937823
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 15:57 schreef DonnaRush het volgende:
Ik erger me nu alweer kapot aan mensen die gewoon niet lezen. Haat aan FB groepen. ;(
ik ben admin... Heb inmiddels een documentje met standaard antwoorden opgesteld voor mezelf zodat ik alleen maar hoef te copy pasten... ;)
pi_160937845
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 17:25 schreef HarrrrieH het volgende:

[..]

En draadjes wegwerken...
Klopt! Maar ik moet zeggen dat omdat ze allemaal uit 1 stuk zijn gehaakt je dus per vierkantje 2 draadjes weg te werken hebt. En dan de joins, en de rand. Dus in totaal ben je iets van 40x2 + stuk of 20 + een paar keer bolwisseling verder. Valt best mee voor zo'n deken ;)
  Moderator vrijdag 25 maart 2016 @ 18:48:04 #210
382129 crew  Donna
pi_160938565
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:17 schreef kirsten. het volgende:

[..]

ik ben admin... Heb inmiddels een documentje met standaard antwoorden opgesteld voor mezelf zodat ik alleen maar hoef te copy pasten... ;)
Hihi ja er waren wat mensen met gekke antwoorden, maar dat is vaak zo haha
Alleen dan erger ik me alweer. Gelukkig was het goede antwoord er al snel!
Ik heb er wel zin in, prachtige deken.

Heb eens eerder een CAL poging gedaan en dat was geen succes, dus ben benieuwd. :X

[ Bericht 12% gewijzigd door Donna op 25-03-2016 19:23:18 ]
  vrijdag 25 maart 2016 @ 20:29:21 #211
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_160941377
Ik zit enorm te twijfelen of ik deze CAL zal gaan doen. Ik ben zoekende naar een project en dit spreekt mij juist meer aan dan bijvoorbeeld de deken van Bleie (die overigens gaaf is O+), juist omdat het vierkantjes zijn en in mijn ogen niet saai en dus vol te houden is. Waarom twijfel? De vraag of ik hem ook echt af zou maken.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 25 maart 2016 @ 20:32:02 #212
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_160941482
Oh en ik ga zeker niet naar die fb groep. Ik zit nu nog in dutch crochet talent (ook vaak wel irritant trouwens) en die vanuit hier is opgestart volgens mij dutch crochet haken. Maar zo'n groep voor een CAL :{w
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_160941929
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:00 schreef Polenbatser het volgende:
Het lijf van mijn beestje is af! *O* Qua vorm is hij zoals zou moeten, maar de steken zijn niet allemaal even mooi. Sommige stukjes zie je het wit van de vulling doorheen helaas. Nou heb ik hem ook wel goed vol gepropt, want ik vind het fijn als het een wat hardere knuffel is. Vaak wordt de vulling toch platter door de tijd heen. Ik heb continu lopen tellen, dus heb geen steken gemist, komen die 'gaten' door het minderen? Hoe dan ook, ben er blij mee, een klein schoonheidsfoutje hier of daar heeft ook wel z'n charme, heb ik zelf ook. ;)

Heb er al met al een heleboel uren inzitten en dan moeten de poten en de rugplaten nog! Ik ga tussendoor even een klein hartje haken voor een vriendin. Ze had een sjaal voor me gebreid, heel lief O+ , dus nu wil ik dat voor haar maken als hangertje voor een ketting. Daarna weer verder met de stegosaurus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi gedaan!

Zelf doe ik mee aan de Mandala Madness CAL en binnenkort via Deramores komt er ook weer een CAL van Janie Crow :Y
  vrijdag 25 maart 2016 @ 20:55:52 #214
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_160942481
Ik heb die eerste CAL van Scheepjes ook meegedaan, tijdens mijn zwsch en bevallingsverlof en ik ben echt dol op die deken, door waar hij me aan herinnert ook.

Heb toen ook eigen kleuren gekozen, maar vind de dancing in the rain versie ook erg mooi, past goed bij onze slaapkamer.

Misschien dat ik dit wel weer bij kan houden, heb allerlei wipjes liggen waar ik mezelf niet toe kan zetten.
Kwak
pi_160942805
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 20:43 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Mooi gedaan!

Zelf doe ik mee aan de Mandala Madness CAL en binnenkort via Deramores komt er ook weer een CAL van Janie Crow :Y
De Mandala Madness lijkt me ook prachtig om te maken :) Maar ik vrees dat ik er de komende tijd zo weinig tijd voor ga hebben en hij uiteindelijk weer in een hoekje belandt. Sophie staat ook nog op m'n lijstje :'(
pi_160942928
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 21:02 schreef kirsten. het volgende:

[..]

De Mandala Madness lijkt me ook prachtig om te maken :) Maar ik vrees dat ik er de komende tijd zo weinig tijd voor ga hebben en hij uiteindelijk weer in een hoekje belandt. Sophie staat ook nog op m'n lijstje :'(
Ik heb nu week 1 en 2 gemaakt en het is tot nu toe erg weinig werk. Misschien 1.5 uur voor week 2. Stelde niets voor.
pi_160946379
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 18:00 schreef Polenbatser het volgende:
Het lijf van mijn beestje is af! *O* Qua vorm is hij zoals zou moeten, maar de steken zijn niet allemaal even mooi. Sommige stukjes zie je het wit van de vulling doorheen helaas. Nou heb ik hem ook wel goed vol gepropt, want ik vind het fijn als het een wat hardere knuffel is. Vaak wordt de vulling toch platter door de tijd heen. Ik heb continu lopen tellen, dus heb geen steken gemist, komen die 'gaten' door het minderen? Hoe dan ook, ben er blij mee, een klein schoonheidsfoutje hier of daar heeft ook wel z'n charme, heb ik zelf ook. ;)

Heb er al met al een heleboel uren inzitten en dan moeten de poten en de rugplaten nog! Ik ga tussendoor even een klein hartje haken voor een vriendin. Ze had een sjaal voor me gebreid, heel lief O+ , dus nu wil ik dat voor haar maken als hangertje voor een ketting. Daarna weer verder met de stegosaurus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe heb je geminderd? Door steken over te slaan? Want er is een manier waarop het onzichtbaar kan. Toch vind ik dit echt al heel wat voor een beginner!
pi_160947904
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:16 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Hoe heb je geminderd? Door steken over te slaan? Want er is een manier waarop het onzichtbaar kan. Toch vind ik dit echt al heel wat voor een beginner!
Ik heb hem door de steek gestoken draadje opgehaald en dan in plaats van het draadje nog een keer omslaan en doorhalen ben ik naar de 2e steek gegaan, doorgestoken en het draadje opgehaald. Toen zaten er dus 3 lusjes op m'n naald en heb ik omgeslagen en door alle 3 gehaald.

Ben allang blij dat het qua vorm wel klopt. :) Ik was bang dat het zou gaan verschuiven, omdat ik niet elke steek even vast maak.

Wat is een Cal trouwens? Is dat een soort 'wedstrijd' dat je met een hele groep eenzelfde patroon maakt?
pi_160948755
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:48 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Ik heb hem door de steek gestoken draadje opgehaald en dan in plaats van het draadje nog een keer omslaan en doorhalen ben ik naar de 2e steek gegaan, doorgestoken en het draadje opgehaald. Toen zaten er dus 3 lusjes op m'n naald en heb ik omgeslagen en door alle 3 gehaald.

Ben allang blij dat het qua vorm wel klopt. :) Ik was bang dat het zou gaan verschuiven, omdat ik niet elke steek even vast maak.

Wat is een Cal trouwens? Is dat een soort 'wedstrijd' dat je met een hele groep eenzelfde patroon maakt?
Alleen door de voorste helft van het v'tje?

http://kneutsel.blogspot.nl/2013/03/onzichtbaar-minderen.html
pi_160948872
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 23:16 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Alleen door de voorste helft van het v'tje?

http://kneutsel.blogspot.nl/2013/03/onzichtbaar-minderen.html
Nee door beide, dus dat zal dan de rede zijn waarom er zo'n gat zit. Dank je voor die link, ga ik de volgende keer proberen! ^O^
pi_160948921
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 23:19 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Nee door beide, dus dat zal dan de rede zijn waarom er zo'n gat zit. Dank je voor die link, ga ik de volgende keer proberen! ^O^
Het is heel eenvoudig, maar je moet het maar nét weten!
pi_160949017
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 23:21 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Het is heel eenvoudig, maar je moet het maar nét weten!
Inderdaad, ik had die andere manier gezien in een filmpje en toen dacht ik dat dat dé manier was. Maar al doende leert men en dit topic helpt me daar goed bij. Deze ga ik niet weer uithalen, maar vanaf nu ga ik de manier die jij linkte proberen. We zullen zien. :)
  vrijdag 25 maart 2016 @ 23:40:50 #223
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_160949416
Ik heb nog een paar baby-slofjes gemaakt, voor een collega.

in de haak.
  Moderator zaterdag 26 maart 2016 @ 00:18:47 #224
382129 crew  Donna
pi_160950144
O+ O+ Cute!!
  zaterdag 26 maart 2016 @ 07:03:31 #225
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_160952876
Heel leuk Trui!
Kwak
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')