abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_166943402
Vraag me ook altijd af wat het nut is van een hele grote collectie :{ alshetgoed is hè. Jetoch wel voorkeuren mbt gebied/destiller/whatever dat je daar dan een hoop van heb kan ik me nog indenken... maar wat is het nut van een collectie (voor consumptie) die zich uitstrekt van allerlei uitersten?
hardcoholic
  zondag 27 november 2016 @ 21:34:04 #152
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_166944092
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 21:17 schreef Ferdii het volgende:
Vraag me ook altijd af wat het nut is van een hele grote collectie :{ alshetgoed is hè. Jetoch wel voorkeuren mbt gebied/destiller/whatever dat je daar dan een hoop van heb kan ik me nog indenken... maar wat is het nut van een collectie (voor consumptie) die zich uitstrekt van allerlei uitersten?
Net zoiets als postzegels, munten, sigarenbandjes, dinky toys of Barbies verzamelen.
Zoeken naar die ene fles die al lang niet meer verkrijgbaar is of snel uitverkocht zal zijn.
Of die je geproefd hebt en er dus graag bij wil hebben...
pi_166950072
Yup, ondanks dat je het ook opdrinkt is het is net zo hard verzamelen als andere hobbies. Ik dacht in het begin ook dat 5 flessen zat was. Toen 20, toen 50 en zo verder. Tot je prioriteiten veranderen. Ik zit nu op zo'n 130 flessen en heb het afgelopen jaar maar een stuk of 5 gekocht waar dat de jaren ervoor minstens het 5-voudige was. Wel meer samples de laatste tijd. Dat is ook leuk.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_166953398
Verzamelen en opdrinken gaat niet samen hier :P

Die ene zeldzame fles zoeken en na lange tijd vinden geeft veel voldoening ja, maar ik vind het zonde om hem dan open te trekken :P
hardcoholic
  maandag 28 november 2016 @ 13:06:20 #155
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_166953633
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 12:53 schreef Ferdii het volgende:
Verzamelen en opdrinken gaat niet samen hier :P

Die ene zeldzame fles zoeken en na lange tijd vinden geeft veel voldoening ja, maar ik vind het zonde om hem dan open te trekken :P
Een postzegelverzamelaar plakt z'n zeldzame postzegel ook niet op een enveloppe...
pi_166954885
Is waar maar ja dan heb je die gezochte fles en dan wil je er toch van genieten? Ik wel in elk geval, het kan even wachten (soms een paar jaar) zijn op het juiste moment maar open gaat ie.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_166997860
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 11:36 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Jaloers op de Laphroaig cask strength.
Wow, ik begrijp nu waarom. Toen ik hem kocht was hij meen ik redelijk betaalbaar, maar als je er nu een fles van zou willen hebben moet je wel heel diep in de buidel tasten. :o
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166999886
quote:
11s.gif Op woensdag 30 november 2016 12:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wow, ik begrijp nu waarom. Toen ik hem kocht was hij meen ik redelijk betaalbaar, maar als je er nu een fles van zou willen hebben moet je wel heel diep in de buidel tasten. :o
Als je al een fles kunt vinden. Volgens mij zijn ze in een mum van tijd uitverkocht.
pi_167031024
sinds een aantal proeverijen mijn smaak aan het verfijnen, waardoor ik meer whisky ben gaan waarderen.
pi_167113873
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 20:42 schreef morpheus_at_work het volgende:
sinds een aantal proeverijen mijn smaak aan het verfijnen, waardoor ik meer whisky ben gaan waarderen.
Ik vind het af en toe maar lastig om bij te houden wat wel (en wat niet) in de smaak valt hier.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_167116765
quote:
99s.gif Op maandag 5 december 2016 11:21 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ik vind het af en toe maar lastig om bij te houden wat wel (en wat niet) in de smaak valt hier.
Je kunt alles wat je drinkt een rating geven op whiskybase.com. Dan heb je in elk geval een overzicht van wat je ervan vond op het moment dat je het dronk.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_167122005
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 12:53 schreef Ferdii het volgende:
Verzamelen en opdrinken gaat niet samen hier :P

Oh jawel hoor. Koop je er 2. 1 om op te drinken, en 1 om eventueel te schenken,door te verkopen of zelf te bewaren.
  maandag 5 december 2016 @ 17:13:18 #163
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167122263
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 14:19 schreef Karstman het volgende:
Is waar maar ja dan heb je die gezochte fles en dan wil je er toch van genieten? Ik wel in elk geval, het kan even wachten (soms een paar jaar) zijn op het juiste moment maar open gaat ie.
Meestal heb je die whisky al eens geproefd, dat is vaak de reden dat je die ene fles zoekt/koopt.
En als de gelegenheid er is gaat 'ie open, ja.
Die gelegenheden zijn er ook geweest, dus er staat hier ook genoeg open...
pi_167124927
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 20:42 schreef morpheus_at_work het volgende:
sinds een aantal proeverijen mijn smaak aan het verfijnen, waardoor ik meer whisky ben gaan waarderen.
Ik vind whiskey proeverijen maar lastig, na 3 samples vind ik alles steeds meer op elkaar gaan lijken :{

Met wijn heb ik dit totaal niet... tussendoor slokje water of stokbrood en ik kan oneindig doorproeven.

Iemand goede tips om smaak beter te neutraliseren bij whiskey?
hardcoholic
pi_167124982
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 19:16 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Ik vind whiskey proeverijen maar lastig, na 3 samples vind ik alles steeds meer op elkaar gaan lijken :{

Met wijn heb ik dit totaal niet... tussendoor slokje water of stokbrood en ik kan oneindig doorproeven.

Iemand goede tips om smaak beter te neutraliseren bij whiskey?
Pfoeh, da's een lastige. Nou ben ik nooit bij whiskyproeverijen geweest, maar de smaak van een whisky blijft inderdaad wel stevig in je mond hangen ongeacht wat je doet.

Hadden ze bij die proeverijen geen goede tips?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_167130359
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 19:16 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Ik vind whiskey proeverijen maar lastig, na 3 samples vind ik alles steeds meer op elkaar gaan lijken :{

Met wijn heb ik dit totaal niet... tussendoor slokje water of stokbrood en ik kan oneindig doorproeven.

Iemand goede tips om smaak beter te neutraliseren bij whiskey?
Water en brood of crackers inderdaad. Verse glazen of goed omgespoelde glazen. Verder is een goeie opbouw van een proeverij is ook van wezenlijk belang. Van laag naar hoog alcohol en van minst uitgesproken naar de sherry bommen of de peatmonsters. En verder, tja meer dan een stuk of zes zou ik ook ideaal gesproken niet doen maar meestal worden het toch een stuk of 8 en dan nog vrij drinken :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_167156180
Klopt meer dan 6 wordt afgeraden met een proevery en inderdaad van licht naar zwaar en dan af en toe later weer een proeven en opwarmen of beetje water erbij.
  dinsdag 6 december 2016 @ 22:33:03 #168
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167156990
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 22:15 schreef morpheus_at_work het volgende:
Klopt meer dan 6 wordt afgeraden met een proevery en inderdaad van licht naar zwaar en dan af en toe later weer een proeven en opwarmen of beetje water erbij.
Met 6 komen we er meestal niet... :@
pi_167158074
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 22:33 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Met 6 komen we er meestal niet... :@
Ligt ook totaal aan wat je te proeven krijgt, na een zwaar gepeate proeft een lichte niet peated toch heel anders.

we kregen een Bunnahabhain Cruach Mhona te proeven , eerste smaak niet peated , moesten deze 50% 30 seconden flinke slok in ons mond houden (tranen stonden bij iedereen in de ogen) en in 1x doorslikken. Toen bleef de rokerigheid achter in de mond. De Arran Machrie Moor Cask Strenght 2016 56% er na viel hierdoor als peated helemaal in het niets.
  dinsdag 6 december 2016 @ 23:03:18 #170
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167158178
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 22:59 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Ligt ook totaal aan wat je te proeven krijgt, na een zwaar gepeate proeft een lichte niet peated toch heel anders.

we kregen een Bunnahabhain Cruach Mhona te proeven , eerste smaak niet peated , moesten deze 50% 30 seconden flinke slok in ons mond houden (tranen stonden bij iedereen in de ogen) en in 1x doorslikken. Toen bleef de rokerigheid achter in de mond. De Arran Machrie Moor Cask Strenght 2016 56% er na viel hierdoor als peated helemaal in het niets.
We proeven niet zo heel veel rokerig spul, niet de favoriete whisky van ons groepje.
We proeven blind (fles wordt in aluminium folie verpakt of bij een herkenbare fles wordt de whisky in een andere fles overgegoten), we vermelden alleen het ABV en wel/niet rokerig, bouwen altijd netjes op qua ABV en wel/niet geturfd en als iemand meent dat zijn inbreng elders moet dan verplaatst 'ie die naar de plek die hem goed dunkt.

Een rokerige whisky met een lage ABV kan namelijk vaak prima voor een niet rokerige vask strength.

Werkt prima zo...
pi_167158272
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 23:03 schreef MadMaster het volgende:

[..]

We proeven niet zo heel veel rokerig spul, niet de favoriete whisky van ons groepje.
We proeven blind (fles wordt in aluminium folie verpakt of bij een herkenbare fles wordt de whisky in een andere fles overgegoten), we vermelden alleen het ABV en wel/niet rokerig, bouwen altijd netjes op qua ABV en wel/niet geturfd en als iemand meent dat zijn inbreng elders moet dan verplaatst 'ie die naar de plek die hem goed dunkt.

Een rokerige whisky met een lage ABV kan namelijk vaak prima voor een niet rokerige vask strength.

Werkt prima zo...
Dan kun je het langer volhouden, zeker als de groep gewend is aan whisky, zoveel mensen zoveel smaken.
  dinsdag 6 december 2016 @ 23:11:53 #172
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167158405
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 23:07 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Dan kun je het langer volhouden, zeker als de groep gewend is aan whisky, zoveel mensen zoveel smaken.
Meestal zijn het zo'n 20+ aantal whisky's, maar we hebben enige ervaring... :P
pi_167158900
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 23:11 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Meestal zijn het zo'n 20+ aantal whisky's, maar we hebben enige ervaring... :P
misschien treffen we elkaar in amsterdam bij whisky festival in de zuiderkerk in maart , meer dan 20 te proeven.
pi_167162070
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 23:11 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Meestal zijn het zo'n 20+ aantal whisky's, maar we hebben enige ervaring... :P
Understatement van de week _O-
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_167320392
Zeg, wat is nou echt een toffe bourbon?

Ik ken de Blanton's (straight from the barrel, vind ik te gek!), Maker's Mark en de JD Single Barrel (duh). Ook ooit eens met veel plezier een Old Forester gedronken, en in het verleden bij een proeverij een aantal varianten van de High West whiskeys gehad, evenals de Straight Rye van RoughStock.
Dat beviel me allemaal erg goed en smaakt bovendien naar meer.

Nu merk ik dat de slijterijen, in ieder geval bij mij in de buurt, slecht zijn uitgerust als het aankomt op USA whiskeys, dus dat wordt dan waarschijnlijk iets bestellen.

Iemand hier die mij op basis van dit verhaal iets kan tippen? Zo iets tussen de ¤ 40 en ¤ 60 lijkt me prima te doen toch.

Of mag het hier eigenlijk alleen maar over single malts gaan? ;)
pi_167320767
Nee hoor Bourbon mag ook hoor. Ik weet er alleen weinig van. 1 keer een proeverij gedaan en wat daar uitsprong was Eagle Rare en Angel's Envy. Maar geen idee wat die zooi kost.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_167322058
quote:
2s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:44 schreef Karstman het volgende:
Nee hoor Bourbon mag ook hoor. Ik weet er alleen weinig van. 1 keer een proeverij gedaan en wat daar uitsprong was Eagle Rare en Angel's Envy. Maar geen idee wat die zooi kost.
Eagle Rare is goed betaalbaar.
Komt me vaag bekend voor ook afgaande op het etiketje.
  maandag 19 december 2016 @ 17:50:04 #178
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167448528
Hier hoeven we het hier toch niet over te hebben, lijkt me
quote:
Huismerkwhisky Lidl verslaat dure merken in drankbijbel

De huismerkwhisky van supermarktketen Lidl krijgt maar liefst een 9,5 in de nieuwste editie van de 'whiskybijbel' van Jim Murray. Daarmee verslaat hij concurrenten die ongeveer zes keer zo duur zijn, zoals Johnnie Walker Blended Scotch Whisky 2014.

De Glenalba Sherry Cask Finish Scotch Whisky , die 49,99 euro per fles kost, is volgens whiskygoeroe Jim Murray ‘waanzinnig’ en ‘magnifiek’. ,,De specerijen zijn zo druk, maar prachtig in balans gebracht met de zachtheid van de druif; lang en perfect ondersteund door de lichte oliën die de smaak dekken met hoogwaardige sherry." De recensent beoordeelt elk jaar ongeveer 4000 verschillende merken.

De Glenalba scoort met het cijfer van 95,5 punten van de mogelijke 100 hoger dan whisky's van grote merken zoals Johnnie Walker, Famous Grouse en Grant’s. De prijzen van deze flessen lopen op tot wel 600 euro. De Lidl-whisky is volgens de gids 92 procent goedkoper dan de gemiddelde whisky.

Het merk Glenalba is sinds de lancering vorig jaar een waar succes gebleken bij whiskykenners. Zo won de Glenalba 22 Year Sherry Cask Finish Blended eerder dit jaar bij de wereldkampioenschappen een prijs voor de beste 'Blended Limited Release Whisky' van 2015 en verkoos een jury hem tot beste huismerkwhisky bij de International Spirits Challenge.
_O-
  maandag 19 december 2016 @ 18:10:19 #179
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_167449088
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 17:50 schreef MadMaster het volgende:
Hier hoeven we het hier toch niet over te hebben, lijkt me

[..]

_O-
Wist niet eens dat LIDL whiskey verkocht :P ¤50,- is ook niet echt spotgoedkoop :X
nee, jij dan!
pi_167449706
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2016 18:10 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Wist niet eens dat LIDL whiskey verkocht :P ¤50,- is ook niet echt spotgoedkoop :X
In Nederland niet. Supermarkten mogen hier alleen zwak-alcoholhoudende dranken verkopen. (Die drankcorners van winkels zoals Emte staan op papier dan ook als losse slijter te boek)
pi_167466060
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 17:50 schreef MadMaster het volgende:
Hier hoeven we het hier toch niet over te hebben, lijkt me

[..]

_O-
Heb jij 'm geproefd?
  dinsdag 20 december 2016 @ 16:35:04 #182
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167476463
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 08:00 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Heb jij 'm geproefd?
Ik heb deze specifieke GlenAlba niet geproefd, wel 6 anderen.
Goede prijs/kwaliteit verhouding, maar zeker geen 95 score.
Begin 80 eerder...
pi_167477130
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 16:35 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ik heb deze specifieke GlenAlba niet geproefd, wel 6 anderen.
Goede prijs/kwaliteit verhouding, maar zeker geen 95 score.
Begin 80 eerder...
Hij zet de score toch uit tegenover andere whiskys uit dat prijs segment? Dan zou een 95 wellicht nog wel kunnen, voor eentje van 50 euro is hij best prima.

Tegenover die van 600 euro zal hij vast een stuk lager scoren.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  dinsdag 20 december 2016 @ 17:11:24 #184
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167477198
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 17:08 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Hij zet de score toch uit tegenover andere whiskys uit dat prijs segment? Dan zou een 95 wellicht nog wel kunnen, voor eentje van 50 euro is hij best prima.

Tegenover die van 600 euro zal hij vast een stuk lager scoren.
Nee, Jim Murray plaatst 'm niet in een segment, hij geeft overall scores.
Deze man en beoordeling hoef je al jaren lang niet serieus te nemen, iets wat de media kennelijk nog niet door hebben...
pi_167481243
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 17:11 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Nee, Jim Murray plaatst 'm niet in een segment, hij geeft overall scores.
Deze man en beoordeling hoef je al jaren lang niet serieus te nemen, iets wat de media kennelijk nog niet door hebben...
Klopt, ik heb ooit zo'n whisky bijbel gekocht van 'm maar ik vind die scores inderdaad ook opvallend.
Zou hij wat geld toegestopt hebben gekregen van de mensen van Lidl? :o
pi_167482208
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2016 17:50 schreef MadMaster het volgende:
Hier hoeven we het hier toch niet over te hebben, lijkt me

[..]

_O-
Wat misschien nog wel curieuzer is aan dit nieuws is dat op de 'lijst van winnaars' van Jim Murray geen enkele melding wordt gemaakt van deze whisky:

https://blog.thewhiskyexc(...)le-2017-the-winners/

Ook vorig jaar niet:

https://blog.thewhiskyexc(...)le-2016-the-winners/
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 20 december 2016 @ 20:27:50 #187
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167482904
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 19:44 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Klopt, ik heb ooit zo'n whisky bijbel gekocht van 'm maar ik vind die scores inderdaad ook opvallend.
Zou hij wat geld toegestopt hebben gekregen van de mensen van Lidl? :o
Het zou zo maar kunnen, er zijn wel meer dubieuze scores van zijn hand gekomen...
pi_167580767
Ik wou eigenlijk voorlopig niks nieuws aanschaffen, maar heb me toch weer om laten lullen. Mijn jongste aanwinst:



De 12 jaar oude Double Wood was me al heel goed bevallen, en deze is gerijpt op rumvaten, wat we niet zo heel vaak zien.

Ben benieuwd! (Nog niet geprobeerd, later vanavond wellicht.)

PS: Oeh... van deze aankoop heb ik helemaal geen spijt. Hij is heerlijk! :9

[ Bericht 13% gewijzigd door Molurus op 24-12-2016 20:59:42 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 4 januari 2017 @ 12:19:20 #189
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_167875395
Hallo :)

Ik val even binnen voor wat aankoopadvies, ik zoek iets redelijk sjieks of zeldzaams voor iemand die van 'peaty' whisky/whiskey houdt. Hij drinkt Talisker, Laphroaig en Lagavulin.

Als het kan zo'n 'slechts 300 gemaakt' geval, en persoonlijk zou ik gaan voor een single malt maar kan dat verder niet heel goed onderbouwen.

Mag wat kosten.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  woensdag 4 januari 2017 @ 13:00:44 #190
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167876238
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 12:19 schreef Tyr80 het volgende:
Hallo :)

Ik val even binnen voor wat aankoopadvies, ik zoek iets redelijk sjieks of zeldzaams voor iemand die van 'peaty' whisky/whiskey houdt. Hij drinkt Talisker, Laphroaig en Lagavulin.

Als het kan zo'n 'slechts 300 gemaakt' geval, en persoonlijk zou ik gaan voor een single malt maar kan dat verder niet heel goed onderbouwen.

Mag wat kosten.
Slechts 300 gebotteld (niet 'gemaakt') klinkt als een single cask botteling.
En dan moet het dus rokerig zijn. Mag ook nog wat kosten...




¤ 399,99

Of als je budget nog wat ruimer is:



¤ 1.299,00



¤ 1.199,99




¤ 639,99

Klik op de afbeeldingen voor meer info en de verkopende website.
Daar hebben ze ook andere Lagavulin's en Talisker's (hoewel die laatste weing single casks/echt iets bijzonders op de markt brengt)...
  woensdag 4 januari 2017 @ 13:34:52 #191
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_167876850
Hartelijk dank :)

Is peaty hetzelfde als rokerig? Of is rokerig een gevolg van het single cask zijn?

Bent wel iets te ver gegaan met de prijs :D zat te denken aan een paar tot een aantal honderd euro. En wellicht een peaty merk wat ie nog niet kent?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_167876964
Peaty is algemeen de omschrijving voor wat wij rokerig zouden noemen. Dat komt omdat smoky vaak de lading niet helemaal dekt omdat gebruik van peat (turf) in het whiskymaakproces een wat andere rooksmaak geeft, wat aardser. Maar dat ter zijde...
Single Cask heeft niks met het smaakprofiel te maken maar wil zeggen dat het een botteling is uit 1 enkel vat Single Malt Whisky. Daarom is het ook beperkt tot een x aantal flessen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Karstman op 04-01-2017 13:56:20 ]
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_167877184
Als je budget niet de 400¤ haalt van die Laphroaigh 25, die overigens echt erg lekker is. Dan kom je in de onafhankelijke bottelingen terecht. Dat zijn ook altijd single cask maar hebben vaak niet dezelfde luxe uitstraling als de door de distilleerderij uitgegeven speciale bottelingen.
http://www.whiskysite.nl/(...)y-cask-strength.html

http://www.whiskysite.nl/(...)-years-old-1993.html (= Lagavullin)

http://www.whiskysite.nl/(...)est-be-thankful.html

http://www.whiskysite.nl/(...)-coopers-choice.html


De echte liefhebber zal het uiteraard niet gaan om de verpakking maar om de kwaliteit van de inhoud :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_167888520
Als je echt peaty wilt... :P
hardcoholic
  woensdag 4 januari 2017 @ 21:31:35 #195
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_167888794
Wederom dank allemaal :)

Dat independent gedoe komt niet echt sjiek over...ik vond zelf deze:

http://www.dramtime.nl/Ta(...)t=p.price&order=DESC

Dat Octomore kom ik ook veel tegen, maar komt zo modern over, of is het dat niet?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_167891086
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 21:31 schreef Tyr80 het volgende:
Wederom dank allemaal :)

Dat independent gedoe komt niet echt sjiek over...ik vond zelf deze:

http://www.dramtime.nl/Ta(...)t=p.price&order=DESC

Dat Octomore kom ik ook veel tegen, maar komt zo modern over, of is het dat niet?
Octomore is de ultra peat uitvoering van Bruichladdich. Is relatief modern, een relatief jonge whisky met een zeer hoog ppm gehalte. Dit beantwoord aan de vraag naar extreem geturfde whisky's.

Wat die Talisker 25 betreft, is ook een mooie hoor en als die vriend graag Talisker drinkt zou ik er voor gaan. Kan iets goedkoper dan de link die je zelf had gevonden, namelijk: https://drankdozijn.nl/ar(...)ingle-malt-2015-70cl
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 4 januari 2017 @ 22:57:07 #197
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167891226
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 21:31 schreef Tyr80 het volgende:
Wederom dank allemaal :)

Dat independent gedoe komt niet echt sjiek over...
Sjiek of niet, lang leve de onafhankelijke bottelaars.
Liever een goede whisky dan een fraaie verpakking...
pi_167891919
quote:
10s.gif Op woensdag 4 januari 2017 22:57 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Sjiek of niet, lang leve de onafhankelijke bottelaars.
Liever een goede whisky dan een fraaie verpakking...
Ach kom, een beetje notenhout, glazen deurtje en een kek geslepen kristallen flesje is die paar duizend euro extra toch best waard :9 _O-
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 4 januari 2017 @ 23:23:17 #199
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167891977
quote:
2s.gif Op woensdag 4 januari 2017 23:21 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ach kom, een beetje notenhout, glazen deurtje en een kek geslepen kristallen flesje is die paar duizend euro extra toch best waard :9 _O-
:P
pi_167892985
quote:
2s.gif Op woensdag 4 januari 2017 23:21 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ach kom, een beetje notenhout, glazen deurtje en een kek geslepen kristallen flesje is die paar duizend euro extra toch best waard :9 _O-
Zaten wij afgelopen oud&nieuw nacht samen bij een vuurtje? ;) Een maat van me vertelde precies ditzelfde, terwijl we een lekkere laddie zaten te proeven dat ook hij de laatste jaren door schade en schande en wat te dure flessen had geleerd "you can't drink the package"


Voor die vriend, als ie van geturfd houdt misschien ook nog een aanrader: laphroaig Lore. Heb m pas met een paar vrienden samen aan iemand kado gedaan, dezelfde avond ook meteen maar geproefd en we waren het erover eens dat ie stevig van smaak was. Een van hun sterkste expressies zeggen ze zelf.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_167895513
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 00:09 schreef Gripper het volgende:

[..]

Zaten wij afgelopen oud&nieuw nacht samen bij een vuurtje? ;) Een maat van me vertelde precies ditzelfde, terwijl we een lekkere laddie zaten te proeven dat ook hij de laatste jaren door schade en schande en wat te dure flessen had geleerd "you can't drink the package"

Voor die vriend, als ie van geturfd houdt misschien ook nog een aanrader: laphroaig Lore. Heb m pas met een paar vrienden samen aan iemand kado gedaan, dezelfde avond ook meteen maar geproefd en we waren het erover eens dat ie stevig van smaak was. Een van hun sterkste expressies zeggen ze zelf.
Haha inderdaad, staat leuk in de kast maar je proeft er niks van. Daarom ook liever independents dan dit soort OB's. Ik moet de foto eens opzoeken maar MadMaster en ik hebben een keer met 3 flessen van in totaal iets van ¤60.000 euro voor ons neus gestaan. Zag er mooi uit maar geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om het te kopen.

Die Lore nog niet geproefd, moet wel lekker zijn maar prijs kwaliteit weet ik niet of ie het gaat redden. Daarbij beantwoord hij niet aan de vraag dat er maar x van gemaakt mogen zijn. Volgens was de oplage enkele tienduizenden.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_167896470
Gevonden:
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_167897292
Oh ja, dat is die ene Bowmore uit 1957 waarvan er uiteindelijk maar 20 flessen in het vat zaten he. Omdat de medewerkers al die jaren stiekum van het vat geproefd hebben.
En waarvoor je alleen al voor de platina dop 20.000 ¤ mocht neertellen toch?

Heb m vorig jaar bij de distillery zien staan, we werden van harte uitgenodigd om m te kopen. Alleen maar ff een 2e hypotheek afsluiten :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 5 januari 2017 @ 11:28:03 #204
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_167897696
Als het het even kon ;) maar ik ben echt een drinker....ik wil het altijd proeven. Duurste flesje dat ik voor mezelf ooit opendeed was een Port Ellen van 720¤ toendertijd, en dat was ook sneller leeg dan gehoopt.
  donderdag 5 januari 2017 @ 18:29:02 #205
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_167906728
quote:
2s.gif Op donderdag 5 januari 2017 10:21 schreef Karstman het volgende:
Gevonden:
[ afbeelding ]
Die foto's heb ik inderdaad ook nog, ¤62.000 aan whisky in 3 flessen.
Inclusief reserve verpakking voor die Glenfarclas, want het mechaniek van de glazen deurtjes wilde nog wel eens kapot gaan... :D
pi_167910594
Ja dat waren deurtjes van niks.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  † In Memoriam † vrijdag 6 januari 2017 @ 00:49:04 #207
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_167916591
quote:
2s.gif Op donderdag 5 januari 2017 20:53 schreef Karstman het volgende:
Ja dat waren deurtjes van niks.
Je kan natuurlijk ook niet teveel verwachten voor die prijs.
Carpe Libertatem
pi_167935850
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 21:31 schreef Tyr80 het volgende:
Wederom dank allemaal :)

Dat independent gedoe komt niet echt sjiek over...ik vond zelf deze:

http://www.dramtime.nl/Ta(...)t=p.price&order=DESC

Dat Octomore kom ik ook veel tegen, maar komt zo modern over, of is het dat niet?
You can't judge a book by the cover. Vaak zijn er hele mooie whisky's bij de onafhankelijke bottelaars en ik zou het zeker geen ' gedoe' noemen. Als je een liefhebber iets wilt geven, dan moet je voor de inhoud gaan en niet stilstaan bij flessen die 'modern' of niet ' chique' over komen ...
Take on the situation, but not the torment ...
pi_168423349
Het uiterlijk zegt inderdaad niet alles. Deze vond ik bijvoorbeeld heerlijk:



Maar ik kan me best voorstellen dat als je zoiets cadeau doet denkt... 'ehh, dit is echt wel een gruwelijk lelijke fles'.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_168426727
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:55 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Dat was nou net mijn bedoeling van mijn eerdere opmerking, dus prima!

Even peilen:
Hoe lang zijn de hier aanwezigen al actief bezig met whisky?
Ooit in 2001/2002 eens een flesje Glenlivet en Cardhu gekregen, maar er verder niet zo veel mee gedaan. Bij mijn vertrek bij vorige werkgever een fles Macallan gekregen en twee weken later werd mijn zoon geboren. Ik kocht een Balvenie Single Barrel ter ere van dat feit en nu 10 jaar later staat er een kast vol. 81 flessen en nog veel meer samples. Ik heb nu al zeker een half jaar niets nieuws gekocht, ik drink te weinig :-) Maar heel wat mooie drams gedronken.

https://www.whiskybase.com/profile/sorcerer/collection

Favoriet toch wel de oudere Caol Ila's
Take on the situation, but not the torment ...
pi_169014077
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 december 2016 18:12 schreef Molurus het volgende:
Ik wou eigenlijk voorlopig niks nieuws aanschaffen, maar heb me toch weer om laten lullen. Mijn jongste aanwinst:

[ afbeelding ]

De 12 jaar oude Double Wood was me al heel goed bevallen, en deze is gerijpt op rumvaten, wat we niet zo heel vaak zien.

Ben benieuwd! (Nog niet geprobeerd, later vanavond wellicht.)

PS: Oeh... van deze aankoop heb ik helemaal geen spijt. Hij is heerlijk! :9
Kan het inmiddels beamen , bijzondere editie. :9~
pi_169243984
Ik heb zelf eigenlijk geen verstand van whisky/whiskey, maar zoek eentje om cadeau te doen aan iemand. Kunnen jullie me daarbij helpen?

Budget is tot 100 euro. Een mooie fles/verpakking is belangrijk bij een cadeau, maar ik wil vooral dat het een goede is. Valt er binnen die prijsklasse wat echt kwalitatiefs te halen, wat niet zou misstaan als mooi cadeau? Het is voor iemand die ieder weekend wel een glaasje drinkt, en een aantal flessen in de kast heeft staan. Welke weet ik niet precies, maar als dat helpt ga ik dat nog even achterhalen.

Suggesties? Alvast dank ^O^
pi_169244257
Een beetje weten wat iemand lekker vindt helpt wel met aanraden. Met dat budget heb je een redelijke ruime keus hoor. Qua mooie verpakkingen misschien wat minder maar qua mooie flessen zeker.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_169244453
highland park thor verkocht voor 680 euro *O* kunnen weer leuke andere flessen van gekocht worden :Y
hardcoholic
pi_169244475
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 16:15 schreef Sdivad het volgende:
Welke weet ik niet precies, maar als dat helpt ga ik dat nog even achterhalen.
Zeer belangrijk als je wil dat het gewaardeerd wordt.

Verschil tussen whiskeys kan je vergelijken als het verschil tussen appelsap, perensap, sinassappelsap of grapefruitsap. Het is allemaal sap, maar wat de favoriet van een iemand is, is niet de favoriet van de ander ;)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_169267996
Is het ook toegestaan om hier gesloten flessen tekoop aan te bieden?
blub blub
pi_169269667
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 16:15 schreef Sdivad het volgende:
Ik heb zelf eigenlijk geen verstand van whisky/whiskey, maar zoek eentje om cadeau te doen aan iemand. Kunnen jullie me daarbij helpen?

Budget is tot 100 euro. Een mooie fles/verpakking is belangrijk bij een cadeau, maar ik wil vooral dat het een goede is. Valt er binnen die prijsklasse wat echt kwalitatiefs te halen, wat niet zou misstaan als mooi cadeau? Het is voor iemand die ieder weekend wel een glaasje drinkt, en een aantal flessen in de kast heeft staan. Welke weet ik niet precies, maar als dat helpt ga ik dat nog even achterhalen.

Suggesties? Alvast dank ^O^
Ik had laatst deze bij een vriend



Qua presentatie wel erg fraai (en smaakte ook erg lekker :9 )

Voor ¤100 wel online te vinden.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 20:03:01 #218
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_169269903
quote:
99s.gif Op donderdag 2 maart 2017 16:42 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Zeer belangrijk als je wil dat het gewaardeerd wordt.

Verschil tussen whiskeys kan je vergelijken als het verschil tussen appelsap, perensap, sinassappelsap of grapefruitsap. Het is allemaal sap, maar wat de favoriet van een iemand is, is niet de favoriet van de ander ;)
Er zijn natuurlijk wel een aantal allemansvrienden te vinden. Een aberlour a'bunadh weet iedereen wel op waarde te schatten volgens mij.

Maar je hebt uiteraard wel gelijk. Genoeg volk dat helemaal wild wordt van heavy peated, terwijl ik toch een hoop andere whisky's liever drink. Begon zelf ook met Laphroaig, maar er zijn zoveel meer whisky's met zoveel meer smaken dan die jodiumbommen (even kort door de bocht).

http://www.whiskyvanzuylen.nl/whisky/product/craigellachie-/3636

Dit is 1 van mijn favorieten. Kost je twee glazen, maar als je de smaken weet te vinden is het echt een topper.

Leuke review van ralfy ook.

Heb nu een glenfarclas 105 als goedkope borrel. Dat is wel een erg pittige jongen. De a'bunadh is ongeveer even sterk, maar die is erg zacht. Deze zeker niet. Wel lekker sherried. Als je een goedkope (40 euro voor een liter bij de slijter) whisky zoekt om hersenloos te drinken is dat wel een aanrader, als je hem nog niet kende.

[ Bericht 16% gewijzigd door Catch22- op 03-03-2017 20:12:43 ]
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 4 maart 2017 @ 20:12:33 #219
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_169289385
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 22:13 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Kan het inmiddels beamen , bijzondere editie. :9~
Deze is inmiddels toch hard gestegen op mijn lijst van absolute favorieten... wat is dit een lekkere en bijzondere whisky!
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_169346304
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 20:03 schreef Catch22- het volgende:

Dit is 1 van mijn favorieten. Kost je twee glazen, maar als je de smaken weet te vinden is het echt een topper.

Leuke review van ralfy ook.
Tof youtube kanaaltje. Was ik al tijdje naar op zoek, zoiets.
Zijn er nog meer van dit soort whisky connaisseurs te vinden op youtube die weten waar ze het over hebben?
pi_169346364
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:47 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Zijn er nog meer van dit soort whisky connaisseurs te vinden op youtube die weten waar ze het over hebben?
Horst :Y

Zijn oude spul is allemaal in het Duits, maar toen hij wat populairder werd is hij (gelukkig voor ons) naar het Engels overgeschakeld voor zijn videos. *O*



[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2017 08:55:19 ]
pi_169348434
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:53 schreef CrashO het volgende:

[..]

Horst :Y

Zijn oude spul is allemaal in het Duits, maar toen hij wat populairder werd is hij (gelukkig voor ons) naar het Engels overgeschakeld voor zijn videos. *O*

Ook al zo'n hippe gast :D.

Thanks!
pi_169473566
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 18:39 schreef nielsgeode het volgende:
Is het ook toegestaan om hier gesloten flessen tekoop aan te bieden?
Beter hier dan in verkoophoekje , daar zal het ondergewaardeerd worden
pi_169476272
Behoorlijk te spreken over Benromach 10 - 100 Proof (57%). Een mooie Speyside single malt die ook goed te betalen is (rond de 55 euro). Ralfy weet hem ook te waarderen (de echte review begint @ 10:25):



[ Bericht 1% gewijzigd door Ardbeg_Single_Malt op 13-03-2017 01:13:41 ]
pi_169480022
Ja die 100 proof is meer dan in orde. Ik vind Benromach uberhaupt mooie dingen uitbrengen de laatste jaren. Een stuk beter dan zeg 10 jaar terug.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_169714601
Ter afwisseling maar weer eens een Old Pulteney 21 ingeschonken. Uiterst aangename single malt. De 12 year old is ook best aardig, zeker om beginners eens voor te zetten.

89/100

[ Bericht 36% gewijzigd door Ardbeg_Single_Malt op 23-03-2017 01:24:48 ]
pi_169717860
Old Pulteney is zo'n merk dat altijd net een beetje buiten beeld blijft, bij mij althans. En dat terwijl die 21 meer dan prima is inderdaad. Heb ook wel eens een NAS gehad van ze die best ok was.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_169719985
quote:
2s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:30 schreef Karstman het volgende:
Old Pulteney is zo'n merk dat altijd net een beetje buiten beeld blijft, bij mij althans. En dat terwijl die 21 meer dan prima is inderdaad. Heb ook wel eens een NAS gehad van ze die best ok was.
Ben zelf alleen bekend met de 12 en 21 year old, maar over 't algemeen lijkt men ook wel te spreken over de 17 year old - is geloof ik nog Ralfy whisky of the year geweest - en die is ook goed te betalen (rond de 65 euro). Over de fles zijn de meningen nogal verdeeld, maar ik vind hem wel mooi, ik bedoel:

  donderdag 23 maart 2017 @ 15:15:13 #229
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_169723097
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 20:03 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk wel een aantal allemansvrienden te vinden. Een aberlour a'bunadh weet iedereen wel op waarde te schatten volgens mij.

Maar je hebt uiteraard wel gelijk. Genoeg volk dat helemaal wild wordt van heavy peated, terwijl ik toch een hoop andere whisky's liever drink. Begon zelf ook met Laphroaig, maar er zijn zoveel meer whisky's met zoveel meer smaken dan die jodiumbommen (even kort door de bocht).

http://www.whiskyvanzuylen.nl/whisky/product/craigellachie-/3636

Dit is 1 van mijn favorieten. Kost je twee glazen, maar als je de smaken weet te vinden is het echt een topper.

Leuke review van ralfy ook.

Heb nu een glenfarclas 105 als goedkope borrel. Dat is wel een erg pittige jongen. De a'bunadh is ongeveer even sterk, maar die is erg zacht. Deze zeker niet. Wel lekker sherried. Als je een goedkope (40 euro voor een liter bij de slijter) whisky zoekt om hersenloos te drinken is dat wel een aanrader, als je hem nog niet kende.
Deze heb ik laatst ook gehaald.. heerlijk *O* (En Ralfy is ook geniaal!)
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
pi_169724631
Pulteney 21 is erg lekker, als je van een stevige whisky houdt zou ik ook eens naar de Imperial 1995 van signatory en van wees kijken die vaten zijn bijna op namelijk. Stevig zonder turf bedoel ik dan, stevige Highlander.
pi_169782242
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 15:15 schreef Pizzahut het volgende:

[..]

Deze heb ik laatst ook gehaald.. heerlijk *O* (En Ralfy is ook geniaal!)
Prima whisky inderdaad (Craigellachie 13). Zie net dat Drankdozijn hem momenteel aanbiedt voor 34,95 en zeker voor dat geld de moeite waard i.m.o.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ardbeg_Single_Malt op 26-03-2017 00:49:02 ]
pi_169782851
Voor dat geld een leuke speysider met pit. Ik zou alleen eerder voor een Springbank 10y gaan dan voor bijna hetzelfde geld. Of een Ben Nevis 10y of Benromach 10y beiden zeer stevige borrels voor een mooie prijs.
pi_169782913
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 00:57 schreef Duveldrinker het volgende:
Voor dat geld een leuke speysider met pit. Ik zou alleen eerder voor een Springbank 10y gaan dan voor bijna hetzelfde geld. Of een Ben Nevis 10y of Benromach 10y beiden zeer stevige borrels voor een mooie prijs.
Springbank 10 en Benromach 10 i.i.g. wel; Ben Nevis 10 word ik niet direct heel vrolijk van. Al zit je bij de Benromach 10 al iets boven de / op 40 euro. Nog beter leg je er dan een tientje ofzo bij en koop je de Benromach 10 - 100 Proof (57%).. Paar weken geleden nog ergens besteld voor 54,50.

[ Bericht 8% gewijzigd door Ardbeg_Single_Malt op 26-03-2017 01:09:26 ]
pi_169783011
Benromach 10 CS heeft alles voor een mooie prijs en je kan er water bij gooien. Arran 12 CS is ook prima. Springbank 12 CS is bij de goede zaak ook maar 60 euro en prima aankoop.
Ik zit zelf aan het laatste restje Glendronach batch 4 met een heerlijke Hajenius sigaar njom njom....
pi_169828864
Hoe drink je nou het beste een whiskey?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_169828979
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 01:15 schreef spierbal het volgende:
Hoe drink je nou het beste een whiskey?
Op kamertemperatuur, zonder toevoegingen. Bij sterkere (cask strength) whisky's wil een paar druppels water vaak nog wel wat wonderen doen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2017 01:39:23 ]
pi_169830623
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 01:15 schreef spierbal het volgende:
Hoe drink je nou het beste een whiskey?
zoals je het zelf het lekkerst vind!

Maar inderdaad mijn single malt wisky drink ik zonder toevoegingen (hooguit een beetje water) in het juiste glas, in elk geval geen tumbler.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_169835432
Ik heb 2 Glencairn glazen (met Springbank logo) en 9 van de 10 keer drink ik daar thuis uit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169835728
Ik heb denk ik zo'n 20 glencairns en een stuk of 10 copita's van diverse distilleries en festivals. Die gebruik ik voor nosing en tasting en soms om uit te drinken. maar het liefst drink ik hieruit:

Een bowmore tulpglas, dar heb ik een stuk of 10 van in 3 uitvoeringen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 14:44:51 #240
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_169835894
Ik heb deze als vast glas.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 28 maart 2017 @ 16:38:05 #241
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_169838116
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:33 schreef Karstman het volgende:
Ik heb denk ik zo'n 20 glencairns en een stuk of 10 copita's van diverse distilleries en festivals. Die gebruik ik voor nosing en tasting en soms om uit te drinken. maar het liefst drink ik hieruit:
[ afbeelding ]
Een bowmore tulpglas, dar heb ik een stuk of 10 van in 3 uitvoeringen.
Die is prima voor gin/tonic...
pi_169865917
Deze maar eens proberen vanavond :7



Een Peated blend voor weinig ik hoop dat ie te doen is :P
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_169866051
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 18:04 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Een Peated blend voor weinig ik hoop dat ie te doen is :P
Op peat vat gefinishte blend.
't is precies dezelfde lijm whisky die in de normale Talloch zit, maar dan nog even gefinished op een vat waar ooit Peated whisky in gezeten heeft.



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2017 18:11:50 ]
pi_169866083
quote:
99s.gif Op woensdag 29 maart 2017 18:10 schreef CrashO het volgende:

[..]

Op peat vat gefinishte blend.
't is precies dezelfde lijm whisky die in de normale Talloch zit, maar dan nog even gefinished up een vat waar ooit Peated whisky in gezeten heeft.

[ afbeelding ]
Maar heb je 'm al geproefd? en ieder zijn favoriete lijm dram.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_169866147
:Y
Vond hem niet lekker. Beter dan de normale, maar nog steeds zonde van de cola..

Als ik een goedkope (peated) slobber wil haal ik wel een Finlaggan (meestal zo rond de ¤18). Die is gewoon lekker om puur te drinken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2017 18:15:23 ]
pi_169866239
quote:
99s.gif Op woensdag 29 maart 2017 18:14 schreef CrashO het volgende:
:Y
Vond hem niet lekker. Beter dan de normale, maar nog steeds zonde van de cola..

Als ik een goedkope (peated) slobber wil haal ik wel een Finlaggan (meestal zo rond de ¤18). Die is gewoon lekker om puur te drinken.
Ja Finlaggan is lekker ja maar die ken ik al deze nog niet ;)

En mengen met Cola ?? o|O o|O o|O

Dat doe je maar met rum of vodka.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_169869005
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 18:04 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Deze maar eens proberen vanavond :7

[ afbeelding ]

Een Peated blend voor weinig ik hoop dat ie te doen is :P
Okay het valt helaas een beetje (lees veel) tegen..

Ja er is wat peat merkbaar en ja de basis is herkenbaar als klen talg(poeder)
Maar het knapt er niet echt van op.

Goed weet ik dat ook weer

Cijfer 0 tot 10 een 5 -O-

Deze fles koop ik dus niet meer.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_169870517
Zeldzame whisky aangeboden!
Macallen 10yr Cask Strength 1000 mL 58.8%
Niet langer in productie helaas...

Fles en doos zijn zeer goede conditie met zeer goed vulniveau van de fles.

Matured exclusively in sherry oak casks from Jerez, Spain that were previously seasoned with dry Oloroso for 18 months.

Tasting notes (door Michael Jackson):

Nose: Earthy, nutty, sherry.
Palate: Rich, big. Orange toffee. Lively.
Finish: Long, peppery, spicy. All spice.
Comment:
With its distinctly reddish chestnut colour, this is clearly well sherried. An uncomplicated, robust, Macallan. Simply delicious.

Prijs: 600 euro of een goed bod

blub blub
pi_169870612
Zal er nog even een nachtje over slapen.
  woensdag 29 maart 2017 @ 21:08:52 #250
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_169870984
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 20:53 schreef nielsgeode het volgende:
Zeldzame whisky aangeboden!
Macallen 10yr Cask Strength 1000 mL 58.8%
Niet langer in productie helaas...

Fles en doos zijn zeer goede conditie met zeer goed vulniveau van de fles.

Matured exclusively in sherry oak casks from Jerez, Spain that were previously seasoned with dry Oloroso for 18 months.

Tasting notes (door Michael Jackson):

Nose: Earthy, nutty, sherry.
Palate: Rich, big. Orange toffee. Lively.
Finish: Long, peppery, spicy. All spice.
Comment:
With its distinctly reddish chestnut colour, this is clearly well sherried. An uncomplicated, robust, Macallan. Simply delicious.

Prijs: 600 euro of een goed bod

[ afbeelding ]
Niet dat ik interesse heb voor deze prijs, maar is jouw versie 58,8%?
Niet 58,6%?

De 58,8% versie is volgens mij deze, die een stuk eerder gebotteld is dan de versie die jij laat zien:


[ Bericht 4% gewijzigd door MadMaster op 29-03-2017 21:19:19 ]
pi_169871551
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 21:08 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Niet dat ik interesse heb voor deze prijs, maar is jouw versie 58,8%?
Niet 58,6%?

De 58,8% versie is volgens mij deze, die een stuk eerder gebotteld is dan de versie die jij laat zien:
[ afbeelding ]
Deze prijs is wel de prijs waar ze voor verkocht worden :)

Ik heb twee flessen die er hetzelfde uitzoen, de ene is gelabeled als 58.8% en de andere als 58.4%
blub blub
pi_169872040
quote:
14s.gif Op woensdag 29 maart 2017 18:18 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
En mengen met Cola ?? o|O o|O o|O
Drinkbare whisky meng ik niet :P
  woensdag 29 maart 2017 @ 21:40:43 #253
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_169872124
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 21:23 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Deze prijs is wel de prijs waar ze voor verkocht worden :)

Ik heb twee flessen die er hetzelfde uitzoen, de ene is gelabeled als 58.8% en de andere als 58.4%
Dat van die prijs durf ik te betwijfelen, aangezien de fles die Michael Jackson beoordeelde niet dezelfde is als die jij toont.
Jouw getoonde fles is gezien de verpakking en labels van ver na 2001, het jaar dat Michael Jackson zijn recensie voor de toenmalige 10 year old cask strength op 58,8% liet publiceren in Whisky Magazine #18.
Ik schat in dat de door jou getoonde fles van 2008 of recenter is, toen Michael Jackson al overleden was.

Zie hier de 58,4% variant met dezelfde labels als jouw versie die aangeboden wordt voor ¤350,00, wat ik er overigens ook niet voor zou betalen:
https://www.whiskybase.com/whisky/73317/macallan-cask-strength

[ Bericht 1% gewijzigd door MadMaster op 29-03-2017 21:47:07 ]
  woensdag 17 mei 2017 @ 19:40:08 #254
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_171011042
Heeft iemand een suggestie om te kopen tijdens de Wilde Whisky Dagen?
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
pi_171012847
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:40 schreef Boy_Zonderman het volgende:
Heeft iemand een suggestie om te kopen tijdens de Wilde Whisky Dagen?
Sowieso niet bij G&G kopen. Ook met de korting vaak duurder dan de gespecialiseerde webshops.
Take on the situation, but not the torment ...
  woensdag 17 mei 2017 @ 22:07:38 #256
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171015184
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:40 schreef Boy_Zonderman het volgende:
Heeft iemand een suggestie om te kopen tijdens de Wilde Whisky Dagen?
Balvenie Caribbean Cask, 14 jaar. Gerijpt op rumvaten, heel speciaal.. en lekker. :9
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 18 mei 2017 @ 20:15:07 #257
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_171036031
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 20:57 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Sowieso niet bij G&G kopen. Ook met de korting vaak duurder dan de gespecialiseerde webshops.
Yup, dit heb ik wel gemerkt ja. Maar je zou denken dat er toch wel pareltjes zijn in het G&G assortiment?

quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 22:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Balvenie Caribbean Cask, 14 jaar. Gerijpt op rumvaten, heel speciaal.. en lekker. :9
Thanks voor de aanbeveling ^O^
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
pi_171609774
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 22:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Balvenie Caribbean Cask, 14 jaar. Gerijpt op rumvaten, heel speciaal.. en lekker. :9
Absoluut een aanrader en de double wood ook.
pi_171628242


eindelijk bestelling uit Engeland binnen.
pi_171635186
Zo dat is een aardig rijtje! Rechtstreeks bij Douglas Laing besteld?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 16 juni 2017 @ 23:23:38 #261
256829 Sokz
Livin' the life
pi_171742659
Hoe (en hoelang) bewaren jullie reeds geopende flessen?
pi_171744238
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 00:34 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Absoluut een aanrader en de double wood ook.
Doublewood vind ik dus echt geen klote aan, Caribbean ook niet bijzonder. Zo ie zo Balvenie overpriced rommel.
Op dit moment, ga voor Springbank, Ben Nevis, Glencadam, Bruichladdich en Kilchoman daar wordt het spul gemaakt. Anders kijken naar independent Imperial, Glenburgie, Dailuaine etc
Zitten best juweeltjes onder
maar Balvenie....

Meeeh
pi_171744250
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 23:23 schreef Sokz het volgende:
Hoe (en hoelang) bewaren jullie reeds geopende flessen?
In een donkere kast, met originele dop net zolang dat ie op is :P
hardcoholic
pi_171747352
Van de week eindelijk na maanden weer eens een glaasje whisky gedronken. Moet je wel weer wennen dan... maar de Dalmore 15yo blijft een lekkere whisky om te drinken.
Facts don't care about your feelings
pi_171774945
quote:
Fles whiskey van 25.000 euro gestolen
Inbrekers hebben uit een magazijn in Zaandam meerdere flessen peperdure whiskey gestolen. Een van de flessen heeft een waarde van maar liefst 25.000 euro, meldt de politir.

De inbraak had donderdag plaats in een opslag aan de Pieter Lieftinckweg. De politie hoopt op tips van mensen die een fles met de sterke drank krijgen aangeboden.
Oké, wie bekend? :P
hardcoholic
pi_171866730
quote:
2s.gif Op maandag 12 juni 2017 09:07 schreef Karstman het volgende:
Zo dat is een aardig rijtje! Rechtstreeks bij Douglas Laing besteld?
Nee masterofmalt , gratis verzonden uit engeland.
pi_171866805
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 00:29 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Doublewood vind ik dus echt geen klote aan, Caribbean ook niet bijzonder. Zo ie zo Balvenie overpriced rommel.
Op dit moment, ga voor Springbank, Ben Nevis, Glencadam, Bruichladdich en Kilchoman daar wordt het spul gemaakt. Anders kijken naar independent Imperial, Glenburgie, Dailuaine etc
Zitten best juweeltjes onder
maar Balvenie....

Meeeh
Ieder zo zijn voorkeur, heb van aantal merken meer dan 1 staan in de collectie , dat is glenlivit , bruichladdich, mcallan , glendronach, kilchoman. Maar vooral blijven proeven wat je lekker vind, daarin verschilt iedereen.
pi_171866926
Ow ja eens hoor, ik chargeer ook een beetje. Alleen wordt altijd een beetje moe van mensen die zo geilen op Balvenie en Macallan vaak alleen maar omdat ze naam hadden van vroeger. In hun eigen bottlings is het matigheid troef.
Ik heb een paar jaar geleden een stuk of 15 flessen van Imperial uit 1995 gekocht, toen 60,65 euro voor 18,19 jaar. Geweldige kwaliteit en zeker niet duur.
pi_171867036
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:26 schreef Duveldrinker het volgende:
Ow ja eens hoor, ik chargeer ook een beetje. Alleen wordt altijd een beetje moe van mensen die zo geilen op Balvenie en Macallan vaak alleen maar omdat ze naam hadden van vroeger. In hun eigen bottlings is het matigheid troef.
Ik heb een paar jaar geleden een stuk of 15 flessen van Imperial uit 1995 gekocht, toen 60,65 euro voor 18,19 jaar. Geweldige kwaliteit en zeker niet duur.
Klopt het is tegenwoordig goed kijken waar je pareltjes vandaan haalt , leuke is mensen blind laten proeven en dan laten raden wat het is. 9 van de 10 zitten ze er naast en is een goedkope soms lekkerder dan de hele dure.
pi_171867090
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:30 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Klopt het is tegenwoordig goed kijken waar je pareltjes vandaan haalt , leuke is mensen blind laten proeven en dan laten raden wat het is. 9 van de 10 zitten ze er naast en is een goedkope soms lekkerder dan de hele dure.
Ja klopt, ik heb een keer een 7 jarige Ledaig van v Wees tegen een extreem dure Ardbeg huppeldeput NAS gezet en iedereen koos de Ledaig is lekkerder. ;)
pi_171867150
Aanwinsten van deze maand worden ;

bunnahabhain stiureadair
Coopers Choice - Glenrothes Sherry Bomb
Deanston 10 PX
Deanston 12 PX
en sample set IB-ers van proeverij die ik gemist heb.
pi_171867187
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:32 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ja klopt, ik heb een keer een 7 jarige Ledaig van v Wees tegen een extreem dure Ardbeg huppeldeput NAS gezet en iedereen koos de Ledaig is lekkerder. ;)
Laatst mensen blind de linkwood 2008 (7 jaar) van v Wees laten proeven, men was er ook lyrisch over
pi_171867230
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:34 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Laatst mensen blind de linkwood 2008 (7 jaar) van v Wees laten proeven, men was er ook lyrisch over
Klopt sommige jonge van v Wees rond de 35 euro zijn echt lekker. Dailuaine bijvoorbeeld en een Mortlach verschillen de vaten heel erg, want een ander vat van de Dailuaine was een pak minder.
pi_171867568
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:36 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Klopt sommige jonge van v Wees rond de 35 euro zijn echt lekker. Dailuaine bijvoorbeeld en een Mortlach verschillen de vaten heel erg, want een ander vat van de Dailuaine was een pak minder.
Daarom zoeken naar pareltjes , zeker bij niet standaard releases , koop dan een paar als je het lekker vind.
pi_171869624
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:26 schreef Duveldrinker het volgende:
Ow ja eens hoor, ik chargeer ook een beetje. Alleen wordt altijd een beetje moe van mensen die zo geilen op Balvenie en Macallan vaak alleen maar omdat ze naam hadden van vroeger. In hun eigen bottlings is het matigheid troef.

Ik begon mijn manie met een fles Glenlivet gevolgd door een gekregen Macalllan (niet eens uit een sherryvat) en een Balvenie proefsetje. Vond het helemaal geweldig .... inmiddels weet ik inderdaad beter :-)

[ Bericht 0% gewijzigd door SevenWonders op 22-06-2017 20:52:27 (typo's) ]
Take on the situation, but not the torment ...
pi_171869879
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 19:26 schreef Duveldrinker het volgende:
Ow ja eens hoor, ik chargeer ook een beetje. Alleen wordt altijd een beetje moe van mensen die zo geilen op Balvenie en Macallan vaak alleen maar omdat ze naam hadden van vroeger. In hun eigen bottlings is het matigheid troef.
Ik heb een paar jaar geleden een stuk of 15 flessen van Imperial uit 1995 gekocht, toen 60,65 euro voor 18,19 jaar. Geweldige kwaliteit en zeker niet duur.
Balvenie ken ik niet zoveel van, maar Macallan 12 (sherry) is best lekker, alleen véél te duur. Dan liever een Glengoyne voor dat geld
pi_171935591
Onlangs de Glenmorangie 18yo gedronken. Die beviel mij vrij goed, de zachte smaak sprak mij erg aan. Nu vroeg ik mij af of dit zachte ook bij de andere Glenmorangie soorten terug te vinden is. Zou namelijk graag de 18 kopen, maar vind 75eu (op dit moment nog) een beetje prijzig. Ik zoek dus eigenlijk een goedkopere variant. Iemand ervaring met de range van Glenmorangie?

Wie kan me helpen? Dank alvast!
Ooh, I just felt my dick move!
pi_171937613
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 15:18 schreef Digixz het volgende:
Onlangs de Glenmorangie 18yo gedronken. Die beviel mij vrij goed, de zachte smaak sprak mij erg aan. Nu vroeg ik mij af of dit zachte ook bij de andere Glenmorangie soorten terug te vinden is. Zou namelijk graag de 18 kopen, maar vind 75eu (op dit moment nog) een beetje prijzig. Ik zoek dus eigenlijk een goedkopere variant. Iemand ervaring met de range van Glenmorangie?

Wie kan me helpen? Dank alvast!
Probeer de Lasante van Glenmorangie eens.
pi_171941395
Thanks. Ziet er idd interessant uit. Zet m op mn lijstje!
Ooh, I just felt my dick move!
pi_171945848
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 15:18 schreef Digixz het volgende:
Onlangs de Glenmorangie 18yo gedronken. Die beviel mij vrij goed, de zachte smaak sprak mij erg aan. Nu vroeg ik mij af of dit zachte ook bij de andere Glenmorangie soorten terug te vinden is. Zou namelijk graag de 18 kopen, maar vind 75eu (op dit moment nog) een beetje prijzig. Ik zoek dus eigenlijk een goedkopere variant. Iemand ervaring met de range van Glenmorangie?

Wie kan me helpen? Dank alvast!
Wil je zacht en niet complex of zacht en complex , in beide is veel te vinden.
pi_171947229
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:20 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Wil je zacht en niet complex of zacht en complex , in beide is veel te vinden.
Goede vraag. Ben er nog niet zo heel bekend mee. Het is een beginnende hobby.

Maar een beetje complexiteit mag van mij wel. Maakt het wat interessanter. :-) Tips daarvoor?
Ooh, I just felt my dick move!
pi_171955646
Glenmorangie 18 is erg lekker, de lasanta is echt een heel stuk minder. Je zou naar de Balblair 2005 vintage kunnen kijken of Clynelish 14 die is complexer.
pi_171955726
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 08:18 schreef Duveldrinker het volgende:
Glenmorangie 18 is erg lekker, de lasanta is vind ik echt een heel stuk minder. Je zou naar de Balblair 2005 vintage kunnen kijken of Clynelish 14 die is complexer.
Heb 'm even aangepast :P.
pi_172280418
Net mn fles the Maccalan edition no 2 opengemaakt, erg lekker.
pi_172449182
Mijn eerste geboortejaar fles in de collectie een 33 jarige uit 1979 the exclusive blend, daarmee ook gelijk de oudste in de collectie.
pi_172449198
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:54 schreef Digixz het volgende:

[..]

Goede vraag. Ben er nog niet zo heel bekend mee. Het is een beginnende hobby.

Maar een beetje complexiteit mag van mij wel. Maakt het wat interessanter. :-) Tips daarvoor?
kijk eens naar een Mortlach
pi_172478796
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 23:50 schreef morpheus_at_work het volgende:
Mijn eerste geboortejaar fles in de collectie een 33 jarige uit 1979 the exclusive blend, daarmee ook gelijk de oudste in de collectie.
Mooi flesje hoor!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_172479174
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 23:51 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

kijk eens naar een Mortlach
Independed Sherried Mortlach of Ben Nevis is heel apart.

Kilkerran is ook mooie old Skool whisky.
pi_172522613
Bestaat er een soort Untappd voor whisky's? Hoeft niet per sé een app te zijn, een website is ook prima. Maar ik wil graag wat meer inzicht krijgen in de wereld van whisky's en daarbij de zelf gedronken whisky's 'afvinken' en suggesties krijgen/opdoen.

Daarbij nog de vraag hoe jullie er achter komen waar en wanneer er whiskyproeverijen plaatsvinden. Tot nu toe ben ik alleen op gelukkige wijze via via uitgenodigd.
pi_172523980
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 11:35 schreef silverhill het volgende:
Bestaat er een soort Untappd voor whisky's? Hoeft niet per sé een app te zijn, een website is ook prima. Maar ik wil graag wat meer inzicht krijgen in de wereld van whisky's en daarbij de zelf gedronken whisky's 'afvinken' en suggesties krijgen/opdoen.

Daarbij nog de vraag hoe jullie er achter komen waar en wanneer er whiskyproeverijen plaatsvinden. Tot nu toe ben ik alleen op gelukkige wijze via via uitgenodigd.
www.hetwhiskyforum.nl
www.whiskybase.com (voor het bijhouden van je collectie)
www.connosr.com (soortgelijk)

en sites van onafhankelijke slijterijen gaan bezoeken en agenda's in de gaten houden.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_172524185
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:24 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

www.hetwhiskyforum.nl
www.whiskybase.com (voor het bijhouden van je collectie)
www.connosr.com (soortgelijk)

en sites van onafhankelijke slijterijen gaan bezoeken en agenda's in de gaten houden.
Dank je!
pi_172538048
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:32 schreef silverhill het volgende:

[..]

Dank je!
Overigens in het blad Whisky Passion deze keer toevallig een opsomming van whisky-apps, waarbij ook een vergelijking met Untappd wordt gemaakt:

Drammer
Dammit

En nog wat anderen ...
Take on the situation, but not the torment ...
pi_172544032
Die Whisky apps zijn over het algemeen redelijk bagger. Heb er een paar geprobeerd maar het is het allemaal niet. Of onvolledig of slecht gemaakt, ik heb nog niks gevonden dat ook maar in de buurt komt van Untapped. Ik beperk me dus tot de whiskybase en diverse facebookgroepen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_172554620
Ik vind Whizzky wel een fijne/leuke app.
Ooh, I just felt my dick move!
pi_172607488
Bwahhh, Caol Ila uit 1983 , echt genieten...
pi_172669780


Mooie Rum van de Hampden Distillery, kan zich prima meten met de beste whisky's. Volledig gerijpt op Jamaica.
pi_172681674
Zit aan een dram rye te tippen :9
pi_173095593
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 02:18 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Zit aan een dram rye te tippen :9
Blijft ook lekker spul, geeft net het beetje extra.
pi_174044186
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 17:25 schreef Duveldrinker het volgende:
[ afbeelding ]

Mooie Rum van de Hampden Distillery, kan zich prima meten met de beste whisky's. Volledig gerijpt op Jamaica.
Meten met 2 maten , whisky en rum blijven twee verschillende producten, maar leren drinken op hoog percentage van 30-40%+ leer je drank waarderen.
pi_174121950
Mocht er interesse zijn in een special blend tasting van Whisky Club Utrecht op 15 oktober.

https://www.facebook.com/events/1197458420381100/
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')