abonnement Unibet Coolblue
pi_159218581
Hoe weet je of je depressied bent? Ik denk dat ik het ben, maar ik weet het niet zeker. 'S nachts kom ik moeilijk in slaap omdat ik lig te malen, en ik laat werk en school vaak schieten om tot drie uur in bed te liggen. Ook denk ik vaak aan zelfmoord maar ik ben te pussy om de stap te nemen.

Naar de buitenwereld ben ik altijd vrolijk, ik heb dit gevoel ook vrijwel alleen als ik alleen ben. De stap naar de huisarts vind ik te groot, als hij mij doorverwijst naar een psycholoog weet ik dat dat niet gaat werken. Ik ben een binnenvetter en klap compleet dicht als ik over gevoelens of over mezelf moet praten.

Wat kan ik doen om van dit gevoel af te komen?
"The critics and doubters will stab me in the chest but you best believe your ass that I will write poetry with the blood"
pi_159218697
Waarom zouden gesprekken niet werken?
pi_159218718
quote:
Van een depressieve stemming is sprake als er gedurende een langere periode een abnormale somberheid bestaat en/of een abnormale lusteloosheid, verlies van interesse of een onvermogen om ergens van te genieten.
Ik wil je toch adviseren naar de huisarts te gaan, die je doorverwijst naar een psycholoog. Praten helpt, al is het moeilijk om de eerste open en eerlijk te zijn. Maar het helpt wel.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 00:35:17 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159218728
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 00:28 schreef Confashions_ het volgende:
Hoe weet je of je depressied bent? Ik denk dat ik het ben, maar ik weet het niet zeker. 'S nachts kom ik moeilijk in slaap omdat ik lig te malen, en ik laat werk en school vaak schieten om tot drie uur in bed te liggen. Ook denk ik vaak aan zelfmoord maar ik ben te pussy om de stap te nemen.

Naar de buitenwereld ben ik altijd vrolijk, ik heb dit gevoel ook vrijwel alleen als ik alleen ben. De stap naar de huisarts vind ik te groot, als hij mij doorverwijst naar een psycholoog weet ik dat dat niet gaat werken. Ik ben een binnenvetter en klap compleet dicht als ik over gevoelens of over mezelf moet praten.

Wat kan ik doen om van dit gevoel af te komen?
Een beetje professional kan wel omgaan met iemand die niet zo makkelijk praat.
The love you take is equal to the love you make.
pi_159218838
Depressie is geen aanstellerij, maar echt een ziekte waar je hulp bij nodig hebt. Geef je huisarts alsjeblieft een belletje!
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_159218870
Hmm.

Kijk, als jij voor je gevoel hebt dat de stap naar de huisarts te groot is... Dan ga je toch niet. Je bent pas écht overtuigt dat je hulp nodig hebt als je dat gevoel niet meer hebt... En zonder dat gevoel denk ik niet dat het zin heeft om dat traject in te gaan om eerlijk te zijn.

Als je stiekem wel het gevoel wilt hebben dat je hulp nodig hebt (omdat je dan toch eindelijk actie gaat ondernemen in je leven om jezelf te beteren) dan kun je allerlei argumenten verzinnen waarom het wél écht nodig is om naar de doc te gaan. Kijk naar zaken als de tijdsduur en hoe hevig je klachten zijn. Te erg? - Zoek hulp

Als je echt depressief bent dan weet je dat wel. Maar ehm, je denkt wel aan suicide dus dat is wel erg zat eigenlijk, het is vrij duidelijk dat je niet goed in je vel zit.

Pas als je alleen bent ga je over jezelf zitten nadenken - opzicht is dat wel een goed teken aangezien je wel gewoon zonder belemmeringen je sociale dingen kunt doen - en andere zaken die je leuk vindt - Als je echt constant met klote gevoel loopt dan gaat dit je dagelijkse bezigheden echt flink in de weg zitten. Dus.... De mogelijkheid om het anders te doen is sterk aanwezig.

Open in het leven staan brengt een hoop positiviteit in je leven. Relaties, goede gesprekken... Tenzij je echt niks van mensen moet dan lijkt het mij van toegevoegde waarde als je oefent om jezelf wat meer te laten zien.

Okay en nu om antwoord te geven op je vraag....

Waar voel je je kut over? Kun je niet concreet een aantal zaken fixen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 19 januari 2016 @ 00:44:07 #7
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_159218893
Als je regelmatig aan zelfmoord denkt, ben je zeker niet gelukkig, en mag je rustig aan depressie denken!
Zou ik wel wat aan proberen te doen...
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_159219196
Hallo TS.
Hier is ook een luisterend oor https://www.sensoor.nl/?gclid=CNyfn5bHtMoCFYMIwwodAX0MZw
24 uur per dag.
Blijf AUB niet met deze gedachten rondlopen.
pi_159219806
Als je denkt aan zelfmoord neem dan alsjeblieft contact op met anderen zoals hierboven al genoemd of met de huisarts.
pi_159219836
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 00:28 schreef Confashions_ het volgende:
Wat kan ik doen om van dit gevoel af te komen?
Naar een zielenknijper gaan.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159219839
Huisarts gaan en praten
pi_159221776
Hoe komt het dat je je zo voelt? Is het werkdruk/stress, is er iets gebeurd in je persoonlijke leven? Word je gepest? Zou eerst zelf of met je naasten aan je leven proberen te werken alvorens naar een psych te gaan. Ken mensen die er alleen maar ellendiger vandaan kwamen en de eigen risico vergoedt maar zoveel...
With bloody fists I'll batter like a ten ton hammer, son.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:38:54 #13
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_159221815
Klinkt als depressief ja. Been there done that zullen we maar zeggen.
En die vermoeidheid door niet kunnen slapen/blijven malen is ook killing. Dat bracht hier ook gedachten aan dood willen zijn met zich mee.

Leer mediteren. Daarmee leer je onwelkome gedachten te blokkeren en kan je beter in slaap vallen.
Beweging/sport is ook heel goed voor je. Er komt dan endorfine en dopamine vrij waardoor je je lekkerder voelt.
Vitamine D gebrek kan ook oorzaak zijn van depressie (B12 ook overigens, maar is iets minder voor de hand liggend). Aangezien het winter is hebben heel veel mensen daar een gebrek aan dus dat zou je bij kunnen slikken.

Maar nog beter zou je toch even naar de huisarts kunnen gaan. Desnoods alleen om je bloed te laten testen op D of B12 gebrek.
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_159246611
Ik denk dat het met wel meevalt met de depressie van TS anders had zij hier wel gereageerd.
Met de adviezen die hier zijn gegeven.
pi_159248179
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 01:25 schreef vronie het volgende:
Ik denk dat het met wel meevalt met de depressie van TS anders had zij hier wel gereageerd.
Met de adviezen die hier zijn gegeven.
Wat een geweldige conclusie.
  woensdag 20 januari 2016 @ 09:29:23 #16
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_159248235
Je denkt dat de huisarts niet helpt, want die zal je alleen maar doorverwijzen naar een psycholoog. Ondertussen lig jij nachtenlang wakker en ben je aan het piekeren over van alles en nog wat waardoor je alles zeer negatief inziet. Een huisarts kan je alleen daar al mee helpen met een combinatie van de juiste medicijnen. Er zijn medicijnen waardoor je goed kan inslapen. Die helpen je niet met doorslapen (je kan dus wel wakker worden).

Daarnaast heft een psycholoog meestal niet alleen een gesprek met je, maar geeft hij je ook kleine opdrachtjes mee waardoor je meer grip krijgt op jezelf.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_159248300
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 00:28 schreef Confashions_ het volgende:
Hoe weet je of je depressied bent? Ik denk dat ik het ben, maar ik weet het niet zeker. 'S nachts kom ik moeilijk in slaap omdat ik lig te malen, en ik laat werk en school vaak schieten om tot drie uur in bed te liggen. Ook denk ik vaak aan zelfmoord maar ik ben te pussy om de stap te nemen.

Naar de buitenwereld ben ik altijd vrolijk, ik heb dit gevoel ook vrijwel alleen als ik alleen ben. De stap naar de huisarts vind ik te groot, als hij mij doorverwijst naar een psycholoog weet ik dat dat niet gaat werken. Ik ben een binnenvetter en klap compleet dicht als ik over gevoelens of over mezelf moet praten.

Wat kan ik doen om van dit gevoel af te komen?
Juist als je zelfmoord pleegt ben je pussy. Dat is in alle tijden de makkelijkste uitweg en ook nergens voor nodig. Volgens mij ben je nog hartstikke jong, dus ga werken aan je problemen en denk daarbij aan wat je allemaal hebt. Familie, vrienden,etc.
pi_159249910
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 00:28 schreef Confashions_ het volgende:
Hoe weet je of je depressied bent? Ik denk dat ik het ben, maar ik weet het niet zeker. 'S nachts kom ik moeilijk in slaap omdat ik lig te malen, en ik laat werk en school vaak schieten om tot drie uur in bed te liggen. Ook denk ik vaak aan zelfmoord maar ik ben te pussy om de stap te nemen.

Naar de buitenwereld ben ik altijd vrolijk, ik heb dit gevoel ook vrijwel alleen als ik alleen ben. De stap naar de huisarts vind ik te groot, als hij mij doorverwijst naar een psycholoog weet ik dat dat niet gaat werken. Ik ben een binnenvetter en klap compleet dicht als ik over gevoelens of over mezelf moet praten.

Wat kan ik doen om van dit gevoel af te komen?
Denken aan zelfmoord kan tekenen van een depressie zijn. Maar het kan ook tekenen zijn van een erge angststoornis wat meer in lijn is met niet in slaap kunnen komen.

Je gevoelens uitdrukken is een heel goede manier om je depressieve gevoelens onder controle te houden. En dat doe je dan door erover te schrijven of praten. Ademhalingsoefeningen en sporten zijn weer heel goed tegen angststoornissen.

Stoppen met alle drugs (gewone drugs, alcohol, koffie, energiedrankjes) is ook een goed begin voor allebei de aandoeningen.

Een uitstapje naar je huisarts raad ik je sterk aan, dan kun je hoogstwaarschijnlijk al binnen een week langs een psycholoog. Die zal dan ook deze dingen aan je vertellen, een diagnose maken en het aller belangrijkste: jou begeleiden en trainen met wetenschappelijk bewezen methodes om je weerbaarder te maken.

Je aandoening kan erger worden, als je geen hulp zoekt. Dan kunnen medicijnen noodzakelijk zijn.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_159251364
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 01:25 schreef vronie het volgende:
Ik denk dat het met wel meevalt met de depressie van TS anders had zij hier wel gereageerd.
Met de adviezen die hier zijn gegeven.
:')
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_159251372
Bel de huisarts TS, die kan je doorverwijzen om eens met een psycholoog te praten.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_159251391
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 09:34 schreef HarveySpecter het volgende:
Juist als je zelfmoord pleegt ben je pussy. Dat is in alle tijden de makkelijkste uitweg en ook nergens voor nodig.
Wat een onzin, er is helemaal niks makkelijks aan zelfmoord plegen. Het is de meest tegennatuurlijke actie die je kunt doen ongeveer. Maar inderdaad nergens voor nodig.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_159251736
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 12:25 schreef habitue het volgende:

[..]

Wat een onzin, er is helemaal niks makkelijks aan zelfmoord plegen. Het is de meest tegennatuurlijke actie die je kunt doen ongeveer. Maar inderdaad nergens voor nodig.
Als je het leven niet meer ziet zitten pleeg je zelfmoord. Dan ben je van alle ellende af. Je familie en vrienden daarentegen zitten met de ellende.
Dat het tegennatuurlijk is ben ik uiteraard met je eens.
pi_159251903
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 12:40 schreef HarveySpecter het volgende:

[..]

Als je het leven niet meer ziet zitten pleeg je zelfmoord. Dan ben je van alle ellende af. Je familie en vrienden daarentegen zitten met de ellende.
Dat het tegennatuurlijk is ben ik uiteraard met je eens.
De gedachtegang erachter is makkelijk ja.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_159251991
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 12:40 schreef HarveySpecter het volgende:
Je familie en vrienden daarentegen zitten met de ellende.
De ellende dat je de ander niet meer hoeft te zien vechten. Totaal niet egoïstisch ook om de ander geen dergelijke rust of verlossing te gunnen, omdat je die struggle nog minder aankan dan zij hun ellende waar zij ook van merken hoe belastend dat is voor de omgeving..
pi_159252020
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 12:49 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

De ellende dat je de ander niet meer hoeft te zien vechten. Totaal niet egoïstisch ook om de ander geen dergelijke rust of verlossing te gunnen, omdat je die struggle nog minder aankan dan zij hun ellende waar zij ook van merken hoe belastend dat is voor de omgeving..
Dat klopt allemaal, maar het verdriet zal daarom niet minder zijn. Er zijn zoveel mensen die dit soort dingen doen zonder aankondiging. Waardoor familie en vrienden de rest van hun leven met vragen achterblijven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')