- Overzicht voor de liefhebber - Welke auto voor welke race?
Over het algemeen is er nogal een verschil met het rijden op een bochtig circuit en een circuit als het vliegveld of snelweg.
No shit! No shit.
Gezien Broughy1322 filmpjes heeft gemaakt van de topsnelheden van elk voortuig heb ik het even samengevat voor jullie gemak.
In a nutshell: Als je van elke klasse 2 auto's hebt, 1 voor bochten en 1 voor lange stukken, dan ben je in feite voor elke race voorbereid.
Wat scheelt is dat er een paar klasses zijn waar 1 auto sowieso altijd domineert. Scheelt weer in aanschafkosten.
De auto die per regel het eerst wordt genoemd is het snelst, maar bij een fractie van een seconde, dus dat boeit niet echt. Daarbij heeft Broughy1322 uiteraard de tests gedaan en hij zal ongetwijfeld beter of slechter rijden afhankelijk van de auto. Als jij een auto lekker vindt rijden dan is het misschien beter die auto aan te houden dan jezelf te forceren in een auto waar je niet fatsoenlijk in vooruit kunt komen of continu mee uit de bocht vliegt. Ofwel, het is allemaal geen exacte wetenschap. De één kan immers geweldig rijden in een Zentorno en de ander maakt er een potje van.
Het gaat hier om auto's en motoren die volledig zijn geupgrade!
- Compacts -
Bochtig circuit: Rhapsody/Panto
Lange stukken circuit: Blista/Issi
- Coupes -
Bochtig circuit: Zion/Felon/Exemplar
Lange stukken circuit: Windsor/Sentinel XS/F620
- Motorcycles -
Bochtig circuit: Bati 801/Akuma
Lange stukken circuit: Hakuchou/Bati 801
De Bati 801 en Bati 801RR zijn exact hetzelfde.- Muscle -
Bochtig circuit: Dominator/Coquette Blackfin/Blade
Lange stukken circuit: Dominator
Uiteindelijk domineert de Dominator alles. Toch maar eens leren rijden in dat ding...- Off-Road -
Bochtig circuit: Sanchez/Bifta/Blazer/Dune Buggy/Hot Rod Blazer
Lange stukken circuit: Sanchez/Brawler
De Sanchez is de absolute nummer 1, zolang je maar die wheelies blijft maken. Ik ben het er inmiddels wel mee eens dat Off-Road gesplitst moet worden in Off-Road motoren en Off-Road auto's, gezien dat ding zo enorm domineert.- Sedans -
Bochtig circuit: Shafter V12 (Armoured)
Lange stukken circuit: Shafter V12 (Armoured)
Zodra R* de Schafter V12 (Armoured) in de Sports klasse gooit, waar deze belachelijke auto thuis hoort, dan is de standaard Schafter de beste auto voor zowel bochten als rechtdoor.- Sports -
Bochtig circuit: Elegy RH8/Massacro (Racecar)/Jester (Racecar)/Massacro/Feltzer
Lange stukken circuit: Massacro (Racecar)/Massacro
- Sports Classics -
Bochtig circuit: Stirling GT
Lange stukken circuit: Z-Type/Monroe/Pigalle/Casco
Ik aanbid de Stirling GT, maar deze is absoluut een slechte keuze op bijv. een vliegveld race. Het verbaasde me dat Blaadjes me een tijdje terug zo makkelijk inhaalde met z'n Monroe, maar dat komt dus omdat de Stirling GT op lange stukken niet vooruit te branden is en de Monroe even snel is als een T20/Osiros/Zentorno etc. Respect.- Super -
Bochtig circuit: T20/Osiris/Zentorno/Entity XF/Turismo R
Lange stukken circuit: Adder/T20/Osiris/Zentorno/Turismo R
De T20, Osiris, Zentorno en Turismo R hebben exact dezelfde snelheid op rechte stukken.- SUVs -
Bochtig circuit: Huntley S
Lange stukken circuit: Huntley S
- Utility -
Bochtig circuit: Faggio
Lange stukken circuit: Faggio
- Vans -
Bochtig circuit: Gang Burrito
Lange stukken circuit: Gang Burrito
Er zijn van R* uit geen Van races. Grrrretverdrrrie. Dus deze zul je alleen maar in custom races zien. R*!