abonnement Unibet Coolblue
pi_159203951


WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!



Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden arbeiders van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat-stagiair, stoer toch?)
• Eriksd (Mr. droogkloot)
• Ryon (Verschillende projecten, breed uiteenlopende interesse van hogerhand. Is volgend jaar miljonair als alles meezit al is daar nogal wat weerstand tegen vanuit de lokale politiek.)
• Sideshowbobbie (Emeritus Novietenhoeder) (Mr. A. R. Beidsrecht)
• Ansu
• Phaelanx_NL
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder)
• IkeDubaku99

Ook leuk: de studenten, op oplopende tofheid van de universiteit:
Rijksuniversiteit Groningen
• Giku
• Valid
• Etsu (Novietenhoeder II)
• Paxcon (voormalig mr. dr. LaPo, prof. mr. emogif)
• Ties02 (Novietenhoeder I; prof. dr. mr. Strafrecht)
• Joosie200
• ManScat
• Athlete
• Argelos
• Fratles
• Krabs
• Thereyougo
• Accursius
• underground1009
• IPA35
• Gustavo_Gaviria

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel bekend als Spotmeister, of gewoon Floormanager)
• nadiyaa

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (P is nog lang niet in zicht, laatste horde Rechtsgeschiedenis!)
• Tchock
• Snax

Erasmus Universiteit Rotterdam
• NotGuilty
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• Gekke-Afghaan

Universiteit Leiden
• KOG
• De_Fietser
• Studeur
• Ago-ergo-sum
• Monnet
• DoubleDip

Universiteit Utrecht
• solo020
• hugecooll
• Blistering

Universiteit van Tilburg
• Complexiteit
• Holograph

Radboud Universiteit
• Boterbartje (kwaliteitsuser)

Ambtenaar hahaha
• GeneraalAdmiraal

Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.


Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159203985
De feiten

Italië had verzuimd een richtlijn te implementeren die rechten creëerde voor individuen. Wanneer individuen deze rechten in wilde roepen voor de nationale rechter was dit niet mogelijk. Doordat deze rechten niet ingeroepen konden worden werd schade geleden door deze personen.

Rechtsvraag

Kan een individu zich beroepen op bepalingen uit een niet-geïmplementeerde richtlijn die voldoende helder, nauwkeurig en onvoorwaardelijk zijn?

Overweging

Het Hof begint met de overweging dat wanneer de bepalingen van een richtlijn inhoudelijk gezien onvoorwaardelijk en voldoende nauwkeurig zijn en de uitvoeringsmaatergelen niet tijdig zijn getroffen, particulieren zich op die maatregelen kunnen beroepen tegenover elk nationaal voorschrift dat niet met de richtlijn in overeenstemming is. Hetzelfde geldt wanneer die bepalingen rechten vastleggen die particulieren tegenover de staat kunnen doen gelden.

Het Hof stelt vervolgens dat dus moet worden onderzocht of de bepalingen van de richtlijn die in het geding aan de orde is, waarin de rechten van werknemers worden omschreven, onvoorwaardelijk en voldoende nauwkeurig zijn.
In paragraaf 26 komt het Hof tot de conclusie dat aan die beide voorwaarden voldaan is, in paragraaf 27 overweegt het Hof dat de bepalingen van de richtlijn waarin de rechten van werknemers worden omschreven aldus moeten worden uitgelegd dat wanneer uitvoeringsmaatregelen niet tijdig getroffen zijn, de belanghebbenden die rechten voor de nationale rechter niet tegenover de staat kunnen doen gelden.

In de procedure was nog een tweede vraag gesteld: is een staat gehouden tot het vergoeden van schade geleden door particulieren als gevolg van de niet implementatie van de betreffende richtlijn?

Het Hof overweegt dat aan de volle werking van de bepaling van EU-recht afbreuk zou worden gedaan en de bescherming van de daarin toegekende rechten zou worden afgezwakt, indien particulieren niet de mogelijkheid zouden hebben om schadevergoeding te verkrijgen wanneer hun rechten worden aangetast als gevolg van een schending van het EU-recht die aan een lidstaat kan worden toegerekend.

Het Hof overweegt dan dat het beginsel dat de staat aansprakelijk is voor schade die particulieren lijden als gevolg van schendingen van het gemeenschapsrecht die hem kunnen worden toegerekend, inherent is aan het systeem van het verdrag.
Een andere basis voor de verplichting tot vergoeding van schade vindt eveneens haar grondslag in het beginsel dat de lidstaten alle maatregelen dienen te treffen die geschikt zijn ter verzekering van de krachtens het EU-recht op hen rustende verplichtingen.
Dit leidt tot de logische conclusie dat het een beginsel van EU-recht is dat de lidstaten verplicht zijn tot vergoeding van de schade die particulieren lijden als gevolg van schendingen van het gemeenschapsrecht die hun kunnen worden toegerekend.

Het Hof gaat dan over tot de voorwaarden voor aansprakelijkheid van de staat, dit zijn:
- het door de richtlijn voorgeschreven resultaat moet de toekenning van rechten aan particulieren inhouden
- de inhoud van die rechten moet kunnen worden vastgesteld op basis van de bepalingen van de richtlijn
- er moet een causaal verband bestaan tussen de schending van de op de staat rustende verplichting en de door de benadeelde personen geleden schade

Rechtsregel

Lidstaten kunnen aansprakelijk gesteld worden voor schade die zij toebrengen aan particulieren wanneer aan drie voorwaarden voldaan is.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159204026
Europees recht, dat waren nog eens tijden
pi_159204087
Francovich _O_
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159204105
Die Squintani vind ik erg aardig, hij gaf me gratis punten bij de nabespreking

(dit is de ongenuanceerde versie)

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2016 16:27:02 ]
pi_159204126
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 16:26 schreef Paxcon het volgende:
Die Squintani vind ik erg aardig, hij gaf me gratis punten bij de nabespreking

(dit is de ongenuanceerde versie)
gewaagde stelling dit
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159204142
ik mag hem ook best wel trouwens, maar geloof dat niet iedereen het daar mee eens is
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159204945
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 16:26 schreef Paxcon het volgende:
Die Squintani vind ik erg aardig, hij gaf me gratis punten bij de nabespreking

(dit is de ongenuanceerde versie)
Ik hoorde van een andere oudejaars dat je voor extra punten onder Squintani's bureau moet duiken. Dat is de genuanceerde versie? :P
pi_159205015
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:04 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Ik hoorde van een andere oudejaars dat je voor extra punten onder Squintani's bureau moet duiken. Dat is de genuanceerde versie? :P
:D Nou die ervaring heb ik niet
  maandag 18 januari 2016 @ 19:01:53 #10
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159207981
-pfff-

[ Bericht 98% gewijzigd door motorbloempje op 18-01-2016 19:02:35 ]
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159209149
Vandaag een 6.1 gehaald voor privaatrecht. Mij nog nooit zo depri gevoeld. Ik zal nooit meer aan een baan komen. ESL val dood. Domme regelingen dat je voldoendes niet mag herkansen.
pi_159209569
Haat aan oefentoetsen waar de antwoorden direct onder de vraag staan. Dan moet je als een soort spastisch blind paard in Word de antwoorden proberen weg te halen zonder ze te lezen, zodat je 't ding tenminste fatsoenlijk zelf kan maken :')
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159210240
quote:
13s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:54 schreef Blistering het volgende:
Haat aan oefentoetsen waar de antwoorden direct onder de vraag staan. Dan moet je als een soort spastisch blind paard in Word de antwoorden proberen weg te halen zonder ze te lezen, zodat je 't ding tenminste fatsoenlijk zelf kan maken :')
Hier heb ik ook altijd zo'n hekel aan...

Vandaag nogal kansloze inzage van tentamen gehad. Volgende week herkansing, dat wordt weer scoren met onvoldoendes. Morgen bespreking van mijn vier stukken, maar eentje is zo slecht dat ik bang ben dat t niks wordt. Al was ik met de andere drie wel redelijk tevreden en wordt het gemiddelde genomen. Dus wie weet. Maar ik vrees er wel voor.
pi_159212118
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:41 schreef Gekke-Afghaan het volgende:
Vandaag een 6.1 gehaald voor privaatrecht. Mij nog nooit zo depri gevoeld. Ik zal nooit meer aan een baan komen. ESL val dood. Domme regelingen dat je voldoendes niet mag herkansen.
Stel je niet zo aan zeg. Bachelor toch?
pi_159214069
Making a Murderer is wel echt een pareltje trouwens. Kan niet stoppen met kijken :s)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  maandag 18 januari 2016 @ 22:09:29 #16
256090 Giku
graag verwijderen
pi_159215229
quote:
13s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:54 schreef Blistering het volgende:
Haat aan oefentoetsen waar de antwoorden direct onder de vraag staan. Dan moet je als een soort spastisch blind paard in Word de antwoorden proberen weg te halen zonder ze te lezen, zodat je 't ding tenminste fatsoenlijk zelf kan maken :')
Eerst even uitzoomen zodat 't onleesbaar is, dan de schuingedrukte letters weghalen :'). Daarom print ik ze tegenwoordig gewoon uit en dan maar een boek d'r over.
graag verwijderen
  maandag 18 januari 2016 @ 22:48:08 #17
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159216328
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:41 schreef Gekke-Afghaan het volgende:
Vandaag een 6.1 gehaald voor privaatrecht. Mij nog nooit zo depri gevoeld. Ik zal nooit meer aan een baan komen. ESL val dood. Domme regelingen dat je voldoendes niet mag herkansen.
Tja, beetje shit. Maar zo is het leven. Als het in je propedeuse is, dan kan je toch voor de verdiepen de vakken gewoon rocken met een 8?

Als je een keer een wat minder cijfer tussen hebt, is er niets aan de hand. Ik heb ook wel een paar mindere cijfers. De vakken die mij interesseren probeer ik echter hoog te halen, maar daarvoor heb je alle tijd nog! Je kan ook in je master nog uitblinken.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159216560
Dat klopt allemaal wel, maar ik wil de master ondernemingsrecht doen. Een 6 voor privaatrecht (toch een van de belangrijkere vakken) zal echt superlelijk staan op me diploma.
  maandag 18 januari 2016 @ 23:05:59 #19
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159216695
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:59 schreef Gekke-Afghaan het volgende:
Dat klopt allemaal wel, maar ik wil de master ondernemingsrecht doen. Een 6 voor privaatrecht (toch een van de belangrijkere vakken) zal echt superlelijk staan op me diploma.
Tja, niet zeuren. Wat hield dit in? Zorg dat je gewoon voor het vak ondernemingsrecht, procesrecht etc. een lekker cijfer haalt.

Ik vond zelf ondernemingsrecht niet veel van doen hebben met die inleidende vakjes privaatrecht. Plus als je ondernemingsrecht gewoon even cum laude haalt, dan kijkt niemand naar dat 6je. Nu dus kop op en keihard studeren.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 18 januari 2016 @ 23:08:36 #20
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159216771
Met een zes op je lijst kan je er inderdaad maar beter mee stoppen. Dit wordt nooit wat.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159217273
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:59 schreef Gekke-Afghaan het volgende:
Dat klopt allemaal wel, maar ik wil de master ondernemingsrecht doen. Een 6 voor privaatrecht (toch een van de belangrijkere vakken) zal echt superlelijk staan op me diploma.
Dan sla je jezelf nu vier keer in je gezicht en neem je dat mee naar je master. Als je daar hoge cijfers haalt kun je die zes uit je bachelor nog als een prachtig voorbeeld van je vooruitgang gebruiken ook.
pi_159217328
De zes die ik haalde voor Privaatrecht, begin 2016, betekende de ommezwaai in mijn leven. Niet langer zouden inferieure cijfers mijn niet langer smetteloze blazoen bevuilen. Daarop volgde een triompftocht die onder andere voerde langs een 8,5 voor mijn scriptie, beloofd met de Jan De Lulhakker Scriptieprijs 2018, en een 9,7 gemiddeld voor mijn master.
  maandag 18 januari 2016 @ 23:31:05 #23
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159217385
quote:
6s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:28 schreef Tchock het volgende:
De zes die ik haalde voor Privaatrecht, begin 2016, betekende de ommezwaai in mijn leven. Niet langer zouden inferieure cijfers mijn niet langer smetteloze blazoen bevuilen. Daarop volgde een triompftocht die onder andere voerde langs een 8,5 voor mijn scriptie, beloofd met de Jan De Lulhakker Scriptieprijs 2018, en een 9,7 gemiddeld voor mijn master.
Jezus 9,7 gemiddeld.
Ik heb enkel een keer een 9,4 gehaald.. hoger is mij nog niet gelukt.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 18 januari 2016 @ 23:33:26 #24
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159217440
Wat een boel CCA kabels zijn er tegenwoordig in omloop. Wat is er gebeurd met de goede oude koperen kabel?!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159217756
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:31 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Jezus 9,7 gemiddeld.
Ik heb enkel een keer een 9,4 gehaald.. hoger is mij nog niet gelukt.
Prutser.
  maandag 18 januari 2016 @ 23:51:19 #26
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159217816
quote:
11s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:48 schreef Valid het volgende:

[..]

Prutser.
Was wel kut, want ik had een 6 punter fout en dat wist ik al op het moment dat ik de zaal uitliep. Anders foutloos gemaakt.. en dat terwijl ik nog 1,5 uur de tijd had. Kwartje viel te laat. Achja.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159217928
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:51 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Was wel kut, want ik had een 6 punter fout en dat wist ik al op het moment dat ik de zaal uitliep. Anders foutloos gemaakt.. en dat terwijl ik nog 1,5 uur de tijd had. Kwartje viel te laat. Achja.
Prutser dus. Achtja.
  maandag 18 januari 2016 @ 23:58:47 #28
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159217987
quote:
3s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:56 schreef Valid het volgende:

[..]

Prutser dus. Achtja.
Maar ik ben verder ook nog handsome dus ja chicks diggen dat.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159220499
Zo maar eens kijken wat ik van die essays gebakken heb. Van eentje niet veel soeps, de andere drie gingen wel maar het gaat om het gemiddelde. Dus nu maar ff duimen dat het allemaal goed genoeg is.
pi_159223613
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:41 schreef Gekke-Afghaan het volgende:
Vandaag een 6.1 gehaald voor privaatrecht. Mij nog nooit zo depri gevoeld. Ik zal nooit meer aan een baan komen. ESL val dood. Domme regelingen dat je voldoendes niet mag herkansen.
Geweldige regel juist, wou dat dat in mijn bachelortijd ook zo was. Ik haalde al m'n vakken in een keer met gemiddeld een 7.3, terwijl anderen zessen herkansten en op die manier een hoger gemiddelde cijfer behaalden. Niet heel rechtvaardig op die manier.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 11:23:09 #31
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159223820
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:11 schreef Lavezzi het volgende:

[..]

Geweldige regel juist, wou dat dat in mijn bachelortijd ook zo was. Ik haalde al m'n vakken in een keer met gemiddeld een 7.3, terwijl anderen zessen herkansten en op die manier een hoger gemiddelde cijfer behaalden. Niet heel rechtvaardig op die manier.
Die regel heb je bij ons ook, ik vind het ook terecht. Maar zo krijg je wel ongelijkheid tussen goede universiteiten zoals Nijmegen en prutsuni's zoals Groningen waar je wel voldoendes mag herkansen.

Je doet overigens niets tegen de mensen die de bachelor over 6 jaar spreiden en dan maar 30 ec per jaar doen om hoge cijfers te halen. Of die spreiden tussen eerste en tweede kans.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159224056
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:23 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Die regel heb je bij ons ook, ik vind het ook terecht. Maar zo krijg je wel ongelijkheid tussen goede universiteiten zoals Nijmegen en prutsuni's zoals Groningen waar je wel voldoendes mag herkansen.

Je doet overigens niets tegen de mensen die de bachelor over 6 jaar spreiden en dan maar 30 ec per jaar doen om hoge cijfers te halen. Of die spreiden tussen eerste en tweede kans.
Maar als die mensen in die 6 jaar vervolgens niets anders relevants naast hun studie doen dan komen ze er alsnog bekaaid van af.

Prutsunies staan toch al wel slecht aangeschreven, recruiters hebben echt wel in de gaten dat iemand die cum laude van de UvA afstudeert echt geen uitmuntende student hoeft te zijn.
pi_159224235
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:34 schreef Lavezzi het volgende:

[..]

Maar als die mensen in die 6 jaar vervolgens niets anders relevants naast hun studie doen dan komen ze er alsnog bekaaid van af.

Prutsunies staan toch al wel slecht aangeschreven, recruiters hebben echt wel in de gaten dat iemand die cum laude van de UvA afstudeert echt geen uitmuntende student hoeft te zijn.
Waar baseer je dat op?
Zowel het punt dat dat op de UvA makkelijker zou zijn als dat recruiters dat weten.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 11:57:46 #34
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159224563
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:34 schreef Lavezzi het volgende:

[..]

Maar als die mensen in die 6 jaar vervolgens niets anders relevants naast hun studie doen dan komen ze er alsnog bekaaid van af.

Prutsunies staan toch al wel slecht aangeschreven, recruiters hebben echt wel in de gaten dat iemand die cum laude van de UvA afstudeert echt geen uitmuntende student hoeft te zijn.
Dan ken jij heel weinig recruiters.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:22:45 #35
256090 Giku
graag verwijderen
pi_159225096
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:23 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Die regel heb je bij ons ook, ik vind het ook terecht. Maar zo krijg je wel ongelijkheid tussen goede universiteiten zoals Nijmegen en prutsuni's zoals Groningen waar je wel voldoendes mag herkansen.

Je doet overigens niets tegen de mensen die de bachelor over 6 jaar spreiden en dan maar 30 ec per jaar doen om hoge cijfers te halen. Of die spreiden tussen eerste en tweede kans.
Ben dan wel benieuwd, wie kent het vak beter: iemand die in één keer een 7 haalt, of iemand die de eerste keer een 6 en dan een 8 haalt?
Snap niet waarom je dan persé een prutsuni bent overigens. En wat is er mis met het spreiden van eerste en tweede kans, als je cijfers dan even hoog zijn als iemand die alles in de eerste kans doet?

Komt bij mij over als een hoog elitair gehalte dit (al is het misschien weer bait :9).

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:34 schreef Lavezzi het volgende:

[..]
Prutsunies staan toch al wel slecht aangeschreven, recruiters hebben echt wel in de gaten dat iemand die cum laude van de UvA afstudeert echt geen uitmuntende student hoeft te zijn.
Noem even een paar van die prutsunies die slecht zijn aangeschreven dan? Volgens mij is hier iedereen het er wel mee eens dat het in Nederland allemaal niet zo gek veel uit maakt.
graag verwijderen
pi_159230111
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:58 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Maar ik ben verder ook nog handsome dus ja chicks diggen dat.
pi_159235574
Beter voeren ze 4:126 Awb een keertje in. Dan hoef ik die ellende omtrent Van Vlodrop tenminste niet te leren :(
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159236153
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:41 schreef Gekke-Afghaan het volgende:
Vandaag een 6.1 gehaald voor privaatrecht. Mij nog nooit zo depri gevoeld. Ik zal nooit meer aan een baan komen. ESL val dood. Domme regelingen dat je voldoendes niet mag herkansen.
_O-

Hertentamen neem ik aan? Gemiddelde was een 4,57
pi_159236518
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 19:24 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

_O-

Hertentamen neem ik aan? Gemiddelde was een 4,57
Mooi gemiddelde :D
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159236705
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 19:37 schreef Blistering het volgende:

[..]

Mooi gemiddelde :D
Ja, is altijd feest.
pi_159236734
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 19:44 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Ja, is altijd feest.
Volgens mij was het gemiddelde bij mij een 5,04 oid. Maar goed, ik had zelf een 3,2 dus ik zeg niets :D
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159236939
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 19:45 schreef Blistering het volgende:

[..]

Volgens mij was het gemiddelde bij mij een 5,04 oid. Maar goed, ik had zelf een 3,2 dus ik zeg niets :D
Kan gebeuren.
pi_159237426
Zeg Rickert, wat had jij dan eigenlijk? Jij had 'm in de eerste kans ook met een 6 of zo toch? :)
  dinsdag 19 januari 2016 @ 20:30:36 #44
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159238129
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

Jeweet zelluf realy. Nie prate als je nie prate kan bro. Maar als je kan zeker prate.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159242392
Ik ga hier dood. De enige master die mij boeit (ondernemingsrecht aan de zuidas) - wellicht aan de VU (pauperuni) - maar toch een van de beste rechtenmasters in Nederland verlangt minimaal een 7.5 voor alle privaatrechtelijke vakken. KKKKKKK. Denken jullie dat het mij gegund wordt aangezien ik 2 voltijdstudies tegelijk doe? Ik doe et E&B bij. Ik zou echt doodgaan als ik door klote privaatrecht ( waar ik omdat ik geen colleges/werkgroepen van rechten heb (alleen zelfstudie) en een eco toets moest doen alleen het hertentamen(dat 3 keer moeilijker was dan het originele tentamen) deed, geen master zou kunnen doen.
postimg.org/image/s3zgrdp31/full
pi_159243034
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 22:19 schreef Gekke-Afghaan het volgende:
Ik ga hier dood. De enige master die mij boeit (ondernemingsrecht aan de zuidas) - wellicht aan de VU (pauperuni) - maar toch een van de beste rechtenmasters in Nederland verlangt minimaal een 7.5 voor alle privaatrechtelijke vakken. KKKKKKK. Denken jullie dat het mij gegund wordt aangezien ik 2 voltijdstudies tegelijk doe? Ik doe et E&B bij. Ik zou echt doodgaan als ik door klote privaatrecht ( waar ik omdat ik geen colleges/werkgroepen van rechten heb (alleen zelfstudie) en een eco toets moest doen alleen het hertentamen(dat 3 keer moeilijker was dan het originele tentamen) deed, geen master zou kunnen doen.
postimg.org/image/s3zgrdp31/full
Hoe ver zit je van die 7.5 af? En waarom zou je geen master kunnen doen als je bepaalde vakken niet haalt? Ga je dan alleen een E&B master doen? En is een andere uni (Leiden bijv.) geen optie?
pi_159243385
als je op die link klikt zie je dat bij toelatingseisen staan: minimaal 7.5 voor alle goedenrechtelijke en privaatrechtelijke vakken. Voor de rest haal ik wel 8en e.d.. Maar nu heb ik een 6, dus niet voor alle privaatrechtelijke een 7.5. Dit is wel bijzonder kut ja. De master ondernemingsrecht aan zuidas is toch vrij bijzonder (staat goed aangeschreven en lijkt mij door het zeer praktisch zijn enorm leuk). Ik zal sowiezo ook een eco master doen, maar ben van plan advocaat te worden.
pi_159245969
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 22:19 schreef Gekke-Afghaan het volgende:
Ik ga hier dood. De enige master die mij boeit (ondernemingsrecht aan de zuidas) - wellicht aan de VU (pauperuni) - maar toch een van de beste rechtenmasters in Nederland verlangt minimaal een 7.5 voor alle privaatrechtelijke vakken. KKKKKKK. Denken jullie dat het mij gegund wordt aangezien ik 2 voltijdstudies tegelijk doe? Ik doe et E&B bij. Ik zou echt doodgaan als ik door klote privaatrecht ( waar ik omdat ik geen colleges/werkgroepen van rechten heb (alleen zelfstudie) en een eco toets moest doen alleen het hertentamen(dat 3 keer moeilijker was dan het originele tentamen) deed, geen master zou kunnen doen.
postimg.org/image/s3zgrdp31/full
Ik denk dat er rekening word gehouden met bijzondere omstandigheden aangezien ook zij er weinig aan hebben om een starre regels is regels mentaliteit aan te houden.

Dat is echter absoluut geen garantie of wat dan ook en je doet hiermee een beroep op hun redelijkheid en billijkheid maar je hebt geen recht om toegelaten te worden tot die master, zeker niet omdat er maar twaalf studenten per jaar voor worden toegelaten.

Los daar van, red je het wel om een dergelijke master met verplichte stage te combineren met een economische master?
pi_159246543
Ik hoef die 2 niet tegelijk te doen. Mijn plan is: eco bachelor, rechten bachelor (liefst in zelfde jaar), eco master en als kers op de taart ondernemingsrecht master. Moet wel lukken. Ben dan nog 23, dus misschien ook een phd doen. Altijd al de droom gehad om in een topkantoor (liefst zuidas maar hoeft niet) te werken en die ondernemingsrecht master van vu is toch wel baas. Zeker gezien de verhalen die ik heb gehoord van mensen die er zijn afgestudeerd.
pi_159246575
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 01:14 schreef Gekke-Afghaan het volgende:
Ik hoef die 2 niet tegelijk te doen. Mijn plan is: eco bachelor, rechten bachelor (liefst in zelfde jaar), eco master en als kers op de taart ondernemingsrecht master. Moet wel lukken. Ben dan nog 23, dus misschien ook een phd doen. Altijd al de droom gehad om in een topkantoor (liefst zuidas maar hoeft niet) te werken en die ondernemingsrecht master van vu is toch wel baas. Zeker gezien de verhalen die ik heb gehoord van mensen die er zijn afgestudeerd.
Hoe oud ben je nu dan want ik ging er van uit dat er zes jaar nominaal staat voor dat traject?

Waarom je nog een Ph.d wil doen is me echter een raadsel net zoals het feit dat je uberhaupt aan het mrs. drs. progamma meedoet aangezien je nu al weet dat je advocaat wil worden want het voegt allemaal niet heel veel toe tenzij je het gewoon doet omdat je plezier beleeft aan kennis vergaren opzich.

Wat voor verhalen hoor je trouwens van die mensen?
pi_159246667
Ben nu 18 en haal als het goed is dit jaar 2 propedeuses. Dan ga ik proberen het 2e jaar van rechten en eco volgend jaar af te maken. Minors en majors hoef ik volgens mij ook niet te doen, want als je de ene studie doet is het net alsof je de minor/major van de andere studie doet. Ze kruisen mekaar als het ware weg. Dan blijft er maar 1 vak van eco over in 3e jaar (filosofie van de economie volgens mij) plus paar 3e jaars rechtenvakken. In 3 jaar dus 2 bachelors. Dan 1 master per jaar. Na 5 jaar hoop ik alles binnen te hebben. Ben vrij zeker advocaat te willen worden, maar een beetje verstand van finance kan altijd handig zijn ( als lukt ga ik de master Quantum Finance aan de EUR doen). Ik denk dat die combinatie toch ijzersterk is. Om vanaf me 23e echter tot me 70ste te werken vind ik ook een beetje té. Ik ken 2 mensen die de master (OR aan de Zuidas) af hebben gemaakt en die wonen toch wel aardig in Hillegersberg met een aantal toch vrije chique autos en echte topbanen (toch nogal hoog op de corporate ladder om het maar zo te zeggen). Ze zeggen allen dat het een topstudie is waar je enorm veel mee kan en dat alle bedrijven wel naar ze lusten na die master. De plek waar ze de stages doen biedt ze vrijwel altijd ook een (vrij goedbetaalde) baan aan. Die 2 wonen echter nu weer in Rotterdam, maar hun verhalen hebben mijn wil om die master te doen alleen versterkt (wilde deze al doen toen ik nog net begon met rechten).
pi_159246825
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 01:34 schreef Gekke-Afghaan het volgende:
Ben nu 18 en haal als het goed is dit jaar 2 propedeuses. Dan ga ik proberen het 2e jaar van rechten en eco volgend jaar af te maken. Minors en majors hoef ik volgens mij ook niet te doen, want als je de ene studie doet is het net alsof je de minor/major van de andere studie doet. Ze kruisen mekaar als het ware weg. Dan blijft er maar 1 vak van eco over in 3e jaar (filosofie van de economie volgens mij) plus paar 3e jaars rechtenvakken. In 3 jaar dus 2 bachelors. Dan 1 master per jaar. Na 5 jaar hoop ik alles binnen te hebben. Ben vrij zeker advocaat te willen worden, maar een beetje verstand van finance kan altijd handig zijn ( als lukt ga ik de master Quantum Finance aan de EUR doen). Ik denk dat die combinatie toch ijzersterk is. Om vanaf me 23e echter tot me 70ste te werken vind ik ook een beetje té. Ik ken 2 mensen die de master (OR aan de Zuidas) af hebben gemaakt en die wonen toch wel aardig in Hillegersberg met een aantal toch vrije chique autos en echte topbanen (toch nogal hoog op de corporate ladder om het maar zo te zeggen). Ze zeggen allen dat het een topstudie is waar je enorm veel mee kan en dat alle bedrijven wel naar ze lusten na die master. De plek waar ze de stages doen biedt ze vrijwel altijd ook een (vrij goedbetaalde) baan aan. Die 2 wonen echter nu weer in Rotterdam, maar hun verhalen hebben mijn wil om die master te doen alleen versterkt (wilde deze al doen toen ik nog net begon met rechten).
Oh oke, ik dacht dat er standaard zes jaar voor stond en wist niet dat daar van afgeweken mocht worden.

Wat dat gedeelte betreft over dat kennis van finance handig kan zijn in het ondernemingsrecht: heb je gelijk in maar de theorethische kennis die je opdoet tijdens een economische bachelor stelt niet heel veel voor in de praktijk en als je het voornamelijk doet om je kansen in de advocatuur te vergroten zijn er betere manieren.

Je doelt denk ik op de master Quantative Finance en als je daar toegang voor wil krijgen zul je een premaster moeten doen aangezien het een econometrische master is en geen economische en dus een stuk zwaarder.

Je hebt gelijk als je wat langer over je opleiding wil doen aangezien 23 ook wat jong is inderdaad maar dat alleen vind ik nogal een sumiere motivering om een Ph.d traject in te gaan dat in het geval van rechtsgeleerdheid een traject van veelal meer dan zes jaar inhoud.

Wat dien twee mensen betreft vraag ik me af in hoeverre ze een realistisch beeld schetsen want buiten de juridische sector zijn juridische opleidingen niet altijd even populair om het zo maar eens uit te drukken maar daar heb je wel een voordeel aan je economische opleiding.
pi_159250316
Voor het vak Burgerlijk Recht 1 heb ik 'Zwaartepunten van het vermogensrecht, druk 10' nodig (zelf heb ik druk 9) en ze geven aan dat deze druk niet bruikbaar is. Hebben ze echt het beste met ons voor, of juist met onze portemonnee? Kortom, is het aan te raden toch de nieuwste druk te kopen?
Jurist!
pi_159250819
Reehuis wil wel verdienen dus ik snap dat de 10e druk wordt voorgeschreven :P
Enige manier om te bedenken of je 'm echt nodig hebt is even vergelijken met een studiegenootje, kijken wat er eventueel is veranderd, en als dat te veel is om met 1x het boek lenen je in te prenten zou je kunnen overwegen er alsnog vijf tientjes in te pompen ;)

Tl;dr: moet kunnen, even vergelijken met de nieuwste druk wat er veranderd is en voor de rest lekker geld besparen 8-)
pi_159251040
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 11:28 schreef Thereyougo het volgende:
Voor het vak Burgerlijk Recht 1 heb ik 'Zwaartepunten van het vermogensrecht, druk 10' nodig (zelf heb ik druk 9) en ze geven aan dat deze druk niet bruikbaar is. Hebben ze echt het beste met ons voor, of juist met onze portemonnee? Kortom, is het aan te raden toch de nieuwste druk te kopen?
Het is vermogensrecht, trek het je niet aan en gebruik gewoon de vorige druk.
Ik heb zelf ook drie jaar met het Compendium Vermogensrecht gedaan en het werkte prima. Niks veranderd.

Eind deze maand nog tentamen, rotvak, heb er niks mee maar het moet ofzo. Damn. Niks is zo demotiverend als leren voor een tentamen dat je hoe dan ook (99,9% zeker) niet gaat halen. Buh.
pi_159252245
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 11:54 schreef underground1009 het volgende:
Reehuis wil wel verdienen dus ik snap dat de 10e druk wordt voorgeschreven :P
Enige manier om te bedenken of je 'm echt nodig hebt is even vergelijken met een studiegenootje, kijken wat er eventueel is veranderd, en als dat te veel is om met 1x het boek lenen je in te prenten zou je kunnen overwegen er alsnog vijf tientjes in te pompen ;)

Tl;dr: moet kunnen, even vergelijken met de nieuwste druk wat er veranderd is en voor de rest lekker geld besparen 8-)
Thanks, is een propedeuse vak dat ik vanwege domme redenen niet heb gevolgd, en dit jaar moet ik hem, natuurlijk, halen. Dus vijf tientjes voor mijn propedeuse vind ik niet te veel, maar een nieuwe druk aanschaffen waar alleen het dankwoord in is aangepast ....
Jurist!
pi_159253671
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 13:01 schreef Thereyougo het volgende:

[..]

Thanks, is een propedeuse vak dat ik vanwege domme redenen niet heb gevolgd, en dit jaar moet ik hem, natuurlijk, halen. Dus vijf tientjes voor mijn propedeuse vind ik niet te veel, maar een nieuwe druk aanschaffen waar alleen het dankwoord in is aangepast ....
Daar komt het vaak wel op neer in dat soort boeken. Zou je de moeite besparen.
pi_159253945
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 12:06 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Het is vermogensrecht, trek het je niet aan en gebruik gewoon de vorige druk.
Ik heb zelf ook drie jaar met het Compendium Vermogensrecht gedaan en het werkte prima. Niks veranderd.

Eind deze maand nog tentamen, rotvak, heb er niks mee maar het moet ofzo. Damn. Niks is zo demotiverend als leren voor een tentamen dat je hoe dan ook (99,9% zeker) niet gaat halen. Buh.
Ik pas mijn mening aan en adviseer je om toch eens met een studieadviseur van de VU contact op te nemen aangezien je duidelijk niet op je plek zit in Leiden.
pi_159257786
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 14:12 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Ik pas mijn mening aan en adviseer je om toch eens met een studieadviseur van de VU contact op te nemen aangezien je duidelijk niet op je plek zit in Leiden.
Krijg binnenkort nog het e.e.a. terug en heb besloten mijn laatste herkansing te laten schieten ivm geringe kans op een voldoende. Ik ga iig dit semester proberen te halen en dan eens bekijken wat ik verder kan doen om iets te halen. Eind vd week hoor ik meer over een sollicitatie, maar ik vrees voor een afwijzing want ik bedacht me later dat ik iets heel doms heb gedaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159257930
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 11:28 schreef Thereyougo het volgende:
Voor het vak Burgerlijk Recht 1 heb ik 'Zwaartepunten van het vermogensrecht, druk 10' nodig (zelf heb ik druk 9) en ze geven aan dat deze druk niet bruikbaar is. Hebben ze echt het beste met ons voor, of juist met onze portemonnee? Kortom, is het aan te raden toch de nieuwste druk te kopen?
Ik zou dat boek sowieso niet kopen, tering wat een vreselijk boek.
pi_159258018
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 20:10 schreef underground1009 het volgende:
Zeg Rickert, wat had jij dan eigenlijk? Jij had 'm in de eerste kans ook met een 6 of zo toch? :)
Ik moest lachen om 'ESL val dood'. Uiteindelijk had ik ook een 6 ja, prima voor dat schijt vak.

Overigens had ik vandaag een gastcollege van Wim Anker (o.a. over de zaak Robert M.), echt vet _O_
pi_159260670
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:27 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Krijg binnenkort nog het e.e.a. terug en heb besloten mijn laatste herkansing te laten schieten ivm geringe kans op een voldoende. Ik ga iig dit semester proberen te halen en dan eens bekijken wat ik verder kan doen om iets te halen. Eind vd week hoor ik meer over een sollicitatie, maar ik vrees voor een afwijzing want ik bedacht me later dat ik iets heel doms heb gedaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is geheel afhankelijk van de persoon met wie je het gesprek had, het lijkt mij persoonlijk niet reden genoeg om je af te wijzen indien de rest van het plaatje wel gewoon klopte, klopte dat wel denk je?
pi_159261099
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:08 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Is geheel afhankelijk van de persoon met wie je het gesprek had, het lijkt mij persoonlijk niet reden genoeg om je af te wijzen indien de rest van het plaatje wel gewoon klopte, klopte dat wel denk je?
Ja, ik had aanvankelijk ook best een goed gevoel. Denk dat ik er wel bij pas. Het waren twee relaxte personen, maar ik dacht, je weet het nooit. Ik ken namelijk iemand die wel op die grond is afgewezen. Maar diegene kennende zou daar ook meer gespeeld kunnen hebben hoor, zo goed ken ik die situatie ook niet. Ben alleen bang dat ik eind van de week een afwijzing krijg. Gesprek was verder wel relaxed, al was ik best wel te vroeg (25 minuten), maar dat vonden ze geloof ik niet erg. Eén van de twee personen moest ook eerder weg dus dan maakte hij nog iets mee van het gesprek.
pi_159262577
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:24 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja, ik had aanvankelijk ook best een goed gevoel. Denk dat ik er wel bij pas. Het waren twee relaxte personen, maar ik dacht, je weet het nooit. Ik ken namelijk iemand die wel op die grond is afgewezen. Maar diegene kennende zou daar ook meer gespeeld kunnen hebben hoor, zo goed ken ik die situatie ook niet. Ben alleen bang dat ik eind van de week een afwijzing krijg. Gesprek was verder wel relaxed, al was ik best wel te vroeg (25 minuten), maar dat vonden ze geloof ik niet erg. Eén van de twee personen moest ook eerder weg dus dan maakte hij nog iets mee van het gesprek.
Ik zag in het Big Four topic dat je bij een van die vier hd gesolliciteerd is het kantoor waar je dat nu hebt gedaan wederom een Big Four kantoor? Bij nichekantoren kijken ze daargaans meer naar daadwerkelijke geschiktheid namelijk.
pi_159262676
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:22 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Ik zag in het Big Four topic dat je bij een van die vier hd gesolliciteerd is het kantoor waar je dat nu hebt gedaan wederom een Big Four kantoor? Bij nichekantoren kijken ze daargaans meer naar daadwerkelijke geschiktheid namelijk.
Nee, dit is een klein kantoor, een nichekantoor idd.
pi_159262822
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:25 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Nee, dit is een klein kantoor, een nichekantoor idd.
Transfer pricing? Vanwaar eigenlijk die overstap?
pi_159262885
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:29 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Transfer pricing? Vanwaar eigenlijk die overstap?
Nee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De overstap heb ik gemaakt omdat dit is wat ik het leukst vind. Toen het bij de Big Four niet lukte ben ik eens gaan nadenken wat ik het liefste zou willen. Optie 1: groot kantoor, kleine (niche) afdeling. Optie 2: klein kantoor waar iedereen doet wat ik leuk vind. De keus was vrij snel gemaakt, dus toen heb ik gesolliciteerd.
pi_159263707
quote:
6s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:35 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Ik moest lachen om 'ESL val dood'. Uiteindelijk had ik ook een 6 ja, prima voor dat schijt vak.

Overigens had ik vandaag een gastcollege van Wim Anker (o.a. over de zaak Robert M.), echt vet _O_
Anker was eindbaas vandaag ja. Wist dat het college leuk zou worden, maar had niet verw8 dat die gozer zo goed zou presenteren. Je zou echt bijna strefrechtadvocaat willen worden als je zijn verhalen hoort. Dat verhaal met de snelheidscorrectie is toch een van de dingen die je gewoon mee wil hebben gemaakt.
pi_159264004
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:59 schreef Gekke-Afghaan het volgende:

[..]

Anker was eindbaas vandaag ja. Wist dat het college leuk zou worden, maar had niet verw8 dat die gozer zo goed zou presenteren. Je zou echt bijna strefrechtadvocaat willen worden als je zijn verhalen hoort. Dat verhaal met de snelheidscorrectie is toch een van de dingen die je gewoon mee wil hebben gemaakt.
Care to elaborate?
pi_159265891
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:07 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Care to elaborate?
Ok. Dus Anker & Anker vroegen zich op een bepaald moment af waarom iedereen gewoon zijn boetes betaald ( voor te snel rijden). Ze gaan naar een meetinstituut in Delft, dat ze vertelt dat er een foutmarge is van 3%. Die werd toentertijd niet verrekend. Dit vonden zij best interessant. Een aantal jaar hebben ze gewacht tot zij iemand hadden gevonden die zo rond 31 of 32 km/h te snel reed (want je moest voor de rechten verschijnen bij 30 km/h te hard). Hier hebben zij als eersten beargumenteerd dat door de foutmarge de verdachte vrijgesproken hoeft te worden. Hierdoor moesten duizenden ambtenaren opnieuw alle boetes vernietigen en opnieuw uitschrijven. Honderd duizenden werd de boete kwijtgescholden/verlaagd/rijontzegging teruggetrokken/ auto‘s teruggegeven door die correctie. Sinds die tijd worden correcties altijd verwerkt in boetes. Dit was de enige keer dat ze als strafrechtadvocaten positieve post en zelfs wijntjes hebben gekregen.
  woensdag 20 januari 2016 @ 21:56:07 #71
336455 Mr.Meneer
Zeg maar gewoon meneer.
pi_159267729
Hallo,

Deze jongen is een eerstejaars aan de UvA en twijfelt behoorlijk over het wel of niet herkansen van een tentamen constitutioneel recht. Ik heb voor dit tentamen namelijk een mager zesje behaald, terwijl ik het tentamen inhoudelijk hartstikke makkelijk vond en goed voorbereid had (al staat het meeste letterlijk in de wettenbundel), in al mijn ijver heb ik echter véél te véél tijd besteed aan de eerste helft van het tentamen waardoor ik de laatste drie v/d 10 vragen praktisch blanco heb moeten inleveren. Als ik dit wat verstandiger aan had gepakt had ik zo rond de 7.4-7.6 (afgerond een zeven acht) gehaald i.p.v. een 5.9.

Nu zou ik deze in verband met mijn BSA natuurlijk lekker kunnen laten staan, alleen heb ik het zéér ambitieuze plan opgevat om me in de zomer als zij-instromer aan te melden voor het honours-programma waarvoor een gemiddelde van 7.5 vereist is over het eerste jaar. Een goed cijfer op constitutioneel recht is dus een vrij eenvoudige manier om mijn gemiddelde op te krikken. Op IRW had ik een acht en dus zou ik met een zeven voor Constitutioneel recht al voldoen aan die eis.

Tweede puntje is dat in diezelfde week ook een herkansing van aansprakelijkheidsrecht (ik had een 3 :') ) en een deeltentamen I van Europees Recht plaatsvinden, terwijl het recentste en niet het hoogste cijfer telt bij herkansingen.

Het komt dus neer op de vraag of ik dus CR wél moet herkansen en zodoende minder tijd en aandacht heb voor de andere twee tentamens diezelfde week en het risico loop om zes reeds behaalde studiepunten voor mijn BSA te verliezen of het risico moet nemen om makkelijker aan dat vereiste gemiddelde van een 7.5 te raken.

Alvast bedankt! :)

P.s. een 3.0 op aansprakelijkheidsrecht en wat mekkeren over een honoursprogramma lijken enigszins tegenstrijdig, maar dromen mag altijd natuurlijk.
Het einde van de wereld is de schuld van:...................
pi_159268205
Een 3 is wel heel erg laag en de kans op een voldoende in de tweede kans lijkt mij klein. Je zou er ook voor kunnen kiezen om je deeltentamen van Europees Recht te doen en Constitutioneel Recht alsnog te herkansen. Is dat niet een optie? Of wil je je propedeuse hoe dan ook in 1 jaar halen? Want in dat geval zou ik Constitutioneel Recht laten voor wat het is en je focussen op het omhoog halen van die 3.
  woensdag 20 januari 2016 @ 22:10:32 #73
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159268314
Constitutioneel recht is het enige boeiende vak dat je in het eerste jaar krijgt. Dus om die reden zou ik het sowieso al herkansen. Al is het maar omdat je eigenlijk kapot moet schamen als je dat vak niet met een tien afsluit.

Maar iets kritischer:

Het is goed dat je ambities hebt om mee te doen met het honnoursprogramma! Het programma is echter wel opgezet met de best scorende 5% in het achterhoofd om deze extra uitdaging te kunnen bieden. Daar hoor je nu niet bij.

Toegankelijke en inleidende vakken als IRW, AR en CR houden er bij het tentamineren er rekening mee dat de student in kwestie over relatief weinig studie-ervaring beschikt. Fouten maken als je tijd verkeerd indelen of verkeerd leren (beginnersfouten) mogen en worden niet al te zwaar bestraft. Daarentegen vormen ze wel een eerste goede indicatie of de student past bij de studie (rechten) en het niveau (universiteit). Wanneer deze vakken geen enkele uitdaging bieden (negen en tienen) is dat zelfs een teken dat er nog wat bij kan of dat de student over excellente studievaardigheden beschikt.

Als je van de drie tentamens er twee haalt met minder dan een acht en waarvan een zelfs met een zware onvoldoende, dan is dat wel een teken dat je de zeilen even bij moet zetten om het einde van het jaar te halen. Het honnoursprogramma is dan waarschijnlijk geen realistisch streven. Want je moet niet CR en IRW (de twee eenvoudigste vakken) met een 7.5 gemiddelde afsluiten, maar het gehele jaar! Dus ook het gevreesde Europees Recht, contractrecht en goederenrecht ;)

Je kan dan beter je aandacht richten op het halen van AR zodat je niet in de gevarenzone komt :)
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159268849
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:59 schreef Gekke-Afghaan het volgende:

[..]

Ok. Dus Anker & Anker vroegen zich op een bepaald moment af waarom iedereen gewoon zijn boetes betaald ( voor te snel rijden). Ze gaan naar een meetinstituut in Delft, dat ze vertelt dat er een foutmarge is van 3%. Die werd toentertijd niet verrekend. Dit vonden zij best interessant. Een aantal jaar hebben ze gewacht tot zij iemand hadden gevonden die zo rond 31 of 32 km/h te snel reed (want je moest voor de rechten verschijnen bij 30 km/h te hard). Hier hebben zij als eersten beargumenteerd dat door de foutmarge de verdachte vrijgesproken hoeft te worden. Hierdoor moesten duizenden ambtenaren opnieuw alle boetes vernietigen en opnieuw uitschrijven. Honderd duizenden werd de boete kwijtgescholden/verlaagd/rijontzegging teruggetrokken/ auto‘s teruggegeven door die correctie. Sinds die tijd worden correcties altijd verwerkt in boetes. Dit was de enige keer dat ze als strafrechtadvocaten positieve post en zelfs wijntjes hebben gekregen.
Ze vertellen wel overal echt precies hetzelfde, ik heb dat zelfde verhaal 3 jaar geleden in Groningen ook gehoord
pi_159268850
Ik zou je adviseren om na te gaan waar het mis ging met dat tentamen aansprakelijkheidsrecht, hoe de rest van je tentamens gingen etc. en op basis daarvan proberen te achterhalen of dat honours programme realistisch is. Als ik je verhaal zo lees is het dat op dit moment namelijk niet maar ik weet dus niet het hele verhaal hier achter.

Behoor je met een 7.5 gemiddeld al bij de top 5% btw? Is het bovendin niet zo op de UvA dat je bij de eerste kans van ieder tentamen al een half punt krijgt voor aanwezigheid waardoor je de facto al toelaatbaar bent met een zeven gemiddeld?

In mijn ervaring is het in Nederland btw vrijwel onmogelijk om structureel negens en tienen te halen bij een juridische opleiding vanwege de aard van de opleiding in tegenstelling tot bijvoorbeeld wiskundige opleidingen.
  woensdag 20 januari 2016 @ 22:35:18 #76
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159269123
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:25 schreef Ashqelon het volgende:

[quote]Behoor je met een 7.5 gemiddeld al bij de top 5% btw?
Tijdens je propedeuse? Waarschijnlijk wel. Moet erbij gezegd worden dat meer dan 50% het jaar niet afmaakt en je met een gemiddelde van een 7.5 bij de 10% best scorende studenten hoort. Dus ja, dan ben je al vrij snel de beste 5% van jouw lichting. Het HP kijkt alleen naar de resultaten van het eerste jaar.

quote:
Is het bovendin niet zo op de UvA dat je bij de eerste kans van ieder tentamen al een half punt krijgt voor aanwezigheid waardoor je de facto al toelaatbaar bent met een zeven gemiddeld?
Eh.... Wat?
quote:
In mijn ervaring is het in Nederland btw vrijwel onmogelijk om structureel negens en tienen te halen bij een juridische opleiding vanwege de aard van de opleiding in tegenstelling tot bijvoorbeeld wiskundige opleidingen.
Het is aanzienlijk eenvoudiger om bij exacte opleidingen consequent hoger te scoren (dit zie je ook terugkomen in de cijferlijsten) dan bij alfa of gammastudies. Rechten is van de "alfa" studies wel een uitzondering, aangezien er gewerkt wordt met vaststaande antwoordmodellen en de becijfering absoluut is terwijl de normering weer relatief is. Je kan dus 100 van de 100 punten halen als jouw antwoorden overeenkomen met de antwoordmodellen en het aantal punten dat je per vraag kan halen wordt weer gebaseerd op het niveau en de competenties van de gemiddelde student.

Als je dus foutloos je tentamens maakt en een bovengemiddelde student bent haal je structureel tienen. Een tien halen bij een studie zoals sociologie is uiterst zeldzaam aangezien negens daar al nauwelijks gegeven worden. Dat geldt voor heel erg veel studies met essay- en onderzoektentamens. Een deel van het cijfer wordt dan gebaseerd het vertonen van onverwachte intelligentie of het kiezen van relatief zware onderwerpen (een zwaarder of complexer onderwerp levert een hoger cijfermogelijkheid op, maar de kans op een matige uitvoering is ook groter). Het is dus goed mogelijk dat geen van de studenten in een lichting zich kwalificeert voor een cijfer boven de acht en dan krijgt ook niemand die. Bij rechten scoort de beste 10 a 5% altijd wel boven de acht.

De eisen om cum laude notering te krijgen zijn bij rechten dan ook relatief strikt. Een misstap kan je niet heel erg makkelijk veroorloven.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159269144
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:25 schreef Ashqelon het volgende:
Behoor je met een 7.5 gemiddeld al bij de top 5% btw? Is het bovendin niet zo op de UvA dat je bij de eerste kans van ieder tentamen al een half punt krijgt voor aanwezigheid waardoor je de facto al toelaatbaar bent met een zeven gemiddeld?
Wat _O- Dat zou leuk zijn.
pi_159269929
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 01:38 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Internationaal Privaatrecht, inderdaad een verschrikking. Ik ga hem de eerste kans in ieder geval niet maken.
Goede keuze. Tentamen was echt een verschrikking! Eerste tentamen in m'n hele bachelor en master waarvan ik dat zeg.
pi_159269995
quote:
11s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:35 schreef Ryon het volgende:

[..]

Tijdens je propedeuse? Waarschijnlijk wel. Moet erbij gezegd worden dat meer dan 50% het jaar niet afmaakt en je met een gemiddelde van een 7.5 bij de 10% best scorende studenten hoort. Dus ja, dan ben je al vrij snel de beste 5% van jouw lichting. Het HP kijkt alleen naar de resultaten van het eerste jaar.

[..]

Eh.... Wat?

[..]

Het is aanzienlijk eenvoudiger om bij exacte opleidingen consequent hoger te scoren (dit zie je ook terugkomen in de cijferlijsten) dan bij alfa of gammastudies. Rechten is van de "alfa" studies wel een uitzondering, aangezien er gewerkt wordt met vaststaande antwoordmodellen en de becijfering absoluut is terwijl de normering weer relatief is. Je kan dus 100 van de 100 punten halen als jouw antwoorden overeenkomen met de antwoordmodellen en het aantal punten dat je per vraag kan halen wordt weer gebaseerd op het niveau en de competenties van de gemiddelde student.

Als je dus foutloos je tentamens maakt en een bovengemiddelde student bent haal je structureel tienen. Een tien halen bij een studie zoals sociologie is uiterst zeldzaam aangezien negens daar al nauwelijks gegeven worden. Dat geldt voor heel erg veel studies met essay- en onderzoektentamens. Een deel van het cijfer wordt dan gebaseerd het vertonen van onverwachte intelligentie of het kiezen van relatief zware onderwerpen (een zwaarder of complexer onderwerp levert een hoger cijfermogelijkheid op, maar de kans op een matige uitvoering is ook groter). Het is dus goed mogelijk dat geen van de studenten in een lichting zich kwalificeert voor een cijfer boven de acht en dan krijgt ook niemand die. Bij rechten scoort de beste 10 a 5% altijd wel boven de acht.

De eisen om cum laude notering te krijgen zijn bij rechten dan ook relatief strikt. Een misstap kan je niet heel erg makkelijk veroorloven.
Oh tja, als al die mensen die stoppen ook worden meegerekend kom je daar al vrij snel aan ja bij rechten die niet bepaald bekend staat om de meest standvastige studenten wat studiekeuze betreft.

Ik had vernomen, volgens mij zelfs van de studiegids op de site van de UvA zelf dat indien je bij alle colleges en werkgroepen aanwezig bent je bij de eerste tentamenkans een half punt bovenop je punt krijgt. Daarnaast was het bij sommige vakken ook zo dat je een deeltentamen had dat regelmatig meerkeuze was dat voor 35% meetelt en een eindtentamen dat voor 65% meetelt. De studiegidsen op de site van de UvA doen het momenteel echter niet dus kan dit nu niet controleren.

Ik doelde uiteraard ook op het verschil tussen beta en alfa opleidingen alhoewel dit niet overal van toepassing is maar hier kom ik zo op terug.

Is het bij rechten niet zo dat er weliswaar antwoordmodellen zijn maar dat er wel enigszins ruimte is voor verschillende antwoorden vanwege verschillende interpretatiemogelijkheden?

Wat normering betreft: in Amerika word een punt toegekend op basis van hoe goed je het deed t.o.v. de rest van de studenten waardoor je het hoogst mogelijke resultaat kunt halen zonder dat je alles daadwerkelijk goed hebt, dit in tegenstelling tot Nederland waar je daadwerkelijk alles goed moet hebben op het tentamen dat bij rechten niet al te gemakkelijk is, niet omdat de stof zo moeilijk is maar omdat het geen exacte wetenschap is waar het relatief gezien eenvoudiger is om echt structureel negens te halen indien je de stof beheerst en veel meer leunt op begrip en inzicht dan geheugen zoals rechten.

Wat cum laude betreft dacht ik dat die regels overal gewoon vast stonden, ik zou ook niet zo goed weten waarom daar van afgeweken zou worden om redenen die niet eveneens bij rechten zouden leiden tot het toch toekennen van het predicaat.
pi_159271654
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 23:09 schreef Ashqelon het volgende:
Ik had vernomen, volgens mij zelfs van de studiegids op de site van de UvA zelf dat indien je bij alle colleges en werkgroepen aanwezig bent je bij de eerste tentamenkans een half punt bovenop je punt krijgt.
The fuck. Op de RUG moet je iig nog moeite doen voor een bonuspunt
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159271962
quote:
9s.gif Op donderdag 21 januari 2016 00:15 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

The fuck. Op de RUG moet je iig nog moeite doen voor een bonuspunt
Wat houd moeite in volgens jou?
pi_159272028
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 00:38 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Wat houd moeite in volgens jou?
Bij bestuursrecht 2 moest je altijd aanwezig + iedere week bonusopdracht maken. Je mocht geloof ik max 1x onvoldoende hebben voor die opdracht.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  donderdag 21 januari 2016 @ 01:15:58 #83
336455 Mr.Meneer
Zeg maar gewoon meneer.
pi_159272432
Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik constitutioneel recht maar zo laat en me focus op het bindend studieadvies. Overigens vond ik IRW moeilijker voor te bereiden dan aansprakelijkheidsrecht, gek eigenlijk, gelet op de cijfers.

Met betrekking tot de bonusverhalen bij de UvA:

Voor constitutioneel recht was er inderdaad sprake van een regeling waarbij je als je maximaal één werkgroep had gemist of maximaal één werkgroepopdracht niet gemaakt had je een vrijstelling kreeg van de essay-opdracht op het tentamen. Dit hield, voor alle duidelijkheid, in dat de opdracht in zijn geheel niet meetelde bij de beoordeling van je tentamen. Het was dus voornamelijk minder werk en niet zozeer punten die je cadeau kreeg, helaas. Mensen die goed zijn in het schrijven van betogen e.d. hadden dus betrekkelijk weinig aan deze vrijstelling, omdat ze mogelijk relatief minder punten hadden kunnen halen.

Het klopt trouwens wel dat de UvA soms wat makkelijk is, tentamen IRW eerste kans bestond voor 50% uit 40 meerkeuze- en voor 50% uit 10 open vragen. Voor de herkansing hadden ze dit aangepast naar 80% meerkeuze vragen (overigens wederom 40) en 20% open vraag (één casusvraag met a, b, c). Dat scheelt heel veel qua tijd en qua moeilijkheidsgraad, al hoor je mij niet klagen :)
Het einde van de wereld is de schuld van:...................
  donderdag 21 januari 2016 @ 10:18:20 #84
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159275241
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 23:09 schreef Ashqelon het volgende:
Oh tja, als al die mensen die stoppen ook worden meegerekend kom je daar al vrij snel aan ja bij rechten die niet bepaald bekend staat om de meest standvastige studenten wat studiekeuze betreft.
Ja, de uitstroom zal mede zo hoog liggen omdat studenten zich relatief slecht orienteren op de studie. Ik weet niet precies wat de effecten van het nieuwe matchingsysteem zijn op die cijfers.
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 23:09 schreef Ashqelon het volgende:
Ik had vernomen, volgens mij zelfs van de studiegids op de site van de UvA zelf dat indien je bij alle colleges en werkgroepen aanwezig bent je bij de eerste tentamenkans een half punt bovenop je punt krijgt. Daarnaast was het bij sommige vakken ook zo dat je een deeltentamen had dat regelmatig meerkeuze was dat voor 35% meetelt en een eindtentamen dat voor 65% meetelt. De studiegidsen op de site van de UvA doen het momenteel echter niet dus kan dit nu niet controleren.
Een vak kan er voor kiezen een deel van de stof indirect te tentamineren via het werkgroepensysteem. Dit kan er inderdaad toe leiden dat bij het succesvol afsluiten van alle (niet atlijd verplichte) werkgroepen of bij het maken van extra opdrachten dit een effect het op het cijfer of een voordeel oplevert op het tentamen. Zo kan je bij veel vakken thuis al een essay schrijven (waar je dan X punten voor krijgt) en die mag je dan i.p.v het essayvraag op het tentamen doen.

Of de student hier voordeel aan heeft hangt van de student af. Je bent voor een relatief kleine bonus relatief erg veel tijd kwijt, dus rationeel gezien is het onverstandig. Aangezien het helpt bij het voorbereiden (dat moet toch gebeuren) kan het wel weer verstandig zijn.

Het is een stimulans voor studenten om harder te studeren die op dit moment toegepast wordt door elke universiteit en elke studie. Dit is per vak verschillend. Het is dus niet zo dat je op de UvA voor het volgen van werkgroepen altijd een + krijgt op het tentamen. Het kan ook zo zijn dat door het volgen van werkgroepen je niet uitgesloten wordt voor het tentamen. Ook een mogelijkheid.

Dat er met deeltentamens gewerkt wordt is naar mijn weten iets dat ook geldt voor alle studies en voor alle opleidingen. Dat maakt het trouwens ook lastig om relatief hoog te scoren omdat een negen naar beneden gehaald kan worden door een eerder gehaalde zeven. Zeker omdat studenten minder goed en geconcentreerd leren voor een deeltentamen dan voor een eindtentamen.
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 23:09 schreef Ashqelon het volgende:
Is het bij rechten niet zo dat er weliswaar antwoordmodellen zijn maar dat er wel enigszins ruimte is voor verschillende antwoorden vanwege verschillende interpretatiemogelijkheden?
Dat is altijd zo. Ook bij wiskunde kan de uitkomst afhankelijk zijn van het soort berekening / redenering die je eerder op poten hebt gezet. Het aantal variaties in de antwoorden zijn echter beperkt en een antwoordmodel heeft ze vaak alle twee of drie opgenomen (sommige variaties kunnen minder punten waard zijn). Als student heb je relatief weinig vrijheid om je eigen verhaal ervan te maken.
quote:
Wat normering betreft: in Amerika word een punt toegekend op basis van hoe goed je het deed t.o.v. de rest van de studenten waardoor je het hoogst mogelijke resultaat kunt halen zonder dat je alles daadwerkelijk goed hebt, dit in tegenstelling tot Nederland waar je daadwerkelijk alles goed moet hebben op het tentamen dat bij rechten niet al te gemakkelijk is, niet omdat de stof zo moeilijk is maar omdat het geen exacte wetenschap is waar het relatief gezien eenvoudiger is om echt structureel negens te halen indien je de stof beheerst en veel meer leunt op begrip en inzicht dan geheugen zoals rechten.
Ja dat klopt, de cijfers zijn niet relatief maar de normering is dat wel in Nederland. Wat je precies bedoelt met leunt meer op geheugen begrijp ik niet helemaal. Tentamens op academisch niveau toetsen het analystisch vermogen van een student. Dus in hoeverre deze in staat is om verbindingen te leggen en tot de kern van een probleem te komen (hoofdzaak, bijzaak). Een goed geheugen is een intelligentievorm dat zeker van meerwaarde is. Maar bij rechten niet meer of minder dan bij andere studies.

Wat betreft normering wordt nu het iets ingewikkelder:

Bij rechten (althans in de bachelor) kan je over 10 vragen 100 punten halen. De zwaarte van de vragen en de eisen aan het antwoordmodel zijn afhankelijk van het te verwachte niveau van de studenten. Als iedereen een tien haalt dan was het tentamen te makkelijk, als iedereen een twee haalt dan was het tentamen te zwaar. Cijfers zijn niet normaal verdeeld, maar de norm om een zes te halen is wel bepaald o.g.v de studentenpopulatie. Een bepaald percentage studenten haalt een zes en een bepaald percentage studenten haalt hoger dan een acht bij een gemiddelde lichting. Aangezien de lichtingen van rechten erg groot zijn heb je ook weinig positieve of negatieve uitschieters qua lichtingen. Bij veel vakken kan je dus door 90% goed te hebben al een tien halen, afhankelijk van hoe de andere studenten scoren.

Wanneer je dan tot de 5% best presterende studenten hoort (qua studievaardigheden en leervermogen) heb je een goede kans om consequent negens en tienen te scoren voor tentamens en vakken. De tentamens zijn voor jou eigenlijk iets te makkelijk. Dat geldt trouwens ook voor wiskundetentamens. De top van die studenten zullen ook relatief weinig uitdaging vinden in de problemen die zij voorgeschoteld krijgen omdat de complexiteit van de wiskundige vraagstukken die zij moeten oplossen gericht zijn op de gemiddelde wiskunde student. Je ziet bij exacte studenten ook vaak megacijferlijsten (alleen maar tienen) langskomen. Die studenten dagen zich tijdens de studie uit door bijvoorbeeld als extra stof zwaardere opgaven te doen. Die worden niet getentamineerd. Een rechtenstudent kan daar ook voor kiezen.

Bij andere studies (die met essay's werken) is het meer een jurysport. Een student heeft vrijheid in het onderwerpkeuze en kan er voor kiezen om "een enkelvoudige schroef" of "een dubbele schroef" neer te zetten. Een perfect uitgevoerde enkelvoudige schroef levert maximaal een acht op, een dubbele schroef een negen en een tien alleen als de student beide foutloos weet te combineren. Hoe briljanter de student is, hoe ingewikkelder en complexer hij het voor zichzelf kan maken. Hij bepaalt dan zelf de lat.

Hierdoor kan het zijn dat er in een hele lichting geen enkele tien gehaald wordt. Het kan ook zijn dat voor sommige vakken nog nooit iemand hoger dan een negen gehaald heeft. Omdat niemand zich aan dat niveau waagt of omdat nog niemand dat niveau gehaald heeft. Studenten die goed zijn kunnen ervoor kiezen om een eenvoudiger onderwerp foutloos uit te voeren dan zich te wagen aan zwaardere of meer complexe onderwerpen. Dat mag ook. Turners moeten bijvoorbeeld ook dergelijke afwegingen maken.

Hierdoor kan het zijn dat het cijfergemiddelde van je top 10% beste studenten lager is dan de top 10% beste studenten van andere studies. Als je die groep toch wil belonen met extra's zoals een aantekening op de bul of toegang tot extra studiestof dan moet je dat even verrekenen in de gewenste cijfergemiddeldes. ;)
quote:
Wat cum laude betreft dacht ik dat die regels overal gewoon vast stonden, ik zou ook niet zo goed weten waarom daar van afgeweken zou worden om redenen die niet eveneens bij rechten zouden leiden tot het toch toekennen van het predicaat.
Die staan vast in het OEreglement. Die weer per faculteit en per universiteit kan verschillen ;) Bij de een mogen tentamens wel herkanst worden en bij de andere niet. Dat soort verschillen zie je veel. Bij een moet je een 8.5 halen en bij de andere een 7.5 of een 8. Dat kan ook.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 21 januari 2016 @ 10:30:28 #85
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159275456
Wat een verhalen zeg, man man man.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_159278378
Over een dik kwartiertje beginnen aan Europees recht, ik ben benieuwd.
Waarschijnlijk of om half 2 klaar, of doorgaan tot 4 uur :P
pi_159278414
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:42 schreef underground1009 het volgende:
Over een dik kwartiertje beginnen aan Europees recht, ik ben benieuwd.
Waarschijnlijk of om half 2 klaar, of doorgaan tot 4 uur :P
Succes!!
pi_159278536
Kan je nagaan, zelfs met die 4 bonuspunten die ik inmiddels krijg voor het aanwezig zijn bij de eerste tentamenkans heb ik rechtsgeschiedenis nog niet gehaald.
pi_159278789
quote:
15s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:50 schreef Yreal het volgende:
Kan je nagaan, zelfs met die 4 bonuspunten die ik inmiddels krijg voor het aanwezig zijn bij de eerste tentamenkans heb ik rechtsgeschiedenis nog niet gehaald.
_O-
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  donderdag 21 januari 2016 @ 13:02:21 #90
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159278822
quote:
15s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:50 schreef Yreal het volgende:
Kan je nagaan, zelfs met die 4 bonuspunten die ik inmiddels krijg voor het aanwezig zijn bij de eerste tentamenkans heb ik rechtsgeschiedenis nog niet gehaald.
Binnenkort weer een nieuwe ronde aan kansen toch?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159278939
quote:
15s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:50 schreef Yreal het volgende:
Kan je nagaan, zelfs met die 4 bonuspunten die ik inmiddels krijg voor het aanwezig zijn bij de eerste tentamenkans heb ik rechtsgeschiedenis nog niet gehaald.
Balen. Tentamentraining een idee? Is het een struikelvak?
pi_159279208
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:08 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Balen. Tentamentraining een idee? Is het een struikelvak?
Nee hoezo?
pi_159279213
quote:
6s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:02 schreef Ryon het volgende:

[..]

Binnenkort weer een nieuwe ronde aan kansen toch?
Tijd om eens mijn P te halen.
  donderdag 21 januari 2016 @ 13:23:15 #94
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159279267
quote:
6s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

Tijd om eens mijn P te halen.
En dan nog door naar de master?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159279294
quote:
11s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:23 schreef Ryon het volgende:

[..]

En dan nog door naar de master?
Misschien haal ik die wel voor mijn pensioen
pi_159279329
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee hoezo?
Omdat je het ondanks een bonus niet had gehaald. Klinkt als een lastig vak. Was het een P vak?
  donderdag 21 januari 2016 @ 13:26:29 #97
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159279359
quote:
15s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:23 schreef Yreal het volgende:

[..]

Misschien haal ik die wel voor mijn pensioen
Ach, van een beetje langstuderen is nog niemand minder geworden. Studeren begint echter pas leuk te worden in de masterfase.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159279435
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:26 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ach, van een beetje langstuderen is nog niemand minder geworden. Studeren begint echter pas leuk te worden in de masterfase.
Neu. Nou nog een beetje poen scoren om het allemaal te kunnen blijven bekostigen. Dat zou wel leuk zijn...
pi_159279461
quote:
15s.gif Op donderdag 21 januari 2016 12:50 schreef Yreal het volgende:
Kan je nagaan, zelfs met die 4 bonuspunten die ik inmiddels krijg voor het aanwezig zijn bij de eerste tentamenkans heb ik rechtsgeschiedenis nog niet gehaald.
Rechtsgeschiedenis heb ik over een paar weken, is het echt zo saai als het klinkt? :r
pi_159279469
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:29 schreef Yreal het volgende:

[..]

Neu. Nou nog een beetje poen scoren om het allemaal te kunnen blijven bekostigen. Dat zou wel leuk zijn...
Reisjes maken pik _O_ Lekker met Cryingair.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159279483
quote:
6s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:29 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Rechtsgeschiedenis heb ik over een paar weken, is het echt zo saai als het klinkt? :r
Rechtsgeschiedenis was verreweg het mooiste vak uit het eerste jaar.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159279529
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:30 schreef Blistering het volgende:

[..]

Reisjes maken pik _O_ Lekker met Cryingair.
Wanneer ga jij weer?
pi_159279560
quote:
17s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:30 schreef Blistering het volgende:

[..]

Rechtsgeschiedenis was verreweg het mooiste vak uit het eerste jaar.
Daar houd ik je aan. Ik heb nog idee wat ik kan/moet verwachten, volgens mij is het wel ziek veel bronnen lezen.
pi_159279653
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:32 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wanneer ga jij weer?
Geen idee :'(
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159279699
quote:
9s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:36 schreef Blistering het volgende:

[..]

Geen idee :'(
Gewoon gaan. Ik heb de komende maanden nog op de planning staan, frankrijk, zwitserland, dublin, italie, noorwegen, zweden, dennemarken, litouwen en nog een keer dublin.
pi_159279726
quote:
6s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

Gewoon gaan. Ik heb de komende maanden nog op de planning staan, frankrijk, zwitserland, dublin, italie, noorwegen, zweden, dennemarken, litouwen en nog een keer dublin.
Je moet er maar net tijd voor hebben hé.

Komende periode heb ik bestuursproces, strafproces en burgerlijk procesrecht dus voorlopig zit ik volgepland.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  donderdag 21 januari 2016 @ 13:39:25 #107
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_159279742
quote:
6s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:33 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Daar houd ik je aan. Ik heb nog idee wat ik kan/moet verwachten, volgens mij is het wel ziek veel bronnen lezen.
Jammer dat Winkel het vak niet meer geeft. Hij was echt de reden om altijd naar de hoorcolleges te gaan.
pi_159279746
quote:
6s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:38 schreef Blistering het volgende:

[..]

Je moet er maar net tijd voor hebben hé.

Komende periode heb ik bestuursproces, strafproces en burgerlijk procesrecht dus voorlopig zit ik volgepland.
als je maar wil !
pi_159283514
quote:
6s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

Tijd om eens mijn P te halen.
Hoe lang ben je daar mee bezig?
pi_159284251
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:29 schreef Yreal het volgende:

[..]

Neu. Nou nog een beetje poen scoren om het allemaal te kunnen blijven bekostigen. Dat zou wel leuk zijn...
Hard werken g
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159285199
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:18 schreef Ryon het volgende:

Het is een stimulans voor studenten om harder te studeren die op dit moment toegepast wordt door elke universiteit en elke studie. Dit is per vak verschillend. Het is dus niet zo dat je op de UvA voor het volgen van werkgroepen altijd een + krijgt op het tentamen. Het kan ook zo zijn dat door het volgen van werkgroepen je niet uitgesloten wordt voor het tentamen. Ook een mogelijkheid.
Wat een kinderachtig gedoe zeg om mensen uit te sluiten voor het maken van een tentamen als ze niet op komen dagen bij de werkgroepen.

Op een universiteit en zeker een als de UvA moet toch duidelijk zijn dat niet iedereen op dezelfde manier studeert en dus ook niet iedereen baat heeft bij het voorgeschotelde programma.

Hoe zit het eigenlijk met mensen die geen werkgroepplaats hebben bemachtigd voor een bepaald vak?

quote:
Dat is altijd zo. Ook bij wiskunde kan de uitkomst afhankelijk zijn van het soort berekening / redenering die je eerder op poten hebt gezet. Het aantal variaties in de antwoorden zijn echter beperkt en een antwoordmodel heeft ze vaak alle twee of drie opgenomen (sommige variaties kunnen minder punten waard zijn). Als student heb je relatief weinig vrijheid om je eigen verhaal ervan te maken.
Oke, ik dacht dat er bij rechten juist wel veel vrijheid was om er je eigen verhaal van te maken gezien de wet wellicht absoluut is maar de interpretatie daarvan allerminst en jurisprudentie ontstaat als gevolg van een moeilijk winbare zaak toch te winnen.

Recent voorbeeld in Amerika is uiteraard de welbekende uitspraak van de Supreme Court over DoMA.

quote:
Ja dat klopt, de cijfers zijn niet relatief maar de normering is dat wel in Nederland. Wat je precies bedoelt met leunt meer op geheugen begrijp ik niet helemaal. Tentamens op academisch niveau toetsen het analystisch vermogen van een student. Dus in hoeverre deze in staat is om verbindingen te leggen en tot de kern van een probleem te komen (hoofdzaak, bijzaak). Een goed geheugen is een intelligentievorm dat zeker van meerwaarde is. Maar bij rechten niet meer of minder dan bij andere studies.
Bij rechten zijn er afaik relatief veel dingen die je gewoon voor waar moet aannemem en er in moet stampen zonder te weten waarom het zo is hoewel dergelijke dingen in de natuurkunde ook voorkomen word daar een groter beroep gedaan op je abstract denkvermogen dan bij bijvoorbeeld rechten.

quote:
Bij andere studies (die met essay's werken) is het meer een jurysport. Een student heeft vrijheid in het onderwerpkeuze en kan er voor kiezen om "een enkelvoudige schroef" of "een dubbele schroef" neer te zetten. Een perfect uitgevoerde enkelvoudige schroef levert maximaal een acht op, een dubbele schroef een negen en een tien alleen als de student beide foutloos weet te combineren. Hoe briljanter de student is, hoe ingewikkelder en complexer hij het voor zichzelf kan maken. Hij bepaalt dan zelf de lat.

Hierdoor kan het zijn dat er in een hele lichting geen enkele tien gehaald wordt. Het kan ook zijn dat voor sommige vakken nog nooit iemand hoger dan een negen gehaald heeft. Omdat niemand zich aan dat niveau waagt of omdat nog niemand dat niveau gehaald heeft. Studenten die goed zijn kunnen ervoor kiezen om een eenvoudiger onderwerp foutloos uit te voeren dan zich te wagen aan zwaardere of meer complexe onderwerpen. Dat mag ook. Turners moeten bijvoorbeeld ook dergelijke afwegingen maken.

Hierdoor kan het zijn dat het cijfergemiddelde van je top 10% beste studenten lager is dan de top 10% beste studenten van andere studies. Als je die groep toch wil belonen met extra's zoals een aantekening op de bul of toegang tot extra studiestof dan moet je dat even verrekenen in de gewenste cijfergemiddeldes. ;)
Wat een farce zeg, hoe is de verhouding tentamen/essay verdeeld bij dergelijke opleiding over het algemeen of verschilt dat te veel per universiteit?

Zo'n essay is namelijk maar tot op zekere hoogte objectief te becijferen.

quote:
Die staan vast in het OEreglement. Die weer per faculteit en per universiteit kan verschillen ;) Bij de een mogen tentamens wel herkanst worden en bij de andere niet. Dat soort verschillen zie je veel. Bij een moet je een 8.5 halen en bij de andere een 7.5 of een 8. Dat kan ook.
Oh zo, ik dacht dat je bedoelde dat rechtenfaculteiten streng vasthouden aan die eisen en andere faculteiten nog wel eens uitzonderingen willen maken op die regels.
quote:
14s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:26 schreef Ryon het volgende:
Ach, van een beetje langstuderen is nog niemand minder geworden. Studeren begint echter pas leuk te worden in de masterfase.
Niet geheel mee eens aangezien het afhangt van de ambities van de student en wat de reden van het langstuderen is.
pi_159285265
Nou, Europees was echt weer zo'n tentamen wat alle kanten op kan, maar waarschijnlijk de verkeerde :+
Cijferberekening is ook anders dan anders of misschien ook niet, snap het niet helemaal :P Bij oude tentamens kon je 100 punten halen, behaalde punten was je cijfer. Er waren nu 3 vragen met ieder 100 punten, en je cijfer is het gemiddelde van de 3 behaalde scores. Maakt dit nou wiskundig gezien wat uit of niet?
pi_159285886
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 17:26 schreef underground1009 het volgende:
Nou, Europees was echt weer zo'n tentamen wat alle kanten op kan, maar waarschijnlijk de verkeerde :+
Cijferberekening is ook anders dan anders of misschien ook niet, snap het niet helemaal :P Bij oude tentamens kon je 100 punten halen, behaalde punten was je cijfer. Er waren nu 3 vragen met ieder 100 punten, en je cijfer is het gemiddelde van de 3 behaalde scores. Maakt dit nou wiskundig gezien wat uit of niet?
wat een marteling man, nog nooit zoveel geschreven in drie uur :')
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159286038
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 17:26 schreef underground1009 het volgende:
Nou, Europees was echt weer zo'n tentamen wat alle kanten op kan, maar waarschijnlijk de verkeerde :+
Cijferberekening is ook anders dan anders of misschien ook niet, snap het niet helemaal :P Bij oude tentamens kon je 100 punten halen, behaalde punten was je cijfer. Er waren nu 3 vragen met ieder 100 punten, en je cijfer is het gemiddelde van de 3 behaalde scores. Maakt dit nou wiskundig gezien wat uit of niet?
300 punten? Wat raar, bij ons waren tentamens nooit meer dan 100 punten waard. Sommige minder.
  donderdag 21 januari 2016 @ 18:05:12 #115
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159286054
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 17:26 schreef underground1009 het volgende:
Nou, Europees was echt weer zo'n tentamen wat alle kanten op kan, maar waarschijnlijk de verkeerde :+
Cijferberekening is ook anders dan anders of misschien ook niet, snap het niet helemaal :P Bij oude tentamens kon je 100 punten halen, behaalde punten was je cijfer. Er waren nu 3 vragen met ieder 100 punten, en je cijfer is het gemiddelde van de 3 behaalde scores. Maakt dit nou wiskundig gezien wat uit of niet?
3 x 0 is in beginsel geen 1. Dus tjah. :P
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159286548
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 18:05 schreef Ryon het volgende:

[..]

3 x 0 is in beginsel geen 1. Dus tjah. :P
0 van de 100 punten is in beginsel net zo goed geen 1 :P
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159287635
Hmm, ik heb een vraag over de conformiteit bij consumentenkoop (7:17 BW). In de casus gaat het om een non-conform product, en of de koper de overeenkomst dan kan ontbinden. Het antwoord model noemt dus ook 7:17 en gaat vervolgens naar 6:265 BW m.b.t. de ontbinding. Maar waarom wordt er niets gezegd over 7:22 BW? Dat is toch de grond voor ontbinding o.b.v. consumentenkoop?

Mag je dan als consument kiezen of je ontbindt op basis van 6:265 of 7:22 BW? Want 6:265 heeft minder zware eisen dan 7:22 :o
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  donderdag 21 januari 2016 @ 19:56:06 #118
256090 Giku
graag verwijderen
pi_159288991
quote:
11s.gif Op donderdag 21 januari 2016 19:10 schreef Blistering het volgende:
Hmm, ik heb een vraag over de conformiteit bij consumentenkoop (7:17 BW). In de casus gaat het om een non-conform product, en of de koper de overeenkomst dan kan ontbinden. Het antwoord model noemt dus ook 7:17 en gaat vervolgens naar 6:265 BW m.b.t. de ontbinding. Maar waarom wordt er niets gezegd over 7:22 BW? Dat is toch de grond voor ontbinding o.b.v. consumentenkoop?

Mag je dan als consument kiezen of je ontbindt op basis van 6:265 of 7:22 BW? Want 6:265 heeft minder zware eisen dan 7:22 :o
6:265 heeft toch niet minder zware eisen (in beginsel is verzuim vereist)? Vraag is vooral wat het gebrek is en of het nog op te lossen is.
graag verwijderen
pi_159292298
quote:
6s.gif Op donderdag 21 januari 2016 16:17 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Hoe lang ben je daar mee bezig?
12 jaar
pi_159294209
quote:
15s.gif Op donderdag 21 januari 2016 21:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

12 jaar
wauw
pi_159301985
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 18:05 schreef Ryon het volgende:

[..]

3 x 0 is in beginsel geen 1. Dus tjah. :P
Ryonair, kun jij even reageren op mijn SES topic over het gebrek aan studiepunten.
Danku
pi_159302112
Geen stage voor mij = meer tijd om studiepunten te halen. Elk nadeel heb z'n voordeel (al vind ik t wel jammer want dit was een mooie kans). Hopelijk krijg ik komende week een voldoende (voor mijn essays) terug.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 15:24:49 #123
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159306621
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:39 schreef DoubleDip het volgende:
Geen stage voor mij = meer tijd om studiepunten te halen. Elk nadeel heb z'n voordeel (al vind ik t wel jammer want dit was een mooie kans). Hopelijk krijg ik komende week een voldoende (voor mijn essays) terug.
Zo is het ook! Lijkt mij trouwens ook niet verstandig om stage te lopen als je zo loopt te bokken met je studie.. uit wat je hier hebt gedeeld valt op te maken dat je de tijd wel kan gebruiken. Maar praktijk is wel tof.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159307585
Ben benieuwd hoe lang ze met EUR nakijken bezig zijn
  vrijdag 22 januari 2016 @ 16:28:33 #125
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159308199
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:39 schreef DoubleDip het volgende:
Geen stage voor mij = meer tijd om studiepunten te halen. Elk nadeel heb z'n voordeel (al vind ik t wel jammer want dit was een mooie kans). Hopelijk krijg ik komende week een voldoende (voor mijn essays) terug.
Waarop ging het mis?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_159308402
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:28 schreef eriksd het volgende:

[..]

Waarop ging het mis?
Eigenlijk gewoon de pech dat ze iemand anders beter kenden. Ik paste goed in het profiel en had een goede indruk achtergelaten. Dit gold voor alle drie de kandidaten. Eén iemand had al ervaring met de werkzaamheden, maar is het ook niet geworden. Dit omdat persoon 3 al eens eerder in gesprek was geweest met het bedrijf en het daarom ook geworden is.
pi_159308425
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:35 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Eigenlijk gewoon de pech dat ze iemand anders beter kenden. Ik paste goed in het profiel en had een goede indruk achtergelaten. Dit gold voor alle drie de kandidaten. Eén iemand had al ervaring met de werkzaamheden, maar is het ook niet geworden. Dit omdat persoon 3 al eens eerder in gesprek was geweest met het bedrijf en het daarom ook geworden is.
Volgens mij heb je echt veel meer aan een goed netwerk dan aan een goede cijferlijst
pi_159308480
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:04 schreef Henrys het volgende:
Ben benieuwd hoe lang ze met EUR nakijken bezig zijn
:D gezien het feit dat 75% de volle drie uur nodig had duurt het nog wel ff denk ik
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  vrijdag 22 januari 2016 @ 17:01:11 #129
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159309039
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:36 schreef Henrys het volgende:

[..]

Volgens mij heb je echt veel meer aan een goed netwerk dan aan een goede cijferlijst
Mwa, het helpt wellicht voor studentstages maar uiteindelijk moet je toch wel een beetje rond de 7,5 in je master dobberen en rond de 8 voor je stagebeoordelingen wil je bij ons aan de slag kunnen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 17:06:41 #130
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159309145
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 17:01 schreef eriksd het volgende:

[..]

Mwa, het helpt wellicht voor studentstages maar uiteindelijk moet je toch wel een beetje rond de 7,5 in je master dobberen en rond de 8 voor je stagebeoordelingen wil je bij ons aan de slag kunnen.
Dit. Daarom ook pas in je master hard gaan studeren en daarvoor paar mooie stages lopen. Ik heb echter geen cijfers op mijn stagebeoordeling. Enkel lovende woorden. Terecht natuurlijk.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159309456
Begin nu wel te twijfelen of ik arbeidsrecht wil doen aangezien je weer een vak internationaal arbeidsrecht en dus europees recht krijgt :'(
pi_159309493
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 17:24 schreef Henrys het volgende:
Begin nu wel te twijfelen of ik arbeidsrecht wil doen aangezien je weer een vak internationaal arbeidsrecht en dus europees recht krijgt :'(
Eur is leuk man, niet zo mauwen.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 19:43:20 #133
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159312154
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 17:24 schreef Henrys het volgende:
Begin nu wel te twijfelen of ik arbeidsrecht wil doen aangezien je weer een vak internationaal arbeidsrecht en dus europees recht krijgt :'(
Niet zeuren, gewoon doen
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159318829
Wat is er zo erg aan Europees recht dan? Ik heb dat altijd leuk gevonden.
pi_159319307
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 23:11 schreef Lavezzi het volgende:
Wat is er zo erg aan Europees recht dan? Ik heb dat altijd leuk gevonden.
Het moet je interesse hebben. Bovenstaand citaat kun je FTFY tot in het oneindige naar eigen voorkeur :P Wat is er erg aan Staats/RGS? Dat heb ik altijd leuk gevonden. :7 Wat je leuk vindt gaat je over het algemeen makkelijker af. Gelukkig zijn er tig studenten met tig voorkeuren. Zou anders maar een saaie eenheidsworst zijn onder studenten.
mag het weten
pi_159321258
Wellicht dat Europees recht niet het probleem is maar de manier van tentaminering :'(
  zaterdag 23 januari 2016 @ 11:25:16 #137
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159324998
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 23:28 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Het moet je interesse hebben. Bovenstaand citaat kun je FTFY tot in het oneindige naar eigen voorkeur :P Wat is er erg aan Staats/RGS? Dat heb ik altijd leuk gevonden. :7 Wat je leuk vindt gaat je over het algemeen makkelijker af. Gelukkig zijn er tig studenten met tig voorkeuren. Zou anders maar een saaie eenheidsworst zijn onder studenten.
Rechtenstudenten zijn sowieso geen eenheidsworst hoor.

:')
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159325725
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 00:56 schreef Henrys het volgende:
Wellicht dat Europees recht niet het probleem is maar de manier van tentaminering :'(
Eerder de vakgroep in het geheel. :+ Die doen ook maar wat, weten nooit welke methode ze nu het beste vinden. Blij dat ik er vanaf ben. :X
mag het weten
pi_159325871
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 00:56 schreef Henrys het volgende:
Wellicht dat Europees recht niet het probleem is maar de manier van tentaminering :'(
Vond dit op zich wel leuker dan gewoon tentamenvragen, stuk uitdagender. Maar als driekwart na 3 uur nog niet klaar is met het tentamen is het misschien wat te lang :')
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159329176
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 11:25 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Rechtenstudenten zijn sowieso geen eenheidsworst hoor.

:')
Is ook niet vreemd gezien de onsamenhangende delen die samen de rechtenstudie vormen.
pi_159330307
Mijn docent privaatrecht heeft gezegd dat het tentamen aansprakelijkheidsrecht van a.s. maandag heel lang is, maar wel goed te doen :') Altijd lekker makkelijk om zo'n uitspraak te doen als docent.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159342469
quote:
6s.gif Op donderdag 21 januari 2016 22:18 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

wauw
Maar omdat ik er dus zo lang over doe, krijg ik wel een officiële uitreiking. True story.
pi_159342749
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 22:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

Maar omdat ik er dus zo lang over doe, krijg ik wel een officiële uitreiking. True story.
Jij wordt gewoon de langststuderende langstudeerder van Nederland _O_
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159342787
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 22:29 schreef Blistering het volgende:

[..]

Jij wordt gewoon de langststuderende langstudeerder van Nederland _O_
Achja, er is toch geen toekomst voor mij.
pi_159342800
Stiekem lijkt het me geweldig om ooit stagiair onder erik te zijn.
pi_159342830
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 22:31 schreef Yreal het volgende:
Stiekem lijkt het me geweldig om ooit stagiair onder erik te zijn.
Zware last draag je dan hoor.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159342869
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 22:31 schreef Blistering het volgende:

[..]

Zware last draag je dan hoor.
Continue donuts halen ja.
pi_159343401
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 22:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

Maar omdat ik er dus zo lang over doe, krijg ik wel een officiële uitreiking. True story.
toch geloof ik het niet
pi_159344726
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 22:46 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

toch geloof ik het niet
echt
pi_159345657
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 23:06 schreef Athlete het volgende:

[..]

Goede keuze. Tentamen was echt een verschrikking! Eerste tentamen in m'n hele bachelor en master waarvan ik dat zeg.
Hoe heb je ervoor gestudeerd? Ik vind het echt een onmogelijk vak.. Zit echt te twijfelen om hem in de her te maken.
pi_159346485
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 12:24 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Vond dit op zich wel leuker dan gewoon tentamenvragen, stuk uitdagender. Maar als driekwart na 3 uur nog niet klaar is met het tentamen is het misschien wat te lang :')
Normaal heb ik na een tentamen wel een idee wat ik anders zou doen bij herkansing maar bij EUR heb ik echt geen idee hoe ik het dan anders zou aanpakken
pi_159347459
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 23:59 schreef Henrys het volgende:

[..]

Normaal heb ik na een tentamen wel een idee wat ik anders zou doen bij herkansing maar bij EUR heb ik echt geen idee hoe ik het dan anders zou aanpakken
Dat ben ik op zich wel met je eens. Al lag mijn zwaktepunt duidelijk bij de laatste vraag. Had daar weinig aandacht aan besteed en hoopte ook dat ze over mededinging geen vragen gingen stellen. Maar idd, toen ik die vragen maakte was ik nog steeds niet zeker of ik wel genoeg had opgeschreven :'). Maarja, ik heb ook bijna de volle 3 uur gebruikt dus zou ook eigenlijk niet veel meer kunnen schrijven gezien de tijd.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159347497
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 23:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

echt
Waarschijnlijk niet serieus bedoeld maar ik hap: hoe zit het nu dan met terugbetalen van stufi etc.?
pi_159347532
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 00:42 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet serieus bedoeld maar ik hap: hoe zit het nu dan met terugbetalen van stufi etc.?
Hoe bedoel je?
pi_159347567
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 00:42 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet serieus bedoeld maar ik hap: hoe zit het nu dan met terugbetalen van stufi etc.?
Toen hij nog recht had op stufi was het nog geen lening maar kreeg je gewoon een bak geld zonder dat je daar wat voor moest doen. Dát waren nog eens tijden
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159347596
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2016 00:48 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Toen hij nog recht had op stufi was het nog geen lening maar kreeg je gewoon een bak geld zonder dat je daar wat voor moest doen. Dát waren nog eens tijden
Die goeie ouwe tijd
pi_159347612
quote:
9s.gif Op zondag 24 januari 2016 00:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

Die goeie ouwe tijd
:D
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159349164
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2016 00:40 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Dat ben ik op zich wel met je eens. Al lag mijn zwaktepunt duidelijk bij de laatste vraag. Had daar weinig aandacht aan besteed en hoopte ook dat ze over mededinging geen vragen gingen stellen. Maar idd, toen ik die vragen maakte was ik nog steeds niet zeker of ik wel genoeg had opgeschreven :'). Maarja, ik heb ook bijna de volle 3 uur gebruikt dus zou ook eigenlijk niet veel meer kunnen schrijven gezien de tijd.
Ik ben over de 3 uur heen gegaan, nooit zelf inleveren als je nog tijd nodig hebt vooral bij zo'n grote zaal met zoveel mensen duurt het wel 10 minuten of meer voordat die surveillant naar je toe komt. En vraag 3 had ik ook heel kort omdat er echt maar heel weinig stof over het nuttige effect ging. Heb wel nog een vergelijking met het Gourmet arrest getrokken dat het rechtens gelijk was maar feitelijk niet.
pi_159349211
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2016 02:21 schreef Henrys het volgende:

[..]

Ik ben over de 3 uur heen gegaan, nooit zelf inleveren als je nog tijd nodig hebt vooral bij zo'n grote zaal met zoveel mensen duurt het wel 10 minuten of meer voordat die surveillant naar je toe komt. En vraag 3 had ik ook heel kort omdat er echt maar heel weinig stof over het nuttige effect ging. Heb wel nog een vergelijking met het Gourmet arrest getrokken dat het rechtens gelijk was maar feitelijk niet.
Ben bang dat ik hooguit 10 punten voor die laatste vraag heb gescoord. Echt alleen maar een beetje dom geluld. Bij die eerste twee zat ik denk ik wel in de goede richting. Dus als ik voldoende heb opgeschreven kan ik er nog wel een 5,5 uitslepen hoop ik :P . Maarja, 5 minuten voor tijd kon ik echt niets zinnigs meer verzinnen dus heb het er toen maar bij gelaten :')
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159349222
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2016 02:26 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Ben bang dat ik hooguit 10 punten voor die laatste vraag heb gescoord. Echt alleen maar een beetje dom geluld. Bij die eerste twee zat ik denk ik wel in de goede richting. Dus als ik voldoende heb opgeschreven kan ik er nog wel een 5,5 uitslepen hoop ik :P . Maarja, 5 minuten voor tijd kon ik echt niets zinnigs meer verzinnen dus heb het er toen maar bij gelaten :')
Ja ik heb precies hetzelfde gevoel maar je weet maar nooit.

Snap niet dat ze juist dit jaar die bonuspuntregeling hebben afgeschaft want met deze manier van tentaminering heb je er echt veel meer aan
pi_159349242
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 02:28 schreef Henrys het volgende:

[..]

Ja ik heb precies hetzelfde gevoel maar je weet maar nooit.

Snap niet dat ze juist dit jaar die bonuspuntregeling hebben afgeschaft want met deze manier van tentaminering heb je er echt veel meer aan
idd, helemaal nu het zo belangrijk is dat je tijdens die werkgroep je voorbereid. Met een bonuspuntje zou ik er wel vertrouwen in hebben dat ik een voldoende heb. Begreep ook van oud-studenten dat EUR eerdere jaren ook al bekend stond om een slachting wat betreft slagingspercentages. Zal dit jaar niet anders zijn denk ik :P
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159349267
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2016 02:32 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

idd, helemaal nu het zo belangrijk is dat je tijdens die werkgroep je voorbereid. Met een bonuspuntje zou ik er wel vertrouwen in hebben dat ik een voldoende heb. Begreep ook van oud-studenten dat EUR eerdere jaren ook al bekend stond om een slachting wat betreft slagingspercentages. Zal dit jaar niet anders zijn denk ik :P
Die oudere tentamens hebben wel meer theorievragen met verschillende soort vraagstellingen. Dit was echt 3x dezelfde vraag met een andere casus. Vraag me af of ze de normering nog gaan aanpassen als hij echt bizar slecht gemaakt is
pi_159349379
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 02:36 schreef Henrys het volgende:

[..]

Die oudere tentamens hebben wel meer theorievragen met verschillende soort vraagstellingen. Dit was echt 3x dezelfde vraag met een andere casus. Vraag me af of ze de normering nog gaan aanpassen als hij echt bizar slecht gemaakt is
Geldt trouwens hier ook die regel dat het cijfer binnen 10 werkdagen bekend moet zijn? Dat staat nml wel op al die andere tentamens, maar op deze niet.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159349389
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2016 03:00 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Geldt trouwens hier ook die regel dat het cijfer binnen 10 werkdagen bekend moet zijn? Dat staat nml wel op al die andere tentamens, maar op deze niet.
Denk dat er wel uitzonderingen zijn, lijkt mij vrijwel onmogelijk aangezien een deel van die vakgroep het werk ook nog part-time doet
pi_159349570
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2016 00:48 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Toen hij nog recht had op stufi was het nog geen lening maar kreeg je gewoon een bak geld zonder dat je daar wat voor moest doen. Dát waren nog eens tijden
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 00:45 schreef Yreal het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Je moet afaik toch ook onder het oude stelsel alles terugbetalen als je geen diploma hebt gehaald binnen tien jaar?
pi_159353752
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 04:56 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

[..]

Je moet afaik toch ook onder het oude stelsel alles terugbetalen als je geen diploma hebt gehaald binnen tien jaar?
Ach, onder het nieuwe regime hoef je niks terug te betalen als je niks verdient.
  zondag 24 januari 2016 @ 13:18:35 #167
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159353882
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ach, onder het nieuwe regime hoef je niks terug te betalen als je niks verdient.
Je wilt toch wat verdienen. Ook ivm zaken als eten enzo.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159354064
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:18 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Je wilt toch wat verdienen. Ook ivm zaken als eten enzo.
Overrated. Ik ben toch al dik.
  zondag 24 januari 2016 @ 13:28:57 #169
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159354161
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:25 schreef Yreal het volgende:

[..]

Overrated. Ik ben toch al dik.
Dikke kop wellicht.
Naja, als je boven het minimum verdient, betaal je nog maar 4% ofzo.

Achja, gewoon een keer je P halen. Heb je die ook mooi binnen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159354204
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:28 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dikke kop wellicht.
Naja, als je boven het minimum verdient, betaal je nog maar 4% ofzo.

Achja, gewoon een keer je P halen. Heb je die ook mooi binnen.
Ach, eerst maar eens zien of ik die 35 jaar terug betalen uberhaupt overleef.
  zondag 24 januari 2016 @ 13:39:59 #171
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159354432
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:30 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ach, eerst maar eens zien of ik die 35 jaar terug betalen uberhaupt overleef.
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:30 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ach, eerst maar eens zien of ik die 35 jaar terug betalen uberhaupt overleef.
Gewoon doodgaan ja, haha lekker de overheid voor de gek houden!!! Daar pak je ze wel lekker mee ja!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 24 januari 2016 @ 13:45:50 #172
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_159354670
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:39 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

[..]

Gewoon doodgaan ja, haha lekker de overheid voor de gek houden!!! Daar pak je ze wel lekker mee ja!
Die Surface is bazig man :o
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zondag 24 januari 2016 @ 13:56:53 #173
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159355062
quote:
11s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:45 schreef Blistering het volgende:

[..]

Die Surface is bazig man :o
Mooi productje he? Bevalt mij ook prima inderdaad.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159355359
Ben echt blij met ons stufi systeem als je ziet hoe erg die Amerikanen het hebben, die zitten met hun nek toe in de schuld en die hebben niet zulke gunstige rente en terugbetalingsregelingen
  zondag 24 januari 2016 @ 14:14:41 #175
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159355650
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2016 14:06 schreef Henrys het volgende:
Ben echt blij met ons stufi systeem als je ziet hoe erg die Amerikanen het hebben, die zitten met hun nek toe in de schuld en die hebben niet zulke gunstige rente en terugbetalingsregelingen
Voorkomt ook allerhande pretstudies.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_159357459
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:39 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

[..]

Gewoon doodgaan ja, haha lekker de overheid voor de gek houden!!! Daar pak je ze wel lekker mee ja!
Achja, de kans dat ik op mijn 40ste al dood neerval van de darmkanker oid is reëel. Dus ach.
  zondag 24 januari 2016 @ 15:19:58 #177
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159357633
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2016 15:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

Achja, de kans dat ik op mijn 40ste al dood neerval van de darmkanker oid is reëel. Dus ach.
Je bent wel een gigantische pessimist zeg.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159357700
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2016 15:19 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Je bent wel een gigantische pessimist zeg.
Nee hoor.
  zondag 24 januari 2016 @ 15:23:51 #179
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_159357727
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2016 15:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

Achja, de kans dat ik op mijn 40ste al dood neerval van de darmkanker oid is reëel. Dus ach.
De kans dat je met een Cryingair toestel uit de lucht ploft is groter.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zondag 24 januari 2016 @ 15:25:03 #180
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159357752
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2016 15:19 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Je bent wel een gigantische pessimist zeg.
We luisteren al 972 delen naar deze zwanenzang.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_159357796
quote:
15s.gif Op zondag 24 januari 2016 15:25 schreef eriksd het volgende:

[..]

We luisteren al 972 delen naar deze zwanenzang.
Daar kunnen nog wel 28 delen bij
mag het weten
pi_159357818
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:25 schreef Yreal het volgende:

[..]

Overrated. Ik ben toch al dik.
Ik kwam eigenlijk naar dit topic om te reageren op je andere post maar dit kan geen toeval zijn.

Ga op doner kebab dieet.
  zondag 24 januari 2016 @ 15:37:21 #183
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159358001
quote:
15s.gif Op zondag 24 januari 2016 15:25 schreef eriksd het volgende:

[..]

We luisteren al 972 delen naar deze zwanenzang.
Is ook zo, heb je ook wel weer gelijk aan.
Tja ach.

Ik wist helemaal niet dat de 800 serie van B&W 'diamond series' heet omdat de tweeter van chemisch gefabriceerde diamant is gemaakt. Best gaaf eigenlijk.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159358253
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2016 15:23 schreef Blistering het volgende:

[..]

De kans dat je met een Cryingair toestel uit de lucht ploft is groter.
is er ooit al eens eentje neer gegaan dan?
pi_159358295
quote:
15s.gif Op zondag 24 januari 2016 15:25 schreef eriksd het volgende:

[..]

We luisteren al 972 delen naar deze zwanenzang.
en naar jouw vreselijke muzieksmaak
  zondag 24 januari 2016 @ 15:55:18 #186
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_159358445
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 15:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

is er ooit al eens eentje neer gegaan dan?
Nope, maar eentje moet de eerste zijn.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zondag 24 januari 2016 @ 15:57:59 #187
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159358536
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2016 15:55 schreef Blistering het volgende:

[..]

Nope, maar eentje moet de eerste zijn.
Net als met een succesvol tentamen van Yreal?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 24 januari 2016 @ 15:59:20 #188
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_159358574
quote:
15s.gif Op zondag 24 januari 2016 15:57 schreef eriksd het volgende:

[..]

Net als met een succesvol tentamen van Yreal?
Ten zuiden van de gordel hoor, zo'n opmerking.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zondag 24 januari 2016 @ 16:01:24 #189
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159358646
Ach, hij heeft toch strafproces gehaald. Dan mag het.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_159358825
quote:
15s.gif Op zondag 24 januari 2016 15:57 schreef eriksd het volgende:

[..]

Net als met een succesvol tentamen van Yreal?
Internationaal belastingrecht inleiding had ik in een keer hoor.
pi_159358907
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2016 15:37 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Is ook zo, heb je ook wel weer gelijk aan.
Tja ach.

Ik wist helemaal niet dat de 800 serie van B&W 'diamond series' heet omdat de tweeter van chemisch gefabriceerde diamant is gemaakt. Best gaaf eigenlijk.
Bedoel je niet BMW?
  zondag 24 januari 2016 @ 16:43:13 #192
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159359741
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 16:09 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Bedoel je niet BMW?
Nee, anders had ik dat toch wel gezegd ofniet dan? Wat heeft BMW ook überhaupt te maken met tweeters?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159365360
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2016 16:43 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Nee, anders had ik dat toch wel gezegd ofniet dan? Wat heeft BMW ook überhaupt te maken met tweeters?
Oh nvm, had geen idee wat tweeters zijn maar klonk wel als iets dat met auto's te maken kan hebben en dan is BMW logischer dan B&W want denk bij die afkorting gelijk aan burgemeester&wethouders.
  zondag 24 januari 2016 @ 20:42:24 #194
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_159365381
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:41 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Oh nvm, had geen idee wat tweeters zijn maar klonk wel als iets dat met auto's te maken kan hebben en dan is BMW logischer dan B&W want denk bij die afkorting gelijk aan burgemeester&wethouders.
:') Man man man. De audiofiel in mij huilt.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159365763
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:42 schreef Blistering het volgende:

[..]

:') Man man man. De audiofiel in mij huilt.
Zo vreemd is de assumptie dat B&W staat voor burgemeester&wethouders in een rechtentopic toch niet?
  zondag 24 januari 2016 @ 20:56:07 #196
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_159365821
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:54 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Zo vreemd is de assumptie dat B&W staat voor burgemeester&wethouders in een rechtentopic toch niet?
quote:
Ik wist helemaal niet dat de 800 serie van Burgemeesters & Wethouders 'diamond series' heet omdat de tweeter van chemisch gefabriceerde diamant is gemaakt. Best gaaf eigenlijk.
In die context staat het toch wel enigszins vreemd.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159366050
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:56 schreef Blistering het volgende:

[..]


[..]

In die context staat het toch wel enigszins vreemd.
Touché.
pi_159370918
Was vandaag nog aan het kijken naar de Sonus Faber Venere. Die is ook wel erg mooi :9~
pi_159372394
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:39 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

[..]

Gewoon doodgaan ja, haha lekker de overheid voor de gek houden!!! Daar pak je ze wel lekker mee ja!
:')

Man man man.
  maandag 25 januari 2016 @ 01:14:47 #200
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159372395
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 23:48 schreef Maharbal het volgende:
Was vandaag nog aan het kijken naar de Sonus Faber Venere. Die is ook wel erg mooi :9~
Ik vind die 800 serie d3 ook wel vet hoor.. Zelfs het baanbrekende kevlar is weg! Maarja, dat is toch ver boven mijn budget. M'n 685 s2 voldoet vooralsnog.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159372402
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2016 15:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

Achja, de kans dat ik op mijn 40ste al dood neerval van de darmkanker oid is reëel. Dus ach.
Jeetje. :{
  maandag 25 januari 2016 @ 01:15:55 #202
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159372407
quote:
10s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:42 schreef Blistering het volgende:

[..]

:') Man man man. De audiofiel in mij huilt.
ja maar ook de mens. Ik heb zo'n hekel aan van die schreeuwerig mensen 'oh ik ken BMW dus roepen!!!!!11!!!!'
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159374401
D-day! Vandaag moet er een 3.2 goedgemaakt worden dus all or nothing _O_ Aansprakelijkheidsrecht here I come.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159374471
quote:
10s.gif Op maandag 25 januari 2016 09:12 schreef Blistering het volgende:
D-day! Vandaag moet er een 3.2 goedgemaakt worden dus all or nothing _O_ Aansprakelijkheidsrecht here I come.
Succes! Ik ga woensdag een 3.0 goedmaken dus ik leef met je mee :P

(En nu weer aan de VPB, yay)
pi_159374522
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2016 01:14 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik vind die 800 serie d3 ook wel vet hoor.. Zelfs het baanbrekende kevlar is weg! Maarja, dat is toch ver boven mijn budget. M'n 685 s2 voldoet vooralsnog.
Zijn ook erg vette dingen. Qua uiterlijk vind ik die Sonus Fabers alleen iets eleganter, minder dik, mooier. Wil al heel lang een goede set. Ben nu aan het kijken om een huis te kopen, dus dat is het perfecte moment om eens te gaan werken aan de inboedel.

De 683 s3 is hier ook de revue gepasseerd. Ook erg vet. Maar ik ben toch meer van het uiterlijk van de Sonus Faber denk ik.
  maandag 25 januari 2016 @ 10:24:54 #206
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159375533
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2016 09:22 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Zijn ook erg vette dingen. Qua uiterlijk vind ik die Sonus Fabers alleen iets eleganter, minder dik, mooier. Wil al heel lang een goede set. Ben nu aan het kijken om een huis te kopen, dus dat is het perfecte moment om eens te gaan werken aan de inboedel.

De 683 s3 is hier ook de revue gepasseerd. Ook erg vet. Maar ik ben toch meer van het uiterlijk van de Sonus Faber denk ik.
3500 voor speakers :{ Beetje adequate versterker erbij, cd spelertje en je zit op 6 ruggen.
Rijke tata.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_159375751
quote:
15s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:24 schreef eriksd het volgende:

[..]

3500 voor speakers :{ Beetje adequate versterker erbij, cd spelertje en je zit op 6 ruggen.
Rijke tata.
Mwah, of je neemt de 2.5. Je kunt ook een puike tweedehands set halen.

Wat moet ik overigens met een CD speler?
  maandag 25 januari 2016 @ 10:47:45 #208
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159376009
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:36 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Mwah, of je neemt de 2.5. Je kunt ook een puike tweedehands set halen.

Wat moet ik overigens met een CD speler?
Wat is het alternatief? Netwerkspeler?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 25 januari 2016 @ 11:47:52 #209
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159377351
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2016 09:22 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Zijn ook erg vette dingen. Qua uiterlijk vind ik die Sonus Fabers alleen iets eleganter, minder dik, mooier. Wil al heel lang een goede set. Ben nu aan het kijken om een huis te kopen, dus dat is het perfecte moment om eens te gaan werken aan de inboedel.

De 683 s3 is hier ook de revue gepasseerd. Ook erg vet. Maar ik ben toch meer van het uiterlijk van de Sonus Faber denk ik.
Ja, tof! Tip is toch zeker luisteren, uiterlijk is echt ondergeschikt aan het geluid.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 25 januari 2016 @ 11:50:08 #210
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159377392
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:47 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat is het alternatief? Netwerkspeler?
Ja. Wat moet je met een cd speler? Heb je een DAC die 24bit/192hz kan, prop je er cd's in van 16 bit. Netwerkspeler + NAS en je kunt een prachtige 24 bit muziekbieb aanleggen. Allemaal te bedienen per app.
Natuurlijk wel een platenspeler.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159383458
quote:
10s.gif Op maandag 25 januari 2016 09:12 schreef Blistering het volgende:
D-day! Vandaag moet er een 3.2 goedgemaakt worden dus all or nothing _O_ Aansprakelijkheidsrecht here I come.
Hoe is het gegaan?

Ik zit tussen het studeren door te wachten tot ik het cijfer voor die essays terug krijg. Wil nou wel eens een keer studiepunten zien. Intussen nog ff doorstuderen voor tentamen woensdag.
pi_159384286
Ik denk dat ik maar ga stoppen met het kopen van boeken, haal hogere cijfers met samenvattingen en collegeaantekeningen dan het bestuderen van het boek en het komst me misschien een kwart van de tijd
pi_159384335
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:06 schreef Henrys het volgende:
Ik denk dat ik maar ga stoppen met het kopen van boeken, haal hogere cijfers met samenvattingen en collegeaantekeningen dan het bestuderen van het boek en het komst me misschien een kwart van de tijd
Welk jaar zit je?

Ik ben overigens gestopt met boeken lezen toen de Cursus Belastingrecht in beeld kwam. Niet te lezen dat ding. Studeer overigens aan de hand van hoorcolleges (opnames!) en werkgroepopgaven. Dat werkt het beste. Het boek gebruik ik als naslagwerk, als ik iets niet begrijp of wil opzoeken. Dit doe ik sinds mijn derde jaar ongeveer.
pi_159384357
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:09 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Welk jaar zit je?

Ik ben overigens gestopt met boeken lezen toen de Cursus Belastingrecht in beeld kwam. Niet te lezen dat ding. Studeer overigens aan de hand van hoorcolleges (opnames!) en werkgroepopgaven. Dat werkt het beste. Het boek gebruik ik als naslagwerk, als ik iets niet begrijp of wil opzoeken. Dit doe ik sinds mijn derde jaar ongeveer.
3
  maandag 25 januari 2016 @ 16:12:31 #215
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159384404
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:06 schreef Henrys het volgende:
Ik denk dat ik maar ga stoppen met het kopen van boeken, haal hogere cijfers met samenvattingen en collegeaantekeningen dan het bestuderen van het boek en het komst me misschien een kwart van de tijd
Ja, dat is gebruikelijk. Een groot deel van het studeren bestaat uit het leren van hoofd- en bijzaken te onderscheiden. De collegesheet en samenvattingen doen dat al voor je, waardoor je een betere basis hebt. Het boek is dan een naslagwerk waar onduidelijke begrippen geïllustreerd worden a.d.h.v voorbeelden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159384445
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:12 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, dat is gebruikelijk. Een groot deel van het studeren bestaat uit het leren van hoofd- en bijzaken te onderscheiden. De collegesheet en samenvattingen doen dat al voor je, waardoor je een betere basis hebt. Het boek is dan een naslagwerk waar onduidelijke begrippen geïllustreerd worden a.d.h.v voorbeelden.
Ik vind dat die boeken altijd veel te veel overbodige informatie vertellen. Voor je ontwikkeling als jurist is die informatie zeker wel handig maar voor het tentamen heb je er echt niks aan
  maandag 25 januari 2016 @ 16:18:17 #217
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159384530
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:14 schreef Henrys het volgende:

[..]

Ik vind dat die boeken altijd veel te veel overbodige informatie vertellen. Voor je ontwikkeling als jurist is die informatie zeker wel handig maar voor het tentamen heb je er echt niks aan
Yes. In een goed leerboek is veelal alleen de kernzin van elk alinea (dus per begrip) relevant. De rest van de informatie is overbodig omdat deze enkel ter verduidelijking of toelichting dient.

Daarnaast willen auteurs van handboeken graag compleet zijn, dus plakken zij de voetnoten vol met jurisprudentie die niet getentamineerd wordt. Dat maakt het er op zijn zachtst gezegd niet makkelijker op.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159384634
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:14 schreef Henrys het volgende:

[..]

Ik vind dat die boeken altijd veel te veel overbodige informatie vertellen. Voor je ontwikkeling als jurist is die informatie zeker wel handig maar voor het tentamen heb je er echt niks aan
Zeker. En een boek moet wel leesbaar zijn, in de zin dat je er enigszins doorheen moet komen. De Cursus Belastingrecht is bijvoorbeeld geschreven als naslagwerk en zo moet je hem ook gebruiken. Als je die als studieboek wilt gebruiken word je echt gek. Ik ken zelfs iemand die het ding letterlijk uit 'r hoofd ging leren. 8)7
  maandag 25 januari 2016 @ 16:28:37 #219
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159384795
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:06 schreef Henrys het volgende:
Ik denk dat ik maar ga stoppen met het kopen van boeken, haal hogere cijfers met samenvattingen en collegeaantekeningen dan het bestuderen van het boek en het komst me misschien een kwart van de tijd
Het filteren van informatie is dan weer erg handig voor je latere carriere, dus ik weet niet of dit nou zo'n handige zet is. Heb er een hard hoofd in dat je op welke manier dan ook iets bruikbaars overhoudt.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 25 januari 2016 @ 16:29:09 #220
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159384817
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:09 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Welk jaar zit je?

Ik ben overigens gestopt met boeken lezen toen de Cursus Belastingrecht in beeld kwam. Niet te lezen dat ding. Studeer overigens aan de hand van hoorcolleges (opnames!) en werkgroepopgaven. Dat werkt het beste. Het boek gebruik ik als naslagwerk, als ik iets niet begrijp of wil opzoeken. Dit doe ik sinds mijn derde jaar ongeveer.
Het gaat toch niet goed nu? Is het fundament dan niet te zwak naar nu blijkt?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_159385204
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:29 schreef eriksd het volgende:

[..]

Het gaat toch niet goed nu? Is het fundament dan niet te zwak naar nu blijkt?
Denk dat het vooral kwam omdat ik toen de tijd niet had om alles echt grondig te bestuderen. Drie vakken plus werk kwam er vorig semester op neer dat ik meestal naar college ging zonder voorbereiding. De studietijd was dan niet voldoende om alles zodanig te bestuderen dat ik er genoeg aan had om de vakken te halen. Maar dit semester is een stuk rustiger, dus met studie, werk en 1 vak (plus een schrijfvak) tegelijk moet ik het wel redden denk ik. Dat geeft me namelijk wel de tijd om de stof te bestuderen, waar ik eerst geen tijd voor had.
pi_159386223
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:34 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Hoe is het gegaan?

Ik zit tussen het studeren door te wachten tot ik het cijfer voor die essays terug krijg. Wil nou wel eens een keer studiepunten zien. Intussen nog ff doorstuderen voor tentamen woensdag.
Volgens mij heb ik voor de eerste keer tijdens mijn studie het gevoel dat ik een tentamen super goed heb gemaakt :o Echt alles kon ik zonder 2x te hoeven nadenken opschrijven. Was ook na 1,5 uur al klaar :D

Heb je je cijfer al terug?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159386371
quote:
10s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:24 schreef Blistering het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik voor de eerste keer tijdens mijn studie het gevoel dat ik een tentamen super goed heb gemaakt :o Echt alles kon ik zonder 2x te hoeven nadenken opschrijven. Was ook na 1,5 uur al klaar :D

Heb je je cijfer al terug?
Helaas nog niks. Er zou ook eerst een mededeling op Blackboard komen, maar die is er niet dus het zal morgen of misschien overmorgen na mijn tentamen worden.
pi_159387186
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:47 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja, tof! Tip is toch zeker luisteren, uiterlijk is echt ondergeschikt aan het geluid.
Zeer zeker. Een vriend van mij heeft die Sonus Fabers thuis staan, dus dat ze goed klinken weet ik al.

Uiteindelijk laat ik me toch adviseren, meestal door vrienden van me (audiofielen).

quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:50 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja. Wat moet je met een cd speler? Heb je een DAC die 24bit/192hz kan, prop je er cd's in van 16 bit. Netwerkspeler + NAS en je kunt een prachtige 24 bit muziekbieb aanleggen. Allemaal te bedienen per app.
Natuurlijk wel een platenspeler.
Dit. Lekker alles vanaf je telefoontje bedienen.
  maandag 25 januari 2016 @ 18:25:23 #225
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159387637
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2016 18:04 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Zeer zeker. Een vriend van mij heeft die Sonus Fabers thuis staan, dus dat ze goed klinken weet ik al.

Uiteindelijk laat ik me toch adviseren, meestal door vrienden van me (audiofielen).

[..]

Dit. Lekker alles vanaf je telefoontje bedienen.
Nice. Muziek is echter kwestie van smaak. Beste is om vrijblijvend een luisterafspraak te maken bij een goede hifiboer. Die hebben namelijk zo'n tof kastje waarmee je erg makkelijk tussen speakers (en evt. Versterkers) kan schakelen. Ik heb zodoende een top 3 gemaakt en toen de bediening aan m'n vriendin gegeven: Oogjes dicht en mooiste geluid uitkiezen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 25 januari 2016 @ 18:27:54 #226
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159387685
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:28 schreef eriksd het volgende:

[..]

Het filteren van informatie is dan weer erg handig voor je latere carriere, dus ik weet niet of dit nou zo'n handige zet is. Heb er een hard hoofd in dat je op welke manier dan ook iets bruikbaars overhoudt.
Eens. Het boek biedt daarnaast ook veel interessante achtergrond informatie over de ratio en totstandkoming van bepalingen alsook waar de moeilijkheden zaten waar rechtspraak over is ontstaan.

Helaas is de tentaminering gewoon domme rijtjes van de werkgroep reproduceren. Beetje hbo niveau imo.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159404212
Nice, ik begin zowaar de reorganisatiefaciliteiten te begrijpen. *O*
Net het hoorcollege afgeluisterd en het is allemaal best wel logisch nu.
Hopen dat het morgen op tentamen ook zo logisch is.
Nog geen essays terug, grr. Zit er nu echt wel (tussen het studeren door) op te wachten.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:08:38 #228
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159405553
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:05 schreef DoubleDip het volgende:
Nice, ik begin zowaar de reorganisatiefaciliteiten te begrijpen. *O*
Net het hoorcollege afgeluisterd en het is allemaal best wel logisch nu.
Hopen dat het morgen op tentamen ook zo logisch is.
Nog geen essays terug, grr. Zit er nu echt wel (tussen het studeren door) op te wachten.
Doorschuiven zonder af te rekenen. Tenzij je de Belastingdienst probeert te piepelen.
Geen dank!
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 15:02:49 #229
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159408482
Mahaarbal, welke versterker heb je eigenlijk of heb je op het oog?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159412140
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 15:02 schreef Boterbartje het volgende:
Mahaarbal, welke versterker heb je eigenlijk of heb je op het oog?
Niets specifieks. Ik laat mij tzt nader adviseren (al dan niet door vrienden van me). Heb gehoord dat ik eens beter naar Krell moet kijken. Maar ik heb werkelijk nog geen idee.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 19:41:54 #231
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159415991
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 17:18 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Niets specifieks. Ik laat mij tzt nader adviseren (al dan niet door vrienden van me). Heb gehoord dat ik eens beter naar Krell moet kijken. Maar ik heb werkelijk nog geen idee.
Spannond! En dan lekker plaatjes draaien
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159416375
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 17:18 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Niets specifieks. Ik laat mij tzt nader adviseren (al dan niet door vrienden van me). Heb gehoord dat ik eens beter naar Krell moet kijken. Maar ik heb werkelijk nog geen idee.
Totaal ander onderwerp maar schoot me ineens te binnen:

Wat moet je tegenwoordig neerleggen als je je inkoopt als partner bij de grote kantoren en verschilt dat ook per land (voor de Anglo-Saksische kantoren) en per praktijkgroep? En wat gebeurd er met dat geld indien je het kantoor verlaat?
pi_159418602
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 19:53 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Totaal ander onderwerp maar schoot me ineens te binnen:

Wat moet je tegenwoordig neerleggen als je je inkoopt als partner bij de grote kantoren en verschilt dat ook per land (voor de Anglo-Saksische kantoren) en per praktijkgroep? En wat gebeurd er met dat geld indien je het kantoor verlaat?
Op al deze vragen weet ik helaas het antwoord niet.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 20:56:27 #234
165633 eriksd
The grand facade...
pi_159418711
Toch weer even wennen aan cd's.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_159421185
Hoe dom kan je zijn als je heus wel weet welke wetten/regelingen je moet gebruiken, maar totaal niet kan plaatsen bij welke vraag.

Hopen op een oprotzes voor Loonheffingen (Wet LB/PW/PV).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 21:47:39 #236
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159421195
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 20:56 schreef eriksd het volgende:
Toch weer even wennen aan cd's.
Waarom luister je cd's dan? En wennen t.o.v. vinyl?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 21:48:39 #237
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159421247
quote:
18s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:47 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Hoe dom kan je zijn als je heus wel weet welke wetten/regelingen je moet gebruiken, maar totaal niet kan plaatsen bij welke vraag.

Hopen op een oprotzes voor Loonheffingen (Wet LB/PW/PV).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Krijg je ervan als je dom rijtjes leert die je worden opgelepeld tijdens werkgroepen en hoorcolleges ipv dat je zelf kritisch na gaat denken over de stof. Zoals eigenlijk van je verwacht wordt als academicus.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159421260
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:48 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Krijg je ervan als je dom rijtjes leert die je worden opgelepeld tijdens werkgroepen en hoorcolleges ipv dat je zelf kritisch na gaat denken over de stof. Zoals eigenlijk van je verwacht wordt als academicus.
Ja, Bartje. Zo is het gegaan.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 21:52:23 #239
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159421415
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:49 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Ja, Bartje. Zo is het gegaan.
Gewoon standaard inschatting adhv mijn indruk van 90% de rechtenstudenten, jouw verhaal van 'snap niet waar ik dit rijtje moet neerkwakken' en algehele indruk van jou. Als ik fout zit zou dat fantastisch zijn en een gigantische meevaller.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159421911
Aldus de kwaliteitsuser. Steek die maar in je zak!
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159422104
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:02 schreef Blistering het volgende:
Aldus de kwaliteitsuser. Steek die maar in je zak!
Bam.
pi_159422191
Alleen even afwachten of die vent mijn 16 A4'tjes lelijk geschreven woordenbrij kan ontcijferen. Volgens mij was het te vergelijken met een FAR-tentamen, dus Joosie weet wat ik bedoel.
pi_159422301
Morgen VPB tentamen, eens kijken wat ik er van ga bakken.
En nog steeds geen essays terug :(
pi_159422620
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:10 schreef DoubleDip het volgende:
Morgen VPB tentamen, eens kijken wat ik er van ga bakken.
En nog steeds geen essays terug :(
Ik heb Bestuursrecht om 10:00 uur.

Succes alvast jij!
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159422708
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:16 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ik heb Bestuursrecht om 10:00 uur.

Succes alvast jij!
Dankje, jij ook alvast succes met Bestuursrecht!
  dinsdag 26 januari 2016 @ 23:07:46 #246
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159424901
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:02 schreef Blistering het volgende:
Aldus de kwaliteitsuser. Steek die maar in je zak!
Dat bedoel ik maar!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 23:09:53 #247
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159424992
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:08 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Alleen even afwachten of die vent mijn 16 A4'tjes lelijk geschreven woordenbrij kan ontcijferen. Volgens mij was het te vergelijken met een FAR-tentamen, dus Joosie weet wat ik bedoel.
Ik erger mij steeds meer aan dat ellende lange schrijven. Ze willen uiteindelijk toch rijtjes zien en dan kom je aan het schrijven an. Laatst bij zo'n vraag over klokkenluiders weetje waar je uiteindelijk uitkomt maar moet je al die afwegingscriteria die zijn geformuleerd in de rechtspraak af, ben je zo een anderhalf kantje en lamme poot verder. Echt achterlijk.

Typen zou chill zijn. Denk dat je dan ook uitvoeriger en structureler te werk kan gaan.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 23:10:07 #248
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159425007
EN MENSEN: MORGEN BTW WEG ERMEE! SHOP TILL YA DROP
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159425673
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:10 schreef Boterbartje het volgende:
EN MENSEN: MORGEN BTW WEG ERMEE! SHOP TILL YA DROP
Kan even geen foto's plakken, maar check de FB van ene Ellen ten Napel-Wieland ff.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 23:31:41 #250
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159425859
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:27 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Kan even geen foto's plakken, maar check de FB van ene Ellen ten Napel-Wieland ff.
Haha, tja.
Er zijn diverse uitspraken van de reclame commissie die ook spreekt van misleiding. Op tweakers loopt het topic ook storm waarbij een bepaalde TV ook van 824 naar 1000 ging.

Maar aan de andere kant past Mediamarkt de prijzen aan aan de prijzen van hun 25 grootste concurrenten en omdat die concurrenten weer een laagste prijs garantie hanteren.. kun je niet echt herleiden waar het ophogen begint.

Uiteindelijk ben je er zelf bij: BCC en Bol.com gooien nu ook dingen online met belachelijk lage prijzen en die neemt mediamarkt óók over waar morgen nog weer een korting afgaat. Er zitten dus zeker een paar goede deals tussen. Dat heel Nederland met open ogen in die andere grappen tuint is mooi dom, je moet natuurlijk altijd zelf nadenken over de prijs. Maar er zitten dus wel een paar scherpe deals tussen!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 23:31:59 #251
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159425877
Jezus wat heb ik Danny weer geholpen met al die spamlinks :')
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159426015
Ik ga alleen een grill kopen en die 20 euro korting is toch wel leuk vooral die bij mediamarkt al veel goedkoper is dan op andere sites

[ Bericht 0% gewijzigd door Henrys op 26-01-2016 23:50:24 ]
  dinsdag 26 januari 2016 @ 23:47:18 #253
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159426365
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:36 schreef Henrys het volgende:
Ik ga alleen een grill kopen en die 20 euro korting is toch wel leuk vooral die bij mediamarkt al veel goedkoper is dan op andere sites
Prachtig verhaal. Lekker kort.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159429733
9 voor Goederenrecht
pi_159429751
quote:
6s.gif Op woensdag 27 januari 2016 06:50 schreef Ties02 het volgende:
9 voor Goederenrecht
*O* Nice!!

Zo eens proberen of ik mijn cijfer van VPB nog kan verbeteren. Het kan haast niet slechter zou je toch zeggen. :P
pi_159429860
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:09 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik erger mij steeds meer aan dat ellende lange schrijven. Ze willen uiteindelijk toch rijtjes zien en dan kom je aan het schrijven an. Laatst bij zo'n vraag over klokkenluiders weetje waar je uiteindelijk uitkomt maar moet je al die afwegingscriteria die zijn geformuleerd in de rechtspraak af, ben je zo een anderhalf kantje en lamme poot verder. Echt achterlijk.

Typen zou chill zijn. Denk dat je dan ook uitvoeriger en structureler te werk kan gaan.
Voor het eerst ben ik het met je eens.
pi_159431121
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:31 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Haha, tja.
Er zijn diverse uitspraken van de reclame commissie die ook spreekt van misleiding. Op tweakers loopt het topic ook storm waarbij een bepaalde TV ook van 824 naar 1000 ging.

Maar aan de andere kant past Mediamarkt de prijzen aan aan de prijzen van hun 25 grootste concurrenten en omdat die concurrenten weer een laagste prijs garantie hanteren.. kun je niet echt herleiden waar het ophogen begint.

Uiteindelijk ben je er zelf bij: BCC en Bol.com gooien nu ook dingen online met belachelijk lage prijzen en die neemt mediamarkt óók over waar morgen nog weer een korting afgaat. Er zitten dus zeker een paar goede deals tussen. Dat heel Nederland met open ogen in die andere grappen tuint is mooi dom, je moet natuurlijk altijd zelf nadenken over de prijs. Maar er zitten dus wel een paar scherpe deals tussen!
Vandaar dat er geloof ik ook een klacht is ingediend bij de AFM ivm mogelijke kartelvorming. Dat zou lachen zijn.
pi_159435740
Het vak inleiding strafrecht valt me eigenlijk een beetje tegen, het gaat eigenlijk naar mijn mening veel over formeel strafrecht. Wel jammer, maar snap dat dat er ook bij hoort. Daarbij is het ook maar een inleidend vak natuurlijk en hoop ik ooit het vak materieel strafrecht te kunnen volgen.
Wel chill dat dit tentamen alleen maar open vragen bevat en zodoende ook geen tering correctie meer. :r
  woensdag 27 januari 2016 @ 13:30:49 #259
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159436157
quote:
6s.gif Op woensdag 27 januari 2016 13:30 schreef Rickertman96 het volgende:
Boterbartje doet vanavond geen oog dicht.
Ik zit hier natuurlijk heel erg mee. Maar dat geen oog dicht doen komt dan waarschijnlijk door m'n zure vriendin.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159436914
Vakantie *O* Bestuursrecht ging wel aardig gelukkig. Ging nog wel een meidje hard van d'r stokje :o Dikke paniek en alles, maar blijkbaar ging ze out door de stress.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 27 januari 2016 @ 14:00:12 #261
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159436935
quote:
11s.gif Op woensdag 27 januari 2016 13:59 schreef Blistering het volgende:
Vakantie *O* Bestuursrecht ging wel aardig gelukkig. Ging nog wel een meidje hard van d'r stokje :o Dikke paniek en alles, maar blijkbaar ging ze out door de stress.
Lekker man!
Out door de stress :') Jezus, hoe krijg je het voor elkaar...
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159436957
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:00 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Lekker man!
Out door de stress :') Jezus, hoe krijg je het voor elkaar...
Beats me. Ze werd helemaal wit en viel vervolgens van d'r stoel.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 27 januari 2016 @ 14:01:08 #263
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159436965
quote:
11s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:00 schreef Blistering het volgende:

[..]

Beats me. Ze werd helemaal wit en viel vervolgens van d'r stoel.
Tja, lekker naar het hbo gaan dan :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159437109
VPB ging ook niet slecht. Grote vraag over de kwalificerende beleggingsdeelneming en verder nog fiscale eenheid icm zuivere splitsing en dat soort dingen. Aardige kans op een voldoende. *O*

Nog geen essaycijfer in zicht. Schijnt nog wel even te kunnen duren. :(
pi_159437124
Topic opgeschoond - flamen en op de man spelen zijn zaken die hier niet worden gewaardeerd.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_159437162
quote:
11s.gif Op woensdag 27 januari 2016 13:59 schreef Blistering het volgende:
Vakantie *O* Bestuursrecht ging wel aardig gelukkig. Ging nog wel een meidje hard van d'r stokje :o Dikke paniek en alles, maar blijkbaar ging ze out door de stress.
Mooi dat het goed ging. Misschien was het voor die meid haar laatste kans om het te halen ofzo?
pi_159437203
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:07 schreef DoubleDip het volgende:
VPB ging ook niet slecht. Grote vraag over de kwalificerende beleggingsdeelneming en verder nog fiscale eenheid icm zuivere splitsing en dat soort dingen. Aardige kans op een voldoende. *O*

Nog geen essaycijfer in zicht. Schijnt nog wel even te kunnen duren. :(
Lekker joh! Duurt wel lang altijd dat wachten op cijfers, buitengewoon irritant ook.

En ja, wellicht haar laatste kans, geen idee. Sommige studentjes zijn echte stresskipjes, die kunnen niets hebben.

Ik moest maandag een 3,2 fixen voor aansprakelijkheidsrecht en ik had tijdens het tentamen echt 0,0 stress. Wel lekker, gewoon chill die vraagjes maken. Je moet je niet bezig met houden met randzaken, gewoon focussen op de opdrachten die je krijgt en vertrouwen op je kennis.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 27 januari 2016 @ 14:12:20 #268
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159437257
quote:
14s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:10 schreef Blistering het volgende:

[..]

Lekker joh! Duurt wel lang altijd dat wachten op cijfers, buitengewoon irritant ook.

En ja, wellicht haar laatste kans, geen idee. Sommige studentjes zijn echte stresskipjes, die kunnen niets hebben.

Ik moest maandag een 3,2 fixen voor aansprakelijkheidsrecht en ik had tijdens het tentamen echt 0,0 stress. Wel lekker, gewoon chill die vraagjes maken. Je moet je niet bezig met houden met randzaken, gewoon focussen op de opdrachten die je krijgt en vertrouwen op je kennis.
Dat kun je het niveau gewoon niet aan. Ik ken verhalen van klasgenoten op het vwo die al bij een psycholoog liepen omdat ze de stress van al het leren gewoon niet aankonden. Nou was het vwo écht peanuts, je hoefde eigenlijk niet eens wat te leren. Zulke mensen die gaan wel gewoon wo doen omdat het van ze verwacht wordt.. dat wordt niets en daarvan word je diep ongelukkig.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159437378
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:12 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dat kun je het niveau gewoon niet aan. Ik ken verhalen van klasgenoten op het vwo die al bij een psycholoog liepen omdat ze de stress van al het leren gewoon niet aankonden. Nou was het vwo écht peanuts, je hoefde eigenlijk niet eens wat te leren. Zulke mensen die gaan wel gewoon wo doen omdat het van ze verwacht wordt.. dat wordt niets en daarvan word je diep ongelukkig.
En toch was ik voor het VWO meer tijd kwijt dan voor mijn WO studie.
Vwo heb je immers 30 contacturen oid gok ik? En voor de toetsjes moest je natuurlijk ook wel paar uurtjes knallen (dag van te voren). Tel daar die ongein als werkstukken bij op en je zit op veel uur per week. Want hoeveel uur per week zijn we nou bezig met WO rechten?
Paar dagen vantevoren volle focus, nul afleiding en je haalt tentamens. Of studeer jij elke dag uren geconcentreerd?
  woensdag 27 januari 2016 @ 14:18:27 #270
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159437423
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:16 schreef watsawie het volgende:

[..]

En toch was ik voor het VWO meer tijd kwijt dan voor mijn WO studie.
Vwo heb je immers 30 contacturen oid gok ik? En voor de toetsjes moest je natuurlijk ook wel paar uurtjes knallen (dag van te voren). Tel daar die ongein als werkstukken bij op en je zit op veel uur per week. Want hoeveel uur per week zijn we nou bezig met WO rechten?
Paar dagen vantevoren volle focus, nul afleiding en je haalt tentamens. Of studeer jij elke dag uren geconcentreerd?
Ik deed op vwo niets, ik doe op het wo weinig terwijl ik toch wat meer ects volg dan het standaard curriculum.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159437474
quote:
14s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:10 schreef Blistering het volgende:

[..]

Lekker joh! Duurt wel lang altijd dat wachten op cijfers, buitengewoon irritant ook.

En ja, wellicht haar laatste kans, geen idee. Sommige studentjes zijn echte stresskipjes, die kunnen niets hebben.

Ik moest maandag een 3,2 fixen voor aansprakelijkheidsrecht en ik had tijdens het tentamen echt 0,0 stress. Wel lekker, gewoon chill die vraagjes maken. Je moet je niet bezig met houden met randzaken, gewoon focussen op de opdrachten die je krijgt en vertrouwen op je kennis.
Precies, wachten duurt lang. Maar het is niet anders.

Er zijn idd mensen die echt vreselijk kunnen stressen. Zelf ook wel gehad, maar out gaan? Dat is wel erg extreem.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:16 schreef watsawie het volgende:

[..]

En toch was ik voor het VWO meer tijd kwijt dan voor mijn WO studie.
Vwo heb je immers 30 contacturen oid gok ik? En voor de toetsjes moest je natuurlijk ook wel paar uurtjes knallen (dag van te voren). Tel daar die ongein als werkstukken bij op en je zit op veel uur per week. Want hoeveel uur per week zijn we nou bezig met WO rechten?
Paar dagen vantevoren volle focus, nul afleiding en je haalt tentamens. Of studeer jij elke dag uren geconcentreerd?
Blijkbaar heeft dat op het WO dan toch niet zo goed gewerkt, gezien je andere topics?
Wat niet wil zeggen dat ik zelf zo veel beter ga, maar ik zat in semester in zeker op 30 uur per week. Semester 2 is rustiger gelukkig. Wel fijn want dat geeft meer ruimte om punten te halen.

Voor wat betreft mijn tentamen was het wel fijn om zo in 1 keer de wet door te gaan en alles neer te pennen. Hopen dat het genoeg was, heb ik ook eens wat punten ;)
pi_159437653
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:16 schreef watsawie het volgende:

[..]

En toch was ik voor het VWO meer tijd kwijt dan voor mijn WO studie.
Vwo heb je immers 30 contacturen oid gok ik? En voor de toetsjes moest je natuurlijk ook wel paar uurtjes knallen (dag van te voren). Tel daar die ongein als werkstukken bij op en je zit op veel uur per week. Want hoeveel uur per week zijn we nou bezig met WO rechten?
Paar dagen vantevoren volle focus, nul afleiding en je haalt tentamens. Of studeer jij elke dag uren geconcentreerd?
pretstudie dit dat
pi_159437964
quote:
6s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:26 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

pretstudie dit dat
Ja is goed kerel
pi_159438066
Dames, heren, wat minder op de man/vrouw en wat meer on topic.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 27 januari 2016 @ 14:42:35 #275
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159438228
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:37 schreef Lyrebird het volgende:
Dames, heren, wat minder op de man/vrouw en wat meer on topic.
Ik snap niet zo goed wat het mod beleid is. Ik krijg de indruk dat het kader waarbinnen een topic kan gedijen wel erg strak is waardoor het eigenlijk een beetje doodbloed. Het is een slowchat en daarbij mag je best een keer iemand bijv. dom noemen (omdat diegene ook iets doms heeft gedaan).

Modjes brengen imo teveel censuur aan waardoor het idee van een forum beperkt wordt. Daarbij hoeft natuurlijk niet écht op de man gespeeld te worden. Daar heb je wel gelijk in. Maar dit is wel heel zwart/wit.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159438399
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:42 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed wat het mod beleid is. Ik krijg de indruk dat het kader waarbinnen een topic kan gedijen wel erg strak is waardoor het eigenlijk een beetje doodbloed. Het is een slowchat en daarbij mag je best een keer iemand bijv. dom noemen (omdat diegene ook iets doms heeft gedaan).

Modjes brengen imo teveel censuur aan waardoor het idee van een forum beperkt wordt. Daarbij hoeft natuurlijk niet écht op de man gespeeld te worden. Daar heb je wel gelijk in. Maar dit is wel heel zwart/wit.
Lyrebird is net nieuw dus die moet zich nog bewijzen. Zal hopelijk vanzelf wel minder worden. Paxje greep ook enkel in als het echt nodig was. Beetje reuring is altijd wel vermakelijk.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 27 januari 2016 @ 14:48:32 #277
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159438443
Slowchats leven op geflame, gehaat en nog meer geflame. Willen we hier de 1000 ooit halen dan moet het nog wel een stuk pittiger worden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 27 januari 2016 @ 14:49:33 #278
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159438477
quote:
10s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:47 schreef Blistering het volgende:

[..]

Lyrebird is net nieuw dus die moet zich nog bewijzen. Zal hopelijk vanzelf wel minder worden. Paxje greep ook enkel in als het echt nodig was. Beetje reuring is altijd wel vermakelijk.
Inderdaad. Ik krijg constant dm'tjes met notes en allerlei onzin terwijl er eigenlijk niets gebeurt in het topic. Alles wat ook maar enigszins niet aanstaat wordt de kop ingedrukt.. dan heb je het als mod gewoon niet begrepen imo. Dit is ook een van de redenen dat Fok steeds minder levendig wordt.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159438555
quote:
10s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:48 schreef Ryon het volgende:
Slowchats leven op geflame, gehaat en nog meer geflame. Willen we hier de 1000 ooit halen dan moet het nog wel een stuk pittiger worden.
Ik voorspel nu al dat Erik het 1000ste topic kaapt en er weeral een Windmill-topic van maakt :'(
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 27 januari 2016 @ 14:52:27 #280
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159438573
quote:
10s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:48 schreef Ryon het volgende:
Slowchats leven op geflame, gehaat en nog meer geflame. Willen we hier de 1000 ooit halen dan moet het nog wel een stuk pittiger worden.
Ja, inderdaad. Je hoeft elkaar niet helemaal kapot te maken, maar je moet gewoon een beetje kunnen lollen. Als je lekker politieagentje wil spelen, moet je dat fijn in een ander, serieuzer, topic doen. Je kan hier wel 'on topic' zeggen maar er is helemaal geen vast onderwerp. Dergelijke acties demonstreren de ridicule ingrepen van de mods juist en ondersteunen daarmee mijn punt.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 27 januari 2016 @ 14:52:52 #281
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159438587
quote:
10s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:52 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ik voorspel nu al dat Erik het 1000ste topic kaapt en er weeral een Windmill-topic van maakt :'(
Ik mis trouwens wel leuke arrestjes. Alleen maar van die standaard shit de laatste tijd.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 27 januari 2016 @ 14:53:02 #282
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_159438595
Van een jurist in spe mag je daarnaast ook wel verwachten dat die een beetje haar op de tanden en wat eelt op de ziel laat groeien. Internetdiscussies zijn daar een prima eerste stap in.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_159438657
Commentaar mag in de feedback.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_159438660
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:01 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Tja, lekker naar het hbo gaan dan :P
of je bent gewoon zenuwachtig :') wat een opmerking zeg
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  woensdag 27 januari 2016 @ 14:56:11 #285
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159438708
quote:
0s.gif Op [quote]14s.gif [b]Op woensdag 27 januari 2016 14:53 schreef Ryon het volgende:
Van een jurist in spe mag je daarnaast ook wel verwachten dat die een beetje haar op de tanden en wat eelt op de ziel laat groeien. Internetdiscussies zijn daar een prima eerste stap in.
inderdaad
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:54 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

of je bent gewoon zenuwachtig :') wat een opmerking zeg
Is zo
quote:
url=http://forum.fok.nl/topic/2277439/12/25#p159438657]woensdag 27 januari 2016 14:54[/url] schreef Lyrebird het volgende:[/b]
Commentaar mag in de feedback.
Wordt niets mee gedaan
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 27 januari 2016 @ 14:56:28 #286
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_159438721
quote:
10s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:52 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ik voorspel nu al dat Erik het 1000ste topic kaapt en er weeral een Windmill-topic van maakt :'(
Gaat niet gebeuren. :N
  woensdag 27 januari 2016 @ 14:56:38 #287
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159438726
Waarom is het niet dicht?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 27 januari 2016 @ 14:56:50 #288
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159438731
Ik snap het niet
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 27 januari 2016 @ 14:57:01 #289
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159438746
305?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 27 januari 2016 @ 14:57:12 #290
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159438755
306?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159438767
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:57 schreef Boterbartje het volgende:
306?
Omdat er een hele zooi posts is gedelete :D
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 27 januari 2016 @ 14:57:52 #292
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159438783
quote:
10s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:57 schreef Blistering het volgende:

[..]

Omdat er een hele zooi posts is gedelete :D
Ah zo
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 27 januari 2016 @ 14:58:17 #293
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159438800
Dat krijg je dus met die mods die het leven uit het topic halen.. :{
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 27 januari 2016 @ 14:58:35 #294
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159438811
Wanneer gaat ie nou dicht dan?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159438853
Nog 7 posts.

edit: 6 nu
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_159438885
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:58 schreef Boterbartje het volgende:
Wanneer gaat ie nou dicht dan?
:? je bent nu op 294 staat ook gewoon rechts
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  woensdag 27 januari 2016 @ 15:00:57 #297
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159438906
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:54 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

of je bent gewoon zenuwachtig :') wat een opmerking zeg
Als je flauwvalt voor een tentamen? Je moet wel heel erg onzeker van je zaak zijn wil je zóoo zenuwachtig zijn. Je moet wel wat gezonde spanning hebben, maar flauw vallen gaat wel echt te ver.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 27 januari 2016 @ 15:01:28 #298
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159438927
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:00 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

:? je bent nu op 294 staat ook gewoon rechts
Oh bij mij staat er 314. Komt misschien omdat ik de pagina al open had voor dat er een bezem doorging?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159438955
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:00 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Als je flauwvalt voor een tentamen? Je moet wel heel erg onzeker van je zaak zijn wil je zóoo zenuwachtig zijn. Je moet wel wat gezonde spanning hebben, maar flauw vallen gaat wel echt te ver.
Sommigen hebben daar meer last van dan anderen. Zegt toch verder niks over je kunnen?
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:01 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Oh bij mij staat er 314. Komt misschien omdat ik de pagina al open had voor dat er een bezem doorging?
dat zal het zijn ja, bij mij staat er nu gewoon 298
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  woensdag 27 januari 2016 @ 15:03:53 #300
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_159439012
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 15:02 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Sommigen hebben daar meer last van dan anderen. Zegt toch verder niks over je kunnen?

[..]

dat zal het zijn ja, bij mij staat er nu gewoon 298
Nouja, iedereen zou bij enige inzet een 8/9 moeten kunnen halen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_159439013
Yup
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')