abonnement Unibet Coolblue
pi_159862089
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 15:09 schreef marcb1974 het volgende:
Ik heb mezelf net maar even een 6D cadeau gedaan O+
:9
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 15:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Ligt et aan mij of loopt Canon echt achter op de concurrentie wat sensors aangaat als het om dynamisch bereik en lichtgevoeligheid gaat?
Dat niet alleen, maar ook features.

Kijk naar wat fabrikanten in systeemcamera's stoppen en wat Canon in hun DSLR's stopt.
Ik kijk geregeld verlekkerd naar die camera's (de Sony A7 reeks :9 ) maar wat je daar dan aan kwijt bent als je eenmaal een body met wat lenzen wil hebben. :X
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 12 februari 2016 @ 16:03:22 #77
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_159862119
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 15:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Ligt et aan mij of loopt Canon echt achter op de concurrentie wat sensors aangaat als het om dynamisch bereik en lichtgevoeligheid gaat?
Eens kijken wat de D5 en de 1Dx Mark 2 straks naast elkaar gaan doen, dat vloeit wel weer door naar de lagere klasse modellen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 12 februari 2016 @ 16:08:13 #78
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159862220
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 16:03 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Eens kijken wat de D5 en de 1Dx Mark 2 straks naast elkaar gaan doen, dat vloeit wel weer door naar de lagere klasse modellen.
ja, in een jaar of 4-8 heeft een consumenten model zowat de specs van de high end, daarom kan je beter je geld in glas investeren dan in camera. Goed glas is over 30 jaar nog steeds goed glas
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_159862491
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 16:03 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Eens kijken wat de D5 en de 1Dx Mark 2 straks naast elkaar gaan doen, dat vloeit wel weer door naar de lagere klasse modellen.
Het kan niet ontkent worden dat Canon al enige tijd flink achter loopt als het op DR aankomt... Juist voor het werk wat jij doet kan dat best een verschil maken hoeveel data je uit je donkere delen en hoge lichten terug kunt krijgen...

Aan de andere kant zie je dat goede fotografen met zowel Canon als Nikon flasgship bodies gewoon goede foto's kunnen maken. Allemaal clichés maar spec-geneuzel en gepixelpeep gebeurt vooral bij de hobbyisten die geen fatsoenlijke foto kunnen maken (even gechargeerd)(no offence)(en meer van dat)
  vrijdag 12 februari 2016 @ 16:24:19 #80
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159862579
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 16:19 schreef Uncle het volgende:

[..]

Het kan niet ontkent worden dat Canon al enige tijd flink achter loopt als het op DR aankomt... Juist voor het werk wat jij doet kan dat best een verschil maken hoeveel data je uit je donkere delen en hoge lichten terug kunt krijgen...

Aan de andere kant zie je dat goede fotografen met zowel Canon als Nikon flasgship bodies gewoon goede foto's kunnen maken. Allemaal clichés maar spec-geneuzel en gepixelpeep gebeurt vooral bij de hobbyisten die geen fatsoenlijke foto kunnen maken (even gechargeerd)(no offence)(en meer van dat)
helemaal waar, in minstens 90% van de situaties doet mijn 600D met de 18-135 het zeker zo goed als mijn 5DmII, (met een set peniskokers) met het grote voordeel dat hij een stuk lichter is om mee te nemen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 16 februari 2016 @ 09:43:07 #81
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_159957809
Volgens Canonrumors zal de Canon EOS 80D worden aangekondigd tijdens CP+, samen met de nieuwe PowerShot G7 X II en de PowerShot SX270 HS. Er is nog weinig over de mogelijke specificaties van de Canon EOS 80D bekend.

Er zijn meerdere specificaties van de Canon 80D gelekt. Volgens Canonrumors zijn de volgende specificaties zeer waarschijnlijk:

24.2 megapixel APS-C-sensor
Dual Pixel autofocussysteem
7bps in live-view
5bps in AIS
45 autofocuspunten
ISO-bereik van 100-16000
Anti-Flicker
100 procent weergave in beeld
3″ Vari-Angle LCD aanraakscherm
FullHD met 60bps
Time-Lapse-modus
HDR-modus
Creatieve Filters
Wifi
NFC
Op afstand fotograferen met smartphone
Het is goed mogelijk dat de Canon EOS 80D tijdens de Japanse camerabeurs CP+ wordt aangekondigd, waarbij we uit kunnen gaan van een releasedatum in het voorjaar.

De enige specificaties die door Canonrumors worden beschreven, zijn mogelijk meer autofocuspunten en een beter autofocussysteem. Er wordt dan ook verwacht dat de opvolger van de 70D niet heel vernieuwend zal zijn.

Canon EOS 80D krijgt nieuwe kitlens
Naast de camera wordt er mogelijk ook een nieuwe kitlens geïntroduceerd, de Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM. Hiervoor had Canon al eerder een patent aangevraagd. Ook is op de Amerikaanse website van Canon te zien dat de Canon EOS 80D al expliciet genoemd wordt tussen de andere camera's, een officiële aankondiging tijdens CP+ lijkt daarom waarschijnlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Uncle op 16-02-2016 10:30:46 ]
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_159962870
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 09:43 schreef Dark_Angelus het volgende:
Canon EOS 80D krijgt nieuwe kitlens
Naast de camera wordt er mogelijk ook een nieuwe kitlens geïntroduceerd, de Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM. Hiervoor had Canon al eerder een patent aangevraagd.

pi_159963695
Power zoom, leuk speeltje voor de videografen :)
  dinsdag 16 februari 2016 @ 15:02:10 #84
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159964762
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 13:54 schreef DonJames het volgende:
Power zoom, leuk speeltje voor de videografen :)
Zoomen tijdens het filmen, hoe prutswerk wil je het hebben, dat is zo gruwelijk lelijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator dinsdag 16 februari 2016 @ 15:03:26 #85
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159964790
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoomen tijdens het filmen, hoe prutswerk wil je het hebben, dat is zo gruwelijk lelijk
_O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159964828
Heeft iemand al een preorder geplaatst van 1Dx II?

:P
blub blub
  dinsdag 16 februari 2016 @ 15:06:37 #87
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159964878
Zoomen tijdens het filmen valt in de hoek
1. je smartphone verticaal houden en filmen
2. Iets filmen, per ongeluk een gebeurtenis filmen die schokkerend is om dan je camera naar de grond te wijzen om zelf te kijken en oh my god, oh my god te roepen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_159964969
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Zoomen tijdens het filmen valt in de hoek
1. je smartphone verticaal houden en filmen
2. Iets filmen, per ongeluk een gebeurtenis filmen die schokkerend is om dan je camera naar de grond te wijzen om zelf te kijken en oh my god, oh my god te roepen
:D

Ik film nooit :)

Heb ook geen smartphone.
blub blub
pi_159965087
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Zoomen tijdens het filmen, hoe prutswerk wil je het hebben, dat is zo gruwelijk lelijk
Ja, wat dacht die Alfred Hitchcock wel niet! En Stanley Kubrick. En Martin Scorsese. En Steven Spielberg. En. En...
pi_159966322
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:04 schreef nielsgeode het volgende:
Heeft iemand al een preorder geplaatst van 1Dx II?

:P
D_A vast :P
  FOK!fotograaf dinsdag 16 februari 2016 @ 17:17:26 #91
159915 -Menn0-
MNO
pi_159968006
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:04 schreef nielsgeode het volgende:
Heeft iemand al een preorder geplaatst van 1Dx II?

:P
Ssssst
,,/
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 16 februari 2016 @ 17:19:15 #92
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_159968039
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 16:10 schreef Uncle het volgende:

[..]

D_A vast :P
:P
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_160012116
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 09:43 schreef Dark_Angelus het volgende:
Volgens Canonrumors zal de Canon EOS 80D worden aangekondigd tijdens CP+, samen met de nieuwe PowerShot G7 X II en de PowerShot SX270 HS. Er is nog weinig over de mogelijke specificaties van de Canon EOS 80D bekend.


Canon presenteert EOS 80D-dslr en 18-135mm-objectief met powerzoom-adapter
quote:
Canon heeft de EOS 80D aangekondigd. De spiegelreflex krijgt een 24,2-megapixelsensor met Dual Pixel AF-techniek. Ook verschijnt er een nieuw 18-135mm f/3.5-6.5 IS-objectief met een nieuwe Nano USM-focusmotor en een accessoire waarmee vloeiend gezoomd kan worden.

De Canon EOS 80D is de opvolger van de EOS 70D, die in 2013 op de markt kwam. Dat was de eerste spiegelreflex die gebruikmaakte van Dual Pixel AF, een techniek waarmee de camera met fasedetectie scherpstelt bij gebruik van live view. Tot nog toe konden camera's met deze techniek niet blijven scherpstellen tijdens het fotograferen in de continu-stand, maar dat is bij de 80D wel het geval.

De nieuwe beeldsensor van het aps-c-formaat heeft 24,2 megapixels en een iso-bereik van 100 tot 16.000, dat digitaal verder omhoog kan naar 25.600. Met 7fps is de fotografeersnelheid gelijk aan de 70D. Bij het fotograferen in live view is de maximale snelheid 5fps. Net als de Canon EOS 7D Mark II en 5DS krijgt de 80D een spiegelmechanisme dat trillingen moet beperken.

Een van de grootste vernieuwingen ten opzichte van de 70D is het nieuwe autofocussysteem met 45 scherpstelpunten, die allemaal kruislings gevoelig zijn. Van deze autofocuspunten blijven er 27 werken als cross-type-sensor bij gebruik van een objectief met f/8 als grootste diafragma-opening. Dat komt met name van pas bij gebruik van teleconverters op teleobjectieven. Het middelste focuspunt is extra gevoelig en blijft werken tot lichtwaarden van -3EV.

De filmfunctie is verbeterd, maar wat mogelijkheden betreft beperkt ten opzichte van de meeste systeemcamera's die vaak 4k-video bieden. De maximale resolutie is 1920x1080 pixels met 60fps. Het is mogelijk om een koptelefoon en externe microfoon aan te sluiten, ook is er een stereomicrofoon ingebouwd. Opties zoals focus peaking of schone hdmi-uitvoer voor opname met externe recorders ontbreken.

Net als de 70D heeft het nieuwe model wifi, de 80D voegt daar echter ook nfc en gps aan toe. De behuizing, die is afgedicht tegen stof en vocht, is grotendeels gelijkgebleven. Het 3"-scherm beschikt over 1,04 miljoen beeldpunten en is aanraakgevoelig. De optische zoeker laat vrijwel 100 procent van het beeld zien, een verbetering ten opzichte van de 98% die de 70D toont. Canon levert de EOS 80D vanaf april en geeft de losse body een adviesprijs van 1299,99 euro.
En:
quote:
Samen met de EOS 80D introduceert Canon de EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM. Het is de derde zoom van Canon met deze brandpuntsafstanden, maar het eerste exemplaar dat over een snelle USM-af-motor beschikt. Bovendien gaat het om een nieuwe Nano USM-variant, die stil en vloeiend kan scherpstellen volgens Canon, wat gewenst is bij video-opnames. Het optische ontwerp bestaat uit zestien elementen in twaalf groepen en bevat een ud-lens en een asferische lens. De minimale scherpstelafstand is 39 centimeter. Vanaf maart is de nieuwe zoom te koop voor een adviesprijs van 589,99 euro.

Ook brengt Canon de Power Zoom Adapter PZ-E1 uit, die onder de 18-135mm IS USM gemonteerd kan worden. In dit hulpstuk is een motor verwerkt, die op verschillende snelheden is in te stellen, waarmee het mogelijk wordt om vloeiend in te zoomen. Het accessoire komt in juli op de markt voor 159,99 euro.
Meer hier.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 18 februari 2016 @ 13:00:36 #94
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_160015134
Ik begin inmiddels al een ruime EOS50D achter te lopen :')
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_160016291
Tijd voor de Pentax K-1, sok. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_160114891
Een klein beetje nieuw op fok en helemaal nieuw bij het onderdeel fotografie!
Maar ik heb jullie hulp al meteen nodig. :D

De aanleiding is wat minder leuk. Afgelopen week is mijn cameratas gestolen. -O-
Ik had een Canon 550D met 18-55 kitlens, een canon 55-250 EF-S lens en een 50 mm vaste brandpunt portretlens. En daarbij ook nog een Metz flitser.

Nu moet ik dus op zoek naar een nieuwe set waarbij mijn budget ook een beetje afhankelijk is hoe het afloopt met de verzekering. Ik ga nu uit van 1000-1500 euro.
Ik twijfel of ik dit punt aan ga grijpen om iets extra te investeren en een stapje hoger met mijn camera te gaan. Ik was niet helemaal tevreden meer over mijn set dus bepaalde verbeteringen zijn sowieso welkom.
Ik fotografeer voornamelijk tijdens reizen en architectuur. Daarbij is twee verschillende lenzen gebruiken (18-55 en 55-250) niet echt handig. De Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS zou een goed alternatief zijn wellicht, zodat ik snel kan schakelen.

Voor de body twijfel ik tussen een nieuwe generatie van de '3 cijfers serie' of een overstap naar bijvoorbeeld de 70D. Ik vind het op internet alleen erg lastig vergelijken. Hebben jullie tips?

De portretlens was ik erg tevreden over, zeker gezien de prijs van rond de 100 euro, deze ga ik dus waarschijnlijk opnieuw aanschaffen. De externe flitser gebruikte ik niet vaak maar is wel erg fijn om te hebben. Deze Metz was een simpele versie van 85 euro en dat is voldoende om aardige foto's te maken tijdens feesten e.d.

Als ik het even snel optel zit ik voor de lenzen en flitser al snel aan de 700 euro. Met een 70D body van 800 euro zou het net binnen budget passen. De 750D is net wat goedkoper met 600 euro.

Ik moet nu dus ineens behoorlijk wat keuzes maken waarbij ik het in een keer goed wil aanpakken. Daarbij kan ik jullie hulp goed gebruiken!

Alvast bedankt voor het meedenken. :)

PS: een hele andere denkrichting, tijdens reizen is het best wel wat gesleep met mijn camera. Is een systeemcamera veel slechter dan spiegelreflex voor mijn doelen?
pi_160116882
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:21 schreef archito het volgende:
Een klein beetje nieuw op fok en helemaal nieuw bij het onderdeel fotografie!
Maar ik heb jullie hulp al meteen nodig. :D

De aanleiding is wat minder leuk. Afgelopen week is mijn cameratas gestolen. -O-
Ik had een Canon 550D met 18-55 kitlens, een canon 55-250 EF-S lens en een 50 mm vaste brandpunt portretlens. En daarbij ook nog een Metz flitser.
-O-
quote:
Nu moet ik dus op zoek naar een nieuwe set waarbij mijn budget ook een beetje afhankelijk is hoe het afloopt met de verzekering. Ik ga nu uit van 1000-1500 euro.
Ik twijfel of ik dit punt aan ga grijpen om iets extra te investeren en een stapje hoger met mijn camera te gaan. Ik was niet helemaal tevreden meer over mijn set dus bepaalde verbeteringen zijn sowieso welkom.
Waar precies was je niet helemaal tevreden over?
quote:
Ik fotografeer voornamelijk tijdens reizen en architectuur. Daarbij is twee verschillende lenzen gebruiken (18-55 en 55-250) niet echt handig. De Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS zou een goed alternatief zijn wellicht, zodat ik snel kan schakelen.
Vergeet niet de alternatieven van Tamron en Sigma maar ook bijvoorbeeld Canon's 18-135mm IS STM.
quote:
Voor de body twijfel ik tussen een nieuwe generatie van de '3 cijfers serie' of een overstap naar bijvoorbeeld de 70D. Ik vind het op internet alleen erg lastig vergelijken. Hebben jullie tips?
Ligt eraan wat je doet qua fotografie.

Als het puur voor reizen en architectuur is een upgrade niet bepaald nodig.
Sterker nog, voor het reizen gaat dat meer gewicht met zich meenemen.
Verschil kun je beter investering in goede objectieven.
quote:
De portretlens was ik erg tevreden over, zeker gezien de prijs van rond de 100 euro, deze ga ik dus waarschijnlijk opnieuw aanschaffen.
Neem dan gelijk de nieuwe STM-versie. ;)
quote:
De externe flitser gebruikte ik niet vaak maar is wel erg fijn om te hebben. Deze Metz was een simpele versie van 85 euro en dat is voldoende om aardige foto's te maken tijdens feesten e.d.
Kijk ook eens naar Yongnuo. Ook leuk/goed spul voor de consumer.
quote:
Als ik het even snel optel zit ik voor de lenzen en flitser al snel aan de 700 euro. Met een 70D body van 800 euro zou het net binnen budget passen. De 750D is net wat goedkoper met 600 euro.

Ik moet nu dus ineens behoorlijk wat keuzes maken waarbij ik het in een keer goed wil aanpakken. Daarbij kan ik jullie hulp goed gebruiken!

Alvast bedankt voor het meedenken. :)

PS: een hele andere denkrichting, tijdens reizen is het best wel wat gesleep met mijn camera. Is een systeemcamera veel slechter dan spiegelreflex voor mijn doelen?
Omdat je nu alles kwijt bent kun je wel serieus nadenken om voor wat anders te gaan ja (omdat je toch geen lenzen hoeft te vervangen e.d.). Je kunt van Canon naar Nikon gaan maar ook inderdaad een systeemcamera.

Als je die laatste dan gebruikt met kleine/lichte objectieven dan is het met reizen ook prettiger dan een DSLR.
Kijk/vraag ook eens hier: Topicreeks: Wie helpt me aan een nieuwe camera?

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 22-02-2016 14:57:58 ]
pi_160118136
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:49 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

-O-

Bedankt voor je reactie!

Ik was eigenlijk voornamelijk niet tevreden over het moeten wisselen van lens. Dat is tijdens het reizen behoorlijk irritant. En ik twijfelde al langer om ook voor betere kwaliteit lenzen te gaan. Dat leek me inderdaad ook zinvoller dan een betere body. Maar nu ik de body ook kwijt ben wilde ik wel even de optie overwegen van de 70D. Maar waarschijnlijk is de 750D (of iets gelijkwaardigs) dan wel goed genoeg.
Ik ga je tips bekijken! En ook even dat andere topic checken en een post plaatsen, die had ik nog niet gezien.
pi_160250817
Kan iemand mij uitleggen of de 600ex-rt flitser hetzelfde kan als de 600ex? Ik weet dat het zeg maar onder andere te maken heeft met wat radiobesturing, maar ik probeer vooral uit te vogelen wat de 600ex-rt niet kan wat de 600ex wel kan, aangezien de rt versie 100 euro goedkoper is. Ik heb al even gezocht via google en las daar wel het een en ander, maar kom er niet precies achter. Ik heb een 600ex-rt gekregen tijdelijk dus vandaar :D
  zaterdag 27 februari 2016 @ 09:18:08 #100
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_160252864
Ze zijn identiek alleen de 600ex-rt heeft de radiografische besturing
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')