Er zijn in Nederland nou eenmaal niet veel handgeschakelde 5-series op benzine uit 2003 met minder dan 2 ton op de teller.quote:Op maandag 1 februari 2016 11:14 schreef Questular het volgende:
Allemaal leuk en wel maar zoals ik al eerder heb neergezet, het blijft alsnog de goedkoopste optie in een straal van 100km voor mij, als ik niet naar auto's kijk die ik zou kunnen invoeren. Ik zie graag linkjes met beter geprijsde verschijnen. Diesel is geen optie.
Zoiets dacht ik al. Ik ga eens onder motorkap met een magneetje speuren naar het aloude Krupp Stahl.quote:Op maandag 1 februari 2016 11:18 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Er wordt nogal wat andere metalen gebruikt dan staal (bijv magnesium) en dan kan er corrossie optreden omdat ze elkaar chemisch niet verdragen.
Bij het hergebruiken is de kans groot dat ze breken voordat het gewenste aandraaimoment is bereikt. Alumunium rekt niet graag 2x (buig maar eens een plat profiel van de bouwmarkt)
Garantie is niets anders dan een verzekering. Ik heb net een nieuwe tweedehands gekocht. Stond geadverteerd met prijs incl. BOVAG garantie. Geen garantie of twee jaar BMW garantie kon ook; prijs gaat dan omhoog of omlaag.quote:Op maandag 1 februari 2016 12:12 schreef Questular het volgende:
Nee ik ben nog wat rond aan het kijken en het viel me op dat deze wel anders geprijsd was i.v.m. andere. Ook het feit dat je bovac garantie moet bijkopen vind ik al een signaal dat ik liever nog ff verder zoek. Sowieso zou ik liever een 3-serie rijden.
Dan zou ik gaan kijken naar een Dreier. Een Fünfer is leuk, maar je moet 'm wel écht willen. De kosten zijn toch een tikje hoger dan bij een 3, en dat moet je maandelijks wel willen neertellen.quote:Op maandag 1 februari 2016 12:12 schreef Questular het volgende:
Nee ik ben nog wat rond aan het kijken en het viel me op dat deze wel anders geprijsd was i.v.m. andere. Ook het feit dat je bovac garantie moet bijkopen vind ik al een signaal dat ik liever nog ff verder zoek. Sowieso zou ik liever een 3-serie rijden.
Dat valt ook wel mee toch? Qua gewicht maakt het niet gek veel uit. Aanschaf is wel lager vaakquote:Op maandag 1 februari 2016 19:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dan zou ik gaan kijken naar een Dreier. Een Fünfer is leuk, maar je moet 'm wel écht willen. De kosten zijn toch een tikje hoger dan bij een 3, en dat moet je maandelijks wel willen neertellen.
Gewicht een klasse hoger. Aanschafwaarde hoger, dus duurdere verzekering. Onderdelen duurder, want het is een 5-serie. En vaak net wat meer verbruik, omdat ie zwaarder is. Stuk voor stuk geen heel dure dingen, maar alles bij elkaar telt het op en ga je dat op jaarbasis wel merken.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:14 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee toch? Qua gewicht maakt het niet gek veel uit. Aanschaf is wel lager vaak
Oké. Ik let er niet zo op dus ik heb geen idee. Heb er echter wel iets voor over om een 5 ipv 3 te hebben.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Gewicht een klasse hoger. Aanschafwaarde hoger, dus duurdere verzekering. Onderdelen duurder, want het is een 5-serie. En vaak net wat meer verbruik, omdat ie zwaarder is. Stuk voor stuk geen heel dure dingen, maar alles bij elkaar telt het op en ga je dat op jaarbasis wel merken.
Olie verbruik bij wat hogere kmstand.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 12:03 schreef chiren het volgende:
Ik heb al het eea gelezen op de bekende bmw fora, maar wat is jullie ervaring met de bmw e90 en dan met name de 325i (de 2.5L variant)? Mijn keus is daarop gevallen na vele 1 en 3 series met elkaar vergeleken te hebben in betrouwbaarheid, value for money en aanschafprijs, maar vroeg me af wat jullie ervaringen met dit model zijn en of er nog echte zwakke plekken (behalve de vanos ventielen) zijn op dit model?
Fucking gaar zo'n compacte dingquote:Op dinsdag 2 februari 2016 14:46 schreef Apekoek het volgende:
Voor de sloebers onder ons, de 1 serie sedan laat zich weer eens zien
http://www.autoweek.nl/ni(...)t-meer-van-zich-zien
[ afbeelding ]
Zoals eerder gezegd, vind hem wel geslaagd als dat ding op de concept gaat lijken.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 14:49 schreef Che_ het volgende:
[..]
Fucking gaar zo'n compacte ding
Liever een cla
Lagerschalen ben ik nog niet eerder tegengekomen. Gevolg van iets met de olie? Hoge kmstand?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 12:36 schreef daNpy het volgende:
Lekkage door de deur folie.
Lagerschalen zijn ook 'gevoelig', maar daar moet ik nog ff achteraan zoeken.
Verder fijne wagen met mooie techniek (6 bak, idrive), design wat 10* beter is als bij bijv vag of een willekeurige jap.
Wat is acceptabel volgens jou? Als in, vanaf wanneer is er echt iets bijzonders aan de hand? Ik heb verhalen gelezen van 1 liter op 3000km als acceptabel. Vind ik persoonlijk vrij veel, maar wanneer het een eigenschap is, kan ik er mee leven. Las ook dat een eventuele motorflush de misschien wat plakkende zuigerveren wat kan loskrijgen waardoor het olieverbruik kan afnemen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 12:06 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Olie verbruik bij wat hogere kmstand.
Lagerschalen volgens mij alleen de e46, M43 blokken.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 12:36 schreef daNpy het volgende:
Lekkage door de deur folie.
Lagerschalen zijn ook 'gevoelig', maar daar moet ik nog ff achteraan zoeken.
Verder fijne wagen met mooie techniek (6 bak, idrive), design wat 10* beter is als bij bijv vag of een willekeurige jap.
Ok, bedankt maar ik houd het toch ff in de gatenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 16:10 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Lagerschalen volgens mij alleen de e46, M43 blokken.
Ons BMW rijders bedoel je? Ik heb wel eens in een BMW gereden die dat niet deed.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:38 schreef daNpy het volgende:
Contacten invoeren in je auto? Bij ons haalt ie het automatisch uit de telefoon
Ik heb ook stof hoor (sportstoelen). Waarom zou je leer willen?quote:Op maandag 1 februari 2016 11:00 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Bij mij staat er ex. bpm
Wel bijzonder een BMW met stoffen bekleding, heb je geen stoelverwarming nodig!
Waarom? Met een 3 kun je schofteriger rijden door het lagere gewicht en compactere bouw.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:19 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Oké. Ik let er niet zo op dus ik heb geen idee. Heb er echter wel iets voor over om een 5 ipv 3 te hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |