6 cilinder lijn, of V12(= 2, 6-pitters aan elkaar) zijn ook altijd gevoeliger voor uitzetting dan V6/V8 door de grotere lengte = meer uitzetting/krimp. Moet je wat sympathieker met de techniek omgaan.quote:Op zondag 17 januari 2016 02:24 schreef Catch22- het volgende:
Vaak was dat omdat het onderblok van gietijzer was en de kop van alu. Die warmen niet gelijk op. Als je dan koud stampt is de uitzetting niet gelijk en krijg je gezeik.
Hoeveel heeft ie gelopen?quote:Op zondag 17 januari 2016 11:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dank voor de reacties.
De waterpomp is vorig jaar vervangen.
Volgens de temperatuurmeter op het dashboard is het blok niet oververhit geweest.
...
Daar heb je de oorzaak.quote:...
'Koud stampen' is niet iets wat ik doe. Warm ook niet.
Jezelf quotenquote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:03 schreef Hyperdude het volgende:
Gisteren in Maastricht oude auto's kieken in het MECC. Mooie stand van BMW ivm. 100 jaar BMW met tientallen oude BMW's. Batcars, M1, 3200, Glas, 2002 Turbo, 507 en meer.
Als je in de buurt bent een aanrader.
http://www.interclassicsmaastricht.nl
Bij 'normaal' gebruikte auto's is mijn ervaring dat je boven de twee ton/10-12 jaar oud, geluk of pech kan hebben. Bij de ene auto wat meer geluk dan bij de andere.quote:Op zondag 17 januari 2016 15:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
233000 km staat er nu op. 16 jaar oud. De koppakking is zeker geen onderdeel wat aan slijtage begeeft.
Ja, de temperatuurmeter heeft keurig strak in het midden gestaan nadat het op bedrijfstemperatuur was. Dus geen stukje daar voorbij.
Ik geloof niet in goede effecten van warm stampen.
Ik rij wel lange afstanden, Duitsland, e.d.
stukken snelweg moet voldoende zijn bij een grote afstand. Dat geneuzel van 'je moet hem flink op z'n donder geven' gaat er bij mij niet in.
Was absoluut het bezoeken waard, Geweldige auto's gezien, en toen we bij de nieuwe 7-serie aan het kijken waren kwam er een oudere man met een BMW petje op vol trots vertellen over zn eigen BWM 7 (L model) uit '92. Uiteraard met allerhande foto's en verhalen over hoe en wat. Mooiste moment van de beurs om te zien hoe trots die man op zn auto wasquote:Op zondag 17 januari 2016 11:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Jezelf quoten
Paar fotopagina's, helaas niet zulke joekels, van BMW's op de Interclassics
http://autosport.nl/klass(...)classics-maastricht/
Ziet er goed uit.quote:Op woensdag 20 januari 2016 18:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
...en kijken wat er gebeurd.
...
6 > 4quote:
quote:Op donderdag 21 januari 2016 16:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
6 > 4
Misschien ben ik wel sentimenteel; ik wil 6 bougies.
Misschien wel. Zit bijna op de 350000 km.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
Gaat de 330i toch plaats maken ja?
Zo'n 528 is toch wel heerlijk natuurlijk, voldoende pk's ook. Blok moet het normaal gesproken wel kunnen hebben. Je 330i heeft ook 231pk toch? Dan kunnen die 27 er wel bij
Grappig filmpie.quote:
Ik zie dat ik ongeveer 1-1,5 liter zuiniger ben dan gemiddeld op Spritmonitor. 9,1 liter/100 km. over 200000 km. Werk is 5 km. 80 km. weg en 20 km. filevrije snelweg, 8 keer per week.quote:Op donderdag 21 januari 2016 18:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die vierpitter kan op lange termijn wel eens kwetsbaarder zijn, ja. Anderzijds: als je er mogelijk wat korter mee gaat rijden of je steekt de besparing op brandstofkosten in je zak om zo nodig een motorrevisie te doen, kun je ook weer een tijd vooruit.
Handbak opgeven is wel een grote kans ja. Automaatje is ook wel lekker hoor, maar veel onderhoudsgevoeliger natuurlijk. En kleuren...tsja. Ik vind bruin wel een geschikte kleur voor een F11. Met beide lederen interieur natuurlijk.
Zit nog relatief vers onderstel onder mijn bolderkarquote:Op donderdag 21 januari 2016 19:14 schreef boegschroef het volgende:
1 km in een f11 en die 3 voelt aan als een bolderkar... Ik was meteen verkocht en had het enorme verlies op mijn 3 voor lief genomen. Nog geen dag spijt gehad
Brrr..automaat, bruin en beige interieur, echt een ouwe lullenbak. Kun je ook voor een Volvo gaan.quote:Op donderdag 21 januari 2016 18:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
Handbak opgeven is wel een grote kans ja. Automaatje is ook wel lekker hoor, maar veel onderhoudsgevoeliger natuurlijk. En kleuren...tsja. Ik vind bruin wel een geschikte kleur voor een F11. Met beide lederen interieur natuurlijk.
5 is zoizo ouwelullenbak.quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:30 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Brrr..automaat, bruin en beige interieur, echt een ouwe lullenbak. Kun je ook voor een Volvo gaan.
E60 is voor bazen. Is niet iedereen gegeven baas te zijn.quote:
Klopt, kan ook. Ik vind het wel chique. Zo'n F11 is sowieso geen racer.quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:30 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Brrr..automaat, bruin en beige interieur, echt een ouwe lullenbak. Kun je ook voor een Volvo gaan.
Dat geloof ik meteen. Ik vond de E91 al een forse vooruitgang ten opzichte van m'n E46. Een F11 doet daar vast nog een flinke schep bovenop!quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:14 schreef boegschroef het volgende:
1 km in een f11 en die 3 voelt aan als een bolderkar... Ik was meteen verkocht en had het enorme verlies op mijn 3 voor lief genomen. Nog geen dag spijt gehad
Dat blijft bij auto's vaak toch het devies. Devalueren doet ie amper meer. En zo'n F11 staat volgend jaar ook nog wel te koop. Alleen dan niet meer met Premium Selectionquote:Op donderdag 21 januari 2016 19:10 schreef Hyperdude het volgende:
Eerst maar eens kijken wat een oude 330 oplevert. Vrees zo weinig dat ik lekker blijf doorkarren tot ie dood is.
Vaak ook omdat het stiller/zwaarder voelt. Kan mij nog de overgang Golf 2-Golf 3 herinneren. Was de Golf 3 volgens de kenners de volwassen rijdende auto.quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat geloof ik meteen. Ik vond de E91 al een forse vooruitgang ten opzichte van m'n E46. Een F11 doet daar vast nog een flinke schep bovenop!
Ik had een 3 jaar oude f30... En dat voelde voor mij al als een bolderkar vergeleken met de f11.quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zit nog relatief vers onderstel onder mijn bolderkar
Eerst maar eens rijden. Tot nu toe alleen 535i gereden. Dit is toch wat minder.
Heb geen idee van de verkoopcijfers, maar denk dat 50% of meer van de verkochte F10/F11 een 520d was/is. Aanbod/keuze genoeg.quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
1.700kg is wel serieus gewicht ja. Valt me wel op dat een 520d al voor zo'n 20k te krijgen is, valt me niks tegen. Geen bedrag dat ik kan stukslaan op een auto, maar had het erger verwacht.
ik wil op mijn e34 de voorkant wel iets strakker hebben. Standaard heb je onwijs veel ruimte in de wielkasten. Denk ook dat hij dan net iets strakker stuurt.quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Een onderstel vernieuwen onder je auto heeft bijna hetzelfde effect. Vond ik bij de BMW een goede investering. ¤1000-1500 kom je een heel eind.
Geloof je wel.quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:01 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik had een 3 jaar oude f30... En dat voelde voor mij al als een bolderkar vergeleken met de f11.
Ik heb alle generatie 3 series gehad en de meeste 5 dus ik heb ook wel wat ervaring/ vergelijkings materiaal
Kom je in principe ook niks mee tekort hè. 184pk/380Nm komt prima vooruit. Wel allemaal bakken met rond de twee ton erop, dus je kunt niet nog onderhoudsvrij een tonnetje erbij zetten.quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb geen idee van de verkoopcijfers, maar denk dat 50% of meer van de verkochte F10/F11 een 520d was/is. Aanbod/keuze genoeg.
Bekend hoor. Als ik een andere auto heb kijk ik meestal na een paar maanden alweer naar iets andersquote:Op donderdag 21 januari 2016 20:08 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Geloof je wel.
Alleen weet ik van mijzelf dat ik aan dat 'nieuwe gevoel' ontzettend snel wen. Na een paar weken is het bijzondere er al eeer af.
Anderen hebben dat misschien met vriendinnen o.i.d.
Ik had een af-fabriek BMW sport-onderstel. Laten vervangen door hetzelfde i.c.m. steviger draagarmen aan de voorzijde. Wereld van verschil na 150000 km. ongeveer.quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:06 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik wil op mijn e34 de voorkant wel iets strakker hebben. Standaard heb je onwijs veel ruimte in de wielkasten. Denk ook dat hij dan net iets strakker stuurt.
Is ook zo.quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:32 schreef mitchelll0181 het volgende:
Afhankelijk van je rijstijl denk ik..
Just cruisin merk je niet heel veel lijkt me.
Valt mee, hangt er vanaf wat je in een auto zoekt. Heb een 325i (e90) en een 530d (F11) gereden, maar de E90 is wel stukken leuker en heeft hydraulische stuurbekrachtiging wat een grote plus isquote:Op donderdag 21 januari 2016 19:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maar wel voor bazen die tig keer stilstaan met elektronicaproblemen
[..]
Dat geloof ik meteen. Ik vond de E91 al een forse vooruitgang ten opzichte van m'n E46. Een F11 doet daar vast nog een flinke schep bovenop!
Ik zit een beetje in tweestrijd. Of de auto optimaliseren op gewoon onderhouden.quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik had een af-fabriek BMW sport-onderstel. Laten vervangen door hetzelfde i.c.m. steviger draagarmen aan de voorzijde. Wereld van verschil na 150000 km. ongeveer.
Iets steviger onderstel is ook fijn, rubber is ook op na 10 jaar/100000 km. Je remmen wat upgraden, of gewoon de klauwen reviseren/ruilen, en nieuwe, goede, schijven voelt ook veel beter.
Wat een rotstreek van zo'n ringetje van EUR 0,51...quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Mijn motor draait nog niet. Tijdens de montage van de brandstofaanvoer besloot de o-ring van de brandstof leiding er vandoor te gaan (13531247953) Niet meer teruggevonden. BMW dealer heeft een nieuwe o-ring besteld. Morgen kan ik hopelijk om 9:00 uur dit ringetje ophalen.
De maten van deze o-ring kon ik niet vinden, automaterialenzaken konden mij niet helpen.
Morgen weer een dag.
Als je onderstel maar gaar/oud genoeg is, is onderhoud ook optimaliseren.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:32 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik zit een beetje in tweestrijd. Of de auto optimaliseren op gewoon onderhouden.
Sinds ik motor rij is het wat meer naar het laatste gegaan. Voor de kicks pak ik de motor.
als het moet dan optimaliseer ik het wel gelijk.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als je onderstel maar gaar/oud genoeg is, is onderhoud ook optimaliseren.
Je maakt mij wel nieuwsgierig naar andere Beemers. Ik vind/vond mijn F30 juist de fijnste auto die ik ooit heb gehad. Nu heb ik amper ervaring met andere BMW's dus is dat wellicht niet zo'n kunst. Maar puur qua rijden vind ik hem beter dan mijn nieuwe C-klasse.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:58 schreef boegschroef het volgende:
Zelf vind ik de 3 serie na de e46 tegen vallen. Mijn e92 was nog goed te doen maar de f30 viel echt tegen. Maar mijn e60 was al veel fijner dan de e92 en f30. Als ik dus nu zou moeten kiezen tussen een e90, f30 of e60 in dezelfde prijsklasse dan is het zonder enige twijfel de e60. Sterker nog ik heb de e60 ook nooit weggedaan ondanks dat ik de e92 en f30 had. En ik heb hem nog steeds maar dat is een heel ander verhaal
En hierin zien je dat iedereen anders is. Ik vond mijn e89 de slechtste bmw die ik ooit heb gehad. Zo erg dat ik hem na 1,5 jaar weggedaan heb en een enorm verlies geleden heb. (Ik had deze nieuw gekocht).quote:Op vrijdag 22 januari 2016 00:12 schreef Andyy het volgende:
Ik vond de E89 het fijnst. Ook al was het een slowpoke versie
Jij loopt echt ver achter...quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:09 schreef Catch22- het volgende:
E30 316i 1990
E34 518i 1993 LPG (weggedaan bij 420dkm)
E30 320i 1991
E34 520i 1995 (huidig)
Ik ben niet zo rijk sorry.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:18 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Jij loopt echt ver achter...
Qua otoos
Heb ook getwijfeld over een e39 maar van wat ik gelezen heb zijn die een stuk minder betrouwbaar als een e34. Wel mooi, maar de klassieke looks van een e34 vind ik nog mooier.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:59 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik ben niet zo rijk sorry.
Let me rephrase that; ik rij echt heel weinig en vind de E34 nog steeds een erg fijne auto. Als ik deze wegdoe krijg ik er bijna niets voor terug, hij bevalt nog goed en het rijdt goed.
Als ik een nieuwe auto zou kopen, werd het waarschijnlijk een e39. Ik zie geen reden om wat nieuwers te rijden. We doen gezamelijk 8-10k km per jaar ofzo.
Dat het een kwestie van budget is bedoel ik helemaal niet.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 10:59 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik ben niet zo rijk sorry.
Let me rephrase that; ik rij echt heel weinig en vind de E34 nog steeds een erg fijne auto. Als ik deze wegdoe krijg ik er bijna niets voor terug, hij bevalt nog goed en het rijdt goed.
Als ik een nieuwe auto zou kopen, werd het waarschijnlijk een e39. Ik zie geen reden om wat nieuwers te rijden. We doen gezamelijk 8-10k km per jaar ofzo.
Mijn oom (je kent hem zonder dat je het weet) rijdt al jaaren e39's op LPG en die heeft nooit noemenswaardige problemen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Heb ook getwijfeld over een e39 maar van wat ik gelezen heb zijn die een stuk minder betrouwbaar als een e34. Wel mooi, maar de klassieke looks van een e34 vind ik nog mooier.
Mijn BMW geschiedenis:
BMW e30 324tdA Touring
BMW e30 324td Touring
BMW e30 325iX Touring
BMW e30 324td Touring (met 2.5 TDS motor +/- 170pk)
En de huidige:
BMW e34 540iA Touring op LPG
zo kwam het overquote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:53 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat het een kwestie van budget is bedoel ik helemaal niet.
Toch juist mooi die klassiekers.
Als er maar een fatsoenlijk onderstel onder zit...
Ooh da's die ene kerel toch?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:59 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Mijn oom (je kent hem zonder dat je het weet) rijdt al jaaren e39's op LPG en die heeft nooit noemenswaardige problemen.
Goed om te lezen! Hopen dat het allemaal houdt, en mooi dat je het toch allemaal zelf gedaan hebt. Satisfaction!quote:Op zaterdag 23 januari 2016 15:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
Gisteren kreeg ik het kaartje van de werkplaatschef van de lokale BMW dealer. Hij heeft aangeboden om het uit te zoeken. Ondertussen al dik een uur en 40 km probleemloos gedraaid. Volgende keer minder kopervet op de uitlaatmoeren, hij rookte aardig. Is nu over.
To be continued
Klinkt goed tot nu toequote:
Ik heb net de advertentie gevonden, de maten zeggen me niets buiten het 19 inch is en achter 10J.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 21:48 schreef boegschroef het volgende:
Het kan wel ongeveer kloppen. Orgineel is 8x19 et37 en 9x19 et39. Dus een lagere et komt de velg net iets verder naar buiten zoals op de foto.
Maar als ik het goed lees kan je er voor 400 euro 4 nieuwe banden bij krijgen?? Dat zal niet veel soeps zijn. 1 goede 265/30 R19 kost al meer dan dat!
Maar is dit geen 20" op de foto, mijn e92 was verlaagd met 19" en dat zag er toch net iets anders uit.
Heb jij naast de E46 nou ook nog een E93? Of heb je die E46 na het ongeluk weggedaan, wat ik me eigenlijk niet voor kan stellen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:22 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik heb net de advertentie gevonden, de maten zeggen me niets buiten het 19 inch is en achter 10J.
-19" VMR VB3 "CSL" 19x10 +38-12=+26 rear/+40-10=+30 front
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=403271
Banden worden Dunlop of Pirelli.
Ik heb de E93 vorige week gekocht, en moet nu mijn E46 (die weer helemaal perfect is) verkopen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:36 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Heb jij naast de E46 nou ook nog een E93? Of heb je die E46 na het ongeluk weggedaan, wat ik me eigenlijk niet voor kan stellen.
Niet verkeerd, de E46 had je al lang toch?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:48 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik heb de E93 vorige week gekocht, en moet nu mijn E46 (die weer helemaal perfect is) verkopen.
De E46 heb ik nu vier jaar, de E93 is een 330.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:49 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Niet verkeerd, de E46 had je al lang toch?
Wat voor motor zit er in de E93?
Die -12 en -10 zijn gebruikte spacers. Daarom sluiten ze zo mooi aan. Men koopt gewoon 'passende velgen' en gebruikt vervolgens spacers op de maximale breedte 'look' te krijgen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:22 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik heb net de advertentie gevonden, de maten zeggen me niets buiten het 19 inch is en achter 10J.
-19" VMR VB3 "CSL" 19x10 +38-12=+26 rear/+40-10=+30 front
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=403271
Banden worden Dunlop of Pirelli.
Ik zag het, maar hij is ook wel erg laag. Zelf vind ik het mooier om 1.5 cm tussen band en spatbord te houden. Mijn auto heeft nu een M onderstel, dus zal alleen voor iets naar beneden moeten.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 23:05 schreef boegschroef het volgende:
O en let op! De bmw van die advertentie heeft zijn wielkassen laten uitrollen! Dit past dus niet standaard.
Is dit model in deze uitvoering al zo gewild?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 23:59 schreef Mr.Ping het volgende:
Vandaag heb ik dit filmpje gemaakt.
Ik hoop hem in het voorjaar (eerder mag ook) aan een echte liefhebber te verkopen. Die hem netjes warm rijdt, hem elke maand in de wax wil zetten, voorzichtig is met de velgen en hem altijd op een deurlengte afstand zal parkeren.
ANDERS GAAT DE KOOP NIET DOOR!
Ik denk dat elke goed onderhouden auto gewild blijft.quote:Op zondag 24 januari 2016 03:35 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Is dit model in deze uitvoering al zo gewild?
En als je zo'n filmpje maakt, zou je dan de kap niet even laten zien? Is toch geen geheel onbelangrijk punt bij een cabrio.
Welke kabel is dat?quote:Op zondag 1 november 2015 14:36 schreef boegschroef het volgende:
Zo'n kabel is ook een goede investering. Ik ben nu net mijn nieuwe 2015-2 kaart voor europa aan het instaleren. Dat kost normaal 200 euro, via een ander kanaal kan het voor 35-50 euro. Met een kabel van 20 euro kan je het gratis
[ afbeelding ]
Zo ver weg van de motor zit de kat meestal niet... Ziet er eerder uit als een gebeunhaasde middendemper aan het laswerk te zienquote:Op zondag 24 januari 2016 08:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik vroeg me af waarom er een takje in een slangetje zat aan de voorzijde van de cilinderkop. dit slangetje hoort normaal gesproken in een aansluiting van het emissie/vacuum controle systeem en is nu afgesloten middels een stukje hout. slangetjes van dit systeem waren al dermate vergaan en was benieuwd waar het voor dient; hoe het systeem werkt.
heb het werkplaatshandboek gelezen en dan leer je nog eens wat
voor zover ik het nu begrijp: de katalysator werkt efficient vanaf 300 C. om de katalysator sneller op deze temperatuur te krijgen is er een luchtpomp en filter aanwezig vlakbij de radiator. via een slang gaat dit naar een drukregelaar/klep en vanaf daar naar het uitlaatspruitstuk. door verse lucht toe te voegen aan de uitlaat ontstaat er een soort afterburner waardoor de katalysator sneller op temperatuur komt.
verder blijkt dat de stekker voor de luchtpomp ook was afgekoppeld en voorzien van vuil. die heeft al minstens 3 jaar los gehangen.
kortom; het emissie/vacuum controle systeem was geheel afgekoppeld. rarara waarom.
na de aankoop van m'n auto heb ik direct de olie gewisseld en de auto op de brug gehad voor o.a. inspectie. heb foto's gemaakt en op 1 foto is de uitlaat en katalysator goed te zien.
[ afbeelding ]
die lasnaden op het middenstuk aan de boven en onderzijde.... zou er een katalysator in zitten?
Plaatje van google '316 m43 kat'quote:Op zondag 24 januari 2016 11:04 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zo ver weg van de motor zit de kat meestal niet... Ziet er eerder uit als een gebeunhaasde middendemper aan het laswerk te zien
Voor de F serie heb ik zo'n kabel: http://m.ebay.com/itm/BMW(...)575342055?nav=SEARCHquote:
Thank you.quote:Op zondag 24 januari 2016 11:24 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Voor de F serie heb ik zo'n kabel: http://m.ebay.com/itm/BMW(...)575342055?nav=SEARCH
Je kan heb voor 10 euro aan onderdelen zelf maken, ik heb ergens een handleiding. Maar voor dat geld heb ik niet zelf zitten solderen
Als je wilt leren hoe je die key kan generen kan ik je eventueel wel op weg helpen.
Hier 340000 kms. Je krijgt er weinig/niks meer voor.quote:Op zondag 24 januari 2016 11:33 schreef boegschroef het volgende:
Na nog eens goed nagedacht te hebben gaat na 10 jaar trouwe dienst en 325000 km verder misschien toch de e60 in de verkoop... Mijn vader gebruikte deze nog wel eens maar heeft ook aangegeven liever niet meer in zo'n grote auto te rijden waardoor die nu eigenlijk altijd stil staat. Dat is ook zonde....
Maar waarschijnlijk is de km stand te hoog om hem nog verkocht te krijgen...
Ik vind jouw auto er geweldig uit zien! Super strak, mooie velgen en toch chique. Zou hem direct overwegen als ik een 2e auto zocht.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 23:59 schreef Mr.Ping het volgende:
Vandaag heb ik dit filmpje gemaakt.
Ik hoop hem in het voorjaar (eerder mag ook) aan een echte liefhebber te verkopen. Die hem netjes warm rijdt, hem elke maand in de wax wil zetten, voorzichtig is met de velgen en hem altijd op een deurlengte afstand zal parkeren.
ANDERS GAAT DE KOOP NIET DOOR!
Klopt helemaal. Alleen de vaste lasten zouden een reden zijn om 'm te verkopen. Want of ie nu 325 of 375 heeft gelopen maakt ook niets uit. Het is allemaal veel.quote:Op zondag 24 januari 2016 11:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hier 340000 kms. Je krijgt er weinig/niks meer voor.
Ergens ook wel logisch. Ik weet zelf dat ie goed is, maar een koper neemt toch altijd een grote gok.
Eigenlijk kan je financieel gezien beter gewoon doorkarren. Je rijdt in een afgeschreven bak. Als ie er mee ophoudt, vang je alsnog bijna net zoveel als in rijdende staat.
Juist. Voorbeeldje:quote:Op zondag 24 januari 2016 11:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Alleen de vaste lasten zouden een reden zijn om 'm te verkopen. Want of ie nu 325 of 375 heeft gelopen maakt ook niets uit. Het is allemaal veel.
Ik bedoelde in dit geval: de mrb als een auto niet rijdt maar wel in bezit is. Scheelt 1.500 euro per jaar als je 'm dan verkoopt. Want de verzekeringspremie gaat inderdaad op basis van nieuwwaarde en dat scheelt niet gek veel.quote:Op zondag 24 januari 2016 11:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Juist. Voorbeeldje:
WA-extra voor een 2001 330i en 2015 528i scheelt nog geen ¤20 per jaar.
Dat is ook precies de stijl waar ik van hou en die past bij een 330.quote:Op zondag 24 januari 2016 11:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vind jouw auto er geweldig uit zien! Super strak, mooie velgen en toch chique. Zou hem direct overwegen als ik een 2e auto zocht.
Apart, zo ver van het blok duurt het wat langer voor de kat warm is en dat is niet ideaal. Zeker niet vanwege de hoge milieu eisen, maar misschien gelden die nog niet zo streng voor deze auto.quote:Op zondag 24 januari 2016 11:19 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Plaatje van google '316 m43 kat'
[ afbeelding ]
Lijkt toch wel te kloppen. Je ziet duidelijk het kabeltje van de λ-sonde vlak achter de kat.
En op het plaatje van Spectrum zit dat kabeltje veel verder naar voren!? zie je 2 sondes/kabeltjes?
Lasnaden wijken niet zo veel van elkaar af, volgens mij.
Schitterende wagenquote:Op zaterdag 23 januari 2016 23:59 schreef Mr.Ping het volgende:
Vandaag heb ik dit filmpje gemaakt.
Ik hoop hem in het voorjaar (eerder mag ook) aan een echte liefhebber te verkopen. Die hem netjes warm rijdt, hem elke maand in de wax wil zetten, voorzichtig is met de velgen en hem altijd op een deurlengte afstand zal parkeren.
ANDERS GAAT DE KOOP NIET DOOR!
Zonde inderdaad, maar ook logisch. Wel goede prijs voor gekregen nog?quote:Op zondag 24 januari 2016 12:40 schreef junkiexp het volgende:
Vandaag gaat mijn 750 over naar een andere eigenaar die ook al een E32 en een E46 heeft, een liefhebber dus en daar ben ik blij mee.
Komt een kleine aan dus de Corsa die we hebben gaat worden ingeruild op een station, ben voorzichtig aan het kijken naar een 5 serie station.
Wel jammer dat de 750 weggaat, probleemloos duizenden kilometers in gereden maar voor dagelijks gebruik voor de vrouw zou het echt te gek zijn qua benzine kosten.
Maar gelukkig komt er een Beemer voor terug
[ afbeelding ]
Jammer.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:40 schreef junkiexp het volgende:
Vandaag gaat mijn 750 over naar een andere eigenaar die ook al een E32 en een E46 heeft, een liefhebber dus en daar ben ik blij mee.
Komt een kleine aan dus de Corsa die we hebben gaat worden ingeruild op een station, ben voorzichtig aan het kijken naar een 5 serie station.
Wel jammer dat de 750 weggaat, probleemloos duizenden kilometers in gereden maar voor dagelijks gebruik voor de vrouw zou het echt te gek zijn qua benzine kosten.
Maar gelukkig komt er een Beemer voor terug
[ afbeelding ]
8500 euroquote:Op zondag 24 januari 2016 14:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Schitterende wagen
Wat is de vraagprijs?
Probeer eens een tweede te vinden in deze staat, lukt je niet!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoeveel heeft ie gelopen?quote:Op zondag 24 januari 2016 16:06 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Probeer eens een tweede te vinden in deze staat, lukt je niet!
In het voorjaar kom ik er voor deze prijs wel vanaf, en ik heb de ruimte om hem te stallen.
Ik heb een vorm van ziekelijke perfectie, dat zie je dan terug in mijn auto's.
...
174.000 kmsquote:Op zondag 24 januari 2016 16:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoeveel heeft ie gelopen?
Mijn 340K kms. flink gebruikte, maar technisch goed onderhouden, 330iT gaat bij inruil waarschijnlijk 1/3 van jouw 330 pbrengen...
Dat is nog meer dan ik verwacht had eigenlijkquote:Op zondag 24 januari 2016 16:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoeveel heeft ie gelopen?
Mijn 340K kms. flink gebruikte, maar technisch goed onderhouden, 330iT gaat bij inruil waarschijnlijk 1/3 van jouw 330 pbrengen...
RDW zegt 1475quote:
Beetje jammer dat je zo`n ding dan in de sneeuw neerzet als je zo`n liefhebber bentquote:Op zondag 24 januari 2016 16:06 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik heb een vorm van ziekelijke perfectie, dat zie je dan terug in mijn auto's.
Dit was mijn Williams, heb ik zelf uit elkaar gehaald en gerestaureerd.... en dan krijg je dit!
Met zo`n km stand, word het rap minder met de liefhebber/verzamelaar/klassieker status hoor.quote:174.000 kms
Sneeuw is niet erg, zolang ze maar niet gaan strooien.quote:Beetje jammer dat je zo`n ding dan in de sneeuw neerzet als je zo`n liefhebber bent
Hmm scheelt niet heel veel met mijn E34.quote:
Ach, als je 'm als tweede auto voor het weekend ed. houdt rij je er per jaar 5-7K kms. bij oid. Ben je zo 10 jaar verder voordat er mogelijk wat reparaties aan zitten te komen. Dingen worden niet echt veel meer waard als klassieker volgens mij; lang niet zeldzaam genoeg.quote:Op zondag 24 januari 2016 18:34 schreef bluemoon23 het volgende:
...
Met zo`n km stand, word het rap minder met de liefhebber/verzamelaar/klassieker status hoor.
Taxaties en waardebepalingen zijn leuk, het telt pas als het geld in je zak zit en de auto verkocht is.
Ik zou er eentje met een ton minder op de teller zoeken. Blok draait gewoon door, maar kleine dingetjes nemen wel toe de laatste 50000 km.quote:Op zondag 24 januari 2016 18:40 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Hmm scheelt niet heel veel met mijn E34.
Zoek wat lichters, vandaar dat de 525 te koop staat. Ben niet zo gevoelig voor hoge kilometerstanden dus zou wat dat betreft de gok wel aandurven.
Oh zeker, technisch kan het allemaal wel.quote:Op zondag 24 januari 2016 18:45 schreef Hyperdude het volgende:
Ach, als je 'm als tweede auto voor het weekend ed. houdt rij je er per jaar 5-7K kms. bij oid. Ben je zo 10 jaar verder voordat er mogelijk wat reparaties aan zitten te komen. Dingen worden niet echt veel meer waard als klassieker volgens mij; lang niet zeldzaam genoeg.
Las ook dat als je normale banden onder een auto schroeft die voor runflat is ontworpen, het allemaal wat zoekerig kan worden door de soepeler zijwangen van normale banden.quote:Op maandag 25 januari 2016 21:08 schreef daNpy het volgende:
Runflat is de eerste kms wat oncomfortabeler en trillen tot ze op temperatuur zijn (paar minuten snelweg).
Heb ik met zowel Toyo, Conti als Bridgestone gehad.
Nice! Gefeliciteerd, mooie vooruitgang. Foto's van de bewuste bak?quote:Op maandag 25 januari 2016 21:01 schreef Hyperdude het volgende:
Kogel door de kerk. 2001 E46 330iT er uit, 2011 F11 523iT er in. Niet echt snel; maar wel lekkere cruisebak met automatisch versnellingsbakkie.
Eerste vraagje:
Iemand ervaringen met runflat bandjes? Ik heb de laatste jaren steeds Michelin PS1/PS2 gereden. Zijn die een beetje te doen in de runflat versie?
Ik ga 'm vrijdag halen. Had een paar foto's van de site geplukt. Foto's buitenkant heb ik nog niet.quote:Op maandag 25 januari 2016 21:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Nice! Gefeliciteerd, mooie vooruitgang. Foto's van de bewuste bak?
Automaatje is stiekem toch wel lekker hoor . Of had je eigenlijk liever handbak gehad?
...
Gaaf! Alleen niet echt spijkerbroek vriendelijk volgens mijquote:Op maandag 25 januari 2016 21:53 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik ga 'm vrijdag halen. Had een paar foto's van de site geplukt. Foto's buitenkant heb ik nog niet.
Sophistograu metaal
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
thnx.quote:Op maandag 25 januari 2016 22:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
Nice. Mooie interieurcombi hoor. Ik begin er toch ook wel fan van te worden merk ik. Vond de F11 altijd al mooi, maar is niet binnen bereik. Mogelijk nog twee jaar prijsdaling en ik twee jaar in m'n oude brik door, dan zou het wel kunnen
Mijn huidige champagnestoelen hebben een zweem van blauw. Iets vaker poetsen, dan maar.quote:Op maandag 25 januari 2016 22:08 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Gaaf! Alleen niet echt spijkerbroek vriendelijk volgens mij
Eerst maar eens kijken hoe de huidige banden bevallen. Allemaal nieuw terrein voor mij.quote:Op maandag 25 januari 2016 21:42 schreef Andyy het volgende:
RF geeft ook alle schokken iets harder door en maken meer geluid, is mijn ervaring
Jij hebt weer meer Nm'squote:Op maandag 25 januari 2016 23:19 schreef boegschroef het volgende:
Mooi, volgensmij is die iets luxer dan die van mij. Hier ga je vast geen spijt van krijgen.
Ik ook.quote:Op maandag 25 januari 2016 23:31 schreef Andyy het volgende:
Ik vind 'm een beetje oubollig eruit zien
Dat interieur bedoel je? Komt door dat hout. Zouden ze dat anders uitvoeren bijv. ook in leer krijg je een heel andere look. Ik moet zeggen dat ik het ook niet mooi vind, behalve in een Bentley oid. Ik vind de dash en de bekleding eigenlijk ook niet mooi matchen mja. Als ie goed rijdt wat maakt het uit.quote:Op maandag 25 januari 2016 23:31 schreef Andyy het volgende:
Ik vind 'm een beetje oubollig eruit zien
Ook doordat er comfortstoelen inzitten ipv sportstoelenquote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat interieur bedoel je? Komt door dat hout. Zouden ze dat anders uitvoeren bijv. ook in leer krijg je een heel andere look. Ik moet zeggen dat ik het ook niet mooi vind, behalve in een Bentley oid. Ik vind de dash en de bekleding eigenlijk ook niet mooi matchen mja. Als ie goed rijdt wat maakt het uit.
Voor het eerst in een auto met 'hout' sinds de S van opa.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat interieur bedoel je? Komt door dat hout. Zouden ze dat anders uitvoeren bijv. ook in leer krijg je een heel andere look. Ik moet zeggen dat ik het ook niet mooi vind, behalve in een Bentley oid. Ik vind de dash en de bekleding eigenlijk ook niet mooi matchen mja. Als ie goed rijdt wat maakt het uit.
Heb geen M-pakket, weet ook niet hoe dat er uit ziet trouwens.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:24 schreef Dimitri_ het volgende:
M pakket? Welke velgen?
Sowieso een erg mooie auto met de juiste stoelen idd. Aarsventilatie is echt een toegevoegde waarde, ook al wordt er vaak nogal grappig over gedaan.
Trekhaak is afneembaar.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:33 schreef boegschroef het volgende:
Erg mooi
Ik hoop wel dat die trekhaak eraf of weggeklapt kan worden?
Wees er zuinig op! En bij vragen voor programeren of kaart update hoor ik het wel
Mooie bak hoor!quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:27 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb geen M-pakket, weet ook niet hoe dat er uit ziet trouwens.
Alleen 0704 M-Sportonderstel.
Velgen 18 duims Styling 281, en er komt nog een gebruikt zomersetje bij.
Nog een paar piccies. Kleur lijkt een aardig kameleon effect te hebben.
Buiten op de foonfoto's bijna zwart-grijs, binnen bruinig.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thank you.quote:
Je kan het zo gek niet bedenken afhankelijk van de orginele opties.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:44 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Trekhaak is afneembaar.
Nieuwe navi doen ze erbij. CIC
Weet je iets van een lijst oid. wat er allemaal te 'kodieren' valt?
Zo wil ik bv. dat de airco uitstaat als de klima op Auto staat. Las ergens dat dat kon.
thnx in advance
Das een mooie upgrade, vind de F10 en F11 een echt stijlvolle cruiser...quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:27 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb geen M-pakket, weet ook niet hoe dat er uit ziet trouwens.
Alleen 0704 M-Sportonderstel.
Velgen 18 duims Styling 281, en er komt nog een gebruikt zomersetje bij.
Ik vind alle X-en gedrochten... Die wheelgap bijvoorbeeld, en ze zijn offroad echt totaal niet praktisch.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:37 schreef Apekoek het volgende:
Wat vinden jullie van de nieuwe X1? Vond het een gedrocht, maar nu niet meer. Best stoer.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ook van de sarcastische opmerkingen
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:47 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik vind alle X-en gedrochten... Die wheelgap bijvoorbeeld, en ze zijn offroad echt totaal niet praktisch.
Als je dan voor lul rijd doe het dan in een auto die tenminste offroad kanZou hem dan ook niet voor offroad willen, maar lijkt mij wel fijn rijden aangezien ik voor werk heel Europa door moet Ik vind hem wel mooi.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je door heel europa moet dan is wat extra bodemvrijheid wel lekker jaquote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:55 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Zou hem dan ook niet voor offroad willen, maar lijkt mij wel fijn rijden aangezien ik voor werk heel Europa door moet Ik vind hem wel mooi.
FWDquote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:37 schreef Apekoek het volgende:
Wat vinden jullie van de nieuwe X1? Vond het een gedrocht, maar nu niet meer. Best stoer.
[ afbeelding ]
Er missen 2 cilindersquote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:01 schreef Andyy het volgende:
[..]
FWD
Korte motorkap
En hij kan dit niet
Ik heb nog nooit een BMW of RWD gehad, waarom zou ik mij druk maken om zoiets? Ik zoek een kwalitatieve auto met het liefst wat ruimte voor een niet maximaal budget maar wel een Duitser. Dan is een nieuwe x1 niet gek?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:01 schreef Andyy het volgende:
[..]
FWD
Korte motorkap
En hij kan dit niet
Dan kan je beter de Countryman kopen, zelfde onderstel maar dan goedkoper.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:12 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een BMW of RWD gehad, waarom zou ik mij druk maken om zoiets? Ik zoek een kwalitatieve auto met het liefst wat ruimte voor een niet maximaal budget maar wel een Duitser. Dan is een nieuwe x1 niet gek?
Ik vind de nieuwe BMW X1 veel mooier dan een Countryman en een Skoda (kopen doe ik niet, heb het over leasen). Daarbij moet het een kwalitatieve auto zijn voor grote afstanden. Smaken verschillen, maar ik vind dat je erg overdreven doet over het feit dat er maar 1 type BMW mag bestaan.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:33 schreef Andyy het volgende:
[..]
Dan kan je beter de Countryman kopen, zelfde onderstel maar dan goedkoper.
BMW was altijd sportief met 50/50 gewichtsverdeling (wat de E84 ook heeft) en RWD, maar na de Gran tourer nu ook de X1 als FWD gedrocht
Of gewoon een Skoda Yeti halen, ook lekker hoog en ruimer dan de X1. Kan je ook nog eens 4wd krijgen en fatsoenlijk off road gaan
Ik vind dat?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:04 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik vind de nieuwe BMW X1 veel mooier dan een Countryman en een Skoda (kopen doe ik niet, heb het over leasen). Daarbij moet het een kwalitatieve auto zijn voor grote afstanden. Smaken verschillen, maar ik vind dat je erg overdreven doet over het feit dat er maar 1 type BMW mag bestaan.
Juist, vond kennelijk. Tijden veranderen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:22 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik vind dat?
BMW vond dat ook
[ afbeelding ]
etc
Nogmaals, daarvoor zou ik nooit een BMW kiezen. Maar dit met die X6 valt wel erg tegen ja.quote:
Yupp...quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:51 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Juist, vond kennelijk. Tijden veranderen.
Want er bestaan geen goede FWD auto's?quote:
Genoeg. Maar als je een beetje vermogen wil, is RWD toch wel erg fijn hoor.quote:Op woensdag 27 januari 2016 07:42 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Want er bestaan geen goede FWD auto's?
Ja ok, kan ik begrijpen. Maar wanneer het om lease gaat blijft het voor mij toch altijd een keus tussen diverse pruttel-diesels (van welk merk ook). Dus ik richt mij meer op comfort en kwaliteit (waar budgetten het toe laten).quote:Op woensdag 27 januari 2016 10:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Genoeg. Maar als je een beetje vermogen wil, is RWD toch wel erg fijn hoor.
Mijn 160pk RWD-diesel reed qua bochtengedrag fijner dan mijn 280pk FWD-benzine.
In dat geval mee eens.quote:Op woensdag 27 januari 2016 10:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
Als het om die 110pk ecohokken gaat maakt het inderdaad weinig uit, daar zit wat in. Als een vergelijkbare BMW kan leasen kom je toch in een basis-einzer. Als je dan per se RWD wil ben je meer een wannabe. Maar dat ben je mijns inziens ook wel een beetje als je met een 316i loopt te pochen over je RWD-kwaliteiten
Net als dat Porsche is gered door een model wat alle liefhebbers verafschuwden, de Cayenne.quote:Op woensdag 27 januari 2016 08:22 schreef Dimitri_ het volgende:
Volgensmij zijn de mensen die het hardste huilen om verlies van puurheid van het merk etc, de mensen waaraan BMW het minste verdient.
En nu de Macan.quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:00 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Net als dat Porsche is gered door een model wat alle liefhebbers verafschuwden, de Cayenne.
Inderdaad. En wat rijdt dat ding goed.quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:00 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Net als dat Porsche is gered door een model wat alle liefhebbers verafschuwden, de Cayenne.
Porsche is al verloren sinds ze de luchtkoeling hebben afgeschaftquote:Op woensdag 27 januari 2016 11:00 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Net als dat Porsche is gered door een model wat alle liefhebbers verafschuwden, de Cayenne.
Die 'beroerde eerste slag' klinkt niet zo goed. Enig idee van de oorzaak?quote:Op donderdag 28 januari 2016 19:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het kabeltje wat ik over had is voor een DISA klep. Op mijn 316i zit geen DISA, de kabelboom is er wel op voorbereid.
Ook weer opgehelderd.
Motor loopt verder keurig. Koud stationair kan beter, eerste slag is beroerd (blok schud) daarna wel goed. Dit had ie eerst niet. Eenmaal goed warm loopt ie perfect stationair
Hahaha dat was mn eerste gokquote:Op donderdag 28 januari 2016 19:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het kabeltje wat ik over had is voor een DISA klep. Op mijn 316i zit geen DISA, de kabelboom is er wel op voorbereid.
Ook weer opgehelderd.
Motor loopt verder keurig. Koud stationair kan beter, eerste slag is beroerd (blok schud) daarna wel goed. Dit had ie eerst niet. Eenmaal goed warm loopt ie perfect stationair
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 18:32 schreef mitchelll0181 het volgende:
disa klep ?
kachel regeling ?
als dat het niet is zal ik ff kijken bij de mijne.
Die prijsquote:Op zaterdag 30 januari 2016 09:15 schreef Hyperdude het volgende:
Leuke E30 316i Touring
[ afbeelding ]
voor je moeder
http://voorraad.volvocars(...)ion/occ2162095-48867
Auto is van metaalquote:
Ik zou het er ook niet voor over hebben.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 10:15 schreef daNpy het volgende:
M'n zwager kocht 2 jaar geleden zo'n ding uit 1994 voor 750,-
I know.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:11 schreef Andyy het volgende:
Oliepijl kan je meten via idrive, dan kan je ook gelijk zien wanneer die ongeveer warm is
Niet nodig.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 11:55 schreef Hyperdude het volgende:
Wel een cultuurschok/generatiekloof die F11
Geen oliepijlstok.
Niet nodig.quote:Geen krik
quote:(Kop-)lampen kunnen alleen totaal uit tijdens rijden dmv. menu/Idrive
Dat zijn de instellingen die bij die sleutel horen... programmeer hem juist en klaarquote:Als je per ongeluk de andere AB pakt gaat je radio ineens op 100% Hollands of een andere kamperzender. En je stoel drukt tegelijkertijd je pens fijn tegen het stuur.
Die dikke plaat hoort bij de auto, niet bij de accu...?quote:Snap de accu van ¤300 van Boegschroef van een paar weken geleden nu ook. Enorm ding met een dikke plaat, vermoedelijk electronica, er bovenop. Is dat voor die energieterugwinning bij gas loslaten?
Hoe dan?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:11 schreef Andyy het volgende:
Oliepijl kan je meten via idrive, dan kan je ook gelijk zien wanneer die ongeveer warm is
Wacht, ik koop die 316 wel even. Kunnen wij ruilenquote:Op zaterdag 30 januari 2016 11:55 schreef Hyperdude het volgende:
Ik ga 'm weer inruilen.
Voor die 316 hierboven.
Gisteren nog niet echt aan programmeren van sleutels toegekomen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:47 schreef daNpy het volgende:
...
Dat zijn de instellingen die bij die sleutel horen... programmeer hem juist en klaar
[..]
Die dikke plaat hoort bij de auto, niet bij de accu...?
Heb je dan ook geen koelvloeistofmeterje?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoe dan?
Bij mn E91 kan ik het niet goed vinden (ja via het "secret" menu in de km teller, maar dat is tijdens het rijden bijzonder onhandig/onveilig).
Ik had ook graag een goede olietemp. meter gezien, desnoods in de Idrive.
De huidige aanduiding dmv de streepjes in de toerenteller kan ik geen wijs uit
Net 3e zitting van een uur achter de rug. Druppellader krijgt het lekker warm.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 13:43 schreef Piet__Piraat het volgende:
Leuk toch Hyperdude Lekker je eigen nieuwe auto ontdekken!
Hier ook wel, alleen staan de adressen in de foon er niet bij ieder contact compleet in, of niet in het juiste formaat. Ook alleen privé adressen. Zal wel aan mijn oude foon liggen. Zakelijke adressen bijhouden doen ze maar lekker op de zaak.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:38 schreef daNpy het volgende:
Contacten invoeren in je auto? Bij ons haalt ie het automatisch uit de telefoon
Da's handigquote:Op zaterdag 30 januari 2016 20:29 schreef boegschroef het volgende:
Die druppellader is niet echtnodig die accu houdt het wel ff vol en nog mooier, hij schakeld alles uit als je beneden een waarde komt om er zeker van te zijn dat je altijd kan starten
Da's wel een groot nadeel aan dat model ja. E46 heb ik altijd rondgereden met een kapotte olieniveausensor. Who cares, trok toch maandelijks te peilstok eruit. Maar bij de E91 kan dat dus niet. Die sensor kostte bij een E46 al 150 euro ofzo.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:39 schreef daNpy het volgende:
Relaxt, de E9x heeft geen temperatuur meter (kvs of olie), maar de laatste streepjes van de toerenteller kunnen wel bewegen om de temperatuur aan te geven. Ik heb het nog steeds door, ook toen de motor warm liep vond ik het niet echt duidelijk
Heb je de pre facelift met een alleen twee knoppen of de nieuwere met shortcut knopjes?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoe dan?
Bij mn E91 kan ik het niet goed vinden (ja via het "secret" menu in de km teller, maar dat is tijdens het rijden bijzonder onhandig/onveilig).
Ik had ook graag een goede olietemp meter gezien, desnoods in de Idrive.
De huidige aanduiding dmv de streepjes in de toerenteller kan ik geen wijs uit
Van die accu had ik ook gelezen. Maar beter safe than sorry.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 20:29 schreef boegschroef het volgende:
Die druppellader is niet echtnodig die accu houdt het wel ff vol en nog mooier, hij schakeld alles uit als je beneden een waarde komt om er zeker van te zijn dat je altijd kan starten
Die koplamp kan je ook programeren
Pre-LCI, welke knopen heb je het over?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:03 schreef Andyy het volgende:
[..]
Heb je de pre facelift met een alleen twee knoppen of de nieuwere met shortcut knopjes?
quote:Op zondag 31 januari 2016 11:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Pre-LCI, welke knopen heb je het over?
Ja die heb ik 2 iddquote:
Weet niet of je gestudeerd moet hebben, maar het vervangen kost wel ¤300 volgens Boegschroefje.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat ziet er wel ingewikkeld uit ja. Poeh. Moet je voor gestudeerd hebben om die te kunnen vervangen!
Na een lang weekend in de schuur pielen en instellen en zoeken is de accu toch in die bescherm-mode gedoken terwijl ik 12 gieg aan mp3 op de hardeschijf aan het proppen was. In slakkentempo.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 20:29 schreef boegschroef het volgende:
Die druppellader is niet echtnodig die accu houdt het wel ff vol en nog mooier, hij schakeld alles uit als je beneden een waarde komt om er zeker van te zijn dat je altijd kan starten
Die koplamp kan je ook programeren
Nee hoor, op de accu zitten een gewone plus- en minpool net als op elke andere accu.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat ziet er wel ingewikkeld uit ja. Poeh. Moet je voor gestudeerd hebben om die te kunnen vervangen!
quote:Dit betreft een meeneemprijs zonder Bovag garantie, of andere garanties.
Meerprijs Bovag garantie ¤695 euro.
Eehh, zo goedkoop vind ik het nou ook weer niet voor een handgeschakelde 5-serie van 13 jaar oud met vrij weinig opties.quote:Op maandag 1 februari 2016 08:54 schreef Questular het volgende:
Zit wat te zoeken naar een nieuwe auto (BMW of Mercedes) en nu kom ik deze tegen:
http://www.autotrader.nl/(...)520i-handgeschakeld/
Ik vind de prijs echt meevallen....of is dit te goed om waar te zijn?
Dit vind ik trouwens een vreemd stukje tekst in de advertentie:
[..]
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/inserat/220848764.html;jsessionid=A391A920D127CE65EADE52227E992CDB.search46-1_i02_3002?lang=de&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=17&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=2004-01-01&maxFirstRegistrationDate=2004-12-01&export=ALSO_EXPORT&fuels=PETROL&transmissions=MANUAL_GEAR&enforceChannel=Desktopquote:Op maandag 1 februari 2016 09:01 schreef Questular het volgende:
Als ik in een straal van 50 km zoek vanuit mijn postcode (gaspedaal.nl) vind ik in het totaal 4 auto's (5-serie) waarvan 2 diesel en nog een 520i uit hetzelfde bouwjaar maar met een hoop meer km's op de teller...
edit: zelfs in een straal van 100km vind ik ze niet goedkoper.
Ik vind hem ook erg kaal voor die prijs. Als je een diesel overweegt heb ik er nog 1 (525) staan voor de helt van die prijsquote:Op maandag 1 februari 2016 08:54 schreef Questular het volgende:
Zit wat te zoeken naar een nieuwe auto (BMW of Mercedes) en nu kom ik deze tegen:
http://www.autotrader.nl/(...)520i-handgeschakeld/
Ik vind de prijs echt meevallen....of is dit te goed om waar te zijn?
Dit vind ik trouwens een vreemd stukje tekst in de advertentie:
[..]
Bij mij staat er ex. bpmquote:Op maandag 1 februari 2016 08:54 schreef Questular het volgende:
Zit wat te zoeken naar een nieuwe auto (BMW of Mercedes) en nu kom ik deze tegen:
http://www.autotrader.nl/(...)520i-handgeschakeld/
Ik vind de prijs echt meevallen....of is dit te goed om waar te zijn?
Dit vind ik trouwens een vreemd stukje tekst in de advertentie:
[..]
Er wordt nogal wat andere metalen gebruikt dan staal (bijv magnesium) en dan kan er corrossie optreden omdat ze elkaar chemisch niet verdragen.quote:Op zondag 31 januari 2016 19:40 schreef Hyperdude het volgende:
Kom ook overal aluminium bouten tegen, bv. stangen in motorruimte of bevestiging dynamo, die maar éénmalig gebruikt mogen worden vlgns. BMW. Is dat puur gewichtsbesparing of misschien ook nog andere redenen?
Er zijn in Nederland nou eenmaal niet veel handgeschakelde 5-series op benzine uit 2003 met minder dan 2 ton op de teller.quote:Op maandag 1 februari 2016 11:14 schreef Questular het volgende:
Allemaal leuk en wel maar zoals ik al eerder heb neergezet, het blijft alsnog de goedkoopste optie in een straal van 100km voor mij, als ik niet naar auto's kijk die ik zou kunnen invoeren. Ik zie graag linkjes met beter geprijsde verschijnen. Diesel is geen optie.
Zoiets dacht ik al. Ik ga eens onder motorkap met een magneetje speuren naar het aloude Krupp Stahl.quote:Op maandag 1 februari 2016 11:18 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Er wordt nogal wat andere metalen gebruikt dan staal (bijv magnesium) en dan kan er corrossie optreden omdat ze elkaar chemisch niet verdragen.
Bij het hergebruiken is de kans groot dat ze breken voordat het gewenste aandraaimoment is bereikt. Alumunium rekt niet graag 2x (buig maar eens een plat profiel van de bouwmarkt)
Garantie is niets anders dan een verzekering. Ik heb net een nieuwe tweedehands gekocht. Stond geadverteerd met prijs incl. BOVAG garantie. Geen garantie of twee jaar BMW garantie kon ook; prijs gaat dan omhoog of omlaag.quote:Op maandag 1 februari 2016 12:12 schreef Questular het volgende:
Nee ik ben nog wat rond aan het kijken en het viel me op dat deze wel anders geprijsd was i.v.m. andere. Ook het feit dat je bovac garantie moet bijkopen vind ik al een signaal dat ik liever nog ff verder zoek. Sowieso zou ik liever een 3-serie rijden.
Dan zou ik gaan kijken naar een Dreier. Een Fünfer is leuk, maar je moet 'm wel écht willen. De kosten zijn toch een tikje hoger dan bij een 3, en dat moet je maandelijks wel willen neertellen.quote:Op maandag 1 februari 2016 12:12 schreef Questular het volgende:
Nee ik ben nog wat rond aan het kijken en het viel me op dat deze wel anders geprijsd was i.v.m. andere. Ook het feit dat je bovac garantie moet bijkopen vind ik al een signaal dat ik liever nog ff verder zoek. Sowieso zou ik liever een 3-serie rijden.
Dat valt ook wel mee toch? Qua gewicht maakt het niet gek veel uit. Aanschaf is wel lager vaakquote:Op maandag 1 februari 2016 19:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dan zou ik gaan kijken naar een Dreier. Een Fünfer is leuk, maar je moet 'm wel écht willen. De kosten zijn toch een tikje hoger dan bij een 3, en dat moet je maandelijks wel willen neertellen.
Gewicht een klasse hoger. Aanschafwaarde hoger, dus duurdere verzekering. Onderdelen duurder, want het is een 5-serie. En vaak net wat meer verbruik, omdat ie zwaarder is. Stuk voor stuk geen heel dure dingen, maar alles bij elkaar telt het op en ga je dat op jaarbasis wel merken.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:14 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee toch? Qua gewicht maakt het niet gek veel uit. Aanschaf is wel lager vaak
Oké. Ik let er niet zo op dus ik heb geen idee. Heb er echter wel iets voor over om een 5 ipv 3 te hebben.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Gewicht een klasse hoger. Aanschafwaarde hoger, dus duurdere verzekering. Onderdelen duurder, want het is een 5-serie. En vaak net wat meer verbruik, omdat ie zwaarder is. Stuk voor stuk geen heel dure dingen, maar alles bij elkaar telt het op en ga je dat op jaarbasis wel merken.
Olie verbruik bij wat hogere kmstand.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 12:03 schreef chiren het volgende:
Ik heb al het eea gelezen op de bekende bmw fora, maar wat is jullie ervaring met de bmw e90 en dan met name de 325i (de 2.5L variant)? Mijn keus is daarop gevallen na vele 1 en 3 series met elkaar vergeleken te hebben in betrouwbaarheid, value for money en aanschafprijs, maar vroeg me af wat jullie ervaringen met dit model zijn en of er nog echte zwakke plekken (behalve de vanos ventielen) zijn op dit model?
Fucking gaar zo'n compacte dingquote:Op dinsdag 2 februari 2016 14:46 schreef Apekoek het volgende:
Voor de sloebers onder ons, de 1 serie sedan laat zich weer eens zien
http://www.autoweek.nl/ni(...)t-meer-van-zich-zien
[ afbeelding ]
Zoals eerder gezegd, vind hem wel geslaagd als dat ding op de concept gaat lijken.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 14:49 schreef Che_ het volgende:
[..]
Fucking gaar zo'n compacte ding
Liever een cla
Lagerschalen ben ik nog niet eerder tegengekomen. Gevolg van iets met de olie? Hoge kmstand?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 12:36 schreef daNpy het volgende:
Lekkage door de deur folie.
Lagerschalen zijn ook 'gevoelig', maar daar moet ik nog ff achteraan zoeken.
Verder fijne wagen met mooie techniek (6 bak, idrive), design wat 10* beter is als bij bijv vag of een willekeurige jap.
Wat is acceptabel volgens jou? Als in, vanaf wanneer is er echt iets bijzonders aan de hand? Ik heb verhalen gelezen van 1 liter op 3000km als acceptabel. Vind ik persoonlijk vrij veel, maar wanneer het een eigenschap is, kan ik er mee leven. Las ook dat een eventuele motorflush de misschien wat plakkende zuigerveren wat kan loskrijgen waardoor het olieverbruik kan afnemen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 12:06 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Olie verbruik bij wat hogere kmstand.
Lagerschalen volgens mij alleen de e46, M43 blokken.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 12:36 schreef daNpy het volgende:
Lekkage door de deur folie.
Lagerschalen zijn ook 'gevoelig', maar daar moet ik nog ff achteraan zoeken.
Verder fijne wagen met mooie techniek (6 bak, idrive), design wat 10* beter is als bij bijv vag of een willekeurige jap.
Ok, bedankt maar ik houd het toch ff in de gatenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 16:10 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Lagerschalen volgens mij alleen de e46, M43 blokken.
Ons BMW rijders bedoel je? Ik heb wel eens in een BMW gereden die dat niet deed.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 14:38 schreef daNpy het volgende:
Contacten invoeren in je auto? Bij ons haalt ie het automatisch uit de telefoon
Ik heb ook stof hoor (sportstoelen). Waarom zou je leer willen?quote:Op maandag 1 februari 2016 11:00 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Bij mij staat er ex. bpm
Wel bijzonder een BMW met stoffen bekleding, heb je geen stoelverwarming nodig!
Waarom? Met een 3 kun je schofteriger rijden door het lagere gewicht en compactere bouw.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:19 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Oké. Ik let er niet zo op dus ik heb geen idee. Heb er echter wel iets voor over om een 5 ipv 3 te hebben.
Aha nice ook van dat bouwjaar met ongeveer zo veel kms? Dan heb ik wel interesse wellicht.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:54 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik vind hem ook erg kaal voor die prijs. Als je een diesel overweegt heb ik er nog 1 (525) staan voor de helt van die prijs
Voor iemand die steeds zo zit te hameren op de 'tradities' etc. van BMW haal je er weer 1 onderuit. Naast je aftermarket koplampen en velgen, nu ook nog de traditioneel rode dashboardverlichtingquote:
Ik hoef niet schofterig te rijden. Ik cruise en lig laagquote:Op dinsdag 2 februari 2016 16:38 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom? Met een 3 kun je schofteriger rijden door het lagere gewicht en compactere bouw.
Blauwe dashboardverlichting is +5pk jongûh, dat weet je toch welquote:Op dinsdag 2 februari 2016 16:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Voor iemand die steeds zo zit te hameren op de 'tradities' etc. van BMW haal je er weer 1 onderuit. Naast je aftermarket koplampen en velgen, nu ook nog de traditioneel rode dashboardverlichting
DAMN ik ga het meteen vervangen!quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Blauwe dashboardverlichting is +5pk jongûh, dat weet je toch wel
Nee bij onze autoquote:Op dinsdag 2 februari 2016 16:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ons BMW rijders bedoel je? Ik heb wel eens in een BMW gereden die dat niet deed.
Dat is aanpassen naar eigen smaak, doet niks af aan het rijden met rwd, en niet in een koekblik zitten.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 16:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Voor iemand die steeds zo zit te hameren op de 'tradities' etc. van BMW haal je er weer 1 onderuit. Naast je aftermarket koplampen en velgen, nu ook nog de traditioneel rode dashboardverlichting
¤4-5000 scheelt een vergelijkbare ongeveer. Maar heb er maar vluchtig naar gekeken, dus slechte/slechts indicatie.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 11:22 schreef daNpy het volgende:
BMW F11 zit ik ook naar te loeren.
Helaas nog ver buiten budget, zeker in NL.
In .de moeten ze al goedkoper zijn.
Ga jij nou maar ff tankuh, jonguh.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:52 schreef mitchelll0181 het volgende:
Witte tellerplaten, zoveel beter.
Suffe oranje
If it sounds too good to be true;quote:Op maandag 1 februari 2016 08:54 schreef Questular het volgende:
Zit wat te zoeken naar een nieuwe auto (BMW of Mercedes) en nu kom ik deze tegen:
http://www.autotrader.nl/(...)520i-handgeschakeld/
Ik vind de prijs echt meevallen....of is dit te goed om waar te zijn?
Dit vind ik trouwens een vreemd stukje tekst in de advertentie:
[..]
Thanks! Hier heb ik wat aanquote:Op dinsdag 2 februari 2016 16:06 schreef daNpy het volgende:
Echte sludge is ook zichtbaar aan de dop.
Lekkage is zeer vervelend, kan bij alle deuren voorkomen. Het water loopt dan (soms onzichtbaar) onder de mat en de hele auto is van binnen vochtig als het al lang zo is (heb proefgereden in een dergelijke auto).
Als de auto een tijd in de regen heeft gestaan kun je het soms wel zien; het regenwater loopt dan aan de binnenzijde tussen deurframe en bekleding óp de deurrubber, dat wordt nat en het water loopt dan vanzelf ergens naar beneden -> in de auto.
Oorzaak van lagerschalen weet ik niet.
Ik gebruik zelf ook BMW 5W40, net wat dikker. Bestellen via internet, dan valt de prijs enorm mee.
Verbruik is 1:~7000 km, ik kan er mee leven (momenteel 213000 op de klok). Ik weet dat hij het verbruikt; een operatie om de zuigerveren te vervangen is al duur, en om te cilinders op te frissen helemaal (kop eraf etc).
De i3 heeft ook RWD. Gaat er om dat al je argumenten dus nergens op slaan. Vooral als je er nog nooit mee hebt geredenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:46 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Dat is aanpassen naar eigen smaak, doet niks af aan het rijden met rwd, en niet in een koekblik zitten.
En velgen zijn niet aftermarket
Haters gonna hate
[ afbeelding ]
Oh jij moet je Beemer delenquote:
Wij hebben voertuigen genoegquote:
Ik heb er iets minder voor gevangen.Maar je maakt natuurlijk een totaal deal; wat ik nou precies aan inruil kreeg, en wat korting was weet ik niet.quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wat vind je van de prijs? Ook als je 'm vergelijkt met wat je qua inruil hebt gekregen?
Je hebt dat ding wel verdomd lang gehad trouwens hè. Toch altijd raar, om na zoveel jaar je automobiel ergens 'zomaar' achter te laten.
Ik zie nu op zomoto dat ik'm iets langer heb gehad dan 10 jaar, zat net te rekenen met 9 jaar. Dat valt weer mee. ¤2400 per jaar.quote:Op woensdag 3 februari 2016 18:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
Verhouding korting/inruil is inderdaad onduidelijk, snap ik. Bij de km-stand horen kwaaltjes, klopt ook. Heeft elke auto van die leeftijd. Maar iemand die veel km's maakt neemt sowieso niet gauw een 330i denk ik. Eerder een diesel.
24k afschrijving is wel fors, maar aan de andere kant ook niet heel gek. 3k per jaar, dat schrijft volgens mij bijna elke fatsoenlijke auto in de eerste tien jaar wel af. Daarna wordt het wel minder, maar ja, blijft een verliespost die pijn doet als je 'm zo stelt. Wil je geen afschrijving, moet je een oud brik kopen. Maar dan ben je je knaken weer kwijt aan extra onderhoud...
Als je deze koopt, weet ik nog wel een aardig setje Alpina's voor je.quote:Op woensdag 3 februari 2016 19:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Wel gaaf dat je 'm zo lang gehad hebt! En 't is gewoon een heerlijke auto. e46 staat ook nog hoog op mijn lijstje. Dan wel het liefst een facelift model met een M-pakketje. Lekker in het felrood of blauw ofzo. Maar goed, eerst de 540i maar eens een tijdje rijden
Een geschikte 330d met 100 PK extra haalt de 340000 kms. ook niet zonder hoge kosten.quote:Op woensdag 3 februari 2016 19:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
Klopt. Mrb en verzekering zijn al wat hoger, maar het verbruik hakt er ook wel in. Anderzijds: chip je 330d en je zit zomaar op 100pk en 200Nm meer dan met je gechipte 320d. Dat is toch ook wel een leuk verschil.
Automaten van BMW zijn vanaf halverwege de zero's gelukkig wel verbeterd.
Heb je ook weer gelijk in.quote:Op woensdag 3 februari 2016 19:23 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mwoah, weet ik niet. Als je met beleid blijft rijden...
Mijn gechipte 320d heeft het ook probleemloos tot over 300k gered. Turbo, koppeling e.d. allemaal nog fris.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |