abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † vrijdag 15 januari 2016 @ 19:44:55 #1
88815 The_Emotion
98.3
pi_159130273
Onlangs kwam Charlie Hebdo weer met een cartoon uit, waar weer moord en brand over geschreeuwd werd.
Geen profeet deze keer, maar over het aangespoelde ventje Aylan, wat afgelopen zomer breeduit werd uitgemeten in de media.

Dat Charlie Hebdo over lijken gaat om een punt te maken, dat is één ding.
Wat me nogal dwars zit (naast de belabberde tekenstijl) is dat hij uitgebeeld wordt als een kontenknijper, wat refereert naar de incidentjes in Keulen:

Dit is de betreffende cartoon:


Dat vind ik een verkeerd beeld meegeven.
Tenslotte, Syrische vluchtelingen zijn niet altijd rovende en handtastelijke barbaren.
Naar horen zeggen zijn ze vaak goed opgeleid en hebben ze een glansrijke carrière als ingenieur, architect of chirurg in voorspoed.

Daarom kom ik met een tegenantwoord op de cartoon van Charlie Hebdo:


Klacht: Mensen die vorig jaar zo begaan waren met Charlie Hebdo en nu boos zijn om een cartoon.
#JeSuisNogsteedsCharlie
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_159130347
#JeSuisCharlie
Ze kunnen een aanslag plegen, maar Charlie Hebdo blijft gewoon wie ze zijn. :D
Winnaar beste KLB user 2017
Winnaar grappigste topic KLB 2018
pi_159130381
_O_
(she/her)
pi_159130697
quote:
8s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 19:44 schreef Remqo het volgende:
Klacht: Mensen die vorig jaar zo begaan waren met Charlie Hebdo en nu boos zijn om een cartoon.
Ik zie niet in waarom dat klachtwaardig is.

De reden dat men toentertijd zo massaal begaan was met Charlie Hebdo was omdat redacteuren van dat blad werden vermoord om wille van het uitbeelden van hun mening/afbeelden van de profeet. Vrij terecht naar mijn mening.

Dat zegt echter helemaal niets over hun opvatting over de inhoud van de cartoons van het blad. Om er maar eens een bekende misquote bij te halen: "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it."

Overigens vind ik de opvatting die zegt dat op het moment dat je voor de persvrijheid en/of vrijheid van meningsuiting bent je deze zelf niet meer mag gebruiken om kritiek te uiten (wat de vrijheden waarvoor je opkomt nota bene beperkt) dan wél weer bijzonder klachtwaardig.
pi_159130704
Desondanks wel een leuke paint.
  † In Memoriam † vrijdag 15 januari 2016 @ 20:13:13 #7
88815 The_Emotion
98.3
pi_159130968
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 20:01 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom dat klachtwaardig is.

De reden dat men toentertijd zo massaal begaan was met Charlie Hebdo was omdat redacteuren van dat blad werden vermoord om wille van het uitbeelden van hun mening/afbeelden van de profeet. Vrij terecht naar mijn mening.

Dat zegt echter helemaal niets over hun opvatting over de inhoud van de cartoons van het blad. Om er maar eens een bekende misquote bij te halen: "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it."

Overigens vind ik de opvatting die zegt dat op het moment dat je voor de persvrijheid en/of vrijheid van meningsuiting bent je deze zelf niet meer mag gebruiken om kritiek te uiten (wat de vrijheden waarvoor je opkomt nota bene beperkt) dan wél weer bijzonder klachtwaardig.
Ik ben het wel met je eens, vrijheid van pers en meningsuiting.
CH heeft wat mij betreft ook alle vrijheid om deze cartoon uit te brengen, of je het leuk vindt of niet.
Toch hoor ik geluiden van mensen die roepen dat dit veel te ver gaat, dat dit niet kan, dat het ziekelijk is.
Ik vind de ironie er in zo grappig.
CH schopt nog steeds tegen alles aan :7

Maar ik wou het een luchtig topic houden :P
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  vrijdag 15 januari 2016 @ 20:21:42 #8
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_159131150
Eerlijk gezegd vind ik de tekenstijl van die Hebdo-cartoon een stuk beter dan die van jou.
Searchers after horror haunt strange, far places.
  † In Memoriam † vrijdag 15 januari 2016 @ 20:23:46 #9
88815 The_Emotion
98.3
pi_159131190
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 20:21 schreef Interloper het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik de tekenstijl van die Hebdo-cartoon een stuk beter dan die van jou.
Dat kan, over smaak valt niet te twisten.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  vrijdag 15 januari 2016 @ 20:25:50 #10
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_159131239
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 20:23 schreef Remqo het volgende:

[..]

Dat kan, over smaak valt niet te twisten.
Oh wel degelijk, maar dat is weer een heel andere discussie :P
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_159134369
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 20:01 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom dat klachtwaardig is.

De reden dat men toentertijd zo massaal begaan was met Charlie Hebdo was omdat redacteuren van dat blad werden vermoord om wille van het uitbeelden van hun mening/afbeelden van de profeet. Vrij terecht naar mijn mening.

Dat zegt echter helemaal niets over hun opvatting over de inhoud van de cartoons van het blad. Om er maar eens een bekende misquote bij te halen: "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it."

Overigens vind ik de opvatting die zegt dat op het moment dat je voor de persvrijheid en/of vrijheid van meningsuiting bent je deze zelf niet meer mag gebruiken om kritiek te uiten (wat de vrijheden waarvoor je opkomt nota bene beperkt) dan wél weer bijzonder klachtwaardig.
Guus ga huilen :') :')
Heeuuujjj 1 miljoen plus geitenneukers en mensen die in een boekje geloven in europa halen die leven in het jaar kruik :') :') :') :') :')

En dan zeuren maar de linksen praten het wel weer goed !!
Ik zwaai naar dieren.
  † In Memoriam † vrijdag 15 januari 2016 @ 21:58:01 #12
88815 The_Emotion
98.3
pi_159134468
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 21:56 schreef Geerd het volgende:

[..]

Guus ga huilen :') :')
Heeuuujjj 1 miljoen plus geitenneukers en mensen die in een boekje geloven in europa halen die leven in het jaar kruik :') :') :') :') :')

En dan zeuren maar de linksen praten het wel weer goed !!
Maar daar heeft hij het toch helemaal niet over?
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_159134591
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 21:58 schreef Remqo het volgende:

[..]

Maar daar heeft hij het toch helemaal niet over?
Dit is wel het resultaat, ben blij dat ik nooit kinderen ga maken ook al heb ik de kans of de kans ga krijgen
Ik zwaai naar dieren.
pi_159134958
Niet een erg professionele kontenknijper te zien aan zijn gebrek aan hygienische maatregelen en zo verder. Hij had het bij hobbyisme moeten houden.
Speel domme spelletjes, win domme prijzen.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 22:14:34 #15
395200 deadprez
One more rail
pi_159135057
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 20:01 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom dat klachtwaardig is.

De reden dat men toentertijd zo massaal begaan was met Charlie Hebdo was omdat redacteuren van dat blad werden vermoord om wille van het uitbeelden van hun mening/afbeelden van de profeet. Vrij terecht naar mijn mening.

Dat zegt echter helemaal niets over hun opvatting over de inhoud van de cartoons van het blad. Om er maar eens een bekende misquote bij te halen: "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it."

Overigens vind ik de opvatting die zegt dat op het moment dat je voor de persvrijheid en/of vrijheid van meningsuiting bent je deze zelf niet meer mag gebruiken om kritiek te uiten (wat de vrijheden waarvoor je opkomt nota bene beperkt) dan wél weer bijzonder klachtwaardig.
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 20:01 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Desondanks wel een leuke paint.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 22:29:27 #16
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_159135566
Oh jee, rem, haal de spijkers, hamers en ander timmergereedschap maar weer tevoorschijn. Dat wordt weer boem.

Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_159135944
quote:
8s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 19:44 schreef Remqo het volgende:
Onlangs kwam Charlie Hebdo weer met een cartoon uit, waar weer moord en brand over geschreeuwd werd.
Geen profeet deze keer, maar over het aangespoelde ventje Aylan, wat afgelopen zomer breeduit werd uitgemeten in de media.

Dat Charlie Hebdo over lijken gaat om een punt te maken, dat is één ding.
Wat me nogal dwars zit (naast de belabberde tekenstijl) is dat hij uitgebeeld wordt als een kontenknijper, wat refereert naar de incidentjes in Keulen:

Dit is de betreffende cartoon:
[ afbeelding ]

Dat vind ik een verkeerd beeld meegeven.
Tenslotte, Syrische vluchtelingen zijn niet altijd rovende en handtastelijke barbaren.
Naar horen zeggen zijn ze vaak goed opgeleid en hebben ze een glansrijke carrière als ingenieur, architect of chirurg in voorspoed.

Daarom kom ik met een tegenantwoord op de cartoon van Charlie Hebdo:
[ afbeelding ]

Klacht: Mensen die vorig jaar zo begaan waren met Charlie Hebdo en nu boos zijn om een cartoon.
#JeSuisNogsteedsCharlie
Wat doen die zaag en die hamer daar ?? :D _O-
  vrijdag 15 januari 2016 @ 22:39:48 #18
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_159135988
Dit topic :')
Permanent Verbannen
  † In Memoriam † vrijdag 15 januari 2016 @ 22:44:21 #19
88815 The_Emotion
98.3
pi_159136171
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 22:29 schreef Frank_Drebin het volgende:
Oh jee, rem, haal de spijkers, hamers en ander timmergereedschap maar weer tevoorschijn. Dat wordt weer boem.

[ afbeelding ]
Verdomme Frank _O-
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')