abonnement Unibet Coolblue
pi_159115052


Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager is hèt spel als het gaat om realistisch managen.

Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen? Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten! Vergeet dan niet te zeggen welk team je bent én in welke versie van Football Manager je dit hebt bereikt.

Handige sites
ManagersUnited
FMInside
FM Base
FM Scout
Sortitoutsi
Sports Interactive Community

Voorgaande topics
Bekijk de topicchain.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 15 januari 2016 @ 09:04:40 #2
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159117561
DR Congo redelijk aan de praat, een half Engelse topverdediger en een half Franse top-back komen nu uit voor mij dus de leeftijd gaat ook geleidelijk naar beneden, 32-jarige spits is vervangen voor een 27-jarige die sinds ik aan de macht ben 1 op 1 loopt dus ik heb ook een spits die werkt eindelijk.

Na 5 wedstrijden 2e in de Africa Nations cup poule met 9 punten en +14 doelsaldo, maar wel 2 potten verloren tegen Algerije (volgende grote tegenstander toch de counter proberen).
Gelukkig plaatsen de 2e plaatsen zich ook nog voor een kwalificatieronde, hoop dat ik dan loot tegen een gelijkwaardige tegenstander en het hoofdtoernooi toch haal.

Helaas kan ik deze baas nergens mee vinden in het spel, had hem voor de vorm graag als assistent bondscoach gehad.



"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159124069
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 23:38 schreef Cagystorm het volgende:

[..]

Goed bezig :D

in welk jaar zit je nu? ben benieuwd of nouri echt zo goed word heb hem momenteel uitgeleend
2023 :) Nouri is een god bij mij maar het verschilt echt per game. Dit jaar 2e geworden voor Ballon D'or (mijn Shaqiri 3e)


Ik heb altijd het idee dat uitlenen niet echt werkt.. Mijn jeugdspelers geef ik het liefst af en toe speeltijd in het eerste en voor de rest bij het tweede
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
pi_159126911
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 14:38 schreef wieisboos het volgende:

[..]

2023 :) Nouri is een god bij mij maar het verschilt echt per game. Dit jaar 2e geworden voor Ballon D'or (mijn Shaqiri 3e)
[ afbeelding ]

Ik heb altijd het idee dat uitlenen niet echt werkt.. Mijn jeugdspelers geef ik het liefst af en toe speeltijd in het eerste en voor de rest bij het tweede
Uitlenen heeft alleen zin als de club goede trainingsfaciliteiten heeft. Je 3e linksback zonder kans op speeltijd gaat niet beter worden van een jaar basis bij Zwolle heb ik het idee. Wel jammer.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_159129342

:7 ben nu wel toe aan een nieuwe uitdaging maar heb nog steeds niet de CL gewonnen :')
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
pi_159130027
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 19:05 schreef wieisboos het volgende:
[ afbeelding ]
:7 ben nu wel toe aan een nieuwe uitdaging maar heb nog steeds niet de CL gewonnen :')
:7 :7

pi_159130281
Van de nummer 1 van Engeland, Chelsea, won ik met 6-0 en nu verlies ik de fucking finale van de nummer 8 die nog twee keer rood kreeg ook :')
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
pi_159130336
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 19:35 schreef Ciora het volgende:

[..]

:7 :7

[ afbeelding ]
Ik ben jelly
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
pi_159130397
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 19:45 schreef wieisboos het volgende:
Van de nummer 1 van Engeland, Chelsea, won ik met 6-0 en nu verlies ik de fucking finale van de nummer 8 die nog twee keer rood kreeg ook :')
[ afbeelding ]
Dit is wel erg ;(

Hoe stond het met de kansenverhouding?
pi_159130663
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 19:49 schreef Ciora het volgende:

[..]

Dit is wel erg ;(

Hoe stond het met de kansenverhouding?
Ik had meer kansen maar het scheelde niet eens zo veel
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 23:10:21 #11
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_159137213
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 14:38 schreef wieisboos het volgende:

[..]

2023 :) Nouri is een god bij mij maar het verschilt echt per game. Dit jaar 2e geworden voor Ballon D'or (mijn Shaqiri 3e)
[ afbeelding ]

Ik heb altijd het idee dat uitlenen niet echt werkt.. Mijn jeugdspelers geef ik het liefst af en toe speeltijd in het eerste en voor de rest bij het tweede


Lijkt bij mij in 2019 net zo goed te zijn, misschien wel iets beter.
Alleen fysiek is het drama met appie ;(
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 23:19:42 #12
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159137572
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 19:45 schreef wieisboos het volgende:
Van de nummer 1 van Engeland, Chelsea, won ik met 6-0 en nu verlies ik de fucking finale van de nummer 8 die nog twee keer rood kreeg ook :')
[ afbeelding ]
Tactieken.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_159138204
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:10 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Lijkt bij mij in 2019 net zo goed te zijn, misschien wel iets beter.
Alleen fysiek is het drama met appie ;(
maar kan hij bij jou ook deze cijfers overleggen :P
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 00:10:48 #14
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_159139437
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:34 schreef wieisboos het volgende:

[..]

maar kan hij bij jou ook deze cijfers overleggen :P
[ afbeelding ]
Neuj :') :'(

Screen van je team en tactiek? :P
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_159140452
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:10 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Neuj :') :'(

Screen van je team en tactiek? :P
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 01:11:20 #16
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_159140867
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:51 schreef wieisboos het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nou Tim, lees je mee?
Ik ben dus niet de enige die veel koopt :')

Shaqiri stond op de transferlijst?

Ken bar weinig spelers van je team. Zullen wel veel regens zijn?
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_159141001
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 01:11 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Nou Tim, lees je mee?
Ik ben dus niet de enige die veel koopt :')

Shaqiri stond op de transferlijst?

Ken bar weinig spelers van je team. Zullen wel veel regens zijn?
Ja het liefst koop ik zo weinig mogelijk maar vroeg of laten willen al die spelers weg en de eigen jeugd is poep. Shaqiri stond niet op de transferlijst, heb hem gewoon gekocht voor ¤veelteveel, net als Pavon. Gehele verdediging + middenveld zijn idd regens
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
pi_159141021
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 01:11 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Nou Tim, lees je mee?
Ik ben dus niet de enige die veel koopt :')

Shaqiri stond op de transferlijst?

Ken bar weinig spelers van je team. Zullen wel veel regens zijn?
Holy fuck, 2 Nederlanders(?) is wel dion in tienvoud ja _O-
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_159141037
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 01:20 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Holy fuck, 2 Nederlanders(?) is wel dion in tienvoud ja _O-
:D Doria heeft ook nog een Nederlands paspoort ;(
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
pi_159141077
Tjemig

WAAR IS AJAX :'( :'(
pi_159148152
WK2022 naar China ipv Qatar.

En ik krijg opeens de volgende aankondiging :D



Ik ben nu ook de op 3 na rijkste club ter wereld, na Arsenal, Real Madrid, en Bayern 8)7 . Mijn doelstellingen zijn echter niet eens om kampioen te worden of ver te komen in de CL. Als het bestuur nu wat meer van dat vermogen in de club steekt...

[ Bericht 60% gewijzigd door Mykonos op 16-01-2016 14:23:50 ]
Demain, on roule
  zaterdag 16 januari 2016 @ 14:59:34 #22
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159149157


Heerlijk stunten in de Africa Cup of Nations.

Gabon 0-1 DR Congo

Nu al geplaatst voor de kwartfinales.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zaterdag 16 januari 2016 @ 15:05:23 #23
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159149272
Zo, ik ben inmiddels een paar dagen onderweg in FM 2016. Moet nog een heleboel leren, dus ben ik van plan hier soms wat vragen te stellen aan de ervaren garde hier.

Speel momenteel met Real Madrid. Het gaat helemaal niet zo extreem slecht. Zit nu op ongeveer 20 wedstrijden in de competitie en sta 1e met 11 punten voorsprong op de nr2. Ook in de Spaanse Beker sta ik in de finale, en in de CL werd ik eerste in mijn poule, maar verlies ik nu opeens uit het niets met 4-0 bij Roma uit en gaat het dus wel erg lastig worden om dat thuis goed te maken. Ik werd ook helemaal zoek gespeeld. Denk 27 vs 3 kansen oid. Waar dat ineens vandaan kwam begrijp ik ook niet.

Maar goed, ondanks dat het niet heel slecht gaat loop ik toch heel erg te kloten met tactieken en formaties.

*Eigenlijk wissel ik te veel omdat het niet helemaal naar mn zin gaat. Passen jullie elke wedstrijd jullie tactiek en formatie aan aan de tegenstander?

*Ik speel 4231, maar mijn teams heeft slechts een capabele bedrevenheid met die formatie, is het dan verstandig om te zoeken naar een formatie waar mn team erg bedreven in is? Of moet ik niet zo heel erg letten op de bedrevenheid? Ik probeer spelers ook altijd te zetten in een rol die ze het best ligt, ook al zou ik liever hebben dat ze in een andere rol spelen. Wat is wijsheid hier in? Erg letten op hoe bedreven een bepaalde speler in een rol is, of ze gewoon in een iets minder bedreven rol laten spelen als je denkt dat dat beter is voor het team?

Hier loop ik iig erg mee te kloten. Soms speel ik een sterkere tegenstander helemaal weg, en heb ik het weer lastig met een mindere tegenstander. Die spelen dan uiteraard een andere tactiek, maar om die nou aan te passen per tegenstander lijkt me toch ook niet echt goed? Ik speel gewoon graag aanvallend voetbal. Liefst Flexibel of vloeiend en aanvallend. Al probeer ik ook wel eens gestructureerd. Ene keer werkt het geweldig en de andere keer helemaal niet. Erg lastig.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 15:58:32 #24
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159150099
Helaas in de finale van de cup of nations onderuit tegen Nigeria, wel 30 plaatsen gestegen op de coefficientenlijst, ik sta nu op plek 35, maarliefst 2 plekken onder Nederland
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159150736
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:58 schreef Rauw. het volgende:
Helaas in de finale van de cup of nations onderuit tegen Nigeria, wel 30 plaatsen gestegen op de coefficientenlijst, ik sta nu op plek 35, maarliefst 2 plekken onder Nederland
Heb je die gast van Villarreal ook in de nationale ploeg? Die spits die het nu zo goed doet?
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zaterdag 16 januari 2016 @ 16:41:04 #26
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159150867
Bakambu had ik inderdaad ook, maar was op zijn positie niet de beste optie.

Heb zojuist een baan gekregen bij Ajax CT, helaas wel de voorwaarde om te stoppen bij DR Congo.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159151062
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:41 schreef Rauw. het volgende:
Bakambu had ik inderdaad ook, maar was op zijn positie niet de beste optie.

Heb zojuist een baan gekregen bij Ajax CT, helaas wel de voorwaarde om te stoppen bij DR Congo.
Ik wist niet eens dat ze dat konden eisen..het is bij FM juist wel leuk om dat te combineren..alleen bondscoach zijn is alleen maar wachten op die paar interlandweken..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zaterdag 16 januari 2016 @ 16:54:33 #28
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159151112
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:51 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Ik wist niet eens dat ze dat konden eisen..het is bij FM juist wel leuk om dat te combineren..alleen bondscoach zijn is alleen maar wachten op die paar interlandweken..
Ze vroegen erom, en aangezien het toch best een eer is om manager te worden van de nummer 1 in ZAF moest het maar gebeuren.

Had evt wel kunnen combineren, spelers selecteren voor een land is niet heel veel werk.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159151392


Lekkere free transfer :)
Demain, on roule
pi_159151450
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 17:08 schreef Mykonos het volgende:
[ afbeelding ]

Lekkere free transfer :)
_O- daar heb ik 66 miljoen voor betaald, maar in mijn game was hij nog wel wat beter :P
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
pi_159151603
Alleen nu vertrekt Malcolm voor een gelimiteerd bedrag van 55 miljoen :') :') :')
Demain, on roule
pi_159151628
Doei Cruzeiro.

Wel nu een sollicitatie lopen bij een tweede divisionist. 'T wordt echt wat te simpel, maar kan moeilijk afscheid nemen :'(

  zaterdag 16 januari 2016 @ 19:38:59 #33
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159154778
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:05 schreef GwaiLow het volgende:
Zo, ik ben inmiddels een paar dagen onderweg in FM 2016. Moet nog een heleboel leren, dus ben ik van plan hier soms wat vragen te stellen aan de ervaren garde hier.

Speel momenteel met Real Madrid. Het gaat helemaal niet zo extreem slecht. Zit nu op ongeveer 20 wedstrijden in de competitie en sta 1e met 11 punten voorsprong op de nr2. Ook in de Spaanse Beker sta ik in de finale, en in de CL werd ik eerste in mijn poule, maar verlies ik nu opeens uit het niets met 4-0 bij Roma uit en gaat het dus wel erg lastig worden om dat thuis goed te maken. Ik werd ook helemaal zoek gespeeld. Denk 27 vs 3 kansen oid. Waar dat ineens vandaan kwam begrijp ik ook niet.

Maar goed, ondanks dat het niet heel slecht gaat loop ik toch heel erg te kloten met tactieken en formaties.

*Eigenlijk wissel ik te veel omdat het niet helemaal naar mn zin gaat. Passen jullie elke wedstrijd jullie tactiek en formatie aan aan de tegenstander?

*Ik speel 4231, maar mijn teams heeft slechts een capabele bedrevenheid met die formatie, is het dan verstandig om te zoeken naar een formatie waar mn team erg bedreven in is? Of moet ik niet zo heel erg letten op de bedrevenheid? Ik probeer spelers ook altijd te zetten in een rol die ze het best ligt, ook al zou ik liever hebben dat ze in een andere rol spelen. Wat is wijsheid hier in? Erg letten op hoe bedreven een bepaalde speler in een rol is, of ze gewoon in een iets minder bedreven rol laten spelen als je denkt dat dat beter is voor het team?

Hier loop ik iig erg mee te kloten. Soms speel ik een sterkere tegenstander helemaal weg, en heb ik het weer lastig met een mindere tegenstander. Die spelen dan uiteraard een andere tactiek, maar om die nou aan te passen per tegenstander lijkt me toch ook niet echt goed? Ik speel gewoon graag aanvallend voetbal. Liefst Flexibel of vloeiend en aanvallend. Al probeer ik ook wel eens gestructureerd. Ene keer werkt het geweldig en de andere keer helemaal niet. Erg lastig.
Niemand? :D
pi_159154956
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 19:38 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Niemand? :D
*Eigenlijk wissel ik te veel omdat het niet helemaal naar mn zin gaat. Passen jullie elke wedstrijd jullie tactiek en formatie aan aan de tegenstander?
Nee, hooguit een kleine tweak. Maar je kan beter 2 of 3 standaard formaties hebben dan losse dingen aanpassen steeds, want dan is je team niet bekend met de formatie.

*Ik speel 4231, maar mijn teams heeft slechts een capabele bedrevenheid met die formatie, is het dan verstandig om te zoeken naar een formatie waar mn team erg bedreven in is? Of moet ik niet zo heel erg letten op de bedrevenheid? Ik probeer spelers ook altijd te zetten in een rol die ze het best ligt, ook al zou ik liever hebben dat ze in een andere rol spelen. Wat is wijsheid hier in? Erg letten op hoe bedreven een bepaalde speler in een rol is, of ze gewoon in een iets minder bedreven rol laten spelen als je denkt dat dat beter is voor het team?
Door hard te trainen en wedstrijden te spelen in die formatie wordt je team er meer bedreven in. Geef het wat tijd.

Hier loop ik iig erg mee te kloten. Soms speel ik een sterkere tegenstander helemaal weg, en heb ik het weer lastig met een mindere tegenstander. Die spelen dan uiteraard een andere tactiek, maar om die nou aan te passen per tegenstander lijkt me toch ook niet echt goed? Ik speel gewoon graag aanvallend voetbal. Liefst Flexibel of vloeiend en aanvallend. Al probeer ik ook wel eens gestructureerd. Ene keer werkt het geweldig en de andere keer helemaal niet. Erg lastig.
Wisselvalligheid hoort erbij, zeker in het eerste seizoen is het extreem. Voor ons allemaal.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zaterdag 16 januari 2016 @ 20:12:20 #35
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159155636
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 19:45 schreef Tim86 het volgende:

[..]

*Eigenlijk wissel ik te veel omdat het niet helemaal naar mn zin gaat. Passen jullie elke wedstrijd jullie tactiek en formatie aan aan de tegenstander?
Nee, hooguit een kleine tweak. Maar je kan beter 2 of 3 standaard formaties hebben dan losse dingen aanpassen steeds, want dan is je team niet bekend met de formatie.

*Ik speel 4231, maar mijn teams heeft slechts een capabele bedrevenheid met die formatie, is het dan verstandig om te zoeken naar een formatie waar mn team erg bedreven in is? Of moet ik niet zo heel erg letten op de bedrevenheid? Ik probeer spelers ook altijd te zetten in een rol die ze het best ligt, ook al zou ik liever hebben dat ze in een andere rol spelen. Wat is wijsheid hier in? Erg letten op hoe bedreven een bepaalde speler in een rol is, of ze gewoon in een iets minder bedreven rol laten spelen als je denkt dat dat beter is voor het team?
Door hard te trainen en wedstrijden te spelen in die formatie wordt je team er meer bedreven in. Geef het wat tijd.

Hier loop ik iig erg mee te kloten. Soms speel ik een sterkere tegenstander helemaal weg, en heb ik het weer lastig met een mindere tegenstander. Die spelen dan uiteraard een andere tactiek, maar om die nou aan te passen per tegenstander lijkt me toch ook niet echt goed? Ik speel gewoon graag aanvallend voetbal. Liefst Flexibel of vloeiend en aanvallend. Al probeer ik ook wel eens gestructureerd. Ene keer werkt het geweldig en de andere keer helemaal niet. Erg lastig.
Wisselvalligheid hoort erbij, zeker in het eerste seizoen is het extreem. Voor ons allemaal.
Thnx voor je reactie, Tim! Zal een tijdje hetzelfde systeem blijven spelen.

Het is trouwens lastig om met Real goede versterkingen te halen. Top spelers krijg je niet snel te pakken. Krijg steeds een tegenbod voor 170 miljoen euro. Gaat nergens over ^^

Wat ik wel verwarrend vind is dat mn assistent manager tijdens de wedstrijd regelmatig opmerkingen maakt met ''we moeten directer passen'' Of we moeten zus of zo anders doen. Reken je dan meestal op je assistent en voer je de wijziging door of negeer je zn advies meestal?
pi_159155722
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 20:12 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Thnx voor je reactie, Tim! Zal een tijdje hetzelfde systeem blijven spelen.

Het is trouwens lastig om met Real goede versterkingen te halen. Top spelers krijg je niet snel te pakken. Krijg steeds een tegenbod voor 170 miljoen euro. Gaat nergens over ^^

Wat ik wel verwarrend vind is dat mn assistent manager tijdens de wedstrijd regelmatig opmerkingen maakt met ''we moeten directer passen'' Of we moeten zus of zo anders doen. Reken je dan meestal op je assistent en voer je de wijziging door of negeer je zn advies meestal?
Als je een goede assistent hebt kan je er wel redelijk op vertrouwen, maar vaak kan je er ook zelf je eigen verstand bij gebruiken om te zien of het nuttig advies kan zijn.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zaterdag 16 januari 2016 @ 20:37:40 #37
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_159156290
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 20:12 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Thnx voor je reactie, Tim! Zal een tijdje hetzelfde systeem blijven spelen.

Het is trouwens lastig om met Real goede versterkingen te halen. Top spelers krijg je niet snel te pakken. Krijg steeds een tegenbod voor 170 miljoen euro. Gaat nergens over ^^

Wat ik wel verwarrend vind is dat mn assistent manager tijdens de wedstrijd regelmatig opmerkingen maakt met ''we moeten directer passen'' Of we moeten zus of zo anders doen. Reken je dan meestal op je assistent en voer je de wijziging door of negeer je zn advies meestal?
Jij bied 40 miljoen op een speler en de club doet een tegenbod van 170 miljoen, dan is het verschil 130 miljoen.. precies de helft van 130 miljoen, 65 miljoen doe je bij die 40 miljoen en je hebt hem voor 105 miljoen.
Dit werkt altijd (al jaren).
Probeer het niet om een krent te zijn en 104 miljoen te bieden want dan gaan ze onderhandelen over clausules.
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 20:49:56 #38
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159156630
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 20:37 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Jij bied 40 miljoen op een speler en de club doet een tegenbod van 170 miljoen, dan is het verschil 130 miljoen.. precies de helft van 130 miljoen, 65 miljoen doe je bij die 40 miljoen en je hebt hem voor 105 miljoen.
Dit werkt altijd (al jaren).
Probeer het niet om een krent te zijn en 104 miljoen te bieden want dan gaan ze onderhandelen over clausules.
Haha thnx, ga ik proberen!
  zaterdag 16 januari 2016 @ 23:25:16 #39
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159162034
Lol, speel een aardig goed seizoen met Real. 13 punten voor op de nummer 2 met nog een aantal potjes te gaan. Verlies ze op onverklaarbare wijze allemaal en Barcelona is kampioen. Bestuur gooit me er gelijk uit :D. Gaat toch ook nergens over
  zaterdag 16 januari 2016 @ 23:35:19 #40
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_159162321
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 23:25 schreef GwaiLow het volgende:
Lol, speel een aardig goed seizoen met Real. 13 punten voor op de nummer 2 met nog een aantal potjes te gaan. Verlies ze op onverklaarbare wijze allemaal en Barcelona is kampioen. Bestuur gooit me er gelijk uit :D. Gaat toch ook nergens over
Ik voel je pijn.
Ben aan mijn 5e seizoen bezig en de andere 4 seizoenen met 2 vingers in de neus kampioen geworden. Dit jaar bijna 200 miljoen aan nieuwe spelers uitgegeven en een in mijn ogen ijzersterke selectie wat gewoon mee zou moeten doen om minimaal halve finale CL.
Het loopt nu eind November echter iets anders dan verwacht :')
Ik sta... jawel; 7e in de Eredivisie, 12 punten achter AZ dat maarliefst 4 talenten van mij op huurbasis in de basis heeft staan _O-
1 van hen (een Belg) heeft notabene een gemiddelde gehaald van 8.23 :D
Justin Kluivert heeft 12 assists in 14 wedstrijden :'(
Bij mij schoppen de sterspelers nog geen deuk in een pakje boter.

Ergens is het ook wel leuk na 4 jaar geen weerstand te hebben gehad in Nederland.
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 23:38:45 #41
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159162428
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 23:35 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Ik voel je pijn.
Ben aan mijn 5e seizoen bezig en de andere 4 seizoenen met 2 vingers in de neus kampioen geworden. Dit jaar bijna 200 miljoen aan nieuwe spelers uitgegeven en een in mijn ogen ijzersterke selectie wat gewoon mee zou moeten doen om minimaal halve finale CL.
Het loopt nu eind November echter iets anders dan verwacht :')
Ik sta... jawel; 7e in de Eredivisie, 12 punten achter AZ dat maarliefst 4 talenten van mij op huurbasis in de basis heeft staan _O-
1 van hen (een Belg) heeft notabene een gemiddelde gehaald van 8.23 :D
Justin Kluivert heeft 12 assists in 14 wedstrijden :'(
Bij mij schoppen de sterspelers nog geen deuk in een pakje boter.

Ergens is het ook wel leuk na 4 jaar geen weerstand te hebben gehad in Nederland.
Haha bizar ja. Ik had maar 40 miljoen transfer budget met Real. Dunno hoe dat kan maar als ik meer wilde betalen voor een speler moest ik t steeds een week uitstellen. Schoot niet op dus
  zondag 17 januari 2016 @ 00:40:28 #42
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159164114
`Haha als je ontslagen bent kan je maar beter weer een nieuw spel starten. Een leuke nieuwe baan vinden kan echt lang duren.

Zit te denken of je vroeger (cm 01/02) wel ontslagen kon worden? Heel erg moeilijk iig volgens mij :D
pi_159168282
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 23:35 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Ik voel je pijn.
Ben aan mijn 5e seizoen bezig en de andere 4 seizoenen met 2 vingers in de neus kampioen geworden. Dit jaar bijna 200 miljoen aan nieuwe spelers uitgegeven en een in mijn ogen ijzersterke selectie wat gewoon mee zou moeten doen om minimaal halve finale CL.
Het loopt nu eind November echter iets anders dan verwacht :')
Ik sta... jawel; 7e in de Eredivisie, 12 punten achter AZ dat maarliefst 4 talenten van mij op huurbasis in de basis heeft staan _O-
1 van hen (een Belg) heeft notabene een gemiddelde gehaald van 8.23 :D
Justin Kluivert heeft 12 assists in 14 wedstrijden :'(
Bij mij schoppen de sterspelers nog geen deuk in een pakje boter.

Ergens is het ook wel leuk na 4 jaar geen weerstand te hebben gehad in Nederland.
Misschien toch je zogenaamde counter tactiek aanpassen. :+
  zondag 17 januari 2016 @ 14:22:53 #44
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_159173456
Twee seizoenen gesimuleerd vanaf het begin, gewoon om te kijken hoe de Eredivisie verloopt.

Ajax heeft wel een lekkere transferperiode gedraaid. _O_



Gewoon in een klap al je talent verkopen voor veel te weinig geld. :')
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_159174037
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 14:22 schreef Lindgren. het volgende:
Twee seizoenen gesimuleerd vanaf het begin, gewoon om te kijken hoe de Eredivisie verloopt.

Ajax heeft wel een lekkere transferperiode gedraaid. _O_

[ afbeelding ]

Gewoon in een klap al je talent verkopen voor veel te weinig geld. :')
wtf _O-
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_159177678
Als jullie met vleugels spelen, is er dan altijd 1 ondersteunend en 1 aanvallend? Of kan het ook beiden aanvallend zijn?
En wat als je daarnaast met een aanvallende middenvelder speelt en 1 spits?

Dus:
LB (winger) - AMC - RB (inside forward)
ST

Mijn spits krijgt de slechtste ratings en scoort amper. Ik heb nu alleen de linksbuiten als aanvallend, dus wil hem wat meer ondersteuning geven.
Als ik de AMC aanvallend maakt staat deze echter op een kluitje met de aanvaller. Als ik de AMC ondersteunend maak en de rechtsbuiten aanvallend staat de AMC weer op een kluitje met de dynamische middenvelder (MC). Ik weet niet wat nu de beste optie is, met wel het behoud van evenwicht in je ploeg.

[ Bericht 71% gewijzigd door Zocalo op 17-01-2016 16:49:45 ]
pi_159178491
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 16:39 schreef Zocalo het volgende:
Als jullie met vleugels spelen, is er dan altijd 1 ondersteunend en 1 aanvallend? Of kan het ook beiden aanvallend zijn?
En wat als je daarnaast met een aanvallende middenvelder speelt en 1 spits?

Dus:
LB (winger) - AMC - RB (inside forward)
ST

Mijn spits krijgt de slechtste ratings en scoort amper. Ik heb nu alleen de linksbuiten als aanvallend, dus wil hem wat meer ondersteuning geven.
Als ik de AMC aanvallend maakt staat deze echter op een kluitje met de aanvaller. Als ik de AMC ondersteunend maak en de rechtsbuiten aanvallend staat de AMC weer op een kluitje met de dynamische middenvelder (MC). Ik weet niet wat nu de beste optie is, met wel het behoud van evenwicht in je ploeg.
Ik gebruik twee flankspelers. Afhankelijk van het materiaal twee middenvelders als Wide Midfielder, of twee backs als Complete Wing Backs. Aanvaller heb ik altijd op False Nine. Ook als ik er twee heb. Eventuele AM geef ik als rol Shadow Striker, Attacking Midfielder kan ook. In elk geval geen Advanced Playmaker, die houdt de bal teveel vast. Met preferred moves bij mijn AM en spits focus ik vooral op combinatiemoves, zodat ze er voetballend uit kunnen komen. Lukt het niet over de flanken, dan kunnen ze door het centrum combineren.

Het helpt als je backs/wingers en AM een hoge score op Technique hebben.

Zorg ook dat alles wat links speelt ook linksbenig is en vice versa voor rechts. Dat helpt bij het voorzetten.

Op deze manier zorg je voor een constante aanvoer naar je spits. Door de rol van False Nine zal hij als een echte goaltjesdief fungeren.

Ik heb deze tactieken alleen nog maar bij redelijk sterke teams toegepast. Ik zou het niet aanraden als je middenmoter bent of degradatievoetbal speelt.

Hoe dan ook: de rol van je speler is van levensbelang. Meer dan de mentaliteit die je ze mee geeft.
  zondag 17 januari 2016 @ 17:37:16 #48
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_159179046
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 09:47 schreef Typisch het volgende:

[..]

Misschien toch je zogenaamde counter tactiek aanpassen. :+
Ik speel nooit op de counter :'(
1x gedaan uit tegen Arsenal en 5-1 billenkoek gekregen.
Jaja mijn fout door een laag tempo te hanteren, dat heb ik inmiddels gewijzigd, dank daarvoor :D
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_159179276
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 16:39 schreef Zocalo het volgende:
Als jullie met vleugels spelen, is er dan altijd 1 ondersteunend en 1 aanvallend? Of kan het ook beiden aanvallend zijn?
En wat als je daarnaast met een aanvallende middenvelder speelt en 1 spits?

Dus:
LB (winger) - AMC - RB (inside forward)
ST

Mijn spits krijgt de slechtste ratings en scoort amper. Ik heb nu alleen de linksbuiten als aanvallend, dus wil hem wat meer ondersteuning geven.
Als ik de AMC aanvallend maakt staat deze echter op een kluitje met de aanvaller. Als ik de AMC ondersteunend maak en de rechtsbuiten aanvallend staat de AMC weer op een kluitje met de dynamische middenvelder (MC). Ik weet niet wat nu de beste optie is, met wel het behoud van evenwicht in je ploeg.
ik zou je middenvelder deep lying playmaker ipv dynamisch maken ook, in aanvulling van bovenstaande reactie
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_159181019
M'n eerste club na 14 jaar verwisseld voor de nummer 19 van de Ligue 2.

Wel even een saveje gemaakt voor ik de baan accepteerde, mocht ik spijt krijgen :)
pi_159184496
Hebben jullie er ook 'last' van dat bepaalde clubs continu op je jeugdspelers blijven bieden. Vaak gaat het wel om leuke talenten (denk ik) en dan komen PSG, Arsenal en Man Utd. Vaak blijven ze maar hoger bieden en komt het toch wel uit op 10+ miljoen. Zijn op zich wel leuke bedragen, maar ik heb nog nooit een jeugdspeler voor zo;n bedrag verkocht. Ik blijf alles gewoon afwijzen.
Feyenoord Rotterdam
  zondag 17 januari 2016 @ 21:49:07 #52
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_159187586
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 20:34 schreef Fuszy het volgende:
Hebben jullie er ook 'last' van dat bepaalde clubs continu op je jeugdspelers blijven bieden. Vaak gaat het wel om leuke talenten (denk ik) en dan komen PSG, Arsenal en Man Utd. Vaak blijven ze maar hoger bieden en komt het toch wel uit op 10+ miljoen. Zijn op zich wel leuke bedragen, maar ik heb nog nooit een jeugdspeler voor zo;n bedrag verkocht. Ik blijf alles gewoon afwijzen.
Hier ook ja. Bloed irritant.
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  maandag 18 januari 2016 @ 11:05:08 #53
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159197036
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 17:12 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik gebruik twee flankspelers. Afhankelijk van het materiaal twee middenvelders als Wide Midfielder, of twee backs als Complete Wing Backs. Aanvaller heb ik altijd op False Nine. Ook als ik er twee heb. Eventuele AM geef ik als rol Shadow Striker, Attacking Midfielder kan ook. In elk geval geen Advanced Playmaker, die houdt de bal teveel vast. Met preferred moves bij mijn AM en spits focus ik vooral op combinatiemoves, zodat ze er voetballend uit kunnen komen. Lukt het niet over de flanken, dan kunnen ze door het centrum combineren.

Het helpt als je backs/wingers en AM een hoge score op Technique hebben.

Zorg ook dat alles wat links speelt ook linksbenig is en vice versa voor rechts. Dat helpt bij het voorzetten.

Op deze manier zorg je voor een constante aanvoer naar je spits. Door de rol van False Nine zal hij als een echte goaltjesdief fungeren.

Ik heb deze tactieken alleen nog maar bij redelijk sterke teams toegepast. Ik zou het niet aanraden als je middenmoter bent of degradatievoetbal speelt.

Hoe dan ook: de rol van je speler is van levensbelang. Meer dan de mentaliteit die je ze mee geeft.
Mooie info, thnx.

Speel je dan in een 4231 formatie? Denk dat ik nog een keer met Real Madrid ga proberen te spelen, vind ze toch wel een lekker team hebben. Maar C.Ronaldo is volgens mij rechtsbenig, maar speelt altijd op links uiteraard, (op rechts kan hij ook niet best uit de voeten), is het dan toch verstandig om hem op rechts te zetten denk je? Dan kan Bale wel op links, maar Ronaldo scoort wel bizar veel op rechts dus toch lastig. Benzema zn top rol is wel valse nummer 9, dus dat helpt dan wel weer mee.
  maandag 18 januari 2016 @ 14:34:35 #54
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159201584
Ik heb ook een tactiek waarbij de AML het beste uitkomt als hij rechtsbenig is, de AMR is ook rechtsbenig in die tactiek overigens.

Assymetrisch doet het goed in deze FM.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159205402


Deze is lekker. Tactiek omgegooid naar de counter, had niet verwacht dat ik nog een kans had na die rode kaart. In mijn tactiek pakt de ball-winning midfielder (Bender of Thiago Maia) echt elke wedstrijd geel (maar eigenlijk nooit rood) terwijl ik verder nauwelijks kaarten krijg.
Demain, on roule
pi_159205405
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 11:05 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Mooie info, thnx.

Speel je dan in een 4231 formatie? Denk dat ik nog een keer met Real Madrid ga proberen te spelen, vind ze toch wel een lekker team hebben. Maar C.Ronaldo is volgens mij rechtsbenig, maar speelt altijd op links uiteraard, (op rechts kan hij ook niet best uit de voeten), is het dan toch verstandig om hem op rechts te zetten denk je? Dan kan Bale wel op links, maar Ronaldo scoort wel bizar veel op rechts dus toch lastig. Benzema zn top rol is wel valse nummer 9, dus dat helpt dan wel weer mee.
Mijn ervaring is dat backs en wingers die links spelen en rechtsbenig zijn of andersom beter tot hun recht komen als je ze naar binnen laat snijden en dieptepasses laat geven. Ik wil dat er desnoods vanaf de achterlijn voorgezet kan worden, dat gaat naar mijn idee met linksbenige spelers op links wat beter dan andersom.

Momenteel speel ik met vier verdedigers, een DM, een breed middenveld (MR, ML en MC) en voorin een AM en een spits. Ik weet niet hoe dat in cijfertjes uitkomt.
  maandag 18 januari 2016 @ 17:48:41 #57
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_159206003
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:25 schreef Mykonos het volgende:
[ afbeelding ]

Deze is lekker. Tactiek omgegooid naar de counter, had niet verwacht dat ik nog een kans had na die rode kaart. In mijn tactiek pakt de ball-winning midfielder (Bender of Thiago Maia) echt elke wedstrijd geel (maar eigenlijk nooit rood) terwijl ik verder nauwelijks kaarten krijg.
Dat had ik ook met een LLM-clubje, mijn ball-winning midfielder pakte gewoon elke wedstrijd geel, met uiteindelijk heel veel schorsingen tot gevolg vanwege oplopende aantal gele kaarten
pi_159206892
Heb ik met Dortmund ook hoor..CDM pakt altijd geel, wat zijn rol ook is. En bij Ajax net zo.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_159208467
Een simpele vraag: Kun je zowel met een advanced playmaker (AMC ondersteunend) en een target man spelen, met buitenspelers?
Voor mijn gevoel gaat dit tegen de normale rolverdelingen in, omdat een playmaker lekker dwarrelt en een target man stijf staat.
pi_159208792
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:18 schreef Zocalo het volgende:
Een simpele vraag: Kun je zowel met een advanced playmaker (AMC ondersteunend) en een target man spelen, met buitenspelers?
Voor mijn gevoel gaat dit tegen de normale rolverdelingen in, omdat een playmaker lekker dwarrelt en een target man stijf staat.
Imo juist het tegenovergestelde. Een targetman als kaatsende man en een die daar omheen dwarrelt werkt juist prima. IRL tenminste. Zijn veel voorbeelden te noemen van dat soort koppeltjes. Het is alleen niet echt altijd de 10, maar vaak ook een 2e spits die die rol op zich neemt.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 18 januari 2016 @ 19:34:10 #61
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159208925
Als je een nieuw carrière spel start en je kiest alleen voor het land ''spanje'', en daarna dus een club, en als je dan ontslagen wordt bij die club, kan je dan ook een baan krijgen bij een club uit het buitenland of is dat dan ook niet meer mogelijk?
pi_159209510
Ik heb Odegaard even een seizoen gehuurd bij Feyenoord, omdat hij niet definitief mijn kant op wilde komen. Blijkt volgens mij wel een goede keuze. Net de openingswedstrijd gehad tegen NAC.

Feyenoord Rotterdam
pi_159209691
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:34 schreef GwaiLow het volgende:
Als je een nieuw carrière spel start en je kiest alleen voor het land ''spanje'', en daarna dus een club, en als je dan ontslagen wordt bij die club, kan je dan ook een baan krijgen bij een club uit het buitenland of is dat dan ook niet meer mogelijk?
Je kunt tijdens je game landen toevoegen of verwijderen. Staat ergens in het menu.
pi_159209739
CL-groep dit jaar met Benfica, Basel en Steau. Stuk gunstiger dan vorige seizoen tegen Barça en Juventus ^O^
Demain, on roule
  maandag 18 januari 2016 @ 20:09:59 #65
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159210119
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:58 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Je kunt tijdens je game landen toevoegen of verwijderen. Staat ergens in het menu.
Thnx! Goed om te weten :)

Mijn centrale verdedigers staan meestal als normale centrale verdedigers, maar als voetballende centrale verdedigers zijn ze eigenlijk meer geschikt. Toch twijfel ik er altijd over of ik ze wel moet laten meevoetballen, of dat ik ze gewoon puur als centrale verdediger moet gebruiken. Of is het alleen maar een voordeel als ze geschikt zijn om mee te voetballen en dus lange splijtende passes kunnen geven?
pi_159210244
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:09 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Thnx! Goed om te weten :)

Mijn centrale verdedigers staan meestal als normale centrale verdedigers, maar als voetballende centrale verdedigers zijn ze eigenlijk meer geschikt. Toch twijfel ik er altijd over of ik ze wel moet laten meevoetballen, of dat ik ze gewoon puur als centrale verdediger moet gebruiken. Of is het alleen maar een voordeel als ze geschikt zijn om mee te voetballen en dus lange splijtende passes kunnen geven?
1 vd 2 voetballende verdediger maken, de ander normaal/limited
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_159212265
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:09 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Thnx! Goed om te weten :)

Mijn centrale verdedigers staan meestal als normale centrale verdedigers, maar als voetballende centrale verdedigers zijn ze eigenlijk meer geschikt. Toch twijfel ik er altijd over of ik ze wel moet laten meevoetballen, of dat ik ze gewoon puur als centrale verdediger moet gebruiken. Of is het alleen maar een voordeel als ze geschikt zijn om mee te voetballen en dus lange splijtende passes kunnen geven?
Voetballende verdedigers zijn prima, ik stel dat meestal in. Naar mijn mening moet je dan ook de teaminstructie 'Play out of Defense' instellen. Dan begint de opbouw achterin en zal je keeper ook veel minder vaak voor de lange uittrap kiezen waardoor je voetballende verdedigers meer tot hun recht komen.
  maandag 18 januari 2016 @ 21:10:37 #68
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_159212732
Alleen wanneer je verdedigers te vaak balverlies lijden (lees: te veel riskante passes) dan kan je het altijd nog terugschakelen naar gewone centrale verdedigers. Er is namelijk bij voetballende verdedigers de instructie die je niet kan weghalen dat ze meer riskante passes zullen versturen
  maandag 18 januari 2016 @ 22:05:46 #69
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159215090
Thnx voor de tips :)

Wel lastig om met Real in een 4231 formatie te spelen. Heb toch maar gekozen voor James Rodriquez op de rechterflank en Isco als AMC. Maar dan zit Bale dus op de bank, en dat doet me toch wel pijn, maar denk dat dit toch iets beter is dan met Bale op de rechter flank. Zijn er hier meer mensen die met Real hebben gespeeld deze fm?
  maandag 18 januari 2016 @ 22:13:09 #70
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159215334
Er staat trouwens overal dat ik met Real zo'n groot transfer budget zou hebben, maar als ik dan een dure speler wil kopen dan moet de transfer worden uitgesteld (lees: gaat niet door) omdat ik maar 27 miljoen te besteden zou hebben. Is dit ergens aan te passen oid?
  maandag 18 januari 2016 @ 22:14:56 #71
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_159215391
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:13 schreef GwaiLow het volgende:
Er staat trouwens overal dat ik met Real zo'n groot transfer budget zou hebben, maar als ik dan een dure speler wil kopen dan moet de transfer worden uitgesteld (lees: gaat niet door) omdat ik maar 27 miljoen te besteden zou hebben. Is dit ergens aan te passen oid?
Is aan te passen in editor maar dat is beetje 'valsspelen'. Pas na 1e succesvolle seizoen krijg je een veel groter budget. In principe zou je ook geen transfers hoeven te maken

Verder zou ik evt met Bale AML, Ronaldo AMR, Benzema SP spelen. James/Isco AMC en Kroos/Modric erachter met evt goede defensieve middenvelder
pi_159215453
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:13 schreef GwaiLow het volgende:
Er staat trouwens overal dat ik met Real zo'n groot transfer budget zou hebben, maar als ik dan een dure speler wil kopen dan moet de transfer worden uitgesteld (lees: gaat niet door) omdat ik maar 27 miljoen te besteden zou hebben. Is dit ergens aan te passen oid?
Smeer het uit over 48 maanden, dan kan je beduidend meer bieden. Maar zoveel hoef je niet te kopen met Real in seizoen 1 toch? Selectie is al ziek goed..

En Ronaldo naar rechts zetten is echt het domste dat kan doen imo. Gewoon Ronaldo links als inside forward en Bale als winger op rechts.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 18 januari 2016 @ 22:20:28 #73
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159215544
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Is aan te passen in editor maar dat is beetje 'valsspelen'. Pas na 1e succesvolle seizoen krijg je een veel groter budget. In principe zou je ook geen transfers hoeven te maken

Verder zou ik evt met Bale AML, Ronaldo AMR, Benzema SP spelen. James/Isco AMC en Kroos/Modric erachter met evt goede defensieve middenvelder
Hehe ja, maar Editor ga ik idd nog niet gebruiken :D.

Ja, Ronaldo rechts zou idd ook nog kunnen. Heb Modric en Kroos op het middenveld spelen. Modric wat meer naar voren en Kroos ondersteunend.
  maandag 18 januari 2016 @ 22:21:03 #74
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_159215564
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:20 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Hehe ja, maar Editor ga ik idd nog niet gebruiken :D.

Ja, Ronaldo rechts zou idd ook nog kunnen. Heb Modric en Kroos op het middenveld spelen. Modric wat meer naar voren en Kroos ondersteunend.
Dan heb je eigenlijk al een droomelftal staan
  maandag 18 januari 2016 @ 22:22:22 #75
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159215606
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:17 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Smeer het uit over 48 maanden, dan kan je beduidend meer bieden. Maar zoveel hoef je niet te kopen met Real in seizoen 1 toch? Selectie is al ziek goed..

En Ronaldo naar rechts zetten is echt het domste dat kan doen imo. Gewoon Ronaldo links als inside forward en Bale als winger op rechts.
Ja, speelde vorig seizoen met Bale was winger op rechts. Speelde natuurlijk best goed, maar toch viel het een beetje tegen. Probeer het nu eerst maar even met Rodriquez op rechts en Isco AMC. Loopt voorlopig goed iig.

Nee, hoef eigenlijk geen spelers te kopen. Had graag een hele goede keeper gekocht. Real heeftg geen geweldenaar namelijk. Courtois of Gea had ik graag willen hebben
pi_159216987


Kom ik na een paar jaar eindelijk in de 3e pot. Krijg ik dit als tegenstanders _O- FML
Feyenoord Rotterdam
  dinsdag 19 januari 2016 @ 00:15:34 #77
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159218360
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:16 schreef Fuszy het volgende:
[ afbeelding ]

Kom ik na een paar jaar eindelijk in de 3e pot. Krijg ik dit als tegenstanders _O- FML
Mooie affiches. Bij mij won Arsenal gelijk t eerste seizoen de CL haha, terwijl die in real life nooit een prijs pakken.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 00:18:22 #78
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159218414
Hoe zet je eig een speler uit je 2e elftal naar het eerste? Zie die optie nergens
  dinsdag 19 januari 2016 @ 08:01:25 #79
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159220690
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 00:18 schreef GwaiLow het volgende:
Hoe zet je eig een speler uit je 2e elftal naar het eerste? Zie die optie nergens
Ik doe altijd rechter muisknop en overhevelen naar eerste elftal
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:48:45 #80
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159223201
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 08:01 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik doe altijd rechter muisknop en overhevelen naar eerste elftal
Gewoon rechtermuisknop op de speler die je wilt overhevelen? Zal eens kijken, kon die optie vorige keer niet vinden. Ty
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:49:17 #81
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159223213
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:48 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Gewoon rechtermuisknop op de speler die je wilt overhevelen? Zal eens kijken, kon die optie vorige keer niet vinden. Ty
Staat onder een pulldown menutje, is best makkelijk te vinden.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:52:55 #82
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159223273
Van het weekend eindelijk begonnen met Football Manager 2016. Werkloos en alleen de grootste competities geselecteerd. In november 2016 kwam Carlisle United (League Two) op mijn pad en ze durfden de gok wel aan. Ze stonden elfde en wilden dat ik bij de bovenste helft (uiterlijk twaalfde) zou eindigen. Nu is het maart en sta ik 17e. Het team presteert erg wisselvallig, de eerste twee wedstrijden werden nog glansrijk gewonnen, daarna ging het best wel bergafwaarts... Ik mag niks investeren in de staff (coaches en trainingen) en probeer nu maar uit te zingen tot de zomer.

Meer mensen die last hebben van een heel wisselvallig team?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_159223372
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:52 schreef donroyco het volgende:
Van het weekend eindelijk begonnen met Football Manager 2016. Werkloos en alleen de grootste competities geselecteerd. In november 2016 kwam Carlisle United (League Two) op mijn pad en ze durfden de gok wel aan. Ze stonden elfde en wilden dat ik bij de bovenste helft (uiterlijk twaalfde) zou eindigen. Nu is het maart en sta ik 17e. Het team presteert erg wisselvallig, de eerste twee wedstrijden werden nog glansrijk gewonnen, daarna ging het best wel bergafwaarts... Ik mag niks investeren in de staff (coaches en trainingen) en probeer nu maar uit te zingen tot de zomer.

Meer mensen die last hebben van een heel wisselvallig team?
Ieder eerste seizoen lijkt zo te gaan deze FM ja.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:58:31 #84
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159223381
Heb ik ook vaak gehad, vaak hielp het wel wat om als training voor de wedstrijd "wedstrijdtactiek" te selecteren, verder gewoon wat met tactiek spelen, waar ik soms verwacht te moeten counteren presteer ik juist met controleren en vice versa.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:59:00 #85
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159223400
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:58 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Ieder eerste seizoen lijkt zo te gaan deze FM ja.
Top. Dan hoop ik dat ik er van de zomer nog zit.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:58 schreef Rauw. het volgende:
Heb ik ook vaak gehad, vaak hielp het wel wat om als training voor de wedstrijd "wedstrijdtactiek" te selecteren, verder gewoon wat met tactiek spelen, waar ik soms verwacht te moeten counteren presteer ik juist met controleren en vice versa.
Thanks voor de tip.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 19 januari 2016 @ 11:00:22 #86
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159223427
Ik presteer juist in mijn eerste seizoen overal prima, 2e en 3e seizoen krijg ik altijd een dip.

Maar hoor inderdaad veel mensen over wisselvalligheid in seizoen 1.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:03:20 #87
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159224699
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:58 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Ieder eerste seizoen lijkt zo te gaan deze FM ja.
Het vervelende is dat ze je er dan uit gooien na 1 seizoen en je dus niet verder kunt bouwen
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:33:39 #88
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159225256
Heel irritant trouwens dat er voortdurend spelers zijn die vinden dat ze niet genoeg speeltijd krijgen en gaan dan een soort dreigen. Vaak zijn het spelers die ik wel graag zou willen behouden dus stel ik ze in het gesprek maar gerust dat ze kansen zullen krijgen, maar dat werkt uiteindelijk natuurlijk ook niet. Hoe gaan jullie hier meestal mee om?
pi_159225300
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:33 schreef GwaiLow het volgende:
Heel irritant trouwens dat er voortdurend spelers zijn die vinden dat ze niet genoeg speeltijd krijgen en gaan dan een soort dreigen. Vaak zijn het spelers die ik wel graag zou willen behouden dus stel ik ze in het gesprek maar gerust dat ze kansen zullen krijgen, maar dat werkt uiteindelijk natuurlijk ook niet. Hoe gaan jullie hier meestal mee om?
Als de concurrent in topvorm is kan je dat altijd zeggen en dat accepteren ze wel.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_159225695
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:16 schreef Fuszy het volgende:
[ afbeelding ]

Kom ik na een paar jaar eindelijk in de 3e pot. Krijg ik dit als tegenstanders _O- FML
Vorig seizoen overwinterd in een poule met Arsenal en Bayern. Dus misschien kan dat nu ook wel. Ik heb wel een wat sterkere selectie. Had toch liever andere tegenstanders gehad :)
Feyenoord Rotterdam
pi_159236516


2017/2018 overigens.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 19:38:05 #92
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159236529
quote:
Lekkere foto, pik. _O_
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_159237316
_O-

Ik ga nu voor de Scottish hero achievement - van League 2 naar de Premier League met het nietige Berwick Rangers (de enige niet-Schotse club in de Schotse competitie).

Tot over een paar maanden.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 20:17:18 #94
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159237650
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:52 schreef donroyco het volgende:
Van het weekend eindelijk begonnen met Football Manager 2016. Werkloos en alleen de grootste competities geselecteerd. In november 2016 kwam Carlisle United (League Two) op mijn pad en ze durfden de gok wel aan. Ze stonden elfde en wilden dat ik bij de bovenste helft (uiterlijk twaalfde) zou eindigen. Nu is het maart en sta ik 17e. Het team presteert erg wisselvallig, de eerste twee wedstrijden werden nog glansrijk gewonnen, daarna ging het best wel bergafwaarts... Ik mag niks investeren in de staff (coaches en trainingen) en probeer nu maar uit te zingen tot de zomer.

Meer mensen die last hebben van een heel wisselvallig team?
Wisselvallig: Ik win met 1-0 bij de nummer 1 :')
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 19 januari 2016 @ 21:18:44 #95
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_159239868



dion_veel_kopen? 2013 _O-

En dit:


:') _O-
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 21:29:25 #96
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_159240269
quote:
10s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:01 schreef dion_v_k het volgende:
Na 6/7 maanden begint het weer te kriebelen, ben altijd fanatiek bezig geweest met CM/FM maar om de 1 of andere reden had ik het even helemaal gehad.
Nu weer verder met mijn Ajax-game :

---------------Ter Stegen------------------------
v/d Wiel--Dede--Vertonghen--Gabriel Silva
-------------Verratti----Fellaini--------------
Giuliano--------Eriksen---------N.Gaitan
-------------------Rochina--------------------

Bank:
Areola
Manoel
Boilesen
Kagawa
Serero
Neto Berola
Sigthorsson

_O_
En mijn 1e post in het FM topic. Wat schattig O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_159240347
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:29 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

En mijn 1e post in het FM topic. Wat schattig O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is er weinig veranderd hè :D
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 19 januari 2016 @ 22:48:18 #98
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_159243368


Tyft een eind op man, kut spel. 8 uitgelezen kansen verprutst :r
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 23:15:37 #99
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_159244211
Pssssst... Tim!..?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_159244372
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 23:15 schreef dion_v_k het volgende:
Pssssst... Tim!..?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Walgelijk. Al zou ik met Ajax wel zoiets bieden om Eriksen ofzo terug te halen oO/
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 19 januari 2016 @ 23:22:29 #101
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_159244419
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 23:21 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Walgelijk. Al zou ik met Ajax wel zoiets bieden om Eriksen ofzo terug te halen oO/

Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_159244467
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 23:22 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
_O-

Weet je al welke club je neemt na je ontslag? :P
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 19 januari 2016 @ 23:25:08 #103
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_159244499
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 23:24 schreef Tim86 het volgende:

[..]

_O-

Weet je al welke club je neemt na je ontslag? :P
Ja, in ieder geval 1 met veel geld zodat ik 'mijn' Ajax kan leeg kopen :')
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_159246532
Hallo Boppers, mijn naam is Stefan.


Ik ben een en mijn manager heeft grote plannen met me. Hoewel ik pas ben ziet mijn baas het al in me zitten en ben ik de 2e spits van zijn Dortmund. Afgelopen jaar kwam ik daarom tot wedstrijden. Dit ondanks het feit dat de eerste spits Breel Embolo heet en Europees topscorer werd de afgelopen 2 jaar. Niet slecht voor iemand van mijn leeftijd nog?

Nou nee. Ik wil godverdomme meer spelen.



Kakspel.

Stats:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  woensdag 20 januari 2016 @ 01:28:58 #105
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_159246625
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 01:13 schreef Tim86 het volgende:
Hallo Boppers, mijn naam is Stefan.
[ afbeelding ]

Ik ben een [ afbeelding ] en mijn manager heeft grote plannen met me. Hoewel ik pas [ afbeelding ] ben ziet mijn baas het al in me zitten en ben ik de 2e spits van zijn Dortmund. Afgelopen jaar kwam ik daarom tot [ afbeelding ] wedstrijden. Dit ondanks het feit dat de eerste spits Breel Embolo heet en Europees topscorer werd de afgelopen 2 jaar. Niet slecht voor iemand van mijn leeftijd nog?

Nou nee. Ik wil godverdomme meer spelen.

[ afbeelding ]

Kakspel.

Stats:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  woensdag 20 januari 2016 @ 07:41:55 #106
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159247282
Tip;

Als je in een middelmatige competitie gaat spelen of in bijvoorbeeld een lagere competitie.
Selecteer Zuid-Afrika dan voor de spelers, heel veel prima transfervrije voetballers, goedkope en potentiele toppers qua regens en ze willen allemaal graag naar Europa toe.

Sta nu met m'n Ajax CT ongeslagen aan kop na 18 wedstrijden, 6 punten vrij van nummer 2 Kaiser Chiefs (ervan uitgaande dat zij de 2 wedstrijden die ze achterlopen winnen) en 14! punten vrij van nummer 3 Orlando Pirates.
Helaas vertrekt na het huidige seizoen mijn 1e keus in de spits na een hoop gezeik, gelukkig wel een 21-jarige ZAF regen bij Benfica uit de jeugd op kunnen pikken als vervanger (die daar 3e spits is).

Zou vanavond eens een paar screenshotjes maken, ondanks de vreemde regels voor continentale toernooien in Afrika (die ik straks eens uit ga pluizen, kampioen geworden maar geen continentaal voetbal) en de wens van bijna iedereen om in Europa te voetballen is het echt een hele toffe game geworden.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159247508
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2016 07:41 schreef Rauw. het volgende:
Tip;

Als je in een middelmatige competitie gaat spelen of in bijvoorbeeld een lagere competitie.
Selecteer Zuid-Afrika dan voor de spelers, heel veel prima transfervrije voetballers, goedkope en potentiele toppers qua regens en ze willen allemaal graag naar Europa toe.

Sta nu met m'n Ajax CT ongeslagen aan kop na 18 wedstrijden, 6 punten vrij van nummer 2 Kaiser Chiefs (ervan uitgaande dat zij de 2 wedstrijden die ze achterlopen winnen) en 14! punten vrij van nummer 3 Orlando Pirates.
Helaas vertrekt na het huidige seizoen mijn 1e keus in de spits na een hoop gezeik, gelukkig wel een 21-jarige ZAF regen bij Benfica uit de jeugd op kunnen pikken als vervanger (die daar 3e spits is).

Zou vanavond eens een paar screenshotjes maken, ondanks de vreemde regels voor continentale toernooien in Afrika (die ik straks eens uit ga pluizen, kampioen geworden maar geen continentaal voetbal) en de wens van bijna iedereen om in Europa te voetballen is het echt een hele toffe game geworden.
Komt dat misschien omdat ZA een 'normale' competitie is en de AfCL een competitie die in de winter begint? Dus dat je nog niet zo ver in het seizoen bent?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  woensdag 20 januari 2016 @ 08:26:10 #108
363891 laxus13
Gotta Catch Em' All
pi_159247558
Paar dagen geleden met de club Hanthawaddy FC begonnen in Myanmar, leek me wel een leuke uitdaging :P
For you, there'll be no more crying.
For you, the sun will be shining.
And I feel that when I'm with you,
It's alright, I know it's right.
  woensdag 20 januari 2016 @ 08:29:47 #109
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159247586
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 08:19 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Komt dat misschien omdat ZA een 'normale' competitie is en de AfCL een competitie die in de winter begint? Dus dat je nog niet zo ver in het seizoen bent?
Kan inderdaad zijn, nog niet aan gedacht! maar op het moment is de Cup of Nations tot 7 februari (waar 7 basisspelers van mij staan). Vraag mij af of ik dan nog wel een rustmoment heb in het jaar. :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159247906
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 08:29 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Kan inderdaad zijn, nog niet aan gedacht! maar op het moment is de Cup of Nations tot 7 februari (waar 7 basisspelers van mij staan). Vraag mij af of ik dan nog wel een rustmoment heb in het jaar. :')
De competitie van Z-Afrika is behoorlijk zwaar, heb er ook wel eens een game gehad. Veel cupcompetities ook. De continentale competities beginnen uit mn hoofd februari/maart, dus je moet nog even geduld hebben. Komt natuurlijk omdat Z-Afrika eigenlijk het enige land op het continent is met iets wat in de buurt komt van een winter.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  woensdag 20 januari 2016 @ 09:13:57 #111
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159248028
Heb dit seizoen 2 offdays gehad, 1 in de eerste ronde van een cup en 1 in een testimonial.

Treur er niet eens om.
De resterende cups en wedstrijden heb ik nog niet verloren (dus ook al 1 prijs te pakken)

Maar als de CAF Champions league binnenkort gaat beginnen zou het wel wat zwaarder worden allemaal :') :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 20 januari 2016 @ 09:38:17 #112
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159248360
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2016 07:41 schreef Rauw. het volgende:
Tip;

Als je in een middelmatige competitie gaat spelen of in bijvoorbeeld een lagere competitie.
Selecteer Zuid-Afrika dan voor de spelers, heel veel prima transfervrije voetballers, goedkope en potentiele toppers qua regens en ze willen allemaal graag naar Europa toe.
Dat is cheaten. :T
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  woensdag 20 januari 2016 @ 09:40:55 #113
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159248407
Oh doe dan maar niet!!!1111
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159248700
quote:
10s.gif Op woensdag 20 januari 2016 09:13 schreef Rauw. het volgende:
Heb dit seizoen 2 offdays gehad, 1 in de eerste ronde van een cup en 1 in een testimonial.

Treur er niet eens om.
De resterende cups en wedstrijden heb ik nog niet verloren (dus ook al 1 prijs te pakken)

Maar als de CAF Champions league binnenkort gaat beginnen zou het wel wat zwaarder worden allemaal :') :')
Mwuah, het wordt pas zwaar na de zomer, als je dus 1000 Zuid-Afrikaanse cups hebt, plus competitie, plus Af-CL.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  woensdag 20 januari 2016 @ 10:02:45 #115
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159248741
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 10:00 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Mwuah, het wordt pas zwaar na de zomer, als je dus 1000 Zuid-Afrikaanse cups hebt, plus competitie, plus Af-CL.
En Coetzee/Modise zijn nu al overspannen, maar even een beest van een VC aantrekken voor die tijd denk ik :9
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159253714
Ik speel nu met Wellington Phoenix met een stadion van 30.000 plus en bij de grand final komen maar 8000 man, hoe kan je meer mensen in het stadion krijgen?

Speel aanvallend, met ongeveer de helft Nieuw Zeelanders, mix van jong en oud, scoor wel niet heel veel en win meestal

Hoe kan je in een 2e jaar meer mensen binnen krijgen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_159255529
Leuk zo'n potje tegen schopploeg Chelsea: vier (!) spelers er geblesseerd af bij mij :')
Demain, on roule
  woensdag 20 januari 2016 @ 15:17:08 #118
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159255769
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 14:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik speel nu met Wellington Phoenix met een stadion van 30.000 plus en bij de grand final komen maar 8000 man, hoe kan je meer mensen in het stadion krijgen?

Speel aanvallend, met ongeveer de helft Nieuw Zeelanders, mix van jong en oud, scoor wel niet heel veel en win meestal

Hoe kan je in een 2e jaar meer mensen binnen krijgen?
Lees dit even door:
https://www.reddit.com/r/(...)increase_attendance/
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  woensdag 20 januari 2016 @ 21:29:55 #119
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_159266883
Rustig hier.....
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  woensdag 20 januari 2016 @ 22:14:28 #120
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_159268460


Ze zijn wel erg creatief in Tsjechië :')
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  donderdag 21 januari 2016 @ 00:04:49 #121
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_159271471
Nou het was gezellig jongens.. ik ben naar m'n nest :W
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  donderdag 21 januari 2016 @ 07:29:31 #122
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159273481
Oke doei!

CAF Champions league begon inderaad in februari pas, onderhand de groepsfase gehaald na het uitschakelen van Zamalek (EGY)

Helaas begin ik wel wat punten te morsen hier en daar en is Kaizer Chiefs mij tot op 5 punten genaderd met voor mij nog 3 speelrondes, Kaizer Chiefs moet nog 2 wedstrijden inhalen, dus kunnen op 1 punt meer uitkomen ervan uitgaande dat alles gewonnen word vanaf nu.
Maaaaaarrrr, de ena laatste speelronde moet ik tegen Kaizer Chiefs en die wedstrijd is door onze beide schema's al 3x verzet, dus wellicht kunnen we in de laatste speelronde tegen elkaar uitmaken wie de ZAF Premier League wint.

Dit seizoen wel leuke instroom gehad met talentjes, en de eerste stappen gemaakt mbt instroom van jongere spelers in het eerste elftal (waar de vorige coach alle talenten verkocht :') , zoals Mazubike, die nu bij Bayern in de basis voetbalt op z'n 23e)
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 21 januari 2016 @ 09:44:00 #123
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_159274679
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 01:13 schreef Tim86 het volgende:
Hallo Boppers, mijn naam is Stefan.
[ afbeelding ]

Ik ben een [ afbeelding ] en mijn manager heeft grote plannen met me. Hoewel ik pas [ afbeelding ] ben ziet mijn baas het al in me zitten en ben ik de 2e spits van zijn Dortmund. Afgelopen jaar kwam ik daarom tot [ afbeelding ] wedstrijden. Dit ondanks het feit dat de eerste spits Breel Embolo heet en Europees topscorer werd de afgelopen 2 jaar. Niet slecht voor iemand van mijn leeftijd nog?

Nou nee. Ik wil godverdomme meer spelen.

[ afbeelding ]

Kakspel.

Stats:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_159275211
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 01:13 schreef Tim86 het volgende:
Hallo Boppers, mijn naam is Stefan.
[ afbeelding ]

Ik ben een [ afbeelding ] en mijn manager heeft grote plannen met me. Hoewel ik pas [ afbeelding ] ben ziet mijn baas het al in me zitten en ben ik de 2e spits van zijn Dortmund. Afgelopen jaar kwam ik daarom tot [ afbeelding ] wedstrijden. Dit ondanks het feit dat de eerste spits Breel Embolo heet en Europees topscorer werd de afgelopen 2 jaar. Niet slecht voor iemand van mijn leeftijd nog?

Nou nee. Ik wil godverdomme meer spelen.

[ afbeelding ]

Kakspel.

Stats:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is zijn Squad Status toevallig First Team Player of Key Player? Want dan heeft zo'n speler ondanks z'n 17 lentes natuurlijk andere verwachtingen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  donderdag 21 januari 2016 @ 10:40:39 #125
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_159275671
Toch maar overstag gegaan en een goedkope key van FM2016 gekocht. Begonnen met Sparta. En wat tref je daar aan? Een selectie met 7 spitsen en 2 centrale middenvelders :')

Iemand daar heeft z'n prioriteiten niet helemaal op orde _O-
  donderdag 21 januari 2016 @ 10:41:38 #126
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_159275696
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Toch maar overstag gegaan en een goedkope key van FM2016 gekocht. Begonnen met Sparta. En wat tref je daar aan? Een selectie met 7 spitsen en 2 centrale middenvelders :')

Iemand daar heeft z'n prioriteiten niet helemaal op orde _O-
Alex Pastoor :)
  donderdag 21 januari 2016 @ 11:04:54 #127
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159276251
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Toch maar overstag gegaan en een goedkope key van FM2016 gekocht. Begonnen met Sparta. En wat tref je daar aan? Een selectie met 7 spitsen en 2 centrale middenvelders :')

Iemand daar heeft z'n prioriteiten niet helemaal op orde _O-
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_159279573
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:16 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Is zijn Squad Status toevallig First Team Player of Key Player? Want dan heeft zo'n speler ondanks z'n 17 lentes natuurlijk andere verwachtingen.
hot prospect
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_159279852
Een aantal van mijn spelers is ontevreden met de training omdat ze onvoldoende aandacht krijgen van de fitness coach. Iemand daar ervaring mee? Ik heb geen idee hoe ik dat moet oplossen. Weet sowieso niet wat ik aanmoet met spelers die klagen over te zware training.
Demain, on roule
  donderdag 21 januari 2016 @ 13:50:37 #130
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_159279951
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:04 schreef donroyco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-

Gelukkig waren er 2 van die 7 gehuurd (waarvan eentje een gigantisch salaris kreeg, 2 keer zo veel als de grootverdiener :') ) dus die heb ik allebei terug gestuurd. Het begin is er :7
  donderdag 21 januari 2016 @ 14:11:21 #131
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159280467
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:50 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

_O-

Gelukkig waren er 2 van die 7 gehuurd (waarvan eentje een gigantisch salaris kreeg, 2 keer zo veel als de grootverdiener :') ) dus die heb ik allebei terug gestuurd. Het begin is er :7
Zo ging het voor de oorlog ;)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_159280616
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:33 schreef Tim86 het volgende:

[..]

hot prospect
Hmm dan is het inderdaad raar. Zeker een moeilijke persoonlijkheid? Heel ambitieus ofzo?

quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:45 schreef Mykonos het volgende:
Een aantal van mijn spelers is ontevreden met de training omdat ze onvoldoende aandacht krijgen van de fitness coach. Iemand daar ervaring mee? Ik heb geen idee hoe ik dat moet oplossen. Weet sowieso niet wat ik aanmoet met spelers die klagen over te zware training.
Dat eerste gebeurt volgens mij als de workload van je fitness trainers te hoog is. De oplossing zou dan moeten zijn meer fitness trainers aanstellen of gewone trainers ook op fitness aan te stellen.

Dat tweede negeer ik altijd maar gewoon, tenzij de spelers oud of blessuregevoelig zijn.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_159280664
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 14:17 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Hmm dan is het inderdaad raar. Zeker een moeilijke persoonlijkheid? Heel ambitieus ofzo?

[..]

Dat eerste gebeurt volgens mij als de workload van je fitness trainers te hoog is. De oplossing zou dan moeten zijn meer fitness trainers aanstellen of gewone trainers ook op fitness aan te stellen.

Dat tweede negeer ik altijd maar gewoon, tenzij de spelers oud of blessuregevoelig zijn.
Driven.

Maar is gewoon typische FM bullshit dit jaar. Bijna alle talenten lijken te gaan zeuren, terwijl juist mijn hele focus uitgaat naar het inpassen van die talenten _O-

En dat 2e deel klopt ja. Workload van je coaches moet max average zijn om dit te voorkomen.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_159283060
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 14:19 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Driven.

Maar is gewoon typische FM bullshit dit jaar. Bijna alle talenten lijken te gaan zeuren, terwijl juist mijn hele focus uitgaat naar het inpassen van die talenten _O-

Ja dat is wel een beetje ja. Maar ik heb altijd de stille hoop dat er toch nog een reden achter zit. Nee dus :P
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_159283476
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 15:58 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ja dat is wel een beetje ja. Maar ik heb altijd de stille hoop dat er toch nog een reden achter zit. Nee dus :P
Ja, ik snap het ook niet echt. Dacht eerst dat het aan hun current ability zou moeten liggen en ze op het moment dat ze gaan zeiken dus net zo goed zouden moeten zijn als hun concurrent (of in ieder geval van het niveau als de slechtste basisspeler in de ploeg), maar dat is bij deze 17-jarige echt niet zo.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  donderdag 21 januari 2016 @ 17:07:28 #136
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159284889
Nederland wint hier wel het EK 2016 overtuigend zo te zien. We winnen halve finale van Duitsland, kwart van Italie en in de finale van Oostenrijk haha :D
  donderdag 21 januari 2016 @ 20:05:22 #137
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_159289244
:')

hallo dus dit noemen ze nou twitter
  donderdag 21 januari 2016 @ 20:30:34 #138
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159289972
quote:
Vraag een naamswijziging aan. :7
Wat staat er bij de regels?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_159291177
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2016 20:30 schreef donroyco het volgende:

[..]

Vraag een naamswijziging aan. :7
Wat staat er bij de regels?
Onderling resultaat denk ik? Had gedacht dat het om doelsaldo zou gaan bij 2 gelijke teams..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  donderdag 21 januari 2016 @ 21:31:47 #140
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_159292225
Nou, het spitsengilde is terug gebracht naar 3 en het centrale middenveld is aangevuld met 2 extra namen. Waarvan er eentje bij zijn allereerste oefenpotje binnen een kwart een gebroken voet geschopt was en er een half jaar uit ligt :')
  donderdag 21 januari 2016 @ 21:36:02 #141
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159292385
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 21:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Nou, het spitsengilde is terug gebracht naar 3 en het centrale middenveld is aangevuld met 2 extra namen. Waarvan er eentje bij zijn allereerste oefenpotje binnen een kwart een gebroken voet geschopt was en er een half jaar uit ligt :')
RATATATATATA!!!!
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  vrijdag 22 januari 2016 @ 07:11:06 #142
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159299237
Pfff, in de laatste 3 speelrondes het kampioenschap vergooit met Ajax CT, gelukkig is het bestuur en zijn de fans nog blij met mij.

Nu maar weer terug naar de tekentafel met een tactiek, denk dat ik maar gewoon een van internet zoek en die aanpas naar m'n spelersmateriaal.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 22 januari 2016 @ 08:50:17 #143
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159299746
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 21:03 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Onderling resultaat denk ik? Had gedacht dat het om doelsaldo zou gaan bij 2 gelijke teams..
In de competitie is het normaal gesproken gewoon doelsaldo toch? In Nederland wel iig.

Ben trouwens nu wel redelijk overtuigend kampioen geworden met Real vorig seizoen. In de CL wil het nog niet echt lukken, wordt wel steeds 1e in mn poule maar in de KO fase verlies ik dan steeds direct. Eerst van Roma en nu van Porto, blijft raar. Maar ben allang blij dat ik nu een tactiek heb gevonden die prima werkt.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 08:53:37 #144
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159299773
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 07:11 schreef Rauw. het volgende:
Pfff, in de laatste 3 speelrondes het kampioenschap vergooit met Ajax CT, gelukkig is het bestuur en zijn de fans nog blij met mij.

Nu maar weer terug naar de tekentafel met een tactiek, denk dat ik maar gewoon een van internet zoek en die aanpas naar m'n spelersmateriaal.
Dit had ik in mn vorige spel met Real. Ging nergens over. Stond 5 wedstrijd voor het eind van het seizoen met 13 punten voor op Barca, en ik verloor opeens uit het niets al die 5 wedstrijden kansloos en Barca won ze alle 5. Dat was wel erg onrealistisch pff.

Is er eigenlijk een goede site waar wat mooie tactieken voor fm16 op staan? En idd uiteraard zal je wel wat aan moeten passen.
pi_159300635
Op deze site zijn er genoeg te vinden:

http://www.fm-base.co.uk/forum/share-download-fm-16-tactics/

de Devastator schijnt een hele mooie te zijn:
http://www.fm-base.co.uk/(...)1959-devastator.html

Ik ben met Granada Bezig met de volgende tactiek. Ben in de winter ingestapt. En heb nu een paar wedstrijden gespeeld. Gelijk tegen Barca, 3-2 gewonnen van Real en 2-1 gewonnen van Atletico. Moet zeggen dat ik mooie resultaten haal met deze tactiek:
http://www.fm-base.co.uk/(...)-3-1-16-2-patch.html

Aan het aantal reacties op een forum kun je vaak al zien of de tactiek een succes is, ja of nee:)

Succes met zoeken:)
  vrijdag 22 januari 2016 @ 10:22:08 #146
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159300874
Op FM-base is ook heel veel te vinden waardoor je zelf een mooie tactiek kunt bouwen of een mooie tweak kunt maken op een bestaande.

heb nu een tijdje met eigen geknutsel gespeelt en dat ging prima, maar ik zou niet weten wat ik als volgende zou moeten maken.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 22 januari 2016 @ 10:45:57 #147
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159301195
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:04 schreef Swaxie het volgende:
Op deze site zijn er genoeg te vinden:

http://www.fm-base.co.uk/forum/share-download-fm-16-tactics/

de Devastator schijnt een hele mooie te zijn:
http://www.fm-base.co.uk/(...)1959-devastator.html

Ik ben met Granada Bezig met de volgende tactiek. Ben in de winter ingestapt. En heb nu een paar wedstrijden gespeeld. Gelijk tegen Barca, 3-2 gewonnen van Real en 2-1 gewonnen van Atletico. Moet zeggen dat ik mooie resultaten haal met deze tactiek:
http://www.fm-base.co.uk/(...)-3-1-16-2-patch.html

Aan het aantal reacties op een forum kun je vaak al zien of de tactiek een succes is, ja of nee:)

Succes met zoeken:)
Die Devastator ziet er voor mij wel interessant uit moet ik zeggen. Ook omdat ik met Real speel natuurlijk. Enige dat jammer is is dat je beste en belangrijkste speler Ronaldo zich niet heel fijn voelt in de rol als linker middenvelder. Maar als ik het zo zie heeft het dus niet heel veel prioriteit om elke speler in zn favoriete rol te laten spelen. En wat ook jammer is is dat ze hier dus met Bale op de bank spelen. Bale is sowieso een beetje een probleem bij Real. Hij is echt goed, maar er moet nou eenmaal een topper op de bank zitten.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 10:51:49 #148
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159301273
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:52 schreef donroyco het volgende:
Van het weekend eindelijk begonnen met Football Manager 2016. Werkloos en alleen de grootste competities geselecteerd. In november 2016 kwam Carlisle United (League Two) op mijn pad en ze durfden de gok wel aan. Ze stonden elfde en wilden dat ik bij de bovenste helft (uiterlijk twaalfde) zou eindigen. Nu is het maart en sta ik 17e. Het team presteert erg wisselvallig, de eerste twee wedstrijden werden nog glansrijk gewonnen, daarna ging het best wel bergafwaarts... Ik mag niks investeren in de staff (coaches en trainingen) en probeer nu maar uit te zingen tot de zomer.

Meer mensen die last hebben van een heel wisselvallig team?
Met hangen en wurgen 11e geworden met Carlisle United in League Two. Van het bestuur een contractverlenging gekregen omdat ze tevreden waren. Nu wordt het tijd om de selectie te vernieuwen. Eerste aankoop had ik al in de winter geregeld: Civard Sprockel, rots in de branding achterin. Nu een hoop nutteloze maar wel geldslurpende spelers lozen.

Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_159301316
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:45 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Die Devastator ziet er voor mij wel interessant uit moet ik zeggen. Ook omdat ik met Real speel natuurlijk. Enige dat jammer is is dat je beste en belangrijkste speler Ronaldo zich niet heel fijn voelt in de rol als linker middenvelder. Maar als ik het zo zie heeft het dus niet heel veel prioriteit om elke speler in zn favoriete rol te laten spelen. En wat ook jammer is is dat ze hier dus met Bale op de bank spelen. Bale is sowieso een beetje een probleem bij Real. Hij is echt goed, maar er moet nou eenmaal een topper op de bank zitten.
Let op dat je 2 versies heb.
Je zou hem ook bij de attacking versie op de plaats van Isco kunnen zetten waar die zich wat meer op zn gemak voelt(denk ik). Je moet gewoon even wat puzzelen met je spelers. er moeten zoals je zelf zegt, bij zulke teams altijd toppers op de bank plaatsnemen. Doe wat je het beste lijkt. en speel dan wat met de spelers. De ene speler zal beter in deze tactiek functioneren dan de andere.

Belangrijkste is om vooral te lezen wat de eigenschappen voor de spelers op de bepaalde posities moeten zijn. Zet je Ronaldo op de plek van Isco moet je dit even met elkaar vergelijken:

SHADOW STRIKERS
GOOD - "Plays One-Twos", "Gets Forward Whenever Possible", "Moves Into Channels", "Cuts Inside"
BAD - "Comes Deep To Get Ball", "Stays Back At All Times"

Succes:)
pi_159301389
Tactiek moet je toch zelf maken, is het hele doel van het spel? :?
  vrijdag 22 januari 2016 @ 11:02:44 #151
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159301431
quote:
4s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:59 schreef Leonos het volgende:
Tactiek moet je toch zelf maken, is het hele doel van het spel? :?
Tuurlijk, als de voorbereiding het toelaat.
In de kwartfinale van de champions league even wat proberen is niet handig natuurlijk.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159301529
quote:
4s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:59 schreef Leonos het volgende:
Tactiek moet je toch zelf maken, is het hele doel van het spel? :?
Ik begrijp je standpunt wel hoor. maar dit spel heeft zoveel meer opties dat het spel voor sommige mensen ook interressant is door een tactiek te downloaden.
Daarbij is het wel van belang dat je inziet of je wel de tijd heb om te expirimenteren. Met ene ploeg als Real heb je geen tijd / ruimte om te falen. Daar moet je presteren anders vlieg je er uit. begin je met een Lower League clubje heb je vaak wat meer ruimte.
pi_159301647
Ik gebruik pre-made tactics vaak als een soort van inspiratie, om een beetje te ontdekken wat de player roles precies doen. Dan probeer ik dingen uit verschillende tactieken toe te passen op mijn eigen.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 11:14:52 #154
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159301685
Ik vraag mij trouwens af wat er gebeurt als je naar je staff luistert mbt tactics.
Iemand wel eens gedaan?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159302006
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:14 schreef Rauw. het volgende:
Ik vraag mij trouwens af wat er gebeurt als je naar je staff luistert mbt tactics.
Iemand wel eens gedaan?
Ik heb het wel eens gedaan. Die passen dan je hele tactiek aan, en soms werkt het positief en de andere keer werkt het negatief.
Probleem is dat je vaak een werkende tactiek heb staan, en ik dan een beetje huiverig ben om die aan te passen. Dus heb besloten dit niet meer te doen, om de spelers niet meer uit het ritme te halen
  vrijdag 22 januari 2016 @ 11:43:47 #156
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159302178
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:07 schreef Swaxie het volgende:

[..]

Ik begrijp je standpunt wel hoor. maar dit spel heeft zoveel meer opties dat het spel voor sommige mensen ook interressant is door een tactiek te downloaden.
Daarbij is het wel van belang dat je inziet of je wel de tijd heb om te expirimenteren. Met ene ploeg als Real heb je geen tijd / ruimte om te falen. Daar moet je presteren anders vlieg je er uit. begin je met een Lower League clubje heb je vaak wat meer ruimte.
Precies, ik moet de finale CL halen of de Liga winnen anders lig ik eruit. Ik heb overigens wel zelf deze tactiek uitgevonden die goed schijnt te werken, maar het lijkt me ook binnenkort een keer leuk om met een top team zo'n tactiek te downloaden en met nog wat eigen inbreng evt.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 11:54:00 #157
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159302357
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:33 schreef Swaxie het volgende:

[..]

Ik heb het wel eens gedaan. Die passen dan je hele tactiek aan, en soms werkt het positief en de andere keer werkt het negatief.
Probleem is dat je vaak een werkende tactiek heb staan, en ik dan een beetje huiverig ben om die aan te passen. Dus heb besloten dit niet meer te doen, om de spelers niet meer uit het ritme te halen
Midden in het seizoen is het niet zo handig idd. Je team is dan eindelijk zeer bedreven in een bepaalde tactiek, en dan is het lastig om een andere tactiek toe te gaan passen.

Wat is trouwens vreemd vond is dat mijn team zeer bedreven was in die tactiek die ik speelde, en toen het nieuwe seizoen begon waren ze ineens slecht ''geoefend'' met dezelfde tactiek. Ergens wel begrijpelijk natuurlijk, omdat ze allemaal interlands etc hebben gespeeld, maar toch :D.
pi_159303361
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:54 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Midden in het seizoen is het niet zo handig idd. Je team is dan eindelijk zeer bedreven in een bepaalde tactiek, en dan is het lastig om een andere tactiek toe te gaan passen.

Wat is trouwens vreemd vond is dat mijn team zeer bedreven was in die tactiek die ik speelde, en toen het nieuwe seizoen begon waren ze ineens slecht ''geoefend'' met dezelfde tactiek. Ergens wel begrijpelijk natuurlijk, omdat ze allemaal interlands etc hebben gespeeld, maar toch :D.
En eventuele nieuwe aankopen die nog nooit in jouw tactiek hebben gespeeld natuurlijk.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  vrijdag 22 januari 2016 @ 13:05:58 #159
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159303649
Ik heb meestal 3 tactieken tegelijk in training, maar op een gegeven moment zijn ze alle 3 uitgewerkt en ben ik bang voor verandering :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 22 januari 2016 @ 13:57:18 #160
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159304851
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 12:52 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

En eventuele nieuwe aankopen die nog nooit in jouw tactiek hebben gespeeld natuurlijk.
Oja, dat telt ook mee. Maar ik heb alleen Courtois gekocht :D. En nog twee verdedigers als backup. Heb die Pepe maar verkocht, begint oud te worden ^^.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 14:01:20 #161
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159304975
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:05 schreef Rauw. het volgende:
Ik heb meestal 3 tactieken tegelijk in training, maar op een gegeven moment zijn ze alle 3 uitgewerkt en ben ik bang voor verandering :')
Ja, zijn ze op een gegeven moment uitgewerkt? Irritant is dat haha.

Ben zelf nog niet zo bedreven in de ''training'' opties. Heb daar nog nooit iets aan veranderd. Heb ook ingesteld dat andere staf leden alles regelen zodat ik me alleen op de opstelling etc van het eerste elftal kan focussen. Maar wss zou ik het best bepaalde dingen zelf kunnen veranderen of instellen (?)
pi_159306634
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 08:50 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

In de competitie is het normaal gesproken gewoon doelsaldo toch? In Nederland wel iig.

Ben trouwens nu wel redelijk overtuigend kampioen geworden met Real vorig seizoen. In de CL wil het nog niet echt lukken, wordt wel steeds 1e in mn poule maar in de KO fase verlies ik dan steeds direct. Eerst van Roma en nu van Porto, blijft raar. Maar ben allang blij dat ik nu een tactiek heb gevonden die prima werkt.
Verschilt per land. In Spanje gaat het sowieso om onderling resultaat bijvoorbeeld.

Maar de regels veranderen vaak ook als er 2 ipv 3 teams gelijk staan (al zou ik dan zeggen dat doelsaldo juist handig en fair is, maar zoals gezegd kunnen ze ook een ranglijst opstellen met alleen de onderlinge duels tussen de 3 teams)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_159308916
Bij mij (net voor het eerst begonnen) heeft Heerenveen Marica gehaald. Kost ze 33% van hun salarisbudget :') iemand nog tips voor een betaalbare spits, linksback of linksbuiten voor Feyenoord?
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  vrijdag 22 januari 2016 @ 18:38:29 #164
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_159310814
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:56 schreef H.FR het volgende:
Bij mij (net voor het eerst begonnen) heeft Heerenveen Marica gehaald. Kost ze 33% van hun salarisbudget :') iemand nog tips voor een betaalbare spits, linksback of linksbuiten voor Feyenoord?
Sergio Diaz of Sebastian Driussi voor spits/linksbuiten
Jorge voor linksback als je die kan betalen
RED ONS HENNIEGOD
  vrijdag 22 januari 2016 @ 19:08:50 #165
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159311442
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:04 schreef Swaxie het volgende:
Op deze site zijn er genoeg te vinden:

http://www.fm-base.co.uk/forum/share-download-fm-16-tactics/

de Devastator schijnt een hele mooie te zijn:
http://www.fm-base.co.uk/(...)1959-devastator.html

Ik ben met Granada Bezig met de volgende tactiek. Ben in de winter ingestapt. En heb nu een paar wedstrijden gespeeld. Gelijk tegen Barca, 3-2 gewonnen van Real en 2-1 gewonnen van Atletico. Moet zeggen dat ik mooie resultaten haal met deze tactiek:
http://www.fm-base.co.uk/(...)-3-1-16-2-patch.html

Aan het aantal reacties op een forum kun je vaak al zien of de tactiek een succes is, ja of nee:)

Succes met zoeken:)
Ik probeer nu die devastator download te openen. Maar dan zegt ie dat hij niet weet met welk programma hij dit bestand kan openen. Heb jij enig idee?
  vrijdag 22 januari 2016 @ 19:16:03 #166
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159311597
Die moet je gewoon inladen in je tactiekenscherm.

OVerigens grappig, kom er net pas achter dat oud spelers ook mee kunnen doen in testimonials.

Zie ineens een spits in de selectie staan die 3 maanden geleden vertrokken is. :D
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 22 januari 2016 @ 19:33:23 #167
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_159311950
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 18:38 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Sergio Diaz of Sebastian Driussi voor spits/linksbuiten
Jorge voor linksback als je die kan betalen
Ik heb Sergio Diaz transfervrij laten vertrekken. Wat een flapdrol.
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 20:16:29 #168
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_159312984
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 19:33 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Ik heb Sergio Diaz transfervrij laten vertrekken. Wat een flapdrol.
Niet presteren ? Bij mij scoorde die er op los in m,n vorige save .
RED ONS HENNIEGOD
pi_159313004
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 18:38 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Sergio Diaz of Sebastian Driussi voor spits/linksbuiten
Jorge voor linksback als je die kan betalen
Sergio Diaz kan ik betalen, maar m'n scouts zijn niet overtuigd. Driussi te duur, Jorge kost 30 mln :')
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_159313431
Die gasten willen allemaal direct de hoofdprijs :') Balans is een beetje zoek in deze nieuwe versie.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  vrijdag 22 januari 2016 @ 20:33:16 #171
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_159313447
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 20:17 schreef H.FR het volgende:

[..]

Sergio Diaz kan ik betalen, maar m'n scouts zijn niet overtuigd. Driussi te duur, Jorge kost 30 mln :')
Toni Lato als linksback
Accursio Bentivegna als linksbuiten/spits
RED ONS HENNIEGOD
pi_159313482
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 20:33 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Toni Lato als linksback
Accursio Bentivegna als linksbuiten/spits
Waarom de sad face?
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  vrijdag 22 januari 2016 @ 20:35:22 #173
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_159313511
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 20:34 schreef H.FR het volgende:

[..]

Waarom de sad face?
Heb ik altijd . Geen waarde aan hechten
RED ONS HENNIEGOD
pi_159313532
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 20:35 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Heb ik altijd . Geen waarde aan hechten
Oké.

Ik kon Locadia trouwens voor 1,5 + 3,5 over 48mnd overnemen, maar hij wil 100k/mnd (krijgt nu +/- 30 bij PSV)
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  vrijdag 22 januari 2016 @ 20:43:31 #175
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_159313741
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 20:16 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Niet presteren ? Bij mij scoorde die er op los in m,n vorige save .



_O-
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 20:45:03 #176
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_159313781
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 20:43 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

_O-
Je had die jongen wat meer de kans moeten geven !!!!

:P
RED ONS HENNIEGOD
  vrijdag 22 januari 2016 @ 20:46:46 #177
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159313845
Is er vandaag iets geupdate ofzo?

2 random crashes al...
Kan nu voor de 3e keer een halve finale over doen, 1x winnen leek mij voldoende.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 22 januari 2016 @ 20:48:57 #178
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159313942
Oh, en de 3e keer een sollicitatiegesprek bij Willem II afwijzen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 22 januari 2016 @ 21:05:56 #179
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_159314497
Best een goede 2e seizoenshelft, alleen 2x van Groningen verloren.


Maar wel dit:


:')

Zo meteen gaan we een 2-0 voorsprong verdedigen in Milaan om de finale CL te bereiken.
Zal waarschijnlijk ook meteen een record worden; geen kampioen van NL maar wel CL finale 8)7 _O-

Dit doet trouwens nog het meest pijn: :'( :'( :'( :'( :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon geen kampioen worden door mijn eigen spelers ;( _O- Ik zag het 2 maanden geleden al aankomen en toen twijfelde ik om ze allemaal terug te halen maar dat voelde een beetje als cheaten :@

Ik speel trouwens thuis tegen Willem II mijn laatste pot, AZ uit tegen Excelsior.
Er is nog een sprankje hoop maar dat gaat AZ (of beter gezegd; Ajax 2) waarschijnlijk niet meer weggeven
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_159314620
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 21:05 schreef dion_v_k het volgende:
Best een goede 2e seizoenshelft, alleen 2x van Groningen verloren.
[ afbeelding ]

Maar wel dit:
[ afbeelding ]

:')

Zo meteen gaan we een 2-0 voorsprong verdedigen in Milaan om de finale CL te bereiken.
Zal waarschijnlijk ook meteen een record worden; geen kampioen van NL maar wel CL finale 8)7 _O-

Dit doet trouwens nog het meest pijn: :'( :'( :'( :'( :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon geen kampioen worden door mijn eigen spelers ;( _O- Ik zag het 2 maanden geleden al aankomen en toen twijfelde ik om ze allemaal terug te halen maar dat voelde een beetje als cheaten :@

Ik speel trouwens thuis tegen Willem II mijn laatste pot, AZ uit tegen Excelsior.
Er is nog een sprankje hoop maar dat gaat AZ (of beter gezegd; Ajax 2) waarschijnlijk niet meer weggeven
Oh dat is wel heel zuur ja.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  vrijdag 22 januari 2016 @ 21:43:20 #181
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_159315750

:D *O*


:') ;(


:'( :r
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 22:14:51 #182
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159316902
Waar kan je precies instellen dat je ploeg op 2 tactieken tegelijk traint ipv eentje?
pi_159317016
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 22:14 schreef GwaiLow het volgende:
Waar kan je precies instellen dat je ploeg op 2 tactieken tegelijk traint ipv eentje?
Als je in de linkerkolom naar tactiek gaat en dan ter hooge van 'selectie' moet je de rij hebben. Daar staat ergens + Nieuwe tactiek. Volgens mij als je hem daar toevoegt, train je er ook direct op.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  vrijdag 22 januari 2016 @ 22:47:02 #184
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_159317982



:D _O_
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_159318089
quote:
Wanneer zou Oekraïne volgen?
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  vrijdag 22 januari 2016 @ 23:02:05 #186
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159318538
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 22:18 schreef H.FR het volgende:

[..]

Als je in de linkerkolom naar tactiek gaat en dan ter hooge van 'selectie' moet je de rij hebben. Daar staat ergens + Nieuwe tactiek. Volgens mij als je hem daar toevoegt, train je er ook direct op.
Aaah oke, dan ben ik er dus al op aan het trainen. Thnx :D
pi_159318565
Altijd leuk als je een speler kwijtraakt in de 1e minuut van een CLduel :')
Children of the night. What music they make.
pi_159318973
Dion :')

Bayern :')

Children of the night. What music they make.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 23:29:30 #189
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_159319342
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 23:17 schreef DeHovenier het volgende:
Dion :')

Bayern :')

[ afbeelding ]
Ik heb de finale verloren en ik kan nu geen screenshot sturen want ik zit in een hoekje te huilen :'(
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_159320036
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 23:29 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Ik heb de finale verloren en ik kan nu geen screenshot sturen want ik zit in een hoekje te huilen :'(
Reload :+
Children of the night. What music they make.
pi_159320076
Beetje je agressie botvieren op die KUTDUITSERS!

Children of the night. What music they make.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 00:34:00 #192
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_159320871
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 23:56 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Reload :+
Ik heet Dion :') geen Dries
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 07:32:33 #193
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159323253
4 op een rij tegen de Kaizer Chiefs :')

"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zaterdag 23 januari 2016 @ 07:36:11 #194
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159323257
Da fuck, ik kan voor de halve finale geen nieuwe spelers inschrijven, en beide keepers zijn geblesseerd.

Moet m'n topmiddenvelder in doel in de halve finale van de CAF ;( :') :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159323920
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 07:36 schreef Rauw. het volgende:
Da fuck, ik kan voor de halve finale geen nieuwe spelers inschrijven, en beide keepers zijn geblesseerd.

Moet m'n topmiddenvelder in doel in de halve finale van de CAF ;( :') :')
Da's zuur. Ik moest ns een ELwedstrijd spelen, maar ik had geen keepers meer over. Toen heb ik er 1 uit de jeugd gehaald, had wel slehcte stats. Maar het was tegen een slecht team en mn aanval was prima, dus ik heb wel gewonnen :P
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 10:44:43 #196
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159324453
Damn met Real nu al voor de 3e keer op rij in de 1e ronde van de KO fase CL eruit gegaan. Deze keer tegen Man United. De Spaanse competitie win ik wel overtuigend, maar die CL blijft erg lastig :'(
pi_159325179
Loting van de CL KOfase is net geweest. Ik moet tegen Barca, en PSv moet tegen Girondins Bordeaux. Laatste keer dat Barca de CL won, is 10 jaar geleden, in 2026.
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 11:56:20 #198
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159325449
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_159325790
quote:
Wie is dat
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 12:21:53 #200
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159325828
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 12:19 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Wie is dat
Bastien Héry. Mijn middenvelder.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_159325848
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 12:21 schreef donroyco het volgende:

[..]

Bastien Héry. Mijn middenvelder.
Leuk kapsel :+
Children of the night. What music they make.
pi_159331147
*O*

Ik heb mijn eerste wonderkind binnen *O*. Komt uit mijn eigen jeugd en heb hem al een paar kansen gegeven + een paar keer goed verhuurd. Nu zie ik tijdens zijn verhuurperiode dat het een wonderkind is geworden.
Feyenoord Rotterdam
pi_159332946
Krijg een bod voor Lamela, afgewezen, begint 'ie gelijk te zeuren om een beter contract. Alleen heeft hij dat kunstje al een keer geflikt en hij verdient al 600k dus ik heb tegen hem gezegd dat hij eerst maar eens moet bewijzen dat hij een beter contract waard is. Dat accepteerde hij nog ook gelukkig.
Demain, on roule
  zaterdag 23 januari 2016 @ 19:18:37 #204
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159335010
Voor de managers hier die met grote clubs spelen:
In mijn game zit Ajax achter een speler van AS Monaco aan, hij scoorde 21 keer in 38 wedstrijden. Hij heet Guido Carrillo en komt van Estudiantes (LP). Ik kan hem niet scouten met Carlisle United, want ik mag alleen in Engeland scouten, maar misschien is het wat. Heeft iemand een screenshot van hem verderop in de game?

[ Bericht 0% gewijzigd door donroyco op 23-01-2016 19:27:31 ]
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_159335334






:')
  zaterdag 23 januari 2016 @ 19:36:12 #206
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_159335566
quote:
_O- _O- _O- _O- _O_
pi_159335626
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 19:18 schreef donroyco het volgende:
Voor de managers hier die met grote clubs spelen:
In mijn game zit Ajax achter een speler van AS Monaco aan, hij scoorde 21 keer in 38 wedstrijden. Hij heet Guido Carrillo en komt van Estudiantes (LP). Ik kan hem niet scouten met Carlisle United, want ik mag alleen in Engeland scouten, maar misschien is het wat. Heeft iemand een screenshot van hem verderop in de game?
Demain, on roule
pi_159335726
Vage shit.... ik speel een uitwedstrijd tegen WII, ik sta met 0-1 voor. Ik wissel in de 65e minuut, en in de 75e minuut sta ik met 0-3 voor terwijl ik niks heb gzien? De wedstrijd eindigt met een 0-3 stand, en als ik de wedstrijd replay dan zie ik maar 1 goal die gemaakt wordt.
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 19:45:06 #209
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159335773
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 19:39 schreef Mykonos het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Prima target man lijkt me.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_159335797
quote:
:')
Children of the night. What music they make.
pi_159335921
Dele Alli is trouwens echt een geweldenaar ook bij mij. Ik zie net dat hij in het echt ook een zieke goal maakt tegen Crystal Palace, echt wtf :D
Demain, on roule
pi_159337573
Godver

Als ik niet zoveel autoriteit had binnen de club, was heel Cambuur inmiddels leeggekocht door de top van Engeland, Spanje, Italie en Frankrijk. Elk transferperiode is het wel raak, maar tot nu toe heb ik iedereen weten te behouden en gaat niemand weg als ik dat niet wil.

PSG biedt net 20 mln voor mn 2e keep (is 10 mln waard), en Porto biedt 20 mln voor mn 5e Mr/l (is 7 mln waard).
Children of the night. What music they make.
pi_159341995
quote:
_O-
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_159348035
Nieuwste aanwinst:

Children of the night. What music they make.
pi_159353995


Extra pijnlijk.
Feyenoord Rotterdam
  zondag 24 januari 2016 @ 15:37:46 #216
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_159358010
quote:
_O-
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_159358137
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 20:34 schreef DeHovenier het volgende:
Godver

Als ik niet zoveel autoriteit had binnen de club, was heel Cambuur inmiddels leeggekocht door de top van Engeland, Spanje, Italie en Frankrijk. Elk transferperiode is het wel raak, maar tot nu toe heb ik iedereen weten te behouden en gaat niemand weg als ik dat niet wil.

PSG biedt net 20 mln voor mn 2e keep (is 10 mln waard), en Porto biedt 20 mln voor mn 5e Mr/l (is 7 mln waard).
Jij speelt nog FM 13 toch? In 16 lukt het je niet meer :P
  zondag 24 januari 2016 @ 17:06:35 #218
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159360208


Helaas 2 wedstrijden voor het einde van het seizoen de eerste verliespartij.

Verder een heerlijk seizoen, 2 prijzen gepakt, alle cups de halve finale en finale bereikt (ook de CAF Champions cup)

Al met al veelbelovend voor volgend seizoen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zondag 24 januari 2016 @ 20:32:23 #219
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159365036
Hoe zoek je eigenlijk het makkelijkst een speler door middel van zn naam in een balkje te typen? Dit was vroeger iig heel makkelijk, maar kan het niet zo makkelijk meer vinden.
  zondag 24 januari 2016 @ 20:43:01 #220
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159365398
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:32 schreef GwaiLow het volgende:
Hoe zoek je eigenlijk het makkelijkst een speler door middel van zn naam in een balkje te typen? Dit was vroeger iig heel makkelijk, maar kan het niet zo makkelijk meer vinden.


1. Klik op het woord Scouting bovenin.
2. Je zoekbalk is geactiveerd.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_159365405
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:32 schreef GwaiLow het volgende:
Hoe zoek je eigenlijk het makkelijkst een speler door middel van zn naam in een balkje te typen? Dit was vroeger iig heel makkelijk, maar kan het niet zo makkelijk meer vinden.
gewoon bovenin op die balk klikken op de home page
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_159365413
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:43 schreef donroyco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

1. Klik op het woord Scouting bovenin.
2. Je zoekbalk is geactiveerd.
Daar hoef je niet voor naar scouting :P
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_159365433
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 18:13 schreef Mykonos het volgende:
Krijg een bod voor Lamela, afgewezen, begint 'ie gelijk te zeuren om een beter contract. Alleen heeft hij dat kunstje al een keer geflikt en hij verdient al 600k dus ik heb tegen hem gezegd dat hij eerst maar eens moet bewijzen dat hij een beter contract waard is. Dat accepteerde hij nog ook gelukkig.
Vragen om zaakwaarnemer te ontslaan werkt hier ook 9 vd 10 keer.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zondag 24 januari 2016 @ 20:45:49 #224
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159365491
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:43 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Daar hoef je niet voor naar scouting :P
Nee, klopt. Maar dit was een screenshot dat ik even van Google had gepikt.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zondag 24 januari 2016 @ 20:49:29 #225
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159365593
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:43 schreef donroyco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

1. Klik op het woord Scouting bovenin.
2. Je zoekbalk is geactiveerd.
Thnx, het is zo simpel maar je moet het ff weten :D

Zit even te googlen op wat Wonderkids. Wil er wel even een aantal scouten. Worden '''wonderkids'' echt allemaal van die top spelers? :D
  zondag 24 januari 2016 @ 21:17:50 #226
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_159366604
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:44 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Vragen om zaakwaarnemer te ontslaan werkt hier ook 9 vd 10 keer.
Ja? Nog nooit gedaan, durf ik niet :')
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  zondag 24 januari 2016 @ 22:48:33 #227
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_159369116


:D
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  maandag 25 januari 2016 @ 07:17:15 #228
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159373626
Even de laatste euro's bij elkaar bankzitten.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159373673
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:49 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Thnx, het is zo simpel maar je moet het ff weten :D

Zit even te googlen op wat Wonderkids. Wil er wel even een aantal scouten. Worden '''wonderkids'' echt allemaal van die top spelers? :D
Nee. Alleen met juiste training, de juiste verhuur en als ze op het juiste moment in het eerste gaan spelen.

Ook als je dit niet helemaal goed doet, komt er over het algemeen nog steeds een erg goede speler uit hoor.
  maandag 25 januari 2016 @ 08:52:14 #230
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159374197
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 07:28 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nee. Alleen met juiste training, de juiste verhuur en als ze op het juiste moment in het eerste gaan spelen.

Ook als je dit niet helemaal goed doet, komt er over het algemeen nog steeds een erg goede speler uit hoor.
Aaah oke, je moet ze zeker al vrij jong in het eerste laten spelen. Ik verander eigenlijk weinig aan mn training. Dat regelt mn staf allemaal :D.

Zit echt een beetje te kloten. Ik mag dit jaar 200 miljoen uitgeven met Real Madrid, alleen weet echt niet wat ik moet halen. Wat zouden jullie daarmee doen? Wil graag een echte (liefst relatief jonge) versterking halen voor in het eerste elftal. Het enige moeilijke vind ik dat ik dan een andere (top) speler op de bank moet gaan zetten. Die zullen dan vast ontevreden worden, maar daar moet ik me eigenlijk niets van aantrekken he?
  maandag 25 januari 2016 @ 09:15:35 #231
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159374434
Ik laat mijn 16/17 jarigen soms een bekerwedstrijd meedoen, (behalve de VC's, die verhuur ik, te belangrijke positie) Denk dat dat met wonderkids ook goed is om te doen.

Rouleren is de sleutel tot tevredenheid
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 25 januari 2016 @ 09:27:19 #232
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159374590
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 09:15 schreef Rauw. het volgende:
Ik laat mijn 16/17 jarigen soms een bekerwedstrijd meedoen, (behalve de VC's, die verhuur ik, te belangrijke positie) Denk dat dat met wonderkids ook goed is om te doen.

Rouleren is de sleutel tot tevredenheid
Ja, dat is waar. Ik probeer ook een beetje te rouleren. Alleen ik moet met Real de competitie winnen of anders de Champions League, anders lig ik er uit. Dus in die competities speel ik toch de meeste wedstrijden het liefst in mn sterkste formatie. En vaak alleen de beker wedstrijden nemen ze geen genoegen mee. Al heeft Benzema nog geen enkele keer lopen klagen omdat het team goed loopt. Ben 2 seizoenen op rij kampioen geworden en de beker gewonnen, maar in de CL wel beide keren 1e KO fase eruit :(.
  maandag 25 januari 2016 @ 09:31:58 #233
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159374661
Volgens mij moet je met Real zelfs met het 2e elftal nog de Championsleague kunnen winnen, dus ik snap het probleem niet.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 25 januari 2016 @ 09:43:26 #234
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159374856
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 09:31 schreef Rauw. het volgende:
Volgens mij moet je met Real zelfs met het 2e elftal nog de Championsleague kunnen winnen, dus ik snap het probleem niet.
Nou nou, er zijn meer goede teams. Maar we gaan het dit jaar weer proberen.
pi_159381330
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 15:42 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Jij speelt nog FM 13 toch? In 16 lukt het je niet meer :P
Waarom niet -O-
Children of the night. What music they make.
pi_159381605
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 09:43 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Nou nou, er zijn meer goede teams. Maar we gaan het dit jaar weer proberen.
hup Barcelona

:P
Children of the night. What music they make.
pi_159381650
kutJuventus en Porto, blijf van m'n 5e Mr//l a! 8.gif
Children of the night. What music they make.
  maandag 25 januari 2016 @ 14:52:40 #238
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159382224
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:31 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

hup Barcelona

:P
Why? :(
pi_159382267
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:52 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Why? :(
Hoe speelt CR7?
Children of the night. What music they make.
pi_159382356
Barca wil mn 22jarige FBl hebben. Voor 60 mln mag ie weg :P
Children of the night. What music they make.
  maandag 25 januari 2016 @ 15:01:26 #241
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159382459
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:54 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Hoe speelt CR7?
Ja erg goed, wint elk jaar alle prijzen eigenlijk. Barcelona ontslaat zn trainer elke jaar. Eerste jaar stonden ze zelfs 17e na een half seizoen haha
pi_159382586
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:01 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Ja erg goed, wint elk jaar alle prijzen eigenlijk. Barcelona ontslaat zn trainer elke jaar. Eerste jaar stonden ze zelfs 17e na een half seizoen haha
Dus Barca is RM geworden wat betreft zn trainers :P
Children of the night. What music they make.
  maandag 25 januari 2016 @ 15:21:52 #243
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159383046
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:06 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Dus Barca is RM geworden wat betreft zn trainers :P
Haha, ja eigenlijk wel. Maar als ik een jaartje geen kampioen zal worden en ook niet de CL naar me toe zal trekken dan lig ik er vast ook uit bij Real. Gelukkig is die Spaanse competitie niet extreem sterk. Maar zijn wel wat lastige teams zoals Barca, Valencia, Sevilla en Atletico Madrid. Alleen al die teams zijn erg wisselvallig tegen de zwakkere broeders uit de competitie en ik ben vrij constant.
pi_159386631


Zal hem goed doen dat hij de nieuwe Escobar kan worden!
pi_159391211
Lloris wordt al wat ouder, dus een bod van 28 miljoen maar geaccepteerd. Nu heb ik nog maar een fatsoenlijke keeper, even proberen een tweede keeper te halen voor (bij voorkeur) minder dan die 28 miljoen die ik voor Lloris ving, wordt nog lastig.
Demain, on roule
  maandag 25 januari 2016 @ 22:34:00 #246
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159396169


Mijn grootste verovering tot nu toe in FM2016, 2e prijs dit seizoen.

Nog 3 prijzen te pakken, dat zou toch geweldig zijn. _O_
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 25 januari 2016 @ 23:08:48 #247
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159397163
quote:
14s.gif Op maandag 25 januari 2016 22:34 schreef Rauw. het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn grootste verovering tot nu toe in FM2016, 2e prijs dit seizoen.

Nog 3 prijzen te pakken, dat zou toch geweldig zijn. _O_
Lekker bezig!! Zou zeker geweldig zijn.

Ik heb Pogba aangetrokken met Real. Heeft wel een hele hoop poen gekost, maar wat een geweldenaar is dat. En relatief jong nog. Tja, nu zit ik wel met Kroos en Modric. Vrees dat zeker Modric niet veel meer aan spelen toe zal komen.

Verder heb ik Riedewald gekocht en direct verhuurd aan Liverpool. Iemand enig idee of Riedewald het in zich heeft om een absolute top verdediger in fm te worden? En verder heb ik nog dat mega top talent op het middenveld van Anderlecht gehaald. Zijn naam is me even ontschoten, maar die kan echt bizar goed worden volgens mij. Helaas is het in de zomer niet meer gelukt hem te verhuren. Is het nu het verstandigst hem bij het eerste te houden en heel af en toe een potje mee te laten doen, of hem liever naar het 2e team sturen? En is het aan te raden om hem op een bepaalde manier te laten trainen? Daar heb ik weinig ervaring mee dus in dat opzicht heb ik nog niets aangepast. Dank alvast!
pi_159397263
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 23:08 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Lekker bezig!! Zou zeker geweldig zijn.

Ik heb Pogba aangetrokken met Real. Heeft wel een hele hoop poen gekost, maar wat een geweldenaar is dat. En relatief jong nog. Tja, nu zit ik wel met Kroos en Modric. Vrees dat zeker Modric niet veel meer aan spelen toe zal komen.

Verder heb ik Riedewald gekocht en direct verhuurd aan Liverpool. Iemand enig idee of Riedewald het in zich heeft om een absolute top verdediger in fm te worden? En verder heb ik nog dat mega top talent op het middenveld van Anderlecht gehaald. Zijn naam is me even ontschoten, maar die kan echt bizar goed worden volgens mij. Helaas is het in de zomer niet meer gelukt hem te verhuren. Is het nu het verstandigst hem bij het eerste te houden en heel af en toe een potje mee te laten doen, of hem liever naar het 2e team sturen? En is het aan te raden om hem op een bepaalde manier te laten trainen? Daar heb ik weinig ervaring mee dus in dat opzicht heb ik nog niets aangepast. Dank alvast!
Trainen is super belangrijk, dus als je daar na al die seizoenen nog niet naar hebt gekeken zou ik dat wel even doen. Laat spelers specifiek trainen op de rol die ze in jouw formatie moeten invullen en volg je assistent als ze een specifieke tip hebben (als ze bijv zeggen dat Tielemans aan zijn stamina moet werken).

En Riedewald kan erg goed worden ja. Maar niet in elke game, en het hangt ook af van zijn speeltijd en begeleiding. Ik zou Tielemans bij het eerste houden en zo vaak mogelijk laten invallen, net als Odegaard en Asensio, die je hopelijk niet hebt weggedaan. Als je gasten alsnog gaat verhuren moet het wel een club met goede trainingsfaciliteiten zijn, anders ontwikkelen ze in FM alsnog niet sneller dan bij jou. Bankzitten bij Real hebben ze meer aan dan spelen bij Gijon ofzo (helaas).

Hoeveel heb je betaald voor Pogba?
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 26 januari 2016 @ 07:01:14 #249
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159400332
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 23:13 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Trainen is super belangrijk, dus als je daar na al die seizoenen nog niet naar hebt gekeken zou ik dat wel even doen. Laat spelers specifiek trainen op de rol die ze in jouw formatie moeten invullen en volg je assistent als ze een specifieke tip hebben (als ze bijv zeggen dat Tielemans aan zijn stamina moet werken).

En Riedewald kan erg goed worden ja. Maar niet in elke game, en het hangt ook af van zijn speeltijd en begeleiding. Ik zou Tielemans bij het eerste houden en zo vaak mogelijk laten invallen, net als Odegaard en Asensio, die je hopelijk niet hebt weggedaan. Als je gasten alsnog gaat verhuren moet het wel een club met goede trainingsfaciliteiten zijn, anders ontwikkelen ze in FM alsnog niet sneller dan bij jou. Bankzitten bij Real hebben ze meer aan dan spelen bij Gijon ofzo (helaas).

Hoeveel heb je betaald voor Pogba?
Dank voor je tips! Heb even onder het kopje ''training'' gekeken en dan ''individueel'', maar als ik dan de training ''positie/rol'' wil aanpassen bij bepaalde spelers dan blijft die optie geblokkeerd staan zeg maar. (kan niet klikken op die optie om het aan te passen). Weet je waar dat aan ligt?

Nee ik heb Odegaard en Asensio niet weg gedaan. Dat zijn idd top spelers in wording.

Denk dat ik in totaal iets van 140 miljoen voor Pogba betaal. Kon het niet goedkoper krijgen dan dit. Misschien hebben jullie daar nog trucs voor? haha
  dinsdag 26 januari 2016 @ 07:39:06 #250
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159400491
Als ik die prestaties van Pogba zie in mijn game dan is hij dat geld ook wel waard, wat een beest.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 26 januari 2016 @ 08:22:35 #251
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159400804
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 07:39 schreef Rauw. het volgende:
Als ik die prestaties van Pogba zie in mijn game dan is hij dat geld ook wel waard, wat een beest.
Volgens mij krijg je bij Real elk jaar dat je het kampioenschap behaald of de CL wint wel weer 200 miljoen om uit te geven :D. Denk ik hoor, weet niet zeker.

Moest net thuis tegen Deportivo spelen. Coach van hun zei in een interview voor de wedstrijd dat wij (Real) veel op balbezit spelen en alleen maar bleven combineren zonder echt vaak gevaarlijk te worden. En dat hij dacht dat ze ons wel op onze zwakke punten konden pakken. Toen ik dat las heb ik mn beste team maar opgesteld (wat ik niet van plan was) en ze 7-0 van de mat getikt. Stond met rust al 3-0 voor en heb toen maar Rodriquez gewisseld voor Tielemans, en die maakte ook ff zn eerste goal :D.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 08:36:04 #252
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159400900
Die praatjes hoor je 15x in het seizoen. Zou mijn opstelling er niet door laten beïnvloeden.
Rouleren is veel belangrijker dan luisteren naar praatjesmakers, altijd uitgaan van je eigen kunnen.

In ieder geval bij mij in de competitie, waar de meeste wedstrijden maar 2 of 3 dagen uit elkaar zijn, en een keer in de 2 maanden heb ik 2 weken rust is rouleren veel belangrijker.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159401225
Ik heb nu FM2016 Touch op mn iPad gekocht, heb toch niet de tijd om uitgebreid achter mn PC alles te doen en dit is wel een mooi alternatief.
Ook echt zeer uitgebreid moet ik zeggen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_159401518
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 07:01 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Dank voor je tips! Heb even onder het kopje ''training'' gekeken en dan ''individueel'', maar als ik dan de training ''positie/rol'' wil aanpassen bij bepaalde spelers dan blijft die optie geblokkeerd staan zeg maar. (kan niet klikken op die optie om het aan te passen). Weet je waar dat aan ligt?

Nee ik heb Odegaard en Asensio niet weg gedaan. Dat zijn idd top spelers in wording.

Denk dat ik in totaal iets van 140 miljoen voor Pogba betaal. Kon het niet goedkoper krijgen dan dit. Misschien hebben jullie daar nog trucs voor? haha
screen van die training?
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 26 januari 2016 @ 09:47:58 #255
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159401590
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 08:36 schreef Rauw. het volgende:
Die praatjes hoor je 15x in het seizoen. Zou mijn opstelling er niet door laten beïnvloeden.
Rouleren is veel belangrijker dan luisteren naar praatjesmakers, altijd uitgaan van je eigen kunnen.

In ieder geval bij mij in de competitie, waar de meeste wedstrijden maar 2 of 3 dagen uit elkaar zijn, en een keer in de 2 maanden heb ik 2 weken rust is rouleren veel belangrijker.
Haha daar heb je wel een punt. Ik lees die praatjes niet altijd zo heel aandachtig, maar deze keer viel het me toevallig op.

Over dat rouleren vind ik ook wel een interessant punt. Uiteraard speel ik met Madrid ook om de 2 a 3 dagen weer een wedstrijd. Aan de ene kant rouleer ik erg graag. Een aantal iets mindere spelers stel ik dan op in de op papier gezien makkelijkere duels. Toch twijfel ik soms een beetje of ik dat wel moet doen. Ik heb soms het idee dat je basis spelers iets minder gaan presteren van dat rouleren, of kan dat niet? Ronaldo bv is bijna altijd wel voor 92 procent of meer fit voor de wedstrijd. Een enkeling zit onder de 90% en die gun ik dan graag rust, maar de rest rouleer ik meer om mn goede bank ook tevreden te houden. Best een lastige kwestie :D
  dinsdag 26 januari 2016 @ 09:48:43 #256
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159401604
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:41 schreef Tim86 het volgende:

[..]

screen van die training?
Zit nu op kantoor, als ik vanavond thuis ben zal ik even een screen posten.
pi_159401664
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:47 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Haha daar heb je wel een punt. Ik lees die praatjes niet altijd zo heel aandachtig, maar deze keer viel het me toevallig op.

Over dat rouleren vind ik ook wel een interessant punt. Uiteraard speel ik met Madrid ook om de 2 a 3 dagen weer een wedstrijd. Aan de ene kant rouleer ik erg graag. Een aantal iets mindere spelers stel ik dan op in de op papier gezien makkelijkere duels. Toch twijfel ik soms een beetje of ik dat wel moet doen. Ik heb soms het idee dat je basis spelers iets minder gaan presteren van dat rouleren, of kan dat niet? Ronaldo bv is bijna altijd wel voor 92 procent of meer fit voor de wedstrijd. Een enkeling zit onder de 90% en die gun ik dan graag rust, maar de rest rouleer ik meer om mn goede bank ook tevreden te houden. Best een lastige kwestie :D
Ronaldo lekker laten spelen dan en om hem heen rouleren. Jonge spelers hebben minuten nodig en anderen moet je tevreden houden. Zorg dat he in CL en tegen Barca en Atletico je beste 11 op 95%+ hebt
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_159401703
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik heb nu FM2016 Touch op mn iPad gekocht, heb toch niet de tijd om uitgebreid achter mn PC alles te doen en dit is wel een mooi alternatief.
Ook echt zeer uitgebreid moet ik zeggen.
Voelt dat niet erg beperkt als je de desktop versie gewend bent? :+
  dinsdag 26 januari 2016 @ 09:59:47 #259
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159401743
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik heb nu FM2016 Touch op mn iPad gekocht, heb toch niet de tijd om uitgebreid achter mn PC alles te doen en dit is wel een mooi alternatief.
Ook echt zeer uitgebreid moet ik zeggen.
Die lijkt me echt kut, vooral als je FM op desktop gewend bent...
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 26 januari 2016 @ 10:02:33 #260
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159401787
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:47 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Haha daar heb je wel een punt. Ik lees die praatjes niet altijd zo heel aandachtig, maar deze keer viel het me toevallig op.

Over dat rouleren vind ik ook wel een interessant punt. Uiteraard speel ik met Madrid ook om de 2 a 3 dagen weer een wedstrijd. Aan de ene kant rouleer ik erg graag. Een aantal iets mindere spelers stel ik dan op in de op papier gezien makkelijkere duels. Toch twijfel ik soms een beetje of ik dat wel moet doen. Ik heb soms het idee dat je basis spelers iets minder gaan presteren van dat rouleren, of kan dat niet? Ronaldo bv is bijna altijd wel voor 92 procent of meer fit voor de wedstrijd. Een enkeling zit onder de 90% en die gun ik dan graag rust, maar de rest rouleer ik meer om mn goede bank ook tevreden te houden. Best een lastige kwestie :D
Ik zie juist dat mijn roulatiespelers zich heel erg omhoog trekken aan de rest van het elftal, bijvoorbeeld;
Heb een rechtsback van 18 jaar oud, geen wonderkind maar prima talent voor de ABSA Premier league. Deze speelt zo'n 1 op de 3/4 wedstrijden. Maar hij haalt gelijke cijfers als mijn Zuid-Afrikaans international die daar normaal staat.
Naar mijn idee bestaat er niet echt iets als "flow" voor 1 speler en is het veel belangrijker dat hij op z'n juiste positie voetbalt dan dat hij elke wedstrijd voetbalt.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 26 januari 2016 @ 10:49:29 #261
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159402700
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:02 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik zie juist dat mijn roulatiespelers zich heel erg omhoog trekken aan de rest van het elftal, bijvoorbeeld;
Heb een rechtsback van 18 jaar oud, geen wonderkind maar prima talent voor de ABSA Premier league. Deze speelt zo'n 1 op de 3/4 wedstrijden. Maar hij haalt gelijke cijfers als mijn Zuid-Afrikaans international die daar normaal staat.
Naar mijn idee bestaat er niet echt iets als "flow" voor 1 speler en is het veel belangrijker dat hij op z'n juiste positie voetbalt dan dat hij elke wedstrijd voetbalt.
Thnx, goed om te weten :). Ronaldo speelt helaas nooit op zijn top positie, omdat ik die positie niet gebruik in mijn formatie. Hij speelt veel als spits (valse nr 9) en ook soms als linker middenvelder met aanvallende intenties. Alleen die positie is voor hem onbeholpen terwijl hij als linker aanvallende middenvelder in zn top rol zit. Maar als ik Benzema af en toe laat spelen moet Ronaldo daar wel weg. En met Isco en Rodriquez wissel ik ook regelmatig van positie. Soms speelt Isco als ACM en Rodriquez rechter middenvelder. En soms andersom. Daarom is het best lastig kiezen in welke rol/positie ik ze nou laat trainen.

Eigenlijk zijn al die uitgebreide en extra functies ten opzichte van vroeger wel leuk. Je hebt iig veel om over te praten/discussiëren.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 11:08:20 #262
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159403112
Ik zou eigenlijk nog wat meer aandacht moeten besteden aan mn hoekschoppen. Zowel aanvallend als verdedigend. Hebben jullie een bepaalde opstelling? Moet uiteraard mn kopsterke spelers in de 16 laten komen, maar verder ?
pi_159405510
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:56 schreef Typisch het volgende:

[..]

Voelt dat niet erg beperkt als je de desktop versie gewend bent? :+
Moet zeggen dat de Touch versie wel weer uitgebreider is dan de Mobile versie.
Touch is de betaalde iPad versie en is flink uitgebreid.

Ja uiteraard missen er dingen, zoals press conferences enzo, maar het heeft wel de volledige database etc.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:52:03 #264
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159406738
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:08 schreef GwaiLow het volgende:
Ik zou eigenlijk nog wat meer aandacht moeten besteden aan mn hoekschoppen. Zowel aanvallend als verdedigend. Hebben jullie een bepaalde opstelling? Moet uiteraard mn kopsterke spelers in de 16 laten komen, maar verder ?
Schietsterke spelers buiten de 16 en daar de bal heen.

Verdedigend; Alle hens aan dek, iedereen in de 16 op je snelste middenvelder na.

Ik krijg bijna geen goals uit corners tegen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159406886
Iemand leuk team voor PL om te beginne als ik voor het eerst FM16 speel?
pi_159406972
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:08 schreef GwaiLow het volgende:
Ik zou eigenlijk nog wat meer aandacht moeten besteden aan mn hoekschoppen. Zowel aanvallend als verdedigend. Hebben jullie een bepaalde opstelling? Moet uiteraard mn kopsterke spelers in de 16 laten komen, maar verder ?
Meestal laat ik mijn AMC de hoekschoppen nemen, maar heel veel maakt dat niet uit in mijn ervaring. Het belangrijkste is dat je de afvallende bal oppikt. Direct scoren uit corners is niet zo heel gebruikelijk. Scoren in tweede instantie veel meer. Om gelijk dreiging te hebben, zet ik mijn spits bij hoekschoppen halverwege het middenveld. Hij pikt de bal op en kan direct gevaar stichten doordat hij een actie kan maken. Zet je daar bijv. een verdediger neer, dan zul je zien dat die de bal gelijk af gaat spelen, of knullig kwijtraakt. Zo verlies je de rebound, en dat wil je niet.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:01:20 #267
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159407021
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:57 schreef TonyTanter het volgende:
Iemand leuk team voor PL om te beginne als ik voor het eerst FM16 speel?
Southampton.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:30:01 #268
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159407732
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:59 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Meestal laat ik mijn AMC de hoekschoppen nemen, maar heel veel maakt dat niet uit in mijn ervaring. Het belangrijkste is dat je de afvallende bal oppikt. Direct scoren uit corners is niet zo heel gebruikelijk. Scoren in tweede instantie veel meer. Om gelijk dreiging te hebben, zet ik mijn spits bij hoekschoppen halverwege het middenveld. Hij pikt de bal op en kan direct gevaar stichten doordat hij een actie kan maken. Zet je daar bijv. een verdediger neer, dan zul je zien dat die de bal gelijk af gaat spelen, of knullig kwijtraakt. Zo verlies je de rebound, en dat wil je niet.
Ja, dat valt mij dus ook op. Het komt maar zelden voor dat een hoekschop via een kopbal rechtstreeks het doel in vliegt. Heb zelf ook altijd Ronaldo naar achter staan om de afvallende bal op te pikken. Maar jij laat dus altijd je AMC de hoekschop nemen, maar is het niet belangrijk om iemand te nemen die een hoge vaardigheid heeft als het gaat om hoekschoppen?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:31:21 #269
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159407760
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:52 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Schietsterke spelers buiten de 16 en daar de bal heen.

Verdedigend; Alle hens aan dek, iedereen in de 16 op je snelste middenvelder na.

Ik krijg bijna geen goals uit corners tegen.
Thnx!
pi_159409494
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:30 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Ja, dat valt mij dus ook op. Het komt maar zelden voor dat een hoekschop via een kopbal rechtstreeks het doel in vliegt. Heb zelf ook altijd Ronaldo naar achter staan om de afvallende bal op te pikken. Maar jij laat dus altijd je AMC de hoekschop nemen, maar is het niet belangrijk om iemand te nemen die een hoge vaardigheid heeft als het gaat om hoekschoppen?
Nee, in mijn ervaring wordt er door een goede hoekschopnemer niet vaker gescoord uit hoekschoppen. Zolang hij geen score van onder de 5 heeft kun je ook prima op de afvallende bal spelen. Die corners worden toch vaak uitverdedigd.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 21:36:18 #271
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159420706


Nog 2 bekers te gaan dit seizoen, zou toch een stunt zijn.

Momenteel bezig aan een reeks van 20 winsten op rij, ruim eerste in de premier league en de volgende beker begint over een aantal weken.

on a roll.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 26 januari 2016 @ 21:38:53 #272
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159420823
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:41 schreef Tim86 het volgende:

[..]

screen van die training?
Als ik in mn game een printscreen maak en hem plak in Paint dan krijg ik het scherm te zien dat achter mn game zit zeg maar (dus mn browser) en dus niet de game zelf. Weet jij hoe dat komt?
  Moderator dinsdag 26 januari 2016 @ 21:47:40 #273
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_159421196
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:38 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Als ik in mn game een printscreen maak en hem plak in Paint dan krijg ik het scherm te zien dat achter mn game zit zeg maar (dus mn browser) en dus niet de game zelf. Weet jij hoe dat komt?
Dan moet je windowed spelen, of puush installeren en met dat programma een screenie maken :)
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 26 januari 2016 @ 21:52:39 #274
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159421428
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:47 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Dan moet je windowed spelen, of puush installeren en met dat programma een screenie maken :)
Thnx. Hoe kan ik windowed gaan spelen? :D
pi_159421461
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:47 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Dan moet je windowed spelen, of puush installeren en met dat programma een screenie maken :)
Of gewoon alt+F9.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 21:56:21 #276
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159421592
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:53 schreef wimderon het volgende:

[..]

Of gewoon alt+F9.
Zie niks gebeuren als dat probeer haha
pi_159421655
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:56 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Zie niks gebeuren als dat probeer haha
Dan staat het screenshot in de map 'screenshots'. In je documenten > Sports Interactive > Football Manager 2016.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 22:02:14 #278
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159421884
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:41 schreef Tim86 het volgende:

[..]

screen van die training?


Hier zie je dat de functie om bij training ''positie/rol'' te veranderen geblokkeerd is
  dinsdag 26 januari 2016 @ 22:02:33 #279
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159421898
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:57 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dan staat het screenshot in de map 'screenshots'. In je documenten > Sports Interactive > Football Manager 2016.
Thnx, gelukt. Dit is het makkelijkst idd :D
pi_159422939
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:02 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hier zie je dat de functie om bij training ''positie/rol'' te veranderen geblokkeerd is
Dan heb je bij Staf - Verantwoordelijkheden denk ik staan dat je assistent manager dat moet doen.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 26 januari 2016 @ 22:39:31 #281
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159423788
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:23 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Dan heb je bij Staf - Verantwoordelijkheden denk ik staan dat je assistent manager dat moet doen.
O ja, begin van het seizoen heb ik veel verantwoordelijkheden aan hem gegeven. Maar dat is dus niet zo handig? Als je het zelf doet ben je dan erg veel bezig met trainingen etc?
pi_159423904
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:39 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

O ja, begin van het seizoen heb ik veel verantwoordelijkheden aan hem gegeven. Maar dat is dus niet zo handig? Als je het zelf doet ben je dan erg veel bezig met trainingen etc?
Neuh, 1x per seizoen even nalopen ofzo.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  woensdag 27 januari 2016 @ 07:22:12 #283
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159429847
Ik mag weer met 10 wedstrijden te gaan (en nog geen kampioen) op zoek naar een nieuwe tactiek, na 22x winst op rij nu 3 gelijke spelen. :')

Vermoedelijk zouden we met de huidige tactiek de titel nog wel over de streep trekken, alleen de 2e ronde van de Nedbank Cup komt er ook aan, en wat zou een sextuple mooi zijn :9~
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159430124
Ieder team heeft gewoon een dip af en toe. Heeft niets met die "mijn tactiek is gekraakt door de CPU" fabeltjes te maken.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  woensdag 27 januari 2016 @ 08:28:58 #285
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159430187
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 08:17 schreef Tim86 het volgende:
Ieder team heeft gewoon een dip af en toe. Heeft niets met die "mijn tactiek is gekraakt door de CPU" fabeltjes te maken.
Laatst werd hier een artikel gepost van een van de ontwikkelaars die zei dat dat wel bestond?

Een dip zou goed verklaarbaar zijn met het speelschema wat ik nu heb, maar de dip werd dan zo abrupt ingezet na een 14-0 overwinning in de 1e ronde CAF Champions League.

Jij zegt dus; gewoon doorheen drukken met je huidige tactiek als ik het goed begrijp?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 27 januari 2016 @ 08:31:21 #286
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159430200
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 08:28 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Laatst werd hier een artikel gepost van een van de ontwikkelaars die zei dat dat wel bestond?

Een dip zou goed verklaarbaar zijn met het speelschema wat ik nu heb, maar de dip werd dan zo abrupt ingezet na een 14-0 overwinning in de 1e ronde CAF Champions League.

Jij zegt dus; gewoon doorheen drukken met je huidige tactiek als ik het goed begrijp?
Midden in het seizoen zou ik zeker doordrukken met je huidige tactiek. Zeker als je hiervoor 22 overwinningen hebt behaald. Het duurt ook weer een tijdje voordat je spelers aan een nieuwe formatie en tactiek gewend zijn namelijk. Zou eventueel begin volgend seizoen met een nieuwe tactiek gaan starten vanaf de oefenduels.
  woensdag 27 januari 2016 @ 08:40:52 #287
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159430279
Ik heb 3 formaties getrained klaarstaan, dus kan wel wat spelen met tactiek en wat tweaken, meestal is na een verandering dan direct resultaat zichtbaar bij mij.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 27 januari 2016 @ 08:46:35 #288
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159430340
quote:
12s.gif Op woensdag 27 januari 2016 08:40 schreef Rauw. het volgende:
Ik heb 3 formaties getrained klaarstaan, dus kan wel wat spelen met tactiek en wat tweaken, meestal is na een verandering dan direct resultaat zichtbaar bij mij.
Ahhh oke, dan kan je het natuurlijk wel proberen!

Je traint verschillende formaties automatisch als je hem bij ''tactiek'' opslaat toch? Je hoeft dat niet bij training ergens speciaal in te stellen?
  woensdag 27 januari 2016 @ 08:47:36 #289
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159430351
Nee, die zet je gewoon klaar en vervolgens krijg je 1x in de zoveel tijd een update over hoe de trainingen gaan.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 27 januari 2016 @ 08:50:13 #290
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159430388
quote:
14s.gif Op woensdag 27 januari 2016 08:47 schreef Rauw. het volgende:
Nee, die zet je gewoon klaar en vervolgens krijg je 1x in de zoveel tijd een update over hoe de trainingen gaan.
En met klaarzetten bedoel je gewoon opslaan bij ''tactieken'', he? Dan weet ik iig zeker dat mijn andere tactiek ook getraind wordt haha. Moet eigenlijk eens op die update over de trainingen letten, daar kan ik wss zien of er ook echt op wordt getraind.
pi_159430609
quote:
7s.gif Op woensdag 27 januari 2016 08:28 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Laatst werd hier een artikel gepost van een van de ontwikkelaars die zei dat dat wel bestond?

Een dip zou goed verklaarbaar zijn met het speelschema wat ik nu heb, maar de dip werd dan zo abrupt ingezet na een 14-0 overwinning in de 1e ronde CAF Champions League.

Jij zegt dus; gewoon doorheen drukken met je huidige tactiek als ik het goed begrijp?
Ja. Als het een tactiek is die zichzelf bewezen heeft gewoon doorzetten. En dat het juist na een 14-0 nog gebeurt is best logisch..dan worden ze complacent. Al je reacties in persco's etc hebben daar ook invloed op.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  woensdag 27 januari 2016 @ 09:14:43 #292
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159430667
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 09:10 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Ja. Als het een tactiek is die zichzelf bewezen heeft gewoon doorzetten. En dat het juist na een 14-0 nog gebeurt is best logisch..dan worden ze complacent. Al je reacties in persco's etc hebben daar ook invloed op.
Doen jullie de persconferenties altijd zelf? Als ik dat altijd zelf moet doen wordt ik schijtziek haha. Mijn assistent doet het. Misschien onverstandig?
  woensdag 27 januari 2016 @ 09:14:56 #293
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159430672
Ik ben eigenlijk altijd een kalme en bescheiden man, misschien maar eens wat meer Verbeek erdoor gooien dan en vasthouden aan deze formatie. :9
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 27 januari 2016 @ 09:15:49 #294
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159430681
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 09:14 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Doen jullie de persconferenties altijd zelf? Als ik dat altijd zelf moet doen wordt ik schijtziek haha. Mijn assistent doet het. Misschien onverstandig?
Vrijwel altijd, alleen ik geef bijna nooit informatie waar ze iets aan hebben. _O-
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159430705
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 09:15 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Vrijwel altijd, alleen ik geef bijna nooit informatie waar ze iets aan hebben. _O-
Dit ja. Speel het ook altijd maar op safe. Wel op de automatische piloot, maar doe het liever toch maar zelf ipv een assistent die ineens rare dingen gaat roepen.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  woensdag 27 januari 2016 @ 09:18:03 #296
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159430717
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 09:15 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Vrijwel altijd, alleen ik geef bijna nooit informatie waar ze iets aan hebben. _O-
Als ik ze altijd zelf ga doen dan heb ik er na een tijdje schoon genoeg van en klik ik continu de bovenste aan. Kost aardig wat tijd om steeds de vragen en antwoorden te lezen :D
  woensdag 27 januari 2016 @ 09:19:38 #297
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159430740
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 09:17 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Dit ja. Speel het ook altijd maar op safe. Wel op de automatische piloot, maar doe het liever toch maar zelf ipv een assistent die ineens rare dingen gaat roepen.
Ben iig blij dat mijn assistent ook altijd safe speelt.
  woensdag 27 januari 2016 @ 09:22:27 #298
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159430776
Vragen en antwoorden ken je na 3x uit het hoofd man.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 27 januari 2016 @ 09:29:55 #299
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_159430848
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 09:22 schreef Rauw. het volgende:
Vragen en antwoorden ken je na 3x uit het hoofd man.
Haha ja dat is ook weer waar.

Vind wel altijd lastig wat ik nou moet zeggen als er een speler gaat zeiken om gebrek aan speeltijd maar je die speler wel graag bij de selectie wilt houden. Meestal zeg ik dan dat ze speeltijd gaan krijgen de komende weken, soms kan ik het waarmaken en soms ook niet, en dan ben je de sjaak
  woensdag 27 januari 2016 @ 09:47:31 #300
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159431105
quote:
14s.gif Op woensdag 27 januari 2016 09:14 schreef Rauw. het volgende:
Ik ben eigenlijk altijd een kalme en bescheiden man, misschien maar eens wat meer Verbeek erdoor gooien dan en vasthouden aan deze formatie. :9
Met bekertjes thee gooien. _O_
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  woensdag 27 januari 2016 @ 09:48:39 #301
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159431119
Vol.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')