abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 5 april 2016 @ 01:12:17 #276
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_161187240
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 23:05 schreef Manke het volgende:
Niet alleen in haar proefschrift, eerst hit op google als je zoekt naar autism and intestinal problems

https://www.autismspeaks.(...)ditions/gi-disorders

Op scholar.google.nl staat ook het eea

http://www.sciencedirect.(...)ii/S0022347699700521

Uit 1999 deze. Sci-hub.io werkt blijkbaar goed om het artikel te krijgen :P
Het punt is, dat als je heel veel probeert je zo nu en dan een effect lijkt te hebben. Geef me een week en ik toon aan zonder enige data te fabriceren dat vrouwen 3x zo veel darmklachten hebben dan mannen (of het tegenovergestelde als je dat wilt). Daarom is het belangrijk om niet naar 1-2 studies te kijken maar naar alles dat in die richting gedaan is. Dan is het plaatje een stuk minder overtuigend. Dat betekent niet dat er niets is, alleen dat het niet zo duidelijk of bewezen is en dat onderzoek nodig is (en gelukkig maar). Maar zelfs als je die getallen compleet aanneemt, is nog de vraag wat ze betekenen. Net zoals het eten van ijsjes gepaard gaat met 3x zo veel verdrinkingen, kan het heel goed zijn dat er iets anders is dat voor de correlatie darmproblemen & autisme zorgt.
Misschien is het moeilijker autistische kinderen vezelrijk te laten eten. Misschien krijgen autisten sneller hun zin en eten ze meer snoep, misschien zorgt een verschil in autistische hersenen tot andere spijsvertering ipv het tegenovergestelde, etcetc.
Again, dat betekent niet dat er in werkelijkheid geen verband is, alleen dat we het gewoon nog niet echt weten. Het kan er zijn, het kan er niet zijn, we moeten het uitzoeken.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_161376205
Onderzoek naar LSD biedt mogelijkheid voor therapie

Britse onderzoekers hebben eindelijk onderzoek gedaan naar de effecten van LSD op de werking van de hersenen. Het onderzoek heeft baanbrekende resultaten opgeleverd, zo meldt the Guardian.

Vrijwilligers gingen onder de invloed van geïnjecteerde LSD de MRI scanner in, die vervolgens hun hersenactiviteit mat. Hierdoor kunnen wetenschappers beter begrijpen wat mensen ervaren terwijl ze in een LSD trip zitten.

EFFECTEN
Verschillende hersendelen die normaal gesproken los van elkaar functioneren, begonnen opeens met elkaar te communiceren. Tegelijk begonnen veel delen van de hersenen die normaal gesproken met elkaar in contact staan opeens onafhankelijk te functioneren – wat bij proefpersonen gepaard ging met een ervaring van eenheid met het universum, ookwel bekend als 'ego ontbinding'.

Tevens waren er veel meer hersendelen dan normaal bezig met de visuele ervaring – zelfs als proefpersonen hun ogen dicht hadden. Hierdoor 'zagen' ze wel, maar keken ze naar input vanuit hun eigen hersenen.

THERAPEUTISCH GEBRUIK
Onderzoek naar de fysieke effecten van LSD was lange tijd technisch onmogelijk, los van de eventuele legaliteit ervan. Ondanks de therapeutische potentie van de drug werd het middel in de jaren zestig verboden.

Door gedegen onderzoek is het mogelijk dat de drug weer therapeutisch gebruikt kan worden. Er zijn al mensen die om de drie dagen een minidosis LSD nemen, en zich daar aanzienlijk beter van voelen.
Bron
-
Brand maar los!
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_161376371
nvm, erg late quote!
  woensdag 13 april 2016 @ 14:46:33 #279
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161399947
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:16 schreef schommelstoel het volgende:
Onderzoek naar LSD biedt mogelijkheid voor therapie

Britse onderzoekers hebben eindelijk onderzoek gedaan naar de effecten van LSD op de werking van de hersenen. Het onderzoek heeft baanbrekende resultaten opgeleverd, zo meldt the Guardian.

Vrijwilligers gingen onder de invloed van geïnjecteerde LSD de MRI scanner in, die vervolgens hun hersenactiviteit mat. Hierdoor kunnen wetenschappers beter begrijpen wat mensen ervaren terwijl ze in een LSD trip zitten.

EFFECTEN
Verschillende hersendelen die normaal gesproken los van elkaar functioneren, begonnen opeens met elkaar te communiceren. Tegelijk begonnen veel delen van de hersenen die normaal gesproken met elkaar in contact staan opeens onafhankelijk te functioneren – wat bij proefpersonen gepaard ging met een ervaring van eenheid met het universum, ookwel bekend als 'ego ontbinding'.

Tevens waren er veel meer hersendelen dan normaal bezig met de visuele ervaring – zelfs als proefpersonen hun ogen dicht hadden. Hierdoor 'zagen' ze wel, maar keken ze naar input vanuit hun eigen hersenen.

THERAPEUTISCH GEBRUIK
Onderzoek naar de fysieke effecten van LSD was lange tijd technisch onmogelijk, los van de eventuele legaliteit ervan. Ondanks de therapeutische potentie van de drug werd het middel in de jaren zestig verboden.

Door gedegen onderzoek is het mogelijk dat de drug weer therapeutisch gebruikt kan worden. Er zijn al mensen die om de drie dagen een minidosis LSD nemen, en zich daar aanzienlijk beter van voelen.
Bron
-
Brand maar los!
Misschien zelf ook eens een je mening hierover geven voordat je dat vraagt van anderen?
Feyenoord!
pi_161400356
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:46 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Misschien zelf ook eens een je mening hierover geven voordat je dat vraagt van anderen?
Ik vraag helemaal niets.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  woensdag 13 april 2016 @ 15:09:18 #281
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161400382
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:07 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Ik vraag helemaal niets.
Zucht.....

Laat ik het anders stellen. Wat vind jezelf van het bericht wat je net hebt gepost? Wat is je eigen mening hierover?
Feyenoord!
pi_161400492
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:09 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Zucht.....

Laat ik het anders stellen. Wat vind jezelf van het bericht wat je net hebt gepost? Wat is je eigen mening hierover?
Ik sta er wel voor open en heb geen problemen mee.
Net zoals het gebruik van wiet olie en dergelijke, als de mens er er wat aan heeft, waarom niet.

Verder vraag ik mij nog altijd af of het überhaupt zin heeft om met jou in een discussie te gaan, dus zie dit als een uitzondering en die 'zucht' van jou zei alweer genoeg.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_161404470
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 16:16 schreef schommelstoel het volgende:
Onderzoek naar LSD biedt mogelijkheid voor therapie

Britse onderzoekers hebben eindelijk onderzoek gedaan naar de effecten van LSD op de werking van de hersenen. Het onderzoek heeft baanbrekende resultaten opgeleverd, zo meldt the Guardian.

Vrijwilligers gingen onder de invloed van geïnjecteerde LSD de MRI scanner in, die vervolgens hun hersenactiviteit mat. Hierdoor kunnen wetenschappers beter begrijpen wat mensen ervaren terwijl ze in een LSD trip zitten.

EFFECTEN
Verschillende hersendelen die normaal gesproken los van elkaar functioneren, begonnen opeens met elkaar te communiceren. Tegelijk begonnen veel delen van de hersenen die normaal gesproken met elkaar in contact staan opeens onafhankelijk te functioneren – wat bij proefpersonen gepaard ging met een ervaring van eenheid met het universum, ookwel bekend als 'ego ontbinding'.

Tevens waren er veel meer hersendelen dan normaal bezig met de visuele ervaring – zelfs als proefpersonen hun ogen dicht hadden. Hierdoor 'zagen' ze wel, maar keken ze naar input vanuit hun eigen hersenen.

THERAPEUTISCH GEBRUIK
Onderzoek naar de fysieke effecten van LSD was lange tijd technisch onmogelijk, los van de eventuele legaliteit ervan. Ondanks de therapeutische potentie van de drug werd het middel in de jaren zestig verboden.

Door gedegen onderzoek is het mogelijk dat de drug weer therapeutisch gebruikt kan worden. Er zijn al mensen die om de drie dagen een minidosis LSD nemen, en zich daar aanzienlijk beter van voelen.
Bron
-
Brand maar los!
Waarom niet zou ik zeggen, er zijn genoeg medicijnen die je als bijeffect een trip bezorgen!
  woensdag 13 april 2016 @ 19:20:18 #284
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_161405774
Toch zou ik zeer terughoudend zijn met LSD, als er 1 drug is die nogal onvoorspelbaar is , is het LSD wel.
Volgens mij wegen de gevaren niet op tegen de voordelen.
There is only one religion
  woensdag 13 april 2016 @ 19:50:03 #285
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161406607
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 18:05 schreef .SP. het volgende:

[..]

Waarom niet zou ik zeggen, er zijn genoeg medicijnen die je als bijeffect een trip bezorgen!
Er is dan ook weinig verschil tussen drugs en medicijnen. :)
Feyenoord!
pi_161406705
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 19:20 schreef Dance99Vv het volgende:
Toch zou ik zeer terughoudend zijn met LSD, als er 1 drug is die nogal onvoorspelbaar is , is het LSD wel.
Volgens mij wegen de gevaren niet op tegen de voordelen.
Dat denk ik ook.

Het schijnt goed te werken bij migraine, maar verder zie ik echt geen baat, behalve misschien wat recreatieve lol.
  woensdag 13 april 2016 @ 20:10:40 #287
262 Re
Kiss & Swallow
pi_161407343
ja dat zagen ze oorspronkelijk ook niet van THC, ik denk dat er wel derivaten zijn die dezelfde effectiviteit kunnen hebben zonder het psychedelische of lig sterk gereduceerd
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 13 april 2016 @ 20:32:19 #288
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161408185
quote:
3s.gif Op woensdag 13 april 2016 20:10 schreef Re het volgende:
ja dat zagen ze oorspronkelijk ook niet van THC, ik denk dat er wel derivaten zijn die dezelfde effectiviteit kunnen hebben zonder het psychedelische of lig sterk gereduceerd
In de oude culturen en geschriften wisten ze dit soort dingen natuurlijk al lang trouwens.
Feyenoord!
pi_161408272
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 19:20 schreef Dance99Vv het volgende:
Toch zou ik zeer terughoudend zijn met LSD, als er 1 drug is die nogal onvoorspelbaar is , is het LSD wel.
Volgens mij wegen de gevaren niet op tegen de voordelen.
Wat zijn de gevaren van LSD, is juist voor zover ik weet een van de veiligste drugs.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 13 april 2016 @ 20:44:44 #290
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_161408687
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 20:34 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Wat zijn de gevaren van LSD, is juist voor zover ik weet een van de veiligste drugs.
Volgens mij, psychoses, blijven hangen in een trip, de tijdsduur , blijvende angsten, etc.
Het is niet iets om in een sessie van een uurtje te doen, gemiddelde werkingsduur is 8 tot 16 uur.
Juist die lange duur is funest voor sommige. Er wordt niet voor niets voor LSD gewaarschuwd, Ook wordt er gezegt dat je behoorlijk in je vel moet zitten en iemand moet zijn die sterk in zijn schoenen staat.Nogmaals LSD is erg onvoorspelbaar.
There is only one religion
pi_161408819
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 20:44 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Volgens mij, psychoses, blijven hangen in een trip, de tijdsduur , blijvende angsten, etc.
Het is niet iets om in een sessie van een uurtje te doen, gemiddelde werkingsduur is 8 tot 16 uur.
Juist die lange duur is funest voor sommige. Er wordt niet voor niets voor LSD gewaarschuwd, Ook wordt er gezegt dat je behoorlijk in je vel moet zitten en iemand moet zijn die sterk in zijn schoenen staat.Nogmaals LSD is erg onvoorspelbaar.
Voor zover ik kan zien is er geen bewijs voor blijvende gevolgen, bad trips zijn vervelend maar ook niet meer dan dat. Dat er voor bepaalde drugs gewaarschuwd wordt is niet vreemd het is nogal een gemoraliseerd issue. Hetzelkfde zie je bij andere drugs waar de waarschuwingen vaak veel zwaarder zijn dan de werkelijkheid.

Veel "enge" drugs zijn veiliger dan fietsen en veiliger dan een groot deel van de prescription drugs.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 13 april 2016 @ 21:00:55 #292
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161409310
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 20:47 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Voor zover ik kan zien is er geen bewijs voor blijvende gevolgen, bad trips zijn vervelend maar ook niet meer dan dat. Dat er voor bepaalde drugs gewaarschuwd wordt is niet vreemd het is nogal een gemoraliseerd issue. Hetzelkfde zie je bij andere drugs waar de waarschuwingen vaak veel zwaarder zijn dan de werkelijkheid.

Veel "enge" drugs zijn veiliger dan fietsen en veiliger dan een groot deel van de prescription drugs.
Geloof mij maar dat LSD echt wel een van de gevaarlijkste drugs is. Drugs als cocaine, wiet, hasj, speed of XTC kun je niet in blijven hangen maar LSD wel. Heb er in mijn jeugd meerdere aan onderdoor zien gaan die er zeker blijvende schade aan overgehouden hebben.
Feyenoord!
  woensdag 13 april 2016 @ 21:10:12 #293
262 Re
Kiss & Swallow
pi_161409632
ja onder gecontroleerde omstandigheden is niet hetzelfde als recreatief misbruik

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4086777/
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_161409660
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 21:00 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Geloof mij maar dat LSD echt wel een van de gevaarlijkste drugs is. Drugs als cocaine, wiet, hasj, speed of XTC kun je niet in blijven hangen maar LSD wel. Heb er in mijn jeugd meerdere aan onderdoor zien gaan die er zeker blijvende schade aan overgehouden hebben.
Dat zijn de verhalen die je hoort maar waar geen enkel bewijs of gedocumenteerde case over is. In tegenstelling, voor wiet is extreem veel bewijs dat het bij bepaalde genetische aanleg psychoses en schizofrenie kan triggeren.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_161409736
Dit is het enige dat ik kan vinden qua gedocumenteerde mogelijke neveneffecten en is blijkbaar extreem uncommon https://en.wikipedia.org/(...)_perception_disorder
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 13 april 2016 @ 21:16:12 #296
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_161409827
LSD is nu weer in onderzoek om hedendaadgse drugs secu Pschycho druges naar een normal level te trekken !.

Tja
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
  woensdag 13 april 2016 @ 22:33:06 #297
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_161412597
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 21:11 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Dat zijn de verhalen die je hoort maar waar geen enkel bewijs of gedocumenteerde case over is. In tegenstelling, voor wiet is extreem veel bewijs dat het bij bepaalde genetische aanleg psychoses en schizofrenie kan triggeren.
SD heeft de volgende lange termijn risico’s:

Flashback

Bij een flashback beleef je de ervaringen die je tijdens een vorige trip hebt meegemaakt opnieuw. De flashback kan maanden en zelfs jaren na de vorige trip optreden. Dit gebeurt meestal na stress of na het gebruik van een andere drug. Dat kan zeer hinderlijk zijn ook al omdat de gebruiker er geen controle over heeft. Geschat wordt dat zo’n 20 tot 64% van de LSD gebruikers last heeft van flash backs. (bron: downers, uppers all arouders, 2000).

Psychoses

LSD kan bij personen die gevoelig zijn voor psychoses, een psychose oproepen. Ook kunnen mensen die psychotisch geweest zijn, na LSD gebruik, opnieuw terugvallen in hun psychose.

https://www.jellinek.nl/i(...)fo-over-lsd/risicos/

Risico´s:

De trip pakt heftiger uit, dan je van te voren bedacht had.
Badtrip (angst, paniek, onrust).
Psychiatrische ziektes (depressie, psychose) kunnen verergeren, of langer duren.
Verwonding door je in een gevaarlijke, of onhandige, situatie te begeven.
Bij mensen met een psychiatrische ziekte zoals bijvoorbeeld een depressie of psychose verhevigt LSD de aandoening. Sluimerende depressies en psychosen kunnen naar boven komen en langdurig narigheid veroorzaken. Medische behandeling is dan nodig.
Neem niet aan het verkeer deel als je onder invloed bent (ook niet op de fiets): je blijft na gebruik nog uren ongeconcentreerd. Je verwerkt gegevens en gevoelens over de verkeerssituaties op een verstoorde manier. Daardoor kunnen ongelukken ontstaan.
Als je een ziekte hebt en / of medicijnen gebruikt, is gebruik van LSD af te raden. Het kan gevaarlijke of zeer onaangename gevolgen hebben. Sommige typen antidepressieve medicijnen (tri-cyclische) leiden tot een LSD-overdosering.
Er zijn meldingen van gebruikers die langdurig last houden van afwijkingen bij het zien (HPPD). Zij zien zeer storende afwijkingen in kleur, vorm, beweging, contrast enzovoort. Deze problemen kunnen al ontstaan als iemand pas kort gebruikt. Er zijn enkele aanwijzingen dat mensen met 'bad trips' meer kans hebben op ontstaan van deze verschijnselen. Er is nog veel onbekend over de mate waarin deze afwijkingen optreden en de omstandigheden waaronder dit gebeurt. Medische behandeling is mogelijk, maar veel artsen herkennen deze aandoening niet. Over HPPD lees je meer bij Flashback.

Als je medische klachten hebt na gebruik van LSD kun je terecht bij het Landelijk Medisch Spreekuur.
http://drugsinfoteam.nl/drugsinfo/lsd/lsd-risico/

En dit zijn de eerste google hits, en deze info geeft men echt niet als er geen onderzoek naar gedaan is.Wiki is niet altijd even betrouwbaar.
Veel mensen (zoals ik) die daar ervaring mee hebben gehad vertellen dezelfde dingen, meestal over de negatieve kant ervan en van naasten die daarna psychische hulp nodig hadden. Met LSD moet je uitkijken.
There is only one religion
pi_161412836
Ik kan het boek niet checken maar alle wetenschappelijke literatuur die ik kan vinden zegt dat flashbacks niet gebeuren en wat wel kan is dat hierboven gelinkte HPPD.

Hier een recente met 130000 proefpersonen http://journals.plos.org/(...)journal.pone.0063972

Het ging overigens niet om wiki maar om de gelinkte bronnen.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_161412944
Relevante quote van Harcvard prof:
quote:
Halpern, an assistant professor of psychiatry at Harvard Medical School, notes that there's a difference between what we often consider a flashback and HPPD. In the first case, "it could be as simple as a provocative memory--the recollection is so strong it'll feel like they're tripping again," he explains. "People with HPPD have something that is more durable and chronic. It may last for weeks to months--people even report years."

Usually with clear-cut cases of HPPD, someone has symptoms within a day or two, or at least within a month of the drug use. When flashbacks occur long after the actual drug use happens, there are often confounding variables. "Because of the striking subjective effects of psychedelics, some people attribute psychiatric symptoms to the use of psychedelics even if the symptoms started months or years later," Krebs and her co-author write in their study.
Uit: http://www.popsci.com/sci(...)-give-you-flashbacks

Veel links naar onderzoek ook daarin.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_161415105
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 21:11 schreef oompaloompa het volgende:
In tegenstelling, voor wiet is extreem veel bewijs dat het bij bepaalde genetische aanleg psychoses en schizofrenie kan triggeren.
Ik zou dat niet bewijs noemen eerder "zeer waarschijnlijk". Was het maar 100% zeker, dan kon men beginnen met massaal testen van de bevolking en degenen die positief zijn 'behandelen'. Het lijkt mij ook teveel op eugenetica en onjuiste aannames.

quote:
However, scientists don't yet know all of the gene variations that contribute to schizophrenia. Those that are known raise the risk only by very small amounts. Therefore, these "genome scans" are unlikely to provide a complete picture of a person's risk for developing a mental disorder like schizophrenia.
http://www.webmd.com/schizophrenia/guide/schizophrenia-causes

Psychiatrie is mijn inziens simpelweg een 'verbetering' van het gevangeniswezen, men heeft veel meer controle over de patiënt dan een gevangene. Waarbij een groep mensen zich veiliger kan voelen, ook al zaait psychiatrie zelf paniek met hun meningen (die in de praktijk volgens mij nauwelijks wetenschappelijk kunnen worden onderbouwd).

Natuurlijk zijn er gevaarlijke mensen maar ik ben dan toch liever voor om die mensen in de reguliere gevangenis op te nemen nadat zij strafbare feiten hebben gepleegd en niet preventief omdat er een grote kans op is.

En er zijn mensen die zichzelf echt niet kunnen redden en hulp nodig hebben. Ik zou liever een psychiatrie zien voor enkel die mensen en dan vooral zonder medicatie. Misschien makkelijker voor de omgeving, maar of het goed is voor de patiënt betwijfel ik (bijwerkingen, de patient mak maken wat ten koste gaat van de al weinige prestaties).
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')