abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_159076576
2012 is dit Topic van start gegaan omdat ik een grote volksverhuizing voelde aankomen. In veel armere landen is sprake van een enorme bevolkings explosie. Met name het in midden oosten en Afrika. In 2015 werd duidelijk dat er inderdaad sprake is van een grote volksverhuizing. Europa, met name Zweden en Duitsland kregen in 2015 te maken met massa-immigratie. De wereld telde vorig jaar 244 miljoen migranten. In vergelijking met 2000 is dat een stijging van 41 procent, zo blijkt uit cijfers van de Verenigde Naties. De VN telden vorig jaar 20 miljoen vluchtelingen die vanwege een conflict elders hun heil zochten. De meesten kwamen uit Syrië, Afghanistan en Somalië. De massa-immigratie richting noord-europa heeft zich begin 2016 voortgezet ondanks het slechte weer. Het geboorte-overschot van Afrika tot ca 2050 bedraagt naar mijn inschatting zo´n 2 miljard mensen. Gaat europa met ca 600 miljoen inwoners dit geboorte-overschot absorberen, zo ja wat voor gevolgen heeft het op langere termijn?

NWS / De grote volksverhuizing

Wereld telde 244 miljoen migranten in 2015



[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 13-01-2016 19:48:43 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_159217560
quote:
Davos Boss Warns Refugee Crisis Could Be Precursor to Something Much Bigger

As the crash in commodities prices spreads economic woe across the developing world, Europe could face a wave of migration that will eclipse today’s refugee crisis, says Klaus Schwab, executive chairman of the World Economic Forum.

“Look how many countries in Africa, for example, depend on the income from oil exports,” Schwab said in an interview ahead of the WEF’s 46th annual meeting, in the Swiss resort of Davos. “Now imagine 1 billion inhabitants, imagine they all move north.”
Whereas much of the discussion about commodities has focused on the economic and market impact, Schwab said he’s concerned that it will also spur “a substantial social breakdown.”

That fits into what Schwab, the founder of the WEF, calls the time of “unexpected consequences” we now live in. In the modern era, it’s harder for policy makers to know the impact of their actions, which has led to “erosion of trust in decision makers.”

“First, we have to look at the root causes of this,” Schwab said. “The normal citizen today is overwhelmed by the complexity and rapidity of what’s happening, not only in the political world but also the technological field.”
Dat de doorsnee politicus geen idee heeft wat de gevolgen van hun besluiten zijn t.a.v. onverwachte neveneffecten is onderhand een open deur ;(
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 18 januari 2016 @ 23:42:38 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_159217634
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:38 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat de doorsnee politicus geen idee heeft wat de gevolgen van hun besluiten zijn t.a.v. onverwachte neveneffecten is onderhand een open deur ;(
Wilders hoeft dit alleen maar te copy/pasten voor electoraal succes.. De rest van de politici staat met open armen te juichen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perrin op 18-01-2016 23:55:22 ]
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_159219727
Is toch niet erg, zullen voornamelijk hoogopgeleiden, vrouwen en kinderen zijn die hierheen komen,
<hr>
pi_159392823
quote:
'Ruim helft van migranten Europa is economisch vluchteling'

Meer dan de helft van de vluchtelingen die naar Europa komen, is niet op de vlucht voor een oorlog. Die mensen verlaten hun thuisland vanwege economische redenen en zouden snel moeten worden teruggestuurd.

Dat zegt Eurocommissaris Frans Timmermans maandag in een interview met de NOS.

Volgens Timmermans gaat het om 60 procent van alle vluchtelingen die naar Europa komen. Hij baseert zich op de laatste cijfers van het Europese grensbewakingsagentschap Frontex.

Het gaat volgens Timmermans vooral om mensen uit landen als Marokko en Tunesië, die via Turkije naar Europa willen reizen.

''Om het draagvlak voor vluchtelingenopvang in stand te houden, moet je die mensen zo snel mogelijk uitzetten'', zegt Timmermans. ''Dat zijn mensen waarvan je kunt aannemen dat ze geen enkele reden hebben om een vluchtelingenstatus aan te vragen.''
Tusk

Volgens de voorzitter van de Europese Raad Donald Tusk moet de vluchtelingencrisis in Europa over twee maanden opgelost zijn. Lukt dat niet, dan vreest hij dat het vrije verkeer van personen en goederen binnen Europa moet worden beëindigd.

Timmermans sluit zich daarbij aan, zegt hij tegen de NOS. ''Als er geen haast gemaakt wordt, moeten we teruggrijpen naar de invoering van interne grenscontroles.''

Dat zou volgens de Eurocommissaris enorme economische gevolgen kunnen hebben. ''Dat kan uren, en soms dagen, vertraging opleveren aan de Europese binnengrenzen. Dat levert veel schade op voor de transportsector.''
Het zal me verbazen of de EU inderdaad binnen 2 maanden de vluchtlingencrisis kan bedwingen. Fundamenteel veranderd er zwz niets. De keuze of europa bereid is het enorme geboorteoverschot van het M.O. en Afrika te absorberen maakt men (nog) niet. De realiteit zal het uiteindelijk afdwingen. Zoals gebruikelijk gaat het nu nog vooral om bezweringsformules en symptoombestrijding.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_159454426
Zojuist te zien op de Tagesthemen. Marokaanse jongeren die zich een syrisch accent aanleren en het syrische volkslied om zich als syrier een verblijf in Duitsland te verwerven. Volgens een marokaanse econoom neemt Marokko liever geen eigen burgers terug omdat marokanen vanuit het buitenland jaarlijk 6 miljard euro naar Marokko sturen. Straks telt Duitsland meer syriers dan er ooit in syrie gewoond hebben _O-

Video Marokko: Warum die Regierung bei der Rücknahme Abgeschobener kaum kooperiert
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 27 januari 2016 @ 23:27:59 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159454505
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 23:23 schreef Digi2 het volgende:
Zojuist te zien op de Tagesthemen. Marokaanse jongeren die zich een syrisch accent aanleren en het syrische volkslied om zich als syrier een verblijf in Duitsland te verwerven. Volgens een marokaanse econoom neemt Marokko liever geen eigen burgers terug omdat marokanen vanuit het buitenland jaarlijk 6 miljard euro naar Marokko sturen. Straks telt Duitsland meer syriers dan er ooit in syrie gewoond hebben _O-

Video Marokko: Warum die Regierung bei der Rücknahme Abgeschobener kaum kooperiert
Ik vind het altijd zo raar dat wij wel verplicht zijn om vreemdelingen op te nemen en ze van alles te voorzien, maar andere landen dan weer niet verplicht zijn hun eigen burgers terug te nemen. Wie heeft dat nu bedacht en ondertekend?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_159454547
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 23:23 schreef Digi2 het volgende:
Zojuist te zien op de Tagesthemen. Marokaanse jongeren die zich een syrisch accent aanleren en het syrische volkslied om zich als syrier een verblijf in Duitsland te verwerven. Volgens een marokaanse econoom neemt Marokko liever geen eigen burgers terug omdat marokanen vanuit het buitenland jaarlijk 6 miljard euro naar Marokko sturen. Straks telt Duitsland meer syriers dan er ooit in syrie gewoond hebben _O-

Video Marokko: Warum die Regierung bei der Rücknahme Abgeschobener kaum kooperiert
WTF :') en wij maar die lui opnemen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  woensdag 27 januari 2016 @ 23:34:09 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159454696
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 23:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind het altijd zo raar dat wij wel verplicht zijn om vreemdelingen op te nemen en ze van alles te voorzien, maar andere landen dan weer niet verplicht zijn hun eigen burgers terug te nemen. Wie heeft dat nu bedacht en ondertekend?
Is dat zo?

Vraag me af op welke grond de Marokkaanse regering denkt een eigen staatsburger met geldig paspoort te kunnen weigeren als die in Casablanca het vliegtuig uitstapt.
  woensdag 27 januari 2016 @ 23:38:56 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159454851
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 23:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Is dat zo?

Vraag me af op welke grond de Marokkaanse regering denkt een eigen staatsburger met geldig paspoort te kunnen weigeren als die in Casablanca het vliegtuig uitstapt.
Die paspoorten worden al vaak op weg naar Nederland door de wc gespoeld of verbrand.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 27 januari 2016 @ 23:42:34 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159454954
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 23:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die paspoorten worden al vaak op weg naar Nederland door de wc gespoeld of verbrand.
Daar zit hem ook de crux. Je moet je niet laten chanteren door dat soort figuren. Geen geldige papieren? Dan in een kamp op water en brood en verder nergens recht op. Bazuin die maatregel internationaal een maandje rond en ze laten het wel uit hun hoofd.
  woensdag 27 januari 2016 @ 23:43:56 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159455006
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 23:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Daar zit hem ook de crux. Je moet je niet laten chanteren door dat soort figuren. Geen geldige papieren? Dan in een kamp op water en brood en verder nergens recht op. Bazuin die maatregel internationaal een maandje rond en ze laten het wel uit hun hoofd.
Maar stel dan dat er één echte politieke vluchteling is, waarvan het paspoort door 'het regime' is afgenomen! Dan komt die ook op water en brood.
Liever een continent en volk naar de knoppen dat 1500 jaar lang het licht in de wereld is geweest dan één mens van kleur onterecht op water en brood.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 27 januari 2016 @ 23:49:21 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159455165
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 23:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar stel dan dat er één echte politieke vluchteling is, waarvan het paspoort door 'het regime' is afgenomen! Dan komt die ook op water en brood.
Liever een continent en volk naar de knoppen dat 1500 jaar lang het licht in de wereld is geweest dan één mens van kleur onterecht op water en brood.
Bij de huidige aantallen onhoudbaar helaas.
  woensdag 10 februari 2016 @ 17:36:01 #14
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_159810277
quote:
The Coming Wave of Oil Refugees

These countries are not only dependent on oil exports; they also rely heavily on imports. As revenues dry up and exchange rates plunge, the cost of living will skyrocket, exacerbating social and political tensions. Europe is already struggling to accommodate refugees from the Middle East and Afghanistan. Nigeria, Egypt, Angola, and Kenya are among Africa’s most populated countries. Imagine what would happen if they imploded and their disenfranchised, angry, and impoverished residents all started moving north.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 11 februari 2016 @ 10:23:44 #15
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_159829675
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 17:36 schreef Perrin het volgende:

[..]

What would happen... de Europese marines zullen een bloedbad aanrichten op de Middellandse zee als ze over proberen te steken. En de landen in noordafrika die het nog een beetje voor elkaar hebben zullen instorten en op Libië gaan lijken.


p.s. het lijkt wel alsof alle vooruitgang in welvaart wereldwijd instort... wie hadden dat ooit kunnen voorspellen in de tijd vlak na de koude oorlog waar iedereen dacht dat de wereld gered was van ondergang en het allemaal beter zou gaan?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  User die overal opduikt 2022 donderdag 11 februari 2016 @ 10:52:00 #16
186611 Haags
pi_159830216
TS heeft een vooruitziende blik.
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 11 februari 2016 @ 11:00:24 #17
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_159830402
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 17:36 schreef Perrin het volgende:

[..]

En daar komen straks de eerste klimaatvluchtelingen ook bij (die beginnen nu al langzaam binnen te druppelen).

Basically we're all fucked. Er zijn gewoon teveel mensen op deze rots.

Heeft iemand hier toevallig Inferno van Dan Brown gelezen. De oplossing voor het bevolkingsoverschot daar aangedragen door de 'badguy' vond ik nog niet eens zo'n hele slechte oplossing (hoewel over de ethiek van die oplossing gediscussieerd kan worden natuurlijk).

P.S: Dan Brown is overigens geen goede schrijver, maar dat terzijde.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_159830440
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:00 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En daar komen straks de eerste klimaatvluchtelingen ook bij (die beginnen nu al langzaam binnen te druppelen).

Basically we're all fucked. Er zijn gewoon teveel mensen op deze rots.
De geschiedenis heeft ons wel geleerd dat de Europeanen bereid zijn om zich met grof geweld te verdedigen tegen vijanden van buiten. Het is alleen te hopen dat we nog niet te verwijfd zijn. De geest moet ooit uit de fles.
  donderdag 11 februari 2016 @ 11:02:58 #19
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_159830460
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:01 schreef Confetti het volgende:

[..]

De geschiedenis heeft ons wel geleerd dat de Europeanen bereid zijn om zich met grof geweld te verdedigen tegen vijanden van buiten. Het is alleen te hopen dat we nog niet te verwijfd zijn. De geest moet ooit uit de fles.
Hoezo zijn het 'vijanden'? Wij zouden hetzelfde doen in hun schoenen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_159830527
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:02 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Hoezo zijn het 'vijanden'? Wij zouden hetzelfde doen in hun schoenen.
Loop jij hier nou te beweren dat ik mij ook als een parasiet zou gedragen?
pi_159830531
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:02 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Hoezo zijn het 'vijanden'? Wij zouden hetzelfde doen in hun schoenen.
Dat doet daar helemaal niets aan af. Het zijn vijanden omdat ze een graai proberen te doen in onze schatkist. Dieven zijn het.

Het besef zal langzaam maar doordringen maar uiteindelijk zal iedereen beseffen dat we hier te maken hebben met inbrekers. En dan kunnen de remmen los, als de vijand zich niet vrijwillig terugtrekt van ons grondgebied. En terecht.
  donderdag 11 februari 2016 @ 11:08:44 #22
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_159830557
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:07 schreef rareman1 het volgende:

[..]

Loop jij hier nou te beweren dat ik mij ook als een parasiet zou gedragen?
Dat is een andere discussie, ik heb het nu over de verhuizing an sich.
Als er in jouw land oorlog is of een uitzichtloze economische situatie of de boel overstroomt/droogt uit dan ben jij daar ook pleite.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 11 februari 2016 @ 11:08:50 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159830560
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:07 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat doet daar helemaal niets aan af. Het zijn vijanden omdat ze een graai proberen te doen in onze schatkist. Dieven zijn het.

Het besef zal langzaam maar doordringen maar uiteindelijk zal iedereen beseffen dat we hier te maken hebben met inbrekers. En dan kunnen de remmen los, als de vijand zich niet vrijwillig terugtrekt van ons grondgebied. En terecht.
Heb gelachen, dankje.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 11 februari 2016 @ 11:09:46 #24
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_159830575
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:07 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat doet daar helemaal niets aan af. Het zijn vijanden omdat ze een graai proberen te doen in onze schatkist. Dieven zijn het.

Het besef zal langzaam maar doordringen maar uiteindelijk zal iedereen beseffen dat we hier te maken hebben met inbrekers. En dan kunnen de remmen los, als de vijand zich niet vrijwillig terugtrekt van ons grondgebied. En terecht.
Het zijn mensen en mensen doen wat mensen doen.
Er zijn ook tal van Europeanen naar Afrika gevlucht tijdens de verschillende wereldoorlogen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_159830588
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:07 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat doet daar helemaal niets aan af. Het zijn vijanden omdat ze een graai proberen te doen in onze schatkist. Dieven zijn het.

Het besef zal langzaam maar doordringen maar uiteindelijk zal iedereen beseffen dat we hier te maken hebben met inbrekers. En dan kunnen de remmen los, als de vijand zich niet vrijwillig terugtrekt van ons grondgebied. En terecht.
_O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_159830628
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:09 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het zijn mensen en mensen doen wat mensen doen.
Er zijn ook tal van Europeanen naar Afrika gevlucht tijdens de verschillende wereldoorlogen.
Nogmaals, niemand roept dat het onlogisch is. Het is net als een zwerver die niets te eten heeft en daarom een supermarkt berooft.

Hoe begrijpelijk ook, het is mijn supermarkt en daar blijf je met je poten van af. Als één zwerver zou aankloppen zou ik hem misschien nog wat te eten geven omdat ik een goed mens ben. Staan er tien bij de deur zou ik me bewapenen en ze eruit schoppen.
  donderdag 11 februari 2016 @ 11:18:37 #27
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_159830740
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:12 schreef Confetti het volgende:

[..]

Nogmaals, niemand roept dat het onlogisch is. Het is net als een zwerver die niets te eten heeft en daarom een supermarkt berooft.

Hoe begrijpelijk ook, het is mijn supermarkt en daar blijf je met je poten van af. Als één zwerver zou aankloppen zou ik hem misschien nog wat te eten geven omdat ik een goed mens ben. Staan er tien bij de deur zou ik me bewapenen en ze eruit schoppen.
Dus gaan ze vervolgens naar een andere supermarket etc. etc. totdat ze weer bij jou terugkomen.

Dat lost helemaal niets op.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_159830788
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:18 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dus gaan ze vervolgens naar een andere supermarket etc. etc. totdat ze weer bij jou terugkomen.

Dat lost helemaal niets op.
Honger en armoede is ook niet op te lossen nee. Het enige wat je kunt doen is de ingang tot de supermarkt stevig bewaken en iedere poging om in te breken met de sterke arm der wet te beantwoorden.

Doe je dat niet komen er niet 10 zwervers maar 100 en raken de schappen laag.

We zijn nog niet op dat punt aanbeland maar de volgende recessie begint zich al aan te kondigen. Het volk zal zich spoedig keren tegen deze dieven.
  donderdag 11 februari 2016 @ 11:21:22 #29
3542 Gia
User under construction
pi_159830803
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:09 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het zijn mensen en mensen doen wat mensen doen.
Er zijn ook tal van Europeanen naar Afrika gevlucht tijdens de verschillende wereldoorlogen.
En weer terug gekomen na de oorlog.

Deze mensen gaan niet meer terug willen!
  donderdag 11 februari 2016 @ 11:23:47 #30
3542 Gia
User under construction
pi_159830855
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:57 schreef Digi2 het volgende:

zwz
?
Zwartwitzwart?
Of bedoel je sws?
pi_159831048
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:08 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat is een andere discussie, ik heb het nu over de verhuizing an sich.
Als er in jouw land oorlog is of een uitzichtloze economische situatie of de boel overstroomt/droogt uit dan ben jij daar ook pleite.
Daar heb ik gelukkig geen ervaring mee, maar het lijkt me duidelijk waarom deze mensen 'vijanden' worden genoemd.
pi_159831766
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:00 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En daar komen straks de eerste klimaatvluchtelingen ook bij (die beginnen nu al langzaam binnen te druppelen).

Basically we're all fucked. Er zijn gewoon teveel mensen op deze rots.

Heeft iemand hier toevallig Inferno van Dan Brown gelezen. De oplossing voor het bevolkingsoverschot daar aangedragen door de 'badguy' vond ik nog niet eens zo'n hele slechte oplossing (hoewel over de ethiek van die oplossing gediscussieerd kan worden natuurlijk).

P.S: Dan Brown is overigens geen goede schrijver, maar dat terzijde.
Ja en dat boek doet me denken aan de zikamug. Wat mij betreft is die mug dan ook meer dan welkom in europa.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_160807424
quote:
Akkoord EU-Turkije houdt bootvluchtelingen niet tegen

Ook vannacht hebben vanuit Turkije weer vluchtelingen de oversteek naar Griekenland gemaakt. Zwaaiend en juichend kwamen ze op het strand van Lesbos aan. Veel hoop dat ze mogen blijven is er niet: om middernacht ging het akkoord tussen de EU en Turkije in. De afgelopen uren zijn meer dan 850 vluchtelingen per boot aangekomen op een van de Griekse eilanden voor de Turkse kust.

Over het tijdstip waarop de nieuwe regels zouden ingaan, was wat verwarring. De regeringsleiders zeiden afgelopen week dat het akkoord in zou gaan in de nacht van zondag op maandag. Maar volgens de Griekse autoriteiten en de Europese Commissie geldt de afspraak sinds afgelopen nacht. En dus zullen ook mensen die vandaag aankomen in Griekenland worden teruggestuurd naar Turkije.
Het is maar de vraag of dit verdrag tussen de EU en Turkije juridisch haalbaar is en deze route wordt afgesloten. Nu het weer beter wordt komt de migratiestroom vanuit noord-afrika richting Italië ook weer op stoom.
Italië haalt recordaantal migranten van bootjes
Over de demografische oorzaken van de problematiek hult de politiek zich in stilzwijgen, vroeg of laat zal het vraagstuk zich concreet opwerpen of de EU bereid is plaats te bieden aan ca 1 tot 2 miljard immigranten uit Afrika en het MO en het internationale vluchtelingenverdrag zoals het nu bestaat opzegt of deze mensen een plaats biedt.
De huidige vluchtelingen immigratie is nog beperkt met 1 a 2 miljoen per jaar. In potentie is dat tot 2050 1 miljard/35 jaar = ca 28 miljoen per jaar. Ik vermoed dat we aan het begin van de hockeystick curve zitten :D

[ Bericht 4% gewijzigd door Digi2 op 20-03-2016 14:08:31 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_160807862
Toch maar eens even wijzen op relevante wetgeving voor het geval iemand bij Fok het handhaven van de regels van belang zou vinden:

quote:
Ook oproepen om het blanke ras te beschermen tegen immigratie en het
afschilderen van asielzoekers en immigranten als criminelen leidden tot veroordelingen.
http://www.ivir.nl/publicaties/download/683
  zondag 20 maart 2016 @ 13:48:14 #35
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160807904
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:45 schreef Wespensteek het volgende:
Toch maar eens even wijzen op relevante wetgeving voor het geval iemand bij Fok het handhaven van de regels van belang zou vinden:

[..]

http://www.ivir.nl/publicaties/download/683
Jezelf en je leefomgeving beschermen tegen een invasie is niks strafbaars aan hoor. Jij schermt meteen weer met racisme, uit het niks.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zondag 20 maart 2016 @ 13:49:56 #36
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160807939
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:48 schreef Perrin het volgende:

[..]

Jezelf en je leefomgeving beschermen tegen een invasie is niks strafbaars aan hoor. Jij schermt meteen weer met racisme, uit het niks.
Dus ik mag mezelf en leefomgeving eindelijk beschermen tegen al die idioten die ik hier tegenkom? _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 20 maart 2016 @ 13:50:38 #37
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_160807950
Tja, soms moet je dingen met helaas geweld oplossen.
Ik zie geen andere mogelijkheid.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  zondag 20 maart 2016 @ 13:50:43 #38
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160807953
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:49 schreef Dven het volgende:

[..]

Dus ik mag mezelf en leefomgeving eindelijk beschermen tegen al die idioten die ik hier tegenkom? _O_
Als er honderdduizenden jouw kant op komen, lijkt me dat niet onverstandig idd.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zondag 20 maart 2016 @ 13:51:44 #39
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160807978
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:50 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als er honderdduizenden jouw kant op komen, lijkt me dat niet onverstandig idd.
HONDERDDUIZENDEN!!!!!!!!!!!!! :o :o :o :o :o

Snel m'n AK uit het vet halen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_160807998
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:48 schreef Perrin het volgende:

[..]

Jezelf en je leefomgeving beschermen tegen een invasie is niks strafbaars aan hoor. Jij schermt meteen weer met racisme, uit het niks.
Helaas niet uit het niks, nadat ik hier één en ander gelezen heb. Verder heb ik het over de strafwet gehad en niet over racisme.
pi_160808030
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:50 schreef ErwinRommel het volgende:
Tja, soms moet je dingen met helaas geweld oplossen.
Ik zie geen andere mogelijkheid.
Alle laagopgeleiden tegen de muur? Goed plan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 20 maart 2016 @ 13:53:49 #42
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160808034
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Helaas niet uit het niks, nadat ik hier één en ander gelezen heb. Verder heb ik het over de strafwet gehad en niet over racisme.
"het blanke ras"
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_160808046
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:50 schreef ErwinRommel het volgende:
Tja, soms moet je dingen met helaas geweld oplossen.
Ik zie geen andere mogelijkheid.
Wat natuurlijk heel goed kan komen door jouw beperkte vermogen om een andere oplossing te vinden.
pi_160808077
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:53 schreef Perrin het volgende:

[..]

"het blanke ras"
Ja dat stukje stond ook in die zin, het is wat lullig een halve zin te citeren maar goed dat je dat deel gelezen hebt.
pi_160808194
quote:
14s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Alle laagopgeleiden tegen de muur? Goed plan.
Wordt Nederland meteen een stuk blanker inderdaad :7
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  zondag 20 maart 2016 @ 14:02:53 #46
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_160808271
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:54 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat natuurlijk heel goed kan komen door jouw beperkte vermogen om een andere oplossing te vinden.
Wat kun je verder nog? Als alle oplossingen al zijn geprobeerd en er is nog niks veranderd. Wat blijft er dan over? Over je heen laten lopen of iets terug doen?

Heeft niks te maken met een beperkt vermogen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_160808277
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 20 maart 2016 @ 14:06:10 #48
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_160808385
quote:
14s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Alle laagopgeleiden tegen de muur? Goed plan.
Jij weet donders goed wat ik bedoel Koos.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_160808390
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 14:02 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Wat kun je verder nog? Als alle oplossingen al zijn geprobeerd en er is nog niks veranderd. Wat blijft er dan over? Over je heen laten lopen of iets terug doen?

Heeft niks te maken met een beperkt vermogen.
Ik ken het probleem niet eens, je kunt van mij geen oplossing verwachten voor een fantasie van wat mensen. Ik vind het alleen vreemd dat mensen hier bang zijn dat anderen zich niet aan de regels houden terwijl ze zelf ook niet geven om die regels.
pi_160808410
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 14:06 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Jij weet donders goed wat ik bedoel Koos.
Klopt, en dat is ook precies de reden dat ik zo reageer, Erwin.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_160808414
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 14:06 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Jij weet donders goed wat ik bedoel Koos.
Dat mag jij vinden maar ik weet ook niet wat je bedoelt. Tegen wie wil je geweld gaan gebruiken en waarom?
  zondag 20 maart 2016 @ 14:08:14 #52
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_160808429
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 14:06 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik ken het probleem niet eens, je kunt van mij geen oplossing verwachten voor een fantasie van wat mensen. Ik vind het alleen vreemd dat mensen hier bang zijn dat anderen zich niet aan de regels houden terwijl ze zelf ook niet geven om die regels.
Ik ken het probleem ook niet Wespensteek. Maar wat ik zo hier lees gaat men uit van een "what if" scenario.
Daar geef ik mijn visie op.
En volgens mij klopt die toch redelijk.
Ja, het is wreed gezegd, maar het is of het 1, of het ander.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  zondag 20 maart 2016 @ 14:32:03 #53
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_160809074
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het is maar de vraag of dit verdrag tussen de EU en Turkije juridisch haalbaar is en deze route wordt afgesloten. Nu het weer beter wordt komt de migratiestroom vanuit noord-afrika richting Italië ook weer op stoom.
Italië haalt recordaantal migranten van bootjes
Over de demografische oorzaken van de problematiek hult de politiek zich in stilzwijgen, vroeg of laat zal het vraagstuk zich concreet opwerpen of de EU bereid is plaats te bieden aan ca 1 tot 2 miljard immigranten uit Afrika en het MO en het internationale vluchtelingenverdrag zoals het nu bestaat opzegt of deze mensen een plaats biedt.
De huidige vluchtelingen immigratie is nog beperkt met 1 a 2 miljoen per jaar. In potentie is dat tot 2050 1 miljard/35 jaar = ca 28 miljoen per jaar. Ik vermoed dat we aan het begin van de hockeystick curve zitten :D
Dat denk ik ook. Niet alleen vanwege oorlogen, maar ook door klimaatsverandering. In Syrie heerst nu de ergste droogte in 900 jaar. En de verwoestijning zet rap door in die regio. Straks is er überhaupt niet eens meer te leven.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_160809275
quote:
2s.gif Op zondag 20 maart 2016 14:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Niet alleen vanwege oorlogen, maar ook door klimaatsverandering. In Syrie heerst nu de ergste droogte in 900 jaar. En de verwoestijning zet rap door in die regio. Straks is er überhaupt niet eens meer te leven.
Dan heb je mensen die denken dat we nu al onmenselijk met de vluchtelingenstroom omgaan, je wil niet weten hoe de situatie wordt als dat echt zo doorzet.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 20 maart 2016 @ 15:09:03 #55
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_160809979
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 14:42 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dan heb je mensen die denken dat we nu al onmenselijk met de vluchtelingenstroom omgaan, je wil niet weten hoe de situatie wordt als dat echt zo doorzet.
Klopt. Het gaat erger worden. Misschien niet perse voor Nederland, maar wel wereldwijd gezien. We moeten ook niet denken dat nu met alle technologie, volksverhuizingen opeens niet meer kunnen oid. De mensheid wordt juist gekenmerkt door volksverhuizingen. Dat is van alle tijden. Uiteraard zeg ik nu niet dat we het maar over ons heen moeten laten komen, maar je moet het wel een beetje in perspectief plaatsen

Het 'probleem' is eigenlijk ook een beetje dat we de afgelopen 100 jaar een enorme ongekende groei hebben doorgemaakt als mensheid, mede door de industriele revolutie. We hebben als een gek enorm veel (toegangelijke) natuurlijke bronnen erdoorheen gejaagd zonder te denken aan duurzaamheid (dat is pas iets van de laatste paar jaar)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_160810615
quote:
2s.gif Op zondag 20 maart 2016 15:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Klopt. Het gaat erger worden. Misschien niet perse voor Nederland, maar wel wereldwijd gezien. We moeten ook niet denken dat nu met alle technologie, volksverhuizingen opeens niet meer kunnen oid. De mensheid wordt juist gekenmerkt door volksverhuizingen. Dat is van alle tijden. Uiteraard zeg ik nu niet dat we het maar over ons heen moeten laten komen, maar je moet het wel een beetje in perspectief plaatsen

Het 'probleem' is eigenlijk ook een beetje dat we de afgelopen 100 jaar een enorme ongekende groei hebben doorgemaakt als mensheid, mede door de industriele revolutie. We hebben als een gek enorm veel (toegangelijke) natuurlijke bronnen erdoorheen gejaagd zonder te denken aan duurzaamheid (dat is pas iets van de laatste paar jaar)
Goedkope en wijdverspreide moderne media en communicatiemiddelen maken tegelijkertijd de verschillen in welvaart veel beter zichtbaar, de prikkel om te vertrekken is dus sterker als je je in een achterstandspositie bevind. Nucleaire dreiging heeft grootschalige conflicten waarbij miljoenen mensen omkwamen zoals tijdens WO1 en WOII voorkomen. Dit heeft geleid tot een verbazingwekkende daling in het grijpen naar geweld. Mijnsinziens zal dit tijdelijk blijken te zijn omdat ondertussen de exponentiele groei van de wereldbevolking doorgaat. De historie toont x op x aan dat dit met geweld a la Malthus eindigd. Het zijn uiteindelijk geen mensenwetten die rulen maar natuurwetten. Op elk moment dat mensenwetten natuurwetten lijken te tarten kan men beter op zijn hoede zijn. Bovendien nemen mensen geen genoegen met water, brood en een dak en zijn bereid geweld te gebruiken voor meer.



https://nl.wikipedia.org/wiki/Cimbren
https://nl.wikipedia.org/wiki/Teutonen

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 20-03-2016 15:53:20 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_160811176
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 23:23 schreef Digi2 het volgende:
Zojuist te zien op de Tagesthemen. Marokaanse jongeren die zich een syrisch accent aanleren en het syrische volkslied om zich als syrier een verblijf in Duitsland te verwerven. Volgens een marokaanse econoom neemt Marokko liever geen eigen burgers terug omdat marokanen vanuit het buitenland jaarlijk 6 miljard euro naar Marokko sturen. Straks telt Duitsland meer syriers dan er ooit in syrie gewoond hebben _O-

Video Marokko: Warum die Regierung bei der Rücknahme Abgeschobener kaum kooperiert
Datzelfde parasitaire gedrag is de reden dat hun eigen land zo verrot is. Ze kunnen in hun eigen land niet meer de parasiet uithangen, omdat alles al door andere parasieten is gejat, dus komen ze naar Europa.

Niet dat Nederland zo perfect is, maar ze zijn hier toch stukken ethischer in vergelijking met dat soort landen. Misschien wel te ethisch, want dat soort mensen wil je gewoon niet hebben in je land.
pi_160812544
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 15:56 schreef Sander166 het volgende:

[..]

Datzelfde parasitaire gedrag is de reden dat hun eigen land zo verrot is. Ze kunnen in hun eigen land niet meer de parasiet uithangen, omdat alles al door andere parasieten is gejat, dus komen ze naar Europa.

Niet dat Nederland zo perfect is, maar ze zijn hier toch stukken ethischer in vergelijking met dat soort landen. Misschien wel te ethisch, want dat soort mensen wil je gewoon niet hebben in je land.
Naar aanleiding van de berichten is minister de Maizière naar Noord Afrika gereisd en is de terugkeer geregeld.

Nach seinem Besuch in Marokko und Algerien hat Bundesinnenminister Thomas de Maizière auch mit Tunesien eine einfachere Abschiebung von ausreisepflichtigen Staatsbürgern ausgehandelt

quote:
Marokko will sogenannte Scheinsyrer, also eigene Staatsbürger, die sich in Deutschland als Bürgerkriegsflüchtlinge ausgegeben haben, in einem vereinfachten Verfahren wieder zurücknehmen. Das Land soll deutschen Behörden künftig innerhalb von 45 Tagen eine Auskunft geben, wenn diese Fingerabdrücke zur Feststellung der Identität von vermuteten Marokkanern übermitteln.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_160828008
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  maandag 21 maart 2016 @ 07:51:29 #60
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_160828094
quote:
14s.gif Op zondag 20 maart 2016 13:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Alle laagopgeleiden tegen de muur? Goed plan.
Wie komt er dan het vuilnis ophalen?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_160828283
Een soort tweede middeleeuwen lijkt eraan te komen. Wat dat betreft zijn de vergelijkingen met het romeinse rijk treffend.
Toch grappig dat de geschiedenis zich altijd herhaalt, maar net in een iets andere vorm en omstandigheid waardoor men het tot chaos laat komen. Maar ook niet te voorkomen door zoveel verschillende mensen en culturen waarschijnlijk.
There are only 151 Pokémon.
pi_160828327
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 07:51 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Wie komt er dan het vuilnis ophalen?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_162172599
quote:
Sfeer onder Turkse Nederlanders op dieptepunt

Vicepremier Asscher vindt dat de huidige sfeer onder Turkse Nederlanders een dieptepunt heeft bereikt. In het NOS-radioprogramma Met het Oog op Morgen zei hij dat de onvrijheid in de Turkse samenleving geïmporteerd dreigt te worden naar Nederland." Turkse Nederlanders die ik al heel lang ken, denken nu opeens twee keer na over wat ze wel en niet op Facebook zetten. Dat is echt niet wat we moeten hebben."

De nasleep van de affaire-Ebru Umar baart Asscher zorgen. Hij noemt de vele bedreigingen vreselijk. Hij vindt het niet alleen ernstig dat een aantal Nederlanders met een Turkse achtergrond het op Umar heeft gemunt, maar ook dat bijvoorbeeld de Kamerleden Kuzu en Wilders worden bedreigd.

Discussie
Volgens de vicepremier voelen veel Turkse Nederlanders zich blijkbaar zo verbonden met de politieke discussie in Turkije dat ze hun mening over andere Nederlanders daardoor laten bepalen.

Asscher uitte kritiek op de inmenging door andere landen in het leven van Nederlanders, wat hun achtergrond ook is. Hij verwees daarbij ook naar de 'kliklijn' die door het Turkse consulaat werd ingesteld en die later een misverstand werd genoemd. Nederlanders moeten elkaar niet aangeven, zei hij.

De vicepremier noemde het positief dat veel mensen die vanuit een ander land naar Nederland zijn gekomen hun kinderen de vrijheid geven hun eigen keuzes te maken.
Ernstige gevolgen van massa-immigratie waarbij de culturele verschillen groot zijn kunnen blijkbaar na decennia opduiken. Kernwaarden als vrije meningsuiting dreigen plots bij de wortel te worden ondermijnt. De scepsis van landen in oost-europa t.a.v. massa-immigratie blijkt gegrond op basis van de realiteit die zich aan ons opdringt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 14 mei 2016 @ 09:46:27 #64
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162173481
Uiteindelijk kun je alles in Europa als 'lokaal' beschouwen, niet?

Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_162215755
Dag geen migrant aangekomen op Griekse kust

Het signaal dat illegale immigratie tot terugzending naar Turkije leidt heeft zijn uitwerking. Erdogan gebruikt de machtspositie van Turkije echter om om zijn despotisme te verstevigen. De kans dat europa hieraan zullen meewerken acht ik uiterst gering. Het verdrag met Turkije zal dan stuklopen en de massa-immigratie via Turkije zal weer opnieuw plaatsvinden. Vanuit Duitsland komt al een signaal dat men voor despotische afpersing niet wil wijken.

quote:
Armenien-Resolution im Bundestag Ein Völkermord - trotz türkischer Proteste

Nun will der Bundestag am 2. Juni die Vertreibung der Armenier vor mehr als 100 Jahren als Völkermord verurteilen. Einen "devoten Umgang" mit Erdogan oder "Erpressung" dürfe es nicht geben, warnten SPD und Grüne.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_162490050
Frontpage: Italiaanse marine redt duizenden bij Libië

De deal met Turkije staat ondertussen op losse schroeven en bovendien zijn er vraagtekens gerezen mbt de selectie van vluchtelingen door Turkije.

'Turkije stuurt alleen zieke en laagopgeleide Syriërs door'

Mochten IS-bolwerken als Raqqa, Mosul en Faluja worden ingenomen neemt de kans toe dat IS symphatisanten en strijders vluchten en zich onder de vluchtelingen bevinden die richting europa vertrekken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_163108433
quote:
Frontex verwacht 300.000 vluchtelingen uit Libië

Het Europese grensagentschap Frontex denkt dat dit jaar 300.000 vluchtelingen vanuit Libië proberen de Middellandse Zee over te steken. Frontex-bestuurder Rösler spreekt die verwachting uit in een interview met de Duitse krant Bild.

Het cijfer zou een verdubbeling betekenen ten opzichte van vorig jaar, toen volgens Frontex 154.000 vluchtelingen de zogenoemde Centrale Middellandse Zee-route namen. Rösler gaat ervan uit dat op dit moment tienduizend mensen per week vanuit Libië de oversteek wagen.

Als mogelijke oorzaak voor de hoge cijfers noemt Rösler de patrouilles van Europese marineschepen op de Middellandse Zee. Die zouden mensensmokkelaars ertoe verleiden om vluchtelingen in nog grotere aantallen de zee op te sturen, omdat ze daar vaak worden gered. "Dat lokt het uit", zegt Rösler in Bild.

Smokkelbendes profiteren al jaren van de chaos in Libië. Ze zetten vluchtelingen uit landen als Eritrea en Somalië met honderden tegelijk op boten richting Italië. Eind vorige maand kwamen bij de vluchtpogingen nog honderden migranten om het leven.
Van het sturen van marineschepen zou een aanzuigende werking uitgaan. Het is dan niet uit te sluiten dat door de grotere aantallen die de oversteek wagen het aantal drenkelingen juist toeneemt. Het beoogde doel wordt dan niet gehaald eerder het tegenovergestelde.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_163132909
World Population Data Sheet 2015

Uit deze data blijkt dat de relatie conflicten en demografie een zeer sterke correlatie hebben. De onrust en destabilisatie reikt tot ver buiten de betroffen regios. Het geheel toont sterke overeenkomsten met het instorten van imperiums uit de late bronstijd. Destijds was het overbevolking in zuid-europa dat tot de implosies leidde ver buiten de regio door golven invasies.



https://en.wikipedia.org/wiki/Late_Bronze_Age_collapse

[ Bericht 2% gewijzigd door Digi2 op 19-06-2016 11:08:17 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 19 juni 2016 @ 11:32:52 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_163133512
Eritreers en Somaliers ook echt weer :')

Als je iets niet wilt, zijn het wel die lui. De percentages analfabeten in die landen liggen ergens tussen de 30 en 40 procent, als het niet meer is. Krijg je weer van die AMA's die lekker de hele dag gaan rondhangen op kosten van de staat en die nooit iets gaan opleveren hier.
pi_163155249
quote:
TT p127: UNHCR:ruim 65 miljoen vluchtelingen

Vorig jaar was een recordaantal van
65,3 miljoen mensen in de wereld op de
vlucht voor oorlog of vervolging.De VN-
vluchtelingenorganisatie spreekt van
"een treurig record".

Volgens de jaarlijkse UNHCR-rapportage
was vorig jaar 1 op 113 wereldburgers
op de vlucht.Het gaat zowel om mensen
die naar andere landen vluchtten (24,5
mln) als in hun eigen land op de vlucht
zijn (40,8 mln).Syrië was 'koploper'
met 11,5 miljoen vluchtelingen.

Tegenover die tientallen miljoenen
mensen die op de vlucht zijn geslagen,
staat maar een klein deel dat terug kon
naar zijn eigen land:201.400 mensen.
Vanwege de lange duur van de meeste conflicten is niet verwonderlijk dat weinigen naar hun land van herkomst terugkeren. Pakistan wil 1.5 miljoen afghanen terugsturen, het is dan te verwachten dat veel van deze vluchtelingen alsnog proberen hun heil elders te zoeken. Buiten de 1.5 miljoen geregistreerde vluchtelingen in Pakistan schat men het aantal niet geregistreerden ook op ca 1.5 miljoen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_163280818
Frontpage: Italianen redden 7100 vluchtelingen op zee

quote:
In dit derde jaar van de migratiecrisis is er volgens de Italianen nog geen enkel teken dat de stroom mensen die vanuit Noord-Afrika de Europese kusten probeert te bereiken, kleiner wordt. Alleen al dit jaar hebben hulpverleners 60.000 vluchtelingen veilig aan land weten te brengen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_163480378
quote:
Honderdduizenden Grieken geëmigreerd sinds financiële crisis

De financiële crisis heeft liefst 427.000 Grieken bewogen hun heil in een ander land te zoeken. Sinds 2013 is de volksverhuizing verder versneld naar jaarlijks meer dan 100.000 mensen.

Sinds 1907 hebben in totaal zo'n 1,8 miljoen mensen het land verlaten op zoek naar een beter leven.

Ditmaal gaat het volgens een zaterdag gepubliceerde studie van de Griekse centrale bank om een zogenaamde 'brain-drain'. Veel talent, academici en vaklui, wier opleiding de regering veel geld heeft gekost, zijn vertrokken.

Het einde lijkt nog niet in zicht. De werkloosheid in Griekenland blijft onveranderd hoog; onder de jongeren is 50 procent op zoek naar een baan. Hun vooruitzichten zijn ondanks alle diploma's beroerd. In Athene wordt al gesproken van een verloren generatie.

Volgens het rapport gaan jonge Griekse professionals vooral naar Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Arabische Emiraten. Wereldwijd bestaat een grote Griekse 'diaspora' met naar schatting zo'n drie miljoen mensen van Griekse afkomst die buiten het land wonen.
Niet alleen vanuit afrika en het M.O. trekken mensen richting noord-europa op zoek naar bestaansmiddelen. Er is blijkbaar ook een grote toestroom vanuit zuid-europa richting noord-europa.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_163852378
quote:
Aantal migranten dat in Italië arriveert met 25 procent gestegen

In juni is het aantal migranten dat in Italië aankomt met bijna 25 procent gestegen ten opzichte van de maand mei. Dat meldt het Europese grensbewakingsagentschap Frontex dinsdag op basis van nieuwe cijfers.

In juni reisden er zo'n 22.500 mensen per boot over de Middellandse Zee naar het Italiaanse vaste land. Merendeel van hen kwam uit Nigeria (zo'n 17 procent), gevolgd door Eritreeërs en Sudanezen.

In de eerste helft van 2016 kwamen er in totaal zo'n 69.500 vluchtelingen naar Italië. Dit aantal komt overeen met dat van een jaar geleden uit dezelfde periode.
Vluchtelingendeal

Volgens Frontex is het aantal vluchtelingen dat vanuit Turkije naar Griekenland reist, dit jaar zo'n 95 procent lager dan in 2015. Dit komt hoofdzakelijk door de deal die de Europese Unie met Turkije eerder dit jaar sloot.

Hierin werd onder meer afgesproken dat Turkije beter haar best doet de vluchtelingen tegen te houden en een humane opvang biedt. In ruil daavoor zouden onder andere de gesprekken over de Turkse toetreding tot de EU worden versneld.
Het zal mij benieuwen hoe lang het gaat duren voordat politici het aandurven de demografische oorzaken van de migratiestromen te benoemen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 19 juli 2016 @ 12:25:04 #74
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163852788
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 11:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Niet alleen vanuit afrika en het M.O. trekken mensen richting noord-europa op zoek naar bestaansmiddelen. Er is blijkbaar ook een grote toestroom vanuit zuid-europa richting noord-europa.
Je weet dat veel Grieken naar Bulgarije verhuizen? Raar dat jij uit die berichten altijd maar opmaakt dat alles en iedereen naar het noorden wil
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_163853228
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:25 schreef Dven het volgende:

[..]
Je weet dat veel Grieken naar Bulgarije verhuizen? Raar dat jij uit die berichten altijd maar opmaakt dat alles en iedereen naar het noorden wil
Nee dat wist ik niet maar ik verneem dat veel griekse bedrijven uitwijken naar Bulgarije.
quote:
In Griekenland is zaken doen zo goed als onmogelijk geworden

In juli vorig jaar raakte bekend dat de voorbije zes jaar in Bulgarije al ruim 11.000 bedrijven zijn opgericht door Griekse ondernemers.

De door de schuldencrisis getroffen Grieken loven de ‘betrouwbare belastingheffing, verstandige wetgeving en het positief ondernemersklimaat’ in hun buurland, nu ‘zaken doen in Griekenland zo goed als onmogelijk is geworden.’

De Griekse invloed in Bulgarije is immens: “Griekse ondernemers hebben de voorbije zes jaar 4,5 tot 5 miljard euro in de Bulgaarse economie geïnvesteerd. In deze periode werden ook tot 60.000 Bulgaarse bankrekeningen door Grieken geopend.”
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 19 juli 2016 @ 13:09:36 #76
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163853720
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 12:48 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Nee dat wist ik niet maar ik verneem dat veel griekse bedrijven uitwijken naar Bulgarije.

[..]

Klopt, Zuid-Bulgarije spint garen bij de Griekse crisis.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 23 juli 2016 @ 14:36:36 #77
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163953900
Ondertussen nog steeds inbound marsende 'military aged men'.

Vluchtelingen/badmeesters/verzorgenden voor je demente oma?

Spill_The_News twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 08:10:12 hundreds of so-called 'refugees' on their way to #Hungary - not a single Syrian, only Pakistanis and Afghanishttps://t.co/WnvopBZfP2 reageer retweet
pi_164142525
quote:
IMF delegation arrives in Egypt for bailout talks

The IMF has not given any details about the request or possible funding amounts, although Egypt has said it was seeking a loan of USD 12 billion from the IMF over three years, as well as USD 7 billion from other sources.

Years of unrest since the 2011 overthrow of longtime autocrat Hosni Mubarak have taken a heavy toll on both foreign investment and tourism, which along with Suez Canal revenues and remittances from Egyptians working abroad are the primary sources of foreign currency.
...

Basic commodities such as bread are heavily subsidized in Egypt, and the reforms needed to meet IMF loan criteria require broad cuts to such aid.

The risk of a backlash on the street has prevented successive leaders in Egypt from making such cuts, or enacting other revenue-generating policies such as levying further sales tax.
Frontpage: Ankara dreigt met einde vluchtelingenakkoord

Het lijkt erop dat we ons kunnen voorbereiden op een volgende golf van massamigratie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 01-08-2016 06:12:37 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 31 juli 2016 @ 22:13:58 #79
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_164142604
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 22:10 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Frontpage: Ankara dreigt met einde vluchtelingenakkoord

Het lijkt erop dat we ons kunnen voorbereiden op en volgende golf van massamigratie.
Al die Groen Linksers glibberen nu van hun stoel.
  zondag 31 juli 2016 @ 22:44:11 #80
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_164143456
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 14:36 schreef frietenstamp het volgende:
Ondertussen nog steeds inbound marsende 'military aged men'.

Vluchtelingen/badmeesters/verzorgenden voor je demente oma?

Spill_The_News twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 08:10:12 hundreds of so-called 'refugees' on their way to #Hungary - not a single Syrian, only Pakistanis and Afghanishttps://t.co/WnvopBZfP2 reageer retweet
Gewoon per ommegaande terugsturen, desnoods betaal je hun vliegticket. Dit heeft niks met vluchtelingen te maken, dit zijn gewoon illegale parasieten die op hun weg naar Hongarije al allerlei regels en wetten hebben geschonden.
  maandag 1 augustus 2016 @ 07:15:55 #81
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_164147226
http://www.nu.nl/binnenla(...)groei-nederland.html

99000 erin 64000 eruit en nog een beetje geboorte overschot.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_164429460
NWS / De gevangenis Nauru

Mensen op een eiland dumpen zoals Australië doet blijkt afschikkend te werken. Dat er mishandeling en misbruik plaatsvindt op zo´n eiland mag geen verbazing wekken. De mishandeling en misbruik vinden ook plaats in bijv Duitsland en Zweden. In Duitsland en Zweden probeert men er iets aan te doen op Nauru blijkbaar weinig tot niets.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_164431115
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 10:59 schreef Digi2 het volgende:
World Population Data Sheet 2015

Uit deze data blijkt dat de relatie conflicten en demografie een zeer sterke correlatie hebben. De onrust en destabilisatie reikt tot ver buiten de betroffen regios. Het geheel toont sterke overeenkomsten met het instorten van imperiums uit de late bronstijd. Destijds was het overbevolking in zuid-europa dat tot de implosies leidde ver buiten de regio door golven invasies.

[ afbeelding ]

https://en.wikipedia.org/wiki/Late_Bronze_Age_collapse
Dus wat er toen gebeurde gebeurt nu weer met alle gevolgen van dien?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_164480829
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 16:47 schreef HSG het volgende:

[..]
Dus wat er toen gebeurde gebeurt nu weer met alle gevolgen van dien?
Destijds waren legers traag en weinig mobiel en het was dus erg moeilijk de grenzen van een groot imperium te handhaven. De huidige invasies hebben een ander karakter omdat legers nu zeer snel en mobiel zijn. De invasies vinden dan ook vooral ongewapend plaats mogelijk gemaakt door ruimhartige vluchtelingen verdragen. Vanwege de schaal van de huidige migratie stromen ontstaat er al enige twijfel of dit geen ernstige gevolgen gaat opleveren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_164483148
Deze post had ik ook in ander topic gepost, maar die werd dichtgegooid omdat dat er al een ander topic was met dezelfde TopicTitel.
Maar hij lijkt mij hier ook wel nuttig

Ja die 60 miljoen vluchtelingen, volgens de laatste rapporten is het zelfs 65 miljoen maar goed.
Laten we dat even nader bekijken.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-vluchtelingen.dhtml
quote:
De UNHCR spreekt van een treurig record. Van de 65,3 miljoen vluchtelingen en asielzoekers, waren er 40,8 miljoen tegen het einde van 2015 ontheemd in eigen land en 21,3 miljoen zochten hun heil elders. Nog eens een 3,2 miljoen mensen wachtten in het buitenland een asielaanvraag af
.40,8 van die 65 miljoen ontheemd in eigen land, het is dus niet zo dat er 65 miljoen over de aardbol zwerven op zoek naar een plek om te leven.

Internally Displaced Persons noemen ze dat, cijfers daarover zijn hier te vinden per land http://www.internal-displacement.org/database/ (de cijfers van deze organisatie worden ook gebruikt door de VN)
quote:
For the millions of people displaced within their own country, IDM­C plays a unique role as a global monitor and analyst to inform and influence policy and action by governments, UN agencies, donors and INGOs.
Naast de vele inwoners van bijvoorbeeld Irak, Afghanistan en Syrie die dus naar een andere plek in hun eigen land gevlucht zijn vanwege een Conflict (zo noemen ze dat op die site "conflict", niet mij daarop aanvallen), horen onder de Internally Displaced Persons ook veel slachtoffers bij van Distress > (natuur)rampen.
Zo`n beetje elk ZuidAmerikaans en Aziatisch land heeft daar ook wel enige tienduizenden van, af en toe stroomt er daar wel eens wat over :')
*Bangladesh bijvoorbeeld heeft 531.000 IDP`s vanwege rampen (huizen bouwen in een gebied wat zowat elk jaar overstroomt is niet echt handig.... :P ) en 426.000 vanwege een "conflict"
* De Filippijnen 2,2 miljoen IDP`s door een ramp (orkaan+overstroming) veel hutjes/huizen zijn waarschijnlijk al lang weer herbouwd, of die IDP`s zijn verhuisd en niet meer van plan terug te keren naar hun oorspronkelijke woonplaats, hoe lang blijven zij in de statistieken staan ?
*India en China elk 3.6 miljoen door disaster, waarvan velen door overstromingen, misschien komen ze niet meer terug naar die plek dicht bij de rivier omdat het handiger is om toch iets hoger te gaan wonen ? etc etc.
Hoe geweldig is de administratie/registratie in dat soort landen als iemand weer een hutje heeft opgebouwd ? Worden ze dan van de lijst met "vluchtelingen" afgehaald ?
Of komt het wel mooi uit dat ze nog als IDP/vluchteling/slachtoffer geregistreerd staan ?
Lies, damn lies&statistics.
Colombia heeft volgens die website 6,270,000 IDP`s vanwege een conflict, dat is dus zowat 10% van de gehele vluchtelingen populatie !
http://www.aljazeera.com/(...)518113412911761.html
quote:
One particular thing about Colombia - once you are registered as displaced, you don't come off the list. Some of the [5.7 million people] might have been displaced just for a week," Brodzinsky told Al Jazeera.
"The refugee camps you find in other parts of the world never really existed here."
Many displaced people simply moved in with relatives, or constructed shanties in informal settlements like Altos de la Florida on the periphery of major cities.
Ja, er is inderdaad veel ellende in Colombia, FARC enzo, en veel boeren werden door FARC verdreven van hun land in de binnenlanden.
Maar hoe lang blijven die Colombianen die al een compleet ander leven ergens anders hebben opgebouwd nog in de statistieken staan ?

Ook inwoners van welvarende westerse landen die door en natuurramp uit hun huis moesten worden als vluchteling gezien aangezien ze dan ook een IDP zijn.
63.000 uit de USA, 13.000 uit Canada, 5.700 uit Australie etc
Japan is ook een mooie, 486.000 "vluchtelingen" ! vanwege de aardbeving/tsunami en Fukushima-kernramp, hoe lang laten we die nog in de statistieken van de VN staan als vluchteling ?
Beseft Japan wel dat zowat een half miljoen van hun eigen bevolking als vluchteling gezien wordt door de VN ?
Ja, zo kom je wel aan 65 miljoen.... :{w

Van de velen die wel door een "conflict" en niet door een natuurramp Displaced zijn (zowel in eigen land als in buitenland) woont verreweg de meesten in een moslimland.
En nee, in de meeste van die landen is geen Westerse inmenging geweest....
Maar als ik dat opmerk ben ik zeker weer islamofoob of niet ? :{w
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:14 schreef luxerobots het volgende:
En enkele miljarden mensen die 'gewoon' in miserabele omstandigheden leven.
Ja 90/95% van de wereld heeft het slechter dan NoordWest Europa, en wat wil je daarmee doen ?
Allemaal naar Europa halen ?
Is ook niet echt de oplossing he ?

[ Bericht 0% gewijzigd door bluemoon23 op 13-08-2016 01:53:30 ]
pi_164483412
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 19:26 schreef Digi2 het volgende:
2012 is dit Topic van start gegaan omdat ik een grote volksverhuizing voelde aankomen. In veel armere landen is sprake van een enorme bevolkings explosie. Met name het in midden oosten en Afrika. In 2015 werd duidelijk dat er inderdaad sprake is van een grote volksverhuizing. Europa, met name Zweden en Duitsland kregen in 2015 te maken met massa-immigratie. De wereld telde vorig jaar 244 miljoen migranten. In vergelijking met 2000 is dat een stijging van 41 procent, zo blijkt uit cijfers van de Verenigde Naties. De VN telden vorig jaar 20 miljoen vluchtelingen die vanwege een conflict elders hun heil zochten. De meesten kwamen uit Syrië, Afghanistan en Somalië. De massa-immigratie richting noord-europa heeft zich begin 2016 voortgezet ondanks het slechte weer. Het geboorte-overschot van Afrika tot ca 2050 bedraagt naar mijn inschatting zo´n 2 miljard mensen. Gaat europa met ca 600 miljoen inwoners dit geboorte-overschot absorberen, zo ja wat voor gevolgen heeft het op langere termijn?

NWS / De grote volksverhuizing

Wereld telde 244 miljoen migranten in 2015

[ afbeelding ]
En nu?
pi_164483794
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 01:52 schreef Atak het volgende:

[..]

En nu?
Je lijkt dit topic te willen derraileren met je provocerende opmerkingen?
pi_164483966
Dat alle Palestijnse vluchtelingen, die van hun oorspronkelijke woonplaats verdreven zijn voor het gemak maar als "vluchteling" worden aangeduid is ook voer voor discussie natuurlijk...... 8)7
Eigenlijk zou dit alleen moeten gelden voor het aantal Palestijnen van na de oorlogen van 1947-49 en 1967, maar het geldt ook voor hun nageslacht.
Dat ze fokken als konijnen en dat er daardoor steeds meer komen in de statistieken tja......

Staat hier op de site van UNHCR http://www.unhcr.org/figures-at-a-glance.html
Met koeieletters 21,3 miljoen Refugees (die 21.3 miljoen is dus alles wat buiten hun eigen land is), en daarnaast met kleine lettertjes:
16.1 million under UNHCR mandate
5.2 million Palestinian refugees registered by UNRWA

[ Bericht 10% gewijzigd door bluemoon23 op 13-08-2016 02:46:48 ]
pi_164484005
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 01:52 schreef Atak het volgende:

[..]
En nu?
Is er koffie c_/
En kunnen goed geïnformeerden anticiperen op wat er mogelijk komen gaat.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_164484013
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 02:26 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Is er koffie c_/
En kunnen goed geïnformeerden anticiperen op wat er mogelijk komen gaat.
Alleen espresso.
pi_164484026
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 02:12 schreef Rene_Froger het volgende:

[..]

Je lijkt dit topic te willen derraileren met je provocerende opmerkingen?
derraileren? NLs graag. :')
pi_164958681
quote:
Italiaanse kustwacht redt in één dag 6.500 vluchtelingen op Middellandse zee

Maandag zijn in een tijdsbestek van 24 uur 6.500 migranten door de Italiaanse kustwacht gered uit bootjes op de Middellandse Zee.

Volgens de kustwacht werden veertig reddingsoperaties uitgevoerd, berichtte het Italiaanse persbureau ANSA maandagavond.

Hulpverleners haalden de afgelopen vier dagen al ongeveer 10.000 mensen uit bootjes tussen de Libische kust en Italië. Door de instabiliteit in Libië is het land uitgegroeid tot een belangrijk vertrekpunt voor vluchtelingenbootjes.

Sinds het begin van de vluchtelingencrisis in 2014 zijn er al meer dan 400.000 vluchtelingen in Italië aangekomen. Daarmee is het Zuid-Europese land een van de landen die het meest betrokken is bij de vluchtelingencrisis.
Italië blijft de poort tot europa voor vele migranten. De meesten willen via Italië doorreizen naar noord europese landen of de UK. Het herverdelingsplan is door onvoldoende medewerking van veel landen weinig functioneel. Erdogan en de EU zijn op ramkoers en de kans is erg groot dat het verdrag met Turkije geen stand houdt. De vluchtelingen die vanuit Turkije komen blijven echter en masse in Griekenland vastzitten omdat de grenzen met Griekenland dicht zitten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:04:41 #93
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_164961841
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 09:45 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Italië blijft de poort tot europa voor vele migranten. De meesten willen via Italië doorreizen naar noord europese landen of de UK. Het herverdelingsplan is door onvoldoende medewerking van veel landen weinig functioneel. Erdogan en de EU zijn op ramkoers en de kans is erg groot dat het verdrag met Turkije geen stand houdt. De vluchtelingen die vanuit Turkije komen blijven echter en masse in Griekenland vastzitten omdat de grenzen met Griekenland dicht zitten.
Tijd om de grenzen met Italië ook af te sluiten.. geen paspoort, geen doorgang.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_164977690
quote:
NOS Teletekst 126

Denen willen vluchtelingen weren

De Deense regering heeft een
wetsvoorstel gedaan waardoor de politie
asielzoekers kan weigeren aan de grens.
Zo moet worden voorkomen dat duizenden
migranten het land binnenkomen,zoals in
2015 gebeurde,stelt het ministerie dat
verantwoordelijk is voor immigratie.

Met de komst van veel vluchtelingen
naar Europa vorig jaar, kwam de Dublin-
verordening onder druk te staan.In deze
Europese afspraak staat dat het eerste
land waar een migrant binnenkomt,het
asielverzoek moet afhandelen.

De Deense regering wil zich met deze
wet voorbereiden op het moment dat de
Dublin-verordening niet meer werkt.
Omdat de herverdeling van migranten nauwelijks van de grond komt en de meeste migranten via
Italië en Griekenland als 1e veilig europees land aankomen komen ze daar steeds meer "vast" te zitten. Voordat migranten bij Denemarken aankomen zijn ze al door vele veilige landen gereisd en Denemarken accepteert geen ongebreidelde massa immigratie. De last zal uiteindelijk grotendeels bij Duitsland terechtkomen. Komende jaren zal Duitsland te maken krijgen met een dubbele klap, de lasten van de immigratie zullen op de begroting blijven drukken terwijl de vergrijzende bevolking sterk verarmt (vanaf 2030 gaat de helft van de mensen die met pensioen gaat op bijstandsniveau belanden) Een toenemend aantal duitsers werkt door na hun pensioen om rond te kunnen komen. Duitsland zal niet langer de economische motor van europa zijn vanwege de demografie.

ARD: Fast eine Million Rentner haben Minijobs

ARD: Altersarmut in Deutschland "Ich werde weiter arbeiten müssen"

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 30-08-2016 23:37:45 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 23:42:22 #95
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_164978248
Hoe politici Europa naar de kloten helpen met dit wanbeleid. Het is toch echt te treurig voor woorden hoe niemand (op wat Oost-Europese landen na) iets durft te doen. Ondertussen sponsoren we een dictator-in-wording om dit klusje op te knappen zodat we onze eigen handen schoon houden. Onvoorstelbaar hoe naïef je kunt zijn door je zo afhankelijk te maken van zo'n buitengewoon onbetrouwbare man. Een man die ,zoals we al ver van tevoren zagen aankomen, de boel gewoon chanteert.

Europa moet eerst maar eens zien zijn buitengrenzen onder toezicht en controle te krijgen. Het is nu een grote puinzooi die men met allerlei leugens verborgen probeert te houden.
Fade to Black
pi_164978567
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 23:42 schreef Achterhoker het volgende:
Europa moet eerst maar eens zien zijn buitengrenzen onder toezicht en controle te krijgen. Het is nu een grote puinzooi die men met allerlei leugens verborgen probeert te houden.
Wat Europa moet doen is gewoon Libie veroveren. De slimme ingenieurs die Europa kent bouwen het land op, huisvesting voor elke vluchteling. Europa wordt natuurlijk dan wel baas over de olie-velden en overige grondstoffen (in ruil voor de inspanning).

Een andere oplossing zie ik niet 8-)
Why stay small, if you can grow big..
pi_164978603
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 22:10 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Frontpage: Ankara dreigt met einde vluchtelingenakkoord

Het lijkt erop dat we ons kunnen voorbereiden op een volgende golf van massamigratie.
Egypte is dan ook een complete basket case. In Egypte wonen momenteel meer dan 90 miljoen mensen op een gebied ter grootte van Belgie. De 2011 revolutie onstond door honger.. er komen nu 2 miljoen monden bij om te voeden elk jaar. Sinds de revolutie is fertility in Egypte ook weer omhoog.

Als het in Egypte mis gaat wordt dat echt de coup de grace voor Europa gezien de nabijheid van Egypte en de grote populatie van Egypte.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 23:57:59 #98
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_164978809
quote:
12s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 23:52 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Wat Europa moet doen is gewoon Libie veroveren. De slimme ingenieurs die Europa kent bouwen het land op, huisvesting voor elke vluchteling. Europa wordt natuurlijk dan wel baas over de olie-velden en overige grondstoffen (in ruil voor de inspanning).

Een andere oplossing zie ik niet 8-)
Dat kost veel te veel en is ook totaal niet haalbaar. Of dacht je dat een Rusland bv. daar zomaar mee akkoord gaat? Leuk van die olie maar volgens mij is het streven juist om daarvan minder te consumeren. We moeten sowieso van die olie af om ons minder afhankelijk te maken van die kamelenrijders.
Fade to Black
pi_164979563
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 23:57 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Dat kost veel te veel en is ook totaal niet haalbaar. Of dacht je dat een Rusland bv. daar zomaar mee akkoord gaat? Leuk van die olie maar volgens mij is het streven juist om daarvan minder te consumeren. We moeten sowieso van die olie af om ons minder afhankelijk te maken van die kamelenrijders.
Tja je moet iets. Het is tegenwoordig echt de tijd om alles af te doen als onhaalbaar, wat ook ergens zo is door verdragen enz. Maar waar een wil is is een weg.

Op de langere termijn is het de beste oplossing om orde op zaken te stellen in het MO/Afrika. Of wat denk je wat er met Europa gebeurt als iedereen maar hierheen komt.
Why stay small, if you can grow big..
pi_165146794
quote:
Bijna 50 miljoen kinderen wereldwijd op de vlucht

Volgens het rapport is de helft van alle vluchtelingen een kind. Unicef noemt dat een buitensporig aantal dat blijft groeien. In 2015 kwam bijna de helft van alle kinderen uit Syrië of Afghanistan.
quote:
Calais krijgt muur langs Kanaaltunnel om migranten te weren

Het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk hebben besloten muren te bouwen bij Calais om migranten tegen te houden. De bouwwerken van vier meter hoog komen langs de toegangsweg tot de Kanaaltunnel te staan.
Dit zijn naar mijn idee symptomen vanwege de demografische aard van de grote volksverhuizing. In Duitsland wordt nu openlijk gesproken over een bovengrens. Dit jaar verwacht men er 300.000 asielzoekers, nog steeds een groot aantal. De bevolking van europa heeft ondertussen middels de stembus duidelijk gemaakt geen massa-immigratie te accepteren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 8 september 2016 @ 15:51:38 #101
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_165175740
Gelukkig heeft de EU alles onder controle:Kabinet gefrustreerd over asielaanpak Europa
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_165176067
quote:
18s.gif Op donderdag 8 september 2016 15:51 schreef Perrin het volgende:
Gelukkig heeft de EU alles onder controle:Kabinet gefrustreerd over asielaanpak Europa
Er wordt niet meer over vergaderd!
pi_165176091
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 16:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er wordt niet meer over vergaderd!
Dat is toch de meest gebruikte tactiek van politici. Een probleem gewoon negeren en hopen dat het zichzelf oplost.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_165177288
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2016 16:08 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat is toch de meest gebruikte tactiek van politici. Een probleem gewoon negeren en hopen dat het zichzelf oplost.
Nee, de meest gebruikte tactiek is een probleem creëeren
pi_165263946
Verhaal over een Syrische "vluchteling" die een relatie kreeg met een Duitse vrouw.
http://www.vice.com/nl/re(...)s-en-naar-liefde-122
quote:
In 2014 vluchtte hij naar Turkije, waar hij kon werken als tolk en set design-assistent voor een Duitse filmmaatschappij.
Aan het begin van 2015 overtuigde een vriend van Skaf hem om naar Duitsland te vertrekken. Hij werd naar een vluchtelingenkamp gestuurd in Gorlitz, maar moest vertrekken nadat hij tegen de regels van het kamp in dronken was geworden.
Hij werd verplaatst naar een kamp dat drie uur rijden verder lag.
Hij had dus al gewoon een baan in Turkije, maar het beloofde land lokte.
"ach, dan worden we toch gewoon weer vluchteling ? " :r
pi_165263982
my ambition is handicapped by my laziness
pi_165510503
quote:
EU fürchtet neuen Andrang aus Ägypten

Jeder zehnte Migrant beginnt seine gefährliche Flucht in Ägypten. Das zeigen einem Zeitungsbericht zufolge Zahlen der Bundesregierung. EU-Parlamentspräsident Martin Schulz schlägt deshalb ein Flüchtlingsabkommen mit dem Land vor, das dem mit der Türkei ähneln soll.

In der EU wächst einem Bericht der "Süddeutschen Zeitung" zufolge die Befürchtung, dass künftig weit mehr Flüchtlinge aus Ägypten nach Europa kommen könnten - vor allem, wenn die wirtschaftliche Lage der 92 Millionen Einwohner sich weiter verschlechtert. Ägypten hat sich nach Libyen zum zweitwichtigsten Ausgangsland für Migranten entwickelt, die über das Mittelmeer in die EU gelangen wollen. Jeder zehnte beginnt seine Reise hier, berichtete die "SZ" unter Berufung auf die Bundesregierung.
In 2012 was dit al te concluderen op demografische gronden.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:32 schreef Digi2 het volgende:
Bijv in Egypte denken de fundas dat geloof in Allah zorgt voor brood op de plank. De egyptenaren die wat beter ontwikkeld zijn zie ik dan ook hun land gaan ontvluchten. Trouwens ook de fundas als het brood toch op blijkt te raken.
De grote volksverhuizing is in 2015 echt van start gegaan en zal de komende decennia historische proporties aannemen is mijn vermoeden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_165511919
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:26 schreef Digi2 het volgende:

[..]

In 2012 was dit al te concluderen op demografische gronden.

[..]

De grote volksverhuizing is in 2015 echt van start gegaan en zal de komende decennia historische proporties aannemen is mijn vermoeden.
Vrees hier ook voor...
pi_165511995
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:26 schreef Digi2 het volgende:

[..]

In 2012 was dit al te concluderen op demografische gronden.

[..]

De grote volksverhuizing is in 2015 echt van start gegaan en zal de komende decennia historische proporties aannemen is mijn vermoeden.
Ik denk dat er in toekomst veel meer mensen op de bootjes springen, veel meer dan op dit moment. De bevolking van Afrika groeit extreem snel. Totaal niet houdbaar. :{
pi_165512817
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 12:35 schreef krokodil76 het volgende:

[..]

Ik denk dat er in toekomst veel meer mensen op de bootjes springen, veel meer dan op dit moment. De bevolking van Afrika groeit extreem snel. Totaal niet houdbaar. :{
Gaan veel mensen dood of hier of daar en op de weg hierheen in de toekomst. Er zal een tijd komen dat we ze echt tegen moeten gaan houden. Echt echt, niet zoals in Calais. Dat is iets waar niemand nu aan wil denken maar ik ben bang dat het zo ver gaat komen. En vooral dat ze het zover gaan laten komen. Dat we ze met geweld moeten gaan stoppen en dat het geweld op plaatsen zoals Calais binnen de eigen grenzen ook nieuwe proporties gaat aannemen. Die mensen hebben niets te verliezen meer. Zal niet heel lang meer duren voor de huidige situatie flink gaat escaleren in ieder geval, zeer zeker geen 10 jaar meer.

Niet de oorlog is het grootste probleem maar vooral de extreme bevolkingsgroei in combinatie met de steeds extremere temperaturen vooral in die streken. De grafieken m.b.t. de bevolkingsgroei van Nigeria bijvoorbeeld liegen er ook niet om. Hoe in godsnaam wil je zoveel mensen uberhaupt een kans op een leven geven? Dat hebben ze niet. Ze zijn kansloos het moment dat ze geboren worden. Elk kind hoe lief klein en onschuldig ook... Dus die zullen vertrekken daar. Ik denk dat vele zullen moeten. Maar tegen die tijd zijn er hier al heel veel meer dan nu die asiel willen aanvragen of gestrand/in de illegaliteit zijn beland omdat ze ook niet worden uitgezet na de weigering. Met alle gevolgen van dien voor onze maatschappij. Misschien heeft Nederland bij IJmuiden dan ook wel "een Calais". Of bij onze zuiderburen. Het lijkt nu nog een ver van mijn bed show.
pi_165513226
We moeten eigenlijk zelfs blij zijn met die oorlogen... ;(
Hey
pi_165530219
quote:
Tagesschau Video: "Afrika!" Die Sandräuber der Kapverden

Blaues Meer und endlose Strände. Es scheint, als ob es auf den Kapverden eines im Überfluss gibt: Sand. Doch der kostbare Rohstoff wird immer weniger. Grund sind die Sandräuber. Einige Strände sind mittlerweile komplett verschwunden.
Zelfs het zand raakt op :|W

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_165530877
Triest.. en ze vinden het zelf ook niet goed dat ze het doen .. maar puur om rond te kunnen komen..
There are only 151 Pokémon.
  zaterdag 24 september 2016 @ 10:31:52 #114
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_165531580
De VS heeft intussen zorgen over een influx aan migranten uit Haiti:

http://www.nytimes.com/20(...)tates.html?ref=world

Sommigen doen zich voor als Congolezen om meer kans te maken de VS binnen te komen :')
pi_165533236
Al decennia geleden is de grote verhuizing ingezet en op FOK denkt men het nu te kunnen aanvoelen dat het gaat gebeuren. :')
pi_165533481
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 10:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
De VS heeft intussen zorgen over een influx aan migranten uit Haiti:

http://www.nytimes.com/20(...)tates.html?ref=world

Sommigen doen zich voor als Congolezen om meer kans te maken de VS binnen te komen :')
You reap what you sow. Militaire staatsgrepen ondersteunen, VN sancties tegen het militaire regime negeren, maar na democratische verkiezingen zelf sancties instellen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_165536685
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 12:26 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Al decennia geleden is de grote verhuizing ingezet en op FOK denkt men het nu te kunnen aanvoelen dat het gaat gebeuren. :')
Dat waren er in vergelijking maar een paar de "grote" volksverhuizing moet nog komen.
pi_165543933
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 16:36 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Dat waren er in vergelijking maar een paar de "grote" volksverhuizing moet nog komen.
De groten zijn al geweest, de supernovas der verhuizingen staan ons nu te wachten. :)
  zondag 25 september 2016 @ 07:16:37 #119
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_165547665
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 23:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

De groten zijn al geweest, de supernovas der verhuizingen staan ons nu te wachten. :)
De vissen in de middellandse zee gaan goede jaren tegemoet. Onafhankelijk ervan of de EU een effectief blokkeringsbeleid gaat voeren of niet.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_165548120
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 19:26 schreef Digi2 het volgende:
2012 is dit Topic van start gegaan omdat ik een grote volksverhuizing voelde aankomen. In veel armere landen is sprake van een enorme bevolkings explosie. Met name het in midden oosten en Afrika. In 2015 werd duidelijk dat er inderdaad sprake is van een grote volksverhuizing. Europa, met name Zweden en Duitsland kregen in 2015 te maken met massa-immigratie. De wereld telde vorig jaar 244 miljoen migranten. In vergelijking met 2000 is dat een stijging van 41 procent, zo blijkt uit cijfers van de Verenigde Naties. De VN telden vorig jaar 20 miljoen vluchtelingen die vanwege een conflict elders hun heil zochten. De meesten kwamen uit Syrië, Afghanistan en Somalië. De massa-immigratie richting noord-europa heeft zich begin 2016 voortgezet ondanks het slechte weer. Het geboorte-overschot van Afrika tot ca 2050 bedraagt naar mijn inschatting zo´n 2 miljard mensen. Gaat europa met ca 600 miljoen inwoners dit geboorte-overschot absorberen, zo ja wat voor gevolgen heeft het op langere termijn?

NWS / De grote volksverhuizing

Wereld telde 244 miljoen migranten in 2015

[ afbeelding ]
Fort Europa is een feit; ze komen er niet in, enkel wat asielzoekers en hoogopgeleide werknemers.
pi_165713259
quote:
Pläne für Ägypten-Deal offenbar konkreter

Mit der Türkei gibt es bereits ein Flüchtlingsabkommen, nun werden die Pläne für ein ähnliches Modell mit Ägypten offenbar konkreter. Die Flüchtlinge müssten dort "in menschenwürdige Zustände geschickt werden", so Innenminister de Maizière im Bericht aus Berlin.

Kanzlerin Angela Merkel hat es zuletzt mehrfach betont: So viele Flüchtlinge wie im vergangenen Jahr sollen nach ihrem Willen künftig nicht mehr nach Deutschland kommen. Im Interview mit dem Bericht aus Berlin bekräftigte Bundesinnenminister Thomas de Maizière nun noch einmal, dass die Bundesregierung ein Abkommen ähnlich wie mit der Türkei auch mit Ägypten erwägt.

"Im Moment entscheiden nur Schleuser darüber, wer nach Europa kommt. Das ist die inhumanste Form der Auswahlentscheidung. Und deshalb ist es richtig, dass Europa darüber entscheidet, wer nach Europa kommt und wer nicht", so de Maizière. Im Mittelmeer gerettete Menschen müssten zunächst "in die Türkei oder nach Ägypten" zurückgeschickt werden. "Natürlich in menschenwürdige Zustände, gegebenenfalls müssen dort Lager zusammen mit dem UN-Flüchtlingshilfswerk UNHCR gebaut werden", betonte de Maizière. In der Vergangenheit hatten Hilfsorganisationen immer wieder die schlechten Bedingungen für Flüchtlinge in Ägypten kritisiert.
Men wil een vergelijkbare vluchtelingendeal als die met Turkije sluiten met Egypte.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_165713591
De oplossing van de illegalencrisis begint met geboortebeperking.



Wat hier naar toe komt is het geboorteoverschot van ontwikkelingslanden. In deze landen moet per direct een 1-kind politiek ingevoerd worden, desnoods onder dwang. Daarmee kunnen de problemen daar opgelost worden. Uiteraard moeten de Europese grenzen onmiddellijk dicht. Het bevolkingsoverschot is een probleem veroorzaakt door ontwikkelingslanden zelf, en zij moeten ook opdraaien voor de gevolgen.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:09 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het zijn mensen en mensen doen wat mensen doen.
Er zijn ook tal van Europeanen naar Afrika gevlucht tijdens de verschillende wereldoorlogen.
Waar staan de sociale huurwoningen van die mensen?
pi_165713632
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 18:50 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Men wil een vergelijkbare vluchtelingendeal als die met Turkije sluiten met Egypte.
Bizar. In Afrika zijn zeker vluchtelingen, maar Europa is geen logische plek voor die mensen
- Cultureel te grote verschillen
- Hoge kosten
- Opvang in Europa is een te grote belemmering om terug te keren naar het thuisland
- Afrika moet zelf eigen problemen oplossen, en het niet over de schutting (zee) naar Europa gooien
- Afrika is een gigantisch continent, de hoeveelheid oppervlakte veilig land is groter dan heel Europa.
- Het overgrote deel zijn geen vluchteling. Door ze uitsluitend in Afrika op te vangen, zullen zij wegblijven, en zal alleen een klein groepje vluchtelingen over blijven. Dat is gemakkelijk en goed op te vangen in de regio.
pi_165722464
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 11:26 schreef Digi2 het volgende:

[..]

In 2012 was dit al te concluderen op demografische gronden.

[..]

De grote volksverhuizing is in 2015 echt van start gegaan en zal de komende decennia historische proporties aannemen is mijn vermoeden.
Opvang in de regio betekend = iedereen die in zuid Europa aankomt en asiel aanvraagt word teruggestuurd. Dan heb je illegalen nog. Geloof er gewoon niet in, Europa zit op slot.
pi_165723033
Als ik zie hoe slap westerse politici stelling nemen tegen migratie dan lijkt het wel alsof ze graag willen dat we divers worden en dat het helpen van mensen uit armere/conflictgebieden een leuke bijkomstigheid is.
pi_165723136
Wat je in elk geval moet voorkomen is dat ze hun falende cultuur hier gaan opleggen. Want dan is de wereld verloren. Het grootste probleem zal de criminaliteit worden. In een christelijke samenleving zijn de meeste mensen braaf maar de islam is een crimineel universum. Dat kunnen ze in hun eigen contreien niet aan maar dat kunnen wij natuurlijk ook niet.
pi_165728972
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 08:52 schreef GewoneBurger het volgende:
Als ik zie hoe slap westerse politici stelling nemen tegen migratie dan lijkt het wel alsof ze graag willen dat we divers worden en dat het helpen van mensen uit armere/conflictgebieden een leuke bijkomstigheid is.
Het levert maatschappelijke problemen op die de vraag om overheidsingrijpen doet toenemen. De overheden creëren hiermee hun eigen "werkgelegenheid"

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_165732193
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 15:22 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het levert maatschappelijke problemen op die de vraag om overheidsingrijpen doet toenemen. De overheden creëren hiermee hun eigen "werkgelegenheid"

[ afbeelding ]
zonder deze problemen zijn er nog zat andere problemen hoor..
There are only 151 Pokémon.
pi_165738942
http://www.nu.nl/algemeen(...)n-migranten-zee.html

Hoe vaak zullen we dergelijk nieuws nog gaan lezen? 100 keer? 1000 keer? 10000 keer?

Ik zei het al vanaf het begin, Frontex moet gewoon geld vragen. Dit is gewoon op kosten van de EU taxien. _O_
pi_165739082
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 22:09 schreef Snepar het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)n-migranten-zee.html

Hoe vaak zullen we dergelijk nieuws nog gaan lezen? 100 keer? 1000 keer? 10000 keer?

Ik zei het al vanaf het begin, Frontex moet gewoon geld vragen. Dit is gewoon op kosten van de EU taxien. _O_
Tot zover het idee van fort europa. Blijkbaar hopen deze mensen nog steeds op een status. Zolang ze niet zo snel mogelijk per omgaande teruggestuurd worden heeft het oppikken van deze immigranten een sterk aanzuigende werking met alle gevolgen van dien.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 3 oktober 2016 @ 22:18:55 #131
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_165739239
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 22:09 schreef Snepar het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)n-migranten-zee.html

Hoe vaak zullen we dergelijk nieuws nog gaan lezen? 100 keer? 1000 keer? 10000 keer?

Ik zei het al vanaf het begin, Frontex moet gewoon geld vragen. Dit is gewoon op kosten van de EU taxien. _O_
6000 :X Op één dag, en alleen nog maar bij de Italiaanse grens.

Wat een volksverhuizing :X
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_165739440
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 22:18 schreef Perrin het volgende:

[..]

6000 :X Op één dag, en alleen nog maar bij de Italiaanse grens.

Wat een volksverhuizing :X
Men heeft niet voor niets het spreekwoord "als het kalf verdronken is, dempt men de put" bedacht. Gebasseerd op talloze gebeurtenissen in het verleden, en deze hele problematiek gaat ook weer naar een echte klassieker leiden.

Het is hard om te zeggen, maar ze moeten daar de eigen boontjes leren te doppen. Een andere oplossing is er niet en die zal er nooit komen ook.
pi_165742724
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 22:09 schreef Snepar het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)n-migranten-zee.html

Hoe vaak zullen we dergelijk nieuws nog gaan lezen? 100 keer? 1000 keer? 10000 keer?

Ik zei het al vanaf het begin, Frontex moet gewoon geld vragen. Dit is gewoon op kosten van de EU taxien. _O_
Ze worden al voor de kust van Libië opgepikt, dus inderdaad Frontex fungeert gewoon als taxidienst.
pi_165743736
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 22:18 schreef Perrin het volgende:

[..]

6000 :X Op één dag, en alleen nog maar bij de Italiaanse grens.

Wat een volksverhuizing :X
6000 uitkeringen erbij. Ka-ching!
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_165743772
Als de islam daar faalt, moet je daar de islam afschaffen. Een nieuwe natie zonder geloof.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 09:04:48 #136
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_165744133
Zolang je mensen uit zee blijft oppikken en afzetten op Europees vasteland, zullen die bootjes blijven vertrekken. Ze hebben simpelweg niks te verliezen, ook al is de kans op een verblijfsstatus in Europa 0,001 procent, dan nog zullen ze komen.
pi_165744976
Zijn Syriërs geloviger dan bijvoorbeeld Turken? Ik ben net terug uit Alanya en daar hebben de mannen gewoon tattoo's, vrouwen gewoon gekleed als westerse vrouwen, en overal kon je alcohol kopen, als de Syriérs net zo zijn dan zie ik niet zoveel problemen. Somaliërs en anderen islamitische landen zie ik liever niet hier.. Te verschillend.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 18:39:53 #138
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_165754077
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 08:52 schreef GewoneBurger het volgende:
Als ik zie hoe slap westerse politici stelling nemen tegen migratie dan lijkt het wel alsof ze graag willen dat we divers worden en dat het helpen van mensen uit armere/conflictgebieden een leuke bijkomstigheid is.
Het argument is al meerdere malen aangedragen: vergrijzing van de bevolking. Natuurlijk moet dat opgevangen worden door het importeren van een stel achterlijke zandapen.
Fade to Black
  woensdag 5 oktober 2016 @ 08:54:32 #139
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_165764614
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 09:05 schreef Loekie1 het volgende:
Wat je in elk geval moet voorkomen is dat ze hun falende cultuur hier gaan opleggen.
Eens, ik probeer mensen nooit te beoordelen op hun huidskleur. Dat slaat in mijn ogen nergens op. Mensen moet je beoordelen op hun gedrag. Nou wordt dat gedrag voor een (groot) deel beinvloedt door (gebrek aan) opvoeding en de cultuur waarmee je opgevoed wordt. Dat zie je zowel positief als negatief en niet alleen bij niet-westerse immigranten maar ook bij Nederlands white trash. Ik merk wel bij mezelf dat soms toch onderbewust een link met huidskleur opkomt.
quote:
Want dan is de wereld verloren. Het grootste probleem zal de criminaliteit worden. In een christelijke samenleving zijn de meeste mensen braaf maar de islam is een crimineel universum. Dat kunnen ze in hun eigen contreien niet aan maar dat kunnen wij natuurlijk ook niet.
Daar neem je wat dingen aan waar ik niet achter sta.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_165765314
quote:
Italië haalt opnieuw duizenden migranten van zee voor Libische kust

De Italiaanse kustwacht heeft dinsdag 4600 migranten voor de kust van Libië van zee gehaald. Italië voerde meer dan dertig reddingsmissies uit. Daarbij werden ook 28 doden geborgen.

De afgelopen twee dagen zijn meer dan 10.000 vluchtelingen opgepikt. Maandag werden ook al duizenden mensen van zee gehaald.

Mensensmokkelaars maakten gebruik van het rustige weer om zoveel mogelijk boten de zee op te sturen. Ondanks het goede weer kwamen deze week zeker vijftig mensen om.

Sinds het begin van 2016 hebben zijn 142.000 migranten in Italië aangekomen. Naar schatting 3100 mensen overleefden de oversteek niet.
Je verwacht het niet :{
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 5 oktober 2016 @ 09:57:20 #141
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_165765383
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 09:53 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Je verwacht het niet :{
Stop dan ook met die reddingsacties. Of voer ze wel uit, maar zet ze af in Libie.

Waarschijnlijk heeft driekwart toch geen recht op asiel.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 10:02:47 #142
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_165765454
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 09:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Stop dan ook met die reddingsacties. Of voer ze wel uit, maar zet ze af in Libie.

Waarschijnlijk heeft driekwart toch geen recht op asiel.
Komt de mensensmokkelaars en de migranten prima uit, zo'n gratis veerdienst.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 10:05:19 #143
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_165765482
quote:
15s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 10:02 schreef Perrin het volgende:

[..]

Komt de mensensmokkelaars en de migranten prima uit, zo'n gratis veerdienst.
Ik kan maar 1 reden bedenken waarom ze deze veerdienst in stand houden en dat is zodat ze meteen vanaf het begin weten/registreren wie er binnenkomt. Dat is een stuk lastiger als je niks doet en ze gewoon op eigen houtje in bootjes laat komen.

Probleem is: hoe kom je weer van al dat volk af dat geen recht heeft op asiel? Want dat geldt intussen voor de meesten.
pi_165765500
ROME - Meer dan 4600 migranten zijn dinsdag voor de kust van Libië van zee gehaald. Dat meldde de Italiaanse kustwacht woensdag, die meer dan dertig reddingsmissies uitvoerde. Daarbij werden ook 28 doden geborgen.

De afgelopen twee dagen zijn meer dan 10.000 vluchtelingen opgepikt. Mensensmokkelaars maakten gebruik van het rustige weer om zoveel mogelijk boten de zee op te sturen. Ondanks het goede weer kwamen deze week zeker vijftig mensen om.

Sinds het begin van 2016 hebben zijn 142.000 migranten in Italië aangekomen. Naar schatting 3100 mensen overleefden de oversteek niet.
http://www.telegraaf.nl/b(...)granten_gered__.html
  woensdag 5 oktober 2016 @ 10:06:36 #145
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_165765504
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 10:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Probleem is: hoe kom je weer van al dat volk af dat geen recht heeft op asiel? Want dat geldt intussen voor de meesten.
Misschien moeten we dat eerst bedenken voordat we er miljoenen binnenlaten..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 10:16:00 #146
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_165765599
quote:
18s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 10:06 schreef Perrin het volgende:

[..]

Misschien moeten we dat eerst bedenken voordat we er miljoenen binnenlaten..
Je moet ook stoppen met ze oppikken voor de Libische kust. Of ze dus terugbrengen als je het wel doet.

Waarom schimmige Turkije-deals sluiten als je op deze wijze mensensmokkel blijft faciliteren?
  woensdag 5 oktober 2016 @ 10:35:05 #147
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_165765869
Locals die Afrikanen illegaal van Italie naar Frankrijk smokkelen. Hoe help je Europa naar de klote :')

http://www.nytimes.com/20(...).html?ref=world&_r=0
pi_165766726
quote:
Weer heel wat kansenparels uit zee geplukt.
standaarddrinker
  woensdag 5 oktober 2016 @ 11:47:14 #150
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_165767064
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 11:31 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Weer heel wat kansenparels uit zee geplukt.
Het enige wat je ziet op die boten zijn Sub Sahara Afrikanen, allemaal jonge mannen uiteraard. Nou daar zitten we op te wachten hoor, op dat kansloze volk.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 11:54:09 #151
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_165767191
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 09:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Stop dan ook met die reddingsacties. Of voer ze wel uit, maar zet ze af in Libie.

Waarschijnlijk heeft driekwart toch geen recht op asiel.
De onrust in Libie is een groot deel van dit probleem. Grote gebieden zijn nu niemandsland geworden. Het afzetten van Khaddafi was gewoon een domme zet eigenlijk. In moderne georganiseerde landen kan je niet zomaar honderden boten met mensen afmeren. Maar er is gewoon geen controle meer. Hele stukken land zijn in handen van stammen/bendes.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_165767206
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 11:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het enige wat je ziet op die boten zijn Sub Sahara Afrikanen, allemaal jonge mannen uiteraard. Nou daar zitten we op te wachten hoor, op dat kansloze volk.
Hide ya wives, hide ya kids
standaarddrinker
pi_165891671
Op dit moment is er nogal wat sociale onrust in Ethiopië. Bij recente protesten zijn honderden mensen omgekomen. Voor mij de aanleiding om de demografie van het land eens onder de loep te nemen.
Dit jaar heeft Ethiopië waarschijnlijk 100 miljoen of meer inwoners.
1950 18.5 miljoen inwoners
1980 35.5 miljoen
2010 83 miljoen
2016 100 miljoen
2030 118.5 miljoen (prognose VN)
Fertility rate 4.6 children born/woman (2012 est.)
Deze feiten gecombineerd met het feit dat een zeer groot deel van de bevolking in een bijna uitzichtloze armoede verkeert en de tribale cultuur achtergrond leiden mij tot de conclusie dat de kans dat dit uiteindelijk op een burgeroorlog uitdraait erg groot is.

Ethiopia
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:06:43 #154
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_165891808
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 11:59 schreef Digi2 het volgende:
Op dit moment is er nogal wat sociale onrust in Ethiopië. Bij recente protesten zijn honderden mensen omgekomen. Voor mij de aanleiding om de demografie van het land eens onder de loep te nemen.
Dit jaar heeft Ethiopië waarschijnlijk 100 miljoen of meer inwoners.
1950 18.5 miljoen inwoners
1980 35.5 miljoen
2010 83 miljoen
2016 100 miljoen
2030 118.5 miljoen (prognose VN)
Fertility rate 4.6 children born/woman (2012 est.)
Deze feiten gecombineerd met het feit dat een zeer groot deel van de bevolking in een bijna uitzichtloze armoede verkeert en de tribale cultuur achtergrond leiden mij tot de conclusie dat de kans dat dit uiteindelijk op een burgeroorlog uitdraait erg groot is.

Ethiopia
En voordat we weer de blanke man de schuld gaan geven: Ethiopie is het enige Afrikaanse land dat nooit door de westerse wereld is gekoloniseerd. Dus deze keer ligt het toch echt aan de bevolking zelf.
pi_165891821
Ik liep gisteren in het centrum van een middelgrote stad, opvallend is dat (als je erop let) je gewoon erg veel mensen ziet met een Arabische achtergrond. Het straatbeeld is wel aan het veranderen.
pi_165893332
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 12:07 schreef 0906 het volgende:
Ik liep gisteren in het centrum van een middelgrote stad, opvallend is dat (als je erop let) je gewoon erg veel mensen ziet met een Arabische achtergrond. Het straatbeeld is wel aan het veranderen.
Met of zonder AZC?
pi_165897389
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 11:59 schreef Digi2 het volgende:
Op dit moment is er nogal wat sociale onrust in Ethiopië. Bij recente protesten zijn honderden mensen omgekomen. Voor mij de aanleiding om de demografie van het land eens onder de loep te nemen.
Dit jaar heeft Ethiopië waarschijnlijk 100 miljoen of meer inwoners.
1950 18.5 miljoen inwoners
1980 35.5 miljoen
2010 83 miljoen
2016 100 miljoen
2030 118.5 miljoen (prognose VN)
Fertility rate 4.6 children born/woman (2012 est.)
Deze feiten gecombineerd met het feit dat een zeer groot deel van de bevolking in een bijna uitzichtloze armoede verkeert en de tribale cultuur achtergrond leiden mij tot de conclusie dat de kans dat dit uiteindelijk op een burgeroorlog uitdraait erg groot is.

Ethiopia
jexus, van 35 naar 83 in 30 jaar tijd? En dan in 6 jaar nog eens +17miljoen...?????
There are only 151 Pokémon.
pi_165897424
Waarom zoveel kinderen?
pi_165897461
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 18:08 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

jexus, van 35 naar 83 in 30 jaar tijd? En dan in 6 jaar nog eens +17miljoen...?????
Blijkwaar wordt economische groei in Ethiopië voor een groot deel meteen benut om nog meer kinderen op de wereld te zetten (babyboom)

quote:
It was the fastest-growing non-oil-dependent African economy in the years 2007 and 2008. In 2015, the World Bank highlighted that Ethiopia had witnessed rapid economic growth with real domestic product (GDP) growth averaging 10.9% between 2004 and 2014.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:33:46 #160
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_166032741
http://www.nu.nl/buitenla(...)frika-uitgebuit.html

Vervelend voor die mensen die proberen naar Europa te komen. Vraag me wel af wat er door hun hoofd gaat en hoe ze denken. Als je via mensensmokkel etc in Europa moet komen lijkt het me toch wel duidelijk dat je niet gewenst bent? Dus zelfs als je binnen komt loop je het risico om meteen weer gedeporteerd te worden, of dat je in de illegaliteit verdwijnen moet.
De huidige ontwikkeling in Europa van de sentimenten met betrekking tot (illegale) migranten moet toch ook in Afrika doordringen of niet?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_166034997
Ondertussen worden de geboorte overschotten letterlijk over de grenzen gedropt.

Frontage: Recordaantal kinderen alleen naar Italië
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_166035104
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 12:07 schreef 0906 het volgende:
Ik liep gisteren in het centrum van een middelgrote stad, opvallend is dat (als je erop let) je gewoon erg veel mensen ziet met een Arabische achtergrond. Het straatbeeld is wel aan het veranderen.
gezellig.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:40:34 #163
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166035184
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 13:36 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

gezellig.
Soms.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_166061651
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:33 schreef nixxx het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)frika-uitgebuit.html

Vervelend voor die mensen die proberen naar Europa te komen. Vraag me wel af wat er door hun hoofd gaat en hoe ze denken. Als je via mensensmokkel etc in Europa moet komen lijkt het me toch wel duidelijk dat je niet gewenst bent? Dus zelfs als je binnen komt loop je het risico om meteen weer gedeporteerd te worden, of dat je in de illegaliteit verdwijnen moet.
De huidige ontwikkeling in Europa van de sentimenten met betrekking tot (illegale) migranten moet toch ook in Afrika doordringen of niet?
Ik denk dat de landen daar er ook zo in staan dat ze het min of meer "promoten" dat hun inwoners naar westerse landen vertrekken en een deel van de uitkering weer terugbrengen naar hun eigen land. Zelfs als je weer gedeporteerd wordt krijg je ook nog een oprotpremie mee. Bovendien Afrika is gewoon een rommelig continent, er is nooit niet iets aan de hand daar. De bevolking neemt er echt enorm toe ook nog. Dus meer mensen die een leven tegemoet gaan zonder al te veel toekomstperspectief. Tegenwoordig heb je internet en reist nieuws belachelijk snel. Zo ook het nieuws dat Europa een goede bestemming zou zijn voor die lui. Of de manier waarop je het beste kunt komen in het land van je keuze. (Was voor vele lange tijd Duitsland of Engeland). :X
pi_166131739
quote:
PvdA: Stoppen met voorrang voor vluchtelingen bij huurhuis is 'ridicuul plan'

DEN HAAG - De VVD in Den Haag heeft zich de woede op de hals gehaald van coalitiegenoot PvdA. De VVD wil dat statushouders, dat zijn vluchtelingen met een verblijfsvergunning, niet langer voorrang krijgen bij de toewijzing van sociale huurwoningen. De PvdA noemt het een 'ridicuul plan'.

Volgens VVD-fractievertegenwoordiger Frans de Graaf is het oneerlijk als mensen onnodig lang op de wachtlijst staan omdat vluchtelingen voorrang krijgen. De Graaf: 'We vinden dat ze zo snel mogelijk een huis moeten krijgen, maar wat de VVD betreft moeten dat tijdelijke woningunits zijn die aan de rand van de stad worden neergezet, zodat we vluchtelingen kunnen huisvesten zonder dat het ten koste gaat van mensen die een woning zoeken.'

De PvdA vindt het een ridicuul plan'. PvdA-fractievoorzitter Martijn Balster: 'Wij vinden dat elke Hagenaar gelijk behandeld moet worden.'

Wachtlijsten niet oplopen

Balster vindt het wel belangrijk dat er genoeg betaalbare woningen zijn. 'We willen niet dat de wachtlijsten voor sociale woningen oplopen', zegt Balster. 'Daarom probeert Den Haag om extra woningen voor statushouders te realiseren in bijvoorbeeld leegstaande kantoorpanden. Ik ga ervan uit dat wethouder Wijsmuller hier gewoon mee doorgaat.'

Ook GroenLinks is 'not amused' over de plannen van de VVD. 'Woonunits aan de rand van de stad, wat? De VVD vliegt uit de bocht', twittert GroenLinks-fractievoorzitter Arjen Kapteijns. 'Hij noemt het een kortzichtig en asociaal voorstel.

Minister Stef Blok (VVD) van Wonen besloot eerder dat gemeenten statushouders niet langer wettelijk verplicht voorrang hoeven te geven bij de toewijzing van sociale huurwoningen. Wethouder Wijsmuller (HSP) houdt daar in Den Haag voorlopig wel aan vast.
quote:
Den Haag vangt dit jaar veel minder vluchtelingen op dan gepland, PvdA boos

DEN HAAG - Den Haag vangt dit jaar aanzienlijk minder vluchtelingen op dan gepland. De stad zou aan 2166 statushouders een plek bieden maar dat zijn er 844 minder geworden. Volgens wethouder Joris Wijsmuller (HSP) komt dat omdat er minder asielzoekers naar ons land komen. Maar de PvdA in Den Haag vindt dat de wethouder geen goede afspraken met het Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers (COA) heeft gemaakt.

Den Haag heeft de wettelijke taak om dit jaar 1466 vluchtelingen op te vangen. Daarnaast heeft de stad de ambitie uitgesproken om voor nog eens 700 extra statushouders, dat zijn vluchtelingen met een verblijfsstatus, een plek te realiseren.

Maar zowel de verplichte opvang als de extra plekken haalt de gemeente niet. Dat komt volgens Wijsmuller doordat de asielzoekers die nu in Nederland zijn, niet aan Den Haag zijn toegewezen. Alle statushouders (15.000) die momenteel in opvanglocaties op huisvesting wachten, zijn al door het COA aan Nederlandse gemeenten gekoppeld', schrijft hij aan de gemeenteraad.

PvdA is ontstemd

Daar is de PvdA in de Haagse gemeenteraad ontstemd over. Volgens PvdA-fractievoorzitter Martijn Balster heeft de wethouder geen afspraken gemaakt met het COA over de ambitie die de stad heeft. 'Deze afspraken hadden een jaar geleden gemaakt moeten worden', zegt Balster. 'Als die afspraken gemaakt waren dan had Den Haag een groter aandeel gekregen in te huisvesten statushouders. Dat heeft de wethouder niet gedaan. Dat nemen wij hem kwalijk.'

Balster erkent dat het ook goed nieuws is dat er minder vluchtelingen naar Nederland komen. 'Maar tot de dag van vandaag wachten 15000 mensen met een status op de gastvrijheid van Nederlandse gemeenten. Den Haag neemt haar verantwoordelijkheid niet als stad van Vrede en Recht, als stad van medemenselijkheid.'

COA wist van aanbod

Wethouder Joris Wijsmuller zegt in een reactie dat het COA wel degelijk wist dat Den Haag bereid was om 2200 statushouders op te vangen. Maar dat de organisatie niet gebruik maakt van dat aanbod omdat dit nu niet nodig is.

Hij zegt dat het aanbod blijft staan en dat de 700 extra mensen die Den Haag had beloofd op te vangen bovenop de wettelijke plicht misschien volgend jaar nog in de stad kunnen worden ondergebracht.
Wordt je bij de PvdA de partij uitgeschopt of zo als je niet hard genoeg roept dat migranten doodgeknuffeld moeten worden en de Nederlandse bevolking zelf lekker mag stikken? Hoe zijn er ooit mensen geweest die op deze malloten hebben kunnen stemmen?
pi_166132233
ik snap ook niet dat ze vluchtelingen als hagenaren bestempelen? Dat zijn ze gewoon niet, objectief gezien.
There are only 151 Pokémon.
pi_166133446
Nieuw in dit topic maar niet met het onderwerp. Wat mag hier zoal besproken worden? Alternatieve theorieen over de intentie achter deze migratie bv..?
pi_166135249
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 21:08 schreef LelijKnap het volgende:
Nieuw in dit topic maar niet met het onderwerp. Wat mag hier zoal besproken worden? Alternatieve theorieen over de intentie achter deze migratie bv..?
Alternatieve theorieen of mogelijke intenties achter deze migratie kunnen wat mij betreft binnen het topic.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_166135339
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 13:36 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

gezellig.
Niet bepaald nee.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:31:28 #170
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_166135817
Lees voor de grap maar eens de demografische profielen en voorspellingen voor Afrika in het CIA World Factbook op https://www.cia.gov/libra(...)bExt/region_afr.html

Met die informatie in het achterhoofd weet je meteen ook waarom het op dat continent zo'n puinhoop is en waarom wij al die mensen hier beslist niet moeten gaan importeren.
pi_166136004
Ik was vandaag in winkelcentrum Zuidplein, en het valt mij op dat veel moslims, vooral Marokkaanse vrouwen en Somalische vrouwen met kinderwagens lak hebben aan iedereen, ze rijden als je niet oppast zo over je voeten heen, en gebruiken die kinderwagens echt om iedereen aan de kant te walsen.

Ook kan er nooit een sympathiek lachje af, ze lijken wel altijd boos.
Weet wel dat Zuidplein niet de beste plek is van Rotterdam, maar mag toch niet hopen dat dit ooit in heel Nederland de toekomst is. Want ik persoonlijk word er niet echt gelukkig van, alleen maar hoofddoekvrouwen, zonder sociale omgangsnormen.

Surinaamse vrouwen heb ik eigenlijk geen last van, behalve wat geluidsoverlast hier in Hoogvliet.
pi_166141691
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 08:52 schreef GewoneBurger het volgende:
Als ik zie hoe slap westerse politici stelling nemen tegen migratie dan lijkt het wel alsof ze graag willen dat we divers worden en dat het helpen van mensen uit armere/conflictgebieden een leuke bijkomstigheid is.
http://www.ibtimes.co.uk/(...)-flirt-women-1558967

The Award Of The Coudenhove-Kalergi Prize To President Van Rompuy
"On November 16th 2012, the President of the European Council, Herman
Van Rompuy, was awarded the Coudenhove-Kalergi Prize, during a special
conference in Vienna, to celebrate 90 years of pan-European movement.
The prize is awarded every two years to leading personalities for their
outstanding contribution to the process of European integration.

A decisive factor that helped him win the prize was the balanced way in
which President Van Rompuy executed his duties in the new position of
President of the European Council, which was established by the Treaty
of Lisbon. He handled this particularly sensitive leading and
coordinating role with a spirit of determination and reconciliation,
while emphasis was also given to his skilful arbitration on European
affairs and unfailing commitment to European moral values.

During his speech, Mr Van Rompuy described the unification of Europe as
a peace project. This idea, which was also the objective of the work of
Coudenhove-Kalergi, after 90 years is still important. The award bears
the name of Count Richard Nicolaus von Coudenhove-Kalergi (1894-1972),
philosopher, diplomat, publisher and founder of the Pan-European
Movement (1923). Coudenhove-Kalergi was the pioneer of European
integration and popularized the idea of a federal Europe with his work.

Among the winners of the award, the Federal Chancellor of Germany
Angela Merkel (2010) and the President of Latvia Vaira Vike-Freiberga
(2006), are included.

[ Bericht 63% gewijzigd door sp3c op 23-10-2016 12:17:48 ]
pi_166141953
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 22:38 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Ik was vandaag in winkelcentrum Zuidplein, en het valt mij op dat veel moslims, vooral Marokkaanse vrouwen en Somalische vrouwen met kinderwagens lak hebben aan iedereen, ze rijden als je niet oppast zo over je voeten heen, en gebruiken die kinderwagens echt om iedereen aan de kant te walsen.

Ook kan er nooit een sympathiek lachje af, ze lijken wel altijd boos.
Weet wel dat Zuidplein niet de beste plek is van Rotterdam, maar mag toch niet hopen dat dit ooit in heel Nederland de toekomst is. Want ik persoonlijk word er niet echt gelukkig van, alleen maar hoofddoekvrouwen, zonder sociale omgangsnormen.

Surinaamse vrouwen heb ik eigenlijk geen last van, behalve wat geluidsoverlast hier in Hoogvliet.
Even generaliserend, maar Marrokkaanse moeders zijn echt een verschrikking ja. Hoofd staat altijd op onweer en ze houden rekening met niemand.
pi_166142937
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 18:11 schreef 0906 het volgende:
Waarom zoveel kinderen?
Omdat kinderen pensioen voorziening zijn in Afrika. En tot 30 jaar geleden ging het overgrote deel dood voor volwassenheid, die kindersterfte hebben westerse hulporganisaties gestopt. Want zielig. Helaas hebben ze vergeten te vertellen dat ze dus ook minder kinderen hoeven te krijgen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_166152168
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 18:39 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Het argument is al meerdere malen aangedragen: vergrijzing van de bevolking. Natuurlijk moet dat opgevangen worden door het importeren van een stel achterlijke zandapen.
strafbaar.
pi_166157438
Er had iemand (Achterhoker), als reactie op 1 van mijn posts, allemaal Youtube linkjes geplaatst maar die zijn verwijderd. Waarom is dat?
pi_166158094
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:22 schreef GewoneBurger het volgende:
Er had iemand (Achterhoker), als reactie op 1 van mijn posts, allemaal Youtube linkjes geplaatst maar die zijn verwijderd. Waarom is dat?
Hey, wtf, waarom inderdaad? Waren bijna allemaal gesproken woorden door bekende politici die inzicht geven in de 'grote volksverhuizing'...?
  zondag 23 oktober 2016 @ 22:52:25 #179
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_166161419
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:59 schreef gelly het volgende:

[..]

strafbaar.
Wat?
Fade to Black
pi_166163355
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 22:52 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Wat?
Die wilt niets dan censuur middels intimidatie.
pi_166167104
quote:
‘Volop inzetten op aanpak bevolkingsgroei’

DEN HAAG (ANP) – Nederland moet nog meer dan nu in ontwikkelingsprogramma’s het geval is, inzetten op het aanpakken van bevolkingsgroei in ontwikkelingslanden. Dat stelt Ton Coenen, directeur van Rutgers maandagmiddag in de Johannes Rutgers Dialoog. In die jaarlijkse bijeenkomst wordt de naamgever het kenniscentrum voor seksualiteit geëerd.

Volgens Coenen is de massale bevolkingsgroei een gevaar voor mens en milieu en moet die daarom worden aangepakt. ,,Inzetten op geboortebeperking is een essentieel wapen in de strijd voor meer ontwikkeling. Zeker in Afrika, waar de bevolking zal verdrievoudigen. Nederland heeft seksuele rechten en toegang tot anticonceptie hoog in het vaandel staan. Investeren in seksuele gezondheid en rechten moet voor Nederland topprioriteit blijven”, aldus Coenen. “Bevolkingsgroei is één van de grootste uitdagingen van deze eeuw. De oplossing is simpel: geef vrouwen én mannen toegang tot anticonceptie en alles wat daarmee samenhangt.”
Frontpage: 'Volop inzetten op aanpak bevolkingsgroei'

Gezien de jarenlang gaande bevolkings explosie in Afrika lopen we al lang achter de feiten aan en is het zoiets als dweilen met de kraan open.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 24 oktober 2016 @ 10:49:54 #182
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166167238
Enkele tientallen jaren te laat, vrees ik.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_166167255
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 10:37 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Frontpage: 'Volop inzetten op aanpak bevolkingsgroei'

Gezien de jarenlang gaande bevolkings explosie in Afrika lopen we al lang achter de feiten aan en is het zoiets als dweilen met de kraan open.
Is niet ons probleem. Gewoon de grenzen dicht.
pi_166167483
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 10:50 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Is niet ons probleem. Gewoon de grenzen dicht.
Je moet dan wel een keuze maken, net als in het "natuurgbied" Oostvaardersplassen.
Er is sprake van een kunstmatige situatie, de bevolkingsgroei wordt gestimuleerd door de westerse hulp programma's. Net als in de Oostvaardersplassen ontstaat een overpopulatie.
De keuze moet dan gemaakt worden, in het geval van de Oostvaardersplassen (waar overigens de grenzen dicht zijn) is dat óf laten verhongeren óf afschieten.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_166167538
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 11:07 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Je moet dan wel een keuze maken, net als in het "natuurgbied" Oostvaardersplassen.
Er is sprake van een kunstmatige situatie, de bevolkingsgroei wordt gestimuleerd door de westerse hulp programma's. Net als in de Oostvaardersplassen ontstaat een overpopulatie.
De keuze moet dan gemaakt worden, in het geval van de Oostvaardersplassen (waar overigens de grenzen dicht zijn) is dat óf laten verhongeren óf afschieten.
We zijn inderdaad gigantisch de fout in gegaan door medicijnen en voedsel te dumpen (+ christelijke waanzin). Afrika had beter gewoon Afrika kunnen blijven. Afrika met een populatie die zo groot was als onderhouden kon worden via jagen en verzamelen. Wat was daar mis mee? Waren ze toen ongelukkiger dan nu?
pi_166171803
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 10:37 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Frontpage: 'Volop inzetten op aanpak bevolkingsgroei'

Gezien de jarenlang gaande bevolkings explosie in Afrika lopen we al lang achter de feiten aan en is het zoiets als dweilen met de kraan open.
Laten we beginnen de bevolkingsgroei in eigen land eens aan te pakken. Van 15 naar 17 mln in 20 jaar tijd is waanzin.
pi_166171856
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:55 schreef GewoneBurger het volgende:

[..]

Laten we beginnen de bevolkingsgroei in eigen land eens aan te pakken. Van 15 naar 17 mln in 20 jaar tijd is waanzin.
Inderdaad... Hoor zo nog dat liedje uit de jaren 90.
pi_166173240
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 14:55 schreef GewoneBurger het volgende:

[..]

Laten we beginnen de bevolkingsgroei in eigen land eens aan te pakken. Van 15 naar 17 mln in 20 jaar tijd is waanzin.
Komt vrijwel uitsluitend door immigratie. Het geboortecijfer van de autochtoon is al decennia negatief.
  maandag 24 oktober 2016 @ 16:12:43 #189
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_166173304
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 16:08 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Komt vrijwel uitsluitend door immigratie. Het geboortecijfer van de autochtoon is al decennia negatief.
En het merendeel van die immigranten gaat direct een nutteloze onderklasse in. Onbegrijpelijk het beleid van onze 'leiders'.
pi_166173468
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 10:50 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Is niet ons probleem. Gewoon de grenzen dicht.
Dat is wel een beetje simpel. ten eerste is het deels ons probleem omdat wij vanuit het westen verantwoordelijk zijn voor het significant reduceren van de kindersterfte. Nu blijven al die kindertjes leven alleen hebben ze te weinig eten om ze allemaal te voeden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 24 oktober 2016 @ 16:33:30 #191
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_166173596
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 16:24 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje simpel. ten eerste is het deels ons probleem omdat wij vanuit het westen verantwoordelijk zijn voor het significant reduceren van de kindersterfte. Nu blijven al die kindertjes leven alleen hebben ze te weinig eten om ze allemaal te voeden.
Als je het westen verantwoordelijk stelt voor de overbevolking in Afrika, dan moet men ook niet gaan zeuren als de uiteindelijke oplossing uit het westen niet bevalt...

Eigen verantwoordelijkheid hoeveel kinderen je op de wereld zet.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_166246667
Als we nou eens op omvolking gingen bezuinigen ipv voorzieningen die voor ons bedoeld zijn!

Lees goed, unaniem is dit besluit genomen he. Idioten!

quote:
Capelle koopt woningen voor asielzoekers

De gemeente Capelle aan den IJssel koopt voor maximaal 2 miljoen euro 7 woningen waarin 24 statushouders worden gehuisvest. In een raadsbrede commissievergadering stemden de Capelse raadsfracties unaniem in met het raadsvoorstel voor de aankoop.


Het is nog niet bekend in welke buurten de woningen worden aangekocht.

Het gemeentebestuur was aanvankelijk van plan veertig vluchtelingen onder te brengen in de Mientfabriek. Dat leidde tot veel verzet van omwonenden. Het plan sneuvelde uiteindelijk toen coalitiepartij Leefbaar Capelle het torpedeerde.

Huiswerk
Met de aankoop van de woningen heeft de gemeente volgens wethouder Van Sluis 'haar huiswerk gedaan' en kunnen dit jaar 168 statushouders worden opgevangen.

Voor 2017 wordt van de gemeente Capelle verwacht 124 statushouders huisvesting te geven.

Kritiek
Wethouder Dick van Sluis uitte tijdens de commissievergadering harde kritiek op het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA).

Volgens Van Sluis is de organisatie niet in staat om asielzoekers met een verblijfsstatus tijdig toe te wijzen aan de gemeente."Dat betekent dat we een aantal woningen hebben gehuurd, die hebben verbouwd voor kamerbewoning en nu staan ze leeg."

Rommeltje
Volgens Van Sluis is het COA 'niet flexibel'. Hij noemde daarbij een voorval met zestien alleenstaande statushouders die in Barendrecht zouden worden opgevangen.

"De gemeente Barendrecht had die huisvesting niet en moest de mensen terugsturen. Het COA was niet bij machte deze mensen door te schuiven naar de gemeente Capelle aan den IJssel waar wel plek voor ze was. Het is een rommeltje bij het COA."
pi_166257631
quote:
Nederlandse bevolking groeit in 2016 flink door migratie

Nederland registreert volgend jaar ongeveer 240.000 immigranten. Van dit aantal zijn 70.000 personen asielmigrant. "Een deel van hen is nu al in ons land, een deel komt volgend jaar als asielzoeker of nareizend familielid."

Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vrijdag. Daarnaast gaat het om buitenlanders die hier voor het werk komen en om Nederlanders die terugkeren uit het buitenland.

Mede dankzij de immigranten stijgt de Nederlandse bevolking fors. Volgend jaar worden rond de 173.000 baby's geboren. Daar staat tegenover dat ongeveer 148.000 mensen doodgaan en dat circa 147.000 mensen Nederland zullen verlaten. Netto komen er dus ongeveer 113.000 mensen bij, de grootste groei sinds de eeuwwisseling.

Het aantal immigranten blijft ook in 2017 hoog. Daarna zakt het naar 185.000, verwacht het CBS. Dat is nog altijd twee keer zo veel als in 2005.

Vergrijzing
Nederland gaat begin volgend jaar door de grens van zeventien miljoen inwoners. Rond 2035 komt Nederland boven de achttien miljoen mensen uit. Op dat niveau blijft de bevolking waarschijnlijk hangen. Door de vergrijzing gaan er namelijk meer mensen dood dan nu.
Dat er in 2035 18 miljoen mensen in Nederland zouden zijn acht ik onwaarschijnlijk gezien de ontwikkelingen in Afrika, het midden oosten en delen van Azie zoals Pakistan, Afghanistan en India. Het zal mij verbazen als we 2035 onder de 20 miljoen zouden uitkomen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:18:05 #194
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_166257794
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:10 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat er in 2035 18 miljoen mensen in Nederland zouden zijn acht ik onwaarschijnlijk gezien de ontwikkelingen in Afrika, het midden oosten en delen van Azie zoals Pakistan, Afghanistan en India. Het zal mij verbazen als we 2035 onder de 20 miljoen zouden uitkomen.
Verandert hier vanzelf wel in een tweede Afrika met die instroom van kanslozen.
pi_166259682
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:10 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat er in 2035 18 miljoen mensen in Nederland zouden zijn acht ik onwaarschijnlijk gezien de ontwikkelingen in Afrika, het midden oosten en delen van Azie zoals Pakistan, Afghanistan en India. Het zal mij verbazen als we 2035 onder de 20 miljoen zouden uitkomen.
Mij ook eigenlijk. Wel een heel zorgelijke ontwikkeling.
pi_166267153
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 10:10 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat er in 2035 18 miljoen mensen in Nederland zouden zijn acht ik onwaarschijnlijk gezien de ontwikkelingen in Afrika, het midden oosten en delen van Azie zoals Pakistan, Afghanistan en India. Het zal mij verbazen als we 2035 onder de 20 miljoen zouden uitkomen.
Laten we hopen dat demografie en migratie het thema van de komende verkiezingen worden. Punten waar zowel de VVD en de PvdA heel zwak staan.
pi_166273910
quote:
Asielzoekers 'Wij zijn hier' kosten gemeente tonnen

De gemeente is tonnen kwijt aan de groep asielzoekers van 'Wij zijn hier'. De groep is uitgeprocedeerd en trekt nu al enkele jaren door de stad van gekraakt pand naar gekraakt pand. Het opknappen van die panden loopt soms in de tonnen.


Zo logeerde de groep vier maanden in het voormalig stadsdeelkantoor van Nieuw-West. Na de ontruiming bleek het pand van binnen flink beschadigd. 'Het kost twee ton om de schade te herstellen. En dat is exclusief de kosten die toch al gemaakt zouden worden om het pand geschikt te maken voor een nieuwe huurder', zegt een woordvoerder van de gemeente in De Telegraaf.

1,3 miljoen
Naast het opknappen kosten ook de elektriciteitsrekening en de schoonmaakkosten de gemeente klauwen met geld. 'Wij zijn hier' heeft de gemeente sinds 2014 minstens 1,3 miljoen euro belastinggeld gekost. Dan zijn de inzet van politie en ambtenaren nog niet meegerekend. In 2014 werden de rondtrekkende actievoerders door de gemeente opgevangen aan de Havenstraat. Ze kregen er behalve onderdak ook eten, drinken en cursussen. Dit kostte de gemeente 900.000 euro.

Antikraakwacht
De groep uitgeprocedeerde asielzoekers slapen in gekraakte panden maar worden daar om de zoveel tijd ook weer uitgehaald waarna ze, met behulp van de Amsterdamse krakersgemeenschap, een ander pand kraken. 'Elke keer als ze uit een gebouw worden gezet, sturen we een waarschuwing aan alle eigenaars van leegstand vastgoed, dat ze antikraakwachten moeten inschakelen', zegt stadsdeelvoorzitter van Nieuw-West Achmed Baâdoud tegen De Telegraaf.

De GGZ-instelling naast het pand waar de groep nu zit, in de Rijswijkstraat, heeft al twee extra beveiligers moeten inhuren. Ook de gemeente heeft een speciaal interventieteam ingezet volgens de krant.

De rondtrekkende groep 'asielkrakers' hebben alle stappen voor asielaanvragen al tevergeefs doorlopen. Toch weigeren ze te vertrekken of gebruik te maken van de bed-bad-brood-regeling.
pi_166275949
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 16:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
Dat is wel een beetje simpel. ten eerste is het deels ons probleem omdat wij vanuit het westen verantwoordelijk zijn voor het significant reduceren van de kindersterfte. Nu blijven al die kindertjes leven alleen hebben ze te weinig eten om ze allemaal te voeden.
Het begrip "eigen verantwoordelijkheid" is bij veel Afrikanen volledig onbekend.
Ze kregen altijd veel kinderen omdat was ingecaluleerd dat veel kinderen de kleuterleeftijd niet eens haalde, laat staan de puberteit.
Als ze dan in het zelfde tempo blijven doorneuken als 50 jaar geleden, ja dan hoef je geen genie te zijn om te voorspellen dat de bevolking dan groeit.

Maar blijkbaar moet "het Westen" ze dat ook nog eens uitleggen ?
pi_166277116
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 22:53 schreef GewoneBurger het volgende:

[..]

Gewoon oppakken en opsluiten.

Daarbij kan er best iets productiefs met de gevangenissen gedaan worden.
pi_166300469
Volgens Leonard Doyle van de Internationale Organisatie voor Migratie:
De meeste migranten die Afrika ontvluchten richting europa zijn geen asielzoekers maar economische migranten.
Hij zegt 15:30 min van het videofragment:
quote:
The population of Afrika is growing at an enormous rate

International organisation for migratrion

[ Bericht 3% gewijzigd door Digi2 op 30-10-2016 13:43:57 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_166300852
Ondertussen wil Australië zijn wetgeving verder aanscherpen.
quote:
Under legislation to be introduced to Parliament next week, thousands of asylum seekers who have returned to their homelands in the Middle East, Africa and Asia would be banned for life from ever traveling to Australia as tourists, to do business or as an Australian's spouse, Prime Minister Malcolm Turnbull said.
"You need the clearest of clear messages," Turnbull told reporters.
"This is a battle of will between the Australian people, represented by their government, and these criminal gangs of people smugglers. You should not under estimate the scale of the threat."
quote:
More than 51,000 asylum seekers arrived in Australian waters by boat during the six years the former center-left Labor Party government was in power from 2007 until 2013. More than 20,000 arrived in 2013.

No boat smuggling operation has succeeded in delivering asylum seekers to Australia since July 2014 under Turnbull's conservative government.
Australia weighs law banning refugees from returning
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_166305840
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 13:43 schreef Digi2 het volgende:
Ondertussen wil Australië zijn wetgeving verder aanscherpen.

[..]

[..]

Australia weighs law banning refugees from returning
Duidelijke taal zullen we maar zeggen.
  zondag 6 november 2016 @ 16:27:22 #203
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_166455317
http://www.nu.nl/bootvluc(...)ugsturen-afrika.html

En de duitsers...lijkt ook klare taal...totdat je leest dat ze teruggebracht worden naar Afrika om vanuit daar asiel aan te mogen vragen..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_166455366
Ach, wij zijn vroeger toch ook over de hele wereld gaan halen wat we wilden hebben. Waarom mogen 'zij' dat dan niet?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  zondag 6 november 2016 @ 17:57:51 #205
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_166457614
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 16:29 schreef Tango5Romeo het volgende:
Ach, wij zijn vroeger toch ook over de hele wereld gaan halen wat we wilden hebben. Waarom mogen 'zij' dat dan niet?
Ik niet hoor.
Fade to Black
pi_166457699
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 17:57 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Ik niet hoor.
Nee, natuurlijk niet. Maar de westerse volkeren hebben aardig huisgehouden vroeger. Daardoor, en door onze inzet en geografische ligging, hebben we veel rijkdom vergaard. Het is niet vreemd dat andere dat ook willen. En je kunt je afvragen hoe 'eerlijk' het is, dat alle rijkdom bij een relatief klein deel van de wereldbevolking zit.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  zondag 6 november 2016 @ 18:03:01 #207
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_166457722
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 18:02 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Maar de westerse volkeren hebben aardig huisgehouden vroeger. Daardoor, en door onze inzet en geografische ligging, hebben we veel rijkdom vergaard. Het is niet vreemd dat andere dat ook willen. En je kunt je afvragen hoe 'eerlijk' het is, dat alle rijkdom bij een relatief klein deel van de wereldbevolking zit.
Wat weerhoudt jou jouw deel te schenken aan de minderbedeelden?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_166457771
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 18:03 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wat weerhoudt jou jouw deel te schenken aan de minderbedeelden?
Mijn hypotheek. :)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  zondag 6 november 2016 @ 18:09:13 #209
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_166457893
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 18:02 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Maar de westerse volkeren hebben aardig huisgehouden vroeger. Daardoor, en door onze inzet en geografische ligging, hebben we veel rijkdom vergaard. Het is niet vreemd dat andere dat ook willen. En je kunt je afvragen hoe 'eerlijk' het is, dat alle rijkdom bij een relatief klein deel van de wereldbevolking zit.
Omdat er hier simpelweg niet genoeg plek is voor iedereen. Dit naast het feit dat de verschillen natuurlijk te groot zijn. De multikul samenleving is gewoon een groot mislukt experiment.
Fade to Black
pi_166457977
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 18:09 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Omdat er hier simpelweg niet genoeg plek is voor iedereen. Dit naast het feit dat de verschillen natuurlijk te groot zijn. De multikul samenleving is gewoon een groot mislukt experiment.
Wie heeft het hier over de praktische kant? Ik zeg toch ook niet dat ik wil dat iedereen hiernaartoe komt. Ik zeg alleen dat ik het begrijp. Net zoals alle SP-stemmers in Nederland een graantje willen meepikken van het geld van VVD-stemmers, willen Afrikanen dat van Europa's rijkdom.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166459467
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 18:02 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Maar de westerse volkeren hebben aardig huisgehouden vroeger. Daardoor, en door onze inzet en geografische ligging, hebben we veel rijkdom vergaard. Het is niet vreemd dat andere dat ook willen. En je kunt je afvragen hoe 'eerlijk' het is, dat alle rijkdom bij een relatief klein deel van de wereldbevolking zit.
Je vergeet een belangrijke factor die tot de welvaart leidde; de in Europa ontstane culturen die ontwikkeling op vele fronten met zich meebrachten. En laat het nou net zijn dat deze migranten de doodsteek zijn voor die factor.
pi_166459549
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 19:07 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je vergeet een belangrijke factor die tot de welvaart leidde; de in Europa ontstane culturen die ontwikkeling op vele fronten met zich meebrachten. En laat het nou net zijn dat deze migranten de doodsteek zijn voor die factor.
Want die ontwikkeling worden dan teruggedraaid? We worden collectief dommer als er andere culturen bijkomen? Of wat wil je precies zeggen?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166460831
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 19:10 schreef Tango5Romeo het volgende:
Want die ontwikkeling worden dan teruggedraaid? We worden collectief dommer als er andere culturen bijkomen?
Je kan anders prima kijken naar bijvoorbeeld Libanon als je wilt weten wat er gebeurt al er een grote groep Moslims zich in oorspronkelijk Christelijke gebieden vestigen.

Verder is "dommer" een stroman, het gaat niet om "slim" of "dom", succes van een samenleving is veel breder dan alleen intelligentie. De Islamitische cultuur heeft een vrij desastreuse track record mbt welvaart. Je kan zelfs binnen landen kijken; in bijv Egypte zijn Christenen (ondanks regelmatige sektarische ellende) succesvoller dan Moslims, in Maleisie zijn Chinezen succesvoller dan de Islamitische Malay en natuurlijk in het Westen zelf zijn Moslims veel minder succesvol dan immigranten uit niet-Moslim landen (vergelijk bijv maar eens Indiers vs Bengali en Pakistani immigranten hier). Uiteraard is er ontzettend veel meer data waaruit blijkt dat Moslimimmigranten veel minder succesvol zijn dan immigranten uit niet Islamitische culturen. En natuurlijk valt er veel voor te zeggen dat het Westen welvaart per capita verliest door grote toestromen van kansarme Moslims, dat is nog los van overlast en terrorisme risico.
pi_166460909
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 19:10 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Want die ontwikkeling worden dan teruggedraaid? We worden collectief dommer als er andere culturen bijkomen? Of wat wil je precies zeggen?
Wat diegene boven mij zegt.
pi_166461224
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 19:56 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Je kan anders prima kijken naar bijvoorbeeld Libanon als je wilt weten wat er gebeurt al er een grote groep Moslims zich in oorspronkelijk Christelijke gebieden vestigen.

Verder is "dommer" een stroman, het gaat niet om "slim" of "dom", succes van een samenleving is veel breder dan alleen intelligentie. De Islamitische cultuur heeft een vrij desastreuse track record mbt welvaart. Je kan zelfs binnen landen kijken; in bijv Egypte zijn Christenen (ondanks regelmatige sektarische ellende) succesvoller dan Moslims, in Maleisie zijn Chinezen succesvoller dan de Islamitische Malay en natuurlijk in het Westen zelf zijn Moslims veel minder succesvol dan immigranten uit niet-Moslim landen (vergelijk bijv maar eens Indiers vs Bengali en Pakistani immigranten hier). Uiteraard is er ontzettend veel meer data waaruit blijkt dat Moslimimmigranten veel minder succesvol zijn dan immigranten uit niet Islamitische culturen. En natuurlijk valt er veel voor te zeggen dat het Westen welvaart per capita verliest door grote toestromen van kansarme Moslims, dat is nog los van overlast en terrorisme risico.
Hoe zijn we ineens op moslims terechtgekomen? Heb ik het nooit over gehad. Ik heb alleen gezegd dat ik begrijp dat de rest van de wereld onze rijkdom begeert.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166461240
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 19:58 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wat diegene boven mij zegt.
Was geen antwoord op mijn vraag. Nu mag jij.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166462303
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 20:08 schreef Tango5Romeo het volgende:
Hoe zijn we ineens op moslims terechtgekomen? Heb ik het nooit over gehad. Ik heb alleen gezegd dat ik begrijp dat de rest van de wereld onze rijkdom begeert.
Omdat dit topic over de grote volksverhuizing gaat. Jouw post had het over "We worden collectief dommer als er andere culturen bijkomen?". De overwhelming majority van die volksverhuizers komen uit de Islamitische cultuur.

Verder begrijp ik ook dat dat de rest van de wereld onze rijkdom begeert, en dat zou ik zelf ook doen als ik in zo een shithole geboren was. Echter, de wensen van die volksverhuizers zouden totaal geen invloed moeten hebben op de beslisingen in Europa mbt immigratie.
pi_166462645
Nu op NPO2 goede docureeks hierover. De Trek.
  maandag 7 november 2016 @ 04:47:31 #219
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_166469729
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 20:40 schreef Pharmacist het volgende:
Verder begrijp ik ook dat dat de rest van de wereld onze rijkdom begeert, en dat zou ik zelf ook doen als ik in zo een shithole geboren was. Echter, de wensen van die volksverhuizers zouden totaal geen invloed moeten hebben op de beslisingen in Europa mbt immigratie.
Dat!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_166471244
Vluchtelingen zijn, in grote getallen, de nieuwe Goten en kunnen verwoestend zijn voor de Europese beschaving.
pi_166635443
Docu over tegenstellingen die ontstaan als gevolg van demografische ontwikkelingen.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_166635908
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2016 10:05 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Vluchtelingen zijn, in grote getallen, de nieuwe Goten en kunnen verwoestend zijn voor de Europese beschaving.
Dat is dan ook het plan. Onze beschaving kapot maken.
pi_166639186
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 19:56 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Je kan anders prima kijken naar bijvoorbeeld Libanon als je wilt weten wat er gebeurt al er een grote groep Moslims zich in oorspronkelijk Christelijke gebieden vestigen.

Verder is "dommer" een stroman, het gaat niet om "slim" of "dom", succes van een samenleving is veel breder dan alleen intelligentie. De Islamitische cultuur heeft een vrij desastreuse track record mbt welvaart. Je kan zelfs binnen landen kijken; in bijv Egypte zijn Christenen (ondanks regelmatige sektarische ellende) succesvoller dan Moslims, in Maleisie zijn Chinezen succesvoller dan de Islamitische Malay en natuurlijk in het Westen zelf zijn Moslims veel minder succesvol dan immigranten uit niet-Moslim landen (vergelijk bijv maar eens Indiers vs Bengali en Pakistani immigranten hier). Uiteraard is er ontzettend veel meer data waaruit blijkt dat Moslimimmigranten veel minder succesvol zijn dan immigranten uit niet Islamitische culturen. En natuurlijk valt er veel voor te zeggen dat het Westen welvaart per capita verliest door grote toestromen van kansarme Moslims, dat is nog los van overlast en terrorisme risico.
Het is niet specifiek islamitisch, christelijke Eritreeërs bakken er ook weinig van qua succesvolle participatie.

quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 20:40 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Verder begrijp ik ook dat dat de rest van de wereld onze rijkdom begeert, en dat zou ik zelf ook doen als ik in zo een shithole geboren was. Echter, de wensen van die volksverhuizers zouden totaal geen invloed moeten hebben op de beslisingen in Europa mbt immigratie.
Dit inderdaad. Het Groen Links-idee van naar de hele wereld luisteren. Alle culturen en opvattingen zijn gelijk.
  maandag 14 november 2016 @ 00:02:59 #224
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_166642167
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 21:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is niet specifiek islamitisch, christelijke Eritreeërs bakken er ook weinig van qua succesvolle participatie.

[..]

Dit inderdaad. Het Groen Links-idee van naar de hele wereld luisteren. Alle culturen en opvattingen zijn gelijk.
Het is een combinatie van laag IQ, geen/slechte opleidingen (en dus achterstanden op gebied van taal etc) in combinatie met conservatieve religies waardoor mensen niet of te weinig persoonlijke ontwikkeling doormaken maar blijven hangen in achterhaalde denkpatronen en daaruit voortvloeiende gedragingen.
pi_166964807
quote:
Recordaantal bootvluchtelingen dit jaar aangekomen in Italië

Het aantal bootvluchtelingen dat vanuit Noord-Afrika de Italiaanse kust weet te bereiken slaat nu al het record van twee jaar terug. De Italiaanse autoriteiten hebben op 28 november over dit jaar reeds 171.299 migranten geteld. Over heel het recordjaar 2014 waren dat er 170.100.

In drie jaar tijd zijn sinds 2014 bijna een half miljoen mensen vanuit Noord-Afrika naar Italië getrokken in de hoop op een beter bestaan. Momenteel wonen er 176.000 asielzoekers in opvangcentra.

Het aantal asielaanvragen dit jaar is ook een nieuw record. Het aantal kinderen dat zonder begeleiding de tocht naar de Europese kust waagt, is dat volgens Italiaanse statistieken ook. Het gaat tot dusver om 23.000 minderjarigen. Het vorige record was in 2014 13.000 minderjarigen.

Het is niet bekend hoeveel mensen om het leven komen bij de poging, vaak door de woestijn en over de Middellandse Zee, de EU te bereiken. Het zou dit jaar om zeker 4.600 mensen gaan.

Rome ziet in het nieuwe record een gevolg van het vluchtelingenakkoord tussen de EU en Turkije. Dat werd in maart gesloten om de chaotische tocht van migranten naar Griekse eilanden te stoppen en Griekenland en de Balkan voor de vaak door nood gedwongen landverhuizers te blokkeren.
De volksverhuizing en letterlijke dumping van geboorteoverschotten in de vorm van kinderen die zonder ouders op brakke bootjes worden gezet blijft doorgaan, het aantal neemt zelfs toe via de Italië route.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 28 november 2016 @ 22:06:51 #226
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_166965390
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 21:48 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De volksverhuizing en letterlijke dumping van geboorteoverschotten in de vorm van kinderen die zonder ouders op brakke bootjes worden gezet blijft doorgaan, het aantal neemt zelfs toe via de Italië route.
Snel, laten we nog wat huizen vrijmaken en uitkeringen voor ze regelen! Zij gaan onze pensioenen redden en ons verzorgen als we oud zijn, toch? Toch???
pi_166965742
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 20:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nu op NPO2 goede docureeks hierover. De Trek.
Deze docu zou verplichte kost moeten zijn voor de mensen die vinden dat ze met hun bootjes naar de zee mogen zakken.

http://www.vpro.nl/progra(...)mvzNACFQcQ0wod5eUMIg

Je zal maar in zo'n shithole geboren zijn... indien de mogelijkheid zich voor zou doen zouden jij en ik er ook wegtrekken, op zoek naar beter. Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat we iedereen maar binnen moeten laten.
  maandag 28 november 2016 @ 22:20:52 #228
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_166965844
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 22:18 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Deze docu zou verplichte kost moeten zijn voor de mensen die vinden dat ze met hun bootjes naar de zee mogen zakken.

http://www.vpro.nl/progra(...)mvzNACFQcQ0wod5eUMIg

Je zal maar in zo'n shithole geboren zijn... indien de mogelijkheid zich voor zou doen zouden jij en ik er ook wegtrekken, op zoek naar beter. Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat we iedereen maar binnen moeten laten.
Wat zou jouw oplossing zijn voor dit probleem?
pi_166970660
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 16:29 schreef Tango5Romeo het volgende:
Ach, wij zijn vroeger toch ook over de hele wereld gaan halen wat we wilden hebben. Waarom mogen 'zij' dat dan niet?
Wonen wij daar nu massaal dan? Krijgen wij gratis geld van hun? Ze kosten ons meer dan dat ze ooit hebben opgeleverd.
  dinsdag 29 november 2016 @ 01:07:26 #230
448031 Zakman1001
Man Met Een Zak
pi_166970808
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 00:57 schreef Cattivo het volgende:

[..]

Wonen wij daar nu massaal dan? Krijgen wij gratis geld van hun? Ze kosten ons meer dan dat ze ooit hebben opgeleverd.
Hoe bedoel je dit kan je dit verder uiteenzetten misschien.
Zan En Een Man
pi_166972592
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 00:57 schreef Cattivo het volgende:

[..]

Ze kosten ons meer dan dat ze ooit hebben opgeleverd.
Mensen zonder enig historisch besef :')_!
pi_166979427
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 16:29 schreef Tango5Romeo het volgende:
Ach, wij zijn vroeger toch ook over de hele wereld gaan halen wat we wilden hebben. Waarom mogen 'zij' dat dan niet?
Jij ook? Lummel!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_167824008
quote:
1000 Flüchtlinge scheitern am Ceuta-Zaun

Rund 1100 afrikanische Flüchtlinge haben versucht, in die spanische Exklave Ceuta in Marokko zu gelangen. Dabei ging es gewalttätig zu. Etliche Sicherheitskräfte wurden dabei verletzt.

Mehr als 1000 Migranten und Flüchtlinge aus dem südlichen Afrika haben in der Nacht zum Neujahrstag versucht, über den Absperrzaun in die spanische Exklave Ceuta in Marokko zu gelangen. Dabei wurden 50 Mitglieder der marokkanischen Sicherheitskräfte und fünf spanische Polizisten verletzt, teilten die spanischen Behörden mit.

Die Behörden in Ceuta beschrieben das Vorgehen der Migranten als "extrem gewalttätig". Diese hätten Metallstäbe, Drahtscheren und Steine eingesetzt, einer der verletzten Beamten habe ein Auge verloren.

Rund 100 Menschen war es gelungen, auf den ersten von zwei Absperrzäunen zu klettern. Zwei Männer schafften es Berichte zufolge, spanischen Boden zu erreichen. Beide hätten sich beim Klettern über den sechs Meter hohen Grenzzaun Verletzungen zugezogen. Die spanische Polizei brachte sie ins Krankenhaus.
....
Opnieuw hebben migranten de hekwerken bij Ceuta bestormt. Het ging met veel geweld gepaard waarbij een beamte een oog heeft verloren. 50 marrokaanse beveiligers en 5 spaanse agenten raakten gewond. 2 immigranten bereikten spaans grondgebied maar waren zodanig verwond door het hekwerk dat ze naar het ziekenhuis werden gebracht voor behandeling.

In 2016 hebben een recordaantal van meer dan 180.000 immigranten Italië bereikt via zee.
Record 2016 pushes migrant arrivals in Italy over half million

Duitse politici willen de bootvluchtelingen ondertussen zo snel mogelijk weer terugzetten op het grondgebied van Tunesië en Libië. Alleen een toegekend asielverzoek vanuit Tunesië en Libië kan dan nog toegang tot europees grondgebied verschaffen. Dit lijkt op het australische model.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 2 januari 2017 @ 10:25:21 #234
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_167824147
Een Marokkaans ziekenhuis hoop ik dan wel voor die indringers. In dit soort gevallen moet er gewoon met scherp op geschoten worden. Proberen zo met geweld binnen te komen en dan ook nog een asielverzoek mogen indienen... te belachelijk voor woorden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 2 januari 2017 @ 10:27:21 #235
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_167824174
Zouden we die enclaves niet kunnen gebruiken om ongewenste marokkanen uit te zetten trouwens.. daarheen met de boot en de poort uitzetten. Tegen Marokkaanse grensbewaking zeggen dat ze over hek geklommen zijn.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_167824192
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 19:10 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Want die ontwikkeling worden dan teruggedraaid? We worden collectief dommer als er andere culturen bijkomen? Of wat wil je precies zeggen?
Als je minder intelligente mensen in een land haalt, wordt dat land natuurlijk wel collectief dommer. Gemiddeld.

Maar mits er werk is, kan het ook helpen tegen de vergrijzing. Ach ja.
  maandag 2 januari 2017 @ 10:31:10 #237
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_167824226
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 10:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Opnieuw hebben migranten de hekwerken bij Ceuta bestormt. Het ging met veel geweld gepaard waarbij een beamte een oog heeft verloren. 50 marrokaanse beveiligers en 5 spaanse agenten raakten gewond. 2 immigranten bereikten spaans grondgebied maar waren zodanig verwond door het hekwerk dat ze naar het ziekenhuis werden gebracht voor behandeling.

In 2016 hebben een recordaantal van meer dan 180.000 immigranten Italië bereikt via zee.
Record 2016 pushes migrant arrivals in Italy over half million

Duitse politici willen de bootvluchtelingen ondertussen zo snel mogelijk weer terugzetten op het grondgebied van Tunesië en Libië. Alleen een toegekend asielverzoek vanuit Tunesië en Libië kan dan nog toegang tot europees grondgebied verschaffen. Dit lijkt op het australische model.
Het is eigenlijk ook te gek voor woorden dat je eerst illegaal een land binnenkomt en dan pas asiel aanvraagt. Een asielaanvraag hoort eerst beoordeeld te worden, eens gehonoreerd mag je deze kant op. Niet eerder.

Gelukkig gaan bij steeds meer mensen de ogen open. Nu is het nog zaak om al die nep-asielzoekers uit Noord-Afrika, Pakistan, Gambia etc. die hier helaas al zijn, zo snel mogelijk weer te lozen.
pi_167824234
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 19:56 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Je kan anders prima kijken naar bijvoorbeeld Libanon als je wilt weten wat er gebeurt al er een grote groep Moslims zich in oorspronkelijk Christelijke gebieden vestigen.

Verder is "dommer" een stroman, het gaat niet om "slim" of "dom", succes van een samenleving is veel breder dan alleen intelligentie. De Islamitische cultuur heeft een vrij desastreuse track record mbt welvaart. Je kan zelfs binnen landen kijken; in bijv Egypte zijn Christenen (ondanks regelmatige sektarische ellende) succesvoller dan Moslims, in Maleisie zijn Chinezen succesvoller dan de Islamitische Malay en natuurlijk in het Westen zelf zijn Moslims veel minder succesvol dan immigranten uit niet-Moslim landen (vergelijk bijv maar eens Indiers vs Bengali en Pakistani immigranten hier). Uiteraard is er ontzettend veel meer data waaruit blijkt dat Moslimimmigranten veel minder succesvol zijn dan immigranten uit niet Islamitische culturen. En natuurlijk valt er veel voor te zeggen dat het Westen welvaart per capita verliest door grote toestromen van kansarme Moslims, dat is nog los van overlast en terrorisme risico.
Intelligentie is wel de beste voorspeller van werkprestatie. Als je dan mensen hebt die minder slim zijn en niet volledig aangepast aan de nieuwe cultuur, gaat het een stuk lastiger worden goed te functioneren binnen ons land. Dat haal je hier dan wel bewust binnen. Ik zeg niet dat dat verkeerd is, maar wel iets om rekening mee te houden. Minderheden doen het vaak minder goed.

De religieuze verschillen tellen natuurlijk ook mee op hun eigen manier. Een streng christelijke kan veel beter aarden in Nederland dan een strenge moslim.
pi_167847991
http://joostniemoller.nl/(...)re-eugentische-plan/

Vers moslim bloed nodig om inteelt te voorkomen? Wtf! Hoax mag ik hopen, of anders een Speldje.
pi_167848479
Wat gebeurde er ook alweer na die vorige grote volksverhuizing? Oja.. toen stortte het Romeinse rijk in.. nouja.. ach..
standaarddrinker
  dinsdag 3 januari 2017 @ 02:45:20 #241
117098 Hathor
Effe niet
pi_167848515
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 00:40 schreef GewoneBurger het volgende:
http://joostniemoller.nl/(...)re-eugentische-plan/

Vers moslim bloed nodig om inteelt te voorkomen? Wtf! Hoax mag ik hopen, of anders een Speldje.
Hij vind Duitsers die zich onderling voortplanten vergelijkbaar met incest, dan heb je dus gewoon een keiharde klap van de molen gehad. Die ouwe idioot is rijp voor het gesticht.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_167848910
Een neoconservatieve complottist schrijft een angstig stukje en hop, blinde paniek bij platrechts.
  dinsdag 3 januari 2017 @ 10:05:04 #243
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_167850338
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 02:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hij vind Duitsers die zich onderling voortplanten vergelijkbaar met incest, dan heb je dus gewoon een keiharde klap van de molen gehad. Die ouwe idioot is rijp voor het gesticht.
Het het linkje naar Zeit gelezen (met mijn gebrekkige duits) en zoals hij het zegt is het helemaal niet een evil masterplan.. Betekent niet dat ik het met hem eens ben.
Genetisch gezien heeft de Europese Unie denk ik wel genoeg variatie om degeneratie te voorkomen. Hij zou een oproep moeten doen aan duitsers om met noren, spanjaarden en italiers te neuken als hij zo graag interbreeding wil :) .In veel moslimlanden zitten genetische afwijkingen in de genenpoel vanwege de vele neef-nicht huwelijken, en verder blijkt ook nog nu na drie generaties in nederland dat er toch vrij weinig huwelijken buiten de eigen etnische groep zijn (eigen inschatting, als iemand een bron heeft ter bevestiging/ ontkenning, graag. Denk wel dat er steeds minder vaak een partner uit geboorteland gehaald wordt, maar dat er gezocht wordt binnen eigen kring in nederland)

Dat Afrika ons probleem is ben ik ook niet met hem eens, en dat we de middellandse zee niet af kunnen sluiten ook niet. Natuurlijk kunnen we wel pogingen doen om afrika te helpen, met ontwikkeling, geboorteplanning, etc etc. Wortel en stok verhaal, als het met de wortel lukt, prima.. als niet, dan moet je wel een stok hebben en niet te bang zijn om hem te gebruiken. Schauble heeft die stok, de bundeswehr, maar ik denk dat hij liever zelfmoord pleegt dan die stok gebruiken.. het duitse schuldgevoel over WO II.

Ik wil ook duidelijk zijn over mijn motivatie om Afrika te proberen te helpen, dat is puur eigenbelang, geen wereldvreemd altruisme, geen schuldgevoel. Een soort Marshalplan, dat zal uiteindelijk goedkoper blijken denk ik dan ineens de stok tevoorschijn trekken. Het zal wel volstrekt anders moeten dan ontwikkelingshulp altijd gegaan is.. dat geld is altijd gewoon verdwenen in corrupte handen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 3 januari 2017 @ 11:38:42 #244
117098 Hathor
Effe niet
pi_167851962
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 10:05 schreef nixxx het volgende:

[..]

Het het linkje naar Zeit gelezen (met mijn gebrekkige duits) en zoals hij het zegt is het helemaal niet een evil masterplan.. Betekent niet dat ik het met hem eens ben.
Genetisch gezien heeft de Europese Unie denk ik wel genoeg variatie om degeneratie te voorkomen. Hij zou een oproep moeten doen aan duitsers om met noren, spanjaarden en italiers te neuken als hij zo graag interbreeding wil :) .In veel moslimlanden zitten genetische afwijkingen in de genenpoel vanwege de vele neef-nicht huwelijken, en verder blijkt ook nog nu na drie generaties in nederland dat er toch vrij weinig huwelijken buiten de eigen etnische groep zijn (eigen inschatting, als iemand een bron heeft ter bevestiging/ ontkenning, graag. Denk wel dat er steeds minder vaak een partner uit geboorteland gehaald wordt, maar dat er gezocht wordt binnen eigen kring in nederland)

Dat Afrika ons probleem is ben ik ook niet met hem eens, en dat we de middellandse zee niet af kunnen sluiten ook niet. Natuurlijk kunnen we wel pogingen doen om afrika te helpen, met ontwikkeling, geboorteplanning, etc etc. Wortel en stok verhaal, als het met de wortel lukt, prima.. als niet, dan moet je wel een stok hebben en niet te bang zijn om hem te gebruiken. Schauble heeft die stok, de bundeswehr, maar ik denk dat hij liever zelfmoord pleegt dan die stok gebruiken.. het duitse schuldgevoel over WO II.

Ik wil ook duidelijk zijn over mijn motivatie om Afrika te proberen te helpen, dat is puur eigenbelang, geen wereldvreemd altruisme, geen schuldgevoel. Een soort Marshalplan, dat zal uiteindelijk goedkoper blijken denk ik dan ineens de stok tevoorschijn trekken. Het zal wel volstrekt anders moeten dan ontwikkelingshulp altijd gegaan is.. dat geld is altijd gewoon verdwenen in corrupte handen.
Elke cent die gedoneerd word aan Afrikaanse landen komt niet op de plek terecht waarvoor het bestemd is, zoals je zelf al zegt door de corrupte overheden daar. En die eeuwige honger die ze daar hebben waar we elke dag via commercials mee geconfronteerd worden ( de mama's in zuid Afrika, of kleine John met zijn bolle buikje die honger heeft) pist ook geen hond meer tegenaan, als ze niks te vreten hebben maar ondertussen ongegeneerd doorgaan met babies de wereld in trappen, zullen ze die honger zelf in stand blijven houden. Het is dweilen met de kraan open met dat soort mensen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 3 januari 2017 @ 11:53:27 #245
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_167852336
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 11:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Elke cent die gedoneerd word aan Afrikaanse landen komt niet op de plek terecht waarvoor het bestemd is, zoals je zelf al zegt door de corrupte overheden daar. En die eeuwige honger die ze daar hebben waar we elke dag via commercials mee geconfronteerd worden ( de mama's in zuid Afrika, of kleine John met zijn bolle buikje die honger heeft) pist ook geen hond meer tegenaan, als ze niks te vreten hebben maar ondertussen ongegeneerd doorgaan met babies de wereld in trappen, zullen ze die honger zelf in stand blijven houden. Het is dweilen met de kraan open met dat soort mensen.
Onderwijs.. onderwijs.. onderwijs... daar zou ik op inzetten. Ik denk niet dat Afrikanen perse dommer zijn dan Europeanen, geen aangeboren effecten.

Daar bied internet denk ik ook wel een goede manier voor. Dan kun je de hoeveelheid geld die direct naar Afrika gaat flink verminderen. Denk dat met de huidige communicatie methoden het mogelijk moet zijn om het kennisniveau in Afrika in een generatie op te trekken naar bijna Europese niveaus. Als je erin wilt investeren.. en mogelijkheden ziet waardoor dat ook weer geld op gaat leveren.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 3 januari 2017 @ 11:58:39 #246
117098 Hathor
Effe niet
pi_167852450
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 11:53 schreef nixxx het volgende:

[..]

Onderwijs.. onderwijs.. onderwijs... daar zou ik op inzetten. Ik denk niet dat Afrikanen perse dommer zijn dan Europeanen, geen aangeboren effecten.

Daar bied internet denk ik ook wel een goede manier voor. Dan kun je de hoeveelheid geld die direct naar Afrika gaat flink verminderen. Denk dat met de huidige communicatie methoden het mogelijk moet zijn om het kennisniveau in Afrika in een generatie op te trekken naar bijna Europese niveaus. Als je erin wilt investeren.. en mogelijkheden ziet waardoor dat ook weer geld op gaat leveren.
Onderwijs zou een oplossing kunnen zijn, ware het niet dat in veel van dat soort landen mensen rondlopen die dat onderwijs afwijzen en scholen vernielen, als zijnde westerse bemoeienis en dergelijke. Zoals in Afghanistan bv ook gebeurt.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 3 januari 2017 @ 11:59:58 #247
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_167852469
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 11:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

Onderwijs zou een oplossing kunnen zijn, ware het niet dat in veel van dat soort landen mensen rondlopen die dat onderwijs afwijzen en scholen vernielen, als zijnde westerse bemoeienis en dergelijke. Zoals in Afghanistan bv ook gebeurt.
Daar heb je helaas gelijk in.. neem een Boko Haram.. letterlijk.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 3 januari 2017 @ 12:02:05 #248
117098 Hathor
Effe niet
pi_167852506
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 11:59 schreef nixxx het volgende:

[..]

Daar heb je helaas gelijk in.. neem een Boko Haram.. letterlijk.
Inderdaad, die laten van zo'n school geen spaan heel, en de kinderen die ze er aantreffen worden vaak nog gekidnapped ook. Dat soort gebouwen zouden dan rond de klok bewaking moeten hebben, en dat is op zich al helemaal geen fijne gedachte.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 3 januari 2017 @ 12:04:46 #249
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_167852556
Al haal je met meer onderwijs ook weer de voedingsbodem onder zo'n club weg. Ik denk dat het over het algemeen wel een positief effect zal hebben. Stuk beter dan voedsel sturen (wat de lokale voedselproductie vernietigt want niet meer economisch) of kleding ( wat hetzelfde doet voor de lokale kledingindustrie) of geld sturen (wat in corrupte zakken eindigt).
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_167980132
quote:
EU-Türkei-Abkommen: 801 Abschiebungen im Zuge des Deals

Die Zahl der Flüchtlinge, die im Zuge des EU-Abkommens mit der Türkei aus Griechenland abgeschoben werden, ist offenbar weiter gering. Bisher seien es nur 801 gewesen, berichtet die "Welt am Sonntag" unter Berufung auf EU-Zahlen. Mehr als die Hälfte davon sei bereits in den ersten zwei Monaten nach dem Inkrafttreten der Vereinbarung abgeschoben worden.

Das im März 2016 getroffene Abkommen sieht unter anderem vor, dass die Türkei alle Flüchtlinge - egal welcher Nationalität - zurücknimmt, die von ihrem Staatsgebiet aus illegal auf die griechischen Inseln gelangen. Damit soll Schlepperbanden in der Ägäis die Geschäftsgrundlage entzogen werden, die Flüchtlinge oft in kaum seetauglichen Booten transportieren. Im Gegenzug für jeden so aus Griechenland abgeschobenen Flüchtling soll die EU einen bislang in der Türkei lebenden syrischen Flüchtling aufnehmen.

Laut der Zeitung kamen auf diesem Weg bisher 2672 Syrer legal in die EU. Deutschland - das bevölkerungsreichste EU-Land - habe 1060 dieser Syrer aufgenommen, gefolgt von Frankreich mit 438 und den Niederlanden mit 409 Flüchtlingen.
Nederland vangt naar verhouding veel vluchtelingen op in het kader van de Turkije-deal.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_167980886
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 16:53 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Nederland vangt naar verhouding veel vluchtelingen op in het kader van de Turkije-deal.
Ook hier zijn we gidsland in ;( #omvolking
pi_167994983
In Tunesië zijn er protesten tegen de terugkeer van tunesische jihadisten. De grondwet van Tunesië staat echter geen ontneming van de nationaliteit toe. Men bemoeilijkt en vertraagt de terugkeer wat een verhoogt terrorisme risico oplevert voor europa.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 7 februari 2017 @ 14:58:01 #253
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_168734512
http://www.nu.nl/buitenla(...)ij-martelrisico.html

Doe de deur nog maar wat verder open.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_169679029
quote:

Afgelopen dagen zesduizend migranten gered op Middellandse Zee


De afgelopen dagen zijn er meer dan zesduizend migranten gered op de Middellandse Zee tussen Noord-Afrika en Italië. Dat meldt de Internationale Organisatie voor Migratie (IOM) dinsdag.

De organisatie ziet dat meer migranten de oversteek wagen nu het warmer wordt. Dit jaar zijn al ongeveer vijfhonderd migranten verdronken en twintigduizend in Europa aangekomen.

Zij die aankomen, komen vooral in Italië binnen, zegt een woordvoerder van de IOM. "Maart moet nog eindigen, maar we zien nu al dat het aantal mensen dat Europa bereikt via de Middellandse Zee nog nooit zo hoog is geweest.”

Italiaanse en Europese ambtenaren hebben maandag gezegd dat ze bereid zijn om Libië te helpen met het bestrijden van smokkelaars.

Het aantal migranten dat in heel Europa aankomt is wel fors gedaald sinds Europa en Turkije een akkoord sloten om de instroom van migranten tegen te gaan.
Nu het beter weer wordt wagen migranten het opnieuw om in europa te belanden via de middellandse zee. Naar mijn idee staan we nog steeds aan het begin van dit demografische drama.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 21 maart 2017 @ 17:01:25 #255
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_169679076
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 16:58 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Nu het beter weer wordt wagen migranten het opnieuw om in europa te belanden via de middellandse zee. Naar mijn idee staan we nog steeds aan het begin van dit demografische drama.
Jesse Klaver heet ze allemaal welkom.
pi_169679851
Het houdt niet op...
There are only 151 Pokémon.
pi_169682884
Volgens het duitse nieuws vandaag:
quote:
Onder Afrika tikt een tijdbom, die van de bevolkingsaanwas. Tot 2050 worden daar 2 miljard babies geboren. Men zoekt een oplossing door investeringen in Afrika te stimuleren.
Bron Tagesschau, Entwicklungshilfe: Afrika-Konferenz
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 21 maart 2017 @ 19:54:43 #258
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169682917
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 19:53 schreef Digi2 het volgende:
Volgens het duitse nieuws vandaag:

[..]

Bron Tagesschau, Entwicklungshilfe: Afrika-Konferenz
Investeren in de pil en condooms..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 maart 2017 @ 19:55:56 #259
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169682953
In Europa hadden we de pest tegen die ellende. Misschien wel het beste wat hier ooit had kunnen gebeuren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169683003
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 19:53 schreef Digi2 het volgende:
Volgens het duitse nieuws vandaag:

[..]

Bron Tagesschau, Entwicklungshilfe: Afrika-Konferenz
Problemen worden niet opgelost, het wachten is op een vernietigende oorlog, onvermijdelijk.
Als we idd nog tot 2050 hebben, wat ik niet geloof, dan kunnen de machines met AI het vuile werk opknappen. Ik zie het binnen 5 jaar echt fout gaan.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_169683236
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 19:54 schreef Perrin het volgende:

[..]

Investeren in de pil en condooms..
Een land als Oeganda probeert de bevolkingsexplosie tegen te gaan maar zoiets blijkt moeizaam en traag te verlopen. De economische groei is bij lange na niet voldoende om de bevolkingsaanwas een redelijk bestaan te bieden.



[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 21-03-2017 20:09:39 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 21 maart 2017 @ 20:13:28 #262
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_169683551
Afrika is dweilen met de kraan open. Maar als je dat zegt ben je een racist, tja...
  dinsdag 21 maart 2017 @ 20:14:31 #263
117098 Hathor
Effe niet
pi_169683605
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:04 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Een land als Oeganda probeert de bevolkingsexplosie tegen te gaan maar zoiets blijkt moeizaam en traag te verlopen. De economische groei is bij lange na niet voldoende om de bevolkingsaanwas een redelijk bestaan te bieden.

En precies daarom is dat hele continent tot in de eeuwigheid veroordeeld tot hongersnood, daar kan je met allerlei geldinzamelingsacties niks aan veranderen. Die mensen zullen zelf eerst een hele andere mentaliteit moeten ontwikkelen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_169683671
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:14 schreef Hathor het volgende:

[..]

En precies daarom is dat hele continent tot in de eeuwigheid veroordeeld tot hongersnood, daar kan je met allerlei geldinzamelingsacties niks aan veranderen. Die mensen zullen zelf eerst een hele andere mentaliteit moeten ontwikkelen.
Gaat niet gebeuren, dus een "onaangename" gebeurtenis is onafwendbaar. De vraag is in hoeverre wij (= het westen, Europa) er last van gaat krijgen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 20:17:21 #265
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169683712
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:16 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren, dus een "onaangename" gebeurtenis is onafwendbaar. De vraag is in hoeverre wij (= het westen, Europa) er last van gaat krijgen.
Dat proces is al bezig.. De huidige stroom migranten is slechts de voorhoede.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 20:20:14 #266
117098 Hathor
Effe niet
pi_169683805
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:16 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren, dus een "onaangename" gebeurtenis is onafwendbaar. De vraag is in hoeverre wij (= het westen, Europa) er last van gaat krijgen.
Dat zie je nu al met al die bootjes die elke dag aan komen waaien, dit zal oneindig blijven doorgaan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 20:20:56 #267
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_169683825
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat proces is al bezig.. De huidige stroom migranten is slechts de voorhoede.
Die paar duizend migranten van nu is peanuts als je weet hoe snel ze daar fokken.

In Nigeria alleen al wonen 190 miljoen(!) mensen op een oppervlak van anderhalf keer Frankrijk.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 20:31:05 #268
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169684122
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Die paar duizend migranten van nu is peanuts als je weet hoe snel ze daar fokken.

In Nigeria alleen al wonen 190 miljoen(!) mensen op een oppervlak van anderhalf keer Frankrijk.
Iets van een miljoen per jaar in totaal momenteel, meen ik.. Dat is niet bepaald weinig al.. Maar idd, deze aantallen zullen naar alle waarschijnlijkheid toenemen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_169684897
Gaat goed fout daar. En hier straks ook..
  dinsdag 21 maart 2017 @ 21:04:20 #270
138047 reitsma
Loslopend
pi_169685161
En dan nog wat droogte daar naast oorlogen.
Kortom klimaatperikelen...
Maak je borst maar nat...
Trump: eerst chaos, dan armoe..
pi_169686132
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 20:14 schreef Hathor het volgende:
En precies daarom is dat hele continent tot in de eeuwigheid veroordeeld tot hongersnood, daar kan je met allerlei geldinzamelingsacties niks aan veranderen. Die mensen zullen zelf eerst een hele andere mentaliteit moeten ontwikkelen.
Nu schijnen er volgens de jammerberichten iets van 20 miljoen mensen met hongersnood te zijn.
Als die dood zouden gaan (niet dat ik dit hoop, voordat links Fok mij weer ergens van beschuldigd) dan is dit slechts een rimpel in de bevolkingsgroei van Afrika.
Over een termijn van 10 jaar gezien is dat amper te zien.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 21:45:23 #272
138047 reitsma
Loslopend
pi_169686944
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 21:26 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nu schijnen er volgens de jammerberichten iets van 20 miljoen mensen met hongersnood te zijn.
Als die dood zouden gaan (niet dat ik dit hoop, voordat links Fok mij weer ergens van beschuldigd) dan is dit slechts een rimpel in de bevolkingsgroei van Afrika.
Over een termijn van 10 jaar gezien is dat amper te zien.
Ooooooo... niets aan de hand dus.
Trump: eerst chaos, dan armoe..
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 maart 2017 @ 21:52:00 #273
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169687194
Er is echt een flinke ramp nodig om dat continent te redden. Het klinkt misschien hard, maar het is niet anders. Europa had precies hetzelfde nodig om uit de middeleeuwen te komen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 21 maart 2017 @ 22:32:59 #274
138047 reitsma
Loslopend
pi_169688378
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 21:52 schreef Nattekat het volgende:
Er is echt een flinke ramp nodig om dat continent te redden. Het klinkt misschien hard, maar het is niet anders. Europa had precies hetzelfde nodig om uit de middeleeuwen te komen.
Ik zou het niet zomaar gaan proberen. 20 miljoen mensen is aardig wat en daar zou ik niet mee experimenteren.

(Is hier overigens email-melding mogelijk? )
Trump: eerst chaos, dan armoe..
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 maart 2017 @ 22:43:47 #275
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169688866
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:32 schreef reitsma het volgende:

[..]

Ik zou het niet zomaar gaan proberen. 20 miljoen mensen is aardig wat en daar zou ik niet mee experimenteren.

(Is hier overigens email-melding mogelijk? )
Zo'n ramp heb je natuurlijk geen invloed op.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 21 maart 2017 @ 22:54:54 #276
138047 reitsma
Loslopend
pi_169689322
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zo'n ramp heb je natuurlijk geen invloed op.
Natuurlijk, maar je brengt het wel als een soort goed werkend medicijn.
Het is afschuwelijk, maar wie weet hoe goed het op langere termijn zou kunnen werken. Zó heb ik 'm liever, als je me volgt. :{

[ Bericht 6% gewijzigd door reitsma op 21-03-2017 23:53:52 ]
Trump: eerst chaos, dan armoe..
  woensdag 22 maart 2017 @ 00:43:44 #277
117098 Hathor
Effe niet
pi_169692133
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 21:26 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nu schijnen er volgens de jammerberichten iets van 20 miljoen mensen met hongersnood te zijn.
Als die dood zouden gaan (niet dat ik dit hoop, voordat links Fok mij weer ergens van beschuldigd) dan is dit slechts een rimpel in de bevolkingsgroei van Afrika.
Over een termijn van 10 jaar gezien is dat amper te zien.
Juist, voor je het weet hebben ze er alweer 50 miljoen nieuwe hongerlijers bijgefokt. Het is en blijft een continent met een gebruiksaanwijzing.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 22 maart 2017 @ 05:15:16 #278
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_169692666
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 21:26 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nu schijnen er volgens de jammerberichten iets van 20 miljoen mensen met hongersnood te zijn.
Als die dood zouden gaan (niet dat ik dit hoop, voordat links Fok mij weer ergens van beschuldigd) dan is dit slechts een rimpel in de bevolkingsgroei van Afrika.
Over een termijn van 10 jaar gezien is dat amper te zien.
Had dit kaartje laatst ookal in een ander topic gepost maar die bevolkingsexplosie is wel rap aan het afnemen. De groei komt voornamelijk omdat men ouder wordt, maar het aantal kinderen per vrouw wordt steeds minder



(trouwens, alles onder de 2 is ook niet goed. Dat betekend doorgaans een krimp in je bevolking, wat vaak niet goed is voor de economie)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_169692893
Ja want nigeria staat bekend om hun ijzersterke economie....

Het zou helemaal niet verkeerd zijn als ze een daar een 1 kind policy invoeren.
There are only 151 Pokémon.
pi_169878855
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_169879773
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 19:57 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Problemen worden niet opgelost, het wachten is op een vernietigende oorlog, onvermijdelijk.
Als we idd nog tot 2050 hebben, wat ik niet geloof, dan kunnen de machines met AI het vuile werk opknappen. Ik zie het binnen 5 jaar echt fout gaan.
Waarom denk je zo snel al en wat denk je dat er gaat gebeuren?
pi_169879865
quote:
2s.gif Op woensdag 22 maart 2017 05:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Had dit kaartje laatst ookal in een ander topic gepost maar die bevolkingsexplosie is wel rap aan het afnemen. De groei komt voornamelijk omdat men ouder wordt, maar het aantal kinderen per vrouw wordt steeds minder

[ afbeelding ]

(trouwens, alles onder de 2 is ook niet goed. Dat betekend doorgaans een krimp in je bevolking, wat vaak niet goed is voor de economie)
Gezien het gigantisch bestaande overschot, kan het heus geen kwaad als het een flink poosje onder de 2 blijft....
pi_169880334
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:45 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Waarom denk je zo snel al en wat denk je dat er gaat gebeuren?
Het probleem is dat het onmogelijk is om precies te voorspellen wat er fout gaat en wanneer.
Maar gezien het grote aantal problemen, zoals oorlogen, armoede, corrupte leiders, machtsbeluste leiders (Erdolf, Putin enz), conflicten over land en zee (china), Noord-Korea, conflicten over grondstoffen (water, olie), het uiteenvallen van de EU, Oekaïne, Turkije en wrs. nog 1000 andere serieuze problemen, is het statisch zeer waarschijnlijk dat er snel iets mis gaat.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_169975891

De conclusies zijn schokkend. Ik heb gelukkig zelf geen kinderen want daar zou ik dan nu vreselijke zorgen om hebben.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_170015311
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 18:10 schreef Digi2 het volgende:

De conclusies zijn schokkend. Ik heb gelukkig zelf geen kinderen want daar zou ik dan nu vreselijke zorgen om hebben.
Inderdaad schokkend. Combineer dit met het NPO 'Concept Jaarplan TV 2018': "Over de hele linie willen we erop toezien dat Nederlanders en Europeanen met een niet-westerse achtergrond in onze programmering niet vooral problematiserend benaderd worden." En voeg daar dan nog Anne Fleur Dekker en co bij en iedere weldenkende burger ziet a perfect storm broeien.
pi_170080354
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 23:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind het altijd zo raar dat wij wel verplicht zijn om vreemdelingen op te nemen en ze van alles te voorzien, maar andere landen dan weer niet verplicht zijn hun eigen burgers terug te nemen. Wie heeft dat nu bedacht en ondertekend?
Pssst:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“In reality, in times of crisis, mainstream media organizations will always report the news in a way that is beneficial to the ruling elite.”
pi_170117759
De duitse minister van binnenlandse zaken zegt dat Duitsland zich door Turkije niet zal laten afpersen. Als de turken het vluchtelingen verdrag opzeggen, het zij zo.
quote:
De Maizière zu Flüchtlingsabkommen

Ein Jahr nach Abschluss des Flüchtlingsabkommens mit der Türkei hat sich Innenminister de Maizière genervt über den Streit mit Ankara geäußert: "Wenn sie es aufkündigen, dann ist es eben so", sagte er im Bericht aus Berlin. Deutschland sei nicht erpressbar.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_170117833
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 22:06 schreef Digi2 het volgende:
De duitse minister van binnenlandse zaken zegt dat Duitsland zich door Turkije niet zal laten afpersen. Als de turken het vluchtelingen verdrag opzeggen, het zij zo.

[..]

Ah, 'we kunnen er niks aan doen' is het volgende argument om de volgende lading van 1/2 miljoen op te nemen. Ná de verkiezingen natuurlijk.
pi_170118171
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 22:08 schreef LelijKnap het volgende:

[..]
Ah, 'we kunnen er niks aan doen' is het volgende argument om de volgende lading van 1/2 miljoen op te nemen. Ná de verkiezingen natuurlijk.
Er is ondertussen wel 1 en ander veranderd. Immigranten kunnen niet meer en masse via Griekenland richting Duitsland trekken omdat de aangrenzende landen nu hekwerken en strenge grensbewaking hebben. De immigranten zullen langdurig in Griekenland vast blijven zitten zoals ook nu al het geval is. Over de verdeling van de immigranten over de verschillende EU-lidstaten zal opnieuw een felle strijd losbarsten. Turkije was en is al decenia lang niet stabiel dus de deal met Turkije is slechts een vertragingstaktiek. Op dit moment vragen bovendien veel turken politiek asiel in Duitsland vanwege de ontwikkelingen in Turkije.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 9 april 2017 @ 22:20:11 #290
168739 Red_85
'echt wel'
pi_170118173
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 22:08 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ah, 'we kunnen er niks aan doen' is het volgende argument om de volgende lading van 1/2 miljoen op te nemen. Ná de verkiezingen natuurlijk.
Zo hypocriet zijn die galbakken op het pluche wel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 9 april 2017 @ 22:21:51 #291
168739 Red_85
'echt wel'
pi_170118232
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 22:20 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Er is ondertussen wel 1 en ander veranderd. Immigranten kunnen niet meer en masse via Griekenland richting Duitsland trekken omdat de aangrenzende landen nu hekwerken en strenge grensbewaking hebben. De immigranten zullen langdurig in Griekenland vast blijven zitten zoals ook nu al het geval is. Over de verdeling van de immigranten over de verschillende EU-lidstaten zal opnieuw een felle strijd losbarsten. Turkije was en is al decenia lang niet stabiel dus de deal met Turkije is slechts een vertragingstaktiek. Op dit moment vragen bovendien veel turken politiek asiel in Duitsland vanwege de ontwikkelingen in Turkije.
Goeie bom onder de EU en de stabiliteit hier.
Wat heeft de politiek correcte mening toch voor een bende gezorgd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_170293641
In drie dagen 8500 migranten bij Libië gered

Via de middelandse zee gaat de massa-migratie ondertussen weer gestaag verder.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_170358903
quote:
'Migratie neemt toe door automatisering in ontwikkelingslanden'

Technologische ontwikkelingen kunnen de toch al grote migratiestroom uit arme landen de komende jaren verder laten aanzwellen. Dat stelde Wereldbank-president Jim Yong Kim donderdag.

Automatisering bedreigt een groot deel van de werkgelegenheid in ontwikkelingslanden, terwijl de wereldwijde toegang tot het internet de verwachtingen en ambities van de inwoners van die landen juist opschroeft.

Voortschrijdende automatisering vormt volgens de Wereldbank een bedreiging voor twee derde van alle banen in ontwikkelingslanden. Kim wees daarbij op de kledingindustrie, die drastisch kan veranderen door de opkomst van 3D-printers. ''Twee, drie jaar geleden vroegen we ons nog af of dat ooit zou kunnen, nu zien we er al voorbeelden van.''

Bovendien zorgt de steeds kleinere wereld ervoor dat mensen meer willen, stelde Kim. ''Internet, smartphones en sociale media laten iedereen zien hoe iedereen leeft. Daardoor groeien verwachtingen wereldwijd, dat zie ik overal waar ik kom.''
2/3e van de banen in de vaak toch al overbevolkte ontwikkelingslanden staan op de tocht. Dat toenemende computerisering, automatisering en robotisering zijn invloed zal hebben op de werkgelegenheid in moderne westerse landen is al vaak belicht maar deze zijde van de medaille had ik nog niet bekeken. De consequenties voor europa zijn catastrofaal te noemen. De massa-migratie zal ten gevolge hiervan sneller verlopen en het zal om nog groter aantallen gaan dan de in deze draad eerder veronderstelde aantallen.

Australië anyone?
Australie-wil-eisen-migranten-nog-verder-aanscherpen

[ Bericht 3% gewijzigd door Digi2 op 20-04-2017 19:15:39 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_170360517
En we gaan ze nog toelaten ook! Waarom? De schatkist is leeg. Vrijwel geen enkel land is nog zonder schulden. Dat is niet toevallig. Multinationals zijn de nieuwe landen. Die hebben wel geld en willen zo goedkoop mogelijke arbeidskrachten (direct of indirect) en een zo groot mogelijke afzetmarkt. Alle landen en alle "ontwikkelde" volken worden lamgeslagen en uitgeknepen. We zijn gegijzeld via schulden en economische belangen. Democratie bestaat niet meer. Globale oligarchie is wat het klokje slaat.

Als je trouwens vindt dat het nu al druk is in Nederland, kijk dan eens naar de megasteden in ontwikkelingslanden. Totale chaos daar. Die kant gaan wij ook op.
pi_170361661
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:55 schreef koekoe het volgende:
En we gaan ze nog toelaten ook! Waarom?
Omdat we verdragen hebben ondertekend die dat mogelijk maken. Ten tijde van het sluiten van die verdragen is het idee van een volksverhuizing niet opgekomen. Die vonden enkel in de verre geschiedenis plaats zo zal men gedacht hebben.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_170364527
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:26 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Omdat we verdragen hebben ondertekend die dat mogelijk maken. Ten tijde van het sluiten van die verdragen is het idee van een volksverhuizing niet opgekomen. Die vonden enkel in de verre geschiedenis plaats zo zal men gedacht hebben.
Ook verdragen kunnen opgezegd worden, duurt 1 jaar en dan hebben we niks meer te maken met "vluchtelingen"
Artikel 44 van het UNHCR vluchtelingenverdrag:
quote:
Article 44
denunciation
1. Any Contracting State may denounce this Convention at any time by a
notification addressed to the Secretary-General of the United Nations.
2. Such denunciation shall take effect for the Contracting State concerned
one year from the date upon which it is received by the Secretary-General of
the United Nations.
Australisch onderzoek over de problemen met het vluchtelingenverdrag en over het opzeggen van het verdrag.
http://www.aph.gov.au/Abo(...)ubs/rp/rp0001/01RP05
Artikel is uit 2000 dus de nieuwste ontwikkelingen met dobbernegers is nog niet eens meegenomen.
quote:
The 1951 United Nations Convention Relating to the Status of Refugees has created a system for providing protection to people at risk of persecution in their own countries.
There are few countries willing to risk turning such people away.
However it is unlikely than many governments would sign up to the Convention today.
This paper aims to explain why.
It argues that the problem with the Convention is that it was developed in and for a different era. Its focus is the resulting problems that have been identified since the late 1980s with the operation of the Convention in Western countries.
quote:
The 1951 Refugee Convention is a product of the Cold War environment, and it reflects both European experience of Nazi war-time persecutions and Western political interests as these were perceived at the time.
Immediate post-war European displacements had been dealt with on an ad hoc and group basis. Exit restrictions in communist countries meant numbers were low. The Convention criteria could be applied on a case-by-case basis, and ideological kudos gained by providing sanctuary to 'defectors' to the 'free world'
Most asylum seekers are now from the poorer countries of the Middle East, Asia, Africa, and Eastern Europe, rather than Western Europe. They are less welcome. There is no longer a need for unskilled labour in developed countries, and no longer any ideological or strategic advantage attached to conferring asylum.
pi_170365086
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:24 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ook verdragen kunnen opgezegd worden, duurt 1 jaar en dan hebben we niks meer te maken met "vluchtelingen"
Artikel 44 van het UNHCR vluchtelingenverdrag:

De aankomende regering gaat die verdragen niet opzeggen. Je kunt eventueel vluchtelingenverdragen afsluiten met direct omringende landen en daarbinnen ook duidelijke kaders stellen wanneer men dan recht heeft op asiel. Nederland zou met Belgie, Duitsland en Luxemburg zo'n verdrag kunnen sluiten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_170365434
Waarom zou je een vluchtelingenverdrag opstellen met andere landen ?
Voor als er daar oorlog komt ?

Hoeveel we in Nederland ook naar internationale organisaties en verdragen willen wijzen, de oplossing ligt toch bij de NL overheid.
Er komen hier meer dan in bijvoorbeeld Portugal of Estland omdat de opvang en sociale voorzieningen hier luxer zijn, als je dat aanpakt en illegaliteit strafbaar stelt dan wordt het vanzelf minder.
pi_170365956
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:43 schreef bluemoon23 het volgende:
Waarom zou je een vluchtelingenverdrag opstellen met andere landen ?
Voor als er daar oorlog komt ?

Hoeveel we in Nederland ook naar internationale organisaties en verdragen willen wijzen, de oplossing ligt toch bij de NL overheid.
Er komen hier meer dan in bijvoorbeeld Portugal of Estland omdat de opvang en sociale voorzieningen hier luxer zijn, als je dat aanpakt en illegaliteit strafbaar stelt dan wordt het vanzelf minder.
Het probleem is dat we hier geen 2e rangs burgers willen dus wat bijv. Denemarken gedaan heeft door bijstands uitkeringen lager te maken voor asielzoekers is hier een no go. Wat Denemarken heeft gedaan schikt massa-migranten blijkbaar wel af want ze hebben nu een duidelijke voorkeur voor andere landen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_170366270
Aangezien jij de oorspronkelijke TS bent mag jij een nieuwe openen ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:54 schreef Digi2 het volgende:
Wat Denemarken heeft gedaan schikt massa-migranten blijkbaar wel af want ze hebben nu een duidelijke voorkeur voor andere landen.
Ah, het werkt dus wel ?

Misschien krijg je dan ook immigranten die daadwerkelijk iets willen bijdragen aan de samenleving en er niet voor kiezen om maar te genieten van de welvaartsstaat ?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')