abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 januari 2016 @ 18:10:01 #1
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159074006
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

  woensdag 13 januari 2016 @ 18:10:23 #2
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159074009
Oftewel beetje afhankelijk of je kat altijd brokjes heeft of op gezette tijden eet.
  woensdag 13 januari 2016 @ 18:22:50 #3
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_159074240
Onze ene kat heeft altijd eten staan, de ander krijgt het van ons over de dag verspreid. Want die kan niet normaal eten.

De ene kat eet op een kast waar de ander niet op kan of wil.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_159078619
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 17:51 schreef Cue_ het volgende:
Hoe doen jullie dat mbt t klagen van de kat over eten? Luisteren jullie daarna? Negeren jullie t?
nou, die van ons krijgt dus niks als hij mauwt, want het is super irritant :P vooral als ze zo eisend gaan schreeuwen, dat vind ik helemaal stom :P

Wij pakten brokjes in hand/bakje en bleven net zo lang staan (meestal minuutje, soms 2) tot hij stopt met mauwen. Hij had op een gegeven moment bedacht dat hij brokjes kreeg als hij op zijn zij ging liggen, later hebben we daar zitten van gemaakt :P. Hij zit nu netjes naast zijn bakje te wachten op brokjes O+
  woensdag 13 januari 2016 @ 20:20:47 #5
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159078784
Hehe die van mij mauwt gelukkig niet zo veel :D wel cool dat je hem aan t zitten hebt gekregen.

Tis toch in t begin dat je ook twijfelt of je teveel of te weinig geeft en dat ie daarom graag wil eten. Of omdat t kateigen is :+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 13 januari 2016 @ 20:32:37 #6
269689 crew  Viv
pi_159079343
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 17:51 schreef Cue_ het volgende:
Hoe doen jullie dat mbt t klagen van de kat over eten? Luisteren jullie daarna? Negeren jullie t?
Als het om de brokjes gaat (die er altijd horen te staan hier), hebben ze gewoon gelijk en vul ik het meteen aan. Natvoer gaat zoals Lienekien zegt: 1 uur van tevoren beginnen met mauwen en enthousiast meelopen als je naar de keuken gaat. :') Dat negeer ik, want gezeur wil ik niet belonen en anders staat hij (het is altijd dezelfde van de 2) de volgende dag nóg een uur eerder te mauwen. :{w
pi_159079437
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 20:20 schreef Cue_ het volgende:
Hehe die van mij mauwt gelukkig niet zo veel :D wel cool dat je hem aan t zitten hebt gekregen.

Tis toch in t begin dat je ook twijfelt of je teveel of te weinig geeft en dat ie daarom graag wil eten. Of omdat t kateigen is :+
ja dat was bij onze mini ook het ding. hij keek zo lief en had zo'n ontzettende honger, at alles meteen op en vijf minuten later weer mauwen voor meer.
Toen zijn we gaan afwegen zodat hij precies kreeg wat hij nodig had, aan de hand van kcal voor zijn leeftijd en gewicht etc. 's ochtends een bakje maken en dan daar steeds een klein beetje uit.

Dat zitten is gewoon een kwestie van wachten tot hij stopt met mauwen/rond je dartelen/springen etc, en dan direct eten geven als hij doet wat je wil dat hij doet :P leren ze binnen een paar dagen, zeker als je het een paar keer per dag doet.
pi_159118339
Heeft iemand hier ervaring met Sanabelle brokken?
Geef nu nog RC, maar aangezien ik nu minder te besteden heb, overweeg ik over te stappen naar een iets goedkopere brok voor de poezel. Of zijn er nog andere merken die jullie aanraden?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  vrijdag 15 januari 2016 @ 12:29:59 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159121190
Wij geven op advies van de opvang Carocroc en dat bevalt prima.
The love you take is equal to the love you make.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 15 januari 2016 @ 12:52:31 #10
269689 crew  Viv
pi_159121656
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 09:51 schreef roos85 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met Sanabelle brokken?
Geef nu nog RC, maar aangezien ik nu minder te besteden heb, overweeg ik over te stappen naar een iets goedkopere brok voor de poezel. Of zijn er nog andere merken die jullie aanraden?
Ik quote mezelf even:
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 02:50 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wij hebben Maine Coons, dus ik heb brokken die speciaal voor grote rassen zijn: een mix van 3 merken met vlees als eerst vermelde ingrediënt (Animonda, Sanabelle, Royal Canin). Dit betekent dat plantaardige troep niet het hoofdingrediënt is, maar graan of aardappel zit er altijd wel in.
Het voordeel van een mix is dat het voer niet heel anders wordt als 1 van de varianten opeens niet meer geproduceerd zou worden, en de prijs per kilo is lager dan alleen RC voeren. :Y)
  roze vrijdag 15 januari 2016 @ 13:19:38 #11
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_159122292
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 09:51 schreef roos85 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met Sanabelle brokken?
Geef nu nog RC, maar aangezien ik nu minder te besteden heb, overweeg ik over te stappen naar een iets goedkopere brok voor de poezel. Of zijn er nog andere merken die jullie aanraden?
Mijn kat (poes) krijgt ook Sanabelle.

No Grain versie :) Bevalt mij en en de kat uitstekend!
Your beauty never ever scared me.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 21:41:35 #12
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_159133840
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:19 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Mijn kat (poes) krijgt ook Sanabelle.

No Grain versie :) Bevalt mij en en de kat uitstekend!
Hier hetzelfde :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_159134010
Prima brokken van Sanabelle. Er is nu ook een tweede graanvrije versie verkrijgbaar zag ik, met fazant. Binnenkort eens proberen.
De gewone brokken zijn volgens mij ook heel goed als je die wilt geven.
  roze vrijdag 15 januari 2016 @ 21:48:21 #14
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_159134069
Ik vond het wel lastig om te bepalen welke brokken ik nou aan de kat wou gaan geven. Het is tenslotte mijn eerste eigen kat :9
Your beauty never ever scared me.
pi_159135351
Ik heb ook best lang gezocht naar goed voer. Mijn moeder gaf altijd gewoon huismerk brokjes, maar dat werkt niet bij mijn katten. Vooral mijn oudste kat heeft nogal gevoelige darmen, dus daar moest ik iets geschikt voor zoeken. Uiteindelijk is dit graanvrij geworden.
Mijn tip: zoek iets met vlees als eerst genoemde bestanddeel, voor de prijs die jij wilt betalen en waar je kat goed op reageert.
Bijna alles is goedkoper dan RC, dus dat moet wel goed komen denk ik :P
pi_159136014
Is er hier iemand die een fijn biologisch afbreekbaar kattengrit weet? Liefst klontvormend.
Ik (of eigenlijk mijn katten) gebruik al jaren BioCat maar in tegenstelling tot wat de naam aangeeft is er weinig biologisch aan.

Sinds 1 januari moet ik betalen per keer dat ik restafval stort en ben nu aan het kijken naar manieren om minder restafval te hebben. Het is of ander kattengrit of ik moet mijn katten leren het toilet te gebruiken. :+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 22:40:39 #17
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159136026
Die van mij zit aan purina one. Op aanraden van vriendin. Zolnag t maar geen gekleurde brokken waren zei ze. En deze heeft mn kat gelijk goed bevonden :)
pi_159136190
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 22:40 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Is er hier iemand die een fijn biologisch afbreekbaar kattengrit weet? Liefst klontvormend.
Ik (of eigenlijk mijn katten) gebruik al jaren BioCat maar in tegenstelling tot wat de naam aangeeft is er weinig biologisch aan.

Sinds 1 januari moet ik betalen per keer dat ik restafval stort en ben nu aan het kijken naar manieren om minder restafval te hebben. Het is of ander kattengrit of ik moet mijn katten leren het toilet te gebruiken. :+
misschien is cat's best wat voor je? Soort houtkorrels, klontvormig en de klonten kan je door het toilet spoelen.
pi_159136761
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 22:44 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

misschien is cat's best wat voor je? Soort houtkorrels, klontvormig en de klonten kan je door het toilet spoelen.
Dat lijkt me wel wat. Door het toilet spoelen is helemaal ideaal natuurlijk. Het is dan wel even afwachten wat mijn katten er van vinden. Ik hoop dat ze het accepteren als ik het oude en nieuwe grit meng.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 23:08:56 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159137145
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 22:58 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel wat. Door het toilet spoelen is helemaal ideaal natuurlijk. Het is dan wel even afwachten wat mijn katten er van vinden. Ik hoop dat ze het accepteren als ik het oude en nieuwe grit meng.
Door het toilet spoelen is kennelijk niet altijd een succes.
quote:
Je vindt dit spul in je hele huis terug!

Gekocht omdat we het gebruikte grit door de wc konden spoelen en niet vuilniszakken vol stinkend grit meer zouden hebben. Helaas, grit zul je altijd door het huis heen terugvinden, maar dit spul is echt extreem. Het blijft blijkbaar plakken aan de poten en aangezien het van klei is en een groter formaat heeft dan normaal grit, is het ook niet fijn om overal in huis te hebben slingeren. Door de wc spoelen is ook echt GEEN optie. Volgens de gebruiksaanwijzing een kleine hoeveelheid een tijdje laten weken in de wc.. Gevolg een enorme klei bal die heel lastig weg ging! Latere hernieuwde pogingen zorgden ervoor dat beide wc's verstopt raakten. Geen aanrader!
Bart (3-11-12) Terug naar Cat's Best Eco Plus kattengrit
The love you take is equal to the love you make.
pi_159137576
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Door het toilet spoelen is kennelijk niet altijd een succes.

[..]

Ik zit even te lezen bij ZooPlus en daar zijn mensen best tevreden over het in het toilet gooien. Grote klonten even loshakken, dat wel.

Die uitloop van kattengrit daar maak ik me meer zorgen over. Soms zie ik mijn katten van de bak af springen en dan hun poot hard uitschudden. Ik verdenk ze ervan dat ze proberen het grit zo ver mogelijk te strooien. :D Maar goed, het ligt nu dus ook al op de gekste plekken, ik denk dat ik en mijn katten het gewoon eens moeten uitproberen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 16 januari 2016 @ 01:51:48 #22
269689 crew  Viv
pi_159141511
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:08 schreef Lienekien het volgende:
Door het toilet spoelen is kennelijk niet altijd een succes.
[..]
Die review lijkt over een ander product te gaan, Cat's Best is geen klei maar plantenvezels.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 08:32:37 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159143272
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 01:51 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Die review lijkt over een ander product te gaan, Cat's Best is geen klei maar plantenvezels.
Snap ik, maar de reviewer bedoelt vast dat het zich gedraagt als een bal klei.
The love you take is equal to the love you make.
pi_159143864
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 22:40 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Is er hier iemand die een fijn biologisch afbreekbaar kattengrit weet? Liefst klontvormend.
Ik (of eigenlijk mijn katten) gebruik al jaren BioCat maar in tegenstelling tot wat de naam aangeeft is er weinig biologisch aan.

Sinds 1 januari moet ik betalen per keer dat ik restafval stort en ben nu aan het kijken naar manieren om minder restafval te hebben. Het is of ander kattengrit of ik moet mijn katten leren het toilet te gebruiken. :+
Wij gebruiken silica en dat mag ook in t groenafval! Is wel niet klont vormend maar werkt veel fijner dan dat. De drollen drogen uit en die schep je eruit de urine word op gezogen door de korrels tot deze verzadigd zijn en dan vervang je de hele bak. Wij hebben altijd Tigerino van zooplus en dat is, zeker in de aanbieding, de goedkoopste variant die ik tot nu toe kan vinden. http://m.zooplus.nl/shop/(...)37rcoCFU-3GwodjtgAoA
pi_159143893
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 09:56 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Wij gebruiken silica en dat mag ook in t groenafval! Is wel niet klont vormend maar werkt veel fijner dan dat. De drollen drogen uit en die schep je eruit de urine word op gezogen door de korrels tot deze verzadigd zijn en dan vervang je de hele bak. Wij hebben altijd Tigerino van zooplus en dat is, zeker in de aanbieding, de goedkoopste variant die ik tot nu toe kan vinden. http://m.zooplus.nl/shop/(...)37rcoCFU-3GwodjtgAoA
Erg fijn spul :Y
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_159144345
https://www.dm.de/dein-be(...)-p4010355916259.html

Met 3 katten ben ik ook op zoek gegaan naar een oplossing die geen loodzware vulling voor mijn vuilnisbak is en zorg voor een frisse bak.
Ik gebruik de silica korrels van de duitse DM. Scheppen van de bak is een veel minder vieze klus geworden. De bak blijft fris ruiken en ik doe zo n 3 weken met een zak (per bak). Voor mij geen kleikorrels meer. ¤4,95 per zak
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_159145550
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 10:38 schreef valentijn101 het volgende:
https://www.dm.de/dein-be(...)-p4010355916259.html

Met 3 katten ben ik ook op zoek gegaan naar een oplossing die geen loodzware vulling voor mijn vuilnisbak is en zorg voor een frisse bak.
Ik gebruik de silica korrels van de duitse DM. Scheppen van de bak is een veel minder vieze klus geworden. De bak blijft fris ruiken en ik doe zo n 3 weken met een zak (per bak). Voor mij geen kleikorrels meer. ¤4,95 per zak
[ afbeelding ]
*ook silicaatfan is*

ik heb Vitacraft Magic clean. Heb die korrels van Zooplus ook weleens geprobeerd, maar die vond ik geur en urine toch minder goed absorberen. Jouw variant is een eurootje goedkooer, toch maar eens bij de DM langsrijden. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_159145664
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 11:53 schreef Cat22 het volgende:

[..]

*ook silicaatfan is*

ik heb Vitacraft Magic clean. Heb die korrels van Zooplus ook weleens geprobeerd, maar die vond ik geur en urine toch minder goed absorberen. Jouw variant is een eurootje goedkooer, toch maar eens bij de DM langsrijden. ^O^
Ik had er eerder van het futterhaus maar die van de dm is veel frisser. Ik schep en roer 1x per dag en heb er verder geen omkijken naar. Fijn spul.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_159151950
Hebben jullie enig idee in hoeverre een kat zijn broertjes of zusjes kan missen zodra hij in een nieuw huisje komt?
Na veel discussie en lange gesprekken hebben mijn man en ik besloten om onze 3 katten een nieuw adres te geven. Ik wil ze het liefst bij elkaar houden maar ergens twijfel ik of dat echt essentieel nodig is. Wellicht kunnen ze ook prima in een huis terecht komen met een nieuw maatje.
Heeft iemand hier ervaring mee ofzo?
pi_159153301
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 17:32 schreef vencodark het volgende:
Hebben jullie enig idee in hoeverre een kat zijn broertjes of zusjes kan missen zodra hij in een nieuw huisje komt?
Na veel discussie en lange gesprekken hebben mijn man en ik besloten om onze 3 katten een nieuw adres te geven. Ik wil ze het liefst bij elkaar houden maar ergens twijfel ik of dat echt essentieel nodig is. Wellicht kunnen ze ook prima in een huis terecht komen met een nieuw maatje.
Heeft iemand hier ervaring mee ofzo?
Terwijl ik dit typ gromt moederpoes vervaarlijk tegen haar zoon (3 jaar) en vliegt vervolgens de kamer uit :')

Genetische verwantschap zegt katten niets, dat is iets menselijks. Het gaat er meer om hoe ze als groep functioneren. Als ze erg gehecht zijn aan elkaar, steun bij elkaar vinden in enge situaties en van slag zijn als er eentje uit de buurt is, dan is het goed om te proberen ze bij elkaar te houden. Maar als ze niet schuw zijn en ook gericht zijn op mensen dan zullen ze ook prima zonder elkaar kunnen. Katten zijn immers solisten. En drie is een grote groep om te laten adopteren.

Ik heb er ook drie, als ze ooit weg zouden moeten dan zou ik ze niet per se bij elkaar houden. Twee van de drie zouden ook gelukkig zijn als ze uit elkaar waren (geen grote ruzies hier, maar soms wel spanningen), en de derde combineert met beide andere katten.

Wel moeilijke keuze, je katten weg moeten doen -O-
Kun je hiet in F&F ook een topic voor openen als je wil.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_159153504
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:28 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Terwijl ik dit typ gromt moederpoes vervaarlijk tegen haar zoon (3 jaar) en vliegt vervolgens de kamer uit :')

Genetische verwantschap zegt katten niets, dat is iets menselijks. Het gaat er meer om hoe ze als groep functioneren. Als ze erg gehecht zijn aan elkaar, steun bij elkaar vinden in enge situaties en van slag zijn als er eentje uit de buurt is, dan is het goed om te proberen ze bij elkaar te houden. Maar als ze niet schuw zijn en ook gericht zijn op mensen dan zullen ze ook prima zonder elkaar kunnen. Katten zijn immers solisten. En drie is een grote groep om te laten adopteren.

Ik heb er ook drie, als ze ooit weg zouden moeten dan zou ik ze niet per se bij elkaar houden. Twee van de drie zouden ook gelukkig zijn als ze uit elkaar waren (geen grote ruzies hier, maar soms wel spanningen), en de derde combineert met beide andere katten.

Wel moeilijke keuze, je katten weg moeten doen -O-
Kun je hiet in F&F ook een topic voor openen als je wil.
Bedankt! Ja, in dat opzicht zijn ze wel heel hecht. Ze missen de ander ook als die bijv. naar de dierenarts is.
Ze zijn erg op mensen gericht, het zijn namelijk naaktkatten en die zijn heel aanhankelijk.

Ik zag dat die optie er ook is maar dat mag alleen bij gratis katten. Wij hebben raskatten dus wil ik er wel iets voor hebben. Vooral om te voorkomen dat ze 'zomaar' genomen worden zonder dat je weet hoe het met hen is. :)
pi_159156698
Ik ben allergisch voor katten. Zijn er manier om hier vanaf te komen? ;(
pi_159159977
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:37 schreef vencodark het volgende:

[..]

Bedankt! Ja, in dat opzicht zijn ze wel heel hecht. Ze missen de ander ook als die bijv. naar de dierenarts is.
Ze zijn erg op mensen gericht, het zijn namelijk naaktkatten en die zijn heel aanhankelijk.

Ik zag dat die optie er ook is maar dat mag alleen bij gratis katten. Wij hebben raskatten dus wil ik er wel iets voor hebben. Vooral om te voorkomen dat ze 'zomaar' genomen worden zonder dat je weet hoe het met hen is. :)
Ik zie nu dat je al meer over het trio hebt geschreven in het naaktkattentopic. Misschien handig om dat te linken? Dan hoeven users hier geen dubbele tips te geven of moet je het hele verhaal hier weer opnieuw uitleggen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 17 januari 2016 @ 02:08:52 #34
269689 crew  Viv
pi_159165946
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 22:18 schreef Cat22 het volgende:
Ik zie nu dat je al meer over het trio hebt geschreven in het naaktkattentopic. Misschien handig om dat te linken? Dan hoeven users hier geen dubbele tips te geven of moet je het hele verhaal hier weer opnieuw uitleggen.
Ik wilde inderdaad herplaatsing via de cattery of de rasvereniging noemen, maar dat is al in het andere topic aan bod gekomen.
pi_159168614
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 22:18 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik zie nu dat je al meer over het trio hebt geschreven in het naaktkattentopic. Misschien handig om dat te linken? Dan hoeven users hier geen dubbele tips te geven of moet je het hele verhaal hier weer opnieuw uitleggen.
Goed idee. Thx.
F&F / Sphynx - naaktkattentopic #5 Blote knuffelkonten
pi_159169371
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 22:58 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel wat. Door het toilet spoelen is helemaal ideaal natuurlijk. Het is dan wel even afwachten wat mijn katten er van vinden. Ik hoop dat ze het accepteren als ik het oude en nieuwe grit meng.
Ik gebruik Cat's Best:
http://www.zooplus.nl/sho(...)ling/cats_best/21337

Het zijn inderdaad een soort houtklontjes (korreltjes is niet het juiste woord) en het bevalt mij uitstekend. Ik schep elke dag de drollen en spoel ze door de wc. Een keer in de 3-4 dagen ga ik even voor de kattenbak zitten en schep ik ook alle plasjes eruit, dit gooi ik wel buiten weg ipv door de wc.En omdat het hout is, kan de restbak uiteindelijk gewoon in de gft-bak.

De katten hebben geen moeite met de korrels en ik ben er echt heel blij mee. Voordeel is ook dat het totaal niet stuift, zoals bv catsan of het meeste zand, dus blijft het iets schoner en heb je geen last van hoest- of niesbuien met verschonen.

Ben echt heel erg tevreden hierover!
I had a signature once. It was awful.
  zondag 17 januari 2016 @ 16:39:32 #37
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159177683
Ik gebruik gewoon die van de Aldi van een 1 euro per 4 kg.
Af en toe scheppen, soms beetje roeren. Ik vind het wel best :)
pi_159178756
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 11:27 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ik gebruik Cat's Best:
http://www.zooplus.nl/sho(...)ling/cats_best/21337

Het zijn inderdaad een soort houtklontjes (korreltjes is niet het juiste woord) en het bevalt mij uitstekend. Ik schep elke dag de drollen en spoel ze door de wc. Een keer in de 3-4 dagen ga ik even voor de kattenbak zitten en schep ik ook alle plasjes eruit, dit gooi ik wel buiten weg ipv door de wc.En omdat het hout is, kan de restbak uiteindelijk gewoon in de gft-bak.

De katten hebben geen moeite met de korrels en ik ben er echt heel blij mee. Voordeel is ook dat het totaal niet stuift, zoals bv catsan of het meeste zand, dus blijft het iets schoner en heb je geen last van hoest- of niesbuien met verschonen.

Ben echt heel erg tevreden hierover!
Ik ook. Gebruik het al zes jaar of zo, dik tevreden.


Wat zouden jullie doen als er met deze kou een aanhankelijke, duidelijk verdwaalde poes in je tuin zit? Ik heb maar een bakje brokjes in het tuinhuis gezet, en het deurtje op een kier. Er staat een stoel met een kussen maar warm is het er natuurlijk niet. Ik vind het zo zielig!
pi_159181749
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 17:24 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik ook. Gebruik het al zes jaar of zo, dik tevreden.


Wat zouden jullie doen als er met deze kou een aanhankelijke, duidelijk verdwaalde poes in je tuin zit? Ik heb maar een bakje brokjes in het tuinhuis gezet, en het deurtje op een kier. Er staat een stoel met een kussen maar warm is het er natuurlijk niet. Ik vind het zo zielig!
Vangen en nakijken of ze een chip heeft?

Als dat niet lukt. Bak met een dikke laag stro in de schuur zetten met water en voer erbij.

Of zoiets knutselen
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_159183775
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 19:12 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Vangen en nakijken of ze een chip heeft?

Als dat niet lukt. Bak met een dikke laag stro in de schuur zetten met water en voer erbij.

Of zoiets knutselen
Ik ken zoiets, had het al eens op internet gezien. Daar heb ik helaas nu de spullen niet voor in huis... en vannacht wordt het -10 :o

Ik kon haar vanmiddag aaien (ze wilde graag naar binnen - geen interesse in ons kattenvoer maar alleen in de warmte en gezelligheid) en heb geprobeerd een chip te voelen maar kon niks voelen.
Zoals gezegd tuinhuisje staat op een kier, meer kan ik nu even niet doen. Ik heb zelf drie katten en die accepteren echt geen vreemde.
pi_159478935

Zouden die tijgers die kat zien als een baby-tijger?
  vrijdag 29 januari 2016 @ 08:00:55 #42
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_159484901
Wat een schattig katje O+ .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_159488600
Grappig dat die tijger terugdeinst voor de kat. Blijkbaar komt de boodschap helder over :D
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_159489103
Dat gesnuif of 'gehinnik' van die tijgers is een geluid wat ze maken wanneer ze bijvoorbeeld hun verzorgers begroeten.
pi_159491070
Overmorgen komt er een kat logeren voor een maand of twee. Ze is volwassen en zindelijk, gewend aan het binnen zijn. Ze zou eerst op een ander adres worden ondergebracht maar heeft de eerste nacht lang gemiauwd om aandacht, en de eerdere oppasser is daarop afgehaakt. Ik vermoed dat dit puur komt door de verandering van omgeving, en vanzelf zal ophouden.

Op zich durf ik dit dus wel aan te gaan, ik heb weinig vaste afspraken de komende week dus wat minder slaap is te overzien, daarnaast lijkt het me wel gezellig om een tijdje voor het dier te zorgen. Ik vind katten erg leuk.

Nu de hamvraag: mijn eerste gedachte is straal negeren als ze s'nachts miauwt, dan geeft ze het vanzelf op. Echter, zijn er andere dingen die ik zou kunnen doen om haar s'nachts rustiger te houden? Dingen waarmee ze zich zou kunnen vermaken?
pi_159492207
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 13:26 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Overmorgen komt er een kat logeren voor een maand of twee. Ze is volwassen en zindelijk, gewend aan het binnen zijn. Ze zou eerst op een ander adres worden ondergebracht maar heeft de eerste nacht lang gemiauwd om aandacht, en de eerdere oppasser is daarop afgehaakt. Ik vermoed dat dit puur komt door de verandering van omgeving, en vanzelf zal ophouden.

Op zich durf ik dit dus wel aan te gaan, ik heb weinig vaste afspraken de komende week dus wat minder slaap is te overzien, daarnaast lijkt het me wel gezellig om een tijdje voor het dier te zorgen. Ik vind katten erg leuk.

Nu de hamvraag: mijn eerste gedachte is straal negeren als ze s'nachts miauwt, dan geeft ze het vanzelf op. Echter, zijn er andere dingen die ik zou kunnen doen om haar s'nachts rustiger te houden? Dingen waarmee ze zich zou kunnen vermaken?
Ik heb er zelf niet zoveel ervaring mee. Maar misschien een beetje zoals je dat ook bij een kleuter doet die voor het eerst naar school gaat. Een beetje aandacht geven, zodat de kleuter weet dat hij bij jou veilig is, maar wanneer het gehuil - of in het geval van de kat het gemiauw - doorgaat, moet je het op den duur negeren.

Tja, wat dingen waarmee ze zich kan vermaken zijn wel leuk. Bijvoorbeeld een kartonnen doos waar ze in kan zitten, wat propjes waarmee ze kan spelen of zo'n rode laserpen.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 14:09:47 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159492253
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 13:26 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Overmorgen komt er een kat logeren voor een maand of twee. Ze is volwassen en zindelijk, gewend aan het binnen zijn. Ze zou eerst op een ander adres worden ondergebracht maar heeft de eerste nacht lang gemiauwd om aandacht, en de eerdere oppasser is daarop afgehaakt. Ik vermoed dat dit puur komt door de verandering van omgeving, en vanzelf zal ophouden.

Op zich durf ik dit dus wel aan te gaan, ik heb weinig vaste afspraken de komende week dus wat minder slaap is te overzien, daarnaast lijkt het me wel gezellig om een tijdje voor het dier te zorgen. Ik vind katten erg leuk.

Nu de hamvraag: mijn eerste gedachte is straal negeren als ze s'nachts miauwt, dan geeft ze het vanzelf op. Echter, zijn er andere dingen die ik zou kunnen doen om haar s'nachts rustiger te houden? Dingen waarmee ze zich zou kunnen vermaken?
Hoe woon je?
The love you take is equal to the love you make.
pi_159492308
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:08 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Ik heb er zelf niet zoveel ervaring mee. Maar misschien een beetje zoals je dat ook bij een kleuter doet die voor het eerst naar school gaat. Een beetje aandacht geven, zodat de kleuter weet dat hij bij jou veilig is, maar wanneer het gehuil - of in het geval van de kat het gemiauw - doorgaat, moet je het op den duur negeren.

Tja, wat dingen waarmee ze zich kan vermaken zijn wel leuk. Bijvoorbeeld een kartonnen doos waar ze in kan zitten, wat propjes waarmee ze kan spelen of zo'n rode laserpen.
Oh ja zo'n pen is leuk. :) In mijn appartement zijn genoeg verstopplekjes aanwezig, ook wat kasten waar ze bovenop kan klimmen, en een mand met fleecedekens. Ik zal de breekbare spullen wel even van de kasten afhalen.
pi_159492393
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe woon je?
In een appartement op drie hoog. (met een heel mooie wasmachine ;) ) Ik krijg een krabpaal en twee speeltjes erbij. Ik heb al rondgekeken voor schuilplekjes, die zijn er genoeg, onder tafeltjes naast/achter kasten en de vensterbanken. En ook op hogere punten kan ze denk ik wel zitten en de boel rustig overzien.

Een laserpen zal ik wel gaan kopen denk ik, maar vooral 's nachts zou ik iets willen hebben zodat ze zich kan vermaken. Natuurlijk kan ze uit het raam gaan zitten kijken, genoeg te zien aan de overkant, en overdag ook vogeltjes en andere dieren om te bespieden.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 14:17:26 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159492479
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:14 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

In een appartement op drie hoog. (met een heel mooie wasmachine ;) ) Ik krijg een krabpaal en twee speeltjes erbij. Ik heb al rondgekeken voor schuilplekjes, die zijn er genoeg, onder tafeltjes naast/achter kasten en de vensterbanken. En ook op hogere punten kan ze denk ik wel zitten en de boel rustig overzien.

Een laserpen zal ik wel gaan kopen denk ik, maar vooral 's nachts zou ik iets willen hebben zodat ze zich kan vermaken. Natuurlijk kan ze uit het raam gaan zitten kijken, genoeg te zien aan de overkant, en overdag ook vogeltjes en andere dieren om te bespieden.
Ja, hallo. Heb je een woonkamer en aparte slaapkamer? Kan de kat 's nachts in een eigen ruimte?

Is het trouwens een oude kat?
The love you take is equal to the love you make.
pi_159492595
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, hallo. Heb je een woonkamer en aparte slaapkamer? Kan de kat 's nachts in een eigen ruimte?

Is het trouwens een oude kat?
Oh ja, woonkamer en slaapkamers zijn apart. De kat kan s'nachts in de woonkamer blijven, of de keuken eventueel maar eigenlijk wilde ik in de nacht de deuren naar keuken en gang openlaten zodat ze wat ruimte heeft.

De kat is een paar jaar oud, heeft tot nu toe geen problemen gehad bij verhuizingen, alleen ging daar het baasje natuurlijk mee. Nu verhuist ze en blijft het baasje een paar maanden weg.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 14:32:01 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159492871
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:22 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Oh ja, woonkamer en slaapkamers zijn apart. De kat kan s'nachts in de woonkamer blijven, of de keuken eventueel maar eigenlijk wilde ik in de nacht de deuren naar keuken en gang openlaten zodat ze wat ruimte heeft.

De kat is een paar jaar oud, heeft tot nu toe geen problemen gehad bij verhuizingen, alleen ging daar het baasje natuurlijk mee. Nu verhuist ze en blijft het baasje een paar maanden weg.
Ik vroeg het omdat oudere katten soms heel hard gaan miauwen 's nachts. Daar doe je verder weinig tegen.

's Nachts is ruimte niet zo heel belangrijk, als ze maar bij de bak en bij haar eten kan.

Zelf zou ik kijken of ze het juist prettig vindt om 's nachts bij jou op de slaapkamer te mogen, vindt ze dat gezelschap juist fijn.

Veel aandacht geven, veel geruststellend tegen haar praten. Beetje paaien met wat lekkere dingetjes. Zodat je snel vertrouwen wint.
The love you take is equal to the love you make.
pi_159493083
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vroeg het omdat oudere katten soms heel hard gaan miauwen 's nachts. Daar doe je verder weinig tegen.

's Nachts is ruimte niet zo heel belangrijk, als ze maar bij de bak en bij haar eten kan.

Zelf zou ik kijken of ze het juist prettig vindt om 's nachts bij jou op de slaapkamer te mogen, vindt ze dat gezelschap juist fijn.

Veel aandacht geven, veel geruststellend tegen haar praten. Beetje paaien met wat lekkere dingetjes. Zodat je snel vertrouwen wint.
Oh oke, dat wist ik niet. Nu komt de kattenbak in de keuken en over het eten moet ik nog even denken, lijkt me op een plek waar ze makkelijk bij kan, en niet direct naast de kattenbak.

Op zich zou ze best bij mij op de kamer mogen 's nachts, alleen in/op bed moet ik even over nadenken. Het probleem speelt alleen 's nachts hoorde ik, overdag maakt ze snel en makkelijk contact met nieuwe mensen. Als ze komt zorg ik in elk geval de rest van de dag thuis te zijn zodat ik haar aandacht kan geven en inderdaad een beetje op haar gemak kan stellen.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 14:48:14 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159493278
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:40 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Oh oke, dat wist ik niet. Nu komt de kattenbak in de keuken en over het eten moet ik nog even denken, lijkt me op een plek waar ze makkelijk bij kan, en niet direct naast de kattenbak.

Op zich zou ze best bij mij op de kamer mogen 's nachts, alleen in/op bed moet ik even over nadenken. Het probleem speelt alleen 's nachts hoorde ik, overdag maakt ze snel en makkelijk contact met nieuwe mensen. Als ze komt zorg ik in elk geval de rest van de dag thuis te zijn zodat ik haar aandacht kan geven en inderdaad een beetje op haar gemak kan stellen.
In bed zal niet zo snel gebeuren. Op bed, ach is dat heel erg? Moet ze overigens de weg naar de kattenbak wel kennen.

Het is tijdelijk. Dan kun je keuzes maken die je misschien niet zou maken als je echt zelf een kat zou nemen. Misschien iets meer in het belang van het welzijn van de kat dan in het belang van goed samenleven op de lange termijn.

En je hebt best kans dat als ze beter gewend is, ze ook niet meer per se op de slaapkamer hoeft/wil. Toen wij verhuisden met onze vorige kat, wilde ze de eerste dagen 's nachts bij ons op bed slapen. Dat deed ze daarvoor nooit en heeft ze daarna ook niet meer gedaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_159493954
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

In bed zal niet zo snel gebeuren. Op bed, ach is dat heel erg? Moet ze overigens de weg naar de kattenbak wel kennen.

Het is tijdelijk. Dan kun je keuzes maken die je misschien niet zou maken als je echt zelf een kat zou nemen. Misschien iets meer in het belang van het welzijn van de kat dan in het belang van goed samenleven op de lange termijn.

En je hebt best kans dat als ze beter gewend is, ze ook niet meer per se op de slaapkamer hoeft/wil. Toen wij verhuisden met onze vorige kat, wilde ze de eerste dagen 's nachts bij ons op bed slapen. Dat deed ze daarvoor nooit en heeft ze daarna ook niet meer gedaan.
Je hebt daar wel gelijk in, het is maar voor een paar maanden. En er is ook al wat geleurd met de poes dus is het wel in haar belang dat ze op haar gemak gesteld wordt. Op een eerder adres ging het niet samen met de andere katten, en op het laatste adres miauwde ze teveel. Ik heb wat dat betreft geen andere huisdieren, en wel wat geduld met dieren (en anders oordopjes).
  vrijdag 29 januari 2016 @ 15:36:19 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159494445
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:16 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Je hebt daar wel gelijk in, het is maar voor een paar maanden. En er is ook al wat geleurd met de poes dus is het wel in haar belang dat ze op haar gemak gesteld wordt. Op een eerder adres ging het niet samen met de andere katten, en op het laatste adres miauwde ze teveel. Ik heb wat dat betreft geen andere huisdieren, en wel wat geduld met dieren (en anders oordopjes).
En als je vragen hebt, deze vraagbaak is altijd open. :)
The love you take is equal to the love you make.
pi_159501873
Je zou eventueel ook een feliway stekker kunnen gebruiken (en evt spray), dat geeft iets geruststellends af aan katten.
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 30 januari 2016 @ 03:25:12 #58
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_159510797
De mijne miauwen wel vaker snachts (merk ik als ik toevallig eens slecht slaap, maar dat kan ook zijn omdat ze merken dat ik wakker ben), ik negeer het altijd gewoon.

Ze zitten sowieso altijd bij de deur als ik de kamer binnen kom, maar dan hebben ze ook echt al wel door dat ik eraan kom, zelfde als ik thuis kom van mijn werk. Zitten ze alle twee lief te kijken en worden ze natuurlijk ook geaaid :) . Alhoewel ze de laatste tijd ook steeds vaker blijven liggen op "hun" plekken (waar ik vaak zit) en wachten tot ik naar hun toe kom om te aaien (wat ik uiteraard ook doe :D ) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zaterdag 30 januari 2016 @ 12:41:54 #59
92409 Twinky
Little star.
pi_159514986
Onze babe is 's nachts echt een draakje. Veel mauwen en klieren enzo. Tenzij we voor het slapen gaan (of liever zelfs al wat eerder op de avond) een uur met hem spelen. Doodmoe maken en dan slaapt hij gewoon de hele nacht.
pi_159517283
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En als je vragen hebt, deze vraagbaak is altijd open. :)
Enorm dank!

Morgen komt ze, ben heel benieuwd. Ik hoor wel dat ze nu ze een paar dagen even terug is bij haar baasje ze weer wat tot rust gekomen is. Ik hoop dat ze de verandering morgen daardoor iets beter zal doorstaan.
pi_159540023
Inmiddels is Baby, zo heet ze, gearriveerd. Baasje is een uur geleden vertrokken maar ze houdt zich goed. Bij het wegbrengen, en hier zijn met de baasjes erbij was ze al een stuk rustiger dan bij de vorige twee oppassers dus dat was positief.

Het eerste halfuur nadat ze vertrokken waren liep ze onrustig door het huis, kijken waar het baasje is, veel miauwen maar ik heb r verleid met een hapje natvoer wat ze met veel plezier oppeuzelde. Daarna is ze op de bak geweest en werd ze wat rustiger.

Vervolgens op verkenning door het huis en tegen alle meubilair aanschurken, ook kwam ze even aan mij en huisgenoot snuffelen. We laten haar helemaal met rust, als ze naar ons komt halen we haar aan, maar willen haar de ruimte geven om op haar eigen tempo alles te verkennen en haar draai te vinden.

Inmiddels miauwt ze niet meer en zit ze op de vensterbank vogeltjes te kijken. Dat kon slechter dacht ik zo.
  zondag 31 januari 2016 @ 14:15:37 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159540192
Klinkt goed! ^O^
The love you take is equal to the love you make.
pi_159540384
^O^ Wow, goed begin
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_159546737
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 14:19 schreef valentijn101 het volgende:
^O^ Wow, goed begin
Zeker. Ik ben blij dat ze t zo goed doet.

Inmiddels kwam ze ook al even over me heen drentelen en toen wat onwennig op schoot zitten en kopjes geven. Mocht haar even uitgebreid aaien en toen ging ze stukje bij beetje rustig liggen. Nog steeds wel alert op bewegingen en een beetje gespannen, maar steeds minder. Ook is ze al even bij mijn huisgenoot komen zitten, maar mijn schoot vind ze blijkbaar toch wat fijner. En dan t liefst over mijn armen gedrapeerd en met r kont op mijn laptop. :s)
pi_159547249
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 17:25 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Zeker. Ik ben blij dat ze t zo goed doet.

Inmiddels kwam ze ook al even over me heen drentelen en toen wat onwennig op schoot zitten en kopjes geven. Mocht haar even uitgebreid aaien en toen ging ze stukje bij beetje rustig liggen. Nog steeds wel alert op bewegingen en een beetje gespannen, maar steeds minder. Ook is ze al even bij mijn huisgenoot komen zitten, maar mijn schoot vind ze blijkbaar toch wat fijner. En dan t liefst over mijn armen gedrapeerd en met r kont op mijn laptop. :s)
Klinkt goed hoor. Heel dapper als een poes zich in een vreemde omgeving al zo durft te laten gaan. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_159547268
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:40 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

...
Op zich zou ze best bij mij op de kamer mogen 's nachts, alleen in/op bed moet ik even over nadenken. ...
Het wordt poes d'r bed en jij mag erbij. Moet je wel om poes heen liggen. Wat zijn mensen toch dom.
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 17:25 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
... En dan t liefst over mijn armen gedrapeerd en met r kont op mijn laptop. :s)
Logisch. Jij ben nu van de poes. Net als al die meubels die gemarkeerd zijn. Dus een beetje dienstbare instelling zou je wel sieren.
Wat zullen we nu krijgen? Bij Bast nog an toe!
Farts are jazz to assholes
pi_159551452
quote:
2s.gif Op zondag 31 januari 2016 17:44 schreef trabant het volgende:

[..]

Het wordt poes d'r bed en jij mag erbij. Moet je wel om poes heen liggen. Wat zijn mensen toch dom.

[..]

Logisch. Jij ben nu van de poes. Net als al die meubels die gemarkeerd zijn. Dus een beetje dienstbare instelling zou je wel sieren.
Wat zullen we nu krijgen? Bij Bast nog an toe!
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zondag 31 januari 2016 @ 20:09:00 #68
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159551492
Mijn kat heeft nog nooit op mn schoot gezeten. Altijd netjes naast me op de bank.
Op bed enkel in t weekend, dan lig er al en gaat hij ook naast me liggen. Soms op dezelfde deken soms op de tweede deken naast me
pi_159557295
quote:
2s.gif Op zondag 31 januari 2016 17:44 schreef trabant het volgende:

[..]

Het wordt poes d'r bed en jij mag erbij. Moet je wel om poes heen liggen. Wat zijn mensen toch dom.

[..]

Logisch. Jij ben nu van de poes. Net als al die meubels die gemarkeerd zijn. Dus een beetje dienstbare instelling zou je wel sieren.
Wat zullen we nu krijgen? Bij Bast nog an toe!
Ah nu snap ik het. Inmiddels ben ik gedegradeerd tot matras. Al heel de avond ligt ze afwisselend op mijn schoot of buik en als ik even weg ben houdt ze mijn plekje op de bank warm. Ze geeft veel kopjes, aan mij, de bank, de theedoos en ook mijn telefoon krijgt af en toe een kopje. Heel lief allemaal.

Ben benieuwd hoe dat vannacht gaat, of ze net zo onrustig ia als op t vorige adres. Voor nu valt het me allemaal erg mee hoe snel ze op haar gemak geraakt is.
pi_159557406
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 22:46 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ah nu snap ik het. Inmiddels ben ik gedegradeerd tot matras.
met verwarming :D
pi_159559124
Katten zijn binaire wezens.
Elke beweging van hun mens is terug te voeren op een beweging naar het voedernapje, of er van weg. In het eerste geval lopen ze achter hun mens aan omdat er wat te halen valt; in het tweede geval gaat hun mens de verkeerde kant op en moet er subtiel gecorrigeerd worden.
Farts are jazz to assholes
pi_159559343
quote:
2s.gif Op zondag 31 januari 2016 23:52 schreef trabant het volgende:
Katten zijn binaire wezens.
Elke beweging van hun mens is terug te voeren op een beweging naar het voedernapje, of er van weg. In het eerste geval lopen ze achter hun mens aan omdat er wat te halen valt; in het tweede geval gaat hun mens de verkeerde kant op en moet er subtiel gecorrigeerd worden.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_159559443
Inmiddels heeft ze zich verstopt en ben ik al een kwartier aan het zoeken. :?
pi_159559897
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_159560637
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 00:10 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Inmiddels heeft ze zich verstopt en ben ik al een kwartier aan het zoeken. :?
Ja goochem mevrouw, je moet natuurlijk wel het huis vol met dozen zetten.

[ Bericht 2% gewijzigd door trabant op 01-02-2016 02:04:56 (titulatuur ;-)) ]
Farts are jazz to assholes
pi_159561172
Oei, ze is dus echt kwijt. Heb heel t appartement een paar keer doorzocht, met r eten gerammeld, maar al uren hoor ik niks. Ik heb in alle kasten en eronder gekeken, en zelfs in de wasmachine en weet niet goed welke andere plekken nog zouden kunnen. Ben inmiddels buiten een rondje gaan lopen maar niet gevonden.

Ik vind t zo bizar, ik woon 3 hoog dus zo makkelijk kan ze niet weg. En volgens mij zat t keukenraam ook dicht, maar ik zal het nog even checken bij mn huisgenoot.

Ben er echt goed ziek van. En slapeloos.
  maandag 1 februari 2016 @ 06:36:20 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159561237
:{
The love you take is equal to the love you make.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 1 februari 2016 @ 07:04:35 #78
269689 crew  Viv
pi_159561296
-O-
Nog steeds kwijt? Ook onder de bank gekeken?
pi_159561595
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 05:25 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Oei, ze is dus echt kwijt. Heb heel t appartement een paar keer doorzocht, met r eten gerammeld, maar al uren hoor ik niks. Ik heb in alle kasten en eronder gekeken, en zelfs in de wasmachine en weet niet goed welke andere plekken nog zouden kunnen. Ben inmiddels buiten een rondje gaan lopen maar niet gevonden.

Ik vind t zo bizar, ik woon 3 hoog dus zo makkelijk kan ze niet weg. En volgens mij zat t keukenraam ook dicht, maar ik zal het nog even checken bij mn huisgenoot.

Ben er echt goed ziek van. En slapeloos.
ergens onder dekens, in een kast, in een la? Die rare beesten hebben grote voorkeur voor holletjes
pi_159561815
Rustig blijven. Als de ramen dicht waren is ze nog binnen.
Doe alle binnen deuren dicht en zoek kamer voor kamer na.
Alle kasten en lades nakijken. (Ook al waren ze dicht) Onder ieder meubel kijken (ook al staat t maar 4 cm van de vloer) en er bovenop kijken. achter alle gordijnen e.d kijken. Kattenbak in de gaten houden. Wasmchine en droger nakijken. (Erin en erachter) soms zit er een doek/ valse bodem onder bedden en matrassen. Kijk na of ze niet in de bank zit. Kijk al je tassen na. Je zult de eerste niet zijn met een kat in de tas aan de kapstok.
Katten zijn goedemverstoppers. Ik ben die van mij ook wel eens kwijt en soms loop ik dan 3x langs ze zonder ze te zien. }:|
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_159561945
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 08:29 schreef computergirl het volgende:

[..]

ergens onder dekens, in een kast, in een la? Die rare beesten hebben grote voorkeur voor holletjes
En zijn meester in het totaal negeren.

Hier ook regelmatig gehad dat ik dacht dat kat naar buiten was geglipt, maar dat was eigenlijk onmiddellijk. Niet reageren op het geluid van rammelende brokjes/snoepjes, roepen, rammelen met laserlampje. Om later gewoon aan te komen lopen alsof er niks aan de hand is terwijl ik kei ongerust ben :') _O-
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_159562323
Hadden wij laatst ook. Zat er eentje onder de bank/uitschuifbed in een hoekje. Hadden al 3 of 4 keer gekeken maar zag hem pas toen ik de bank omhoog deed.
пусть всегда будет солнце
pi_159562398
Mijn huisgenoot vertelde zojuist dat t raam openstond gisteravond en dat ie er al bang voor was. Heeft er verder ook niks mee gedaan helaas.

Ze is nog steeds zoek, heeft r eten niet aangeraakt en heb de rest van de nacht ook niks meer gezien of gehoord.

Ben bang dat ze dus toch op een manier via t balkon naar beneden is gekomen.
pi_159563371
Als ze buiten is is de kans groot dat ze in d buurt is. Zet haar reiskooi met daarin haar dekentje (iets wat naar haar ruikt) met wat voer onder het balkon en hou dat in de gaten. (Bel eens met het lokale asiel. Best kans dat je een vangkooi van ze kunt lenen) geef de vermissing daar ook al met foto aan door zodat ze kunnen opletten of ze binnen komt.
Als haar eigen huis in de buurt is kan het best zijn dat ze op weg naar huis is.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 1 februari 2016 @ 15:37:44 #85
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159570231
Balen zeg :o

Hopen dat ie nog terecht komt als hij honger krijgt ofzo.
Is het oude huis ver weg? Anders idd daar kijken of wat eten neerzetten
pi_159573071
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 11:01 schreef valentijn101 het volgende:
Als ze buiten is is de kans groot dat ze in d buurt is. Zet haar reiskooi met daarin haar dekentje (iets wat naar haar ruikt) met wat voer onder het balkon en hou dat in de gaten. (Bel eens met het lokale asiel. Best kans dat je een vangkooi van ze kunt lenen) geef de vermissing daar ook al met foto aan door zodat ze kunnen opletten of ze binnen komt.
Als haar eigen huis in de buurt is kan het best zijn dat ze op weg naar huis is.
Ik heb op advies van t asiel wat kattengrit uit haar kattenbak bij de voordeur neergestrooid en wat voer ernaast gelegd. Heb ook inmiddels melding gemaakt op mijndieriszoek.nl en via Facebook een oproep gedaan. Zometeen komt een vriendin, die heeft een poster gemaakt met haar foto, en die gaan we door de wijk ophangen.

Ze woont een flink eind weg, een kilometer of 75 dus ik verwacht niet dat ze de weg naar huis kan vinden.

Inmiddels vond ik ook pootafdrukjes in het raamkozijn aan de buitenkant dus ik ben er vrij zeker van dat ze de benen genomen heeft.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mevrouw_voor_jou op 01-02-2016 17:39:23 ]
pi_159573752
Dan wordt het lokken en wachten. Die rotwind helpt ook niet echt. Is poes gechipt?
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 09:59 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Mijn huisgenoot vertelde zojuist dat t raam openstond gisteravond en dat ie er al bang voor was. Heeft er verder ook niks mee gedaan helaas.
Klassiek. Zo'n beestje moet met dit soort dingen echt even in je systeem komen, dat je een tweede natuur ontwikkelt waarbij je preventief op dit soort grappen gevat bent. Ik ben intussen zo goed getraind dat ik automatisch in een kattenonderschepmodus ga, als ik ergens naar binnen ga, al weet ik dat die mensen geen huisdieren hebben.

Het is ons ook overkomen toen nummer twee bij ons introk. Meteen de eerste dag al; gewooontegetrouw zette ik 's ochtends het slaapkamerraam open. O, die paniek in de tent. De vrouw schopte mij naar buiten om daar te gaan zoeken (het woei flink, dus poes zou echt niet midden over straat of een gazon lopen, uiteindelijk had ik als de rattenvanger van Hamelen alle buurtkinderen achter me aan die luidkeels naar poes riepen, alsof het beestje dan te voorschijn komt. :N
Teerbeminde zou intussen wel de zolder doorzoeken. Wat natuurlijk verspilde moeite is, want als je links begint met de boel overhoop halen en dan met de klok mee werkt, sluipt poes natuurlijk mee, maar dat op dat moment vertellen bleek niet zo'n goed idee... :X
Uiteindelijk moed gevat en de fokker met het vreselijke nieuws gebeld. Die hield het hoofd koel. Ze stelde ons gerust, ze wist dat het mormel zich net als haar moeder verdomd goed en graag kon verstoppen. Haar advies om in elk geval wat te drinken, liefst nog wat voer onderaan de zoldertrap te zetten bleek het juiste. In de loop van de nacht kwam madame toch maar eens kijken.

Ik denk dat ik wel weet hoe je je nu voelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door trabant op 01-02-2016 17:54:20 ]
Farts are jazz to assholes
pi_159580306
quote:
2s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:41 schreef trabant het volgende:
Dan wordt het lokken en wachten. Die rotwind helpt ook niet echt. Is poes gechipt?

[..]

Klassiek. Zo'n beestje moet met dit soort dingen echt even in je systeem komen, dat je een tweede natuur ontwikkelt waarbij je preventief op dit soort grappen gevat bent. Ik ben intussen zo goed getraind dat ik automatisch in een kattenonderschepmodus ga, als ik ergens naar binnen ga, al weet ik dat die mensen geen huisdieren hebben.

Het is ons ook overkomen toen nummer twee bij ons introk. Meteen de eerste dag al; gewooontegetrouw zette ik 's ochtends het slaapkamerraam open. O, die paniek in de tent. De vrouw schopte mij naar buiten om daar te gaan zoeken (het woei flink, dus poes zou echt niet midden over straat of een gazon lopen, uiteindelijk had ik als de rattenvanger van Hamelen alle buurtkinderen achter me aan die luidkeels naar poes riepen, alsof het beestje dan te voorschijn komt. :N
Teerbeminde zou intussen wel de zolder doorzoeken. Wat natuurlijk verspilde moeite is, want als je links begint met de boel overhoop halen en dan met de klok mee werkt, sluipt poes natuurlijk mee, maar dat op dat moment vertellen bleek niet zo'n goed idee... :X
Uiteindelijk moed gevat en de fokker met het vreselijke nieuws gebeld. Die hield het hoofd koel. Ze stelde ons gerust, ze wist dat het mormel zich net als haar moeder verdomd goed en graag kon verstoppen. Haar advies om in elk geval wat te drinken, liefst nog wat voer onderaan de zoldertrap te zetten bleek het juiste. In de loop van de nacht kwam madame toch maar eens kijken.

Ik denk dat ik wel weet hoe je je nu voelt.
Ja, poes is gechipt gelukkig.

Vanavond hebben we posters in de buurt opgehangen en kwamen we haar tegen. Helemaal gestresst en bang is ze weggespurt en we konden haar niet meer vinden. Ik heb toen de reismand met het t-shirt van het baasje erin gehaald en heb nog een uur of twee rondgelopen. Helaas niet gevonden. Wel overal posters gehangen, en het wijkpreventieteam zoekt mee als ze hun rondes lopen.
  maandag 1 februari 2016 @ 21:23:00 #89
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159580625
Wel fijn om te weten dat ze nog ergens rondloopt... Maarja
pi_159580905
Als ze kan wegspurten is er in elk geval niets gebroken bij de val, al kan er wel iets verstuikt zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:15 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

Ja, poes is gechipt gelukkig.
En weten 'ze' ook dat jij voorlopig de contactpersoon voor die kat bent?
Farts are jazz to assholes
pi_159581834
quote:
2s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:30 schreef trabant het volgende:
Als ze kan wegspurten is er in elk geval niets gebroken bij de val, al kan er wel iets verstuikt zijn.

[..]

En weten 'ze' ook dat jij voorlopig de contactpersoon voor die kat bent?
Ze was heel snel, zag er wel helemaal verdwaasd en gestresst uit, maar ze liep op alle vier de pootjes.

Ja, ik heb dat vandaag aangepast, ook daar is ze opgegeven als vermist.
  maandag 1 februari 2016 @ 21:58:53 #92
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_159582005
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:15 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ja, poes is gechipt gelukkig.

Vanavond hebben we posters in de buurt opgehangen en kwamen we haar tegen. Helemaal gestresst en bang is ze weggespurt en we konden haar niet meer vinden. Ik heb toen de reismand met het t-shirt van het baasje erin gehaald en heb nog een uur of twee rondgelopen. Helaas niet gevonden. Wel overal posters gehangen, en het wijkpreventieteam zoekt mee als ze hun rondes lopen.
Dit is mij ook eens gebeurd en uiteindelijk ving ik 'm in de nacht miauwend onder het raam (van 2 hoog naar beneden gesprongen). Hoop dat je haar snel te pakken hebt!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 1 februari 2016 @ 21:58:57 #93
269689 crew  Viv
pi_159582010
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 21:54 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ze was heel snel, zag er wel helemaal verdwaasd en gestresst uit, maar ze liep op alle vier de pootjes.
Fijn dat je haar wel gezien hebt, hopelijk is ze snel terug.
  maandag 1 februari 2016 @ 22:07:01 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159582347
Kan het baasje ook komen om de kat te pakken te krijgen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_159583688
Je kunt nog eens terug gaan naar de plek waar je haar zag als het rustig is. Neem wat lekkers mee. Misschien komt ze wel naar je toe.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 1 februari 2016 @ 23:07:13 #96
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159584161
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 22:51 schreef valentijn101 het volgende:
Je kunt nog eens terug gaan naar de plek waar je haar zag als het rustig is. Neem wat lekkers mee. Misschien komt ze wel naar je toe.
's Avonds of 's nachts is een goede tijd om te zoeken inderdaad. Poes hoort jou eerder en er is minder waar ze van kan schrikken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_159585377
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

's Avonds of 's nachts is een goede tijd om te zoeken inderdaad. Poes hoort jou eerder en er is minder waar ze van kan schrikken.
Mijn broertje heeft haar toen hij maar huis ging mogelijk gezien, maar na drie stappen haar richting op was ze er weer vandoor en konden we haar niet meer vinden. De plekken waar ze tot nu toe gezien is zijn wel binnen een straal van 200 meter, en in de buurt van mijn flat dus ik hoop haar de komende dagen te kunnen vinden en hopelijk ook te vangen. Tot nu toe was ik steeds te laat met de reiskooi en shirt maar die neem ik nu dus mee als ik ga rondkijken.
  maandag 1 februari 2016 @ 23:48:10 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159585432
Is de eigenaar inmiddels op de hoogte/ingeschakeld?

[ Bericht 1% gewijzigd door Lienekien op 02-02-2016 00:00:16 ]
The love you take is equal to the love you make.
pi_159585767
Kun je geen vangkooi bij het asiel lenen? Kun je daar het t shirt en voer in doen.

Achter een kat aanlopen werkt meestal niet. Maar als je rustig op de grond gaat zitten komt ze misschien naar je toe.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_159593562
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:59 schreef valentijn101 het volgende:
Maar als je rustig op de grond gaat zitten komt ze misschien naar je toe.
Heb je al naar buiten gekeken? Het giet pijpenstelen. Daarbij is er ook zoiets als werk.
Farts are jazz to assholes
  dinsdag 2 februari 2016 @ 13:18:00 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159593656
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 13:13 schreef trabant het volgende:

[..]

Heb je al naar buiten gekeken? Het giet pijpenstelen. Daarbij is er ook zoiets als werk.
Is toch gewoon goed advies.

Die kat zit heus niet ineens bij de voordeur als ze weer thuis komt.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 14:41:00 #102
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159595782
Ik heb voor m'n kat Mansonil Wormmiddel gekocht (tabletvorm). In de bijsluiter staat dat dit voor behandeling is van verschillende besmettingen. Behandeling is in deze ook voorkoming? Eerste keer dat ik deze tabletten gebruik (Heb normaal een pasta).
pi_159595959
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 14:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik heb voor m'n kat Mansonil Wormmiddel gekocht (tabletvorm). In de bijsluiter staat dat dit voor behandeling is van verschillende besmettingen. Behandeling is in deze ook voorkoming? Eerste keer dat ik deze tabletten gebruik (Heb normaal een pasta).
Volgens mij is er geen enkel preventief wormmiddel. (Vraag het voor de zekerheid even aan onze dda)
Als je het vandaag gebruikt en ze eet dit weekend een besmette muis heeft ze weer wormen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 14:56:44 #104
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159596258
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 14:47 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Volgens mij is er geen enkel preventief wormmiddel. (Vraag het voor de zekerheid even aan onze dda)
Als je het vandaag gebruikt en ze eet dit weekend een besmette muis heeft ze weer wormen.
Hmm oké. Omdat het advies is een volwassenen kat 4x per jaar te ontwormen (wat ik dus ook doe) dacht ik dat het preventief werkte. Blijkbaar niet dus. :+
pi_159596390
Ik kijk de kattenbak goed na, en de katten zijn nog niet met muizen naar huis gekomen.
De oudste komt de tuin niet uit en de jongste komt met een dikke regenworm thuis _O-
pi_159600038
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 15:01 schreef Ivo1986 het volgende:
Ik kijk de kattenbak goed na, en de katten zijn nog niet met muizen naar huis gekomen.
De oudste komt de tuin niet uit en de jongste komt met een dikke regenworm thuis _O-
Hahaha, die van mij ook.
Het begon met zelfgevangen bladeren mee naar binnen nemen en nu nemen ze al een week regenwormen mee. (Vraag me af wat het volgende zal zijn)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 19:48:51 #107
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159603815
Die van mij heeft 2 of 3 keer een vogel naar binnen gebracht.
1 keer leefde het musje nog half en 1 keer heb ik hem zien toeslaan (vogeltje was gelijk dood gelukkig :') )

Afgelopen jaar niks gezien gelukkig :Y)

Tablet heeft ie trouwens zonder problemen binnen gekregen, gewoon tussen z'n voer gestopt en met een lepeltje laten eten :P
pi_159614703
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 23:46 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Mijn broertje heeft haar toen hij maar huis ging mogelijk gezien, maar na drie stappen haar richting op was ze er weer vandoor en konden we haar niet meer vinden. De plekken waar ze tot nu toe gezien is zijn wel binnen een straal van 200 meter, en in de buurt van mijn flat dus ik hoop haar de komende dagen te kunnen vinden en hopelijk ook te vangen. Tot nu toe was ik steeds te laat met de reiskooi en shirt maar die neem ik nu dus mee als ik ga rondkijken.
Hoe gaat het met de poezenjacht?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 3 februari 2016 @ 13:46:06 #109
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159620940
Over de poes die kwijt is van vorige pagina;

Die van ons maakt ritsjes onderin de meubels open en klimt erin. Zou vreemd zijn als hij er een paar dagen blijft zitten maar misschien erg bang?

Vraagje; kat (9maanden oud) is recent (2 weken geleden) geopereerd aan z'n poot maar het is nu allemaal weer goed, wel moet hij eigenlijk nog 1 of 2 weken rust houden, dit lijkt schier onmogelijk.

Iemand tips waardoor hun katten rustig worden?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 3 februari 2016 @ 14:26:11 #110
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159622059
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 13:46 schreef Rauw. het volgende:
Over de poes die kwijt is van vorige pagina;

Die van ons maakt ritsjes onderin de meubels open en klimt erin. Zou vreemd zijn als hij er een paar dagen blijft zitten maar misschien erg bang?

Vraagje; kat (9maanden oud) is recent (2 weken geleden) geopereerd aan z'n poot maar het is nu allemaal weer goed, wel moet hij eigenlijk nog 1 of 2 weken rust houden, dit lijkt schier onmogelijk.

Iemand tips waardoor hun katten rustig worden?
Poes die kwijt is, is buiten gezien.

Je kunt een feliwaystekker gebruiken. En misschien de kat in een kamer houden waarin hij niet te veel kan klimmen.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 3 februari 2016 @ 14:29:31 #111
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159622157
Hij zit als wij niet thuis zijn op een kamer waar hij niet kan klimmen inderdaad.
Maar ik vind het zo zielig om hem op te sluiten in de slaapkamer wanneer wij ook gewoon thuis zijn.

Wat doet zo'n stekker?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 3 februari 2016 @ 14:30:15 #112
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159622178
De speeltjes die ik gekocht had voor mn kat heb ik aan een vriendin gegeven die twee kittens heeft.
Die van mij is er niet van, dus kan ik beter haar er blij mee maken. Ze stuurde lief foto´s ter bewijs dat ze er helemaal blij mee waren :)
  woensdag 3 februari 2016 @ 14:36:22 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159622359
quote:
12s.gif Op woensdag 3 februari 2016 14:29 schreef Rauw. het volgende:
Hij zit als wij niet thuis zijn op een kamer waar hij niet kan klimmen inderdaad.
Maar ik vind het zo zielig om hem op te sluiten in de slaapkamer wanneer wij ook gewoon thuis zijn.

Wat doet zo'n stekker?
Die geeft een stofje af waar katten rustig van worden.

Het is maar voor een paar weken. Dan maar even een beetje zielig. Is beter dan dan het fout gaat.
The love you take is equal to the love you make.
pi_159628322
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 13:46 schreef Rauw. het volgende:
Over de poes die kwijt is van vorige pagina;

Die van ons maakt ritsjes onderin de meubels open en klimt erin. Zou vreemd zijn als hij er een paar dagen blijft zitten maar misschien erg bang?

Vraagje; kat (9maanden oud) is recent (2 weken geleden) geopereerd aan z'n poot maar het is nu allemaal weer goed, wel moet hij eigenlijk nog 1 of 2 weken rust houden, dit lijkt schier onmogelijk.

Iemand tips waardoor hun katten rustig worden?
Misschien kan hij ipad spelletjes spelen waarmee hij zijn poot niet belast?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_159629436
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 08:09 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Hoe gaat het met de poezenjacht?
Helaas nog niets gevonden. Ik heb wat 'nieuw' kattengrit neergegooid om het geurspoor vers te houden en verder overal posters opgehangen, op diverse sites gemeld, en contact met het asiel. Na maandagavond heb ik haar niet meer gezien.

Gisteravond heb ik nog een paar uur door de wijk gelopen. Mijn oom heeft met zijn vriendin een opname gemaakt waarin ze haar roepen, en met die opname op repeat rondgelopen. Ook had ik het t-shirt bij me en de reismand die naar haar ruikt. Maar helaas niets gezien of gevonden.

Vanavond laat kan ik weer even gaan zoeken.
pi_159629522
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:15 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Helaas nog niets gevonden. Ik heb wat 'nieuw' kattengrit neergegooid om het geurspoor vers te houden en verder overal posters opgehangen, op diverse sites gemeld, en contact met het asiel. Na maandagavond heb ik haar niet meer gezien.

Gisteravond heb ik nog een paar uur door de wijk gelopen. Mijn oom heeft met zijn vriendin een opname gemaakt waarin ze haar roepen, en met die opname op repeat rondgelopen. Ook had ik het t-shirt bij me en de reismand die naar haar ruikt. Maar helaas niets gezien of gevonden.

Vanavond laat kan ik weer even gaan zoeken.
had je al dierenambulance of plaatselijke asiel gebeld on te kijken of poes al gevonden is?
pi_159631262
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 19:15 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Helaas nog niets gevonden. Ik heb wat 'nieuw' kattengrit neergegooid om het geurspoor vers te houden en verder overal posters opgehangen, op diverse sites gemeld, en contact met het asiel. Na maandagavond heb ik haar niet meer gezien.

Gisteravond heb ik nog een paar uur door de wijk gelopen. Mijn oom heeft met zijn vriendin een opname gemaakt waarin ze haar roepen, en met die opname op repeat rondgelopen. Ook had ik het t-shirt bij me en de reismand die naar haar ruikt. Maar helaas niets gezien of gevonden.

Vanavond laat kan ik weer even gaan zoeken.
Veel.poezen hebben een hekel aan de reismand omdat ze een link met dierenarts o zo,leggen. Ik zou echt een vangkooi proberen te krijgen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_159640599
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:13 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Veel.poezen hebben een hekel aan de reismand omdat ze een link met dierenarts o zo,leggen. Ik zou echt een vangkooi proberen te krijgen.
Ik zou dat kunnen proberen, maar het is niet heel praktisch om daar mee rond te gaan zeulen. Als ik het ding in de wijk zet ben ik bang dat hij snel gestolen wordt.

Overigens kreeg ik telefoon van de buurtwacht, ze hebben gezien haar in de struiken bij het buurtcentrum, vlakbij de plek waar ze eerder ook gezien is. Ik ben er natuurlijk meteen naartoe gegaan, heb een opname van haar baasje afgespeeld en een half uur rondgekeken maar helaas geen poes gezien. Morgen maar weer gaan kijken.

Ik kreeg ook de tip een blikje natvoer mee te nemen, mogelijk dat de honger en bekende geur haar over de streep trekt om zich te laten zien.
  donderdag 4 februari 2016 @ 02:02:04 #119
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_159641951
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 23:57 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ik zou dat kunnen proberen, maar het is niet heel praktisch om daar mee rond te gaan zeulen. Als ik het ding in de wijk zet ben ik bang dat hij snel gestolen wordt.

Overigens kreeg ik telefoon van de buurtwacht, ze hebben gezien haar in de struiken bij het buurtcentrum, vlakbij de plek waar ze eerder ook gezien is. Ik ben er natuurlijk meteen naartoe gegaan, heb een opname van haar baasje afgespeeld en een half uur rondgekeken maar helaas geen poes gezien. Morgen maar weer gaan kijken.

Ik kreeg ook de tip een blikje natvoer mee te nemen, mogelijk dat de honger en bekende geur haar over de streep trekt om zich te laten zien.
Vangkooi neerzetten en dan op een kleine afstand in de auto toezicht houden.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_159645937
quote:
99s.gif Op donderdag 4 februari 2016 02:02 schreef DaMook het volgende:

[..]

Vangkooi neerzetten en dan op een kleine afstand in de auto toezicht houden.
Ik heb geen auto helaas. Zou het wel makkelijk maken, ook om zo'n ding te vervoeren.
pi_159649462
Onze kat loopt sinds anderhalve week mank nadat hij door de spijlers van de trap is gesprongen. Wat testjes uitgevoerd en we konden alles doen (strekken, buigen, er aan zitten etc) en dat mocht, hij eet en drinkt ook gewoon. Wij dachten in overeenstemming met een dierenartsassistente aan een verrekte pees of spier en zouden het even aankijken. Inmiddels loopt hij al beter, maar voor de zekerheid hebben we hem naar de dierenarts gebracht voor een foto. Nu belde de dierenarts terug dat hij een gebroken heup heeft en geopereerd moet worden?! Vanmiddag ga ik langs om de foto te bekijken en details te krijgen, maar het lijkt me heel raar dat dit niet eerder aan hem gemerkt werd. Ik weet dat er twee opties zijn: opereren of zelf laten helen voor een aantal weken. Dat laatste is nu dus eigenlijk al aan de gang. De foto van zijn heup gaat wel eerst even naar een andere bevriende dierenarts voor een soort second opinion, maar ik wilde hier eigenlijk vragen of iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt en wat de ervaringen zijn?
pi_159659925
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 13:39 schreef vincm het volgende:
... maar ik wilde hier eigenlijk vragen of iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt en wat de ervaringen zijn?
Je noemt hier iets heel specifieks waarbij ik niet denk dat er snel 1 op 1 vergelijkingsmateriaal is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Farts are jazz to assholes
pi_159661463
Inmiddels weet ik dat het om 'epifysiolyse', een breuk van de heup waarbij de heupkop los komt van de rest. Die is nog in het gewricht blijven zitten en de heup is verder los. Het past bijna helemaal in het plaatje wat hier geschetst wordt: 15 maanden oud, maine coon, vrij groot voor z'n leeftijd (7,35kg), gecastreerd vlak voor zijn 1e verjaardag (11 maanden).
pi_159662325
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 20:45 schreef vincm het volgende:
Inmiddels weet ik dat het om 'epifysiolyse', een breuk van de heup waarbij de heupkop los komt van de rest. Die is nog in het gewricht blijven zitten en de heup is verder los. Het past bijna helemaal in het plaatje wat hier geschetst wordt: 15 maanden oud, maine coon, vrij groot voor z'n leeftijd (7,35kg), gecastreerd vlak voor zijn 1e verjaardag (11 maanden).
Katren hebben sterke spieren rondom hun heup en zijn meester in pijn verbergen.
Ik heb een opvangkat gehad die al geruime tijd rondliep met een verbrijzelde heup. :X Niks aan gemerkt, ze is bevallen van een tros kittens terwijl ze bij mij was, alleen was ze sneller stijf van het liggen dan je bij een kat van haar leeftijd zou verwachten (breuk was van maanden, zo niet een jaar geleden, werd vermoed). Is daar ook aan geopereerd, omdat met botletsel de kans op arthrose op jonge leeftijd best groot is.
Dus gezien de leeftijd van je kat zou ik het advies van de DA zeker overwegen. Maar second opinion aanvragen is zeker nooit verkeerd.

Je kunt zelfs hier op FOK! een third opinion vragen bij onze Digitale Dierenarts. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 4 februari 2016 @ 21:51:50 #125
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159664774
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 20:45 schreef vincm het volgende:
Inmiddels weet ik dat het om 'epifysiolyse', een breuk van de heup waarbij de heupkop los komt van de rest. Die is nog in het gewricht blijven zitten en de heup is verder los. Het past bijna helemaal in het plaatje wat hier geschetst wordt: 15 maanden oud, maine coon, vrij groot voor z'n leeftijd (7,35kg), gecastreerd vlak voor zijn 1e verjaardag (11 maanden).
Dat komt toch niet vanzelf weer goed? :{
The love you take is equal to the love you make.
pi_159666212
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 21:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat komt toch niet vanzelf weer goed? :{
Bij bepaalde breuken kan een kat het kapsel van dat gewricht zodanig ontwikkelen dat deze de functie en stabiliteit overneemt. Maar ideaal is dat niet en -zoals ik al postte- was bij de heupbreuk van mijn opvanger het risico flink aanwezig dat ze op jonge leeftijd arthrose zou ontwikkelen of pijn zou krijgen door schurende botdelen.
Nu ik erover nadenk... als ik het goed heb is bij haar een stuk heupkop verwijderd (omdat verbrijzeld), zodat er een glad oppervlak ontstond wat functie zou verbeteren en pijn zou verminderen. Kunstheupen voor katten bestaan (nog) niet maar met hulp van het overontwikkelde kapsel is de hoop dat zij nog jaren goed op de poot kan blijven.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 8 februari 2016 @ 09:42:37 #127
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159748289
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 11:15 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ik heb geen auto helaas. Zou het wel makkelijk maken, ook om zo'n ding te vervoeren.
Update?
The love you take is equal to the love you make.
pi_159749935
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 09:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Update?
Helaas niet gevonden.

Zaterdag kreeg ik een telefoontje dat ze vlakbij in een veld gezien is, maar dat bleek een andere lapjeskat te zijn. Mogelijk is die kat ook door anderen gezien en verward met deze kat omdat ik een aantal telefoontjes heb gekregen gedurende de afgelopen week. Ik weet het niet.

Nu lees ik op verschillende plekken dat een binnenkat zich de eerste 8 a 9 dagen schuilhoudt en zich niet laat zien. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik blijf hier in de buurt wel af en toen zoeken, is een kleine moeite. Ik hoop dat ze alsnog opduikt.
  maandag 8 februari 2016 @ 11:42:03 #129
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159750198
Klote.

Kan. Zelf geen ervaring mee. Had een collega die na meer dan drie weken haar kat weer vond. Herinner me dat na een bepaalde tijd een kat van de honger weer tevoorschijn komt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_159750451
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:42 schreef Lienekien het volgende:
Klote.

Kan. Zelf geen ervaring mee. Had een collega die na meer dan drie weken haar kat weer vond. Herinner me dat na een bepaalde tijd een kat van de honger weer tevoorschijn komt.
Dat is wat ik ook lees. Ik las op verschillende plekken dat de eerste dagen een kat te bang is om zich te laten zien en ze uiteindelijk van de honger wel naar buiten komt.

Ik baal er ook van, vind het ook zo lullig voor haar baasjes.

Ik ga morgen wat nieuwe posters printen en ophangen. Degenen die ik had opgehangen zijn bijna allemaal verregend.
  maandag 8 februari 2016 @ 12:03:15 #131
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159750537
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:57 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Dat is wat ik ook lees. Ik las op verschillende plekken dat de eerste dagen een kat te bang is om zich te laten zien en ze uiteindelijk van de honger wel naar buiten komt.

Ik baal er ook van, vind het ook zo lullig voor haar baasjes.

Ik ga morgen wat nieuwe posters printen en ophangen. Degenen die ik had opgehangen zijn bijna allemaal verregend.
Amivedi ook gemeld? FB voor vermiste/gevonden katten in jouw dorp/stad?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 8 februari 2016 @ 18:33:45 #132
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_159760132
Misschien ligt het aan de regen maar onze kat heeft de laatste dagen bedacht dat het leuk is om de drinkfontein om te gooien. (We hebben de catemate.) Eerst alleen het exemplaar in de keuken maar vandaag moest de fontein die op de kattenkamer staat er ook steeds aangeloven. Ik heb ze allebei even weg gezet want het ging nog geen minuut goed. Ook een stenen bakje met water werd per direct omgegooid. Wat te doen? Ik wil dat ze goed kunnen drinken maar kan er ook niet constant naast gaan zitten om de kat (we hebben er 2, het is er 1 die steeds omgooid) in de gaten te houden. Misschien een wilde gok maar zou het kunnen dat het filter vervangen moet worden en het ding daardoor anders ruikt/geluid maakt? Of slaat dat negens op....
  maandag 8 februari 2016 @ 18:45:36 #133
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_159760360
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:33 schreef Klare het volgende:
Misschien ligt het aan de regen maar onze kat heeft de laatste dagen bedacht dat het leuk is om de drinkfontein om te gooien. (We hebben de catemate.) Eerst alleen het exemplaar in de keuken maar vandaag moest de fontein die op de kattenkamer staat er ook steeds aangeloven. Ik heb ze allebei even weg gezet want het ging nog geen minuut goed. Ook een stenen bakje met water werd per direct omgegooid. Wat te doen? Ik wil dat ze goed kunnen drinken maar kan er ook niet constant naast gaan zitten om de kat (we hebben er 2, het is er 1 die steeds omgooid) in de gaten te houden. Misschien een wilde gok maar zou het kunnen dat het filter vervangen moet worden en het ding daardoor anders ruikt/geluid maakt? Of slaat dat negens op....
Zou kunnen, mijn kat drinkt ook bijvoorbeeld alleen als het bakje haar aanstaat. Moet dikwijls het bakje veranderen, heb nu ook 2 bakjes staan. Anders drinkt ze totaal niet. Heb ook een fontein gehad tot ze het niks meer vond, misschien toen ook iets met het filter.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_159768694
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:33 schreef Klare het volgende:
Misschien ligt het aan de regen maar onze kat heeft de laatste dagen bedacht dat het leuk is om de drinkfontein om te gooien. (We hebben de catemate.) Eerst alleen het exemplaar in de keuken maar vandaag moest de fontein die op de kattenkamer staat er ook steeds aangeloven. Ik heb ze allebei even weg gezet want het ging nog geen minuut goed. Ook een stenen bakje met water werd per direct omgegooid. Wat te doen? Ik wil dat ze goed kunnen drinken maar kan er ook niet constant naast gaan zitten om de kat (we hebben er 2, het is er 1 die steeds omgooid) in de gaten te houden. Misschien een wilde gok maar zou het kunnen dat het filter vervangen moet worden en het ding daardoor anders ruikt/geluid maakt? Of slaat dat negens op....
Ik heb een oud aquarium als drinkbak, met een koolfiltertje erin. De katjes drinken er goed uit, in plaats van hele filtertjes vervang ik de watten en het is ook niet zo'n geklieder meer met water. Zo'n bakje is ook te zwaar om even om te kunnen gooien. Misschien is dit ook wat voor jou en je katten?

Ik heb Cat's best in twee van de drie bakken liggen. Er is nog maar één plasje op gedaan maar ik ben hoopvol (zelfs op krantensnippers doen ze het in geval van nood).
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 08:12:10 #135
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_159773070
Bedankt voor de tips! Ik ga eens kijken naar andere mogelijkheden. Vraag me dan altijd wel wat er in zo'n klein hoofdje omgaat dat je opeens bedenkt dat je waterbak omgegooid MOET worden. Vreemde beesten!
pi_159773512
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Amivedi ook gemeld? FB voor vermiste/gevonden katten in jouw dorp/stad?
Jep, ze is Facebook over gegaan, op de vermiste huisdierenfb, op de chipsets, amivedi en de dierenbeschermingsite allemaal gemeld.

Het lastige is dat ze zich waarschijnlijk weinig laat zien omdat t een binnenkat is. Voorlopig blijf ik in de wijk rondkijken.
pi_159891355
Wij zitten hier de laatste tijd ook met een kattenvraag.. maar niet al te serieus gelukkig :)

De laatste weken/maanden liggen onze 2 poezenbeesten graag op onze buik of benen als we op de bank liggen tv te kijken. We hebben een rode kater en een kleine bruin-grijze poes, broer en zus van elkaar en bijna 8 jaar oud inmiddels.

Nu heeft Poes een bepaald truukje waardoor zij de zwaartekracht 2 keer zo hard aan haar gaat trekken dan dat Rooie dat doet. Als Rooie op één van ons ligt, is er niet zoveel aan de hand, Poes daarentegen, die trouwens lichter en kleiner is dan Rooie Man, kan op dezelfde plek echt 2 tot 3 keer zo zwaar op je liggen. Ze ontspant gewoon helemaal. Er word wel eens gezegd, dat een dronken persoon zwaarder weegt dan een gezond en onbeschonken persoon, maar poes drinkt niet.. :D

Is hier een logische verklaring voor ? Meer ervaringen wat betreft poezen-zwaartekracht?
pi_159908634
Zeker weten dat er geen poezenmagneet onder de bank ligt?
Farts are jazz to assholes
pi_159917469
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 19:24 schreef Meike26 het volgende:
Wij zitten hier de laatste tijd ook met een kattenvraag.. maar niet al te serieus gelukkig :)

De laatste weken/maanden liggen onze 2 poezenbeesten graag op onze buik of benen als we op de bank liggen tv te kijken. We hebben een rode kater en een kleine bruin-grijze poes, broer en zus van elkaar en bijna 8 jaar oud inmiddels.

Nu heeft Poes een bepaald truukje waardoor zij de zwaartekracht 2 keer zo hard aan haar gaat trekken dan dat Rooie dat doet. Als Rooie op één van ons ligt, is er niet zoveel aan de hand, Poes daarentegen, die trouwens lichter en kleiner is dan Rooie Man, kan op dezelfde plek echt 2 tot 3 keer zo zwaar op je liggen. Ze ontspant gewoon helemaal. Er word wel eens gezegd, dat een dronken persoon zwaarder weegt dan een gezond en onbeschonken persoon, maar poes drinkt niet.. :D

Is hier een logische verklaring voor ? Meer ervaringen wat betreft poezen-zwaartekracht?
Yep, hier 2 broers, broer 1 weegt ruim 6 kilo en ligt stukker lichter op je dan broer 2, die weegt net geen 4 kg.
We hebben het maar gegooit op hetzelfde vermogen van katten om ontzichtbaar te zijn op het moment dat je ze zoekt.
  zondag 14 februari 2016 @ 19:37:41 #140
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159917638
Mn kat voor het eerst even buiten laten rondlopen.
Paar minuten en toen weer naar binnen gelokt met eten.

Vond t wel eng, je weet t maar nooit natuurlijk. Plus dat ie ineens aan allerlei gras gaat zitten eten enzo.
Maar dat zou gewoon allemaal goed moeten gaan natuurlijk.
pi_159917980
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 19:37 schreef Cue_ het volgende:
Plus dat ie ineens aan allerlei gras gaat zitten eten enzo.
Maar dat zou gewoon allemaal goed moeten gaan natuurlijk.
ik heb gras op mijn balkon speciaal voor de poes
  zondag 14 februari 2016 @ 20:10:59 #142
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_159918537
Nouja eig is dit gewoon onkruid :')
pi_159990675
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 20:45 schreef vincm het volgende:
Inmiddels weet ik dat het om 'epifysiolyse', een breuk van de heup waarbij de heupkop los komt van de rest. Die is nog in het gewricht blijven zitten en de heup is verder los. Het past bijna helemaal in het plaatje wat hier geschetst wordt: 15 maanden oud, maine coon, vrij groot voor z'n leeftijd (7,35kg), gecastreerd vlak voor zijn 1e verjaardag (11 maanden).
Inmiddels is de kat geopereerd (vorige week vrijdag) waarbij de heupkop is weggehaald (=heupkopresectie).

Hij zou 4 weken in de bench moeten verblijven (maximaal 6). Echter, wanneer we thuis zijn mag hij uit de bench (en kap af, maar wel vestje aan die net aan de wond + pleister bedekt) zodat hij op de bank kan komen liggen. Hij mag niet meer naar de gang ivm trap naar boven, niet meer zelf klimmen of springen (ook niet zelf van de bank af bijvoorbeeld). Ik werk 's ochtends wat langer thuis en mijn vriendin komt uit werk meteen naar huis (ipv sporten of wat dan ook) zodat het beestje zo kort mogelijk alleen in die bench zit.

's-nachts en als we er niet zijn zit hij wel in de bench met kap om omdat we hem dan niet in de gaten kunnen houden. Heel sneu, elke keer als we hem zijn kap omdoen weet hij hoe laat het is en wordt hij heel neerslachtig, hangt als een zoutzak in je armen...

Halfbroertje (van de kat) vind het ook vervelend, die kan even niet met hem spelen en daarom vraagt hij meer aandacht en is meer bezig met z'n speelgoed.

Ze doen wel onwijs irritant met de bench: die is groot genoeg voor een kattenbak, fonteintje, voerbakjes en een kussen/kleedje, maar wij moeten er helemaal inklimmen als we iets moeten vervangen/vullen/schoonmaken. Het fonteintje is het kunstof fonteintje dat we eerder voor beide katten gebruikten, maar omdat die veelvuldig uit elkaar werd getrokken door de andere kat, hebben we zo'n zwaar porseleinen ding afgeschaft. Nu staat dat kunststof fonteintje in de bench en het is nu al een paar keer gebeurt dat de andere kant de bench in sluipt (overdag, als we net even boven zijn of douchen) en dat ding uit elkaar haalt. Bench nat, kussen nat, voer nat, vlekken op de muur... En wij maar weer dat ding in klimmen om alles schoon te maken. Volgende dag hetzelfde verhaal.

Ben er inmiddels goed klaar mee om achter die beesten aan te lopen dus als iemand nog 2 maine coons wilt overnemen... >:O
  vrijdag 19 februari 2016 @ 17:17:29 #144
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160045397
Nou.. De kat heeft z'n eerste muis gevangen en meegenomen t huis in...
En, half opgegeten. Hopelijk de rest straks ook :')
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 19 februari 2016 @ 17:51:16 #145
269689 crew  Viv
pi_160046171
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:17 schreef Cue_ het volgende:
Nou.. De kat heeft z'n eerste muis gevangen en meegenomen t huis in...
En, half opgegeten. Hopelijk de rest straks ook :')
Nee, die andere helft is een cadeautje voor jou. O+
  vrijdag 19 februari 2016 @ 18:04:42 #146
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160046480
Zal hij boos worden nu ik t in de tuin heb gegooid? :o

Of wat doen jullie ermee?
pi_160136027
Wie heeft er ervaring met radiator hangmatjes voor katten?
Ik wil er een paar aanschaffen maar zie door de bomen het bos niet meer.
Waar moet ik op letten? Waar hebben jullie goede ervaringen mee? Welke moet ik zeker niet hebben?
Help!
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_160136345
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 00:09 schreef valentijn101 het volgende:
Wie heeft er ervaring met radiator hangmatjes voor katten?
Ik wil er een paar aanschaffen maar zie door de bomen het bos niet meer.
Waar moet ik op letten? Waar hebben jullie goede ervaringen mee? Welke moet ik zeker niet hebben?
Help!
Ik had er een van zooplus. Beviel destijds kat zeer goed. Toen ik ging verhuizen naar een woning zonder centrale verwarming heb ik hem weggedaan. Nu heb ik weer CV en ga binnenkort weer eentje aanschaffen.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  dinsdag 23 februari 2016 @ 08:03:59 #149
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160138449
Ik heb er 1 van Bol.com.
Voor mijn gevoel zijn de meesten hetzelfde, enkel een ander kleurtje/motiefje.

Die van mij vindt hem wel erg fijn, ligt daar in z'n kamer altijd op.
In de woonkamer boeit hem het niet, dan ligt ie gewoon op de bank. (wel zo gezellig)
pi_160139849
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 08:03 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb er 1 van Bol.com.
Voor mijn gevoel zijn de meesten hetzelfde, enkel een ander kleurtje/motiefje.

Die van mij vindt hem wel erg fijn, ligt daar in z'n kamer altijd op.
In de woonkamer boeit hem het niet, dan ligt ie gewoon op de bank. (wel zo gezellig)
Ik heb ook enkel op de slaapkamer een verwarming waar ze gebruik van kunnen maken. (Rest is vloerverwarming en zo) daar moeten er dus 3 aan komen te hangen.

De reviews bij de radiator hangmatten helpen ook niet echt. De een geeft het 5 sterren en de ander klaagt over frames die breken en stof dat snel scheurt :{
Ik heb natuurlijk wel een stevig frame nodig. (Een hoes kan ik zelf eventueel nog wel vervangen)

Toen gedacht om deze te kopen en voor de verwarming te zetten.



Maar daar lees ik ook alleen maar dat katten er niet in kunnen kruipen, het ding omvalt en de touwtjes loslaten. (Vaag herinner ik me dat in en uit een hangmat klimmen best lastig kan zijn dus misschien klopt dit wel)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_160140033
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 09:55 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ik heb ook enkel op de slaapkamer een verwarming waar ze gebruik van kunnen maken. (Rest is vloerverwarming en zo) daar moeten er dus 3 aan komen te hangen.

De reviews bij de radiator hangmatten helpen ook niet echt. De een geeft het 5 sterren en de ander klaagt over frames die breken en stof dat snel scheurt :{
Ik heb natuurlijk wel een stevig frame nodig. (Een hoes kan ik zelf eventueel nog wel vervangen)

Toen gedacht om deze te kopen en voor de verwarming te zetten.

[ afbeelding ]

Maar daar lees ik ook alleen maar dat katten er niet in kunnen kruipen, het ding omvalt en de touwtjes loslaten. (Vaag herinner ik me dat in en uit een hangmat klimmen best lastig kan zijn dus misschien klopt dit wel)
Ik heb er twee en volgens mij heb ik de allegoedkoopste bij de dierenwinkel weggehaald. Zolang je frame stevig is, kun je een scheurend stofje altijd makkelijk vervangen. Maar mijn twee exemplaren heb ik al jaren, wordt elke dag op gelegen en die zijn nog steeds prima. Ook de stof.
Hoe hip die hangmand op je plaatje er ook uitziet, het is geen vergelijk met een hangmat waarbij de kat zich aan één kant tegen de verwarming kan laten grillen O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_160140081
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 18:04 schreef Cue_ het volgende:
Zal hij boos worden nu ik t in de tuin heb gegooid? :o

Of wat doen jullie ermee?
Kliko. En als je die niet hebt: plastic zakje en in de vuilnisbak.

Meestal eten ze de restjes niet op en dan ligt dat in je tuin te stinken. En als je pech hebt wordt het opnieuw naar binnen genomen :X
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 23 februari 2016 @ 10:24:36 #153
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160140389
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 10:08 schreef Cat22 het volgende:

Kliko. En als je die niet hebt: plastic zakje en in de vuilnisbak.

Meestal eten ze de restjes niet op en dan ligt dat in je tuin te stinken. En als je pech hebt wordt het opnieuw naar binnen genomen :X
Bedacht ik mij idd ook nu hij er nog steeds ligt _O-
Niet vers = niet goed genoeg blijkbaar :+
  dinsdag 23 februari 2016 @ 10:25:19 #154
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160140399
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 09:55 schreef valentijn101 het volgende:
oen gedacht om deze te kopen en voor de verwarming te zetten.
Vind hem wel stoer O+ . Maar praktisch misschien niet als ik je over de reviews hoor.

Volgens mij maakt het qua echte radiator dingen niet veel uit. Zo duur zijn ze niet, dus als hij eens kapot gaat heb je zo een nieuwe.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 10:25:53 #155
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160140416
Als moet ik zeggen dat die van mij er nooit ligt als de verwarming aan staat :')
Aangezien dat vaak is als ik weg ben of savonds aka geen verwarming aan.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 10:26:31 #156
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160140429
Wil iemand trouwens nog 10% korting bij zooplus?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160140847
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 10:26 schreef Cue_ het volgende:
Wil iemand trouwens nog 10% korting bij zooplus?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat zijn de voorwaarden? (Bestelbedrag en zo)
Misschien dat iemand anders blijer wordt van die code trouwens, want ik heb maar een kleine bestelling.

En meteen een vraag: iemand die weet waar je aan veel en goedkoop kattengras kunt komen?
Mijn drietal is er gek op, maar om elke keer zo'n kant en klare kit te kopen is een beetje onzin. Tegenwooridg doe ik de helft van voedingsbodem en zaden in een apart potje, dan kan ik er twee keer mee doen. Want ze eten het nooit helemaal op. En staat leuker dan zoeen plastic bak.
Als ik ergens losse zaden kan vinden ben ik helemaal blij, maar tot dusver geen succes.

En nee, kattengrassnoepjes leveren niet de gewenste tevredenheid op hier :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_160140859
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 10:25 schreef Cue_ het volgende:
Als moet ik zeggen dat die van mij er nooit ligt als de verwarming aan staat :')
Aangezien dat vaak is als ik weg ben of savonds aka geen verwarming aan.
Hangmand werkt idd wel bij de gratie van verwarming aan ja _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 23 februari 2016 @ 10:58:29 #159
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160141191
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 10:45 schreef Cat22 het volgende:
Hangmand werkt idd wel bij de gratie van verwarming aan ja _O-
Nouja, voor mijnes dus niet. Die ligt er enkel in als hij uitstaat.
Volgens mij staat de verwarming in zijn kamer niet eens aan :')
  dinsdag 23 februari 2016 @ 10:59:20 #160
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160141208
Ow, tis maar voor een klein gedeelte assortiment:
Voor je eerste bestelling heb je van ons een actiecode voor 10% korting gekregen, waar je tot op heden nog geen gebruik van hebt gemaakt. Deze actiecode geldt voor het gehele voerassortiment, snacks en kattenbakvulling en is enkel geldig t/m 25.02.2016.
pi_160141225
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 10:58 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nouja, voor mijnes dus niet. Die ligt er enkel in als hij uitstaat.
Volgens mij staat de verwarming in zijn kamer niet eens aan :')
Katten _O- O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_160149198
Ik denk dat ik maar live naar een winkel ga en een koop die stevig aanvoelt. ^O^


Hmm, voor als ze willen gaan camperen haha _O-

P.s. Mocht iemand en knaagdierkooi kunnen gebruiken. Ik heb er een in fhf gezet.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 29 februari 2016 @ 20:23:30 #163
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160323351
Hoe straffen jullie je katten?

Die van mij is tegenwoordig van t krabben, z'n nagels in de bank zetten.
Niet omdat hij de krabpaal niet kan vinden maar volgens mij meer wanneer hij z'n zin niet krijgt. Niet op tijd eten of omdat hij naar buiten wil en ik reageer niet op tijd(als ik uberhaupt al door had dat ie dat wou)

Maar hoe kan ik m het beste aanpakken want een kleine tik geven of nee zeggen helpt niet echt..
  maandag 29 februari 2016 @ 21:06:31 #164
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160325018
De bank onaantrekkelijk maken, bijv. met een citronellageur.

Of accepteren dat dit is wat katten kunnen doen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_160325951
Afleiden werkt meestal het beste. Maar eens flink hard naar ze blazen wil ook nog wel,eens helpen. (Dat deed ik als mijn monstertje op het aanrecht zaten)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 29 februari 2016 @ 21:31:25 #166
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160326021
Het aanrecht heb ik al opgegeven :')
  maandag 29 februari 2016 @ 21:46:38 #167
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160326644
Het krabben is territoriumgedrag. De kat markeert zo met zijn geur. Dat is in principe normaal gedrag voor een kat, al is het jammer dat je bank er niet mooier van wordt. Maar als 'nee' zeggen je kat er niet van heeft weten te weerhouden, is het nu best moeilijk geworden om het hem nog af te leren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_160326763
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:46 schreef Lienekien het volgende:
Het krabben is territoriumgedrag. De kat markeert zo met zijn geur. Dat is in principe normaal gedrag voor een kat, al is het jammer dat je bank er niet mooier van wordt. Maar als 'nee' zeggen je kat er niet van heeft weten te weerhouden, is het nu best moeilijk geworden om het hem nog af te leren.
Dat. Toen ik met geurtjes probeerde de Bank onaantrekkelijk te maken ging ze juist sproeien..
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
  maandag 29 februari 2016 @ 21:57:32 #169
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160327089
De bank onaantrekkelijk maken wil ik niet.
Vreemde is dat hij t in t begin niet deed. Is iegs van de laaste twee weken (heb hem sinds eind december ) voor mijn gevoel sinds hij naar buiten mag.
Maar heb t verband nog niet gevonden tussen t krabben en naar buiten willen bv.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 01:36:57 #170
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160332131
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 21:57 schreef Cue_ het volgende:
De bank onaantrekkelijk maken wil ik niet.
Vreemde is dat hij t in t begin niet deed. Is iegs van de laaste twee weken (heb hem sinds eind december ) voor mijn gevoel sinds hij naar buiten mag.
Maar heb t verband nog niet gevonden tussen t krabben en naar buiten willen bv.
Het verband tussen markeren en naar buiten gaan ook niet?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 08:05:30 #171
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160333057
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 01:36 schreef Lienekien het volgende:
Het verband tussen markeren en naar buiten gaan ook niet?
Opzich klinkt/is dat wel logisch ja.
Heb het alleen nooit zo bekeken aangezien hij altijd dan zo boos naar me keek en je het gevoel hebt dat hij het uit boosheid naar mij doet... Zo van, ik weet dat het niet mag, maar ik doe het lekker toch :')
pi_160409954
Onze Tijger heeft een vreemde tik. (Tom en Lotje hebben dit niet)
Tijger is onze kroelkat maar als ze bij je ligt te dutten heeft ze een gruwelijke hekel aan bepaalde geluiden.
Slurpen, neus snuiten, borrelende maag, zus die zich luid smekken wast en dat soort geluiden.
Bij deze geluiden krijg je eerst een kort mieuwtje daarna een soort klappertanden en daarna geeft ze gewoon mauwend commentaar. _O-
Zijn er meer katten die niet tegen dit soort geluiden kunnen?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_160410134
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 09:25 schreef valentijn101 het volgende:
Onze Tijger heeft een vreemde tik. (Tom en Lotje hebben dit niet)
Tijger is onze kroelkat maar als ze bij je ligt te dutten heeft ze een gruwelijke hekel aan bepaalde geluiden.
Slurpen, neus snuiten, borrelende maag, zus die zich luid smekken wast en dat soort geluiden.
Bij deze geluiden krijg je eerst een kort mieuwtje daarna een soort klappertanden en daarna geeft ze gewoon mauwend commentaar. _O-
Zijn er meer katten die niet tegen dit soort geluiden kunnen?
Een kat met misofonie? :D De wijlen poes deed dat 'chatteren'' ook als er geniest werd. Daarnaast ook als ze een prooi zag waar ze niet bij kon.
Er zijn verschillende theorieën over waarom katten dat doen. Frustratie van niet bij de prooi kunnen, uiting van de anticipatie de prooi te vangen of een soort controlemechanisme van te veel opwinding.
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
  vrijdag 4 maart 2016 @ 09:54:20 #174
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_160410452
Volgens mij heb ik m'n kat een beetje verwend :D
Hij vond het altijd al lekker om douchewater te drinken, of ik er nou onderstond of niet.
Maar nu staat hij dus elke ochtend (en wanneer ik 's avonds thuis kom) voor de badkamer deur te zeuren dat hij wil drinken en dan moet ik dus speciaal voor hem de douche aanzetten :') Want het water uit z'n bakje is niet goed genoeg voor hem
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_160410600
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 09:54 schreef Civilian het volgende:
Volgens mij heb ik m'n kat een beetje verwend :D
Hij vond het altijd al lekker om douchewater te drinken, of ik er nou onderstond of niet.
Maar nu staat hij dus elke ochtend (en wanneer ik 's avonds thuis kom) voor de badkamer deur te zeuren dat hij wil drinken en dan moet ik dus speciaal voor hem de douche aanzetten :') Want het water uit z'n bakje is niet goed genoeg voor hem
Oplossing:
http://t.zooplus.nl/shop/katten/voerbak/kattendrenkplaats
  vrijdag 4 maart 2016 @ 10:12:53 #176
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_160410752
quote:
Helaas niet, die heb ik ook al gehad ;(
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_160410816
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 09:54 schreef Civilian het volgende:
Volgens mij heb ik m'n kat een beetje verwend :D
Hij vond het altijd al lekker om douchewater te drinken, of ik er nou onderstond of niet.
Maar nu staat hij dus elke ochtend (en wanneer ik 's avonds thuis kom) voor de badkamer deur te zeuren dat hij wil drinken en dan moet ik dus speciaal voor hem de douche aanzetten :') Want het water uit z'n bakje is niet goed genoeg voor hem

?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 11:26:52 #178
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_160412447
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 10:17 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
?
Hah :D ja voor ik t weet wil hij elke ochtend een champagneontbijt
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_160716300
Hallo!

Ik ben nieuw hier.



Dit is Azirah, ons katje. Zij is bijna een jaar oud.

Doei!
pi_160731816


Gisteravond is deze schat bij ons naar binnen gekomen. Nadat ik haar/ hem buiten had gezet was ie binnen 1 min weer binnen.
Mijn buurvrouw let voorlopig op m tot we een eigenaar kunnen vinden.
Ik heb m op amivedi gezet. Maar die zegt dat chipnummer NL528246002251038 onjuist is.
Dierenarts kon ook geen gegevens over de chip vinden.
Hebben jullie nog tips om het beestje bij zijn baasje trug te krijgen? (Ik woon zelf in belgisch limburg)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 17 maart 2016 @ 09:56:55 #181
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_160732144
Mijn Jippe heb ik ondertussen nu zo'n 3 maanden en het gaat steeds beter :)
Moet eigenlijk zeggen, sinds hij naar de dierenarts is geweest (maandag) is hij een stukje rustiger geworden ofzo. Weet het niet echt te omschrijven, maar snachts ligt hij nu de hele nacht naast me (ipv rond te lopen) en tja, gewoon gevoel misschien.

Z'n nagels zijn geknipt dus ga nu weer uittesten om met blote enkels/voeten rond te lopen. Vanmorgen ging het goed en geen killer attack ogen meer O+

Enige is dat ik het gevoel heb dat hij zich wel soms verveeld, maar ik nog niet erachter ben wat hij nu (echt) leuk vindt om te doen -O-
  donderdag 17 maart 2016 @ 09:56:56 #182
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160732145
@valentijn101

Kijk eens op facebook of er een groep in je buurt actief is. Wij hadden een tijdje terug een katje waarvan we twijfelden of die zijn huis kwijt was en hij is via die plaatselijke facebookgroep weer thuisgekomen.

Verder het ouderwetse briefje ophangen bij plaatselijke supermarkten dat deze kat is gevonden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_160732281
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 09:56 schreef Lienekien het volgende:
@valentijn101

Kijk eens op facebook of er een groep in je buurt actief is. Wij hadden een tijdje terug een katje waarvan we twijfelden of die zijn huis kwijt was en hij is via die plaatselijke facebookgroep weer thuisgekomen.

Verder het ouderwetse briefje ophangen bij plaatselijke supermarkten dat deze kat is gevonden.
Ik ben al druk bezig met beroemd maken. :+ asiel genk en sittard zijn op de hoogte, staat op verschillende fb sites, staat op fok! :P de da weet er van en ook op amivedi geplaatst.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_160798805
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2016 09:35 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ] Maar die zegt dat chipnummer NL528246002251038 onjuist is.
Dierenarts kon ook geen gegevens over de chip vinden.

goed systeem ^O^ :{
pi_160799250
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 09:54 schreef Civilian het volgende:
Volgens mij heb ik m'n kat een beetje verwend :D
Hij vond het altijd al lekker om douchewater te drinken, of ik er nou onderstond of niet.
Maar nu staat hij dus elke ochtend (en wanneer ik 's avonds thuis kom) voor de badkamer deur te zeuren dat hij wil drinken en dan moet ik dus speciaal voor hem de douche aanzetten :') Want het water uit z'n bakje is niet goed genoeg voor hem
Die van mij gaat luidkeels in de badkuip zitten gillen tot de kraan aangaat :Y
Om vervolgens pissed off te vertrekken omdat zijn pootjes nat worden :|W
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_160801228
Mijnes komt aangesprint als ik in de keuken de kraan aandoe, gaat in de gootsteen zitten, hengelt en bijt naar de straal, wordt toch te nat, springt eruit, breekt bijna een poot omdat hij in alle haast op en van het muurtje boven het aanrecht springt/glibbert en als de kraan uitgaat zit hij weer in de gootsteen om het overgebleven laagje water te drinken, de gaatjes in het afvoerputje te vangen en gefascineerd naar druppeltjes te staren. Katten O+
pi_160804300
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 23:54 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Die van mij gaat luidkeels in de badkuip zitten gillen tot de kraan aangaat :Y
Om vervolgens pissed off te vertrekken omdat zijn pootjes nat worden :|W
_O- mag ik daar een filmpje van _O-
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_160888387
Die van mij miauwt wanneer zij gaat drinken uit 1 van haar bakjes totdat ik ook kom. :P
pi_161029360
Mijn kat is een paar dagen geleden aangereden. Gelukkig gaat het al wat beter en houdt hij er geen blijvend letsel aan over. Nu wil hem graag een reflecterend halsbandje geven zodat hij beter zichtbaar is 's nachts maar ik lees dat veel mensen dat afraden vanwege verstikkingsgevaar.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wel of niet doen?
Hello, my name is Oliver
pi_161029480
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 19:07 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Heeft iemand hier ervaring mee? Wel of niet doen?
De verhalen gaan rond van katten die zichzelf aan hun bandje hebben opgehangen. Maar ik denk dat er heel veel meer katten jarenlang probleemloos een bandje dragen.

Vraag is of je er iets mee opschiet. Het zal niet zo zijn dat je kat rustig op de straat heeft zitten afwachten tot er een auto aankwam. Veel aannemelijker is dat poes ineens de straat over stak en niet meer te ontwijken was. Denk ik. Daar gaat een bandje niet aan helpen.

Fijn dat hij er geen schade aan overhoudt O+
  dinsdag 29 maart 2016 @ 19:27:24 #191
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161029941
Er zijn tegenwoordig heel veel bandjes met een kliksluiting. Die zou open moeten springen als er te veel druk op komt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_161030321
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 19:27 schreef Lienekien het volgende:
Er zijn tegenwoordig heel veel bandjes met een kliksluiting. Die zou open moeten springen als er te veel druk op komt.
En die ben je dus gegarandeerd binnen een nacht kwijt.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 19:44:53 #193
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161030604
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 19:38 schreef Rorsach het volgende:

[..]

En die ben je dus gegarandeerd binnen een nacht kwijt.
Dat viel hier erg mee.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 19:46:40 #194
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_161030666
Mijn kat begint sinds kort kaal te worden. Vooral bij zijn achterpoten, zijn buikje en z'n oksels bij z'n voorpoten. Ik merk geen verandering in zijn gedrag en ik zie hem ook niet extrem meer wassen ofzo.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Het beestje is al bijna 16, zou het iets met ouderdom te maken kunnen hebben?
"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
pi_161034287
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 19:46 schreef Roland_Deschain het volgende:
Mijn kat begint sinds kort kaal te worden. Vooral bij zijn achterpoten, zijn buikje en z'n oksels bij z'n voorpoten. Ik merk geen verandering in zijn gedrag en ik zie hem ook niet extrem meer wassen ofzo.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Het beestje is al bijna 16, zou het iets met ouderdom te maken kunnen hebben?
Als dat hier gebeurt, is het stress of zijn het vlooien :{
  dinsdag 29 maart 2016 @ 22:12:04 #196
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_161036415
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 19:46 schreef Roland_Deschain het volgende:
Mijn kat begint sinds kort kaal te worden. Vooral bij zijn achterpoten, zijn buikje en z'n oksels bij z'n voorpoten. Ik merk geen verandering in zijn gedrag en ik zie hem ook niet extrem meer wassen ofzo.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Het beestje is al bijna 16, zou het iets met ouderdom te maken kunnen hebben?
Het is nooit ouderdom, ouderdom is namelijk geen ziekte.

Er kan natuurlijk wel een aandoening aan ten grondslag liggen waar hij meer kans op loopt omdat hij ouder is. Maar de vlooien of stress van hierboven zouden het zeker ook heel goed kunnen zijn. Ik zou als eerst ontvlooien en als dat niet helpt, langs de dierenarts
pi_161037698
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 19:38 schreef Rorsach het volgende:

[..]

En die ben je dus gegarandeerd binnen een nacht kwijt.
Bij d action kosten ze nog geen ¤0,60 dus je kan een flinke voorraad aanschaffen voor het echt in de papieren gaat lopen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 23:22:05 #198
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_161039955
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 22:12 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Het is nooit ouderdom, ouderdom is namelijk geen ziekte.

Er kan natuurlijk wel een aandoening aan ten grondslag liggen waar hij meer kans op loopt omdat hij ouder is. Maar de vlooien of stress van hierboven zouden het zeker ook heel goed kunnen zijn. Ik zou als eerst ontvlooien en als dat niet helpt, langs de dierenarts
Vlooien heeft hij niet.
Er lopen hier nog 4 andere katten rond dus het zou best kunnen dat hij een beetje gestresst is. Maar dat zou ik toch aan zijn gedrag moeten merken? Hij is niet anders dan hij is geweest. Alleen een kale neet :D
"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
  dinsdag 29 maart 2016 @ 23:25:12 #199
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161040102
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 23:22 schreef Roland_Deschain het volgende:

[..]

Vlooien heeft hij niet.
Er lopen hier nog 4 andere katten rond dus het zou best kunnen dat hij een beetje gestresst is. Maar dat zou ik toch aan zijn gedrag moeten merken? Hij is niet anders dan hij is geweest. Alleen een kale neet :D
Katten laten stress vaak niet duidelijk merken. Ik had een kat die er vaak van ging plassen en dan een geïrriteerde blaas kreeg.

Maar gezien de leeftijd... Ik zou me niet direct zorgen maken. Als hij goed eet en goed op de bak gaat en niet anders dan anders doet...
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 23:29:28 #200
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_161040257
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 23:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Katten laten stress vaak niet duidelijk merken. Ik had een kat die er vaak van ging plassen en dan een geïrriteerde blaas kreeg.

Maar gezien de leeftijd... Ik zou me niet direct zorgen maken. Als hij goed eet en goed op de bak gaat en niet anders dan anders doet...
Als hij iets goed doet dan is het eten :D Hij vreet en snaait de hele dag door. En 's avonds likt hij de borden af. :D
"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
  dinsdag 29 maart 2016 @ 23:33:00 #201
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161040411
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 23:29 schreef Roland_Deschain het volgende:

[..]

Als hij iets goed doet dan is het eten :D Hij vreet en snaait de hele dag door. En 's avonds likt hij de borden af. :D
Oh. En is hij dik?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 23:36:42 #202
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_161040526
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 23:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Oh. En is hij dik?
Neuh, hij is niet dik. Hij is best speels enzo, dat wat hij vreet speelt hij er wel weer af. Nu ik erover nadenk is hij best actief voor een 16-jarige-oude-lul. :)
"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
  dinsdag 29 maart 2016 @ 23:41:24 #203
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161040711
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 23:36 schreef Roland_Deschain het volgende:

[..]

Neuh, hij is niet dik. Hij is best speels enzo, dat wat hij vreet speelt hij er wel weer af. Nu ik erover nadenk is hij best actief voor een 16-jarige-oude-lul. :)
Overactieve schildklier? Zou wel wat verklaren.

Er is ook een digitale dierenarts in dit forum. Misschien haar eens vragen?
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 3 april 2016 @ 17:06:05 #204
409633 killerkip69
killattack!
pi_161147473
quote:
17s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:31 schreef Firuze het volgende:
Hallo!

Ik ben nieuw hier.

[ afbeelding ]

Dit is Azirah, ons katje. Zij is bijna een jaar oud.

Doei!
Verwent kreng zeker?
  zondag 3 april 2016 @ 17:10:51 #205
409633 killerkip69
killattack!
pi_161147640
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:23 schreef Cue_ het volgende:
Hoe straffen jullie je katten?

Die van mij is tegenwoordig van t krabben, z'n nagels in de bank zetten.
Als je kat niet in de bank mag krabben etc ben je geen echte liefhebber...en anders z'n naam roepen met verheffende stem/foei roepen, net als bij 'n hond, of anders even subtiel in z'n nekvel...zo doe je dat. :7
  woensdag 6 april 2016 @ 20:06:44 #206
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_161231022
Sinds kort 2 een kater en een poes in huis. We hebben gewoon 1 bak staan en dat gaat dikke prima. Alleen vliegt de kattenbakvulling er door heen. Gooi de bak nu dagelijks leeg. Vraag, wat is normaal en wat is de beste vulling qua kwaliteit/prijs?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 6 april 2016 @ 20:08:38 #207
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161231077
Ik heb gewoon de goedkope vaan de aldi.
Haal 1 a 2x per dag de stront eruit, roer er doorheen ivm de plas.
En je hoeft niet dagelijks alles te vernieuwen. Werkt goed en de kat vind het hier ook goed.
  woensdag 6 april 2016 @ 20:27:17 #208
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_161231651
Ik heb er 2 en eens per week ververs ik de gehele kattenbak (soms ben ik net te laat en poepen ze er net voor, maar gaat hier over het geheel prima.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_161231815
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 20:06 schreef Fiorano het volgende:
Sinds kort 2 een kater en een poes in huis. We hebben gewoon 1 bak staan en dat gaat dikke prima. Alleen vliegt de kattenbakvulling er door heen. Gooi de bak nu dagelijks leeg. Vraag, wat is normaal en wat is de beste vulling qua kwaliteit/prijs?
ik heb klontvormend van AH, dan kan je met schepje de urineklonten en drollen eruitscheppen
pi_161232536
Ik ben fan van sivocat supersoft. Zit een lekker geurtje aan en vormt mooie klonten, dus alles schep je er zo uit. Wel een dikke laag in de bak doen, anders plakt het alsnog aan de bak zelf.
Moet er wel speciaal voor naar de Hornbach(of Makro) rijden, dus dat is minder handig.
pi_161236857
Ik gebruik silicakorrels (van de duitse dm) we hebben 2 bakken voor 3 katten en ik ververs ze 1x per 3 weken. (Gaat niet eerder stinken) wel schep ik elke dag de drolletjes er uit. Scheelt ook weer kilo s aan afval omdat het zo lang mee gaat.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Moderator woensdag 6 april 2016 @ 22:04:09 #212
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_161237685
Ik wil graag een peewee bak want dat schijnt behoorlijk te schelen maar ik was een beetje bang dat ze niet op houtkorrels willen dus heb ik nu houtkorrels in mijn gewone bak gedaan. Maar volgens mij lopen ze me te zieken want hij word wel gebruikt maar niet als ik erbij ben. Dus ik weet nog niet wie er wel en wie er niet op wil.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_161238677
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:04 schreef senesta het volgende:
Ik wil graag een peewee bak want dat schijnt behoorlijk te schelen maar ik was een beetje bang dat ze niet op houtkorrels willen dus heb ik nu houtkorrels in mijn gewone bak gedaan. Maar volgens mij lopen ze me te zieken want hij word wel gebruikt maar niet als ik erbij ben. Dus ik weet nog niet wie er wel en wie er niet op wil.
Soms lijkt iets inderdaad zo fantastisch en ideaal, maar werken de katten gewoon niet mee _O-
Katten O+
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 08:38:05 #214
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_161247155
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 20:31 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik heb klontvormend van AH, dan kan je met schepje de urineklonten en drollen eruitscheppen
Nadeel: het gaat zo lekker door het hele huis heen. Daarom houtkorrels genomen :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 7 april 2016 @ 08:59:08 #215
269689 crew  Viv
pi_161247351
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 08:38 schreef Renesite het volgende:
Nadeel: het gaat zo lekker door het hele huis heen. Daarom houtkorrels genomen :)
Hier gaan houtkorrels ook door het hele huis, of eigenlijk de uit elkaar gevallen stukjes ervan. Is misschien te voorkomen door vaker de hele inhoud te vervangen in plaats van klonten en poep scheppen, maar dan is het wel duurder in gebruik.
  donderdag 7 april 2016 @ 09:37:14 #216
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_161247883
Kattenbak staat op zolder bij mij, valt mee met de stukjes. Heb nu CittyCat ofzo. Ga maar eens testen de komende weken wat me het beste bevalt haha
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 09:51:21 #217
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_161248093
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 08:59 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Hier gaan houtkorrels ook door het hele huis, of eigenlijk de uit elkaar gevallen stukjes ervan. Is misschien te voorkomen door vaker de hele inhoud te vervangen in plaats van klonten en poep scheppen, maar dan is het wel duurder in gebruik.
Ik leeg de houtkorrelbak een keer in de week. Ongeveer 3/4 zakken per maand. Ach, het krijgt ook al dieetvoer en speciale 100% natuursnoepjes en heeft een cat-it drinkbak. You catch my drift :D :'(
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 7 april 2016 @ 09:54:23 #218
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161248132
Je krijgt er zoveel voor terug!
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 7 april 2016 @ 10:10:47 #219
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_161248385
Ik heb zo'n mat voor de uitgang van de kattenbak gelegd, bijna geen korrels meer in huis nu.
  donderdag 7 april 2016 @ 10:15:41 #220
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161248448
Af en toe heb ik nog wel wat grid voor de kattenbak liggen, maar volgens mij komt dat zelden door de kat en meer door mijzelf, tijdens het uitscheppen :')
pi_161249044
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:10 schreef Gwywen het volgende:
Ik heb zo'n mat voor de uitgang van de kattenbak gelegd, bijna geen korrels meer in huis nu.
[ afbeelding ]
mijn trut durft dan de bak niet meer in 8)7

[ Bericht 0% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 07-04-2016 11:04:07 ]
pi_161249053
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:15 schreef Cue_ het volgende:
Af en toe heb ik nog wel wat grid voor de kattenbak liggen, maar volgens mij komt dat zelden door de kat en meer door mijzelf, tijdens het uitscheppen :')
Dat heb ik de laatste tijd ook vooral :P
Ik heb een tijdje nog Cat's Best houtkorrels gebruikt en die vond ik echt door het hele huis heen.. De korrels bleven gewoon aan de kat hangen. Veel te licht om goed te blijven liggen.
  donderdag 7 april 2016 @ 11:21:20 #223
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_161249865
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:44 schreef computergirl het volgende:

[..]

mijn trut durft dan de bak niet meer in 8)7
:D
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 7 april 2016 @ 11:50:24 #224
269689 crew  Viv
pi_161250662
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:45 schreef Dragonberry het volgende:
Ik heb een tijdje nog Cat's Best houtkorrels gebruikt en die vond ik echt door het hele huis heen.. De korrels bleven gewoon aan de kat hangen. Veel te licht om goed te blijven liggen.
Had je wel de extraspeciale variant voor langharige katten? Wij hebben die wel, die korrels blijven niet aan de vacht hangen.
pi_161250837
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 11:50 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Had je wel de extraspeciale variant voor langharige katten? Wij hebben die wel, die korrels blijven niet aan de vacht hangen.
Nee de gewone.. Goed om te horen dat het echt werkt, die speciale korrel.
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:43:03 #226
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_161275747
Mijn kat zit nu al drie uur in de gang mij aan te staren en af en toe te mauwen. Er zijn brokjes, er is water. Hij doet dit wel vaker, volgens mij wil hij dan wat lekkers wat hij soms krijgt. Moet ik daar bv helemaal mee stoppen en hem alleen nog maar brokjes geven?

Dit begint namelijk erg irritant te worden.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:45:29 #227
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161275793
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:43 schreef MPC60 het volgende:
Mijn kat zit nu al drie uur in de gang mij aan te staren en af en toe te mauwen. Er zijn brokjes, er is water. Hij doet dit wel vaker, volgens mij wil hij dan wat lekkers wat hij soms krijgt. Moet ik daar bv helemaal mee stoppen en hem alleen nog maar brokjes geven?

Dit begint namelijk erg irritant te worden.
Waarom zitten jullie in de gang?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:46:11 #228
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_161275809
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom zitten jullie in de gang?
_O-

Ik zit op de bank, in de huiskamer, hij in de deuropening mij aan te staren.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_161276030
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:43 schreef MPC60 het volgende:
Mijn kat zit nu al drie uur in de gang mij aan te staren en af en toe te mauwen. Er zijn brokjes, er is water.

je moet de deur voor hem open doen
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:57:59 #230
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_161276081
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:55 schreef computergirl het volgende:

[..]

je moet de deur voor hem open doen
Dat is het ook niet, heb de afgelopen drie uur 4x de deur open gehouden voor hem.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:58:17 #231
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161276088
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:46 schreef MPC60 het volgende:

[..]

_O-

Ik zit op de bank, in de huiskamer, hij in de deuropening mij aan te staren.
Wil hij aandacht? Wil hij naar buiten?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:59:08 #232
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_161276106
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:43 schreef MPC60 het volgende:
Mijn kat zit nu al drie uur in de gang mij aan te staren en af en toe te mauwen. Er zijn brokjes, er is water. Hij doet dit wel vaker, volgens mij wil hij dan wat lekkers wat hij soms krijgt. Moet ik daar bv helemaal mee stoppen en hem alleen nog maar brokjes geven?

Dit begint namelijk erg irritant te worden.
Het is een kat. Die doen nou eenmaal dit soort onverklaarbare dingen :').
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:59:46 #233
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_161276120
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wil hij aandacht? Wil hij naar buiten?
Op schoot nemen werkt ook niet, erbij gaan zitten en hem aaien ook niet. Speeltjes vind hij niet interessant. Ik weet het echt ff niet. :)
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_161276142
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:57 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Dat is het ook niet, heb de afgelopen drie uur 4x de deur open gehouden voor hem.
dat kan personeel nooit vaak genoeg doen :D
  vrijdag 8 april 2016 @ 12:02:11 #235
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161276174
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:59 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Op schoot nemen werkt ook niet, erbij gaan zitten en hem aaien ook niet. Speeltjes vind hij niet interessant. Ik weet het echt ff niet. :)
En hem wat lekkers geven? Als je toch al denkt dat hij dat wil...
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 8 april 2016 @ 12:02:17 #236
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_161276178
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 12:00 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat kan personeel nooit vaak genoeg doen :D
_O-

Hij zit mij met van die dicht geknepen oogjes aan te staren en te mauwen. Doe ik de deur open, loopt hij de deur uit, draait om, kijkt mij aan en mauwt. _O-

Hij is nu maar even op het kleed in kamer gaan liggen. :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  vrijdag 8 april 2016 @ 12:02:46 #237
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_161276184
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 12:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En hem wat lekkers geven? Als je toch al denkt dat hij dat wil...
Ik heb hem een paar kattensnoepjes gegeven maar dat hielp ook niet. :D
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_161276228
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 12:02 schreef MPC60 het volgende:

[..]

_O-

Hij zit mij met van die dicht geknepen oogjes aan te staren en te mauwen. Doe ik de deur open, loopt hij de deur uit, draait om, kijkt mij aan en mauwt. _O-

Hij is nu maar even op het kleed in kamer gaan liggen. :')
je moet mee, misschien heeft hij een stach aan lekkere muizen voor je
  vrijdag 8 april 2016 @ 12:10:55 #239
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_161276374
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 12:04 schreef computergirl het volgende:

[..]

je moet mee, misschien heeft hij een stach aan lekkere muizen voor je
Ik ga het proberen. Eens kijken of hij mij ergens heen wil brengen. :7
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_161285335
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 12:10 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Ik ga het proberen. Eens kijken of hij mij ergens heen wil brengen. :7
En...en...??
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  vrijdag 8 april 2016 @ 20:02:53 #241
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_161286889
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 19:09 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

En...en...??
Ja niks. Keek me aan en mauwde. :') Ik voel mij een speeltje van de kat lol.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_161287445
pi_161287659
precies dat ja _O-
pi_161287920
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 20:15 schreef Holyme het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
  vrijdag 8 april 2016 @ 21:04:23 #245
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_161289213
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 20:15 schreef Holyme het volgende:
[ afbeelding ]
:{ :'(

_O-
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  vrijdag 8 april 2016 @ 23:30:58 #246
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_161293658
Jup, en bied dan maar eens weerstand :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zaterdag 9 april 2016 @ 07:56:46 #247
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_161297767
Zo herkenbaar. Senna blijft maar vragen om te spelen, ook al gaat je aandacht volledig naar hem en heb je al met elk speeltje in huis geprobeerd om hem in beweging te krijgen.
En als je het dan opgeeft, is hij kwaad omdat je zogezegd niet met hem wil spelen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 9 april 2016 @ 08:13:35 #248
269689 crew  Viv
pi_161297833
Als die van ons blijven mauwen is er eigenlijk altijd wel écht iets aan de hand, zoals wanneer de drinkfontein of het bakje droogvoer (bijna) leeg is. Super handig! :D
  zaterdag 9 april 2016 @ 10:57:20 #249
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161299417
Onze poes miauwt echt weinig. Ze is meer van de tactiek: je snapt toch wel waarom ik nauwlettend in de gaten houdt wanneer je opstaat op mij eten te gaan geven?
The love you take is equal to the love you make.
pi_161300242
Je kunt je kat beter op een vast moment wat lekkers geven. Ik doe het altijd voordat ik naar bed ga. Als de katjes opmerken dat het naar bed ritueel begint, dan vragen ze om wat lekkers. Voor mijn naar bed ritueel liggen ze dan rustig. :)
Ik heb geleerd dat katten enorme neuroten zijn, die precies willen weten waar, wanneer en hoe ze hun lekkers krijgen. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 9 april 2016 @ 15:30:06 #251
269689 crew  Viv
pi_161304316
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 april 2016 11:48 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Je kunt je kat beter op een vast moment wat lekkers geven. Ik doe het altijd voordat ik naar bed ga. Als de katjes opmerken dat het naar bed ritueel begint, dan vragen ze om wat lekkers. Voor mijn naar bed ritueel liggen ze dan rustig. :)
Ik heb geleerd dat katten enorme neuroten zijn, die precies willen weten waar, wanneer en hoe ze hun lekkers krijgen. O+
Onze katten krijgen 's avonds altijd wat natvoer, maar bij ons is dat geen recept voor een rustige avond. Als ze het gisteren om 22:00 gehad hebben, begint er vandaag om 21:00 eentje te mauwen dat het hoog tijd is. :')
pi_161304877
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 15:30 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Onze katten krijgen 's avonds altijd wat natvoer, maar bij ons is dat geen recept voor een rustige avond. Als ze het gisteren om 22:00 gehad hebben, begint er vandaag om 21:00 eentje te mauwen dat het hoog tijd is. :')
Bij ons is natvoer eerlijk gezegd ook een drama. :D

Misschien moet ik mijn eigen advies opvolgen en ze hun natvoer gaan geven bij een ander ritueel, zoals eten koken. Het zou heel goed kunnen werken, maar totdat het etenstijd is zullen ze me tot waanzin drijven. ;(
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 9 april 2016 @ 16:59:34 #253
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_161306134
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 april 2016 16:01 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Bij ons is natvoer eerlijk gezegd ook een drama. :D

Misschien moet ik mijn eigen advies opvolgen en ze hun natvoer gaan geven bij een ander ritueel, zoals eten koken. Het zou heel goed kunnen werken, maar totdat het etenstijd is zullen ze me tot waanzin drijven. ;(
Deden ze hier ook maar ze krijgen nu alleen maar droogvoer. Wat bij ons ook hielp is om de bakjes wel met natvoer te vullen maar pas te geven als ze stopten met miauwen. Na een week of twee werd het gemiauw minder. Maar dan moet je wel elke dag een minuut of 3 met de bakjes in je hand staan wachten tot de katten stoppen met miauwen.
пусть всегда будет солнце
  zondag 10 april 2016 @ 23:34:17 #254
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_161342130
Nog goede, hoe krijg ik m'n kat boven op zolder voor de nacht, tips? Guus haalt uit als ik hem vast heb en Mia raakt daardoor in de stress...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 11 april 2016 @ 02:24:15 #255
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_161343753
Met een speeltje lokken?
пусть всегда будет солнце
  maandag 11 april 2016 @ 08:16:07 #256
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161344336
Bij mij werkt het om gewoon brokjes te gooien op de trap :+ Voor eten doet ie alles en nu werkt vaak de gooiende beweging van m'n arm al :D
En als hij zich verschuilt onde rde tafel, gewoon de stoel wat bewegen en dan rent ie ook al wel naar boven.
  maandag 11 april 2016 @ 10:22:27 #257
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_161345568
Ik vraag het hem. Senna, kom je mee? En dat lukt meestal wel.

Een snoepje gooien als het vragen niet wil lukken. Doen alsof ik een snoepje gooi of een brokje gooien in plaats van een snoepje, daar trapt hij niet meer in.
  maandag 11 april 2016 @ 11:33:32 #258
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_161346768
Rammelen levert geen enkele reactie op...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 11 april 2016 @ 11:51:14 #259
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161347154
Vindt je kat het niet leuk op zolder?

Waarom moet de kat eigenlijk 's nachts naar de zolder?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 11 april 2016 @ 21:16:26 #260
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_161359360
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 11:51 schreef Lienekien het volgende:
Vindt je kat het niet leuk op zolder?

Waarom moet de kat eigenlijk 's nachts naar de zolder?
Ze lopen er overdag zelf heen. Hebben een bovenwoning uit de jaren 30, getrappel wordt niet echt gewaardeerd door de onderbuurvrouw...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_161359463
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 21:16 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Ze lopen er overdag zelf heen. Hebben een bovenwoning uit de jaren 30, getrappel wordt niet echt gewaardeerd door de onderbuurvrouw...
huh? Goede oren heeft de buurvrouw dan, mijn kat hoor ik niet lopen
  maandag 11 april 2016 @ 21:54:33 #262
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161361097
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 21:19 schreef computergirl het volgende:

[..]

huh? Goede oren heeft de buurvrouw dan, mijn kat hoor ik niet lopen
Ik heb bij een vriendin in een benedenwoning wel eens twee katten in het huis erboven heen en weer horen rennen. Moet je niet onderschatten.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 11 april 2016 @ 21:55:21 #263
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161361136
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 21:16 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Ze lopen er overdag zelf heen. Hebben een bovenwoning uit de jaren 30, getrappel wordt niet echt gewaardeerd door de onderbuurvrouw...
Geef ze 's avonds daar nog een keer eten. Vaste routines werken het beste.
The love you take is equal to the love you make.
pi_161361301
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 21:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Geef ze 's avonds daar nog een keer eten. Vaste routines werken het beste.
Ik heb hetzelfde probleem en meende het op deze manier opgelost te hebben.
As I type zit een jammerende kat me vanaf 10 cm afstand aan te staren en uit te schelden. :')

Wat ze nog niet doorhebben is dat hun bedtijd op deze manier steeds meer vervroegd gaat worden. :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 11 april 2016 @ 22:02:44 #265
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161361558
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 21:58 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde probleem en meende het op deze manier opgelost te hebben.
As I type zit een jammerende kat me vanaf 10 cm afstand aan te staren en uit te schelden. :')

Wat ze nog niet doorhebben is dat hun bedtijd op deze manier steeds meer vervroegd gaat worden. :7
Onze poes krijgt om 21.00 uur nog een keer brokjes en als die op zijn, wil ze op mijn plek op de bank liggen. Als ik er nog zit, gaat ze omslachtig op een randje zitten en dan over me heen lopen. :') O+
The love you take is equal to the love you make.
pi_161361730
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 22:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Onze poes krijgt om 21.00 uur nog een keer brokjes en als die op zijn, wil ze op mijn plek op de bank liggen. Als ik er nog zit, gaat ze omslachtig op een randje zitten en dan over me heen lopen. :') O+
Doet ze dan ook op je tieten trappen? De mijne wel :X
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator maandag 11 april 2016 @ 22:14:05 #267
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_161362069
De onze heeft de hele dag brokjes en halen we ook nooit weg. Eet een bakje per twee dagen ongeveer. En een keer natvoer om 17:15/17:30 zodra we van werk komen. In weekenden begint hij om 16:00, maar op de een of andere manier is het een paar keer duidelijk maken dat het mauwen niet hoeft genoeg tot 1730 te rekken. Makkelijk beest O+
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_161362268
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 22:14 schreef Renesite het volgende:
De onze heeft de hele dag brokjes en halen we ook nooit weg. Eet een bakje per twee dagen ongeveer. En een keer natvoer om 17:15/17:30 zodra we van werk komen. In weekenden begint hij om 16:00, maar op de een of andere manier is het een paar keer duidelijk maken dat het mauwen niet hoeft genoeg tot 1730 te rekken. Makkelijk beest O+
Trapt vast ook niet op je tieten }:| Mazzelaars }:|
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 11 april 2016 @ 22:19:51 #269
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161362408
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 22:06 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Doet ze dan ook op je tieten trappen? De mijne wel :X
Nee, dat niet. :D

Maar wel extra hard stampen en verwijtend kijken.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 11 april 2016 @ 23:47:56 #270
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_161365682
Goed het ziet er naar uit dat beer zijn eerste nachtje buiten gaat doorbrengen :p

Wat is wijsheid. Sowieso een bakje water (dat staat nog niet buiten) maar nog andere dingen of rooien ze dat zelf wel?

Ps. Ik blijf nog max een uur wakker. Maar dan moet ik echt naar bed en doe sowieso nog een rondje.
Maar even just in case.
  maandag 11 april 2016 @ 23:50:38 #271
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161365736
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 23:47 schreef lipjes het volgende:
Goed het ziet er naar uit dat beer zijn eerste nachtje buiten gaat doorbrengen :p

Wat is wijsheid. Sowieso een bakje water (dat staat nog niet buiten) maar nog andere dingen of rooien ze dat zelf wel?

Ps. Ik blijf nog max een uur wakker. Maar dan moet ik echt naar bed en doe sowieso nog een rondje.
Maar even just in case.
Je kat is weggelopen?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 11 april 2016 @ 23:53:20 #272
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_161365813
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 23:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je kat is weggelopen?
Nah dat betwijfel ik.
T is lekker weer buiten. En hij is graag buiten. Maar denk dat die het nu iets te veel naar zijn zin heeft.

Vind t wel fijn als die binnen is als ik naar bed ga. Maar de katten van mn ouders blijven ook wel eens een nachtje weg.
  maandag 11 april 2016 @ 23:56:35 #273
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161365902
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 23:53 schreef lipjes het volgende:

[..]

Nah dat betwijfel ik.
T is lekker weer buiten. En hij is graag buiten. Maar denk dat die het nu iets te veel naar zijn zin heeft.

Vind t wel fijn als die binnen is als ik naar bed ga. Maar de katten van mn ouders blijven ook wel eens een nachtje weg.
Wel eens een nachtje weg ja, dan weet je dat je kat wel terugkomt. Eerste keer dat een kat een nacht wegblijft... :'(
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 12 april 2016 @ 00:01:10 #274
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_161365993
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 23:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wel eens een nachtje weg ja, dan weet je dat je kat wel terugkomt. Eerste keer dat een kat een nacht wegblijft... :'(
Ja ik vind t ook niet fijn :p
Blijf nog tot maximaal 1 uur wakker. Heb toch flexibele werkuren :)

En anders zie ik hem morgen ochtend wel (als het goed is dan :P )
pi_161366446
^ Ja, het is te hopen :P

Zelfs 'n kat met vast patroon van 8 jaar is zo foetsie.. :'( en dan doe je dat niet zo makkelijk meer met de andere kat(ten)....wat ook weer vervelend is, want ze gaan zo graag even naar buiten, zeker nu weer...heh die katten toch... ;)

quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 10:22 schreef Rolstoelvandaal het volgende:

Een snoepje gooien als het vragen niet wil lukken. Doen alsof ik een snoepje gooi of een brokje gooien in plaats van een snoepje, daar trapt hij niet meer in.
_O- ;)
  Moderator dinsdag 12 april 2016 @ 06:32:42 #276
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_161367356
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 22:17 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Trapt vast ook niet op je tieten }:| Mazzelaars }:|
wel in de ballen :(
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 12 april 2016 @ 09:12:11 #277
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_161368338
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2016 00:28 schreef killerkip69 het volgende:
^ Ja, het is te hopen :P

Zelfs 'n kat met vast patroon van 8 jaar is zo foetsie.. :'( en dan doe je dat niet zo makkelijk meer met de andere kat(ten)....wat ook weer vervelend is, want ze gaan zo graag even naar buiten, zeker nu weer...heh die katten toch... ;)

Hij is weer binnen hoor, stond om 4 uur vannacht onder mijn deur te mauwen dat die naar binnen wilde.
Maf beest, hoop niet dat die er een gewoonte van gaat maken, dit is funest voor mn nachtrust _O-
  dinsdag 12 april 2016 @ 09:17:22 #278
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161368405
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:12 schreef lipjes het volgende:

[..]

Hij is weer binnen hoor, stond om 4 uur vannacht onder mijn deur te mauwen dat die naar binnen wilde.
Maf beest, hoop niet dat die er een gewoonte van gaat maken, dit is funest voor mn nachtrust _O-
Mooi dat hij er is.

Heb je de kat nog niet zo lang? Je hebt het toch wel zelf in de hand. Na het eten niet meer buiten laten, bijv.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 12 april 2016 @ 09:20:07 #279
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_161368447
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Mooi dat hij er is.

Heb je de kat nog niet zo lang? Je hebt het toch wel zelf in de hand. Na het eten niet meer buiten laten, bijv.
Beer heb ik sinds 9 Januari.
Maar overdag zijn ze bij mij binnen, standaard.
Dan als ik thuis kom mogen ze naar buiten, en als ze na 9 uur binnen komen blijven ze binnen
Alleen leek beer het wel een strak plan om dus 10 uur lang weg te blijven :P
  dinsdag 12 april 2016 @ 09:24:52 #280
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161368514
Ik heb 1x onbewust mijn kat lang buiten gelaten, na een avondje stappen hem even buiten gelaten (want dat wou ie), ben ik in slaap gevallen, 3 uur later werd ik wakker en gelukkig kwam ie snel weer binnen.

Zou zelf wat eten/drinken buiten hebben gezet als je echt wilt slapen. Evt een schuurdeur open zetten zodat hij binnen kan zitten.

Maar zo'n eerste keer is wel spannend :{
  roze dinsdag 12 april 2016 @ 09:25:33 #281
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_161368522
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:20 schreef lipjes het volgende:

[..]

Beer heb ik sinds 9 Januari.
Maar overdag zijn ze bij mij binnen, standaard.
Dan als ik thuis kom mogen ze naar buiten, en als ze na 9 uur binnen komen blijven ze binnen
Alleen leek beer het wel een strak plan om dus 10 uur lang weg te blijven :P
Kattenluikje geen idee? Mijn kat is het liefst 's nachts op pad.
Your beauty never ever scared me.
  dinsdag 12 april 2016 @ 09:32:34 #282
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_161368618
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:24 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb 1x onbewust mijn kat lang buiten gelaten, na een avondje stappen hem even buiten gelaten (want dat wou ie), ben ik in slaap gevallen, 3 uur later werd ik wakker en gelukkig kwam ie snel weer binnen.

Zou zelf wat eten/drinken buiten hebben gezet als je echt wilt slapen. Evt een schuurdeur open zetten zodat hij binnen kan zitten.

Maar zo'n eerste keer is wel spannend :{
Eten lijkt me geen slim plan, er zitten erg veel katten hier in de buurt.
Plus beer is een forse kat (+7 KG) die al wat aan de zware kant is, dus eventjes wat minder eten is niet erg voor hem.

quote:
2s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:25 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Kattenluikje geen idee? Mijn kat is het liefst 's nachts op pad.
Ik zit er wel aan te denken ja, nadeel is dat ik dan ook de deur van de woonkamer/keuken open moet laten en dat doe ik liever niet :P
  roze dinsdag 12 april 2016 @ 09:33:09 #283
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_161368627
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:24 schreef Cue_ het volgende:
Zou zelf wat eten/drinken buiten hebben gezet als je echt wilt slapen.
Oh alsjeblieft niet doen!
Your beauty never ever scared me.
  dinsdag 12 april 2016 @ 09:33:27 #284
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161368635
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:32 schreef lipjes het volgende:
Eten lijkt me geen slim plan, er zitten erg veel katten hier in de buurt.
Plus beer is een forse kat (+7 KG) die al wat aan de zware kant is, dus eventjes wat minder eten is niet erg voor hem.
Lol, ja dan kan hij ook wel even zonder :)
pi_161368676
Los van andere katten in de buurt: eten buiten neerzetten maakt 't nog aantrekkelijker voor 'm om de volgende keer weg te blijven....eten wordt buiten wel geserveerd.

Mijn kater is ook wel eens een nachtje weg, als ik smorgens wakker wordt ligt ie vaak op de trap te maffen (of is alweer op pad).
Als ie zo graag weg wil, dan eet ie ook maar buiten en drinken doet ie toch altijd al uit de vijver

maar heb 'm liever binnen omdat ie de hele buurt terroriseert en ik er geen in heb de buurt wakker ligt omdat mijn knuffelkatertje snachts weer eens wil laten zien wie de baas is
  dinsdag 12 april 2016 @ 09:38:08 #286
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161368699
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:24 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb 1x onbewust mijn kat lang buiten gelaten, na een avondje stappen hem even buiten gelaten (want dat wou ie), ben ik in slaap gevallen, 3 uur later werd ik wakker en gelukkig kwam ie snel weer binnen.

Zou zelf wat eten/drinken buiten hebben gezet als je echt wilt slapen. Evt een schuurdeur open zetten zodat hij binnen kan zitten.

Maar zo'n eerste keer is wel spannend :{
Waarom zou je buiten eten neerzetten, eigenlijk?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 12 april 2016 @ 09:40:30 #287
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161368729
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:38 schreef Lienekien het volgende:
Waarom zou je buiten eten neerzetten, eigenlijk?
Das een goede nu ik erover nadenk. Tis eerder dat ik het zielig zouvinden als hij graag naar binnen zou willen.
Maar over het algemeen krijgt ie smorgens toch pas weer wat, tis niet dat hij maaltijden gaat missen :+
pi_161368945
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:40 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Das een goede nu ik erover nadenk. Tis eerder dat ik het zielig zouvinden als hij graag naar binnen zou willen.
Maar over het algemeen krijgt ie smorgens toch pas weer wat, tis niet dat hij maaltijden gaat missen :+
anders vangt het roofdiertje toch een muis
  dinsdag 12 april 2016 @ 11:51:31 #289
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161370954
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:55 schreef computergirl het volgende:

anders vangt het roofdiertje toch een muis
Ja das zo, zat te sentimenteel te denken :)
Ik :')
  dinsdag 12 april 2016 @ 18:16:43 #290
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_161378640
Ik snap m'n beest ook niet soms :`). Zit je hem lief te aaien, krijg ik zomaar een mep... Zonder enige aankondiging. Nja, even boos geworden, benieuwd of ie dat snapt haha.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  dinsdag 12 april 2016 @ 18:18:07 #291
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_161378662
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:16 schreef Fiorano het volgende:
Ik snap m'n beest ook niet soms :`). Zit je hem lief te aaien, krijg ik zomaar een mep... Zonder enige aankondiging. Nja, even boos geworden, benieuwd of ie dat snapt haha.
Zou ik toch een beetje mee oppassen. Je ging waarschijnlijk een grens over, zonder dat je het wist en dat gaf je kat aan. Dat is niet iets om voor te straffen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_161378667
Op den duur zie je dat wel aankomen. Ik had in het begin ook het idee dat het 'uit het niets' kwam maar nu word ik haast nooit meer geraakt omdat ik de signalen herken ;)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_161378715
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:18 schreef Lot_1 het volgende:
Op den duur zie je dat wel aankomen. Ik had in het begin ook het idee dat het 'uit het niets' kwam maar nu word ik haast nooit meer geraakt omdat ik de signalen herken ;)
en voor de newbies: belangrijk signaal bij veel katten is zwiepende staart.
Katten worden soms overprikkeld door langdurig aaien, om een beetje aan elkaar te wennen kan je in begin beter interval-aaien :+
pi_161378727
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 06:32 schreef Renesite het volgende:

[..]

wel in de ballen :(
Gaaaaaay _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 12 april 2016 @ 20:23:54 #295
269689 crew  Viv
pi_161381683
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:18 schreef Lot_1 het volgende:
Op den duur zie je dat wel aankomen. Ik had in het begin ook het idee dat het 'uit het niets' kwam maar nu word ik haast nooit meer geraakt omdat ik de signalen herken ;)
Dit! Ik heb allebei mijn katten wel eens onverwacht met hun klauwtjes in mijn onderarm gehad, maar dat is al jaren niet meer gebeurd. Bij bezoek wel, omdat die dus de signalen niet snappen. :X
  dinsdag 12 april 2016 @ 20:46:34 #296
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_161382511
Ik heb in 4 jaar tijd (sinds ik ze als kittens op heb gehaald) misschien 2x een kras gehad door ze. Kan me zelfs maar 1x herinneren en toen was het mijn eigen schuld. Er zijn trouwens wel meerdere keren geweest waren ze het hadden kunnen doen en dat het mijn schuld was, maar ze hebben het nooit gedaan.

Ik heb echt 2 schatjes (of watjes).
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 12 april 2016 @ 21:00:09 #297
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161382977
Die van mij is wel feller, geen idee hoe z'n opvoeding was.
Zelfs nu nog wil hij wel eens als hij bij je op bed springt en bij je gezicht rondloopt en je aait hem, ineens in Killer mode gaan en je handen aanvallen.

Al zie je t meestal wel van te voren aankomen, dus dan mn eigen handen snel thuis houden.
pi_161383237
Ik heb een schildpad, dus dan weet je het wel })
pi_161390138
Het aanwennen aan een nieuwe tijd gaat echt fantastisch.. O-)

Rond de oude etenstijd vragen ze om natvoer, maar niet meer zo lang als de eerste dag. Wanneer ik begin met eten koken vergeet ik om ze te voeren. Vandaag was al de tweede dag op rij dat ik met een licht schuldgevoel aan mijn avondeten zat. :@
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_161394926
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 20:23 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dit! Ik heb allebei mijn katten wel eens onverwacht met hun klauwtjes in mijn onderarm gehad, maar dat is al jaren niet meer gebeurd. Bij bezoek wel, omdat die dus de signalen niet snappen. :X
Ja, dat vind ik zo bizar om te zien! Je ziet dan al lang dat de kat er inmiddels wel klaar mee is, en vrolijk dooraaien he 8)7

Als je je hand uitnodigend voor het kopje houdt en de kat maakt eerder een afwerende beweging dan een toenaderende, dan zegt dat ook wel genoeg. Als de kat er van geniet zal hij/zij altijd zelf je hand opzoeken, laat het initiatief bij de kat.
freedom is just another word for nothing left to lose
  woensdag 13 april 2016 @ 10:26:55 #301
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_161395063
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 21:07 schreef computergirl het volgende:
Ik heb een schildpad, dus dan weet je het wel })
O+ !
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')