abonnement Unibet Coolblue
  maandag 11 januari 2016 @ 11:23:04 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159008047
quote:
Swiss Army Chief:
Europe 'on The Verge of Civil War'
Advises People to Arm Themselves
BY NICOLAI SENNELS

Society in western Europe is on the verge of breaking down amid chaotic violence caused by economic dislocation, mass immigration and terrorism. This is not the view of some ‘crazy survivalist’ but of the head of the Swiss Armed Forces.

Lieutenant-General André Blattmann has issued a warning to the Swiss people that society is dangerously close to collapse and advised those not already armed as part of the Swiss Army reserve to take steps to arm themselves. Blattmann has been head of the Armed Forces since, 1 March 2009 and his words carry very significant weight in a country in which several Citizens’ Initiative referenda against burqas and mosques have proven enormously popular as concerns grow about immigration and Islamisation.

In the last two World Wars, the Swiss combination of mountains and armed citizenry preserved the country’s peace and neutrality, but in the coming conflict, Switzerland already has its own massive fifth column.

According to the newspaper Deutsche Wirtschafts Nachrichten:

The situation is growing increasingly risky, Blattman begins.

“The threat of terror is rising, hybrid wars are being fought around the globe; the economic outlook is gloomy and the resulting migration flows of displaced persons and refugees have assumed unforeseen dimensions.”

Blattmann: “Social unrest can not be ruled out”, the vocabulary in public discourse will “dangerously aggressive.”

“The mixture is increasingly unappetizing” Blattmann sees the basis of Swiss prosperity and society, “has long been once again called into question.”

He recalls the situation around the two world wars in the last century and advises Switzerland, to arm themselves.

The Swiss Armed Forces have in the past held general manouvres in which the starting point was social unrest in neighbouring countries.
They, of course, include France and Austria, both of which face massive problems with immigration, Islamisation and elite repression of popular concern about what is going on. The Lieutenant-General’s warning echoes that of Rear Admiral Chris Parry in 2006, when he said that the combination of immigration and Islam would cause “a civilisational collapse on a par with the fall of the Roman Empire”.

At the time, Parry was quizzed by hostile journalists but stuck to his guns, as did the then head of the British Armed Forces, who defended him on the basis that he hadn’t said that it definitely would happen, but was only warning what would happen unless the politicians addressed the problems. Needless to say, they failed to do so, in fact, they actually speeded the whole process up.
http://speisa.com/modules(...)-urgent-warning.html

Ik ben het wel met hem eens dat we een onrustige tijd tegemoet gaan, al zou ik eerder van ernstige sociale onlusten dan van een burgeroorlog spreken.
Zijn advies aan de bevolking om zich alvast maar te bewapenen snap ik niet zo goed. Want als iedereen straks met een semi-automatisch wapen rondloopt lijkt het mij veel moeilijker voor de regering om die oorlog nog onder controle te krijgen dan wanneer de mogelijkheid tot vuurwapengeweld enkel bij de regering en een paar verdwaalde terroristen ligt. Ik zou als chef dan eerder oproepen tot het inleveren van wapens.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 11 januari 2016 @ 11:28:06 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159008182
*insert popcorngif*
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_159008241
De legerchef wil meer budget dus.
pi_159008257
Ach, van paniekzaaien is nog nooit iemand doodgegaan..

Oh. Wacht.
Ja doei.
  maandag 11 januari 2016 @ 11:34:18 #5
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_159008336
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:28 schreef Dven het volgende:
*insert popcorngif*
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_159008345
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:30 schreef Toefjes het volgende:
De legerchef wil meer budget dus.
En krijgt waarschijnlijk zo af en toe wat leuke cadeaus van de firma Swiss Arms....
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  maandag 11 januari 2016 @ 11:35:57 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159008373
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:30 schreef motorbloempje het volgende:
Ach, van paniekzaaien is nog nooit iemand doodgegaan..

Oh. Wacht.
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:30 schreef motorbloempje het volgende:
Ach, van paniekzaaien is nog nooit iemand doodgegaan..

Oh. Wacht.
Die legerchef is niet zomaar iemand die zomaar iets roept. Het opmerkelijke vind ik vooral zijn advies om je te bewapenen. Wat vind jij daarvan?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 11 januari 2016 @ 11:36:19 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159008381
Begin van het jaar en de budgetten van legers en geheime diensten worden weer bepaald. Dus weer tijd om het stemvee/slachtvee en incompetente politici weer bang te maken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_159008383
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:35 schreef LXIV het volgende:
Wat vind jij daarvan?
Paniekzaaien.
Ja doei.
pi_159008397
Zwitserland is natuurlijk al tot de tanden bewapend op individueel niveau. Bij het vermoeden van ontstaan van dermate onrusten dat burgers zichzelf zouden moeten verdedigen is het natuurlijk niet vreemd dat autoriteiten adviseren wapens aan te schaffen als ze die nog niet hebben.

De soort onrusten die hij voorspelt zijn ook niet door een overheid te bevechten. Wat dat betreft is het een reëel advies.

De beste man heeft het welzijn van 'zijn' burgers hoog in het vaandel. Daar zouden west Europese leiders een voorbeeld aan kunnen nemen.
pi_159008398
Ik ga even kijken op het deepweb wat een gun kost.
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 11 januari 2016 @ 11:37:02 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159008400
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:28 schreef Dven het volgende:
*insert popcorngif*
Nadeel is in dit geval dat je niet met popcorn rustig kunt toekijken, maar dat je zelf ook de gevolgen gaat ondervinden. Het is niet 1500km ver weg dit keer.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_159008416
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:30 schreef Toefjes het volgende:
De legerchef wil meer budget dus.
Integendeel. Hij roept individuele burgers op zich te verdedigen.
  maandag 11 januari 2016 @ 11:39:30 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159008465
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nadeel is in dit geval dat je niet met popcorn rustig kunt toekijken, maar dat je zelf ook de gevolgen gaat ondervinden. Het is niet 1500km ver weg dit keer.
Je hebt meer kans om aangereden te worden op straat dan slachtoffer te worden van een aanslag denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_159008489
Dit bericht kwam een aantal maanden geleden ook al langs.
pi_159008498
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:40 schreef karton2 het volgende:
Dit bericht kwam een aantal maanden geleden ook al langs.
hij roept het ook al jaren zo te zien

http://www.schweizamsonntag.ch/index.php?show=news&id=922 met iedere keer weer een andere reden waarom het nu echt moet gaan ontploffen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2016 11:41:04 ]
  maandag 11 januari 2016 @ 11:41:02 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159008504
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:39 schreef Megumi het volgende:

[..]

Je hebt meer kans om aangereden te worden op straat dan slachtoffer te worden van een aanslag denk ik.
Ik denk dat je gelijk hebt. Maar het gevaar zijn dus niet de aanslagen, maar de gevolgen hiervan. Dus sociale onrust (die chef noemt het zelfs een burgeroorlog) als gevolg van de situatie als geheel. En de kans dat je daar de gevolgen van ondervind zijn veel groter dan die paar tienden van een promille dat je omkomt bij een terreuraanslag.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_159008506
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nadeel is in dit geval dat je niet met popcorn rustig kunt toekijken, maar dat je zelf ook de gevolgen gaat ondervinden. Het is niet 1500km ver weg dit keer.
Gevolgen gaat ondervinden? :')

Laat maar, post hierboven verduidelijkt e.e.a.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2016 11:41:43 ]
pi_159008560
quote:
2s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

hij roept het ook al jaren zo te zien

http://www.schweizamsonntag.ch/index.php?show=news&id=922 met iedere keer weer een andere reden waarom het nu echt moet gaan ontploffen.
Volgens z'n wikipedia wordt het hem niet in dank afgenomen al die paniekzaaierij.

quote:
Kontroversen
Im März 2010 wurde bekannt, dass André Blattmann in der Sicherheitskommission des Nationalrates (SiK NR) die Staaten Spanien, Frankreich, Italien und Portugal als krisengefährdet taxiert hatte. Blattmann hatte bei einer Sitzung der SiK NR eine Karte präsentiert, auf der potentielle soziale, gesellschaftliche und militärische Brennpunkte in Europa und Nordafrika eingezeichnet waren.[1] Aufsehen erregte die Präsentation vor allem im Zusammenhang mit Blattmanns Aussage, durch die wirtschaftliche Lage Griechenlands könne es zu Migrationsströmen kommen, die einen Armeeeinsatz nötig machen könnten.[2] Die Nationalrätin Evi Allemann (SP) bezeichnete Blattmanns Karte als untauglich, weil sie etwa Bedrohungen aufliste, die nicht Sache der Armee seien. Jakob Büchler, der der SiK vorsitzt, lud Blattmann zur Klärung vor.[3]
  maandag 11 januari 2016 @ 11:44:59 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159008593
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat je gelijk hebt. Maar het gevaar zijn dus niet de aanslagen, maar de gevolgen hiervan. Dus sociale onrust (die chef noemt het zelfs een burgeroorlog) als gevolg van de situatie als geheel. En de kans dat je daar de gevolgen van ondervind zijn veel groter dan die paar tienden van een promille dat je omkomt bij een terreuraanslag.
Ik denk dat ik de uitspraken van een legerchef met zo zijn of haar eigenbelang niet al te serieus neem. Wat niet wegneemt dat ik denk dat we wel in spannende tijden leven op een plek waar verschillende wegen samen komen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 11 januari 2016 @ 11:46:49 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159008626
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nadeel is in dit geval dat je niet met popcorn rustig kunt toekijken, maar dat je zelf ook de gevolgen gaat ondervinden. Het is niet 1500km ver weg dit keer.
Ik verwacht niet heel veel problemen hier in Bulgarije.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_159008669
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:43 schreef karton2 het volgende:

[..]

Volgens z'n wikipedia wordt het hem niet in dank afgenomen al die paniekzaaierij.

[..]

Nogal logisch, legerchef is toch een min of meer politieke functie. Dan moet je ook een beetje politiek gevoel hebben over wat je wel of niet zegt.
pi_159008809
Als het tot een burgeroorlog komt is Oost Europe redelijk snel klaar en moeten ze het Westen gaan helpen.
pi_159008918
quote:
2s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nogal logisch, legerchef is toch een min of meer politieke functie. Dan moet je ook een beetje politiek gevoel hebben over wat je wel of niet zegt.
Interessante mening. Er zijn namelijk meer dan voldoende politieke kopstukken die roepen dat we de deuren wagenwijd open moeten zetten voor islamitische vluchtelingen. Dan hoor je nooit iemand over hun politieke gevoel maar krijgen ze de handjes op elkaar.

Persoonlijk vind ik 'wir schaffen das' potentieel een veel groter gevaar dan oproepen tot zelfverdediging.
  maandag 11 januari 2016 @ 11:58:56 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159008951
Cassandra Complex?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')