abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf zondag 10 januari 2016 @ 16:14:05 #1
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_158986619
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

* Maar hou het wel gezellig aub!





Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 10 januari 2016 @ 20:15:40 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_158993585
Nou is het de laatste dagen af en toe wat regenachtig op de weg en word er gewaarschuwd voor slecht weer etc. Maar is het dan ook meteen nodig dat alle bestuurders spontaan vergeten hoe ze moeten rijden en zich als idioten over de weg begeven.

Tergend langzaam rijden, links en rechts heen en weer slingeren om 1 centimeter sneller te rijden dan jij etc.

Wat is het met automobilisten en slecht weer....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 10 januari 2016 @ 21:01:04 #3
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_158994939
Dan worden ze zenuwachtig en gaan ze daardoor NOG dommere dingen doen.....

Zo had ik gisteren op de N50 weer zo een invoegtalent..... alle ruimte, de auto voor me hield al een beetje rekening met m en ging wat van t gas af om mevrouw de invoegster makkelijk voor ons te kunnen laten invoegen.... maar nee: In de rem en de auto voor me ging er natuurlijk langs....
En ja hoor: Zonder ook maar te knipperen pleurt mevrouw m er met 40km.h bij mij voor.... :%
(nou had ik dat zien aankomen, maar toch: hoe achterlijk ben je dan? Doe de hele wereld behalve de busschauffeur een lol en koop een OV jaarkaart)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  zondag 10 januari 2016 @ 21:39:07 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_158996354
O ja die heb ik ook constant. Perse de hele invoegstrook willen gebruiken, dan ineens er achter komen dat ie ophoud en in blinde paniek je auto ineens naar links de weg opgooien, vaak met lage snelheden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_158996688
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 21:39 schreef karr-1 het volgende:
O ja die heb ik ook constant. Perse de hele invoegstrook willen gebruiken, dan ineens er achter komen dat ie ophoud en in blinde paniek je auto ineens naar links de weg opgooien, vaak met lage snelheden.
O ik wilde net zeggen, ik gebruik soms ook een groot deel van de uitvoegstrook maar dan heb ik die nodig om vaart te maken :@ voor je eigen bestwil dus :P
Tap tap tap
pi_158997419
Als het echt druk is en ik word er niet tussengelaten, pak ik nog stuk vluchtstrook mee.

Dat mag volgens mij ook, indien niet anders kan.
  zondag 10 januari 2016 @ 22:15:10 #7
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_158997902
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 21:47 schreef CherryLips het volgende:

[..]

O ik wilde net zeggen, ik gebruik soms ook een groot deel van de uitvoegstrook maar dan heb ik die nodig om vaart te maken :@ voor je eigen bestwil dus :P
Volgens mij is een invoegstrook ook bedoeld om vaart te maken, maar het schijnt dat men tegenwoordig in rijlessen leert de volledige strook te gebruiken en dan pas in te voegen, terwijl ik nog geleerd heb dat je invoegt zodra dat kan en veilig is.

Op een bepaald moment zal die strook eindigen en dan moet je toch wel op de weg zitten met gepaste snelheid.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 10 januari 2016 @ 22:15:27 #8
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_158997912
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:04 schreef silenthill het volgende:
Als het echt druk is en ik word er niet tussengelaten, pak ik nog stuk vluchtstrook mee.

Dat mag volgens mij ook, indien niet anders kan.
Ik dacht ook dat dat mocht als het echt niet anders kan.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_158998287
O ja, met uitvoegstrook bedoelde ik invoegstrook :P
Tap tap tap
pi_159000336
invoegstrook of uitvoegstrok.....het lijkt allemaal op elkaar toch :)
pi_159002409
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 23:15 schreef matthias24 het volgende:
invoegstrook of uitvoegstrok.....het lijkt allemaal op elkaar toch :)
Spookrijder gespot... :P
  Spellchecker maandag 11 januari 2016 @ 01:36:19 #12
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_159003657
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:15 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik dacht ook dat dat mocht als het echt niet anders kan.
Is een beetje een grijs gebied. Naar mijn idee mag het niet, maar is het veelal wél verstandig als je om wat voor reden dan ook in zo'n situatie komt.

Een enigszins redelijke politieagent zal je er in ieder geval niet voor bekeuren, mits je er niemand (jezelf incluis) mee in gevaar brengt en je die noodzaak niet zelf (door incapabiliteit) hebt veroorzaakt.
Tevens -purist.
pi_159004456
Ok, alles wat jullie gezegd hebben over vrouwen is waar :P

Wat een giga-geschift kutwijf ben ik gisteren tegengekomen zeg. Bijna een fender bender, dus ging net goed, omdat mevrouwtje per se het gat moest dicht rijden tijdens het ritsen, zodat ik lekker klem zou zitten. Dat zag ik nog op tijd aankomen, dus kon net op tijd genoeg gas geven om hem ervoor te gooien (ja, is niet volgens de regels, maar kuthoofden die expres gaten dicht rijden (want er was genoeg ruimte in eerste instantie) mogen wmb een nekschot krijgen, precies hetzelfde als mensen die gas bijgeven als je inhaalt)).

Gaat ze me achtervolgen! Tot aan huis! Knettergeschift wijf. 'Ja, hier blijven, ik heb de politie gebeld, die komen zo'. Ik: 'wablief? Ik zou de politie moeten bellen omdat je mij volgt wief'.

Na ongeveer 1 minuut gescholden te hebben en ik wist dat ze niet goed wijs was, ben ik gewoon maar rustig naar binnen gegaan.

Nu is starla bang, omdat ze weet waar ik woon, dat dat wicht m'n ramen in gaat gooien ofzo.

Jezus...
I feel kinda Locrian today
  maandag 11 januari 2016 @ 07:34:25 #14
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_159004638
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 06:37 schreef starla het volgende:
Ok, alles wat jullie gezegd hebben over vrouwen is waar :P

Wat een giga-geschift kutwijf ben ik gisteren tegengekomen zeg. Bijna een fender bender, dus ging net goed, omdat mevrouwtje per se het gat moest dicht rijden tijdens het ritsen, zodat ik lekker klem zou zitten. Dat zag ik nog op tijd aankomen, dus kon net op tijd genoeg gas geven om hem ervoor te gooien (ja, is niet volgens de regels, maar kuthoofden die expres gaten dicht rijden (want er was genoeg ruimte in eerste instantie) mogen wmb een nekschot krijgen, precies hetzelfde als mensen die gas bijgeven als je inhaalt)).

Gaat ze me achtervolgen! Tot aan huis! Knettergeschift wijf. 'Ja, hier blijven, ik heb de politie gebeld, die komen zo'. Ik: 'wablief? Ik zou de politie moeten bellen omdat je mij volgt wief'.

Na ongeveer 1 minuut gescholden te hebben en ik wist dat ze niet goed wijs was, ben ik gewoon maar rustig naar binnen gegaan.

Nu is starla bang, omdat ze weet waar ik woon, dat dat wicht m'n ramen in gaat gooien ofzo.

Jezus...
Politie ook niet gezien zeker? :')
Ok stelletje hokboeren
pi_159005207
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 06:37 schreef starla het volgende:
Ok, alles wat jullie gezegd hebben over vrouwen is waar :P

Wat een giga-geschift kutwijf ben ik gisteren tegengekomen zeg. Bijna een fender bender, dus ging net goed, omdat mevrouwtje per se het gat moest dicht rijden tijdens het ritsen, zodat ik lekker klem zou zitten. Dat zag ik nog op tijd aankomen, dus kon net op tijd genoeg gas geven om hem ervoor te gooien (ja, is niet volgens de regels, maar kuthoofden die expres gaten dicht rijden (want er was genoeg ruimte in eerste instantie) mogen wmb een nekschot krijgen, precies hetzelfde als mensen die gas bijgeven als je inhaalt)).

Gaat ze me achtervolgen! Tot aan huis! Knettergeschift wijf. 'Ja, hier blijven, ik heb de politie gebeld, die komen zo'. Ik: 'wablief? Ik zou de politie moeten bellen omdat je mij volgt wief'.

Na ongeveer 1 minuut gescholden te hebben en ik wist dat ze niet goed wijs was, ben ik gewoon maar rustig naar binnen gegaan.

Nu is starla bang, omdat ze weet waar ik woon, dat dat wicht m'n ramen in gaat gooien ofzo.

Jezus...
Wtf!

Als je ritsen niet snapt hoor je om te beginnen geen rijbewijs te hebben. Maar dit... Dan ben je geschift en ook niet geschikt voor de maatschappij.
pi_159005302
Jezus :{
Ik was denk ik meteen naar binnen gegaan als iemand me volgde :')
Maar wat een gestoorde heks.
Tap tap tap
  FOK!fotograaf maandag 11 januari 2016 @ 08:55:48 #17
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159005474
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 06:37 schreef starla het volgende:
Nu is starla bang, omdat ze weet waar ik woon, dat dat wicht m'n ramen in gaat gooien ofzo.
Heb je haar kenteken? Gewoon aangifte bedreiging gaan doen. Ze heeft blijkbaar wat gedaan waardoor jij bang bent.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_159006458
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2016 00:20 schreef k_man het volgende:

[..]

Spookrijder gespot... :P
nee man ik rij altijd netjes.... en doe zeker niet aan spookrijden
pi_159006649
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 08:40 schreef CherryLips het volgende:
Jezus :{
Ik was denk ik meteen naar binnen gegaan als iemand me volgde :')
Maar wat een gestoorde heks.
Als je achtervolgt wordt kun je ook linea recta naar het politiebureau rijden. :)
pi_159006674
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2016 10:23 schreef k_man het volgende:

[..]

Als je achtervolgt wordt kun je ook linea recta naar het politiebureau rijden. :)
Nah ze komt m'n parkeerterrein toch niet op zonder zender, met een beetje mazzel krijgt ze dan de slagboom op de auto.
Tap tap tap
  maandag 11 januari 2016 @ 12:36:17 #21
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_159010100
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2016 10:23 schreef k_man het volgende:

[..]

Als je achtervolgt wordt kun je ook linea recta naar het politiebureau rijden. :)
Dat idd, en effe een fotootje maken van d'r tronie, liefst inclusief het kenteken van de auto.. dan worden ze vanzelf mak als ze weten dat ze op de plaat staan.

Ik roep het wel vaker; er lopen er nog steeds veeeeeel meer vrij rond als dat er opgesloten zitten. En sommigen hebben nog een rijbewijs ook :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator maandag 11 januari 2016 @ 13:25:55 #22
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_159011519
Verbazingwekkend ja hoe mensen ook gewoon zonder enige schaamte voor het minste of geringste gaan schreeuwen en meeschreeuwen.

Ik had vorige week ook zo iets raars!
Ik fiets gewoon normaal op het fietspad en haal op een gegeven moment een fietser voor mij in. Op dat moment reed er al een tijdje een snorscooter achter mij (ik fiets meestal in een redelijk vlot tempo) die me maar niet wilde inhalen ofzo?
Afijn, ik haal dus die fietser in en meteen hoor ik een langdurige TOOEEEEEEET van scooterwijf achter mij.
Dus ik maak mn inhaal actie af en kijk om van, :? wat nou weer?
Begint dat wijf meteen te schreeuwen en te schelden dat ik haar afsneed. Euhh, nee, je reed al bijna een minuut achter me en je haalde me niet in ... wat verwacht je nou van mij? Toen begon mevrouw omdat ze blijkbaar geen betere argumenten had maar met loos scheldwoorden in mijn richting te gooien.
Vervolgens wil ik iets leuks terug roepen in de trant van 'go fuck yourself' begint een 2e (mannelijke) scooterrijder die achter haar reed en ik nog niet gezien had ook random te schreeuwen. En niet eens woorden, nee gewoon een "UAAWWHHAA" schreeuw geluid. Op dat moment schrik ik toch een beetje omdat ik dacht van, hmmm ze horen vast bij elkaar. Straks gaan ze met zn tweeën een beetje op mij lopen bashen en dat was het me niet waard. Dus ik hou mn mond en fiets maar gewoon verder.

Maar tot mijn verbazing, haalt scootermeneer nummer 2 vervolgens mij in, zonder ook maar oogcontact of iets met me te maken, en slaat twee straten verderop af, terwijl viswijf op scooter nr 1 gewoon rechtdoor rijdt.
Ze hadden dus helemaal niks met elkaar te maken en kenden elkaar ook helemaal niet.
Maar waarom begon die gast dan opeens als een mongool te schreeuwen op het moment dat ik dat akkefietje heb met dat wijf?? :?

Echt, ik snap mensen niet....en mensen op scooters al helemaal niet :')
pi_159011811
Ik word gewoon bang voor mensen als ik zulke verhalen lees.
Tap tap tap
pi_159012251
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:25 schreef dick_laurent het volgende:
Verbazingwekkend ja hoe mensen ook gewoon zonder enige schaamte voor het minste of geringste gaan schreeuwen en meeschreeuwen.

Ik had vorige week ook zo iets raars!
Ik fiets gewoon normaal op het fietspad en haal op een gegeven moment een fietser voor mij in. Op dat moment reed er al een tijdje een snorscooter achter mij (ik fiets meestal in een redelijk vlot tempo) die me maar niet wilde inhalen ofzo?
Afijn, ik haal dus die fietser in en meteen hoor ik een langdurige TOOEEEEEEET van scooterwijf achter mij.
Dus ik maak mn inhaal actie af en kijk om van, :? wat nou weer?
Begint dat wijf meteen te schreeuwen en te schelden dat ik haar afsneed. Euhh, nee, je reed al bijna een minuut achter me en je haalde me niet in ... wat verwacht je nou van mij? Toen begon mevrouw omdat ze blijkbaar geen betere argumenten had maar met loos scheldwoorden in mijn richting te gooien.
Vervolgens wil ik iets leuks terug roepen in de trant van 'go fuck yourself' begint een 2e (mannelijke) scooterrijder die achter haar reed en ik nog niet gezien had ook random te schreeuwen. En niet eens woorden, nee gewoon een "UAAWWHHAA" schreeuw geluid. Op dat moment schrik ik toch een beetje omdat ik dacht van, hmmm ze horen vast bij elkaar. Straks gaan ze met zn tweeën een beetje op mij lopen bashen en dat was het me niet waard. Dus ik hou mn mond en fiets maar gewoon verder.

Maar tot mijn verbazing, haalt scootermeneer nummer 2 vervolgens mij in, zonder ook maar oogcontact of iets met me te maken, en slaat twee straten verderop af, terwijl viswijf op scooter nr 1 gewoon rechtdoor rijdt.
Ze hadden dus helemaal niks met elkaar te maken en kenden elkaar ook helemaal niet.
Maar waarom begon die gast dan opeens als een mongool te schreeuwen op het moment dat ik dat akkefietje heb met dat wijf?? :?

Echt, ik snap mensen niet....en mensen op scooters al helemaal niet :')
scooterrijders onder mekaar he.....altijd gedoe met die lui
  maandag 11 januari 2016 @ 17:42:20 #25
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_159018819
Ik heb vandaag een auto die m bij mij ervoor gooide vervolgens daarna toen ik m voorbij ging en weer naar rechts ging een beetje gesneden geloof ik.... :@
Was niet eens bewust.... of onbewust toch wel? Nou ja, dan niet echt bewust. Het viel op zich wel mee, maar ik schrok er wel van... Sorry meneer / mevrouw.... O-)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  maandag 11 januari 2016 @ 19:11:11 #26
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_159021421
Een of andere gestoorde vent die letterlijk met 50 over de snelweg reed. Wat een idioot zeg.... En niets in de gaten natuurlijk terwijl er aan alle kanten geseind en getoeterd werd. Compleet in een eigen wereld of zo.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_159022809
Ik had vanmiddag een auto die me van achter naderde toen ik naar huis fietste. Terwijl ik duidelijk aangeef links af te willen komt die knakker met een aardige vaart op me af en in een veel te lage versnelling vlak achter me rijden. Echt, dude. Haal je poot van dat pedaal en houd iets meer afstand om te laten merken dat je mij en mijn uitgestoken hand gezien hebt en me de kans geeft linksaf te slaan. Kom niet vol gas achter me aan, ik kan je amper zien als ik in het donker over mijn schouder moet kijken en heb ook tegenliggers en verkeer van links dat ik moet peilen.

Ik heb een paar maanden terug al op een motorkap gelegen omdat een automobilist besloot om me ineens toch maar geen voorrang te geven. Eén keer vind ik wel vaak genoeg in mijn leven.
pi_159022956
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:53 schreef matthias24 het volgende:

[..]

scooterrijders onder mekaar he.....altijd gedoe met die lui
Of geen bel

Hm ik ga voor jouw theorie
pi_159023008
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 19:55 schreef Fixers het volgende:
Ik had vanmiddag een auto die me van achter naderde toen ik naar huis fietste. Terwijl ik duidelijk aangeef links af te willen komt die knakker met een aardige vaart op me af en in een veel te lage versnelling vlak achter me rijden. Echt, dude. Haal je poot van dat pedaal en houd iets meer afstand om te laten merken dat je mij en mijn uitgestoken hand gezien hebt en me de kans geeft linksaf te slaan. Kom niet vol gas achter me aan, ik kan je amper zien als ik in het donker over mijn schouder moet kijken en heb ook tegenliggers en verkeer van links dat ik moet peilen.

Ik heb een paar maanden terug al op een motorkap gelegen omdat een automobilist besloot om me ineens toch maar geen voorrang te geven. Eén keer vind ik wel vaak genoeg in mijn leven.
Achter de meeste fietser moet ik zelfs in zijn 1 nog met de koppeling ingedrukt rijden, dus volgens mij klopt er iets niet.
.
pi_159023082
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 20:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Of geen bel

Hm ik ga voor jouw theorie
ja toch..... ik bedoel er is altijd wel gedoe met die scooterlui :')
pi_159025733
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 20:04 schreef Fer het volgende:

[..]

Achter de meeste fietser moet ik zelfs in zijn 1 nog met de koppeling ingedrukt rijden, dus volgens mij klopt er iets niet.
Niet iedereen fietst als een bejaarde he ;)
Flesje bier
  FOK!fotograaf maandag 11 januari 2016 @ 21:41:50 #32
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159026131
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 19:11 schreef karr-1 het volgende:
Een of andere gestoorde vent die letterlijk met 50 over de snelweg reed. Wat een idioot zeg.... En niets in de gaten natuurlijk terwijl er aan alle kanten geseind en getoeterd werd. Compleet in een eigen wereld of zo.
Ik neem aan dat je 112 gebeld hebt?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 11 januari 2016 @ 21:52:55 #33
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_159026498
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:41 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je 112 gebeld hebt?
Jazeker, maar geen idee of er iets mee gebeurd is
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  FOK!fotograaf maandag 11 januari 2016 @ 23:13:49 #34
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159029323
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:52 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Jazeker, maar geen idee of er iets mee gebeurd is
Meestal gaan ze wel kijken. Zeker als je zegt dat je twijfelt aan het welzijn van de persoon.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_159035802
Waarom toeteren mensen altijd als ze 30 rijden waar het 50 is en je ze gewoon doodeenvoudig inhaalt zonder rare fratsen uit te halen?

Vanmorgen was het weer raak:

Persoon A rijdt ongelovelijk langzaam, ik haal met voldoende ruimte tussen ons beiden in, klinkt er opeens 10 seconden lang getoeter met groot licht en alles d'r op en eraan alsof ik net de meest asociale actie ooit heb gedaan...
I feel kinda Locrian today
pi_159036067
Hij of zij is er heilig van overtuigd dat je daar niet harder dan 30 mag, dunkt me
pi_159036523
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 10:53 schreef opgebaarde het volgende:
Hij of zij is er heilig van overtuigd dat je daar niet harder dan 30 mag, dunkt me
Dan nog, ik word ook regelmatig ingehaald als ik al bijna de 60 aantik op een 50-weg, maar dat moet hij weten :D Dan ga ik echt niet toeteren, zoek het zelf uit :D
Tap tap tap
pi_159036898
Ik vraag me soms serieus af of die mensen niet denken dat je binnen de bebouwde kom niet mag inhalen ofzo...
I feel kinda Locrian today
pi_159038779
Ik vind inhalen binnen de bebouwde kom meestal ook not-done hoor, al hangt dat natuurlijk van de verkeerssituatie af. De enkele keren dat ik werd ingehaald binnen de bebouwde kom ging dat meestal met een veel te hoge snelheid omdat ik altijd net iets harder dan de snelheidslimiet rijd en dan vaak ook nog met gelijkwaardige kruisingen die werden gepasseerd op veel te hoge snelheid.
Flesje bier
pi_159039753
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:11 schreef Gezicht het volgende:
Ik vind inhalen binnen de bebouwde kom meestal ook not-done hoor, al hangt dat natuurlijk van de verkeerssituatie af. De enkele keren dat ik werd ingehaald binnen de bebouwde kom ging dat meestal met een veel te hoge snelheid omdat ik altijd net iets harder dan de snelheidslimiet rijd en dan vaak ook nog met gelijkwaardige kruisingen die werden gepasseerd op veel te hoge snelheid.
Inhalen binnen de bebouwde kom heeft wel een beetje een stigma, terwijl dat niet altijd terecht is. In die situatie waar ik het beschreef is het een vrij lang recht stuk met fietspaden aan beide kanten. Op een paar uitritten na geen andere eventuele verrassingen.

Ik had prima zicht (kwamen net uit een bocht) en toen ben ik er gewoon met 50 voorbijgegaan. Was niets spanends aan. De andere bestuurder hoefde niet eens ruimte te maken o.i.d. want de weg is breed genoeg, vooral door die fietspaden aan weerszijden :P

Dus ik vond het een compleet legitieme inhaalactie omdat die andere persoon 30 reed.
I feel kinda Locrian today
  donderdag 14 januari 2016 @ 22:54:43 #41
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_159112112
Het valt me de laatste tijd op dat bij veel auto's één van de koplampen het niet doet. Vanochtend haalde ik een vrachtwagen in en dan zie je in de rechterbuitenspiegel slechts 1 koplamp. :') Supertricky wat mij betreft.
pi_159113937
Een uur geleden had ik weer zo'n figuur die met 78 de invoegstrook op kwam zetten en met dezelfde snelheid in wilde voegen. En torn reed ik daar dus in de weg (gewoon 80) en kon meneer of mevrouw achter mij pas invoegen, om daarna een tijdje achter mij te zitten. Misschien om de bedrijfsnaam te noteren of om de politie te bellen wegens hinderlijk rijgedrag. Of zo. Ik heb de dashcambeelden maar bewaard voor het geval dat de bestuurder gaat klagen.

[ Bericht 36% gewijzigd door Ridocar op 15-01-2016 01:44:22 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_159114592
- 60 in de 80 rijden
- rotonde afsnijden zonder te spiegelen
- koplampen defect? dan maar mistlicht


zo jammer dit ;(
pi_159114599
Wat bezielt het fietsers toch om óf zonder licht te gaan fietsen óf over te steken terwijl er iemand (In dit geval ik) Met 40 aankomt rijden.

Situatie 1:
Fietsers rijden met 3 man naast elkaar, hier:


Ik sein. Niks (Word niet eens omgekeken) Ik sein weer, niks. toeter, een meid die schrok maar verder niks. Dan maar de koppeling in trappen en een paar keer het gas intrappen. Toen gingen ze pas achter elkaar fietsen, ik ze voorbij. Word ik uitgescholden voor van alles en nog wat :')

Situatie 2:
Ik kom uit een bocht, hier:

Ik rij een kleine 25-30 kilometer per uur.
Ik zie een groepje fietsers (type 14 jarige VMBOer) Wachten allemaal netjes op eentje na, die besluit terwijl ik letterlijk op 5 meter afstand ben (Ik rij op dat moment ongeveer met m`n neus bij dat rijrichting bord) Te gaan fietsen. Ik vol in de ankers en toeteren, word mij toegeschreeuwd dat ik moet uitkijken en een "Kankermongool" Ben.

In situatie een ben ik misschien de aso omdat ik na meerdere keren duidelijk maken dat ik er langs wil de koppeling in trap en een paar keer het gas een beetje in trap. Maar dan nog, echt.. Fietsers kunnen het bloed onder mijn nagels (En met mij denk ik meerdere automobilisten) Halen.
pi_159114743
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 00:25 schreef Maegrim het volgende:
- 60 in de 80 rijden
- rotonde afsnijden zonder te spiegelen
- koplampen defect? dan maar mistlicht


zo jammer dit ;(
Die rotonde ken ik en daar loop ik ook altijd stom te doen, iedere keer opnieuw. Soort zwarte vlek ofzo.

Vanaf de A1 ri Soest pak ik vaak de linker strook en binnenste ring, terwijl het rechtdoor is. En terug altijd over de buitenste ring, maar dan zonder snijden, wel te vroeg ri naar rechts, omdat er nog een raar straatje extra op die rotonde pak.
.
pi_159114761
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:53 schreef matthias24 het volgende:

[..]

scooterrijders onder mekaar he.....altijd gedoe met die lui
Is een code. Net zoals bij echte motorrijders die met en wijsvinger of hele hand groeten.
En zoals buschauffeurs altijd naar elkaar wuiven.
5 Ferrari's op videoband!
pi_159115852
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 00:36 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Is een code. Net zoals bij echte motorrijders die met en wijsvinger of hele hand groeten.
En zoals buschauffeurs altijd naar elkaar wuiven.
Vrachtwagenchauffeurs van hetzelfde bedrijf en lzv-chauffeurs onder elkaar doen dat ook.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Spellchecker vrijdag 15 januari 2016 @ 02:07:51 #48
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_159115899
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 02:01 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Vrachtwagenchauffeurs van hetzelfde bedrijf en lzv-chauffeurs onder elkaar doen dat ook.
Buschauffeurs en ANWB'ers, ambulancebroeders en zelfs sommige politieagenten ook (althans, in Fryslân; geen idee of dat elders in het land ook zo is).
Tevens -purist.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 18:49:11 #49
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_159128920
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 02:01 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Vrachtwagenchauffeurs van hetzelfde bedrijf en lzv-chauffeurs onder elkaar doen dat ook.
Die toeteren altijd. Leuk om 4 uur 's ochtends als je vlakbij een provinciale weg woont.
  FOK!fotograaf vrijdag 15 januari 2016 @ 19:02:26 #50
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159129272
quote:
13s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 18:49 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Die toeteren altijd. Leuk om 4 uur 's ochtends als je vlakbij een provinciale weg woont.
Alsof je blij wordt als je in de buurt van zo'n rijdende kerstboom rijdt en ze naar elkaar seinen... :X
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_159133147
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 00:25 schreef Maegrim het volgende:
- koplampen defect? dan maar mistlicht
Dat mag inderdaad.
pi_159146095
Waarom zijn sommige trambanen zoveel hoger dan de weg? Gisteren bij trambaan -> weg raakte ik ergens de grond, wat is het idee erachter?

En nee, wachten achter een lossende vrachtwagen is geen optie.
.
  FOK!fotograaf zaterdag 16 januari 2016 @ 12:29:39 #53
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159146211
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 12:24 schreef Fer het volgende:
wat is het idee erachter?

Dat je niet op de trambaan gaat rijden...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_159156603
Ik had meer haast moeten maken van mijn voornemen om een webcam aan te schaffen, want mijn auto is net afgesleept omdat ik niet meer tijdig kon remmen toen er iemand van links door rood knalde (glad op de weg, had snelheid al aangepast maar het mocht niet baten).

Uiteraard reed de tegenpartij ook door groen naar eigen bewering maar omdat niemand op het hele kruispunt even de moeite nam om te stoppen nadat we op elkaar waren geknald (wel om te toeteren omdat men er niet langs kon, heel fijn) zijn er dus geen getuigen die mijn verhaal kunnen bevestigen. Heb wel het geluk dat ik op de voorrangsweg reed en ik dus waarschijnlijk aan het langste eind ga trekken verzekeringstechnisch maar dat is voor mij toch niet echt bevredigend...

Gelukkig niemand gewond, dat is het belangrijkste. Mijn dochter had niet eens door dat we gebotst waren en vroeg zich al af waarom ik midden op het kruispunt stil bleef staan en de alarmlichten aandeed.

Duim mee dat mijn auto nog door kan aub... ;(
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_159158937
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 21:21 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Dat mag inderdaad.
Het mag, maar die dingen noemen we geen reservedimlichten. Gewoon een extra lampje meenemen en weten hoe je die dingen moet wisselen is een optie die ik aan zou raden. Net als een bandje kunnen wisselen en weten waar welke vloeistof in moet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_159159309
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 21:53 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het mag, maar die dingen noemen we geen reservedimlichten. Gewoon een extra lampje meenemen en weten hoe je die dingen moet wisselen is een optie die ik aan zou raden. Net als een bandje kunnen wisselen en weten waar welke vloeistof in moet.
:@
Tap tap tap
pi_159163522
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 21:53 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het mag, maar die dingen noemen we geen reservedimlichten. Gewoon een extra lampje meenemen en weten hoe je die dingen moet wisselen is een optie die ik aan zou raden. Net als een bandje kunnen wisselen en weten waar welke vloeistof in moet.
Probeer maar ns ff langs de weg een lamp te vervangen bij een moderne auto...
  zondag 17 januari 2016 @ 00:30:26 #58
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_159163802
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 00:21 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Probeer maar ns ff langs de weg een lamp te vervangen bij een moderne auto...
Dat is nagenoeg onmogelijk weet ik uit ervaring....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_159166821
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 21:53 schreef Ridocar het volgende:
een bandje kunnen wisselen
Zijn er nog auto's met een cassettespeler?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_159167247
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 03:12 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Zijn er nog auto's met een cassettespeler?
Jeps, de mijne.
Auto is uit 1999 maar toen ik de radio er uit haalde (origineel Ford) zag ik dat die uit 2004 kwam.
pi_159167910
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 00:21 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Probeer maar ns ff langs de weg een lamp te vervangen bij een moderne auto...
Deze had ik al verwacht, maar moeilijk is niet onmogelijk. Kwestie van het juiste gereedschap bij hebben. Tot nu toe is het mij altijd gelukt. Ja, ook met een C5, waar de accu eerst eruit moest om een lampje te vervangen.
Er zullen vast auto's zijn waar je meer moeite voor moet doen, maar een lampje vervangen kan gewoon bij een tankstation (kun je meteen een nieuw lampje kopen als je die zelf niet bij hebt), je auto valt er heus niet stil van, dus de plek waar je je lampje kunt wisselen heb je zelf in de hand.

Misschien ben ik wel ouderwetsch, maar ik vind dat als je een auto kunt rijden dat je er ook voor kunt zorgen, en anders heb je altijd nog de wegenwacht als je er echt niet uitkomt. Maar zondef kennis en vangnet op pad gaan schijnt steeds meer standaard te zijn. Ik begrijp het niet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_159168110
Even bij een pomp in de kou je complete koplamp dr uit freubelen of je wielen dr afhalen omdat je anders niet bij je koplampen komt....

En fijn voor je dat jij wel een accu los kan halen(100x simpeler btw dan een koplampunit die met van die fijne plastic klik dingetjes vastzit) maar hoeveel mensen weten nog geen accu van een AA batterijtje te onderscheiden.

Een lamp wisselen van een golf2 kan iedereen, moderne auto's zijn gewoon lastig.
  zondag 17 januari 2016 @ 09:52:00 #63
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_159168317
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 00:25 schreef TimothyTomato het volgende:
Fietsers kunnen het bloed onder mijn nagels (En met mij denk ik meerdere automobilisten) Halen.
Heel herkenbaar. Andersom trouwens ook. Automobilisten die mij op de fiets geen voorrang geven als ik van rechts kom of rechtdoor ga op dezelfde weg, afsnijden, extreem strak inhalen, etc.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_159168754
Heb ook een keertje ANWB moeten bellen voor wisselen knipperlicht.

Beste man was er ook een kwartier mee bezig.

Gewoon zo op elkaar gebouwd, dat je er niet normaal bij kan komen.

Maar rijden zonder werkend ligt vind ik ook een no go.
pi_159168778
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 08:45 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Deze had ik al verwacht, maar moeilijk is niet onmogelijk. Kwestie van het juiste gereedschap bij hebben. Tot nu toe is het mij altijd gelukt. Ja, ook met een C5, waar de accu eerst eruit moest om een lampje te vervangen.
Er zullen vast auto's zijn waar je meer moeite voor moet doen, maar een lampje vervangen kan gewoon bij een tankstation (kun je meteen een nieuw lampje kopen als je die zelf niet bij hebt), je auto valt er heus niet stil van, dus de plek waar je je lampje kunt wisselen heb je zelf in de hand.

Misschien ben ik wel ouderwetsch, maar ik vind dat als je een auto kunt rijden dat je er ook voor kunt zorgen, en anders heb je altijd nog de wegenwacht als je er echt niet uitkomt. Maar zondef kennis en vangnet op pad gaan schijnt steeds meer standaard te zijn. Ik begrijp het niet.
Ik scheit bagger om bij een moderne auto de accu los te trekken. Dat ding hoort te starten, masr met die 20000 foutmeldingen, die je na aankoppelen krijgt, is het altijd even zweten. Mijn Leon had een middag nodig om helemaal meldingvrij te worden.
.
pi_159170284
Ik heb echt de ballen verstand van de werking van die auto, sorry. Ik heb geleerd wat de belangrijkste delen van de motor zijn en wat waar in zou moeten, maar ik kom er echt niet aan. Ben wel lid van de ANWB.
En ik heb geloof ik reservelampjes in de auto liggen.
Tap tap tap
pi_159171193
Een fietser, in tegengestelde richting op de rotonde, zonder verlichting, laat op de avond.

Grrr }:|. Ik schrok.
  zondag 17 januari 2016 @ 12:58:54 #68
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159171276
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 21:53 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het mag, maar die dingen noemen we geen reservedimlichten. Gewoon een extra lampje meenemen en weten hoe je die dingen moet wisselen is een optie die ik aan zou raden. Net als een bandje kunnen wisselen en weten waar welke vloeistof in moet.
Mijn auto is geleverd zonder reservewiel. :')
Of ik de lampjes kan wisselen zonder de halve auto te verbouwen moet ik nog even bekijken. Ik gok van niet, want t is een nieuwe auto...
pi_159171640
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 12:58 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Mijn auto is geleverd zonder reservewiel. :')
De horror, ik zou gewoon een wiel zelf kopen en in de kofferbak leggen. Al is het een thuiskomertje
quote:
Of ik de lampjes kan wisselen zonder de halve auto te verbouwen moet ik nog even bekijken. Ik gok van niet, want t is een nieuwe auto...
Het zou me verbazen als je daadwerkelijk ging kijken. Meestal gaat men pas zoeken als de politie erom heeft gevraagd.

Ik zal wel een rare zijn, maar als ik een auto koop kijk ik altijd of 'ie compleet is, waar de doppen voor verschillende reservoirs zitten, welke knoppen ik moet indrukken om dingen aan of uit te zetten en of ik eenvoudige klusjes zelf kan doen...

[ Bericht 1% gewijzigd door Ridocar op 17-01-2016 13:20:25 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 17 januari 2016 @ 15:51:17 #70
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_159176093
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 20:49 schreef Jihawti het volgende:
Ik had meer haast moeten maken van mijn voornemen om een webcam aan te schaffen, want mijn auto is net afgesleept omdat ik niet meer tijdig kon remmen toen er iemand van links door rood knalde (glad op de weg, had snelheid al aangepast maar het mocht niet baten).

Uiteraard reed de tegenpartij ook door groen naar eigen bewering maar omdat niemand op het hele kruispunt even de moeite nam om te stoppen nadat we op elkaar waren geknald (wel om te toeteren omdat men er niet langs kon, heel fijn) zijn er dus geen getuigen die mijn verhaal kunnen bevestigen. Heb wel het geluk dat ik op de voorrangsweg reed en ik dus waarschijnlijk aan het langste eind ga trekken verzekeringstechnisch maar dat is voor mij toch niet echt bevredigend...

Gelukkig niemand gewond, dat is het belangrijkste. Mijn dochter had niet eens door dat we gebotst waren en vroeg zich al af waarom ik midden op het kruispunt stil bleef staan en de alarmlichten aandeed.

Duim mee dat mijn auto nog door kan aub... ;(
'Duimt'
Wat een lul dan die andere bestuurder; én een grove verkeersovertreding maken en daar ook nog niet de verantwoordelijkheid voor willen nemen... :r

Waar wazzut? In Zwol?
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_159176208
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 04:11 schreef vannelle het volgende:

[..]

Jeps, de mijne.
Auto is uit 1999 maar toen ik de radio er uit haalde (origineel Ford) zag ik dat die uit 2004 kwam.
En zelfs dan weten sommigen er niet mee om te kunnen gaan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_159176476
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 15:56 schreef Ridocar het volgende:

[..]

En zelfs dan weten sommigen er niet mee om te kunnen gaan.
[ afbeelding ]
Best wel slim eigenlijk. :)
pi_159177079
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 16:05 schreef vannelle het volgende:

[..]

Best wel slim eigenlijk. :)
Het verhaal erachter was echter niet zo slim; het ging om een gast die de auto terugbracht naar de dealer omdat de radiodock krassen maakte op z'n iPhone.
- "dock?"
- "Ja, voor m'n iPhone" en toen liet 'ie zien dat z'n telefoon precies in het cassettegleufje past.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 17 januari 2016 @ 17:00:46 #74
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_159178192
Citroen DS3 gekocht uit 2012. Allemaal leuk, maar bij de eerste rit die we maken stoppen de ruitenwissers aan de voorkant er mee. Achter doet het prima, voor geen beweging meer in te krijgen. Waarschijnlijk de zekering wist de ANWB meneer mij te vertellen, maar vanwege de garantie wil hij er niet aan zitten. En hij gaf me de tip om te kijken of de motor van de ruitenwisser niet te zwaar trok.

Kortom, ik kan morgenochtend weer naar de garage rijden waar ie vandaan komt.... Zucht...
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_159178872
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 13:14 schreef Ridocar het volgende:
De horror, ik zou gewoon een wiel zelf kopen en in de kofferbak leggen. Al is het een thuiskomertje
RFT FTW... *O*
  FOK!fotograaf zondag 17 januari 2016 @ 17:30:58 #76
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159178904
Waarschijnlijk de zekering... en dan niet eraan willen zitten? Damn, zo'n zekering kan je zo vervangen, dat is geen ding dat je garantie zou kunnen verpesten.

quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 08:45 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Deze had ik al verwacht, maar moeilijk is niet onmogelijk. Kwestie van het juiste gereedschap bij hebben. Tot nu toe is het mij altijd gelukt. Ja, ook met een C5, waar de accu eerst eruit moest om een lampje te vervangen.
Er zullen vast auto's zijn waar je meer moeite voor moet doen, maar een lampje vervangen kan gewoon bij een tankstation (kun je meteen een nieuw lampje kopen als je die zelf niet bij hebt), je auto valt er heus niet stil van, dus de plek waar je je lampje kunt wisselen heb je zelf in de hand.

Misschien ben ik wel ouderwetsch, maar ik vind dat als je een auto kunt rijden dat je er ook voor kunt zorgen, en anders heb je altijd nog de wegenwacht als je er echt niet uitkomt. Maar zondef kennis en vangnet op pad gaan schijnt steeds meer standaard te zijn. Ik begrijp het niet.
Ja, leuk, maar in dat klotelicht van een tankstation ga ik geen lampje vervangen. Als ik mistlicht hebt en een klein stukje moet, gaat er mooi een mistlampje aan en ga ik de volgende dag in daglicht wel even op mijn gemakje kijken. Fatsoenlijk setje lampjes kopen en meteen beide vervangen + hoogte controleren/bijstellen. Als iedereen dat zou doen, zou je 95% van de kapotte lampen op de weg niet zien.
Zou ik nog heel de nacht doormoeten, ja, dan wil ik hem wel vervangen, maar anders geloof ik het wel even hoor.
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 10:40 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik scheit bagger om bij een moderne auto de accu los te trekken. Dat ding hoort te starten, masr met die 20000 foutmeldingen, die je na aankoppelen krijgt, is het altijd even zweten. Mijn Leon had een middag nodig om helemaal meldingvrij te worden.
Moderne Audi's, BMW's enzo moeten ingeprogrammeerd en ingeleerd worden. Accu los en vast en je kan een sleepwagen richting garage bellen, want dan doen ze niets meer.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_159178912
quote:
6s.gif Op zondag 17 januari 2016 17:29 schreef k_man het volgende:

[..]

RFT FTW... *O*
Betekent trouwens wel dat nieuwe banden een vermogen kosten. -O-
pi_159178961
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 16:20 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het verhaal erachter was echter niet zo slim; het ging om een gast die de auto terugbracht naar de dealer omdat de radiodock krassen maakte op z'n iPhone.
- "dock?"
- "Ja, voor m'n iPhone" en toen liet 'ie zien dat z'n telefoon precies in het cassettegleufje past.
Da's inderdaad absoluut niet slim. :N
En dat maakt het ook direct een irritatie, denk dat de dealer zich best irriteerde aan zoveel domheid. :+
pi_159186612
quote:
7s.gif Op zondag 17 januari 2016 15:51 schreef Descendent het volgende:

[..]

'Duimt'
Wat een lul dan die andere bestuurder; én een grove verkeersovertreding maken en daar ook nog niet de verantwoordelijkheid voor willen nemen... :r

Waar wazzut? In Zwol?
Was op de kruising Ceintuurbaan met de Dokter van Heesweg, anderhalf uur voor de wedstrijd van PEC begon, dus er stond binnen no time politie bij etc. Echt zó jammer dat niemand ff stopt hè, had zoveel gedoe gescheeld. Nu moet ik de ander aansprakelijk gaan stellen met een welles-nietes verhaal om mijn recht te halen.

Nee, het was geen lul hoor, het was een oudere, beschaafde dame die volgens mij oprecht geloofde dat ze door groen reed (of heel overtuigend kan liegen) maar dat kan natuurlijk niet want ik had al groen.

Dat weet ik zeker omdat ik m uit liet rollen op de linkerbaan voor rechtdoor in de hoop/voorkennis dat het groen zou worden, dus toen het groen werd schakelde ik terug en trok weer op. Zat net weer op 45-50 toen ik haar aan zag komen, maar kon niet meer op tijd stoppen helaas. Zodra ik doorhad wat er was gebeurd dacht ik ook letterlijk 2 dingen: het is niet erg en gelukkig ook niet mijn schuld.

Dashcam staat in bestelling in ieder geval. Dit overkomt me niet nog een keer!
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_159186725
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 16:20 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het verhaal erachter was echter niet zo slim; het ging om een gast die de auto terugbracht naar de dealer omdat de radiodock krassen maakte op z'n iPhone.
- "dock?"
- "Ja, voor m'n iPhone" en toen liet 'ie zien dat z'n telefoon precies in het cassettegleufje past.
_O-
"Het past dus daar is het voor"
Net als die gast die klaagde dat zijn koffiebekerhouder van zijn pc afgebroken was. Bleek dat ie m altijd op de lade voor de cd-rom zette. :')
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_159187426
quote:
3s.gif Op zondag 17 januari 2016 12:54 schreef Anne het volgende:
Een fietser, in tegengestelde richting op de rotonde, zonder verlichting, laat op de avond.

Grrr }:|. Ik schrok.
Bedoel je dat ie gewoon vanaf de verkeerde kant kwam? Dat heb ik ook weleens ja, je schrikt je het apenzuur (en krijgt vaak ook nog een vinger op de koop toe...).

Soms doen mensen zulke domme dingen dat je je afvraagt op hoeveel dingen ze denken dat je kunt letten. Kom je daar in het donker aan zonder verlichting, dat zijn al tien strafpunten, en dan ga je nog spookrijden op een rotonde ook, één van de meest onoverzichtelijke plekken in het verkeer 8)7
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  zondag 17 januari 2016 @ 21:49:39 #82
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_159187612
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:27 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Was op de kruising Ceintuurbaan met de Dokter van Heesweg, anderhalf uur voor de wedstrijd van PEC begon, dus er stond binnen no time politie bij etc. Echt zó jammer dat niemand ff stopt hè, had zoveel gedoe gescheeld. Nu moet ik de ander aansprakelijk gaan stellen met een welles-nietes verhaal om mijn recht te halen.

Nee, het was geen lul hoor, het was een oudere, beschaafde dame die volgens mij oprecht geloofde dat ze door groen reed (of heel overtuigend kan liegen) maar dat kan natuurlijk niet want ik had al groen.

Dat weet ik zeker omdat ik m uit liet rollen op de linkerbaan voor rechtdoor in de hoop/voorkennis dat het groen zou worden, dus toen het groen werd schakelde ik terug en trok weer op. Zat net weer op 45-50 toen ik haar aan zag komen, maar kon niet meer op tijd stoppen helaas. Zodra ik doorhad wat er was gebeurd dacht ik ook letterlijk 2 dingen: het is niet erg en gelukkig ook niet mijn schuld.

Dashcam staat in bestelling in ieder geval. Dit overkomt me niet nog een keer!
Ik zie de laatste tijd inderdaad wel vaker mensen die door diep rood knallen op de Zwolse ring en ik moet ook zeggen dat ik regelmatig ook zo anticiperend rij.
Bij Vitens zie het vaak bij verkeer dat vanuit de richting Hattem komt.
Als ik vanaf de snelweg kom en op de linkerbaan zit moet ik soms wel 1-2 seconden extra wachten voordat de kruising vrij is.
Als ik gas geef bij groen weet ik bijna zeker dat ik ga botsen.

Wat ook heel erg prettig is in deze tijd van het jaar is dat zilvergrijze auto's overdag zonder licht gaan rijden.
Ze vallen zo goed op tegen de grijze luchten die we in Nederland soms hebben.
Doe je verlichting aan of koop een oranje auto de volgende keer.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_159188012
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:49 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Ik zie de laatste tijd inderdaad wel vaker mensen die door diep rood knallen op de Zwolse ring en ik moet ook zeggen dat ik regelmatig ook zo anticiperend rij.
Bij Vitens zie het vaak bij verkeer dat vanuit de richting Hattem komt.
Als ik vanaf de snelweg kom en op de linkerbaan zit moet ik soms wel 1-2 seconden extra wachten voordat de kruising vrij is.
Als ik gas geef bij groen weet ik bijna zeker dat ik ga botsen.
...
Ja, normaal controleer ik ook al-tijd voor een kruising of er iemand doorheen gaat, maar op dat punt staat zo'n hekje en een paal dus ik vermoed dat ze daarachter zat toen ik snel keek. Maar goed, achteraf kijk je een koe in zijn kont he...had ik niet kunnen uitwijken, had ik beter kunnen kijken etc. etc.

Dat punt vanuit Hattem wat jij noemt is er ook zo één ja, net als Veerallee-IJsselallee (in mijn ervaring).
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_159192428
De ring van Zwolle hangt toch vol met flitsers voor rood licht? Een van jullie beiden zal er dan wel op staan, dan heb je de schuldige snel te pakken.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_159192499
quote:
3s.gif Op zondag 17 januari 2016 12:54 schreef Anne het volgende:
Een fietser, in tegengestelde richting op de rotonde, zonder verlichting, laat op de avond.

Grrr }:|. Ik schrok.
Zo heb ik een keer een rotonde gepakt op de fiets. Het voelt gewoon zo onnatuurlijk om linksom te fietsen :')
  FOK!fotograaf maandag 18 januari 2016 @ 00:27:23 #86
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159192690
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 00:07 schreef Tunafish het volgende:
De ring van Zwolle hangt toch vol met flitsers voor rood licht? Een van jullie beiden zal er dan wel op staan, dan heb je de schuldige snel te pakken.
Enige wat je daarmee kan verzekeren is dat jij door groen ging. Zijwegen hebben meestal geen flitsers, al ken ik Zwolle niet. Een correcte werking van het verkeerslicht is daarmee nog niet bewezen, alsmede ondubbelzinnig vastgesteld is dat degene uit de zijweg door rood ging.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_159193068
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 00:12 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Zo heb ik een keer een rotonde gepakt op de fiets. Het voelt gewoon zo onnatuurlijk om linksom te fietsen :')
Er is hier in de stad een rotonde waar dat mag. Daar loopt een fietspad omheen waarvan het de bedoeling is dat dat in twee richtingen gebruikt wordt. Keurig met een markering in het midden en alles. Wel totaal verwarrend voor automobilisten als je er voor het eerst komt. Als je die rotonde op wilt rijden moet je niet alleen fietsers uit beide richtingen voor laten gaan, er ligt ook nog een zebra en parallel rechts van je een busbaan. Dan staan er sinds kort ook nog verkeerslichten die meestal niet, maar soms wel werken... Chaos!
pi_159195381
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
Misschien goed als de kamerleden en de telegraafjournalist dit ook even lezen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)wone_rijbaan___.html
pi_159195724
quote:
18s.gif Op maandag 18 januari 2016 01:00 schreef k_man het volgende:

[..]

Er is hier in de stad een rotonde waar dat mag. Daar loopt een fietspad omheen waarvan het de bedoeling is dat dat in twee richtingen gebruikt wordt. Keurig met een markering in het midden en alles. Wel totaal verwarrend voor automobilisten als je er voor het eerst komt. Als je die rotonde op wilt rijden moet je niet alleen fietsers uit beide richtingen voor laten gaan, er ligt ook nog een zebra en parallel rechts van je een busbaan. Dan staan er sinds kort ook nog verkeerslichten die meestal niet, maar soms wel werken... Chaos!
Bij m'n ouders in de buurt ook, twee zelfs waarvan eentje nog aansluit op een parkeerterrein en er nog een busbaan apart naast zit met een oversteek van de busbaan, want die komt van de andere kant en mag binnendoor. Maar daar staan stoplichten voor. Maar het gebeurt dus nog weleens dat een auto de busbaan pakt O+
Ik ben bij de oprit op het parkeerterrein dus weleens half aangereden door een busje, toen kwam ik dus van de tegengestelde richting met de fiets, maar dat moet daar :')
Tap tap tap
pi_159196140
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 00:27 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Enige wat je daarmee kan verzekeren is dat jij door groen ging. Zijwegen hebben meestal geen flitsers, al ken ik Zwolle niet. Een correcte werking van het verkeerslicht is daarmee nog niet bewezen, alsmede ondubbelzinnig vastgesteld is dat degene uit de zijweg door rood ging.
He jammer, ik begon net een beetje te hopen dat ik misschien toch steekhoudend bewijs had.

Maar ja, ook al kunnen ze zien dat ik in ieder geval door groen reed, dan zou dat voor mijn gevoel toch heel veel uitmaken want je gaat echt aan jezelf twijfelen als de ander zo stellig beweert door groen gereden te hebben.

Ook voel je je enorm opgelaten als jij de schuld krijgt van de ander, ook al weet je zelf dat het niet zo is. Dus voor mij zou het toch fijn zijn als het ergens terug te vinden is.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_159197233
quote:
18s.gif Op maandag 18 januari 2016 01:00 schreef k_man het volgende:

[..]

Er is hier in de stad een rotonde waar dat mag. Daar loopt een fietspad omheen waarvan het de bedoeling is dat dat in twee richtingen gebruikt wordt. Keurig met een markering in het midden en alles. Wel totaal verwarrend voor automobilisten als je er voor het eerst komt. Als je die rotonde op wilt rijden moet je niet alleen fietsers uit beide richtingen voor laten gaan, er ligt ook nog een zebra en parallel rechts van je een busbaan. Dan staan er sinds kort ook nog verkeerslichten die meestal niet, maar soms wel werken... Chaos!
Ik ken heel veel rotondes waar dat mag. Werd bij mijn rijlessen ook altijd op gehamerd om altijd beide kanten op te kijken voor mogelijke fietsers, ook als het officieel niet zou mogen van de verkeerde kant.
pi_159198208
Gisteren is iemand vol tegen mijn spiegel gereden met ongeveer 50 km/ph. Gelukkig geen schade. Zelfs geen krasje. Ding klapte in. Het spiegelglas zat los, en het kabeltje voor verwarming zat los. Eruit geklapt door de 'botsing'. Gelukkig kon ik het kabeltje aansluiten en het spiegelglas opnieuw vastklikken. En donderdag 1200 afgetikt voor onderhoud. Duits, 2008. Het moment om onderdelen te vervangen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Alt-tab op 18-01-2016 12:09:09 ]
pi_159206489
Halve hartverzakking zojuist. Kerel besluit om in donkere kleding, zonder licht, met een klein kind achterop tegen het verkeer in te rijden. En dan gaan schelden als een malle als ik vol op de claxon hang omdat ie bijna onder m'n auto ligt.
A mind with a heart of it's own
pi_159206682
quote:
13s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:06 schreef DrMarten het volgende:
Halve hartverzakking zojuist. Kerel besluit om in donkere kleding, zonder licht, met een klein kind achterop tegen het verkeer in te rijden. En dan gaan schelden als een malle als ik vol op de claxon hang omdat ie bijna onder m'n auto ligt.
En type je dit achter het stuur?
5 Ferrari's op videoband!
pi_159206743
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:13 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

En type je dit achter het stuur?
Uiteraard, tussen het appen en tomtominstellen in.
A mind with a heart of it's own
pi_159206826
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:15 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Uiteraard, tussen het appen en tomtominstellen in.
Bedoel je WhatsAppen of het toepassen van een andere app?
En is het niet TomTom instellen? Daarbij de vraag of je 'tomtom' gebruikt voor elk willekeurig navigatiesysteem van eender welk merk of heb je daadwerkelijk een navigatiesysteem van het merk TomTom?

gr. Ferry
Docent Nederlandse taal en letterkunde.
5 Ferrari's op videoband!
  maandag 18 januari 2016 @ 18:24:09 #97
66083 Platina
78th Element
pi_159206967
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:18 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Bedoel je WhatsAppen of het toepassen van een andere app?
En is het niet TomTom instellen? Daarbij de vraag of je 'tomtom' gebruikt voor elk willekeurig navigatiesysteem van eender welk merk of heb je daadwerkelijk een navigatiesysteem van het merk TomTom?

gr. Ferry
Docent Nederlandse taal en letterkunde.
Faalhaas.
pi_159217848
Dit weekend nachtdienst, (gehad) dus veel "sneeuwrijden". Heel veel mensen die ik zag denken dat je bij sneeuw (of wat sneeuwresten) de mistlampen aan moet doen en 30 rijden :(
...
pi_159217931
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:52 schreef Garbageman het volgende:
Dit weekend nachtdienst, (gehad) dus veel "sneeuwrijden". Heel veel mensen die ik zag denken dat je bij sneeuw (of wat sneeuwresten) de mistlampen aan moet doen en 30 rijden :(
Dat viel mij vandaag ook op. Wegen perfect sneeuwvrij (bedankt strooiers, jullie zijn echt helden!), maar ja, dan ligt in de goot nog wat sneeuw... Snel, op de rem! Angst, brrr.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_159220599
quote:
13s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:06 schreef DrMarten het volgende:
Halve hartverzakking zojuist. Kerel besluit om in donkere kleding, zonder licht, met een klein kind achterop tegen het verkeer in te rijden. En dan gaan schelden als een malle als ik vol op de claxon hang omdat ie bijna onder m'n auto ligt.
dit ja, wat een droeftoeters, ik rij dan meer op wat achteraf wegen naar mijn werk, en zelfs daar kom je mensen tegen zonder licht, compleet in het zwart. waar zo af en toe bij een enkele kruising een lantaarnpaal staat, verder niks....

en als je er dan wat van zegt zijn ze boos, |:( :') 8)7

fietsen zonder licht, dan ben je wat mij betrefd vrij wild...... :X }:|

laatst wel nog een jochie van een jaar of 14 gezien op de fiets, waarvan zijn lamp het aan de voorkant niet deed, en zijn maatje helemaal geen licht had,
hij fietste links van van hem en in een hand had hij zijn mobieltje met daarvan het lampje aangedaan. viel wel op, goeie oplossing wat mij betrefd *O*

dingen kunnen kapot gaan op onhandige momenten en als je het dan zo weet op te lossen ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:18 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Bedoel je WhatsAppen of het toepassen van een andere app?
En is het niet TomTom instellen? Daarbij de vraag of je 'tomtom' gebruikt voor elk willekeurig navigatiesysteem van eender welk merk of heb je daadwerkelijk een navigatiesysteem van het merk TomTom?

gr. Ferry
Docent Nederlandse taal en letterkunde.
:') |:( :W o|O :{w

maar als we dan toch gaan mierenneuken, moet het dan niet whatsappen zijn... aangezien je er een werkwoord van maakt.... en het nu dus geen naam meer is.... :+ :P
  FOK!fotograaf dinsdag 19 januari 2016 @ 08:49:10 #101
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159221041
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:52 schreef Garbageman het volgende:
Dit weekend nachtdienst, (gehad) dus veel "sneeuwrijden". Heel veel mensen die ik zag denken dat je bij sneeuw (of wat sneeuwresten) de mistlampen aan moet doen en 30 rijden :(
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 23:56 schreef Messina het volgende:

[..]

Dat viel mij vandaag ook op. Wegen perfect sneeuwvrij (bedankt strooiers, jullie zijn echt helden!), maar ja, dan ligt in de goot nog wat sneeuw... Snel, op de rem! Angst, brrr.
Dat zijn van die mensen in de zomer zeggen dat ze winterbanden niet nodig hebben omdat ze als het sneeuwt wel een dagje niet rijden, maar als puntje bij paaltje komt, toch de auto niet laten staan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_159225844
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 08:49 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

[..]

Dat zijn van die mensen in de zomer zeggen dat ze winterbanden niet nodig hebben omdat ze als het sneeuwt wel een dagje niet rijden, maar als puntje bij paaltje komt, toch de auto niet laten staan.
Dit ja, een van mijn grote ergernissen. Kom ik met mijn fijne winterbanden, kan ik nog slakvoets gaan rijden achter een stel durfniets. :{
pi_159241440
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:05 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Dit ja, een van mijn grote ergernissen. Kom ik met mijn fijne winterbanden, kan ik nog slakvoets gaan rijden achter een stel durfniets. :{
En uiteindelijk helpen winterbanden werken winterbanden juist contraproductief, omdat figuren zoals jij denken dat ze dan geen rekening meer hoeven te houden met de omstandigheden. :P
  dinsdag 19 januari 2016 @ 22:18:46 #104
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_159242368
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:54 schreef k_man het volgende:

[..]

En uiteindelijk helpen winterbanden werken winterbanden juist contraproductief, omdat figuren zoals jij denken dat ze dan geen rekening meer hoeven te houden met de omstandigheden. :P
Exact altijd mensen die denken dat ze met winterbanden ineens onkwetsbaar zijn voor sneeuw en ijs.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  FOK!fotograaf dinsdag 19 januari 2016 @ 22:29:56 #105
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159242711
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:54 schreef k_man het volgende:

[..]

En uiteindelijk helpen winterbanden werken winterbanden juist contraproductief, omdat figuren zoals jij denken dat ze dan geen rekening meer hoeven te houden met de omstandigheden. :P
Ja, want iedereen rijdt met winterbanden meteen als een malloot. _O- _O-
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 19 januari 2016 @ 22:35:42 #106
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_159242898
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 22:29 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ja, want iedereen rijdt met winterbanden meteen als een malloot. _O- _O-
Er zijn vast mensen die dit wel doen.
Ikzelf rijd iets rustiger, maar als ik zomerbanden had gehad dan had ik nog veel rustiger gereden. (dermate rustig dat je het verkeer zou ophouden bijv.)
pi_159244761
http://www.manchestereven(...)ng-motorway-10751752

Mooi opgelost, dit soort mensen horen niet op de weg :-)
  dinsdag 19 januari 2016 @ 23:44:40 #108
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_159245019
Yep. Ook blij dat hij ontslagen is.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_159245525
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 22:29 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ja, want iedereen rijdt met winterbanden meteen als een malloot. _O- _O-
Het is een bekend fenomeen dat alles dat een auto veiliger zou moeten maken in de praktijk nauwelijks of zelfs een tegengesteld effect heeft. Mensen gaan vertrouwen op de veiligheid van hun auto en passen hun rijgedrag in negatieve zin aan. Weet je wat zou helpen om veiliger te rijden? Een dolk in plaats van een airbag. :P

Volgens mij was er vorig jaar ook een onderzoek waaruit bleek dat mensen met winterbanden juist méér schade rijden dan mensen zonder. Wat natuurlijk niet helemaal eerlijk is, omdat mensen met winterbanden met name leaserijders zijn, die dagelijks veel rijden. Het geeft echter wel aan dat je het effect niet moet overschatten.
  woensdag 20 januari 2016 @ 00:30:49 #110
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_159245836
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:05 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Dit ja, een van mijn grote ergernissen. Kom ik met mijn fijne winterbanden, kan ik nog slakvoets gaan rijden achter een stel durfniets. :{
Oh, was jij die klever die in een zware hagelbui zo nodig te hard wilde rijden, maar niet langs mij kon? Voor dat soort opgefokte haastfiguren laat ik altijd mijn gas even los. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_159245858
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 00:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Oh, was jij die klever die in een zware hagelbui zo nodig te hard wilde rijden, maar niet langs mij kon? Voor dat soort opgefokte haastfiguren laat ik altijd mijn gas even los. ;)
Dat was ik ;)
pi_159247161
Ga dan gewoon aan de kant in plaats van er negatieve energie in te stoppen..
  woensdag 20 januari 2016 @ 07:51:27 #113
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_159247335
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 07:00 schreef Randy_S het volgende:
Ga dan gewoon aan de kant in plaats van er negatieve energie in te stoppen..
Dat kan niet overal he. En als iemand boven de maximumsnelheid wil rijden, is het niet aan mij om aan de kant te gaan. Ze zoeken zelf maar een plek om er langs te gaan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  woensdag 20 januari 2016 @ 08:23:44 #114
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159247538
Mijn ergernis: gemeentes die niet adequaat laten strooien. Weer twee dagen met de bus gegaan, want op een tweewieler (met winterbanden) is een gladde weg toch wel erg onprettig.
Kan ik morgen weer gewoon onderweg? :P
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 10:30:16 #115
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_159249223
Mijn ergernis van vanmorgen, een mongool in zijn auto die af wil slaan een oprit op van een basisschool, terwijl het fietspad daar rechts naast parallel loopt.

Dus ik fiets daar gewoon en meneer de stresskip komt naast mij rijden en geeft nog net effe gas bij om sneller te zijn zodat hij voor mij langs alsnog rechts kan afslaan.

Maar voor het afslaan moest ie toch dusdanig afremmen dat hij mij wel mijn voorrang (die ik ook gewoon had) moest geven.
Vervolgens stuurt ie alsnog echt voor 60% het fietspad op, waardoor ik moeilijk krap nog net voor zijn motorkap langs kan. EN geeft ie ook meteen weer een dot gas, waardoor hij echt ra-ke-lings achter mij langs meteen de oprit op knalt.

Echt, sneue loser dat je bent. Voel je je nu zo stoer in je auto dat je werkelijk liever bijna een fietser omver rijdt dan dat je even drie seconden wacht tot die voorbij is? :') ....sterf.
pi_159249449
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 07:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat kan niet overal he. En als iemand boven de maximumsnelheid wil rijden, is het niet aan mij om aan de kant te gaan. Ze zoeken zelf maar een plek om er langs te gaan.
euh ja dat is het wel, aangezien "we" er een wet van hebben gemaakt dat je zo veel mogelijk rechts moet rijden :)
maar dan niet straks komen zeuren dat je rechts ingehaald wordt ;) :+

quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 10:30 schreef dick_laurent het volgende:
Mijn ergernis van vanmorgen, een mongool in zijn auto die af wil slaan een oprit op van een basisschool, terwijl het fietspad daar rechts naast parallel loopt.

Dus ik fiets daar gewoon en meneer de stresskip komt naast mij rijden en geeft nog net effe gas bij om sneller te zijn zodat hij voor mij langs alsnog rechts kan afslaan.

Maar voor het afslaan moest ie toch dusdanig afremmen dat hij mij wel mijn voorrang (die ik ook gewoon had) moest geven.
Vervolgens stuurt ie alsnog echt voor 60% het fietspad op, waardoor ik moeilijk krap nog net voor zijn motorkap langs kan. EN geeft ie ook meteen weer een dot gas, waardoor hij echt ra-ke-lings achter mij langs meteen de oprit op knalt.

Echt, sneue loser dat je bent. Voel je je nu zo stoer in je auto dat je werkelijk liever bijna een fietser omver rijdt dan dat je even drie seconden wacht tot die voorbij is? :') ....sterf.
wel je licht aan enzo ?
neem ik voor het gemak maar aan, maar ja erg sneue actie dan ;(
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 10:46:24 #117
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_159249521
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 10:42 schreef Martijn137 het volgende:

wel je licht aan enzo ?
neem ik voor het gemak maar aan, maar ja erg sneue actie dan ;(
Het was rond 08:50 vanmorgen, het was dus al licht buiten.
pi_159249786
Ik had net ook weer een ergenis...

Mensen die voorrang verlenen terwijl zij zelf voorrang hebben op een 50 km/h weg... als je bekend bent en je kent de situatie, dan verwacht je dit gewoon niet. :( Rij gewoon door en volg de geldende regels.
  woensdag 20 januari 2016 @ 11:10:22 #119
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159249953
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 11:02 schreef ArieVederci het volgende:
Ik had net ook weer een ergenis...

Mensen die voorrang verlenen terwijl zij zelf voorrang hebben op een 50 km/h weg... als je bekend bent en je kent de situatie, dan verwacht je dit gewoon niet. :( Rij gewoon door en volg de geldende regels.
Dat zou inderdaad zoveel ergernis schelen als mensen de geldende regels consequent zouden toepassen. ^O^ Ik ben voor!
pi_159253121
Ik weet dat je binnen bebouwde kom stadsbussen voor moet laten gaan als ze aangeven de halte te willen verlaten.
Maar meneer de buschauffeur, denkt u nou echt dat dat ook mogelijk is op een 70 km/h weg waar ik al bijna bij je bus ben?
Ik wil je echt wel voorrang verlenen maar dan moet het wél kunnen natuurlijk.
Dus niet raw aan en gaan, dat krijg ik nooit dichtgeremd. Onmogelijk.
En als je door je doordrukken mijn auto bijna in de zijkant raakt én daarna ook nog met grootlicht gaat seinen vraag ik me af of u eigenlijk wel weet waar u mee bezig bent.

Oftewel: Buschauffeur zet richting aan en begint direct te rijden. Op tijd stoppen was voor mij echt onmogelijk.
  woensdag 20 januari 2016 @ 13:48:15 #121
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159253450
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 13:35 schreef vannelle het volgende:
Ik weet dat je binnen bebouwde kom stadsbussen voor moet laten gaan als ze aangeven de halte te willen verlaten.
Maar meneer de buschauffeur, denkt u nou echt dat dat ook mogelijk is op een 70 km/h weg waar ik al bijna bij je bus ben?
Ik wil je echt wel voorrang verlenen maar dan moet het wél kunnen natuurlijk.
Dus niet raw aan en gaan, dat krijg ik nooit dichtgeremd. Onmogelijk.
En als je door je doordrukken mijn auto bijna in de zijkant raakt én daarna ook nog met grootlicht gaat seinen vraag ik me af of u eigenlijk wel weet waar u mee bezig bent.

Oftewel: Buschauffeur zet richting aan en begint direct te rijden. Op tijd stoppen was voor mij echt onmogelijk.
Terechte klacht. Maar als buschauffeurs gaan wachten tot ze voorrang krijgen rijden ze nooit meer op tijd (gisteren en eergisteren weer uitgebreid kunnen constateren).
pi_159253841
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 13:48 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Terechte klacht. Maar als buschauffeurs gaan wachten tot ze voorrang krijgen rijden ze nooit meer op tijd (gisteren en eergisteren weer uitgebreid kunnen constateren).
Als ik had kúnnen remmen zou ik dat ook wel gedaan hebben, ik neem aan dat ik daar niet de enige in ben. Dat hoop ik iig.....
  woensdag 20 januari 2016 @ 15:13:24 #123
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_159255655
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 10:42 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

euh ja dat is het wel, aangezien "we" er een wet van hebben gemaakt dat je zo veel mogelijk rechts moet rijden :)
maar dan niet straks komen zeuren dat je rechts ingehaald wordt ;) :+
Wie zegt dat ik het over de snelweg heb? Ik had het in dit geval over de bebouwde kom, één strook per richting en een middengeleider. Dan ben je opgefokt bezig als je gaat kleven.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  woensdag 20 januari 2016 @ 15:26:12 #124
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159256062
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 14:07 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als ik had kúnnen remmen zou ik dat ook wel gedaan hebben, ik neem aan dat ik daar niet de enige in ben. Dat hoop ik iig.....
Nou, het percentage automobilisten dat voorrang verleent aan een bus die bij de halte weg wil is bedroevend laag. Fietsers en scooters lijken er al helemaal nooit van gehoord te hebben.
pi_159257142
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:54 schreef k_man het volgende:

[..]

En uiteindelijk helpen winterbanden werken winterbanden juist contraproductief, omdat figuren zoals jij denken dat ze dan geen rekening meer hoeven te houden met de omstandigheden. :P
Uiteindelijk helpen winterbanden werken winterbanden juist contraproductief....

Gast, waar heb je het over? Probeer eens normale zinnen te formuleren :')
pi_159257207
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 15:26 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Nou, het percentage automobilisten dat voorrang verleent aan een bus die bij de halte weg wil is bedroevend laag. Fietsers en scooters lijken er al helemaal nooit van gehoord te hebben.
Ik vrees dat je gelijk hebt. :(
Maar dat geeft die chauffeur niet het recht om voorrang te NEMEN op een moment dat het helemaal niet kan.
Maar zoiets zei jij ook al. ;)
pi_159257461
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 10:46 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Het was rond 08:50 vanmorgen, het was dus al licht buiten.
Dat is geen antwoord op de vraag. Licht dient ten alle tijden gevoerd te worden. Iets met zichtbaarheid. Moderne auto's zijn hier ook mee uitgerust. Fietsers zonder licht zijn enorm kut. Tijdens de winter ook donker gekleed, schieten overal tussendoor zonder enig besef. Gisteren had ik er bijna 5 op mijn motorkap in 30 min. En maar boos gebaren als je ze niet ziet. Achterlijk volk.

Ik zeg trouwens niet dat jij zo bent, maar de meeste fietsers zijn enorm debiel.
pi_159257524
Ik vind het ook altijd doodeng om een bus bij een bushalte voorbij te rijden, die knallen de richting aan en gaan rijden, lijkt het :X En dan niet eens altijd in die volgorde.
M'n oom is buschauffeur en die krijgt ook nooit voorrang en inderdaad, die rijdt dus gewoon door anders blijf je wachten.
Tap tap tap
pi_159257677
Doe onderbouwen. Fietsers die geen licht voeren zijn slecht zichtbaar. Dat is gevaarlijk. Wat is daar niet volwassen aan? Met uitzondering van gebrek aan inzicht van de fietsers uiteraard.

[ Bericht 32% gewijzigd door Anne op 21-01-2016 14:43:28 ]
pi_159257764
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:23 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Doe onderbouwen. Fietsers die geen licht voeren zijn slecht zichtbaar. Dat is gevaarlijk. Wat is daar niet volwassen aan? Met uitzondering van gebrek aan inzicht van de fietsers uiteraard.
Waarom zou je in godsnaam om tien voor negen 's ochtends, wanneer er uberhaupt geen sprake meer is van duistersnis maar volop daglicht, vrijwillig met een dynamo op je wiel gaan fietsen _O-
Dit, dus.
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 16:28:50 #131
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_159257806
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:23 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Doe onderbouwen. Fietsers die geen licht voeren zijn slecht zichtbaar. Dat is gevaarlijk. Wat is daar niet volwassen aan?
Pfff ok, omdat je blijkbaar een simpele ziel bent die graag meteen conclusies trekt en generaliseert door alle fietsers meteen "achterlijk volk" te noemen. :') Here we go:

1: Het was 08:50 en dus in volledig daglicht. De zon scheen zelfs een beetje. Hoeveel fietsers zie jij overdag met hun lampje aan? Zo goed als nul. Heeft gewoon weinig zin met zo'n zwak fietslampje. Bovendien ben je als fietser niet verplicht om overdag licht te voeren, dus: :W

2: In mijn post vertelde ik, als je goed gelezen had, dat de auto links naast mij reed, (waardoor licht op mijn fiets uberhaupt niet had uitgemaakt) en mij vervolgens half afsneed omdat hij voor mij langs wilde afslaan. Hij had me heus wel gezien, overduidelijk.... hij was alleen een douchebag die niet wilde wachten om mij voorrang te geven.

3: Ik heb gewoon licht op mijn fiets wat ik savonds altijd aanzet, want ja, ik weet dat je als automobilist fietsers zonder licht nauwelijks ziet en dat dat een hel is.

ZO NU GOED? :O
pi_159257915
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:26 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Waarom zou je in godsnaam om tien voor negen 's ochtends, wanneer er uberhaupt geen sprake meer is van duistersnis maar volop daglicht, vrijwillig met een dynamo op je wiel gaan fietsen _O-
Wegens zichtbaarheid. Dezelfde reden waarom auto's dagrijverlichting hebben.
pi_159257950
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:32 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Wegens zichtbaarheid. Dezelfde reden waarom auto's dagrijverlichting hebben.
Ja maar wie doet dat nou :D
Tap tap tap
pi_159257994
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:32 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Wegens zichtbaarheid. Dezelfde reden waarom auto's dagrijverlichting hebben.
:D Weinig kans.
Dit, dus.
pi_159258273
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:28 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Pfff ok, omdat je blijkbaar een simpele ziel bent die graag meteen conclusies trekt en generaliseert door alle fietsers meteen "achterlijk volk" te noemen. :') Here we go:

1: Het was 08:50 en dus in volledig daglicht. De zon scheen zelfs een beetje. Hoeveel fietsers zie jij overdag met hun lampje aan? Zo goed als nul. Heeft gewoon weinig zin met zo'n zwak fietslampje. Bovendien ben je als fietser niet verplicht om overdag licht te voeren, dus: :W

2: In mijn post vertelde ik, als je goed gelezen had, dat de auto links naast mij reed, (waardoor licht op mijn fiets uberhaupt niet had uitgemaakt) en mij vervolgens half afsneed omdat hij voor mij langs wilde afslaan. Hij had me heus wel gezien, overduidelijk.... hij was alleen een douchebag die niet wilde wachten om mij voorrang te geven.

3: Ik heb gewoon licht op mijn fiets wat ik savonds altijd aanzet, want ja, ik weet dat je als automobilist fietsers zonder licht nauwelijks ziet en dat dat een hel is.

ZO NU GOED? :O
Dick_Laurent, het zou fijn zijn als je op de inhoud kon focussen. Ik ben nergens persoonlijk geworden, echter mis jij verkeersinzicht gebaseerd op jouw voorbeeld. Maar dat komt wel als je ervaren bent. Ik heb dat papiertje al 15+ jaar in tegenstelling tot jou. Inhoudelijk:

1. Daglicht. Daar ga je de mist in. Dat jij anderen ziet betekent niet dat anderen JOU zien, ondanks daglicht. Zeker in januari heb je een laaghangende zon. Dit beperkt het zicht van een automobilist. Het voeren van licht, wat niet laaghangend is, scheelt onwijs. Als ik auto rij, branden mijn lampen standaard. Hetzij daglicht, danwel Xenon. Dat maakt jou namelijk zichtbaar.

2. Ik heb jouw post weldegelijk goed gelezen. Wat de automobilist deed is niet goed te praten. Maar wat, als hij jou over het hoofd zag? Dat heb ik ook wel vaker met mensen die weigeren licht te voeren. En nee, met mijn ogen is niks mis.

3. Voer standaard licht. Jij hebt er waarschijnlijk geen idee van gezien jouw post (s'avonds doe ik hem aan :D ) maar ook overdag heeft dit toegevoegde waarde.

Een inhoudelijke reactie zie ik graag. Een lachhuil of sarcastische reacties mag je achterwege laten. Daar heb ik geen behoefte aan.
pi_159258334
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:34 schreef Buitendam het volgende:

[..]

:D Weinig kans.
Klopt, maar dat maakt het niet minder dwaas. Gelukkig rijden in mijn buurt de meeste mensen nieuwe auto's en zijn deze uitgerust met goede verlichting.
pi_159259226
In een ideale wereld zouden fietsers hun fietslampen wel aan mogen zetten van mij, maar het hoeft niet. Automobilisten zijn het volgens mij overdag ook niet verplicht. Dat het fijn is, oké. Maar zelf doe ik het op de fiets ook niet, volgens mij doet niemand het overdag. Misschien toch eens doen ;)
Tap tap tap
pi_159259921
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 17:16 schreef CherryLips het volgende:
In een ideale wereld zouden fietsers hun fietslampen wel aan mogen zetten van mij, maar het hoeft niet. Automobilisten zijn het volgens mij overdag ook niet verplicht. Dat het fijn is, oké. Maar zelf doe ik het op de fiets ook niet, volgens mij doet niemand het overdag. Misschien toch eens doen ;)
Het is inderdaad niet verplicht. Het gaat mij enkel om veiligheid voor iedereen. Maakt dat mij slecht?
pi_159260306
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 17:41 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Het is inderdaad niet verplicht. Het gaat mij enkel om veiligheid voor iedereen. Maakt dat mij slecht?
Dat uitgangspunt niet natuurlijk. Er klopt alleen niks van je stelling. Een gemiddeld fietslampje levert overdag echt geen zichtbaarheidswinst op vergeleken met de gemiddelde 2×55W dimlichten op een vierwieler. Bij daglicht zie je die echt niet branden, al helemaal niet bij laaghangende zon. Niet dat dat uitmaakt, wie overdag gevaar veroorzaakt omdat-ie fietsers over het hoofd ziet moet gewoon beter uit z'n doppen kijken.
pi_159260862
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 10:46 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Het was rond 08:50 vanmorgen, het was dus al licht buiten.
Dat zal het probleem wel zijn, de meeste scholen beginnen met de los om 8.30 of 8.45. Te laat, dus nu maar haasten. Ik breng mijn kinderen ook met de auto en soms weleens aan de late kant ja, maar waarom zou ik me haasten? Je komt amper sneller op school, te laat zijn ze toch al en je brengt alleen maar andere kinderen in gevaar die zelf naar school lopen of fietsen.

Maar wellicht is dit een ander gevalletje, helaas vergt het voor sommige mensen nogal wat denkvermogen, om zo ver vooruit te denken, dat ze dit zien aankomen. De normale reactie op een fietser is inderdaad erlangs rijden. Maar als je daarna moet remmen en afslaan kun je beter erachter blijven.

Aan de andere kant is het soms wel lastig in te schatten of een fietser 15 25 of 30 gaat. Het kan het het verschil maken in zulke situaties.

En na 17 jaar en bijna 900000km ervaring, ben ik er amper zekerder op geworden. Ik durf eerder te zeggen, dat de ervaring mij alleen maar waakzamer en bedachtzamer hebben gemaakt en als ik nu in de binnenstad rijd, ik alleen meer gevaarlijke situaties herken van te voren.
.
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:23:20 #141
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_159262598
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:15 schreef Fer het volgende:

[..]

Je komt amper sneller op school, te laat zijn ze toch al
De dag dat dit tot me doordrong maakte veel verschil. Zowel voor een minder paniekerig gevoel als minder frustratie bij 'tegenslag' (een rood licht of een slome oma). Of je nu 10 minuten of 12 minuten te laat bent maakt geen drol uit.

quote:
Ik durf eerder te zeggen, dat de ervaring mij alleen maar waakzamer en bedachtzamer hebben gemaakt
Dit. Ervaring maakt je geen betere bestuurder, maar je weet wel beter dat je altijd bizarre situaties tegen kunt komen. En dat het op vele manieren mis kan gaan.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_159271814
Gisteren een koekerd met dikke pickup achter me.
Kwam bij een wegversmalling waar ik 's-ochtends altijd voorrang moet verlenen aan de tegenligger. Dat is weleens vervelend als het druk is, maar het is niet anders.
De koekerd in zijn pickup had waarschijnlijk haast, en zijn hersens thuisgelaten. Gaat achter mij naar links en denkt hem voor de tegenliggers nog even door die wegversmalling te drukken. Maar daar was toen het verkeerd dat van de andere kant kwam en de wegversmalling natuurlijk al bijna door was. Aangezien meneer de koekerd zo nodig in een belachelijk grote pickup moet rijden, past dat natuurlijk niet naast elkaar, en hij kon in zijn achteruit.
Dat ie met zijn domheid er zelf voor zorgt dat de reis alleen maar langer duurt, dat heeft ie waarschijnlijk nu nog steeds niet door.
pi_159272328
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 00:27 schreef deezler het volgende:
Gisteren een koekerd met dikke pickup achter me.
Kwam bij een wegversmalling waar ik 's-ochtends altijd voorrang moet verlenen aan de tegenligger. Dat is weleens vervelend als het druk is, maar het is niet anders.
De koekerd in zijn pickup had waarschijnlijk haast, en zijn hersens thuisgelaten. Gaat achter mij naar links en denkt hem voor de tegenliggers nog even door die wegversmalling te drukken. Maar daar was toen het verkeerd dat van de andere kant kwam en de wegversmalling natuurlijk al bijna door was. Aangezien meneer de koekerd zo nodig in een belachelijk grote pickup moet rijden, past dat natuurlijk niet naast elkaar, en hij kon in zijn achteruit.
Dat ie met zijn domheid er zelf voor zorgt dat de reis alleen maar langer duurt, dat heeft ie waarschijnlijk nu nog steeds niet door.
Top, vorige week zoiets op een parkeerterrein. Maar was ik de tegenligger, gewoon doorgereden en gestopt voor die inhaler, zodat ie kon wachten tot het rijtje rechts van hem weggereden was en er netjes achteraan kon sluiten.

Mensen die willen gassen, maar niet verder kijken dan de auto voor hun zijn zo irritant.
.
  donderdag 21 januari 2016 @ 07:52:43 #144
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159273590
Mensen die een foutje maken en zelf kwaad worden...

Calm down, het is allemaal goed gegaan en ik heb je je stommiteiten al vergeven :') .
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159273614
quote:
14s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:26 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Waarom zou je in godsnaam om tien voor negen 's ochtends, wanneer er uberhaupt geen sprake meer is van duistersnis maar volop daglicht, vrijwillig met een dynamo op je wiel gaan fietsen _O-
Ik doe dat weleens bij grauw weer. :@ Maar heb geen ouderwets dynamo, dus merk er ook niets van.
pi_159274259
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 17:06 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Fietsers dienen,net zoals automobilisten licht te voeren. Ook overdag.
nee.

quote:
Wanneer moet ik mijn autoverlichting gebruiken?

's Nachts moet u uw autoverlichting gebruiken. Maar ook overdag als het zicht slecht is,
bijvoorbeeld door mist.

Gebruik autoverlichting

Hieronder vindt u een overzicht voor het juiste gebruik van de verlichting van uw auto.

Dimlicht
Overdag bij slecht zicht mag u het dimlicht gebruiken. 's Nachts is het dimlicht verplicht. De dimlichten hoeven niet aan als de mistlichten branden. Branden de dimlichten en mistlichten aan de voorkant van de auto tegelijk? Dan bestaat de kans dat de reflectie van uw eigen dimlicht u verblindt.

Dagrijlichten
Sommige auto's hebben speciale dagrijlichten. Deze maken de auto overdag beter zichtbaar. Deze lichten mag u overdag gebruiken. Sinds 2011 moeten alle nieuw op de markt te brengen autotypes in Europa dagrijlichten hebben.

bron
dus met mijn gebakje uit 2005 hoef ik overdag geen licht te voeren....
ergo, fietsers hoeven dat ook niet. zoals je hier kan lezen:

(onder normale omstandigheden, dus slecht zicht e.d. weer wel, zoals je kan lezen)

quote:
Wat zijn de regels voor fietsverlichting en reflectie op een fiets?

Als fietser moet u in het donker en bij slecht zicht een voorlicht en achterlicht aan hebben. U mag hiervoor ook losse lampjes gebruiken. Daarnaast moet de fiets reflectoren hebben op de achterkant, trappers en wielen of banden.

bron
en die houding van "ik heb mijn papiertje al 2000+ jaar....." ach gerrum..... koekje erbij?
dat je al zo lang je rijbewijs hebt zegt niks, genoeg mensen die 30 jaar hun rijbewijs hebben en nog voor geen meter kunnen rijden en sommige die met 2 jaar al meer verkeersinzicht hebben dan de gemiddelde weggebruiker....

quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:43 schreef Alt-tab het volgende:

[..]
1. Daglicht. Daar ga je de mist in. Dat jij anderen ziet betekent niet dat anderen JOU zien, ondanks daglicht. Zeker in januari heb je een laaghangende zon. Dit beperkt het zicht van een automobilist. Het voeren van licht, wat niet laaghangend is, scheelt onwijs. Als ik auto rij, branden mijn lampen standaard. Hetzij daglicht, danwel Xenon. Dat maakt jou namelijk zichtbaar.

hoe maakt dagrijverlichting (neem aan dat je dat bedoelt :+ ) mij zichtbaar op de fiets ? :')
pi_159274348
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 15:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik het over de snelweg heb? Ik had het in dit geval over de bebouwde kom, één strook per richting en een middengeleider. Dan ben je opgefokt bezig als je gaat kleven.
dat is dan inderdaad erg triest ;(
pi_159279955
Nul keer raden wie GeenStijl heeft gehaald met z'n dashcam...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_159281261
Ik heb even wat gepoetst. Nog maar even in de herhaling:

Voor rellen, trollen, schelden en het steeds maar uitlokken van een verdediging bij degene die een irritatie post, wordt in dit topic vanaf heden niet meer gewaarschuwd, maar worden er streng notes uitgedeeld die tot een ban kunnen leiden. Kun je je niet gedragen of beheersen? Klik dan gerust dit topic weg.
pi_159281843
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:50 schreef Ridocar het volgende:
Nul keer raden wie GeenStijl heeft gehaald met z'n dashcam...
WTF! Als ik zo'n wegwerker was geweest had ik met die wals die van die dikke bmw een platte gemaakt... 8)7
pi_159281938
Schopt 'ie nou de spiegel van die blauwe Polo er af, omdat deze in de middle of nowhere langs de weg staat geparkeerd? :')
pi_159282029
Heey zijn YT account is in eens leeg :+ :D
pi_159282063
Hoe wordt iemand zo?
pi_159282276
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2016 15:17 schreef Ciora het volgende:
Hoe wordt iemand zo?
Jarenlang rondhangen op FOK!, dan opeens je rijbewijs halen en naar buiten gaan.

(denk eerlijk gezegd dat zulke mensen zo gemaakt worden door hun ouders, die van hem rijden waarschijnlijk precies zo autistisch)
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_159282319
Iemand die nergens goed in is en altijd afgezeken wordt en nu redelijk anoniem de stoere bink kan uithangen.
Tap tap tap
  donderdag 21 januari 2016 @ 15:34:02 #156
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_159282425
Echt wat een mongool :')

En maar klagen in dat filmpje echter is 99% gewoon zijn eigen fout omdat meneer niet goed anticipeert. :')
pi_159282920
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:50 schreef Ridocar het volgende:
Nul keer raden wie GeenStijl heeft gehaald met z'n dashcam...
shit, sommige van die beelden zijn hier vlakbij in de buurt :') Ik hoop niet dat ik hem ooit tegenkom met zijn dikke bmw
pi_159283174
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:50 schreef Ridocar het volgende:
Nul keer raden wie GeenStijl heeft gehaald met z'n dashcam...
Wat een gast :D Wie is dat haha.

zie net dat telegraaf filmpje. die voice-over verdenk ik van licht sarcasm :D 'DIkke BMW' , Christelijk gezang haha. Wat een rotkop ook heeft dat jochie. 9 van de 10 gevallen zijn gewoon z'n Eigen schuld ook nog eens. Totaal geen geduld. Nergens even rustig gas terugnemen of anticiperen. Overal is het de schuld van een ander. En dan ook nog eens schade toebrengen. Hoop dat de politie 'm ooit pakt.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_159283231
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 15:52 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

shit, sommige van die beelden zijn hier vlakbij in de buurt :') Ik hoop niet dat ik hem ooit tegenkom met zijn dikke bmw
of met de fiets. Gewoon je portier openknallen dan.
Tap tap tap
  donderdag 21 januari 2016 @ 16:14:57 #160
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_159283444
Heb die compilatie maar even ingezonden in de categorie Dashcam van de Telegraaf :+
pi_159283830


Deze man is echt trendsetter qua fashion&looks.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_159284079
Maar de kers op de taart is dus dit

quote:
Daarnaast heeft de jonge Ter Aarder ook Verkeer en Vervoer als aandachtsgebied
pi_159284211
Sheldon 2.0
Tap tap tap
pi_159284429
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:50 schreef Ridocar het volgende:
Nul keer raden wie GeenStijl heeft gehaald met z'n dashcam...
Is die lid hier?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_159285041
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 16:06 schreef CherryLips het volgende:

[..]

of met de fiets. Gewoon je portier openknallen dan.
ik zal wel even heel agressief bellen als ik hem tegenkom met zijn vieze vlassnorretje :') :D
pi_159285046
Godver, ff dat filmpje zitten bekijken. Ik had al wel eens wat van hem gezien maar de tering.... Op 3.26 ook... Witte bus blokkeert mijn weg... Ja, omdat die moet wachten op iemand die aan het oversteken is op het zebrapad....

Maar goed, God zal hem wel de gave hebben gegeven dat hij alles beter weet. Hij loopt snel genoeg een keer tegen iemand aan die hem ondersteboven rijdt.
A mind with a heart of it's own
  donderdag 21 januari 2016 @ 17:42:16 #167
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_159285599
Ik begin echt een A2 Eindhoven - Maastricht trauma te krijgen. Zijn het geen inhalende vrachtwagens, dan zijn het wel Priusjes die met nog geen 100 op de linkerstrook rijden. Ga geitenwollensokken breien ofzo, maar niet waar de rest van Nederland gewoon 130 wil rijden. :')
pi_159285667
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 17:42 schreef BigSmurf het volgende:
Ik begin echt een A2 Eindhoven - Maastricht trauma te krijgen. Zijn het geen inhalende vrachtwagens, dan zijn het wel Priusjes die met nog geen 100 op de linkerstrook rijden. Ga geitenwollensokken breien ofzo, maar niet waar de rest van Nederland gewoon 130 wil rijden. :')
Die route en de weg Eindhoven-Venlo zijn echt een van ergste wegen van NL. Die moeten beide broodnodig een extra baan krijgen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_159285963
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 17:42 schreef BigSmurf het volgende:
Ik begin echt een A2 Eindhoven - Maastricht trauma te krijgen. Zijn het geen inhalende vrachtwagens, dan zijn het wel Priusjes die met nog geen 100 op de linkerstrook rijden. Ga geitenwollensokken breien ofzo, maar niet waar de rest van Nederland gewoon 130 wil rijden. :')
Het kutste zijn nog de mensen die het concept spitsstrook niet kunnen bevatten en steevast in het midden blijven rijden. :r
Flesje bier
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 januari 2016 @ 18:21:57 #170
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159286419
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:50 schreef Ridocar het volgende:
Nul keer raden wie GeenStijl heeft gehaald met z'n dashcam...
Wat komt die omgeving mij angstvallig bekend voor :{
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 21 januari 2016 @ 18:46:20 #171
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_159287044
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 17:46 schreef RipCity het volgende:

[..]

Die route en de weg Eindhoven-Venlo zijn echt een van ergste wegen van NL. Die moeten beide broodnodig een extra baan krijgen.
De A58 Breda - Eindhoven en A15 Ridderkerk - Gorinchem (liefst nog verder tot aan de A2 of zelfs A325) idem dito. Tweestrooks op dat soort drukke stukken is gewoon niet meer van deze tijd. Zo'n vijfstrooks A2 Amsterdam - Utrecht is leuk, en een spitsstrookje her en der, maar ik zie liever gewoon overal op z'n minst drie volwaardige stroken.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 07:19:14 #172
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159299264
Wat sluit dat filmpje eigenlijk goed aan op mijn post van gisteren.

quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2016 07:52 schreef Rauw. het volgende:
Mensen die een foutje maken en zelf kwaad worden...

Calm down, het is allemaal goed gegaan en ik heb je je stommiteiten al vergeven :') .
Nee, echt.... 18 jaar, die heeft of zijn rijbewijs niet eens. Of het is hem allemaal niet helemaal duidelijk.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator vrijdag 22 januari 2016 @ 08:24:59 #173
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_159299583
Haha, ik denk dat die gozer zich door zijn joetoep kanaal inmiddels zoveel haat en woede op de hals heeft gehaald dat ie voorlopig geen filmpjes durft te uploaden.

En terecht. Wat een intense flapdrol zeg :')
pi_159299588
Omstanders die doorrijden bij een ongeluk.

Gisteren was ik op weg naar mijn auto.

Zie een meisje zonder te kijken oversteken, waardoor een scooterrijder vol moest remmen en onderuit ging.

Ben als eerste naar de man van de scooter gelopen.
Snelle check gedaan of alles okay was met hem. Toen snel de scooter die midden op de weg lag, op de stoep gezet.

Aan allebei gevraagd of ze mijn hulp nodig hadden, daarna naar mijn auto gegaan.

Werkelijk niemand stapte uit zijn auto.

Fietsers en voetgangers deden ook geen klap.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 08:50:47 #175
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_159299749
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 08:25 schreef silenthill het volgende:
Omstanders die doorrijden bij een ongeluk.

Gisteren was ik op weg naar mijn auto.

Zie een meisje zonder te kijken oversteken, waardoor een scooterrijder vol moest remmen en onderuit ging.

Ben als eerste naar de man van de scooter gelopen.
Snelle check gedaan of alles okay was met hem. Toen snel de scooter die midden op de weg lag, op de stoep gezet.

Aan allebei gevraagd of ze mijn hulp nodig hadden, daarna naar mijn auto gegaan.

Werkelijk niemand stapte uit zijn auto.

Fietsers en voetgangers deden ook geen klap.
Heb ik een keer gehad met een brandende auto. Die stond met de vlammen onder de motorkap aan het eind van de afrit, iedereen reed er langs alsof er niets aan de hand was |:( Heb die arme jongen maar geholpen door een fles cola over de fik te gooien, hij was helemaal in paniek. Even gewacht op de brandweer en een kwartier later was ik weer onderweg.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 08:57:41 #176
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159299816
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 08:25 schreef silenthill het volgende:
Omstanders die doorrijden bij een ongeluk.

Gisteren was ik op weg naar mijn auto.

Zie een meisje zonder te kijken oversteken, waardoor een scooterrijder vol moest remmen en onderuit ging.

Ben als eerste naar de man van de scooter gelopen.
Snelle check gedaan of alles okay was met hem. Toen snel de scooter die midden op de weg lag, op de stoep gezet.

Aan allebei gevraagd of ze mijn hulp nodig hadden, daarna naar mijn auto gegaan.

Werkelijk niemand stapte uit zijn auto.

Fietsers en voetgangers deden ook geen klap.
Hulde! _O_
De laatste keer dat ik onderuit ging op de scooter was er ook iemand zo aardig te hulp te schieten. O+ Zo fijn!
  vrijdag 22 januari 2016 @ 08:59:35 #177
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159299830
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 08:50 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Heb ik een keer gehad met een brandende auto. Die stond met de vlammen onder de motorkap aan het eind van de afrit, iedereen reed er langs alsof er niets aan de hand was |:( Heb die arme jongen maar geholpen door een fles cola over de fik te gooien, hij was helemaal in paniek. Even gewacht op de brandweer en een kwartier later was ik weer onderweg.
Nog iemand die iemand anders helpt. O+ Hulde!
pi_159299914
Ik heb zelf gelukkig maar één keer hoeven stoppen *klopt af*. Maar toen stopten er gelijk een stuk of 10 auto's, dus ik ben uiteindelijk maar verder gaan rijden. Want met zijn tienen om de auto heen staan kijken (inzittenden waren ongedeerd) heeft ook niet veel nut.

En één keer ben ik zelf tegen de vangrail aangereden in Duitsland en is er speciaal een Duitse knul, die tegemoetkomend verkeer was, voor mij omgedraaid O+. Maar ik had verder ook niks ofzo, dus ik heb uiteindelijk gevraagd of ie ook verder kon rijden, want ik voelde mij wat ongemakkelijk (en mijn Duits is niet opperbest) :D.

En één keer stond ik met SD op de vluchtstrook van de snelweg, aangezien zijn motor ermee was gekapt. Toen stopte er ook een automobilist om te vragen of ie kon helpen O+.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 09:17:28 #179
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159300016
Normaalste zaak van de wereld voor mij.

Overigens ook een keer gestopt bij een pechgeval om te vragen of ik kon helpen en toen werd ik afgesnauwd. :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159300127
Ik ben ook eens van de weg geraapt toen ik goed onderuit was gegaan met de fiets, die man heeft me nog naar huis gebracht (100 meter verderop, maar toch). En ik heb eens een oudere man onhoog geholpen die met de fiets was gevallen, hij had niks (zei ie) en leek zich vooral te schamen :D

Vorig jaar was er in het dorp een oude vrouw gevallen op het spoor, die kermde van de pijn en kon niet meer opstaan. En toen kwam er een trein en zijn er een paar mannen op het spoor gaan staan om de trein te waarschuwen (klein treintje, meer een soort tram op dat punt). Maar er stonden al zoveel mensen dat ik ben omgefietst, ik kan geen ehbo en ze werd al ondersteund en geholpen, daar kon ik niks aan toevoegen.
Tap tap tap
  vrijdag 22 januari 2016 @ 11:14:32 #181
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_159301680
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:17 schreef Rauw. het volgende:
Normaalste zaak van de wereld voor mij.

Overigens ook een keer gestopt bij een pechgeval om te vragen of ik kon helpen en toen werd ik afgesnauwd. :')
Afgesnauwd niet, maar iemand vroeg wel eens of ik ook pech had :D Dat was een motorrijder die met een lek benzineslangetje stil stond. Was vlak bij mijn huis, dus heb ff snel een stukje slang gehaald. Was 'ie wel blij mee :Y
  vrijdag 22 januari 2016 @ 11:37:46 #182
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_159302077
De ergste mensen zijn dan degenen die gaan toeteren, dat ze er niet langs kunnen. :')
pi_159302191
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:37 schreef BigSmurf het volgende:
De ergste mensen zijn dan degenen die gaan toeteren, dat ze er niet langs kunnen. :')
Gistermiddag nog. Rotonde bij mijn huis, was weer eens iemand aangereden op hwt fietspad door een bejaarde die niet uit zijn ogen keek. Staan ze daar de aangereden scooter overeind te tillen en even te overleggen waar ze de zaak verder af gaan handelen, staan er aan de andere kant van de rotonde alweer lui te toeteren, terwijl die uitzicht hadden op de plek van het ongeluk. Ik snap dat soort dingen niet.
A mind with a heart of it's own
pi_159302863
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 08:25 schreef silenthill het volgende:
Omstanders die doorrijden bij een ongeluk.

Gisteren was ik op weg naar mijn auto.

Zie een meisje zonder te kijken oversteken, waardoor een scooterrijder vol moest remmen en onderuit ging.

Ben als eerste naar de man van de scooter gelopen.
Snelle check gedaan of alles okay was met hem. Toen snel de scooter die midden op de weg lag, op de stoep gezet.

Aan allebei gevraagd of ze mijn hulp nodig hadden, daarna naar mijn auto gegaan.

Werkelijk niemand stapte uit zijn auto.

Fietsers en voetgangers deden ook geen klap.
Goed dat je gestopt bent ^O^
Ik zit nu met 1750 euro aan schade omdat er iemand door rood kachelde en glashard beweert door groen gereden te hebben. Niemand is gestopt en nu heb ik dus geen getuigen. ;(
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_159302891
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 08:50 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Heb ik een keer gehad met een brandende auto. Die stond met de vlammen onder de motorkap aan het eind van de afrit, iedereen reed er langs alsof er niets aan de hand was |:( Heb die arme jongen maar geholpen door een fles cola over de fik te gooien, hij was helemaal in paniek. Even gewacht op de brandweer en een kwartier later was ik weer onderweg.
Ja maar een kwartier vertraging joh!
Ik snap ook niet dat mensen niet even stoppen dus...
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_159302919
Oh ja, ergens vorig jaar zag ik in de sneeuw een gezinnetje langs de weg staan met een kapotte auto. Stopte ik, bleken het mensen uit mijn straat te zijn die ik zonder extra moeite naar huis kon brengen. Zij blij, en ik een goede beurt/buur gemaakt *)
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_159303451
Vind het ook eerder normaal om te helpen dan niets doen.

Tenzij er al hulp is.

Heb ook vaak met mijn accubooster auto's geholpen met starten. Mensen zijn je dan heel dankbaar. :-)

Ligt standaard in mijn auto. Mijn sleepkabel nog niet nodig gehad tot nu toe.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 13:09:37 #188
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_159303735
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 12:57 schreef silenthill het volgende:
Vind het ook eerder normaal om te helpen dan niets doen.

Tenzij er al hulp is.

Heb ook vaak met mijn accubooster auto's geholpen met starten. Mensen zijn je dan heel dankbaar. :-)

Ligt standaard in mijn auto. Mijn sleepkabel nog niet nodig gehad tot nu toe.
Ik heb ook altijd een sleepkabel en een startkabel in mn auto liggen. Had verwacht het zelf ooit eens nodig te hebben maar nu al 2x een ander uit de brand geholpen :)
pi_159303745
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 08:24 schreef dick_laurent het volgende:
Haha, ik denk dat die gozer zich door zijn joetoep kanaal inmiddels zoveel haat en woede op de hals heeft gehaald dat ie voorlopig geen filmpjes durft te uploaden.

En terecht. Wat een intense flapdrol zeg :')
Ik denk dat hij teruggefloten is:

quote:
Op diverse online media waren filmpjes te zien over verkeerssituaties waarin Laurens Verduijn, fractieassistent van SGP-ChristenUnie, zich bevond en hoe hij daarop reageerde. De SGP-ChristenUnie heeft begrip voor de vragen en reacties die volgden over het gedrag van Laurens in het verkeer. De politieke partij heeft geconstateerd dat dit niet overeenkomt met de manier waarop men in zich in het verkeer dient te gedragen.



De SGP-ChristenUnie heeft besloten dat Laurens voor een periode van tenminste 1 maand zijn fractiewerkzaamheden neerlegt. Gedurende die maand gaat de fractie zich verder beraden over de positie van Laurens.
Bron.
pi_159303760
:X
Tap tap tap
  vrijdag 22 januari 2016 @ 13:10:54 #191
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_159303767
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:10 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Ik denk dat hij teruggefloten is:

[..]

Bron.
:D
  Moderator vrijdag 22 januari 2016 @ 13:40:31 #192
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_159304431
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:10 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Ik denk dat hij teruggefloten is:

[..]

Bron.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 13:57:50 #193
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_159304870
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 12:24 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Ik zit nu met 1750 euro aan schade omdat er iemand door rood kachelde en glashard beweert door groen gereden te hebben. Niemand is gestopt en nu heb ik dus geen getuigen. ;(
Geen camera's in de buurt?
pi_159305640
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:57 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Geen camera's in de buurt?
Alsof je de beelden mag zien, nee dat mag niet.
Fiets gestolen pal voor het gemeentehuis, zeker 4 camera's hangen daar. En nee, de beelden werden niet vrijgegeven. :')
  Moderator vrijdag 22 januari 2016 @ 14:36:55 #195
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_159305732
Camera's zijn ook een dikke vette schijn-poep-nep veiligheid. In ieder geval in NL wel....

Wij hadden in de parkeergarage van mijn vorige flat iets van 3 camera's hangen, eentje in de lift, eentje bij de ingangsdeur en eentje in het midden vd garage.

Er is in denk ik één jaar tijd tot wel 3X toe door prachtige kansenjongeren ingebroken in de garage en in auto's die daar geparkeerd stonden.
Beelden werden aan politie overgedragen. Die deden er, zoals de NLse politie zo vaak doet, helemaal niets mee. :')
  FOK!fotograaf vrijdag 22 januari 2016 @ 16:28:13 #196
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159308194
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 12:24 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Goed dat je gestopt bent ^O^
Ik zit nu met 1750 euro aan schade omdat er iemand door rood kachelde en glashard beweert door groen gereden te hebben. Niemand is gestopt en nu heb ik dus geen getuigen. ;(
Doe eens een facebook oproepje. Wellicht iemand met een dashcam o.i.d. die beeld heeft?

Ik heb eens iemand geholpen de auto van de weg te duwen, haar dynamo had het begeven. Auto ruim erachter gezet en een beetje uit de kant. Komt er op gegeven moment een of ander figuur langs die stopt bij het duwen en vraagt wie zijn auto zo asociaal breed neer heeft gezet. Ik kon die vent wel door zijn raampie heen trekken. En ook vanaf de andere kant, maak je gang en ben je aan het duwen, drukt eentje hem er vrolijk voorlangs. Thanks, het tankstation waar we hem naartoe duwen ligt gelukkig ook niet iets hoger ofzo...
Antiklacht: De man in de auto achter mij stapte ook uit en hielp ook mee duwen en er was al iemand die had getankt ook aan het duwen. Dus met 3 man een autotje met bestuurster even veilig weggezet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:36 schreef dick_laurent het volgende:
Camera's zijn ook een dikke vette schijn-poep-nep veiligheid. In ieder geval in NL wel....
In dit geval telt niet de veiligheid, maar bewijsmiddel voor de verzekering.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator vrijdag 22 januari 2016 @ 16:44:41 #197
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_159308639
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:28 schreef Pizza_Boom het volgende:

In dit geval telt niet de veiligheid, maar bewijsmiddel voor de verzekering.
Be that as it may, maar als de daders in zo'n geval ook nog redelijk pontificaal met hun rotsmoel in beeld staan zouden de coppers dat beeldmateriaal kunnen gebruiken om die gastjes daarna op te sporen en op te pakken. En dat gebeurt dus niet, tot mijn irritatie.
pi_159310513
Daarom heb ik een dashcam.
Te grote van je duim.

Heb zo'n minicam. HD resolutie.

Niet alleen voor mezelf, maar ook handig als er iets bij anderen op de weg gebeurd.
pi_159312234
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 18:20 schreef silenthill het volgende:
Daarom heb ik een dashcam.
Te grote van je duim.

Heb zo'n minicam. HD resolutie.

Niet alleen voor mezelf, maar ook handig als er iets bij anderen op de weg gebeurd.
Staat nu in bestelling idd :)
Wat voor een heb jij?
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 20:00:44 #200
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_159312597
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 08:50 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Heb ik een keer gehad met een brandende auto. Die stond met de vlammen onder de motorkap aan het eind van de afrit, iedereen reed er langs alsof er niets aan de hand was |:( Heb die arme jongen maar geholpen door een fles cola over de fik te gooien, hij was helemaal in paniek. Even gewacht op de brandweer en een kwartier later was ik weer onderweg.
Brand onder de motorkap willen blussen kan levensgevaarlijk zijn. Volgens mij is daar ook wel eens een filmpje van geplaatst hier. En een fles cola gaat ook niet helpen :P

quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 19:46 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Staat nu in bestelling idd :)
Wat voor een heb jij?
Dat is meer praat voor PTA / Camera in je auto of op je helm #14: Met filmpjes
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_159312658
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:31 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Alsof je de beelden mag zien, nee dat mag niet.
Fiets gestolen pal voor het gemeentehuis, zeker 4 camera's hangen daar. En nee, de beelden werden niet vrijgegeven. :')
Moet je eens opletten wat er gebeurt als de burgemeester op dezelfde manier wordt aangereden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_159312960
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 08:25 schreef silenthill het volgende:
Omstanders die doorrijden bij een ongeluk.

Gisteren was ik op weg naar mijn auto.

Zie een meisje zonder te kijken oversteken, waardoor een scooterrijder vol moest remmen en onderuit ging.

Ben als eerste naar de man van de scooter gelopen.
Snelle check gedaan of alles okay was met hem. Toen snel de scooter die midden op de weg lag, op de stoep gezet.

Aan allebei gevraagd of ze mijn hulp nodig hadden, daarna naar mijn auto gegaan.

Werkelijk niemand stapte uit zijn auto.

Fietsers en voetgangers deden ook geen klap.
Dat is erg vriendelijk van je. Helaas een stukje verharding van de maatschappij.

Jaren geleden (denk 2006) kwam ik op een zomeravond uit de sportschool. Ik zag direct een Nederlands oma'tje liggen op de grond. Bloedend. Ondanks het vrij druk was liep iedereen voorbij. Zelf er naartoe gesneld. Bleek dat die arme vrouw op bezoek was bij haar terminale man in het ziekenhuis. 'S avonds kreeg ze toch trek in avondeten en ging naar huis. Vervolgens gevallen tot bloedens toe. Ik heb het bloed gedept, naar de eerste hulp gebracht en vervolgens thuis afgezet.

Fijn om te horen dat dit soort hulpvaardige mensen zonder eigenbelang nog bestaan :)
pi_159313125
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 12:24 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Goed dat je gestopt bent ^O^
Ik zit nu met 1750 euro aan schade omdat er iemand door rood kachelde en glashard beweert door groen gereden te hebben. Niemand is gestopt en nu heb ik dus geen getuigen. ;(
Probeer het waarborgfonds. Daarmee heb ik ook schade kunnen claimen zonder getuigen. Ze zijn echter heel kritisch dus zorg voor een juist verhaal. Ik heb destijds 500 ontvangen voor de aangebrachte schade. Reparatie was 450.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 20:35:38 #204
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_159313521
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 20:00 schreef twiFight het volgende:

[..]

Brand onder de motorkap willen blussen kan levensgevaarlijk zijn. Volgens mij is daar ook wel eens een filmpje van geplaatst hier. En een fles cola gaat ook niet helpen :P

[..]

Dat is meer praat voor PTA / Camera in je auto of op je helm #14: Met filmpjes
De kabelboom is best te blussen met een fles cola :+
Ik weet hoe het werkt met olie/brandstof en metaalbranden, dan had ik het mooi aan de brandweer overgelaten.
pi_159314922
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 08:25 schreef silenthill het volgende:
Omstanders die doorrijden bij een ongeluk.

Gisteren was ik op weg naar mijn auto.

Zie een meisje zonder te kijken oversteken, waardoor een scooterrijder vol moest remmen en onderuit ging.

Ben als eerste naar de man van de scooter gelopen.
Snelle check gedaan of alles okay was met hem. Toen snel de scooter die midden op de weg lag, op de stoep gezet.

Aan allebei gevraagd of ze mijn hulp nodig hadden, daarna naar mijn auto gegaan.

Werkelijk niemand stapte uit zijn auto.

Fietsers en voetgangers deden ook geen klap.
Vorig jaar met gladheid afgesneden door een auto, drukt me de plak ijs op de weg op waar ik omheen probeerde te fietsen. Die eikel zoekt nog even oogcontact met me als ik op de grond lig en rijdt door.

De enige die stopte en me hielp opstaan was een 15 jarige scholier.
  Spellchecker vrijdag 22 januari 2016 @ 21:42:22 #206
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_159315718
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2016 13:50 schreef Ridocar het volgende:
Nul keer raden wie GeenStijl heeft gehaald met z'n dashcam...
Tering wat een mongool is dat _O-
Tevens -purist.
pi_159325613
Telegraaf heeft het ook opgepikt.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_159328983
Hoop dat die vent zichzelf een keer tegen een boom kapot rijd. Hij brengt iedereen in gevaar met zijn idiote gedrag.
pi_159328999
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 12:05 schreef Messina het volgende:
Telegraaf heeft het ook opgepikt.
Ze hebben voor het gemak maar even "oude BMW" gemaakt van "dikke BMW" _O-
Flesje bier
pi_159330985
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 21:42 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Tering wat een mongool is dat _O-
Dat is écht een mongool ja :') Hoop echt dat iemand z`n bandjes lek steekt binnenkort.
EDIT: Hij is al geschorst ^O^
4.0
pi_159331127
Laten we gewoon hopen dat 'ie de hint begrijpt en zich iets normaler gaat gedragen in het verkeer.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_159331655
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 17:06 schreef Messina het volgende:
Laten we gewoon hopen dat 'ie de hint begrijpt en zich iets normaler gaat gedragen in het verkeer.
Komt vast wel en dan wordt het een fanatieke vvn'r, net zoals ex rokers, dat zijn de ergste.
.
pi_159332298
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 17:06 schreef Messina het volgende:
Laten we gewoon hopen dat 'ie de hint begrijpt en zich iets normaler gaat gedragen in het verkeer.
Ik kan het me moeilijk voorstellen dat hij echt begrijpt dat zijn weggedrag compleet ridicuul was. Zijn gedrag moet echt 180 graden draaien, lijkt mij onmogelijk
De gemiddelde trollyoutubeuser durft zijn wangedrag niet te evenaren en deze SGPer was bloed serieus en overtuigt van zijn gelijk. Bespottelijk, super dat zijn naam naar buiten gekomen is.
pi_159332661
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 17:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik kan het me moeilijk voorstellen dat hij echt begrijpt dat zijn weggedrag compleet ridicuul was. Zijn gedrag moet echt 180 graden draaien, lijkt mij onmogelijk
De gemiddelde trollyoutubeuser durft zijn wangedrag niet te evenaren en deze SGPer was bloed serieus en overtuigt van zijn gelijk. Bespottelijk, super dat zijn naam naar buiten gekomen is.
Hij is pas 18, er kan nog van alles veranderen. :)
Ik hoop het voor hem. Maar ik hoop het vooral voor alle andere weggebruikers.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_159333167
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:31 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Alsof je de beelden mag zien, nee dat mag niet.
Fiets gestolen pal voor het gemeentehuis, zeker 4 camera's hangen daar. En nee, de beelden werden niet vrijgegeven. :')
Stel je had die beelden wel gezien. Wat dan? Wat was je daar mee opgeschoten?
pi_159333248
quote:
5s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 18:22 schreef k_man het volgende:

[..]

Stel je had die beelden wel gezien. Wat dan? Wat was je daar mee opgeschoten?
Je hebt gelijk, camera's zijn totaal nutteloos. Weg is weg. :')
pindazakje
pi_159333527
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 17:06 schreef Messina het volgende:
Laten we gewoon hopen dat 'ie de hint begrijpt en zich iets normaler gaat gedragen in het verkeer.
Ben bang dat dit hem niet gaat worden. Dat is er echt eentje met een plaat voor z`n kop, hij is de koning van de weg, iedereen moet voor hem wijken.
Zelfs nu hij geschorst is gaat bij hem het kwartje niet vallen, hij is 18... Weet niet beter.
Ik kan mij in ieder geval niet voorstellen dat zijn gedrag in de komende 12 maanden aanzienlijk zal verbeteren.
4.0
pi_159334786
quote:
5s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 18:22 schreef k_man het volgende:

[..]

Stel je had die beelden wel gezien. Wat dan? Wat was je daar mee opgeschoten?
Kan ik ongeveer zien wie ik op de motorkap moet hebben.

weinig idd
  zaterdag 23 januari 2016 @ 20:34:02 #219
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_159337559
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2016 16:14 schreef Mano_ het volgende:
Heb die compilatie maar even ingezonden in de categorie Dashcam van de Telegraaf :+
Graag gedaan :D
pi_159339302
quote:
12s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 20:34 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Graag gedaan :D
Er is al een artikel over geschreven inclusief link naar de video.

Maar iets anders. Ik een note heb gekregen van de lokale modjes hier over de posts over Laurens dat ik er maar mee moest kappen. Maar elke andere user mag er vanalles over zeggen (tot het plaatsen van foto's en naam aan toe).
Blijkbaar hadden de posts toch maatschappelijke waarde aangezien de SGP hem geschorst heeft en de politie een onderzoek heeft ingesteld...
pi_159339897
quote:
18s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 21:13 schreef TwisterNederland het volgende:

[..]

Er is al een artikel over geschreven inclusief link naar de video.

Maar iets anders. Ik een note heb gekregen van de lokale modjes hier over de posts over Laurens dat ik er maar mee moest kappen. Maar elke andere user mag er vanalles over zeggen (tot het plaatsen van foto's en naam aan toe).
Blijkbaar hadden de posts toch maatschappelijke waarde aangezien de SGP hem geschorst heeft en de politie een onderzoek heeft ingesteld...
Jaja. Je vergeet erbij te melden dat jij het niet 'een keertje' over Laurens had, maar continu. Dat is inderdaad op een gegeven moment wel genoeg ja :). Die obsessie uit je maar via een andere weg.
pi_159341781
quote:
12s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 21:26 schreef Anne het volgende:

[..]

Jaja. Je vergeet erbij te melden dat jij het niet 'een keertje' over Laurens had, maar continu. Dat is inderdaad op een gegeven moment wel genoeg ja :). Die obsessie uit je maar via een andere weg.
Ik ben niks vergeten te melden... Posts staat in meervoud en nergens heb ik 'een keertje' gebruikt. Moet je de boel niet gaan verdraaien en mij woorden in de mond leggen welke ik nooit gezegd heb.

Wanneer er wat te vermelden was heb ik een post gemaakt. Vond ik relevant. Doe ik ook elders over andere zaken. Is dat ook een obsessie? Naja, noem het wat je wilt, het boeit mij niet wat een modje ervan vindt.

Ridocar vond het nodig om erover te posten. Ik had het ook kunnen doen, maar ik vreesde een ban. Bleek dus achteraf onterecht te zijn. Naja, ik zal er waarschijnlijk wel een ban voor krijgen :')

Jullie zijn onnodig sturend geweest in deze en passen willekeur toe. De zaak verdraaien en mij woorden in de mond leggen kan eraan toegevoegd worden. Een applausje waard *O*

Mij zul je hier niet meer terugzien
pi_159344693
Ontopic dan maar weer.
pi_159345389
Om er maar weer een ergernis tegenaan te gooien valt het mij de laatste dagen ontzettend op hoe slecht er soms wordt geparkeerd. Van midden op de streep parkeren tot niet willen/kunnen filenparkeren om de auto vervolgens maar in een hoek in het vak te zetten waardoor de achterkant van de auto dus gewoon een meter van de weg blokkeert en het verkeer behoorlijk hindert. :r
Flesje bier
pi_159350017

Met nul uitwijkmogelijkheden en een camera die te laag tegen een tunnelwand hing had ik dus een probleem. Meteen Rijkswaterstaat gebeld en doorgegeven, doorgereden en gestopt op de parkeerplaats met dat brugrestaurant (Ruijgen Hoek). Er kwam een inspecteur van RWS met zo'n piketwagen de auto opmeten (precies 4 meter hoog) en de schade bekeken (een kras over de volle lengte van beide aanhangwagens), die kwam tot de conclusie dat die camera gewoon te laag hing.

De beelden zijn van begin september vorig jaar wegens verzekeringsgesteggel en aansprakelijkheidsvraag.

[ Bericht 8% gewijzigd door Ridocar op 24-01-2016 10:00:52 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 24 januari 2016 @ 10:15:25 #226
423984 defokkingfoker
Holy fucking shit
pi_159350333
quote:
18s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 21:13 schreef TwisterNederland het volgende:

[..]

Er is al een artikel over geschreven inclusief link naar de video.

Maar iets anders. Ik een note heb gekregen van de lokale modjes hier over de posts over Laurens dat ik er maar mee moest kappen. Maar elke andere user mag er vanalles over zeggen (tot het plaatsen van foto's en naam aan toe).
Blijkbaar hadden de posts toch maatschappelijke waarde aangezien de SGP hem geschorst heeft en de politie een onderzoek heeft ingesteld...
TR^ praten over notes is niet toegestaan :W
Ik ben geil
pi_159351141
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 09:33 schreef Ridocar het volgende:

Met nul uitwijkmogelijkheden en een camera die te laag tegen een tunnelwand hing had ik dus een probleem. Meteen Rijkswaterstaat gebeld en doorgegeven, doorgereden en gestopt op de parkeerplaats met dat brugrestaurant (Ruijgen Hoek). Er kwam een inspecteur van RWS met zo'n piketwagen de auto opmeten (precies 4 meter hoog) en de schade bekeken (een kras over de volle lengte van beide aanhangwagens), die kwam tot de conclusie dat die camera gewoon te laag hing.

De beelden zijn van begin september vorig jaar wegens verzekeringsgesteggel en aansprakelijkheidsvraag.
Hihi. Gloeiende...!

Hoe wordt zoiets opgelost?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_159352024
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 11:20 schreef Messina het volgende:

[..]

Hihi. Gloeiende...!
Whehe, ja ik vond 't evengoed vervelend. Kiezen tussen stilstaan op de snelweg, dat busje aanrijden of die camera aan gort rijden. Lastig.
quote:
Hoe wordt zoiets opgelost?
Geen idee, dat was tussen Rijkswaterstaat (of een andere wegbeheerder) en werkgever, of hun verzekering. Ik heb er nog naar gevraagd, maar nooit meer wat van gehoord.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_159352117
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 12:12 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Whehe, ja ik vond 't evengoed vervelend. Kiezen tussen stilstaan op de snelweg, dat busje aanrijden of die camera aan gort rijden. Lastig.

[..]

Geen idee, dat was tussen Rijkswaterstaat (of een andere wegbeheerder) en werkgever, of hun verzekering. Ik heb er nog naar gevraagd, maar nooit meer wat van gehoord.
Goed opgelost door in ieder geval niet de wegwerkers aan te rijden. *O*

Ik ben niet benieuwd naar een oplossing wat betreft de camera, meer naar jouw wagen :P
Of laten ze een kras gewoon zitten?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_159352244
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 12:17 schreef Messina het volgende:

[..]

Goed opgelost door in ieder geval niet de wegwerkers aan te rijden. *O*

Ik ben niet benieuwd naar een oplossing wat betreft de camera, meer naar jouw wagen :P
Of laten ze een kras gewoon zitten?
Die wordt gewoon gerepareerd, standaard. Zo'n trailer vol deuken en krassen staat niet erg representatief. Waar de rekening naartoe gaat ligt aan de oorzaak.

Overigens werd de camera dezelfde middag nog vervangen. Dat was te horen op de radio bij de verkeersinformatie.

[ Bericht 9% gewijzigd door Ridocar op 24-01-2016 12:27:42 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_159360706
Parkeren blijft lastig als je een enorm grote auto hebt :')

A mind with a heart of it's own
  zondag 24 januari 2016 @ 19:24:29 #232
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159363182
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 17:27 schreef DrMarten het volgende:
Parkeren blijft lastig als je een enorm grote auto hebt :')

[ afbeelding ]
Haha, dat ziet eruit alsof ze met 3 auto's op twee plekken hebben gestaan en er twee vertrokken zijn. :+
pi_159364187
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 12:12 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Whehe, ja ik vond 't evengoed vervelend. Kiezen tussen stilstaan op de snelweg, dat busje aanrijden of die camera aan gort rijden. Lastig.

...
Lijkt me dat je de verstandigste keuze hebt gemaakt. Zo'n camera is maar spul...
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_159364240
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 17:27 schreef DrMarten het volgende:
Parkeren blijft lastig als je een enorm grote auto hebt :')

[ afbeelding ]
Oh ik kreeg ooit ook zo'n foto van mijn auto naar me toe geappt door mijn broer. Ik had hem keurig tussen twee andere auto's in gezet op de enige plek die er nog was die middag.

Even later was iedereen weggereden en leek het inderdaad net of ik mijn bak er heel aso had neergezet. :')
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_159364350
Ik kwam aanrijden toen de bestuurster uitstapte ;)
A mind with a heart of it's own
pi_159364586
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:06 schreef DrMarten het volgende:
Ik kwam aanrijden toen de bestuurster uitstapte ;)
Oh dan is het gewoon een aso vrouw ;)
Wij kunnen soms niet beter :@
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_159374476
Ik heb wel eens behoorlijk ruzie gehad met een ouder stel die hun autootje bij mij in de straat zo neerzette dat er niets meer voor of achter kon.
Waar ik me mee bemoeide en zo.
Ook vaak dat ik als antwoord krijg dat ze er maar even staan.
Ja, net als ik er aan kom en geen andere plaats beschikbaar is.
pi_159375518
De ouders van de kinderen die op de zeer gristelijke school zitten, bij mijn ouders om de hoek:

-Met 40-50 door een 30 km zone én tussen de uitstappende en over de weg rennende kinderen door.
-De school die in de wijk briefjes in de bus doet, of de omwonenden rekening willen houden met de kinderen.
-parkeren op de weg, het speelveld, de stoep en het allerliefste: dubbel voor de auto's van omwonenden. Als je daar iets van zegt word je uitgemaakt voor alles wat vies is en zijn de godverdommes niet van de lucht.
pi_159375623
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:24 schreef Fixers het volgende:
De ouders van de kinderen die op de zeer gristelijke school zitten, bij mijn ouders om de hoek:

-Met 40-50 door een 30 km zone én tussen de uitstappende en over de weg rennende kinderen door.
-De school die in de wijk briefjes in de bus doet, of de omwonenden rekening willen houden met de kinderen.
-parkeren op de weg, het speelveld, de stoep en het allerliefste: dubbel voor de auto's van omwonenden. Als je daar iets van zegt word je uitgemaakt voor alles wat vies is en zijn de godverdommes niet van de lucht.
Scholen zijn dan ook de hel op aarde voor omwonenden.
Tap tap tap
pi_159388507
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:24 schreef Fixers het volgende:
De ouders van de kinderen die op de zeer gristelijke school zitten, bij mijn ouders om de hoek:

-Met 40-50 door een 30 km zone én tussen de uitstappende en over de weg rennende kinderen door.
-De school die in de wijk briefjes in de bus doet, of de omwonenden rekening willen houden met de kinderen.
-parkeren op de weg, het speelveld, de stoep en het allerliefste: dubbel voor de auto's van omwonenden. Als je daar iets van zegt word je uitgemaakt voor alles wat vies is en zijn de godverdommes niet van de lucht.
Ik zie het altijd van de zonnige zijde: het is de perfecte plek om mijn kinderen te leren om te gaan met achterlijk gedrag in het verkeer:
-"Kijk eens wat die mevrouw doet? Ze zet m zo in zijn achteruit. Nooooit achter een auto langslopen als je denkt dat dat kan gebeuren."
-"Aan voorrang heb je niet zoveel als je plat op straat ligt met bloed uit je oortjes, schatje."
-"Ja, dit is de stoep waar die meneer op rijdt, altijd blijven opletten liefie!"
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  maandag 25 januari 2016 @ 19:00:48 #241
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_159388692
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:30 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Scholen zijn dan ook de hel op aarde voor omwonenden.
Ik heb 5 jaar tussen 2 basisscholen gewoond die recht tegenover elkaar lagen. Als ik dan in de middag thuis kwam was het ware chaos daar. 3 Breed naast elkaar op de weg staan wachten op de kroost, fuck mensen die er langs willen :')
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 19:08:51 #242
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159388944
Waarom zou je in godsnaam je kind met de auto ophalen? :')
Echt, daar is geen enkel excuus voor.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_159389351
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:08 schreef Nattekat het volgende:
Waarom zou je in godsnaam je kind met de auto ophalen? :')
Echt, daar is geen enkel excuus voor.
Waarom niet? Niet iedereen woont op fietsafatand van een basisschool en als het met werk oid net goed uitkomt om je kind met de auto op school af te zetten en dan gelijk door te rijden zie ik het probleem niet, met ophalen idem. Daarbij moet je dat natuurlijk wel ff normaal doen en niet zoals hier al wordt gezegd met dat soort capriolen in de drukte.
Flesje bier
pi_159389402
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:08 schreef Nattekat het volgende:
Waarom zou je in godsnaam je kind met de auto ophalen? :')
Echt, daar is geen enkel excuus voor.
Hier zijn er de ouders van een wijk verderop die hun kinderen niet op de zwarte school daar wilden doen. Daarvan snap ik nog dat ze met de auto komen. De rest komt gewoon omdat ze dan door kunnen naar hun werk of van hun werk komen.

Ik doe dat dus niet, want het is letterlijk nog geen drie minuten lopen dus ik ben sneller op weg als ik ze lopend breng, terugloop en dan dan auto in stap (in plaats van: met de auto de chaos ter plaatse in janken, moeten wachten tot ik weer weg kom en hopen dat ik niemands levensloop vroegtijdig beëindig tijdens deze handelingen).
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 19:24:58 #245
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159389506
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:21 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Waarom niet? Niet iedereen woont op fietsafatand van een basisschool en als het met werk oid net goed uitkomt om je kind met de auto op school af te zetten en dan gelijk door te rijden zie ik het probleem niet, met ophalen idem. Daarbij moet je dat natuurlijk wel ff normaal doen en niet zoals hier al wordt gezegd met dat soort capriolen in de drukte.
Onzin. Alles wat zich in Nederland een gehucht mag noemen heeft een basisschool. Is het niet in het gehucht zelf, is het wel in een dorp 1km verderop.

Als je van werk komt ga je maar 5 minuten eerder weg, zo moeilijk is dat allemaal niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 25 januari 2016 @ 19:45:21 #246
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_159390435
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Onzin. Alles wat zich in Nederland een gehucht mag noemen heeft een basisschool. Is het niet in het gehucht zelf, is het wel in een dorp 1km verderop.

Als je van werk komt ga je maar 5 minuten eerder weg, zo moeilijk is dat allemaal niet.
Simplistisch denken. Lekker makkelijk zo. Ik heb zelf geen kinderen, maar ik luister wel naar mensen die kinderen hebben. Hoe hun soms werk, school, hobbies, sport etcetera van hunzelf en de kinderen moeten jongleren is het vaak gewoon noodzaak om kinderen even met de auto te brengen of op te halen.
Horrible Cunt!
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 19:47:59 #247
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159390525
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:45 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Simplistisch denken. Lekker makkelijk zo. Ik heb zelf geen kinderen, maar ik luister wel naar mensen die kinderen hebben. Hoe hun soms werk, school, hobbies, sport etcetera van hunzelf en de kinderen moeten jongleren is het vaak gewoon noodzaak om kinderen even met de auto te brengen of op te halen.
Hoe kan je wel tijd hebben om je kinderen op te halen, maar niet om binnen 5 minuten even naar de school toe te fietsen?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 25 januari 2016 @ 19:59:47 #248
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159390907
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:24 schreef Fixers het volgende:
De ouders van de kinderen die op de zeer gristelijke school zitten, bij mijn ouders om de hoek:

-Met 40-50 door een 30 km zone én tussen de uitstappende en over de weg rennende kinderen door.
-De school die in de wijk briefjes in de bus doet, of de omwonenden rekening willen houden met de kinderen.
-parkeren op de weg, het speelveld, de stoep en het allerliefste: dubbel voor de auto's van omwonenden. Als je daar iets van zegt word je uitgemaakt voor alles wat vies is en zijn de godverdommes niet van de lucht.
Tip de politie. Dit soort gedrag kán toch niet???

quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:08 schreef Nattekat het volgende:
Waarom zou je in godsnaam je kind met de auto ophalen? :')
Echt, daar is geen enkel excuus voor.
Bijzondere scholen (bepaalde geloofsstroming of speciale onderwijsmethode) zijn lang niet altijd in elke wijk voor handen.

Overigens mag mijn kind van school niet op de fiets, we wonen te dichtbij en er is niet genoeg plek in de fietsenstalling. :')
pi_159391058
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hoe kan je wel tijd hebben om je kinderen op te halen, maar niet om binnen 5 minuten even naar de school toe te fietsen?
Dat gebeurt wel veel, zeker als de kinderen in de hogere klassen zitten maar zeker bij de jongsten neem je ook meteen een risico he.

Ik begrijp prima wat je bedoelt volgens mij maar ondertussen pakken wij wel elke keer de auto om bij de bakker een halfje volkoren te halen
pi_159391064
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 17:27 schreef DrMarten het volgende:
Parkeren blijft lastig als je een enorm grote auto hebt :')

[ afbeelding ]
ik heb ook altijd moeite met parkeren :')
  maandag 25 januari 2016 @ 20:09:46 #251
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159391269
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat gebeurt wel veel, zeker als de kinderen in de hogere klassen zitten maar zeker bij de jongsten neem je ook meteen een risico he.

Ik begrijp prima wat je bedoelt volgens mij maar ondertussen pakken wij wel elke keer de auto om bij de bakker een halfje volkoren te halen
Dat laatste snap ik weer niet. Ik doe zelfs de wekelijkse boodschappen op de fiets. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159391323
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:59 schreef Vijzel het volgende:

Overigens mag mijn kind van school niet op de fiets, we wonen te dichtbij en er is niet genoeg plek in de fietsenstalling. :')
Die regel had de basisschool waar ik vroeger op zat ook. En mijn ouders hadden bedacht dat ik ook wel naar school kon lopen, ook al woonden we in de zone waar kinderen op de fiets mochten komen.
  maandag 25 januari 2016 @ 22:53:08 #253
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_159396802
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hoe kan je wel tijd hebben om je kinderen op te halen, maar niet om binnen 5 minuten even naar de school toe te fietsen?
Omdat het niet even 5 minuten is. Als ik vanuit hier met de fiets zou gaan is het minimaal 5 minuten heen en 10 minuten terug door een hele steile heuvel. Tel daar 5 minuten bij met gedag zeggen en eventueel iets bespreken met bekende ofzo en je bent al 20 minuten verder. En na zo'n kutheuvel terugfietsen wil je misschien nog even douchen. Dat bedoel ik met simplistisch denken van jouw kant.
Horrible Cunt!
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 23:39:18 #254
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159397796
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 22:53 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Omdat het niet even 5 minuten is. Als ik vanuit hier met de fiets zou gaan is het minimaal 5 minuten heen en 10 minuten terug door een hele steile heuvel. Tel daar 5 minuten bij met gedag zeggen en eventueel iets bespreken met bekende ofzo en je bent al 20 minuten verder. En na zo'n kutheuvel terugfietsen wil je misschien nog even douchen. Dat bedoel ik met simplistisch denken van jouw kant.
Dat is niet verplicht en kan ook gebeuren als je met de auto komt. Nou zullen er altijd uitzonderingen zijn, maar in 90% van alle gevallen ligt de basisschool binnen 5 minuten fietsen. Die 5 minuten moet je dus eerder thuis zijn. Wat boeit het dan nog wat er daarna gebeurt?

Doet me denken aan de situaties dat de man een keer de kinderen van school mag halen en zich terecht afvraagt waarom de vrouw altijd zo zit te stressen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 08:33:35 #255
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_159400941
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat gebeurt wel veel, zeker als de kinderen in de hogere klassen zitten maar zeker bij de jongsten neem je ook meteen een risico he.

Ik begrijp prima wat je bedoelt volgens mij maar ondertussen pakken wij wel elke keer de auto om bij de bakker een halfje volkoren te halen
Oh jee toch. Ik moest vroeger 2 km fietsen en deed dat gewoon vanaf de kleuterklas. Wel fietste onze moeder in de lagere klassen met ons mee. Gelukkig was dat niet zo'n stresskip zoals tong_poh die al begint te zweten bij het idee alleen al.
pi_159402352
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:45 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Simplistisch denken. Lekker makkelijk zo. Ik heb zelf geen kinderen, maar ik luister wel naar mensen die kinderen hebben. Hoe hun soms werk, school, hobbies, sport etcetera van hunzelf en de kinderen moeten jongleren is het vaak gewoon noodzaak om kinderen even met de auto te brengen of op te halen.
Mensen kennen die je eens wat vertellen is het nieuwe ervaringsdeskundigenpraatje?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_159402434
Vriendin van me woont recht tegenover een basisschool, maar aangezien ze zelf ook lesgeeft op een andere school, kreeg ze nooit iets van de hysterie voor de deur mee omdat ze dan al lang en breed weg was.
Toen die een keer ziek thuis zat, lachte ze zich rot :D Kreeg via sms een live verslag.
Tap tap tap
  dinsdag 26 januari 2016 @ 10:46:10 #259
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159402616
Ik woonde vroeger naast een school, aso's parkeerden op/voor onze oprit om hun kind maar zo dicht mogelijk bij het hek op te halen.
De meesten daarvan woonden in een straal van nog geen kilometer rond de school.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159403209
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:46 schreef Rauw. het volgende:
Ik woonde vroeger naast een school, aso's parkeerden op/voor onze oprit om hun kind maar zo dicht mogelijk bij het hek op te halen.
De meesten daarvan woonden in een straal van nog geen kilometer rond de school.
Maar dat heb je volgens mij op alle plekken waar ineens veel mensen komen. M'n ouders hebben het met een bioscoop en vroeger in het centrum (en ik nu ook nog soms, in het centrum), bij scholen, bij theaters/concertzalen, enz. Al heeft het daar meer te maken met de parkeerkosten, maar het is altijd ikke ikke.
Tap tap tap
  FOK!fotograaf dinsdag 26 januari 2016 @ 11:26:54 #261
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159403516
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:46 schreef Rauw. het volgende:
Ik woonde vroeger naast een school, aso's parkeerden op/voor onze oprit om hun kind maar zo dicht mogelijk bij het hek op te halen.
Mensen die op mijn oprit zouden parkeren zou ik gewoon klem zetten en dan een half uur met de hond gaan lopen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 26 januari 2016 @ 11:28:54 #262
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159403551
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:26 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Mensen die op mijn oprit zouden parkeren zou ik gewoon klem zetten en dan een half uur met de hond gaan lopen.
Laat ik het zo zeggen; er is meerdere keren politie bij betrokken geweest omdat een ouder uit z'n dak ging.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159403862
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:26 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Mensen die op mijn oprit zouden parkeren zou ik gewoon klem zetten en dan een half uur met de hond gaan lopen.
Dat deed mijn buurman eens, die had nog netjes een briefje met z'n telefoonnummer achtergelaten. Werd ie opgebeld door een kwade vent, buurman zo van: ben nu aan het eten, kom over een uurtje. O+
Tap tap tap
pi_159403881
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:28 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen; er is meerdere keren politie bij betrokken geweest omdat een ouder uit z'n dak ging.
Dat zou je eens moeten filmen, echt. Waarom gaat die ouder uit d'r dak dan? Ervan uitgaande dat het een vrouw is :@
Tap tap tap
  dinsdag 26 januari 2016 @ 11:54:11 #265
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159404019
Omdat hij z'n auto 500meter verder op kon halen. En in 'n ander geval omdat hij klem stond.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_159404081
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:46 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat zou je eens moeten filmen, echt. Waarom gaat die ouder uit d'r dak dan? Ervan uitgaande dat het een vrouw is :@
Omdat asociaal gedrag voor hen eenrichtingsverkeer is. Zij (ouders) mogen alles, maar als jij (omwonende) daar commentaar op hebt of dan iemand klem zet omdat ze op jouw oprit staan gaan ze uit hun dak. Want je bent asociaal en ze staan er maar even en hun kinderen zijn de nieuwe profeet zelve.
pi_159404127
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 11:57 schreef Fixers het volgende:

[..]

Omdat asociaal gedrag voor hen eenrichtingsverkeer is. Zij (ouders) mogen alles, maar als jij (omwonende) daar commentaar op hebt of dan iemand klem zet omdat ze op jouw oprit staan gaan ze uit hun dak. Want je bent asociaal en ze staan er maar even en hun kinderen zijn de nieuwe profeet zelve.
Ik snap gewoon niet dat ze hun gedrag zo kunnen rechtvaardigen dat ze uit hun plaat gaan :D Kwaad worden, oke, maar dan op zichzelf of op de omstandigheden. Net zoals bij wegmisbruikers, dat mensen zo enorm uitn de slof kunnen schieten terwijl (of omdat) ze weten dat ze zelf fout zaten.
Tap tap tap
pi_159404273
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:00 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik snap gewoon niet dat ze hun gedrag zo kunnen rechtvaardigen dat ze uit hun plaat gaan :D Kwaad worden, oke, maar dan op zichzelf of op de omstandigheden. Net zoals bij wegmisbruikers, dat mensen zo enorm uitn de slof kunnen schieten terwijl (of omdat) ze weten dat ze zelf fout zaten.
Ik heb ook zo ook wel eens mot gehad met een bejaard stel. Ik woon 5 minuten lopen van het ziekenhuis en kwam tegelijkertijd met die bejaarden aanrijden. Er was nog 1 plekje vrij, ik draaide daar vlak voor hun in. Gingen ze uit hun plaat omdat ik als jongere rekening moest houden met ouderen etc. Dat ik daar woon en zij te beroerd zijn om 2,5 euro te betalen voor de prkeergarage van het ziekenhuis deed daar niet aan af in hun ogen.
A mind with a heart of it's own
pi_159404279
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:08 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Ik heb ook zo ook wel eens mot gehad met een bejaard stel. Ik woon 5 minuten lopen van het ziekenhuis en kwam tegelijkertijd met die bejaarden aanrijden. Er was nog 1 plekje vrij, ik draaide daar vlak voor hun in. Gingen ze uit hun plaat omdat ik als jongere rekening moest houden met ouderen etc. Dat ik daar woon en zij te beroerd zijn om 2,5 euro te betalen voor de prkeergarage van het ziekenhuis deed daar niet aan af in hun ogen.
Als ze 5 minuten kunnen lopen moeten ze niet miepen.
Tap tap tap
pi_159404301
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 12:09 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Als ze 5 minuten kunnen lopen moeten ze niet miepen.
dat zei ik ook. Tegens dovemansoren... :{
Uiteindeijk maar gezwaaid en naar binnen gegaan :')
A mind with a heart of it's own
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:37:51 #271
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_159406290
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 23:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is niet verplicht en kan ook gebeuren als je met de auto komt. Nou zullen er altijd uitzonderingen zijn, maar in 90% van alle gevallen ligt de basisschool binnen 5 minuten fietsen. Die 5 minuten moet je dus eerder thuis zijn. Wat boeit het dan nog wat er daarna gebeurt?

Doet me denken aan de situaties dat de man een keer de kinderen van school mag halen en zich terecht afvraagt waarom de vrouw altijd zo zit te stressen.
Wederom simplistisch denken. In mijn vakgebied kun je niet eventjes 5 minuten eerder vertrekken en dat geldt voor veel andere beroepen ook. Denk eens wat dieper na. Niet iedereen zit in dezelfde situatie als jij.
Horrible Cunt!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 januari 2016 @ 13:39:14 #272
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159406339
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:37 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Wederom simplistisch denken. In mijn vakgebied kun je niet eventjes 5 minuten eerder vertrekken en dat geldt voor veel andere beroepen ook. Denk eens wat dieper na. Niet iedereen zit in dezelfde situatie als jij.
Uitzonderingen zijn er altijd, maar voor 99% van alle moeders geldt dat niet. Denk nou niet dat iedereen in jouw situatie zit.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:40:27 #273
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_159406385
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:33 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Mensen kennen die je eens wat vertellen is het nieuwe ervaringsdeskundigenpraatje?
Totaal nietszeggende reactie van jouw kant. Door te luisteren naar andere mensen weet je wat er speelt buiten jouw eigen leventje. Zo kun je een veel gebalanceerde mening vormen en eventueel ook je beslissingen beïnvloeden als je in dezelfde situatie bevindt.
Horrible Cunt!
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:43:17 #274
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_159406482
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Uitzonderingen zijn er altijd, maar voor 99% van alle moeders geldt dat niet. Denk nou niet dat iedereen in jouw situatie zit.
99% van de moeders? Seksistische gedachten. Wat een onzin. Heb je cijfers om dat te onderbouwen? Hier in de buurt werken heel veel moeders en worden de ouderlijke taken eerlijk verdeeld. Als ik langs de school rij, zie ik meer dan genoeg mannen.
Horrible Cunt!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 januari 2016 @ 13:46:22 #275
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159406579
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:43 schreef tong_poh het volgende:

[..]

99% van de moeders? Seksistische gedachten. Wat een onzin. Heb je cijfers om dat te onderbouwen? Hier in de buurt werken heel veel moeders en worden de ouderlijke taken eerlijk verdeeld. Als ik langs de school rij, zie ik meer dan genoeg mannen.
Feit is dat een groot deel van de kinderen door moeders, die niet fulltime werken, wordt opgehaald.

Jouw ideeën zijn gebaseerd op verhalen van anderen die het altijd 'o zo zwaar' hebben, alles behalve subjectief.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 13:53:29 #276
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_159406781
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Feit is dat een groot deel van de kinderen door moeders, die niet fulltime werken, wordt opgehaald.

Jouw ideeën zijn gebaseerd op verhalen van anderen die het altijd 'o zo zwaar' hebben, alles behalve subjectief.
Heb ik ergens gezegd, dat die mensen het "o zo zwaar" hebben? Dat maak jij ervan. Je laat zien dat je verre van objectief bent en verschrikkelijk vooringenomen.

Overigens is dit forum niet de juiste plek om deze discussie te voeren. Ook is het toch verzand in een welles/nietes verhaal, die mede door jouw subjectiviteit en vooringenomenheid nooit tot een voor beiden bevredigende einde zal leiden.

Dus laten we elkaar maar in elkaars waarde laten voordat je gaat huilen.
Horrible Cunt!
pi_159406966
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:40 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Totaal nietszeggende reactie van jouw kant. Door te luisteren naar andere mensen weet je wat er speelt buiten jouw eigen leventje. Zo kun je een veel gebalanceerde mening vormen en eventueel ook je beslissingen beïnvloeden als je in dezelfde situatie bevindt.
Zo nietszeggend dat je toch in de verdediging schiet. Ik zou nog liever m'n tong afbijten dan zeggen dat ik het weet omdat ik het van een ander heb gehoord. Je was er niet bij en het verhaal is sowieso gekleurd door de verteller (mét ervaring, dat dan weer wel).
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_159406998
Wat een moeilijk taalgebruik allemaal ;(
Tap tap tap
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:04:09 #279
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_159407095
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:59 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Zo nietszeggend dat je toch in de verdediging schiet. Ik zou nog liever m'n tong afbijten dan zeggen dat ik het weet omdat ik het van een ander heb gehoord. Je was er niet bij en het verhaal is sowieso gekleurd door de verteller (mét ervaring, dat dan weer wel).
Dus ik mag me niet verdedigen tegen een totaal lachwekkende insinuatie. Jij bent grappig. Natuurlijk is een verhaal gekleurd. Maar iemand die echt luistert haalt de waarheid er wel uit. Maar ja als je met een bepaalde subjectiviteit en vooringenomenheid luistert, hoor je alleen maar jouw waarheid.

Ga zo door en blijf lekker in je ivoren toren naar beneden kijken. Leer je niks van.
Horrible Cunt!
pi_159407256
Gaan we weer, echt he, wat een kleuterklas is dit topic zo nu en dan, doe dit soort onzin lekker via dm als je zo nodig moet bekvechten.
A mind with a heart of it's own
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:12:42 #281
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_159407301
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:10 schreef DrMarten het volgende:
Gaan we weer, echt he, wat een kleuterklas is dit topic zo nu en dan, doe dit soort onzin lekker via dm als je zo nodig moet bekvechten.
Tja, dat krijg je ervan als de kindertjes zich met volwassenen willen meten 😂
Horrible Cunt!
pi_159407372
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:04 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Dus ik mag me niet verdedigen tegen een totaal lachwekkende insinuatie. Jij bent grappig. Natuurlijk is een verhaal gekleurd. Maar iemand die echt luistert haalt de waarheid er wel uit. Maar ja als je met een bepaalde subjectiviteit en vooringenomenheid luistert, hoor je alleen maar jouw waarheid.

Ga zo door en blijf lekker in je ivoren toren naar beneden kijken. Leer je niks van.
Je beschrijft een enkel geval. Ik zeg niet dat het geen waarheid is, maar je doet net of iedereen dezelfde goede reden heeft om tot een bepaalde beslissing te komen. Vaak worden kinderen gewoon met de auto naar school gebracht omdat het makkelijk is, niet omdat die kinderen anders niet thuis kunnen komen.

Je zou ook kunnen proberen niet met gestrekt been in de verdediging te gaan, er is altijd ruimte voor nuance.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_159407529
Ja hoi. Het is wel weer genoeg geweest.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:26:16 #284
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_159407622
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 10:46 schreef Rauw. het volgende:
Ik woonde vroeger naast een school, aso's parkeerden op/voor onze oprit om hun kind maar zo dicht mogelijk bij het hek op te halen.
De meesten daarvan woonden in een straal van nog geen kilometer rond de school.
Mijn ouders wooden vroeger naast de gereformeerde kerk.
Onze oprit werd ook regelmatig geblokkeerd.
Maar op de oprit is wel heel brutaal.
Een keer met de fiets in de hand er langs lopen is dan natuurlijk ook weer niet netjes. O-)
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:26:49 #285
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_159407635
- weg -

[ Bericht 99% gewijzigd door Anne op 26-01-2016 14:31:15 ]
Horrible Cunt!
pi_159410240
Ik rijd 's morgens rond dezelfde tijd dezelfde route, en dan kom je vaak dezelfde auto's tegen.
Nu is er een bepaalde auto die nogal vervelend rijdt (erg langzaam, zomaar remmen, heel vroeg remmen voor een stoplicht en dan 200 meter uitrollen en zo) en daar zit ik dus niet graag achter.
Echter wanneer ik deze auto inhaal gaat hij altijd gas geven. Hij rijdt overal vrij langzaam (80-90 waar je 100 mag en zo) behalve wanneer hij ingehaald wordt. Dan gaat hij ineens volgas, soms tot ver boven de toegestane snelheid, want kennelijk mag ik er niet langs.
Dit is heel irritant, want als ik dan denk: oké joh, ik ga wel weer achter je rijden, dan gaat hij weer langzaam rijden.

Ik merk dit wel vaker, mensen die ineens gas gaan geven wanneer je er voorbij wilt.
Waarom doen mensen dat? Gaat dat onbewust? Zitten ze te duffen en herinneren ze zich ineens weer dat ze een gaspedaal hebben als ze merken dat ze ingehaald worden, of zoiets?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 17:13:33 #287
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_159412030
De truc is om ver van te voren al flink snelheid te maken, dan heb je zo'n figuur ingehaald voordat-ie het doorheeft
pi_159414236
Mensen moeten echt eens leren waar die witte strepen voor zijn op een parkeerplaats....


/edit: foto kan ik niet draaien. Zit op telefoon.
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
pi_159420599
Toch wel lekker eigenlijk als je in een dorp woont. Vroeger gewoon in vijf minuten zelf naar school gelopen. Ouders die hun kinderen brachten kwamen meestal op de fiets. En een groot plein voor de school waardoor er ook ruim voldoende parkeergelegenheid was voor ouders die wel wat verder weg woonden.
pi_159420608
- weg -

[ Bericht 89% gewijzigd door Sounddragon op 26-01-2016 21:55:35 ]
  woensdag 27 januari 2016 @ 07:23:06 #291
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159429851
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:34 schreef deezler het volgende:
Toch wel lekker eigenlijk als je in een dorp woont. Vroeger gewoon in vijf minuten zelf naar school gelopen. Ouders die hun kinderen brachten kwamen meestal op de fiets. En een groot plein voor de school waardoor er ook ruim voldoende parkeergelegenheid was voor ouders die wel wat verder weg woonden.
Mijn bovenstaande ervaringen waren ook in een dorp, dat zegt dus helemaal niets.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 27 januari 2016 @ 16:34:19 #292
450453 Charleville
Wat 'n wereld.
pi_159441455
Hebben jullie wel is in een ruzie gehandeld waar je achteraf later spijt van had?

Laat ik even beginnen dat ik een auto freak ben, en ik heb op dit moment mijn droom auto, waar ik erg trots en zuinig op ben.
Ik ben in Drenthe bij mijn opa, ik had hier even in de wasbox mijn auto gewassen, omdat hij redelijk vies geworden van een blubber weg in het bos.

Ik reed op een 50km per uur weg, tussen 2 sportvelden in, ik naderde een kruising de auto stond stil, en toen ik bijna de kruising over ging (gewoon rechtdoor), stak hij over.
Met piepende banden kon ik stoppen, was ik een halve seconde te laat geweest had ik een aanrijding.

Ik dacht dat de automobilist zou stoppen, maar dat deed hij niet, zonder om te kijken draaide hij naar links de anderen kant op, ik was woest, zeer woest.
Ik draaide ook snel om, en heb hem ingehaald en min of meer op een parkeerstrookje gedwongen te stoppen.

Ik stapte uit en weet je wat die lompe Drentse stugge boer zei?
''Ja ie reed te harde ik kon het niet inschatt'n zo hard als oe reed''.

Ik ontplofte en schreeuwde letterlijk GODVERDOMME ACHTERLIJKE BOER IK REED GEWOON 50 HOE DURF JE ME TE BESCHULDIGEN''
En werd echt agressief, ik zag dat hij helemaal wit werd van de schik, en met trillende stem zei hij alleen sorry sorry en begon te huilen aan z'n ogen te zien, hij pakte een zakdoekje van katoen en veegde z'n tranen weg, ik kon hier moeilijk mee omgaan, ik zei niets meer, stapte de auto in en reed terug naar de stoplichten en ik zag in m'n ooghoek, dat hij nog steeds op die parkeerplaats stond.. Zo geschrokken was hij blijkbaar...

Dit was totaal niet mijn bedoelingen, ik had gewoon verwacht dat de bestuurder ook een grote mond zou geven (Zo gaat dat hier in Rotterdam) , maar ik was even vergeten dat die Drentenaren een stuk sneller schrikken en minder hard zijn als bij ons... En nu voel ik mij echt kut door dit incident, de man was een jaar of 70. Ik wou ook niet boos worden, maar omdat hij na het ''bijna ongeluk'' niet eens stopte of excuses aanbood, en daarna zei dat ik te hard reed, dat was eigenlijk het moment dat ik ontplofte.

Zo'n man gaat dit ook rustig beweren bij de politie als je echt een aanrijding hebt..
pi_159441579
Als iemand dat flikt bij m'n vader rij ik hem aan :) (niet m'n vader dan)
Tap tap tap
pi_159441794
Daarom altijd even tot 10 tellen. En het verkeer blijft natuurlijk anticiperen; iedereen maakt foutjes, ook jij.
pi_159442467
Mensen maken fouten. Om ze daar nou klem voor te gaan rijden en te gaan schreeuwen, nee.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_159442656
quote:
Ik ontplofte en schreeuwde letterlijk GODVERDOMME ACHTERLIJKE BOER IK REED GEWOON 50 HOE DURF JE ME TE BESCHULDIGEN''
quote:
Dit was totaal niet mijn bedoelingen, ik had gewoon verwacht dat de bestuurder ook een grote mond zou geven (Zo gaat dat hier in Rotterdam) , maar ik was even vergeten dat die Drentenaren een stuk sneller schrikken en minder hard zijn als bij ons...
Of Rotterdammers zijn gewoon opgefokt, arrogant en asociaal, als ik dit zo lees. Foutjes gebeuren, dan ga je niet achter iemand aan en ze de huid volschelden. Ze daarna nog eens tussen de regels door watjes noemen getuigt niet van veel respect voor de medemens.

Als hij je nou daadwerkelijk had geraakt en dan direct was weggescheurd, dan is het een ander verhaal. Dit is gewoon een onschuldige inschattingsfout, dat heb je soms.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  woensdag 27 januari 2016 @ 17:25:00 #297
450453 Charleville
Wat 'n wereld.
pi_159442881
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 17:16 schreef Tunafish het volgende:

[..]

[..]

Of Rotterdammers zijn gewoon opgefokt, arrogant en asociaal, als ik dit zo lees. Foutjes gebeuren, dan ga je niet achter iemand aan en ze de huid volschelden. Ze daarna nog eens tussen de regels door watjes noemen getuigt niet van veel respect voor de medemens.

Als hij je nou daadwerkelijk had geraakt en dan direct was weggescheurd, dan is het een ander verhaal. Dit is gewoon een onschuldige inschattingsfout, dat heb je soms.
Je hebt gelijk, heb vaak ook bij rotondes dat ze er voor springen, zonder voorrang te verlenen hier reageer ik eigenlijk nooit op, misschien af en toe een seintje met m'n grote ligt, maar dit was echt een gevaarlijke situatie.

Maar ik heb inderdaad te impulsief gehandeld, leermomentje voor de volgende keer en dit snel vergeten!
pi_159443368
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 17:25 schreef Charleville het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, heb vaak ook bij rotondes dat ze er voor springen, zonder voorrang te verlenen hier reageer ik eigenlijk nooit op, misschien af en toe een seintje met m'n grote ligt, maar dit was echt een gevaarlijke situatie.

Maar ik heb inderdaad te impulsief gehandeld, leermomentje voor de volgende keer en dit snel vergeten!
Ik kan me goed voorstellen dat je je de tering bent geschrokken.
Ik had hetzelfde vandaag met een stadsbus, scheelde maar heel weinig. :N
Je raekt an de dinge geweun.
pi_159447635
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 17:25 schreef Charleville het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, heb vaak ook bij rotondes dat ze er voor springen, zonder voorrang te verlenen hier reageer ik eigenlijk nooit op, misschien af en toe een seintje met m'n grote ligt, maar dit was echt een gevaarlijke situatie.

Maar ik heb inderdaad te impulsief gehandeld, leermomentje voor de volgende keer en dit snel vergeten!
Je hebt in ieder geval het inzicht dat je niet zo handig bezig was, dat is al meer dan 99% van wat zich in het verkeer begeeft :') :D Ik zou me ook kapot schrikken en die vent even willen wijzen op wat hij wel niet uitspookt, maar het hoort bij het verkeer.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_159454055
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:34 schreef Charleville het volgende:
Hebben jullie wel is in een ruzie gehandeld waar je achteraf later spijt van had?

Laat ik even beginnen dat ik een auto freak ben, en ik heb op dit moment mijn droom auto, waar ik erg trots en zuinig op ben.
Ik ben in Drenthe bij mijn opa, ik had hier even in de wasbox mijn auto gewassen, omdat hij redelijk vies geworden van een blubber weg in het bos.

Ik reed op een 50km per uur weg, tussen 2 sportvelden in, ik naderde een kruising de auto stond stil, en toen ik bijna de kruising over ging (gewoon rechtdoor), stak hij over.
Met piepende banden kon ik stoppen, was ik een halve seconde te laat geweest had ik een aanrijding.

Ik dacht dat de automobilist zou stoppen, maar dat deed hij niet, zonder om te kijken draaide hij naar links de anderen kant op, ik was woest, zeer woest.
Ik draaide ook snel om, en heb hem ingehaald en min of meer op een parkeerstrookje gedwongen te stoppen.

Ik stapte uit en weet je wat die lompe Drentse stugge boer zei?
''Ja ie reed te harde ik kon het niet inschatt'n zo hard als oe reed''.

Ik ontplofte en schreeuwde letterlijk GODVERDOMME ACHTERLIJKE BOER IK REED GEWOON 50 HOE DURF JE ME TE BESCHULDIGEN''
En werd echt agressief, ik zag dat hij helemaal wit werd van de schik, en met trillende stem zei hij alleen sorry sorry en begon te huilen aan z'n ogen te zien, hij pakte een zakdoekje van katoen en veegde z'n tranen weg, ik kon hier moeilijk mee omgaan, ik zei niets meer, stapte de auto in en reed terug naar de stoplichten en ik zag in m'n ooghoek, dat hij nog steeds op die parkeerplaats stond.. Zo geschrokken was hij blijkbaar...

Dit was totaal niet mijn bedoelingen, ik had gewoon verwacht dat de bestuurder ook een grote mond zou geven (Zo gaat dat hier in Rotterdam) , maar ik was even vergeten dat die Drentenaren een stuk sneller schrikken en minder hard zijn als bij ons... En nu voel ik mij echt kut door dit incident, de man was een jaar of 70. Ik wou ook niet boos worden, maar omdat hij na het ''bijna ongeluk'' niet eens stopte of excuses aanbood, en daarna zei dat ik te hard reed, dat was eigenlijk het moment dat ik ontplofte.

Zo'n man gaat dit ook rustig beweren bij de politie als je echt een aanrijding hebt..
lompe Drentse stugge boer? Hoezo? Jij bent degene die ontzettend lomp is. Iemand om een inschattingsfout klemrijden, gaan staan schreeuwen, agressief worden?

Dat je schrikt snap ik, dat je mensen vervolgens klem gaat rijden en de huid vol gaat schreeuwen niet. Ik schrik ook weleens. Dan vloek ik een keer. Als het erg weinig scheelt toeter ik een enkele keer.
Zo zuinig ben je blijkbaar ook weer niet op die auto, anders ga je er ook niet mee in de achtervolging en mensen zo klemrijden.

Hoe was de voorrangssituatie eigenlijk? Wie had er voorrang? En reed je ook niet gewoon te hard als je met piepende banden tot stilstand kwam? Een kruispunt naderen met verkeer van meerdere richtingen blijft altijd opletten. Nooit zomaar aannemen dat iedereen je gezien heeft en ook voorrang gaat verlenen.
  FOK!fotograaf donderdag 28 januari 2016 @ 14:46:41 #301
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159465971
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 17:09 schreef Messina het volgende:
Mensen maken fouten. Om ze daar nou klem voor te gaan rijden en te gaan schreeuwen, nee.
Alleen maken sommige mensen er wel erg veel en lijkt het ze erg weinig te deren...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')